Dat snap ik ook. Veel mensen zullen hetzelfde willen doen in zo'n situatie.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Punt blijft dat meneer iemand heeft doodgeschoten zonder dat hij wist wat er precies aan de hand was. Maar ik snap heel goed dat hij niet rationeel nadacht op dat moment.
Omdat wij dat met zijn allen hebben besloten. Democratische rechtstaat enzo.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is geen moord, het is een straf.
Groot verschil. Waarom zou een overheid het alleenrecht hebben om te bepalen wat 'straf' is en wat niet?
Dat hij emotioneel was en niet geheel rationeel functioneerde blijkt wel. Ik snap ook dat er wel wat door je heen gaat als je zoiets ziet gebeuren. Ik vind het alleen ontzettend stom om op deze manier eigen rechter te spelen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Vanwaar die duim naar beneden, ik bedoel, het enige dat ik zeg is dat die vader waarschijnlijk niet in staat was om rationeel na te denken en dat ik dat wel begrijp.
En wat als blijkt dat de dader 'slechts' 2 biertjes ophad en moest uitwijken voor een overstekende hond? En daardoor die kinderen raakte?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Vanwaar die duim naar beneden, ik bedoel, het enige dat ik zeg is dat die vader waarschijnlijk niet in staat was om rationeel na te denken en dat ik dat wel begrijp.
Nogmaals: het gaat niet over Nederlandquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat wij dat met zijn allen hebben besloten. Democratische rechtstaat enzo.
Wat lul je nou raar mens, ik praat moord helemaal niet goed, het enige dat ik snap is dat die vent helemaal gek kan zijn geworden van het feit dat zijn kindjes voor zijn ogen kapot gereden zijn door een dronkaard en dat ie zichzelf totaal niet meer in de hand heeft gehad en die vent in zijn wanhoop en woede kapot geschoten heeft. Wat begrijp je niet aan door het lint gaan, gek worden van verdriet en wanhoop, jezelf niet meer in de hand hebben door de schok en de vreselijke gebeurtenis.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:47 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij het weet hoor.
Maar moord is nooit goed te praten. Ook al probeer jij dat nog zo hard.
Je praat moord goed. Al uren.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat lul je nou raar mens, ik praat moord helemaal niet goed, het enige dat ik snap is dat die vent helemaal gek kan zijn geworden van het feit dat zijn kindjes voor zijn ogen kapot gereden zijn door een dronkaard en dat ie zichzelf totaal niet meer in de hand heeft gehad en die vent in zijn wanhoop en woede kapot geschoten heeft. Wat begrijp je niet aan door het lint gaan, gek worden van verdriet en wanhoop, jezelf niet meer in de hand hebben door de schok en de vreselijke gebeurtenis.
En ik hoop dat de Rechter dat ook begrijpt
Een rechter zal in deze geen uitspraak doen over de dader. Dat doet een jury van burgersquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat lul je nou raar mens, ik praat moord helemaal niet goed, het enige dat ik snap is dat die vent helemaal gek kan zijn geworden van het feit dat zijn kindjes voor zijn ogen kapot gereden zijn door een dronkaard en dat ie zichzelf totaal niet meer in de hand heeft gehad en die vent in zijn wanhoop en woede kapot geschoten heeft. Wat begrijp je niet aan door het lint gaan, gek worden van verdriet en wanhoop, jezelf niet meer in de hand hebben door de schok en de vreselijke gebeurtenis.
En ik hoop dat de Rechter dat ook begrijpt
Ik vermoord de dader toch niet?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:53 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Het rechtssysteem is daar niet geregeld zoals je het kent, maar jij bent ook geen voorstander van een geregeld rechtssysteem. En dat oog om oog vindt je perfect terug in de sharia, last time I checked nog altijd het belangrijkste principe daar.
Dat maakt echt heel weinig uit voor mijn betoog.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat niet over Nederland
De jury bepaalt schuldig/onschuldig en de rechter de straf dacht ik?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een rechter zal in deze geen uitspraak doen over de dader. Dat doet een jury van burgers
Niet zó openlijk... hij heeft de politie eerst twee maanden laten speuren en heeft zichzelf pas aangegeven toen hij officieel werd beschuldigd.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:46 schreef cempexo het volgende:
De goede man doet het nu en openlijk.
Lees mijn antwoord aan Don James even boven in dit topic, voor je weer voor je uit gaat zitten blaten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het is een argument tegen een eigenrichting. We kunnen niet van slachtoffers/nabestaanden vragen een degelijk onderzoek uit te voeren terwijl zij in emotioneel enorm zwaar weer zitten.
Daarom doen wij dat dan ook via justitie. Waar we allemaal voor betalen, omdat we vinden dat misdaden op een degelijke manier onderzocht en berecht moeten worden.
Dictatuur van de massa. Dictatuur van de mensen met een IQ van 100. Mensen die hun hele leven tussen hun werk en thuis pendelen en binnenshuis leven.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat wij dat met zijn allen hebben besloten. Democratische rechtstaat enzo.
Oh jawel, als je in Texas iemand opzettelijk doodschiet die bij je inbreekt dan staat daar zelden straf op. En in dit geval zal een rechter niet volgens het wetboek uitspraak doen over de schutter maar een groep burgers die heel wat meer begrip zullen hebben voor deze daad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat maakt echt heel weinig uit.
Ja. In Amerika wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De jury bepaalt schuldig/onschuldig en de rechter de straf dacht ik?
Jij bent gewoon of fucked upquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik vermoord de dader toch niet?
Dus is het geen oog om oog, tand om tand. Ik geef hem alleen een herinnering waar hij niet omheen kan en waar hij niets aan kan doen. Zodat hij gegarandeerd de rest van zijn leven dat schuldgevoel zal hebben.
Misschien vergeet je bij het drukke redeneren dat je doet dat de dader een moordenaar is...
Tja als je iets beters hebt hoor ik het graag, maar dat is inderdaad voor een ander topic.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dictatuur van de massa. Dictatuur van de mensen met een IQ van 100. Mensen die hun hele leven tussen hun werk en thuis pendelen en binnenshuis leven.
Democratie bestaat overigens niet. Er bestaat alleen dictatuur van het gemiddelde. Maar dat is een andere discussie.
Die automobilist is anders ook een moordenaar. En dat praten JULLIE al uren goed.quote:
Ik praat die automobilist allesbehalve goed! Waar zie je dat staan?quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die automobilist is anders ook een moordenaar. En dat praten JULLIE al uren goed.
Kunnen we nou gewoon weer onze mening vertellen, in plaats van op basis van de één of andere random aangeleerde filosofie proberen iets logisch te beredeneren?
Ja dat zal wel, maar het ging mij meer om de hypothetische discussie van eigenrichting in een willekeurige samenleving in mijn laatste posts.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oh jawel, als je in Texas iemand opzettelijk doodschiet die bij je inbreekt dan staat daar zelden straf op. En in dit geval zal een rechter niet volgens het wetboek uitspraak doen over de schutter maar een groep burgers die heel wat meer begrip zullen hebben voor deze daad.
En jij bent een ongevoelige robot die niet genoeg levenservaring heeft om te begrijpen wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:00 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Jij bent gewoon of fucked up, =edit=
Maargoed, we worden het dus niet eens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |