abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123063966
Zwangerschap & geboorte

14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

16 september: Kleurdoos
27 september: Ymme
27 september: Spewey
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
04 oktober: Babbel1
16 oktober: Frezan
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 19-02-2013 22:04:25 ]
pi_123064123
Nou, op hoeveel baby's rekenen we in dit topic??
pi_123064158
Knetterkrankjorum en JJH krijgen ook samen een (FOK!) kindje in april
pi_123064233
Ik geloof wel dat knetterkrankjorum in de lijst heeft gestaan :Y maar als ze hier nooit posten wordt dat er op den duur ook weer uitgehaald.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:00:10 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123064445
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:52 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, op hoeveel baby's rekenen we in dit topic??
Hangt ervan af hoe snel we gaan :P maar met het gemiddelde van 1 topic per dag denk ik geen :') . Maar in het volgende topic hopen we uiteraard op mijn baby! Al lijkt het me wijs niets te verwachten voor het weekend :7
pi_123064567
Nou... -O-
pi_123064580
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ik geloof wel dat knetterkrankjorum in de lijst heeft gestaan :Y maar als ze hier nooit posten wordt dat er op den duur ook weer uitgehaald.
Dat klopt, die hebben idd in de lijst gestaan.
pi_123064655
Ik heb zojuist een high tea gereserveerd voor vrijdag, als wij ons geregistreerd partnerschap hebben afgesloten. Heb er nu al zin in :9 :Y)
pi_123065005
Oeh een high tea O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:55 #10
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123065148
Ik ga binnenkort high winen :D

Oh sorry verkeerde topic })
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123065316
Isis o|O
LB wat leuk! O+ misschien overbodig maar heb je goed gekeken wat je krijgt? Om te voorkomen dat je straks de helft niet mag :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:23:32 #12
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123065324
LB, zou je achter mijn naam willen zetten dat we een jongetje krijgen? O+
En tof een high-tea, heerlijk!!!

Ik krijg gewoon een jongensbaby....vind het nog steeds een beetje gek, ben zo gewend aan meiden dingen. Nu op zoek naar jongens boxkleed, geboortekaartje, naam, kleertjes, knuffels....enz.

Ow, en verder was de echo ook prima, alles was mooi op schema voor de termijn en zag er goed uit.
Hij zat eerst een tijd op zijn billen te slapen, dus konden we het niet zien, toen na even duwen en drukken werd ie wakker en ging ie heel iets verschuiven, dus toen konden we het toch nog zien.
Wel drie keer even gekeken om het echtecht zeker te weten... :D

Nu mogen we over 4 weken weer even kijken, dan de 20 weken echo. O+
pi_123065372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb zojuist een high tea gereserveerd voor vrijdag, als wij ons geregistreerd partnerschap hebben afgesloten. Heb er nu al zin in :9 :Y)
Ow high tea is ook leuk!! Wij wilden gaan lunchen met de familie, maar misschien is dit wel feestelijker O+ Ga ik eens even over in conclaaf met vriend.
Sarcasme. Herken het.
pi_123065917
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:53 schreef Aldo-MC het volgende:
Knetterkrankjorum en JJH krijgen ook samen een (FOK!) kindje in april
Die heb ik er een paar topics geleden al uit gehaald. Ze posten hier nooit, dus dan is in zo'n lijstje staan ook niet nodig.
Als ze mee komen (komt) posten en weer in de lijst willen kan dat natuurlijk altijd.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:06 #15
259886 pessie
pi_123066007
High tea, heeeeerlijk! Heb er laatst nog even 1 gedaan met een vriendin. Bij ons was alles gewoon zwangerproof, zelfs de geitenkaas in hondenkoekje(zo zag het eruit althans :') )

Haha isis! Lekker van genieten.

Juud, fijn dat de echo goed was. Jongens zijn tof!
pi_123066154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:23 schreef Juud79 het volgende:
LB, zou je achter mijn naam willen zetten dat we een jongetje krijgen? O+
En tof een high-tea, heerlijk!!!

Ik krijg gewoon een jongensbaby....vind het nog steeds een beetje gek, ben zo gewend aan meiden dingen. Nu op zoek naar jongens boxkleed, geboortekaartje, naam, kleertjes, knuffels....enz.

Ow, en verder was de echo ook prima, alles was mooi op schema voor de termijn en zag er goed uit.
Hij zat eerst een tijd op zijn billen te slapen, dus konden we het niet zien, toen na even duwen en drukken werd ie wakker en ging ie heel iets verschuiven, dus toen konden we het toch nog zien.
Wel drie keer even gekeken om het echtecht zeker te weten... :D

Nu mogen we over 4 weken weer even kijken, dan de 20 weken echo. O+
Tof :D
Hoe oud was jij toen je je eerste kreeg ?
pi_123066320
*O* Een jommetje voor Juud!

:% Veel succes morgen Zillah!

-O- L0t en Spirit, wat naar van jullie familie... Hoop dat de lucht snel weer een beetje geklaard is. Spirit, wel heel lief van je ouders, dat bosje bloemen O+

:* Gulara, fijn dat het weer iets beter gaat en dat alles goed was!

*O* Vandaag zegt mijn ticker: Nog 50 dagen te gaan! (Ohhhh wat klinkt dat dichtbij! Ik ben helemaal nog niet klaar met dingen! :o )
pi_123066542
50 dagen is al bijna morgen Belle :o

Wat moet je allemaal nog regelen dan? :+
Sarcasme. Herken het.
pi_123066767
:D

Maar het klinkt zo dichtbij!

Ik wil nog graag het geboortekaartje af hebben, de box geverfd, de kinderwagen schoongemaakt, een maxicosi, lampen opgehangen, de piano de deur uit, etc etc. Maar 50 dagen is nog ruim anderhalve maand gelukkig ;) *haalt adem*
pi_123066853
Ja tot je uitgerekende datum ja, wie zegt dat je die gaat halen >:)
pi_123067249
Ik meende het dat het echt voelt als morgen :@

En jij wil nog best veel doen en dat wordt alleen maar lastiger naarmate je buik groter wordt en het dragen zwaarder enzo. Niet zelf die piano gaan tillen he :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123067497
Whaa belle, ik krijg plaatsvervangend tijdnood als ik jou zo lees :o 50 dagen is morgen al, eens met Spirit! Sowieso vliegt de tijd ineens, ik weet niet hoe dat kan.

Ik heb net een boodschap gedaan met Kleuter, naar het pleintje gefietst, 1 winkel in, en weer terug. En nu kan ik niet meer lopen van de pijn. Ik probeer hier zo min mogelijk te klagen, maar godver, wat heb ik de laatste tijd een hekel aan mijn lichaam ;(
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:26:29 #24
259886 pessie
pi_123067501
Belle, ik zou je lijst toch proberen zo snel mogelijk af te vinken. Je buik gaat op gegeven moment echt in de weg zitten :*
pi_123067643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:26 schreef L-E het volgende:
Whaa belle, ik krijg plaatsvervangend tijdnood als ik jou zo lees :o 50 dagen is morgen al, eens met Spirit! Sowieso vliegt de tijd ineens, ik weet niet hoe dat kan.

Ik heb net een boodschap gedaan met Kleuter, naar het pleintje gefietst, 1 winkel in, en weer terug. En nu kan ik niet meer lopen van de pijn. Ik probeer hier zo min mogelijk te klagen, maar godver, wat heb ik de laatste tijd een hekel aan mijn lichaam ;(
Klaar er maar op los hoor. Ik vind het altijd heerlijk op hier te klagen :@ Dan val ik mijn vrienden/familie/vriend er niet steeds mee lastig :')
Sarcasme. Herken het.
pi_123067694
Belle veel klusjes nog, maar dat komt wel goed. Moest wel lachen om die piano :P

LE :*

Mijn buik heeft vannacht besloten te scheuren }:|
pi_123067794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Klaar er maar op los hoor. Ik vind het altijd heerlijk op hier te klagen :@ Dan val ik mijn vrienden/familie/vriend er niet steeds mee lastig :')
Zijn ze vast blij mee :D

Ik ben niet zo'n klager, irl al helemaal niet. Vind ook oprecht dat ik niets te klagen heb, maar heel soms wordt de pijn me iets te veel. En dan is het even heel stom allemaal. :')
pi_123067907
Fieder, scheuren als in striae mag ik hopen?!

LE, soms is het ook gewoon stom. Ik klaag graag over alles, zoals het een echte Nederlander betaamt O+
Sarcasme. Herken het.
pi_123067989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:32 schreef Fieder het volgende:
Belle veel klusjes nog, maar dat komt wel goed. Moest wel lachen om die piano :P

LE :*

Mijn buik heeft vannacht besloten te scheuren }:|
Oh men, jij had toch een streeploze buik? Gemeen is dat! :(
pi_123067993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:39 schreef Spirit82 het volgende:
Fieder, scheuren als in striae mag ik hopen?!
Ja :D geen Alien taferelen ofzo :P
Wel baaaaaalen, het ging zo goed! Bijna gehaald
pi_123068030
Als het een klein streepje is vind ik dat je het nog knap hebt gedaan. Ik hoop voor je dat het niet ook ineens een mega dikke rode streep over je hele buik is :D Dat zou dubbel zuur zijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_123068075
Ik ben banger voor striae dan voor de bevalling. Volgens mij heb ik issues. :')
pi_123068138
Wacht maar tot jouw kind een megahoofd blijkt te hebben, dan piep je wel anders :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123068152
Ze zijn nog niet heel dik, maar wel rood, en het zijn er meerdere... dag bikini :W
Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen over striae tijdens je bevalling })
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:48:05 #35
381212 Gulara
From the future
pi_123068165
Wat een dag! Weet ik het ook nog te presteren om vlak voor de deur onderuit te gaan. Natte (en dus gladde) vloer icm afgetrapte teenslippers is niet een hele briljante combi. :') Baby doet het nog. M'n knie wordt vast een beetje blauw of zo.

Dus ik ga morgen uitgebreid bijlezen en op jullie reageren. En nu ga ik heerlijk slapen *O* en dan is morgen alles weer goed! O+
pi_123068208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:47 schreef Spirit82 het volgende:
Wacht maar tot jouw kind een megahoofd blijkt te hebben, dan piep je wel anders :P
Ik maakte een boel geluid tijdens de bevalling. Piepen was er geen onderdeel van. :')
pi_123068266
Ach Fieder, maar de zwangerschapsstrepen trekken toch ook wel weer bij? Van mijn groeistrepen tijdens de pubertijd zie ik echt amper meer iets (nu wel zilvere lijntjes op mn buik en borsten, maar als dat alles is...).

Slaap lekker Gulara en sterkte met je knie :*

LE, wat voor geluid maakte je dan precies? Je ziet wel eens van die bevallingen op TV waarbij de vrouw alles bij elkaar schreeuwt, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik dat zou doen. Was jij er zo een? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_123068408
Ja Spirit, zo een vrouw was ik wel :@ Ik was heel erg boos, heb enorm gevloekt (doe ik anders nooit, serieus), vond het gewoon niet tof allemaal. :')

Kost wel veel energie, dus dit keer hoop ik het anders aan te pakken. Kon de snelheid van de bevalling niet zo waarderen toen.
pi_123068567
:D Ze bestaan echt!!

Ik begin er steeds meer aan te denken om gewoon in een vroeg stadium een ruggeprik aan te vragen :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:06:09 #40
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123068700
Ik heb niet geschreeuwd, gevloekt of iets van dat.
Gewoon zuchten, wiebelen.....positief denken en soms om een slokje water vragen of een dextro. ^O^
pi_123068731
Misschien interessant om te delen, ben ook benieuwd naar jullie rituelen, als je die hebt. Bijvoorbeeld ook met geloof.

Morgen moet ik naar een crematie, mijn tante is afgelopen zaterdag overleden. Mijn man (ik schreef eerst vriend! :o ) is Hindoestaans en hij wist mij te vertellen dat het slecht kan zijn voor zwangere vrouwen om naar begrafenissen of crematies te gaan. Dit is omdat op dergelijke plekken dolende/zwervende zielen kunnen zijn en je ongeboren kind een zwak wezen is die zich niet kan beschermen.
Nu ga ik wel, maar zijn oom (een Hindoestaanse priester of pastoor) heeft gezegd dat mijn man bepaalde gebeden moet zeggen en ik, dacht ik, achteruit mijn appartement in moet gaan. Ook moet ik extra symbolische bescherming dragen.

Zelf ben ik niet gelovig opgevoed maar ik vind dit wel heel bijzonder...en een beetje creepy. :P
pi_123068736
Positief denken, sorry, daar kon ik weinig mee toen ik van 1 naar 10 cm schoot in anderhalf uur. Ik dacht dat ik dood ging, daar kon geen Zen tegenop :@
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:07:32 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123068737
Ik heb ook geen herrie gemaakt. En ik had bij het persen het gevoel dat dat 'moest' :') dus heb wat geprobeerd maar dat sloeg nergens op :') (ik was een beetje stoned van de Remifentanil :7)
pi_123068776
Venco, dat is mij vaker verteld. Met name buitenlandse collega's die me dan werk uit handen gingen nemen als er net iemand was overleden bijvoorbeeld, omdat ik in mijn 'toestand' daar verre van moest blijven. Maar dat ging niet verder dan dat, dat met de symbolen en alles heb ik niet gehoord. Geloof niet dat ik daarin mee zou gaan.
pi_123068806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef Spirit82 het volgende:
:D Ze bestaan echt!!

Ik begin er steeds meer aan te denken om gewoon in een vroeg stadium een ruggeprik aan te vragen :')
Gewoon vanaf 37 weken standaard elke dag een ruggeprik gaan halen in het ziekenhuis, dan voel je de eerste wee niet eens! O+
pi_123068845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:09 schreef L-E het volgende:
Venco, dat is mij vaker verteld. Met name buitenlandse collega's die me dan werk uit handen gingen nemen als er net iemand was overleden bijvoorbeeld, omdat ik in mijn 'toestand' daar verre van moest blijven. Maar dat ging niet verder dan dat, dat met de symbolen en alles heb ik niet gehoord. Geloof niet dat ik daarin mee zou gaan.
Waarom zou je daar niet in meegaan? Uit respect voor zijn geloof doe ik zoiets gewoon. Het is niet dat het veel van mij vraagt verder.
pi_123068909
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waarom zou je daar niet in meegaan? Uit respect voor zijn geloof doe ik zoiets gewoon. Het is niet dat het veel van mij vraagt verder.
Ik zou me er zelf heel onprettig bij voelen.
pi_123069274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:10 schreef L-E het volgende:

[..]

Gewoon vanaf 37 weken standaard elke dag een ruggeprik gaan halen in het ziekenhuis, dan voel je de eerste wee niet eens! O+
Loopt alleen zo lastig. Ik denk dat ik me dan gewoon alvast preventief laat opnemen en de laatste 3 weken slapend doorbreng. Dan ben ik er helemaal uitgerust en klaar voor als die kleine er dan is O+

Venco, idd bijzonder verhaal en een tikje creepy. Zelf ben ik niet gelovig en vriend ook niet, dus ik denk niet dat we met dit soort dingen te maken gaan krijgen. Maar als jij je er zelf goed bij voelt om daarin mee te gaan moet je dat natuurlijk vooral doen :)

En gecondoleerd met je tante.
Sarcasme. Herken het.
pi_123069635
Net terug uit het ziekenhuis. De gyneacoloog was er helaas niet dus morgen weer terug.
Heb wel weer een echo gehad en uitleg over wat er precies aan de hand is. De verdikking van de navelstreng is de afgelopen 10 jaar wereldwijd maar 100-150 keer gedocumenteerd. In het Erasmus leiden ze in dit soort gevallen in bij 35-36 weken bij het VU en LUMC doen ze dat bij 37-38 weken en de week daarvoor elke dag naar het ziekenhuis voor een ctg. Het ziekenhuis hier is voorstander van de tweede optie.
Ik denk dat dat ook beter is, met 35 weken lijkt mij ook wel erg vroeg en dan is het risico op complicaties groter dan het risico op trombose bij de kleine.
Ik ga er nog maar een nachtje over slapen en mijn vragenlijst voor de gynaecoloog.

Juud een jongetje!!!

Veel familie perikelen :( . Helaas komt veel mij bekend voor maar heb inmiddels geleerd veel naast me neer te leggen.
pi_123070505
Jeetje, zo zeldzaam en dan heb jij dat... -O- Wel fijn dat ze je zo ontzettend scherp in de gaten houden, maar elke dag naar het ziekenhuis... pfoeh, dat is niet niks zeg. Sterkte en succes met de beslissing, kan me voorstellen dat je die niet zomaar neemt.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 14:00:54 #51
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123070800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:06 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb niet geschreeuwd, gevloekt of iets van dat.
Gewoon zuchten, wiebelen.....positief denken en soms om een slokje water vragen of een dextro. ^O^
Idem dito bij mijn eerste bevalling en wat was ik trots op mezelf :) . Zo hee, dat kan ik goed zeg, ik ben echt gemaakt om te baren! ^O^

Totdat ik het voor een tweede keer deed... Weeenstorm van bijna 4 uur... kon echt niet relaxed buik-ademhalen of tussendoor ontspannen etc. Nee, een korte bevalling is absoluut niet per definitie fijner :N
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123071608
Ik had beide keren echt geen energie om te schreeuwen. Wel een soort krachtkreun/grommen bij het persen. En deze keer een soort gejammer omdat ik niet overeind mog komen om de weeën op te vangen.

Jeetje wolk, lekker zeldzaam inderdaad. Je wordt in elk geval goed in de gaten gehouden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 14:54:48 #53
259886 pessie
pi_123073190
Ik heb gezegd dat ik een ruggeprik wilde. Wat niwt zo gek is als je denkt bij 5cm te zijn maar ondertussen vo hebt en persdrang staat weg te zuchten. Verder veel gefloten en gegromd. Oh en tijdens het daadwerkelijk geboren worden heb ik wel geschreeuwd dat ik scheurde, en toen was ie er al :o .

Wolk, wat ontzettend zeldzaam zeg :o . Het risico is dus dat je baby trombose krijgt? Moeilijk ook dat er zo weinig nog over bekend is :* .

Maar iedereen bevalt anders en je moet het doen op je eigen manier. Lijkt me afschuwelijk om verplicht stil te moeten liggen tijdens een bevalling.
pi_123074831
Schreeuwen nee. Maar wel jammeren en in paniek J om hulp smeken. :')

Zijn er hier nog zwangeren die geïnteresseerd zijn in sluitlakens?? Ik verkoop de mijne, maat s en xs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123075084
Ik heb ook geen enkele keer geschreeuwd of gescholden. Eerste keer deed ik ook met wat wiebelen en puffen zonder pijnstilling. Maar bij nummer 2 (in een uur van 2/3 cm naar volledige ontsluiting) heb ik na een half uur pijnstilling gevraagd. Die weeën waren zo intens, alsof er een vrachtwagen over je heen rijdt. Ze gingen ook niet goed weg en de volgende was er alweer. Vooral die laatste met pijnstilling waardoor ik in een keer van 5 naar 10 cm ging was een bitch. Maar daarna mocht ik al persen en in 12 minuten was daar een heel gaaf mannetje O+

Wolk, wat vervelend nieuws zeg, het lijkt me heel erg spannend. Succes!

Pessie, succes nog met de laatste loodjes! Nog eventjes hoor. :*
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:36:40 #56
259886 pessie
pi_123075173
Na de bevalling voelde ik me uberhaupt alsof er een vrachtwagen over me heen was gereden :') . Heb 4 dagen in bed gelegen en het was toch niet bepaald een zware bevalling ofzo.

Het zijn echt de laatste loodjes idd. Dat weet ik wel hoor, maar het valt me gewoon af en toe nogal zwaar. Ik heb geen zin meer in zwanger zijn :@
pi_123075322
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:36 schreef pessie het volgende:
Na de bevalling voelde ik me uberhaupt alsof er een vrachtwagen over me heen was gereden :') . Heb 4 dagen in bed gelegen en het was toch niet bepaald een zware bevalling ofzo.
Dat had ik helemaal niet. Ik stond binnen 2 uur gewoon zelf te douchen. En de volgende dag ging ik zelf m'n kinderen ophalen van school en het kdv.

Ik ben nu 6 weken terug bevallen, maar ik slaap nu nog wel elke dag. Bram is niet moeilijk en slaapt heel goed, maar mijn energie is gewoon laag. Ik ben wel vandaag begonnen met sporten. Ik haat het, maar ik weet dat ik me snel beter voel als m'n conditie weer op peil is.
pi_123075355
Ik heb geroepen dat ze hun bek moesten houden (weet je hoe irritant is als er over niks gepraat word als je probeert weeën op te vangen).
Oh en ook nog eens tegen de verpleegkundige gezegd dat ze van me af moest blijven :P ze duwde steeds dat ctg ding tegen mn buik aan als er een wee kwam, maar voor mij leek het dus dat die weeën daardoor kwamen. Oh en wat deden die krengen pijn pfff.
pi_123075382
Ja gek is dat. Na Amy (12 uur, 2 uur persen) kon ik na een week nog amper lopen. Zo moe en slap. Na V was ik eigenlijk best snel op de been. Alleen spierpijn en zo'n zwaar gevoel in mijn buik. Maar ik had steeds een hele hoge pols (in de 90) dus ik moest van de kraamhulp op bed blijven de eerste 5 dagen. Dat was wel lekker eigenlijk.

En na 2 douchen, check. Ik voelde me zo gelukkig toen onder de douche :D

Ik heb ook weinig energie. V. slaapt nu bijna elke nacht wel door maar ik voel me nog even moe als toen hij nog een aantal keren kwam.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:46:38 #60
259886 pessie
pi_123075594
Ik ging bijna onderuit onder de douche, kreeg snel een reeks koude washandjes in mn nek en gezicht. Ik kwam pas na een week weer buiten. Voelde me echt gesloopt.
pi_123075604
Beide keren was ik snel op de been. De.eerste dagen last van de hechtingen, dat wel. De eerste keer liep ik na 2,5 week in Duitsland. De 2e keer liep ik na een week naar het dorp, de supermarkt (was na 3 dagen beetje teveel vond mn lichaam. Gevoel alsof de onderkant uit elkaar viel)
Alleen bij Elise was ik heel duizelig de eerste 2 dagen. Was wel beetje engig, mn hand ging tintelen, ik zag dubbel. Maar goed waarschijnlijk gewoon vermoeidheid (ondanks dat ik gewoon de nacht voor de bevalling geslapen heb). Had ik bij Floris niet.
pi_123075674
Alsof je een enorme trap onder je reet hebt gehad zo voelde het bij mij. En de laatste keer heb ik drie dagen het gevoel gehad alsof er een tennisbal tussen mijn billen zat. Heel raar gevoel.

Schreeuwen deed ik tijdens het persen maar dat mocht niet van de verloskundige. En toen het hoofdje stond heb ik gevloekt. En bij de oudste vloekte ik tijdens het hechten.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_123076496
Kreeg je geen verdoving dan Estrys??
Sarcasme. Herken het.
pi_123076964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:07 schreef Spirit82 het volgende:
Kreeg je geen verdoving dan Estrys??
Ja spray. Maar die werkte niet geweldig. Laatste keer wel overigens. Dus die eerste had misschien het verkeerde busje te pakken. Deo of zo
pi_123077075
Ik kreeg gewoon verdovingsprikken voor hechtingen, die prikken zorgden ervoor dat ik niets ervan gevoeld heb. Of kan dat thuis niet ofzo?
pi_123077200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:20 schreef Solagratia het volgende:
Ik kreeg gewoon verdovingsprikken voor hechtingen, die prikken zorgden ervoor dat ik niets ervan gevoeld heb. Of kan dat thuis niet ofzo?
Jawel alleen dan moest ik twee prikken voor 3 hechtingen geloof ik. Dus in overleg met mij werd het spray.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:23:55 #68
259886 pessie
pi_123077237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:20 schreef Solagratia het volgende:
Voor thuis hebben ze een spray voor het verdoven voordat ze gaan prikken. Helaas was de spray op :X en toen heeft ze het ook nog 2x over gedaan :X . Maar goed, deze heeft de handjes niet naast het gezicht dus hoop op geen hechtingen. Nathan kwam met een opgeslagen handje ter wereld, zwaaiend zeg maar.
pi_123077421
Haha, wel vriendelijk van hem al zwaaiend ter wereld komen :+ maar scheurtechnisch denk ik niet zo fijn.

Ik had 5 hechtingen, maar ik had gevraagd om het extra goed te verdoven. Ik had er al een enorm litteken zitten dus was erg bang voor pijn van het hechten.

Viktor lag voor ze vliezen gingen prikken met zijn vuistje voor zijn hoofd. Dus ze voelden eerst vuistje en toen hoofdje. Hij was ook niet ingedaald. Toen zeiden ze dat ik niet natuurlijk kon bevallen op deze manier. Maar ik lees ook wel eens van baby's die in supermanhouding ter wereld komen, maar dan kan het dus blijkbaar wel? Bij mij waren ze heel stellig dat het een keizersnede zou worden als hij zijn vuistje niet weg zou trekken. En toen de gyn kwam, had hij dat gedaan gelukkig.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:35:37 #70
259886 pessie
pi_123077796
Een handje echt voor het hoofd is wel anders dan een opgeslagen handje, het laatste is dat er een handje tegen de wang zit volgens mij.
pi_123079292
Hier bij de eerste een oer gevoel dat ik het kon. Toen het niet leuk meer was mocht ik persen en ging het snel.
Bij de tweede had ik daarom een kom maar op ik kan dit gevoel.
Helaas vond ik deze veel heftiger. Terwijl het vanaf het breken van de vliezen wb tijd gelijk liep als de eerste. Maar ik had veel sneller het idee te moeten persen wat niet mocht en kon de weeen door de plek amber opvangen. Soms was hij nog niet weg voordat de volgende kwam.

De eerste kwam ook met zijn hand naast zijn hoofd. Beide keren alleen hechtingen om het uiteindelijk weer mooi te maken. Geen noodzakelijke hechtingen. Vond het hechten beide keren ontzettend irritant alles is gevoelig gaan ze er nog aanzitten. Ondanks de verdoving. En dan kan je niets want je heb je kind op je buik en die wil je geen pijn doen.

De tweede keer heb ik wel geluid gemaakt. Vreselijk vond ik dat. Kon ik me ook echt aan ergeren op dat momen. De vk had zo iets dat zo lang ik me daar nog druk om maakte het nog niet zo ver was om te persen. En maar roepen dat ik moest blazen. Op mijn ik doe mijn best zei ze ik weet het maar zeg het toch. Rot op dacht ik toen :D
pi_123079751
o ja, bevallen.

* laiveneertiekje steekt kop in het zand

Vanmiddag op controle geweest. Alles was goed, baarmoeder zit al halverwege richting mijn navel, en pukkie was erg druk, dus ze had het hartje te pakken en weg was hij/zij weer. Dat ik beweging voelde kon goed, aangezien mijn baarmoeder naar voren ligt.
Verder alles in orde, dus genieten van mijn vakantie, en zo doorgaan.
pi_123079917
Ik vond die verdoving echt heel erg pijnlijk (niet om te hechten maar om de knip te zetten). En die knip deed ook verrekte zeer. Hechten ging dan gelukkig onder narcose ivm placenta verwijdering.

En nu dus ook hechten met ruggeprik, maar zonder was waarschijnlijk ook niet te doen want keizersnede.
pi_123080094
Na Lex stond ik na een halfuur ofzo al onder de douche en nog geen uur later al klaar voor vertrek!

bij Elin hadden ze mij 2 uur in de beugels laten liggen .. wachten op een paar hechtingkjes. zonder verdoving ;( en een pijn dat t deed, ik had namelijk een hechting in t gevoeligste plekje :X

Na Lex herstelde ik veeeeeeeel sneller dan bij elin, terwijl zijn bevalling veel heftiger was. na elin hield ik echt zo'n 'balgevoel' bij hem geen last van gehad
pi_123080645
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:24 schreef Kyara het volgende:
Ik vond die verdoving echt heel erg pijnlijk (niet om te hechten maar om de knip te zetten). En die knip deed ook verrekte zeer. Hechten ging dan gelukkig onder narcose ivm placenta verwijdering.
En ik heb dan weer nauwelijks iets meegekregen van die verdoving en helemaal niets van de knip. (er is hoop :P )
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:01:02 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123081417
ik ook niet. *verdubbel hoop*

(of ik heb 't verdrongen, dat kan ook. >:) )
in de haak.
pi_123082233
quote:
Is dat niet al lang bekend? In ieder geval dat caffeïne niet goed is.

Qua bevalling: mijne was lang (ruim 48u) en soms erg pijnlijk (wee van 25min, yay), maar ik zou t zo overdoen :Y Je weet waar je t voor doet, je weet dat er een einde aan zit, en het blijft sowieso een bijzonder iets O+
pi_123082820
Even geen zin om nog terug te lezen onze bevalling /zwangerschap is vanmiddag volledig vern##kt
Komt er op neer dat we geen eerlijke kans krijgen en of vrijwilig bij jeugdzorg moeten melden of de begeleiding van me vriendin doen het.
Die arme meid is nu compleet overstuur en in de stress
Dit terwijl er niks aan de hand is alleen maar door haar verleden ,waar ze zo goed aan gewerkt heeft
pi_123082956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:36 schreef asfalthooligan het volgende:
Even geen zin om nog terug te lezen onze bevalling /zwangerschap is vanmiddag volledig vern##kt
Komt er op neer dat we geen eerlijke kans krijgen en of vrijwilig bij jeugdzorg moeten melden of de begeleiding van me vriendin doen het.
Waarom krijgt ze begeleiding/waarom willen ze dan dat jullie je bij jeugdzorg melden? Is er iets voorgevallen dat ze daar nu ineens mee komen? Is toch raar als t zomaar uit de lucht komt vallen!
pi_123082961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:36 schreef asfalthooligan het volgende:
Wat melden?
pi_123082988
Dat we ons bij jeugdzorg moeten melden voor hulp omdat ze zich onterecht zorgen maakt
pi_123083054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:41 schreef asfalthooligan het volgende:
Dat we ons bij jeugdzorg moeten melden voor hulp omdat ze zich onterecht zorgen maakt
Wie maakt zich onterecht zorgen. je vriendin of de casemanager?

/waar rook is is vuur trouwens, en dat bedoel ik niet rot. Maar ik maak me ook weleens zorgen, maar bij mij staat er niet gelijk iemand van jeugdzorg op de stoep.
Dus er zal wel iets 'onder liggen' .
pi_123083077
Ze zijn bang dat ze er niet goed genoeg voor zorgt terwijl der moeder der voor der is en stevig ouderschap enz.
En zij het helemaal ziet zitten .
Die begeleiding was er voor vanwege de hechtingsstoornis + een foute vriend
pi_123083123
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:43 schreef asfalthooligan het volgende:
Ze zijn bang dat ze er niet goed genoeg voor zorgt terwijl der moeder der voor der is en stevig ouderschap enz.
En zij het helemaal ziet zitten .
Die begeleiding was er voor vanwege de hechtingsstoornis + een foute vriend
Goed.
Jeugdzorg betekent niet direct dat je kind weg wordt gehaald he.
Ze kunnen je helpen, en ze kijken mee hoe het gaat. En of je vriendin geen hechtstoornis mbt tot jullie kind vertoont, dat soort dingen.
Lijkt me juist fijn dat ze meekijken. Zeker als er sprake is van een verleden.
pi_123083202
Ze vielen er ook over dat het af en toe een troep was hier ja logisch he het hele huis moest verandert worden en in me 1tje gaat het moeizaam.
Heb al gezegd dat wij ons niet melden en als ze al dreigen met de baby weg te halen sta ik niet voor mezelf in
pi_123083223
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:41 schreef asfalthooligan het volgende:
dat zal ongetwijfeld met haar verleden te maken hebben. Jeugdzorg doet dat echt niet voor de lol.
Laat zien dat je het goed doer en je hoeft je totaal geen zorgen te maken.
het zal was. vrijwillige hulpverlening worden. Eventueel met ondersteuning. Mochten ze zich nou echt zorgen maken moet er eerst een verzoek tot onderzoek nij de raad voor de kinderbescherming gedaan worden, dan komt er eventueel een zitting bij de kidnerrechter en dan zou er een ondertoezichtstelling uitgesproken kunnen worden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123083273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:47 schreef asfalthooligan het volgende:
Ze vielen er ook over dat het af en toe een troep was hier ja logisch he het hele huis moest verandert worden en in me 1tje gaat het moeizaam.
Heb al gezegd dat wij ons niet melden en als ze al dreigen met de baby weg te halen sta ik niet voor mezelf in
Kijk asfalt, met deze instelling kom je er zeker wel ^O^ :') Kom op zeg, ik zou maar meewerken als ik jou was anders ben je je kind wel kwijt.
pi_123083274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:47 schreef asfalthooligan het volgende:
als je je zo al opstelt maak je het jezelf alleen maar lastiger...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_123083373
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:49 schreef Oognip het volgende:

[..]

Kijk asfalt, met deze instelling kom je er zeker wel ^O^ :') Kom op zeg, ik zou maar meewerken als ik jou was anders ben je je kind wel kwijt.
ook niet persee... Maar dan wordt het een heel lastig hulpverleningsproces
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_123083550
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

ook niet persee... Maar dan wordt het een heel lastig hulpverleningsproces
Als ie niet voor zichzelf in staat dan heeft ie wel een groot probleem.
pi_123083705
Ik ben gewoon woest en overstuur van alles .
Leef er maanden naar toe en wil er goed voor zijn en 100 % er voor klaarstaan.
Ik ben al een zoon half kwijt door me ex en wil niet deze ook verliezen alleen maar door zo,n instelling die je geen eerlijke kans geeft
pi_123083707
Asfalt, ik moet door jouw verhaal aan djmo denken. Die ging ook zo uit haar stekker omdat ze ineens weer contact moest opnemen met jeugdzorg nav de situatie rondom haar eerste (en wellicht tweede maar dat weet ik niet zeker).
Punt is, dat je vriendin een hulpverleningsverleden heeft en daardoor staan de organisaties als jeugdzorg eerder paraat. In jullie situatie zou ik ik gewoon meewerken. Daarmee laat je zien dat je jullie leven op de rit hebben, dat er hulp is (stevig ouderschap, familie) en niet te beroerd zijn om mee te werken.
Tuurlijk is dit niet leuk om te horen, maar tegenwerken maakt de situatie alleen maar erger.
Probeer je vriendin wat te kalmeren want stress is ook niet goed voor de kleine en probeer haar uit te leggen dat bjz niet komt om de kleine uithuis te plaatsen,maar om jullie situatie te beoordelen en advies/hulp te geven waar nodig.
pi_123083805
Asfalt, ik denk dat je er juist goed aan doet om mensen mee te laten kijken.
Zij kunnen je vriendin helpen en tips geven mbt jullie kind.
Een baby is niet altijd een roze wolk, met nachtvoedingen, veel huilen misschien, krampjes en nog meer minder prettige bijkomstigheden waarover ik nu niet zal uitweiden.
Nachtenlang niet slapen omdat je kind niet slaapt gaat je zeker niet in de koude kleren zitten.
En dan kan haar moeder er wel voor dr zijn. Maar als puntje bij paaltje komt zijn jullie de ouders, en niet haar moeder.
Als je vriendin niet heel stabiel is (wat ze volgens mij niet is, als ik jou posts lees), dan is het écht heel fijn als je profs hebt waar je op kunt terugvallen.
En het maakt je geen minder goede ouder hoor!!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:04:34 #94
378192 -mandy-
I am who I am
pi_123083955
BJZ, zwijg me ervan :r

Meewerken met BJZ is inderdaad het beste. Ik ben het helemaal met Danic eens.
Des te meer dat jij/jullie laten zien dat jullie goed je best doen, des te sneller weet jeugdzorg dat jullie het zonder hun ook prima redden.

Erg rot voor je Asfalt, maar probeer naar bjz vooral rustig te blijven.

http://www.nu.nl/gezondhe(...)oogde-bloeddruk.html Dat beloofd, manlief zegt regelmatig tegen me dat ik snurk 's nachts ...
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_123083959
Ze is de laatste maanden heel erg gegroeid .
Stabiel en niet meer zo als 2 jaar terug.
Gewoon een normale vrouw die weet wat ze wil nu.
Ik ben gewoon wat klaar met alles
eerst 7 jaar ellende met me ex en elke stap die ik deed werd gevolgd .
Dan verhuis je om alles opnieuw op te bouwen en bij te komen.
Dan verhuis nogmaals je en heb je een zeer tegenwerkende gemeente die continu bezig is met dreigen /stalken en tegen te werken en heb je alles weer op de rit ,word je weer continu gecontrolleerd en gecheckt .Ik wil gewoon rust in ons gezin hebben ,straks heeft ze tijdens de kraamtijd niet eens tijd om bij te komen omdat hun telkens voor de deur staan
pi_123084332
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:04 schreef asfalthooligan het volgende:
Ze is de laatste maanden heel erg gegroeid .
Stabiel en niet meer zo als 2 jaar terug.
Gewoon een normale vrouw die weet wat ze wil nu.
Ik ben gewoon wat klaar met alles
eerst 7 jaar ellende met me ex en elke stap die ik deed werd gevolgd .
Dan verhuis je om alles opnieuw op te bouwen en bij te komen.
Dan verhuis nogmaals je en heb je een zeer tegenwerkende gemeente die continu bezig is met dreigen /stalken en tegen te werken en heb je alles weer op de rit ,word je weer continu gecontrolleerd en gecheckt .Ik wil gewoon rust in ons gezin hebben ,straks heeft ze tijdens de kraamtijd niet eens tijd om bij te komen omdat hun telkens voor de deur staan
Volgens mij is de ongerustheid gewoon terecht. Al je verhalen hier over je vriendin, jezelf en jullie situatie. Jij regelde zelf stevig ouderschap.... Die zien natuurlijk ook dat het niet helemaal van een leie dakje gaat he?
pi_123084407
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij is de ongerustheid gewoon terecht. Al je verhalen hier over je vriendin, jezelf en jullie situatie. Jij regelde zelf stevig ouderschap.... Die zien natuurlijk ook dat het niet helemaal van een leie dakje gaat he?
Helemaal mee eens. Afgaande op wat ik hier allemaal lees lijkt het me heel verstandig dat er toezicht wordt gehouden.
pi_123084573
Ik regelde dat ja zodat we wisten hoe en maar dit is weer via jp van de bent stichting.
En dan dan nog continu drammen jeugdzorg zus en zo
Nee daarmee 1 helemaal overstuur maken en gestrest en dan ook gewoon nog doorgaan er over das gezond
pi_123084610
Ik begrijp je frustratie, maar helaas is het niet anders. Dit soort zaken zullen terug blijven komen, hoeveel rust je inmiddels ook gecreëerd hebt. Meewerken is dus het sleutelwoord om zsm de rust terug te krijgen.
Daarbij denk ik niet dat het je vriendin helpt als jij zo over de rooie gaat als zij dat ook doet. Iemand moet bij jullie de rust bewaren en haar opvangen indien nodig.
Daarmee bedoel ik uiteraard niet dat jij geen emoties mag tonen hè, maar wel dat je misschien goed moet kijken wanneer je deze uit. Niet altijd even makkelijk, dat begrijp ik.

Wat anders: een vriendin van mij beviel bij de eerste ook van een kindje in supermanhouding. Leverde haar een totaalruptuur op. Daardoor werd de tweede automatisch een ks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')