Is geen striae. Ik heb het ook weleens na een training. Mijn beide schouders, kont en rug zitten er dan onder...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:32 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
Is dan wss geen striae. Heb t ook wel eens gehad, beide schouders helemaal naar de klote door allemaal rode strepen erover. Denk dat t iets met aderen oid was, na een weekje (geloof ik) was t alweer weg
Ja ik neem het ook altijd. Slaapt er dieper door.quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:57 schreef Hiatus het volgende:
Heb ZMA besteld en binnen.
Kan je testosteron verhogen , en kan ook helpen voor betere nachtrust.
Iemand ervaring mee? of mening?
Welke heb je? En waar gekocht?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik neem nu zo'n 2 weken Zink en ik moet zeggen dat het echt de whey acne vermindert, vooral op mijn rug en schouders
WHAT!!! Er staat toch rundersperma op de verpakking? !!!quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de nieuwste whey bevat paardensperma voor die extra gains!
Broscience:quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:53 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Oké, vraagje aan de mensen die zich er in verdiept hebben: Afgelopen dinsdag had mijn trainer de kolder in zijn kop. Gevolg: ik heb NU NOG spierpijn in mijn benen. Mij is altijd gezegd: niet zeuren maar beuren (ander woord voor "tillen", dus: "doortrainen"). Maar aangezien ik vanavond niet naar de training kan, wegens werk, heb ik de vrijheid om te beslissen of ik prive nu wel of niet de beentjes ga belasten.
De vraag is dus: Is spierpijn een teken dat de spier nog niet voldoende hersteld is?
Met andere woorden: De benen nu juist belasten of ontzien voor het beste resultaat?
Dat je er geen blessures van krijgt,dat weet ik inmiddels wel. (heb wel wat ervaringquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Broscience:
Zolang ik nog spierpijn voel, doe ik niets.
Dit om blessures te voorkomen.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 09:53 schreef incompetente-palpeerder het volgende:
Oké, vraagje aan de mensen die zich er in verdiept hebben: Afgelopen dinsdag had mijn trainer de kolder in zijn kop. Gevolg: ik heb NU NOG spierpijn in mijn benen. Mij is altijd gezegd: niet zeuren maar beuren (ander woord voor "tillen", dus: "doortrainen"). Maar aangezien ik vanavond niet naar de training kan, wegens werk, heb ik de vrijheid om te beslissen of ik prive nu wel of niet de beentjes ga belasten.
De vraag is dus: Is spierpijn een teken dat de spier nog niet voldoende hersteld is?
Met andere woorden: De benen nu juist belasten of ontzien voor het beste resultaat?
http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_onset_muscle_sorenessquote:Although delayed onset muscle soreness is a symptom associated with muscle damage, its magnitude does not necessarily reflect the magnitude of muscle damage.
Soreness is one of the temporary changes caused in muscles by unaccustomed eccentric exercise. Other such changes include decreased muscle strength, reduced range of motion and muscle swelling. It has been shown, however, that these changes develop independently in time from one another and that the soreness is therefore not the cause of the reduction in muscle function.
Soreness might conceivably serve as a warning to reduce muscle activity so as to prevent further injury. However, further activity temporarily alleviates the soreness, even though it causes more pain initially. Continued use of the sore muscle also has no adverse effect on recovery from soreness and does not exacerbate muscle damage. It is therefore unlikely that soreness is in fact a warning sign not to use the affected muscle
Voor t squatten rek en strek ik meestal wel ff snel, verder doe ik het niet. Nog nooit iets verrekt in de 1.5 jaar dat ik train. Denk dat het per persoon erg kan verschillen hoe gevoelig je bent voor blessures.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:44 schreef THEFXR het volgende:
80 % vergeet hier te rekken en te strekken
Gaat niet alleen om korte termijn gaat ook om de langere termijn, jammer dat weinig mensen hieraan denken en zonder redelijke warm up meteen beginnenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:57 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Voor t squatten rek en strek ik meestal wel ff snel, verder doe ik het niet. Nog nooit iets verrekt in de 1.5 jaar dat ik train. Denk dat het per persoon erg kan verschillen hoe gevoelig je bent voor blessures.
Die pads waar je je schouders onder doet duwen de naden van je t-shirt in je huid. Niks bijzonders, heb ik ook last van.quote:
Wat zou er dan kunnen gebeuren op lange termijn? Ik stretch bijna nooit en heb nergens last van/nog nooit ergens last van gehad.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:59 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om korte termijn gaat ook om de langere termijn, jammer dat weinig mensen hieraan denken en zonder redelijke warm up meteen beginnen
Is ook slecht voor je om te doen vooor de training,zeker als je gaat liftenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:44 schreef THEFXR het volgende:
80 % vergeet hier te rekken en te strekken
leuke bronquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:25 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
Is ook slecht voor je om te doen vooor de training,zeker als je gaat liften
http://fitnessparadisewor(...)on=content¶m=2_2
http://www.telegraph.co.u(...)-be-bad-for-you.htmlquote:
ik sprak in algemene vorm, niet perse voor je workoutquote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:31 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)-be-bad-for-you.html
Ook Rippetoe zegt dat statisch stretchen slecht voor je is voordat je gaat liften
Toch vraag ik me af of het wel zo'n goed idee is om je insuline continu via pieken en dalen (suiker) te laten verlopen. Langzame carbs en de daarbij behorende geleidelijke insuline-curve lijken me veel beter voor onder andere je insulineresistentie en -gevoeligheid.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hij wist het altijd al!
[ afbeelding ]
Choc mint WPC van bulk nutrients. Echt een bazenwinkel is dat. Ze formuleren zelf hun producten (seal of approval lijn) daadwerkelijk op basis van wetenschappelijke literatuurquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:03 schreef Bendoe het volgende:
[..]![]()
OT maar weer. Welke whey kopen jullie?
Dit zegt mijn ononderbouwde gevoel ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of het wel zo'n goed idee is om je insuline continu via pieken en dalen (suiker) te laten verlopen. Langzame carbs en de daarbij behorende geleidelijke insuline-curve lijken me veel beter voor onder andere je insulineresistentie en -gevoeligheid.
Toch verschilt het per persoon, en denk ik ook aan wat je gewend bent.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:01 schreef fathank het volgende:
Warming up zeker een kwartier, anders wordt het niks. Mijn spieren moeten echt warm zijn anders heb ik het gevoel dat ik alles afscheur. Ben al niet zo flexibel van mezelf, en al helemaal niet als ik koud ben. Koud kom ik ook lang niet zo diep met squats als ik warm ben.
Je gewrichten worden beschermd door je slijmbeurzen. Die zetten op/uit bij inspanning en dat duurt even.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:22 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Wat zou er dan kunnen gebeuren op lange termijn? Ik stretch bijna nooit en heb nergens last van/nog nooit ergens last van gehad.
true that; heb er nu niet veel last meer van sinds ik van whey merk veranderd ben maar eerder hielp het enorm.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik neem nu zo'n 2 weken Zink en ik moet zeggen dat het echt de whey acne vermindert, vooral op mijn rug en schouders
Tenzij je een full-body schema volgt raakt je schema wel aardig verneukt als je door spierpijn in je benen een upper body dag skipt. i.e.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Broscience:
Zolang ik nog spierpijn voel, doe ik niets.
Dit om blessures te voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |