quote:Op maandag 18 februari 2013 15:55 schreef falling_away het volgende:
Maar die MOP is dan niet nucleair neem ik aan?
quote:Op maandag 18 februari 2013 15:48 schreef Automatisch het volgende:
Het is het enige conventionele wapen dat ondergrondse faciliteiten, zoals Irans ondergrondse nucleaire installatie 'Fordo' in Qom kan vernietigen, zo meldt De Volkskrant vandaag. Dat is van belang want het inzetten van - nog sterkere - nucleaire wapens wordt als onacceptabel gezien door de internationale gemeenschap.
Daar hoort een vlaggetje bij...quote:Op maandag 18 februari 2013 15:56 schreef Maichel het volgende:
![]()
Dat is 'm dus...maar is al paar jaar terug afgerond dacht ik hoor....
Waarschijnlijk een paar flinke holle ladingen.....quote:Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef nitraat5 het volgende:
wat willen ze wel niet allemaal in dat ding doen?
Moeten dr wel meteen drie gooien he, en dan achteraf "oepsies" roepenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:57 schreef Reintji het volgende:
Gaar verhaal dat hij alleen door een B-2 afgeworpen zou kunnen worden ivm gewicht. B-52 kan 31.500kg aan. Zal wel meer met andere kwaliteiten van de B-2 te maken hebben. Daar passen overigens twee MOB's in.
[ afbeelding ]
Test van de B-52 met een MOB
Als je even gaat googlen en verder leest, is het inderdaad lulkoek dat het alleen aan het gewicht ligt. Die bom is onderworpen om door de b-2 te worden vervoerd. Niks meer, niks minder.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:57 schreef Reintji het volgende:
Gaar verhaal dat hij alleen door een B-2 afgeworpen zou kunnen worden ivm gewicht. B-52 kan 31.500kg aan. Zal wel meer met andere kwaliteiten van de B-2 te maken hebben. Daar passen overigens twee MOB's in.
[ afbeelding ]
Maar ff serieus wat willen ze daar allemaal indoen? ±14000 kilo..quote:Op maandag 18 februari 2013 15:56 schreef Maichel het volgende:
[ afbeelding ]
Verschuivingen van de machtsposities in de wereld zijn altijd een bedreiging voor de wereldvrede.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
En dat noemt Iran een bedreiging voor de wereldvrede. Typisch.
Lijkt wel wat op de NL'se bobslee bij de spelenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:56 schreef Maichel het volgende:
[ afbeelding ]
Maar goed om te zien dat Amerika wel zijn verantwoordelijkheid neemt tegen semi rogue states, kan je van Europa niet zeggen.quote:The Defense Threat Reduction Agency which has overseen the development of this monster since 2007, says it is designed to be carried aboard B-2 and B-52 bombers and deployed at high altitudes where it would strike the ground at speeds well beyond 2X the speed of sound to penetrate the below ground target.
Allemaal knuffelbeertjesquote:Op maandag 18 februari 2013 16:13 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Maar ff serieus wat willen ze daar allemaal indoen? ±14000 kilo..
Klopt, moet je maar gekke dingen zeggen zoals "ongelovige, Israel nukken etc. Platgooien die kamelenneukers. Ga ze maar lekker helpen ^^quote:Op maandag 18 februari 2013 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
Het gaat niet om wat voor wapens je tot je beschikking hebt maar om wat voor persoon erachter staat die beslissingen neemt.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:15 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Lijkt wel wat op de NL'se bobslee bij de spelen![]()
Wel heerlijk hypocriet weer, zelf je eigen land en de halve wereld volstoppen met (nucleair) geweld en wanneer een ander land bang is en niet geheel kansloos wil zijn wanneer de VS toeslaat zou dat zeker niet mogen...
Tenminste kruit, lijkt me.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef nitraat5 het volgende:
wat willen ze wel niet allemaal in dat ding stoppen?
Dat is een MOAB, geen MOB.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:56 schreef Maichel het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom zou je die hele stad willen wegvagen danquote:Op maandag 18 februari 2013 16:22 schreef De_Dakgoot het volgende:
Gewoon de Tsar bomba op Teheran gooien is gelijk die hele stad weg
[ afbeelding ]
De bom is gemaakt om een bunker die 100+meter diep onder rots gebouwd is te slopen. Als de bom aan de "oppervlakte" direct ontploft heeft de bom 0,0 zin. Deze bom is gemaakt om eerst zo ver mogelijk in de rots to penetreren voordat die ontploft.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:13 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Maar ff serieus wat willen ze daar allemaal indoen? ±14000 kilo..
Yup, en de volgende generatiequote:Op maandag 18 februari 2013 16:10 schreef Epistle het volgende:
[..]
Als je even gaat googlen en verder leest, is het inderdaad lulkoek dat het alleen aan het gewicht ligt. Die bom is onderworpen om door de b-2 te worden vervoerd. Niks meer, niks minder.
Ow, zo ja oke.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:29 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
De bom is gemaakt om een bunker die 100+meter diep onder rots gebouwd is te slopen. Als de bom aan de "oppervlakte" direct ontploft heeft de bom 0,0 zin. Deze bom is gemaakt om eerst zo ver mogelijk in de rots to penetreren voordat die ontploft.
De bom zal dus over het algemeen "dood" gewicht zijn om door zin zwaarte in de rots te dringen voordat die onploft, die 14000 kildo sal dus minstens 10000 kilo van het zwaarste en meest sterke metaal zijn dat er bestaat.
Niet door de bom in iedergeval omdat het geen atoombom is.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:32 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ow, zo ja oke.
Hierbij komt sowiezo straling vrij zoals in Japan toch?
Alle buurlanden van Iran zijn bondgenoten van de VS of onder Amerikaanse controle.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:56 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
Zou me niets verbazen als Iran haar kernwapens in een buurland bewaard.
Net zoals Pakistan op de hoogte geweest zou zijn van de verblijfplaats van Bin Laden?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:10 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Alle buurlanden van Iran zijn bondgenoten van de VS of onder Amerikaanse controle.
Omdat? Boeing doet veel meer dan alleen commerciële vliegtuigen maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Denk het niet. Lijkt me niet dat Boeing zo'n bom sponsord
Als het aan Obama lag werden er nu sancties terug gedraaid in ruil voor dat Iran maar 5% uranium verrijkt, maar helaas zou de senaat dat niet toestaan.quote:
Heh, maar Iran en Pakistan hebben geen goede relatie en zolang Arab money Pakistan binnen stroomt zal dat zo blijven en o.a. Soennieten vs Sjiieten etc.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:16 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
[..]
Net zoals Pakistan op de hoogte geweest zou zijn van de verblijfplaats van Bin Laden?Niet iedereen doet alles openbaar
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ijfplaats-bin-laden/
Dit is geen verantwoordelijkheid nemen. Verantwoordelijkheid nemen zou zijn dat de V.S. ophoudt zoveel mogelijk geld te verdienen in en ten koste van het Midden Oosten en er eens minder macht uitoefent. Vervolgens kan je dan in gesprek gaan en problemen in de regio proberen op te lossen. Het tegenovergestelde wat de V.S.(en Europa die de V.S. in de kont kruipt) op dit moment doet.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:15 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Maar goed om te zien dat Amerika wel zijn verantwoordelijkheid neemt tegen semi rogue states, kan je van Europa niet zeggen.
oliequote:Op maandag 18 februari 2013 15:56 schreef stalybridge het volgende:
Van wie komt eigenlijk de dreiging? Op deze manier is het zaak voor Iran zo snel mogelijk een kernwapen te hebben. Is het dreigen ook over!
sponsoren.... wat denk je van maken.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:13 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Denk het niet. Lijkt me niet dat Boeing zo'n bom sponsord
...en zo lult Uncle Sam zich er altijd uit .quote:Op maandag 18 februari 2013 16:41 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Niet door de bom in iedergeval omdat het geen atoombom is.
Als er straling vrijkomt is het door het atoomprogramma van de Iraniers.
Omdat die andere landen waarschijnlijk niet zo veel moeite hebben om dat ding te gebruiken?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:42 schreef Leipo666 het volgende:
altijd zo lekker hypocriet: zelf wel nucleaire wapens hebben en dan boos worden als een ander land ze ook wil maken
Want 100% van de tot nu toe gebruikte atoombommen werd gebruikt door...quote:Op maandag 18 februari 2013 17:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Omdat die andere landen waarschijnlijk niet zo veel moeite hebben om dat ding te gebruiken?
Die schreeuwen 10000 keer alla snackbar en weg is een stad
Sja oke, heb toch liever dat Amerika van die dingen heeft dan zoon kamelen land.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Want 100% van de tot nu toe gebruikte atoombommen werd gebruikt door...
Kamelenlandquote:Op maandag 18 februari 2013 17:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja oke, heb toch liever dat Amerika van die dingen heeft dan zoon kamelen land.
Goed argument. Hoor ik daar Ingrid roepen dat de piepers gaar zijn?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:52 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja oke, heb toch liever dat Amerika van die dingen heeft dan zoon kamelen land.
Volgens mij aarzelen die gasten niet om zoon ding te gebruiken, een stukje op internet of een boek pamfletten en dat volk zit al te alla hakbarren.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:55 schreef YazooW het volgende:
[..]
Kamelenland
De Iraniërs zijn een vrij intelligent volk, je doet ze nu echt te kort.
menig amerikaan is ook niet zo snuggerquote:Op maandag 18 februari 2013 17:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij aarzelen die gasten niet om zoon ding te gebruiken, een stukje op internet of een boek pamfletten en dat volk zit al te alla hakbarren.
In Iran zijn ze echt niet zo fanatiek moslim als jij hier nu doet voorkomen.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens mij aarzelen die gasten niet om zoon ding te gebruiken, een stukje op internet of een boek pamfletten en dat volk zit al te alla hakbarren.
Ja dat dan ook wel weer, ik zie alleen Amerika niet zoon ding zomaar ergens opgooien.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
menig amerikaan is ook niet zo snugger
ach de atoombom op Nagasaki was ook volledig overbodig en nutteloos....quote:Op maandag 18 februari 2013 18:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja dat dan ook wel weer, ik zie alleen Amerika niet zoon ding zomaar ergens opgooien.
En bij dat soort landen wel.
Ohw dat dacht ik.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:59 schreef YazooW het volgende:
[..]
In Iran zijn ze echt niet zo fanatiek moslim als jij hier nu doet voorkomen.
Dat was een mooie test.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:02 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ach de atoombom op Nagasaki was ook volledig overbodig en nutteloos....
dat was Hiroshima al....quote:
Met 60.000 burgerslachtoffers.quote:
Iran heeft al honderden ballistische raketten met bio/chemische koppen die nog nooit zijn gebruikt.quote:Op maandag 18 februari 2013 17:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uh zo was het ook niet bedoeld lol.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met 60.000 burgerslachtoffers.
Jij spoort echt niet, ondanks je sig.
Alleen in de golfoorlog ?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat was Hiroshima al....
nee ik vertrouw die amerikanen ook niet met die wapens
in de eerste golfoorlog gebruikten ze ook al radioactieve munitie...
ja maar ik heb het over de gewone munitie bedoeld om personen mee te raken en goed ziek te makenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:20 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Alleen in de golfoorlog ?![]()
Uranium tipped anti-tank en anti-bunker wapens worden altijd gebruikt door NAVO, lees, servie, joegoslavie, iraq, afghanistan, iraq, libya et ctec etc
Oke, goh heb je wat bronnen daarvan?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja maar ik heb het over de gewone munitie bedoeld om personen mee te raken en goed ziek te maken
http://en.wikipedia.org/w(...)d_soldier_complaintsquote:Op maandag 18 februari 2013 18:21 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oke, goh heb je wat bronnen daarvan?
Dankquote:Op maandag 18 februari 2013 18:23 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)d_soldier_complaints
Dat is gewoon de fallout van de uranium tippep bommen en granaten. Dat spul verandert in ultrafijn stof na de explosie en dwarrelt daar voor de komende 4,5 miljard jaar rond. Mensen worden daar inderdaad ziek en steriel van maar komt van de anti-tank en anti bunker wapens.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:23 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)d_soldier_complaints
iets precieser lezenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:27 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Dat is gewoon de fallout van de uranium tippep bommen en granaten. Dat spul verandert in ultrafijn stof na de explosie en dwarrelt daar voor de komende 4,5 miljard jaar rond. Mensen worden daar inderdaad ziek en steriel van maar komt van de anti-tank en anti bunker wapens.
1 van de redenen dat er conspiracie teheorien bestaan dat de NWO en NAVO een populatie reductie agende hebben, het rondstrooien van uranium met het gevolg van permanente kanker, ziekten en steriele gevolgen.
quote:DU was used in 30 mm and smaller caliber machine-gun bullets on a large scale for the first time in the Gulf War.
Ja ook weer zo, en de olie hey 2de golfoorlog was ook puur om de olie toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:33 schreef Peunage het volgende:
Iran: "wij maken helemaal geen kernwapens, IAA heeft controles gedaan en niks gevonden"
VS: "wij hebben genoeg kernwapens om de aarde te vernietigen, zijn niet bang om ze te gebruiken en hebben recentelijk tests uitgevoerd met een 14 ton zware bom die we binnen een dag onzichtbaar op Teheran kunnen laten vallen, en zijn best wel bekend met leugens vertellen om oorlogen te starten"
Iran is duidelijk het as van het kwaad!
Lolquote:Op maandag 18 februari 2013 18:45 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die opkomen voor Iran en al die andere schurkenstaten daar in die klote woestijn
Hehe ja, tegenwoordig worden we bevrijd door uggs bontkraagjes, en vuilniszakken dat is veel beter, en teveel otquote:Op maandag 18 februari 2013 19:06 schreef Hathor het volgende:
Ach, de Amerikanen willen ook weer eens laten zien hoe groot hun piemel is. Eens in de zoveel tijd schijnt dat nodig te zijn.
Dat bommetje kan je dag aardig verpestenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:22 schreef De_Dakgoot het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland is toch al om te janken,quote:Op maandag 18 februari 2013 19:21 schreef nitraat5 het volgende:
Ik vind Amerika echt naar de klote man.
En heel veel landen in bv in de EU gaan als een Ezel achter VS aan echte kontelikkers
Mwah, de mensen zijn veelal hoogopgeleid en het land heeft een zeer rijke cultuur en traditie. Veel verschillende gebieden. Qua oppervlakte en landschappen is het een zeer indrukwekkend land. Het regime daarentegen is een heel andere verhaal en daar moet je verder ook niet mee sollen, want dan kan het inderdaad verkeerd met je aflopen. Met de bevolking is verder weinig mis mee, verre van zelfs. Zoek maar eens wat ervaringen op die mensen hebben met Iraniërs.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:45 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die opkomen voor Iran en al die andere schurkenstaten daar in die klote woestijn
Op de fietsquote:Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef MichaelScott het volgende:
Dus... Wanneer vallen we Amerika binnen voor bezit van WMD's?
Deze man hé, deze man weet.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mwah, de mensen zijn veelal hoogopgeleid en het land heeft een zeer rijke cultuur en traditie. Veel verschillende gebieden. Qua oppervlakte en landschappen is het een zeer indrukwekkend land. Het regime daarentegen is een heel andere verhaal en daar moet je verder ook niet mee sollen, want dan kan het inderdaad verkeerd met je aflopen. Met de bevolking is verder weinig mis mee, verre van zelfs. Zoek maar eens wat ervaringen op die mensen hebben met Iraniërs.
Oké manquote:Op maandag 18 februari 2013 19:21 schreef nitraat5 het volgende:
Ik vind Amerika echt naar de klote man.
En heel veel landen in bv in de EU gaan als een Ezel achter VS aan echte kontelikkers
Ze hebben 'm iig een leuk kleurtje gegevenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:56 schreef Maichel het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen die elk vorm van commentaar op de VS als persoonlijke aanval zien en er meteen andere dingen in zien waardoor ze mensen woorden in de mond stoppenquote:Op maandag 18 februari 2013 18:45 schreef kurk_droog het volgende:
Sleeping terrorist cellen al die illegalen daar in de VSquote:Op maandag 18 februari 2013 19:31 schreef MichaelScott het volgende:
Dus... Wanneer vallen we Amerika binnen voor bezit van WMD's?
Niet fokken met Poetin, die baasquote:Op maandag 18 februari 2013 16:22 schreef De_Dakgoot het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 februari 2013 17:44 schreef JerryLee het volgende:
[..]
...en zo lult Uncle Sam zich er altijd uit .
Als we nu eens met Rusland samen de VS platgooien en wat van die haatbaard landen?quote:Op maandag 18 februari 2013 17:47 schreef Geerd het volgende:
Gooi die bende maar plat daar, beter als hun die shit gaan gebruiken.
Nog beter idd.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Als we nu eens met Rusland samen de VS platgooien en wat van die haatbaard landen?
Lijkt me een mooie deal..
Misschien moeten mensen eens gaan nadenkenquote:Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef Jellereppe het volgende:
Veel landen hebben geen enkel probleem met Europa vanwege haar houding, maar spuwen toch op de VS. Het is een idee, maar misschien moet de VS ook wat aan haar houding gaan doen.
De mensheid denkt niet na, dat bewijst de geschiedenis keer op keer.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen eens gaan nadenken
Top idee!quote:Als we nu eens met Rusland samen de VS platgooien en wat van die haatbaard landen?
Lijkt me een mooie deal..
Jep, dus blijven Nederlanders schelden op de VS, op de Duitsers, etc etc, en zichzelf zo geweldig vinden.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:04 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De mensheid denkt niet na, dat bewijst de geschiedenis keer op keer.
Dat zal ook niet veranderen. De mensen die de laatste verschrikkingen hebben meegemaakt, zijn er bijna niet meer, dus het lijkt wel of de cyclus overnieuw moet beginnen, voordat mensen überhaupt gaan nadenken. Een oorlog is geen spelletje en de lijdensweg van burgers al helemaal niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, dus blijven Nederlanders schelden op de VS, op de Duitsers, etc etc, en zichzelf zo geweldig vinden.
De VS schilderen de Russen altijd af als primitief, terwijl die juist altijd de dialoog willen aangaan om problemen op te lossen en de VS meteen een land binnenvalt.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:04 schreef gijs412 het volgende:
[..]
Top idee!
De VS zegt allemaal dat Iran geen kernwapens mag maken en dergelijke, maar zij zijn d'r toch net zo goed mee bezig om massa-vernietegingswapen te maken
En Iran met een atoombom een slecht ideequote:Op maandag 18 februari 2013 21:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat zal ook niet veranderen. De mensen die de laatste verschrikkingen hebben meegemaakt, zijn er bijna niet meer, dus het lijkt wel of de cyclus overnieuw moet beginnen, voordat mensen überhaupt gaan nadenken. Een oorlog is geen spelletje en de lijdensweg van burgers al helemaal niet.
Is er überhaupt bewijs dat ze daar mee bezig zijn? De verhalen over dat Irak 'massavernietigingswapens' zou hebben liggen nog fris in de geheugens van veel mensen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Iran met een atoombom een slecht idee
Zegt het begrip uraniumverrijkingsfabriek jou iets?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Is er überhaupt bewijs dat ze daar mee bezig zijn? De verhalen over dat Irak 'massavernietigingswapens' zou hebben liggen nog fris in de geheugens van veel mensen.
Zeker, maar bewijs is verder niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zegt het begrip uraniumverrijkingsfabriek jou iets?
Dat is hetzelfde als zeggen dat men een staalfabriek per sé gebruikt om kogels te fabriceren. Het is niet bewezen dat Iran aan een atoombom werkt en zelfs al werken ze er wel aan geef ik ze geen ongelijk. Ze worden continu bedreigd door Amerika, hebben handelsembargo's, hebben een zeer onvoorspelbaar Pakistan naast zich en andere niet zo leuke landen (Saudi-Arabië e.d.). Dan is Israël nog in de regio die haar invloed wil hebben. Iran wil daar wat tegenwicht aan kunnen bieden.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zegt het begrip uraniumverrijkingsfabriek jou iets?
Een land bij voorbaat aanvallen omdat we denken dat ze zo'n ding kunnen hebben is ook een slecht idee.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En Iran met een atoombom een slecht idee
Waar heeft iran uraniumverrijking voor nodig? Ze fakkelen meer aardgas af dan kerncentrales aan stroom gaan leveren.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker, maar bewijs is verder niet.
Als de VS haar houding verandert zullen we als Europa toch echt op ons zelf moeten gaan passen. En dat betekent gehaat worden.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef Jellereppe het volgende:
Veel landen hebben geen enkel probleem met Europa vanwege haar houding, maar spuwen toch op de VS. Het is een idee, maar misschien moet de VS ook wat aan haar houding gaan doen.
Ik zou als ik Iran was ook een atoombom willen hebben. Dat gezegd is de wereld een stuk primitiever dan we onszelf doen geloven, en daarom is het nog niet zo verkeerd als iemand van een bevriende 'stam' een staaf dynamiet van 14000 kg heeft liggen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als zeggen dat men een staalfabriek per sé gebruikt om kogels te fabriceren. Het is niet bewezen dat Iran aan een atoombom werkt en zelfs al werken ze er wel aan geef ik ze geen ongelijk. Ze worden continu bedreigd door Amerika, hebben handelsembargo's, hebben een zeer onvoorspelbaar Pakistan naast zich en andere niet zo leuke landen (Saudi-Arabië e.d.). Dan is Israël nog in de regio die haar invloed wil hebben. Iran wil daar wat tegenwicht aan kunnen bieden.
Aardolie en gas gaan een keer op en het is slecht voor de milieu, zijn wat argumenten die men naar voren kan brengen, maar zonder bewijs staat de VS diplomatiek niet sterk. Ze staan sterk omdat het een ongekende militaire macht is in het tijdperk waar wij in leven, zoals de Romeinen dat 2000 jaar geleden waren, maar diplomatiek is het een heel ander verhaal.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heeft iran uraniumverrijking voor nodig? Ze fakkelen meer aardgas af dan kerncentrales aan stroom gaan leveren.
Uranium ook, en nog veel slechter. Iran heeft meer gas dan uranium, en nogmaals, nu fakkelen ze het gewoon af, ze verbranden het zonder er wat mee te doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:22 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Aardolie en gas gaat een keer op en het is slecht voor de milieu, zijn wat argumenten die men kan opdragen, maar zonder bewijs staat de VS diplomatiek niet sterk. Ze staan sterk omdat het een ongekende militaire macht is in het tijdperk waar wij in leven, zoals de Romeinen dat 2000 jaar geleden waren, maar diplomatiek is het een heel ander verhaal.
Dat gaat ook een keer op en is best wel duur. Maar in principe maakt het geen ruk uit wat ze met een kerncentrale doen, dat mogen ze helemaal zelf weten. En het is al helemaal achterlijk dat een land dat er zelf geen problemen mee heeft zulke wapens te gebruiken anderen op de vingers durft te tikken.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar heeft iran uraniumverrijking voor nodig? Ze fakkelen meer aardgas af dan kerncentrales aan stroom gaan leveren.
Dat doel valt nog te bezien, het zijn verdenkingen en meer niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uranium ook, en nog veel slechter. Iran heeft meer gas dan uranium, en nogmaals, nu fakkelen ze het gewoon af, ze verbranden het zonder er wat mee te doen.
Iran verrijkt uranium, dat heeft maar 1 doel
Jij gaat pas piepen als er eentje op europa geflikkerd wordtquote:Op maandag 18 februari 2013 21:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat doel valt nog te bezien, het zijn verdenkingen en meer niet.
quote:Op maandag 18 februari 2013 21:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat gaat ook een keer op en is best wel duur. Maar in principe maakt het geen ruk uit wat ze met een kerncentrale doen, dat mogen ze helemaal zelf weten. En het is al helemaal achterlijk dat een land dat er zelf geen problemen mee heeft zulke wapens te gebruiken anderen op de vingers durft te tikken.
Denk je nou echt dat Iran dat gaat doen, mochten ze überhaupt bezig zijn met kernwapens, waar niet eens bewijs voor is. Ze weten zelf heel goed dat dan het einde zou betekenen van Iran. Het regime mag dan gestoord zijn in de ogen van veel mensen, maar zo ver zullen ze ook niet heen zijn. Mensen een beetje angst in praten. Pure propaganda.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij gaat pas piepen als er eentje op europa geflikkerd wordt
Je weet dat Iran één van de grootste aardgasreserves heeft van de wereld?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat gaat ook een keer op en is best wel duur. Maar in principe maakt het geen ruk uit wat ze met een kerncentrale doen, dat mogen ze helemaal zelf weten. En het is al helemaal achterlijk dat een land dat er zelf geen problemen mee heeft zulke wapens te gebruiken anderen op de vingers durft te tikken.
Iran is al de baas in het Midden-Oosten. Alleen Turkije heeft een beter leger in die regio.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je weet dat Iran één van de grootste aardgasreserves heeft van de wereld?
Daarnaast geeft een A-bom gewoon macht en zijn ze dan meteen de baas in het midden oosten. En hebben ze een goede onderhandelingspositie.
Iran is helemaal niet de baas daar.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Iran is al de baas in het Midden-Oosten. Alleen Turkije heeft een beter leger.
Welke invasies? Tuurlijk heeft het weinig te miepen tegen de VS, alleen Rusland en China hebben dat, maar het is verder wel een macht in die regio.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iran is helemaal niet de baas daar.
Anders hadden ze wel ingegrepen met al die invasies daar.
Een macht is wat anders dan een nucleaire macht natuurlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Welke invasies? Tuurlijk heeft het weinig te miepen tegen de VS, alleen Rusland en China hebben dat, maar het is verder wel een macht in die regio.
Het verschil is dat de MOP niet nuclear is, dus Iran is weer slecht bezig en niet Amerika.quote:Op maandag 18 februari 2013 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
Niet alleen burgerslachtoffers. Met het aantal kernwapens dat de VS en Rusland bezitten, kun je de wereld en de mensheid tientallen keren vernietigen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Een macht is wat anders dan een nucleaire macht natuurlijk.
Daarnaast vind ik alle nucleaire wapens zwaar overbodig omdat ze toch alleen maar burgerslachtoffers maken.
Kan je niet zo goed iedereen die wapens geven, want weg gaan ze toch niet.
Is ook een kwestie van tijd dat die wapens nutteloos zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alleen burgerslachtoffers. Met het aantal kernwapens dat de VS en Rusland bezitten, kun je de wereld en de mensheid tientallen keren vernietigen.
Waar denk je dat Iran uraniumopwerking voor nodig heeft?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Iran dat gaat doen, mochten ze überhaupt bezig zijn met kernwapens, waar niet eens bewijs voor is. Ze weten zelf heel goed dat dan het einde zou betekenen van Iran. Het regime mag dan gestoord zijn in de ogen van veel mensen, maar zo ver zullen ze ook niet heen zijn. Mensen een beetje angst in praten. Pure propaganda.
Behalve als het vriendjes van de VS zijn, zoals Israel. Die mogen wel opeens kernwapens gaan fabriceren.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:50 schreef firefly3 het volgende:
Voor de wereldveiligheid is het van belang dat er geen landen meer bij komen die kernwapens fabriceren. Hoe lastig is dit te begrijpen voor sommigen? :/
Israel is al meerdere malen aangevallen door verschillende landen in het midden oosten. Zonder kernwapens bestond Israel misschien nu niet meer. Israel is een groot uitzondering op de regel en stabiliteit.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:09 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Behalve als het vriendjes van de VS zijn, zoals Israel. Die mogen wel opeens kernwapens gaan fabriceren.
Israel mag mijn ballen likkenquote:Op maandag 18 februari 2013 22:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Israel is al meerdere malen aangevallen door verschillende landen in het midden oosten. Zonder kernwapens bestond Israel misschien nu niet meer. Israel is een groot uitzondering op de regel en stabiliteit.
Ach, ik vind die oppermachtigheid van 'Uncle Sam' gewoon mooi. Europa blijft qua alles verder het beste continent ter wereld.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Mensen die elk vorm van commentaar op de VS als persoonlijke aanval zien en er meteen andere dingen in zien waardoor ze mensen woorden in de mond stoppen![]()
Waar denk je dat Nederland uraniumopwerking voor nodig heeft?quote:Op maandag 18 februari 2013 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waar denk je dat Iran uraniumopwerking voor nodig heeft?
Waarom is Iran geen uitzondering?quote:Op maandag 18 februari 2013 22:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Israel is al meerdere malen aangevallen door verschillende landen in het midden oosten. Zonder kernwapens bestond Israel misschien nu niet meer. Israel is een groot uitzondering op de regel en stabiliteit.
Omdat mensen daar niet vrij zijn in hun eigen land.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:43 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Waarom is Iran geen uitzondering?
- In 1953 heeft het westen een staatsgreep gepleegd in Iran.
- Iran is aangevallen door Irak wat gesteund werd door het Westen.
- Een Iraans passagiersvliegtuig is door de VS in 1988 neergehaald boven Iraanse wateren. 290 doden waaronder 66 kinderen.
- Vrijwel elk land rondom Iran zit vol met westerse militaire basissen die constant dreiging uitoefenen.
- Het Westen voert constant dreiging uit op Iran en bestempeld het als het kwaad. Er zijn ook constant sancties op Iran.
Dusss, waarom is Iran geen uitzondering?
Hetzelfde Israël dat wapens leverde aan Iran toen Iran werd aangevallen door Irak? Nee ook niet.quote:
Behalve dat de Saoudi's dan ook direct een bom gaan bouwen. Gaat leuk worden. Fundi Sjiiten tegen fundi soennieten. Met nukes.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je weet dat Iran één van de grootste aardgasreserves heeft van de wereld?
Daarnaast geeft een A-bom gewoon macht en zijn ze dan meteen de baas in het midden oosten. En hebben ze een goede onderhandelingspositie.
Ik zou het niet onderschatten en dat het afhankelijk is van welke Israelische regering er zit..quote:Op maandag 18 februari 2013 22:51 schreef Shawn het volgende:
[..]
Hetzelfde Israël dat wapens leverde aan Iran toen Iran werd aangevallen door Irak? Nee ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |