abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123407397
Zwangerschap & geboorte

22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spi 4rit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

13 september: Kleurdoos
26 september: Spewey
27 september: Ymme
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
16 oktober: Frezan
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Morretje op 27-02-2013 13:45:29 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123407408
Moet de OP nog gewijzigd?
pi_123407427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

bij mij ook, verdoven en me dan per ongeluk 2 uur in de beugels laten liggen omdat er nog 5 aan t bevallen zijn..en dan alsnog hechten.. had niet echt t idee dat de verdoving nog werkte :X ;(
Ook best naar :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123407839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
Op voorhand? Kolven tijdens de weeen? :+

Of hoe bedoel je dat/ging de bevalling? Direct na de bevalling kolven oid?
pi_123407863
Fieder, ben je er nog?
pi_123407903
Nee, vanaf wk 36/37 kolven.

Ik had em al aangelegd, maar omdat hij zo zwaar was, moest en zou hij kv krijgen. Omdat bv nog niet op gang is, en hij anders misschien ging fladderen en zij zich aan de kinderarts moest verantwoorden en en en
pi_123407945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:41 schreef Suikertante het volgende:
Fieder, ben je er nog?
Ja :) lekker geslapen. Ik vrees dat ik maandag de gyn gewoon nog ga zien. Mag ie met de deobus aan de slag.
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:44:12 #8
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_123407970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:27 schreef Morretje het volgende:
Moet de OP nog gewijzigd?
Ik zou Spewey en Ymme omdraaien, aangezien 26 voor 27 komt. :)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_123408029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

^O^
pi_123408113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:43 schreef Fieder het volgende:

[..]

Ja :) lekker geslapen. Ik vrees dat ik maandag de gyn gewoon nog ga zien. Mag ie met de deobus aan de slag.
:D Fijn dat je lekker geslapen hebt :)

De kraamzorg belde net, en die komen dus langs voor een intake/kennismaking op 12 april. Dan ben ik al LLM! :D :o
pi_123408525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplan :Y
Vanaf de andere kant gezien zeg maar. De dingen die echt anders zijn dan gebruikelijk, bijzondere wensen maar ook dat mensen aangeven wat hun angsten zijn en hoe ze daarmee om willen gaan. Op die manier zorgt het ervoor dat ik net wat beter uit de voeten kan ofzo.

Wel ns iemand gehad en die wilde niet dat er over pijn gesproken werd. Ja eh okay, whatever floats your boat. Je zegt dat niet met de intentie om haar dwars te zitten, maar als zij dus van tevoren goed aan kan geven dat ze daar aanstoot aan neemt dan kan ik daar rekening mee houden. Evengoed met kunstvoeding, mensen die pertinent geen kunstvoeding willen, nou prima, dan hoeft dat ook niet aangeboden te worden. Dan wil ik wel een praatje hebben over wat-als scenario's en donormelk etcetera maar das weer wat anders.

Wat jouw vk had Mor, dat hebben veel vk's. Die staan reluctant tegenover bepaalde wensen omdat ze bang zijn er achteraf op aangesproken te worden als er iets onverhoopt toch niet goed loopt. Die vk's hebben dan ook weer hun huiswerk niet helemaal gedaan want in principe als de vk de voors en tegens met jou besproken heeft en dat staat zwart op wit, dan ligt de keus (en de verantwoordelijkheid) daarna bij jou. Net als met dat eerdere verhaal van die keizersnede, als jij niet wil houdt het écht op; denk ook maar aan de jehova's getuigen.
:)
pi_123408564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

*;

Ik heb net gebeld om een afspraak te maken voor de combinatietest, zij doet samen met het UMCG een onderzoek om te kijken of de 13 weken echo de 20 weken echo volledig kan vervangen en vroeg of ik bereid was om daar aan mee te werken. Natuurlijk ben ik dat, vind het wel heel spannend!
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:08:45 #13
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123408871
Ik heb geen echt bevalplan gemaakt maar heb tijdens mijn afspraken wel een aantal dingen heel fijn kunnen bespreken. Die zaken zijn wel in mijn dossier gezet dus wellicht valt het toch onder een bevalplan. :P

Wat voor mij het allerbelangrijkste was was dat het kindje direct na de geboorte bij mij zou komen liggen mits dat medisch verantwoord was.
Wegen en dat soort dingen konden wat mij betreft wel even wachten.
En als dat niet mogelijk was zou het kindje meteen bij mijn vriend op zijn borst gelegd worden, Natuurlijk ook weer alleen als dat verantwoord zou zijn.
Uiteindelijk heb ik hem zelf aan kunnen pakken en op mijn borst neer kunnen leggen. Ze hebben hem geloof ik wel drie kwartier laten liggen voor ze de standaard controles uitvoerden. O+ Die controles zijn trouwens ook gedaan terwijl hij bij me lag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik persoonlijk ook heel belangrijk vond was het van tevoren doorspreken van mijn wensen en vooral de no-go's met mijn partner. Dat hij voor me zou praten als mij dat niet meer zou lukken.

Spannend Spewey! Wanneer heb je de test?
A grand adventure has begun.
pi_123409271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplan :Y
Vanaf de andere kant gezien zeg maar. De dingen die echt anders zijn dan gebruikelijk, bijzondere wensen maar ook dat mensen aangeven wat hun angsten zijn en hoe ze daarmee om willen gaan. Op die manier zorgt het ervoor dat ik net wat beter uit de voeten kan ofzo.

Wel ns iemand gehad en die wilde niet dat er over pijn gesproken werd. Ja eh okay, whatever floats your boat. Je zegt dat niet met de intentie om haar dwars te zitten, maar als zij dus van tevoren goed aan kan geven dat ze daar aanstoot aan neemt dan kan ik daar rekening mee houden. Evengoed met kunstvoeding, mensen die pertinent geen kunstvoeding willen, nou prima, dan hoeft dat ook niet aangeboden te worden. Dan wil ik wel een praatje hebben over wat-als scenario's en donormelk etcetera maar das weer wat anders.

Wat jouw vk had Mor, dat hebben veel vk's. Die staan reluctant tegenover bepaalde wensen omdat ze bang zijn er achteraf op aangesproken te worden als er iets onverhoopt toch niet goed loopt. Die vk's hebben dan ook weer hun huiswerk niet helemaal gedaan want in principe als de vk de voors en tegens met jou besproken heeft en dat staat zwart op wit, dan ligt de keus (en de verantwoordelijkheid) daarna bij jou. Net als met dat eerdere verhaal van die keizersnede, als jij niet wil houdt het écht op; denk ook maar aan de jehova's getuigen.
Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etc

En tja, mijn vk vond het echt zichtbaar erg lastig dat ik zo 'eigenwijs' was, ze voelde zich in spagaat tussen kinderarts en mij.
pi_123409388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:20 schreef Morretje het volgende:

[..]

Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etc

En tja, mijn vk vond het echt zichtbaar erg lastig dat ik zo 'eigenwijs' was, ze voelde zich in spagaat tussen kinderarts en mij.
Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgen :')
Je doet je werk en je doet je werk goed, als zij binnen de kaders van de wet heeft gehandeld en jou dus de opties en de keuzes voorgelegd heeft en jij hebt daaruit een keuze gemaakt (informed choice) en daarbij heb je een behandeling geaccepteerd danwel geweigerd (informed consent of dus niet), dan is er voor haar niets aan de hand.
Kun je gewoon tegen de kinderarts zeggen hoor. Ik heb hier kindje A. die is nu op dag 3 12% afgevallen, moeder weigert na informed choice kunstvoeding te geven en heeft een nadrukkelijke borstvoedingswens. Klaar. Dan mag de kinderarts zich daar verder mee bemoeien (en hopelijk ook die wensen respecteren).
pi_123412853
Net terug, alles in orde, hartje was al overduidelijk te vinden O+ en ik dacht spoken te eh voelen, maar de vk gaf me gelijk, ik kan de plopjes die ik voel dus blijkbaar al toeschrijven aan de kleine :o wat vroeg?!
pi_123412904
*O* Fijn KD!
pi_123414111
alleen refereerde ze aan mijn facebookupdates :o!
ff oppassen wat ik deze keer over mijn Vk's loslaat :P
pi_123414248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:20 schreef Kleurdoos het volgende:
alleen refereerde ze aan mijn facebookupdates :o!
ff oppassen wat ik deze keer over mijn Vk's loslaat :P
Heb je d'r op FB dan? Wat zei ze?
pi_123415553
Alles is goed O+ O+ *; O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De printer was helaas kapot -O- dus een wazige telefoonfoto.

Het was iets korter nu 8w6d en de ud is nu 3 oktober.
De 27ste weer terug.

Misschien al eerder een echo omdat er mensen in opleiding zijn. Altijd leuk natuurlijk *O*
pi_123415659
Wauw Kleurdoos... dat is inderdaad vroeg om al iets te voelen... maar als ik je buikfoto's ook zo zie heb je ook geen grammetje vet teveel natuurlijk. Die van mij moet eerst door een dikke laag blubber heenschoppen ;) En lachen over je fb.. ben benieuwd of verloskundigen sowieso wel eens mensen op fb opzoeken... of heb je hen echt als friend?

Yay! Gefeliciteerd Zoya! Oktoberkindjes alweer... dan ben ik al maanden weer aan het werk...

Hier (nog) geen bevalplan.. vorige keer ook niet gehad, en alles prima gegaan naar mijn gevoel. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat dit keer weer gebeurd, dus misschien kan ik dit keer wel aan geven wat ik bij de vorige keer zo fijn vond enzo... Bij de eerste keer had ik werkelijk geen idee wat me te wachten stond, en ging ik er maar gewoon van uit dat ze in het ziekenhuis beter wisten wat goed voor me was dan ikzelf (lekker naïef he?)

Ik heb een vreselijke baaldag vandaag trouwens. Voel me overal overbodig.
Op m'n werk heb ik bijna niets meer te doen omdat de uitzendkracht die me tijdens m'n verlof gaat vervangen al zoveel uit handen neemt. Heb geen idee wat we de komende 4,5e week nog allemaal moeten doen.. aan de andere kant maakt-ie ook nog zoveel (kleine) foutjes dat ik me ook al serieus zorgen begin te maken of ik 't 'm allemaal wel echt goed geleerd krijg voordat mijn verlof begint. Maar veel meer dan het hem iedere keer weer geduldig uitleggen en duidelijk maken dat hij dingen stuk voor stuk aan moet pakken en met aandacht erbij enzo kan ik volgens mij niet doen...

En als ik dan thuis ben voel ik me ook al zo'n indringer. Peuter die zich aan mij vastklampt zodra ik binnen zicht ben, man die zich daar dan weer aan stoort, peuter die vervolgens boos is als ik bijvoorbeeld ga koken of een ander klusje oppak, man die zich weer zichtbaar ergert aan de manier waarop ik met peuter omga... wat ik ook doe, alles lijkt fout te zijn...

Bah... -O-
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:01:41 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123415670
Feli met je koffieboontje Zoya! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:07:13 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123415832
Ik kwam even kijken voor fieder. Hou vol meid, nog even en je kunt je zoon in de armen sluiten :* .

Ook za g ik goed nieuws voor kd en zoya, super!

Wb bevalplannen. Ik heb deze keerveel doorgesproken met mn vks maar verderniet zelfook nog dingen op papier gezet. Het gingzo veel betervdan bij Nathan. De roze wolk is hier hard binnen gevlogen maandag. Ik geniet, en de rest van het gezin geniet net zo hard!
pi_123415879
Wat klinkt dat heerlijk Pessie... O+
pi_123416157
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgen :')
Je doet je werk en je doet je werk goed, als zij binnen de kaders van de wet heeft gehandeld en jou dus de opties en de keuzes voorgelegd heeft en jij hebt daaruit een keuze gemaakt (informed choice) en daarbij heb je een behandeling geaccepteerd danwel geweigerd (informed consent of dus niet), dan is er voor haar niets aan de hand.
Kun je gewoon tegen de kinderarts zeggen hoor. Ik heb hier kindje A. die is nu op dag 3 12% afgevallen, moeder weigert na informed choice kunstvoeding te geven en heeft een nadrukkelijke borstvoedingswens. Klaar. Dan mag de kinderarts zich daar verder mee bemoeien (en hopelijk ook die wensen respecteren).
Ha, fijn om te weten. Zo ging het dus niet helemaal :P
pi_123417284
Tnx allemaal *O*
pi_123417802
Om het verhaal van vanmorgen af te maken. Na de CTG een gesprek gehad met de gynaecoloog.
Niet eentje waarbij je je op je gemakt voelt maar okay :') De CTG was dus perfect, kindje doet het erg goed.
Erg bewegelijk en duidelijk aanwezig. Met de echo nog even kijken, maar daar kon ze weinig van maken.
Ze is 20 minuten bezig geweest om uit te zoeken hoe het kindje ligt/lag.
De ligt dwars (joh echt?). Haar hoofdje onder mijn ribben aan de rechterkant, haar voetjes tegen mijn bekken aan aan de rechterkant en haar kontje voorbij mijn navel naar de linkerkant. De pijn die ik voel is dat ze zich probeert te strekken. Want tijdens de echo deed ze dit en ging ik door de grond van de pijn :')
Ze probeert soms de bodem er onder uit te trappen. De ene keer tegen mijn bekken aan en de andere keer net tegen of achter het schaambot.

En de pijn in mijn rug komt van........ Je raadt het niet....... Mijn bekken! :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_123418001
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:15 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ha, fijn om te weten. Zo ging het dus niet helemaal :P
:P

nouja goed, je hebt er heus artsen tussen zitten met een air van hier tot tokyo, tegen wie je je liever wilt indekken. Maar het gaat natuurlijk nergens over. Je hoort je handelen en je behandeling te baseren op je kennis over de feiten, je ervaring en de wens/ervaring van de cliënt evidence based practice, en dus niet op gezenuwpees over een mogelijke reactie van iemand waarvan je klaarblijkelijk van vindt dat die boven je staat (wat dus ook niet zo is :P)

Maar goed, je wilt ze niet op de koffie hebben zeg maar. Een goed en helder bevalplan helpt daar wel bij en zeker als je wensen van tevoren besproken zijn. Dus mocht je nog voor een derde gaan... :+
pi_123418285
Zoya ook goed nieuws, wat fijn *O*
Pessie O+
Oei KD pas maar op idd :D
Tally alles is iig in orde, maar zal nog wel zwaarder worden dan :*

Pff ik ben zo moe en koud en rillerig en alles doet pijn. :@ hoop dat t snel begint
pi_123418475
Klinkt wel alsof er wat staat te gebeuren Fieder ;) Ik hoop dat je snel kennis kunt maken met jullie kindje :*

Zoya, wat fijn dat alles er goed uit zag! *O*

Tally, goed dat je even helemaal gecheckt bent en dat alles er goed uit zag. Wel jammer dat ze nog in stuit ligt, klinkt ook pijnlijk :X .
pi_123418502
Even ego: kom net uit het ziekenhuis voor een CTG.

Heb al een aantal dagen erge hoofdpijn en in combinatie met wat andere klachten wilden ze me zien om uit te sluiten dat het zwangerschapsvergiftiging is. Mijn bloeddruk is 2x gemeten en die was 120/70 en de CTG was ook keurig. In overleg met de gyn mocht ik dus weer naar huis maar moet ik wel meteen bellen als er nog klachten bijkomen als sterretjes zien en vocht vast houden. Ik ben toch wel even geschrokken :{

Ik lees later even bij, ga nu weer liggen.
E.
pi_123419087
wat vervelend sparkling :{ Fijn dat alle controles goed waren verder.
:*
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:56:08 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123419682
Oh wat een spannende berichten hier van sparkling en tally! Wel fijn dat ze uiteindelijk goed zijn!

En zoya, mooi boontje hoor! O+
Spewey ook een Groningsche dus? :W

Verder las ik over bevalplannen, interessant! Mijn verloskundige had me gevraagd er een te maken, dus die hebben we gisteren besproken. Staat best weinig in, want ik pretendeer niet het op voorhand al beter te weten dan zij. Wel dingen als dat ik graag direct mn kindje wil aanleggen, en t kindje bij me tijdens het hechten enzo *; En dat er stagiaires bij mogen :Y

Verder ook helemaal weer goedgekeurd trouwens! Goeie bloeddruk, kindje perfect en al mooi diep met dr koppie in mn bekken... zo fijn allemaal! Ik ben helemaal happy, nog 2 daagjes werken hierna, en dan Verlof! Lekker cocoonen O+
pi_123420366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

:P

nouja goed, je hebt er heus artsen tussen zitten met een air van hier tot tokyo, tegen wie je je liever wilt indekken. Maar het gaat natuurlijk nergens over. Je hoort je handelen en je behandeling te baseren op je kennis over de feiten, je ervaring en de wens/ervaring van de cliënt evidence based practice, en dus niet op gezenuwpees over een mogelijke reactie van iemand waarvan je klaarblijkelijk van vindt dat die boven je staat (wat dus ook niet zo is :P)

Maar goed, je wilt ze niet op de koffie hebben zeg maar. Een goed en helder bevalplan helpt daar wel bij en zeker als je wensen van tevoren besproken zijn. Dus mocht je nog voor een derde gaan... :+
Ik knoop t in m'n oren :+
pi_123422691
Ik zag een mooi boontje van Zoya
Goed nieuws voor tally
En kleurdoos was voel jij je mini al snel zeg
Nog nieuws van Gulara?
Iemand nog iets gehoord van babbel?

Ik leef een beetje in niemandsland ik ben aan het wachten op de 1e echo maar dat duurt nog even. En ik probeer heel erg mijn mond te houden irl en tot nu toe gaat dat goed.
pi_123424493
Volgens mij niet echt dames met een grote maat hier. Maar ik heb ik V&A mijn zwangerschapskleding neer gezet. Mag tegen verzendkosten weg.
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:20:21 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123428931
Waarom staan er ineens nog maar 5 mensen voor mij? :o

Ik ga er nog steeds vanuit dat Dananana mij ook nog voorgaat, maarre.... hállo! :o
pi_123429980
In mijn bevalplan staan de dingen die wij/ik van belang vinden, wetende dat ik dat op het moment supreme mogelijk niet kan uiten ligt het vast. Ook voor Vriendje fijn. Idd dingen als kindje meteen bloot tegen me aan, mocht er iets met mij zijn waardoor dat écht niet kan, dan bij Vriendje. Borstvoeding heeft de hoogste prioriteit. niet bijvoeden met kv, hechten het liefst als de baby aan de borst ligt, etc. Eigenlijk allemaal heel logische dingen imo, maar ik wilde het graag vastleggen omdat ik bij de eerste alles een beetje 'heb laten gebeuren' en daar bij nader inzien wat spijt van had.

Het is niet bedoeld als keiharde eisenlijst. Ik ga er vanuit dat de mensen die ons begeleiden bij de bevalling hetzelfde doel hebben als wij. :)

Nu ga ik de rest proberen terug te lezen, dat is erg lastig zonder bril of lenzen. :')
pi_123430109
Goede berichten voor Zoya en KD! *O*

Ja LB, je mag al bijna, wtf :o
pi_123430453
Vandaag precies 40 weken hier
Rust is weer wat wedergekeerd hier'
Zit te wachten op een telefoontje voor een huisje te bezichtigen morgen
Gaat dat door gaan we met hulptroepen het in anderhalve dag klaarmaken schoonmaken en alles verhuizen.
We zullen het zien laat de kleine nog maar even zitten waar die nu zit
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:43:50 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123430487
Oh spannend asfalt! En 40 weken, wel een mooie mijlpaal *O*
pi_123430755
Ik heb de 1e keer wel een bevalplan gemaakt. Uiteindelijk ging alles anders dan wat er in stond maar dat kwamen ze ook elke keer netjes melden en het maakte ook niet uit. Wat ik fijn vond was dat je daardoor ook gedwongen wordt om goed over je bevalling na te denken: wat wil je wel en wat wil je niet. In mijn ziekenhuis werd er overigens ook naar gevraagd en na elke shiftwisseling tijdens de bevalling bleek dat het nieuwe team mijn bevalplan goed gelezen had.

Dit keer had ik nog geen bevalplan. Maar als je zo vroeg bevalt heb je zelf ook niet veel meer te willen.
pi_123430825
Een erg herkenbaar gevoel LB :-) Ik hoop wel dat ke Nog even van Je verlof mag genieten voor het echt D-day voor je is!

Fijn nieuws meiden! En is idd wel vlot om wat te voelen kd..maar die lieve plopjes zijn ook wel erg leuk!

Jeetje asfalt wat vinden die instanties ervan dat je nu nog gaat verhuizen net nu ze het goedgekeurd hebben? Lijkt me verre van ideaal..trekt je vriendin het wel?
pi_123430966
quote:
17s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef Kyara het volgende:
Wat ik fijn vond was dat je daardoor ook gedwongen wordt om goed over je bevalling na te denken: wat wil je wel en wat wil je niet.
Dat is denk ik wel een belangrijk punt ja. Tijdens het schrijven van mijn bevalplan kwam ik dingen tegen waar ik niet eerder over had nagedacht, maar toch wel veel waarde aan hecht. Dat maakt wel dat ik kalmer deze bevalling in stap. :)
pi_123431013
Gefeliciteerd met de mijlpaal asfalt! Gaan verhuizen als ik 40 weken zwanger ben is iets waar ik niet aan moet denken, maar misschien is jouw vriendin wel heel flexibel en meegaand :+
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:54:34 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123431070
Ik vond het ook wel goed om er even echt bij stil te staan :Y alhoewel ik net als LE denk dat iedereen hetzelfde wil: een goeie bevalling. Maar je komt er dan wel achter welke punten voor jou en je partner belangrijk zijn.
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:55:20 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123431121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:53 schreef L-E het volgende:
Gefeliciteerd met de mijlpaal asfalt! Gaan verhuizen als ik 40 weken zwanger ben is iets waar ik niet aan moet denken, maar misschien is jouw vriendin wel heel flexibel en meegaand :+
Ach, als je 40 weken zwanger bent kan het ook neerkomen op gewoon in de auto stappen en in een nieuw huis op de bank gaan zitten. Ze hoeft niet mee te helpen met sjouwen lijkt me :D ^O^
pi_123431207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ach, als je 40 weken zwanger bent kan het ook neerkomen op gewoon in de auto stappen en in een nieuw huis op de bank gaan zitten. Ze hoeft niet mee te helpen met sjouwen lijkt me :D ^O^
Dat mag ik hopen :D

Maar met mijn nestel- en organiseerdrang zou ik enorm in de stress schieten hoor ;(
pi_123431865
Vriendin zetten we bij der moeder
1 belletje en het is net als bij de chinezen heb ik zo 5 tot 10 man voor inpakken en sjouuwen
ook voor schoonm aken genoeg man
Heb flexa verf die meestal in 30 minuten droog is
Verhuizen doen we met een grote autoambulance mercedes bus 1 of 2 auto,s en de brommobiel met een aanhanger er achter
zo klaar
Mocht het al gebeuren gaat de rest verder en wij zijn binnen 10 minuten 20 km verderop weer
Ze moet toch 3 tot 5 dagen er blijven zo kan ik in die dagen s,avonds alles doen en komt ze van het ene huis in het andere.
Het plan ligt al helemaal klaar
pi_123432621
Klinkt in elk geval alsof je er goed over hebt nagedacht, hoop voor je dat jullie een fijn plekje krijgen!

LB dat gaat écht snel, al bijna!!!

Zoya gefeliciteerd met je minimini O+ en KD, dat is echt vroeg! Wel heel leuk! Wanneer voelde je de vorige voor t eerst?
pi_123433248
Als we dit huis krijgen morgen middag gaan we richting wirdum
Dan kan niemand zeuren
Veilig huis
schoon huis en geisoleerd
3 slaapkamers
een kantoor xd
en een hoekhuis ook nog
We hebben een heel scenario al gemaakt alle troep is al weg gelukkig
dus snel mensen te inpakken kan onder begeleiding van me vriendin
wij snel schoonmaken
dan met een vito en autoambulance erachter + 1 of 2 auto,s en de brommo met aanhanger spul snel overzetten /op zijn plek
het kan in 1 dag of anderhalve
1 dag is van 7.00 tot s,avonds heel laat maar net hoeveel puf we nog hebben
pi_123434750
Klinkt pittig maar het resultaat lijkt me erg rustgevend. Succes morgen!
pi_123435399
klinkt pittig ,maar als je iets wil en het kan waarom niet.
het is echt op het randje maar zoveel is er niet
Had het ook eerder gehad ,maar verhuis liever nu nog snel dan straks in de kraamtijd
pi_123441909
Jeetje Asfalt! Klinkt als mijn ideale verhuizing :D Ik hoop dat het huisje wat is! Reuze spannend!!
  donderdag 28 februari 2013 @ 07:02:22 #55
381212 Gulara
From the future
pi_123443224
Goeiemorgen dames! Ik kom me even braaf melden. O~) Nog geen tekenen van een naderende bevalling.
pi_123443488
hier ook niet
pi_123443514
Ik ben helemaal niet bijgelezen afgelopen week, de keizersnede viel erg zwaar...
Maar inmiddels gaat het langszaam de goede kant op, bv loopt ook niet echt. Heb al wel extra kraamzorg om het wat beter op de rit te krijgen :)
Geen idee hoe ik via mobiel een foto kan posten, maar hoop dit weekend even op de laptop te kunnen, dus die houden jullie tegoed!

Ow en ze is prachtig O+ kan echt uren met d'r knuffelen O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  donderdag 28 februari 2013 @ 08:00:33 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123443547
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:52 schreef Kleurdoos het volgende:
hier ook niet
Jij mag nog 30 weken nie }:| Je houdt je maar in!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123443552
Klumsy, fijn dat jij je wat beter begint te voelen (en zo verliefd bent O+)! Hopelijk levert de extra hulp wat op :*

Gulara, lag vannacht weer wakker en ging nog bijna checken of je toevallig live aan t bevallen was :) maar niet dus. Vannacht dan maar!
pi_123443567
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Jij mag nog 30 weken nie }:| Je houdt je maar in!
nee nee ik mag over 25 weken al he ;)
pi_123443574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:56 schreef klumsy het volgende:
Ik ben helemaal niet bijgelezen afgelopen week, de keizersnede viel erg zwaar...
Maar inmiddels gaat het langszaam de goede kant op, bv loopt ook niet echt. Heb al wel extra kraamzorg om het wat beter op de rit te krijgen :)
Geen idee hoe ik via mobiel een foto kan posten, maar hoop dit weekend even op de laptop te kunnen, dus die houden jullie tegoed!

fotoooooooooooooooos
pi_123443604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:56 schreef klumsy het volgende:

<3 Je klinkt heerlijk verliefd <3
  donderdag 28 februari 2013 @ 08:06:40 #63
244125 laziness
pi_123443613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee nee ik mag over 25 weken al he ;)
Gaat het zo hard? :o

Joh dan doe je een recordje langste zwangerschap. Mag je in het guinness book of records das leuk :P
pi_123443625
ja je wil me gelijk even 42 weken rond laten lopen zeg :P
pi_123443632
Zoya en KD fijne echi's, Super!

Spark, gelukkig niets aan de hand, kan me voorstellen dat je schrok!

Klums, fijn dat het beter gaat en van de extra kraam zorg!

LB, wat ga je hard! Weet nog dat je net streepjes had...

Asfalt, klinkt pittig maar ook goed, hoop dat het allemaal goed gaat!
Home is where the O+ is...
pi_123443670
Volgens mij is het toch gelukt O+
Alleen geen idee hoe groot de foto is :P

pi_123443679
Groot zo te zien :@
pi_123443695
Dat kan niet groot genoeg klumsy! Ze is PRACHTIG! O+
  donderdag 28 februari 2013 @ 08:20:26 #69
244125 laziness
pi_123443767
Klums wat een prachtig poppetje O+
pi_123443924
:D O+ wat een scheetje!
pi_123443945
Tally en Sparkling, even schrikken, maar fijn dat alles toch gewoon goed is! Spark, for what it's worth, ik heb ook alweer een paar dagen hoofdpijn. Misschien toeval, maar dacht aangezien we zo tegelijk opgaan :D.

Klums wat een schátje O+!!

En *O* 27 weken vandaag *O* Dus volgens mij (en mn appje) begin ik zo'n beetje aan m'n laatste trimester :o. Waar is het tweede gebleven? :o Die was toch pas net begonnen? Toch?!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123443961
Ohhh, zo'n mooi poppetje O+
Ow, janken bij Jan Smits liedje ' niemand zo trots als wij' ( gisteravond op tv) is aan de hormonen toe te schrijven toch? Ik verweek met de minuut.......
pi_123443988
Oh wat enorm schattig en mooi, klumsy! O+
Tralalalaaa
pi_123443989
Ik huil ook altijd bij Jan Smit. Dat is echter niet zwangerschapsgerelateerd.

Fieeeeederrrrrrrrr?
pi_123444018
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:40 schreef L-E het volgende:
Ik huil ook altijd bij Jan Smit. Dat is echter niet zwangerschapsgerelateerd.

Fieeeeederrrrrrrrr?
Ik kan het me nu zo goed voorstellen.... Niemand zo mooi als jij, niemand zo trots als wij..... Snirf!
Ow en Fieder, jij zou niet een stiekempje doen dus meld!
pi_123444073
Klumsy wat een prachtig popje heb je gemaakt <3 wauw!!
pi_123444089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:12 schreef klumsy het volgende:

[ afbeelding ]
en zooo roooozeeeee O+
pi_123444126
Prachtig meisje Klums O+ Rot dat de kz zo zwaar viel, maar hopelijk knap je nu snel op!

Ik kan me nog steeds niet echt voorstellen dat ik over 2 maanden ook zo'n klein meisje vasthoud :@ Hoe dichter bij de UD hoe onwerkelijker het allemaal lijkt te worden -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_123444176
Volgens mij hebben wij een geboortekaartje! *O*

Oke, Vriendje moet nog even goed ernaar kijken, maar de eerste opzet vond ook hij tof O+ Ben zo blij, bij de eerste koos ik pas een kaartje met 39 weken, ik had er stress van :')
pi_123444188
Ja ik vind nu ook dat het ineens een hele grote sprong neemt Spirit.. ik ga misschien vandaag mijn beste vriendin vertellen hoe we 'm gaan noemen O+
pi_123444212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:54 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik vind nu ook dat het ineens een hele grote sprong neemt Spirit.. ik ga misschien vandaag mijn beste vriendin vertellen hoe we 'm gaan noemen O+
Oh, wauw, wat een eer zou ik dat vinden! O+

De naam is echt heilig hier, dus niemand krijgt m te horen. Maar ik kan niet wachten tot ik m van de daken mag schreeuwen!

Helaas voor jullie komen er geen namen of foto's op FOK, maar dat terzijde :P
pi_123444249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik zat daar ook zo over te twijfelen! Ik weet dat ze het geweldig zou vinden, maar het is zo ongeveer het enige wat nog alleen van mij en vriend is dat ik het ook wel weer mooi vind om het geheim te houden.

Nouja, dat heet, als vriend's ouders zaterdag niet al te alert waren.. Stond ie daar in de tuin zn schoen schoon te maken, roept ie "Kan ik alvast oefenen voor NAAM!" De druif :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:00:42 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123444284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:12 schreef klumsy het volgende:

[ afbeelding ]
O+ die gave namen staan haar wel!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123444332
Wij noemen de naam ook alleen 's avonds, wanneer we met zijn tweetjes op de bank zitten.... En elke keer heb ik nog zoiets van ; ja, hij klinkt gewoon goed bij ons. Nog even geduld dames ;)
pi_123444341
Haha Spirit, hopelijk hebben ze niks gehoord!
Ik ben zelf een soort officieel gevraagd of ik suikertante (!) wilde worden van de dochter van mijn beste vriendin, mijn naam stond zelfs op het geboortekaartje dat ik óók nog heb ontworpen voor ze. Plus dat ze me de naam heeft verteld een maand of twee voor de geboorte. O+ En toen was ik dus onverwacht ook nog bij de bevalling. Ik vond het zó bijzonder! Nu wil ik haar niet bij mijn bevalling hebben en ik ontwerp natuurlijk mijn eigen geboortekaartje dat veel simpeler is dan dat van haar, en waar dus geen extra namen op komen. Maar ik wil toch wel laten merken dat zij ook een heel bijzondere vriendin voor mij is. Dus vandaag high tea en ik twijfel nog een héééél klein beetje maar denk wel dat ik het dan vertel.
pi_123444370
Spirit, wat een druif idd :D
pi_123444404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:04 schreef Suikertante het volgende:
Haha Spirit, hopelijk hebben ze niks gehoord!
Ik ben zelf een soort officieel gevraagd of ik suikertante (!) wilde worden van de dochter van mijn beste vriendin, mijn naam stond zelfs op het geboortekaartje dat ik óók nog heb ontworpen voor ze. Plus dat ze me de naam heeft verteld een maand of twee voor de geboorte. O+ En toen was ik dus onverwacht ook nog bij de bevalling. Ik vond het zó bijzonder! Nu wil ik haar niet bij mijn bevalling hebben en ik ontwerp natuurlijk mijn eigen geboortekaartje dat veel simpeler is dan dat van haar, en waar dus geen extra namen op komen. Maar ik wil toch wel laten merken dat zij ook een heel bijzondere vriendin voor mij is. Dus vandaag high tea en ik twijfel nog een héééél klein beetje maar denk wel dat ik het dan vertel.
wat lief O+ en wat een mooi idee om iemand te laten merken dat ie bijzonder en belangrijk is voor je O+
pi_123444416
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:56 schreef L-E het volgende:
Helaas voor jullie komen er geen namen of foto's op FOK, maar dat terzijde
Dan blijven we het gewoon kutkind noemen! :(
pi_123444421
Ach ja, liever dat hij zich de eerste keer verspreekt dan ik :P En zo'n ramp is het ook niet. Ze reageerden in elk geval totaal niet, dus ik weet ook niet of ze het gehoord hebben of niet, dus we gaan er gewoon van uit van niet.

Suiker, wel superlief idd van die vriendin en kan me goed voorstellen dat je ook iets terug wilt doen. En dan staat de naam iig vast!! :P Ik ben zo bang dat er iemand in mijn omgeving eerder van een meisje bevalt en dan precies onze naam kiest :')
Sarcasme. Herken het.
pi_123444471
Ja die angst heb ik helemaal niet. Mijn familie heeft de hele vakantie namen opgerateld maar hij zat er niet tussen O+ Hahaaa! Wij hebben ze achtereenvolgens geprobeerd wijs te maken dat hij echt Wubbo gaat heten, toen Rumpt of Rambert, toen Bryan, dit lukte natuurlijk allemaal niet ;)
Overigens werd wel eerst gevraagd of we het vervelend vonden hoor, de meeste van hun gokken waren ook echt beyond lelijk. Ik vind het eigenlijk wel leuk als mensen serieus raden, het is echt niet te geloven wat voor smaak mensen soms aan ons koppelen :')
pi_123444476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan blijven we het gewoon kutkind noemen! :(
kutkind 2.0 O+
pi_123444499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef L-E het volgende:

[..]

kutkind 2.0 O+
Die ja :P
Al heb ik kutkind 1.0 wel op de foto gezien!
pi_123444517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef Suikertante het volgende:
Ja die angst heb ik helemaal niet. Mijn familie heeft de hele vakantie namen opgerateld maar hij zat er niet tussen O+ Hahaaa! Wij hebben ze achtereenvolgens geprobeerd wijs te maken dat hij echt Wubbo gaat heten, toen Rumpt of Rambert, toen Bryan, dit lukte natuurlijk allemaal niet ;)
Overigens werd wel eerst gevraagd of we het vervelend vonden hoor, de meeste van hun gokken waren ook echt beyond lelijk. Ik vind het eigenlijk wel leuk als mensen serieus raden, het is echt niet te geloven wat voor smaak mensen soms aan ons koppelen :')
Als je zelf met opties als Wubbo en Rambert komt vind ik dat niet zo gek eigenlijk :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123444523
Ah het krijgt wel een nieuw nummer? Geen 1.1?
pi_123444524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:12 schreef Godtje het volgende:

[..]

Die ja :P
Al heb ik kutkind 1.0 wel op de foto gezien!
True. Daar heb ik stiekem ook wel een beetje spijt van :@ dus dat doen we niet meer!
pi_123444527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Als je zelf met opties als Wubbo en Rambert komt vind ik dat niet zo gek eigenlijk :P
_O- Goed punt!
pi_123444548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef Suikertante het volgende:
:D

Mijn schoonmoeder blééf raden tijdens de zwangerschappen, ondanks dat ik al een aantal keer had aangegeven dat vervelend te vinden. Ik weet van mezelf dat ik het echt niet kan verbloemen als dé naam genoemd wordt dus liever onderling raden ofzo maar niet bij ons.

Gelukkig hebben ze de naam nooit geraden. De oudste heeft een Franse naam en ineens was daar bij baby2.0 tunnelvisie op alle Franse namen. baby2.0 heeft een Scandinavische naam, zagen ze niet aankomen :+
pi_123444549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:
Andere vader dus nieuwe versie he :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123444573
Wij zijn zelf nog niet eens uit een naam :@. Heb nog 13 weken B-) .
pi_123444594
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind 2.0 mooier.
pi_123444605
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Andere vader dus nieuwe versie he :P
Mwah.
pi_123444932
Klums, wat is ze mooi!!

Namen, daar houd ik me nog ver van. ML en ik zijn het Echt Heul Erg Niet Eens, dus we willen eerst weten wat het geslacht is., dat beperkt het aantal ruzies hopelijk tot de helft ;).
pi_123445014
Fieder is bezig denk ik? :% :%
pi_123445039
Klums, wat een plaatje O+
pi_123445121
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:34 schreef Kyara het volgende:
Fieder is bezig denk ik? :% :%
Ja, dat denk ik ook hoor!
pi_123445133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:31 schreef Cwen het volgende:
Klums, wat is ze mooi!!

Namen, daar houd ik me nog ver van. ML en ik zijn het Echt Heul Erg Niet Eens, dus we willen eerst weten wat het geslacht is., dat beperkt het aantal ruzies hopelijk tot de helft ;).
Waarom zou je daar ruzie over maken? Er zijn zoveel namen, dan is er toch wel iets te vinden dat jullie allebei mooi vinden? Kind doet zn leven lang met een naam, dus dan moet je het wel allebei eens zijn :)

Wij hebben lijsten gemaakt en continu namen naar elkaar geroepen. Als de een het niks vond, viel die naam direct af. En toen kwamen we deze naam tegen en die was het gewoon meteen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_123445210
En sommige namen moeten ook gewoon een groeien. Dat hadden wij met M's naam. Iedereen moest daar aan wennen maar ben zo blij met die naam. De namen van de meisjes vond iedereen meteen mooi.
pi_123445231
Als ruzie een iets te groot woord is dan begrijp ik het wel een beetje. Je wil echt niet weten met wat voor gedrochten mijn vriend ons supermooie dochtertje wilde opzadelen, niet te gelóven. Zit je daar op een mooi meisje te broeden (oke, het was een jommetje, maar dat wisten we nog niet), komt hij met zulke vreselijke of nikszeggende namen aanzetten! En de irritatie zat dan natuurlijk vooral bij mij, omdat ik binnen een week de perfecte naam wilde hebben :')
Ben nog steeds blij dat het een jongen wordt trouwens, want zo'n perfecte meisjesnaam zijn we nog steeds niet tegengekomen. Sommige mensen komen die naam ook niet tegen binnen de zwangerschap, best lastig.
pi_123445278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Waarom zou je daar ruzie over maken? Er zijn zoveel namen, dan is er toch wel iets te vinden dat jullie allebei mooi vinden? Kind doet zn leven lang met een naam, dus dan moet je het wel allebei eens zijn :)

Nou goed, op zich heb je gelijk natuurlijk maar ik ben heel blij dat we hier onze nr. 1-naam kunnen geven en er geen sprake hoeft te zijn van concessies. Als ik eerlijk ben zou ik dat best jammer vinden. En als je beide zoooo een andere smaak hebt, dan lijkt het me ingewikkeld om iets te vinden waar beide partijen verliefd op zijn. :)
pi_123445368
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:44 schreef Suikertante het volgende:
Als ruzie een iets te groot woord is dan begrijp ik het wel een beetje. Je wil echt niet weten met wat voor gedrochten mijn vriend ons supermooie dochtertje wilde opzadelen, niet te gelóven. Zit je daar op een mooi meisje te broeden (oke, het was een jommetje, maar dat wisten we nog niet), komt hij met zulke vreselijke of nikszeggende namen aanzetten! En de irritatie zat dan natuurlijk vooral bij mij, omdat ik binnen een week de perfecte naam wilde hebben :')
Ben nog steeds blij dat het een jongen wordt trouwens, want zo'n perfecte meisjesnaam zijn we nog steeds niet tegengekomen. Sommige mensen komen die naam ook niet tegen binnen de zwangerschap, best lastig.
Het was ruzie met een ;) , hè. We slaan elkaar echt de tent niet uit voor zoiets, maar van enige milde irritatie zoals Suiker zegt is in ieder geval in mijn geval wel sprake :) . Mijn (8> schijnt te denken dat Hendrik of Freek hele acceptabele namen zijn voor een jongetje, en dat ben ik gewoon Echt Niet met hem eens :).

Probleem is vooral dat hij ofwel korte namen wil, ofwel heel erg ouderwetse, en ik ben veel meer van de lang en vloeiend... Dus het is wel echt lastig. Ik vermoed dat het sowieso een concessie gaat worden, van beider kant. Maar goed, wie weet.... We moeten nog beginnen (ahum, hij moet nog beginnen ;) ) met lijstjes maken.
pi_123445431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:46 schreef L-E het volgende:

[..]

Nou goed, op zich heb je gelijk natuurlijk maar ik ben heel blij dat we hier onze nr. 1-naam kunnen geven en er geen sprake hoeft te zijn van concessies. Als ik eerlijk ben zou ik dat best jammer vinden. En als je beide zoooo een andere smaak hebt, dan lijkt het me ingewikkeld om iets te vinden waar beide partijen verliefd op zijn. :)
Ja ik snap de teleurstelling natuurlijk ook wel als het niet jouw eerste keuze wordt. Veel vrouwen hebben lang voor ze zwanger worden al namen in hun hoofd en dan is het rot als die kansloos gevetood wordt, maar ik vind een (roep)naam wel heel belangrijk en iets waar je het echt allebei over eens moet zijn. En soms moet een naam idd gewoon even weken bij de man :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123445455
Ow en Suiker ik heb serieus de eerste zin van jouw post 4x gelezen zo van "MEISJE?! Heb ik het nou echt al die maanden fout in mn hoofd zitten?!" :')
Sarcasme. Herken het.
pi_123445466
Klopt, dat is ook het vervelende... ik heb al een naam voor zowel jongen als meisje en voor mij zijn die namen het gewoon. Waarom? Geen idee. Maar daar moet ik me toch weer los van weken en dan maar kijken of we het eens gaan worden.
pi_123445498
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:53 schreef Cwen het volgende:
Klopt, dat is ook het vervelende... ik heb al een naam voor zowel jongen als meisje en voor mij zijn die namen het gewoon. Waarom? Geen idee. Maar daar moet ik me toch weer los van weken en dan maar kijken of we het eens gaan worden.
Als vriend het echt niks vindt misschien als tweede naam? Of een variatie op die naam?
Sarcasme. Herken het.
pi_123445499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:53 schreef Spirit82 het volgende:
Ow en Suiker ik heb serieus de eerste zin van jouw post 4x gelezen zo van "MEISJE?! Heb ik het nou echt al die maanden fout in mn hoofd zitten?!" :')
pi_123445521
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:54 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Je gaat gewoon aan jezelf twijfelen als je zoveel vergeet/verwart etc ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_123445526
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Als vriend het echt niks vindt misschien als tweede naam? Of een variatie op die naam?
Jah, voor jongen komen we daar denk ik wel uit. Maar meisje... Ach wat, ik zie het over 2 weken wel en dan weten we in ieder geval w at het níet wordt :Y
pi_123445541
Succes vandaag bij het huisje Asfalt! Ik hoop dat het geschikt is voor jullie!

:% Fieder, spannend!!!

Fijn dat alles er goed uitzag Tally :*

Evenals bij Sparkling :*

En ik ben ook echt zo blij dat we zowel een meisjes- als jongensnaam hebben! De jongensnaam vonden we niet zo makkelijk, dus ik vreesde al, maar opeens was ie daar O+ En de meisjesnaam ben ik ultiem verliefd op O+ Dus wat dat betreft zijn we er helemaal klaar voor! Bang dat iemand het raadt of iemand de namen inpikt ben ik niet. Oh en ik ben ook heel blij dat vriendlief en ik echt op 1 lijn zitten wat betreft (namen)smaak *;
pi_123445703
Nu ben ik Heul Benieuwd naar alle namen!
pi_123445717
Intussen heet hij ook al zo duidelijk echt zoals ie gaat heten (?!) dat het me ook helemaal niet meer kan schelen wat anderen ervan vinden. O+
L-E Ik ben ook heel benieuwd!!

En ook naar Fieder.. :%
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:07:05 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123445909
Ja Fieder zal toch echt wel bezig zijn denk ik! :Y
pi_123445926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:01 schreef Suikertante het volgende:
Intussen heet hij ook al zo duidelijk echt zoals ie gaat heten (?!) dat het me ook helemaal niet meer kan schelen wat anderen ervan vinden. O+
L-E Ik ben ook heel benieuwd!!

En ook naar Fieder.. :%
Ja gek is dat he?! Het is echt helemaal haar naam O+
Sarcasme. Herken het.
pi_123446081
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:55 schreef bellelena het volgende:
Succes vandaag bij het huisje Asfalt! Ik hoop dat het geschikt is voor jullie!

:% Fieder, spannend!!!

Fijn dat alles er goed uitzag Tally :*

Evenals bij Sparkling :*

En ik ben ook echt zo blij dat we zowel een meisjes- als jongensnaam hebben! De jongensnaam vonden we niet zo makkelijk, dus ik vreesde al, maar opeens was ie daar O+ En de meisjesnaam ben ik ultiem verliefd op O+ Dus wat dat betreft zijn we er helemaal klaar voor! Bang dat iemand het raadt of iemand de namen inpikt ben ik niet. Oh en ik ben ook heel blij dat vriendlief en ik echt op 1 lijn zitten wat betreft (namen)smaak *;
daar heb jij ook wel echt mazzel mee hoor, met je maffe smaak ;)
pi_123446153
Haha ik ben ook heel benieuwd naar jullie mini bellelena.
Ik zei trouwens tegen mijn vader dat we over een paar weken de box neer gaan zetten met ballonnen erin tegen de katten en toen zei hij "Oooooh!!! Dáárom had bellelena ballonnen in de kinderwagen!" :D
pi_123446155
Ruzie om namen, check. Ik vind een naam meer dan belangrijk.. en als jij een naam bijzonder mooi vindt, en hij zegt dat ie t geen hol aan vindt.
AARGH.

hier hebben we iig 2 namen achter de hand, dus geen paniek. Maar we kijken wel gewoon nog verder :)
pi_123446292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:12 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

daar heb jij ook wel echt mazzel mee hoor, met je maffe smaak ;)
Whehe ja, ik prijs mezelf heel gelukkig! Het lijkt me ook heel stom als je bijvoorbeeld echt je droomnaam moet opgeven omdat je man dat geen leuke naam vindt. Ik wilde per se echt verliefd zijn op de naam voor mijn kindje O+ En dat is gelukt! We hebben er wel ook echt rekening mee gehouden dat als het een jongen is, we de meisjesnaam in de toekomst nog kunnen gebruiken bijvoorbeeld, zo verliefd ben ik erop!

Suikertante: Haha, ja, en het ziet er ook alvast wel gezellig uit, zo'n gevulde wagen ;) :D Maar de poezen ontwijken de ballonnen hier tot op heden vakkundig...
pi_123446517
ik ben echt zó benieuwd naar de namen van jullie mini belle :D O+

Hier wel mijn droomnaam opgegeven, ik wilde Maeva, hij vond het echt he-le-maal niets. Uiteindelijk wilde ik die naam wel heel erg graag geven en dus is het de tweede naam van de jongste geworden.
pi_123446662
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:18 schreef bellelena het volgende:

[..]

Whehe ja, ik prijs mezelf heel gelukkig! Het lijkt me ook heel stom als je bijvoorbeeld echt je droomnaam moet opgeven omdat je man dat geen leuke naam vindt. Ik wilde per se echt verliefd zijn op de naam voor mijn kindje O+ En dat is gelukt! We hebben er wel ook echt rekening mee gehouden dat als het een jongen is, we de meisjesnaam in de toekomst nog kunnen gebruiken bijvoorbeeld, zo verliefd ben ik erop!

Suikertante: Haha, ja, en het ziet er ook alvast wel gezellig uit, zo'n gevulde wagen ;) :D Maar de poezen ontwijken de ballonnen hier tot op heden vakkundig...
Is het 'die' jongensnaam waar ie het met je over eens is O+? want die is echt heel cute!
Jongensnamen blijven hier altijd lastig.. een gevoel van saai suf en die kennen we nu wel :P
pi_123446667
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:31 schreef Cwen het volgende:
Klums, wat is ze mooi!!

hier nog zo een :D Al mijn sugesties worden afgekeurd. En als ik vraag "Wat vind jij mooi" dan zegt hij "weet ik niet". Dus hiet ook maar wachten op een geslacht.
pi_123446669
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:18 schreef bellelena het volgende:

[..]

MI van jouw grijze pers met statisch haar :D
Sarcasme. Herken het.
pi_123446674
Fieder maakt het wel spannend nu :o

Klumsy, wat een mooi meisje O+ Hoop dat het herstel nu goed doorzet :*

Hier staat de naam ook al vast vanaf week 16 ofzo, daar waren we het eigenlijk heel snel over eens, hij is gewoon perfect voor ons meisje O+
pi_123446718
Ik duim ook voor Fieder :%

Belle, ik ben ook zo benieuwd naar jullie naam! Die van de anderen ook, trouwens... het is toch een heel belangrijk iets.

Hilz, gaan jullie ook geslachtsbepaling doen of wacht je af tot 20 weken?
pi_123446726
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:28 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

hier nog zo een :D Al mijn sugesties worden afgekeurd. En als ik vraag "Wat vind jij mooi" dan zegt hij "weet ik niet". Dus hiet ook maar wachten op een geslacht.
Ok zo'n vent zou ik ook afschieten ja :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123446753
Spirit :D Zoiets ja hahahahaaha!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Is het 'die' jongensnaam waar ie het met je over eens is O+? want die is echt heel cute!
Jongensnamen blijven hier altijd lastig.. een gevoel van saai suf en die kennen we nu wel :P
Jep! De laatste!
pi_123446767
Al ben ik bang dat we nooit meer zo verliefd zullen zijn op een naam als bij Elin. Dat hadden we beide. deze naam vind ik vooral mooi, hij vind m oke :)
pi_123446789
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:31 schreef bellelena het volgende:
Spirit :D Zoiets ja hahahahaaha!

[..]

Jep! De laatste!
O+ wat tof dat hij die wil :D
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:34:46 #137
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123446869
Hier al wel een voorkeur, maar (8> is nog niet zo overtuigd. Maar andere suggesties blijven ook uit, dus hmja. De naam die dus nu met een vraagteken staat, vind ik in een iets andere variant veel mooier, maar die wil hij niet ;(. Dus hmz hmz...Lastig hoor!
pi_123446982
XM, weten jullie eigenlijk wat het wordt?
pi_123446989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:30 schreef Cwen het volgende:
Ik duim ook voor Fieder :%

Belle, ik ben ook zo benieuwd naar jullie naam! Die van de anderen ook, trouwens... het is toch een heel belangrijk iets.

Hilz, gaan jullie ook geslachtsbepaling doen of wacht je af tot 20 weken?
Nog 4 nachtjes slapen!!
Ik vind het ZO spannend!!

Vriendje kan ECHT heel vervelend doen als het om namen gaat. Maar ik heb ook wel een beetje het vermoeden day hij best weet wat hij mooi vind maar het nog niet wil zeggen. Ietset stoom uit oren dan. en een vals lachje van zijn kant.
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:38:34 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123446996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:38 schreef L-E het volgende:
XM, weten jullie eigenlijk wat het wordt?
Jazeker!

Edit: en dat weten de a.s. opa's en oma's en tante en mijn directe collega, omdat ik me versprak :'), maar voor de rest blijft het nog even een verrassing.
pi_123447020
*zucht* kut telefoon.
pi_123447030
Mijn lief vond het zelf ook niet makkelijk om namen aan te dragen/bedenken/verzinnen, dus ik heb een lijst gemaakt met namen die ik aan mijn kindje zou kunnen geven (die hij overigens ook mocht aanvullen met zijn suggesties uiteraard!). En daaruit hebben we samen gekozen. Voordeel hier dus echt dat de smaken goed overeen komen, hij heeft van de hele lijst maar 2 of 3 namen echt weggestreept omdat ie het niets vond (voor zijn kind). En het hielp ook om af en toe even te wennen aan bepaalde namen, ik heb toch best een uitgesproken smaak bijvoorbeeld.

En de namen van de kindjes van Mignonne en KD vind ik ook allemaal heel tof! Elin had ook echt een naam kunnen zijn voor bij ons bijvoorbeeld.

KD, hij heeft het even moeten laten inwerken, het is tenslotte niet echt een veel voorkomende naam, maar toen was ie ook helemaal om ♥ *O*

En ik ben ook echt heel nieuwsgierig naar de namen die jullie allemaal zullen geven! Ik merkte zelf echt hoe kritisch ik opeens werd voor m'n eigen kind! Dus nu ben ik heel benieuwd wat er bij jullie allemaal past!
pi_123447044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:38 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Jazeker!
Ah. :) Dat helpt wel, vind ik. Kun je gerichter zoeken.
pi_123447070
Klums, wat een mooierd O+ Hoop dat je snel en goed kan herstellen.

Pfoeh, lijkt me ook knap lastig, een goede naam verzinnen. Hier heeft vriendlief al sinds jaar en dag een meisjesnaam in gedachten. Ik ben er nog niet zo over uit.. Nja, eerst nog paar maanden wachten voor we weten wat het wordt!
pi_123447104
Jaaaa, ik heb het helemaal nog niet gezegd, maar Klumsy, wat een prachtig meisje heb je gemaakt O+ O+ O+ Het roze staat haar ook zo snoezig!
pi_123447155
Wij hebben wss alle 2 de namen.
Alleen ik twijfel ineens over de jongensnaam terwijl ik die al eeuwen heb, maar meer omdat er tegenwoordig ineens heel veel andere vormen opduiken.

Er is trouwens al wel een OUD-kindje met de naam O-)

Meisjesnaam vind ik echt rottig om te bedenken, maar we hebben er weer 1 O+

Oh ja en klums O+ O+ O+
pi_123447162
Ik wil ineens ook allemaal roze kopen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_123447165
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:38 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nog 4 nachtjes slapen!!
Ik vind het ZO spannend!!

Vriendje kan ECHT heel vervelend doen als het om namen gaat. Maar ik heb ook wel een beetje het vermoeden day hij best weet wat hij mooi vind maar het nog niet wil zeggen. Ietset stoom uit oren dan. en een vals lachje van zijn kant.
Same here! Heel erg bekend... En spannend!
pi_123447246
Ik vind de meeste namen die ik in OUD voorbij zie komen niet zo leuk eigenlijk. :)
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:46:00 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123447255
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:43 schreef Spirit82 het volgende:
Ik wil ineens ook allemaal roze kopen ;(
Ik ga vanavond naar een vip-avond van een winkeltje hier in de stad met positie- en kindermode. Zou zomaar eens kunnen dat ik zowaar eens iets van kleertjes of een rompertje ga kopen. Ik heb echt nog niks gekocht :@ :'). Zelfs mn collega's vonden dat inmiddels wel raar :').
pi_123447291
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:45 schreef L-E het volgende:
Ik vind de meeste namen die ik in OUD voorbij zie komen niet zo leuk eigenlijk. :)
je houdt meer van chayenna, Shanaliah, sjenaija enzo? :+
pi_123447331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:47 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

je houdt meer van chayenna, Shanaliah, sjenaija enzo? :+
Destiny en Devony ja O+

Hehe, nee, totaal niet. Ik ben gewoon een namenzeikerd :+
pi_123447401
maar de namen die in OUD voorbij komen.. zijn heel divers top 50 en bijzonder, ben wel benieuwd op welke namen je doelt want het is nogal een uitspraak zo :P
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:51:53 #154
244125 laziness
pi_123447447
Tja als je zelft niet je namen bekend maakt is het lekker makkelijk een ander afkraken :)
pi_123447459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:50 schreef Kleurdoos het volgende:
maar de namen die in OUD voorbij komen.. zijn heel divers top 50 en bijzonder, ben wel benieuwd op welke namen je doelt want het is nogal een uitspraak zo :P
Ik bedoel de namen die in dit topic voorbij zijn gekomen sinds ik hier post. Ik kan er eentje bedenken die ik erg leuk vind. Er zijn er vast meer, maar ik ken niet alle kinderen bij naam. :+
pi_123447461
Zo, even terug gelezen.

Babbel, wat een fijn nieuws! Ongelooflijk, wat een wondertje heb jij in je buik. Geniet!

Zoya, fijn dat alles goed was! Vast een opluchting.

KD, ook alles goed. Wat vroeg dat je je kindje nu al kan voelen, wel gaaf :o

Tally, fijn dat alles goed was bij jou.

Asfalt, ubermijlpaal. Succes bij het huis kijken vandaag.

Klumsy O+

Fieder is echt wel bezig! Spannend hoor!

Verder zag ik allemaal naamdingen. Ik ben zo benieuwd naar jullie namen :D
Wij hebben wel een veelvoorkomende naam uitgekozen. Maakt ons niets uit, hij past bij ons en we zijn er heel blij mee.
E.
pi_123447489
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:51 schreef laziness het volgende:
Tja als je zelft niet je namen bekend maakt is het lekker makkelijk een ander afkraken :)
Is dit grappig bedoeld, gezien de smiley? Want ik vind het een tikje flauw. We hebben het over namen, we wisselen uit wat onze smaak is, volgens mij kraak ik helemaal niemand af. Dat is in het geheel niet de bedoeling tenminste.
pi_123447523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:52 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik bedoel de namen die in dit topic voorbij zijn gekomen sinds ik hier post. Ik kan er eentje bedenken die ik erg leuk vind. Er zijn er vast meer, maar ik ken niet alle kinderen bij naam. :+
Oh, verplaats jezelf dan eens naar het namentopic. dan heb je het over namen in OUD, alleen op die paar namen afgaan die je in Z&G hebt gezien is statistisch gezien niet zo eerlijk :P
pi_123447690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Oh, verplaats jezelf dan eens naar het namentopic. dan heb je het over namen in OUD, alleen op die paar namen afgaan die je in Z&G hebt gezien is statistisch gezien niet zo eerlijk :P
'Van de namen die ik hier in Z&G voorbij heb zien komen, vond ik de meesten niet zo leuk.'

Kan iedereen daarmee leven ja?
pi_123447700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Is dit grappig bedoeld, gezien de smiley? Want ik vind het een tikje flauw. We hebben het over namen, we wisselen uit wat onze smaak is, volgens mij kraak ik helemaal niemand af. Dat is in het geheel niet de bedoeling tenminste.
De namen die ik voorbij zie komen in de namen topic zijn ook totaaaal niet mijn smaak dus ik kan me iets bij voorstellen. Maar ik heb ook een bijzondere smaak denk ik :D
;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:00:52 #161
244125 laziness
pi_123447737
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Jij generaliseert. Zoals KD zegt er is more to OUD dan dit topic.
En ja het is makkelijk zeggen dat je de keuzes van anderen niks vindt als een ander niks over jouw keuze kan zeggen. Dat is ook wat flauw vind ik dan.
pi_123447740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:59 schreef L-E het volgende:

[..]

'Van de namen die ik hier in Z&G voorbij heb zien komen, vond ik de meesten niet zo leuk.'

hahha zeggeh Lazi is aan t bitchen. ik heb t over statistiek he, je mening over OUDnamen kan je niet baseren op dit topic ;)

en Bitterend,onze smaken komen ook zeker niet overeen :+
pi_123447760
Ach, ieder z'n eigen ding wb namen :s) Als de ouders (en het kind later :P) er maar blij mee zijn!
pi_123447778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:00 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en Bitterend,onze smaken komen ook zeker niet overeen :+
Haha! ja zeker niet!! :D (bedoel niet je eigen kids meer de namen die je leuk vindt in de namen topic ;) )
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:02:58 #165
244125 laziness
pi_123447799
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:59 schreef bitterend het volgende:

[..]

De namen die ik voorbij zie komen in de namen topic zijn ook totaaaal niet mijn smaak dus ik kan me iets bij voorstellen. Maar ik heb ook een bijzondere smaak denk ik :D
;)
De naam van jouw dochter is niet heel bijzonder toch?
Het is wel een andere richting dan dat je in het namentopic ziet maar KD plempt daar graag hele bijzondere dingen neer :D
pi_123447812
Even de wiki doorgenomen ivm jou opmerking L-E
Ik vind bijv. Evie, Benthe of Hannah hele leuke namen. Maar om verschillende redenen zal ik een evt. dochter nooit zo noemen.

Er staan ook zat namen in die ik idd ook niks vind, maar dat is gewoon niet mijn categorie.

En het namentopic daar heb ik een aantal keer een poging gedaan om mee te lezen maar fedde, waldemar en joachim :{
Dan nog liever Dylano.
pi_123447821
Zelf heb ik dus nu juist dat ik veel beter de keuzes van anderen kan begrijpen en ook veel minder de neiging heb om die te 'veroordelen', als zij net zo kiezen als ik, dan komt het ook vanuit hun hart en dan kan ik het alleen maar mooi vinden voor ze, dat zij ook een naam hebben gevonden die daar in/bij past :) Aan de andere kant ben ik dus voor mezelf een stuk kritischer geworden, een naam is voor mijn eigen kind helemaal niet meer zo snel goed of leuk genoeg!
pi_123447846
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Jij generaliseert. Zoals KD zegt er is more to OUD dan dit topic.
En ja het is makkelijk zeggen dat je de keuzes van anderen niks vindt als een ander niks over jouw keuze kan zeggen. Dat is ook wat flauw vind ik dan.
De reden dat ik de namen van onze kinderen hier niet bekend maak is een kwestie van privacy. Niets flauws aan. Een ieder is welkom om mij via een andere weg te benaderen om naar die namen te vragen, en daar dan iets van te vinden hoor. :)

Verder vind ik dat dit een beetje uit de hand loopt. Ik geef mijn mening over wat namen, ik snap niet waarom je dat zo erg vindt tbh. Dit is mij geen discussie waard.
pi_123447854
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Het is wel een andere richting dan dat je in het namentopic ziet maar KD plempt daar graag hele bijzondere dingen neer :D
Volgens mij heet niemand anders hier in OUD zoals mijn ukkie? daarom dat ik dacht, het zal wel bijzonder zijn :9
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:05:24 #170
244125 laziness
pi_123447884
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

Volgens mij heet niemand anders hier in OUD zoals mijn ukkie? daarom dat ik dacht, het zal wel bijzonder zijn :9
De mijne komt in OUD verder ook niet voor maar was afgelopen jaar nummer 43 op de svb lijst geloof ik.
pi_123447906
Oh was ik helemaal vergeten die lijst! even kijken!
pi_123447915
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:03 schreef covie het volgende:
Ik vind bijv. Evie, Benthe of Hannah hele leuke namen. Maar om verschillende redenen zal ik een evt. dochter nooit zo noemen.
natuurlijk! die wiki! goed plan om daar te kijken. Ik zocht naar een lijstje :') :D

quote:
Er staan ook zat namen in die ik idd ook niks vind, maar dat is gewoon niet mijn categorie.

En het namentopic daar heb ik een aantal keer een poging gedaan om mee te lezen maar fedde, waldemar en joachim :{
Dan nog liever Dylano.
post dan mee! Hoe meer verschillende smaken hoe beter toch?
Ik vond het in dat topic juist altijd wel leuk om verschillende dingen te lezen en dan gaan sommige namen toch wat meer aan je hangen of hoe zeg je dat. Je went eraan, it grows on you.
pi_123447922
quote:
2s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:03 schreef covie het volgende:

Dan nog liever Dylano.
Fedde vind ik dus erg leuk! Compleet afgeschoten door Vriendje, maar goed. Misschien kan ik een huisdier nog zo noemen ooit. :7
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:06:48 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123447937
Of de naam vaak/vaker voorkomt, maakt me niet zoveel uit. Als wij 'm maar mooi vinden. Ik hoef niet per se superduper origineel te zijn ofzo.
pi_123447938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:02 schreef laziness het volgende:

[..]

bijzonder? voornamelijk top 1000 hoor, weinig onbekends..
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:07:31 #176
244125 laziness
pi_123447956
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Fedde vind ik dus erg leuk! Compleet afgeschoten door Vriendje, maar goed. Misschien kan ik een huisdier nog zo noemen ooit. :7
Ik had juist mijn huisdier een naam gegeven die ik voor een kind wilde. Ook niet zo'n puik plan.
pi_123447999
Er zijn hier ook wel namen die ik zelf echt never nooit niet aan mijn kinderen zou geven..en dat ik me ook afvraag hoe IN GODSNAAM je 'dat' nou een mooie naam kan vinden, maar idd smaak..smaak pfrah. en wat ik nu lelijk vind, kan ik over 10 jaar ook weer prachtig vinden.
pi_123448006
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:05 schreef laziness het volgende:

[..]

De mijne komt in OUD verder ook niet voor maar was afgelopen jaar nummer 43 op de svb lijst geloof ik.
Naam van mijn oudste (AméIie) heb ik in OUD nog niet gehoord geloof ik, maar ik heb wel tot in de eeuwigheid gehoord van mensen dat die naam bij hen ook op het lijstje stond of dat ze moesten kiezen uit twee en dat het uiteindelijk toch iets anders is geworden. Of men kreeg toch een jongetje enz.

quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Of de naam vaak/vaker voorkomt, maakt me niet zoveel uit. Als wij 'm maar mooi vinden. Ik hoef niet per se superduper origineel te zijn ofzo.
En dat gevoel had ik dus bij de naam van de jongste, EIin. Vaker gegeven, top 20 inmiddels, of nog net niet maar hard op weg :P Het boeit me niet zo, ik vond het een mooie naam en dat was het belangrijkst.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:09:37 #179
244125 laziness
pi_123448012
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

bijzonder? voornamelijk top 1000 hoor, weinig onbekends..
Dan ben ik met weinig bekend blijkbaar. Van sommige van jouw namen zat ik met mijn oren te klapperen de eerste keer.
pi_123448029
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:07 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik had juist mijn huisdier een naam gegeven die ik voor een kind wilde. Ook niet zo'n puik plan.
ja fuck, ik ook, met mijn nestjes ratten.
Maarrrr mijn cavia heette Milo, en toch Elin, milo als 2e naam gegeven :+
pi_123448046
Er zit ook nuance in het veroordelen van de keuze van een ander, of het zelf uitkiezen voor de naam van je eigen kind, bij mij dan. Als een ander zijn/haar kindje bijvoorbeeld Patrick wil noemen, dan neem ik aan dat die persoon ook zijn hart heeft gevolgd en de naam heeft gekozen die hij/zij het beste vindt passen (bij hem of haar zelf en bij het kindje), dus dat die persoon het ook met de beste bedoelingen heeft uitgezocht! Maar zelf zou ik die naam bijvoorbeeld noooooit uitkiezen voor mijn kindje, dat zou helemaal niet bij mij of mijn gevoel over mijn kindje passen! Maar dan vind ik nog niet dat die ander een rare keuze heeft gemaakt dus.
pi_123448087
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:09 schreef laziness het volgende:

[..]

Dan ben ik met weinig bekend blijkbaar. Van sommige van jouw namen zat ik met mijn oren te klapperen de eerste keer.
ik ben wel benieuwd, maak eens ene lijstje :P er zit vast wat mafs tussen, maar 1 waarvan ik dacht dat ik hem zelf had verzonnen :)
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:12:04 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123448092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:03 schreef bellelena het volgende:
Zelf heb ik dus nu juist dat ik veel beter de keuzes van anderen kan begrijpen en ook veel minder de neiging heb om die te 'veroordelen', als zij net zo kiezen als ik, dan komt het ook vanuit hun hart en dan kan ik het alleen maar mooi vinden voor ze, dat zij ook een naam hebben gevonden die daar in/bij past :) Aan de andere kant ben ik dus voor mezelf een stuk kritischer geworden, een naam is voor mijn eigen kind helemaal niet meer zo snel goed of leuk genoeg!
Mijn ervaring is dat die naam daar weer los van komt. Wij hebben "dus" trendnamen, maar alledrie voordat ze hip werden. :') wij voelen de trend goed aankomen zeg maar. Los daarvan zijn het namen die ik voor hún heb gekozen, voor het gevoel dat ik had toen ze in mijn buik zaten over de persoon die ze waren/zijn. En dat past echt héél goed. (nou kan je een discussie voeren over de wens die de moeder is van de gedachte blabla) Maar die namen zijn niet meer door ons gegeven, het is wie ze zijn.
Persoonlijk kan ik dus niet zoveel met een sfeer willen creeeren met een naam. dat doe je wel met behang of een hip kussen. een naam is in die zin echt te persoonlijk. Maar ook maar weer gewoon een naam. dat gevoel van dat voor je eigen kind het niet snel leuk of goed genoeg is herken ik dan weer wel. :D maar dat themagedoe wat ik soms denk te merken kan ik weinig mee. Ouders die een merk neerzetten, afgestyled, met de juiste artistieke naam. De druk op dat arme kind....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123448096
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:09 schreef laziness het volgende:

[..]

:D Ja ik ook

Maar ik heb in de lijst gekeken en de naam R.ebecca is 47 gegeven in 2012 :+
pi_123448104
Mijn hamsters heetten allemaal Flappie, dus dat risico loop ik gelukkig niet :+
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:13:42 #186
244125 laziness
pi_123448135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:12 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D Ja ik ook

Maar ik heb in de lijst gekeken en de naam R.ebecca is 47 gegeven in 47 :+
De naam was in de jaren 90 wel populair volgens mij. Ik ken er een hoop uit die periode in ieder geval.
pi_123448144
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:10 schreef bellelena het volgende:
Er zit ook nuance in het veroordelen van de keuze van een ander, of het zelf uitkiezen voor de naam van je eigen kind, bij mij dan. Als een ander zijn/haar kindje bijvoorbeeld Patrick wil noemen, dan neem ik aan dat die persoon ook zijn hart heeft gevolgd en de naam heeft gekozen die hij/zij het beste vindt passen (bij hem of haar zelf en bij het kindje), dus dat die persoon het ook met de beste bedoelingen heeft uitgezocht! Maar zelf zou ik die naam bijvoorbeeld noooooit uitkiezen voor mijn kindje, dat zou helemaal niet bij mij of mijn gevoel over mijn kindje passen! Maar dan vind ik nog niet dat die ander een rare keuze heeft gemaakt dus.
Ik had t laatst wel een keer hier hoor. 2 namen bij elkaar gegeven die ik nogal bijzonder vond qua keuze en verwijzing naar een mafkees in NL :P
pi_123448170
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:12 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn hamsters heetten allemaal Flappie, dus dat risico loop ik gelukkig niet :+
zeg nooit nooit... hormonen :P
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:15:22 #189
244125 laziness
pi_123448196
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:11 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd, maak eens ene lijstje :P er zit vast wat mafs tussen, maar 1 waarvan ik dacht dat ik hem zelf had verzonnen :)
Dan moet ik eerst als kind slaapt eens zo'n mega lijst van je opzoeken straks.
pi_123448197
Voor mij vallen sowieso alle namen af van mensen die ik ken. Maakt mij niet uit hoe populair een naam is, zodra ik iemand ken die zo heet (ongeacht hoe lang geleden dat is) dan hoeft het van mij al niet meer. Dan heb je zo'n naamassociatie waar je niet meer van af komt.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:17:18 #191
244125 laziness
pi_123448266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:15 schreef Spirit82 het volgende:
Voor mij vallen sowieso alle namen af van mensen die ik ken. Maakt mij niet uit hoe populair een naam is, zodra ik iemand ken die zo heet (ongeacht hoe lang geleden dat is) dan hoeft het van mij al niet meer. Dan heb je zo'n naamassociatie waar je niet meer van af komt.
Ik had het zelfs met een filmkarakter dat de associatie te groot was :Y
pi_123448293
quote:
Nou dan houdt het snel op denk ik , OMG! je kent echt onwijs veel mensen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_123448298
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik had het zelfs met een filmkarakter dat de associatie te groot was :Y
Echt? grappig. Wij zochten juist voor een naam die in een film voorkomt
Of nouja zo kwamen wij op de naam..door naar de dvd kast te kijken :D
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:20:08 #194
244125 laziness
pi_123448362
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

De achternaam werd vaak 1 adem mee gezegd in de film en dat paste veel mooier dan onze achternaam. Hormonen :')
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:20:16 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123448367
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

Of nouja zo kwamen wij op de naam..door naar de dvd kast te kijken :D
Spiderman :')
pi_123448380
quote:
12s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Spiderman :')
Die hebben we niet :6 :D
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:20:57 #197
244125 laziness
pi_123448385
Wolverine :P
pi_123448428
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef laziness het volgende:

[..]

De achternaam werd vaak 1 adem mee gezegd in de film en dat paste veel mooier dan onze achternaam. Hormonen :')
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:23:43 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_123448488
quote:
ik geloof erg in Nomen est Omen. :P
Daarom noem ik mijn jongste ook wel Mozko. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_123448492
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:13 schreef laziness het volgende:

[..]

De naam was in de jaren 90 wel populair volgens mij. Ik ken er een hoop uit die periode in ieder geval.
ik ken er ook 1, en sinds iemand me vertelde dat t met een -naar woord- te maken had? kan ik er niet zoveel meer mee, net als Vajen..
pi_123448509
Ik wilde ook geen naam van mensen die ik ken.
Maar de meisjesnaam die we nu hebben is hetzelfde als mijn beste vriendin van de basisschool.
Maar anders heb ik geen naam.
En onze long-list bestond uit maar 2 namen waarvan de 2e het eigenlijk toch ook niet zoooo is :')

Het gekke is wel dat het helemaal niet zo een bijzondere naam is. Maar veel leuke namen passen gewoon niet bij ons of iemand van te dichtbij heet al zo(iets).
pi_123448623
ik ken niemand die zo heet als de namen die we nu hebben, ja acteurs..maar eh ergens moet je een grens trekken :P
pi_123448648
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef bitterend het volgende:

[..]

Die hebben we niet :6 :D
ik ben wel benieuwd nu :D
ik dacht eerlijk gezegd dat jullie naam mede door geloof gemotiveerd was. Maar nu praat ik je waarschijnlijk een geloof aan wat je misschien helemaal niet hebt :')
pi_123448730
_O-
Toen ze geboren was en ik de naam aan mijn vader vertelde besefte ik me ineens dat het idd een joodse naam was :')
pi_123448804
Bijna alle namen zijn wel terug te voeren op een of andere God toch?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:38:55 #206
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123449115
Even *O* mijn directeur is helemaal akkoord met mn voorstel wbt de bi. Dus ik ga nog niet minder uren werken, maar ga mijn werk wel anders inrichten met hooguit halve dagen op kantoor (paar uitzonderingen waar al afspraken staan) en veel thuiswerk.

Fijn!!

Nu even afwachten hoe het dan gaat, of de bi niet erger wordt. Als dat wel zo is, kan ik altijd nog minder uren gaan draaien en deels ziekmelden. Eerst maar eens ff zo proberen :Y.
pi_123449134
Veel namen wel ja, maar goed er zit wel een verschil tussen kiezen voor een naam omdat het naar een God/geloof verwijst of kiezen voor een naam omdat je hem mooi vindt en dan blijkt achteraf dat het een Bijbelse (bijvoorbeeld) naam is.
Ik ken er best wel wat die Devi/Dewi heten bijvoorbeeld zonder dat ze weten hoe en wat. Of mensen die hun zoon Jesse hebben genoemd, die geven die naam doorgaans niet omdat ze joods zijn en dat graag uit willen dragen door namen te geven enz.
pi_123449157
Dat klinkt goed Xcuz_Me!
pi_123449207
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even *O* mijn directeur is helemaal akkoord met mn voorstel wbt de bi. Dus ik ga nog niet minder uren werken, maar ga mijn werk wel anders inrichten met hooguit halve dagen op kantoor (paar uitzonderingen waar al afspraken staan) en veel thuiswerk.

Fijn!!

Nu even afwachten hoe het dan gaat, of de bi niet erger wordt.
Dat klinkt goed zeg! Fijn dat ze meewerken *O* Je gaat nu dus veel thuiswerken en minimaal aantal uren op kantoor?
pi_123449233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, zelfs. Zal m'n eigen lijstje in het namentopic gooien zodra ik weet wat het wordt, ik heb gewoon een andere smaak dan de meesten hier.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:42:17 #211
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123449238
Ja, dat is het idee. Ca. halve dag op kantoor, als ik op kantoor ben en gewoon veel thuis. En thuis kan ik zitten/liggen/staan wanneer ik wil. Hier op kantoor kan ik niet liggend mails lezen :+.
pi_123449323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dat is het idee. Ca. halve dag op kantoor, als ik op kantoor ben en gewoon veel thuis. En thuis kan ik zitten/liggen/staan wanneer ik wil. Hier op kantoor kan ik niet liggend mails lezen :+.
Thuiswerken is ideaal ja. Goed geregeld joh!
Sarcasme. Herken het.
pi_123449367
Fijn XM! Een werkgever die meedenkt, daar is de halve oorlog al mee gewonnen. :)
pi_123449402
XM, wat fijn!
pi_123449432
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Liggend in je joggingbroek :7 Thuiswerken is zo fijn, dat gaat vast schelen voor je.
pi_123449449
de naam voor mijn wellicht aanstaande zoon betekent 'Help' :')

en is ontzettend bijbels.. maar voor ons niet omdat t bijbels is :P al zal zijn familie er wel van genieten :')
pi_123449506
XM wat fijn, goed vooruitzicht :) En nu ook rustig aan doen he jij. Rust nemen tussendoor als je thuis werkt bijvoorbeeld!

Wat betreft de namen, ik dacht dat onze naam superorigineel was en hij komt ook weinig voor, maar KD heeft in het namentopic een keer een omschrijving van de opbouw van verschillende populaire namen gegeven en toen kon hij ineens zo tussen een heleboel populaire namen. Heeft me niet aan 't twijfelen gebracht hoor, maar ik blijk dus toch gevoeliger te zijn voor trends dan ik dacht ;)
Het is zó persoonlijk zo'n naam, ik heb werkelijk geen idee wie het wel en geen leuke naam gaan vinden (en ik zal er ook niet snel achterkomen denk ik).
pi_123449552
De beide namen die wij hebben uitgezocht verwijzen naar God, maar onze eigen namen doen dat ook, dus dat vind ik wel weer mooi eigenlijk. Niet omdat het God is, maar omdat onze namen daardoor op de een of andere manier allemaal bij elkaar passen.
Sarcasme. Herken het.
pi_123449842
Goed geregeld XM! Hoop dat dit voldoende helpt voor je :).

Indalingssteken :X
pi_123450013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:50 schreef Spirit82 het volgende:
De beide namen die wij hebben uitgezocht verwijzen naar God, maar onze eigen namen doen dat ook, dus dat vind ik wel weer mooi eigenlijk. Niet omdat het God is, maar omdat onze namen daardoor op de een of andere manier allemaal bij elkaar passen.
Dat hebben wij ook. Meer toeval dan zo uitgezocht trouwens, maar het is wel leuk. :)
pi_123450034
Ik hoop trouwens dat Fieder heel erg ligt te genieten nu. O+
pi_123450125
Ik ben niet gelovig, maar wel heel erg van de Bijbelse namen. Blijkbaar heeft mijn streng gelovige basisschool meer vormende werking gehad dan verwacht ;) .

Ik vind de beoogde naam van KD's jommetje ook erg mooi, zou hier alleen totaal niet passen ivm achternaam.

En ja, ik hoop ook dat Fieder nu kan genieten van haar kleintje.
pi_123450263
Ja, hoe zou het bij Fieder zijn! Ik vind het spannend!
pi_123450466
mijn ouders hebben er een zooitje van gemaakt. Ik heb (per ongeluk) een jongetjes naam, mijn vader is doodleuk verder gegaan dus mijn half zusje heeft ook een jongetjes naam en toen kreeg ik een half broertje daar was het eindelijk raak dus ook een jongetjes naam. (Hilmar, Sverre, Jesper) en omdat de hond van mijn moeder geen naam had en pup genoemd werd vond ik dat zielig en heb hem mijn naam gegeven maar dan achterstevoren. Ramlih. :')

what's in a name :D
pi_123450754
Waarom bellen pakketbezorgers altijd op zulke ongelegen tijdstippen aan :( Sta ik net in mn legging mn haar te fohnen... -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_123452103
Net weer bericht gehad dat mijn 20wkecho niet bij de VK mag, maar dat deze in het ziekenhuis gedaan wordt i.v.m. extra checkup van het hartje (bij lex en Elin ook i.v.m een overleden zus die (ik geloof) 9 verschillende hartaandoeningen had. Blijf t wel maf vinden want geen daarvan was erfelijk..
pi_123452109
Zoë betekend leven. En voor d'r zusje hebben we een naam gevonden dat 'wonder' betekend. En ja ik snap dat iedereen zijn of haar kind een wonder vind :P maar gezien ons voortraject is hij passend. Waar hij trouwens niet op uitgezocht is :')
pi_123452159
Pfff :') Ik dacht, nou, laat ik eens even een zwangerschapsbroek bestellen bij H&M. Wanneer kan het worden geleverd? Tussen 15 en 19 april :'). I think not.
pi_123452169
onze kinderen hebben allemaal dezelfde betekenissen in iig 1 van hun namen O+
pi_123452398
Ziet er goed uit klumsy
Vandaag wat hectisch
ene woning werd verzet naar zaterdag
Hebben we voor de vriendin net een nooddapartement geregeld
Zodat het een veilige situtaite is
Deze is al bijna ingericht (in 2 uren )
dan gaan we zo naar blije voor een ander huisje kijken is dat wat dan hebben we even rustig de tijd om deze in te richten
Deze is toegezegd dus voor ons
en we kunnen de beesten houden dan
Is even niet anders dat we uit mekaar moeten op papier enz
Ik wil. niet dat jeugdzorg de kleine weghaald om misch niks
Dan maar even een maandje uit mekaar
pi_123452837
Even gekeken naar de betekenissen, maar de overeenkomst is dat alle namen (ook die van (8> en mij) in geen enkele vorm met elkaar verbonden kunnen worden wat dat betreft.

Nou daar is toch ook weer wat van te zeggen.Niemand valt dan buiten de boot wat dat betreft.
pi_123452846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:07 schreef Blokje. het volgende:
Pfff :') Ik dacht, nou, laat ik eens even een zwangerschapsbroek bestellen bij H&M. Wanneer kan het worden geleverd? Tussen 15 en 19 april :'). I think not.
_O- heb je ze al nodig?

Zag gister een leuk jurkje maar welke maat heb ik als je het gaat dragen lastig :+.
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:29:49 #233
244125 laziness
pi_123453052
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:24 schreef Zoya83 het volgende:

[..]

_O- heb je ze al nodig?

Zag gister een leuk jurkje maar welke maat heb ik als je het gaat dragen lastig :+.
Gewoon dezelfde maat als je nu hebt. Er is in positiekleding rekening gehouden met je buik op je gewone maat.
pi_123453258
quote:

[..]

_O- heb je ze al nodig?

Ik gok dat het wat comfortabeler is dan broek-met-knoop-los ;).
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:50:40 #235
381212 Gulara
From the future
pi_123453865
Hallo!

Ik kwam kijken of er nieuws van Fieder was. Maar die houdt 't spannend!

En ik zag een heel lief meisje van Klumsy! O+
pi_123453884
Ik zit ook steeds te kijken of er nieuws is van Fieder!
E.
pi_123454701
quote:

[..]

_O- heb je ze al nodig?

Dat is idd lastig, hoewel jurkjes meestal nog het makkelijkst zijn; die rekken lekker mee! Je kunt er van uitgaan dat je gewoon je eigen maat kunt bestellen, tenzij je verwacht erg veel aan te komen overal. Halverwege heb ik een spijkerbroek nog een maat groter moeten bestellen omdat ik ineens een kont en heupen kreeg, maar shirtjes en jurkjes enzo gaan nog prima in M.

Het kan wel zijn dat, als je net zwanger bent, je denkt dat het jurkje te groot is omdat je buik er nog niet mooi in past :)
Sarcasme. Herken het.
pi_123455082
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:35 schreef Blokje. het volgende:

[..]

Ik gok dat het wat comfortabeler is dan broek-met-knoop-los ;).
Dat is wel zo idd _O-

Goed om te weten over die maat. Ik kijk het nog wel even aan. Nu ben ik nog 3 kg lichter dan een maand of wat geleden dus ik heb nog wel wat speling.

Ik kijk wel even wat mijn buik gaat doen.
pi_123455976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:13 schreef asfalthooligan het volgende:
Ziet er goed uit klumsy
Vandaag wat hectisch
dan gaan we zo naar blije voor een ander huisje kijken is dat wat dan hebben we even rustig de tijd om deze in te richten
En uit elkaar wonen vinden ze wel goed? Ik snap 'm ff niet. Het is toch voor iedereen beter als jullie bij elkaar blijven wonen, hoe dan ook en in welk huis dan ook?

Positiebroeken zijn overigens da bomb :7
pi_123456934
Nog geen nieuws van Fieder? :%
pi_123457125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:13 schreef asfalthooligan het volgende:
Ziet er goed uit klumsy
Vandaag wat hectisch
Ik snap er nog kont van van de hele situatie. Maar waar ik dacht dat heg probleem bij je vriendin lag omdat die al bij allerlei instanties loopt ligt het probleem dus blijkbaar bij jou. Nu jij uit beeld bent is het gevaar voor uit huis plaatsen dus weg.

Of ben je gewoon zwaar aan het overdrijven en is er helemaal geen sprake van dat het kind wordt weggehaald maar maak jij dat ervan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:20:46 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123457875
Ik kan me voorstellen dat de instanties die over de vloer komen zodra je een kind krijgt niet heel overtuigd zijn van de woonsituatie.
Lijkt mij ook geen geweldige plek om een kind te hebben/krijgen.

Andere woonruimte lijkt me wel een vereiste.
Succes met het regelen Asfalt ^O^

En de bevalling natuurlijk :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123457974
Ik snap er geen jota meer van. Maar op papier ben ik opgeleid tot hulpverlener dus het zal hem daar wel in zitten.
pi_123458174
Ik kom me hier ook melden *O* :)

Mijn vriendin is zwanger, morgen 13 weken :) Afgelopen weekend het leuke nieuws aan de ouders en vrienden verteld. Deze week op het werk etc. Ontzettend leuk allemaal.

Het gaat erg goed met haar, alleen mega moe aan het einde van de dag.

We hebben er een tijdje op moeten wachten maar echt ontzettend blij nu het eenmaal zo ver is.
Voor mijn ouders ook weer iets om naar uit te kijken. Ze hebben beide kanker en dan is zulk nieuws natuurlijk erg welkom :)

Ik lurk hier overigens al bijna een jaar mee, maar vanaf nu dus wat actiever.

Ik ben overigens 33 en mijn vriendin 29 en komen uit Friesland. Het wordt ons eerste kindje. Mijn vriendin is 6 september uitgerekend.

De echo's zijn te gek, dan wordt het als man ook veel tastbaarder.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_123458443
Nogmaals gefeliciteerd SDM! *O* Gewoon al 13 weken zonder het te weten :D
pi_123458503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:32 schreef Blokje. het volgende:
Nogmaals gefeliciteerd SDM! *O* Gewoon al 13 weken zonder het te weten :D
Thx ^O^

We weten het nu wel een tijdje natuurlijk :Y maar niet zo snel als de meesten :D
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_123459500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:20 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de instanties die over de vloer komen zodra je een kind krijgt niet heel overtuigd zijn van de woonsituatie.

Wat was er dan met de huidige woning? Ik mis echt een deel.

Ik heb geen permanente woning, tijdelijke huur door leegstandwet, niemand die bij mij op de stoep staat om de kinderen mee te nemen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:00:01 #248
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_123459760
quote:
17s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:01 schreef Logician het volgende:
Nog geen nieuws van Fieder? :%
Dat vroeg ik me ook al af idd :D :%
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_123459877
*steekt handen omhoog en roept:ik snap er niks van!* maar hee, het zal vast allemaal een reden hebben waarom Asfalt uit zijn pan ging dat de jeugdzorg een week voor de uitgerekende datum belde om iets te melden en het nu heel gewoon is dat je na de u.d. beide in een ander huis gaat wonen.

Fieder!
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:19:39 #250
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123460715
Ik denk dat je in het geval van Asfalt beter de beesten de deur uit kan doen en je huis eens lekker poetsen en alle rommel eruit gooien, dan dat je gaat verhuizen en ergens anders weer een zelfde situatie veroorzaakt. :X
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:24:12 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123460950
SDM en vriendin gefeliciteerd!! *O*

XM goed geregeld op je werk, fijn zeg! _O_

Euh... de rest: vergeten :@ :')
Zag alleen nog een hele namendiscussie; lastig he! Wij zijn er nog niet uit in elk geval. Oh en ik blijk ondanks mijn fel atheïstische opvoeding als een blok te valen voor allerlei bijbelse namen :D
pi_123461122
Ik zou iig een eigen topic starten Asfalthooligan. Daarkan men je voorzien van tips en trucs en je kan je eigen verhaal wat beter kwijt (al hoop ik met wat meer alinea's)

en dan kan ik het beter negeren
pi_123461171
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:24 schreef LadyBlack het volgende:
SDM en vriendin gefeliciteerd!! *O*

XM goed geregeld op je werk, fijn zeg! _O_

Euh... de rest: vergeten :@ :')
Zag alleen nog een hele namendiscussie; lastig he! Wij zijn er nog niet uit in elk geval. Oh en ik blijk ondanks mijn fel atheïstische opvoeding als een blok te valen voor allerlei bijbelse namen :D
Wij ook, hebben niets met geloof of godsdienst, eerder aversie.. en toch zijn het die namen die ik t mooist vind. hebreeuws en zulks
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:33:20 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123461415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Wij ook, hebben niets met geloof of godsdienst, eerder aversie.. en toch zijn het die namen die ik t mooist vind. hebreeuws en zulks
Zijn ook gewoon namen die de eeuwen hebben doorstaan. En vaak simpele namen O+
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:38:11 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123461671
Ooooh ik heb nu ook de foto van klumsy's meisje gezien, wat een schatje!!! O+

Ik kan me écht nog niet voorstellen dat er over een paar weken hier ook een klein meiske ligt te slapen!! Vind dr ook nog zo gezellig in mn buik, maar tegelijkertijd kijk ik ook enorm uit naar het kennismaken, en het knuffelen O+
pi_123462377
Klumsy! Wat een mooie baby heb je!! O+
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 16:52:48 #257
43556 miss_dynastie
pi_123462396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:20 schreef Leandra het volgende:

Op of na de UD, niet ergens eerder in die negen maanden?
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:58:50 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123462643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Op of na de UD, niet ergens eerder in die negen maanden?
Ja uiteraard, maar kennelijk is niet eerder duidelijk geworden dat het problematisch is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123463171
Ola, ik hoop toch wel dat Fieder inmiddels in het knuffelstadium is beland! :)

Asfalt, ik hoop dat je leven in het echt minder chaotisch is dan in je posts, en dat het allemaal goedkomt.

Wat betreft maten van positiekleding:
SPOILER
Verder heb ik mijn vriendin verteld hoe we onze zoon noemen. Ik had een lief kaartje, op de envelop gezet dat de inleg van de kaart bij het verlaten van het café moest worden weggegooid in de dichtstbijzijnde prullenbak, en aan de binnenkant van het kaartje had ik een briefje geplakt met de naam mooi erop geschreven O+
Jemig ik was ineens zo zenuwachtig toen ze de envelop openmaakte! En ze keek in de kaart, en zei "weggooien?". Ze keek helemaal verward en toen ineens viel het kwartje (misschien ook omdat ik al half zat te janken :')) en zei ze "OOOOH!!!! Wat mooi!!!". Ze vond de naam ook heel goed passen bij de naam van haar dochter (ook al is dat totaal niet belangrijk) en was echt fan. Ik ken haar erg goed en durf er nu wel vanuit te gaan dat ze het écht een hele leuke naam vindt.
Ze vond het een enorme eer en we zaten echt even te stuiteren. Wat een hormonenbende, haha. En ik zat nog een kwartier na te shaken. Had helemaal niet verwacht dat ik het zo'n big deal zou vinden zeg, maar het was ineens zo echt!! En ik ben zo verliefd op de naam *;
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 17:10:48 #260
43556 miss_dynastie
pi_123463175
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja uiteraard, maar kennelijk is niet eerder duidelijk geworden dat het problematisch is.
Dat vind ik echt moeilijk te geloven, als de situatie kennelijk zo ernstig is dat met directe uithuisplaatsing gedreigd is...
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:13:43 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_123463310
Nou, dat dreigen daarmee doen ze in veel situaties hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123464078
Sorry dames, niet gelezen.
Nog geen baby hier. Gisteravond opgenomen met koorts. Hoge bloeddruk. Vandaag nog steeds rond de 39 graden. Hartslag van de kleine was superhoog maar na paracetamol gaat dat beter. Infectiewaarden in t bloed.
Waarschijnlijk morgen inleiden. Ben best bang... bevallen met koorts. Duimen jullie voor me?
Sorry voor t niet updaten. Mn man heeft net de laptop gebracht maar verbinding is steeds weg. Heb geen internet op mn telefoon. Niks op fb graag
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:35:21 #263
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123464216
Oh wat tof Suiker O+

Ik sluit me aan bij milka en KD wat betreft de asfaltman.

En volgens mij heb ik vanmiddag m'n eerste harde buik gehad. Ineens knalstrak en licht pijnlijk, werd er beetje dizzy bij zelfs, maar minuutje later was het weg. Raar gevoel.
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:36:30 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123464274
Jeetje Fieder wat doe je nou?! Hebben ze een idee waar de koorts vandaan komt? Sterkte!! :*
pi_123464280
Fieder :(. Weten ze waar de koorts van komt? Heel veel sterkte in elk geval!
pi_123464301
Oh, en SDM, nogmaals gefeliciteerd!
pi_123464414
Fieder, wat enorm schrikken zeg! Heel veel sterkte :* Zal voor je duimen morgen!
pi_123464477
Ohh Fieder, dat is niet wat ik verwachtte toen ik zag dat je gepost had ;( Shit zeg! Lig je aan de antibiotica? Veel succes morgen :*
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:41:55 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123464516
Oh bah fieder, wat naar! Ik hoop dat de infectie meevalt en dat je snel een goeie bevalling hebt!
En doe es geen excuses voor niet updaten, hou je maar even met jezelf bezig! Wij duimen wel voor je!! ^O^ :*
pi_123464528
Jemig Fieder, dat was niet waar ik op hoopte -O-
Hoop dat de koorts snel zakt en er niets ernstigs aan de hand is! En dat je maar snel je kleine mag vasthouden :*
pi_123464964
Fieder wat doe je nu!! Ik hoop dat de koorts snel zakt en dat je er niet teveel last van hebt.
pi_123465049
Ze weten niet waar de koorts vandaan komt. Krijg daarom ook geen ab. Morgen bij t inleiden wel, maar dan ivm gbs. Ik moet iig 2x een dosis binnenkrijgen met 4 uur ertussen, dan is er geen infectiegevaar voor de kleine. Er is een kleine kans dat ie op de kinderafdeling moet, dat vind ik wel heel erg. Maar goed, als dat het beste is. Heb begrepen dat ik dan meteen ga kolven. Maar ik loop op de zaken vooruit. :)
Hoop dat ik me morgen wat beter voel, paracetamol doet me iig al veel goed. En dat er niks tussenkomt.
Bedankt O+
stom netwerk hier... heb al 100 x in moeten loggen pff

Zag nog wel n prachtig poppetje van Klums trouwens
(was jij dat nou met dat lieve neusje op de 3d echo? In t echt heeft ze t iig wel O+ )
pi_123465205
Sterkte Fieder, was niet wat ik verwacht had toen ik je naam zag staan..... Veel succes morgen! :*
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:59:32 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123465292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:54 schreef Fieder het volgende:
Ze weten niet waar de koorts vandaan komt. Krijg daarom ook geen ab. Morgen bij t inleiden wel, maar dan ivm gbs. Ik moet iig 2x een dosis binnenkrijgen met 4 uur ertussen, dan is er geen infectiegevaar voor de kleine. Er is een kleine kans dat ie op de kinderafdeling moet, dat vind ik wel heel erg. Maar goed, als dat het beste is. Heb begrepen dat ik dan meteen ga kolven. Maar ik loop op de zaken vooruit. :)
Hoop dat ik me morgen wat beter voel, paracetamol doet me iig al veel goed. En dat er niks tussenkomt.
Bedankt O+
stom netwerk hier... heb al 100 x in moeten loggen pff

Zag nog wel n prachtig poppetje van Klums trouwens
(was jij dat nou met dat lieve neusje op de 3d echo? In t echt heeft ze t iig wel O+ )
Oh wat een gedoe joh :{ dat ze niet weten waar jouw koorts vandaan komt....

En inderdaad, eerst maar eens morgen beginnen, dan pas zorgen maken over kinderafdeling als het zover is. Sterkte meid! :*
pi_123465316
Ik hoopte ook op beter nieuws van Fieder, maar in ieder geval ben je in goede handen meid! Ik hoop voor je dat het inleiden morgen goed gaat en je snel je kindje mag knuffelen (en dat ie niet naar de kinderafdeling hoeft... ) Succes!! :*
pi_123465431
Door het onverwachte nieuws van Fieder ben ik helemaal vergeten SDM te feliciteren! *O*
pi_123465613
Fieder wat een schrik :* hopelijk zakt de koorts snel.

Sdm gefeliciteerd *O*
pi_123465774
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:13 schreef Troel het volgende:
Nou, dat dreigen daarmee doen ze in veel situaties hoor.
in slechte situaties ja.
pi_123466696
SDM, nogmaals gefeliciteerd!!

He fieder, dat had ik niet verwacht. Beterschap en hopelijk heb je snel je jongetje in je armen :*
E.
pi_123466705
Sterkte morgen fieder! Gaat vast helemaal goed komen en morgen is die kleine er dan gewoon :D

SDM gefeliciteerd!!
Sarcasme. Herken het.
pi_123468641
:* Fieder toch, wat doe je nu! Heel veel succes morgen en ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

*O* SDM gefeliciteerd!
pi_123469362
Fieder, wat balen zeg! Succes morgen, en hopelijk voel je je snel beter.

Pff, ik denk dat ik de een of andere holteontsteking te pakken heb. Irritante hoofdpijn achter 1 oog, druk die toeneemt als je voorover buigt. Voel me een beetje lamlendig zo.
En dat is niet echt goed voor mijn stemming zeg maar..
pi_123469590
SDM gefeliciteerd! *O* Het ging dus om jullie zelf toen je vragen over de combinatietest had :D

Jeetje Fieder, wat ontzettend van de bok, hoop dat het inleiden voorspoedig gaat (je had toch al wat ontsluiting? Dan hoeven ze in ieder geval niet te gaan kwallen met een veter of gel) :*
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:04:16 #284
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123471456
Fiedrr wat ontzettend rot zeg :* . Vel succes morgen! Je kunt het!
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:04:26 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_123471468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:10 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

in slechte situaties ja.
Ook in situaties waarin de rechter vervolgens de kinderen niet eens onder toezicht gesteld heeft!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 28 februari 2013 @ 20:15:07 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123472093
Oh, Fieder, wat doe je nu! Balen meis! Succes morgen :). Je jongetje komt eraan!
pi_123473352
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Ook in situaties waarin de rechter vervolgens de kinderen niet eens onder toezicht gesteld heeft!
Ik heb niet eens zin om ook maar door te vragen :') Vast omdat het iets persoonlijks is en je voorgaande opmerking over heel veel gevallen, niet zo relevant is als je beweerde.
pi_123473468
En BLA! welkom, ik had al zo'n vermoeden dat je zou gaan testen.. ik snap dat ook niet, wachten tot na je NOD :+ ( test altijd een paar dagen voor, pos.
pi_123473901
:D thnx ..ja ik weet ook niet waarom ik het idee had dat me dat ging lukken :')
pi_123474022
idd, ik doe altijd een KV 2 voor 5 eur. als die eerste niet pos zou zijn, kan je een dag of 3 later nog even.

straks test je zaterdags positief en had je t verdorie al 3 dagen kunnen weten \O/
pi_123474241
Ja dat zou zonde van de tijd zijn geweest he :p
pi_123474472
Vandaar die hormonen van de week :P
pi_123475446
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:54 schreef Tally het volgende:
Vandaar die hormonen van de week :P
pi_123475603
*O* Welkom en gefeliciteerd Bla!
pi_123475701
Yay! Verse streepjes *O* Gefeliciteerd Bla *O*
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:17:54 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123475706
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:15 schreef bellelena het volgende:
*O* Welkom en gefeliciteerd Bla!
^^ en ik had SDM nog niet gefeliciteerd!
pi_123475762
Thnx dames :)
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:22:37 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123475960
Gefeliciteerd Blabla!! *O*
pi_123476574
Fieder lijkt me een flinke domper
We hebben bij toeval een 2 slaapkamer apartement gevonden
inc laminaat en vloerbedekking
ook nog hier dichtbij
blije was met uitzicht op het kerkhof
Oude situatie
asbest in de gang naar beneden en berging en onder de dakpannen + achter de geizer (kom je er niet aan is er niks aan de hand)
veel hout
verrotte kozijnen
veel tocht
niet deugdelijke electra
geen fatsoenlijke keuken
(blad op cementblokken)
ouwe zooi
geen echte vlucht route

Nieuwe situatie
nette muren
douche met ligbad
vaatwasser
inbouwkoelkast magnetron
deugdelijke cv
lift
2e etage
wat kleiner
en 2 slaapkamers
pi_123478440
Asfalt, open je eigen topic eens met je gezeur. Het heeft weinig meer met zwangerschap & geboorte te maken. Kolere.
pi_123478693
Blijkbaar kom je met een zielig verhaal wel meteen aan een woning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')