Ja maar.. ja maar.. je laat anderen in hun waarde. Dat kan hier niet, straks ontploft fok nogquote:Op dinsdag 5 maart 2013 01:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Heb ook vrienden van 24+ die nog maagd zijn, hun keuze, en daar heb ik niks over te zeggen.
Voor je 15e maagd zijn kan inderdaad echt niet meer.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 01:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ikzelf vind niks raar, behalve vóór je 15e...
Wij hadden een school met twee gebouwen, een havo/vwo gedeelte en een vmbo gedeelte. Ik heb op beiden kanten gezeten, en die aanname die ik van jou hoor, dat dachten ook veel mensen toen, in combinatie met 'Vmbo'ers zijn veel losser en hebben veel meer seks op jonge leeftijd' (Het bekende vooroordeel 'De jongens zijn players en de meisjes zijn sletten' heb ik vaak langs horen komen)/quote:Op dinsdag 26 februari 2013 02:58 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Volgens mij ligt de leeftijd van vmbo'ers gewoon laag.
Oké, fijn dat je dit deelt. Misschien ben in toch enigszins bevooroordeeld.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:17 schreef PhotoandGrime het volgende:
[..]
Wij hadden een school met twee gebouwen, een havo/vwo gedeelte en een vmbo gedeelte. Ik heb op beiden kanten gezeten, en die aanname die ik van jou hoor, dat dachten ook veel mensen toen, in combinatie met 'Vmbo'ers zijn veel losser en hebben veel meer seks op jonge leeftijd' (Het bekende vooroordeel 'De jongens zijn players en de meisjes zijn sletten' heb ik vaak langs horen komen)/
Ik heb toch wel even wat anders gezien.
Op het vmbo gedeelte zag je vanaf 14-17 jaar bij ons meer mensen een vaste relatie hebben met iemand (langer dan anderhalf jaar), en in die periode ontmaagd werden, terwijl op het havo/vwo gedeelte 'echt vaste verkering' een stuk minder was (natuurlijk zijn er uitzonderingen), en er regelmatig vage verhalen waren over wie er nu weer eens na een feestje ontmaagd was na een week verkering, waar daarna geen vaste relatie uitkwam.
De leeftijd van ontmaagding leek niet echt veel verschillend op beiden niveaus, maar wel hoe serieus een relatie werd genomen. Ik was hier zelf heel verbaasd over, omdat ik er ook een vooroordeel over had.
Nou kan dit natuurlijk ook per school liggen, maar bij mij was dat in ieder geval wel zo.
Hogere opleiding staat tegenwoordig echt niet meer gelijk aan minder snel de bloemetjes buiten zetten. Als ik zie wat alle hbo/uni studenten voor updates en foto's posten op facebook enzo.. En de veranderingen per jaar qua relatiestatus.. Nouquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:50 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Oké, fijn dat je dit deelt. Misschien ben in toch enigszins bevooroordeeld.
Ja, daarbij speelt het ook een rol dat mbo-studenten eerder een serieus leven willen lijden. Dus inderdaad eerder serieuze relaties, eerder huisje boompje beestje. Het is denk ik niet zozeer veranderd met de oude situatie, alleen misschien wel meer zichtbaar met de komst van het internet.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:55 schreef PhotoandGrime het volgende:
[..]
Hogere opleiding staat tegenwoordig echt niet meer gelijk aan minder snel de bloemetjes buiten zetten. Als ik zie wat alle hbo/uni studenten voor updates en foto's posten op facebook enzo.. En de veranderingen per jaar qua relatiestatus.. Nou
quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geloof is een reden, de rest zijn excuses.
Misschien moet je eens van vriendengroep wisselenquote:Op woensdag 6 maart 2013 17:05 schreef Tanin het volgende:
Ik ken ze van
27, 25, 24, 23 (binnenkort 24), 23, 21 en een hele reeks van 20 en lager.
Het is enkel raar als je er zelf een probleem van maakt.
[..]
Nooit de juiste tegengekomen, slechte ervaringen en trauma's, niet lang genoeg op 1 plek blijven om een relatie te kunnen opbouwen.
Dit was op mijn school ook zo. VWO'ers zijn de grootste sletten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:17 schreef PhotoandGrime het volgende:
[..]
Wij hadden een school met twee gebouwen, een havo/vwo gedeelte en een vmbo gedeelte. Ik heb op beiden kanten gezeten, en die aanname die ik van jou hoor, dat dachten ook veel mensen toen, in combinatie met 'Vmbo'ers zijn veel losser en hebben veel meer seks op jonge leeftijd' (Het bekende vooroordeel 'De jongens zijn players en de meisjes zijn sletten' heb ik vaak langs horen komen)/
Ik heb toch wel even wat anders gezien.
Op het vmbo gedeelte zag je vanaf 14-17 jaar bij ons meer mensen een vaste relatie hebben met iemand (langer dan anderhalf jaar), en in die periode ontmaagd werden, terwijl op het havo/vwo gedeelte 'echt vaste verkering' een stuk minder was (natuurlijk zijn er uitzonderingen), en er regelmatig vage verhalen waren over wie er nu weer eens na een feestje ontmaagd was na een week verkering, waar daarna geen vaste relatie uitkwam.
De leeftijd van ontmaagding leek niet echt veel verschillend op beiden niveaus, maar wel hoe serieus een relatie werd genomen. Ik was hier zelf heel verbaasd over, omdat ik er ook een vooroordeel over had.
Nou kan dit natuurlijk ook per school liggen, maar bij mij was dat in ieder geval wel zo.
Waarom?quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Misschien moet je eens van vriendengroep wisselen
Hij is aan het trollenquote:
Ja, maar als ie nou nog grappig was, of er nog enige logica achter zou zitten...quote:
Ach ja, zo zijn sommige. Beetje stoer doen over van alles en nog wat.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:45 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ja, maar als ie nou nog grappig was, of er nog enige logica achter zou zitten...
quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:05 schreef Tanin het volgende:
Het is enkel raar als je er zelf een probleem van maakt.
Dit ja. Al kijk ik eerlijk gezegd wel raar op als je 20+ en nog maagd bentquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:29 schreef promisionxexposed het volgende:
Maagd zijn is imo nooit raar als je de juiste persoon nog niet hebt gevonden.
Je moet het doen wanneer je er klaar voor bent en niet wanneer het volgens de "maatschappij" wel of niet "normaal" is om ontmaagd te worden.
News flash=Dquote:Op donderdag 7 maart 2013 12:58 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Dit ja. Al kijk ik eerlijk gezegd wel raar op als je 20+ en nog maagd bent
quote:
Nee, ben serieus.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:45 schreef Tanin het volgende:
[..]
Ja, maar als ie nou nog grappig was, of er nog enige logica achter zou zitten...
Wow bedankt voor deze nuttige informatie dit had ik zelf niet kunnen verzinnenquote:Op donderdag 7 maart 2013 13:03 schreef Williambrons het volgende:
[..]
News flash=D
iedereen is anders opgevoed, iedereen kijkt er anders tegenaan.
en dat jij het raar vind, komt ook omdat je in een andere situatie leeft(wat heel vreemd zou zijn als dat niet zo is).
Ik was 23, en toen ik vertelde dat ik 't voor het eerst gedaan had, hoorde ik (1 voor 1 over de dagen erna, niet direct in de groep) van ongeveer de helft van m'n vriendenkring dat zij ook pas heel kort geleden ontmaagd waren, of nog steeds niet... terwijl ik tot dat moment dacht dat ik een grote uitzondering was, echt super-laat. Vandaar mijn opmerking hier boven "Als je 't mij vraagt, worden de meeste jongeren zo'n 5 jaar later ontmaagd dan ze in gezelschap beweren.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:50 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Wow bedankt voor deze nuttige informatie dit had ik zelf niet kunnen verzinnenIk kijk raar op omdat ik nog nooit iemand ben tegengekomen die na zijn 20e nog maagd was, zelfde als ik raar op zou kijken als ik iemand zou tegen komen die op zijn 12e al ontmaagd was.
9/10 zijn ontmaagd tijdens een lange relatie dus ik betwijfel of ze daar over logenquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:47 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik was 23, en toen ik vertelde dat ik 't voor het eerst gedaan had, hoorde ik (1 voor 1 over de dagen erna, niet direct in de groep) van ongeveer de helft van m'n vriendenkring dat zij ook pas heel kort geleden ontmaagd waren, of nog steeds niet... terwijl ik tot dat moment dacht dat ik een grote uitzondering was, echt super-laat. Vandaar mijn opmerking hier boven "Als je 't mij vraagt, worden de meeste jongeren zo'n 5 jaar later ontmaagd dan ze in gezelschap beweren." Ik ben benieuwd hoeveel van jouw vrienden en kennissen *echt* voor hun 20ste ontmaagd zijn.
En dat vind ik nu weer vroeg, dan heb je inderdaad een heel andere vriendenkring dan ik. In mijn vriendenkring was er nog bijna niemand die op z'n 20ste al een langdurige relatie had, wel vrienden/verkering enzo maar echt langdurige relatie, pas tweede helft 20 of later.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:50 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
9/10 zijn ontmaagd tijdens een lange relatie dus ik betwijfel of ze daar over logen
Klinkt inderdaad als een wat introverte groep mensen of zo stel ik mij dat nu een beetje voorquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:12 schreef Sheriam het volgende:
[..]
En dat vind ik nu weer vroeg, dan heb je inderdaad een heel andere vriendenkring dan ik. In mijn vriendenkring was er nog bijna niemand die op z'n 20ste al een langdurige relatie had, wel vrienden/verkering enzo maar echt langdurige relatie, pas tweede helft 20 of later.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |