Een hele goede reden. Ga er maar van uit dat die 6 miljoen het topje van de ijsberg is. Overheidsregeling = faal.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
En weer een reden om het hele subsidie- en toeslagencircus maar eens af te schaffen.
Dichtdraaien dan maar die geldkraan. Geen enkele aanleiding om die moeders de komende jaren nog geld te geven, ze hebben al genoeg gestolen.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef JerryLee het volgende:
konden de fraudeurs in korte tijd vele tienduizenden euro's op hun bankrekening ontvangen
En nu ?Terugbetalen ,zal moeilijk gaan denkt minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem .
Jammer maar helaas .
quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef JerryLee het volgende:
konden de fraudeurs in korte tijd vele tienduizenden euro's op hun bankrekening ontvangen
En nu ?Terugbetalen ,zal moeilijk gaan denkt minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem .
Jammer maar helaas .
Nee ,er is een mogelijkheid gegeven tot verdraaiing van de waarheid .quote:Op maandag 11 februari 2013 18:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dichtdraaien dan maar die geldkraan. Geen enkele aanleiding om die moeders de komende jaren nog geld te geven, ze hebben al genoeg gestolen.
En ze er verder zonder enige vorm van straf mee weg laten komen?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:48 schreef JerryLee het volgende:
[..]
[..]
Nee ,er is een mogelijkheid gegeven tot verdraaiing van de waarheid .
Misschien zou de controle iets beter mogen zijn ?
En Elatik dan ?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
En ze er verder zonder enige vorm van straf mee weg laten komen?
Het was dan ook niet Elatik, maar haar collega Princen die eigenmachtig de garantstelling voor muziekcentrum MuzyQ wijzigde van 9 miljoen euro in 26 miljoen.quote:Elatik draaide er 30 miljoen door wegens wanbeleid ,daar word de deur ook nog voor opengehouden
Dan heb ik de verkeerde bronnen geraadpleegd (Elsevier )quote:Op maandag 11 februari 2013 19:02 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Het was dan ook niet Elatik, maar haar collega Princen die eigenmachtig de garantstelling voor muziekcentrum MuzyQ wijzigde van 9 miljoen euro in 26 miljoen.
(en 26 min 9 is 17 en geen 30)
Geen kinderen in de opvang hebben maar daar toch een vergoeding voor in de zak steken? Als je dat slachtoffers wil noemen dan ben ik Mickey Mouse.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:05 schreef Ludd het volgende:
Zijn deze Antillianen, Dominicanen Surinamers en whatever. niet juist slachtoffer?
Hoe ik het begrijp hebben ze onterecht een voorschot gekregen, dan moeten ze dat toch gewoon terugbetalen?
Het zijn domme mensen natuurlijk, en ze hebben nergens in verdiept, dat kan je ze kwalijk nemen. Een deel zal bewust gefraudeerd hebben, maar veel zijn gewoon niet slimmer. Ze krijgen ook al vakantiegeld terwijl ze niet werken, dus als iemand ze aanspreekt dat ze nog meer geld van de belastingdienst kunnen krijgen geloven ze dat ook.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen kinderen in de opvang hebben maar daar toch een vergoeding voor in de zak steken? Als je dat slachtoffers wil noemen dan ben ik Mickey Mouse.
Dat zijn de spreekwoordelijke spinnen in het web, die moeten ze er proberen tussenuit te pikken, want die steken dus een behoorlijk percentage in eigen zak. Geloof maar gerust dat de fiscus daar wat mannetjes op gaat zetten.quote:
Dát zijn de fraudeurs. Die weten donders goed hoe het werkt en dat die mensen er geen recht op hebben. Zij krijgen 50%, en die vrouwen moeten 100% terugbetalen.quote:
Elsevier is inderdaad een verkeerde bron.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:07 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Dan heb ik de verkeerde bronnen geraadpleegd (Elsevier )
Feit blijft dat mevrouw herbenoemt is tot Voorzitter stadsdeel Oost
"Nederlanders hadden vroeger het geld gestolen en nu pakken wij het terug." Zullen ze waarschijnlijk denken.quote:
Suggesties ?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Elsevier is inderdaad een verkeerde bron.
Dat. Nouja en sommige zullen waarschijnlijk wel weten dat ze frauderen, maar hebben verder weinig notie van de gevolgen en wat voor kwaads ze aanrichten. Ze zullen het allang prettig vinden dat ze iets ruimer zitten om rond te komen. Vaak zijn die vrouwtjes/ tienermoeders ook niet echt rijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:14 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het zijn domme mensen natuurlijk, en ze hebben nergens in verdiept, dat kan je ze kwalijk nemen. Een deel zal bewust gefraudeerd hebben, maar veel zijn gewoon niet slimmer. Ze krijgen ook al vakantiegeld terwijl ze niet werken, dus als iemand ze aanspreekt dat ze nog meer geld van de belastingdienst kunnen krijgen geloven ze dat ook.
Voorbeeldje: iemand krijgt al jaren bijstand, maar geen televisie. Die hoort dan dat je dat ook nog gratis kunt krijgen uit een ander potje. Klinkt te mooi om waar te zijn, maar toch is het zo.
Als je in het openbaar door een wildvreemde aangesproken wordt door iemand die je elke maand geld belooft in ruil voor een gedeelte van die opbrengst, dan weet je dat je verkeerd bezig bent.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dát zijn de fraudeurs. Die weten donders goed hoe het werkt en dat die mensen er geen recht op hebben. Zij krijgen 50%, en die vrouwen moeten 100% terugbetalen.
Nou ja, van kale kippen valt weinig te plukken.
Daar zal een rechter heus wel rekening mee houden en ze gespreid terug laten betalen over een lange periode. Verder zullen hiervoor eerder taakstraffen uitgedeeld worden dan gevangenisstraffen.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:34 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Dat. Nouja en sommige zullen waarschijnlijk wel weten dat ze frauderen, maar hebben verder weinig notie van de gevolgen en wat voor kwaads ze aanrichten. Ze zullen het allang prettig vinden dat ze iets ruimer zitten om rond te komen. Vaak zijn die vrouwtjes/ tienermoeders ook niet echt rijk.
Of ze zijn gewoon gewend aan een enigzins crimineel wereldje, daar groeien ze misschien ook wel in op (hun omgeving enz).
Tis wel lullig als die vrouwen daarvoor nu keihard worden gestraft door ze torenhoge boetes te laten betalen of in de gevangenis te gooien. Denk dat zij en hun kinderen daar niet mee gebaat zijn en ze alleen maar weer meer vatbaar worden voor het criminele circuit, aangezien ze straks dus berooid op straat of in de gevangenis staan en geen baan meer kunnen krijgen want strafblad.
Mensen die weinig hebben om rond te komen en geen kansen hebben zijn vatbaarder voor criminaliteit. De vraag is dus of je er veel goed aan doet die vrouwen hard te straffen, kost je misschien in de toekomst juist weer meer geld...
Zou me vooral richten op de bemiddelaars en proberen daar terug te halen wat er terug te halen valt. Dat zijn i.m.o. de echte criminelen.
Maarja anderszijds maak ik me net als jullie boos om weer zoveel miljoen belastinggeld down the drain en heb ik ook geen zin voor de fouten van een ander op te draaien
Georganiseerde fraude...willens en wetens die toeslagen aanvragen zonder daadwerkelijk kinderen te hebben...het geld in hoog tempo opmaken aan vakanties en luxe goederen...quote:Op maandag 11 februari 2013 20:05 schreef Ludd het volgende:
Zijn deze Antillianen, Dominicanen Surinamers en whatever. niet juist slachtoffer?
Hoe ik het begrijp hebben ze onterecht een voorschot gekregen, dan moeten ze dat toch gewoon terugbetalen?
"Hangende het onderzoek" (zoals dat zo mooi heet) zijn Elatik en Princen beiden op non-aktief gesteld totdat duidelijk was wie wat precies al dan niet samen met wie had gedaan.quote:Dan heb ik de verkeerde bronnen geraadpleegd (Elsevier )
Feit blijft dat mevrouw herbenoemt is tot Voorzitter stadsdeel Oost
Mekiquote:Op maandag 11 februari 2013 22:57 schreef Meki het volgende:
Ondernemerschap is goed te vinden bij allochtonen..
Dit, duizendmaal dit!quote:Op maandag 11 februari 2013 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Als we nu gewoon eens stoppen met de omverdeelellende en subsidies, en gewoon de lasten flink verlagen..
Hosselen is geen onderneming.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:57 schreef Meki het volgende:
quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
En weer een reden om het hele subsidie- en toeslagencircus maar eens af te schaffen.
Frauderen is geen ondernemersschap, drol.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:57 schreef Meki het volgende:
Prima.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Zoals ik gisteravond zei, maar dat is op haast miraculeuze wijze verdwenen: lezen blijkt moeilijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:13 schreef Ferdo het volgende:
Georganiseerde fraude...willens en wetens die toeslagen aanvragen zonder daadwerkelijk kinderen te hebben...het geld in hoog tempo opmaken aan vakanties en luxe goederen...
Ja, ik zou inderdaad maar snel Bureau Slachtofferhulp inschakelen voor die arme mensen.
Dat is inderdaad iets wat iedereen die roept om versobering van kinderopvang even vergeet...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?
Onze toeslag loopt al direct via de kinderopvang, wij krijgen enkel een gespecificeerde rekening met het netto te betalen bedrag.quote:Om dergelijke gevallen te voorkomen zou je de toeslag ook via de kdv's kunnen laten lopen in plaats van via de ouders.
Ze kiezen toch zelf voor kinderen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?
Ah ja, daar gaan we weer.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:34 schreef niels0 het volgende:
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen?
Want die kinderen dienen verder geen enkel sociaal en economisch belang? Jij profiteert ook gewoon van het feit dat anderen kinderen hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:34 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ze kiezen toch zelf voor kinderen?
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen? Met vakantie plannen is het ook elk jaar weer hetzelfde; "jamaar ik heb kinderen dus ik kan alleen tijdens schoolvakanties weg".
Vorig jaar nog moest ik een week langer aan boord blijven omdat m'n collega's vrouw ging bevallen.
Ik heb daar een beetje genoeg van.
Als mensen huisdieren op 2 benen nemen moeten ze daar gewoon consequenties uit trekken vind ik.
Van een kale kip kun je niet plukken he.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
De straf zou toch minimaal het terugbetalen van het onterecht verkregen geld moeten zijn.
Het beleid dat is uitgestippeld op het ministerie is dat controle pas achteraf plaatsvindt en dat het tot die tijd allemaal automatisch moet gaan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat ik wel opvallend vind; fraude tot 100.000 euro per geval!
Je krijgt toeslag voor een uurtarief tot ongeveer ¤6,50; bij de laagste onkomens krijg je bij het eerste kind 90.7% vergoed (¤5,90), en bij een volgend kind 93.3% (¤6,06).
Om aan ¤100.000 toeslag per jaar te komen moet je dus ¤1923 per week krijgen, en dat komt neer op ¤48 per uur kinderopvang (40 uur/week max). Dan moet je dus 8 kinderen, fulltime, opgeven.
En er is niemand geweest bij de toeslagendienst die dat controleerde...?
[..]
Prima.
Neem je dan ook de gevolgen voor de economie voor je rekening?
Er zijn genoeg mogelijkheden te verzinnen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Om dergelijke gevallen te voorkomen zou je de toeslag ook via de kdv's kunnen laten lopen in plaats van via de ouders.
Tsja, waarom moet ik betalen voor andermans AOW? Waarom moet ik betalen voor andermans bijstand? Waarom moet ik betalen voor andermans studie? Waarom moet ik betalen voor andermans hypotheekrenteaftrek? Waarom moet ik betalen voor andermans ziektekosten? Waarom moet ik betalen voor andermans huurtoeslag? Waarom moet ik betalen voor andersmans pensioen? Waarom moet ik betalen voor andermans wegen die ik als fietser nooit gebruik? Waarom moet ik betalen voor andermans door de gemeente gesubsieerde buurtfeesten waar ik nooit kom? Waarom moet ik betalen voor andermans salaris? Waarom moet ik betalen voor andersmans OV-kaart? Waarom moet ik betalen voor andermans werkloosheid? Waarom moet ik betalen voor andermans speciale behoeften in verband met een handicap? Waarom moet ik betalen voor andermans ouders? Waarom moet ik betalen voor andermans luiheid?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:34 schreef niels0 het volgende:
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen?
Wil jij als kinderloze dan zo graag weg tijdens het hoogseizoen zodat je op vakantie het volle pand mag betalen?quote:Met vakantie plannen is het ook elk jaar weer hetzelfde; "jamaar ik heb kinderen dus ik kan alleen tijdens schoolvakanties weg".
Word ZZP'er!quote:Vorig jaar nog moest ik een week langer aan boord blijven omdat m'n collega's vrouw ging bevallen.
Ik heb daar een beetje genoeg van.
Prima, als ik niet langer ruim de helft van mijn brutosalaris hoef af te staan aan anderen, wil ik dat ook prima doen!quote:Als mensen huisdieren op 2 benen nemen moeten ze daar gewoon consequenties uit trekken vind ik.
Voorlopig heb ik er alleen maar last van.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Want die kinderen dienen verder geen enkel sociaal en economisch belang? Jij profiteert ook gewoon van het feit dat anderen kinderen hebben.
Zelfde geldt voor jou. Dat is collectief.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom moet ik betalen voor jouw ziektekosten als je ziek wordt?
Slechts aanslag valt mij ten deel.quote:Waarom moet ik betalen voor jouw huur/zorg/weetikveelwatvoortoeslag?
Ik heb geen auto.quote:Waarom moet ik betalen voor wegen waar ík nooit op rijd maar jij wel?
Zelfde geldt voor jou of douche jij nooit? Afwassen zeker ook niet en jij gaat zeker ook vast nooit naar het toilet?quote:Waarom moet ík betalen voor rioolwater wat jíj vies maakt?
Nee, en let aub een beetje op je taalgebruik.quote:Pleur toch op man.
Ik peins er niet over.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef niels0 het volgende:
Nee, en let aub een beetje op je taalgebruik.
Het besluit om kinderen te nemen vloeit volgens mij voort uit egoïsme.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ik peins er niet over.
Dat godgruwelijke geklaag altijd van mensen die menen dat ze niet hoeven te betalen voor de gemeenschap komt me mijn strot uit.
Asociaal en abject, zoals ene heer Moszkowicz zou zeggen.
En wie moet er over pak 'm beet zestig jaar jouw demente reet afvegen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:34 schreef niels0 het volgende:
Het besluit om kinderen te nemen vloeit volgens mij voort uit egoïsme.
Voorts is de planeet al voldoende bevolkt lijkt me. Over asociaal en abject gesproken...
Ervanuitgaande dat ik dement word zal dat niet iemand uit Nederland zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
En wie moet er over pak 'm beet zestig jaar jouw demente reet afvegen?
De beschaafdheid van een samenleving meet je af aan de manier waarop het met de zwakkeren omgaat. Als je bekijkt hoe onze samenleving met zijn geld smijt, zou je bijna zeggen dat 75% van de Nederlanders tot de zwakkeren behoort, en dat is natuurlijk niet waar. Dáár zit mijn probleem, niet in het feit dat ik moet betalen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat godgruwelijke geklaag altijd van mensen die menen dat ze niet hoeven te betalen voor de gemeenschap komt me mijn strot uit.
Ah, je neemt het eerst even van de voordelen die o.a. het Nederlandse onderwijssysteem voor je in petto hebben, en als de kans er is laat je de rekening hier achter om je voordeeltje ergens anders te halen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:38 schreef niels0 het volgende:
Ervanuitgaande dat ik dement word zal dat niet iemand uit Nederland zijn.
Overdrijven is een vak, maar ik snap je punt. Er is wel enigsins sprake van teveel aanpappen in Nederland.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
De beschaafdheid van een samenleving meet je af aan de manier waarop het met de zwakkeren omgaat. Als je bekijkt hoe onze samenleving met zijn geld smijt, zou je bijna zeggen dat 75% van de Nederlanders tot de zwakkeren behoort, en dat is natuurlijk niet waar. Dáár zit mijn probleem, niet in het feit dat ik moet betalen.
Beroepsopleidingen heb ik uit eigen zak betaalt. Ik woon niet in Nederland en toch betaal ik er inkomstenbelasting.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ah, je neemt het eerst even van de voordelen die o.a. het Nederlandse onderwijssysteem voor je in petto hebben, en als de kans er is laat je de rekening hier achter om je voordeeltje ergens anders te halen?
Dat is prima, zoals je ook kan lezen in mijn post.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het hoeft niet door te slaan, maar enige sociale meevoelendheid met mensen die het minder hebben dan anderen is niet teveel gevraagd, toch?
En dit soort waanzin mag wmb direct geforward worden naar bijv een Geenstijl.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Beter zoeken we naar manieren om deze fraude te stoppen. Then again. Mijn moeder werkt op een AZC en heeft vorig jaar maandenlang allerlei bewijs gestuurd naar de Belastingdienst over fraude door asielzoekers met de voorlopige aanslag en toeslagen. Kreeg ze op een dag een mailtje van een vloermedewerker van de Belastingdienst die zei dat hij zich hier ook heel erg druk om had gemaakt binnen de Belastingdienst, maar dat hij op een dag een mailtje had gekregen van het ministerie met de mededeling dat hij zijn pogingen om de fraude tegen te gaan moest stoppen. Het zou allemaal te gevoelig liggen ofzo.
Heb je enig idee wat kinderopvang kost, en wat de gevolgen zijn als je daar als overheid niet in ondersteunt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:53 schreef niels0 het volgende:
Ik ben helemaal voor een systeem waar zwakkeren worden geholpen maar dat mensen kinderen nemen en er vervolgens geen geld voor hebben slaat mijns inziens nergens op.
Ik vind kinderopvang prima, alleen de bedragen die er worden gerekend vind ik buitensporig. Alsof ieder kind een persoonlijk begeleider op HBO niveau krijgt zoiets.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat kinderopvang kost, en wat de gevolgen zijn als je daar als overheid niet in ondersteunt?
Geef ze eens ongelijkquote:Op maandag 11 februari 2013 21:01 schreef rakotto het volgende:
[..]
"Nederlanders hadden vroeger het geld gestolen en nu pakken wij het terug." Zullen ze waarschijnlijk denken.
Je hebt dus geen idee wat kinderopvang kost en hoe het geregeld is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind kinderopvang prima, alleen de bedragen die er worden gerekend vind ik buitensporig. Alsof ieder kind een persoonlijk begeleider op HBO niveau krijgt zoiets.
Als de HBO klassen wat kleiner waren de de begeleiding wat beter, hadden we nu ook niet zo'n gat tussen vraag en aanbod gehad in de arbeidsmarktquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik vind kinderopvang prima, alleen de bedragen die er worden gerekend vind ik buitensporig. Alsof ieder kind een persoonlijk begeleider op HBO niveau krijgt zoiets.
Drie dagen kinderopvang kost 900 euro per maand. Ik betaal daar het meeste zelf van. Ouders op minimumloon kunnen dat echter niet. Moeten die maar stoppen met werken dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
Is dat echt zo?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:
De kwaliteit van de kinderdagverblijven was toen ook een stuk beter dan nu
Over de kwaliteit kan ik niet veel zeggen (moet eerlijk zeggen dat ik daar nu wel gewoon erg tevreden over ben en dat ik niet zozeer inzie hoe het significant beter kan, maar okee).quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:
Het hele principe van de kinderopvangtoeslag is te absurd voor woorden, niet zozeer het feit dat de overheid meebetaalt, wel de manier waarop het geregeld is, het werkt aan alle kanten fraude in de hand.
Graag gewoon weer zo als 20 jaar geleden: Kinderdagverblijven die van de gemeente zijn, zodat ze geen private onderneming zijn die baat hebben bij hoge prijzen, en de ouderbijdrage inkomensafhankelijk.
Dan kost het weer stukken minder, en is het een stuk minder bewerkelijk en fraudegevoelig.
De kwaliteit van de kinderdagverblijven was toen ook een stuk beter dan nu, dus wat nou precies de vermeende winst van de privatisering en het geldschuifcircus van de toeslagen is, is me niet duidelijk.
*Meldt*quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:14 schreef Nielsch het volgende:
Kinderopvangorganisaties zullen hun prijs nooit onder de minimumvergoeding stellen (ze zouden wel gek zijn!).
Mijn oudste zat 18 jaar geleden op het kinderdagverblijf, maar toen was het allemaal geschoold personeel, geen stagiaires die een groep alleen moesten draaien enz.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Dat lijkt me hetzelfde als beweren dat auto's vroeger ook zónder ABS, airbags en autogordels konden rondrijden.
Goed pedagogisch geschoold personeel en een opvangruimte die is ingericht voor veilige opvang lijkt me niet iets om op te willen bezuinigen.
Onzin, in die tijd zullen ze ongetwijfeld ook stagiaires hebben gehad. Zo niet, dan vind ik het juist goed dat die er nu wel zijn. Die plekken dienen namelijk een sociaal-maatschappelijk en educatief nut. Bovendien zie ik echt nooit een stagiair alleen op de groep staan. Als dat wel zo zou zijn bij ons zou ik er bovendien ook wat van zeggen, bijvoorbeeld via de oudercommissie.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn oudste zat 18 jaar geleden op het kinderdagverblijf, maar toen was het allemaal geschoold personeel, geen stagiaires die een groep alleen moesten draaien enz.
Ah, je leest vooral. Lijkt me inderdaad een goede basis op je mening op te baseren. Ik heb niet het idee dat de groepen heel groot zijn en alle kinderen krijgen volgens mij genoeg persoonlijke aandacht, tenminste op het KDV van mijn dochter.quote:Als ik lees wat er tegenwoordig bij een KDV werkt cq stage loopt, en hoe groot groepen soms zijn, dan was het destijds echt wel beter geregeld.
Je vergeet even dat het schoolsysteem toen wat anders in elkaar zat dan tegenwoordig, en dat een MBO-opleiding destijds niet voor meer dan de helft uit stage bestond, waar je tegenwoordig vrijwel het hele 3de en 4de jaar van de opleiding stage loopt, was de opleiding destijds grotendeels opleiding op school en ging je daarna werken... als je een diploma had.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin, in die tijd zullen ze ongetwijfeld ook stagiaires hebben gehad. Zo niet, dan vind ik het juist goed dat die er nu wel zijn. Bovendien zie ik echt nooit een stagiair alleen op de groep staan.
Ja, godzijdank hoeft mijn jongste niet naar een KDV.... maar gaat hij alleen 2 ochtenden naar de PSZ, waar ook alleen vaste, professionele, begeleidsters zijn, en niet de helft van de taak wordt uitbesteed door ouders een verplichte meeloopochtend te geven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Ah, je leest vooral. Lijkt me inderdaad een goede basis op je mening op te baseren. Ik heb niet het idee dat de groepen heel groot zijn en alle kinderen krijgen volgens mij genoeg persoonlijke aandacht, tenminste op het KDV van mijn dochter.
Dat dus, maar de overheid doet dat zo graag, afpakken en dan rondstrooienquote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Inderdaad, de wet Kinderopvang bepaalt dat er altijd geschoold personeel op de groep moet staan, en bepaalt ook hoeveel kinderen maximaal toegestaan zijn bij een bepaalde hoeveelheid professionele krachten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Bovendien zie ik echt nooit een stagiair alleen op de groep staan. Als dat wel zo zou zijn bij ons zou ik er bovendien ook wat van zeggen, bijvoorbeeld via de oudercommissie.
Omdat je die zelf ook gaat krijgenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, waarom moet ik betalen voor andermans AOW?
Beschaving en bestrijding van armoede/criminaliteit.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans bijstand?
Heb je zelf ook gehad.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans studie?
Ben ik het niet mee eens inderdaad.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans hypotheekrenteaftrek?
Kun je zelf ook op rekenen als je ziek wordt.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans ziektekosten?
Omdat woningen te duur zijn. Mensen moeten ergens wonen.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans huurtoeslag?
Hoef je niet, die mensen hebben dat zelf opgebouwd.quote:Waarom moet ik betalen voor andersmans pensioen?
Vreemd inderdaad maar de wegenbelasting is behoorlijk dekkend naar mijn weten.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans wegen die ik als fietser nooit gebruik?
Vreemd inderdaad.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans door de gemeente gesubsieerde buurtfeesten waar ik nooit kom?
Ambtenaren heb je nou eenmaal nodig. Het mag wel wat minder.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans salaris?
Beter zou zijn, betaalbare woonruimte voor studenten nabij school.quote:Waarom moet ik betalen voor andersmans OV-kaart?
WW is een soort van verzekeringskwestie. Vroeger was er zelfs een aparte premie.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans werkloosheid?
Beschaving.quote:Waarom moet ik betalen voor andermans speciale behoeften in verband met een handicap?
Vreemd inderdaadquote:Waarom moet ik betalen voor andermans ouders?
Ja, waarom eigenlijk?quote:Waarom moet ik betalen voor andermans luiheid?
Ik ben al weg maar mag nog steeds betalen.quote:Staat het je niet aan, dan rot je toch op?
Hangt er van af waar heen. Die rijen op Schiphol zijn trouwens wel irritant tijdens het hoogseizoen.quote:Wil jij als kinderloze dan zo graag weg tijdens het hoogseizoen zodat je op vakantie het volle pand mag betalen?
Kon dat maar in mijn branche.quote:Word ZZP'er!
Nou lekker dan, vroeger kreeg je dus mensen als zelfstandig begeleider op de groep die nooit echt stage hadden gelopen. Nee, dat zal goed zijn voor de kwaliteit inderdaad.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:22 schreef Leandra het volgende:
waar je tegenwoordig vrijwel het hele 3de en 4de jaar van de opleiding stage loopt, was de opleiding destijds grotendeels opleiding op school en ging je daarna werken... als je een diploma had.
Mens, waar heb je het over?quote:Ja, godzijdank hoeft mijn jongste niet naar een KDV.... maar gaat hij alleen 2 ochtenden naar de PSZ, waar ook alleen vaste, professionele, begeleidsters zijn, en niet de helft van de taak wordt uitbesteed door ouders een verplichte meeloopochtend te geven.
Tsja, ik heb er 2; een van 21 en een van 2, dus dan kun je behoorlijk vergelijken hoe het was in de jaren 90 en nu.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Toch wel triest dat Leandra hier altijd een beetje overkomt als 'oma vertelt...' maar ondertussen heeft ze nog wel een jong kind op de PSZ.
Ja oma, vertel nog eens over vroeger, toen alles beter was... ah toe!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, ik heb er 2; een van 21 en een van 2, dus dan kun je behoorlijk vergelijken hoe het was in de jaren 90 en nu.
Er stonden iig geen meisjes van 19 op de groep, alle medewerkers waren 21+quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou lekker dan, vroeger kreeg je dus mensen als zelfstandig begeleider op de groep die nooit echt stage hadden gelopen. Nee, dat zal goed zijn voor de kwaliteit inderdaad.
Er is een verschil tussen ouders die als extra meelopen, en ouders die meelopen in plaats van een professionele kracht, je snapt toch zelf ook wel dat het een een andere lading heeft dan het ander?quote:[..]
Mens, waar heb je het over?
Juist uit mijn eigen tijd op de PSZ kan ik me nog herinneren dat er vooral vaak ouders op de groepen waren die dingen moesten doen (zoals mijn moeder).
Alsof dat iets zegt. Ik ken capabelen van 18 en incapabelen van 25.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:
Er stonden iig geen meisjes van 19 op de groep, alle medewerkers waren 21+
Ik heb op het KDV echt nog nooit ouders gezien die meelopen in wat voor rol dan ook (in plaats van of extra). Ja, alleen op feestdagen als er pannenkoeken gebakken moeten worden enzo. Maar dat is nooit verplicht. Ik weet dus ook niet waar je dat vandaan haalt.quote:Er is een verschil tussen ouders die als extra meelopen, en ouders die meelopen in plaats van een professionele kracht, je snapt toch zelf ook wel dat het een een andere lading heeft dan het ander?
Nou, ik zie je ook wel eens in andere topics opduiken en dan lijk je net op Robijn48. Is dat je zus ofzo?quote:
Dat ging dan ook niet over het KDV maar over de PSZ....quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:14 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb op het KDV echt nog nooit ouders gezien die meelopen in wat voor rol dan ook (in plaats van of extra). Ja, alleen op feestdagen als er pannenkoeken gebakken moeten worden enzo. Maar dat is nooit verplicht. Ik weet dus ook niet waar je dat vandaan haalt.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ging dan ook niet over het KDV maar over de PSZ....
Hiermee impliceerde je toch echt dat het juist op het KDV een normale gang van zaken is, terwijl ik die echt nog nooit tegen ben gekomen op de drie KDV's waar ik te maken mee heb gehad.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:22 schreef Leandra het volgende:
Ja, godzijdank hoeft mijn jongste niet naar een KDV.... maar gaat hij alleen 2 ochtenden naar de PSZ, waar ook alleen vaste, professionele, begeleidsters zijn, en niet de helft van de taak wordt uitbesteed door ouders een verplichte meeloopochtend te geven.
Ja gut, ik post forumbreed, dan kom ik wel eens ergens, en over sommige dingen heb ik niet alleen een mening, maar ook nog ervaring, het kan verkeren, en in dit geval kan ik behoorlijk vergelijken, als moeder.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, ik zie je ook wel eens in andere topics opduiken en dan lijk je net op Robijn48. Is dat je zus ofzo?
Ja, ervaring uit een boekje zoals jezelf net ook al aangaf. Zo heb ik ook ervaring met ruimtereizen, hartchirurgie en AIDS.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja gut, ik post forumbreed, dan kom ik wel eens ergens, en over sommige dingen heb ik niet alleen een mening, maar ook nog ervaring, het kan verkeren, en in dit geval kan ik behoorlijk vergelijken, als moeder.
Nee, dat ging specifiek over de PSZ waar mijn jongste heengaat, dat daar niet de helft van de taken wordt uitbesteed aan ouders, wat op een hoop peuterspeelzalen wel gebeurt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Hiermee impliceerde je toch echt dat het juist op het KDV een normale gang van zaken is, terwijl ik die echt nog nooit tegen ben gekomen op de drie KDV's waar ik te maken mee heb gehad.
okee wat jij wil johquote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat ging specifiek over de PSZ waar mijn jongste heengaat, dat daar niet de helft van de taken wordt uitbesteed aan ouders, wat op een hoop peuterspeelzalen wel gebeurt.
Uit een boekje? Dus alles wat op FOK! over het onderwerp gepost wordt is nonsens, alles wat ik van andere ouders hoor is onwaar?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ervaring uit een boekje zoals jezelf net ook al aangaf. Zo heb ik ook ervaring met ruimtereizen, hartchirurgie en AIDS.
FOK! en andere zeuroma's zou ik inderdaad geen goede bronnen willen noemen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uit een boekje? Dus alles wat op FOK! over het onderwerp gepost wordt is nonsens, alles wat ik van andere ouders hoor is onwaar?
Het is alleen maar waar als je het zelf als ouder hebt kunnen beoordelen?
Alleen eigen ervaring als ouder dus?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
FOK! en andere zeuroma's zou ik inderdaad geen goede bronnen willen noemen.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:14 schreef Nielsch het volgende:
Over de kwaliteit (van toen...) kan ik niet veel zeggen
Dat heb ik ruim een uur geleden al aangeven, dus die moeite van het vaststellen had je je kunnen besparen. Ik claim ook nergens dat het destijds beter of slechter was, zoals jij wel doet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen eigen ervaring als ouder dus?
Dan hebben we bij deze vastgesteld dat jij geen flauw idee van de kwaliteit van de kinderdagverblijven begin jaren 90 hebt, en daar ook niet over kunt oordelen.
Het meest schokkende uit dit hele bericht voor mij...quote:Op maandag 11 februari 2013 17:47 schreef Good_Luck het volgende:
die kon oplopen tot meer dan 100.000 euro per gezin
Daar gaat het hier toch niet om?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is prima, zoals je ook kan lezen in mijn post.
Er zijn nogal wat Nederlanders die het omdraaien. Ik heb minder dan hij, dus ik moet meer krijgen en hij moet dat betalen.
Totdat ze zelf eens meer hebben, dan zijn ze niet thuis.
Dit is gewoon fraudequote:Hoewel zij geen kinderen op de opvang hadden, ontvingen zij daarvoor wel de overheidsbijdrage,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |