Neger, wat?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 06:17 schreef klabbakus het volgende:
Wij doen precies hetzelfde hier in Groningen
Neger?quote:
Laat je toch niet gek maken door al die angst handelaren. Dit is al jaren aan de gang.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 06:30 schreef TLC het volgende:
Ik heb toch ook wel wat meegemaakt in mijn 34 jaar hier op deze aardbol maar dit gaat toch een beetje de verkeerde richting op ben ik bang.
Er zijn goede (wetenschappelijke) redenen waardoor ze weten dat dit geen reguliere aardbeving was. Tussen de jaren 60 en 90 werd er bijna wekelijks een ondergrondse nucleaire test gedaan door een van de wereldmachten. Dus er is voldoende kennis over het verschil. Zo veroorzaken nucleaire ontploffingen zwakke oppervlaktegolven in tegenstelling tot reguliere aardbevingen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 06:34 schreef klabbakus het volgende:
[..]
Neger?
ik zeg: die zogenaamde aardbevingen hier hoor je USA ook niet over, maar als ik NK gebeurt dan zijn het meteen nucleaire testen,
beetje begrijpend lezen racist!
Precies!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 06:38 schreef Trebo het volgende:
Gaswinning is wel andere koek dan nucleaire testen.
Ik verwacht dit jaar aardig wat problemen en las net dat we ons niet zo druk moeten maken,quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:00 schreef sonnyspek het volgende:
Wat gaat er nu gebeuren denken jullie?
Dit is wat je nodig hebt. (maar dan minder ... stuk)quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:38 schreef JoPiDo het volgende:
bron?
dat land kan nog geen wasknijper produceren, laat staan een kernbom... ik geloof echt nooit dat ze de beschikking hebben over een kernbom...
die aardbeving kwam er niet zomaar, en 4,9 is een aardig schokjequote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:38 schreef JoPiDo het volgende:
bron?
dat land kan nog geen wasknijper produceren, laat staan een kernbom... ik geloof echt nooit dat ze de beschikking hebben over een kernbom...
De Cubacrisis begin jaren '60 liep ook bijna af met een nucleaire oorlog.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 06:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Laat je toch niet gek maken door al die angst handelaren. Dit is al jaren aan de gang.
[..]
Dit. We zijn veel te druk met ons te consutainen om ons over zoiets druk te kunnen maken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:37 schreef Toefjes het volgende:
De Verenigde Naties zal dit ferm veroordelen.
Hierna zal Yolanthe of Estelle weer het belangrijkste nieuws van de dag zijn.
Einde.
Bijna is niet helemaalquote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef TLC het volgende:
[..]
De Cubacrisis begin jaren '60 liep ook bijna af met een nucleaire oorlog.
Compleet andere situatie in een compleet andere tijd met andere partijen die tegenwoordig compleet andere stockpiles hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef TLC het volgende:
[..]
De Cubacrisis begin jaren '60 liep ook bijna af met een nucleaire oorlog.
De VS gaat daar echt niet de hel los laten breken. Natuurlijk zullen ze dat (uiteindelijk) wel winnen, maar dat zal ze toch genoeg levens en geld kosten. Daar zitten de Amerikaanse burgers echt niet op te wachten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 05:16 schreef fonkeymonkey het volgende:
Belachelijk ook na weer de waarschuwingen, hoelang duurt het nog voor de hell losbreekt.
Benieuwd hoe VS gaat reageren.
NK platbombarderen met ICBM's is leuk, en voor Amerika ook zeker doable. Maar ik denk dat China, ZK en Rusland niet zo blij zullen zijn met de fallout.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Compleet andere situatie in een compleet andere tijd met andere partijen die tegenwoordig compleet andere stockpiles hebben.
NK blaft al bijna 7 jaar maar bijt niet. Ze weten dat als ze ook maar iets proberen het hele land gecarpetbombed kan worden binnen luttele uren met Amerikaanse ICBM's. Ze maken misschien geen nieuwe meer maar er liggen er nog genoeg.
Westerse kernwapens zijn tegenwoordig vrij schoon en efficient. Dat was deels een reden van al dat testen die decennia. Een kernwapen is smerig doordat er niet in exacte mate is uitgerekend wat de vervalproducten zijn. Toen de eerste kernwapens werden gemaakt werd er gebruik gemaakt van de makkelijkst produceren isotopen die vervallen naar schadelijk moeilijk op te ruimen producten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:02 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
NK platbombarderen met ICBM's is leuk, en voor Amerika ook zeker doable. Maar ik denk dat China, ZK en Rusland niet zo blij zullen zijn met de fallout.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)oef-noord-korea.htmlquote:Noord-Korea zegt nooit te zullen buigen voor VN-resoluties ten aanzien van zijn nucleaire programma. De vooruitzichten voor een kernwapenvrij Koreaans schiereiland zijn 'somber' door de 'vijandige' Amerikaanse politiek, zei de leider van de Noord-Koreaanse delegatie bij het VN-forum voor Ontwapening in Genève.
En wat als ze ook een atoombom in een schip plaatsen richting Europa? Is het dan wel een probleem?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:02 schreef my2cents het volgende:
Wat SpecialK zegt. Er is toch feitelijk amper dreiging? Al zouden ze het doen, atoompie richting US bijvoorbeeld, dan zullen ze in no-time aangepakt worden.
En dan kunnen ze niks meer. Er vallen meer doden door opium ieder jaar, ga daar eens wat aan doen als wereldgemeenschap.
Wordt lastig gezien ze het NPT hebben ondertekend. Maar ik zie graag dat landen als Z-Korea en Japan kernwapens ontwikkelen om de balans te herstellen, ondanks dat heel lastig gaat vanwege het NPT.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:16 schreef Frutsel het volgende:
Nou... Zuid Korea ook maar nukes geven dan? we moeten toch ergens de balans weer herstellen
Naar mijn weten heeft N-Korea niet zo'n grote hekel aan Europa, dit itt de VS.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En wat als ze ook een atoombom in een schip plaatsen richting Europa? Is het dan wel een probleem?
http://www.nu.nl/buitenla(...)d-voorspoed-toe.htmlquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En wat als ze ook een atoombom in een schip plaatsen richting Europa? Is het dan wel een probleem?
Wij zijn in ieder geval veiligquote:Er is wel sprake van enige handel tussen Nederland en Noord-Korea. Nederlandse bedrijven exporteren bijvoorbeeld machines, voedingsmiddelen en landbouwproducten naar Noord-Korea. Ook investeren Nederlandse bedrijven in de productie van kleding in Noord-Korea.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:15 schreef QBay het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)d-voorspoed-toe.html
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-naar-noord-korea/
http://www.nu.nl/politiek(...)et-premierschap.html
[..]
Wij zijn in ieder geval veilig![]()
.
Dat doet me denken aan Kim Jong-Ill.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tough U.N. action vowed after North Korean nuclear test. Kim Jong-Unhappy.
dan gaan er een heleboel (Noord) Koreanen doodquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maar wat nu als zo'n test niet goed gaat?
Ze hebben al last van aardbevingen net zoals die arme Groningers.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan gaan er een heleboel (Noord) Koreanen dood
het enige mooie aan Groningen is Kardingequote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze hebben al last van aardbevingen net zoals die arme Groningers.
Op papier is er niets aan de hand.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:46 schreef sp3c het volgende:
ze hebben daar wel grotere problemen dan die paar aardbevingen geloof ik!
Zelfs Iran heeft deze test veroordeeld, en ze roepen op om alle kernwapens te vernietigen!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 06:38 schreef BlueRoom het volgende:
met kernbom wordt je gewoon heel anders behandelt door de wereld, daarom wil Iran er ook 1 hebben
Uit zeewater of uit eigen bodem vermoed ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Weet iemand waar Noord-Korea oorspronkelijk het laag verrijkte uranium heeft gehaald (uit eigen bodem?)
En nog vind ik dit moeilijk om te geloven, geen kernwapens in de wereld etc.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:57 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Zelfs Iran heeft deze test veroordeeld, en ze roepen op om alle kernwapens te vernietigen!
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE91B0KC20130212
Zoals ik het begrijp is het trouwens nog niet duidelijk of het voor de derde keer een plutonium-bom of uraniumbom zou zijn.
Dit artikel uit 2012 belicht het verschil:
http://www.reuters.com/ar(...)-nkorea-enrichment-i
Het zou ook dom zijn denk. Er zijn best nuttige toepassingen voor kernwapens te bedenken. Zoals het uit koers brengen van de asteroïde die van plan is om bij Aarde op bezoek te komen. Ik verwacht overigens niet dat men inzet op het totaal verdwijnen van kernwapens. Waarschijnlijk haalt men ze zodanig uit elkaar dat het geen kernwapens meer zijn, maar dat je binnen korte tijd weer over een uitgebreid arsenaal kunt beschikken als je ze weer in elkaar zet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:46 schreef fonkeymonkey het volgende:
En nog vind ik dit moeilijk om te geloven, geen kernwapens in de wereld etc.
Hoezo een oplossing door de straling? Bij alle huidige kernwapens is de productie van ioniserende straling onlosmakelijk verbonden met hun werking.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:19 schreef sp3c het volgende:
kernwapens gaan weg zodra iemand een oplossing vind voor de straling en/of iemand een krachtiger wapen vind
ja weet ik veel hoe dat heetquote:Op woensdag 13 februari 2013 01:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoezo een oplossing door de straling? Bij alle huidige kernwapens is de productie van ioniserende straling onlosmakelijk verbonden met hun werking.
Ja, die shit is de ioniserende straling (alfastraling, betastraling, gammastraling en nog wat rondvliegende neutronen). Om daar een eind te maken moet je af van de kernsplitsingsbommen. Er zijn kernfusiebommen maar die maken gebruik van een kernsplitsingsbom om de kernfusiereactie op gang te brengen. Als men de bom zo kan ontwerpen dat hij alleen met een kernfusiereactie kan werken heb je in principe een erg schone bom.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:41 schreef sp3c het volgende:
ja weet ik veel hoe dat heet
die shit waar mensen ziek van worden god weet hoelang na dat je die bom laat vallen, als je dat kunt genezen/voorkomen is het niet meer dan een hele zware bom in een tijd waar we juist naar kleinere effectieve bommen gaan
Zolang ze maar niet ingezet worden vind ik dat geen probleem.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:12 schreef sp3c het volgende:
not likely dus
we zullen gewoon moeten leren leven in een wereld vol kernwapens vrees ik
Ik heb nog een ander heel recent stuk over het verschil gevonden:quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:05 schreef Arkai het volgende:
[..]
Uit zeewater of uit eigen bodem vermoed ik.
quote:1) Uranium enrichment is easier to hide. “It doesn’t need a reactor like plutonium, and can be carried out using centrifuge cascades in relatively small buildings that give off no heat and are hard to detect,” Mark Fitzpatrick, who as director of the International Institute for Strategic Studies’ non-proliferation program often focuses on North Korea, told an Australian news outlet. The country revealed it had a uranium enrichment facility in 2010 and is suspected of having more. Nuclear analyst Siegfried Hecker wrote in Foreign Policy recently that, based on his observations during a 2010 trip to the North, he has concluded that “Pyongyang must have a covert centrifuge facility” and probably possesses enough highly enriched uranium for a weapons test.
De Iraanse regering beweert enkel kernenergie te willen opwekken, net zoals vele westerse landen doen (en waar landen als België en Frankrijk behoorlijk van afhangen)quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:46 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
En nog vind ik dit moeilijk om te geloven, geen kernwapens in de wereld etc.
Maar waarom doen ze zelf nog steeds zo moeilijk dan?
quote:North Korea threatens South Korea with "Final Destruction"
North Korea threatened South Korea with "final destruction" during a debate at the U.N Conference on Disarmament on Tuesday, saying it could take "second and third steps" after a nuclear test last week.
"As the saying goes, a new-born puppy knows no fear of a tiger. South Korea's erratic behavior would only herald its final destruction," North Korean diplomat Jon Yong Ryong told the meeting.
Without specifically referring to the nuclear test, Jon said North Korea had recently taken a "resolute step for self-defence", which he described as "strong counter-actions to a foreign aggressor".
"If the U.S. takes a hostile approach toward the DPRK to the last, rendering the situation complicated, it (North Korea) will be left with no option but to take the second and third stronger steps in succession," he added, without elaborating.
His comments drew immediate criticism from other nations, including South Korea and Britain, whose ambassador Joanne Adamson said such language was "completely inappropriate" and the discussion with North Korea was heading in the wrong direction.
"It cannot be allowed that we have expressions which refer to the possible destruction of U.N. member states," she said.
U.S. Ambassador Laura Kennedy said she found North Korea's statement profoundly disturbing.
"I also was particularly struck by the phrase 'heralding the destruction of the Republic of Korea' and find that language incredibly inconsistent with the goals and objectives that this body is intended to pursue," she said.
Zal niet lang meer duren voordat dit uit de hand loopt... overigens heeft Amerika de zwaarste bom ter wereld al klaar liggen, die bedoelt is voor Iran maar als Noord-Korea zo doorgaat zou die daar ook nog best wel eens kunnen landen.quote:
Het punt is is dat dat land zo laf nog niet is, de leiders zijn (nog)niet gek genoeg. Ik zie ze namelijk wel een keer een nuke/barrage afvuren op dees of geen. Kan het die Kim wat schelen, dat hele land is gehersenspoeld.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:32 schreef Frutsel het volgende:
Ja das deze
NWS / Zwaarste bom ter wereld staat klaar
Grote bek die Noord Koreanen, laat ze gewoon es een bom gooien... stelletje lafaards
Ja en dat is al tig jaar zo... laat ze het eens doen...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het punt is is dat dat land zo laf nog niet is, de leiders zijn (nog)niet gek genoeg. Ik zie ze namelijk wel een keer een nuke/barrage afvuren op dees of geen. Kan het die Kim wat schelen, dat hele land is gehersenspoeld.
Mwuah, laat het nog maar even doormodderen zeg ik. Het is nu een kruidvat in die regio, geen goed idee om oorlog te krijgen daar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en dat is al tig jaar zo... laat ze het eens doen...![]()
Over tien jaar is het nog steeds zo...
Dat is het hele probleem. Als ze het doen is het de schuld van China. Zij hebben de macht, zowel politiek als militair, om Noord Korea in toom te houden. Dat doen ze vooralsnog niet, ze zullen wel hun redenen hebben, maar het lijkt me niet dat China zit te wachten op een oorlog daar. China vindt het stiekem wel prachtig die retoriek van hun vazalquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwuah, laat het nog maar even doormodderen zeg ik. Het is nu een kruidvat in die regio, geen goed idee om oorlog te krijgen daar.
China is dat geouwehoer van NK ook een beetje beu aan het worden. Zolang China nog achter NK staat, gaat er niks gebeuren, en begrijpelijk. Het is een soortement vazalstaat van China, de achterdeur.
Een achterdeur die bewaakt word door een hele oude seniele maar toch gevaarlijke pitbull.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |