abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:43:45 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122780151
Zwangerschap & geboorte

14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor***
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

16 september: Kleurdoos
27 september: Ymme
27 september: Spewey
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
04 oktober: Babbel1
16 oktober: Frezan
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door pessie op 12-02-2013 10:01:14 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:44:58 #2
259886 pessie
pi_122780174
Waar As1981 vannacht is bevallen van zoon Kyan!

Verder wijzigingen?
pi_122780195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:19 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Dat spul schijnt niet zoveel te doen, ik zou eerder een busje Dettol meenemen of Dettol doekjes oid. ;)
Dettol _O_
pi_122780204
en weer een stapje hoger... ben echt elke dag aan het afstrepen!
Nog maar even en dan kan ik ook lekker baby snuffelen O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_122780206
Dettol O+ Verslavende geur O+
pi_122780262
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef klumsy het volgende:
Nou! Eerst bleef ik voor mijn gevoel heel lang op dezelfde plek in de lijst staan, maar nu zijn er nog maar 17 voor mij!
(en al 26 achter me! :o)

Winski hoe gaat ie daar, kun je ons bijhouden? :W ;)
pi_122780268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef klumsy het volgende:
Zo lekker! O+
pi_122780312
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122780335
Suiker, ik vind idd ook dat ik eng snel naar boven schuif!
pi_122780351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:52 schreef L-E het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o *O*
Gefeliciteeeeeerd! ^)
pi_122780416
Haha leuk hoor L-E!! Super dat hij het gewoon nog een keer overdoet :D

Pessie: Mag mijn datum nog op 16 augustus komen te staan?
pi_122780460
*O* As, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje O+

L-E, gefeliciteerd ^)
pi_122780468
L-E gefeliciteerd *O* ^)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:59:27 #14
259886 pessie
pi_122780473
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:50 schreef L-E het volgende:

[..]

Zo lekker! O+
Oh, dat wil ik idd deze keer! Vorige keer in de hectiek vergeten en n a 2 dagen ging hij in a t ad en kwam ik tot de conclusie dat ik em nog niet goed besnuffeld had. Hij rook naar hele zachte creme O+ . En daarna naar zwitsal :D .

Gisteren bij de vk geweest en toch even besproken hoe het niu zit met a l die voorweeen van vorige week. Die hebben er volgens haar voor gezorgd dat beeb superdiep ingedaald ligt en dat zij niet eens kan voelen of er nog ruimte is om in te dalen. Dus dat is goed nieuws. Verder gaf ze aan dat aangezien ik de vorige keer met 40 weken ben bevallen dat dat dus de tijd is die mijn lichaam nodig heeft om een kindje af te bakken, misschien een par dagen eerder of later maar nu is wel vroeg. Ik hoef er dus nu niet meer op te wachten, dat geeft me veel rust. Verder is mn lijf ook weer tot rust gekomen dus ik kan weer rustig verder zwangeren. Ik voel me nu ook weerxeen stuk beter. Wil toch wel graag bovenaan staan :P
pi_122780482
Hebben jullie al een idee van hoe veel geboortekaartjes jullie gaan versturen? Ik heb globaal een lijst gemaakt, maar volgens mij kennen wij echt heel weinig mensen want het is een hele korte lijst. :')
pi_122780500
As, gefeliciteerd!! Eindelijk O+

LE, gewoon nog een keer :D Kreeg je nu ook een ring? :@

Gisteren naar voorlichtingsavond hier in het ziekenhuis geweest. Het was heel leerzaam, maar ergens wou ik dat ik het niet had gedaan. HUUUUU, ik durf niet meer :') Wetende dat kruimel nu al een groot hoofd heeft en ik een smal bekken, dan zie je al die tangen en vacuumdingen en die bedden die in allerlei afschrikwekkende standen geplaatst kunnen worden... Brrr...
Sarcasme. Herken het.
pi_122780545
Spirit: geen ring, ik wil geen ring namelijk :)

Hoezo heb je een smal bekken? Je weet dat je bekken wijder wordt tijdens een bevalling enzo?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:02:51 #18
259886 pessie
pi_122780552
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:56 schreef covie het volgende:
Haha leuk hoor L-E!! Super dat hij het gewoon nog een keer overdoet :D

Pessie: Mag mijn datum nog op 16 augustus komen te staan?
Gedaan!

Leuk le!
pi_122780574
pessie: dat klinkt goed, klinkt alsof je rust hebt nu :) Hier doen we baby niet meteen in bad idd, die eerste geur vind ik zooooo O+
pi_122780593
LE wat gaaf ^)

Pessie fijn dat je weer rustig verder kan bakken nu. Beeb ligt er klaar voor iig.
Ik moet vanmiddag weer naar de vk, maar dat wordt gewoon bloeddruk meten, wegen en wegwezen denk ik.
Ik vraag volgende week wel wat ze doen als ik overtijd ga lopen.

Ik heb wel sinds gisteren een steek in mn heup/ bovenbeen/ bil. Ik zakte er gewoon van door mn been. Hoop niet dat dat door gaat zetten, t ging nog zo lekker allemaal :{
pi_122780599
L-E!!! Hoera, gefeliciteerd!! ^)
Over trouwen:
SPOILER
Ik kom qua geboortekaartjes nu op 74 en ik heb nog niet echt gegraven dus ik vergeet vast allerlei mensen (kraamzorg, verloskundigenpraktijk, ziekenhuis, zus van mijn oma, bedenk ik nu al).

Ik heb wel zin eigenlijk in de ziekenhuisrondleidingavond! Maar dat komt over een week of drie geloof ik. Wel ingeschreven.

Pessie, altijd het beste om te ontspannen, maar wel fijn als iemand je daar een beetje zekerheid in kan geven! ^O^

Fieder dit had ik ook van de week!! Duurde een dag en toen was het over O+ Ik hoop bij jou ook..
pi_122780649
De kraamzorg een geboortekaartje sturen? En het ziekenhuis? Ik wist niet dat men dat ook doet, die heb ik idd niet op de lijst staan..
pi_122780661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:04 schreef Fieder het volgende:
LE wat gaaf ^)

Pessie fijn dat je weer rustig verder kan bakken nu. Beeb ligt er klaar voor iig.
Ik moet vanmiddag weer naar de vk, maar dat wordt gewoon bloeddruk meten, wegen en wegwezen denk ik.
Ik vraag volgende week wel wat ze doen als ik overtijd ga lopen.

Ik heb wel sinds gisteren een steek in mn heup/ bovenbeen/ bil. Ik zakte er gewoon van door mn been. Hoop niet dat dat door gaat zetten, t ging nog zo lekker allemaal :{
Wil je zelf dat er iets wordt gedaan als je overtijd loopt? :)
pi_122780669
L-E wat leuk!

Pessie, wat fijn die rust... Als ik je zo hoor dan is de kans groot dat ik eerder ga bevallen dan jij, of misschien wel een datumtweeling!
pi_122780682
L-E Heb je nooit die enorme prikborden vol kaartjes zien hangen in het ziekenhuis?
Ik ken twee kraamhulpen die geboortekaartjes sparen O+

Maar het hoeft niet he, je kunt ook alleen je echte vrienden iets sturen!
pi_122780702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:02 schreef L-E het volgende:
Spirit: geen ring, ik wil geen ring namelijk :)

Hoezo heb je een smal bekken? Je weet dat je bekken wijder wordt tijdens een bevalling enzo?
Ik heb androgyne heupen, ofzo. Gewoon smal voor mijn postuur. Ben zo'n omgekeerde driehoek waarbij mn schouders breder zijn dan mn heupen. Mn zusje heeft dat ook en die kleine van haar (en die was klein bij de geboorte) kwam er dus niet doorheen dus dat werd een spoedkeizersnede. Vandaar dus dat ik sowieso poliklinisch wil bevallen en maar uit ga van het ergste.
Sarcasme. Herken het.
pi_122780718
Ik stuur het ziekenhuis ook een kaartje ( of ik breng hem langs ) maarja ik ben daar ook wekelijks geweest, dus onderhand kind aan huis :P

denk dat wij rond de 60 kaartjes komen, maar daar zitten ook wel wat zakenrelaties bij van M.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:09:47 #28
259886 pessie
pi_122780723
Fieder klinkt een beetje als een beknelde spier of zenuw. Hoe gaat het nu?

Wij versturen er ws ongeveer 100, we bestellen er 120, liever wat teveel dan te weinig. Maar we versturen ook naar manliefs oudtantes, naar goede vrienden van onze ouders ed. Zit me nu te bedenken dat ik een paar mensen erbij moet schrijven...
pi_122780730
Zo, wij zijn weer terug van de groeiecho. Alles was goed, vruchtwater was gemiddeld en zusje weegt nu ruim 1600 gram. Komt uit op P40.
Hoofdje was wat moeilijk te meten, want ze lag heel diep in mijn bekken, lekker daar laten liggen :D
pi_122780766
Wij zitten ook rond de 65, dus bestel ik er 75.
Er is altijd iemand die je vergeet en je wilt ook nog wat voor plakboeken enzo.
pi_122780789
Wat fijn Danic, laat haar inderdaad maar lekker liggen daar!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:14:19 #32
259886 pessie
pi_122780835
Danic dat klinkt eigenlijk nagenoeg perfect!

Spirit, ik vind het beleid hier in nl wat dat betreft echt een beetje raar. In frankrijk gaan ze eerst krlijken hoe het zit en als dan blijkt dat er een reele kans is dat het niet wil krijgen vrouwen een geplande ks. Eerst bevallen en dan ook nog een spoed ks lijkt me echt zwaar, ook voor je her stel.
pi_122780854
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:09 schreef pessie het volgende:

Wij versturen er ws ongeveer 100, we bestellen er 120, liever wat teveel dan te weinig. Maar we versturen ook naar manliefs oudtantes, naar goede vrienden van onze ouders ed. Zit me nu te bedenken dat ik een paar mensen erbij moet schrijven...
Precies, nu maken we het kaartje zelf dus ik ben er ook gewoon trots op. Maar mijn oma is net overleden en haar zussen ga ik bijvoorbeeld wel een kaartje sturen, want mijn oma had het nergens anders over O+. Ik verwacht niet dat ze langskomen maar als ze dat wel willen vind ik dat ook eigenlijk alleen maar lief. Misschien versturen we twee lichtingen kaartjes. Dit zijn de mensen in mijn lijstje:
SPOILER
Danic, fijn dat het er zo goed uit ziet allemaal!
pi_122780867
Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Maar omdat die kleine nu al 2 weken voorloopt qua groei van het hoofdje, kan het zijn dat dat de zaken wel beinvloed. We wachten het maar even af, kan er toch niks aan veranderen, maar eng vind ik het wel.
Sarcasme. Herken het.
pi_122780901
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:07 schreef L-E het volgende:
Wil je zelf dat er iets wordt gedaan als je overtijd loopt? :)
Ik voel me nu gewoon goed, enige waar ik echt last van heb zijn mn handen (vocht). Dus ik vind het wel best om af te wachten. Maar ik wil dan wel goed in de gaten gehouden worden, daar gaat het me meer om. Of de kleine het nog naar zn zin heeft en alles nog goed functioneert. Nu is het elke keer even t hartje luisteren en dan is het wel weer goed.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:09 schreef pessie het volgende:
Het schiet er af en toe in, dus wss idd een zenuw. Vandaag lekker rustig aan :)

Wij zaten ook rond de 100 kaartjes, wij hebben er geloof ik ook 120 ofzo van gemaakt. Voor reserve, maar ook omdat de kosten boven de 100 kaartjes lager zijn. De drukker adviseerde sowieso 101 als je rond de 100 zit.
Maar daar heb je neit zoveel aan als je rond de 70 uitkomt. :)
pi_122780903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:08 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik heb androgyne heupen, ofzo. Gewoon smal voor mijn postuur. Ben zo'n omgekeerde driehoek waarbij mn schouders breder zijn dan mn heupen. Mn zusje heeft dat ook en die kleine van haar (en die was klein bij de geboorte) kwam er dus niet doorheen dus dat werd een spoedkeizersnede. Vandaar dus dat ik sowieso poliklinisch wil bevallen en maar uit ga van het ergste.
Maar is er ook echt gezegd dat natuurlijk bevallen moeilijk of onmogelijk gaat worden? Of bedenk je dat zelf omdat je een tikje bang bent? :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:18:26 #37
259886 pessie
pi_122780920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:15 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Maar omdat die kleine nu al 2 weken voorloopt qua groei van het hoofdje, kan het zijn dat dat de zaken wel beinvloed. We wachten het maar even af, kan er toch niks aan veranderen, maar eng vind ik het wel.
Je bent nu zon 6 maanden zwanger, misschien nog even afwachten. Je kunt het bij 34 weken altijd bespreekbaar maken denk ik zo.
pi_122780923
Oh wauw, ik kwam nog niet eens aan de 40 kaartjes. Dat klinkt wat sneu vergeleken bij jullie hoeveelheden. :')
pi_122780941
Haha LE van de 120 zijn er denk ik 20 voor mijn familie en vrienden, rest is voor manlief :')
pi_122780988
Ik heb wel dat ik bijvoorbeeld 5 vrienden kaartjes stuur en dan denk: laat ik die andere 2 dan ook maar doen, want die spreken elkaar veel en ik zou het ook leuk vinden als ze mij een kaartje zouden sturen O+
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:22:54 #41
259886 pessie
pi_122781001
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:18 schreef L-E het volgende:
Oh wauw, ik kwam nog niet eens aan de 40 kaartjes. Dat klinkt wat sneu vergeleken bij jullie hoeveelheden. :')
Heb je de kraamverzorster meegerekend? Wil je je ooms en tantes op de hoogte stellen? Heb je neven en nichten die je een kaartje wilt sturen? Verder komen we hier beide uit een groot gezin dus aan mijn kant 6 brusjes dus 6 kaarten en aan manliefs kant 3 brusjes dus 3 kaarten. We hebben allebei nog een grootouder, dus ook kaartjes. Verder sturen we een kaart naar onze kerk en naar alle oudsten (4). Al met al, gaat het hier best hard zeg maar.
pi_122781016
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Maar is er ook echt gezegd dat natuurlijk bevallen moeilijk of onmogelijk gaat worden? Of bedenk je dat zelf omdat je een tikje bang bent? :)
Door de verloskundige is aan het begin van de zwangerschap al gezegd dat het aan te raden is om poliklinisch te bevallen. De echografiste gaf bij de laatste echo afgelopen zaterdag aan dat de grootte van haar hoofdje nog "normaal" kan worden (ze is nu niet gek ofzo, maar ze is hard gegroeid en het kan zijn dat ze later wat rustiger aan doet). We gaan iig sowieso met 34/35 weken nog een echo laten maken om haar hoofdje te laten meten, ongeacht of dat op advies van de vk is of niet. Vk heb ik na de echo nog niet gesproken, dus ja, het is voor een deel dat ik er bang voor ben, maar het is niet onrealistisch.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:24:11 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122781027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:06 schreef L-E het volgende:
De kraamzorg een geboortekaartje sturen? En het ziekenhuis? Ik wist niet dat men dat ook doet, die heb ik idd niet op de lijst staan..
En uwv voor je bevallingsverlof. En je werk ook, om die reden.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_122781041
Mijn beide ouders leven niet meer, daardoor ook geen contact met ooms en tantes enzo. Die stuur ik dus niets, dat scheelt al 20 kaarten ofzo. Onze beste vrienden, mijn broers en zus, en familie van Vriendje. Ohja, en werk. Verloskundige wil ik ook nog wel doen, vooruit!
pi_122781054
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

En uwv voor je bevallingsverlof. En je werk ook, om die reden.
Uwv heb ik vorige keer ook niet gedaan.
pi_122781105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Door de verloskundige is aan het begin van de zwangerschap al gezegd dat het aan te raden is om poliklinisch te bevallen. De echografiste gaf bij de laatste echo afgelopen zaterdag aan dat de grootte van haar hoofdje nog "normaal" kan worden (ze is nu niet gek ofzo, maar ze is hard gegroeid en het kan zijn dat ze later wat rustiger aan doet). We gaan iig sowieso met 34/35 weken nog een echo laten maken om haar hoofdje te laten meten, ongeacht of dat op advies van de vk is of niet. Vk heb ik na de echo nog niet gesproken, dus ja, het is voor een deel dat ik er bang voor ben, maar het is niet onrealistisch.
Ik zou het dan idd tzt even goed doorspreken allemaal met de vk. Wellicht een gyn? De mogelijkheden, de beperkingen, maar ook jouw angsten. Bevallen wordt sowieso lastig als je vantevoren er met veel angst instapt. Ik snap je angsten hoor, maar wellicht kun je wat rust vinden door goed op de hoogte te zijn van wat er wel en niet kan, etc. :)
pi_122781160
As ik begin nu wel benieuwd te worden of je fijn thuis bent bevallen, of alles goed is gegaan enzo! O+ Maar ik stel me zo voor dat je nu babyknuft voor het leven dus ik snap wel dat je 'm niet loslaat ;)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:31:41 #48
259886 pessie
pi_122781200
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:24 schreef L-E het volgende:
Mijn beide ouders leven niet meer, daardoor ook geen contact met ooms en tantes enzo. Die stuur ik dus niets, dat scheelt al 20 kaarten ofzo. Onze beste vrienden, mijn broers en zus, en familie van Vriendje. Ohja, en werk. Verloskundige wil ik ook nog wel doen, vooruit!
Dat scheelt gewoon inderdaad heel veel kaarten en kom je gewoon aan een heel ander aantal. Ik stuur zelfs een kaart aan de neef van n moeder, maar goed, ik heb met zijn zoon laatst contact gehad en de wieg opgehaald.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:32:50 #49
259886 pessie
pi_122781225
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef Suikertante het volgende:
As ik begin nu wel benieuwd te worden of je fijn thuis bent bevallen, of alles goed is gegaan enzo! O+ Maar ik stel me zo voor dat je nu babyknuft voor het leven dus ik snap wel dat je 'm niet loslaat ;)
As was medisch ;) . En ik zag een foto van een heel tof ventje in een ziekenhuiswiegje O+
pi_122781243
Zodra het salaris er is ga ik een zwangerschapsbroek kopen O+ Ben dan pas 9 weken, maar alles begint redelijk strak te zitten :X

Wb kaarten..tsja, zijn familie is erg klein (+- 8 mensen), mijn familie is iets groter. Kan me niet voorstellen dat we meer dan 50-60 kaarten gaan versturen!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:35:19 #51
259886 pessie
pi_122781278
Blokje groot gelijk! Je gaat em toch nog tijden dragen dus kun je er net zo goed alvast van genieten ^O^
pi_122781325
Jaaaaa, ik kom hier even juichen voor As!
Gefeliciteerd *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_122781332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:33 schreef Blokje. het volgende:
Zodra het salaris er is ga ik een zwangerschapsbroek kopen O+ Ben dan pas 9 weken, maar alles begint redelijk strak te zitten :X

Wb kaarten..tsja, zijn familie is erg klein (+- 8 mensen), mijn familie is iets groter. Kan me niet voorstellen dat we meer dan 50-60 kaarten gaan versturen!
Dat vraagt om een buikfoto!
pi_122781389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:37 schreef L-E het volgende:

[..]

Dat vraagt om een buikfoto!
Valt nog weinig te zien helaas.. Behalve m'n eigen verkeersdrempel :+
Maar, zal vanavond ff kijken ;)
pi_122781416
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:32 schreef pessie het volgende:

[..]

As was medisch ;) . En ik zag een foto van een heel tof ventje in een ziekenhuiswiegje O+
Oh dan heb ik de wens van iemand anders met de planning van As door elkaar gehaald :+
Toch benieuwd :)
pi_122781472
Suiker, wb het trouwen-verhaal: als het jullie wens is om uitgebreid en romantisch te trouwen, zou ik voor nu wel even wat dingen vastleggen, en dan sparen om in de toekomst jullie droombruiloft te kunnen geven. Een testament alleen hoeft niet extreem duur te zijn, maar ik weet niet wat jullie precies willen. Vrijblijvend gesprek met een notaris is sowieso wijs!
pi_122781572
Yes, dat klinkt als een goed plan! ^O^
pi_122781576
(groot)ouders/brussen/schoonouders brussen: 11
Ooms/tantes neven/nichten: 20
Werk: 5
Vrienden\kennissen: 34
Vk\pufclub\kraamverzorgster: 14
Buren: 10

Dus totaal 94 kaarten hebben er 100 besteld geloof ik.

Mijn zus heeft naar hun teamgenoten van sport de kaart gewoon via de mail verstuurd.
Volgens mij was dat gewoon het voorbeeld dat ze van de drukker had gekregen :+
pi_122781663
Wij zijn gewoon lekker goedkoop uit met de geboortekaartjes. :D
pi_122781756
Ik zou niet weten wat ik NU WEER moet doen :P

denk dat ik m weer zelf ga maken (die van elin was zelfgemaakt en ontworpen, die van lex niet)
pi_122782203
Bij Ryan was het thema van het kaartje kleine voetjes, bij Zoë kleine handjes, geen idee wat ik nu moet doen, kleine ehm, hmm... :?
pi_122782226
Gefeliciteerd As!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:25:59 #63
259886 pessie
pi_122782654
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:10 schreef Spewey het volgende:
Bij Ryan was het thema van het kaartje kleine voetjes, bij Zoë kleine handjes, geen idee wat ik nu moet doen, kleine ehm, hmm... :?
Kleine piem0l
pi_122782681
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:25 schreef pessie het volgende:

[..]

Kleine piem0l
Maar babyjongetjes hebben eigenlijk nooit een kleine piemel, vind ik. Altijd nogal 'aanwezig' enzo.
pi_122782988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:26 schreef L-E het volgende:

[..]

Maar babyjongetjes hebben eigenlijk nooit een kleine piemel, vind ik. Altijd nogal 'aanwezig' enzo.
Dat idd, Ryan's bijnaam als baby was Baby Jeremy (naar Ron Jeremy :@ )
pi_122783178
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:35 schreef Spewey het volgende:

[..]

Dat idd, Ryan's bijnaam als baby was Baby Jeremy (naar Ron Jeremy :@ )
Dat is wel heel fout :D
pi_122783401
_O-
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:48:03 #68
259886 pessie
pi_122783430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:26 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan het me eigenlijk niet goed herinneren :@ .

Anders iets met 10 kleine vingertjes en 10 kleine teentjes?
pi_122783919
kleine oortjes waar ze toch niet mee luisteren :X
pi_122784058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:10 schreef Spewey het volgende:
Kleine handjes èn voetjes! :P

http://www.cardxl.nl/gebo(...)=0&t=11_36&offset=0&
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:11:01 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122784093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:04 schreef Kleurdoos het volgende:
kleine oortjes waar ze toch niet mee luisteren :X
Da's toch alleen voor als ze ooit een brilletje moeten? :?

Maar misschien kan je iets met de handjes en voetjes die kleine broer/zus zullen helpen/tegenwerken Spewey?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_122784123
Ik zou voor een nieuw thema gaan :+
pi_122784176
Enige wat wij er in houden is de zelfde kleur blauw als lettertype :Y

Dat is niet eens waar. Alle kaartjes hebben gewoon een blauwe kleur tekst :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_122784181
Op Zoë's kaartje stond "Hoera! Onze kleine prins heeft versterking gekregen"

Ach nog tijd zat, ik zal heus wel iets verzinnen, heus wel :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:01:21 #75
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122785573
As! Hij is er! Je tweede zoon! O+ *O* *O* *O* van harte gefeliciteerd!
A grand adventure has begun.
pi_122785832
As, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Hier is het nog steeds spannend! Gisteravond ineens weer een bloeding, maar weer heel snel over.. Vandaag toch op pad gegaan voor de chocolaatjes die we geven als we het gaan vertellen... Stel dat het deze keer niet goed gaat, weten we in ieder geval volgende keer wat we nodig hebben :9

Wie hebben er hier nou ook alweer nog meer bloedingen gehad die eerste weken? Hoeveel en hoe vaak hebben jullie dit gehad? Ik probeer echt zo hard om er positief in te staan, maar ik word er zo onzeker van.. Ik let op ieder steekje of 'gevoel', maar het zegt allemaal niets natuurlijk... En ik vind het gewoon een beetje eng om naar de wc te gaan, terwijl ik zo vaak moet.. Niet handig :P
pi_122785877
Nou ik ben weer goedgekeurd. :)

Bloeddruk nog wel 130/80, maar niet meer gestegen sinds vorige week.
Mooi ruim vruchtwater. Vk denkt dat ie met 40 weken precies 7 pond gaat zijn.
Volgende week maandag weer terug.

He Babbel nee toch :*
pi_122785959
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 03:50 schreef As1981 het volgende:

Vanmorgen om 2.14 uur is Kyan geboren. 51 cm en 3910 gram. De rest volgt later.
De rest? Hoeveel volgen er nog? :+

Gefeliciteerd As! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_122785989
Babbel, hier bij beide zwangerschappen bloedverlies gehad. Beide zwangerschappen goed gegaan verder! Het zegt niets over hoe het bij jou zal gaan, maar bloedverlies is níet altijd ernstig. :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:17:10 #80
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_122786076
as, gefeliciteerd met je zoon O+
W
Z
E
pi_122786356
As, gefeliciteerd met je zoon!
29/10/'10 - 25/03/'13
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:18:00 #82
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_122788160
As hij is er! Gefeliciteerd!!

*G*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:23:18 #83
259886 pessie
pi_122788349
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februarls je aan het praten benti2013 13:10 schreef Fieder het volgende:
Nou ik ben weer goedgekeurd. :)

Bloeddruk nog wel 130/80, maar niet meer gestegen sinds vorige week.
Mooi ruim vruchtwater. Vk denkt dat ie met 40 weken precies 7 pond gaat zijn.
Volgende week maandag weer terug.

He Babbel nee toch :*
Wat vooral belangrijk is is je onderdruk, 80 is wat dat betreft over het algemeen prima. Een bovendruk van 130 krijg je vaak a ls je aan het praten bent oid. Of doordat je het spannend vond.

7 pond bij 40week is netjes zeg ^O^
pi_122789082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

De rest? Hoeveel volgen er nog? :+

Gefeliciteerd As! :*
Foto's geen kinderen meer :P

Die doe ik vanavond even via de computer. We zijn sinds 10.30 uur thuis. De kleine man doet het goed. Volgens de ontslag papieren is hij 40 gram aangekomen. Zelfs de kraam was verbaasd :D

Onze peuter was heel trots in het zh. En thuis kwam hij gelijk een knisperboekje brengen om te lezen. Dat hij sliep is een klein detail.
Daarna even lekker zijn gang laten gaan en nu speelt hij even bij opa/oma.

Hij is een stuk rustiger dan zijn broer, mijn beertje O+
pi_122789519
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef pessie het volgende:

Wat vooral belangrijk is is je onderdruk, 80 is wat dat betreft over het algemeen prima. Een bovendruk van 130 krijg je vaak a ls je aan het praten bent oid. Of doordat je het spannend vond.

7 pond bij 40week is netjes zeg ^O^
Onderdruk van 90 is zorgwekkend heb ik begrepen.
Ja ik vond het wel apart dat ze dat zo kon voelen. Ik neem het wel met een korreltje zout na al die ervaringen die men hier vorige week kwam delen :D

As O+ je peuter. Wat heerlijk dat het zo goed gaat joh, ik wacht met smart op de foto's
pi_122789832
As wat ontzettend lief van je peuter zeg O+ Wat leuk dat hij zo blij is!
En dat je mini is aangekomen :o *O*
Welkom thuis trouwens ;) Verheug me al op de foto('s)!

Fieder dat klinkt super zeg, alles op rolletjes dus! :)

Babbel ik heb maar één bloeding gehad maar die was wel echt knalrood en aanwezig. Daarna nog wat hele minibeetjes maar dat was duidelijk oud bloed.
L0t en Cwen zijn denk ik degenen die je bedoelt!

Ik heb weer controle bij de VK gehad, op te tast leek hij een beetje aan de grote kant (iets meer dan een weekje voor op schema). Heb een "Fit to Fly" meegekregen en mijn onderdruk was ergens in de 60, ook prima dus! Hij lag nog steeds hetzelfde, blijkbaar is mijn blaas een uitstekend hoofdkussen ;) Ook uitgenodigd voor een info-avond over de bevalling, op een ongelooflijk onhandige datum maar de datum erna is er een kans dat ik al lig te baren, dus ik denk dat we er toch maar wat dingen voor afzeggen.

Helaas daarna een iets minder fijn moment, ik ging nog even de laatste dingen kopen (zoals sunblock, Dettol, hemdjes enzo) en het was echt geen heel groot rondje, maar op een gegeven moment kon ik bijna niet meer lopen van de pijn :( Zodra ik stil stond zakte het, maar bij de eerste stap kwam het dan in alle hevigheid terug. Een soort bandenpijn maar dan echt zo pijnlijk dat ik uiteindelijk twintig minuten over een kilometer heb gedaan en stond te huilen onderaan de trap of mijn vriend mijn tassen naar boven wilde brengen. Realitycheck, misschien moet ik er toch wat meer rekening mee gaan houden.. trouwens wel heel erg geslaagd voor alle benodigdheden! ^O^

Ohja ik trof thuis wel het pakketje van kleinzusje aan met echt zulke mooie kleertjes, huilen meteen over en rammelen maar!! *; Als reactie krijg ik nu een gezellige schop tegen mijn ribben :')

Ohja!!! Die hik! _O- Eens in de twee seconden leek de VK toch echt wel wat snel, die vond het klinken als een spiertrekking. Dat geldt ook voor de "startende motor". Maar die tikjes elke twee seconden, en ik mijn vriend helemaal vertederd laten voelen dat hij de hik had ik spiertrekkingen had :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:12:35 #87
259886 pessie
pi_122790149
As wat lief van je peuter O+ . En je beertje is al aangekomen :o wacht maar tot het meconium loskomt :P .

Fieder, bij 90 gaan ze inderdaad piepen, daaromwas ik vorige week even in het ziekenhuis. Gisteren was ie in eerste instantie ook 88 en later 85 bij mij.

Oh suiker, dat is rot! Doet zon pijn!
pi_122790258
As, wat lief van je peuter! O+ Lekker op je roze wolk zo te horen, enjoy!

Suiker, ik moest echt hardop lachen om je hik spiertrekking verhaal :D Wel weer -O- door je pijn..
pi_122790717
Nah Suiker, de mijne hikt werkelijk ook ongeveer zo snel, en ik weet zeker dat het de hik is, want het beweegt mee met de baby en ik neem aan dat m'n spier wel (enigszins) blijft zitten waar ie zit :P
En twee seconden duurt toch ook best lang, een en twintig, twee en twintig... Dus ik denk toch dat het heus de hik kan zijn hoor! Oh en een keer kon ik heel duidelijk voelen dat het mijn baby was die de hik had, toen lag ik in bed 's nachts! Dus het kan toch echt wel!

En er was ook iemand hier die het wel eens op de echo had gezien toch?!

En ik wilde nog zeggen: Wat fijn dat je meisjes het zo goed doen Kyara O+
pi_122793004
As van harte gefeliciteerd! *O*
Ik hoop dat ik niet zo lang bovenaan sta als jij :@
pi_122793062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:27 schreef bellelena het volgende:
Nah Suiker, de mijne hikt werkelijk ook ongeveer zo snel, en ik weet zeker dat het de hik is, want het beweegt mee met de baby en ik neem aan dat m'n spier wel (enigszins) blijft zitten waar ie zit :P
En twee seconden duurt toch ook best lang, een en twintig, twee en twintig... Dus ik denk toch dat het heus de hik kan zijn hoor! Oh en een keer kon ik heel duidelijk voelen dat het mijn baby was die de hik had, toen lag ik in bed 's nachts! Dus het kan toch echt wel!

En er was ook iemand hier die het wel eens op de echo had gezien toch?!

En ik wilde nog zeggen: Wat fijn dat je meisjes het zo goed doen Kyara O+
DIe van mij had met de 20weken echo de hik, maar ik weet niet hoe lang daar tussen zat, niet heel lang. Ik meende vannacht voor het eerst de hik te voelen. Daar zat een aantal keer 2 a 3 seconden tussen en af en toe ook 10 seconden en het ging toch wel een poosje door. Spiertrekking lijkt me dan heeeel sterk.
Sarcasme. Herken het.
pi_122794533
Het was wel heel regelmatig, als iemand aan de onderkant tegen mijn buik tikt. Van binnenuit, dan.... ik weet het nu ook niet meer hoor! Zal de volgende keer extra goed voelen :)
pi_122794538
Ik heb de hik gehoord bij het hartje luisteren bij de vk, en dit was toch echt met elke 2-3 seconden.

Vandaag een uitgebreide echo in het ziekenhuis gehad ivm verbreding navelstreng. Het is iets dat zelden voor komt maar waarschijnlijk niet schadelijk is voor de baby. Ze gaan nog even overleggen met een collega in het VU en voor de zekerheid moet ik over 3 weken terug komen.

As is ben erg benieuwd naar de foto's, fijn dat jullie al lekker thuis zijn.
pi_122794563
Hee Wolk dat is wel een opluchting of niet! Je zat best een beetje in de zenuwen erover toch? Wel fijn dat ze je in de gaten houden :)
pi_122795041
Ohja, TIP!!!

En ik heb dikke billen en maat 42 zit perfect *O*
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:25:45 #96
259886 pessie
pi_122795330
Wolk, fijn dat het niets lijkt te zijn :*

Zillah, jij gaat gewoon voor je ud zodat ik daarna bovenaan sta :P
pi_122796930
Is idd een opluchting, en over 3 weken nog een keer extra beebie spieken.
Nu wel gezien dat ze niet meer in stuit ligt dus daar ben ik ook wel erg blij mee.
pi_122796932
Klinkt positief wolk.
Hier komt vanavond de mvm mevrouw. Toch ook een beetje spannend vind ik.
pi_122797528
Fijn dat het onschuldig lijkt wolk!
Frezan, dat is ook spannend :*
Zillah rommelt er al wat?

Misschien dat de foto's van As ons op gang kunnen brengen :+
pi_122797596
Het is idd ook best spannend frezan! Hoe ver denk je dat je nu bent? :)
Wolk, fijn dat er waarschijnlijk niks is. En idd extra babyspieken!
pi_122797648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:17 schreef Suikertante het volgende:
Ohja, TIP!!!
[ link | [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/P01%200130023%20002%2000%200000%201.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]

En ik heb dikke billen en maat 42 zit perfect *O*
Boefje! ga je nu alweer kleding posten! Ik heb geen centjes meer hoor!

Doe eens vertellen welke winkel?
pi_122797710
Tis een linkie!

En leuk Frezan! Toch weer een bevestigingsmoment :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:40:35 #103
259886 pessie
pi_122797762
Fieder ik wil nu even niet meer rommelen o|O . Ik heb eindelijk mn rust weer gevonden.
pi_122797787
Oh ja, ogen dicht dan als As post :P
pi_122797820
Die heeft ze al gezien joh :P
pi_122797860
Owwwww nou ik wil oohooookk!
pi_122797876
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:39 schreef Suikertante het volgende:
Tis een linkie!

En leuk Frezan! Toch weer een bevestigingsmoment :)
Stom! over het hoofd gezien :D
pi_122798044
Bedankt voor alle felicitaties. Hij doet het echt fantastisch en zijn grote broer ook. We zijn wel moe, maar dat is niet zo gek. Manlief is nu naar bed, ik heb vanmiddag nog wat geslapen.

Oh ik las een vraag over hoe je het uitspreekt. Dat doe je als kiean.

En dan nu de foto's

Net aangekomen in de verloskamer. Ik was er klaar voor.

Net geboren, lekker bij mama

Lekker bijkomen in het ziekenhuis

Samen met zijn grote broer die zelf vroeg of hij op schoot mocht O+

Voor alle andere LLM-ers en de rest. Heel veel succes het is het wachten en de pijn waard!!!
pi_122798059
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:35 schreef Blokje. het volgende:
Het is idd ook best spannend frezan! Hoe ver denk je dat je nu bent? :)
Wolk, fijn dat er waarschijnlijk niks is. En idd extra babyspieken!
Ik denk 5wk en 1a2 dagen gok ik. Eigenlijk nog te vroeg maar dit kwam de mvm mevrouw het beste uit.
pi_122798117
Oh, As1981, wat een schatje zeg!!

Ik zag vandaag ook een baby van 6 weken, wat een raar idee (toch nog steeds) dat wij er straks ook weer zo eentje hebben... O+
pi_122798120
Aaaah die laatste O+
pi_122798124
Awwwwww As wat een mooie plaatjes! O+
Geniet er van!! :*
pi_122798176
As wat een mooiboy
pi_122798213
As wat een lekker ding! O+ Schattig, 2 broers samen! O+

Frezan, gaat goedkomen! En wat de rest zegt, een bevestigingsmomentje :Y
pi_122798227
Awwwww echt te schattig! Wat een lekker ventje. Die polsspekkies O+ en met grote broer, slik O+
Die eerste foto van jou is ook leuk, soort voor-na idee :D Heb je trouwens bewust je sokken met je shirt gematcht :P
pi_122798636
Schroefhandjes O+ Wat een fijne foto's, Voor en na :D Tis een knapperd hoor, dat onderlipje O+ O+
pi_122799055
ooooooooooooooh As, wat een moppie. En die onderste foto! O+

en inderdaad, matching sokken :D
pi_122799076
Mvm mevrouw weer weg. En test nog steeds positief.
pi_122799091
*O* pfew frezan
pi_122799120
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:33 schreef Fieder het volgende:

Zillah rommelt er al wat?

Misschien dat de foto's van As ons op gang kunnen brengen :+
Hier is (helaas) alles nog rustig, op dat kind zelf na dan, heb nog steeds een stuiterbuik. Ben benieuwd wie de volgende is. Al moet ik zeggen dat bovenaan staan ook wel een beetje bijzonder is.
En laten we het hopen dat foto's werken!
pi_122799196
Frezan! *O*

zillah, je weet maar nooit, het kan zomaar ineens beginnen!
pi_122799243
As gefeliciteerd! Wat een super foto's!

En het was vast gewoon rode sokkendag in huize As, grote broer heeft ze ook aan ;)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_122799520
Sterkte met het potplassen frezan :P

En leuk As, die foto's O+
Sarcasme. Herken het.
pi_122799545
As1981 GEFELICITEERD! Wat een moppie O+ en wat klein nog he. Mn dame is bijna 2 mnd en alweer zoveel groter :-O T gaat zo hard.. ;) Leuk de foto samen met zn grote broer ^^.

[ Bericht 11% gewijzigd door ohnee op 12-02-2013 19:53:28 ]
pi_122800142
Frezan *O*
pi_122801203
Frezan *O*

Lekker dutje gedaan, dat is nu wel vrij essentieel :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:58:17 #127
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122801356
Frezan *O*

Wat een superlieve foto's As!!!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122801418
Frezan *O*

Ahw, As! Wat een schatje O+
E.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 20:00:01 #129
259886 pessie
pi_122801442
Leuk as O+ . Nog even en dan hebben wij een vergelijkbaar tafereel :o .

Frezan, fijn dat de test nog positief is!
pi_122801537
As wat een cutie O+
pi_122801654
Frezan, wat fijn!

As, wat superschattig! En wat bijzonder dat hij in het kado van MvM ligt.. Die ligt hier ook op de bank.. Ik hoop zo dat wij ook zo'n foto kunnen maken over een maand of 8 (maar dan nog zonder trotse grote broer... ;) Ik ging er spontaan van rammelen! O+
pi_122802738
Wat een prachtige foto's As! Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe knulletje! *G*
pi_122804163
Zo sluit ik gisteren de pc af lees ik net wat bij lees ik dt as ineens bevallen is
Gefeliciteerd as is snel gegaan .
De foto,s spreken voor zich ,ziet er super uit
en l.e gefeliciteerd met je aanzoek
pi_122804490
Asfalt is de schoonmaakwoede bij jullie al voorbij? ;)
pi_122804856
Ow ja.. al dat schoonmaakgebeuren.. ik heb flink wat losgemaakt geloof ik ;)
Ik bedoelde dat poetsschema van mij niet zo letterlijk... 't is meer dat ik meestal in het weekend tijd heb/maak voor de was en uitgebreid stofzuigen enzo, en dat ik dat nu allemaal op maandag nog wilde doen. Het is niet dat ik precies bijhoudt wanneer wat moet gebeuren.. daar ben ik veel te ongeorganiseerd voor...

Collegaatje van me liet vandaag fotootjes zien van z'n nieuwe kleinzoon... en die foto's van As... ik kan me dus echt bijna niet voorstellen dat we over een maand of 3 ook weer zo'n klein hummeltje in huis hebben he..
(en we moeten nog steeds praktisch beginnen aan de babykamer! :X )
pi_122805158
Half geloof ik
Ben tot 5 uur weg geweest ,Had voor de zoveelste keer de uitlaat er onderweg gereden.
Zou het zo laten ,maar me schoonvader was nog geen 50 meter van me af in geval van.
Gaat die telefoon af terwijl ik net achteruit rij veeg ik door de schrik zo achteruit bij een hek op hahaha
pi_122805268
En shan we hebben ook pas sinds 3 weken alles.
Zelfs nog snel een wand geschilderd en een deur.
Ik kan wel stressen , maar dat helpt toch niet
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:14:00 #138
259886 pessie
pi_122805429
Shan, bij ons was de babykamer pas met 35 weken af. Had al wel de commode gevuld met alle spulletjes :@ iets met nesteldrang... en pas sinds anderhalve week het geboortekaartje af.
pi_122805605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:08 schreef asfalthooligan het volgende:
Half geloof ik
Ben tot 5 uur weg geweest ,Had voor de zoveelste keer de uitlaat er onderweg gereden.
Zou het zo laten ,maar me schoonvader was nog geen 50 meter van me af in geval van.
Gaat die telefoon af terwijl ik net achteruit rij veeg ik door de schrik zo achteruit bij een hek op hahaha
Wattes??
pi_122806113
ze was nog half aan de schoonmaak.
Ik ws dus bezig met reparen van de uitlaat.
Ik ben nooit verder weg dan 3 a 5 min van der.
ga morgen nog even op bezoek ergens en dan alleen nog s,ochtends weg
pi_122806702
As gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Wat een popje.... O+ zo'n raar idee dat we dat hier over een paar weken ook weer hebben.
Over hormonen gesproken, ik schoot vandaag gewoon vol toen ik samen met mijn jongste en een pop bezig was, we speelden babybroertje, oftewel luier om de pop, pop even in de buntingbag, pop in de Bugaboo etc. Ik zag haar trots lopen achter de kinderwagen en ik kreeg traanoogden.... Mijn baby is straks geen baby meer....

Verder heb ik ondergoed gekocht bij de Wibra, megasexy grote onderbroeken, ik geloof twee voor vier euro geloof ik, maar ze zitten opzich wel oké (even een 'proefritje' gemaakt).
pi_122806957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:26 schreef asfalthooligan het volgende:
ze was nog half aan de schoonmaak.
Ik ws dus bezig met reparen van de uitlaat.
Ik ben nooit verder weg dan 3 a 5 min van der.
ga morgen nog even op bezoek ergens en dan alleen nog s,ochtends weg
Ik zou bloednerveus worden van zo'n vent...
En je hoeft niet te werken oid?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:50:06 #143
259886 pessie
pi_122807287
quote:
0sdi.oetglietf Op dinsdag 12 februari 2013 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Manlief heeft net een stuk gefietst, die blijft echt niet binnen 5 minafstand dan :o . Asfalt, je weet dat vrouwen pas bevallen als papa er is?
pi_122807354
As gefeliciteerd! Veel geluk met zn allen!
pi_122807613
Ik werk alleen s,ochtends 4x per week.
Rest van de middag kn ik mijn eigen tempo nog wat dingen doen.
Ik vind het gewoon ook niet fijn nu om ver weg te zijn.
Franeker is niet zo groot dus je kan alles binnen 5 a 10minuten doen.
En wil haar de laatse dagen/weken meer rust geven .
Daarom wil ik s,middags /s,avonds lekker bij der zijn.
En zoveel mogelijk dingen overnemen van der qa huishouden.
we gaan standaart al veel onze eigen gang
pi_122807710
Gefeliciteerd As <3 wat een mooi ventje!!
:)
pi_122807797
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:50 schreef pessie het volgende:

[..]

Manlief heeft net een stuk gefietst, die blijft echt niet binnen 5 minafstand dan :o . Asfalt, je weet dat vrouwen pas bevallen als papa er is?
Worden van die kleine rondjes :P
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:03:20 #148
259886 pessie
pi_122808009
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:59 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Worden van die kleine rondjes :P
Ja, net de straat uit, blokje om en snel checken of ik geen kind heb gekregen ondertussen. :D . Ik heb gisteren van mn vk begrepen dat ook als je snel bevalt je echt wel minimaal een uur bezig bent dusse, ik moet gewoon op tijd bellen :+ . En hij moet doorfietsen :P . Maar goed, beeb komt sowieso niet voor dit weekend en waarschijnlijk niet eens voor volgend weekend, hij kan dus nog rustig weg. En ik ook :P
pi_122808717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

+1. Mijn man gaat gerust zijn gang, de baby rolt er echt niet binnen een kwartier uit. Ik ga zelf ook rustig overal heen, zelfs na de uitgerekende datum van de oudste scheurde ik op mijn fietsje nog naar de stad of verloskundige.
Ik ga echt niet zenuwpezen om een bevalling, ain't nobody got time for that!
pi_122809264
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:15 schreef milka82 het volgende:

[..]

+1. Mijn man gaat gerust zijn gang, de baby rolt er echt niet binnen een kwartier uit. Ik ga zelf ook rustig overal heen, zelfs na de uitgerekende datum van de oudste scheurde ik op mijn fietsje nog naar de stad of verloskundige.
Ik ga echt niet zenuwpezen om een bevalling, ain't nobody got time for that!
Bet you don't got bronchitis?! _O-
pi_122810068
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:03 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja, net de straat uit, blokje om en snel checken of ik geen kind heb gekregen ondertussen. :D . Ik heb gisteren van mn vk begrepen dat ook als je snel bevalt je echt wel minimaal een uur bezig bent dusse, ik moet gewoon op tijd bellen :+ . En hij moet doorfietsen :P . Maar goed, beeb komt sowieso niet voor dit weekend en waarschijnlijk niet eens voor volgend weekend, hij kan dus nog rustig weg. En ik ook :P
:D
Precies
Vriend ging afgelopen keer gewoon zwemmen op dinsdagavond.
Hij had t daar wel even aangegeven en mn moeder stond ook standby voor t geval dat, maar als ie vanaf 37 weken bij mij in de buurt was gebleven had ie niet meer geleefd nu :P
Ik liep zelf.nog met 37 weken naar t centrum.
pi_122810160
Mijn vriend wil graag in de 39e week naar een whiskyproeverij 100 km verderop. Vind ik op zich prima, maar zou het dan toch wel een fijn idee vinden als hij het uitspuugt en niet doorslikt ;)
Ben toch geen miepje? :@
pi_122810385
Ja enorm :P
Nee das toch logisch dat je wil dat ie nog kan autorijden. Met 39 weken is dat geen onredelijke eis :P
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:47:33 #154
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_122810841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja enorm :P
Nee das toch logisch dat je wil dat ie nog kan autorijden. Met 39 weken is dat geen onredelijke eis :P
Dat, maar bovendien lijkt me een lallende man aan je bevallingsbed alleen leuk in de film ;)
pi_122811654
ik ben zelf bij de eerste ook op de uitgerekende datum nog gaan zwemmen en daar hoort vanaf parkeerplaats tot zwembad nog een wandelinf van 10 minuten bij en dr na weer terug (vakantiepark). ook her zwembad waar ik werk. hoorde wel van een collega toen dat een andere collega dat niet prettig vond.. die dacht dat ik elk moment daar zou kunnen gaan bevallen.. 8-)

mn man is ook nog wel weg geweest (niet verder da zn werk, maar ook verder weg niets te doen dus da was niet zo zeer bewust. ook heeft hij met regelmaat nog wel 'wat' gedronken maar niet dat ie zat was.. ik had zelf beredeneerd dat als ik s avonds nog helemaal niets voelde dat dat wel ging en als het dan s nachts alsnog aan de gang zou gaan hij weer nuchter genoeg zou zijn om te rijden en de bevalling helder mee te maken.. maar dat is maar net waar je je zelf prettig bij voelt en wat je afspreekt.

maat van ons mocht van zn vriendin bij 35 weken al niet veel meer, maar zij ging zelf ook bij een week of 32 amper meer de deur uit (alleen om een kleine boodschap te halen indien echt nodig).. tja dan is het lang wachten tot de bevalling zich aan dient lijkt mij..
pi_122812068
Mijn vent mocht ook niet meer drinken vanaf n week of 35 hoor :p Nou komt dat hier toch niet heel veel voor maar ik vond 1 biertje toen al teveel. En hele nachten wegblijven vond ik ook niet nodig.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122812152
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat, maar bovendien lijkt me een lallende man aan je bevallingsbed alleen leuk in de film ;)
Ook dat idd
pi_122812174
Me zoon was een maand te vroeg en ik was net 2 uren thuis van texel van een bedrijfsfeestje
had dus ook nog wel 2uren kunnen duren voor ik thuis was
pi_122812275
Tja het kan gebeuren natuurlijk!! Maar je kunt moeilijk de hele tijd haar hand vasthouden toch?
Blij dat jullie het met me eens zijn wat betreft lallende mannen aan je bed ;)
Ben er ook geen fan van tijdens nachten dat ik niet beval trouwens }:| (tenzij ik zelf ook niet nuchter ben O-) )
pi_122812625
Mijn man is zelfs tijdens de bevalling nog een biertje gaan drinken bij een vriend. Ik lag al 36 uur te wachten op ontsluiting die niet verder kwam dan 1 cm. Manlief was gaar van het wachten en ik had echt niet het idee dat ik ineens 10 cm zou hebben, als het zou doorzetten zou ik hem bellen en was hij binnen 10 min terug. Ik had een ruggenprik dus er hoefde ook niet meegepuft te worden. Ik had er iig geen enkel probleem mee. Twee uur nadat hij weer terug was is mini geboren met een ks. Niet echt het scenario waar ik rekening mee gehouden had want dan had ik hem misschien niet eens laten gaan.
pi_122812899
Nou ik kan me ook voorstellen dat het anders wel echt saai wordt, ik vond het al best lang duren toen ik bij de bevalling van mijn vriendin was :@ Toen we even snel een boodschap gingen doen was haar vriend helemaal van slag dat hij weer buiten liep, maar zij werd dan ook ingeleid en lag al dagen in het ziekenhuis. Maar kan me voorstellen dat even eruit wel een goed idee kan zijn.
Twee uur later ineens toch een ks verwacht je natuurlijk niet :D
pi_122813336
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:09 schreef Babbel1 het volgende:
As, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!

Hier is het nog steeds spannend! Gisteravond ineens weer een bloeding, maar weer heel snel over.. Vandaag toch op pad gegaan voor de chocolaatjes die we geven als we het gaan vertellen... Stel dat het deze keer niet goed gaat, weten we in ieder geval volgende keer wat we nodig hebben :9

Wie hebben er hier nou ook alweer nog meer bloedingen gehad die eerste weken? Hoeveel en hoe vaak hebben jullie dit gehad? Ik probeer echt zo hard om er positief in te staan, maar ik word er zo onzeker van.. Ik let op ieder steekje of 'gevoel', maar het zegt allemaal niets natuurlijk... En ik vind het gewoon een beetje eng om naar de wc te gaan, terwijl ik zo vaak moet.. Niet handig :P
Absurd druk n moe en misselijk n maar dat ben ik dus. Begon met 5 weken en was ruim een inlegkruisje per dag tot 7 wk, toen alleen bruinverlies, met 9 weken weer bloedingen, nu alleen nog na seks.

Waar het door komt? Niet zeker, wrs laag liggende placenta. Baby is in ieder geval in orde, maar ik heb precies wat jij ook zegt: bang om weer iets te zien. Maar het hoeft dus echt niets te zijn!!
Home is where the O+ is...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:34:42 #163
381212 Gulara
From the future
pi_122813361
Goeiemorgen!

Frezan succes met plassen!

As wat een schatjes! Vooral die laatste foto is zo snoes! O+ Ik wil nu al een tweede! :P

Hier 37 weken en de babykamer is nog niet af. :@ En mijn vriend gaat gewoon werken en zo en is dan niet met 5 minuten thuis. Hier ligt niks naast de deur dus je bent al snel een half uur onderweg naar iets. Een werkweekend honderden kilometers verderop heeft ie wel afgezegd. Maar hij hoeft niet op m'n lip te gaan zitten. :N Kan evt zelf ook nog wel een taxi naar het ziekenhuis pakken als dat handiger is.
Ga zelf ook nog gewoon de deur uit. Moet straks even kijken of er een fijne busverbinding is want wil eerst nog even naar een winkel en heb daarna ergens een afspraak. Lopen is een optie (loop nog 4 à 5 km per dag). Maar de naam van de suburb heeft het woord 'mount' erin, en de rit doet z'n naam eer aan. :')
pi_122813368
Ik ga ook wel redelijk door ,maar ik weet wat ze heeft en dat ze mij graag in de buurt heeft.
Ik heb hier ook wel dingen te doen en ga heus niet 24.7 op mekaars lip zitten.
Ik heb hier gewoon erg naar uit gekeken en wil er dan ook gewoon zijn.
Heb ook net een lijstje gemaakt ,want er zijn nog wel diverse tel nummers die ik moet bellen
pi_122813596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:07 schreef Sam1993 het volgende:
Mijn vent mocht ook niet meer drinken vanaf n week of 35 hoor :p Nou komt dat hier toch niet heel veel voor maar ik vond 1 biertje toen al teveel. En hele nachten wegblijven vond ik ook niet nodig.
bedoelde bij die maat van mij ook niet alleen drinken maar zn vriendin wilde hem vanaf die tijd alleen maar of op het werk of naast haar op de bank, even bij vrienden langs vond ze al niks als hij dat wou.. maar nogmaals ieder zn ding en hoop ook vooral dat de partner zich er ook in kan vinden..
nachten doorhalen mocht mn man ook niet meer hoor vond ik ook niet prettig. maar een avondje naar de kroeg ging ik op een dag voor de bevalling nog gewoon mee hoor :) was het nog niet beu en kon ook nog goed vooruit (en had niet het gevoel dat ie uit zich zelf zou komen voor 42 weken en werd bij 41 ingeleid..
pi_122816229
As gefeliciteerd met de geboorte van je zoon *O*. Wat een mooi mannetje!
pi_122818251
Wat een rustige nacht..! Hoop dat iedereen goed heeft geslapen. En Musique, hoop dat voor jou alles snel achter de rug is en jullie weer gauw samen in Frankrijk zitten :*

Hier pre-vakantie-stress (voor t eerst in mijn leven). gisteravond jankbui nummer 2 (in bad). Ik vind al die lichamelijke dingen goed te behappen maar wat er in mijn hoofd gebeurt vind ik lastiger. Ik ben echt minder flexibel maar gedraag me wel zo anders vind ik mezelf onaardig. Bijv; mijn broertje rijdt graag mee naar het vliegveld. Scheelt misschien een kwartier. Kan prima! Maar mijn eerste gevoel is "ohneeeee". Waarom?!?! En dit dan de hele dag. Ook op niveau ze hadden geen rode paprika's meer dus hier een gele :')
Maar goed, misschien wat rust in de kop vanaf morgen, doet vast goed!!

PS toch geen geheime verse babietjes vannacht he??
pi_122818355
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

nou idd :D :')

SPOILER
pi_122818456
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:28 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind al die lichamelijke dingen goed te behappen maar wat er in mijn hoofd gebeurt vind ik lastiger.
Ik weet precies wat je bedoelt! :* en fijne vakantie alvast!
pi_122818528
Suiker, wanneer vertrek je? Ik herken het wel hoor. Normaal ben ik héél erg makkelijk en meegaand, nu kan ik het niet goed hebben als dingen anders gaan dan ik had bedacht. Ik doe dan wel alsof, maar vind het stiekem heel stom allemaal. :')

Hier weer zo'n harde buiken & krampen-nacht, dus nauwelijks geslapen. Ik heb in mijn leven nog niet zo slecht geslapen als tijdens deze zwangerschap :O Maar nu kunnen we in ieder geval vast wennen aan de gebroken nachten! O+
pi_122818628
Haha ik vertrek pas morgen! Ik zit met mijn hoofd al daar, daarom kan ik er niet over ophouden. Maar moet vandaag nog werken dus vanaf nu ben ik zo goed als weg.
Hoop dat je toch je nachtrust weer een beetje terug krijgt :*
En ik hoop ook dat ik hier nog mee kan gluren op locatie!
  woensdag 13 februari 2013 @ 08:59:25 #172
259886 pessie
pi_122818657
Meld.

Oef le, slecht slapen is rot. Ik kijk nu al uit naar dat borstvoedingsstofje, slaap je iig snel weer van in :P .

Vorige week manlief wel gezegd dat ik zn Hardenberg trip niet zo zag zitten. Maar toen rommelde het hier behoorlijk, was ik gesloopt van snachts douchen en het is ook nog anderhalf uur rijden. Daarnaast is de peuter naar bed brengen nu echt een fysieke uitputtingsslag. Als ik alleen de trap op loop, hijg ik alvals een malle.

Wij hebben juist nu nog even afspraken gemaakt met vrienden. Geeft afleiding en is gezellig, en na de bevalling wordt dat sowieso weer heel anders.

Bluh, druk op de borst. Net een treinbaan gemaakt voor zoonlief en opstaan van de grond kan best heftig zijn :')
pi_122818723
Suiker :* Lekker, morgen zit je met je buik in het zonnetje hopelijk lekker te ontspannen!

En toucheren in de kroeg :D Lekker in zo'n verschraalde bierlucht.

Ik slaap tegenwoordig ook maar raar. Word een uur voor de wekker wakker en lig vervolgens een uur lang te draaien, lig gewoon niet lekker. De rest v/d dag ben ik dan kapot :+

Ooh en net bloed laten prikken (antistoffen, bloedgroep etc). Wat bleek, degene die het bloed afnam zat 19 jaar geleden bij dezelfde verloskundige :+
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:07:18 #174
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122818776
Oooh Suiker, bijna naar de zon!! Alvast een heel fijne vakantie gewenst!
pi_122818785
Morgen al, lekker Suiker! O+ Ik ben jaloers!
pi_122818864
Meld :)

vannacht een verkeerde beweging gemaakt met uit bed gaan, waardoor ik nu echt bijna niks meer kan... vandaag dus lekker pyjama dagje met series/films op de bank.

Ow en vandaag 38 weken *O* nog minder dan 2 weken!
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:12:35 #177
259886 pessie
pi_122818867
Suiker ik kan me voorstellen dat je met je hoofd daar al bent! Ik wil ook wel even de zon in O+

Klumsy *O* . Supermijlpaal!
pi_122819130
klumsy, je bent er bijna! *O*
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:41:23 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122819411
Oei Klums, verstandig om dan een bankdagje te doen :Y en 38 weken al.... jemig!

Gulara ook 37 zag ik! LLM!!
pi_122819423
O+ As wat een prachtig jommetje!

:* Wolk, wat een opluchting en fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden!

*O* Suiker, alvast heel veel plezier! Hier is het trouwens het tegenovergestelde, normaal gesproken raak ik soms best van slag als dingen anders gaan dan van te voren bedacht/afgesproken en nu maakt het me allemaal niet zoveel uit. En als het moet, dan doe ik het wel alleen ;) Ik hoop dat er iets van blijft hangen na de bevalling!

*O* Gulara 37 weken! LLM!

*O* Frezan nog steeds een mooie streep!

Asfalt, gewoon lekker doen waar jullie je zelf het fijnst bij voelen hoor! Ik vind het heel lief klinken dat je haar zo bijstaat wanneer zij dat nodig heeft :)

*O* 38 weken voor Klumsy! Enne, wel weer even mobiel worden voor de bevalling he :*

*O* Zelf vandaag 32 weken, maar gelukkig hebben we ook nog een maandje of 2 om dingetjes te regelen (en een jommesnaam te verzinnen :D) etc. Ik merk dat ik het (nu in ieder geval) echt nog nodig heb. Ben benieuwd hoe dat op het einde zal zijn!
pi_122819582
Oei Klums, gelukkig kan je lekker rustig aan doen. En 38 weken *O*
Gulara LLM *O*
Suiker alvast een fijne vakantie!

Ik wilde typen "meld met baby" maar die kan je op 2 manieren opvatten. :o
Dus: meld met baby in buik :)
pi_122819647
Oooh lekker op vakantie!! Geniet er van Suiker!

Weer allemaal mooie mijlpalen en rammelfotoos!

Dronken en ver weg zijnde mannen zal hier op korte termijn ook niet fijn meer voelen. We zijn pas 32 weken maar ik hou kyara de hele tijd in mn achterhoofd.
mn handen zwellen nog steeds en mn snachts heb ik wel last van mn polsen..

de schoonmaak verhalen hebben hier ook indruk gemaakt..voorlopig alleen maar in mn hoofd maar dat kan nooit lang duren :-)
  woensdag 13 februari 2013 @ 09:55:07 #183
259886 pessie
pi_122819714
Dana dat lijkt me heel verstandig in jouw geval! Ben je nu met verlof? Je mannetjes doen het goed?

Gulara LLM! *O*
pi_122819765
Hier zitten de schoonmaakaanvallen ook voornamelijk in mn hoofd :@ kan mezelf er zo moeilijk toe zetten.
pi_122819878
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:57 schreef Fieder het volgende:
Hier zitten de schoonmaakaanvallen ook voornamelijk in mn hoofd :@ kan mezelf er zo moeilijk toe zetten.

troost je, ik wacht er nog steeds op :')
pi_122821536
Wolk, dat is een opluchting :*

Klumsy, 38 weken *O*

Asfalt, ik vind het ook wel schattig. En als jullie je er goed bij voelen, waarom niet?

Gulara is een LLM!! *O*

Alvast fijne vakantie suiker!

Ik heb deze week steeds zomaar bloedneuzen. Vanochtend draaide ik me om en ik voelde een stroom bloed zo mijn neus uitlopen. Dat is al de 4e keer :o
E.
pi_122822024
Ik werd vanochtend fijn gewekt door kramp in beide kuiten, FUUUUUUU! Heb er nu nog spierpijn van, ik heb wel even gejodeld.
Enne, ernstige zwangerschapsdementie; wiegbekleding uitwassen en strijken en daarna niet meer weten hoe het er in moet :') moet mijn schoonmoeder maar even vragen, ik krijg het echt niet voor elkaar.
pi_122822325
*O* voor alles en iedereen O+

Spark, wat toevallig, dat had ik vannacht! Ik ging naar het toilet, snoot mn noos en ineens stroomde het er gewoon uit. Schijnt normaal te zijn, maar ik schrok er toch van, vooral omdat ik zo slaperig was dat ik alleen de associatie "BLOED!!" kon maken :')

Milka, het schijnt dat bananen eten helpt tegen kramp omdat ze magnesium bevatten.
Sarcasme. Herken het.
pi_122822579
Ow, Kruimel heeft trouwens iets nieuws: wakker worden als ik naar het toilet moet snachts en dan een feestje bouwen in mn buik zodat ik niet meer kan slapen :( Zijn er trucs om je buikbaby in slaap te krijgen? :@
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:39:19 #190
381212 Gulara
From the future
pi_122822763
Lalalala, ik hoor jullie heul niet. Ik ben nog laaaaang geen LLM! :o
pi_122822997
Hoi hoi,

ik heb een vraagje. Het gaat over de combinatietest, ik heb met de zoektest al veel gevonden hier op Fok maar het volgende.

Mijn neefje kwam hier gisteren met het goede nieuws dat hij en zijn vriendin een kleine verwachten *O*
Ze is aanstaande vrijdag 11 weken. Nu hebben ze gisteren de termijn echo gehad en moeten ze donderdag al laten weten of ze de combinatie test willen doen ja/nee.

Ik heb zelf nog nooit nagedacht over een dergelijke test doen ja/nee maar toen ze thuis kwamen vonden ze de periode nogal kort om er over na te denken. Liefst willen ze nog overleggen met wat broers die voor dezelfde keuze hebben gestaan.

Op internet vind ik terug dat het voor de 14e week moet, dus vanwaar de haast geen idee.

verder trouwens meningen over de combinatie test in bij deze nieuwe lichting? :)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_122823121
Ik heb dit keer wel voor de combinatietest gekozen, hoofdzakelijk door miijn leeftijd (35) en
wat Incantrix heeft meegemaakt.
pi_122823125
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:51 schreef dananana het volgende:
Dronken en ver weg zijnde mannen zal hier op korte termijn ook niet fijn meer voelen. We zijn pas 32 weken maar ik hou kyara de hele tijd in mn achterhoofd.
mn handen zwellen nog steeds en mn snachts heb ik wel last van mn polsen..
De dames van Cathmar zijn wel heel lang blijven zitten hoor, dus het kan wel :*
Maar sowieso is het fijn om alles op orde te hebben want ik kon rond de 33 weken ook echt vrij weinig meer.

Kamertje is hier trouwens ook nog niet af. Nesteldrang besteed ik uit. Ben erg goed om andere mensen aan het werk te zetten :')

Gulara LLM *O*

Bij M. heb ik op de UD nog boodschappen gedaan met mijn man. Hij ging ook gewoon naar zijn werk (1,5 uur treinen). Wel zou ik hem wat laagdrempeliger bellen dan wanneer hij op 5 minuten fietsen zou werken. Maar ik was wel blij dat mijn vliezen 's nachts braken en hij gewoon thuis was. Zeker als je nog niet zeker weet of de kindjes goed zijn ingedaald en je ook nog een dreumes thuis hebt.....
En hij drinkt sowieso niet dus dat scheelt.
pi_122823191
Hier ook gekozen voor de combinatietest. Door het verhaal van Incantrix. En het feit dat het niet alleen meer om ons gaat maar ook om M. en eventueel het tweelingbroertje/zusje.
pi_122823336
Sharp: hier wel de combinatietest laten doen, bij de eerste niet. Met name omdat we al een kind hebben, bij de eerste stond ik er wat onbevangener in, en nu zou ook zijn leven ingrijpend veranderen bij een gevonden afwijking.

Lees je even goed in, er zijn natuurlijk ook nadelen. Zo is het een kansberekening, geen uitsluitsel over het een of ander.
pi_122823455
Spirit, echt vaag he?
Tips voor je drukke baby heb ik niet, die van mij is erg lui }:|

Wij zijn wel voor de combinatietest gegaan, ook al zijn we beide nog jong (24 en 26). Ik vond het wel fijn te weten wat de kansen zijn en het verhaal van Incantrix had veel indruk gemaakt. we waren ons bewust dat het maar een kansberekening was. Gelukkig was de uitslag positief, anders hadden we meer onderzoeken laten doen.

Wij hebben nog helemaal niet nagedacht over wat te doen als de bevalling begint. Mijn man werkt ongeveer een uur van huis dus waarschijnlijk gewoon bellen als ik denk/weet dat het begonnen is. Hij werkt ook meerdere dagen per week thuis dus best een grote kans dat het dan begint of in de nacht. Ik denk wel dat hij aan het eind wat minder naar Amsterdam gaat voor scriptie, dan is hij zo 3 uur onderweg. Dat lijkt mij niet fijn..
E.
pi_122823663
Ik ben bij de eerste snel bevallen, dus ik denk dat ik bij de eerste serieuze wee Vriendje moet bellen. Hij is een uur onderweg vanaf werk, wil wel graag dat hij op tijd is. :')
pi_122823879
Sharp, vanwaar die haast idd? Is ze onder de 36 jaar? dan moet ze de test waarschijnlijk zelf betalen, kwestie van een afspraak maken bij het echobureau en gaan. Niet raar dat ze hier wat bedenktijd voor willen. Test doen ze het liefst tussen de 12e en 13e week, maar goed.

De test is een combi van bloedtest en meting van de nekplooi, daar komt een kansberekening uit waaruit blijkt of je voor jouw leeftijd een verhoogde/normale of verlaagde kans op een kindje met 3 bepaalde aandoeningen hebt. Een kans van 1:5000 is heel gunstig bijvoorbeeld, maar het blijft een kansberekening. Van alle 5000 baby's, wordt er toch nog 1 met een van die aandoeningen geboren.

Pas vanaf een kans van lager dan 1:200, of wanneer je ouder dan 36 bent kom je in aanmerking voor vervolgonderzoek, een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest. Hierbij is een kans van ongeveer 1% op een miskraam omdat deze testen invasief zijn. Uit die testen komt wel een definitief antwoord omdat er DNA materiaal bekeken wordt. Je weet dan 100% zeker of je kindje wel of geen trisomie 13/18/21 heeft. Trisomie 13 en 18 zijn over het algemeen niet met het leven verenigbaar, trisomie 21 (down) is dat wel en loopt enorm uiteen in ernst.

Voor jezelf is het belangrijk om een aantal dingen op een rijtje te zetten. Hoe kijk je aan tegen een leven met een kind met een handicap. Wat doe je met de uitslag, ga je voor vervolgonderzoek of is het weten van wel of geen verhoogde kans voldoende voor jullie. Daarnaast, wat zou je doen met de uitslag van eventueel vervolgonderzoek, laat je de zwangerschap afbreken of is de uitslag meer een startpunt om op zoek te gaan naar meer informatie en voorlichting zodat je je kunt voorbereiden op de komst van een gehandicapt kind.
Nouja goed, er zijn 1001 redenen om de test wel of niet te laten doen, en allemaal zijn ze even 'legit'. Er is geen goed of fout hierin en je neef en zn vriendin zullen een afweging moeten maken die bij hen en hun situatie past.

Persoonlijk, wij hebben de test wel laten doen bij de oudste en de jongste, met het idee dat ik me wilde voorbereiden op een kind met een handicap (toen was alleen nog een test op down mogelijk).
In de toekomst, bij een derde, zou ik de test weer laten doen, maar ik zou pas vervolgonderzoek in zetten als de kans sterk verhoogd is, omdat de kans op een miskraam 1:100 is, en dit in veel gevallen dus groter is dan de kans op een kind met een afwijking 1:200 bijvoorbeeld. Qua leeftijd en gezondheid en andere kinderen met aandoeningen in de familie hoeven we zo'n test niet te doen; maar voor de impact op de rest van mijn gezin wil ik het wel. Een kind met Down zou ik wel laten komen, of ik een zw.schap van een kind met Edwards of Patau uit zou dragen of af zou laten breken weet ik niet.
pi_122823910
Gulara LLM *O* ja, echt! :P

Belle 32 weken alweer *O* Klumsy 38 *O*

Suiker, alvast heel veel plezier gewenst op vakantie, lekker dit deprimerende weer ontvluchten. Geniet ervan! O+

Spark, het hoort erbij schijnbaar, die bloedneuzen, heb er ook al de hele zwangerschap last van. Ze stoppen meestal wel weer snel gelukkig.

Wij hebben de combinatietest niet laten doen. Je moet dan wel heel zeker weten wat je zou willen doen bij een slechter dan normale kansberekening. Waar trek je die grens? Wil je dan het (kleine) risico van een vruchtwaterpunctie nemen? Daarop was het antwoord voor ons al nee dus hebben we het niet gedaan. Nou moet ik zeggen als ik 10-15 jaar ouder was geweest dat ik er waarschijnlijk wel anders over had gedacht.
pi_122824011
Thx voor de reacties, mijn neef/zijn vriendin gaat vandaag ook even bellen waarom het perse uiterlijk donderdag aangegeven moet worden.

Ze hebben een nichtje met down syndroom, maar de verloskundige vertelde dat ze hierdoor niet een hogere kans hadden omdat het buiten de derde lijn lag gerekend vanuit de baby.
pi_122824021
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Sharpdressedman het volgende:
Thx voor de reacties, mijn neef/zijn vriendin gaat vandaag ook even bellen waarom het perse uiterlijk donderdag aangegeven moet worden.

Ze hebben een nichtje met down syndroom, maar de verloskundige vertelde dat ze hierdoor niet een hogere kans hadden omdat het buiten de derde lijn lag gerekend vanuit de baby.
Is dat een broer of zus van je neef of je nicht die een kind heeft gekregen met Down?
pi_122824105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Is dat een broer of zus van je neef of je nicht die een kind heeft gekregen met Down?
nee.

vond het ook lastig maar volgens mij zat het zo :P:

baby --> vriendin neef --> moeder vriendin neef --> broer moeder vriendin neef en daar het kindje van.

Volgens mij is dat samengevat de oom van haar heeft een kindje met down. Indien het inderdaad een broer/zus was geweest wel verhoogde kans, nu gaven ze aan dit niet.
pi_122824158
ah okay, ja dat scheelt nogal :D
pi_122824393
Fijne vakantie suiker
en klumsy mooie mijlpaal
hier is het nu precies ook 38 weken.
De rest *O*
En die test ,wij vonden het een aardig bedrag wat er voor gerekend werd en we hadden zoiets van we zien het wel .
Als het maar gezond is
pi_122824423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:25 schreef asfalthooligan het volgende:
En die test ,wij vonden het een aardig bedrag wat er voor gerekend werd en we hadden zoiets van we zien het wel .
Als het maar gezond is
Deze 2 zinnen rijmen echt totaal niet met elkaar :?.
pi_122824466
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:25 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Deze 2 zinnen rijmen echt totaal niet met elkaar :?.
Inderdaad! Het zegt niet of het wel of niet zo is maar meer dan helemaal niets laten onderzoeken.
E.
pi_122824478
Al zou het down hebben of aanwezig zijn hoe je het maar typt
Dan nog is het verders gezond vind ik oke ze zijn wat anders en hebben een beperking ,maar dan nog vind ik ze verders gezond
En ja ik snap hem je weet pas als de baby er is of het 100% gezond is ,maar dan nog gaan we ervoor.
We hebbn ervoor gezorgd dat ie op de wereld is gekomen dan zorgen we er ook voor of ie nu 100% gezond is of niet
pi_122824509
Mensen met downsyndroom zijn bijzonder vaak lichamelijk níet gezond juist. Hartafwijkingen bijvoorbeeld komen veel voor.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122824513
Maar het berekent niet alleen down. Dat is zelfs de enige waarbij het kindje meestal wel levensvatbaar is, hoewel ze wel vaak andere afwijkingen hebben.
E.
pi_122824528
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:27 schreef asfalthooligan het volgende:
Al zou het down hebben of aanwezig zijn hoe je het maar typt
Dan nog is het verders gezond vind ik oke ze zijn wat anders en hebben een beperking ,maar dan nog vind ik ze verders gezond
Dan heb je er dus echt niets van begrepen. Maar goed, dat verbaast me ook niets. Ik hoop dat jullie kindje inderdaad gezond zal zijn.
pi_122824560
Ja maar dat zijn ze dus niet....
pi_122824581
Nee dat klopt
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:31:24 #213
259886 pessie
pi_122824611
Kinderen met down hebben vaak ook een hartafwijking.

Wij hebben geen combitest en geen 20 weken echo laten doen. We zouden toch sowieso niet afbreken. Elk kindje i s welkom hoe lang of hoe kort we er ook van moen genieten.
pi_122824619
Ik vind het ieders rechts om wel of geen test te laten doen maar hem niet doet omdat je het alleen belangrijk vindt dat het kindje gezond is? Ik begrijp er helemaal niets van..
E.
pi_122824624
Voor jullie is een leven met kind met Down dus acceptabel en vormt het geen reden tot onderzoek.
Das prima.
En of je het ietwat te rooskleurig voor je ziet laat ik in t midden ;)
pi_122824693
Typte het wat ongelukkig ,maar bedoel als het telkens in de buik beweegt ,schopt en port enz en het hartje klinkt goed dan maak ik me niet druk
Alles kan nog als die geboren is
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:35:09 #217
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122824728
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:31 schreef pessie het volgende:

Wij hebben geen combitest en geen 20 weken echo laten doen. We zouden toch sowieso niet afbreken. Elk kindje i s welkom hoe lang of hoe kort we er ook van moen genieten.
Maar die echo is toch niet alleen om vervolgens af te laten breken?
Het is toch ook zodat je van tevoren weet of er risico's zijn zodat er eventueel direct na de geboorte actie ondernomen kan worden?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122824735
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:31 schreef pessie het volgende:

Bij Ryan hebben we ook geen 20 weken echo laten doen en daar heb ik spijt van, nu kwam het feit dat hij een mononier heeft echt als een donderslag bij heldere hemel.
Had me er liever op voorbereid, ook op al de onderzoeken die hij nu moest ondergaan.

Wel pretecho's gehad, "Oh het blaasje vult zich dus de nierEN werken" :')
pi_122824795
De echo,s leken bij ons goed
Alleen wat eruitkomt weten we nog niet
pi_122824827
Mijn schoonouders dachten ook dat ze een gezond kind kregen, bleek bij de geboorte toch een spina bifida te hebben. Verlamd vanaf haar middel en functionerend op het niveau van een 2-jarige.... Hoe het voelt zegt niet direct wat over wat er daadwerkelijk gaande is. Dit was voor de tijd van de prenatele screening, en ik weet niet wat ze gedaan zouden hebben als ze het hadden geweten. Maar ik weet wel dat ze graag voorbereid waren geweest, dit kwam als donderslag bij heldere hemel (24 jaar, probleemloze zwangerschap). Testen of niet testen, zwangerschap afbreken of niet, allemaal heel persoonlijke keuzes die allemaal evenveel bestaansrecht hebben. Maar omdat het beweegt is het dus gezond lijkt me een wat te naïeve voorstelling van zaken.
pi_122824942
Wij hebben ook gekozen om geen combinatietest te laten doen. We zouden namelijk ook geen vervolgonderzoeken laten doen.

Wel hebben een tante en oom van mij (vaders kant) een kindje met Down gekregen, maar ze hadden het kindje pas rond de 40e gekregen. Hierdoor was volgens de vk de kans op een kindje met Down bij ons verwaarloosbaar.
pi_122824952
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:35 schreef Spewey het volgende:

[..]

Bij Ryan hebben we ook geen 20 weken echo laten doen en daar heb ik spijt van, nu kwam het feit dat hij een mononier heeft echt als een donderslag bij heldere hemel.
Had me er liever op voorbereid, ook op al de onderzoeken die hij nu moest ondergaan.

Wel pretecho's gehad, "Oh het blaasje vult zich dus de nierEN werken" :')
Dat kan ik me voorstellen! Wat was jullie overweging om het niet te doen? Want het voelt voor mij anders om een optionele test als de combinatietest niet te doen, dan een standaardecho niet te nemen. Gewoon nieuwsgierigheid :) Voor ons was nooit een twijfelpunt om te screenen, door bovenstaand verhaal van mijn schoonouders en daardoor hadden we ook al een indicatie voor een GUO.
pi_122824976
Iemand van de zw. gym heeft een kindje met down gekregen maar op de echo's was niks raars te zien. Het kwam echt compleet als verassing. Ik weet niet of ze een nekplooimeting hadden gedaan.

Maar een goede zwangerschap is dus geen garantie.

Wij hebben overigens bij allebei geen nekplooimeting gedaan ivm dat ik de kansberekening niet prettig vind. 20 weken echo doen wij zeker wel!
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:44:15 #224
244125 laziness
pi_122825080
Wij hebben bij de eerste ook geen combinatietest laten doen maar gezien de belasting op het zoontje dat we al hebben en Icantrix haar verhaal zou ik het bij een volgende zeker wel laten doen.
En mocht daar dan trisomie 13 of 18 uit komen zou ik ook zeker wel voor de vervolgonderzoeken gaan. Een ziekte die sowieso al niet met het leven verenigbaar is... Ik zou geen onnodig lijden willen.
pi_122825209
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen! Wat was jullie overweging om het niet te doen? Want het voelt voor mij anders om een optionele test als de combinatietest niet te doen, dan een standaardecho niet te nemen. Gewoon nieuwsgierigheid :) Voor ons was nooit een twijfelpunt om te screenen, door bovenstaand verhaal van mijn schoonouders en daardoor hadden we ook al een indicatie voor een GUO.
Van Ryan ben ik dankzij IUI zwanger geraakt dus toen wilde ik ook coûte que coûte dat hij er zou komen, wel met 20 weken een geslachtsecho laten maken bij Babyview.
pi_122825253
Welke afwijking komt toch pas uit de vervolgonderzoeken, niet uit de combinatietest? Als je weet dat er trisomie 13 of 18 aanwezig is, heb je de vervolgonderzoeken al gehad, dacht ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122825352
't definitieve antwoord komt uit het vervolgonderzoek ja.
Alleen de uitslag van de combinatietest komt tegenwoordig in drie kansberekeningen. Eentje voor trisomie 13, eentje voor 18 en eentje voor 21.

Ik heb tot nu toe nog geen uitslagen gezien though waarbij zeg maar even de kans op 21 1:14 was en de kans op 13/18 1:5000. Bij verhoogde kans waren meestal alle kansen verhoogd, mate waarin liep wel uiteen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:53:04 #228
381212 Gulara
From the future
pi_122825420
Wij hebben geen combinatietest gedaan, maar dit had ook te maken met externe factoren.

Bij een eventuele tweede neig ik er naar om dit wel te doen. Ook inderdaad om de reden dat er al een kindje is dan. Tegelijkertijd vind ik dat ook vreemd want als dit kindje down of een andere aandoening zou hebben, zou ik waarschijnlijk wel toch echt een tweede kindje willen. Dus bizar dat dit andersom voor mijn gevoel minder geldt.

Ik ben alleen zelf ook niet zo'n fan van de kansberekening. Zo'n 1 op 2000 of 1 op 200 zegt me zo weinig. :@
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:56:43 #229
244125 laziness
pi_122825537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:51 schreef mignonne het volgende:
't definitieve antwoord komt uit het vervolgonderzoek ja.
Alleen de uitslag van de combinatietest komt tegenwoordig in drie kansberekeningen. Eentje voor trisomie 13, eentje voor 18 en eentje voor 21.

Ik heb tot nu toe nog geen uitslagen gezien though waarbij zeg maar even de kans op 21 1:14 was en de kans op 13/18 1:5000. Bij verhoogde kans waren meestal alle kansen verhoogd, mate waarin liep wel uiteen.
Ah kijk. Vorige keer niet gedaan die test dus ik was niet helemaal goed op de hoogte. Ik zou bij verhoogde kans dus wel vervolgonderzoek laten doen want het zal maar 13 of 18 zijn ;(
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:56:50 #230
265732 Keshet
pi_122825539
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Welke afwijking komt toch pas uit de vervolgonderzoeken, niet uit de combinatietest? Als je weet dat er trisomie 13 of 18 aanwezig is, heb je de vervolgonderzoeken al gehad, dacht ik.
Klopt.
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:58:08 #231
265732 Keshet
pi_122825590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:51 schreef mignonne het volgende:

:W

Maar dat kwam bij mij puur door markers in mijn bloed.
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:02:05 #232
381212 Gulara
From the future
pi_122825715
:( :( :( Snotterig, waterige oogjes, naar hoestje. Check, check, check. Welke malloot heeft dat griepvirus hier naartoe gestuurd! o|O

En mijn lijf heeft bedacht dat bij het LLMschap ook gewoon een lekkere volledige rugpijn van nek tot stuitje hoort.
Ik kijk nu al uit naar de nacht! :{w

Gelukkig zijn jullie allemaal wakker om me gezelschap te houden als het niks wordt met de slaap. O+ *O*
pi_122825753
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:58 schreef Keshet het volgende:

[..]

:W

Maar dat kwam bij mij puur door markers in mijn bloed.
oh ja hoor, jij moet weer de uitzondering uithangen! *pets* :P

nee maar dat zou goed kunnen, die markers in je bloed en dergelijke. Ik zie vaak dingen voorbij komen zoals down 1: 14 patau 1:150 en edwards 1:120 Dan is je kans op down natuurlijk veel groter maar de andere twee aandoeningen zijn ook veel zeldzamer.
pi_122825780
Hierover moeten we nog even goed nadenken. Nog best lastig -O-
pi_122825790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 12:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah kijk. Vorige keer niet gedaan die test dus ik was niet helemaal goed op de hoogte. Ik zou bij verhoogde kans dus wel vervolgonderzoek laten doen want het zal maar 13 of 18 zijn ;(
Bij mijn jongste werd er alleen nog maar getest op Down. Ergens in de tussentijd is dat verandert.
Net zoals dat onze mini's met de hielprik niet gescreend zijn op dragerschap van CF bijvoorbeeld. (dat had ons een boel stress kunnen schelen :X )
pi_122825837
En wat als je kans 1:500 is?

Ik vind dat dan toch wel hoog als je vergelijkt dat sommigen 1:30000 hebben oid.
Je krijgt geen vervolgonderzoek,: Ga je het zelf betalen? Of laat je het zo, maar je bent toch een stuk onzekerder je hele zwangerschap.

Hoeveel % van de mensen die vervolgonderzoeken doen krijgen ook daadwerkelijk de uitslag dat ze een down kindje krijgen?

Bovendien is de combinatietest geen garantie. Als je een kans van 1:5000 hebt kan je alsnog een kindje met down krijgen. Als je kans 1:200 is kan het ook gewoon gezond zijn.
pi_122826075
quote:
17s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

De dames van Cathmar zijn wel heel lang blijven zitten hoor, dus het kan wel :*
Maar sowieso is het fijn om alles op orde te hebben want ik kon rond de 33 weken ook echt vrij weinig meer.

:Y Gehaald met 38 weken. Ze hadden echt nog niet zo'n zin om eruit te komen.

Mijn man zat vanaf 35/36 weken echt te duimendraaien. Had zichzelf vrij gepland op zijn werk. De laatste weken duurde voor ons gevoel echt een eeuwigheid. Ik kon ook geen kant meer op en was echt huge.
Met een meidenkwartet
pi_122826179
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:05 schreef covie het volgende:
En wat als je kans 1:500 is?

Ik vind dat dan toch wel hoog als je vergelijkt dat sommigen 1:30000 hebben oid.
Je krijgt geen vervolgonderzoek,: Ga je het zelf betalen? Of laat je het zo, maar je bent toch een stuk onzekerder je hele zwangerschap.

Hoeveel % van de mensen die vervolgonderzoeken doen krijgen ook daadwerkelijk de uitslag dat ze een down kindje krijgen?

Bovendien is de combinatietest geen garantie. Als je een kans van 1:5000 hebt kan je alsnog een kindje met down krijgen. Als je kans 1:200 is kan het ook gewoon gezond zijn.
Er is geen sprake van zelf betalen; als je niet in aanmerking komt voor vervolgonderzoek dan kom je daar niet voor in aanmerking, ook niet als je bereid bent om het zelf te betalen.

En dat is dus het 'zure' aan zo'n kansberekening. Met 1:201 kom je nergens voor in aanmerking, met 1:200 wel.
pi_122826259
Het blijft een ontzettend moeilijke vraag. Vooraf aan mijn zwangerschap riep ik dat ik zeker die test wilde en dat ik het weg zou laten halen als het kindje "niet goed" zou blijken te zijn. De zwangerschapstest was echter nog niet opgedroogd of ik realiseerde me dat ik dit kindje never nooit weg zou kunnen laten halen. We hebben dus geen combinatietest gedaan, omdat ze gewoon zo ontzettend gewenst is, in welke vorm dan ook. Wel een 20 weken echo laten doen, gewoon omdat het ontzettend leuk is om je kindje te zien, maar ook om te weten of er grote lichamelijke afwijkingen waren waar we rekening mee zouden moeten houden bij/na de bevalling.

Bij de volgende zou ik de test wel doen, denk ik. Puur om te weten of de kans is verhoogd omdat je dan je andere kind er later mee belast. Mijn vriend heeft een zwaar gehandicapt zusje en hij wordt later, als er iets met zijn ouders gebeurd, haar voogd. Ik vind dat nogal wat, eerlijk gezegd, om je kind op te leggen. Dus daar zouden we dan heeeeel goed over na moeten denken. Aan de andere kant kun je niet alles uitsluiten. Zijn zusje was ook gewoon gezond tot de bevalling (waarschijnlijk zuurstofgebrek)...
Sarcasme. Herken het.
pi_122826321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er is geen sprake van zelf betalen; als je niet in aanmerking komt voor vervolgonderzoek dan kom je daar niet voor in aanmerking, ook niet als je bereid bent om het zelf te betalen.

En dat is dus het 'zure' aan zo'n kansberekening. Met 1:201 kom je nergens voor in aanmerking, met 1:200 wel.
Jeetje, dat wist ik niet eens, dat het zo streng lag!! Wat erg eigenlijk dat je mensen deze test ontzegt. Ik verkeerde ook in de veronderstelling dat je het dan zelf zou kunnen laten uitvoeren zonder medische indicatie.
Sarcasme. Herken het.
pi_122826363
Koste geloof ik 140 euro als ik het goed onthouden heb
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:22:25 #242
244125 laziness
pi_122826451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij mijn jongste werd er alleen nog maar getest op Down. Ergens in de tussentijd is dat verandert.
Net zoals dat onze mini's met de hielprik niet gescreend zijn op dragerschap van CF bijvoorbeeld. (dat had ons een boel stress kunnen schelen :X )
:o dat verandert snel!
Maar goed ik ga me duidelijk de volgende keer beter inlezen.
Nu toch iets naïef met we zijn nog jong en er zijn geen redenen voor verhoogde risico's.
pi_122826458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:19 schreef asfalthooligan het volgende:
Is dat niet de combinatietest die je nu bedoelt? Dus het bloedonderzoek bij de moeder en de nekplooimeting voor de kansberekening? Die krijg je namelijk niet vergoed als je jonger bent dan 35, maar daar kun je wel zelf voor kiezen.

Daarna, bij verhoogde kans (1:200 of minder lees ik hierboven) krijg je pas vervolgonderzoek aangeboden (vruchtwaterpunctie of vlokkentest waarmee de genen van de baby worden bekeken om te zien of er een extra, derde gen is op13/18/21). En Mignonne zegt net dat je dat niet zelf mag laten uitvoeren.
Sarcasme. Herken het.
pi_122826519
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:19 schreef asfalthooligan het volgende:
De combinatietest, dat zou kunnen.
De vervolgonderzoeken zijn een flink stuk duurder!

Wij hebben wel de combinatietest laten doen. Ik was 40 toen ik zwanger werd en vooraf waren mijn vriend en ik het er heel erg over eens dat, ondanks dat we met heel veel moeite na heel lange tijd pas eindelijk een kindje verwachten, we de zwangerschap zouden beeindigen als er iets ernstig mis zou zijn. En voor ons was Down ook ernstig mis.

Gedurende de slopende wachtperiode tot we de uitslag kregen, krabbelde ik ook wel erg terug en hebben we het er nog over gehad. Eigenlijk wilde ik de zwangerschap helemaal niet beeindigen nu ik dit kindje eindelijk in mijn buik had. We hebben toen afgesproken dat we als het 1:200 of beter was, verder niets zouden doen, en anders vervolgonderzoek en dan pas een beslissing nemen.

De uitslag was iets van 1:783. Niet bijster geweldig, maar voor iemand van 40 wel, denk ik :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122826624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:17 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn vriend heeft een zwaar gehandicapt zusje en hij wordt later, als er iets met zijn ouders gebeurd, haar voogd. Ik vind dat nogal wat, eerlijk gezegd, om je kind op te leggen. Dus daar zouden we dan heeeeel goed over na moeten denken. Aan de andere kant kun je niet alles uitsluiten. Zijn zusje was ook gewoon gezond tot de bevalling (waarschijnlijk zuurstofgebrek)...
Dat is hier ook het geval idd, maar dan bij mijn broertje. We houden allemaal heel veel van hem maar het heeft wel een behoorlijke stempel op ons gezin gedrukt, en nog steeds. Dat kan dus ook nog allemaal, maar probeer ik maar niet aan te denken want dan kun je nergens meer van genieten..
pi_122827858
Wij hebben de combinatietest wel laten doen en als het had gekund, had ik de vervolgtesten zelf wel betaald. Ik vind 13 en 18 afschuwelijk en een kindje met Down willen we eigenlijk echt niet - mede door mijn ASS. Maar goed, de test viel heel goed uit en nu is het gewoon duimen.

Ja, ik weet dat het hard klinkt en dat er nog zoveel mis kan gaan. Maar gevoelsmatig is het voor ons een groot verschil of we van te voren al een gehandicapt kindje op de wereld zetten (ik geloof niet zo in de Upside van Down, door vrienden van ons) of dat het kindje later iets overkomt. Ik wil hem/haar een zo goed mogelijke start geven :).

Maar SDM, ik hoop dat ze eruit komen, het is vooral belangrijk dat zij samen zich goed voelen bij hun beslissing :).
pi_122827995
'Want dan zijn ze verders gezond' Nogal een uitspraak over down..

anyroad, wij doen geen tests, ik ben nog geen 30, kansen zijn al wat kleiner..en als we tegen ziekten die niet verenigbaar zijn met het leven oid. Dan komen we daar hoe dan ook achter..
pi_122828028
wij hebben ook geen nekplooimeting gedaan, bij een volgende zwangerschap zou dat waarschijnlijk wel een overweging zijn...

Wat me trouwens wel opvalt is dat mensen vaak denken/zeggen als het niet gezond is dan laten we het weghalen... Maar denk dat een hoop mensen er niet bij stil staan, dat tegen de tijd dat je alle uitslagen hebt je vaak al een aantal weken verder bent en er weinig "weg te halen" valt, maar dat je "gewoon" moet gaan bevallen...
pi_122828148
Dat sowieso ja. En om psychische redenen zullen ze je bij een afbreking op die grond altijd liever laten bevallen. Kun je het nog zien en vasthouden en foto's maken enzo.
pi_122828239
ik vind het ook altijd erg naar klinken... weg laten halen :@
snap dat hetzelde bedoeld word, maar de zwangerschap afbreken, klinkt voor mij toch alsof er meer overnagedacht is...Maar goed dat is waarschijnlijk heel persoonlijk en gevoelsmatig :)
pi_122828338
Sorry :@ Ben nu eenmaal gewend het zo te noemen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_122828421
ow het is geen verwijt ofzo... maar zelf vind het heel naar klinken
vind het klinken, van dat doen we even...
pi_122828552
Ow, zo ervaar ik dat zelf helemaal niet. Ik vind het juist fijner klinken omdat het dan lijkt alsof je het zelf niet doet. Lekker struisvogelgedrag van mij, I know. Wil er gewoon maar liever niet aan denken verder :@
Sarcasme. Herken het.
pi_122828710
snap ook heel goed dat het niet zo bedoeld word als dat het kan klinken..
maar merk aan mezelf dat ik toch anders omga met bepaalde woordkeuzes omdat bij ons de zwangerschap vorige keer is geeindigd in een vroeggeboorte...

Daarvoor zou ik er vast ook niet zo over nagedacht hebben... maar ik merk aan mezelf dat goed bedoelde opmerkingen nu toch vaak een andere lading hebben en niet altijd even goed overkomen.
Kan me dus ook heel goed voorstellen als je de keus hebt moeten maken om de zwangerschap af te breken om wat voor reden dan ook, de opmerking weg laten halen best zuur over kan komen...
pi_122828774
Wij weten zeker dat een kindje met down hier erg welkom is, mocht het gebeuren, we hebben het er meermalen over gehad. Ik had vroeger een zwakzinnige pleegzus en we hebben altijd zoveel lol gehad in de instelling waar ze woonde, zeker met 'de downies' Er komt een hoop bij kijken en tuurlijk hopen we liever op een gezond kindje, maar mocht het..

Ik zou het lastiger vinden een kind te krijgen die echt niet aanspreekbaar is, of je kan begrijpen..
pi_122828885
Hoe meer ik hoor en lees hoe meer ik realiseer dat het best een lastige keuze is. Vooral omdat het een kans berekening is en geen zekerheid.
pi_122830017
Dat is het ook, tenzij je samen weet dat het toch niet uitmaakt, zoals bij pessie en een aantal vriendinnen van mij. Dan is de keuze helder :) (al staat helder niet gelijk aan makkelijk)
pi_122830506
Wij hebben de test ook niet laten doen, ook omdat ik nog niet de leeftijd heb ( nu 30) en we goed hebben doorgesproken dat wanneer er iets aan de hand mocht zijn, we het gevoelsmatig niet konden laten weghalen. Wanneer het niet met het leven verenigbaar zou zijn dan was het weer een ander verhaal maar die gok durven we te nemen.

Oh, vandaag 35 weken zwanger! En net even stofzuigen en dweilen, leverde meteen harde buiken en krampen op, meneer was het er niet mee eens!
pi_122831475
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:28 schreef Sharpdressedman het volgende:
Hoe meer ik hoor en lees hoe meer ik realiseer dat het best een lastige keuze is. Vooral omdat het een kans berekening is en geen zekerheid.
Precies dat, dus behalve jezelf afvragen wat je met een vervelende uitslag zou willen doen, moet je jezelf ook afvragen wat die getallen van de kansberekening eigenlijk voor je betekenen. Hoe ga je ermee om als jij een kans terugkrijgt van 1:300 (geen verhoogd risico). Stelt dat gerust? Wat betekent het voor je als je een kans hebt van 1:150 (verhoogd risico)? Dat is nog steeds een kans van 149:150 dat het géén down/edwards/patau is. Laat je daar wel een vruchtwaterpunctie voor doen, wetende dat die test weer een miskraamrisico met zich meebrengt?

Het is zulke moeilijke materie, statistiek, en wij vragen zwangeren gewoon even of ze die cijfers willen loslaten op hun ongeboren kind met het uiteindelijke doel te voorkomen dat de gezondheidskosten stijgen (bedankt, regering). Ik vind het elke keer nogal wat om mensen erover na te moeten laten denken en ik denk dat vrijwel niemand in staat is om die keuze volledig te overzien. Als is het maar omdat je er op dat moment zelf middenin zit en het om jóuw kind gaat.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:32:48 #260
259886 pessie
pi_122831606
quote:
0s.gif O woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef Cwen het volgende:
Dat is het ook, tenzij je samen weet dat het toch niet uitmaakt, zoals bij pessie en een aantal vriendinnen van mij. Dan is de keuze helder :) (al staat helder niet gelijk aan makkelijk)
Makkelijk was het inderdaad zeker niet, maar het was wel onze keuze.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:34:40 #261
259886 pessie
pi_122831704
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

Het is zulke moeilijke materie, statistiek, en wij vragen zwangeren gewoon even of ze die cijfers willen loslaten op hun ongeboren kind met het uiteindelijke doel te voorkomen dat de gezondheidskosten stijgen (bedankt, regering). Ik vind het elke keer nogal wat om mensen erover na te moeten laten denken en ik denk dat vrijwel niemand in staat is om die keuze volledig te overzien. Als is het maar omdat je er op dat moment zelf middenin zit en het om jóuw kind gaat.
Jij snapt mij. Hoe kan dat?
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:35:44 #262
265732 Keshet
pi_122831758
Wup, precies dat.

En dan helemaal omdat je de uitslag vaak pas krijgt als je 19/20 weken zwanger bent.

Ik voelde Hendrikje al rond die tijd!
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:43:19 #263
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122832099
Ik voel mijn kindje nu al, al zo'n anderhalve week inmiddels. O+
Wij hebben ook geen test laten doen, vorige keer niet en deze keer ook niet. Wel hebben we er deze keer iets langer en bewuster over nagedacht omdat we al een meisje hebben rondlopen.

Vanmiddag weer controle gehad bij de VK, alles was prima, bloeddruk 120/80 en alle bloeduitslagen waren goed, mijn ijzer was 8,2 dus daar kan ik even mee toe voorlopig, fijn idee. :)
Het hartje was meteen gevonden en de buik groeit lekker, toch wel weer fijn even zo'n check.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:45:37 #264
259886 pessie
pi_122832201
Mijn ijzer is nog steeds niet onder de 8 juud, en ik begon met 8.3 :P
Ik ga hartje horen straks missen denk ik. Ik vind dat treintjeecht betoverend O+
pi_122833834
Fijn dat je weer goed bent gekeurd Juud! :)

Enne Pessie, dat hartje valt ook buiten de buik te beluisteren hoor ;)
pi_122835259
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:34 schreef pessie het volgende:

[..]

Jij snapt mij. Hoe kan dat?
Waarom zo verbaasd :D

Maar idd wat zij zegt. Ik voel me er ook lastig bij als t aan mensen gevraagd wordt, vooral als de verloskundige zelf halve of objuiste info geeft of duidelijk een bepaalde kant uit praat.
pi_122841221
wij hebben het bij beide zwangerschappen ook niet laten doen. we zouden het toch niet weg laten halen en er is nog steeds geen garantie op een gezond kindje (er zijn zoveel dingen ook niet te zien/testen en bv de kans op zuurstoftekort bij de geboorte) wij zijn beide ook positief ingesteld en gaan er dus van uit dat het kindje gezond is, als dat anders zou zijn dat zien we dan wel weer.
mij instelling hier in is niet veranderd nadat een collega van mij twee maanden voor mn uitgerekende datum van de eerste bevallen is van een kindje met down syndroom (met de complete set medische afwijkingen, niet alleen het hartje maar ook darmen, luchtpijp, allergieën enz.) ik ben daar toen wel behoorlijk van geschrokken en heb er ook echt over na gedacht wat te doen als dat mij ook zou overkomen. uiteindelijke uitslag van die gedachten was dat wij dat wel gaan redden en we gewoon heel veel van het kindje gaan houden.

maar moraal van het verhaal (en die van de personen boven mij): het is een moeilijke keuze en je moet samen afwegen of en waarom je de test wel of niet wil doen..
pi_122842123
Ola, wij hebben t wel gedaan. En als de kans groter was dan de kans dat je een miskraam veroorzaakt met de punctie/vlokkentest zouden we vervolgonderzoek willen. Geloof dat dat ongeveer gelijk uit kwam met wanneer je ervoor in aanmerking komt.
Down, daar twijfelde mijn vriend over. Maar na een paar weken besefte hij dat hij zichzelf niet meer recht aan zou kunnen kijken als we de zwangerschap zouden beëindigen. Je weet bij down ook niet wat je te wachten staat, het kán nog steeds een gelukkig mens worden dat lichamelijk weinig te makken heeft. Dat leven willen wij niet afnemen. Maar het kan ook anders uitpakken natuurlijk.
De andere twee afwijkingen waren de reden om het wel te doen. Ik wil mezelf en een baby als het mogelijk is niet door die hel sturen.

De twintig weken hebben we gedaan omdat er dingen kunnen worden gezien waar direct na de geboorte al actie op ondernomen kan worden. Dan ben je er maar op voorbereid, dachten we.

Alles lijkt nu gezond te zijn maar je weet maar nooit.. En dan nog kan hij kanker krijgen als hij twee is. Voor nu geniet ik maar van alle positieve uitslagen!

Dank jullie wel voor alle leuke vakantiewensen, ik ga inpakken! Fieder, Pessie en Zilla, ik hoop jullie bevalling toch nog enigszins bijtijds te lezen hier! :) succes! :*
pi_122843024
Oeh, ik zie net op de app dat ik vandaag 200 dagen zwanger ben :D Dat klinkt al best heul lang O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:19:45 #270
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122843661
Fijne vakantie Suikertante!! Geniet ervan!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:21:34 #271
265732 Keshet
pi_122843753
Wij hebben er bij beide zwangerschappen voor gekozen om de combinatietest wel te doen. De 1e keer waren de uitslagen heel gunstig. Toen bij 24 weken bleek dat ons kindje gestopt was met groeien rond de 20 weken ben ik de hele medische mallemolen doorgeweest en heb ik een vruchtwaterpunctie gehad waar we na 3 dagen een 1e voorlopige uitslag van kregen. Geen chromosomale afwijkingen te vinden, helemaal mooi dus. 6 dagen later is mijn dochter geboren en die heeft een ongeloofelijke kutstart gehad en het blijft afwachten wat de gevolgen op lange termijn zullen zijn.

Bij de tweede zwangerschap hebben we de combinatietest weer gedaan. Vooral omdat we graag voorbereid zouden willen zijn op eventuele afwijkingen.
Ik val in geen enkele risicocategorie en toch was de kans dat ons kindje Down zou hebben flink vergroot. De vruchtwaterpunctie had ik toen ik precies 16 weken zwanger was en 2,5 week later had ik de uitslag. Het kindje bleek gezond maar die weken wachten waren voor mij ontzettend moeilijk.

De zus van mijn beste vriendin was 3 jaar geleden zwanger van haar 3e kindje. Combinatietest gedaan, alles prima en geen enkele aanleiding om verder onderzoek te doen. Ze beviel op de datum dat ik uitgerekend was van de oudste en dat vond ik ergens best moeilijk. Een perfect gezond meiske. O+
Dat meisje bleek een jaar later Pitt-Hopkins te hebben en is nu in staat om om te rollen.

Dus ja. Of je wel of niet de combinatietest doet is een hele persoonlijke keuze. Denk vooral na over wat je gaat doen met de uitslagen. Trek je het als de kans 1:201 is? En wat als de kans 1:3 is?
Denk ook na over wat je doet als je kindje inderdaad een chromosomale afwijkingen heeft en bespreek dit ook met je partner als je er een hebt. Het kan maar zo zijn dat die er heel anders in staat dan jij.
Wellicht kom jij onder invloed van hormonen, het voelen van je kindje, etc. etc. terug op 'afspraken' die je voor de zwangerschap hebt gemaakt met je partner. Kan allemaal. Het leven is niet maakbaar en loopt niet altijd zoals je zou wensen.
pi_122844256
Oei al lang niet gereageerd, maar wel gelezen. Logi en As gefeliciteerd met jullie prachtkindereren!

Combitest, hebben wij niet gedaan, voor ons geen indicatie en ook geen behoefte.

Vandaag 13 weken!! Controle en echo gehad vanmiddag. Kindje was lekker druk aan het bewegen en baarmoederhals was mooi lang, dus voorlopig geen indicatie voor een cerclage.
pi_122844545
Ik heb bij de laatste zwangerschap wel de combitest gedaan. Ik heb al 2 meiden lopen, als het kindje geen kans had dan had ik m'n meiden daarop willen voorbereiden. Net als down, daar komen vaak ook lichamelijke beperkingen bij, dus misschien dat het kindje direct medische zorg nodig zou hebben, dat wil ik dan weten en me erop voorbereiden.
Maar ook omdat een kindje met beperking wel een klap op je relatie kan zijn. J en ik zijn behoorlijk pril, zeker toen ik net zwanger was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:50:04 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122852689
Sull :W

Fijn om te lezen dat het goed gaat!!

En die overwegingen voor wel of geen combinatietest... moeilijk vond ik dat! Uiteindelijk wel gedaan onder het mom van meten is weten, dan kunnen we ons ofwel voorbereiden, of opgelucht ademhalen (hoewel dat dus niets hoeft te zeggen, dat wisten we ook)
  woensdag 13 februari 2013 @ 23:58:05 #275
381212 Gulara
From the future
pi_122856327
Fijne vakantie suiker, geniet ervan!

Spirit, inderdaad lang! Ik verbaas me er soms ook over hoe lang het duurt. Het is haast alsof ik altijd al zwanger was! :o

Sull, fijn een goede echo! :s)

Ik heb verrassend goed geslapen! *O* De rugpijn is weg, dus dat scheelt een hoop. Moest wel 5x plassen, een nieuwe dubieus record ben ik bang. :X
En gedroomd over m'n baby, die belachelijk slim was voor een paar dagen oude baby. 8)7 En ik vergat steeds maar mensen in te lichten dat ik bevallen was. :')
Maar hij was zooooo lief! O+ Elke keer als ik over m'n baby droom word ik met zo'n verliefd gevoel wakker. O+
  donderdag 14 februari 2013 @ 08:40:34 #276
259886 pessie
pi_122860054
Gulara wat lief! Fijn dat je je zoveel beter voelt. Hoe is het met de hitte?

Suiker, goede reis!

Ik ben 39 weken vandaag :+ . Volgende week mn mijlpaal der mijlpalen!

Zillah 40 weken *O*
pi_122860214
Meld!

Suiker fijne vakantie :)

Juud fijn dat alles goed was!

straks m'n laatste gesprek bij de vk daarna bloedprikken en intake bij de anesthesist
pi_122860228
en natuurlijk een *O* voor de 40 weken van Zillah *O*
pi_122860391
Bedankt! Ik hoop dat dat kind ook weet dat ik/we vandaag 40 weken ben/zijn en dat het dus tijd is voor een blik in de buitenwereld :)
pi_122860398
Sull: goede berichten! Welkom in je tweede trimester!

Serieuze mijlpalen vandaag zeg *O*
pi_122860753
Voor alle mijlpalen *O*
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:28:20 #282
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122860950
Hello ladies,

Heb het veel te druk om mee te lezen en te reageren -O-. Zag wel dat As van de lijst was verdwenen en dus kan genieten van haar hummel *O*.

Ook veel mijlpalen vandaag weer, feli dames :Y.

Ben zelf vandaag 25 weken, het schiet op. Gaat verder allemaal wel goed. Ben nog in het zkh geweest dinsdag vanwege gebrek aan voelen van de babbie. Doptone gehad en gyn wilde toch ook even echo maken. Zo van, ja leuk dat het hartje klopt, maar ff checken of de rest ook nog meebeweegt. Dat was gelukkig zo, ik voel het alleen niet zo goed meer. Gisteren was het gelukkig alweer even wat drukker, dat was wel fijn.

Voor de rest dus echt waanzinnig druk op het werk en ben 's avonds te moe om nog veel andere dingen te doen. Zaterdag gaan we bij iemand meubeltjes kijken die we op MP hadden gevonden.

Hoop dat ik van het weekend weer wat mee kan lezen, maar nu lukt het ff niet.

:* voor iedereen!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122861134
Zillah, 40 weken! *O*

En ook hoera voor alle overige mijlpalen!

Fijn dat je weer wat meer beweging voelt XM! Hier gaat het ook steeds van een dag heel veel beweging naar bijna niets. Als ik het hartje dan beluister hoor ik hartstikke veel en steeds *boks* tegen dat ding aan. Ik heb een te groot vetlaagje om te voelen denk ik }:| :')
E.
pi_122861150
Pessie 39 weken *O*
Zillah 40 weken *O*
Sull tweede trimester *O*

Pff ben al 2 dagen misselijk, volgens mij douwt er iemand in mn maag }:| terwijl ie toch netjes ingedaald is
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:47:07 #285
259886 pessie
pi_122861395
Fieder heb je nog last van voorwerk? Daar werd ik misselijk van. Heb je anders andere klachten? Vocht vasthouden, sterretjes zien ed?

Xm hoe is het met j s bekken? Kom je er nu aan toe de rust te nemen die je lijf nodig heeft?
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:50:55 #286
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122861491
M'n bureaustoel is helemaal opnieuw ingesteld, dat scheelt al wel een hoop, maar merk dat naarmate de week vordert, het wel wat minder gaat. Voel het nu meer dan dinsdag bijvoorbeeld. Maar niet te vergelijken met de pijn van vorige week gelukkig. De moeheid begint alleen weer terug te komen, dus ik lig 's avonds echt oersaai vroeg op bed elke keer.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122861578
Suiker fijne vakantie
Zilah je mijlpaal der mijlpalen. Een mooie dag vandaag om een kindje op de wereld te zetten. Buiten is het toch grauw en grijs.
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:57:52 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122861660
Zillah, 40 weken vandaag, spannend hoor!

XM, als je lijf erom vraagt moet je toch maar vroeg je nest in.... klote dat je werk zo druk is! Probeer je wel langzaamaan een beetje te gaan afbouwen / taken af te schuiven? Je moet nog door tot je verlof als het even kan he?
pi_122861720
Hey XM, is het geen idee om je gedeeltelijk ziek te melden? Ik weet dat dat niet iets is wat je makkelijk doet en dat het een flinke stap is, maar ik herken mezelf in je post. Moe, geen fut, geen energie om savonds nog iets anders te doen en dan bestaat je leven alleen uit werken en rusten. Dan gaat de lol van je zwangerschap er ook wel een beetje af. En het zou ook kunnen dat dat de reden is dat je die kleine niet zo goed voelt.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:01:06 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122861751
Ik krijg zometeen de kraamzorg-intake, ben benieuwd!

Mijn vriend werd er wel een beetje zenuwachtig van, dus die is gisteravond nog als een malle door het huis gegaan met de stofzuiger, en opruimen enzo O+ Ik wilde ook meehelpen dus heb de was opgehangen en het bed verschoond, maar halverwege bleek al dat dat bed niet slim was :% heb de rest van de avond heel lullige bekkenpijn gehad, kon niet zitten of liggen }:|
pi_122861793
LB, bed verschonen is echt zo'n typische klus ook die een eitje is als je niet zwanger bent, maar als je het wel bent is het ineens huuuuge :@
Sarcasme. Herken het.
pi_122861899
Baby spam! O+

http://instagr.am/p/VtKkI0Mhjc/

Succes LLM'ers en alle andere dames, het is het wachten zooooo waard! :*
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:06:57 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122861914
Ooooooh Logi O+ wat doe je ons aan!!

Wat een heerlijk bekkie O+
pi_122861935
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:47 schreef pessie het volgende:
Fieder heb je nog last van voorwerk? Daar werd ik misselijk van. Heb je anders andere klachten? Vocht vasthouden, sterretjes zien ed?
Nee nergens last van verder. Af en toe een scherpe steek van onder maar dat duurt echt 1 sec.
Vocht vasthouden is niet erger geworden dan het al was. Ik heb wel dat lijstje van de vk gehad voor hoge bloeddruk. Ik hou het in de gaten :)

XM :*

Logi O+ O+ een week alweer!
pi_122861952
quote:
17s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:06 schreef Logician het volgende:
Baby spam! O+

http://instagr.am/p/VtKkI0Mhjc/

Succes LLM'ers en alle andere dames, het is het wachten zooooo waard! :*
Kom dat eens gauw in het babytopic doen! O+ O+
pi_122862027
Zo ik ga denk ik maar weer naar bed.
Ik liet net een glas vallen, (natuurlijk net boven op mn mooie porseleinen melkkannetje) en nu ligt heel de keuken vol glasscherven. Toen moest ik huilen en toen moest ik overgeven. Niet mijn dag dit... ;(
pi_122862052
Aahw fieder :*

Logi, lief!!
E.
pi_122862096
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:11 schreef Fieder het volgende:
Zo ik ga denk ik maar weer naar bed.
Ik liet net een glas vallen, (natuurlijk net boven op mn mooie porseleinen melkkannetje) en nu ligt heel de keuken vol glasscherven. Toen moest ik huilen en toen moest ik overgeven. Niet mijn dag dit... ;(
Awww, ik moest stiekem lachen, want zo herkenbaar, maar :* Ga lekker nog een paar uurtjes slapen.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:15:38 #299
259886 pessie
pi_122862140
Fieder, ga inderdaad maar even naar bed. En als je je over een uur of 2 nog zo voelt wel even met je vk bellen hoor :* . Heb je last van maagzuur?

Logi wat een schatje!

Bed verschonen doe ik met manlief, dat red ik echt niet meer alleen. Succes met de intake lb!
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:23:05 #300
259886 pessie
pi_122862387
En logi, ik ben gestopt met wachten :+ . Heerlijk die rust, beetje jammer van de hoeveelheid mensen die me controleren, er zijn er die zenuwachtiger zijn dan ik :P
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:23:30 #301
259886 pessie
pi_122862400
Dicht. Dan open ik ook het nieuwe topic :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')