Hoezo een oplossing door de straling? Bij alle huidige kernwapens is de productie van ioniserende straling onlosmakelijk verbonden met hun werking.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:19 schreef sp3c het volgende:
kernwapens gaan weg zodra iemand een oplossing vind voor de straling en/of iemand een krachtiger wapen vind
ja weet ik veel hoe dat heetquote:Op woensdag 13 februari 2013 01:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hoezo een oplossing door de straling? Bij alle huidige kernwapens is de productie van ioniserende straling onlosmakelijk verbonden met hun werking.
Ja, die shit is de ioniserende straling (alfastraling, betastraling, gammastraling en nog wat rondvliegende neutronen). Om daar een eind te maken moet je af van de kernsplitsingsbommen. Er zijn kernfusiebommen maar die maken gebruik van een kernsplitsingsbom om de kernfusiereactie op gang te brengen. Als men de bom zo kan ontwerpen dat hij alleen met een kernfusiereactie kan werken heb je in principe een erg schone bom.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:41 schreef sp3c het volgende:
ja weet ik veel hoe dat heet
die shit waar mensen ziek van worden god weet hoelang na dat je die bom laat vallen, als je dat kunt genezen/voorkomen is het niet meer dan een hele zware bom in een tijd waar we juist naar kleinere effectieve bommen gaan
Zolang ze maar niet ingezet worden vind ik dat geen probleem.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:12 schreef sp3c het volgende:
not likely dus
we zullen gewoon moeten leren leven in een wereld vol kernwapens vrees ik
Ik heb nog een ander heel recent stuk over het verschil gevonden:quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:05 schreef Arkai het volgende:
[..]
Uit zeewater of uit eigen bodem vermoed ik.
quote:1) Uranium enrichment is easier to hide. “It doesn’t need a reactor like plutonium, and can be carried out using centrifuge cascades in relatively small buildings that give off no heat and are hard to detect,” Mark Fitzpatrick, who as director of the International Institute for Strategic Studies’ non-proliferation program often focuses on North Korea, told an Australian news outlet. The country revealed it had a uranium enrichment facility in 2010 and is suspected of having more. Nuclear analyst Siegfried Hecker wrote in Foreign Policy recently that, based on his observations during a 2010 trip to the North, he has concluded that “Pyongyang must have a covert centrifuge facility” and probably possesses enough highly enriched uranium for a weapons test.
De Iraanse regering beweert enkel kernenergie te willen opwekken, net zoals vele westerse landen doen (en waar landen als België en Frankrijk behoorlijk van afhangen)quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:46 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
En nog vind ik dit moeilijk om te geloven, geen kernwapens in de wereld etc.
Maar waarom doen ze zelf nog steeds zo moeilijk dan?
quote:North Korea threatens South Korea with "Final Destruction"
North Korea threatened South Korea with "final destruction" during a debate at the U.N Conference on Disarmament on Tuesday, saying it could take "second and third steps" after a nuclear test last week.
"As the saying goes, a new-born puppy knows no fear of a tiger. South Korea's erratic behavior would only herald its final destruction," North Korean diplomat Jon Yong Ryong told the meeting.
Without specifically referring to the nuclear test, Jon said North Korea had recently taken a "resolute step for self-defence", which he described as "strong counter-actions to a foreign aggressor".
"If the U.S. takes a hostile approach toward the DPRK to the last, rendering the situation complicated, it (North Korea) will be left with no option but to take the second and third stronger steps in succession," he added, without elaborating.
His comments drew immediate criticism from other nations, including South Korea and Britain, whose ambassador Joanne Adamson said such language was "completely inappropriate" and the discussion with North Korea was heading in the wrong direction.
"It cannot be allowed that we have expressions which refer to the possible destruction of U.N. member states," she said.
U.S. Ambassador Laura Kennedy said she found North Korea's statement profoundly disturbing.
"I also was particularly struck by the phrase 'heralding the destruction of the Republic of Korea' and find that language incredibly inconsistent with the goals and objectives that this body is intended to pursue," she said.
Zal niet lang meer duren voordat dit uit de hand loopt... overigens heeft Amerika de zwaarste bom ter wereld al klaar liggen, die bedoelt is voor Iran maar als Noord-Korea zo doorgaat zou die daar ook nog best wel eens kunnen landen.quote:
Het punt is is dat dat land zo laf nog niet is, de leiders zijn (nog)niet gek genoeg. Ik zie ze namelijk wel een keer een nuke/barrage afvuren op dees of geen. Kan het die Kim wat schelen, dat hele land is gehersenspoeld.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:32 schreef Frutsel het volgende:
Ja das deze
NWS / Zwaarste bom ter wereld staat klaar
Grote bek die Noord Koreanen, laat ze gewoon es een bom gooien... stelletje lafaards
Ja en dat is al tig jaar zo... laat ze het eens doen...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het punt is is dat dat land zo laf nog niet is, de leiders zijn (nog)niet gek genoeg. Ik zie ze namelijk wel een keer een nuke/barrage afvuren op dees of geen. Kan het die Kim wat schelen, dat hele land is gehersenspoeld.
Mwuah, laat het nog maar even doormodderen zeg ik. Het is nu een kruidvat in die regio, geen goed idee om oorlog te krijgen daar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en dat is al tig jaar zo... laat ze het eens doen...![]()
Over tien jaar is het nog steeds zo...
Dat is het hele probleem. Als ze het doen is het de schuld van China. Zij hebben de macht, zowel politiek als militair, om Noord Korea in toom te houden. Dat doen ze vooralsnog niet, ze zullen wel hun redenen hebben, maar het lijkt me niet dat China zit te wachten op een oorlog daar. China vindt het stiekem wel prachtig die retoriek van hun vazalquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwuah, laat het nog maar even doormodderen zeg ik. Het is nu een kruidvat in die regio, geen goed idee om oorlog te krijgen daar.
China is dat geouwehoer van NK ook een beetje beu aan het worden. Zolang China nog achter NK staat, gaat er niks gebeuren, en begrijpelijk. Het is een soortement vazalstaat van China, de achterdeur.
Een achterdeur die bewaakt word door een hele oude seniele maar toch gevaarlijke pitbull.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |