Niet doen danquote:Op maandag 18 februari 2013 14:57 schreef Deetch het volgende:
Nog steeds gestopt. Mijn laatste per ongelukke sigaret was in mei 2009.![]()
No more mister![]()
welkom en succes!quote:Op maandag 18 februari 2013 15:14 schreef dickiedik het volgende:
Hoi allemaal, ik ben de 15e gestopt met roken.... Ik hoop deze keer voor goed... 3 jaar geleden ook gestopt toen 9 maanden vol gehouden, maar in het zomerseizoen (lees bier en BBQ) er toch weer ingetrapt toen.
Gedaan....dacht dat hij automatisch de OP vanuit de wiki zou plaatsen, weer wat geleerd dusquote:Op maandag 18 februari 2013 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
kvd, pas je de OP nog even aan vanuit de wiki?
nee, zo geavanceerd is Fok helaas nog nietquote:Op maandag 18 februari 2013 15:42 schreef kvd het volgende:
[..]
Gedaan....dacht dat hij automatisch de OP vanuit de wiki zou plaatsen, weer wat geleerd dus
mwehehequote:
gewoon het weekend overslaanquote:Op maandag 18 februari 2013 22:21 schreef Hollocene het volgende:
Op deze moment al 2 dagen en 4 uur gestopt! Ok het is nog maar een begin, maar ik ben echt al blij!
Het zwaarste moment moet uiteraard nog komen, het weekend..
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's makkelijk praten als je al met pensioen bent![]()
Welkom Hollocene en succes!
Ik moet (helaas) nog steeds werken maar ik rook nietquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's makkelijk praten als je al met pensioen bent![]()
Welkom Hollocene en succes!
Zo bouw je voor jezelf ook een excuus in om weer te roken he?quote:Op zondag 24 februari 2013 09:31 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Verdomme, alcohol verhindert dat ik kan stoppen met roken![]()
Ik ga altijd weer in de fout op vrijdag en zaterdag als ik bier op heb, nu heb ik twee weken niks gedronken en zonder moeite ook twee weken niks gerookt.
Maar ik weet wel weer hoe het gaat als ik ga drinken
Dit klinkt wel heel erg als een excuus.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:33 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Ik gebruik alcohol zeker niet als excuus om te gaan roken. Het is alleen dat als ik dronken ben een onstilbare honger heb naar nicotine. Komende tijd dus ook daarmee rustig aan doen, totdat ik mezelf weer een beetje kan beheersen
Er bestaat ook nog zoiets als een mentale verslaving. En mentale verslavingen zijn moeilijker vanaf te komen dan fysieke imo. Mijn hersenen hebben na een flinke hoeveelheid bier gewoon schijt aan alles. Lange termijn bestaat op dat moment even niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dit klinkt wel heel erg als een excuus.
De nicotine is na een dag of 3 namelijk al helemaal uit je lichaam en de fysieke behoefte aan nicotine is 2 dagen daarna ook al weg.
Dat is niet waar, daar gaat minimaal een maand overheen.quote:Op zondag 24 februari 2013 11:53 schreef brother52 het volgende:
De nicotine is na een dag of 3 namelijk al helemaal uit je lichaam en de fysieke behoefte aan nicotine is 2 dagen daarna ook al weg.
Nee, na een week heeft je lichaam echt geen behoefte meer aan nicotine.quote:Op zondag 24 februari 2013 12:59 schreef DaneV het volgende:
[..]
Dat is niet waar, daar gaat minimaal een maand overheen.
Zo snel passen je hersenen zich niet aan op nieuwe omstandigheden...quote:Op zondag 24 februari 2013 13:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, na een week heeft je lichaam echt geen behoefte meer aan nicotine.
waarom niet nu?quote:Op maandag 25 februari 2013 20:22 schreef Lonaa het volgende:
*meldt
Ik stop deze week, als het pakje op is.
Omdat het pakje nog niet leeg is, denk ikquote:
Dat had ik veel moeilijker gevonden. Door heel lang te doen over het laatste pakje realiseerde dat drastisch minderen al zo moeilijk was dat ik net zo goed helemaal kon stoppen. Dat kon niet veel moeilijker zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb mijn halfvolle pakje gedoneerd aan mijn rokende buurvrouw
Echt! Ik moest er bijna even bij gaan liggenquote:Op maandag 25 februari 2013 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
droge peuken zijn ook wel serieus smerig
quote:
Dit dus.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Omdat het pakje nog niet leeg is, denk ik![]()
Wel een goede manier die voor mij werkte. De laatste sigaret was van het pakje was inmiddels al zo oud en uitgedroogd dat ik 'm buitengewoon smerig vond. Dat maakte het stoppen een stuk makkelijker, ik heb die laatste zelfs halverwege weggegooid.
Ik heb de mijne verzopenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb mijn halfvolle pakje gedoneerd aan mijn rokende buurvrouw
da's ook bijzonder efficient, heb ik ook eens gedaan. Kun je ze ook niet 's nachts uit de kliko vissenquote:
Veel succes en zet m opquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Dit dus.
Gisteren heeft mijn vriend een pakje shag gekocht, dat koste 7,50 euro ipv 6,80 en ze hadden en er ook nog 2,5 gram uitgehaald. Wat het roken ons dan gaat kosten in de maand, ten opzichte van wat we hebben aan geld, was voor mij de druppel.
Dus ik ga 1 pakje roken van 7,50, de eerste en de laatste.
Dank dank. Mentale voorbereiding nu. Heel bewust roken en me realiseren dat het smerig is, dat soort dingen.quote:
Tegelijk stoppen in een relatie is een erg slecht plan is mijn ervaringquote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dank dank. Mentale voorbereiding nu. Heel bewust roken en me realiseren dat het smerig is, dat soort dingen.
Meneer Lonaa wil ook stoppen zei hij gisteren, is heel druk Alan Carr aan het lezen.Het zal mij benieuwen. Ik hoop dat ie het volhoudt.
Ik ben bang dat ik hem heel smerig ga vinden als hij nog wel rookt, en ik niet.
Maar als je het idee krijgt dat je een asbak aflikt, dan komt het ook niet ten goede aan de intimiteit.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tegelijk stoppen in een relatie is een erg slecht plan is mijn ervaring
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tegelijk stoppen in een relatie is een erg slecht plan is mijn ervaring
Beide waar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar als je het idee krijgt dat je een asbak aflikt, dan komt het ook niet ten goede aan de intimiteit.
Hahaha, nee, ik ga er van uit dat ik niet faal, en ik hoop dat meneer Lonaa ook niet faalt, maar ik weet het niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:56 schreef Stormqueen het volgende:
je gaat er zo te horen vooralsnog van uit dat hij faalt en jij niet?
he verdimme, wat zonde en wat stom!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef Onorgineel het volgende:
Verdorie, na een dikke maand gister 2 sigaretten gerookt
Nu gewoon weer rustig doorgaan met stoppen, vandaag geen enkele moeite wederom
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:43 schreef Lonaa het volgende:
En ik vind het heel spannend, als een klein kind de avond voor zijn verjaardag. Ik voel het in mijn buik en alles.
Dankje. Ik zie niet in waarom het niet zou lukken. Zoals een andere vriend van mij zei (die nu 2 maand gestopt is) "Het is eigenlijk heel makkelijk, je moet t gewoon niet meer doen".quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]Maar op zich wel goed, om het bewust te doen. Ik hoop dat het je lukt!
mijn persoonlijke ervaring is dat dit de eerste drie dagen echt oploopt, de ergste piek is daarna echter voorbij. De eerste dag is echt de ergste.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:06 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Even een vraagje voor de stoppende roker, wanneer ik eens op een Zondag geen zin heb om naar buiten te gaan om te roken en ik het uitstel, maar na een tijd krijg ik zo'n drang naar nicotine zo'n opkomend gevoel dat jullie allemaal kennen waarschijnlijk. Wordt dit niet veel erger en hoelang heb je daar last van gehad. Wordt het erger na uren/dagen of verminderd het juist na 2 dagen volgehouden te hebben bijvoorbeeld ? Ben benieuwd. naar jullie reacties.
Eerst wel, na een weekje is dat weg en blijft alleen de geestelijke verslaving over.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:06 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Even een vraagje voor de stoppende roker, wanneer ik eens op een Zondag geen zin heb om naar buiten te gaan om te roken en ik het uitstel, maar na een tijd krijg ik zo'n drang naar nicotine zo'n opkomend gevoel dat jullie allemaal kennen waarschijnlijk. Wordt dit niet veel erger en hoelang heb je daar last van gehad. Wordt het erger na uren/dagen of verminderd het juist na 2 dagen volgehouden te hebben bijvoorbeeld ? Ben benieuwd. naar jullie reacties.
Ik had dat ook jaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:43 schreef Lonaa het volgende:
En ik vind het heel spannend, als een klein kind de avond voor zijn verjaardag. Ik voel het in mijn buik en alles.
Zal er eens op letten, maar het gevoel komt na een tijdje wel weer (meer?) terug. Zit er wel over na te denken om te stoppen. Prijzen zijn weer fors omhoog gegaan en het is bijna niet meer te betalen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eerst wel, na een weekje is dat weg en blijft alleen de geestelijke verslaving over.
Zo'n 'vlaag van nicotinedrang' duurt trouwens nooit echt langer dan een minuut of 3 a 4, let er maar eens op
Je hoeft niet bang te zijn. Als ik eerlijk ben, had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:10 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Zal er eens op letten, maar het gevoel komt na een tijdje wel weer (meer?) terug. Zit er wel over na te denken om te stoppen. Prijzen zijn weer fors omhoog gegaan en het is bijna niet meer te betalen.
wat deze vrouw zegt!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je hoeft niet bang te zijn. Als ik eerlijk ben, had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.
Dat gevoel heb ik nu nog weleens. Duurt welgeteld 5 minuten. Maar ik wil niet. Mijn huid heeft weer kleur, ik stink niet meer, m'n tanden worden witter, mijn nagels zijn normaal en boven alles, ik word niet meer hoestend en naar adem snakkend wakker. Op je 29ste dit al hebben vond ik erg beangstigend.
Ondanks dat die zeurende trek er nu weer even is. Nee. Ik wil niet meer. Probeer het. Zie het als een verbetering van jouw leven ipv het als een moeten te zien.
Ben er nu nog niet aan toe omdat ik nog teveel andere zaken om mijn hoofd heb, maar ben wel van plan om dit jaar te gaan stoppen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je hoeft niet bang te zijn. Als ik eerlijk ben, had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.
Dat gevoel heb ik nu nog weleens. Duurt welgeteld 5 minuten. Maar ik wil niet. Mijn huid heeft weer kleur, ik stink niet meer, m'n tanden worden witter, mijn nagels zijn normaal en boven alles, ik word niet meer hoestend en naar adem snakkend wakker. Op je 29ste dit al hebben vond ik erg beangstigend.
Ondanks dat die zeurende trek er nu weer even is. Nee. Ik wil niet meer. Probeer het. Zie het als een verbetering van jouw leven ipv het als een moeten te zien.
Zo begon het bij mij ook. Steeds de gedachte: "Ik ga er echt een keer mee stoppen."quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:18 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Ben er nu nog niet aan toe omdat ik nog teveel andere zaken om mijn hoofd heb, maar ben wel van plan om dit jaar te gaan stoppen.
Daarom ga ik het nog ook niet proberen, wil het nu nog namelijk nog niet echt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Zo begon het bij mij ook. Steeds de gedachte: "Ik ga er echt een keer mee stoppen."
Tot je je beseft dat je eigenlijk altijd wel een reden kunt vinden om het 'nog even' uit te stellen. Dat moment dat je het zat wordt om excuses te zoeken om te rechtvaardigen dat je nog niet kunt stoppen. Dat is het moment dat je echt gaat stoppen.
En dat is dan ook het moment dat het gaat lukken.
Komt vanzelf. Je moet er 100% achter staan. Anders is het een verloren poging.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:07 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Daarom ga ik het nog ook niet proberen, wil het nu nog namelijk nog niet echt.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze eerst gaan minderen, is dit een juiste weg om uiteindelijk te gaan stoppen. Of moet je echt in 1 keer helemaal gaan stoppen, is dat beter/makkelijker uiteindelijk ?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:08 schreef mazaru het volgende:
[..]
Komt vanzelf. Je moet er 100% achter staan. Anders is het een verloren poging.
Minderen is voor de 1 een aanloopje om te kunnen stoppen, voor de ander werkt het niet. Ik ben zelf met Champix gestopt. Dat was voor mij de oplossing. Als jij eerst wil minderen, dan moet je dat doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:09 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
[..]
Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze eerst gaan minderen, is dit een juiste weg om uiteindelijk te gaan stoppen. Of moet je echt in 1 keer helemaal gaan stoppen, is dat beter/makkelijker uiteindelijk ?
Begint erop te lijkenquote:One year, one month, three weeks, four days
10560 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.544,46.
Life saved: 5 weeks, 1 day, 16 hours, 0 minutes.
netjes!! Die pakjes kosten nu ook al 8,10quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:33 schreef Beavis het volgende:
[..]
Begint erop te lijken![]()
ben uitgegaan van 25 peuken per dag en ¤5,85 voor een pakje shag waar ik 45 shaggies van kon pielen
¤8,10 voor een pakje Javaanse Jongens 3/4??quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
netjes!! Die pakjes kosten nu ook al 8,10
dat weet ik niet. Maar de Drum die mijn moeder rookt iig welquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:36 schreef Beavis het volgende:
[..]
¤8,10 voor een pakje Javaanse Jongens 3/4??
Tering!!
Javaanse Jongens 3/4 voor ¤6,50 (zonder vloei)quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat weet ik niet. Maar de Drum die mijn moeder rookt iig wel
ahhh daar zit minder in.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Beavis het volgende:
[..]
Javaanse Jongens 3/4 voor ¤6,50 (zonder vloei)
quote:Op donderdag 28 februari 2013 02:13 schreef Lonaa het volgende:
Mn naam in de wiki gezet. Ik rook zo mijn allerlaatste sigaret.
Succesquote:Op donderdag 28 februari 2013 02:13 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op donderdag 28 februari 2013 02:13 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:40 schreef byah het volgende:
Since 15 december 2012
74 smoke free days
1500 cigarettes not smoked
¤433,92 saved
Goed bezig, de tijd gaat vanzelf weer sneller.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:02 schreef SilentHunterNL het volgende:
Bijna de 2 maandjes. Tijd gaat langzaam en soms nog wel moeite.
quote:
Ik ben ermee bekend.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:05 schreef Zelus het volgende:
Zijn er ook mensen in dit forum gestopt dmv nicotinepleisters?
Ik ben hyper, kan niet stilzitten, wil mensen afsnauwen (doe ik ook trouwens) en loop de hele tijd half te janken en kan daar niet mee ophouden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
paar dagen doorbijten meid! De eerste drie zijn het ergst!
ja, beetje jammer is datquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:55 schreef Copycat het volgende:
Ik ging enorm fanatiek poetsen. Ook dat ebde wel weer weg.
4 weken geleden na 25 jaar 20 shaggies/dagquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:05 schreef Zelus het volgende:
Zijn er ook mensen in dit forum gestopt dmv nicotinepleisters?
Toppiequote:Op donderdag 28 februari 2013 19:03 schreef zakstront het volgende:
[..]
4 weken geleden na 25 jaar 20 shaggies/dag![]()
1e weken de zwaarste pleisters, sinds een paar dagen de middelste en over een paar weken stap ik over op de lichtste pleisters, netjes zoals de fabrikant dat voorschrijft![]()
Heb daardoor nog geen stuiver bespaart want die pleisters zijn kkduur. Maar zonder zou ik het niet redden, ik vlieg anders tegen het plafond.
Nog steeds regelmatig trek, maar dan haal ik diep adem en geniet van alle lucht die ik ineens binnenkrijg.
Geen spatje last gehad, had me ook niet in de bijwerkingen verdiept. Nicotinetekort geeft bij mij sowieso zwaardere bijwerkingen. Je krijgt alleen een rode vlek van zo'n pleister maar die is na een paar dagen weer weg.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:29 schreef Zelus het volgende:
[..]
Toppie![]()
Had gelezen dat veel mensen last krijgen van de zware pleisters (21mg), en ook rare dromen.
Jij hebt hier geen last van gehad?
Gelukt. Zomaar.quote:
supergoed meidquote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gelukt. Zomaar.
Hele nacht gewerkt (net thuis), zelfs in het rookhok gezeten. 2 x moeilijk gehad (na iets eten) maar verder niks.
Nu ga ik slapen. Hard.
Goed bezigquote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gelukt. Zomaar.
Hele nacht gewerkt (net thuis), zelfs in het rookhok gezeten. 2 x moeilijk gehad (na iets eten) maar verder niks.
Nu ga ik slapen. Hard.
elke dag nog? Waarom dan? Het is vies, het is duur, het is ongezond...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:03 schreef Ambipur het volgende:
Ik wil roken. Echt wanhopig graag. Ik snak naar een sigaret. Wtf. Na bijna 4 maanden nog zo graag willen.
Herkenbaar,heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:03 schreef Ambipur het volgende:
Ik wil roken. Echt wanhopig graag. Ik snak naar een sigaret. Wtf. Na bijna 4 maanden nog zo graag willen.
waag het niet om weer te gaan rokenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Herkenbaar,heel herkenbaar.
En het gevoel van falen als je wel weer zou gaan roken ook. En ook vanwege de omgeving, iedereen is zo positief over mij stoppen dat ik niet eens durf...
Ja ik schrok me ook rot toen iemand voor mij in de rij een pakje cigaretten moest betalen, reken eens om in guldens dan schrik je helemaalquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:22 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn oude pakjes zijn een euro duurder geworden sinds ik 4 maanden geleden stopte
Reken om in guldens? Kom zeg! Reken je salaris om in guldens. Dan word je pas blij!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:26 schreef just me het volgende:
[..]
Ja ik schrok me ook rot toen iemand voor mij in de rij een pakje cigaretten moest betalen, reken eens om in guldens dan schrik je helemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |