Dettolquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:19 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Dat spul schijnt niet zoveel te doen, ik zou eerder een busje Dettol meenemen of Dettol doekjes oid.
Nou! Eerst bleef ik voor mijn gevoel heel lang op dezelfde plek in de lijst staan, maar nu zijn er nog maar 17 voor mij!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef klumsy het volgende:
en weer een stapje hoger... ben echt elke dag aan het afstrepen!
Nog maar even en dan kan ik ook lekker baby snuffelen
Zo lekker!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef klumsy het volgende:
en weer een stapje hoger... ben echt elke dag aan het afstrepen!
Nog maar even en dan kan ik ook lekker baby snuffelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:52 schreef L-E het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gefeliciteeeeeerd!![]()
Oh, dat wil ik idd deze keer! Vorige keer in de hectiek vergeten en n a 2 dagen ging hij in a t ad en kwam ik tot de conclusie dat ik em nog niet goed besnuffeld had. Hij rook naar hele zachte cremequote:
Gedaan!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:56 schreef covie het volgende:
Haha leuk hoor L-E!! Super dat hij het gewoon nog een keer overdoet
Pessie: Mag mijn datum nog op 16 augustus komen te staan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom qua geboortekaartjes nu op 74 en ik heb nog niet echt gegraven dus ik vergeet vast allerlei mensen (kraamzorg, verloskundigenpraktijk, ziekenhuis, zus van mijn oma, bedenk ik nu al).
Ik heb wel zin eigenlijk in de ziekenhuisrondleidingavond! Maar dat komt over een week of drie geloof ik. Wel ingeschreven.
Pessie, altijd het beste om te ontspannen, maar wel fijn als iemand je daar een beetje zekerheid in kan geven!
Fieder dit had ik ook van de week!! Duurde een dag en toen was het overIk hoop bij jou ook..
Wil je zelf dat er iets wordt gedaan als je overtijd loopt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:04 schreef Fieder het volgende:
LE wat gaaf![]()
Pessie fijn dat je weer rustig verder kan bakken nu. Beeb ligt er klaar voor iig.
Ik moet vanmiddag weer naar de vk, maar dat wordt gewoon bloeddruk meten, wegen en wegwezen denk ik.
Ik vraag volgende week wel wat ze doen als ik overtijd ga lopen.
Ik heb wel sinds gisteren een steek in mn heup/ bovenbeen/ bil. Ik zakte er gewoon van door mn been. Hoop niet dat dat door gaat zetten, t ging nog zo lekker allemaal
Ik heb androgyne heupen, ofzo. Gewoon smal voor mijn postuur. Ben zo'n omgekeerde driehoek waarbij mn schouders breder zijn dan mn heupen. Mn zusje heeft dat ook en die kleine van haar (en die was klein bij de geboorte) kwam er dus niet doorheen dus dat werd een spoedkeizersnede. Vandaar dus dat ik sowieso poliklinisch wil bevallen en maar uit ga van het ergste.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:02 schreef L-E het volgende:
Spirit: geen ring, ik wil geen ring namelijk
Hoezo heb je een smal bekken? Je weet dat je bekken wijder wordt tijdens een bevalling enzo?
Precies, nu maken we het kaartje zelf dus ik ben er ook gewoon trots op. Maar mijn oma is net overleden en haar zussen ga ik bijvoorbeeld wel een kaartje sturen, want mijn oma had het nergens anders overquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:09 schreef pessie het volgende:
Fieder klinkt een beetje als een beknelde spier of zenuw. Hoe gaat het nu?
Wij versturen er ws ongeveer 100, we bestellen er 120, liever wat teveel dan te weinig. Maar we versturen ook naar manliefs oudtantes, naar goede vrienden van onze ouders ed. Zit me nu te bedenken dat ik een paar mensen erbij moet schrijven...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Danic, fijn dat het er zo goed uit ziet allemaal!
Ik voel me nu gewoon goed, enige waar ik echt last van heb zijn mn handen (vocht). Dus ik vind het wel best om af te wachten. Maar ik wil dan wel goed in de gaten gehouden worden, daar gaat het me meer om. Of de kleine het nog naar zn zin heeft en alles nog goed functioneert. Nu is het elke keer even t hartje luisteren en dan is het wel weer goed.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:07 schreef L-E het volgende:
Wil je zelf dat er iets wordt gedaan als je overtijd loopt?
Het schiet er af en toe in, dus wss idd een zenuw. Vandaag lekker rustig aanquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:09 schreef pessie het volgende:
Fieder klinkt een beetje als een beknelde spier of zenuw. Hoe gaat het nu?
Maar is er ook echt gezegd dat natuurlijk bevallen moeilijk of onmogelijk gaat worden? Of bedenk je dat zelf omdat je een tikje bang bent?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik heb androgyne heupen, ofzo. Gewoon smal voor mijn postuur. Ben zo'n omgekeerde driehoek waarbij mn schouders breder zijn dan mn heupen. Mn zusje heeft dat ook en die kleine van haar (en die was klein bij de geboorte) kwam er dus niet doorheen dus dat werd een spoedkeizersnede. Vandaar dus dat ik sowieso poliklinisch wil bevallen en maar uit ga van het ergste.
Je bent nu zon 6 maanden zwanger, misschien nog even afwachten. Je kunt het bij 34 weken altijd bespreekbaar maken denk ik zo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:15 schreef Spirit82 het volgende:
Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Maar omdat die kleine nu al 2 weken voorloopt qua groei van het hoofdje, kan het zijn dat dat de zaken wel beinvloed. We wachten het maar even af, kan er toch niks aan veranderen, maar eng vind ik het wel.
Heb je de kraamverzorster meegerekend? Wil je je ooms en tantes op de hoogte stellen? Heb je neven en nichten die je een kaartje wilt sturen? Verder komen we hier beide uit een groot gezin dus aan mijn kant 6 brusjes dus 6 kaarten en aan manliefs kant 3 brusjes dus 3 kaarten. We hebben allebei nog een grootouder, dus ook kaartjes. Verder sturen we een kaart naar onze kerk en naar alle oudsten (4). Al met al, gaat het hier best hard zeg maar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:18 schreef L-E het volgende:
Oh wauw, ik kwam nog niet eens aan de 40 kaartjes. Dat klinkt wat sneu vergeleken bij jullie hoeveelheden.
Door de verloskundige is aan het begin van de zwangerschap al gezegd dat het aan te raden is om poliklinisch te bevallen. De echografiste gaf bij de laatste echo afgelopen zaterdag aan dat de grootte van haar hoofdje nog "normaal" kan worden (ze is nu niet gek ofzo, maar ze is hard gegroeid en het kan zijn dat ze later wat rustiger aan doet). We gaan iig sowieso met 34/35 weken nog een echo laten maken om haar hoofdje te laten meten, ongeacht of dat op advies van de vk is of niet. Vk heb ik na de echo nog niet gesproken, dus ja, het is voor een deel dat ik er bang voor ben, maar het is niet onrealistisch.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar is er ook echt gezegd dat natuurlijk bevallen moeilijk of onmogelijk gaat worden? Of bedenk je dat zelf omdat je een tikje bang bent?
En uwv voor je bevallingsverlof. En je werk ook, om die reden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:06 schreef L-E het volgende:
De kraamzorg een geboortekaartje sturen? En het ziekenhuis? Ik wist niet dat men dat ook doet, die heb ik idd niet op de lijst staan..
Uwv heb ik vorige keer ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
En uwv voor je bevallingsverlof. En je werk ook, om die reden.
Ik zou het dan idd tzt even goed doorspreken allemaal met de vk. Wellicht een gyn? De mogelijkheden, de beperkingen, maar ook jouw angsten. Bevallen wordt sowieso lastig als je vantevoren er met veel angst instapt. Ik snap je angsten hoor, maar wellicht kun je wat rust vinden door goed op de hoogte te zijn van wat er wel en niet kan, etc.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Door de verloskundige is aan het begin van de zwangerschap al gezegd dat het aan te raden is om poliklinisch te bevallen. De echografiste gaf bij de laatste echo afgelopen zaterdag aan dat de grootte van haar hoofdje nog "normaal" kan worden (ze is nu niet gek ofzo, maar ze is hard gegroeid en het kan zijn dat ze later wat rustiger aan doet). We gaan iig sowieso met 34/35 weken nog een echo laten maken om haar hoofdje te laten meten, ongeacht of dat op advies van de vk is of niet. Vk heb ik na de echo nog niet gesproken, dus ja, het is voor een deel dat ik er bang voor ben, maar het is niet onrealistisch.
Dat scheelt gewoon inderdaad heel veel kaarten en kom je gewoon aan een heel ander aantal. Ik stuur zelfs een kaart aan de neef van n moeder, maar goed, ik heb met zijn zoon laatst contact gehad en de wieg opgehaald.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:24 schreef L-E het volgende:
Mijn beide ouders leven niet meer, daardoor ook geen contact met ooms en tantes enzo. Die stuur ik dus niets, dat scheelt al 20 kaarten ofzo. Onze beste vrienden, mijn broers en zus, en familie van Vriendje. Ohja, en werk. Verloskundige wil ik ook nog wel doen, vooruit!
As was medischquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef Suikertante het volgende:
As ik begin nu wel benieuwd te worden of je fijn thuis bent bevallen, of alles goed is gegaan enzo!Maar ik stel me zo voor dat je nu babyknuft voor het leven dus ik snap wel dat je 'm niet loslaat
Dat vraagt om een buikfoto!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:33 schreef Blokje. het volgende:
Zodra het salaris er is ga ik een zwangerschapsbroek kopenBen dan pas 9 weken, maar alles begint redelijk strak te zitten
Wb kaarten..tsja, zijn familie is erg klein (+- 8 mensen), mijn familie is iets groter. Kan me niet voorstellen dat we meer dan 50-60 kaarten gaan versturen!
Valt nog weinig te zien helaas.. Behalve m'n eigen verkeersdrempelquote:
Oh dan heb ik de wens van iemand anders met de planning van As door elkaar gehaaldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:32 schreef pessie het volgende:
[..]
As was medisch. En ik zag een foto van een heel tof ventje in een ziekenhuiswiegje
Kleine piem0lquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:10 schreef Spewey het volgende:
Bij Ryan was het thema van het kaartje kleine voetjes, bij Zoë kleine handjes, geen idee wat ik nu moet doen, kleine ehm, hmm...
Maar babyjongetjes hebben eigenlijk nooit een kleine piemel, vind ik. Altijd nogal 'aanwezig' enzo.quote:
Dat idd, Ryan's bijnaam als baby was Baby Jeremy (naar Ron Jeremyquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar babyjongetjes hebben eigenlijk nooit een kleine piemel, vind ik. Altijd nogal 'aanwezig' enzo.
Dat is wel heel foutquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:35 schreef Spewey het volgende:
[..]
Dat idd, Ryan's bijnaam als baby was Baby Jeremy (naar Ron Jeremy)
Ik kan het me eigenlijk niet goed herinnerenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar babyjongetjes hebben eigenlijk nooit een kleine piemel, vind ik. Altijd nogal 'aanwezig' enzo.
Kleine handjes èn voetjes!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:10 schreef Spewey het volgende:
Bij Ryan was het thema van het kaartje kleine voetjes, bij Zoë kleine handjes, geen idee wat ik nu moet doen, kleine ehm, hmm...
Da's toch alleen voor als ze ooit een brilletje moeten?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:04 schreef Kleurdoos het volgende:
kleine oortjes waar ze toch niet mee luisteren
De rest? Hoeveel volgen er nog?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 03:50 schreef As1981 het volgende:
Vanmorgen om 2.14 uur is Kyan geboren. 51 cm en 3910 gram. De rest volgt later.
Wat vooral belangrijk is is je onderdruk, 80 is wat dat betreft over het algemeen prima. Een bovendruk van 130 krijg je vaak a ls je aan het praten bent oid. Of doordat je het spannend vond.quote:Op dinsdag 12 februarls je aan het praten benti2013 13:10 schreef Fieder het volgende:
Nou ik ben weer goedgekeurd.![]()
Bloeddruk nog wel 130/80, maar niet meer gestegen sinds vorige week.
Mooi ruim vruchtwater. Vk denkt dat ie met 40 weken precies 7 pond gaat zijn.
Volgende week maandag weer terug.
He Babbel nee toch
Foto's geen kinderen meerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
De rest? Hoeveel volgen er nog?
Gefeliciteerd As!
Onderdruk van 90 is zorgwekkend heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:23 schreef pessie het volgende:
Wat vooral belangrijk is is je onderdruk, 80 is wat dat betreft over het algemeen prima. Een bovendruk van 130 krijg je vaak a ls je aan het praten bent oid. Of doordat je het spannend vond.
7 pond bij 40week is netjes zeg
DIe van mij had met de 20weken echo de hik, maar ik weet niet hoe lang daar tussen zat, niet heel lang. Ik meende vannacht voor het eerst de hik te voelen. Daar zat een aantal keer 2 a 3 seconden tussen en af en toe ook 10 seconden en het ging toch wel een poosje door. Spiertrekking lijkt me dan heeeel sterk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:27 schreef bellelena het volgende:
Nah Suiker, de mijne hikt werkelijk ook ongeveer zo snel, en ik weet zeker dat het de hik is, want het beweegt mee met de baby en ik neem aan dat m'n spier wel (enigszins) blijft zitten waar ie zit
En twee seconden duurt toch ook best lang, een en twintig, twee en twintig... Dus ik denk toch dat het heus de hik kan zijn hoor! Oh en een keer kon ik heel duidelijk voelen dat het mijn baby was die de hik had, toen lag ik in bed 's nachts! Dus het kan toch echt wel!
En er was ook iemand hier die het wel eens op de echo had gezien toch?!
En ik wilde nog zeggen: Wat fijn dat je meisjes het zo goed doen Kyara
Boefje! ga je nu alweer kleding posten! Ik heb geen centjes meer hoor!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:17 schreef Suikertante het volgende:
Ohja, TIP!!!
[ link | [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/P01%200130023%20002%2000%200000%201.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
En ik heb dikke billen en maat 42 zit perfect
Stom! over het hoofd gezienquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:39 schreef Suikertante het volgende:
Tis een linkie!
En leuk Frezan! Toch weer een bevestigingsmoment
Ik denk 5wk en 1a2 dagen gok ik. Eigenlijk nog te vroeg maar dit kwam de mvm mevrouw het beste uit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:35 schreef Blokje. het volgende:
Het is idd ook best spannend frezan! Hoe ver denk je dat je nu bent?
Wolk, fijn dat er waarschijnlijk niks is. En idd extra babyspieken!
Hier is (helaas) alles nog rustig, op dat kind zelf na dan, heb nog steeds een stuiterbuik. Ben benieuwd wie de volgende is. Al moet ik zeggen dat bovenaan staan ook wel een beetje bijzonder is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:33 schreef Fieder het volgende:
Zillah rommelt er al wat?
Misschien dat de foto's van As ons op gang kunnen brengen
Wattes??quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:08 schreef asfalthooligan het volgende:
Half geloof ik
Ben tot 5 uur weg geweest ,Had voor de zoveelste keer de uitlaat er onderweg gereden.
Zou het zo laten ,maar me schoonvader was nog geen 50 meter van me af in geval van.
Gaat die telefoon af terwijl ik net achteruit rij veeg ik door de schrik zo achteruit bij een hek op hahaha
Ik zou bloednerveus worden van zo'n vent...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:26 schreef asfalthooligan het volgende:
ze was nog half aan de schoonmaak.
Ik ws dus bezig met reparen van de uitlaat.
Ik ben nooit verder weg dan 3 a 5 min van der.
ga morgen nog even op bezoek ergens en dan alleen nog s,ochtends weg
Manlief heeft net een stuk gefietst, die blijft echt niet binnen 5 minafstand danquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik zou bloednerveus worden van zo'n vent...
En je hoeft niet te werken oid?
Worden van die kleine rondjesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:50 schreef pessie het volgende:
[..]
Manlief heeft net een stuk gefietst, die blijft echt niet binnen 5 minafstand dan. Asfalt, je weet dat vrouwen pas bevallen als papa er is?
Ja, net de straat uit, blokje om en snel checken of ik geen kind heb gekregen ondertussen.quote:
+1. Mijn man gaat gerust zijn gang, de baby rolt er echt niet binnen een kwartier uit. Ik ga zelf ook rustig overal heen, zelfs na de uitgerekende datum van de oudste scheurde ik op mijn fietsje nog naar de stad of verloskundige.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik zou bloednerveus worden van zo'n vent...
En je hoeft niet te werken oid?
Bet you don't got bronchitis?!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:15 schreef milka82 het volgende:
[..]
+1. Mijn man gaat gerust zijn gang, de baby rolt er echt niet binnen een kwartier uit. Ik ga zelf ook rustig overal heen, zelfs na de uitgerekende datum van de oudste scheurde ik op mijn fietsje nog naar de stad of verloskundige.
Ik ga echt niet zenuwpezen om een bevalling, ain't nobody got time for that!
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:03 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja, net de straat uit, blokje om en snel checken of ik geen kind heb gekregen ondertussen.. Ik heb gisteren van mn vk begrepen dat ook als je snel bevalt je echt wel minimaal een uur bezig bent dusse, ik moet gewoon op tijd bellen
. En hij moet doorfietsen
. Maar goed, beeb komt sowieso niet voor dit weekend en waarschijnlijk niet eens voor volgend weekend, hij kan dus nog rustig weg. En ik ook
Dat, maar bovendien lijkt me een lallende man aan je bevallingsbed alleen leuk in de filmquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja enorm![]()
Nee das toch logisch dat je wil dat ie nog kan autorijden. Met 39 weken is dat geen onredelijke eis
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat, maar bovendien lijkt me een lallende man aan je bevallingsbed alleen leuk in de film
Absurd druk n moe en misselijk n maar dat ben ik dus. Begon met 5 weken en was ruim een inlegkruisje per dag tot 7 wk, toen alleen bruinverlies, met 9 weken weer bloedingen, nu alleen nog na seks.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:09 schreef Babbel1 het volgende:
As, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!
Hier is het nog steeds spannend! Gisteravond ineens weer een bloeding, maar weer heel snel over.. Vandaag toch op pad gegaan voor de chocolaatjes die we geven als we het gaan vertellen... Stel dat het deze keer niet goed gaat, weten we in ieder geval volgende keer wat we nodig hebben![]()
Wie hebben er hier nou ook alweer nog meer bloedingen gehad die eerste weken? Hoeveel en hoe vaak hebben jullie dit gehad? Ik probeer echt zo hard om er positief in te staan, maar ik word er zo onzeker van.. Ik let op ieder steekje of 'gevoel', maar het zegt allemaal niets natuurlijk... En ik vind het gewoon een beetje eng om naar de wc te gaan, terwijl ik zo vaak moet.. Niet handig
bedoelde bij die maat van mij ook niet alleen drinken maar zn vriendin wilde hem vanaf die tijd alleen maar of op het werk of naast haar op de bank, even bij vrienden langs vond ze al niks als hij dat wou.. maar nogmaals ieder zn ding en hoop ook vooral dat de partner zich er ook in kan vinden..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:07 schreef Sam1993 het volgende:
Mijn vent mocht ook niet meer drinken vanaf n week of 35 hoor :p Nou komt dat hier toch niet heel veel voor maar ik vond 1 biertje toen al teveel. En hele nachten wegblijven vond ik ook niet nodig.
nou iddquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:47 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat, maar bovendien lijkt me een lallende man aan je bevallingsbed alleen leuk in de film
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ik weet precies wat je bedoelt!quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:28 schreef Suikertante het volgende:
Ik vind al die lichamelijke dingen goed te behappen maar wat er in mijn hoofd gebeurt vind ik lastiger.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:57 schreef Fieder het volgende:
Hier zitten de schoonmaakaanvallen ook voornamelijk in mn hoofdkan mezelf er zo moeilijk toe zetten.
De dames van Cathmar zijn wel heel lang blijven zitten hoor, dus het kan welquote:Op woensdag 13 februari 2013 09:51 schreef dananana het volgende:
Dronken en ver weg zijnde mannen zal hier op korte termijn ook niet fijn meer voelen. We zijn pas 32 weken maar ik hou kyara de hele tijd in mn achterhoofd.
mn handen zwellen nog steeds en mn snachts heb ik wel last van mn polsen..
Is dat een broer of zus van je neef of je nicht die een kind heeft gekregen met Down?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:12 schreef Sharpdressedman het volgende:
Thx voor de reacties, mijn neef/zijn vriendin gaat vandaag ook even bellen waarom het perse uiterlijk donderdag aangegeven moet worden.
Ze hebben een nichtje met down syndroom, maar de verloskundige vertelde dat ze hierdoor niet een hogere kans hadden omdat het buiten de derde lijn lag gerekend vanuit de baby.
nee.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Is dat een broer of zus van je neef of je nicht die een kind heeft gekregen met Down?
Deze 2 zinnen rijmen echt totaal niet met elkaarquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:25 schreef asfalthooligan het volgende:
En die test ,wij vonden het een aardig bedrag wat er voor gerekend werd en we hadden zoiets van we zien het wel .
Als het maar gezond is
Inderdaad! Het zegt niet of het wel of niet zo is maar meer dan helemaal niets laten onderzoeken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:25 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Deze 2 zinnen rijmen echt totaal niet met elkaar.
Dan heb je er dus echt niets van begrepen. Maar goed, dat verbaast me ook niets. Ik hoop dat jullie kindje inderdaad gezond zal zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:27 schreef asfalthooligan het volgende:
Al zou het down hebben of aanwezig zijn hoe je het maar typt
Dan nog is het verders gezond vind ik oke ze zijn wat anders en hebben een beperking ,maar dan nog vind ik ze verders gezond
Maar die echo is toch niet alleen om vervolgens af te laten breken?quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:31 schreef pessie het volgende:
Kinderen met down hebben vaak ook een hartafwijking.
Wij hebben geen combitest en geen 20 weken echo laten doen. We zouden toch sowieso niet afbreken. Elk kindje i s welkom hoe lang of hoe kort we er ook van moen genieten.
Bij Ryan hebben we ook geen 20 weken echo laten doen en daar heb ik spijt van, nu kwam het feit dat hij een mononier heeft echt als een donderslag bij heldere hemel.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:31 schreef pessie het volgende:
Kinderen met down hebben vaak ook een hartafwijking.
Wij hebben geen combitest en geen 20 weken echo laten doen. We zouden toch sowieso niet afbreken. Elk kindje i s welkom hoe lang of hoe kort we er ook van moen genieten.
Dat kan ik me voorstellen! Wat was jullie overweging om het niet te doen? Want het voelt voor mij anders om een optionele test als de combinatietest niet te doen, dan een standaardecho niet te nemen. Gewoon nieuwsgierigheidquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:35 schreef Spewey het volgende:
[..]
Bij Ryan hebben we ook geen 20 weken echo laten doen en daar heb ik spijt van, nu kwam het feit dat hij een mononier heeft echt als een donderslag bij heldere hemel.
Had me er liever op voorbereid, ook op al de onderzoeken die hij nu moest ondergaan.
Wel pretecho's gehad, "Oh het blaasje vult zich dus de nierEN werken"
Van Ryan ben ik dankzij IUI zwanger geraakt dus toen wilde ik ook coûte que coûte dat hij er zou komen, wel met 20 weken een geslachtsecho laten maken bij Babyview.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen! Wat was jullie overweging om het niet te doen? Want het voelt voor mij anders om een optionele test als de combinatietest niet te doen, dan een standaardecho niet te nemen. Gewoon nieuwsgierigheidVoor ons was nooit een twijfelpunt om te screenen, door bovenstaand verhaal van mijn schoonouders en daardoor hadden we ook al een indicatie voor een GUO.
Ah kijk. Vorige keer niet gedaan die test dus ik was niet helemaal goed op de hoogte. Ik zou bij verhoogde kans dus wel vervolgonderzoek laten doen want het zal maar 13 of 18 zijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 12:51 schreef mignonne het volgende:
't definitieve antwoord komt uit het vervolgonderzoek ja.
Alleen de uitslag van de combinatietest komt tegenwoordig in drie kansberekeningen. Eentje voor trisomie 13, eentje voor 18 en eentje voor 21.
Ik heb tot nu toe nog geen uitslagen gezien though waarbij zeg maar even de kans op 21 1:14 was en de kans op 13/18 1:5000. Bij verhoogde kans waren meestal alle kansen verhoogd, mate waarin liep wel uiteen.
Klopt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Welke afwijking komt toch pas uit de vervolgonderzoeken, niet uit de combinatietest? Als je weet dat er trisomie 13 of 18 aanwezig is, heb je de vervolgonderzoeken al gehad, dacht ik.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:51 schreef mignonne het volgende:
Ik heb tot nu toe nog geen uitslagen gezien though waarbij zeg maar even de kans op 21 1:14 was en de kans op 13/18 1:5000. Bij verhoogde kans waren meestal alle kansen verhoogd, mate waarin liep wel uiteen.
oh ja hoor, jij moet weer de uitzondering uithangen! *pets*quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:58 schreef Keshet het volgende:
[..]
Maar dat kwam bij mij puur door markers in mijn bloed.
Bij mijn jongste werd er alleen nog maar getest op Down. Ergens in de tussentijd is dat verandert.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:56 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah kijk. Vorige keer niet gedaan die test dus ik was niet helemaal goed op de hoogte. Ik zou bij verhoogde kans dus wel vervolgonderzoek laten doen want het zal maar 13 of 18 zijn![]()
quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
De dames van Cathmar zijn wel heel lang blijven zitten hoor, dus het kan wel
Maar sowieso is het fijn om alles op orde te hebben want ik kon rond de 33 weken ook echt vrij weinig meer.
Er is geen sprake van zelf betalen; als je niet in aanmerking komt voor vervolgonderzoek dan kom je daar niet voor in aanmerking, ook niet als je bereid bent om het zelf te betalen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:05 schreef covie het volgende:
En wat als je kans 1:500 is?
Ik vind dat dan toch wel hoog als je vergelijkt dat sommigen 1:30000 hebben oid.
Je krijgt geen vervolgonderzoek,: Ga je het zelf betalen? Of laat je het zo, maar je bent toch een stuk onzekerder je hele zwangerschap.
Hoeveel % van de mensen die vervolgonderzoeken doen krijgen ook daadwerkelijk de uitslag dat ze een down kindje krijgen?
Bovendien is de combinatietest geen garantie. Als je een kans van 1:5000 hebt kan je alsnog een kindje met down krijgen. Als je kans 1:200 is kan het ook gewoon gezond zijn.
Jeetje, dat wist ik niet eens, dat het zo streng lag!! Wat erg eigenlijk dat je mensen deze test ontzegt. Ik verkeerde ook in de veronderstelling dat je het dan zelf zou kunnen laten uitvoeren zonder medische indicatie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er is geen sprake van zelf betalen; als je niet in aanmerking komt voor vervolgonderzoek dan kom je daar niet voor in aanmerking, ook niet als je bereid bent om het zelf te betalen.
En dat is dus het 'zure' aan zo'n kansberekening. Met 1:201 kom je nergens voor in aanmerking, met 1:200 wel.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij mijn jongste werd er alleen nog maar getest op Down. Ergens in de tussentijd is dat verandert.
Net zoals dat onze mini's met de hielprik niet gescreend zijn op dragerschap van CF bijvoorbeeld. (dat had ons een boel stress kunnen schelen)
Is dat niet de combinatietest die je nu bedoelt? Dus het bloedonderzoek bij de moeder en de nekplooimeting voor de kansberekening? Die krijg je namelijk niet vergoed als je jonger bent dan 35, maar daar kun je wel zelf voor kiezen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:19 schreef asfalthooligan het volgende:
Koste geloof ik 140 euro als ik het goed onthouden heb
De combinatietest, dat zou kunnen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:19 schreef asfalthooligan het volgende:
Koste geloof ik 140 euro als ik het goed onthouden heb
Dat is hier ook het geval idd, maar dan bij mijn broertje. We houden allemaal heel veel van hem maar het heeft wel een behoorlijke stempel op ons gezin gedrukt, en nog steeds. Dat kan dus ook nog allemaal, maar probeer ik maar niet aan te denken want dan kun je nergens meer van genieten..quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:17 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn vriend heeft een zwaar gehandicapt zusje en hij wordt later, als er iets met zijn ouders gebeurd, haar voogd. Ik vind dat nogal wat, eerlijk gezegd, om je kind op te leggen. Dus daar zouden we dan heeeeel goed over na moeten denken. Aan de andere kant kun je niet alles uitsluiten. Zijn zusje was ook gewoon gezond tot de bevalling (waarschijnlijk zuurstofgebrek)...
Precies dat, dus behalve jezelf afvragen wat je met een vervelende uitslag zou willen doen, moet je jezelf ook afvragen wat die getallen van de kansberekening eigenlijk voor je betekenen. Hoe ga je ermee om als jij een kans terugkrijgt van 1:300 (geen verhoogd risico). Stelt dat gerust? Wat betekent het voor je als je een kans hebt van 1:150 (verhoogd risico)? Dat is nog steeds een kans van 149:150 dat het géén down/edwards/patau is. Laat je daar wel een vruchtwaterpunctie voor doen, wetende dat die test weer een miskraamrisico met zich meebrengt?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:28 schreef Sharpdressedman het volgende:
Hoe meer ik hoor en lees hoe meer ik realiseer dat het best een lastige keuze is. Vooral omdat het een kans berekening is en geen zekerheid.
Makkelijk was het inderdaad zeker niet, maar het was wel onze keuze.quote:O woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef Cwen het volgende:
Dat is het ook, tenzij je samen weet dat het toch niet uitmaakt, zoals bij pessie en een aantal vriendinnen van mij. Dan is de keuze helder(al staat helder niet gelijk aan makkelijk)
Jij snapt mij. Hoe kan dat?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:30 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het is zulke moeilijke materie, statistiek, en wij vragen zwangeren gewoon even of ze die cijfers willen loslaten op hun ongeboren kind met het uiteindelijke doel te voorkomen dat de gezondheidskosten stijgen (bedankt, regering). Ik vind het elke keer nogal wat om mensen erover na te moeten laten denken en ik denk dat vrijwel niemand in staat is om die keuze volledig te overzien. Als is het maar omdat je er op dat moment zelf middenin zit en het om jóuw kind gaat.
Waarom zo verbaasdquote:
Nee nergens last van verder. Af en toe een scherpe steek van onder maar dat duurt echt 1 sec.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:47 schreef pessie het volgende:
Fieder heb je nog last van voorwerk? Daar werd ik misselijk van. Heb je anders andere klachten? Vocht vasthouden, sterretjes zien ed?
Kom dat eens gauw in het babytopic doen!quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:06 schreef Logician het volgende:
Baby spam!
http://instagr.am/p/VtKkI0Mhjc/
Succes LLM'ers en alle andere dames, het is het wachten zooooo waard!
Awww, ik moest stiekem lachen, want zo herkenbaar, maarquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:11 schreef Fieder het volgende:
Zo ik ga denk ik maar weer naar bed.
Ik liet net een glas vallen, (natuurlijk net boven op mn mooie porseleinen melkkannetje) en nu ligt heel de keuken vol glasscherven. Toen moest ik huilen en toen moest ik overgeven. Niet mijn dag dit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |