Ook best naarquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:25 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
bij mij ook, verdoven en me dan per ongeluk 2 uur in de beugels laten liggen omdat er nog 5 aan t bevallen zijn..en dan alsnog hechten.. had niet echt t idee dat de verdoving nog werkte![]()
Op voorhand? Kolven tijdens de weeen?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
Jaquote:
Ik zou Spewey en Ymme omdraaien, aangezien 26 voor 27 komt.quote:
quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ik zou Spewey en Ymme omdraaien, aangezien 26 voor 27 komt.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:43 schreef Fieder het volgende:
[..]
Jalekker geslapen. Ik vrees dat ik maandag de gyn gewoon nog ga zien. Mag ie met de deobus aan de slag.
Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplanquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:26 schreef Morretje het volgende:
Ik had bij mijn laatste bevalling wel een klein bevalplan, waar onder andere in stond dat er geen kunstvoding bijgegeven werd zonder overleg.
En dat gaf net het voorzetje voor de discussie over hoe veel kv Tobias moest krijgen volgens de vk ivm zijn geboortegewicht. Nu hoefde ik niet zelf aangeven wat ik wilde, maar kwam de vk al voorzichtig zeggen dat het anders zou gaan dan ik graag wilde. (Overigens zou ik denk ik de volgende keer nog meer op m'n strepen gaan staan wat dat betreft, en zorgen dat er colostrum op voorhand in een spuit oid is.)
quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:44 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ik zou Spewey en Ymme omdraaien, aangezien 26 voor 27 komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik persoonlijk ook heel belangrijk vond was het van tevoren doorspreken van mijn wensen en vooral de no-go's met mijn partner. Dat hij voor me zou praten als mij dat niet meer zou lukken.
Spannend Spewey! Wanneer heb je de test?A grand adventure has begun.
Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etcquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat is voor mij idd echt de meerwaarde van een bevalplan
Vanaf de andere kant gezien zeg maar. De dingen die echt anders zijn dan gebruikelijk, bijzondere wensen maar ook dat mensen aangeven wat hun angsten zijn en hoe ze daarmee om willen gaan. Op die manier zorgt het ervoor dat ik net wat beter uit de voeten kan ofzo.
Wel ns iemand gehad en die wilde niet dat er over pijn gesproken werd. Ja eh okay, whatever floats your boat. Je zegt dat niet met de intentie om haar dwars te zitten, maar als zij dus van tevoren goed aan kan geven dat ze daar aanstoot aan neemt dan kan ik daar rekening mee houden. Evengoed met kunstvoeding, mensen die pertinent geen kunstvoeding willen, nou prima, dan hoeft dat ook niet aangeboden te worden. Dan wil ik wel een praatje hebben over wat-als scenario's en donormelk etcetera maar das weer wat anders.
Wat jouw vk had Mor, dat hebben veel vk's. Die staan reluctant tegenover bepaalde wensen omdat ze bang zijn er achteraf op aangesproken te worden als er iets onverhoopt toch niet goed loopt. Die vk's hebben dan ook weer hun huiswerk niet helemaal gedaan want in principe als de vk de voors en tegens met jou besproken heeft en dat staat zwart op wit, dan ligt de keus (en de verantwoordelijkheid) daarna bij jou. Net als met dat eerdere verhaal van die keizersnede, als jij niet wil houdt het écht op; denk ook maar aan de jehova's getuigen.
Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgenquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:20 schreef Morretje het volgende:
[..]
Precies, je weet al wat de cliënt wil én dat het anders zal gaan, dat praat wat makkelijker lijkt me. Betekent tenslotte vaak ook dat de cliënt zelf ook al wel bepaalde dingen uitgezocht heeft indien... etc
En tja, mijn vk vond het echt zichtbaar erg lastig dat ik zo 'eigenwijs' was, ze voelde zich in spagaat tussen kinderarts en mij.
Heb je d'r op FB dan? Wat zei ze?quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:20 schreef Kleurdoos het volgende:
alleen refereerde ze aan mijn facebookupdates!
ff oppassen wat ik deze keer over mijn Vk's loslaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De printer was helaas kapotdus een wazige telefoonfoto.
Het was iets korter nu 8w6d en de ud is nu 3 oktober.
De 27ste weer terug.
Misschien al eerder een echo omdat er mensen in opleiding zijn. Altijd leuk natuurlijk![]()
Ha, fijn om te weten. Zo ging het dus niet helemaalquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ze vergeten op de opleiding vaak om je een setje ballen mee te geven. Van die cohones die ze bij geneeskunde teveel meekrijgen
Je doet je werk en je doet je werk goed, als zij binnen de kaders van de wet heeft gehandeld en jou dus de opties en de keuzes voorgelegd heeft en jij hebt daaruit een keuze gemaakt (informed choice) en daarbij heb je een behandeling geaccepteerd danwel geweigerd (informed consent of dus niet), dan is er voor haar niets aan de hand.
Kun je gewoon tegen de kinderarts zeggen hoor. Ik heb hier kindje A. die is nu op dag 3 12% afgevallen, moeder weigert na informed choice kunstvoeding te geven en heeft een nadrukkelijke borstvoedingswens. Klaar. Dan mag de kinderarts zich daar verder mee bemoeien (en hopelijk ook die wensen respecteren).
quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:15 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ha, fijn om te weten. Zo ging het dus niet helemaal
Ik knoop t in m'n orenquote:Op woensdag 27 februari 2013 18:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
nouja goed, je hebt er heus artsen tussen zitten met een air van hier tot tokyo, tegen wie je je liever wilt indekken. Maar het gaat natuurlijk nergens over. Je hoort je handelen en je behandeling te baseren op je kennis over de feiten, je ervaring en de wens/ervaring van de cliënt evidence based practice, en dus niet op gezenuwpees over een mogelijke reactie van iemand waarvan je klaarblijkelijk van vindt dat die boven je staat (wat dus ook niet zo is)
Maar goed, je wilt ze niet op de koffie hebben zeg maar. Een goed en helder bevalplan helpt daar wel bij en zeker als je wensen van tevoren besproken zijn. Dus mocht je nog voor een derde gaan...
Dat is denk ik wel een belangrijk punt ja. Tijdens het schrijven van mijn bevalplan kwam ik dingen tegen waar ik niet eerder over had nagedacht, maar toch wel veel waarde aan hecht. Dat maakt wel dat ik kalmer deze bevalling in stap.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef Kyara het volgende:
Wat ik fijn vond was dat je daardoor ook gedwongen wordt om goed over je bevalling na te denken: wat wil je wel en wat wil je niet.
Ach, als je 40 weken zwanger bent kan het ook neerkomen op gewoon in de auto stappen en in een nieuw huis op de bank gaan zitten. Ze hoeft niet mee te helpen met sjouwen lijkt mequote:Op woensdag 27 februari 2013 21:53 schreef L-E het volgende:
Gefeliciteerd met de mijlpaal asfalt! Gaan verhuizen als ik 40 weken zwanger ben is iets waar ik niet aan moet denken, maar misschien is jouw vriendin wel heel flexibel en meegaand
Dat mag ik hopenquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ach, als je 40 weken zwanger bent kan het ook neerkomen op gewoon in de auto stappen en in een nieuw huis op de bank gaan zitten. Ze hoeft niet mee te helpen met sjouwen lijkt me![]()
nee nee ik mag over 25 weken al hequote:Op donderdag 28 februari 2013 08:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Jij mag nog 30 weken nieJe houdt je maar in!
fotoooooooooooooooosquote:Op donderdag 28 februari 2013 07:56 schreef klumsy het volgende:
Ik ben helemaal niet bijgelezen afgelopen week, de keizersnede viel erg zwaar...
Maar inmiddels gaat het langszaam de goede kant op, bv loopt ook niet echt. Heb al wel extra kraamzorg om het wat beter op de rit te krijgen![]()
Geen idee hoe ik via mobiel een foto kan posten, maar hoop dit weekend even op de laptop te kunnen, dus die houden jullie tegoed!
Ow en ze is prachtigkan echt uren met d'r knuffelen
<3 Je klinkt heerlijk verliefd <3quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:56 schreef klumsy het volgende:
Ik ben helemaal niet bijgelezen afgelopen week, de keizersnede viel erg zwaar...
Maar inmiddels gaat het langszaam de goede kant op, bv loopt ook niet echt. Heb al wel extra kraamzorg om het wat beter op de rit te krijgen![]()
Geen idee hoe ik via mobiel een foto kan posten, maar hoop dit weekend even op de laptop te kunnen, dus die houden jullie tegoed!
Ow en ze is prachtigkan echt uren met d'r knuffelen
Gaat het zo hard?quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee nee ik mag over 25 weken al he
Ik kan het me nu zo goed voorstellen.... Niemand zo mooi als jij, niemand zo trots als wij..... Snirf!quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:40 schreef L-E het volgende:
Ik huil ook altijd bij Jan Smit. Dat is echter niet zwangerschapsgerelateerd.
Fieeeeederrrrrrrrr?
en zooo roooozeeeeequote:Op donderdag 28 februari 2013 08:12 schreef klumsy het volgende:
Volgens mij is het toch gelukt
Alleen geen idee hoe groot de foto is
[ afbeelding ]
Oh, wauw, wat een eer zou ik dat vinden!quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:54 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik vind nu ook dat het ineens een hele grote sprong neemt Spirit.. ik ga misschien vandaag mijn beste vriendin vertellen hoe we 'm gaan noemen
Ik zat daar ook zo over te twijfelen! Ik weet dat ze het geweldig zou vinden, maar het is zo ongeveer het enige wat nog alleen van mij en vriend is dat ik het ook wel weer mooi vind om het geheim te houden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:54 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik vind nu ook dat het ineens een hele grote sprong neemt Spirit.. ik ga misschien vandaag mijn beste vriendin vertellen hoe we 'm gaan noemen
quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:12 schreef klumsy het volgende:
Volgens mij is het toch gelukt
Alleen geen idee hoe groot de foto is
[ afbeelding ]
wat liefquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:04 schreef Suikertante het volgende:
Haha Spirit, hopelijk hebben ze niks gehoord!
Ik ben zelf een soort officieel gevraagd of ik suikertante (!) wilde worden van de dochter van mijn beste vriendin, mijn naam stond zelfs op het geboortekaartje dat ik óók nog heb ontworpen voor ze. Plus dat ze me de naam heeft verteld een maand of twee voor de geboorte.En toen was ik dus onverwacht ook nog bij de bevalling. Ik vond het zó bijzonder! Nu wil ik haar niet bij mijn bevalling hebben en ik ontwerp natuurlijk mijn eigen geboortekaartje dat veel simpeler is dan dat van haar, en waar dus geen extra namen op komen. Maar ik wil toch wel laten merken dat zij ook een heel bijzondere vriendin voor mij is. Dus vandaag high tea en ik twijfel nog een héééél klein beetje maar denk wel dat ik het dan vertel.
Dan blijven we het gewoon kutkind noemen!quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:56 schreef L-E het volgende:
Helaas voor jullie komen er geen namen of foto's op FOK, maar dat terzijde
kutkind 2.0quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dan blijven we het gewoon kutkind noemen!
Als je zelf met opties als Wubbo en Rambert komt vind ik dat niet zo gek eigenlijkquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef Suikertante het volgende:
Ja die angst heb ik helemaal niet. Mijn familie heeft de hele vakantie namen opgerateld maar hij zat er niet tussenHahaaa! Wij hebben ze achtereenvolgens geprobeerd wijs te maken dat hij echt Wubbo gaat heten, toen Rumpt of Rambert, toen Bryan, dit lukte natuurlijk allemaal niet
Overigens werd wel eerst gevraagd of we het vervelend vonden hoor, de meeste van hun gokken waren ook echt beyond lelijk. Ik vind het eigenlijk wel leuk als mensen serieus raden, het is echt niet te geloven wat voor smaak mensen soms aan ons koppelen
True. Daar heb ik stiekem ook wel een beetje spijt vanquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die ja
Al heb ik kutkind 1.0 wel op de foto gezien!
quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Als je zelf met opties als Wubbo en Rambert komt vind ik dat niet zo gek eigenlijk
quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:11 schreef Suikertante het volgende:
Ja die angst heb ik helemaal niet. Mijn familie heeft de hele vakantie namen opgerateld maar hij zat er niet tussenHahaaa! Wij hebben ze achtereenvolgens geprobeerd wijs te maken dat hij echt Wubbo gaat heten, toen Rumpt of Rambert, toen Bryan, dit lukte natuurlijk allemaal niet
Overigens werd wel eerst gevraagd of we het vervelend vonden hoor, de meeste van hun gokken waren ook echt beyond lelijk. Ik vind het eigenlijk wel leuk als mensen serieus raden, het is echt niet te geloven wat voor smaak mensen soms aan ons koppelen
Andere vader dus nieuwe versie hequote:Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:
Ah het krijgt wel een nieuw nummer? Geen 1.1?
Ik vind 2.0 mooier.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:
Ah het krijgt wel een nieuw nummer? Geen 1.1?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |