ik wel, maar het hangt er maar net vanaf waar je gaat zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
snap wel dat je niet na elke stop gaat controleren maar komop... tussen de grote steden.Ben nog nooit tussen Amersfoort en Rotterdam gecontroleerd.
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:12 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn gevoel doen ze dat in Duitsland anders: de conducteur loopt vrij vaak langs, maar onthoudt wie hij al heeft gecontroleerd en laat die reizigers met rust.
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..quote:Op zondag 24 februari 2013 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vond dat in Schotland zo mooi: intercity Edinburgh naar het noorden, conducteur komt na elke stop langs, vraagt hardop wie er zojuist is ingestapt, controleert die kaartjes en loopt door
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Als die dat doet in de stilte coupé in Nederland..![]()
"Goedemorgen, welkom in de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht. Ik herhaal, dit is de Intercity naar Alkmaar Noord, Alkmaar, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Amstel, Utrecht Centraal, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Roermond, Sittard en Maastricht."quote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Om om te roepen dat mensen stil moeten zijn als ze in de stiltecoupé zittenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Ik heb het twee weken terug nog meegemaakt. Tussen Maastricht en Eindhoven werden we gecontroleerd en vervolgens kwam-tie na Eindhoven nog een keer voorbij om te controleren maar had-ie ons nog onthouden. Echt een zeldzaamheid in Nederland inderdaad.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:15 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland kunnen ze dat vaak niet. Of dat aan de HC ligt of aan dat er vaak in- en uitgestapt wordt laat ik in het midden.
Vergeleken met "alweer moeten inchecken terwijl ik mijn handen vol heb met bagage" vereist gecontroleerd worden met boek een stuk minder jongleerwerk. Om maar te zwijgen over sluitende poortjes die proberen de koffie uit je hand te meppenquote:Op zondag 24 februari 2013 21:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Op Amsterdam - Maastricht maken ze volgens mij meestal wel een rondje of twee
Maar ja de reiziger wil enerzijds gecontroleerd worden ("anders heb ik voor niks betaald!") en anderzijds weer niet te vaak tijdens de reis ("alweer een controle terwijl ik net lekker m'n boek aan het lezen ben?"). Delicaat balanceren geblazen
maar dat mag dan weer niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:
Daarom moet je ook gewoon door het poortje lopen wat open staat
Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.quote:
In die ouderwets-achtige coupérijtuigen in Oost-Europa (en ik neem aan ook in de ÖBB-rijtuigen tot voor kort in de Benelux-trein?) kan je per coupé licht + geluid zelf instellen.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Waarom werkt de omroep eigenlijk nog wel in de stiltecoupé!?
Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Jawel hoor, als je maar gewoon incheckt is dat geen probleem.
Maar zodra ze definitief dicht gaan moet er wel een koffie-detector worden ingebouwd. Het zou natuurlijk uit den boze zijn als 's ochtends de koffie uit je handen wordt geramd
iedere twee minuten een trein tijdens de spits.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:06 schreef WhiteJoker het volgende:
Hogesnelheidstreinen in Japan. Met onder meer draaibare stoelen voor meer comfort, andere vorm kop om geluidsdruk tegen te gaan, ander soort pantograaf en een maglev Shinkansen proef die nu al 581 km/u kan rijden. Bovendien heeft het hele hogesnelheidssysteem een bizar veiligheidsniveau: 0 passagiersdoden sinds de opening.
Dat zal je leren! Moet je de koffie maar halen als je al door het poortje heen bent!quote:Op zondag 24 februari 2013 22:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Klopt. En 't is nog dure koffie ook, 2 euro. Echt zonde dan.
Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?quote:Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In die offline hafas op ios en android staat Ook niet de nachttrein van luxemburg naar nice. Ik vind dat een kwalijke zaak.
Nee, hoezo?quote:Op zondag 24 februari 2013 22:31 schreef b2py het volgende:
[..]
Al gemaild, getweet, gefacebooked, gepostduifd?
Dat is technisch onmogelijk om een heel uur vol te houden met de afwijkende stoppatronen die ze hebben.quote:Op zondag 24 februari 2013 22:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
iedere twee minuten een trein tijdens de spits.ze zien je aankomen bij de NS
Ken verhalen genoeg van mensen die dan gewoon hun mond hielden en zodoende Hannover-Berlin zwart konden rijden.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:16 schreef greavy het volgende:
[..]
In Duitsland doen ze het ook in de RE5 Emmerich-Koblenz hoor. Daar wordt je niet 5x op één rit gecontroleerd. Dan passeert hij je. Of ze roepen "Zugestiegene?"
In de ICE en IC doen ze dat ook
Weet ik veelquote:Op zondag 24 februari 2013 23:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze zitten niet op facebook of twitter he?
Boeiendquote:Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgische Crossrail:
Deze loc heeft in Nederland volgens mij gereden voor ITLquote:Op zondag 24 februari 2013 23:54 schreef James1988 het volgende:
Gespot op Facebook, de eerste elektrische locomotief voor het Belgisch/Zwitserse Crossrail:
[ afbeelding ]
Deze zal gaan rijden tussen Genk Goederen en Aachen West. Logo's volgen nog.
Dan niet hoor, zuurpruim.quote:Op zondag 24 februari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boeiend
What's next? "de eerste donkergrijsmetallic opel astra voor klusbedrijf Fles BV"? Nobody gives a fuck
Zo'n 186 hebben we toch al tachtig miljoen keer gezien man. Leuk hoor, een foto van een trein. Maar ga niet doen of het iets speciaals is of zoquote:
Een 186 op zich is niet speciaal, nee. Die zien we iedere dag op de HSL en voor vele andere goederentreinen.quote:Op maandag 25 februari 2013 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n 186 hebben we toch al tachtig miljoen keer gezien man. Leuk hoor, een foto van een trein. Maar ga niet doen of het iets speciaals is of zo
Een e-loc voor een badslipperexpress heeft zijn voordelen, Fles. De treinen trekken over het algemeen iets sneller op en hebben vaak een hogere Vmax, waardoor ze beter hun treinpad kunnen houden en reizigersmeuk meer door kan rijdenquote:Op maandag 25 februari 2013 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n 186 hebben we toch al tachtig miljoen keer gezien man. Leuk hoor, een foto van een trein. Maar ga niet doen of het iets speciaals is of zo
Hou je op, klierjoch?quote:Op maandag 25 februari 2013 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een e-loc voor een badslipperexpress heeft zijn voordelen, Fles. De treinen trekken over het algemeen iets sneller op en hebben vaak een hogere Vmax, waardoor ze beter hun treinpad kunnen houden en reizigersmeuk meer door kan rijden
Tuurlijk, plen maar wat.quote:Op maandag 25 februari 2013 00:48 schreef Monopoly het volgende:
Komt er nog een lente/zomer tour, aangezien ik het nieuwjaarsrondje moest missen ?
Voor jou lijkt dit me wel watquote:
OV-Kroegentochtquote:Op maandag 25 februari 2013 00:53 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Voor jou lijkt dit me wel wat( zou ik zelf ook nog wel een keer willen ondernemen
)
The Ale Trail
http://www.realaletrail.net/
Met de trein in en uitstappend om naar een pub te gaan. Over 8 dorpen verspreid liggen er pubs.
Zag daar wat over in dat filmpje over Britain on Track
Tof, wat en waar hebben jullie dat gedaan ?quote:Op maandag 25 februari 2013 00:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OV-Kroegentocht![]()
Heb er in mijn studententijd 2 gewonnen
Ja maar dan wel woest ver weg. Beetje wat ik toen met Zug-Chef en nog 2 gasten in 2007 gedaan heb, dat was awesomequote:Op maandag 25 februari 2013 00:58 schreef Monopoly het volgende:
Maar voor een echte voorjaars/lente rit lijkt het me wel leuk om wat bijzonders te zoeken in Duitsland. Misschien met een (goedkoop) hotel erbij voor een overnachting.
Uiteraard mits Biergarten.
Eentje was met kroegen in Ede Arnhem Nijmegen Oss Den Bosch en terug, en eentje naar het westen met eindkroeg in Woerden. Niet al te gek spannend op zich, maar wel leuk om weer eens te doen natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2013 01:00 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Tof, wat en waar hebben jullie dat gedaan ?
Ik zit er ook over te denken om voor een vrijgezellenfeest zoiets te organiseren.
Reed t/m half januari voor CapTrain.quote:Op maandag 25 februari 2013 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze loc heeft in Nederland volgens mij gereden voor ITL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |