abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:09:46 #251
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123547014
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En nog erger: daadwerkelijke daders (die nota bene hun gedrag bekennen) gaan vrijuit, zonder enige straf.
Zonder strafbaar feit geen dader, niemand ging vrijuit, niemand verdient straf
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:11:03 #252
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123547077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben prima in staat om zelf te denken en ik constateer overigens ook dat als jij voor mij gaat denken het niveau bepaald niet omhoog gaat.
Waarom doe jij altijd zo persoonlijk als ik je in het nauw drijf, dat zou dan een volwassen man met verantwoordelijk moeten zijn...
pi_123547233
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:11 schreef Life2.0 het volgende:

Waarom doe jij altijd zo persoonlijk als ik je in het nauw drijf, dat zou dan een volwassen man met verantwoordelijk moeten zijn...
Gedraag je eens niet als een oud wijf zeg... Je legt mij woorden in mijn mond en daar reageer ik op. Dat heeft niets met jou persoonlijk te maken. Ik kan mij sowieso niet heugen persoonlijk tegen jou uitgevaren te zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:16:22 #254
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123547329
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gedraag je eens niet als een oud wijf zeg... Je legt mij woorden in mijn mond en daar reageer ik op. Dat heeft niets met jou persoonlijk te maken. Ik kan mij sowieso niet heugen persoonlijk tegen jou uitgevaren te zijn.
Ik leg je niets in de mond, je bent een kuil voor jezelf aan het graven en als ik er iets van zeg doe je alsof ik je daar gestopt hebt

Je reageert simpelweg neit eens meer ontopic :W
pi_123547594
Je claimt dat volgens mijn bijbel agenten niet liegen.

Misschien dat je daar dan de wet mee bedoelde, maar dan heb ik nieuws voor je... dat staat niet in de wet, dus dan gaf je alleen maar blijkt van gebrekkige kennis.

Het is overigens wel grappig hoe overtuigd jij bent van je gelijk. Dus blijf vooral volhouden.
pi_123547837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wel wat ik een misstand noem. Als daders door dit soort fouten vrijuit gaan, vind ik dat een misstand. Zo zal ik dat altijd blijven noemen, ook al klopt het juridisch gezien.
Een nalatigheid van de aanklager is geen tekortkoming van het systeem. Maar goed, wat jij wilt.

quote:
De vraag die ik stelde, is wat je belangrijker vindt. Belangrijker is een vergrotende trap. Je kunt niet "beide" belangrijker vinden. De tegenstelling is er wel degelijk; de zaak die we hier bespreken, is daar nou juist een voorbeeld van.
Deze zaak is het voorbeeld van een slapende aanklager die niet goed heeft opgelet.

In dit geval zou men zowel de "letter van de wet na kunnen leven" (door een gespecificeerde tenlastelegging te formuleren) als de "daadwerkelijke dader daadwerkelijk kunnen straffen" (door hem te veroordelen n.a.v. hetgeen hem ten laste is gelegd). Dat dat niet is gebeurd is te wijten aan een slapende aanklager. Zoals je ziet is er dus geen sprake van een tegenstelling.
pi_123580583
Vreselijk dit. Ik hoop maar dat recht wordt gedaan, maar Ilja komt nooit meer terug. Wat erg voor zijn ouders en zusje.

Een mooi mens is heengegaan...
  zondag 3 maart 2013 @ 17:47:19 #258
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_123580711
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:22 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dat laffe gelieg van die tokkie's altijd zo schokkend. Geef nou gewoon toe dat je onverantwoordelijk reed. Jezelf ook als slachtoffer neerzetten is een dikke middelvinger naar de nabestaanden en naar de maatschappij.
+1

Post van de dag!
  zondag 3 maart 2013 @ 17:50:25 #259
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123580856
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:22 schreef DS4 het volgende:
Je claimt dat volgens mijn bijbel agenten niet liegen.

Misschien dat je daar dan de wet mee bedoelde, maar dan heb ik nieuws voor je... dat staat niet in de wet, dus dan gaf je alleen maar blijkt van gebrekkige kennis.

Het is overigens wel grappig hoe overtuigd jij bent van je gelijk. Dus blijf vooral volhouden.
Jij stelt dat de uitgangspositie meot zijn dat de agent heeft gelogen, ik vraag je om dit dit te beargumenteren en jij roept dat ik te dom ben, dan zijn we klaar toch?
pi_123581363
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat denk ik dan weer wel...

Onderzoek na een dodelijk ongeval is wat uitgebreider dan na een blikschade.
Dat wordt zeker nagemeten door VOA. Er bestaan tabellen waarmee een indicatie van de aanrijsnelheid kan worden bepaald.
pi_123581394
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:50 schreef Life2.0 het volgende:

Jij stelt dat de uitgangspositie meot zijn dat de agent heeft gelogen, ik vraag je om dit dit te beargumenteren en jij roept dat ik te dom ben, dan zijn we klaar toch?
Sorry, maar WAAR lees jij dat?
  zondag 3 maart 2013 @ 18:03:56 #262
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123581423
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sorry, maar WAAR lees jij dat?
Weer aan de wiskey gezeten gister?
pi_123581425
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat wordt zeker nagemeten door VOA. Er bestaan tabellen waarmee een indicatie van de aanrijsnelheid kan worden bepaald.
Uit ervaring weet ik dat dat niet altijd zo is.
pi_123581463
Ik hoop dat uitspraak gepubliceerd wordt op Rechtspraak.nl.

Ik wil wel eens weten wat de aanrijsnelheid is geweest.
pi_123581505
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:03 schreef Life2.0 het volgende:

Weer aan de wiskey gezeten gister?
Nee, aan de Dom...

Maar geef gewoon antwoord op de vraag. Of erken dat je niet goed gelezen hebt.
pi_123581520
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uit ervaring weet ik dat dat niet altijd zo is.
Dat zou zeer raar zijn. Want die afstand heb je broodnodig om de snelheid voor de botsing te bepalen. Het NFI kan nl. niet zonder.
  zondag 3 maart 2013 @ 18:06:57 #267
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123581584
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, aan de Dom...

Maar geef gewoon antwoord op de vraag. Of erken dat je niet goed gelezen hebt.
Waarom geef jij nooit antwoord maar verwacht je dat wel van anderen? Dit is de gemeenteraad niet.. Als je niet mee wilt doen doe je toch lekker niet mee
pi_123581616
edit.

[ Bericht 94% gewijzigd door EchtGaaf op 03-03-2013 18:36:04 ]
pi_123581827
De uitspraak is trouwens inmiddels gedaan: twee jaar cel en vijf jaar intrekking rijbewijs rijbewijs. :') (versus eis van vijf jaar cel en 7 jaar ontzegging rijbevoegdheid)

Nederland op zijn best, mijn bloed kookt!

Bron: http://www.dichtbij.nl/ca(...)ongeluk-capelle.aspx
pi_123581958
Ik zal de dag prijzen als we juryrechtstpraak hebben. De rechtelijke macht staat mijlenver van de maatschappij!

Een onschuldig mensenleven is maar twee jaar cel waard?
pi_123582140
quote:
8s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
De uitspraak is trouwens inmiddels gedaan: twee jaar cel en vijf jaar intrekking rijbewijs rijbewijs. :') (versus eis van vijf jaar cel en 7 jaar ontzegging rijbevoegdheid)

Eerst teruglezen.......pagina 4:

Zoals beloofd de uitspraak:

Twee jaar cel voor doodrijden fietser Capelle

De rechter heeft twee jaar cel opgelegd voor het veroorzaken van een fataal ongeluk op de Hoofdweg in Capelle aan den IJssel. De 21-jarige bestuurder reed daar in juli van het vorig jaar een 23-jarige fietser dood.

Volgens de rechter staat vast dat de man door rood licht ging en veel te hard reed. De berekeningen komen uit op 102 km per uur.

De Rotterdamse bestuurder heeft gezegd dat hij hooguit 75 km per uur reed. Hij spreekt ook tegen dat hij rood licht had. Verder had hij verklaard een black out te hebben gehad. De rechter noemt dat laatste ongeloofwaardig.

Roekeloos rijden
De straf is lager dan de vijf jaar cel die justitie had geëist. Justitie ging uit van doodslag, maar dat is volgen de rechter niet bewezen. Wel dat sprake was van roekeloos rijgedrag. De rechter spreekt zelfs van "racend weggedrag", dat al voor de botsing was begonnen.

Ook wijst de rechter erop dat de bestuurder eerder met justitie te maken heeft gehad voor te hard rijden en gevaarlijk rijgedrag. Naast de celstraf wordt het rijbewijs van de Rotterdammer voor vijf jaar ingetrokken.

'Hogere straf mogelijk'
Justitie is teleurgesteld over het vonnis. Barbara van Unnik: "Ten eerste gaan wij uit van doodslag. Daarnaast vinden we de straf te laag. Ook voor roekeloos rijden kan een veel hogere straf worden opgelegd. Het maximum is negen jaar." Justitie overweegt in hoger beroep te gaan.

De uitspraak leidde zichtbaar tot grote emoties bij de nabestaanden en bekenden van het slachtoffer. Duidelijk was dat ook zij de straf van twee jaar cel te laag vonden. De verdachte en zijn advocate waren niet bij de uitspraak aanwezig.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)jden-fietser-capelle
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_123582202
Duidelijk is dat de familie zwaar aangeslagen is. Dit doet geen recht imo.
pi_123582962
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:06 schreef Life2.0 het volgende:

Waarom geef jij nooit antwoord maar verwacht je dat wel van anderen? Dit is de gemeenteraad niet.. Als je niet mee wilt doen doe je toch lekker niet mee
Je vraagt mij iets te onderbouwen wat ik niet heb beweerd.

En ik heb nooit in de gemeenteraad gezeten.
pi_123606675
hufter
pi_123606798
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:11 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet zo goed. Zelfs figuren die keer op keer bewijzen niet verantwoordelijk genoeg te zijn om een een auto te besturen, keer op keer dronken achter stuur bijvoorbeeld, krijgen na een bepaalde tijd hun rijbewijs weer terug. Gewoon permanent innemen op een gegeven moment. Ga maar met de trein.
Inderdaad. En als ze dan toch gaan rijden en gepakt worden zonder pardon een half jaar de cel in.
pi_123606819
quote:
8s.gif Op zondag 3 maart 2013 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat een land wonen we in _O_

:')_
pi_123607240
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:21 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wat een land wonen we in _O_

:')_
Iedereen verdient een zestiende kans.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123607504
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Iedereen verdient een zestiende kans.
De bestuurder in kwestie was al vijftien keer veroordeeld?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_123607521
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De bestuurder in kwestie was al vijftien keer veroordeeld?
Jij neemt alles letterlijk?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123607635
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 09:54 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Jij neemt alles letterlijk?
Jij overdrijft altijd?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_123611788
Ik kan hier echt kwaad om worden. Ik was nooit voor lekenrechtspraak, maar intussen weet ik wel beter. Het is gewoon een schop in het gezicht van de ouders en zusje van Ilja. Ik ben benieuwd wat het OM gaat doen.

Hoeveel gaat er trouwens effectief af van die twee jaar? Eind dit jaar weer vrij?

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 04-03-2013 12:35:02 ]
pi_123611918
Ik begreep dat voor roekeloos rijden met dood tot gevolg maximaal 9 jaar op staat. Ook in dat licht is de gegeven 2 jaar natuurlijk een lachertje.
pi_123616618
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik kan hier echt kwaad om worden. Ik was nooit voor lekenrechtspraak, maar intussen weet ik wel beter.
Hoezo? Het aantal veroordelingen neemt dan af gelet op de ervaringen in de praktijk.

Nog afgezien van het feit dat bij een proef in NL, waarbij leken het proces mochten volgen, alle stukken kregen en dus op basis van feiten naar een mening werd gevraagd, leken minder zwaar straften dan rechters.

Dus ik denk niet dat lekenrechtspraak gaat brengen wat jij kennelijk wil.
pi_123616739
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo? Het aantal veroordelingen neemt dan af gelet op de ervaringen in de praktijk.

Nog afgezien van het feit dat bij een proef in NL, waarbij leken het proces mochten volgen, alle stukken kregen en dus op basis van feiten naar een mening werd gevraagd, leken minder zwaar straften dan rechters.
Met de nuancering dat dat voornamelijk voor de lichtere vergrijpen gold (of andersom, daarvoor moet ik dat onderzoek even opzoeken).
pi_123619010
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:27 schreef Xa1pt het volgende:

Met de nuancering dat dat voornamelijk voor de lichtere vergrijpen gold (of andersom, daarvoor moet ik dat onderzoek even opzoeken).
Wat daar ook van moge zijn: lekenrechtspraak zou volgens sommigen hier leiden tot het oplossen van wat diegenen menen dat een probleem is, maar dat blijkt in de praktijk nergens uit.
pi_123619804
Je vraagt je dan toch af voor wie die maximale straf dan bedoeld is.
Als deze dader met zo'n beetje 2x de maximale snelheid door rood scheurt en daarbij iemand dood rijdt, zich daarna respectloos naar het slachtoffer gedraagt en een getuige te lijf gaat en ook nog een een bekende van meneer de rechter is vanwege geweld in het verkeer.

Hoeveel gekker moet je het dan maken om in de buurt van de maximale straf te komen?
60 HRC
  maandag 4 maart 2013 @ 16:19:05 #287
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123621053
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:47 schreef HardMetal het volgende:
Als deze dader met zo'n beetje 2x de maximale snelheid door rood scheurt en daarbij iemand dood rijdt, zich daarna respectloos naar het slachtoffer gedraagt en een getuige te lijf gaat en ook nog een een bekende van meneer de rechter is vanwege geweld in het verkeer.

Hoeveel gekker moet je het dan maken om in de buurt van de maximale straf te komen?
Dat heb ik onze barjuristen al gevraagd, maar dan verwijten ze je het niet te snappen
pi_123622209
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat heb ik onze barjuristen al gevraagd, maar dan verwijten ze je het niet te snappen
Precies. Serieus met ze in discussie is eigenlijk zinloos. Hun oogkleppen hebben de omvang van een gemiddelde LP-hoes. Ze denken louter in wetmatigheden. En praat je met ze mee, dan zien ze dat als sarcasme...
pi_123622238
Ach gut...
pi_123622292
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Precies. Serieus met ze in discussie is eigenlijk zinloos. Hun oogkleppen hebben de omvang van een gemiddelde LP-hoes. Ze denken louter in wetmatigheden. En praat je met ze mee, dan zien ze dat als sarcasme...
Kleuter :')
pi_123622541
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:47 schreef HardMetal het volgende:

Misschien moeten dit soort vragen eens aan (falende) rechters worden voorgelegd. Misschien kan er een tv-programma komen waarin ze zich verantwoorden voor de hoogte (of beter gezegd: laagte) straffen die ze hebben opgelegd.

Je vergat trouwens nog dat deze dader al meerdere keren in aanraking met justitie was geweest voor agressie in het verkeer en dergelijke.
pi_123622752
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien moeten dit soort vragen eens aan (falende) rechters worden voorgelegd. Misschien kan er een tv-programma komen waarin ze zich verantwoorden voor de hoogte (of beter gezegd: laagte) straffen die ze hebben opgelegd.

Je vergat trouwens nog dat deze dader al meerdere keren in aanraking met justitie was geweest voor agressie in het verkeer en dergelijke.
Zoals al eerder is aangehaald: burgers straffen - als ze het dossier inhoudelijk kennen - relatief lichter dan rechters.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:03:57 #293
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123622834
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals al eerder is aangehaald: burgers straffen - als ze het dossier inhoudelijk kennen - relatief lichter dan rechters.
correlatie geimpliceerd?
pi_123622838
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kleuter :')
Blijf me verbazen dat je op hem blijft reageren :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 4 maart 2013 @ 17:04:53 #295
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123622867
als 9/10 4+4=9 zegt, zegt 1/10 dat ook

als je rechters slappe straffen laat geven, straffen burgers ook slap
pi_123622886
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb nergens gepleit voor juryrechtspraak. Ik pleit voor rechters die hun werk beter doen en die (dus) strenger straffen waar dat werkelijk nodig is.

Maar aangezien jij het kennelijk allemaal zo goed weet: geef eens antwoord op de vraag van HardMetal hierboven. Want die vraag is meer dan gerechtvaardigd.

quote:
Leg mij eens uit waarom een rechter denkt zoals hij denkt en dat hij komt tot een straf die slechts een fractie is van de maximale straf voor zo'n vergrijp. Daar waar je toch echt zou denken dat er een straf moet komen die in de richting van het maximale gaat, zeker gezien de snelheid, agressie & eerdere staat van dienst.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:05:29 #297
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123622891
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 16:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rechters zijn heilig, die maken geen fouten.
pi_123622922
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:04 schreef Life2.0 het volgende:
als 9/10 4+4=9 zegt, zegt 1/10 dat ook

als je rechters slappe straffen laat geven, straffen burgers ook slap
Juist, ja.
  maandag 4 maart 2013 @ 17:07:15 #299
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123622956
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Juist, ja.
Bewijs het tegendeel maar, de onderzoeken spreken het namelijk niet tegen.
pi_123623123
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 17:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bewijs het tegendeel maar, de onderzoeken spreken het namelijk niet tegen.
Uit het gebrabbel van m'n neefje kan ik nog meer opmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')