abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123063966
Zwangerschap & geboorte

14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

16 september: Kleurdoos
27 september: Ymme
27 september: Spewey
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
04 oktober: Babbel1
16 oktober: Frezan
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 19-02-2013 22:04:25 ]
pi_123064123
Nou, op hoeveel baby's rekenen we in dit topic??
pi_123064158
Knetterkrankjorum en JJH krijgen ook samen een (FOK!) kindje in april
pi_123064233
Ik geloof wel dat knetterkrankjorum in de lijst heeft gestaan :Y maar als ze hier nooit posten wordt dat er op den duur ook weer uitgehaald.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:00:10 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_123064445
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:52 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, op hoeveel baby's rekenen we in dit topic??
Hangt ervan af hoe snel we gaan :P maar met het gemiddelde van 1 topic per dag denk ik geen :') . Maar in het volgende topic hopen we uiteraard op mijn baby! Al lijkt het me wijs niets te verwachten voor het weekend :7
pi_123064567
Nou... -O-
pi_123064580
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:55 schreef LadyBlack het volgende:
Ik geloof wel dat knetterkrankjorum in de lijst heeft gestaan :Y maar als ze hier nooit posten wordt dat er op den duur ook weer uitgehaald.
Dat klopt, die hebben idd in de lijst gestaan.
pi_123064655
Ik heb zojuist een high tea gereserveerd voor vrijdag, als wij ons geregistreerd partnerschap hebben afgesloten. Heb er nu al zin in :9 :Y)
pi_123065005
Oeh een high tea O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:18:55 #10
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_123065148
Ik ga binnenkort high winen :D

Oh sorry verkeerde topic })
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_123065316
Isis o|O
LB wat leuk! O+ misschien overbodig maar heb je goed gekeken wat je krijgt? Om te voorkomen dat je straks de helft niet mag :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:23:32 #12
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123065324
LB, zou je achter mijn naam willen zetten dat we een jongetje krijgen? O+
En tof een high-tea, heerlijk!!!

Ik krijg gewoon een jongensbaby....vind het nog steeds een beetje gek, ben zo gewend aan meiden dingen. Nu op zoek naar jongens boxkleed, geboortekaartje, naam, kleertjes, knuffels....enz.

Ow, en verder was de echo ook prima, alles was mooi op schema voor de termijn en zag er goed uit.
Hij zat eerst een tijd op zijn billen te slapen, dus konden we het niet zien, toen na even duwen en drukken werd ie wakker en ging ie heel iets verschuiven, dus toen konden we het toch nog zien.
Wel drie keer even gekeken om het echtecht zeker te weten... :D

Nu mogen we over 4 weken weer even kijken, dan de 20 weken echo. O+
pi_123065372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb zojuist een high tea gereserveerd voor vrijdag, als wij ons geregistreerd partnerschap hebben afgesloten. Heb er nu al zin in :9 :Y)
Ow high tea is ook leuk!! Wij wilden gaan lunchen met de familie, maar misschien is dit wel feestelijker O+ Ga ik eens even over in conclaaf met vriend.
Sarcasme. Herken het.
pi_123065917
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:53 schreef Aldo-MC het volgende:
Knetterkrankjorum en JJH krijgen ook samen een (FOK!) kindje in april
Die heb ik er een paar topics geleden al uit gehaald. Ze posten hier nooit, dus dan is in zo'n lijstje staan ook niet nodig.
Als ze mee komen (komt) posten en weer in de lijst willen kan dat natuurlijk altijd.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:43:06 #15
259886 pessie
pi_123066007
High tea, heeeeerlijk! Heb er laatst nog even 1 gedaan met een vriendin. Bij ons was alles gewoon zwangerproof, zelfs de geitenkaas in hondenkoekje(zo zag het eruit althans :') )

Haha isis! Lekker van genieten.

Juud, fijn dat de echo goed was. Jongens zijn tof!
pi_123066154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:23 schreef Juud79 het volgende:
LB, zou je achter mijn naam willen zetten dat we een jongetje krijgen? O+
En tof een high-tea, heerlijk!!!

Ik krijg gewoon een jongensbaby....vind het nog steeds een beetje gek, ben zo gewend aan meiden dingen. Nu op zoek naar jongens boxkleed, geboortekaartje, naam, kleertjes, knuffels....enz.

Ow, en verder was de echo ook prima, alles was mooi op schema voor de termijn en zag er goed uit.
Hij zat eerst een tijd op zijn billen te slapen, dus konden we het niet zien, toen na even duwen en drukken werd ie wakker en ging ie heel iets verschuiven, dus toen konden we het toch nog zien.
Wel drie keer even gekeken om het echtecht zeker te weten... :D

Nu mogen we over 4 weken weer even kijken, dan de 20 weken echo. O+
Tof :D
Hoe oud was jij toen je je eerste kreeg ?
pi_123066320
*O* Een jommetje voor Juud!

:% Veel succes morgen Zillah!

-O- L0t en Spirit, wat naar van jullie familie... Hoop dat de lucht snel weer een beetje geklaard is. Spirit, wel heel lief van je ouders, dat bosje bloemen O+

:* Gulara, fijn dat het weer iets beter gaat en dat alles goed was!

*O* Vandaag zegt mijn ticker: Nog 50 dagen te gaan! (Ohhhh wat klinkt dat dichtbij! Ik ben helemaal nog niet klaar met dingen! :o )
pi_123066542
50 dagen is al bijna morgen Belle :o

Wat moet je allemaal nog regelen dan? :+
Sarcasme. Herken het.
pi_123066767
:D

Maar het klinkt zo dichtbij!

Ik wil nog graag het geboortekaartje af hebben, de box geverfd, de kinderwagen schoongemaakt, een maxicosi, lampen opgehangen, de piano de deur uit, etc etc. Maar 50 dagen is nog ruim anderhalve maand gelukkig ;) *haalt adem*
pi_123066853
Ja tot je uitgerekende datum ja, wie zegt dat je die gaat halen >:)
pi_123067249
Ik meende het dat het echt voelt als morgen :@

En jij wil nog best veel doen en dat wordt alleen maar lastiger naarmate je buik groter wordt en het dragen zwaarder enzo. Niet zelf die piano gaan tillen he :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123067497
Whaa belle, ik krijg plaatsvervangend tijdnood als ik jou zo lees :o 50 dagen is morgen al, eens met Spirit! Sowieso vliegt de tijd ineens, ik weet niet hoe dat kan.

Ik heb net een boodschap gedaan met Kleuter, naar het pleintje gefietst, 1 winkel in, en weer terug. En nu kan ik niet meer lopen van de pijn. Ik probeer hier zo min mogelijk te klagen, maar godver, wat heb ik de laatste tijd een hekel aan mijn lichaam ;(
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:26:29 #24
259886 pessie
pi_123067501
Belle, ik zou je lijst toch proberen zo snel mogelijk af te vinken. Je buik gaat op gegeven moment echt in de weg zitten :*
pi_123067643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:26 schreef L-E het volgende:
Whaa belle, ik krijg plaatsvervangend tijdnood als ik jou zo lees :o 50 dagen is morgen al, eens met Spirit! Sowieso vliegt de tijd ineens, ik weet niet hoe dat kan.

Ik heb net een boodschap gedaan met Kleuter, naar het pleintje gefietst, 1 winkel in, en weer terug. En nu kan ik niet meer lopen van de pijn. Ik probeer hier zo min mogelijk te klagen, maar godver, wat heb ik de laatste tijd een hekel aan mijn lichaam ;(
Klaar er maar op los hoor. Ik vind het altijd heerlijk op hier te klagen :@ Dan val ik mijn vrienden/familie/vriend er niet steeds mee lastig :')
Sarcasme. Herken het.
pi_123067694
Belle veel klusjes nog, maar dat komt wel goed. Moest wel lachen om die piano :P

LE :*

Mijn buik heeft vannacht besloten te scheuren }:|
pi_123067794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Klaar er maar op los hoor. Ik vind het altijd heerlijk op hier te klagen :@ Dan val ik mijn vrienden/familie/vriend er niet steeds mee lastig :')
Zijn ze vast blij mee :D

Ik ben niet zo'n klager, irl al helemaal niet. Vind ook oprecht dat ik niets te klagen heb, maar heel soms wordt de pijn me iets te veel. En dan is het even heel stom allemaal. :')
pi_123067907
Fieder, scheuren als in striae mag ik hopen?!

LE, soms is het ook gewoon stom. Ik klaag graag over alles, zoals het een echte Nederlander betaamt O+
Sarcasme. Herken het.
pi_123067989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:32 schreef Fieder het volgende:
Belle veel klusjes nog, maar dat komt wel goed. Moest wel lachen om die piano :P

LE :*

Mijn buik heeft vannacht besloten te scheuren }:|
Oh men, jij had toch een streeploze buik? Gemeen is dat! :(
pi_123067993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:39 schreef Spirit82 het volgende:
Fieder, scheuren als in striae mag ik hopen?!
Ja :D geen Alien taferelen ofzo :P
Wel baaaaaalen, het ging zo goed! Bijna gehaald
pi_123068030
Als het een klein streepje is vind ik dat je het nog knap hebt gedaan. Ik hoop voor je dat het niet ook ineens een mega dikke rode streep over je hele buik is :D Dat zou dubbel zuur zijn.
Sarcasme. Herken het.
pi_123068075
Ik ben banger voor striae dan voor de bevalling. Volgens mij heb ik issues. :')
pi_123068138
Wacht maar tot jouw kind een megahoofd blijkt te hebben, dan piep je wel anders :P
Sarcasme. Herken het.
pi_123068152
Ze zijn nog niet heel dik, maar wel rood, en het zijn er meerdere... dag bikini :W
Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen over striae tijdens je bevalling })
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:48:05 #35
381212 Gulara
From the future
pi_123068165
Wat een dag! Weet ik het ook nog te presteren om vlak voor de deur onderuit te gaan. Natte (en dus gladde) vloer icm afgetrapte teenslippers is niet een hele briljante combi. :') Baby doet het nog. M'n knie wordt vast een beetje blauw of zo.

Dus ik ga morgen uitgebreid bijlezen en op jullie reageren. En nu ga ik heerlijk slapen *O* en dan is morgen alles weer goed! O+
pi_123068208
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:47 schreef Spirit82 het volgende:
Wacht maar tot jouw kind een megahoofd blijkt te hebben, dan piep je wel anders :P
Ik maakte een boel geluid tijdens de bevalling. Piepen was er geen onderdeel van. :')
pi_123068266
Ach Fieder, maar de zwangerschapsstrepen trekken toch ook wel weer bij? Van mijn groeistrepen tijdens de pubertijd zie ik echt amper meer iets (nu wel zilvere lijntjes op mn buik en borsten, maar als dat alles is...).

Slaap lekker Gulara en sterkte met je knie :*

LE, wat voor geluid maakte je dan precies? Je ziet wel eens van die bevallingen op TV waarbij de vrouw alles bij elkaar schreeuwt, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik dat zou doen. Was jij er zo een? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_123068408
Ja Spirit, zo een vrouw was ik wel :@ Ik was heel erg boos, heb enorm gevloekt (doe ik anders nooit, serieus), vond het gewoon niet tof allemaal. :')

Kost wel veel energie, dus dit keer hoop ik het anders aan te pakken. Kon de snelheid van de bevalling niet zo waarderen toen.
pi_123068567
:D Ze bestaan echt!!

Ik begin er steeds meer aan te denken om gewoon in een vroeg stadium een ruggeprik aan te vragen :')
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:06:09 #40
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123068700
Ik heb niet geschreeuwd, gevloekt of iets van dat.
Gewoon zuchten, wiebelen.....positief denken en soms om een slokje water vragen of een dextro. ^O^
pi_123068731
Misschien interessant om te delen, ben ook benieuwd naar jullie rituelen, als je die hebt. Bijvoorbeeld ook met geloof.

Morgen moet ik naar een crematie, mijn tante is afgelopen zaterdag overleden. Mijn man (ik schreef eerst vriend! :o ) is Hindoestaans en hij wist mij te vertellen dat het slecht kan zijn voor zwangere vrouwen om naar begrafenissen of crematies te gaan. Dit is omdat op dergelijke plekken dolende/zwervende zielen kunnen zijn en je ongeboren kind een zwak wezen is die zich niet kan beschermen.
Nu ga ik wel, maar zijn oom (een Hindoestaanse priester of pastoor) heeft gezegd dat mijn man bepaalde gebeden moet zeggen en ik, dacht ik, achteruit mijn appartement in moet gaan. Ook moet ik extra symbolische bescherming dragen.

Zelf ben ik niet gelovig opgevoed maar ik vind dit wel heel bijzonder...en een beetje creepy. :P
pi_123068736
Positief denken, sorry, daar kon ik weinig mee toen ik van 1 naar 10 cm schoot in anderhalf uur. Ik dacht dat ik dood ging, daar kon geen Zen tegenop :@
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:07:32 #43
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123068737
Ik heb ook geen herrie gemaakt. En ik had bij het persen het gevoel dat dat 'moest' :') dus heb wat geprobeerd maar dat sloeg nergens op :') (ik was een beetje stoned van de Remifentanil :7)
pi_123068776
Venco, dat is mij vaker verteld. Met name buitenlandse collega's die me dan werk uit handen gingen nemen als er net iemand was overleden bijvoorbeeld, omdat ik in mijn 'toestand' daar verre van moest blijven. Maar dat ging niet verder dan dat, dat met de symbolen en alles heb ik niet gehoord. Geloof niet dat ik daarin mee zou gaan.
pi_123068806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef Spirit82 het volgende:
:D Ze bestaan echt!!

Ik begin er steeds meer aan te denken om gewoon in een vroeg stadium een ruggeprik aan te vragen :')
Gewoon vanaf 37 weken standaard elke dag een ruggeprik gaan halen in het ziekenhuis, dan voel je de eerste wee niet eens! O+
pi_123068845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:09 schreef L-E het volgende:
Venco, dat is mij vaker verteld. Met name buitenlandse collega's die me dan werk uit handen gingen nemen als er net iemand was overleden bijvoorbeeld, omdat ik in mijn 'toestand' daar verre van moest blijven. Maar dat ging niet verder dan dat, dat met de symbolen en alles heb ik niet gehoord. Geloof niet dat ik daarin mee zou gaan.
Waarom zou je daar niet in meegaan? Uit respect voor zijn geloof doe ik zoiets gewoon. Het is niet dat het veel van mij vraagt verder.
pi_123068909
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waarom zou je daar niet in meegaan? Uit respect voor zijn geloof doe ik zoiets gewoon. Het is niet dat het veel van mij vraagt verder.
Ik zou me er zelf heel onprettig bij voelen.
pi_123069274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:10 schreef L-E het volgende:

[..]

Gewoon vanaf 37 weken standaard elke dag een ruggeprik gaan halen in het ziekenhuis, dan voel je de eerste wee niet eens! O+
Loopt alleen zo lastig. Ik denk dat ik me dan gewoon alvast preventief laat opnemen en de laatste 3 weken slapend doorbreng. Dan ben ik er helemaal uitgerust en klaar voor als die kleine er dan is O+

Venco, idd bijzonder verhaal en een tikje creepy. Zelf ben ik niet gelovig en vriend ook niet, dus ik denk niet dat we met dit soort dingen te maken gaan krijgen. Maar als jij je er zelf goed bij voelt om daarin mee te gaan moet je dat natuurlijk vooral doen :)

En gecondoleerd met je tante.
Sarcasme. Herken het.
pi_123069635
Net terug uit het ziekenhuis. De gyneacoloog was er helaas niet dus morgen weer terug.
Heb wel weer een echo gehad en uitleg over wat er precies aan de hand is. De verdikking van de navelstreng is de afgelopen 10 jaar wereldwijd maar 100-150 keer gedocumenteerd. In het Erasmus leiden ze in dit soort gevallen in bij 35-36 weken bij het VU en LUMC doen ze dat bij 37-38 weken en de week daarvoor elke dag naar het ziekenhuis voor een ctg. Het ziekenhuis hier is voorstander van de tweede optie.
Ik denk dat dat ook beter is, met 35 weken lijkt mij ook wel erg vroeg en dan is het risico op complicaties groter dan het risico op trombose bij de kleine.
Ik ga er nog maar een nachtje over slapen en mijn vragenlijst voor de gynaecoloog.

Juud een jongetje!!!

Veel familie perikelen :( . Helaas komt veel mij bekend voor maar heb inmiddels geleerd veel naast me neer te leggen.
pi_123070505
Jeetje, zo zeldzaam en dan heb jij dat... -O- Wel fijn dat ze je zo ontzettend scherp in de gaten houden, maar elke dag naar het ziekenhuis... pfoeh, dat is niet niks zeg. Sterkte en succes met de beslissing, kan me voorstellen dat je die niet zomaar neemt.
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')