abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:09:13 #251
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_123254498
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 09:49 schreef Ereinion het volgende:

Waarom kan je je niet voorstellen dat Lance de zaak verliest?
Omdat US Postal, afgezien van een kostenvergoeding voor overzeese stembiljetten en gehandicaptenpost, helemaal geen overheidsgeld krijgt.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:20:17 #252
39333 Zelva
pi_123254960
quote:
:')!

Slechtere journalistiek is echt niet mogelijk.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:22:17 #253
39333 Zelva
pi_123255047
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:50 schreef DeeBee het volgende:
Die Chinees dan, die iedereen op een paar minuten reed in de Tour of Langkawi... _O-
Vroege vlucht. Begon met 11 minuten voorsprong aan de klim.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 23-02-2013 22:16:00 ]
pi_123255106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vroege vlucht. Begon met 11 minuten aan de voorsprong aan de klim.
Idd. Je kan dus ook zeggen dat de toppers op de klim zo'n 9 minuten op hem goedmaakten.
pi_123255149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:20 schreef Zelva het volgende:

[..]

:')!

Slechtere journalistiek is echt niet mogelijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Let op: Het zijn sporten waarvan mensen denken dat het meeste gebruikt wordt, niet dat het daadwerkelijk zo is.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:27:47 #256
39333 Zelva
pi_123255293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

[..]

Nou en?

Wielrennen is continu in het nieuws wat betreft doping. Natúúrlijk staat dat bovenaan, duh. Wat heeft zo'n onderzoek voor zin als het louter wordt bepaald door mediaperceptie?

Maar daar waren ze zelf ook al achter:

quote:
Na al het nieuws rondom dopingperikelen is het niet verwonderlijk dat liefst 90% uit een lijstje van 10 sporten aangeeft te vermoeden dat in het wielrennen het dopinggebruik het hoogst is.
Waarom doe je zo'n onderzoek dan? :')!
pi_123255376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Idd. Je kan dus ook zeggen dat de toppers op de klim zo'n 9 minuten op hem goedmaakten.
Als zelfs DeeBee aan scorebordjournalistiek gaat doen weet ik het ook niet meer ;(
pi_123255669
Ah shit jongens, lees ik een keer niet goed een wedstrijdverslag... ;( Hele dag gewerkt en niet echt alles doorgelezen, zal volgende keer m'n (slechte) verdenkingen checken! :P

Vond het al echt compleet bizar dat die gast waar ik nog nooit van gehoord had, de rest op een paar minuten kreeg gereden, maar apart koersverloop dus zo te lezen. :+ _O-
Jack does it in real time...
pi_123255756
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:36 schreef DeeBee het volgende:
Ah shit jongens, lees ik een keer niet goed een wedstrijdverslag... ;( Hele dag gewerkt en niet echt alles doorgelezen, zal volgende keer m'n (slechte) verdenkingen checken! :P

Vond het al echt compleet bizar dat die gast waar ik nog nooit van gehoord had, de rest op een paar minuten kreeg gereden, maar apart koersverloop dus zo te lezen. :+ _O-
En juist jij was mijn hoop in bange dagen op fok ;(
  zondag 24 februari 2013 @ 13:02:12 #260
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_123271868
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:49 schreef rubbereend het volgende:
In de paardensport zijn ze vrij streng daar mag een paard helemaal geen medicijnen meer krijgen in aanloop naar een wedstrijd toch?
Nou, hier in België mogen renpaarden niet naar de slacht omdat ze net meer medicijnen krijgen dan gewone paarden, dus of je dat dan zo streng kunt noemen.
En dan krijg je natuurlijk (vorige week) op het nieuws te horen dat er hier honderden renpaarden toch op slinkse wijze geslacht zijn en verwerkt in voeding.
pi_123272063
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:02 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Nou, hier in België mogen renpaarden niet naar de slacht omdat ze net meer medicijnen krijgen dan gewone paarden, dus of je dat dan zo streng kunt noemen.
En dan krijg je natuurlijk (vorige week) op het nieuws te horen dat er hier honderden renpaarden toch op slinkse wijze geslacht zijn en verwerkt in voeding.
De rensport is misschien een apart verhaal, maar bij het springen en dressuur zijn ze streng.
pi_123272643
Bij Studio Sport tussen 14u00 tot 14u40 zijn Elijzen en Kemna te gast.
pi_123272878
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij Studio Sport tussen 14u00 tot 14u40 zijn Elijzen en Kemna te gast.
Hopelijk praat Elijzen net zoals hij tweet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123274888
Uit het algemene wielertopic:

quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:51 schreef borisz het volgende:
janduffhues twitterde op zondag 24-02-2013 om 13:30:03 Volgens NRC wilden "jonge redacteuren van Studio Sport" helemaal stoppen met wielerverslaggeving. als waar: wat een hypocriete onbenullen... reageer retweet
Iemand het volledige artikel?

Hebbes

[quote]Minder wielrennen live op tv, een zakelijker commentaar, minder sterke verhalen bij de Avondetappe 's avonds laat na de koers, en minder gezelligheid op de radio. Zo wil de NOS dit seizoen zijn verslaggeving aanpassen. De recente ontwikkelingen waren aanleiding de verslaggeving tegen het licht te houden, stelt de NOS. ,,Als het om rechtstreekse verslaggeving gaat, beperken we ons nog nadrukkelijker tot de hoofdacts", zegt Maarten Nooter, hoofdredacteur sport van NOS Nieuws. Deze zaterdag zendt de omroep voor het eerst niet de semiklassieker Omloop Het Nieuwsblad uit en zondagmiddag is er geen live verslag van Kuurne-Brussel-Kuurne. Het wielrennen helemaal staken, zoals jonge redacteuren van Studio Sport wilden, was geen optie. ,,Maar we gaan niet meer uitzenden zodra de organisator beelden levert", zegt Nooter, onder meer verwijzend naar Tourverslagen van bergritten die zes uur konden duren. ,,Doseren is het sleutelwoord, zowel qua keuzes als qua toon." Het moet zakelijker, journalistieker, minder heroïsch.

,,Ik kan me hierin vinden", zegt Mart Smeets, al vier decennia hét wielergezicht op tv. ,,Maar moet ik nu zeggen: kijkers, dit zijn de nummers één, twee en drie, maar dat kan over een jaar een heel ander lijstje zijn? Denk ik niet. Minder heroïsch? We kunnen minder verwijzen naar het verleden. Minder euforisch? Zijn we al. Ik vind mezelf niet zo'n schreeuwer - de laatste keer dat ik me liet gaan was in 1985, toen Joop Zoetemelk wereldkampioen werd. En collega Maarten Ducrot is dat al helemaal niet. Hij is de romanticus, voelt de pijn als een renner van zijn fiets valt."
In hoeverre is het geloofwaardig dat een oud-renner als Ducrot nu commentaar geeft?

Hoofdredacteur Nooter: ,,Maarten heeft gezegd dat hij ooit iets heeft gebruikt wat niet mocht. Daarmee is het klaar." Opheldering van oud-renner Michael Boogerd, die wordt genoemd in het dopingdossier, is niet aan de orde, zegt Nooter. Boogerd werkt niet meer voor de NOS. ,,Wij zijn wel benieuwd van Michael te horen wat er nou wel en niet is gebeurd in zijn loopbaan." Het wielrennen blijft journalistiek uitermate relevant, zegt Nooter.

,,Als media hun verslaggeving aanpassen, hebben ze de afgelopen 25 jaar zitten slapen." Raymond Kerckhoffs, wielerverslaggever van De Telegraaf, vindt het onzin na het vernietigende Usada-rapport over het dopingnetwerk van Lance Armstrong en alle dopingbekentenissen die erop volgden, de sport te boycotten of op een andere wijze verslag te doen. ,,De echte verandering kwam bij mij vijftien jaar geleden, in de dopingtour van 1998", zegt Kerckhoffs. ,,Toen heb ik me afgevraagd hoe het verder moest met de sport en hoe groot de problemen waren. Als je dat nu pas doet, ga je alleen mee met de hype."

De Nederlandse kranten lijken aan de vooravond van het nieuwe wielerseizoen weinig te veranderen aan de verslaggeving. Natuurlijk, doping zal een (nog) grotere rol spelen, erkennen de verslaggevers en beleidsmakers, maar een fundamentele verandering is nog ver weg. En van minder aandacht voor wielrennen is vooralsnog helemaal geen sprake.

,,We doen dezelfde koersen als afgelopen jaar", zegt Marije Randewijk, chef sport en wielerverslaggever van de Volkskrant. ,,En we gaan er niet opeens 'anders' verslag van doen. We stellen altijd vragen als er reden is renners te verdenken. Hebben we altijd gedaan en blijven we doen. Het is journalistiek gezien een geweldig interessante tijd. Dan moet je niet opeens doen alsof de sport niet bestaat."

Met een boycot is niemand geholpen, vindt Edo Sturm, wielerverslaggever van Trouw. ,,Je kan deze sport heel kritisch benaderen, zonder totale boycot. Het is hier een van de grootste sporten. Als je stopt met verslaggeving, krijg je veel boze lezersbrieven. Die afweging moet je maken."

Harry Meijer, chef sport van NRC Handelsblad: ,,We hebben in onze berichtgeving wielrennen altijd serieus benaderd. De afgelopen tijd hebben we veel geïnvesteerd in dopingonderzoek, die lijn zullen we doortrekken. De wielersport heeft een geloofwaardigheidsprobleem en daar kunnen we in de berichtgeving niet omheen."
Bij de NOS zijn ze echt de weg kwijt.

Nu Elijzen en Kemna bij Studio Sport.
pi_123274964
Ho, ho Dione niet te enthousiast over de zege van Luca Paolini.
pi_123275265
:O
pi_123275392
Eerst weer een samenvatting van de afgelopen maanden :').
sig verwijderd door FA
pi_123275503
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:09 schreef Ambrosius het volgende:
Recyclen van de afgelopen maanden. :O
pi_123275512
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:09 schreef Ambrosius het volgende:
En dat mag niet omdat?
pi_123275535
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:12 schreef alpeko het volgende:

[..]

En dat mag niet omdat?
Wat voegt het toe?
pi_123275542
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:12 schreef alpeko het volgende:

[..]

En dat mag niet omdat?
We dat onderhand kunnen dromen.
sig verwijderd door FA
pi_123275609
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wat voegt het toe?
Dat geldt natuurlijk ook voor de meeste posts in dit topic :)
Dan kijk je even niet...
pi_123275657
Natuurlijk maar wij zijn de wielerfans en geen professionele journalisten.
Ik was wel benieuwd naar deze discussie en hoopte op een nieuwe invalshoek. Het werkt natuurlijk ook niet mee dat Dione niet kan interviewen.
pi_123275707
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

We dat onderhand kunnen dromen.
Mevrouw van Zetten uit Tiel niet.

Was van de week op een verjaardag en ging het ook over wielrennen en doping. Moest me bij wijze van spreken bijna verantwoorden bij vrienden waarom ik nog naar die sport keek. Toen ik zei dat Zoetemelk meerdere malen gepakt was en tien minuten tijdstraf kreeg en andere sporters, waaronder voetballers ook klant waren van Fuentes (dus dat doping van alle tijden en sporten was), viel hun bek open... :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_123275798
Ik weet eigenlijk niet wat ik nu storender vind, de onwetendheid van mevrouw Van Zetten uit Tiel of de belerende toon van de NOS t.o.v. mevrouw Van Zetten uit Tiel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')