abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 februari 2013 @ 10:55:30 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_122979890
Haha, oooh sorry...

quote:
Dat laten voorlichten dat hebben we al eens gedaan, met een absurde offerte tot gevolg.
Ik wil best wel wat geld uitgeven, maar niet als ik in het gesprek het gevoel krijg dat de winstmarge 150% is :W
In veel branches calculeren of in ieder geval voor de "crisis" calculeerden, ze gewoon met minimaal factor 2.2 hoor. Zelf ook.

Dus ja inkoop ¤45 wordt gewoon ¤100. Natuurlijk gun ik iedereen zijn boterham. En ik heb ook geen hekel aan geld uitgeven. Maar wel waar voor mijn geld! En niet genaaid. Kijk maar naar die Rapido T inbouw unit die ik dus kocht... Warmteservice: ¤249. AFB-24.eu: ¤133. Dus bij AFB-24 maken ze geen winst????
Laat die handjes wapperen!
pi_122980310
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:55 schreef Vonkenboer het volgende:

Dat probleem bij bouwmarkt 5/8 of 3/4 pvc buis ben ik ook al eens achter gekomen. dat is echt B klasse meuk waar in het productieproces om één of andere reden volgens mij wat mis is gegaan.
Vaak zijn ze ook veel harder en moet je ze veel verder "door"buigen voordat je het gewenste resultaat hebt. En dan buigen ze nog vaak iets te ver terug _O-

het schijnt dat ze voor de bouwmarkt een schijnbaar zelfde pijp leveren. alleen is de realiteit anders. er zitten meer weekmakers in, zodat het makkelijker te buigen is.

het zelfde geld voor bv rotband.
maak een kuipje aan met een zak van de bouwmarkt en een van prof leverancier.
wat blijkt. die van de bouwmarkt heeft een hele andere kleur en droogt veel trager.

waar ik dus op doel; het lijkt allemaal hetzelfde of goedkoper, maar vaak is het mindere kwaliteit.

succes met je badkamer ^O^
  Moderator zondag 17 februari 2013 @ 11:57:17 #34
92034 crew  Vonkenboer
pi_122980692
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:40 schreef yurt het volgende:

[..]

waar ik dus op doel; het lijkt allemaal hetzelfde of goedkoper, maar vaak is het mindere kwaliteit.

succes met je badkamer ^O^
Daarom vergelijk ik online ook EAN product nummers en fabrikant nummers met elkaar wanneer ik producten vergelijk.

Dan weet ik tenminste zeker dat ik over vrijwel hetzelfde product praat.
pi_122980918
quote:

Naja, ik wil niet voor het bekende dubbeltje op de eerste rang zitten maar ik wil ook zeker niet het gevoel hebben dat ik duizenden euro's te veel betaal.
In het toilet en de badkamer beneden wil ik wel degelijke merken toepassen omdat je dit verhoudingsgewijs veel vaker zult gebruiken.

Boven hebben we een tweede toilet gerealiseerd; daar hebben we dan wel weer een Geberit UP320 frame gebruikt, maar hebben we een bouwmarkt Plieger verkorte pot gebruikt en er hangt een no name hoek fonteintje met een bouwmarkt mengkraan.

Gewoon omdat je dit veel minder zult gaan gebruiken :s)
Dat wilden wij dus wel (hoewel, er waren NOG goedkopere kranen!), maar achteraf dus duurkoop. Ik houd je topic in de gaten en ben benieuwd waar jij voor gaat, wij zijn dus ook op zoek naar nieuwe kranen (een paar die langer mee gaan dan 2 á 3 jaar) ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_122982561
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 12:07 schreef Messina het volgende:
Dat wilden wij dus wel (hoewel, er waren NOG goedkopere kranen!), maar achteraf dus duurkoop. Ik houd je topic in de gaten en ben benieuwd waar jij voor gaat, wij zijn dus ook op zoek naar nieuwe kranen (een paar die langer mee gaan dan 2 á 3 jaar) ;)
Helemaal snappen doe ik het niet.......dat je een thermostaatkraan van Grohe aanschaft, snap ik wel. In de douche heb ik een oude Plieger vervangen door een Grohe (van MP) en da's een enorme verbetering.

Maar 4 gewone éénhendelmengkranen van een bouwmarktmerk in de keuken, bad en op de wastafels , die gaan bij ons al > 10 jaar probleemloos mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 17-02-2013 13:33:35 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122985497
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Helemaal snappen doe ik het niet.......dat je een thermostaatkraan van Grohe aanschaft, snap ik wel. In de douche heb ik een oude Plieger vervangen door een Grohe (van MP) en da's een enorme verbetering.

Maar 4 gewone éénhendelmengkranen van een bouwmarktmerk in de keuken, bad en op de wastafels , die gaan bij ons al > 10 jaar probleemloos mee.
Ik zei dat het géén Grohe was. Het was no-name el cheapo :P
pi_122987185
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:22 schreef Messina het volgende:

. Het was no-name el cheapo :P
Die bedoel en heb ik:

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:04 schreef blomke het volgende:
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122987484
quote:
Nou, daar keek ik ook raar van op maar via mijn werk met bedrijfskorting is een kraan nog duurder dan dat ik hem voor de reguliere consumentenprijs ergens op internet koop.
Dus dat gaan we maar niet doen, ik ken ook weinig collega's die via de zaak dingen voor privé gebruik bestellen.
Ik keek net online even op de site van TU en Geberit UP-320 (Type nr 111308005) is daar ¤ 200 exBTW,
bij een webshop is deze ¤166,25 incl.BTW *O* http://www.badkamerconcur(...)reservoir-up320.html
En dan te bedenken dat de sanitairadviseurs in die mooie glimmende showrooms zo`n reservoir rustig voor ¤360 durven te verkopen, en later als je over korting begint kan er misschien een paar tientjes af _O-

Maar voor het installatiemateriaal zelf (pijp kabel etc) is TU wel vaak goedkoper naar mijn idee.

Af en toe zit ik ook wel eens op een goed Belgisch klus/bouw forum (de Vlaming is tenslotte geboren met een baksteen in zijn maag): http://bouwinfo.be/forum/forum.php
En daar hebben ze ook goede ervaringen met een Duitse internetshop http://www.megabad.com/?s(...)l&sessionid=56042240
pi_122988427
Voorbeeldje van onze Duitse webshop Villeroy&Boch Subway 2.0 wcpot: ¤159 http://www.megabad.com/vi(...)l&sessionid=56042240
De goedkoopste Nederlandse webshop zit op ¤175

Ook voor kranen is het goedkoper zie ik, een voorbeeldje bij Badkamerconcurrent ¤160 http://www.badkamerconcur(...)pelingen-chroom.html
en bij Megabad.de ¤109 http://www.megabad.com/gr(...)l&sessionid=56042240

Damn, ik had deze site eerder moeten zien voor mijn eigen verbouwing vorig jaar :X |:(

[ Bericht 28% gewijzigd door bluemoon23 op 17-02-2013 19:47:11 ]
pi_123000942
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Die bedoel en heb ik:

[..]

Dan heb jij blijkbaar toch iets beters ;)
Wij zijn geen wilde personen/onhandige mensen/mensen die hun kracht niet kennen.
Offfff wij hebben gewoon ongelooflijk veel pech gehad! ;)
pi_123002331
Dat zal het verschil misschien verklaren. Voor een thermostaatkraan kiezen wij toch een Grohe.
pi_123003135
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 14:57 schreef bluemoon23 het volgende:

Ik keek net online even op de site van TU en Geberit UP-320 (Type nr 111308005) is daar ¤ 200 exBTW,
bij een webshop is deze ¤166,25 incl.BTW http://www.badkamerconcur(...)reservoir-up320.html
En dan te bedenken dat de sanitairadviseurs in die mooie glimmende showrooms zo`n reservoir rustig voor ¤360 durven te verkopen, en later als je over korting begint kan er misschien een paar tientjes af
200 euro?
Dan staan jullie niet voor sanitair ingelezen, ik weet waar de TU ze voor weg doet en als je dat hoor ga je erg hard lachen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123003252
Nee, waarschijnlijk niet voor sanitair.
Ik PM je wel even.
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 18:33:32 #45
92034 crew  Vonkenboer
pi_123289900
Voor de wastafel en het toilet en de toiletaccesoires hebben we al keuzes gemaakt..
Maar voor het bad blijkt dat toch een stuk moeilijker te zijn; vrijwel ieder merk sanitair heeft wel baden binnen zijn assortiment maar er zijn zoveel keuzes dat ik het echt even niet weet.

Zijn er bepaalde fabrikanten/merken die daar heel sterk in zijn ? Of is een bad van merk A hetzelfde als een bad van merk Z ? En is de kleur wit bij sanitair ook echt overal even wit ? Of hangt dat af van waar een bad geproduceerd wordt ? Heeft een bad van een fabrikant in Duitsland een andere wit tint dan een bad van een producent uit Nederland ?

Welke diepte is aan te raden ? Zit er nog een verschil wat betreft materialen waar een bad van gemaakt is ?

We zijn in ieder geval op zoek naar een duobad van 180x80 :)
pi_123290734
We hebben een bad van 180x80 en vrij diep, maar als ik er in mijn eentje in zit voelt het echt als een zwembad :') dus had best kleiner gekund, maar ja, de ruimte was er
Klussen deel 1 en 2
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 19:39:14 #47
92034 crew  Vonkenboer
pi_123292906
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:52 schreef sheonlydreams86 het volgende:
We hebben een bad van 180x80 en vrij diep, maar als ik er in mijn eentje in zit voelt het echt als een zwembad :') dus had best kleiner gekund, maar ja, de ruimte was er
De ruimte is er bij ons ook wel voor; dat heeft er ook mee te maken dat we 99,9% van de tijd straks nooit alle twee tegelijk in de badkamer staan :)
pi_123294151
Welke items heb je verder uitgekozen? Wij hebben bijvoorbeeld een subway bad met subway toiletpotten en brillen. Weet je zeker dat alles de zelfde kleur wit is.
Hoor ik die Griekse melodie...
  Moderator zondag 24 februari 2013 @ 22:13:57 #49
92034 crew  Vonkenboer
pi_123303514
Op dit moment hebben we een Sphinx wastafel en een sphinx wcpot; maar ik vind de baden van sphinx zo op het oog niet zo...
  Moderator dinsdag 26 februari 2013 @ 21:10:59 #50
92034 crew  Vonkenboer
pi_123387366
Enkele badmerken zijn

Allibert
Bamberger
Bette
Duscholux
Huppe
Ideal standard
Riho
Spinx
Ucosan
Ucosan quaryl
pi_123392080
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:10 schreef Vonkenboer het volgende:
De gemiddelde FOK!'er heeft dus geen bad :? mag ik concluderen -O-
Inderdaad...wij hebben hem eruit gedaan !
Alleen handig om gordijnen te wassen, wmb. :7

Wat wil jij / jullie met je bad ?

Ook eens samen in bad ? Let op kraan / afvoerputje in het midden. B-)
Ook in douchen ? Let op antislipvloer in bad *)
Er zijn baden ( voor douchen in bad) met wat meer sta ruimte aan éen zijde 8-)
Denk aan isolatie en (warm) waterverbruik en zitten je knieën onder water :7
Met bubbels ? denk aan de klereherrie die het maakt (?) >:)

w/
pi_123398612
quote:
Wij hebben een stalen bad. Vooral voor - tijdelijke - opslag als je een ruimte gaat opknappen; het in onvoorstelbaar wat een rommel er zich in ophoopt.
pi_123572626
quote:
2 baden, in 1 ervan heeft m'n vrouw 1x gelegen sinds de 2 jaar dat we hier wonen :@
Ik ben bang dat het bij meer mensen zo werkt: het lijkt mooi maar je moet er echt tijd voor uittrekken, wat er vaak niet is (of je jezelf niet gunt).
pi_123573508
Ok, heel het topic niet gelezen, maar kijk uit met gemixte kranen: daar zit ongelofelijk veel verschil in wat je terug ziet op je gasrekening. De beste kranen pakken wanneer hij op z'n koudst staat géén warm water mee, de meesten wel - en dan springt dus elke keer je boiler aan.
  zondag 3 maart 2013 @ 21:28:22 #56
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123591833
Hai Vonk, ik wou dat je dit topic een jaar geleden al had geopend, dan had ik er mijn voordeel mee kunnen doen. ;)

Ben zelf flink afgezet door de aannemer die de badkamer in mijn huidige appartement heeft geïnstalleerd. Niet dat hij slecht werk heeft geleverd, maar de prijsjes die hij berekende zijn wel allemaal zo'n 2.5 à 3 keer over de kop gegaan t.o.v. de prijzen die je - ook voor merkartikelen! - op internet kunt bedingen. Nou ja, het is een fraaie badkamer geworden, dat dan weer wel.
Het probleem was dat ik maar drie weken de tijd had om de boel gemonteerd te krijgen, dus heeft hij, zakelijk gezien zeer terecht, de hoofdprijs gerekend... en ik, autoloze sukkel-dus-niet-in-staat-die-sanitair-zooi-ergens-zelf-op-te-halen, die hoofdprijs dus ook heb betaald. :')

Maar, een eerdere ervaring van 20 jaar geleden: alle spullen behalve het bad en de kranen zelf bij de plaatselijke bouwmarkt gescoord en een fijne zelfstandige klusjesman alles laten monteren. Geloof het of niet, alles werkte nog als een zonnetje toen ik dat huis verkocht, en zelfs de koper heeft het allemaal laten zitten wegens "goed uitgevoerd en nog zeer goed werkend". Niet slecht voor een bijna 20 jaar oude badkamer (NB: geen paarse tegeltjes o.i.d. ;)) :Y
Dat kan dus óók.

Mijn tips: bespaar niet op de (meng)kranen, neem daar echt een goed merk van (wat illusions al zegt hierboven). Dus: toch maar een paar centjes meer uitgeven voor een 'officiele' Grohe.

Qua bad: ik heb er nu geen meer, maar in die badkamer van 20 jaar geleden heb ik destijds een geëmailleerd metalen Bette-kuip laten monteren, omdat ik een hekel heb aan kunststof, zeker kunststof dat nogal eens goed "geboend" moet worden eens in de zoveel tijd. Geëmailleerd staal kan daar prima tegen, kunststof wat minder. ;)
Dat gezegd hebbende, als jij - of je huisgenoten - regelmatig je douche-kop in je bad laat kletteren, dan is kunststof wellicht weer een betere optie, want dat kan er beter tegen dan emaille. ;)

Veel succes ermee!

[ Bericht 2% gewijzigd door HetKlusKonijn op 03-03-2013 22:41:31 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 3 maart 2013 @ 21:36:04 #57
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_123592445
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:37 schreef pascal_s het volgende:

[..]

2 baden, in 1 ervan heeft m'n vrouw 1x gelegen sinds de 2 jaar dat we hier wonen :@
Ik ben bang dat het bij meer mensen zo werkt: het lijkt mooi maar je moet er echt tijd voor uittrekken, wat er vaak niet is (of je jezelf niet gunt).
Herkenbaar.
In mijn vorige huis had ik een bad, waar ik in pak-'em-beet 15 jaar tijd een keertje of 20 heb ingelegen, doorgaans na het bezoek aan een stoffig/regenachtig/anderszins smerig (lees: modderpoel, Wacken Open Air 2007) metal-festival. :P
In de nieuwe woning dus géén bad maar een prettige grote douche.

Ik ben kennelijk niet de enige hier met die voorkeur, maar dat hangt natuurlijk heel sterk af van de persoonlijke situatie. Als je een gezinnetje hebt met kids, dan zou ik toch wel degelijk kiezen voor een bad.

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 03-03-2013 22:40:05 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 3 maart 2013 @ 22:17:35 #58
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_123595209
Dikke vette tvp. Ik ga me over een aantal maanden ook eens orienteren. Ik zal eens een topic openen tzt want ik weet niet helemaal hoe we het aan moeten pakken.

Ik weet in ieder geval dat het bad er uit gaat en dat er goede kranen komen.
Spoilers!
pi_123611214
tvp :+
pi_123616945
quote:
11s.gif Op zondag 17 februari 2013 11:16 schreef Gieliovd het volgende:
Rapido T inbouw
Als ik even op internet kijk dan kan het nog goedkoper. Deze inbouwunit wordt ook aangeboden voor 111,85. Meestal neem je er nog wel wat bij en zijn de verzendkosten gratis.

Maar als je het goed aan pakt kijk je even naar het hele pakket aan sanitair bij diverse leveranciers. Daarop valt heel snel veel te besparen.
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')