Ik heb het op een totaal ander forum al een keer gestart: De muziek ketting. Bij deze hier op Fok en dan onder de 40+ sectie vanwege het jeugd-sentiment gehalte binnen de ketting.
Uitleg: Je plaatst een link naar een stuk muziek/band die aansluit op het stuk muziek dat de vorige poster heeft geplaatst en je geeft een omschrijving van de link
Voorbeeld:
The Pogues - Dirty Old Town
Als reactie daarop kan ik
The Clash - Gun Of Brixton plaatsen
De link betreft een verband tussen beide bands, toen de zanger van The Pogues werkelijk 24-7 dronken was heeft men bij The Pogues naar een andere zanger gezocht. En dat is uiteindelijk Joe Strummer van The Clash geworden.
The Clash - Guns of Brixton
Als reactie daarop kan ik plaatsen:
The Skatalites - Guns of Navarone plaatsen
De link is erg duidelijk wapens in de stad!
Er zijn dus diverse links mogelijk: bandleden die in andere bands hebben gespeeld. Overeenkomsten in de titels van nummers etc. Maak het aub niet te ver gezocht omdat je perse je eigen favoriete nummer voorbij wil zien komen. De ervaring leert dat vroeger of later elk nummer wel een keer in te passen is.
Eind doel van de ketting is om via schakel 99-100 weer terug te zijn bij het eerste nummer. Dat klinkt als een erg lange ketting maar de ervaring heeft geleerd dat het snel kan gaan als er een groepje enthousiaste deelnemers is.
De start van de ketting begint natuurlijk met wat voor mij DE 80's band is.
Joy Division - Love Will tear us Apart
Voordat er iemand op het idee komt om Paul Young met Love will tear us apart the plaatsen geef ik de eerste connectie
Joy Division - Love Will tear us Apart
New Order - Transmission
De link is eenvoudig, na de dood van Ian Curtis is Joy Division verder gegaan onder de naam New Order. Het nummer Transmission is overigens ook nog een keer een Joy Division song, dus een dubbel link.
Met dit nummer geef ik de boel over aan de volgende forum bezoeker:
New Order -Transmission
[ Bericht 21% gewijzigd door ervani op 14-02-2013 20:17:13 ]