abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158362343
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:45 schreef Hexxenbiest het volgende:
Alsof een mens heilig kan verklaren. Of wonderen verrichten...
D

:')
Als je je afwendt van het apostolisch leergezag kom je sowieso in de hel. En heiligen verrichten zelf geen wonderen, het is altijd voorspraak.

Als je dat gelooft tenminste...
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_158362405
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een tante kreeg van een paragnost te horen dat ze een zoon en een dochter zou krijgen. Het werden twee zoons. Eén bleek gay. Dus toen zei ze triomfantelijk dat de paragnost gelijk had: de één was idd een soort dochter gebleken. Like wtf. Mensen proberen het zelfs achteraf goed te breien als de paragnost ongelijk had.
:D

eigenlijk is het om te huilen.... maar wel leerzaam die filmpjes ik ga later meer bekijken :Y
  zaterdag 19 december 2015 @ 19:58:27 #103
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_158362486
quote:

[..]

Een tante kreeg van een paragnost te horen dat ze een zoon en een dochter zou krijgen. Het werden twee zoons. Eén bleek gay. Dus toen zei ze triomfantelijk dat de paragnost gelijk had: de één was idd een soort dochter gebleken. Like wtf. Mensen proberen het zelfs achteraf goed te breien als de paragnost ongelijk had.
Ik moet zeggen dat ik het fascinerend vind hoe vreemd mensen zich in bochten wringen om maar hun wereldbeeld in tact te houden...tot ongeveer het moment dat ik me realiseer dat ik dat ook dagelijks doe. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_158362613
Dat hele geloof gedoe, met Jezus of Allah, maar ook die paranormale gasten is dus
gewoon eigenlijk héél gemeen, ze misbruiken het goed vertrouwen van de mensen en
meestal kloppen ze ook nog eens de laatste cent uit hun zakken ;(
  zaterdag 19 december 2015 @ 20:15:02 #105
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_158362852
Hier legt Derren Brown ook wel goed uit waarom mensen vaak het idee hebben dat bepaalde gebeurtenissen 'speciaal voor hun' zijn. (Tussen 1 minuut en 2:27)

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_158362882
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Tsja, Jezus is ook allemaal wonderen toegedicht. Nu gebeurt dat ook bij Michael Jackson of in dit geval moeder Theresa. Niks nieuws onder de zon, dus.
In het geval van moeder T is het anders. Na de apostelen kan niemand meer genezen en als iemand dat beweert is het vals. Het heiligen gebeurt alleen door de heilige geest en niet omdat katholieken vinden dat ze goed heeft gedaan. Bovendien is ze dood. het slaat dus nergens op.
Nu vraag ik me af, na het onderzoek naar moeder T, of de paus zelf gelooft dat ze het verdient om heilig verklaard te worden of dat het allemaal show is.
pi_158362972
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Als je je afwendt van het apostolisch leergezag kom je sowieso in de hel. En heiligen verrichten zelf geen wonderen, het is altijd voorspraak.

Als je dat gelooft tenminste...
Wat is het nut van iemand heilig verklaren als je al dood bent? Vanuit religieus oogpunt kan je niet iemand heilig verklaren omdat je dat vindt.
  zaterdag 19 december 2015 @ 22:48:37 #108
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158367564
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Na de apostelen kan niemand meer genezen en als iemand dat beweert is het vals.
Waar staat dat precies?
pi_158373597
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

In het geval van moeder T is het anders. Na de apostelen kan niemand meer genezen en als iemand dat beweert is het vals. Het heiligen gebeurt alleen door de heilige geest en niet omdat katholieken vinden dat ze goed heeft gedaan. Bovendien is ze dood. het slaat dus nergens op.
Nu vraag ik me af, na het onderzoek naar moeder T, of de paus zelf gelooft dat ze het verdient om heilig verklaard te worden of dat het allemaal show is.
Natuurlijk is het show.
pi_158374085
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waar staat dat precies?
Ik zoek het straks even op. Ken je dat niet?
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 06:52 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk is het show.
Ja, domme vraag. Die hele paus en RKK is trouwens gewoon show.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2015 09:34:06 ]
pi_158375466
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 20:19 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat is het nut van iemand heilig verklaren als je al dood bent? Vanuit religieus oogpunt kan je niet iemand heilig verklaren omdat je dat vindt.
Mijn pastoor formuleerde het zo: "heiligen zijn zoeklichten van de mens naar god en schijnwerpers van god naar de mens". Over echte heiligen is er geen discussie mogelijk, die herken je zo. Veel heiligen zijn kerkpolitiek benoemd, dat is jammer. Moeder Theresa is er ook zo een, een aartsconservatieveling die de armen liet creperen in haar instellingen.

Maar jij bent JG toch, dan ben je dood tot het laatste oordeel, dan heb je inderdaad niks aan heiligen, als atheist trouwens ook niet.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_158401783
Het misverstand zit 'm denk ik in de interpretatie van het woord 'heilig'. Niet-religieuzen zullen daar graag een betekenis aan toekennen als 'bewonderenswaardig goed', maar het betekent niets anders dan 'katholieke PR met dode mensen'. En inderdaad: moeder Theresa was een monsterlijk mens, maar als dood uithangbord voor de katholieke kerk is ze uitstekend geschikt. Zeer representatief.
  maandag 21 december 2015 @ 08:24:22 #113
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158401856
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:30 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik zoek het straks even op. Ken je dat niet?

[..]

Ja, domme vraag. Die hele paus en RKK is trouwens gewoon show.
Jij schijnt wel meer te weten dat ik niet weet.
pi_158402007
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:24 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij schijnt wel meer te weten dat ik niet weet.
Is dit sarcasm? :D
  maandag 21 december 2015 @ 08:39:53 #115
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158402014
quote:
12s.gif Op maandag 21 december 2015 08:39 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Is dit sarcasm? :D
:Y
pi_158402019
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:39 schreef hoatzin het volgende:

[..]

:Y
:P
  maandag 21 december 2015 @ 09:02:53 #117
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_158402285
quote:

[..]

Er is nog nooit ook maar iets opgelost door een paragnost.

Tijdens de geruchtmakende ontvoering van Gerrit Jan Heyn in de jaren 80 liet de familie de duurste paragnosten ter wereld aanrukken. Het mocht wat kosten. De één zag dit, de ander zag wat anders maar er was niet één paragnost die kon vertellen dat Heyn direct de eerste dag al was doodgeschoten door zijn ontvoerder.

Mensen echter willen blijkbaar in dit soort zaken geloven en daarom kunnen websites als http://paralijn.tijdvoors(...)agnost-mij-vertellen gewoon voortbestaan.
pi_158486757
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 19:37 schreef Molurus het volgende:
Ja, Derren Brown is wel erg goed. :) Bijna niet voor te stellen dat mensen zo makkelijk gemanipuleerd kunnen worden. Maar het lijkt toch echt waar te zijn.

Nog een paar psychologische trucjes van hem:

In elk geval is Derren Brown iemand die er eerlijk over is, en uitlegt hoe hij het doet. Maar zelfs als je het aan mensen uitlegt trappen ze er alsnog in. Het zit te stevig en te onopvallend ingebakken in onze menselijke psyche.

Docu over cold reading:

:D

Awesome shit.
pi_165085485
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_165264350
quote:
Het onderzoek
De analyse van publicaties over Moeder Teresa telde in totaal 502 documenten over het leven en werk van Moeder Teresa (Agnes Gonxha Bojaxhiu). Zonder de 195 duplicaten bleven 287 stukken over voor analyse. Dat komt neer op 96% van de literatuur over de stichter van de Orde van de Missionarissen van Naastenliefde (OMN).
502 - 195 = 307... wat is er met die missende 20 documenten gebeurt?? :|W
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')