abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 19:10:48 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_123291532
Welkom in onze klusreeks! *O*

En toen was het tijd om topic-deeltje vijf over onze verbouwing te openen, we zijn namelijk ook nog lang niet klaar O-)

Het vorige deeltje vind je hier : K&W / Vonkie's eerste woning ! deel 4 - Waarin we de keuken ontwerpen..

En om even wat hoogtepunten uit het vorige deel terug te laten zien.

Waar we meteen maar een geheel nieuw gescheiden rioolstelsel aangelegd hebben.

Waar we met vereende kracht het plafond er onder gemaakt hebben.

Waar we ook nog een nieuwe meterkast opgehangen hebben.

En waar op de bovenverdieping alles voor-gestreken en behangen is *O*

Verder wil ik iedereen toch even bedanken voor hun leuke en interessante reacties en ideeën (zeker wat betreft de keuzes in de keuken !) in deze reeks! ^O^ en dat er nog vele mogen volgen ! :+
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 19:14:42 #2
92034 crew  Vonkenboer
pi_123291713
En er is sinds de laatste update toch alweer een hoop gebeurd *O*

Zo zijn alle electra kabels getrokken vanuit de kelder naar de schuur; dat wil zeggen de kabel voor de voeding van de schuur en de garage (Ymvk 5x2,5mm²), twee aparte kabels (Ymvk 3x2,5mm²) voor de voeding voor de toekomstige wasmachine en de wasdroger. En één kabel voor de toekomstige rookmelder, en verder loopt er nog een cat5e en een coax kabel naar de schuur.

En deze kabels zijn allemaal netjes in buis langs de wand van de kelder naar de meterkast gebracht.

Ook het centrale aardpunt is vastgezet en gefatsoeneerd; de waterleiding is weer geaard; er is een stopcontact gecreëerd in de kelder voor het aansluiten van een toekomstige ventilator.
De glasvezelkabel heeft na maanden los in de kelder gelegen te hebben eindelijk zijn vaste plek gekregen; en nu is het nog wachten op de glasvezelmonteur die het geheel komt afmonteren.

Qua electra hoeven alleen de groepen van de keuken nog aangehaald te worden naar de meterkast en dan is de meterkast in eerste instantie zo goed als af :P

Verder is in de avonduren de trap aan de achterkant voorzien van een nieuw laagje verf.

En is er her en der qua electra in de keuken het nodige gewijzigd.

Al moet ik deze kabel van de week nog even netjes op maat maken.

En afgelopen zaterdag is de afvoer voor de afzuigkap op plek gebracht *O*

En hopelijk kunnen we deze week het plafond in de keuken dan ook definitief dicht maken :s) ^O^
pi_123291849
Leuk!! Maar gaat nog wel ff een tijdje duren denk ik wat het vast wel waard is Succes
  zondag 24 februari 2013 @ 19:24:12 #4
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123292133
Laatste stukje kun je beter met flexibel doen ivm geluidsoverdracht van de motor.
Verder: goed bezig ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 19:25:36 #5
92034 crew  Vonkenboer
pi_123292203
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:17 schreef DynastyL het volgende:
Leuk!! Maar gaat nog wel ff een tijdje duren denk ik wat het vast wel waard is Succes
Volgens de keukenboer is de verwachte leverdatum ergens in week 20 of 21.
Dat geeft ons natuurlijk wel mooi de tijd om dan ruim daarvoor de vloerverwarming aan te leggen en de cementdekvloer aan te brengen. Ik hoop dat die binnen 1 tot 1,5 maand er toch wel er in ligt,
we hebben er nu lang genoeg tegen een kale betonvloer aangekeken !

quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:24 schreef cvboer het volgende:
Laatste stukje kun je beter met flexibel doen ivm geluidsoverdracht van de motor.
Verder: goed bezig ^O^
Kijk daar zijn adviezen waar je wat aan hebt !
Moet je zo'n buis eigenlijk nog afzonderlijk isoleren met iets ?
  zondag 24 februari 2013 @ 19:50:28 #6
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123293574
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Volgens de keukenboer is de verwachte leverdatum ergens in week 20 of 21.
Dat geeft ons natuurlijk wel mooi de tijd om dan ruim daarvoor de vloerverwarming aan te leggen en de cementdekvloer aan te brengen. Ik hoop dat die binnen 1 tot 1,5 maand er toch wel er in ligt,
we hebben er nu lang genoeg tegen een kale betonvloer aangekeken !

[..]

Kijk daar zijn adviezen waar je wat aan hebt !
Moet je zo'n buis eigenlijk nog afzonderlijk isoleren met iets ?
Verder isoleren is niet nodig. Goed beugelen wel, maar dat doe je al. Evenals het afplakken van de naden met alu-tape. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator maandag 25 februari 2013 @ 21:25:14 #7
92034 crew  Vonkenboer
pi_123344714
quote:
10s.gif Op zondag 24 februari 2013 19:50 schreef cvboer het volgende:

[..]

Verder isoleren is niet nodig. Goed beugelen wel, maar dat doe je al. Evenals het afplakken van de naden met alu-tape. ^O^
Ik heb wel enige ervaring qua loodgieterswerk :9, het is niet de eerste keer dat ik met spyro buizen in de weer ben. Heb al verschillende honderden meters van deze meuk weggelegd :s)
  zondag 3 maart 2013 @ 22:27:55 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_123596000
Vonkie we verwachten wel een update :7
  Moderator maandag 4 maart 2013 @ 20:02:33 #9
92034 crew  Vonkenboer
pi_123630357
quote:
3s.gif Op zondag 3 maart 2013 22:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vonkie we verwachten wel een update :7
Ik kan u melden dat er een update onderweg is; even de foto's uploaden en dan een beetje tekst erbij :7
  maandag 4 maart 2013 @ 21:13:11 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_123634954
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik kan u melden dat er een update onderweg is; even de foto's uploaden en dan een beetje tekst erbij :7
Hij zit gewoon VI te kijken o|O
  Moderator maandag 4 maart 2013 @ 21:27:43 #11
92034 crew  Vonkenboer
pi_123635986
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Hij zit gewoon VI te kijken o|O
Alsof voetbal mij ook maar iets interesseert :') :|W
  maandag 4 maart 2013 @ 21:29:23 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_123636097
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Alsof voetbal mij ook maar iets interesseert :') :|W
Waarom duurt het dan zolang :?
  Moderator maandag 4 maart 2013 @ 22:14:11 #13
92034 crew  Vonkenboer
pi_123639409
Maar genoeg geluld !; het is tijd voor een maandagavond update ! ^O^

We hebben afgelopen week een mijlpaal bereikt, het plafond in de woonkamer en in de keuken is nu namelijk helemaal dicht gezet, alle naden in het plafond zijn dichtgestuct, alle schroefgaatjes zijn gevuld. ^O^

Hier en daar moet het één en ander nog even iets bijgewerkt worden maar dan kunnen we eindelijk eens serieus gaan bedenken wat we eigenlijk met het plafond qua afwerking willen gaan doen.

En hoe we het plafond gaan afwerken weten we eigenlijk nog niet; in eerste instantie was het idee om stucplinten te laten aanbrengen en de rest van het plafond uit te laten stucadoren en datzelfde vlak dan te gaan spuiten of behandelen met verf. Nu ik weet wat stucplinten excl. materiaal en uurloon kosten kan ik alvast vertellen dat dat hem zeker niet gaat worden :+

Nu is er het idee geboren om rondom het plafond een sierlijst aan te brengen en de rest van het plafond te laten spac spuiten met een heel fijne korrel.
We hebben op dit moment twee plafondlijsten op het oog, van alle twee wil ik in ieder geval eens een proefstukje bestellen.

nmc - Nomastyl Plus A2

nmc - Nomastyl Plus H

Maar ik heb geen idee of het heel druk wordt als we en plafondlijsten doen en het plafond laten spacen. Welliswaar met een heel fijne korrel, maar wordt het dan niet snel heel druk ? :? Heeft iemand daar ervaring mee ?

Ook is het laatste installatiewerk in de keuken voorbereid, het wachten is even op mijn collega de loodgieter die even het water en het gas op plek brengt en voorziet van een muurplaatje en even een gaatje door de spouw heen boort voor de afvoer van de keuken.

Het hak en breekwerk hebben we zelf vast even gedaan.

één deze dagen maar eens de laatste groepen aansluiten op de meterkast *O*, de bedrading is er klaar voor en de fornuisgroep heb ik ook al binnen.

En buiten is het riool weer opgegraven, omdat we die voor het verkeerde raam hadden liggen; daar komt de gootsteen helemaal niet te zitten :+, kleinigheid hou je altijd !

In de tussentijd is er in de wc ook nog een vloer gestort :7, nu moeten we een keer weten wat we met de indeling van de badkamer precies willen. Dan kan daar ook het riool ingemaakt worden en kunnen we daar de ruwe betonvloer gaan storten.
De badkamer (ook wel onze huidige inpandige zandbak genoemd :X ) is wat dat betreft de meest achtergestelde ruimte in het hele huis.

En boven is de grootste slaapkamer gesausd en begint het eindelijk een beetje huiselijk te worden !, aankomende zaterdag komen de schoonmoeders het patroon behang op de resterende wand plakken en dan is die kamer op de vloer na af. :s) ^O^

Ik zie zojuist dat de camera lens wat stoffig is; dus mocht je rare plekken op de foto's zien die zitten er in werkelijkheid niet :s)
pi_123646080
Het is erg mooi aan het worden.

Alleen vraag ik me af waaromer rechts onder het keukenraam zo laag een contactdoos in de wand is waar je een kast voor wil zetten.
pi_123646178
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:18 schreef Teslynd het volgende:

Alleen vraag ik me af waaromer rechts onder het keukenraam zo laag een contactdoos in de wand is waar je een kast voor wil zetten.
Misschien een kast met keukenapparatuur? Heeft af en toe ook een doos met contact nodig.
pi_123646207
Als die kast ervoor staat, kan je er niet meer bij. Moet je bij storingen de heel boel opzij rukken.
pi_123646278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:22 schreef Teslynd het volgende:
Als die kast ervoor staat, kan je er niet meer bij. Moet je bij storingen de heel boel opzij rukken.
Heb je plintjes voor. Of heb je handen zo groot als kolenschoppen?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:17:53 #18
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_123650046
Ziet er goed uit Vonk, top!

Hou je wel dat nokpannetje in de gaten op die laatste foto?

Ik wil zelf ook een plafond plint maken zoals op je foto staat. Nummer 2 staat me meer aan, rustig. Verder je vraag met spac spuiten, daar wordt het niet druk van hoor. Het zit op 2,5-3 meter hoogte en kleine korrel scheelt ook.

Glad plafond kan ook heel mooi zijn, mee laten stucen dus.
Laat die handjes wapperen!
pi_123652713
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 22:14 schreef Vonkenboer het volgende:

Maar ik heb geen idee of het heel druk wordt als we en plafondlijsten doen en het plafond laten spacen. Welliswaar met een heel fijne korrel, maar wordt het dan niet snel heel druk ? :? Heeft iemand daar ervaring mee ?
Mijn ervaring is dat het heel lastig is om een mooie overgang van muur -> plafond te krijgen zonder zo'n lijst. Zeker met gipsplaten - die altijd iets werken - krijg je al snel daar een duidelijk overgang door kleurverschil en scheurtjes. Met zo'n plafondlijst kan je een perfecte overgang maken.

Mijn ervaring is dat hoe smaller de lijst, des te rustiger het beeld wordt. Dus ik weet niet welk formaat je in gedachten had......... Btw, ik vind die bovenste het mooist, vanwege z'n symmetrie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123665665
Beetje stukadoor lost die kieren zo voor je op en dan ziet het er perfect uit.
Bij mij thuis wel in elk geval. :)
pi_123669987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 17:00 schreef R2R het volgende:
Hij wil niet laten stucadoren, i.p.v. stucen wil ie laten spacspuiten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 21:20:41 #22
92034 crew  Vonkenboer
pi_123719931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 00:18 schreef Teslynd het volgende:

Alleen vraag ik me af waarom er rechts onder het keukenraam zo laag een contactdoos in de wand is waar je een kast voor wil zetten.
Dat is de het aansluitpunt voor de koelkast en de oven; de rechter wandcontactdoos is een aparte groep voor de oven, de linker is een wandcontactdoos die op de algemene keukengroep zit en is bestemd voor de koelkast.

Onder de gehele keuken en dus ook de staande kast zit namelijk een plint van 15 cm hoogte, waardoor je altijd nog bij de stekkers kunt komen.

Op de foto iets verder naar links zitten op 30 cm hoogte twee wandcontactdozen en een loze leiding, die zitten straks als het goed is net naast de kast.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:17 schreef Gieliovd het volgende:
Ziet er goed uit Vonk, top!

Hou je wel dat nokpannetje in de gaten op die laatste foto?

Ik wil zelf ook een plafond plint maken zoals op je foto staat. Nummer 2 staat me meer aan, rustig. Verder je vraag met spac spuiten, daar wordt het niet druk van hoor. Het zit op 2,5-3 meter hoogte en kleine korrel scheelt ook.

Glad plafond kan ook heel mooi zijn, mee laten stucen dus.
Dank je !, dat nokvorstje op de schuur staat al geruime tijd op de planning om vervangen te worden.
Er ontbreken er (al ruim een jaar) ook nog drie op het dak waar eerder de schoorsteen zat.
Het is een heel oud model pan die ooit vroeger in de regio in de plaatselijke steenfabriek gemaakt zijn die om die reden dus ook bijna niet te vinden zijn.

Maar mijn vader is vandaag op pannen jacht geweest en hij heeft een paar exemplaren ergens kunnen kopen ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het heel lastig is om een mooie overgang van muur -> plafond te krijgen zonder zo'n lijst. Zeker met gipsplaten - die altijd iets werken - krijg je al snel daar een duidelijk overgang door kleurverschil en scheurtjes. Met zo'n plafondlijst kan je een perfecte overgang maken.

Mijn ervaring is dat hoe smaller de lijst, des te rustiger het beeld wordt. Dus ik weet niet welk formaat je in gedachten had......... Btw, ik vind die bovenste het mooist, vanwege z'n symmetrie.
We hebben van alle plafondlijsten die we wel mooi vonden een proefstukje besteld, zo kunnen we ook eens in het echt kijken hoe iets in de ruimte lijkt :s) !

Ze zijn in ieder geval niet te groot, ik meen dat de ene 3,5 bij 3,5 is en de andere 4,0 bij 4,0.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 17:00 schreef R2R het volgende:
Ja, dat is hartstikke mooi maar we willen dus plinten monteren langs het plafond en dan het resterende oppervlak laten spacspuiten met een hele fijne korrel.

Of we dan om de centraaldozen waar een hanglamp komt dan ook nog rozetten doen weten we nog niet.
  Moderator zondag 10 maart 2013 @ 19:23:02 #23
92034 crew  Vonkenboer
pi_123878851
En ook deze week weer aardig druk geweest met ze allen ! *O*

Mijn vader is druk bezig geweest met het uit hardhout na maken van een paar neuten voor onder de kozijnen van de entree en de gang aan de achterkant van het huis.

Op een later tijdstip gaan we die helemaal op de goede kleur brengen.
En ja die zwarte montagekit hebben we ook nog helemaal volledig kunnen verwijderen van de hardstenen dorpel :X

Er is boven ook nog druk geschilderd door mijzelf en mijn vader :s)

Al dekt de verf helaas niet in één keer, maar dat hadden we eigenlijk ook niet verwacht.
De kleur is in ieder geval prima en precies wat we wilden :s)

Mijn schoonouders zijn nog even wezen behangen; en hebben het patroon behang op onze slaapkamer aangebracht. Gewoon omdat hun daar veel handiger in zijn dan wij zijn

En het eindresultaat is er dan ook naar ! *O*

En er is besloten om voorlopig aan de wanden in het kleine kamertje niet iets te doen.
Die blijven voorlopig gewoon zoals ze zijn; een echte bestemming heeft die ruimte ook nog niet, voorlopig blijft dat ons rommelhok :+
  zondag 10 maart 2013 @ 19:34:39 #24
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_123884745
Ziet er goed uit vonkert... alleen dat behang is wel smaakgevoelig... zelf hou ik helemaal niet van behang...
  zondag 10 maart 2013 @ 21:19:05 #26
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123885327
Dat gaat een prachtig paleisje worden! *O* ^O^

Wat betreft dat behang, het zal niet ieders smaak zijn, maar volgens mij staat het echt helemaal O+ in jullie huis slaapkamer romantisch!.
't Zit er ook nog eens heel mooi op, kennelijk zitten de klusgenen ook in je schoonfamilie. :Y

Die mooie greige kleur, die zou ik ook wel op m'n muur willen hebben O+.
Heb je daar misschien een kleurnummer van? (smeek, smeek)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 10 maart 2013 @ 21:25:51 #27
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_123885781
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:

En er is besloten om voorlopig aan de wanden in het kleine kamertje niet iets te doen.
Die blijven voorlopig gewoon zoals ze zijn; een echte bestemming heeft die ruimte ook nog niet, voorlopig blijft dat ons rommelhok :+
Waar komt mini vonk tzt eigenlijk te liggen? O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 10 maart 2013 @ 22:16:15 #28
92034 crew  Vonkenboer
pi_123888979
quote:
99s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:25 schreef TR08 het volgende:

[..]

Waar komt mini vonk tzt eigenlijk te liggen? O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe vaak we dat al van familie en vrienden hebben moeten horen :')
"Oh, en dit wordt vast straks de babykamer *)"

:')

Nee, ik denk niet dat we ooit bewust voor kinderen zullen kiezen; we zijn er ook geen van twee echt handig met kinderen. Maar dat is met kinderen van jezelf volgens de meesten die wel kinderen hebben heel anders :') :X

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:09 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Ziet er goed uit vonkert... alleen dat behang is wel smaakgevoelig... zelf hou ik helemaal niet van behang...
Het is inderdaad behoorlijk smaakgevoelig, je vind het prachtig of je vind het gewoon lelijk.
Ieders smaak is anders :s), het past in ieder geval vind ik goed in onze kamer.
Het breekt de andere wanden een beetje, in de andere slaapkamer komt ook een soortgelijk behang op één wand te zitten.

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:34 schreef gateway het volgende:
begint erop te lijken vonkie!
We zijn ook nog maar 19 maanden aan het verbouwen dus het begint idd. nu eindelijk ergens op te lijken _O- :D

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dat gaat een prachtig paleisje worden! *O* ^O^

Wat betreft dat behang, het zal niet ieders smaak zijn, maar volgens mij staat het echt helemaal O+ in jullie huis slaapkamer romantisch!.
't Zit er ook nog eens heel mooi op, kennelijk zitten de klusgenen ook in je schoonfamilie. :Y

Die mooie greige kleur, die zou ik ook wel op m'n muur willen hebben O+.
Heb je daar misschien een kleurnummer van? (smeek, smeek)
Bedankt voor het compliment ! :s)

De exacte kleur zal ik even na moeten kijken, ik meen dat het iets van flexa was.
Maar ik zal van de week even kijken wat voor stickertje er op de pot verf zit.

Mocht ik het vergeten te melden dan moet je even een pb'tje sturen ! :)
pi_123890298
Prachtige kleuren in de slaapkamers (of waar je ze dan ook voor gebruikt ;) ) Vonk! En idd, het begint nu echt ergens op te lijken! ^O^
  maandag 11 maart 2013 @ 08:10:23 #30
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123899316
Mooi werk Vonk! Ga zo door kerel, vindt het er perfect uit zien. ^O^

Mooi vloertje in de entree trouwens, blijft die gespaard?
pi_123919138
Begint er al erg netjes uit te zien!

Wanneer is de verhuisdatum? :D
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 18:10:30 #32
92034 crew  Vonkenboer
pi_123920781
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Begint er al erg netjes uit te zien!

Wanneer is de verhuisdatum? :D
We zijn op het punt dat ik geen datums meer durf te noemen _O-
In ieder geval sowieso dit jaar, en het liefst nog voor de bouwvak.

We weten wanneer de keuken komt; dus we weten ook wanneer we de vloer en de vloerverwarming erin moeten hebben. Daar werken we nu gewoon langzaam naar toe.
En als we dan eindelijk eens weten hoe we de badkamer in gaan delen :')

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:10 schreef ueberduitser het volgende:
Mooi werk Vonk! Ga zo door kerel, vindt het er perfect uit zien. ^O^

Mooi vloertje in de entree trouwens, blijft die gespaard?
Dank je !

Het vloertje in de entree blijft voorlopig gespaard !, ik vind hem namelijk erg mooi en het is ook het enige wat van de oude woning binnenshuis nog is blijven zitten _O- ; het enige probleem is dat de dorpel vanuit de gang naar de woonkamer behoorlijk hoog is. De gang ligt straks namelijk wat lager dan de nieuwe vloer van de woonkamer. Eerst maar eens afwachten of dat straks in de praktijk geen problemen oplevert.

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 22:34 schreef fh101 het volgende:
Prachtige kleuren in de slaapkamers (of waar je ze dan ook voor gebruikt ;) ) Vonk! En idd, het begint nu echt ergens op te lijken! ^O^
Dank je ! :s)
De kleinste kamer boven wordt in eerste instantie gewoon een rommelhok :P
De grootte slaapkamer waar afgelopen zaterdag behangen is wordt onze slaapkamer, en die andere slaapkamer wordt een logeer/studeerkamer.
  maandag 11 maart 2013 @ 18:14:05 #33
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123920949
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:10 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

We weten wanneer de keuken komt; dus we weten ook wanneer we de vloer en de vloerverwarming erin moeten hebben. Daar werken we nu gewoon langzaam naar toe.
En als we dan eindelijk eens weten hoe we de badkamer in gaan delen :')

[..]

Dank je !

Het vloertje in de entree blijft voorlopig gespaard !, ik vind hem namelijk erg mooi en het is ook het enige wat van de oude woning binnenshuis nog is blijven zitten _O- ; het enige probleem is dat de dorpel vanuit de gang naar de woonkamer behoorlijk hoog is. De gang ligt straks namelijk wat lager dan de nieuwe vloer van de woonkamer. Eerst maar eens afwachten of dat straks in de praktijk geen problemen oplevert.

[..]

Dank je ! :s)
De kleinste kamer boven wordt in eerste instantie gewoon een rommelhok :P
De grootte slaapkamer waar afgelopen zaterdag behangen is wordt onze slaapkamer, en die andere slaapkamer wordt een logeer/studeerkamer.
Zie het verhuiskaartje wel verschijnen als je klaar bent met alles. :)
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 18:39:19 #34
92034 crew  Vonkenboer
pi_123921919
Vandaag is trouwens een goed bevriende loodgieter bij ons langs geweest om even het gas en het water in de kelder en in de keuken in orde te maken.

De gasleiding is voorzien van een muurplaatje.

Het water en het riool in de keuken is in orde gemaakt.

En in de kelder is alles weer mooi aangesloten, dat was ook allemaal prut !
De watermeter en bijbehorende leidingwerk werd ondersteund met een paar plankjes en hing nauwelijks vast aan de muur. Aftapkraantjes waren mechanisch helemaal op. :N :X

Maar ik dacht dat hij er strak werk van heeft gemaakt dacht ik zo !*O* ^O^

Alleen nog even de aardklem weer aansluiten ! ;)
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 18:39:45 #35
92034 crew  Vonkenboer
pi_123921936
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:14 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zie het verhuiskaartje wel verschijnen als je klaar bent met alles. :)
;), Wat vind jij dan trouwens van bovenstaand installatiewerk ?
  maandag 11 maart 2013 @ 18:42:31 #36
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123922054
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Super netjes. ^O^ De beste man is een vakidioot zo te zien. :Y
Ook netjes gebeugeld.
  maandag 11 maart 2013 @ 19:20:45 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_123923869

:@
  maandag 11 maart 2013 @ 19:40:18 #38
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123924880
quote:
Inderdaad. :P
  maandag 11 maart 2013 @ 19:53:46 #39
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_123925726
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

vraag was wel niet aan moj, Maar netje!

Ook jouw meterkast en utpverhaal ziet er strak uit!

Ik denk altijd te lang na over hoe iets te maken, met algd gevolg dat ik teveel ideeën heb, en steeds weer twijfel.. altijd beetje jaloers als ik strak werk van anderen zie...
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 20:11:22 #40
92034 crew  Vonkenboer
pi_123926904
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Super netjes. ^O^ De beste man is een vakidioot zo te zien. :Y
Ook netjes gebeugeld.
Hij is in ieder geval een zzp'er met hart voor zijn vak; ik heb zelf enige tijd met hem mogen werken dus ik wist ook wel wat ik in huis haalde ;)

Het is ook echt een vakman zowel praktisch als theoretisch no doubt about that *)

quote:

quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:53 schreef gateway het volgende:

[..]

vraag was wel niet aan moj, Maar netje!

Ook jouw meterkast en utpverhaal ziet er strak uit!

Ik denk altijd te lang na over hoe iets te maken, met algd gevolg dat ik teveel ideeën heb, en steeds weer twijfel.. altijd beetje jaloers als ik strak werk van anderen zie...
Er zijn een hele hoop elektromonteurs die het gewoon niet een fatsoenlijk stukje zichtwerk kunnen maken. Of dat nou een stukje wandgoot, kabelgoot, kabelladder of een stuk zichtwerk met buis is.
Zodra iets zichtwerk moet worden zie ik menig monteur ... :{ :X ...

Ik hou gewoon van een stukje strak werk; mij is vroeger op stage en bij leerbedrijven e.d. altijd gezegd je moet het bij een klant of een bedrijf altijd zo maken zoals je het bij jezelf ook zou willen hebben ! ^O^
  maandag 11 maart 2013 @ 23:22:16 #41
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_123940189
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:11 schreef Vonkenboer het volgende:

Er zijn een hele hoop elektromonteurs die het gewoon niet een fatsoenlijk stukje zichtwerk kunnen maken. Of dat nou een stukje wandgoot, kabelgoot, kabelladder of een stuk zichtwerk met buis is.

Ik hou gewoon van een stukje strak werk; mij is vroeger op stage en bij leerbedrijven e.d. altijd gezegd je moet het bij een klant of een bedrijf altijd zo maken zoals je het bij jezelf ook zou willen hebben ! ^O^
Misschien denken die andere monteurs ook wel zo en is het thuis ook niet netjes.......
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:20:17 #42
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_123974399
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hij is in ieder geval een zzp'er met hart voor zijn vak; ik heb zelf enige tijd met hem mogen werken dus ik wist ook wel wat ik in huis haalde ;)

Het is ook echt een vakman zowel praktisch als theoretisch no doubt about that *)

[..]

[..]

ik ben al gauw tevreden, niet iedereen wil alles even perfect hebben... Verder is wat ik maak (al zeg ik het zelf) verder prima in ore, alleen vaak hebben anderen er een andere mening over....
  Moderator zondag 17 maart 2013 @ 20:00:50 #43
92034 crew  Vonkenboer
pi_124176684
Nou, er is van de week weer het nodige werk verzet.. we hebben gisteren met twee man de wanden van de trap en de overloop maar is voorzien van een likje verf.

Niet alles hebben we kunnen schilderen, het bleek toch wat meer werk dan dat we van te voren gedacht hadden. Zo moet het stuk onder de trapleuning nog. Maar het resultaat is er wel naar !
Al dekt het helaas niet in één keer dus we zullen alle wanden nog een keer moeten -O-

Ook hebben we afgelopen week een plaatselijke stucadoorsbedrijf over de vloer gehad om eens te kijken naar de mogelijkheden voor de afwerking van het plafond in de woonkamer/keuken.

En eigenlijk hebben we vier opties; waarvan er sowieso zonder twijfelen al twee afvallen _O-
De goedkoopste optie is het hele geheel laten spac spuiten maar we vinden dat alle twee niet passen bij het huis, dan zien we alle twee liever een strak gestukadoord plafond.

Dat kunnen we dan weer op twee manieren bereiken; de duurste optie is om het hele plafond helemaal glad uit te laten stukadoren; een goedkopere optie is dan nog om het plafond "gewoon" glad te laten door het uit te laten spacen met een spacmes. Dat noemen hun dan een saus klaar plafond maar dat is dan wel iets ruwer dan een geheel glad uit gestucadoord plafond.

Keuzes, keuzes :9

En over de sierlijsten langs het plafond zijn we ook nog niet helemaal over uit ; we hebben nu twee exemplaren op het oog.

Waarschijnlijk wordt het toch de wat kleinere omdat we anders denk ik in de problemen komen met één van de ramen in de woonkamer. Maar dat moeten we nog even nader bekijken :+

En paps is van de week druk geweest met het voorbereiden van de aftimmering van de deuren.
Die hoeven dan straks wanneer de vloer er in ligt alleen nog maar pas gemaakt te worden :)
Kunnen we ze mooi vast even schuren en in de grondverf zetten :9

zondag 17 maart 2013 @ 20:15:28 #44
323439 HetKlusKonijn
pi_124177367
Ha een Vonkenboer-update! *O*

Wat een lievvvvv lichtblauw/blauwwit! O+ O+ O+

Wat betreft die sierlijst, ik vind die iets grotere mooier, maar tsja, als het niet past...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_124178861
Ik vind die kleinere iets mooier :P Dus het is nu 1:1!

het begint al echt ergens op te lijken...

En gezien de leeftijd van het huis en de gehele stijl (van de vaste onderdelen dan), denk ik niet dat die "goedkopere" oplossing (het zal nog steeds waarschijnlijk een aardig zakcentje kosten!) een slechte keuze zou zijn. Het huis is niet strak modern...
pi_124180128
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, er is van de week weer het nodige werk verzet.. we hebben gisteren met twee man de wanden van de trap en de overloop maar is voorzien van een likje verf.
Lichtblauw.......... het lijkt wel babykamer blauw. _O_ _O- *O*
Jeroentje.
pi_124180449
Het is dat wij weten...dat jij ons niet iets wilt zeggen met lichtblauw *O*

Stem je de ( eenheid en eenvoud van de ) architraven ( naar Cybersijp) rond de
deuren af op de lijsten langs het plafond?

Jullie blijven bezig w/
pi_124180521
Wat ziet dat er goed uit! Ik zal blij zijn als wij zover zijn : D
pi_124181480
Ik zou onder de achitraven neuten monteren, hier kunnen de plinten dan mooi op aansluiten. Die maak je dan iets breder dan de achritraaf, iets hoger dan de plint en ook iets dikker. Je kan er eventueel ook aan beide kanten een schuin randje aan frezen.

Je kan wel goed zien dat er is nagedacht over de afwerking, plinten die bij het uiteinde een ronding hebben, architraven in de zelfde stijl, overal hetzelfde glas etc. Maakt het echt een mooi huis! Goed dat jullie kiezen voor kwaliteit, dat blijf je gewoon zien.
  zondag 17 maart 2013 @ 22:29:06 #50
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_124185818
@ Vonkenboer,

Zoals usernaamvergeten verteld, moet het er zo uitzien....

Wij hebben dit afgelopen maanden op de bovenverdieping gemaakt, nu gaan we het nog op de begane grond toepassen.
Boven zijn de plinten 22X70mm met kraal, de neuten zijn 25X80mm en de architraaf is 18X70mm met dubbele kraal.

Alles is nieuw bij ons (kozijnen, deuren etc etc), maar met een extra opdeklat en architraaf/neut ziet het er toch sjiek uit (vinden wij)

Benden komen er 18X100mm plinten met kraal, neuten van 22X110mm en de architraaf is hetzelfde als boven.

Moderator zondag 17 maart 2013 @ 22:35:15 #51
92034 crew  Vonkenboer
pi_124186177
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ha een Vonkenboer-update! *O*

Wat een lievvvvv lichtblauw/blauwwit! O+ O+ O+

Wat betreft die sierlijst, ik vind die iets grotere mooier, maar tsja, als het niet past...
De kleur blauw schept wel een bepaalde rust; zonder dat het erg blauw wordt.

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat hij niet past of dat het moeilijk wordt om het bij dat raam mooi af te werken. Maar daar moet ik morgen eens serieus naar kijken :)

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ik vind die kleinere iets mooier :P Dus het is nu 1:1!

het begint al echt ergens op te lijken...

En gezien de leeftijd van het huis en de gehele stijl (van de vaste onderdelen dan), denk ik niet dat die "goedkopere" oplossing (het zal nog steeds waarschijnlijk een aardig zakcentje kosten!) een slechte keuze zou zijn. Het huis is niet strak modern...
Hij heeft een kleine indicatie gegeven van de prijs; en voor het glad spacken van het plafond zal dat ongeveer ¤ 500,- euro zijn. En als we het geheel laten uit stucadoren zou dat neer komen op ongeveer ¤ 750,-.

Spack spuiten is dan weer het goedkoopst van allemaal want dat is maar ¤ 350,- maar dat past helemaal niet bij het huis. Het is even afwachten wat de complete offerte doet qua prijs.
Daar komt de levering van de sierlijsten namelijk nog bij.

We moeten er natuurlijk nog wel de kosten bij rekenen voor het sausen van het plafond dat dan ook ook nog twee keer gelatext moet worden en de levering van de plinten incl. bevestigingsmiddelen.

quote:
12s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:02 schreef jpajs het volgende:

[..]

Lichtblauw.......... het lijkt wel babykamer blauw. _O_ _O- *O*
Ik noem het geen babyblauw; het is van Flexa uit de Couleur Locale collectie de kleur Monaco 6575 het neigt in werkelijkheid een beetje naar groen blauwig :)

quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:07 schreef AnneX het volgende:
Het is dat wij weten...dat jij ons niet iets wilt zeggen met lichtblauw *O*

Stem je de ( eenheid en eenvoud van de ) architraven ( naar Cybersijp) rond de
deuren af op de lijsten langs het plafond?

Jullie blijven bezig w/
Dezelfde stijl willen we in ieder geval doorvoeren ! :s)

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:08 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Wat ziet dat er goed uit! Ik zal blij zijn als wij zover zijn : D
Dat zal nog wel even duren ben ik bang voor :@ _O-
Maar in een half jaar kan er een hoop gebeuren hoor; als ik de foto's soms terug kijk waar we toen waren en waar we nu eigenlijk al zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:25 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik zou onder de achitraven neuten monteren, hier kunnen de plinten dan mooi op aansluiten. Die maak je dan iets breder dan de achritraaf, iets hoger dan de plint en ook iets dikker. Je kan er eventueel ook aan beide kanten een schuin randje aan frezen.

Je kan wel goed zien dat er is nagedacht over de afwerking, plinten die bij het uiteinde een ronding hebben, architraven in de zelfde stijl, overal hetzelfde glas etc. Maakt het echt een mooi huis! Goed dat jullie kiezen voor kwaliteit, dat blijf je gewoon zien.
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:29 schreef denman1710 het volgende:
@ Vonkenboer,

Zoals usernaamvergeten verteld, moet het er zo uitzien....

Wij hebben dit afgelopen maanden op de bovenverdieping gemaakt, nu gaan we het nog op de begane grond toepassen.
Boven zijn de plinten 22X70mm met kraal, de neuten zijn 25X80mm en de architraaf is 18X70mm met dubbele kraal.

Alles is nieuw bij ons (kozijnen, deuren etc etc), maar met een extra opdeklat en architraaf/neut ziet het er toch sjiek uit (vinden wij)

Benden komen er 18X100mm plinten met kraal, neuten van 22X110mm en de architraaf is hetzelfde als boven.

[ afbeelding ]
Nu met de afbeeldingen erbij begin ik het te begrijpen; maar waarschijnlijk voeren we de stijl qua plinten die we boven hebben ook gewoon op de benedenverdieping door :)
pi_124191530
Fraai, Denman, héeeel fraai _O_
pi_124195709
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren ben ik bang voor :@ _O-
Maar in een half jaar kan er een hoop gebeuren hoor; als ik de foto's soms terug kijk waar we toen waren en waar we nu eigenlijk al zijn.
Daar ben ik ook bang voor :D ach ja, we doen het ergens voor he, dat scheelt! En als ik zie hoe het er bij jullie uitziet dan weet ik weer waar we naartoe werken.

En als straks een aantal grote dingen gedaan worden die wij zelf niet kunnen (zoals het dak en de nieuwe verdiepingsvloer), dan lijkt het ook al op te schieten! Hoewel de snelheid me tot nu toe niet tegenvalt ;)
  maandag 18 maart 2013 @ 21:06:31 #54
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_124224252
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 00:41 schreef AnneX het volgende:
Fraai, Denman, héeeel fraai _O_
Thks
  maandag 25 maart 2013 @ 13:30:16 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_124481172
Update :?
Of is het daar te koud voor :@
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 21:12:09 #56
92034 crew  Vonkenboer
pi_124501145
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Update :?
Of is het daar te koud voor :@
Vanwege de winterse omstandigheden stel ik deze update even uit :+
pi_124504482
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vanwege de winterse omstandigheden stel ik deze update even uit :+
Je lijkt de NS wel >:)
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:27:35 #58
92034 crew  Vonkenboer
pi_124505781
Nu is er op dit moment eigenlijk ook niet heel veel te melden :) ; we hebben de offerte van de stukadoor nu daadwerkelijk binnen en die valt op zich nog best mee.

Voor ¤ 600,- komt hij het plafond van de woonkamer en de hal glad afwerken doormiddel van 2x messen met spack.

En voor ¤ 700,- komt hij datzelfde plafond handmatig uitstukadoren en sausklaar afwerken.
Waarschijnlijk gaan we voor optie twee, het prijsverschil tussen de twee bewerkingen vind ik te verwaarlozen en je gaat er in afwerkingsniveau dan wel op vooruit ! ; ik moet de beste man alleen nog even op bellen om het één en ander door te spreken. :+

Waarschijnlijk gaan we in de woonkamer nog koofjes maken voor de gordijnen; het past denk ik wel bij het huis en we hebben dan geen lelijke gordijnrails direct in het zicht aan het plafond zitten.
Maar dit idee moeten we nog even nader uitwerken !

Verder hebben we eindelijk een definitieve indeling voor de badkamer uitgewerkt; dus daar kan het riool ook in gemaakt worden waarna daar de ruwe betonvloer gestort kan gaan worden (dit natuurlijk zodra de weersomstandigheden het toelaten)

We hebben dus uiteindelijk besloten om toch een wel een bad te nemen; het is dan wel een ruimtebesparend bad geworden maar het wordt er een stukje minder propperig van en het bied mogelijkheden voor bad meubel :)

De douchehoek is ongeveer een 100cm breed bij 90cm "diep"

Het ene wandje van de douche dat zeg maar recht tegenover de deur zit wordt ongeveer 40 cm lang, en dat andere wandje wordt ongeveer 55 cm lang. Daar zou dan straks mooi de wasmand achter kunnen staan.

Het lijkt ons in ieder geval de meest praktische indeling; maar misschien zien jullie wel iets waar wij compleet over heen kijken :s)
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:27:45 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_124506380
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:
We hebben dus uiteindelijk besloten om toch een wel een bad te nemen; het is dan wel een ruimtebesparend bad geworden maar het wordt er een stukje minder propperig van en het bied mogelijkheden voor bad meubel :)
Dat lijkt mij een goede keuze. Wij hebben hier ook een ruimtebesparend bad, zit prima comfortabel en het duurt minder lang voordat deze vol is. Lekker doen :s)
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 22:41:18 #61
92034 crew  Vonkenboer
pi_124506551
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:38 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een goede keuze. Wij hebben hier ook een ruimtebesparend bad, zit prima comfortabel en het duurt minder lang voordat deze vol is. Lekker doen :s)
Ik ben ook bang dat als ik nu besluit om geen bad te installeren; ik daar over een half jaar spijt van ga hebben; en dit is een goed alternatief :s)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 07:09:28 #62
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_124513373
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik ben ook bang dat als ik nu besluit om geen bad te installeren; ik daar over een half jaar spijt van ga hebben; en dit is een goed alternatief :s)
isoleer je het bad nog als je m plaatst? blijft ie extra lang warm :9
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_124517708
Paar dingen die me opvallen:
- Je muur is 182, en je bad 170. Waarom geen bad van 180?
- Je zou kunnen overwegen om boven het voeteneinde van je bad nog kastruimte te maken. Evt in de vorm van planken...
- Mijn ervaring is dat een douchegoot wat meer werk is om schoon te maken. Meer oppervlak, dus meer zeepresten etc...
- Klopt het dat je tekening niet helemaal op schaal is? (Het bad is een stuk smaller dan de douche?)
- Let op dat evt lades van je wastafelmeubel open kunnen en niet tegen het bad aan komen.
- Is er een reden dat de badkraan niet in het midden zit?
- En denk na over waar je de shampoo-flessen etc laat in de douchecel. Zou kunnen met een uitsparing in de muur. Is iets wat ik zelf vergeten ben te maken ;)
pi_124533773
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Waarschijnlijk gaan we in de woonkamer nog koofjes maken voor de gordijnen; het past denk ik wel bij het huis en we hebben dan geen lelijke gordijnrails direct in het zicht aan het plafond zitten.
Maar dit idee moeten we nog even nader uitwerken !
Alsof alle gordijnrails lelijk is! Die van ons zijn volgens mij nog origineel. Van hout en met ringen...

En ik ben ook blij dat we een bad kwijt konden in onze badkamer. Je gebruikt hem niet dagelijks maar hij is wel verrekte handig!
pi_124542152
Gordijnen hangen lelijker sinds ze onder de rail hangen. Vroeger hingen ze ervoor.
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 18:29:05 #66
92034 crew  Vonkenboer
pi_124574816
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 07:09 schreef lipje het volgende:

[..]

isoleer je het bad nog als je m plaatst? blijft ie extra lang warm :9
Dat waren we sowieso van plan :9 ; we hebben ook nog heel even naar de mogelijkheid en meerprijs van een bad in whirpool uitvoering gekeken.

Maar ik denk dat we dat gewoon te weinig gaan gebruiken; dat is leuk de eerste vijf keer en daarna verveeld zoiets denk ik toch erg snel. Ook qua budget gaan we zoiets niet redden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:16 schreef popvette het volgende:
Paar dingen die me opvallen:
- Je muur is 182, en je bad 170. Waarom geen bad van 180?
Ik heb mij al een paar avonden suf gegoogled naar ruimtebesparende baden van 180 lang.
Maar die blijken vrijwel niet te bestaan. Cleopatra heeft ze niet, Riho heeft ze niet, Villeroy en Boch heeft ze niet... en zo heb ik nog bij een aantal fabrikanten gekeken.

We zouden dan wel weer een gewoon bad kunnen nemen van 180 bij 70 o.i.d. maar dan bespaard het ons geen ruimte; waar het juist wel om gaat ! :)

quote:
- Je zou kunnen overwegen om boven het voeteneinde van je bad nog kastruimte te maken. Evt in de vorm van planken...
Dat is dan ter zijner tijd altijd nog te bekijken.
Maar ik vraag mij al wel weer af wat ik met een paar plankjes in die hoek moet; mijn vriendin kennende worden daar dan allerlei voor een man ondefinieerbare flesjes en tubes en potjes neergezet. :+
Dat wordt denk ik al snel erg rommelig.

quote:
- Mijn ervaring is dat een douchegoot wat meer werk is om schoon te maken. Meer oppervlak, dus meer zeepresten etc...
Daar kunnen we denk ik wel mee leven; een douchedrain vinden we wel veel mooier dan het mooiste putje wat ik tot nu toe gevonden heb ;)

quote:
- Klopt het dat je tekening niet helemaal op schaal is? (Het bad is een stuk smaller dan de douche?)
De tekening is idd. niet helemaal goed op schaal ^O^
In werkelijkheid is de ruimte ook niet symetrisch; aan de kant van het bad is de wand idd. 182 cm, maar aan de andere kant in de douchehoek zeg maar is de wand maar 173 cm lang.

Ik heb de ruimte zelf al eens apart uitgetekend; met alle afmetingen van ramen en deuren e.d.

quote:
- Let op dat evt lades van je wastafelmeubel open kunnen en niet tegen het bad aan komen.
Dat is in ieder geval wel een aandachtspunt; we hebben dan ook nog niet serieus gekeken naar een wastafelmeubel; simpelweg omdat we nu nog niet helemaal weten hoe dat uitvalt en we dus nog niet precies weten hoe groot het meubel maximaal zou kunnen zijn.

quote:
- Is er een reden dat de badkraan niet in het midden zit?
Nee, daar is eigenlijk geen duidelijke reden voor :P

quote:
- En denk na over waar je de shampoo-flessen etc laat in de douchecel. Zou kunnen met een uitsparing in de muur. Is iets wat ik zelf vergeten ben te maken ;)
We hebben eigenlijk geen wand waar we een sparing in zouden kunnen maken; de douchewandjes zijn straks 7 of 10 cm dik, de linker wand van de douche is ook maar 10 cm.
En de achterwand van de douche is wel dik genoeg maar daar zitten aan de andere kant in de muur dan weer al het nodige leidingwerk (water en elektra) in verwerkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:29 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Alsof alle gordijnrails lelijk is! Die van ons zijn volgens mij nog origineel. Van hout en met ringen...

En ik ben ook blij dat we een bad kwijt konden in onze badkamer. Je gebruikt hem niet dagelijks maar hij is wel verrekte handig!
Niet alle gordijnrails zijn lelijk hoor ! :@

Maar ik vind gordijnkoofjes wel heul sjiek staan ! :9
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:10:08 #67
323439 HetKlusKonijn
pi_124576597
^^ Sjiek hoor! :Y
pi_124577516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:

(...)

[ afbeelding ]
Die koofjes zijn inderdaad chic, maar die gordijnen hangen miezerig. Bovenaan bolt het als een rimpelrok. Vroeger hingen ze mooi strak.
pi_124580648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zouden bij ons niet echt staan denk ik...

Ik kan geen goede foto vinden van onze gordijn roede, daarom maar een foto met de orginele gordijnen (het is de enige die ik kon vinden waar de uiteinden erop zitten en je ze ook kunt zien. Ze zijn namelijk bruin...)

Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 20:57:27 #70
92034 crew  Vonkenboer
pi_124582034
En zo juist heb ik de stucadoor opgebeld om een afspraak te maken om het plafond uit te laten stucadoren. Die komt dus in de week 15.

Dan zou in week 17 o.i.d. de cementdekvloer en de vloerverwarming er in kunnen *O*
pi_124599281
quote:
We hebben eigenlijk geen wand waar we een sparing in zouden kunnen maken; de douchewandjes zijn straks 7 of 10 cm dik, de linker wand van de douche is ook maar 10 cm.
En de achterwand van de douche is wel dik genoeg maar daar zitten aan de andere kant in de muur dan weer al het nodige leidingwerk (water en elektra) in verwerkt.
Je zou nog kunnen overwegen om de douchekraan in de diepste hoek (linksboven op de tekening) te maken, je moet dan wel een schuin wandje in die hoek maken (ca 30 cm breed) waar je leidingwerk in komt en je kraan op komt. Je kunt dan in die andere wand (waar dus nu je kraan getekend is) misschien een uitsparing maken, ik vermoed namelijk dat deze wand 20cm dik is aangezien het ooit een buitenmuur is geweest? Ik hoop dat je dit kunt volgen anders kan ik wel even een tekeningetje maken...

Iets anders wat je zou kunnen overwegen is om de douchegoot bij de inloop van de douche te plaatsen.
pi_124600656
Is waterleidingen in de muur puur optisch of heeft het nog technische voordelen?
pi_124621303
quote:
En de achterwand van de douche is wel dik genoeg maar daar zitten aan de andere kant in de muur dan weer al het nodige leidingwerk (water en elektra) in verwerkt.]
Maak je die douchewandjes van Ytong?
Heb zelf ook een douchewand neegezet daarmee met blokken van 60*20 geloof ik. Een 10 cm blok kan je wel een stuk van 5.5 a 6 cm uithalen, je moet alleen goed recht kunnen zagen.
Heb er nu 3 vakken in van 20*20cm en 5 cm diep. 5cm lijkt weinig maar is genoeg om zeep en schampoo neer te zetten.
pi_124621459
Je wilt die wand tussen de wc en badkamer zeker niet uit halen?
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 21:14:53 #75
92034 crew  Vonkenboer
pi_124622990
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:43 schreef Wrijfhout het volgende:
Je wilt die wand tussen de wc en badkamer zeker niet uit halen?
Nee, die gaan we er niet uit slopen; we willen een apart toilet hebben los van de badkamer.
Nu moet ik er even bij vermelden dat onze badkamer zich op de begaande grond van de woning bevind; mocht je denken dat hij "gewoon" op de eerste etage bevond. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:40 schreef Wrijfhout het volgende:

[..]

Maak je die douchewandjes van Ytong?
Heb zelf ook een douchewand neegezet daarmee met blokken van 60*20 geloof ik. Een 10 cm blok kan je wel een stuk van 5.5 a 6 cm uithalen, je moet alleen goed recht kunnen zagen.
Heb er nu 3 vakken in van 20*20cm en 5 cm diep. 5cm lijkt weinig maar is genoeg om zeep en schampoo neer te zetten.
Ik heb nog geen idee met wat voor materiaal we de wandjes gaan opbouwen :); eerst moet het riool er maar eens in; dan kan de ruwe beton vloer gestort worden. Dan kunnen we weer fatsoenlijk in de badkamer werken en alle wanden ontdoen van oneffenheden en loszittende rotzooi.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:11 schreef Teslynd het volgende:
Is waterleidingen in de muur puur optisch of heeft het nog technische voordelen?
Het is voornamelijk puur optisch; maar ik vind het ook geen porem om in een nieuwe badkamer leidingen over de wand nieuw aan te leggen !

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:24 schreef popvette het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen overwegen om de douchekraan in de diepste hoek (linksboven op de tekening) te maken, je moet dan wel een schuin wandje in die hoek maken (ca 30 cm breed) waar je leidingwerk in komt en je kraan op komt. Je kunt dan in die andere wand (waar dus nu je kraan getekend is) misschien een uitsparing maken, ik vermoed namelijk dat deze wand 20cm dik is aangezien het ooit een buitenmuur is geweest? Ik hoop dat je dit kunt volgen anders kan ik wel even een tekeningetje maken...

Iets anders wat je zou kunnen overwegen is om de douchegoot bij de inloop van de douche te plaatsen.
Ik snap precies wat je bedoeld; maar de wand is zeker geen 20 cm dik !
Hoogstens een centimeter of 15. :)
pi_124642608
Leidingen over de wand laten lopen als je een nieuwe badkamer bouwt... dat zou ik idd ook nooit doen.
pi_124661326
Ik hoorde voor het eerst van waterleidingen in de muur doordat iemand waterschade had en de lekplaats niet gevonden kon worden. Dus werd er hier en daar op goed geluk in de muur gehakt. Dat was wel een paar decennia geleden, dus de materialen zullen er nu geschikter voor zijn.
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 13:57:24 #78
92034 crew  Vonkenboer
pi_124716633
Afgelopen zaterdag eigenlijk niet zo heel veel gedaan, we hadden namelijk nog een andere afspraak waar we even heen moesten.

Dus eigenlijk er is alleen één wand behangen; en ik besef mij heel goed dat niet iedereen dit behang mooi zal vinden ! maar wij zijn vinden het wel mooi en zijn er dus erg blij mee ! :P*O*

Het was trouwens wel een vrij hopeloos patroon om mooi aan elkaar te kunnen plakken..
pi_124718589
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Afgelopen zaterdag eigenlijk niet zo heel veel gedaan, we hadden namelijk nog een andere afspraak waar we even heen moesten.

Dus eigenlijk er is alleen één wand behangen; en ik besef mij heel goed dat niet iedereen dit behang mooi zal vinden ! maar wij zijn vinden het wel mooi en zijn er dus erg blij mee ! :P*O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het was trouwens wel een vrij hopeloos patroon om mooi aan elkaar te kunnen plakken..
Het is niet mijn smaak, maar het past wel.
  zondag 31 maart 2013 @ 16:52:28 #80
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_124723310
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 13:57 schreef Vonkenboer het volgende:
ik besef mij heel goed dat niet iedereen dit behang mooi zal vinden
Ik wel hoor! O+
Mooi behang en netjes gedaan.
pi_124723517
Het wordt een meisje? :P

Nee hoor gekheid, heel erg netjes allemaal.
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 19:36:27 #82
92034 crew  Vonkenboer
pi_124728583
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Het is niet mijn smaak, maar het past wel.
Met dank aan mijn O+; die heeft er dan ook veel meer kijk op dan ik !

quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 16:52 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik wel hoor! O+
Mooi behang en netjes gedaan.
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 16:57 schreef 4wood het volgende:
Het wordt een meisje? :P

Nee hoor gekheid, heel erg netjes allemaal.
Ik kan mij indenken dat er mensen zijn die dit soort behang afgrijselijk lelijk vinden.
Maar bedankt voor de complimenten ! :s)
pi_124729232
Mooi kinderkamertje Vonk!
  Moderator zondag 31 maart 2013 @ 20:00:26 #84
92034 crew  Vonkenboer
pi_124729466
quote:
6s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Mooi kinderkamertje Vonk!
Welke kinderkamer :?

Ik zal mijn vriendin dan wel even vragen van wie ze dan precies zwanger is ! :+
pi_124734292
Het is inderdaad een combinatie die bij elkaar past, of je ervan houdt of niet.
  zondag 31 maart 2013 @ 23:24:43 #86
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_124740275
Wat heb je nou met de kraaldelen van het plafond/schuine stuk gedaan, is dat whitewash?
Ik heb zoals je weet ook kraaldelen op de kamertjes boven, zijn nu nog blank hout maar ik twijfel wat ik ermee zal doen, mss toch wit verven. Door jouw foto's krijg ik meteen een beetje een beeld van hoe het bij mij zou kunnen worden :)
  maandag 1 april 2013 @ 01:14:47 #87
323439 HetKlusKonijn
pi_124745670
Het is niet wat ik voor mijn eigen woning zou kiezen, maar voor jouw toch wel zeer romantische en klassieke huis is het zeer passend. Ik vind het mooi hoor, die roosjes, vooral ook in combinatie met die mooie greige zandtint en het hout van de vloer! Lievvvv! O+

En ook nog eens dikke *thumbs up* dat jullie lekker kiezen voor wat jullie zelf mooi vinden en niet klakkeloos de huidige grijsterreur mode volgen. ;)
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 10:31:03 #88
92034 crew  Vonkenboer
pi_124750238
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:24 schreef Gwywen het volgende:
Wat heb je nou met de kraaldelen van het plafond/schuine stuk gedaan, is dat whitewash?
Ik heb zoals je weet ook kraaldelen op de kamertjes boven, zijn nu nog blank hout maar ik twijfel wat ik ermee zal doen, mss toch wit verven. Door jouw foto's krijg ik meteen een beetje een beeld van hoe het bij mij zou kunnen worden :)
We hebben glansvrije Hermadix parketlak gebruikt en het lijkt inderdaad qua kleur op whitewash.
Ik heb de pot even opgezocht; mocht je precies dezelfde lak willen hebben. :s)

quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 01:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is niet wat ik voor mijn eigen woning zou kiezen, maar voor jouw toch wel zeer romantische en klassieke huis is het zeer passend. Ik vind het mooi hoor, die roosjes, vooral ook in combinatie met die mooie greige zandtint en het hout van de vloer! Lievvvv! O+

En ook nog eens dikke *thumbs up* dat jullie lekker kiezen voor wat jullie zelf mooi vinden en niet klakkeloos de huidige grijsterreur mode volgen. ;)
Bedankt voor het compliment ! :@ :s)
De vloer hebben we echter nog niks aangedaan hoor !, dit is nog gewoon de houten basis ondervloer die we gelegd hebben omdat de oude vloer erg scheef was.
Hier moet dan nog iets aan tapijt o.i.d. overheen gelegd worden :)
pi_124750604
Tijdje niet gekeken, maar je schiet echt enorm hard op!
De stijl van het huis wordt nu ook goed zichtbaar, complimenten daarvoor! Alles past bij elkaar en het geeft voor mijn gevoel een warme, gezellige maar ook rustige uitstraling ^O^

Ik dacht trouwens ook dat die houten vloer in de slaapkamer 'af' was... :@ Vind hem zo op de foto al wel mooi nl :)
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 11:19:46 #90
92034 crew  Vonkenboer
pi_124751114
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 10:53 schreef pascal_s het volgende:
Tijdje niet gekeken, maar je schiet echt enorm hard op!
We schieten op de bovenverdieping inderdaad wel enorm op; beneden is nog een heel ander verhaal.
Daar wordt voornamelijk op dit moment nog heel veel herstelwerk en schuurwerk gedaan aan de twee deuren van het toilet en de badkamer. Die paneeldeuren waren namelijk in een erg erbarmelijke staat omdat daar nog twee hardboardachtige platen over de paneeldeuren waren getimmerd.

Dat schuurwerk willen we eerst klaar hebben en dan gaan we ons bezighouden met het voorbereiden van de het plafond en de wanden. Die moeten namelijk allemaal nog voorgestreken worden en kleine beschadig heden aan de wanden moeten nog even herstel worden.

Dan komt volgende week aan het einde van de week de stukadoor om het plafond strak uit te stukadoren :)

quote:
De stijl van het huis wordt nu ook goed zichtbaar, complimenten daarvoor! Alles past bij elkaar en het geeft voor mijn gevoel een warme, gezellige maar ook rustige uitstraling ^O^
:s), de complimenten hiervoor gaan naar mijn O+

quote:
Ik dacht trouwens ook dat die houten vloer in de slaapkamer 'af' was... :@ Vind hem zo op de foto al wel mooi nl :)
:D, dit zijn nog gewoon kale underlaymentplaten, de basisvloer zeg maar _O-
pi_124751375
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 11:19 schreef Vonkenboer het volgende:

:D, dit zijn nog gewoon kale underlaymentplaten, de basisvloer zeg maar _O-
[ afbeelding ]
Oeps... :D van dichtbij lijkt het toch iets minder ja... ;)
Ben wel benieuwd wat je erop gaat leggen :)
  maandag 1 april 2013 @ 18:06:34 #92
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124762384
Dat is één van de dingen waar ik nu al spijt van heb, terwijl het huis nog niet af is. Ik heb géén underlayment platen gelegd toen ik alles gesloopt had boven. Er liggen nog de ouderwetse planken in van 1936. Naargelang het "project" vordert zie ik dat het zo krom als een hoepel is op sommige plekken.

Maar ja, ik heb nu al MDF plaatjes erop liggen, er zijn allemaal nieuwe wanden op gebouwd etc. etc. Dus... die blijven er maar in, dan maar klooien met ondervloer :P

Gaat mooi Vonk, wanneer ga je aan je zandbak beginnen? ;)
pi_124762966
Dat behangetje is lief! (niet mijn ding op zich maar jullie huis léént zich voor lief behang dus tóp.)
Nu zag ik vandaag geloof ik hetzelfde behang in óók een lieflijk huisje maar dan in de keuken.
* gaat zich rot zoeken*

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 01-04-2013 18:33:52 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_124763031
Gevonden *O* (maar slecht in plaatjes plakken -O- :@ : )
http://www.funda.nl/koop/(...)/fotos/#groot&foto-6
Wellicht niet helemaal hetzelfde maar lijkt er sterk op en zeker in deze stolpboerderij ook zó helemaal leuk O+
Waar het stinkt is het warm.
  maandag 1 april 2013 @ 19:24:24 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_124764903
Appeltje voor de dorst op de foto :?
  Moderator maandag 1 april 2013 @ 19:42:16 #96
92034 crew  Vonkenboer
pi_124765559
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:06 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is één van de dingen waar ik nu al spijt van heb, terwijl het huis nog niet af is. Ik heb géén underlayment platen gelegd toen ik alles gesloopt had boven. Er liggen nog de ouderwetse planken in van 1936. Naargelang het "project" vordert zie ik dat het zo krom als een hoepel is op sommige plekken.
Tjah, we liepen er tijdens de verbouwing eigenlijk tegen aan dat de vloer in ze algemeenheid toch vrij slecht was en hartstikke scheef was. Dat heeft ons toen doen besluiten om de vloer ook aan te pakken.

quote:
Gaat mooi Vonk, wanneer ga je aan je zandbak beginnen? ;)
We hebben al een tekening gemaakt hoe we de badkamer willen gaan indelen.
De eerste stap is dan ook de aanleg van het riool en het storten van de vloer.

Maar nu loop ik toch tegen een paar dingen aan..
Het strijdplan is als volgt.. :P

Het riool komt net naast het raam wat aan de zijkant van de badkamer zit; 25 cm onder de toekomstige hoogte van de afwerkvloer de ruimte binnen; uitgevoerd in pvc van 75mm.
Nu had ik het idee om in de badkamer een soort van "hoofdleiding" te leggen in 75 mm pvc buis; waarop ik dan met 50 mm pvc buis de toestellen als de wastafel, het bad en de douchedrain aansluit.
Zijn deze doorsneden eigenlijk voldoende ? Of moet het ergens nog groter dan wel kleiner ?

De buis naar de wastafel laat ik in de muur omhoog komen; maar kan ik dat het beste doen wat betreft de aansluitingen voor de drain en het bad ? Gewoon ongeveer op de toekomstige plek brengen en dan uit de vloer recht omhoog laten kijken ?

En dan straks gewoon op maat afzagen en dan met een bochtje 90 of als het mogelijk is met 2 x 45 graden aansluiten op het bad of de douche drain ?

Zijn er nog voor of nadelen van het leggen van het riool onder 10 cm dikke isolatie ?
Het riool ligt namelijk erg diep dus we zouden dan eerst het riool aanbrengen; daarover heen dan plastic om te voorkomen dat het water van het beton in de droge zandgrond trekt, daarover heen dan de isolatie van de vloer; en daar dan weer de wapening en uiteindelijk het beton er overheen.

Of is het sowieso beter/verstandiger om het riool over de isolatie te leggen i.p.v. eronder ?
  maandag 1 april 2013 @ 21:58:06 #97
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124772195
De rioolaansluiting van bad en drain zit met zij-aanvoer, normaliter. Je hebt ook Easy Drain met onder uitvoer. Die drains zijn trouwens standaard 40 met verloop naar 50, zover ik weet.

Bad zou je sowieso prima uit de vloer kunnen laten kijken. Douche zou ik nog even over nadenken. Je moet die drain plaatsen voor de vloer erin gaat (dekvloer) dus je giet de PVC pijpen ook in.

Je zocht volgens mij nog een drain? Kijk eens bij Sanison, RVS met standaard kunststof uitneembaar sifon, met flens en membraan doek erbij, 80 cm heb ik gekocht voor ¤89! Een Easy Drain is gauw 3-4 keer duurder, voor wat?

Wat betreft die hoofd riool leiding lijkt mij een goed idee, als je alles netjes op afschot weet te krijgen lijkt me dat prima werken. 50 is overigens zover ik weet voldoende voor al jouw toepassingen. Wasbak is 40, douche 50, bad ook 50 volgens mij..
  maandag 1 april 2013 @ 22:00:24 #98
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124772363
Je rioolplan ziet er goed uit, 75 als hoofdriool is ook groot genoeg. 50 mm naar je bad en douchedrain is ook prima. Naar de wastafel zou 40 ook volstaan, maar zoals je zelf als voorstel om met 50 in de muur te eindigen is een goed idee.

Waar laat je de leidingen uitkomen?, de afvoer voor de wastafel spreekt voorzich, die van de badkuip laat je zo dicht mogelijk bij de afvoerplug van de badkuip uitkomen en die van de drain ook. Beide komen recht uit de vloer. Hierop kun je met een 90 graden bocht zo verder werken.
  maandag 1 april 2013 @ 22:07:03 #99
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_124772753
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:58 schreef Gieliovd het volgende:
De rioolaansluiting van bad en drain zit met zij-aanvoer, normaliter. Je hebt ook Easy Drain met onder uitvoer. Die drains zijn trouwens standaard 40 met verloop naar 50, zover ik weet.

Bad zou je sowieso prima uit de vloer kunnen laten kijken. Douche zou ik nog even over nadenken. Je moet die drain plaatsen voor de vloer erin gaat (dekvloer) dus je giet de PVC pijpen ook in.

Je zocht volgens mij nog een drain? Kijk eens bij Sanison, RVS met standaard kunststof uitneembaar sifon, met flens en membraan doek erbij, 80 cm heb ik gekocht voor ¤89! Een Easy Drain is gauw 3-4 keer duurder, voor wat?

Wat betreft die hoofd riool leiding lijkt mij een goed idee, als je alles netjes op afschot weet te krijgen lijkt me dat prima werken. 50 is overigens zover ik weet voldoende voor al jouw toepassingen. Wasbak is 40, douche 50, bad ook 50 volgens mij..
Niks meer aan toe te voegen. ^O^
pi_124773061
Nog rekening houden met een ontstoppingsveer vanuit de douchedrain? Dan is 2 x 45 graden bocht plezieriger dan één haakse bocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')