Ik weet helaas wel hoe het voelt een dierbare te verliezen door zelf doding en nee daar heb ik nog steeds geen begrip voor. en ik blijf het een laffe daad vinden. Juist omdat hij een heleboel andere wegen had kunnen in slaan en toch deze laffe (niet makkelijke) weg gekozen had.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:18 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het lijkt jou en mij onlogisch, maar bevinden ons ook niet in een extreme situatie.
Net zoals heel weinig mensen begrip hebben voor mensen die zichzelf van kant maken, die worden vaak uitgemaakt voor lafbekken of egoisten. Terwijl er echt wel iets met iemand gebeurd moet zijn om tot zo'n daad te komen.
Nu wil ik natuurlijk niet beweren dat zulke dingen hier spelen, want dat weet ik niet.
Alles kan natuurlijk, misschien wil ie helemaal niet gevonden worden, maar daar gaat het hier nu niet om, het gaat er om dat zijn familie hem WEL wil vinden, kleine moeite om dit topic af en toe naar boven te kicken toch?quote:Dus, ook maar even speculeren: Hij heeft elders de liefde gevonden?
omdat (ernstige) financiele problemen een reden kan zijn voor mensen om te willen verdwijnen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:46 schreef doublecheck het volgende:
Heel verdrietig voor de betrokkenen, vooral voor de kinderen. De verdwijning van Patrick Diks is een mysterieuze zaak. Hoe is het mogelijk dat iemand van het één op het andere moment compleet uit beeld is? Het meest simpele antwoord lijkt: spring maar in de Lek... de vraag is, hoe lang is er voor nodig om iemand terug te vinden, of ben je dan werkelijk onvindbaar?
Het lijkt me logisch dat de politie dit heeft onderzocht. De zoektocht van de politie houdt toch niet op met een speurtocht in het Viaanse Bos en recreatieplas De Put? Toch wordt er in de berichtgeving niets vermeld over verdergaande zoekacties. Dat vind ik heel vreemd.
Daarbij is de berichtgeving onvolledig en zorgt voor meer vertroebeling dan voor opheldering. In het laatste bericht staat bijvoorbeeld: "Ook de familie is erg terughoudend met informatie. De familie wil wel kwijt dat Diks geen psychische of financiële problemen heeft." Waarom vindt de familie het op dit moment zo belangrijk om te laten publiceren dat er geen financiële problemen zijn? De financiële belangen lijken me allerminst de eerste prioriteit ingeval van vermissing. Door het toch te benoemen roept het juist vragen op.
Ook de specifieke informatie over het vertrek op zich wordt geheimzinnig gedaan. "Hij zou zijn portemonnee en telefoon thuis hebben gelaten, maar de politie wil daar geen mededelingen over doen." Waarom zou er onduidelijkheid bestaan over het feit dat hij zijn telefoon wel of niet bij zich had? Als hij de telefoon bij zich had, dan biedt dat wellicht mogelijkheden om hem te traceren. Als hij zijn telefoon had thuis gelaten, dan hoeft daar toch geen misverstand over te bestaan?
Het lijkt erop dat de betrokkenen bij de speurtocht naar Patrick Diks niet het achterste van de tong willen laten zien, dat geldt voor zowel de politie als de familie. Wat heeft zich afgespeeld in de periode voor de verdwijning? Had Patrick Diks een reden om op de vlucht te willen gaan? Waarom wil hij niet gevonden worden? En welke mogelijkheden stonden tot zijn beschikking om - met of zonder hulp - volledig uit beeld te verdwijnen? Als hij nog in leven is, dan ligt de uitkomst van de speurtocht wellicht in het antwoord op deze vragen.
Maar als Patrick Diks niet meer in leven is, dan is dat natuurlijk verschrikkelijk... en dan zal er beter gezocht moeten worden, op de plaatsen waar het vinden van een lichaam het meest waarschijnlijk is. Volgens mij mogen we er vanuit gaan dat de politie op dit moment met alle mogelijkheden rekening houdt, maar zolang er niet meer duidelijkheid is rondom de achtergrond van de verdwijning blijft het voor de buitenstaanders een groot mysterie.
Wat verwacht je dan van de politie? Dat ze heel Nederland met een stofkam gaan afpluizen? Dat er verder niks wordt bericht over nadere zoekacties, wil natuurlijk niet zeggen dat die er niet kunnen zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:46 schreef doublecheck het volgende:
De zoektocht van de politie houdt toch niet op met een speurtocht in het Viaanse Bos en recreatieplas De Put? Toch wordt er in de berichtgeving niets vermeld over verdergaande zoekacties. Dat vind ik heel vreemd.
Om ongewenste speculatie over motieven weg te nemen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:46 schreef doublecheck het volgende:
Waarom vindt de familie het op dit moment zo belangrijk om te laten publiceren dat er geen financiële problemen zijn?
Ook de bekendmaking van die informatie kan allerlei speculaties in de hand werken. Waarom is het relevant? Vooralsnog worden alle opties open gehouden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:46 schreef doublecheck het volgende:
Waarom zou er onduidelijkheid bestaan over het feit dat hij zijn telefoon wel of niet bij zich had? Als hij de telefoon bij zich had, dan biedt dat wellicht mogelijkheden om hem te traceren. Als hij zijn telefoon had thuis gelaten, dan hoeft daar toch geen misverstand over te bestaan?
Die kans is goed aanwezig ja.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:46 schreef doublecheck het volgende:
Wat heeft zich afgespeeld in de periode voor de verdwijning? Had Patrick Diks een reden om op de vlucht te willen gaan? Waarom wil hij niet gevonden worden? En welke mogelijkheden stonden tot zijn beschikking om - met of zonder hulp - volledig uit beeld te verdwijnen? Als hij nog in leven is, dan ligt de uitkomst van de speurtocht wellicht in het antwoord op deze vragen.
In het begin vond je nog dat de politie op te weinig plekken zocht... Je verandert kennelijk al schrijvende van mening?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:46 schreef doublecheck het volgende:
Maar als Patrick Diks niet meer in leven is, dan is dat natuurlijk verschrikkelijk... en dan zal er beter gezocht moeten worden, op de plaatsen waar het vinden van een lichaam het meest waarschijnlijk is. Volgens mij mogen we er vanuit gaan dat de politie op dit moment met alle mogelijkheden rekening houdt, maar zolang er niet meer duidelijkheid is rondom de achtergrond van de verdwijning blijft het voor de buitenstaanders een groot mysterie.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:11 schreef Elfletterig het volgende:
Wat verwacht je dan van de politie? Dat ze heel Nederland met een stofkam gaan afpluizen? Dat er verder niks wordt bericht over nadere zoekacties, wil natuurlijk niet zeggen dat die er niet kunnen zijn.
Nergens in mijn bericht staat dat ik vind dat de politie op te weinig plekken heeft gezocht. Ik doe geen aannames, maar merk op dat uit de berichtgeving over de zoekacties niet blijkt dat er op andere plaasten is gezocht... terwijl dat me dat wel logisch lijkt. Ik stel vragen bij de berichtgeving; de informatie die wordt gegeven is onvolledig, troebel en twijfelachtig.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:11 schreef Elfletterig het volgende:
In het begin vond je nog dat de politie op te weinig plekken zocht... Je verandert kennelijk al schrijvende van mening?
Zoals eerder opgemerkt, er wordt om hulp gevraagd bij het zoeken. Dan is volledige, heldere en juiste informatie wel degelijk relevant.quote:
Te veel informatie verstrekken, kan het onderzoek ook hinderen. Bovendien, wat je zelf al zegt: als je informatie verstrekt, moet je wel zeker weten dat die informatie juist is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:46 schreef doublecheck het volgende:
[..]
[..]
Nergens in mijn bericht staat dat ik vind dat de politie op te weinig plekken heeft gezocht. Ik doe geen aannames, maar merk op dat uit de berichtgeving over de zoekacties niet blijkt dat er op andere plaasten is gezocht... terwijl dat me dat wel logisch lijkt. Ik stel vragen bij de berichtgeving; de informatie die wordt gegeven is onvolledig, troebel en twijfelachtig.
[..]
Zoals eerder opgemerkt, er wordt om hulp gevraagd bij het zoeken. Dan is volledige, heldere en juiste informatie wel degelijk relevant.
Kijk, wat het is; als hij helemaal niets van zich laat horen dan kunnen er twee dingen zijn; of hij is dood of hij wil niet gevonden worden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:46 schreef doublecheck het volgende:
Heel verdrietig voor de betrokkenen, vooral voor de kinderen. De verdwijning van Patrick Diks is een mysterieuze zaak. Hoe is het mogelijk dat iemand van het één op het andere moment compleet uit beeld is? Het meest simpele antwoord lijkt: spring maar in de Lek... de vraag is, hoe lang is er voor nodig om iemand terug te vinden, of ben je dan werkelijk onvindbaar?
Het lijkt me logisch dat de politie dit heeft onderzocht. De zoektocht van de politie houdt toch niet op met een speurtocht in het Viaanse Bos en recreatieplas De Put? Toch wordt er in de berichtgeving niets vermeld over verdergaande zoekacties. Dat vind ik heel vreemd.
Daarbij is de berichtgeving onvolledig en zorgt voor meer vertroebeling dan voor opheldering. In het laatste bericht staat bijvoorbeeld: "Ook de familie is erg terughoudend met informatie. De familie wil wel kwijt dat Diks geen psychische of financiële problemen heeft." Waarom vindt de familie het op dit moment zo belangrijk om te laten publiceren dat er geen financiële problemen zijn? De financiële belangen lijken me allerminst de eerste prioriteit ingeval van vermissing. Door het toch te benoemen roept het juist vragen op.
Ook de specifieke informatie over het vertrek op zich wordt geheimzinnig gedaan. "Hij zou zijn portemonnee en telefoon thuis hebben gelaten, maar de politie wil daar geen mededelingen over doen." Waarom zou er onduidelijkheid bestaan over het feit dat hij zijn telefoon wel of niet bij zich had? Als hij de telefoon bij zich had, dan biedt dat wellicht mogelijkheden om hem te traceren. Als hij zijn telefoon had thuis gelaten, dan hoeft daar toch geen misverstand over te bestaan?
Het lijkt erop dat de betrokkenen bij de speurtocht naar Patrick Diks niet het achterste van de tong willen laten zien, dat geldt voor zowel de politie als de familie. Wat heeft zich afgespeeld in de periode voor de verdwijning? Had Patrick Diks een reden om op de vlucht te willen gaan? Waarom wil hij niet gevonden worden? En welke mogelijkheden stonden tot zijn beschikking om - met of zonder hulp - volledig uit beeld te verdwijnen? Als hij nog in leven is, dan ligt de uitkomst van de speurtocht wellicht in het antwoord op deze vragen.
Of juist voor altijd (al dan niet zelfmoord of gewoon verdwijnen zonder sporen achter te laten). In z'n portemonnee zitten pasjes die hij misschien niet meer wilde gebruiken omdat ze hem daarmee kunnen achterhalen. Idem dito voor telefoon.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:56 schreef Schunckelstar het volgende:
omdat het niet bij bijhebben van telefoon en met name de portemonnee erop kan wijzen dat ie waarschijnlijk niet van plan was lang weg te blijven?
De Lek is daar 1 van. flinke tijd geleden was er (per ongeluk) iemand tussen de brug van de A2 of de A27 (weet ik niet precies meer) gevallen en het heeft nog heel lang geduurd voordat zijn lichaam ergens aanspoelde...quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:06 schreef raptorix het volgende:
Er is daar nogal wat water in de buurt....
Is daar zon? Dan ga ik daar ook heenquote:Op donderdag 21 februari 2013 18:36 schreef Gia het volgende:
'Op een terras ergens in Frankrijk in de zon.....'
2005, A27, Erik Verschoor, hij wilde iemand helpen en moest over de vangrail stappen om naar de andere weghelft te komen. Normaliter lagen daar roosters, maar vanwege onderhoud waren die even weg.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:34 schreef Jik32 het volgende:
De Lek is daar 1 van. flinke tijd geleden was er (per ongeluk) iemand tussen de brug van de A2 of de A27 (weet ik niet precies meer) gevallen en het heeft nog heel lang geduurd voordat zijn lichaam ergens aanspoelde...
als niemand meer mag speculeren los je nooit een zaak opquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:41 schreef Jik32 het volgende:
De familie vraagt om geen vooroordelen te hebben!!! zijn spullen incl. Portemonnee liggen thuis.
Het enige wat de familie wil is dat hij gevonden wordt, zonder speculaties over het waarom.
Dus Fokkers,
Willen jullie het zo veel mogelijk delen via internet (FB etc) en de familie helpen hun vader en man terug te vinden en niet meer in onzekerheid te leven? Iedere dag is er 1 te veel!!!
Dank jullie wel
Spuit 11quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als niemand meer mag speculeren los je nooit een zaak op
Ja die ja, Meneer Verschoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
2005, A27, Erik Verschoor, hij wilde iemand helpen en moest over de vangrail stappen om naar de andere weghelft te komen. Normaliter lagen daar roosters, maar vanwege onderhoud waren die even weg.
Recent nog een springer van de oude Lekbrug (a2). Geloof dat die ook de pijp aan Maarten heeft gegeven.
Ik blijf erbij dat hij niet dood of levend in het Viaanse Bos of aanliggende natuur als de Put ligt. Dan hadden ze hem allang gevonden met de heli of honden.
3 opties:
1. In de Lek, maar dan laten de meesten wel een bericht achter omdat je dat niet in het water meeneemt en met een dag of 12 kom je wel boven dacht ik.
2. Ontvoerd ivm financiele problemen oid. Maar dan had je allang losgeld vraag gehad. En laten we eerlijk zijn, een huis van 1.5m koop je niet met een ww uitkering. Dat risico is dus aanwezig.
3. Zelf vertrokken ivm schuld, ziekte, psychisch, whatever. Dat lijkt nog de meest voor de hand liggende optie. Tenzij hij alles geplanned heeft mag je er vanuit gaan dat hij lopend is, en dan kom je niet ver.
Wat voor mij een belangrijk punt is en waar ik nog geen antwoord op heb gezien: onder welke omstandigheden en met welke reden ging hij de deur uit? Is dat bekend? Ging hij een frisse neus halen (om 21:00) of een pakkie peuken kopen (Total is op loopafstand). Of was er ruzie? En ga zo maar door. Ik denk dat dat cruciale vragen zijn waarop een antwoord nodig is.
Ben jij Peter R.?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:16 schreef doublecheck het volgende:
Het artikel schrijft: "In Vianen gingen de afgelopen tijd geruchten dat Diks financiële en psychische problemen heeft, maar dat wordt door de familie ontkend."
Hieruit kun je opmaken dat er inderdaad geen financiële en/of psychische problemen zijn, dus dat de verdwijning daar niets mee te maken heeft. Maar stel dat er wel sprake was van financiële problemen, waar de familie zéker vanaf weet, dan ligt het toch voor de hand dat de verdwijning hiermee te maken heeft. Het is typisch dat de familie zelf steeds zo expliciet benadrukt dat het hier niets mee te maken zou hebben. Daarmee leggen ze er juist telkens zelf de nadruk op.
De volgende vraag is dan: is de verdwijning bewuste opzet, of in een opwelling ontstaan? In het eerste geval (bewust) ligt er een plan aan ten grondslag, waarbij mogelijk derden betrokken zijn en er dus meer mensen iets van weten. Dat geeft een reden om er geheimzinnig over te blijven doen. In het tweede geval (opwelling) hebben betrokkenen naar alle waarschijnlijkheid het moment voorafgaand aan de verdwijning meegemaakt (hoe weten ze anders hoe laat Patrick Diks het huis heeft verlaten?). Maar welk belang is er mee gediend, om hier onduidelijkheid over te scheppen? Juist als er sprake was van een overspannen situatie is dat belangrijke informatie tijdens de zoektocht.
Oftewel, er is iets aan de hand waarvan de direct betrokkenen meer van weten. Aan de ene kant vraagt de familie dagelijks aandacht voor de verdwijning en zoeken ze hulp. Aan de andere kant verhullen ze de verdwijning in mist en wordt iedereen op een dwaalspoor gezet. Ik trek geen conclusies, maar dat er meer aan de hand is dan simpelweg een 'vermissing' wordt langzamerhand wel duidelijk. Iedereen voelt dat... maar misschien dat mensen dat niet durven te zeggen, vanwege en de enorme impact die deze vermissing heeft op de vrienden, familie en met name de kinderen.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ben jij Peter R.?
Ik hóór hem praten.
hahaha dat wilde ik gisteren al zeggenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ben jij Peter R.?
Ik hóór hem praten.
Die gaat zich speciaal voor dit topic registreren? Zijn al zoveel 'crimi'-topics geweest dat hij hier vast al ergens rondwaart onder een of andere Nick.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:18 schreef Jik32 het volgende:
[..]
hahaha dat wilde ik gisteren al zeggenIk hoor die stem er ook helemaal in. hihihi
Nou ik blijf kijken hoor, dan heb ik altijd een alibi
Het zóu kunnen dat je de betekenis van FOK! enigszins overschat.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Die gaat zich speciaal voor dit topic registreren? Zijn al zoveel 'crimi'-topics geweest dat hij hier vast al ergens rondwaart onder een of andere Nick.
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ben jij Peter R.?
Ik hóór hem praten.
Die zou op zijn minst een reconstructie maken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ben jij Peter R.?
Ik hóór hem praten.
Snap het niet helemaal ?? Denk jij dat Patrick zijn gezin in de steek laat om aandacht van de media te krijgen?? ....quote:Op maandag 25 februari 2013 17:06 schreef Gia het volgende:
Als ie er gewoon van tussen is, heb je hem harder als je er geen aandacht aan schenkt, denk ik.
Hoezo? Dat is dan toch precies wat hij wil?quote:Op maandag 25 februari 2013 17:06 schreef Gia het volgende:
Als ie er gewoon van tussen is, heb je hem harder als je er geen aandacht aan schenkt, denk ik.
Misschien zit hij zich kapot te lachen om alle ophef.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:51 schreef Specularium het volgende:
Hoezo? Dat is dan toch precies wat hij wil?
Wow ik sta versteld over jouw denkwijzequote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien zit hij zich kapot te lachen om alle ophef.
Als het een misdrijf is, dan zou er toch iets van een motief moeten zijn.
Als ik man en kinderen beu zou zijn en ik heb, bijvoorbeeld, een ander, dan zou ik wellicht spoorloos willen verdwijnen. Zeker als je na een scheiding, als man zeker, met een hoop kosten zit en mogelijk onderwaarde van de woning.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:17 schreef Jik32 het volgende:
Wow ik sta versteld over jouw denkwijze......
Vind ik toch wel behoorlijk ernstig/ziek, ofzo. Als je dat naar jezelf toe goed kan keuren om je eigen partner en je eigen kinderen op zo'n manier in de steek te laten en d'r vervolgens nog om te lachen ook nog. Alsof dat bestaat, lijkt me niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik man en kinderen beu zou zijn en ik heb, bijvoorbeeld, een ander, dan zou ik wellicht spoorloos willen verdwijnen. Zeker als je na een scheiding, als man zeker, met een hoop kosten zit en mogelijk onderwaarde van de woning.
En als dit lukt, kan ik me voorstellen dat je al die aandacht wel vermakelijk vindt.
Niet elke vader heeft zijn kinderen op de eerste plaats staan.
Ik zit met mijn mond vol tanden en ik krijg er niks uit getiktquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik man en kinderen beu zou zijn en ik heb, bijvoorbeeld, een ander, dan zou ik wellicht spoorloos willen verdwijnen. Zeker als je na een scheiding, als man zeker, met een hoop kosten zit en mogelijk onderwaarde van de woning.
En als dit lukt, kan ik me voorstellen dat je al die aandacht wel vermakelijk vindt.
Niet elke vader heeft zijn kinderen op de eerste plaats staan.
Ik ben 49 en heb twee volwassen kinderen en een heel lieve man.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:50 schreef Jik32 het volgende:
[..]
Ik zit met mijn mond vol tanden en ik krijg er niks uit getiktNu kan iemand zeggen : "tik dan lekker niet" , maar ik doe het toch
![]()
Ik weet niet van welke planeet je komt of hoe oud je bent (misschien 10) , maar zo gaat dat in het echte leven niet!!!
Een buurtgenoot van mij is de schoonzus van hem en het is heel duidelijk dat er geen scheidingsproblemen waren!! Hij is alleen even van huis gegaan en sindsdien niet meer terug gekomen.
In ieder geval fijn om te weten dat als er op spoorloos of vermist een stukje komt waarin Gia vermist is, wij allemaal niet ongerust hoeven te zijn, aangezien je er gewoon vandoor bent en je kids moederloos alleen laat, want dat is normaal.......Heb je ook niks te lachen helaas omdat niemand aandacht aan je schenkt.....
zieke gedachte zeg
Niemand heeft gezegd dat het zoeken gestaakt moet wordenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 19:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben 49 en heb twee volwassen kinderen en een heel lieve man.
Maar er zijn, echt waar, mannen die zomaar alles achter zich laten en zomaar vertrekken. En ik zeg nergens dat dit hier het geval is. Maar mocht dit onverhoopt toch het geval zijn, dat het gewoon een egoist is, dan kan ik me voorstellen dat hij de nieuwsberichten volgt.
Verder zeg ik ook nergens dat men het zoeken moet staken.
Ik ben mijn man en kinderen niet beu en wil dus ook niet verdwijnen, maar ik ken mensen, zowel mannen als vrouwen die simpelweg het gezin achter zich lieten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:06 schreef Jik32 het volgende:
Niemand heeft gezegd dat het zoeken gestaakt moet worden![]()
Maar je hebt wel zelf duidelijk gezegd dat, en ik quote "Als ik man en kinderen beu zou zijn en ik heb, bijvoorbeeld, een ander, dan zou ik wellicht spoorloos willen verdwijnen. "
Dus voor een vrouw van 49 met lieve kinderen en een man vind ik dat een zieke gedachte.
haha nee ik stond alleen versteld over de denkwijze van Gia. En zoals ik eerder al zei, hij is de zwager van een buurtgenoot.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:39 schreef TLC het volgende:
TS ben je soms familie van hem ??
je bent zo fanatiek erover bezig
en dat terwijl hij toch echt niet de enige vermiste persoon is
Zo egoistisch is het niet om een gezin 'achter te laten', toch? Soms gaat het gewoon niet meer binnen een relatie, scheiden mensen, hebben soms een ander en blabla. Maar op de manier zoals jij schetst (verdwijnen, iedereen in paniek, jij vermist en dan gaan lachen om de hele situatie): ik denk op zich dat niemand zo wreed is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben mijn man en kinderen niet beu en wil dus ook niet verdwijnen, maar ik ken mensen, zowel mannen als vrouwen die simpelweg het gezin achter zich lieten.
Een vrouw liet haar man en vijf kinderen achter omdat ze via internet een andere vent had leren kennen. Oudste zat toen in groep 7, jongste in groep 1.
Puur egoïstisch gedrag, maar geen ziekte hoor.
Leef jij in een sprookjeswereld: ze leefden nog lang en gelukkig.
Maar stel dat het wel is zoals ik schets, dat lachen misschien niet, maar dat hij geen zin heeft in een scheiding, met alimentatie, hypotheekschuld en noem maar op, dan wordt hij nu afgeschilderd als iets heel ergs, om zomaar je gezin in de steek te laten, bladiebla..... Denk niet dat hij zich nog meldt. Zowel, als hij tot inkeer komt, of die mogelijke nieuwe vlam niet zo vlammend bleek te zijn, dan moet hij een goede smoes verzinnen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Zo egoistisch is het niet om een gezin 'achter te laten', toch? Soms gaat het gewoon niet meer binnen een relatie, scheiden mensen, hebben soms een ander en blabla. Maar op de manier zoals jij schetst (verdwijnen, iedereen in paniek, jij vermist en dan gaan lachen om de hele situatie): ik denk op zich dat niemand zo wreed is.
Ik hoop in ieder geval dat hij veilig wordt teruggevonden maar 't ziet er niet echt rooskleurig uit eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |