Het wordt volgens mij in de kliniek gebruikt om botontkalking op te sporen, dus als je dat een beetje aannemelijk kan maken heb je misschien kans dat je er een kan laten maken. Overigens is een dexa vooral leuk als je er meerdere hebt zodat je progressie kunt zien. Aan een enkele heb je niet zo bijzonder veel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:24 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik wil ook een keer een dexa scan, wat moet ik tegen de huisarts zeggen om er een te krijgen? Heb ook twee overbodige MRIs gehad dus moet ook wel een dexa scan kunnen krijgen
Ik hoor dat het de beste methode is voor een exacte bf % metingquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:26 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Het wordt volgens mij in de kliniek gebruikt om botontkalking op te sporen, dus als je dat een beetje aannemelijk kan maken heb je misschien kans dat je er een kan laten maken. Overigens is een dexa vooral leuk als je er meerdere hebt zodat je progressie kunt zien. Aan een enkele heb je niet zo bijzonder veel.
Klopt, maar wat heb je daar aan? Ik neem aan dat je bepaalt wanneer je wilt gaan cutten (of juist wanneer je weer wilt beginnen met een bulk) aan de hand van wat je in de spiegel ziet, niet een getalletje op een papiertje.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:29 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Ik hoor dat het de beste methode is voor een exacte bf % meting
Dan weet ik hoeveel vetvrije massa ik heb bij een bepaald gewicht en kan je ook goed zien hoeveel vooruitgang ik jaarlijks maak na de cut.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:30 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Klopt, maar wat heb je daar aan? Ik neem aan dat je bepaalt wanneer je wilt gaan cutten (of juist wanneer je weer wilt beginnen met een bulk) aan de hand van wat je in de spiegel ziet, niet een getalletje op een papiertje.
Tof! Hou ons op de hoogte.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
12 weken lang, 3x per week krachttraining doen, met in elke training 8x8 sets benen (leg press/leg extension) en 4x8 sets bovenlichaam (chest press, shoulder press, lat pulldown en horizontal row, afgewisseld) Bij het behalen van 10 reps in de laatste set werd het trainingsgewicht verhoogd, dus in principe trainde je altijd tot faillure.
Tijdens die 12 weken moest er elke avond een drankje gedronken worden wat óf een placebo was, óf een (theoretisch gezien) ideale blend van caseïne, whey, wat vetten en wat koolhydraten. De precieze samenstelling weet ik niet.
Verder nog twee keer een DEXA-scan gehad, 5 spierbiopten en een CT om de grootte van de quadriceps te bepalen. Bij spierbiopten zou o.a. gekeken worden naar aantal type I/type II spiervezels en volgens mij ook naar satellietcellen. Als er publicaties verschijnen over de studie zal ik ze hier posten
Edit: mijn resultaten waren trouwens best aardig. In 12 weken 4,5kg spiermassa erbij en 2,2kg vet eraf.
Je kan beter iets bestellen en dan vragen of ze in plaats van een goodie deze willen sturen: http://www.bodyenfitshop.(...)cal-bodyfat-caliper/ Heb ik ook gedaan en het werkt prima, alhoewel ik een meetlint prefereer.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:29 schreef StraatSoldaat het volgende:
http://www.bodyenfitshop.(...)al-body-fat-caliper/
Is dit trouwens wat?
Dat is dus wat ik bedoelde: je hebt er vooral wat aan als je meerdere dexa's kan laten maken. En dat ga je niet voor elkaar krijgen bij je huisarts, ik denk dat een jonge, gezonde kerel voor één dexa-scan al flink zijn best moet doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:35 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Dan weet ik hoeveel vetvrije massa ik heb bij een bepaald gewicht en kan je ook goed zien hoeveel vooruitgang ik jaarlijks maak na de cut.
Zat vandaag trouwens naast een meisje in de trein die iets van 1,75m was en 50kg woog dat is toch nooit gezond?
Probeer hier wat te fixxen? http://www.icmaas.nl/nl/aanbod/werkgever/gezondheidsdonderzoek ¤ 80,-.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:35 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Dan weet ik hoeveel vetvrije massa ik heb bij een bepaald gewicht en kan je ook goed zien hoeveel vooruitgang ik jaarlijks maak na de cut.
Zat vandaag trouwens naast een meisje in de trein die iets van 1,75m was en 50kg woog dat is toch nooit gezond?
Het imago van XXL is ook heel anders i.t.t. B&F. XXL is meer 'hardcore', professioneler en dat imago willen ze ook behouden. Ze sponseren bijvoorbeeld ook de Flex cup en zijn daar aanwezig met hun producten i.t.t B&F.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:10 schreef StraatSoldaat het volgende:
xxlnutrition heeft ook niet echt een goed idee wat marketing inhoudt
Allemaal AAS gebruikers op je site zetten als voorbeeld is niet echt goede marketing. Dan schrik je toch de normale consument af wat toch de belangrijkste afnemer is.
Had vroeger ook zo'n hekel aan die eiwit verpakkingen waar zo'n opgepompte gast op stond dan dacht iedereen dat het anabolen waren
Denk ook niet dat XXL hogere winstmarges heeft omdat ze weinig eigen merk hebben. Als bedrijf zijnde zou je toch liever een hogere omzet willen dan een professioneel imago.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het imago van XXL is ook heel anders i.t.t. B&F. XXL is meer 'hardcore', professioneler en dat imago willen ze ook behouden. Ze sponseren bijvoorbeeld ook de Flex cup en zijn daar aanwezig met hun producten i.t.t B&F.
Vrijdag avond doe ik er ook vaak 1-2, geen alcohol die avond gewoo. Een watertje en geen snacks. Merk niet dat ik er slechter door presteer.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het verschilt per persoon. Voor de één is 3 jointjes per week veel, voor de ander niks,
Ik rookte elke dag tot een paar jaar geleden. Ik merkte het wel toen ik stopte, niet eens zo heel erg in kracht maar wel in motivatie.
Maar goed, toen ik na zo'n 24 jaar spliff roken stopte kwam ik er ook achter dat het 1 van de grootste oorzaken was van chronische depressie was voor me. Dus ik ben niet het beste voorbeeld ben ik bang.
100x beter dan je lam zuipen op vrijdag.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:09 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Vrijdag avond doe ik er ook vaak 1-2, geen alcohol die avond gewoo. Een watertje en geen snacks. Merk niet dat ik er slechter door presteer.
Heb veel stress van school en training 3x pw er tussen proppen vergt veel (geen probleem, ik hou er van) ik woon ook 100km van mn school af.
Vrijdagavond is dan even een resetmomentje voor mn hersens
Gelukkig doe ik dat meestal op zaterdag.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
100x beter dan je lam zuipen op vrijdag.
Voorspelbaar.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:25 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat meestal op zaterdag.
Goeie stats! Wil niet partypoopen maar je hebt 4.5 kg lean body mass erbij gekregen, niet puur spiermassa.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:22 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
12 weken lang, 3x per week krachttraining doen, met in elke training 8x8 sets benen (leg press/leg extension) en 4x8 sets bovenlichaam (chest press, shoulder press, lat pulldown en horizontal row, afgewisseld) Bij het behalen van 10 reps in de laatste set werd het trainingsgewicht verhoogd, dus in principe trainde je altijd tot faillure.
Tijdens die 12 weken moest er elke avond een drankje gedronken worden wat óf een placebo was, óf een (theoretisch gezien) ideale blend van caseïne, whey, wat vetten en wat koolhydraten. De precieze samenstelling weet ik niet.
Verder nog twee keer een DEXA-scan gehad, 5 spierbiopten en een CT om de grootte van de quadriceps te bepalen. Bij spierbiopten zou o.a. gekeken worden naar aantal type I/type II spiervezels en volgens mij ook naar satellietcellen. Als er publicaties verschijnen over de studie zal ik ze hier posten
Edit: mijn resultaten waren trouwens best aardig. In 12 weken 4,5kg spiermassa erbij en 2,2kg vet eraf.
Hoe werkt dat eigenlijk? Of beter, wat is lean body mass? Ik dacht ook altijd dat daarmee spiermassa werd bedoeld.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Goeie stats! Wil niet partypoopen maar je hebt 4.5 kg lean body mass erbij gekregen, niet puur spiermassa.Zou ook een beetje veel zijn in 3 maanden...
Alles behalve vetmassa, dus botten, organen, spieren etc.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:38 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hoe werkt dat eigenlijk? Of beter, wat is lean body mass? Ik dacht ook altijd dat daarmee spiermassa werd bedoeld.
Zal inderdaad niet 100% spier zijn, maar een kilo per maand is volgens mij als absolute beginner (wat ik toen was) niet onhaalbaar.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Goeie stats! Wil niet partypoopen maar je hebt 4.5 kg lean body mass erbij gekregen, niet puur spiermassa.Zou ook een beetje veel zijn in 3 maanden...
*dingdingding*quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:39 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Alles behalve vetmassa, dus botten, organen, spieren etc.
Nouja, 4x8 leg press en 4x8 leg extension hè, dus opzich was dat nog niet zo heel gek.quote:
Beide keren waren wel nuchter gemeten, dus de voedselmassa zal beide keren minimaal zijn geweest. Maar zoals ik al zei, 100% spiermassa zal het inderdaad niet zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
*dingdingding*
En water dus. Op moment van meten kan veel voedselmassa in maag/darmkanaal, lever- en spierglycogeen, een volle blaas etc. al een boel schelen.
Je watermassa in spieren neemt sowieso behoorlijk toe als je gaat trainen vs. niet trainen.
Ongetwijfeld als je hard getrained en gegeten hebt, zal een (groot) deel daarvan spier zijn ja. Maar Lean Body Mass != spier.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:43 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Zal inderdaad niet 100% spier zijn, maar een kilo per maand is volgens mij als absolute beginner (wat ik toen was) niet onhaalbaar.
oh zeg dat dan ook, dat klinkt al een stuk andersquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Nouja, 4x8 leg press en 4x8 leg extension hè, dus opzich was dat nog niet zo heel gek.
Dan nog zal het je verbazen wat je in je darmen hebt zitten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef meneer_valk het volgende:
Beide keren waren wel nuchter gemeten, dus de voedselmassa zal beide keren minimaal zijn geweest. Maar zoals ik al zei, 100% spiermassa zal het inderdaad niet zijn.
Spierverlies komt door een te groot deficit aan energie! Als je met Dexa je energiegat dus vergroot, heb je groter kans op spierverlies.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Kan je met fatburners zoals Dexaprine en Ripped na meer dan 0,5kg per week vet verlies streven of heb je dan nog steeds dat je dan ook spieren verliest?
Kan toch niet zoveel kwaad als ik het in de ochtend neem? Zolang ik er geen slaapproblemen van krijg wat ik wel had met dexaprine timed release (de oude versie met dat nu verboden stofje)quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:06 schreef mtchel112 het volgende:
Als je gevoelig bent voor caff. Raad ik ripped niet aan, in 1x 300mg caff is niet zo chill.
Wil het voornamelijk gebruiken om het hongergevoel te verminderen, misschien toch maar een ander soort product daarvoor zoekenquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Spierverlies komt door een te groot deficit aan energie! Als je met Dexa je energiegat dus vergroot, heb je groter kans op spierverlies.
Precies. En het is grappig dat mensen vaak correlaties zien (en dit fout aanzien voor causale verbanden) dat wanneer ze stoppen met trainen dat ze zoveel massa verliezen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
*dingdingding*
En water dus. Op moment van meten kan veel voedselmassa in maag/darmkanaal, lever- en spierglycogeen, een volle blaas etc. al een boel schelen.
Je watermassa in spieren neemt sowieso behoorlijk toe als je gaat trainen vs. niet trainen.
Heb verhalen gelezen van gasten die stopte met kuren die 15kg afvielen in een maand omdat ze geen basis hadden, dat lijkt me pas kutquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:11 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Precies. En het is grappig dat mensen vaak correlaties zien (en dit fout aanzien voor causale verbanden) dat wanneer ze stoppen met trainen dat ze zoveel massa verliezen.
"Ja jonge mijn lichaam is zo kut, als ik 3 weken niet heb getraind ben ik meteen 5kg kwijt, je ziet het ook duidelijk"
Moet ze keer op keer weer uitleggen dat dat het voornamelijk vocht is wat ze verliezen in hun spieren en dat als ze een week trainen dat het er weer gewoon weer op zit.
Raad het je aan in de ochtend, vond persoonlijk 300mg in 1x teveel, geen vertraagde afgiftequote:Op woensdag 27 februari 2013 22:11 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Kan toch niet zoveel kwaad als ik het in de ochtend neem? Zolang ik er geen slaapproblemen van krijg wat ik wel had met dexaprine timed release (de oude versie met dat nu verboden stofje)
[..]
Wil het voornamelijk gebruiken om het hongergevoel te verminderen, misschien toch maar een ander soort product daarvoor zoeken
Spierverlies is opgeblazen. Doe je ding, eet genoeg eiwitten en train hard.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:56 schreef StraatSoldaat het volgende:
Kan je met fatburners zoals Dexaprine en Ripped na meer dan 0,5kg per week vet verlies streven of heb je dan nog steeds dat je dan ook spieren verliest?
B4F heeft ook nog Perfect Burn heb je die wel is geprobeerd? zit minder caffeine in maar is uitverkocht momenteel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:15 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Raad het je aan in de ochtend, vond persoonlijk 300mg in 1x teveel, geen vertraagde afgifte
Zoweiso de formule vind ik erg mager, de rush die je er van merkt komt door de caff, een trucje miss.
Net als met pwo's met beta ala, je krijgt tintelingen en denkt dat je een killer pwo hebt
Heb op dbb een review geschreven over.perfect burn, toppertje naar.mijn meningquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:26 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
B4F heeft ook nog Perfect Burn heb je die wel is geprobeerd? zit minder caffeine in maar is uitverkocht momenteel.
Ik ga Ripped gewoon proberen en zal het alleen maar in de ochtend nemen. Mocht ik merken dat ik er niet door kan slapen, gooi ik het weg
Niet zo vreemd als de hele wereldtop onder de dope zit.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:38 schreef meneer_valk het volgende:
Nu op Ned. 2 een stuk over dopinggebruik. Fijn beeld van bodybuilding/krachtsport wordt er geschetst weer
link?quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:37 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Heb op dbb een review geschreven over.perfect burn, toppertje naar.mijn mening
Wat een bullshit, juist als je geen basis hebt houd je makkelijker je massa vast. Waarschijnlijk aten ze super slecht, of iets belachelijks als 'no fat diet' om 'lean spiermassa te behouden en vet af te vallen'. Of ze trainen gewoon als sponzen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:15 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Heb verhalen gelezen van gasten die stopte met kuren die 15kg afvielen in een maand omdat ze geen basis hadden, dat lijkt me pas kut
Ik heb ook geen idee, maar hoor de laatste tijd veel over Stevia. Dat is volgens mij vrij nieuw.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die vrouw liet mij ook een relatief nieuwe sweetener zien die niet schadelijk was; geen idee wat de naam ook alweer was.
Iemand meer info?
Ja ach, lullig als iedereen moet betalen omdat een aantal tokkies niet verantwoordelijk er mee om kan gaan. En 35% onder de roids is ook gewoon achterlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:38 schreef meneer_valk het volgende:
Nu op Ned. 2 een stuk over dopinggebruik. Fijn beeld van bodybuilding/krachtsport wordt er geschetst weer
Sucralose is stevia. Die nieuwe heeft een vrij chemische naam. Zal morgen eens kijken.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:17 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, maar hoor de laatste tijd veel over Stevia. Dat is volgens mij vrij nieuw.
Waar laat je je mp3 speler/telefoon? Of hoe train jij zonder muziek? als ik hier zonder muziek zou trainen dan was ik helemaal gek gewordenquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Die trainingbroek van B&F is trouwens de fijnste die ik ooit gedragen heb.
[..]
Sucralose is stevia. Die nieuwe heeft een vrij chemische naam. Zal morgen eens kijken.
Ik wou hem gebruiken voor het trainen maar hij zit te lekker en ik vind het zonde dat die kapot gaat. Ik train in mijn garage dus ik heb een stereo waar ik muziek luister via Spotify met mijn mobiel.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:55 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Waar laat je je mp3 speler/telefoon? Of hoe train jij zonder muziek? als ik hier zonder muziek zou trainen dan was ik helemaal gek geworden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |