abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123407397
Zwangerschap & geboorte

22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spi 4rit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

13 september: Kleurdoos
26 september: Spewey
27 september: Ymme
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
16 oktober: Frezan
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Morretje op 27-02-2013 13:45:29 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123407408
Moet de OP nog gewijzigd?
pi_123407427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

bij mij ook, verdoven en me dan per ongeluk 2 uur in de beugels laten liggen omdat er nog 5 aan t bevallen zijn..en dan alsnog hechten.. had niet echt t idee dat de verdoving nog werkte :X ;(
Ook best naar :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_123407839
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
Op voorhand? Kolven tijdens de weeen? :+

Of hoe bedoel je dat/ging de bevalling? Direct na de bevalling kolven oid?
pi_123407863
Fieder, ben je er nog?
pi_123407903
Nee, vanaf wk 36/37 kolven.

Ik had em al aangelegd, maar omdat hij zo zwaar was, moest en zou hij kv krijgen. Omdat bv nog niet op gang is, en hij anders misschien ging fladderen en zij zich aan de kinderarts moest verantwoorden en en en
pi_123407945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:41 schreef Suikertante het volgende:
Fieder, ben je er nog?
Ja :) lekker geslapen. Ik vrees dat ik maandag de gyn gewoon nog ga zien. Mag ie met de deobus aan de slag.
  woensdag 27 februari 2013 @ 13:44:12 #8
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_123407970
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:27 schreef Morretje het volgende:
Moet de OP nog gewijzigd?
Ik zou Spewey en Ymme omdraaien, aangezien 26 voor 27 komt. :)
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_123408029
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

^O^
pi_123408113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:43 schreef Fieder het volgende:

[..]

Ja :) lekker geslapen. Ik vrees dat ik maandag de gyn gewoon nog ga zien. Mag ie met de deobus aan de slag.
:D Fijn dat je lekker geslapen hebt :)

De kraamzorg belde net, en die komen dus langs voor een intake/kennismaking op 12 april. Dan ben ik al LLM! :D :o
pi_123408525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplan :Y
Vanaf de andere kant gezien zeg maar. De dingen die echt anders zijn dan gebruikelijk, bijzondere wensen maar ook dat mensen aangeven wat hun angsten zijn en hoe ze daarmee om willen gaan. Op die manier zorgt het ervoor dat ik net wat beter uit de voeten kan ofzo.

Wel ns iemand gehad en die wilde niet dat er over pijn gesproken werd. Ja eh okay, whatever floats your boat. Je zegt dat niet met de intentie om haar dwars te zitten, maar als zij dus van tevoren goed aan kan geven dat ze daar aanstoot aan neemt dan kan ik daar rekening mee houden. Evengoed met kunstvoeding, mensen die pertinent geen kunstvoeding willen, nou prima, dan hoeft dat ook niet aangeboden te worden. Dan wil ik wel een praatje hebben over wat-als scenario's en donormelk etcetera maar das weer wat anders.

Wat jouw vk had Mor, dat hebben veel vk's. Die staan reluctant tegenover bepaalde wensen omdat ze bang zijn er achteraf op aangesproken te worden als er iets onverhoopt toch niet goed loopt. Die vk's hebben dan ook weer hun huiswerk niet helemaal gedaan want in principe als de vk de voors en tegens met jou besproken heeft en dat staat zwart op wit, dan ligt de keus (en de verantwoordelijkheid) daarna bij jou. Net als met dat eerdere verhaal van die keizersnede, als jij niet wil houdt het écht op; denk ook maar aan de jehova's getuigen.
:)
pi_123408564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

*;

Ik heb net gebeld om een afspraak te maken voor de combinatietest, zij doet samen met het UMCG een onderzoek om te kijken of de 13 weken echo de 20 weken echo volledig kan vervangen en vroeg of ik bereid was om daar aan mee te werken. Natuurlijk ben ik dat, vind het wel heel spannend!
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:08:45 #13
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_123408871
Ik heb geen echt bevalplan gemaakt maar heb tijdens mijn afspraken wel een aantal dingen heel fijn kunnen bespreken. Die zaken zijn wel in mijn dossier gezet dus wellicht valt het toch onder een bevalplan. :P

Wat voor mij het allerbelangrijkste was was dat het kindje direct na de geboorte bij mij zou komen liggen mits dat medisch verantwoord was.
Wegen en dat soort dingen konden wat mij betreft wel even wachten.
En als dat niet mogelijk was zou het kindje meteen bij mijn vriend op zijn borst gelegd worden, Natuurlijk ook weer alleen als dat verantwoord zou zijn.
Uiteindelijk heb ik hem zelf aan kunnen pakken en op mijn borst neer kunnen leggen. Ze hebben hem geloof ik wel drie kwartier laten liggen voor ze de standaard controles uitvoerden. O+ Die controles zijn trouwens ook gedaan terwijl hij bij me lag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik persoonlijk ook heel belangrijk vond was het van tevoren doorspreken van mijn wensen en vooral de no-go's met mijn partner. Dat hij voor me zou praten als mij dat niet meer zou lukken.

Spannend Spewey! Wanneer heb je de test?
A grand adventure has begun.
pi_123409271
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplan :Y
Vanaf de andere kant gezien zeg maar. De dingen die echt anders zijn dan gebruikelijk, bijzondere wensen maar ook dat mensen aangeven wat hun angsten zijn en hoe ze daarmee om willen gaan. Op die manier zorgt het ervoor dat ik net wat beter uit de voeten kan ofzo.

Wel ns iemand gehad en die wilde niet dat er over pijn gesproken werd. Ja eh okay, whatever floats your boat. Je zegt dat niet met de intentie om haar dwars te zitten, maar als zij dus van tevoren goed aan kan geven dat ze daar aanstoot aan neemt dan kan ik daar rekening mee houden. Evengoed met kunstvoeding, mensen die pertinent geen kunstvoeding willen, nou prima, dan hoeft dat ook niet aangeboden te worden. Dan wil ik wel een praatje hebben over wat-als scenario's en donormelk etcetera maar das weer wat anders.

Wat jouw vk had Mor, dat hebben veel vk's. Die staan reluctant tegenover bepaalde wensen omdat ze bang zijn er achteraf op aangesproken te worden als er iets onverhoopt toch niet goed loopt. Die vk's hebben dan ook weer hun huiswerk niet helemaal gedaan want in principe als de vk de voors en tegens met jou besproken heeft en dat staat zwart op wit, dan ligt de keus (en de verantwoordelijkheid) daarna bij jou. Net als met dat eerdere verhaal van die keizersnede, als jij niet wil houdt het écht op; denk ook maar aan de jehova's getuigen.
Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etc

En tja, mijn vk vond het echt zichtbaar erg lastig dat ik zo 'eigenwijs' was, ze voelde zich in spagaat tussen kinderarts en mij.
pi_123409388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:20 schreef Morretje het volgende:

[..]

Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etc

En tja, mijn vk vond het echt zichtbaar erg lastig dat ik zo 'eigenwijs' was, ze voelde zich in spagaat tussen kinderarts en mij.
Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgen :')
Je doet je werk en je doet je werk goed, als zij binnen de kaders van de wet heeft gehandeld en jou dus de opties en de keuzes voorgelegd heeft en jij hebt daaruit een keuze gemaakt (informed choice) en daarbij heb je een behandeling geaccepteerd danwel geweigerd (informed consent of dus niet), dan is er voor haar niets aan de hand.
Kun je gewoon tegen de kinderarts zeggen hoor. Ik heb hier kindje A. die is nu op dag 3 12% afgevallen, moeder weigert na informed choice kunstvoeding te geven en heeft een nadrukkelijke borstvoedingswens. Klaar. Dan mag de kinderarts zich daar verder mee bemoeien (en hopelijk ook die wensen respecteren).
pi_123412853
Net terug, alles in orde, hartje was al overduidelijk te vinden O+ en ik dacht spoken te eh voelen, maar de vk gaf me gelijk, ik kan de plopjes die ik voel dus blijkbaar al toeschrijven aan de kleine :o wat vroeg?!
pi_123412904
*O* Fijn KD!
pi_123414111
alleen refereerde ze aan mijn facebookupdates :o!
ff oppassen wat ik deze keer over mijn Vk's loslaat :P
pi_123414248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:20 schreef Kleurdoos het volgende:
alleen refereerde ze aan mijn facebookupdates :o!
ff oppassen wat ik deze keer over mijn Vk's loslaat :P
Heb je d'r op FB dan? Wat zei ze?
pi_123415553
Alles is goed O+ O+ *; O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De printer was helaas kapot -O- dus een wazige telefoonfoto.

Het was iets korter nu 8w6d en de ud is nu 3 oktober.
De 27ste weer terug.

Misschien al eerder een echo omdat er mensen in opleiding zijn. Altijd leuk natuurlijk *O*
pi_123415659
Wauw Kleurdoos... dat is inderdaad vroeg om al iets te voelen... maar als ik je buikfoto's ook zo zie heb je ook geen grammetje vet teveel natuurlijk. Die van mij moet eerst door een dikke laag blubber heenschoppen ;) En lachen over je fb.. ben benieuwd of verloskundigen sowieso wel eens mensen op fb opzoeken... of heb je hen echt als friend?

Yay! Gefeliciteerd Zoya! Oktoberkindjes alweer... dan ben ik al maanden weer aan het werk...

Hier (nog) geen bevalplan.. vorige keer ook niet gehad, en alles prima gegaan naar mijn gevoel. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat dit keer weer gebeurd, dus misschien kan ik dit keer wel aan geven wat ik bij de vorige keer zo fijn vond enzo... Bij de eerste keer had ik werkelijk geen idee wat me te wachten stond, en ging ik er maar gewoon van uit dat ze in het ziekenhuis beter wisten wat goed voor me was dan ikzelf (lekker naïef he?)

Ik heb een vreselijke baaldag vandaag trouwens. Voel me overal overbodig.
Op m'n werk heb ik bijna niets meer te doen omdat de uitzendkracht die me tijdens m'n verlof gaat vervangen al zoveel uit handen neemt. Heb geen idee wat we de komende 4,5e week nog allemaal moeten doen.. aan de andere kant maakt-ie ook nog zoveel (kleine) foutjes dat ik me ook al serieus zorgen begin te maken of ik 't 'm allemaal wel echt goed geleerd krijg voordat mijn verlof begint. Maar veel meer dan het hem iedere keer weer geduldig uitleggen en duidelijk maken dat hij dingen stuk voor stuk aan moet pakken en met aandacht erbij enzo kan ik volgens mij niet doen...

En als ik dan thuis ben voel ik me ook al zo'n indringer. Peuter die zich aan mij vastklampt zodra ik binnen zicht ben, man die zich daar dan weer aan stoort, peuter die vervolgens boos is als ik bijvoorbeeld ga koken of een ander klusje oppak, man die zich weer zichtbaar ergert aan de manier waarop ik met peuter omga... wat ik ook doe, alles lijkt fout te zijn...

Bah... -O-
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:01:41 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123415670
Feli met je koffieboontje Zoya! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:07:13 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123415832
Ik kwam even kijken voor fieder. Hou vol meid, nog even en je kunt je zoon in de armen sluiten :* .

Ook za g ik goed nieuws voor kd en zoya, super!

Wb bevalplannen. Ik heb deze keerveel doorgesproken met mn vks maar verderniet zelfook nog dingen op papier gezet. Het gingzo veel betervdan bij Nathan. De roze wolk is hier hard binnen gevlogen maandag. Ik geniet, en de rest van het gezin geniet net zo hard!
pi_123415879
Wat klinkt dat heerlijk Pessie... O+
pi_123416157
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:24 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgen :')
Je doet je werk en je doet je werk goed, als zij binnen de kaders van de wet heeft gehandeld en jou dus de opties en de keuzes voorgelegd heeft en jij hebt daaruit een keuze gemaakt (informed choice) en daarbij heb je een behandeling geaccepteerd danwel geweigerd (informed consent of dus niet), dan is er voor haar niets aan de hand.
Kun je gewoon tegen de kinderarts zeggen hoor. Ik heb hier kindje A. die is nu op dag 3 12% afgevallen, moeder weigert na informed choice kunstvoeding te geven en heeft een nadrukkelijke borstvoedingswens. Klaar. Dan mag de kinderarts zich daar verder mee bemoeien (en hopelijk ook die wensen respecteren).
Ha, fijn om te weten. Zo ging het dus niet helemaal :P
pi_123417284
Tnx allemaal *O*
pi_123417802
Om het verhaal van vanmorgen af te maken. Na de CTG een gesprek gehad met de gynaecoloog.
Niet eentje waarbij je je op je gemakt voelt maar okay :') De CTG was dus perfect, kindje doet het erg goed.
Erg bewegelijk en duidelijk aanwezig. Met de echo nog even kijken, maar daar kon ze weinig van maken.
Ze is 20 minuten bezig geweest om uit te zoeken hoe het kindje ligt/lag.
De ligt dwars (joh echt?). Haar hoofdje onder mijn ribben aan de rechterkant, haar voetjes tegen mijn bekken aan aan de rechterkant en haar kontje voorbij mijn navel naar de linkerkant. De pijn die ik voel is dat ze zich probeert te strekken. Want tijdens de echo deed ze dit en ging ik door de grond van de pijn :')
Ze probeert soms de bodem er onder uit te trappen. De ene keer tegen mijn bekken aan en de andere keer net tegen of achter het schaambot.

En de pijn in mijn rug komt van........ Je raadt het niet....... Mijn bekken! :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_123418001
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:15 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ha, fijn om te weten. Zo ging het dus niet helemaal :P
:P

nouja goed, je hebt er heus artsen tussen zitten met een air van hier tot tokyo, tegen wie je je liever wilt indekken. Maar het gaat natuurlijk nergens over. Je hoort je handelen en je behandeling te baseren op je kennis over de feiten, je ervaring en de wens/ervaring van de cliënt evidence based practice, en dus niet op gezenuwpees over een mogelijke reactie van iemand waarvan je klaarblijkelijk van vindt dat die boven je staat (wat dus ook niet zo is :P)

Maar goed, je wilt ze niet op de koffie hebben zeg maar. Een goed en helder bevalplan helpt daar wel bij en zeker als je wensen van tevoren besproken zijn. Dus mocht je nog voor een derde gaan... :+
pi_123418285
Zoya ook goed nieuws, wat fijn *O*
Pessie O+
Oei KD pas maar op idd :D
Tally alles is iig in orde, maar zal nog wel zwaarder worden dan :*

Pff ik ben zo moe en koud en rillerig en alles doet pijn. :@ hoop dat t snel begint
pi_123418475
Klinkt wel alsof er wat staat te gebeuren Fieder ;) Ik hoop dat je snel kennis kunt maken met jullie kindje :*

Zoya, wat fijn dat alles er goed uit zag! *O*

Tally, goed dat je even helemaal gecheckt bent en dat alles er goed uit zag. Wel jammer dat ze nog in stuit ligt, klinkt ook pijnlijk :X .
pi_123418502
Even ego: kom net uit het ziekenhuis voor een CTG.

Heb al een aantal dagen erge hoofdpijn en in combinatie met wat andere klachten wilden ze me zien om uit te sluiten dat het zwangerschapsvergiftiging is. Mijn bloeddruk is 2x gemeten en die was 120/70 en de CTG was ook keurig. In overleg met de gyn mocht ik dus weer naar huis maar moet ik wel meteen bellen als er nog klachten bijkomen als sterretjes zien en vocht vast houden. Ik ben toch wel even geschrokken :{

Ik lees later even bij, ga nu weer liggen.
E.
pi_123419087
wat vervelend sparkling :{ Fijn dat alle controles goed waren verder.
:*
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:56:08 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123419682
Oh wat een spannende berichten hier van sparkling en tally! Wel fijn dat ze uiteindelijk goed zijn!

En zoya, mooi boontje hoor! O+
Spewey ook een Groningsche dus? :W

Verder las ik over bevalplannen, interessant! Mijn verloskundige had me gevraagd er een te maken, dus die hebben we gisteren besproken. Staat best weinig in, want ik pretendeer niet het op voorhand al beter te weten dan zij. Wel dingen als dat ik graag direct mn kindje wil aanleggen, en t kindje bij me tijdens het hechten enzo *; En dat er stagiaires bij mogen :Y

Verder ook helemaal weer goedgekeurd trouwens! Goeie bloeddruk, kindje perfect en al mooi diep met dr koppie in mn bekken... zo fijn allemaal! Ik ben helemaal happy, nog 2 daagjes werken hierna, en dan Verlof! Lekker cocoonen O+
pi_123420366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

:P

nouja goed, je hebt er heus artsen tussen zitten met een air van hier tot tokyo, tegen wie je je liever wilt indekken. Maar het gaat natuurlijk nergens over. Je hoort je handelen en je behandeling te baseren op je kennis over de feiten, je ervaring en de wens/ervaring van de cliënt evidence based practice, en dus niet op gezenuwpees over een mogelijke reactie van iemand waarvan je klaarblijkelijk van vindt dat die boven je staat (wat dus ook niet zo is :P)

Maar goed, je wilt ze niet op de koffie hebben zeg maar. Een goed en helder bevalplan helpt daar wel bij en zeker als je wensen van tevoren besproken zijn. Dus mocht je nog voor een derde gaan... :+
Ik knoop t in m'n oren :+
pi_123422691
Ik zag een mooi boontje van Zoya
Goed nieuws voor tally
En kleurdoos was voel jij je mini al snel zeg
Nog nieuws van Gulara?
Iemand nog iets gehoord van babbel?

Ik leef een beetje in niemandsland ik ben aan het wachten op de 1e echo maar dat duurt nog even. En ik probeer heel erg mijn mond te houden irl en tot nu toe gaat dat goed.
pi_123424493
Volgens mij niet echt dames met een grote maat hier. Maar ik heb ik V&A mijn zwangerschapskleding neer gezet. Mag tegen verzendkosten weg.
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:20:21 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123428931
Waarom staan er ineens nog maar 5 mensen voor mij? :o

Ik ga er nog steeds vanuit dat Dananana mij ook nog voorgaat, maarre.... hállo! :o
pi_123429980
In mijn bevalplan staan de dingen die wij/ik van belang vinden, wetende dat ik dat op het moment supreme mogelijk niet kan uiten ligt het vast. Ook voor Vriendje fijn. Idd dingen als kindje meteen bloot tegen me aan, mocht er iets met mij zijn waardoor dat écht niet kan, dan bij Vriendje. Borstvoeding heeft de hoogste prioriteit. niet bijvoeden met kv, hechten het liefst als de baby aan de borst ligt, etc. Eigenlijk allemaal heel logische dingen imo, maar ik wilde het graag vastleggen omdat ik bij de eerste alles een beetje 'heb laten gebeuren' en daar bij nader inzien wat spijt van had.

Het is niet bedoeld als keiharde eisenlijst. Ik ga er vanuit dat de mensen die ons begeleiden bij de bevalling hetzelfde doel hebben als wij. :)

Nu ga ik de rest proberen terug te lezen, dat is erg lastig zonder bril of lenzen. :')
pi_123430109
Goede berichten voor Zoya en KD! *O*

Ja LB, je mag al bijna, wtf :o
pi_123430453
Vandaag precies 40 weken hier
Rust is weer wat wedergekeerd hier'
Zit te wachten op een telefoontje voor een huisje te bezichtigen morgen
Gaat dat door gaan we met hulptroepen het in anderhalve dag klaarmaken schoonmaken en alles verhuizen.
We zullen het zien laat de kleine nog maar even zitten waar die nu zit
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:43:50 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123430487
Oh spannend asfalt! En 40 weken, wel een mooie mijlpaal *O*
pi_123430755
Ik heb de 1e keer wel een bevalplan gemaakt. Uiteindelijk ging alles anders dan wat er in stond maar dat kwamen ze ook elke keer netjes melden en het maakte ook niet uit. Wat ik fijn vond was dat je daardoor ook gedwongen wordt om goed over je bevalling na te denken: wat wil je wel en wat wil je niet. In mijn ziekenhuis werd er overigens ook naar gevraagd en na elke shiftwisseling tijdens de bevalling bleek dat het nieuwe team mijn bevalplan goed gelezen had.

Dit keer had ik nog geen bevalplan. Maar als je zo vroeg bevalt heb je zelf ook niet veel meer te willen.
pi_123430825
Een erg herkenbaar gevoel LB :-) Ik hoop wel dat ke Nog even van Je verlof mag genieten voor het echt D-day voor je is!

Fijn nieuws meiden! En is idd wel vlot om wat te voelen kd..maar die lieve plopjes zijn ook wel erg leuk!

Jeetje asfalt wat vinden die instanties ervan dat je nu nog gaat verhuizen net nu ze het goedgekeurd hebben? Lijkt me verre van ideaal..trekt je vriendin het wel?
pi_123430966
quote:
17s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef Kyara het volgende:
Wat ik fijn vond was dat je daardoor ook gedwongen wordt om goed over je bevalling na te denken: wat wil je wel en wat wil je niet.
Dat is denk ik wel een belangrijk punt ja. Tijdens het schrijven van mijn bevalplan kwam ik dingen tegen waar ik niet eerder over had nagedacht, maar toch wel veel waarde aan hecht. Dat maakt wel dat ik kalmer deze bevalling in stap. :)
pi_123431013
Gefeliciteerd met de mijlpaal asfalt! Gaan verhuizen als ik 40 weken zwanger ben is iets waar ik niet aan moet denken, maar misschien is jouw vriendin wel heel flexibel en meegaand :+
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:54:34 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123431070
Ik vond het ook wel goed om er even echt bij stil te staan :Y alhoewel ik net als LE denk dat iedereen hetzelfde wil: een goeie bevalling. Maar je komt er dan wel achter welke punten voor jou en je partner belangrijk zijn.
  woensdag 27 februari 2013 @ 21:55:20 #47
171422 LadyBlack
paint it black
pi_123431121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:53 schreef L-E het volgende:
Gefeliciteerd met de mijlpaal asfalt! Gaan verhuizen als ik 40 weken zwanger ben is iets waar ik niet aan moet denken, maar misschien is jouw vriendin wel heel flexibel en meegaand :+
Ach, als je 40 weken zwanger bent kan het ook neerkomen op gewoon in de auto stappen en in een nieuw huis op de bank gaan zitten. Ze hoeft niet mee te helpen met sjouwen lijkt me :D ^O^
pi_123431207
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ach, als je 40 weken zwanger bent kan het ook neerkomen op gewoon in de auto stappen en in een nieuw huis op de bank gaan zitten. Ze hoeft niet mee te helpen met sjouwen lijkt me :D ^O^
Dat mag ik hopen :D

Maar met mijn nestel- en organiseerdrang zou ik enorm in de stress schieten hoor ;(
pi_123431865
Vriendin zetten we bij der moeder
1 belletje en het is net als bij de chinezen heb ik zo 5 tot 10 man voor inpakken en sjouuwen
ook voor schoonm aken genoeg man
Heb flexa verf die meestal in 30 minuten droog is
Verhuizen doen we met een grote autoambulance mercedes bus 1 of 2 auto,s en de brommobiel met een aanhanger er achter
zo klaar
Mocht het al gebeuren gaat de rest verder en wij zijn binnen 10 minuten 20 km verderop weer
Ze moet toch 3 tot 5 dagen er blijven zo kan ik in die dagen s,avonds alles doen en komt ze van het ene huis in het andere.
Het plan ligt al helemaal klaar
pi_123432621
Klinkt in elk geval alsof je er goed over hebt nagedacht, hoop voor je dat jullie een fijn plekje krijgen!

LB dat gaat écht snel, al bijna!!!

Zoya gefeliciteerd met je minimini O+ en KD, dat is echt vroeg! Wel heel leuk! Wanneer voelde je de vorige voor t eerst?
pi_123433248
Als we dit huis krijgen morgen middag gaan we richting wirdum
Dan kan niemand zeuren
Veilig huis
schoon huis en geisoleerd
3 slaapkamers
een kantoor xd
en een hoekhuis ook nog
We hebben een heel scenario al gemaakt alle troep is al weg gelukkig
dus snel mensen te inpakken kan onder begeleiding van me vriendin
wij snel schoonmaken
dan met een vito en autoambulance erachter + 1 of 2 auto,s en de brommo met aanhanger spul snel overzetten /op zijn plek
het kan in 1 dag of anderhalve
1 dag is van 7.00 tot s,avonds heel laat maar net hoeveel puf we nog hebben
pi_123434750
Klinkt pittig maar het resultaat lijkt me erg rustgevend. Succes morgen!
pi_123435399
klinkt pittig ,maar als je iets wil en het kan waarom niet.
het is echt op het randje maar zoveel is er niet
Had het ook eerder gehad ,maar verhuis liever nu nog snel dan straks in de kraamtijd
pi_123441909
Jeetje Asfalt! Klinkt als mijn ideale verhuizing :D Ik hoop dat het huisje wat is! Reuze spannend!!
  donderdag 28 februari 2013 @ 07:02:22 #55
381212 Gulara
From the future
pi_123443224
Goeiemorgen dames! Ik kom me even braaf melden. O~) Nog geen tekenen van een naderende bevalling.
pi_123443488
hier ook niet
pi_123443514
Ik ben helemaal niet bijgelezen afgelopen week, de keizersnede viel erg zwaar...
Maar inmiddels gaat het langszaam de goede kant op, bv loopt ook niet echt. Heb al wel extra kraamzorg om het wat beter op de rit te krijgen :)
Geen idee hoe ik via mobiel een foto kan posten, maar hoop dit weekend even op de laptop te kunnen, dus die houden jullie tegoed!

Ow en ze is prachtig O+ kan echt uren met d'r knuffelen O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  donderdag 28 februari 2013 @ 08:00:33 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123443547
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:52 schreef Kleurdoos het volgende:
hier ook niet
Jij mag nog 30 weken nie }:| Je houdt je maar in!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123443552
Klumsy, fijn dat jij je wat beter begint te voelen (en zo verliefd bent O+)! Hopelijk levert de extra hulp wat op :*

Gulara, lag vannacht weer wakker en ging nog bijna checken of je toevallig live aan t bevallen was :) maar niet dus. Vannacht dan maar!
pi_123443567
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Jij mag nog 30 weken nie }:| Je houdt je maar in!
nee nee ik mag over 25 weken al he ;)
pi_123443574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:56 schreef klumsy het volgende:
Ik ben helemaal niet bijgelezen afgelopen week, de keizersnede viel erg zwaar...
Maar inmiddels gaat het langszaam de goede kant op, bv loopt ook niet echt. Heb al wel extra kraamzorg om het wat beter op de rit te krijgen :)
Geen idee hoe ik via mobiel een foto kan posten, maar hoop dit weekend even op de laptop te kunnen, dus die houden jullie tegoed!

fotoooooooooooooooos
pi_123443604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 07:56 schreef klumsy het volgende:

<3 Je klinkt heerlijk verliefd <3
  donderdag 28 februari 2013 @ 08:06:40 #63
244125 laziness
pi_123443613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee nee ik mag over 25 weken al he ;)
Gaat het zo hard? :o

Joh dan doe je een recordje langste zwangerschap. Mag je in het guinness book of records das leuk :P
pi_123443625
ja je wil me gelijk even 42 weken rond laten lopen zeg :P
pi_123443632
Zoya en KD fijne echi's, Super!

Spark, gelukkig niets aan de hand, kan me voorstellen dat je schrok!

Klums, fijn dat het beter gaat en van de extra kraam zorg!

LB, wat ga je hard! Weet nog dat je net streepjes had...

Asfalt, klinkt pittig maar ook goed, hoop dat het allemaal goed gaat!
Home is where the O+ is...
pi_123443670
Volgens mij is het toch gelukt O+
Alleen geen idee hoe groot de foto is :P

pi_123443679
Groot zo te zien :@
pi_123443695
Dat kan niet groot genoeg klumsy! Ze is PRACHTIG! O+
  donderdag 28 februari 2013 @ 08:20:26 #69
244125 laziness
pi_123443767
Klums wat een prachtig poppetje O+
pi_123443924
:D O+ wat een scheetje!
pi_123443945
Tally en Sparkling, even schrikken, maar fijn dat alles toch gewoon goed is! Spark, for what it's worth, ik heb ook alweer een paar dagen hoofdpijn. Misschien toeval, maar dacht aangezien we zo tegelijk opgaan :D.

Klums wat een schátje O+!!

En *O* 27 weken vandaag *O* Dus volgens mij (en mn appje) begin ik zo'n beetje aan m'n laatste trimester :o. Waar is het tweede gebleven? :o Die was toch pas net begonnen? Toch?!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_123443961
Ohhh, zo'n mooi poppetje O+
Ow, janken bij Jan Smits liedje ' niemand zo trots als wij' ( gisteravond op tv) is aan de hormonen toe te schrijven toch? Ik verweek met de minuut.......
pi_123443988
Oh wat enorm schattig en mooi, klumsy! O+
Tralalalaaa
pi_123443989
Ik huil ook altijd bij Jan Smit. Dat is echter niet zwangerschapsgerelateerd.

Fieeeeederrrrrrrrr?
pi_123444018
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:40 schreef L-E het volgende:
Ik huil ook altijd bij Jan Smit. Dat is echter niet zwangerschapsgerelateerd.

Fieeeeederrrrrrrrr?
Ik kan het me nu zo goed voorstellen.... Niemand zo mooi als jij, niemand zo trots als wij..... Snirf!
Ow en Fieder, jij zou niet een stiekempje doen dus meld!
pi_123444073
Klumsy wat een prachtig popje heb je gemaakt <3 wauw!!
pi_123444089
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:12 schreef klumsy het volgende:

[ afbeelding ]
en zooo roooozeeeee O+
pi_123444126
Prachtig meisje Klums O+ Rot dat de kz zo zwaar viel, maar hopelijk knap je nu snel op!

Ik kan me nog steeds niet echt voorstellen dat ik over 2 maanden ook zo'n klein meisje vasthoud :@ Hoe dichter bij de UD hoe onwerkelijker het allemaal lijkt te worden -O-
Sarcasme. Herken het.
pi_123444176
Volgens mij hebben wij een geboortekaartje! *O*

Oke, Vriendje moet nog even goed ernaar kijken, maar de eerste opzet vond ook hij tof O+ Ben zo blij, bij de eerste koos ik pas een kaartje met 39 weken, ik had er stress van :')
pi_123444188
Ja ik vind nu ook dat het ineens een hele grote sprong neemt Spirit.. ik ga misschien vandaag mijn beste vriendin vertellen hoe we 'm gaan noemen O+
pi_123444212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:54 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik vind nu ook dat het ineens een hele grote sprong neemt Spirit.. ik ga misschien vandaag mijn beste vriendin vertellen hoe we 'm gaan noemen O+
Oh, wauw, wat een eer zou ik dat vinden! O+

De naam is echt heilig hier, dus niemand krijgt m te horen. Maar ik kan niet wachten tot ik m van de daken mag schreeuwen!

Helaas voor jullie komen er geen namen of foto's op FOK, maar dat terzijde :P
pi_123444249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik zat daar ook zo over te twijfelen! Ik weet dat ze het geweldig zou vinden, maar het is zo ongeveer het enige wat nog alleen van mij en vriend is dat ik het ook wel weer mooi vind om het geheim te houden.

Nouja, dat heet, als vriend's ouders zaterdag niet al te alert waren.. Stond ie daar in de tuin zn schoen schoon te maken, roept ie "Kan ik alvast oefenen voor NAAM!" De druif :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:00:42 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123444284
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:12 schreef klumsy het volgende:

[ afbeelding ]
O+ die gave namen staan haar wel!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123444332
Wij noemen de naam ook alleen 's avonds, wanneer we met zijn tweetjes op de bank zitten.... En elke keer heb ik nog zoiets van ; ja, hij klinkt gewoon goed bij ons. Nog even geduld dames ;)
pi_123444341
Haha Spirit, hopelijk hebben ze niks gehoord!
Ik ben zelf een soort officieel gevraagd of ik suikertante (!) wilde worden van de dochter van mijn beste vriendin, mijn naam stond zelfs op het geboortekaartje dat ik óók nog heb ontworpen voor ze. Plus dat ze me de naam heeft verteld een maand of twee voor de geboorte. O+ En toen was ik dus onverwacht ook nog bij de bevalling. Ik vond het zó bijzonder! Nu wil ik haar niet bij mijn bevalling hebben en ik ontwerp natuurlijk mijn eigen geboortekaartje dat veel simpeler is dan dat van haar, en waar dus geen extra namen op komen. Maar ik wil toch wel laten merken dat zij ook een heel bijzondere vriendin voor mij is. Dus vandaag high tea en ik twijfel nog een héééél klein beetje maar denk wel dat ik het dan vertel.
pi_123444370
Spirit, wat een druif idd :D
pi_123444404
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:04 schreef Suikertante het volgende:
Haha Spirit, hopelijk hebben ze niks gehoord!
Ik ben zelf een soort officieel gevraagd of ik suikertante (!) wilde worden van de dochter van mijn beste vriendin, mijn naam stond zelfs op het geboortekaartje dat ik óók nog heb ontworpen voor ze. Plus dat ze me de naam heeft verteld een maand of twee voor de geboorte. O+ En toen was ik dus onverwacht ook nog bij de bevalling. Ik vond het zó bijzonder! Nu wil ik haar niet bij mijn bevalling hebben en ik ontwerp natuurlijk mijn eigen geboortekaartje dat veel simpeler is dan dat van haar, en waar dus geen extra namen op komen. Maar ik wil toch wel laten merken dat zij ook een heel bijzondere vriendin voor mij is. Dus vandaag high tea en ik twijfel nog een héééél klein beetje maar denk wel dat ik het dan vertel.
wat lief O+ en wat een mooi idee om iemand te laten merken dat ie bijzonder en belangrijk is voor je O+
pi_123444416
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:56 schreef L-E het volgende:
Helaas voor jullie komen er geen namen of foto's op FOK, maar dat terzijde
Dan blijven we het gewoon kutkind noemen! :(
pi_123444421
Ach ja, liever dat hij zich de eerste keer verspreekt dan ik :P En zo'n ramp is het ook niet. Ze reageerden in elk geval totaal niet, dus ik weet ook niet of ze het gehoord hebben of niet, dus we gaan er gewoon van uit van niet.

Suiker, wel superlief idd van die vriendin en kan me goed voorstellen dat je ook iets terug wilt doen. En dan staat de naam iig vast!! :P Ik ben zo bang dat er iemand in mijn omgeving eerder van een meisje bevalt en dan precies onze naam kiest :')
Sarcasme. Herken het.
pi_123444471
Ja die angst heb ik helemaal niet. Mijn familie heeft de hele vakantie namen opgerateld maar hij zat er niet tussen O+ Hahaaa! Wij hebben ze achtereenvolgens geprobeerd wijs te maken dat hij echt Wubbo gaat heten, toen Rumpt of Rambert, toen Bryan, dit lukte natuurlijk allemaal niet ;)
Overigens werd wel eerst gevraagd of we het vervelend vonden hoor, de meeste van hun gokken waren ook echt beyond lelijk. Ik vind het eigenlijk wel leuk als mensen serieus raden, het is echt niet te geloven wat voor smaak mensen soms aan ons koppelen :')
pi_123444476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dan blijven we het gewoon kutkind noemen! :(
kutkind 2.0 O+
pi_123444499
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef L-E het volgende:

[..]

kutkind 2.0 O+
Die ja :P
Al heb ik kutkind 1.0 wel op de foto gezien!
pi_123444517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef Suikertante het volgende:
Ja die angst heb ik helemaal niet. Mijn familie heeft de hele vakantie namen opgerateld maar hij zat er niet tussen O+ Hahaaa! Wij hebben ze achtereenvolgens geprobeerd wijs te maken dat hij echt Wubbo gaat heten, toen Rumpt of Rambert, toen Bryan, dit lukte natuurlijk allemaal niet ;)
Overigens werd wel eerst gevraagd of we het vervelend vonden hoor, de meeste van hun gokken waren ook echt beyond lelijk. Ik vind het eigenlijk wel leuk als mensen serieus raden, het is echt niet te geloven wat voor smaak mensen soms aan ons koppelen :')
Als je zelf met opties als Wubbo en Rambert komt vind ik dat niet zo gek eigenlijk :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123444523
Ah het krijgt wel een nieuw nummer? Geen 1.1?
pi_123444524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:12 schreef Godtje het volgende:

[..]

Die ja :P
Al heb ik kutkind 1.0 wel op de foto gezien!
True. Daar heb ik stiekem ook wel een beetje spijt van :@ dus dat doen we niet meer!
pi_123444527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Als je zelf met opties als Wubbo en Rambert komt vind ik dat niet zo gek eigenlijk :P
_O- Goed punt!
pi_123444548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef Suikertante het volgende:
:D

Mijn schoonmoeder blééf raden tijdens de zwangerschappen, ondanks dat ik al een aantal keer had aangegeven dat vervelend te vinden. Ik weet van mezelf dat ik het echt niet kan verbloemen als dé naam genoemd wordt dus liever onderling raden ofzo maar niet bij ons.

Gelukkig hebben ze de naam nooit geraden. De oudste heeft een Franse naam en ineens was daar bij baby2.0 tunnelvisie op alle Franse namen. baby2.0 heeft een Scandinavische naam, zagen ze niet aankomen :+
pi_123444549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:
Andere vader dus nieuwe versie he :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123444573
Wij zijn zelf nog niet eens uit een naam :@. Heb nog 13 weken B-) .
pi_123444594
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind 2.0 mooier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')