abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123407397
Zwangerschap & geboorte

22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spi 4rit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

13 september: Kleurdoos
26 september: Spewey
27 september: Ymme
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
16 oktober: Frezan
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Morretje op 27-02-2013 13:45:29 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123407408
Moet de OP nog gewijzigd?
pi_123407427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

bij mij ook, verdoven en me dan per ongeluk 2 uur in de beugels laten liggen omdat er nog 5 aan t bevallen zijn..en dan alsnog hechten.. had niet echt t idee dat de verdoving nog werkte :X ;(
Ook best naar :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123407839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
Op voorhand? Kolven tijdens de weeen? :+

Of hoe bedoel je dat/ging de bevalling? Direct na de bevalling kolven oid?
pi_123407863
Fieder, ben je er nog?
pi_123407903
Nee, vanaf wk 36/37 kolven.

Ik had em al aangelegd, maar omdat hij zo zwaar was, moest en zou hij kv krijgen. Omdat bv nog niet op gang is, en hij anders misschien ging fladderen en zij zich aan de kinderarts moest verantwoorden en en en
pi_123407945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:41 schreef Suikertante het volgende:
Fieder, ben je er nog?
Ja :) lekker geslapen. Ik vrees dat ik maandag de gyn gewoon nog ga zien. Mag ie met de deobus aan de slag.
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:44:12 #8
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_123407970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:27 schreef Morretje het volgende:
Moet de OP nog gewijzigd?
Ik zou Spewey en Ymme omdraaien, aangezien 26 voor 27 komt. :)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_123408029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

^O^
pi_123408113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:43 schreef Fieder het volgende:

[..]

Ja :) lekker geslapen. Ik vrees dat ik maandag de gyn gewoon nog ga zien. Mag ie met de deobus aan de slag.
:D Fijn dat je lekker geslapen hebt :)

De kraamzorg belde net, en die komen dus langs voor een intake/kennismaking op 12 april. Dan ben ik al LLM! :D :o
pi_123408525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplan :Y
Vanaf de andere kant gezien zeg maar. De dingen die echt anders zijn dan gebruikelijk, bijzondere wensen maar ook dat mensen aangeven wat hun angsten zijn en hoe ze daarmee om willen gaan. Op die manier zorgt het ervoor dat ik net wat beter uit de voeten kan ofzo.

Wel ns iemand gehad en die wilde niet dat er over pijn gesproken werd. Ja eh okay, whatever floats your boat. Je zegt dat niet met de intentie om haar dwars te zitten, maar als zij dus van tevoren goed aan kan geven dat ze daar aanstoot aan neemt dan kan ik daar rekening mee houden. Evengoed met kunstvoeding, mensen die pertinent geen kunstvoeding willen, nou prima, dan hoeft dat ook niet aangeboden te worden. Dan wil ik wel een praatje hebben over wat-als scenario's en donormelk etcetera maar das weer wat anders.

Wat jouw vk had Mor, dat hebben veel vk's. Die staan reluctant tegenover bepaalde wensen omdat ze bang zijn er achteraf op aangesproken te worden als er iets onverhoopt toch niet goed loopt. Die vk's hebben dan ook weer hun huiswerk niet helemaal gedaan want in principe als de vk de voors en tegens met jou besproken heeft en dat staat zwart op wit, dan ligt de keus (en de verantwoordelijkheid) daarna bij jou. Net als met dat eerdere verhaal van die keizersnede, als jij niet wil houdt het écht op; denk ook maar aan de jehova's getuigen.
:)
pi_123408564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

*;

Ik heb net gebeld om een afspraak te maken voor de combinatietest, zij doet samen met het UMCG een onderzoek om te kijken of de 13 weken echo de 20 weken echo volledig kan vervangen en vroeg of ik bereid was om daar aan mee te werken. Natuurlijk ben ik dat, vind het wel heel spannend!
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:08:45 #13
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123408871
Ik heb geen echt bevalplan gemaakt maar heb tijdens mijn afspraken wel een aantal dingen heel fijn kunnen bespreken. Die zaken zijn wel in mijn dossier gezet dus wellicht valt het toch onder een bevalplan. :P

Wat voor mij het allerbelangrijkste was was dat het kindje direct na de geboorte bij mij zou komen liggen mits dat medisch verantwoord was.
Wegen en dat soort dingen konden wat mij betreft wel even wachten.
En als dat niet mogelijk was zou het kindje meteen bij mijn vriend op zijn borst gelegd worden, Natuurlijk ook weer alleen als dat verantwoord zou zijn.
Uiteindelijk heb ik hem zelf aan kunnen pakken en op mijn borst neer kunnen leggen. Ze hebben hem geloof ik wel drie kwartier laten liggen voor ze de standaard controles uitvoerden. O+ Die controles zijn trouwens ook gedaan terwijl hij bij me lag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik persoonlijk ook heel belangrijk vond was het van tevoren doorspreken van mijn wensen en vooral de no-go's met mijn partner. Dat hij voor me zou praten als mij dat niet meer zou lukken.

Spannend Spewey! Wanneer heb je de test?
A grand adventure has begun.
pi_123409271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplan :Y
Vanaf de andere kant gezien zeg maar. De dingen die echt anders zijn dan gebruikelijk, bijzondere wensen maar ook dat mensen aangeven wat hun angsten zijn en hoe ze daarmee om willen gaan. Op die manier zorgt het ervoor dat ik net wat beter uit de voeten kan ofzo.

Wel ns iemand gehad en die wilde niet dat er over pijn gesproken werd. Ja eh okay, whatever floats your boat. Je zegt dat niet met de intentie om haar dwars te zitten, maar als zij dus van tevoren goed aan kan geven dat ze daar aanstoot aan neemt dan kan ik daar rekening mee houden. Evengoed met kunstvoeding, mensen die pertinent geen kunstvoeding willen, nou prima, dan hoeft dat ook niet aangeboden te worden. Dan wil ik wel een praatje hebben over wat-als scenario's en donormelk etcetera maar das weer wat anders.

Wat jouw vk had Mor, dat hebben veel vk's. Die staan reluctant tegenover bepaalde wensen omdat ze bang zijn er achteraf op aangesproken te worden als er iets onverhoopt toch niet goed loopt. Die vk's hebben dan ook weer hun huiswerk niet helemaal gedaan want in principe als de vk de voors en tegens met jou besproken heeft en dat staat zwart op wit, dan ligt de keus (en de verantwoordelijkheid) daarna bij jou. Net als met dat eerdere verhaal van die keizersnede, als jij niet wil houdt het écht op; denk ook maar aan de jehova's getuigen.
Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etc

En tja, mijn vk vond het echt zichtbaar erg lastig dat ik zo 'eigenwijs' was, ze voelde zich in spagaat tussen kinderarts en mij.
pi_123409388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:20 schreef Morretje het volgende:

[..]

Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etc

En tja, mijn vk vond het echt zichtbaar erg lastig dat ik zo 'eigenwijs' was, ze voelde zich in spagaat tussen kinderarts en mij.
Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgen :')
Je doet je werk en je doet je werk goed, als zij binnen de kaders van de wet heeft gehandeld en jou dus de opties en de keuzes voorgelegd heeft en jij hebt daaruit een keuze gemaakt (informed choice) en daarbij heb je een behandeling geaccepteerd danwel geweigerd (informed consent of dus niet), dan is er voor haar niets aan de hand.
Kun je gewoon tegen de kinderarts zeggen hoor. Ik heb hier kindje A. die is nu op dag 3 12% afgevallen, moeder weigert na informed choice kunstvoeding te geven en heeft een nadrukkelijke borstvoedingswens. Klaar. Dan mag de kinderarts zich daar verder mee bemoeien (en hopelijk ook die wensen respecteren).
:)
pi_123412853
Net terug, alles in orde, hartje was al overduidelijk te vinden O+ en ik dacht spoken te eh voelen, maar de vk gaf me gelijk, ik kan de plopjes die ik voel dus blijkbaar al toeschrijven aan de kleine :o wat vroeg?!
pi_123412904
*O* Fijn KD!
pi_123414111
alleen refereerde ze aan mijn facebookupdates :o!
ff oppassen wat ik deze keer over mijn Vk's loslaat :P
pi_123414248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:20 schreef Kleurdoos het volgende:
alleen refereerde ze aan mijn facebookupdates :o!
ff oppassen wat ik deze keer over mijn Vk's loslaat :P
Heb je d'r op FB dan? Wat zei ze?
pi_123415553
Alles is goed O+ O+ *; O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De printer was helaas kapot -O- dus een wazige telefoonfoto.

Het was iets korter nu 8w6d en de ud is nu 3 oktober.
De 27ste weer terug.

Misschien al eerder een echo omdat er mensen in opleiding zijn. Altijd leuk natuurlijk *O*
pi_123415659
Wauw Kleurdoos... dat is inderdaad vroeg om al iets te voelen... maar als ik je buikfoto's ook zo zie heb je ook geen grammetje vet teveel natuurlijk. Die van mij moet eerst door een dikke laag blubber heenschoppen ;) En lachen over je fb.. ben benieuwd of verloskundigen sowieso wel eens mensen op fb opzoeken... of heb je hen echt als friend?

Yay! Gefeliciteerd Zoya! Oktoberkindjes alweer... dan ben ik al maanden weer aan het werk...

Hier (nog) geen bevalplan.. vorige keer ook niet gehad, en alles prima gegaan naar mijn gevoel. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat dit keer weer gebeurd, dus misschien kan ik dit keer wel aan geven wat ik bij de vorige keer zo fijn vond enzo... Bij de eerste keer had ik werkelijk geen idee wat me te wachten stond, en ging ik er maar gewoon van uit dat ze in het ziekenhuis beter wisten wat goed voor me was dan ikzelf (lekker naïef he?)

Ik heb een vreselijke baaldag vandaag trouwens. Voel me overal overbodig.
Op m'n werk heb ik bijna niets meer te doen omdat de uitzendkracht die me tijdens m'n verlof gaat vervangen al zoveel uit handen neemt. Heb geen idee wat we de komende 4,5e week nog allemaal moeten doen.. aan de andere kant maakt-ie ook nog zoveel (kleine) foutjes dat ik me ook al serieus zorgen begin te maken of ik 't 'm allemaal wel echt goed geleerd krijg voordat mijn verlof begint. Maar veel meer dan het hem iedere keer weer geduldig uitleggen en duidelijk maken dat hij dingen stuk voor stuk aan moet pakken en met aandacht erbij enzo kan ik volgens mij niet doen...

En als ik dan thuis ben voel ik me ook al zo'n indringer. Peuter die zich aan mij vastklampt zodra ik binnen zicht ben, man die zich daar dan weer aan stoort, peuter die vervolgens boos is als ik bijvoorbeeld ga koken of een ander klusje oppak, man die zich weer zichtbaar ergert aan de manier waarop ik met peuter omga... wat ik ook doe, alles lijkt fout te zijn...

Bah... -O-
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:01:41 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123415670
Feli met je koffieboontje Zoya! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:07:13 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123415832
Ik kwam even kijken voor fieder. Hou vol meid, nog even en je kunt je zoon in de armen sluiten :* .

Ook za g ik goed nieuws voor kd en zoya, super!

Wb bevalplannen. Ik heb deze keerveel doorgesproken met mn vks maar verderniet zelfook nog dingen op papier gezet. Het gingzo veel betervdan bij Nathan. De roze wolk is hier hard binnen gevlogen maandag. Ik geniet, en de rest van het gezin geniet net zo hard!
pi_123415879
Wat klinkt dat heerlijk Pessie... O+
pi_123416157
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgen :')
Je doet je werk en je doet je werk goed, als zij binnen de kaders van de wet heeft gehandeld en jou dus de opties en de keuzes voorgelegd heeft en jij hebt daaruit een keuze gemaakt (informed choice) en daarbij heb je een behandeling geaccepteerd danwel geweigerd (informed consent of dus niet), dan is er voor haar niets aan de hand.
Kun je gewoon tegen de kinderarts zeggen hoor. Ik heb hier kindje A. die is nu op dag 3 12% afgevallen, moeder weigert na informed choice kunstvoeding te geven en heeft een nadrukkelijke borstvoedingswens. Klaar. Dan mag de kinderarts zich daar verder mee bemoeien (en hopelijk ook die wensen respecteren).
Ha, fijn om te weten. Zo ging het dus niet helemaal :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')