quote:
mooie trial maar ik kon goed merken dat ik het behoorlijk druk heb op het werk,dit vraagt qua hardlopen gewoon zijn tol.
Maar ja,ik was in eerste instantie niet van plan om mee te doen aan deze trail i.v.m. de drukte dus het was sowieso al een bonus!
Het was een korte maar, met 629 hoogtemeters, een behoorlijk zware trail.
Eerste drie kilometers ging geleidelijk omhoog over een grindweg naar de voet van Ships Cone, een klim van ruim 200 meter over 1.5km over farm tracks die behoorlijk oneven waren.
Vanaf de top van Ships Cone een lange afdaling over 4km terug richting Dolamore Park., deze afdaling ging in een lekker tempo van rond de 4.30min/km maar ook hier moest er goed opgelet worden omdat de farm tracks oneven waren en we met een aardig tempo naar beneden gingen.
Bij Dolamore Park ging het verder over de Whisky Creek trail in "anti clock wise direction", dit houdt in dat je wederom een 180m omhoog moest, ditmaal over een afstand van 3km en vanaf de top van Whisky Creek naar de finish maar het laatste stukje is nog behoorlijk venijnig omdat dit een afdaling is met veel boomwortels en andere onevenheden op de trial (dit is de trail waarvan ik regelmatig loop en in het verleden wel eens foto's van heb gepost)
Kilometer 12 was het lastigste, op dat punt begon de energie een beetje op te raken en moest ik nog naar de top van de Whisky Creek trail, een lange "grinding" klim waar geen eind aan leek te komen vandaag.
Al met al toch een meer dan plezierige dag gehad, prachtig weer en een prima organisatie.
Wat me vooral aan stond was het feit dat de MTB'ers en de runners elkaar niet tegen kwamen, iets wat bij veel andere evenementen wel het geval is en je dus voordurend op je hoede moet zijn om niet voor je sokken gereden te worden.
http://www.endomondo.com/workouts/159474602/5355322en omdat de Hokonuui Hills (waar Dolamore Park onderdeel van is) de bakermat was van de illegale whisky stokerijen (Moonshine Whisky) tijdens de drooglegging van Southland in het begin van de 20ste eeuw kregen iedereen i.p.v. de standaard medaille het volgende aandenken.
![SXFi8ZR.jpg]()