quote:1º Dani Navarro (Cofidis)
2º Bauke Mollema (Blanco)
3º Alejandro Valverde (Movistar Team)
quote:1º Dani Navarro (Cofidis)
2º Bauke Mollema (Blanco)
3º Alejandro Valverde (Movistar Team)
4º Robert Gesink (Blanco)
5º Luis Ángel Maté (Cofidis)
6º Igor Antón (Euskaltel-Euskadi)
7º Davide Rebellin (CC Polsat)
8º Jakob Fuglsang (Astana)
9º Jonathan Hivert (Sojasun)
10º Enzo Moyano (Caja Rural)
3e worden.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:27 schreef Pedroso het volgende:
Bauke wel prima in vorm dus. Kan in de Tirreno ook wel wat denk ik.
en voetbal ook maar een deeltje, ik vind het eigenlijk ook de verantwoording van de NOS om aandacht te besteden aan de vrouwen eredivisie.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 10:08 schreef Evertjan het volgende:
NOS is alleen fout in mijn ogen bezig daar zich steeds meer alleen maar te focussen op het voetbal er lijkt wel geen andere sport te bestaan volgens de NOS
Meneer heeft geen zin om nat te worden ofzo?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:40 schreef Steven184 het volgende:
Gran Premio Città di Lugano: Due the bad weather forecast for the upcoming weekend, World Champion Philippe Gilbert will not start in Lugano. Instead of this he will stay and train in Monaco to prepare for the teams next big objective of the season - the World Tour stage race Paris Nice - as best as possible.
SPT / Omloop het Nieuwsblad & Kuurne - Brussel Kuurne 2013 #1quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:04 schreef heywoodu het volgende:
Zit nog maar net te kijken, wie zitten er in de groep achter de 2 koplopers? Wynants, Roelandts, Chavanel, Thomas en..?
Das waar, excuusquote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
SPT / Omloop het Nieuwsblad & Kuurne - Brussel Kuurne 2013 #1
Wat doet Navarro eigenlijk bij Cofidis? Hij is toch de meesterknecht van Contador? Of wou hij eens wat meer eigen kansen krijgen?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:17 schreef TheArt het volgende:
Ja hoor, Mollema weer net niet gewonnen![]()
Vuelta a Murcia (dit jaar eendagskoers):
[..]
Oh, Anton leeft ook nog.quote:
Dat tweede ja.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 16:12 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Wat doet Navarro eigenlijk bij Cofidis? Hij is toch de meesterknecht van Contador? Of wou hij eens wat meer eigen kansen krijgen?
nos.nlquote:Kuurne-Brussel-Kuurne afgelast
Toegevoegd: zondag 24 feb 2013, 11:19
Kuurne-Brussel-Kuurne gaat zondag niet door. De organisatie en de politie kunnen de veiligheid van de renners en de toeschouwers niet garanderen door de sneeuwval.
(later meer
Is Danny Nelissen nu ontslagen?quote:Op zondag 24 februari 2013 11:57 schreef Drebbelman het volgende:
Eurosport gaat woensdag wel live Le Samyn uitzenden.
Robert heeft er zin in zeg dit jaar.quote:3 GESINK, Robert (NED/Blanco)
18 URTASUN, Pablo (Euskaltel-Euskadi)
51 BIZKARRA, Mikel (Euskadi)
134 DE LA CRUZ, David (NetApp)
Iemand het volledige artikel?twitter:janduffhues twitterde op zondag 24-02-2013 om 13:30:03Volgens NRC wilden "jonge redacteuren van Studio Sport" helemaal stoppen met wielerverslaggeving. als waar: wat een hypocriete onbenullen... reageer retweet
quote:Minder wielrennen live op tv, een zakelijker commentaar, minder sterke verhalen bij de Avondetappe 's avonds laat na de koers, en minder gezelligheid op de radio. Zo wil de NOS dit seizoen zijn verslaggeving aanpassen. De recente ontwikkelingen waren aanleiding de verslaggeving tegen het licht te houden, stelt de NOS. ,,Als het om rechtstreekse verslaggeving gaat, beperken we ons nog nadrukkelijker tot de hoofdacts", zegt Maarten Nooter, hoofdredacteur sport van NOS Nieuws. Deze zaterdag zendt de omroep voor het eerst niet de semiklassieker Omloop Het Nieuwsblad uit en zondagmiddag is er geen live verslag van Kuurne-Brussel-Kuurne. Het wielrennen helemaal staken, zoals jonge redacteuren van Studio Sport wilden, was geen optie. ,,Maar we gaan niet meer uitzenden zodra de organisator beelden levert", zegt Nooter, onder meer verwijzend naar Tourverslagen van bergritten die zes uur konden duren. ,,Doseren is het sleutelwoord, zowel qua keuzes als qua toon." Het moet zakelijker, journalistieker, minder heroïsch.
,,Ik kan me hierin vinden", zegt Mart Smeets, al vier decennia hét wielergezicht op tv. ,,Maar moet ik nu zeggen: kijkers, dit zijn de nummers één, twee en drie, maar dat kan over een jaar een heel ander lijstje zijn? Denk ik niet. Minder heroïsch? We kunnen minder verwijzen naar het verleden. Minder euforisch? Zijn we al. Ik vind mezelf niet zo'n schreeuwer - de laatste keer dat ik me liet gaan was in 1985, toen Joop Zoetemelk wereldkampioen werd. En collega Maarten Ducrot is dat al helemaal niet. Hij is de romanticus, voelt de pijn als een renner van zijn fiets valt."
In hoeverre is het geloofwaardig dat een oud-renner als Ducrot nu commentaar geeft?
Hoofdredacteur Nooter: ,,Maarten heeft gezegd dat hij ooit iets heeft gebruikt wat niet mocht. Daarmee is het klaar." Opheldering van oud-renner Michael Boogerd, die wordt genoemd in het dopingdossier, is niet aan de orde, zegt Nooter. Boogerd werkt niet meer voor de NOS. ,,Wij zijn wel benieuwd van Michael te horen wat er nou wel en niet is gebeurd in zijn loopbaan." Het wielrennen blijft journalistiek uitermate relevant, zegt Nooter.
,,Als media hun verslaggeving aanpassen, hebben ze de afgelopen 25 jaar zitten slapen." Raymond Kerckhoffs, wielerverslaggever van De Telegraaf, vindt het onzin na het vernietigende Usada-rapport over het dopingnetwerk van Lance Armstrong en alle dopingbekentenissen die erop volgden, de sport te boycotten of op een andere wijze verslag te doen. ,,De echte verandering kwam bij mij vijftien jaar geleden, in de dopingtour van 1998", zegt Kerckhoffs. ,,Toen heb ik me afgevraagd hoe het verder moest met de sport en hoe groot de problemen waren. Als je dat nu pas doet, ga je alleen mee met de hype."
De Nederlandse kranten lijken aan de vooravond van het nieuwe wielerseizoen weinig te veranderen aan de verslaggeving. Natuurlijk, doping zal een (nog) grotere rol spelen, erkennen de verslaggevers en beleidsmakers, maar een fundamentele verandering is nog ver weg. En van minder aandacht voor wielrennen is vooralsnog helemaal geen sprake.
,,We doen dezelfde koersen als afgelopen jaar", zegt Marije Randewijk, chef sport en wielerverslaggever van de Volkskrant. ,,En we gaan er niet opeens 'anders' verslag van doen. We stellen altijd vragen als er reden is renners te verdenken. Hebben we altijd gedaan en blijven we doen. Het is journalistiek gezien een geweldig interessante tijd. Dan moet je niet opeens doen alsof de sport niet bestaat."
Met een boycot is niemand geholpen, vindt Edo Sturm, wielerverslaggever van Trouw. ,,Je kan deze sport heel kritisch benaderen, zonder totale boycot. Het is hier een van de grootste sporten. Als je stopt met verslaggeving, krijg je veel boze lezersbrieven. Die afweging moet je maken."
Harry Meijer, chef sport van NRC Handelsblad: ,,We hebben in onze berichtgeving wielrennen altijd serieus benaderd. De afgelopen tijd hebben we veel geïnvesteerd in dopingonderzoek, die lijn zullen we doortrekken. De wielersport heeft een geloofwaardigheidsprobleem en daar kunnen we in de berichtgeving niet omheen."
Zie doping topicquote:Op zondag 24 februari 2013 14:13 schreef Tommeke het volgende:
Nietszeggend gelul om de tijd de doden...
Zend dan een overzicht van de 100 mooiste goals van Dennis Bergkamp uit ofzo.
Iemand het volledige artikel?twitter:janduffhues twitterde op zondag 24-02-2013 om 13:30:03Volgens NRC wilden "jonge redacteuren van Studio Sport" helemaal stoppen met wielerverslaggeving. als waar: wat een hypocriete onbenullen... reageer retweet
twitter:raykerckhoffs twitterde op zondag 24-02-2013 om 13:45:33Volgens NRC wilde jonge redacteuren bij de NOS helemaal de stekker uit het wielrennen trekken net zoals bij ARD en ZDF.... reageer retweet
Iig zijn het mensen die de sport niet doorhebben. Als je (als sportvolger) niet beseft dat er in andere sporten net zoveel gebruikt wordt, dan ben je echt ziende blind. Alleen de Fuentes-zaak zegt al genoeg. En dan heb je ook nog alle dopingevallen in de atletiek, langlaufen etc. etc.quote:Op zondag 24 februari 2013 15:32 schreef Sheepcidus het volgende:
Heb het idee dat er in de NOS redactie te veel mensen zitten met geen sporthart.
Vooral een voetbalhart, meeste presentatoren en verslaggevers zijn toch primair gericht op voetbal.quote:Op zondag 24 februari 2013 15:32 schreef Sheepcidus het volgende:
Heb het idee dat er in de NOS redactie te veel mensen zitten met geen sporthart.
Je 2 beste sprinters opsplitsen is niet echt innoverend.quote:
En zo'n koers is dan 1.HC, terwijl Kuurne-Brussel-Kuurne 1.1 is met op de startlijst oa Cavendish, Greipel, Boasson Hagen, Farrar en Demare..quote:1. Mark Renshaw (Blanco Pro Cycling Team)
2. Reinardt Janse van Rensburg (Argos-Shimano)
3. Francesco Lasca (Caja Rural)
4. Juan José Lobato (Euskaltel)
5. Stephane Poulhies (Cofidis)
6. Francisco Ventoso (Movistar Team)
7. Bartlomiej Matysiak (CCC)
8. Nikita Novikov (Vacansoleil-DCM)
9. Fabien Schmidt (Sojasun)
10. Danny Van Poppel (Vacansoleil-DCM)
2012quote:Op zondag 24 februari 2013 17:26 schreef Pedroso het volgende:
Renshaw's eerste overwinning zeker in dienst van Rabo / Blanco ?
Ah, ok. Die heeft zijn geld er dus dik uitgehaaldquote:
quote:
Clasica de Almeria is volgens mij ook gewoon een 1.1 koers hoor.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En zo'n koers is dan 1.HC, terwijl Kuurne-Brussel-Kuurne 1.1 is met op de startlijst oa Cavendish, Greipel, Boasson Hagen, Farrar en Demare..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |