abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123312876
Ben door mijn ex uit huis gezet, zonder geld en met enkel de kleren die ik aanhad. Op zich is dat al erg genoeg maar er komt nog meer bij kijken.

We hebben meer dan 30 jaar samengewoond en hebben ook kinderen. De Relatie liep de laatste jaren voor geen meter en van een relatie was al een hele tijd geen sprake meer. Omdat het een vrij groot huis was woonde ik er nog wel maar had mijn eigen slaap en werkruimte. Ook mijn ex had een eigen woon/werkgedeelte.

Het is al twee keer eerder gebeurd dat ik thuis kwam en dat ik niet naar binnen kon omdat de deuren op slot waren. Dus in de auto slapen maar. Ook een tijdje (paar maanden) ergens anders gewoond maar dat ging niet goed en dus weer terug naar huis.

Deze keer weer uit huis gezet alleen deze keer lijkt het menens. Het is nu ruim vier weken geleden en ex houd voet bij stuk dat ik er niet meer in kom.

Lastig, maar waar het nu om gaat is dat ik mijn eigendommen (niet eens mijn tandenborstel) niet mag ophalen. Mijn "persoonlijke eigendommen" laat ex weten behoren haar toe. DWZ alles wat daar in huis staat eigent zij zich toe, ook de auto waar ik al minstens vijf jaar in rijd is volgens haar zeggen haar eigendom. Die auto heb ik nog in mijn bezit met de papieren en ik ben niet van plan die af te staan.

Van de meeste spullen kan ik aantonen dat het weldegelijk mijn eigendommen zijn en van de auto eveneens. De tenaamstelling (die staat op haar naam) op een kenteken maakt je niet automatisch ook eigenaar.

Ik heb van alles geprobeerd om haar tot rede te brengen maar ex houd voet bij stuk dat ik NIETS mag ophalen.

Nu ben ik ten einde raad want de spullen die daar staan zijn noodzakelijk om mijn werk te doen en zonder mijn gereedschap niet in staat om in mijn levensonderhoud te voorzien.

In de afgelopen paar weken heb ik zo goed als niet kunnen werken en de schade loopt elke dag hoger op.
Het grootste probleem is dat actie ondernemen (aangifte doen of advocaat inschakelen, etc) direct gevolgen kan hebben voor de kinderen en die hebben al genoeg misere achter de rug. Die weg wil ik eigenlijk niet bewandelen. Ik heb wel contact gehad met NIM (maatschappelijk werk), steunpunt Huiselijk geweld en Bureau Jeugdzorg maar of daar iets uitkomt?. Ik heb er weinig vertrouwen in.
Mijn vraag is: welke mogelijkheden zijn er nog meer, wie heeft zoiets ook meegemaakt en hoe is het opgelost. Elk advies of ervaring is welkom.... en als je vragen hebt die de situatie moeten verduidelijken stel ze gerust.

[ Bericht 0% gewijzigd door carramba op 25-02-2013 02:43:27 ]
pi_123312914
Sterkte, Ts!
pi_123313127
Gewoon je spullen pakken als zij niet thuis is, zonder een bevel van een rechter of agent is het toch gewoon ook jouw huis?
  maandag 25 februari 2013 @ 02:52:42 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313171
Als alles op haar naam staat, was het niet zo handig om daar niets aan te veranderen terwijl je al langer (jaren) wist dat het niet goed ging...
Nu is het te laat en open je maar een topic op fok! ik zou een iets ander plan hebben bedacht...

Verder: veel succes...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123313195
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Gewoon je spullen pakken als zij niet thuis is, zonder een bevel van een rechter of agent is het toch gewoon ook jouw huis?
Nou het huis is even een verhaal apart.

Het huis waar we de laatste 5 jaar wonen is verkregen door woningruil.
Dat zit zo. Ik was ruim 30 jaar hoofdbewoner van ins huis dwz het huurcontract ben ik met de verhuurder aangegaan. Nu bood zich een mogelijkheid tot woningruil aan en dat was voor ons interessant omdat het nieuwe pand ook een winkelruimte had waar ex haar bedrijfje kon vestigen. Aangezien de verhuurder het van groot belang vond dat de winkelruimte in dat pand ook als dusdanig gebruikt moest worden en zijn de exploitatie ook ging bedrijven is haar naam als hoofdbewoner op het contract gezet. Wettelijk gezien zij zij dus de hoofdbewoner.

Volgens mij pleeg ik als zonder toestemming de woning betreed huisvredebreuk. Klopt dat ?
pi_123313204
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:52 schreef Snowballed het volgende:
Als alles op haar naam staat, was het niet zo handig om daar niets aan te veranderen terwijl je al langer (jaren) wist dat het niet goed ging...
Nu is het te laat en open je maar een topic op fok! ik zou een iets ander plan hebben bedacht...

Verder: veel succes...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alles staat op haar naam..... gereedschap kan je niet op naam zetten. Ik kan wel aantonen dat ik deze spullen heb aangekocht en betaald.

Waarom is het te laat?
pi_123313213
naar papa en mama
If you gave up, you've already lost. If you keep going, you get to a new level.
  maandag 25 februari 2013 @ 02:58:54 #8
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313215
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:56 schreef carramba het volgende:

[..]

Nou het huis is even een verhaal apart.

Het huis waar we de laatste 5 jaar wonen is verkregen door woningruil.
Dat zit zo. Ik was ruim 30 jaar hoofdbewoner van ins huis dwz het huurcontract ben ik met de verhuurder aangegaan. Nu bood zich een mogelijkheid tot woningruil aan en dat was voor ons interessant omdat het nieuwe pand ook een winkelruimte had waar ex haar bedrijfje kon vestigen. Aangezien de verhuurder het van groot belang vond dat de winkelruimte in dat pand ook als dusdanig gebruikt moest worden en zijn de exploitatie ook ging bedrijven is haar naam als hoofdbewoner op het contract gezet. Wettelijk gezien zij zij dus de hoofdbewoner.

Volgens mij pleeg ik als zonder toestemming de woning betreed huisvredebreuk. Klopt dat ?
Al woon je er 100 jaar... zolang jij geen enkele verbintenis (samenlevingscontract oid) met haar hebt, kom je er niet in...

Waarom zou ze dat ook toelaten...
pi_123313235
Wat een bitch man. Sterkte.

Had allang ruit ingebroken en wat van mij was weggehaald.. als ik het echt nodig had.
Dan maar een nacht cel .
  maandag 25 februari 2013 @ 03:01:09 #10
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313239
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:58 schreef carramba het volgende:

[..]

Niet alles staat op haar naam..... gereedschap kan je niet op naam zetten. Ik kan wel aantonen dat ik deze spullen heb aangekocht en betaald.

Waarom is het te laat?
Omdat je bepaalde dingen zag aankomen en er klaarblijkelijk nooit iets mee deed... en nu is er een probleem door nalatigheid...

Dat je spullen hebt gekocht wil niet zeggen dat ze nu nog van jou zijn... Bij een normale scheiding word dat verdeeld..
pi_123313245
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 02:58 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Al woon je er 100 jaar... zolang jij geen enkele verbintenis (samenlevingscontract oid) met haar hebt, kom je er niet in...

Waarom zou ze dat ook toelaten...
Nou ik heb niet de intentie om daar weer te gaan wonen.. ik denk er niet aan. Maar ik wil wel mijn eigendommen terug........
  maandag 25 februari 2013 @ 03:04:42 #12
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313264
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:01 schreef carramba het volgende:

[..]

Nou ik heb niet de intentie om daar weer te gaan wonen.. ik denk er niet aan. Maar ik wil wel mijn eigendommen terug........
Zolang jij niets kan aantonen, zijn het niet jouw eigendommen... zij woont daar immers.. je kunt dan hooguit aangifte van diefstal doen...
Of hadden jullie een bepaalde verbintenis..?
pi_123313293
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:01 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Omdat je bepaalde dingen zag aankomen en er klaarblijkelijk nooit iets mee deed... en nu is er een probleem door nalatigheid...

Dat je spullen hebt gekocht wil niet zeggen dat ze nu nog van jou zijn... Bij een normale scheiding word dat verdeeld..
Wat zou jij denken als iemand zegt eigenaar te zijn van een geluidsinstallatie terwijl hij/zij doof is?
Zo ongeveer kan je dit vergelijken.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:11:50 #14
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313302
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:10 schreef carramba het volgende:

[..]

Wat zou jij denken als iemand zegt eigenaar te zijn van een geluidsinstallatie terwijl hij/zij doof is?
Zo ongeveer kan je dit vergelijken.
Ja en..?? _O-
Een omaatje zonder rijbewijs kan ook een auto in de garage hebben...

Zolang je geen antwoord geeft op mijn vragen, weet ik wel weer hoe laat het is...
pi_123313308
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:04 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zolang jij niets kan aantonen, zijn het niet jouw eigendommen... zij woont daar immers.. je kunt dan hooguit aangifte van diefstal doen...
Of hadden jullie een bepaalde verbintenis..?
Dat kan ik wel aantonen en nee ze heeft het niet gestolen het staat daar in huis omdat ik daar woon(de) en werkte.
pi_123313323
WTf heb je haar aangedaan.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:14:00 #17
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313327
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:12 schreef carramba het volgende:

[..]

Dat kan ik wel aantonen en nee ze heeft het niet gestolen het staat daar in huis omdat ik daar woon(de) en werkte.
En waren jullie getrouwd of hadden jullie een andere verbintenis..?

Zolang zij de spullen niet afgeeft, heet dat volgens mij diefstal of verduistering in NL
pi_123313334
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:13 schreef Ziba het volgende:
WTf heb je haar aangedaan.
Waarom ga je er van uit dat ik haar iets aangedaan heb?
pi_123313344
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zolang zij de spullen niet afgeeft, heet dat volgens mij diefstal of verduistering in NL
Het zou volgens Wetboek van Strafrecht, art. 321 verduistering zijn.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:17:57 #20
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313352
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

pi_123313354
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:15 schreef carramba het volgende:

[..]

Waarom ga je er van uit dat ik haar iets aangedaan heb?
Waarom anders zo hysterisch? Mijn moeder pakte alle kleren van mijn vader iig nog in en gooide ze uit t raam toen hij weg moest en hij in hotels ging slapen voor de scheiding. :')

Iig: weet niet hoe oud jouw kinderen zijn maar als je mijn vader was had ik gewoon alles voor je ingepakt of je in huis gelaten als m'n moeder werkt zodat je je spullen kunt pakken.
  maandag 25 februari 2013 @ 03:19:15 #22
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123313360
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:17 schreef carramba het volgende:

[..]

Het zou volgens Wetboek van Strafrecht, art. 321 verduistering zijn.
Dat kan mij iets schelen joh... al stond het in de koran.. :|W
pi_123313384
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

We waren meer dan 30 jaar een koppel en hebben ook kinderen, nooit getrouwd. Geen samenlevingscontract. Ik wil enkel en alleen mijn tools die ik nodig heb om te werken en in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. Inboedel en huisraad of geld wil ik niet.
pi_123313392
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:19 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat kan mij iets schelen joh... al stond het in de koran.. :|W
Bedankt voor je reactie....
pi_123313449
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 03:22 schreef carramba het volgende:

[..]

We waren meer dan 30 jaar een koppel en hebben ook kinderen, nooit getrouwd. Geen samenlevingscontract. Ik wil enkel en alleen mijn tools die ik nodig heb om te werken en in mijn levensonderhoud te kunnen voorzien. Inboedel en huisraad of geld wil ik niet.
Tsja... dan ga je die toch ophalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')