abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123312876
Ben door mijn ex uit huis gezet, zonder geld en met enkel de kleren die ik aanhad. Op zich is dat al erg genoeg maar er komt nog meer bij kijken.

We hebben meer dan 30 jaar samengewoond en hebben ook kinderen. De Relatie liep de laatste jaren voor geen meter en van een relatie was al een hele tijd geen sprake meer. Omdat het een vrij groot huis was woonde ik er nog wel maar had mijn eigen slaap en werkruimte. Ook mijn ex had een eigen woon/werkgedeelte.

Het is al twee keer eerder gebeurd dat ik thuis kwam en dat ik niet naar binnen kon omdat de deuren op slot waren. Dus in de auto slapen maar. Ook een tijdje (paar maanden) ergens anders gewoond maar dat ging niet goed en dus weer terug naar huis.

Deze keer weer uit huis gezet alleen deze keer lijkt het menens. Het is nu ruim vier weken geleden en ex houd voet bij stuk dat ik er niet meer in kom.

Lastig, maar waar het nu om gaat is dat ik mijn eigendommen (niet eens mijn tandenborstel) niet mag ophalen. Mijn "persoonlijke eigendommen" laat ex weten behoren haar toe. DWZ alles wat daar in huis staat eigent zij zich toe, ook de auto waar ik al minstens vijf jaar in rijd is volgens haar zeggen haar eigendom. Die auto heb ik nog in mijn bezit met de papieren en ik ben niet van plan die af te staan.

Van de meeste spullen kan ik aantonen dat het weldegelijk mijn eigendommen zijn en van de auto eveneens. De tenaamstelling (die staat op haar naam) op een kenteken maakt je niet automatisch ook eigenaar.

Ik heb van alles geprobeerd om haar tot rede te brengen maar ex houd voet bij stuk dat ik NIETS mag ophalen.

Nu ben ik ten einde raad want de spullen die daar staan zijn noodzakelijk om mijn werk te doen en zonder mijn gereedschap niet in staat om in mijn levensonderhoud te voorzien.

In de afgelopen paar weken heb ik zo goed als niet kunnen werken en de schade loopt elke dag hoger op.
Het grootste probleem is dat actie ondernemen (aangifte doen of advocaat inschakelen, etc) direct gevolgen kan hebben voor de kinderen en die hebben al genoeg misere achter de rug. Die weg wil ik eigenlijk niet bewandelen. Ik heb wel contact gehad met NIM (maatschappelijk werk), steunpunt Huiselijk geweld en Bureau Jeugdzorg maar of daar iets uitkomt?. Ik heb er weinig vertrouwen in.
Mijn vraag is: welke mogelijkheden zijn er nog meer, wie heeft zoiets ook meegemaakt en hoe is het opgelost. Elk advies of ervaring is welkom.... en als je vragen hebt die de situatie moeten verduidelijken stel ze gerust.

[ Bericht 0% gewijzigd door carramba op 25-02-2013 02:43:27 ]
pi_123312914
Sterkte, Ts!
pi_123313127
Gewoon je spullen pakken als zij niet thuis is, zonder een bevel van een rechter of agent is het toch gewoon ook jouw huis?
  maandag 25 februari 2013 @ 02:52:42 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313171
Als alles op haar naam staat, was het niet zo handig om daar niets aan te veranderen terwijl je al langer (jaren) wist dat het niet goed ging...
Nu is het te laat en open je maar een topic op fok! ik zou een iets ander plan hebben bedacht...

Verder: veel succes...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123313195
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Gewoon je spullen pakken als zij niet thuis is, zonder een bevel van een rechter of agent is het toch gewoon ook jouw huis?
Nou het huis is even een verhaal apart.

Het huis waar we de laatste 5 jaar wonen is verkregen door woningruil.
Dat zit zo. Ik was ruim 30 jaar hoofdbewoner van ins huis dwz het huurcontract ben ik met de verhuurder aangegaan. Nu bood zich een mogelijkheid tot woningruil aan en dat was voor ons interessant omdat het nieuwe pand ook een winkelruimte had waar ex haar bedrijfje kon vestigen. Aangezien de verhuurder het van groot belang vond dat de winkelruimte in dat pand ook als dusdanig gebruikt moest worden en zijn de exploitatie ook ging bedrijven is haar naam als hoofdbewoner op het contract gezet. Wettelijk gezien zij zij dus de hoofdbewoner.

Volgens mij pleeg ik als zonder toestemming de woning betreed huisvredebreuk. Klopt dat ?
pi_123313204
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:52 schreef Snowballed het volgende:
Als alles op haar naam staat, was het niet zo handig om daar niets aan te veranderen terwijl je al langer (jaren) wist dat het niet goed ging...
Nu is het te laat en open je maar een topic op fok! ik zou een iets ander plan hebben bedacht...

Verder: veel succes...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alles staat op haar naam..... gereedschap kan je niet op naam zetten. Ik kan wel aantonen dat ik deze spullen heb aangekocht en betaald.

Waarom is het te laat?
pi_123313213
naar papa en mama
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
  maandag 25 februari 2013 @ 02:58:54 #8
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313215
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:56 schreef carramba het volgende:

[..]

Nou het huis is even een verhaal apart.

Het huis waar we de laatste 5 jaar wonen is verkregen door woningruil.
Dat zit zo. Ik was ruim 30 jaar hoofdbewoner van ins huis dwz het huurcontract ben ik met de verhuurder aangegaan. Nu bood zich een mogelijkheid tot woningruil aan en dat was voor ons interessant omdat het nieuwe pand ook een winkelruimte had waar ex haar bedrijfje kon vestigen. Aangezien de verhuurder het van groot belang vond dat de winkelruimte in dat pand ook als dusdanig gebruikt moest worden en zijn de exploitatie ook ging bedrijven is haar naam als hoofdbewoner op het contract gezet. Wettelijk gezien zij zij dus de hoofdbewoner.

Volgens mij pleeg ik als zonder toestemming de woning betreed huisvredebreuk. Klopt dat ?
Al woon je er 100 jaar... zolang jij geen enkele verbintenis (samenlevingscontract oid) met haar hebt, kom je er niet in...

Waarom zou ze dat ook toelaten...
pi_123313235
Wat een bitch man. Sterkte.

Had allang ruit ingebroken en wat van mij was weggehaald.. als ik het echt nodig had.
Dan maar een nacht cel .
  maandag 25 februari 2013 @ 03:01:09 #10
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313239
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:58 schreef carramba het volgende:

[..]

Niet alles staat op haar naam..... gereedschap kan je niet op naam zetten. Ik kan wel aantonen dat ik deze spullen heb aangekocht en betaald.

Waarom is het te laat?
Omdat je bepaalde dingen zag aankomen en er klaarblijkelijk nooit iets mee deed... en nu is er een probleem door nalatigheid...

Dat je spullen hebt gekocht wil niet zeggen dat ze nu nog van jou zijn... Bij een normale scheiding word dat verdeeld..
pi_123313245
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:58 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Al woon je er 100 jaar... zolang jij geen enkele verbintenis (samenlevingscontract oid) met haar hebt, kom je er niet in...

Waarom zou ze dat ook toelaten...
Nou ik heb niet de intentie om daar weer te gaan wonen.. ik denk er niet aan. Maar ik wil wel mijn eigendommen terug........
  maandag 25 februari 2013 @ 03:04:42 #12
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313264
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:01 schreef carramba het volgende:

[..]

Nou ik heb niet de intentie om daar weer te gaan wonen.. ik denk er niet aan. Maar ik wil wel mijn eigendommen terug........
Zolang jij niets kan aantonen, zijn het niet jouw eigendommen... zij woont daar immers.. je kunt dan hooguit aangifte van diefstal doen...
Of hadden jullie een bepaalde verbintenis..?
pi_123313293
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:01 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Omdat je bepaalde dingen zag aankomen en er klaarblijkelijk nooit iets mee deed... en nu is er een probleem door nalatigheid...

Dat je spullen hebt gekocht wil niet zeggen dat ze nu nog van jou zijn... Bij een normale scheiding word dat verdeeld..
Wat zou jij denken als iemand zegt eigenaar te zijn van een geluidsinstallatie terwijl hij/zij doof is?
Zo ongeveer kan je dit vergelijken.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:11:50 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313302
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:10 schreef carramba het volgende:

[..]

Wat zou jij denken als iemand zegt eigenaar te zijn van een geluidsinstallatie terwijl hij/zij doof is?
Zo ongeveer kan je dit vergelijken.
Ja en..?? _O-
Een omaatje zonder rijbewijs kan ook een auto in de garage hebben...

Zolang je geen antwoord geeft op mijn vragen, weet ik wel weer hoe laat het is...
pi_123313308
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:04 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zolang jij niets kan aantonen, zijn het niet jouw eigendommen... zij woont daar immers.. je kunt dan hooguit aangifte van diefstal doen...
Of hadden jullie een bepaalde verbintenis..?
Dat kan ik wel aantonen en nee ze heeft het niet gestolen het staat daar in huis omdat ik daar woon(de) en werkte.
pi_123313323
WTf heb je haar aangedaan.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:14:00 #17
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313327
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:12 schreef carramba het volgende:

[..]

Dat kan ik wel aantonen en nee ze heeft het niet gestolen het staat daar in huis omdat ik daar woon(de) en werkte.
En waren jullie getrouwd of hadden jullie een andere verbintenis..?

Zolang zij de spullen niet afgeeft, heet dat volgens mij diefstal of verduistering in NL
pi_123313334
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:13 schreef Ziba het volgende:
WTf heb je haar aangedaan.
Waarom ga je er van uit dat ik haar iets aangedaan heb?
pi_123313344
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zolang zij de spullen niet afgeeft, heet dat volgens mij diefstal of verduistering in NL
Het zou volgens Wetboek van Strafrecht, art. 321 verduistering zijn.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:17:57 #20
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313352
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

pi_123313354
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:15 schreef carramba het volgende:

[..]

Waarom ga je er van uit dat ik haar iets aangedaan heb?
Waarom anders zo hysterisch? Mijn moeder pakte alle kleren van mijn vader iig nog in en gooide ze uit t raam toen hij weg moest en hij in hotels ging slapen voor de scheiding. :')

Iig: weet niet hoe oud jouw kinderen zijn maar als je mijn vader was had ik gewoon alles voor je ingepakt of je in huis gelaten als m'n moeder werkt zodat je je spullen kunt pakken.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:19:15 #22
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313360
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:17 schreef carramba het volgende:

[..]

Het zou volgens Wetboek van Strafrecht, art. 321 verduistering zijn.
Dat kan mij iets schelen joh... al stond het in de koran.. :|W
pi_123313384
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

We waren meer dan 30 jaar een koppel en hebben ook kinderen, nooit getrouwd. Geen samenlevingscontract. Ik wil enkel en alleen mijn tools die ik nodig heb om te werken en in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. Inboedel en huisraad of geld wil ik niet.
pi_123313392
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:19 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat kan mij iets schelen joh... al stond het in de koran.. :|W
Bedankt voor je reactie....
pi_123313449
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:22 schreef carramba het volgende:

[..]

We waren meer dan 30 jaar een koppel en hebben ook kinderen, nooit getrouwd. Geen samenlevingscontract. Ik wil enkel en alleen mijn tools die ik nodig heb om te werken en in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. Inboedel en huisraad of geld wil ik niet.
Tsja... dan ga je die toch ophalen.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:30:34 #26
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313465
quote:

[..]

Je tools, gereedschap of whatever... krijg je dus niet..
Dat had je kunnen bedenken toen je er jaren geleden achter kwam dat niet zo lekker ging...
En je wist dat alles op haar naam stond...

Nu is er dus weer iets gebeurt waardoor ze besloten heeft je eruit te schoppen, en ben je dus te laat om nog dingen te regelen die al geregeld hadden moeten zijn...

Dat jij vind dat je recht hebt op een auto, "omdat je er al 5 jaar in rijd" laat al zien dat het niet klopt...
pi_123313475
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:30 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat had je kunnen bedenken toen je er jaren geleden achter kwam dat niet zo lekker ging...

Nu is er dus weer iets gebeurt waardoor ze besloten heeft je eruit te schoppen, en ben je dus te laat om nog dingen te regelen die al geregeld hadden moeten zijn...

Dat jij vind dat je recht hebt op een auto, ömdat je er al 5 jaar in rijd, laat al zien dat het niet klopt...
Goede post man. :')
  maandag 25 februari 2013 @ 03:32:07 #28
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313479
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:31 schreef Ziba het volgende:

[..]

Goede post man. :')
Nee die van jou zijn goed..... _O- :|W
pi_123313485
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:18 schreef Ziba het volgende:

[..]

Waarom anders zo hysterisch? Mijn moeder pakte alle kleren van mijn vader iig nog in en gooide ze uit t raam toen hij weg moest en hij in hotels ging slapen voor de scheiding. :')

Iig: weet niet hoe oud jouw kinderen zijn maar als je mijn vader was had ik gewoon alles voor je ingepakt of je in huis gelaten als m'n moeder werkt zodat je je spullen kunt pakken.
De kinderen mogen hier zo min mogelijk bij betrokken worden...... het via de kinderen spelen is echt onder de gordel... dat doe ik niet.

Waarom zo hysterisch? Dat heeft een diep liggende oorzaak waar wij allemaal als gezin veel verdriet van hebben. Is te persoonlijk om te delen.
pi_123313489
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:32 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Nee die van jou zijn goed..... _O- :|W
Ja. Als zijn kinderen onder de 10 zijn niet maar zodra daarboven wel.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:34:08 #31
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313498
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:32 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja. Als zijn kinderen onder de 10 zijn niet maar zodra daarboven wel.
Oh de kwaliteit van jou posts hangt af van de leeftijd van zijn kinderen...???

:?

Misschien denken die precies zoals zn ex..?
pi_123313509
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:32 schreef carramba het volgende:

[..]

De kinderen mogen hier zo min mogelijk bij betrokken worden...... het via de kinderen spelen is echt onder de gordel... dat doe ik niet.

Waarom zo hysterisch? Dat heeft een diep liggende oorzaak waar wij allemaal als gezin veel verdriet van hebben. Is te persoonlijk om te delen.
Hoe oud? Alsof je kinderen nu ook niets doorhebben? Toen ik 10/11 was had ik precies hetzelfde en lag ik tot 3 te piekeren in mijn bed omdat ik bang was dat mijn vader het koud zou hebben omdat ik dacht dat hij enkel in de auto sliep enzo. Kinderen hebben ziek veel door. Dus betrek ze dr maar bij mbt je spullen zodra oud genoeg, beter voor iedereen.
pi_123313512
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:34 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Oh de kwaliteit van jou posts hangt af van de leeftijd van zijn kinderen...???

:?

Misschien denken die precies zoals zn ex..?
Lijkt me sterk. Blijft je vader wat dr ook heeft plaaatsgevonden.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:38:08 #34
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313536
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:35 schreef Ziba het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Blijft je vader wat dr ook heeft plaaatsgevonden.
Ja en..? mijn broer was na de scheiding kwaad genoeg om 15 jaar geen contact meer te hebben...
Daarna had ie pas zoiets van oh eehm tja het is wel mn vader die in het ziekenhuis ligt... laat ik hem maar eens opzoeken...

En in mijn ogen was er niet eens zoveel slechts aan... ;)
pi_123313568
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:38 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja en..? mijn broer was na de scheiding kwaad genoeg om 15 jaar geen contact meer te hebben...
Daarna had ie pas zoiets van oh eehm tja het is wel mn vader die in het ziekenhuis ligt... laat ik hem maar eens opzoeken...

En in mijn ogen was er niet eens zoveel slechts aan... ;)
Ligt er natuurlijk aan wat er precies is voorgevallen. Dus het kan zijn dat je gelijk hebt. :P
pi_123313600
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:30 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Heeft er niets mee te maken mijn eigendommen zijn mijn eigendommen en daar heb ik gewoon recht op. Waar het staat maakt het niet minder mijn eigendom.

quote:
Ja er is iets gebeurd alleen vraag ik me af wat... weet jij het?? Dan mag jij het zeggen.

quote:
Dat jij vind dat je recht hebt op een auto, "omdat je er al 5 jaar in rijd" laat al zien dat het niet klopt...
Nee ik vind niet dat ik er recht op heb omdat ik er vijf jaar in rijd. Ik vind dat ik er recht op heb omdat ik voor de auto betaald heb, er alle onderhoud en kosten voor betaal en omdat ik de verzekering betaal en afgesloten heb en omdat de auto is ingericht voor het werk dat ik doe. Is dat reden genoeg?
pi_123313636
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:35 schreef Ziba het volgende:

[..]

Hoe oud? Alsof je kinderen nu ook niets doorhebben? Toen ik 10/11 was had ik precies hetzelfde en lag ik tot 3 te piekeren in mijn bed omdat ik bang was dat mijn vader het koud zou hebben omdat ik dacht dat hij enkel in de auto sliep enzo. Kinderen hebben ziek veel door. Dus betrek ze dr maar bij mbt je spullen zodra oud genoeg, beter voor iedereen.
De kinderen zijn boven de 10.... maar het is niet hun schuld dit.... hier zijn wij zelf schuld aan. De kinderen mogen hier niet de dupe van worden. Natuurlijk begrijpen ze heel goed wat er gaan de is en dat is al erg genoeg. Is zeg ook niet dat ex alles verkeerd heeft gedaan, ik ben zeker medeschuldig aan de situatie. Jammer dat ex alle schuld naar mij toeschuift en zichzelf in onschuld wast.
pi_123313642
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:54 schreef carramba het volgende:

[..]

De kinderen zijn boven de 10.... maar het is niet hun schuld dit.... hier zijn wij zelf schuld aan. De kinderen mogen hier niet de dupe van worden. Natuurlijk begrijpen ze heel goed wat er gaan de is en dat is al erg genoeg. Is zeg ook niet dat ex alles verkeerd heeft gedaan, ik ben zeker medeschuldig aan de situatie. Jammer dat ex alle schuld naar mij toeschuift en zichzelf in onschuld wast.
Zijn er toch al de dupe van, dusja. Bel je niet dagelijks met je eigen kinderen dan? Totaal geen contact?
pi_123313654
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:55 schreef Ziba het volgende:

[..]

Zijn er toch al de dupe van, dusja. Bel je niet dagelijks met je eigen kinderen dan? Totaal geen contact?
zo goed als geen contact.... omdat dat niet mag van moeder. Ik kan wel een SMS sturen maar eigenlijk mag dat ook niet.... toch doen lijkt mij provoceren....
Ik weet niet wat te doen.
pi_123313682
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:59 schreef carramba het volgende:

[..]

zo goed als geen contact.... omdat dat niet mag van moeder. Ik kan wel een SMS sturen maar eigenlijk mag dat ook niet.... toch doen lijkt mij provoceren....
Ik weet niet wat te doen.
En je kinderen luisteren naar haar en zoeken zelf geen contact? Ik zou wel contact zoeken. Waarom luisteren naar wat zij wil?

Lijkt me toch een secreet van een vrouw. Je moet wel iets verschrikkelijks hebben gedaan of ze is knettergek. :{
pi_123313736
Als ik je goed begrijp wil je drie(??) dingen:

- Je spullen uit het huis
- De auto
- Omgang met de kinderen(??)

Klopt dit, of zijn er nog meer dingen?

Stond je wel geregistreerd als medehuurder? Betaalde je de huur mee? Heb je bewijzen dat je er woont? (GBA uittreksel?) Als dat het geval is, zou je een slotenmaker kunnen bellen op een moment dat zij niet thuis is en je spullen weghalen. Check dit wel even bij de rechtswinkel.
Zo niet, dan zijn jouw spullen nog steeds jouw spullen en niet van haar, omdat ze in haar huis liggen. Dan kan de rechtswinkel je helpen met het opstellen van een brief. Beter nog: Zoek een advocaat als je dit kunt betalen of mbv toevoeging.

Als jij de auto en alle kosten betaald hebt, kun je hier ook wat mee. Zelfde advies als hier boven.

Hoe oud zijn de kinderen? Willen de kinderen omgang? Wie heeft de voogdij over de kinderen? Van wie naar wie was er huiselijk geweld?
Zij kan wel van alles willen en jij kunt wel bang zijn dat de boel nog verder uit de hand loopt, maar veel heb je niet meer te verliezen. Bang zijn dat de kinderen de dupe worden, als jij er voor hun wilt zijn is ook de omgedraaide wereld.
Ik denk dat de situatie wel degelijk (juridische) actie vraagt, ook in het belang van de kinderen!

En nog een tip: Niet meer reageren op Fokkers die nergens verstand van hebben en alleen maar betweterig willen doen, zoals Snowballed!
En als de rest dat ook niet doet, heeft snel niemand meer last van hem!
When life gives you lemons....make lemonade!
pi_123313942
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 04:11 schreef Am-E het volgende:

- De auto

Dit klopt wel. Huisraad en andere zaken zie ik van af. Het gaat alleen om spullen die nodig heb om mijn werk te kunnen doen. En wat persoonlijke spullen zoals papieren etc.

quote:
Stond je wel geregistreerd als medehuurder? Betaalde je de huur mee? Heb je bewijzen dat je er woont? (GBA uittreksel?)
Ja

quote:
Als dat het geval is, zou je een slotenmaker kunnen bellen op een moment dat zij niet thuis is en je spullen weghalen. Check dit wel even bij de rechtswinkel.
Maar ik ben geen hoofdbewoner meer sinds de woningruil. Is het toch betreden van de woning zonder haar toestemming geen huisvredebreuk?
quote:
Zo niet, dan zijn jouw spullen nog steeds jouw spullen en niet van haar, omdat ze in haar huis liggen. Dan kan de rechtswinkel je helpen met het opstellen van een brief. Beter nog: Zoek een advocaat als je dit kunt betalen of mbv toevoeging.
Toevoeging? wat houd dat in?
quote:
Als jij de auto en alle kosten betaald hebt, kun je hier ook wat mee. Zelfde advies als hier boven.
Alle kosten voor de auto zijn op mijn bankrekening terug te vinden.
quote:
Hoe oud zijn de kinderen? Willen de kinderen omgang? Wie heeft de voogdij over de kinderen?

Ik heb geen voogdij over de kinderen of ze omgang willen weet ik niet maar ik denk het wel. Ze zijn tussen de 11 en 17

quote:
Van wie naar wie was er huiselijk geweld?
Het huiselijk geweld was naar mij toe. Bedrijging, fisiek geweld en zelf een keer gewapend met een mes naar mijn slaapkamer.
quote:
Zij kan wel van alles willen en jij kunt wel bang zijn dat de boel nog verder uit de hand loopt, maar veel heb je niet meer te verliezen. Bang zijn dat de kinderen de dupe worden, als jij er voor hun wilt zijn is ook de omgedraaide wereld.
Ik denk dat de situatie wel degelijk (juridische) actie vraagt, ook in het belang van de kinderen!
Ik ben bang dat de kinderen hier straks meer schade van krijgen dan ik. Als dat het geval zou zijn dan mag ze alles lekker houden. Goed advies is van enorm groot belang om een goede beslissing te nemen welke weg te bewandelen.
quote:
En nog een tip: Niet meer reageren op Fokkers die nergens verstand van hebben en alleen maar betweterig willen doen, zoals Snowballed!
Bedankt voor de tip en je goede post...
pi_123313954
Pff ze had wel de broek aan of niet.. :')
  maandag 25 februari 2013 @ 04:49:34 #44
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313965
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 04:11 schreef Am-E het volgende:

- De auto

Stond je wel geregistreerd als medehuurder? Betaalde je de huur mee? Heb je bewijzen dat je er woont? (GBA uittreksel?) Als dat het geval is, zou je een slotenmaker kunnen bellen op een moment dat zij niet thuis is en je spullen weghalen. Check dit wel even bij de rechtswinkel.

Hoe oud zijn de kinderen? Willen de kinderen omgang? Wie heeft de voogdij over de kinderen? Van wie naar wie was er huiselijk geweld?

Wat verwacht je dan zoal op FOK!

Het Viva forum ofzo..? _O-

TS heeft de boel jaren laten verslonzen en nu moet ie via allerlei externe kanalen hulp hebben..?
Ik heb gezegd dat ie aangifte van verduistering moet doen..

Dat jij dat betweterig vind kan best, maar ik vind het ronduit aso tegenover anderen om er over te lopen huilen als het kalf verdronken is...
  maandag 25 februari 2013 @ 04:57:14 #45
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313994
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:48 schreef carramba het volgende:
Heeft er niets mee te maken mijn eigendommen zijn mijn eigendommen en daar heb ik gewoon recht op. Waar het staat maakt het niet minder mijn eigendom.

Zolang jij dat niet kunt bewijzen, heb je nergens recht op...

quote:
Ja er is iets gebeurd alleen vraag ik me af wat... weet jij het?? Dan mag jij het zeggen.
Dat moet ik je vertellen..? :? :')

quote:
Nee ik vind niet dat ik er recht op heb omdat ik er vijf jaar in rijd. Ik vind dat ik er recht op heb omdat ik voor de auto betaald heb, er alle onderhoud en kosten voor betaal en omdat ik de verzekering betaal en afgesloten heb en omdat de auto is ingericht voor het werk dat ik doe. Is dat reden genoeg?
ik kan wel 10 auto's kopen... als ik ze op een andere naam zet en de kosten betaal, maakt het nog niet per definitie mijn auto...

Een autoverzekering op een andere dan de ten naam gestelde persoon wilt hebben...
(Heet zoiets geen verzekeringsfraude? En hoe doe je dat dan met de wegenbelasting?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 25-02-2013 05:07:33 ]
pi_123314085
Als je daar staat ingeschreven woon je er toch (op papier) en je mag je eigen huis toch wel in?
Je kunt bovendien ook aantonen dat je er woont omdat je spullen er liggen en je post daar aankomt enzo. Maar dat is even mijn logica, vraag dit even na bij juridische bijstand.

Toevoeging: Als je onder een bepaald bedrag verdient, krijg je de kosten van een advocaat (gedeeltelijk) vergoed.

De auto: Leg het ook neer bij de juridische hulp! Die heb je echt nodig hoor!

De kinderen: Probeer uit te vinden of ze omgang willen. Zeker die van 17 kan de moeder niet bepalen of hij wel of geen contact heeft met jou. (Die van 11 ook niet natuurlijk, maar is wat lastiger). Laat je niet afschrikken door de moeder om contact met ze op te nemen. Vraag desnoods om het contact tussen jullie te laten.

Huiselijk geweld: Heb je hier bewijzen van? Aangiftes? Getuigen?
Ik weet niet wat je er verder mee kan, want volgens mij wil je alleen omgang toch?

Ik denk niet dat je schade aan de kinderen kunt voorkomen door je neer te leggen bij haar eisen. Ik denk juist het tegendeel.
Goed advies is idd heel belangrijk in deze. Zorg daarvoor! Bij mensen die ervoor gestudeerd hebben. Onderneem morgen actie! Bel het juridisch loket en vraag de weg.
Goed advies krijg je niet op Fok, al is het alleen maar omdat de mensen hier de situatie niet volledig kennen.
pi_123314091
quote:
13s.gif Op maandag 25 februari 2013 04:46 schreef Trebo het volgende:
Pff ze had wel de broek aan of niet.. :')
Dat zijn de echte vrouwen :)
  maandag 25 februari 2013 @ 05:22:00 #48
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123314104
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 05:18 schreef Am-E het volgende:

[..]

Dat zijn de echte vrouwen :)
Al die anderen hebben een penis.. of wat..?
pi_123314167
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 05:17 schreef Am-E het volgende:
Als je daar staat ingeschreven woon je er toch (op papier) en je mag je eigen huis toch wel in?
Je kunt bovendien ook aantonen dat je er woont omdat je spullen er liggen en je post daar aankomt enzo. Maar dat is even mijn logica, vraag dit even na bij juridische bijstand.
Alles ligt er, mijn kleding, papieren, en ook eigendommen van klanten die hun spullen terug willen. Die kan ik niet teruggeven en dat geeft ook problemen. Enkelen daarvan willen zelf politie inschakelen.
quote:
Toevoeging: Als je onder een bepaald bedrag verdient, krijg je de kosten van een advocaat (gedeeltelijk) vergoed.
Op dit moment heb ik bijna geen inkomen en ben afhankelijk van vrienden die me uit de brand helpen.
quote:
De auto: Leg het ook neer bij de juridische hulp! Die heb je echt nodig hoor!
Ik ben er al achter dat aan de tenaamstelling geen eigendomsrechten kunnen worden ontleend. Dat staat ook op het kentekenbewijs.
quote:
De kinderen: Probeer uit te vinden of ze omgang willen. Zeker die van 17 kan de moeder niet bepalen of hij wel of geen contact heeft met jou. (Die van 11 ook niet natuurlijk, maar is wat lastiger). Laat je niet afschrikken door de moeder om contact met ze op te nemen. Vraag desnoods om het contact tussen jullie te laten.
In maart word de oudste 18 maar tot die tijd zijn ze minderjarig en dan beslist moeder toch?
quote:
Huiselijk geweld: Heb je hier bewijzen van? Aangiftes? Getuigen?
Ik weet niet wat je er verder mee kan, want volgens mij wil je alleen omgang toch?
Er zijn getuigen maar ik heb nimmer aangifte gedaan. Er is wel melding bij politie gedaan.
quote:
Ik denk niet dat je schade aan de kinderen kunt voorkomen door je neer te leggen bij haar eisen. Ik denk juist het tegendeel.
Daar kun je best gelijk in hebben. Ik ga jou advies opvolgen. Heb zo juist online een afspraak gemaakt met het Juruidisch loket voor dinsdag as om 1/2 12.
quote:
Goed advies is idd heel belangrijk in deze. Zorg daarvoor! Bij mensen die ervoor gestudeerd hebben. Onderneem morgen actie! Bel het juridisch loket en vraag de weg.
Goed advies krijg je niet op Fok, al is het alleen maar omdat de mensen hier de situatie niet volledig kennen.
De 2 posts van jou zijn meer waard dan 10 post van een bepaalde fokker. Dus toch goed advies op Fok. :)
  maandag 25 februari 2013 @ 05:58:08 #50
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123314262
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 05:37 schreef carramba het volgende:

De 2 posts van jou zijn meer waard dan 10 post van een bepaalde fokker. Dus toch goed advies op Fok. :)
Hoezo schijnheilig.... :') Zielig kereltje... doe nog maar een beetje huillie

Je bedoeld dat bepaalde posts je beter uitkomen.... |:(
pi_123314268
De moeder bepaalt niet of er omgang is tussen de kinderen en de vader.
Fatsoenlijke ouders regelen dit onderling, bij onfatsoenlijke ouder(s) bepaalt de rechter dit. Er moet wel een hele goede reden zijn, wil er geen omgang toegekend worden.

Succes dinsdag!
pi_123314336
Jezus TS, je bent echt net een wijf. Waar is je ruggegraat man :')
Dat je je zo in laat pakken door je eigen wijf. Ik had haar al lang gedumpt.

Misschien moet je dat wijf van je gewoon even een opvoedkundig tikje verkopen ipv hier te komen huilen.

Slappe.
pi_123314737
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 05:59 schreef Am-E het volgende:
De moeder bepaalt niet of er omgang is tussen de kinderen en de vader.
Fatsoenlijke ouders regelen dit onderling, bij onfatsoenlijke ouder(s) bepaalt de rechter dit. Er moet wel een hele goede reden zijn, wil er geen omgang toegekend worden.

Succes dinsdag!
Hij zegt zelf dat hij geen ouderlijk gezag heeft. In dat geval beslist de moeder wel degelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123314744
Jeetje rot voor je Ts, wat er vooraf is gespeeld tussen jullie doet er momenteel ook even niet toe.

Ik vind het ongelovelijk dat ze je zo op straat durft te zetten zonder spullen en wetend dat jij niets hebt.
Betreft de auto, jij hebt de papieren zeg je en het staat ook op jou naam?? Maar wat bedoel je met tenaamstelling van haar. Dit kun je zo veranderen hoor als jij alle papieren hebt.

Is het echt niet mogelijk om haar nog eens te bellen en uit te leggen hoe of wat?? Je staat er nog ingeschreven en heb geen huisverbod. Dus wettelijk gezien zijn alle spullen die daar staan ook van jou.

Als jullie geen kinderen hadden had je indd wat meer kunnen doen. Maar de kinderbescherming is tegenwoordig erg op z'n hoede hoor.

Dus je kinderen zie je dus ook niet meer denk ik dan zo
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 08:14:01 #55
9859 crew  Karina
Woman
pi_123314789
Sjesus wat een verhaal :{

quote:
Alles ligt er, mijn kleding, papieren, en ook eigendommen van klanten die hun spullen terug willen. Die kan ik niet teruggeven en dat geeft ook problemen. Enkelen daarvan willen zelf politie inschakelen.
Dat laatste is een goed idee, dan moet ze wel. Laat de politie maar bij haar aan de deur komen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_123314805
TS, leer hiervan en ga op de blaren zitten. Je bent aan alle kanten door haar geknipt en geschoren. Ze heeft je volledig bij de ballen en je kan er niks aan doen.
pi_123314819
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij zegt zelf dat hij geen ouderlijk gezag heeft. In dat geval beslist de moeder wel degelijk.
Uhu....
Als de natuurlijke vader 17 jaar lang in het leven van de kinderen de vaderrol heeft vervuld en de kinderen (17) omgang willen....
Dacht het niet!
pi_123314848
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:08 schreef DynastyL het volgende:

Als jullie geen kinderen hadden had je indd wat meer kunnen doen. Maar de kinderbescherming is tegenwoordig erg op z'n hoede hoor.

Dus je kinderen zie je dus ook niet meer denk ik dan zo
Waarvoor moet de kinderbescherming op de hoede zijn?
Voor het gewelddadige gedrag van de moeder?
pi_123314978
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:16 schreef Am-E het volgende:

[..]

Uhu....
Als de natuurlijke vader 17 jaar lang in het leven van de kinderen de vaderrol heeft vervuld en de kinderen (17) omgang willen....
Dacht het niet!
Dat ga je alleen bij de rechter afdwingen. Nu staat mevrouw gewoon heel sterk.
  maandag 25 februari 2013 @ 08:39:29 #60
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_123315058
Speed van Snowballed is blijkbaar uitgewerkt. :')
Divide et impera
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 08:49:38 #61
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123315201
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat hij als vader geen recht heeft op omgang..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_123315356
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:01 schreef carramba het volgende:

[..]

Ik zou gewoon , als ze niet thuis is, met een huurbus erheen rijden, een baksteen door de ruit heen keilen en mijn spullen terughalen. Kom op zeg, dit is gewoon pure diefstal.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_123315366
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat hij als vader geen recht heeft op omgang..
Zonder gezag heb je alleen plichten, geen rechten. Het is dus gewoon dom om niet het ouderlijke gezag te regelen als vader.
  maandag 25 februari 2013 @ 09:03:39 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123315383
Zijn de kinderen wel erkend?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje slordig als je het gezag over je kinderen op die leeftijd nog niet geregeld hebt, als moeder wat overkomt mag je feitelijk nog niet tekenen voor het schoolreisje van je kind.

Waarom staat de auto die jij nodig hebt om je werk te kunnen doen op haar naam TS?
Had je schulden? Was er sprake van een potentieel bedrijfsrisico dat alles op haar naam stond?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 09:04:49 #65
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123315404
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zonder gezag heb je alleen plichten, geen rechten. Het is dus gewoon dom om niet het ouderlijke gezag te regelen als vader.
Dat ligt ook een beetje aan of hij de kinderen heeft erkent en/of ze zijn naam dragen. Maar dan nog, als hij zo lang met ze samen geleefd heeft, de kinderen niet beter weten dan dat hij de vader is.. dan kun je als vader best nog veel hoor. Er zijn best wat stappen gezet betreffende rechten van vaders in de laatste jaren en terecht.
  maandag 25 februari 2013 @ 09:07:42 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123315443
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook zonder gezag kan omgang toegewezen worden, zelfs aan de ouder die niet de biologische ouder is.
Neemt niet weg dat het behoorlijk stom is het gezag niet te regelen.

Overigens zie ik het nut ook niet zo een 17-jarige te verbieden met de andere ouder om te gaan, bij een gezonde 17-jarige zou dat weinig zin hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123315585
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat ligt ook een beetje aan of hij de kinderen heeft erkent en/of ze zijn naam dragen. Maar dan nog, als hij zo lang met ze samen geleefd heeft, de kinderen niet beter weten dan dat hij de vader is.. dan kun je als vader best nog veel hoor. Er zijn best wat stappen gezet betreffende rechten van vaders in de laatste jaren en terecht.
Maar hij gaat het niet redden zonder naar de rechter te stappen. De moeder werkt niet mee.
pi_123315616
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:15 schreef Scorpie het volgende:
TS, leer hiervan en ga op de blaren zitten. Je bent aan alle kanten door haar geknipt en geschoren. Ze heeft je volledig bij de ballen en je kan er niks aan doen.
Welke ballen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 09:19:20 #69
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_123315619
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar hij gaat het niet redden zonder naar de rechter te stappen. De moeder werkt niet mee.
Nee, dat klopt. En dat zou ik ook gewoon doen in zijn schoenen. En het liefst zo snel mogelijk. Ik denk dat het voor de kinderen wel fijn is om te zien dat hun vader gewoon voor hen en een goede omgang wil vechten.
pi_123315818
quote:

[..]

en je kinderen, zie je die wel?

Als je nog ingeschreven staat op dat adres, kun je volgens mij gewoon naar binnen gaan om je spullen op te halen?
Lekker
  maandag 25 februari 2013 @ 09:34:50 #71
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_123315887
Jij staat daar nog ingeschreven en mag dus gewoon naar binnen ja.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_123315998
TS, ben je mietje ofzo?

Je druk maken om huisvredebreuk, waar hebben we het over? Het is aantoonbaar dat je daar woont (ingeschreven) en je kan vast ook bewijzen dat je meebetaald hebt aan de huur. Daar is geen overeenkomst of andere onzin voor nodig. Ook ben je ongetwijfeld bij de belasting al jaren fiscaal partner en zijn er genoeg foto's en ander materiaal om eventueel bij een rechter te ondersteunen dat jullie een relatie hadden en dat jij daar woont.

Bel haar op en meld haar dat je binnen 30 minuten je spullen komt halen. Zorg dat je een getuige meeneemt of film desnoods alles. Ze heeft geen enkel recht om je de toegang te ontzeggen, desnoods bel je de politie met je uittreksel GBA van die morgen in je handen.
pi_123316022
Jij woont daar al langere tijd en kunt dat op verschillende manieren aantonen. Jij mag dus gewoon in dat huis naar binnen, ook als de eigenaar of hoofdhuurder jou dat verbiedt. Laat ze eerst maar komen met een oordeel van de rechter dat jij daar vanaf datum X niet meer mag wonen.

Het is van zowel jou als je ex te simpel gedacht dat je nu niet meer het huis in zou mogen om je spullen te halen. Je mag er voorlopig als je wilt gewoon nog gaan slapen, alleen lijkt me dat niet zo verstandig.
pi_123316160
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 08:18 schreef Am-E het volgende:

[..]

Waarvoor moet de kinderbescherming op de hoede zijn?
Voor het gewelddadige gedrag van de moeder?
Als hij zijn spullen komt halen en zij vat alles vreselijk dramatisch op en belt de.politie en hij gaat naar jeugdzorg dan heb je ze zo op je dak
pi_123316247
Wat heb je geflikt?
  maandag 25 februari 2013 @ 10:14:28 #76
387019 Nikita-Lubovj
hmm love the snow..
pi_123316727
Hard spelen! En de kinderen zullen het begrijpen.. Wat zij doet brengt meer schade aan... Succes
"Some mysterious things can only be revealed through mystery."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')