abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122757746
Honderden jonge moeders uit de Surinaamse, Antilliaanse en Dominicaanse gemeenschap in Amsterdam-Zuidoost hebben de afgelopen jaren deelgenomen aan een georganiseerde miljoenenfraude met de toeslag voor de kinderopvang.

Hoewel zij geen kinderen op de opvang hadden, ontvingen zij daarvoor wel de overheidsbijdrage, die kon oplopen tot meer dan 100.000 euro per gezin. De totale schade is naar schatting 6 miljoen euro.

Daarvan moest soms de helft worden afgedragen aan bemiddelaars, ontdekte de fiscale opsporingsdienst Fiod, die de afgelopen tijd twee Amsterdamse netwerken blootlegde. De werkwijze was identiek: jonge moeders met kinderwagens werden door landgenoten op straat of in het park aangesproken over de mogelijkheid om kinderopvangtoeslag te krijgen. Daarbij werd verteld dat alle mensen met kinderen in Nederland aanspraak kunnen maken op de toeslag.

De bemiddelaars verzorgden de aanvragen met de privégegevens die zij van de vrouwen kregen. Omdat de belastingdienst tot voor kort de toeslagen met terugwerkende kracht tot maximaal 16 maanden uitbetaalde, konden de fraudeurs in korte tijd vele tienduizenden euro's op hun bankrekening ontvangen. In de meeste gevallen was het geld snel verdwenen, ontdekte de Fiod tijdens het onderzoek, uitgegeven aan vakanties, kleding en luxe artikelen, of gebruikt om schulden af te betalen.

Het onderzoek door de Fiod heeft in totaal meer 400 fraudegevallen aan het licht gebracht. In de komende weken zullen de grootste fraudeurs tijdens speciale themazittingen voor de politierechter verschijnen op verdenking van belastingfraude. De bemiddelaars van beide netwerken zullen later in het jaar voor de meervoudige kamer van de rechtbank worden gebracht.

http://www.parool.nl/paro(...)e-kinderopvang.dhtml

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 12-02-2013 02:31:46 (Uitleg niet nodig) ]
  maandag 11 februari 2013 @ 17:59:39 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122758179
En weer een reden om het hele subsidie- en toeslagencircus maar eens af te schaffen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 februari 2013 @ 18:16:01 #3
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_122758750
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
En weer een reden om het hele subsidie- en toeslagencircus maar eens af te schaffen.
Een hele goede reden. Ga er maar van uit dat die 6 miljoen het topje van de ijsberg is. Overheidsregeling = faal.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 11 februari 2013 @ 18:21:20 #4
19242 yavanna
Results may vary.
pi_122758959
Niet zo vreemd, met al jarenlang een zwaar falende overheid van eerst CDA/PvdA en daarna VVD en consorten, aan de macht welke zich enkel richten op eigenbelang. Wat dat betreft hebben ze wat gemeen met de frauderende aso burgers.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_122759416
konden de fraudeurs in korte tijd vele tienduizenden euro's op hun bankrekening ontvangen

En nu ?Terugbetalen ,zal moeilijk gaan denkt minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem .

Jammer maar helaas .

Elatik draaide er 30 miljoen door wegens wanbeleid ,daar word de deur ook nog voor opengehouden

Peanuts dit.

[ Bericht 22% gewijzigd door JerryLee op 11-02-2013 18:45:36 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122759734
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef JerryLee het volgende:
konden de fraudeurs in korte tijd vele tienduizenden euro's op hun bankrekening ontvangen

En nu ?Terugbetalen ,zal moeilijk gaan denkt minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem .

Jammer maar helaas .
Dichtdraaien dan maar die geldkraan. Geen enkele aanleiding om die moeders de komende jaren nog geld te geven, ze hebben al genoeg gestolen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_122759907
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef JerryLee het volgende:

Jammer maar helaas .
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dichtdraaien dan maar die geldkraan. Geen enkele aanleiding om die moeders de komende jaren nog geld te geven, ze hebben al genoeg gestolen.
Nee ,er is een mogelijkheid gegeven tot verdraaiing van de waarheid .
Misschien zou de controle iets beter mogen zijn ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122760021
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:48 schreef JerryLee het volgende:

[..]

[..]

Nee ,er is een mogelijkheid gegeven tot verdraaiing van de waarheid .
Misschien zou de controle iets beter mogen zijn ?
En ze er verder zonder enige vorm van straf mee weg laten komen?
pi_122760032
Slecht imago > status willen boosten met geld > geen baan vinden of willen (niet eens luiheid maar ook cultuur. Vrouwen die niet mogen werken van hun man) > fraude/criminaliteit > terug bij slecht imago.

Of wat ook gebeurd:

Geen geld hebben > wel veel kinderen, leningen, etc > geen tijd voor baan meer > fraude/criminaliteit > uitgeven aan kinderen, leningen, etc > terug bij geen geld hebben.
pi_122760193
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

En ze er verder zonder enige vorm van straf mee weg laten komen?
En Elatik dan ?
en al die bank ,,Jongens "?

400 gevallen dat is 15000 euro per geval ,ga er maar vanuit dat het terugvorderen het dubbele gaat kosten
  maandag 11 februari 2013 @ 18:57:44 #11
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122760210
Allemaal!
pi_122760386
quote:
Elatik draaide er 30 miljoen door wegens wanbeleid ,daar word de deur ook nog voor opengehouden
Het was dan ook niet Elatik, maar haar collega Princen die eigenmachtig de garantstelling voor muziekcentrum MuzyQ wijzigde van 9 miljoen euro in 26 miljoen.

(en 26 min 9 is 17 en geen 30)
pi_122760586
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:02 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Het was dan ook niet Elatik, maar haar collega Princen die eigenmachtig de garantstelling voor muziekcentrum MuzyQ wijzigde van 9 miljoen euro in 26 miljoen.

(en 26 min 9 is 17 en geen 30)
Dan heb ik de verkeerde bronnen geraadpleegd (Elsevier )
Feit blijft dat mevrouw herbenoemt is tot Voorzitter stadsdeel Oost
pi_122763558
Zijn deze Antillianen, Dominicanen Surinamers en whatever. niet juist slachtoffer?

Hoe ik het begrijp hebben ze onterecht een voorschot gekregen, dan moeten ze dat toch gewoon terugbetalen?
pi_122763811
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:05 schreef Ludd het volgende:
Zijn deze Antillianen, Dominicanen Surinamers en whatever. niet juist slachtoffer?

Hoe ik het begrijp hebben ze onterecht een voorschot gekregen, dan moeten ze dat toch gewoon terugbetalen?
Geen kinderen in de opvang hebben maar daar toch een vergoeding voor in de zak steken? Als je dat slachtoffers wil noemen dan ben ik Mickey Mouse.
pi_122764068
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen kinderen in de opvang hebben maar daar toch een vergoeding voor in de zak steken? Als je dat slachtoffers wil noemen dan ben ik Mickey Mouse.
Het zijn domme mensen natuurlijk, en ze hebben nergens in verdiept, dat kan je ze kwalijk nemen. Een deel zal bewust gefraudeerd hebben, maar veel zijn gewoon niet slimmer. Ze krijgen ook al vakantiegeld terwijl ze niet werken, dus als iemand ze aanspreekt dat ze nog meer geld van de belastingdienst kunnen krijgen geloven ze dat ook.

Voorbeeldje: iemand krijgt al jaren bijstand, maar geen televisie. Die hoort dan dat je dat ook nog gratis kunt krijgen uit een ander potje. Klinkt te mooi om waar te zijn, maar toch is het zo.
pi_122764406
Je kan in Nederland ook huursubsidie krijgen als je een koopwoning hebt, alleen moet je het daarna terugbetalen omdat het onterecht blijkt. :')
  maandag 11 februari 2013 @ 20:32:42 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122765240
En de bemiddelaars dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_122765664
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:32 schreef Re het volgende:
En de bemiddelaars dan?
Dat zijn de spreekwoordelijke spinnen in het web, die moeten ze er proberen tussenuit te pikken, want die steken dus een behoorlijk percentage in eigen zak. Geloof maar gerust dat de fiscus daar wat mannetjes op gaat zetten.
pi_122765922
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:32 schreef Re het volgende:
En de bemiddelaars dan?
Dát zijn de fraudeurs. Die weten donders goed hoe het werkt en dat die mensen er geen recht op hebben. Zij krijgen 50%, en die vrouwen moeten 100% terugbetalen.

Nou ja, van kale kippen valt weinig te plukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 11-02-2013 20:57:48 ]
pi_122766554
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:07 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Elsevier is inderdaad een verkeerde bron.
  maandag 11 februari 2013 @ 21:01:14 #22
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_122766919
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:55 schreef KwisatzHaderach het volgende:
Kutallochtonen :(
"Nederlanders hadden vroeger het geld gestolen en nu pakken wij het terug." Zullen ze waarschijnlijk denken. :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_122766994
quote:
14s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Elsevier is inderdaad een verkeerde bron.
Suggesties ?
pi_122768862
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:14 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het zijn domme mensen natuurlijk, en ze hebben nergens in verdiept, dat kan je ze kwalijk nemen. Een deel zal bewust gefraudeerd hebben, maar veel zijn gewoon niet slimmer. Ze krijgen ook al vakantiegeld terwijl ze niet werken, dus als iemand ze aanspreekt dat ze nog meer geld van de belastingdienst kunnen krijgen geloven ze dat ook.

Voorbeeldje: iemand krijgt al jaren bijstand, maar geen televisie. Die hoort dan dat je dat ook nog gratis kunt krijgen uit een ander potje. Klinkt te mooi om waar te zijn, maar toch is het zo.
Dat. Nouja en sommige zullen waarschijnlijk wel weten dat ze frauderen, maar hebben verder weinig notie van de gevolgen en wat voor kwaads ze aanrichten. Ze zullen het allang prettig vinden dat ze iets ruimer zitten om rond te komen. Vaak zijn die vrouwtjes/ tienermoeders ook niet echt rijk.
Of ze zijn gewoon gewend aan een enigzins crimineel wereldje, daar groeien ze misschien ook wel in op (hun omgeving enz).

Tis wel lullig als die vrouwen daarvoor nu keihard worden gestraft door ze torenhoge boetes te laten betalen of in de gevangenis te gooien. Denk dat zij en hun kinderen daar niet mee gebaat zijn en ze alleen maar weer meer vatbaar worden voor het criminele circuit, aangezien ze straks dus berooid op straat of in de gevangenis staan en geen baan meer kunnen krijgen want strafblad.
Mensen die weinig hebben om rond te komen en geen kansen hebben zijn vatbaarder voor criminaliteit. De vraag is dus of je er veel goed aan doet die vrouwen hard te straffen, kost je misschien in de toekomst juist weer meer geld...

Zou me vooral richten op de bemiddelaars en proberen daar terug te halen wat er terug te halen valt. Dat zijn i.m.o. de echte criminelen.

Maarja anderszijds maak ik me net als jullie boos om weer zoveel miljoen belastinggeld down the drain en heb ik ook geen zin voor de fouten van een ander op te draaien :(
pi_122768965
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dát zijn de fraudeurs. Die weten donders goed hoe het werkt en dat die mensen er geen recht op hebben. Zij krijgen 50%, en die vrouwen moeten 100% terugbetalen.

Nou ja, van kale kippen valt weinig te plukken.
Als je in het openbaar door een wildvreemde aangesproken wordt door iemand die je elke maand geld belooft in ruil voor een gedeelte van die opbrengst, dan weet je dat je verkeerd bezig bent.
Zelfs als je zo stom bent om te denken ermee weg te komen. Deze vrouwen zijn evengoed oplichters.
Verder kunnen ze precies aantonen hoeveel geld ze elke maand kregen van deze 'tussenpersonen' en ze zullen niet meer terug moeten betalen dan wat ze gekregen hebben. Behalve als een boete bij hun straf hoort, die zou dan ook terecht zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122769144
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:34 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Dat. Nouja en sommige zullen waarschijnlijk wel weten dat ze frauderen, maar hebben verder weinig notie van de gevolgen en wat voor kwaads ze aanrichten. Ze zullen het allang prettig vinden dat ze iets ruimer zitten om rond te komen. Vaak zijn die vrouwtjes/ tienermoeders ook niet echt rijk.
Of ze zijn gewoon gewend aan een enigzins crimineel wereldje, daar groeien ze misschien ook wel in op (hun omgeving enz).

Tis wel lullig als die vrouwen daarvoor nu keihard worden gestraft door ze torenhoge boetes te laten betalen of in de gevangenis te gooien. Denk dat zij en hun kinderen daar niet mee gebaat zijn en ze alleen maar weer meer vatbaar worden voor het criminele circuit, aangezien ze straks dus berooid op straat of in de gevangenis staan en geen baan meer kunnen krijgen want strafblad.
Mensen die weinig hebben om rond te komen en geen kansen hebben zijn vatbaarder voor criminaliteit. De vraag is dus of je er veel goed aan doet die vrouwen hard te straffen, kost je misschien in de toekomst juist weer meer geld...

Zou me vooral richten op de bemiddelaars en proberen daar terug te halen wat er terug te halen valt. Dat zijn i.m.o. de echte criminelen.

Maarja anderszijds maak ik me net als jullie boos om weer zoveel miljoen belastinggeld down the drain en heb ik ook geen zin voor de fouten van een ander op te draaien :(
Daar zal een rechter heus wel rekening mee houden en ze gespreid terug laten betalen over een lange periode. Verder zullen hiervoor eerder taakstraffen uitgedeeld worden dan gevangenisstraffen.
Een straf lijkt mij voor hun alleen niet meer dan logisch.

Edit: die moeders dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122771104
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:05 schreef Ludd het volgende:

Georganiseerde fraude...willens en wetens die toeslagen aanvragen zonder daadwerkelijk kinderen te hebben...het geld in hoog tempo opmaken aan vakanties en luxe goederen...

Ja, ik zou inderdaad maar snel Bureau Slachtofferhulp inschakelen voor die arme mensen. ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 11 februari 2013 @ 22:16:14 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122771208
Als we nu gewoon eens stoppen met de omverdeelellende en subsidies, en gewoon de lasten flink verlagen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122772308
quote:
"Hangende het onderzoek" (zoals dat zo mooi heet) zijn Elatik en Princen beiden op non-aktief gesteld totdat duidelijk was wie wat precies al dan niet samen met wie had gedaan.

Elatik bleek toen niet de verantwoordelijke persoon en is uiteindelijk alleen verweten dat ze niet zelf had moeten proberen te redderen maar meteen aan de bel had moeten trekken. Princen verdween uit de politiek en Elatik mocht weer aan de slag.

Ja, het is wat minder sensationeel dan dat ze (zoals sommigen beweerden) 30 miljoen zou hebben verduisterd, sorry. :P
pi_122773241
Ondernemerschap is goed te vinden bij allochtonen..
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_122775123
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:57 schreef Meki het volgende:
Meki :D
pi_122777217
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Als we nu gewoon eens stoppen met de omverdeelellende en subsidies, en gewoon de lasten flink verlagen..
Dit, duizendmaal dit!
Op dit moment ben ik een armoedzaaier die ongeveer 1300 bruto verdient daarvan betaal ik 275 inkomstenbelasting en krijg ik 250 terug in de vorm van subsidies. :')
Volgens mij is het goedkoper om desnoods uitkeringen te verhogen en dan dat hele circus af te schaffen.

Ontopic:
Denk dat die dames echt zo dom zijn en op hun eigen manier slachtoffer. Ik snap dat het de meeste mensen tegenstaat dat deze dames op vakantie gingen en luxe goederen gekocht hebben maar waarschijnlijk dachten ze er echt recht op te hebben, of hadden ze een kop in het zand mentaliteit. Maakt me dan ook een beetje bitter dat deze idioten zich hebben kunnen voortplanten.

[ Bericht 17% gewijzigd door sweetlady-o op 12-02-2013 00:51:23 ]
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_122777524
quote:
Hosselen is geen onderneming.
pi_122778039
de grootste fraude is natuurlijk dat ze dit land zijn binnen gekomen

en dit natuurlijk:

quote:
pi_122778301
Op zich wel grappig; zowel Toeslagen als de FIOD vallen onder de Nederlandse Belastingdienst. Zou houden ze zichzelf mooi aan het werk.
pi_122778320
Fraude is trouwens nog steeds mogelijk. Toeslagen controleert nu pas na een jaar of de Toeslag terecht was. Tegen die tijd kun je al een hoop geld binnen hebben geharkt. Het zal trouwens niet alleen met kinderopvangtoeslag gebeuren maar ook met de zorg- en de huurtoeslag. Grote buitenlandse criminaliteitsnetwerken sturen hun landgenoten naar Nederland zodat die hier een BSN aan kunnen vragen rn dan is het zoveel mogelijk toeslag cashen, want iedereen kan die toeslag aanvragen. Tegen de tijd dat de belastingdienst de toeslag komt terugvragen is de persoon allang weer terug naar zijn vaderland.
pi_122778328
quote:
Frauderen is geen ondernemersschap, drol.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 07:46:39 #38
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_122778559
Wat ik wel opvallend vind; fraude tot 100.000 euro per geval!
Je krijgt toeslag voor een uurtarief tot ongeveer ¤6,50; bij de laagste onkomens krijg je bij het eerste kind 90.7% vergoed (¤5,90), en bij een volgend kind 93.3% (¤6,06).

Om aan ¤100.000 toeslag per jaar te komen moet je dus ¤1923 per week krijgen, en dat komt neer op ¤48 per uur kinderopvang (40 uur/week max). Dan moet je dus 8 kinderen, fulltime, opgeven.

En er is niemand geweest bij de toeslagendienst die dat controleerde...?

quote:
Prima.
Neem je dan ook de gevolgen voor de economie voor je rekening?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_122778684
quote:
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?

Om dergelijke gevallen te voorkomen zou je de toeslag ook via de kdv's kunnen laten lopen in plaats van via de ouders.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:05:48 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_122778744
Altijd hetzelfde liedje. De deur wordt wagenwijd opengezet voor fraudeurs en om die reden komen goede regelingen in een kwaad daglicht te staan. Hetzelfde geldt voor pgb.

En in plaats om alles te doen om de fraude aan te pakken en te voorkomen, wordt uiteindelijk de geldkraan dichtgedraaid. Als ik kinderopvang aanvraag moet ik een contract meesturen van de opvang, alleen heeft niemand tijd en mogelijkheid om dat te controleren.
Vroeger ging het via de werkgevers. Voor de werkgevers niet leuk, maar daar werd het in ieder geval allemaal heel goed gecontroleerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:16:50 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122778834
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:13 schreef Ferdo het volgende:

Georganiseerde fraude...willens en wetens die toeslagen aanvragen zonder daadwerkelijk kinderen te hebben...het geld in hoog tempo opmaken aan vakanties en luxe goederen...

Ja, ik zou inderdaad maar snel Bureau Slachtofferhulp inschakelen voor die arme mensen. ;(
Zoals ik gisteravond zei, maar dat is op haast miraculeuze wijze verdwenen: lezen blijkt moeilijk.
Er waren namelijk wel kinderen. Er was geen opvang.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:32:55 #42
238326 Worteltjestaart
pi_122778979
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?
Dat is inderdaad iets wat iedereen die roept om versobering van kinderopvang even vergeet...

quote:
Om dergelijke gevallen te voorkomen zou je de toeslag ook via de kdv's kunnen laten lopen in plaats van via de ouders.
Onze toeslag loopt al direct via de kinderopvang, wij krijgen enkel een gespecificeerde rekening met het netto te betalen bedrag.
Echter, je moet als ouder nog steeds de gegevens doorgeven aan de BD. Dan zou de BD beter moeten controleren of het door de ouders opgegeven aantal uren en kinderen klopt, of de kinderopvangorganisatie moet dat doorgeven aan de BD (wat me ook niet echt een garantie op juistheid lijkt).
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_122779005
quote:

[..]

Ze kiezen toch zelf voor kinderen?
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen? Met vakantie plannen is het ook elk jaar weer hetzelfde; "jamaar ik heb kinderen dus ik kan alleen tijdens schoolvakanties weg".
Vorig jaar nog moest ik een week langer aan boord blijven omdat m'n collega's vrouw ging bevallen.
Ik heb daar een beetje genoeg van.
Als mensen huisdieren op 2 benen nemen moeten ze daar gewoon consequenties uit trekken vind ik.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:59:16 #44
238326 Worteltjestaart
pi_122779334
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:34 schreef niels0 het volgende:
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen?
Ah ja, daar gaan we weer.

Waarom moet ik betalen voor jouw ziektekosten als je ziek wordt?
Waarom moet ik betalen voor jouw huur/zorg/weetikveelwatvoortoeslag?
Waarom moet ik betalen voor wegen waar ík nooit op rijd maar jij wel?
Waarom moet ík betalen voor rioolwater wat jíj vies maakt?

Pleur toch op man.
pi_122779888
quote:

[..]

Ze kiezen toch zelf voor kinderen?
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen? Met vakantie plannen is het ook elk jaar weer hetzelfde; "jamaar ik heb kinderen dus ik kan alleen tijdens schoolvakanties weg".
Vorig jaar nog moest ik een week langer aan boord blijven omdat m'n collega's vrouw ging bevallen.
Als mensen huisdieren op 2 benen nemen moeten ze daar gewoon consequenties uit trekken vind ik.
Want die kinderen dienen verder geen enkel sociaal en economisch belang? Jij profiteert ook gewoon van het feit dat anderen kinderen hebben.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_122780017
Prima dat ze strafrechtelijk worden vervolgd, deze oplichters. Maar je zult zien dat er weer mini-strafjes worden uitgedeeld, zoals twee weken taarten bakken. Gretig wordt als argument aangevoerd dat de kinderen het anders zonder hun fantastische rolmodel moeten stellen.
pi_122780078
De straf zou toch minimaal het terugbetalen van het onterecht verkregen geld moeten zijn.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:40:21 #48
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_122780089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
De straf zou toch minimaal het terugbetalen van het onterecht verkregen geld moeten zijn.
Van een kale kip kun je niet plukken he.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_122780215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 07:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat ik wel opvallend vind; fraude tot 100.000 euro per geval!
Je krijgt toeslag voor een uurtarief tot ongeveer ¤6,50; bij de laagste onkomens krijg je bij het eerste kind 90.7% vergoed (¤5,90), en bij een volgend kind 93.3% (¤6,06).

Om aan ¤100.000 toeslag per jaar te komen moet je dus ¤1923 per week krijgen, en dat komt neer op ¤48 per uur kinderopvang (40 uur/week max). Dan moet je dus 8 kinderen, fulltime, opgeven.

En er is niemand geweest bij de toeslagendienst die dat controleerde...?

[..]

Prima.
Neem je dan ook de gevolgen voor de economie voor je rekening?
Het beleid dat is uitgestippeld op het ministerie is dat controle pas achteraf plaatsvindt en dat het tot die tijd allemaal automatisch moet gaan.
pi_122780220
quote:

[..]

Er zijn genoeg mogelijkheden te verzinnen.
pi_122780373
quote:

Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen?
Tsja, waarom moet ik betalen voor andermans AOW? Waarom moet ik betalen voor andermans bijstand? Waarom moet ik betalen voor andermans studie? Waarom moet ik betalen voor andermans hypotheekrenteaftrek? Waarom moet ik betalen voor andermans ziektekosten? Waarom moet ik betalen voor andermans huurtoeslag? Waarom moet ik betalen voor andersmans pensioen? Waarom moet ik betalen voor andermans wegen die ik als fietser nooit gebruik? Waarom moet ik betalen voor andermans door de gemeente gesubsieerde buurtfeesten waar ik nooit kom? Waarom moet ik betalen voor andermans salaris? Waarom moet ik betalen voor andersmans OV-kaart? Waarom moet ik betalen voor andermans werkloosheid? Waarom moet ik betalen voor andermans speciale behoeften in verband met een handicap? Waarom moet ik betalen voor andermans ouders? Waarom moet ik betalen voor andermans luiheid?

Omdat het nu eenmaal zo werkt in Nederland. Staat het je niet aan, dan rot je toch op?

quote:
Met vakantie plannen is het ook elk jaar weer hetzelfde; "jamaar ik heb kinderen dus ik kan alleen tijdens schoolvakanties weg".
Wil jij als kinderloze dan zo graag weg tijdens het hoogseizoen zodat je op vakantie het volle pand mag betalen?

quote:
Word ZZP'er!

quote:
Prima, als ik niet langer ruim de helft van mijn brutosalaris hoef af te staan aan anderen, wil ik dat ook prima doen!
pi_122780445
Beter zoeken we naar manieren om deze fraude te stoppen. Then again. Mijn moeder werkt op een AZC en heeft vorig jaar maandenlang allerlei bewijs gestuurd naar de Belastingdienst over fraude door asielzoekers met de voorlopige aanslag en toeslagen. Kreeg ze op een dag een mailtje van een vloermedewerker van de Belastingdienst die zei dat hij zich hier ook heel erg druk om had gemaakt binnen de Belastingdienst, maar dat hij op een dag een mailtje had gekregen van het ministerie met de mededeling dat hij zijn pogingen om de fraude tegen te gaan moest stoppen. Het zou allemaal te gevoelig liggen ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 09:58:51 ]
pi_122781050
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:30 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Want die kinderen dienen verder geen enkel sociaal en economisch belang? Jij profiteert ook gewoon van het feit dat anderen kinderen hebben.
Voorlopig heb ik er alleen maar last van.
pi_122781156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom moet ik betalen voor jouw ziektekosten als je ziek wordt?
Zelfde geldt voor jou. Dat is collectief.
quote:
Waarom moet ik betalen voor jouw huur/zorg/weetikveelwatvoortoeslag?
Slechts aanslag valt mij ten deel.
quote:
Waarom moet ik betalen voor wegen waar ík nooit op rijd maar jij wel?
Ik heb geen auto.
quote:
Waarom moet ík betalen voor rioolwater wat jíj vies maakt?
Zelfde geldt voor jou of douche jij nooit? Afwassen zeker ook niet en jij gaat zeker ook vast nooit naar het toilet?
quote:
Pleur toch op man.
Nee, en let aub een beetje op je taalgebruik.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:31:37 #55
238326 Worteltjestaart
pi_122781199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef niels0 het volgende:
Nee, en let aub een beetje op je taalgebruik.
Ik peins er niet over.
Dat godgruwelijke geklaag altijd van mensen die menen dat ze niet hoeven te betalen voor de gemeenschap komt me mijn strot uit.

Asociaal en abject, zoals ene heer Moszkowicz zou zeggen.
pi_122781256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:31 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik peins er niet over.
Dat godgruwelijke geklaag altijd van mensen die menen dat ze niet hoeven te betalen voor de gemeenschap komt me mijn strot uit.

Asociaal en abject, zoals ene heer Moszkowicz zou zeggen.
Het besluit om kinderen te nemen vloeit volgens mij voort uit egoïsme.
Voorts is de planeet al voldoende bevolkt lijkt me. Over asociaal en abject gesproken...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:35:41 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122781286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:34 schreef niels0 het volgende:

Het besluit om kinderen te nemen vloeit volgens mij voort uit egoïsme.
Voorts is de planeet al voldoende bevolkt lijkt me. Over asociaal en abject gesproken...
En wie moet er over pak 'm beet zestig jaar jouw demente reet afvegen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122781352
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

En wie moet er over pak 'm beet zestig jaar jouw demente reet afvegen?
Ervanuitgaande dat ik dement word zal dat niet iemand uit Nederland zijn.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:38:31 #59
346939 Janneke141
pi_122781360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
De beschaafdheid van een samenleving meet je af aan de manier waarop het met de zwakkeren omgaat. Als je bekijkt hoe onze samenleving met zijn geld smijt, zou je bijna zeggen dat 75% van de Nederlanders tot de zwakkeren behoort, en dat is natuurlijk niet waar. Dáár zit mijn probleem, niet in het feit dat ik moet betalen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:45:13 #60
238326 Worteltjestaart
pi_122781525
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:38 schreef niels0 het volgende:
Ervanuitgaande dat ik dement word zal dat niet iemand uit Nederland zijn.
Ah, je neemt het eerst even van de voordelen die o.a. het Nederlandse onderwijssysteem voor je in petto hebben, en als de kans er is laat je de rekening hier achter om je voordeeltje ergens anders te halen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
De beschaafdheid van een samenleving meet je af aan de manier waarop het met de zwakkeren omgaat. Als je bekijkt hoe onze samenleving met zijn geld smijt, zou je bijna zeggen dat 75% van de Nederlanders tot de zwakkeren behoort, en dat is natuurlijk niet waar. Dáár zit mijn probleem, niet in het feit dat ik moet betalen.
Overdrijven is een vak, maar ik snap je punt. Er is wel enigsins sprake van teveel aanpappen in Nederland.
Maar ik woon 100x liever in een land waar je weliswaar als welvarende meebetaalt aan het geluk van anderen, dan dat je als eventueel buiten je schuld om in de goot belandend, niet eens meer een dak boven je hoofd hebt en een boterham om je kind eten te geven.

Het hoeft niet door te slaan, maar enige sociale meevoelendheid met mensen die het minder hebben dan anderen is niet teveel gevraagd, toch?
pi_122781573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ah, je neemt het eerst even van de voordelen die o.a. het Nederlandse onderwijssysteem voor je in petto hebben, en als de kans er is laat je de rekening hier achter om je voordeeltje ergens anders te halen?
Beroepsopleidingen heb ik uit eigen zak betaalt. Ik woon niet in Nederland en toch betaal ik er inkomstenbelasting.
Ja, een echte profiteur ben ik.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:49:20 #62
346939 Janneke141
pi_122781625
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:45 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het hoeft niet door te slaan, maar enige sociale meevoelendheid met mensen die het minder hebben dan anderen is niet teveel gevraagd, toch?
Dat is prima, zoals je ook kan lezen in mijn post.
Er zijn nogal wat Nederlanders die het omdraaien. Ik heb minder dan hij, dus ik moet meer krijgen en hij moet dat betalen.

Totdat ze zelf eens meer hebben, dan zijn ze niet thuis.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:53:08 #63
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_122781745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:58 schreef Nielsch het volgende:
Beter zoeken we naar manieren om deze fraude te stoppen. Then again. Mijn moeder werkt op een AZC en heeft vorig jaar maandenlang allerlei bewijs gestuurd naar de Belastingdienst over fraude door asielzoekers met de voorlopige aanslag en toeslagen. Kreeg ze op een dag een mailtje van een vloermedewerker van de Belastingdienst die zei dat hij zich hier ook heel erg druk om had gemaakt binnen de Belastingdienst, maar dat hij op een dag een mailtje had gekregen van het ministerie met de mededeling dat hij zijn pogingen om de fraude tegen te gaan moest stoppen. Het zou allemaal te gevoelig liggen ofzo.
En dit soort waanzin mag wmb direct geforward worden naar bijv een Geenstijl.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_122781750
Ik ben helemaal voor een systeem waar zwakkeren worden geholpen maar dat mensen kinderen nemen en er vervolgens geen geld voor hebben slaat mijns inziens nergens op.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:57:24 #65
238326 Worteltjestaart
pi_122781851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:53 schreef niels0 het volgende:
Ik ben helemaal voor een systeem waar zwakkeren worden geholpen maar dat mensen kinderen nemen en er vervolgens geen geld voor hebben slaat mijns inziens nergens op.
Heb je enig idee wat kinderopvang kost, en wat de gevolgen zijn als je daar als overheid niet in ondersteunt?
pi_122781902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:57 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat kinderopvang kost, en wat de gevolgen zijn als je daar als overheid niet in ondersteunt?
Ik vind kinderopvang prima, alleen de bedragen die er worden gerekend vind ik buitensporig. Alsof ieder kind een persoonlijk begeleider op HBO niveau krijgt zoiets.
pi_122781998
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:01 schreef rakotto het volgende:

[..]

"Nederlanders hadden vroeger het geld gestolen en nu pakken wij het terug." Zullen ze waarschijnlijk denken. :')
Geef ze eens ongelijk :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:03:12 #68
238326 Worteltjestaart
pi_122782007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind kinderopvang prima, alleen de bedragen die er worden gerekend vind ik buitensporig. Alsof ieder kind een persoonlijk begeleider op HBO niveau krijgt zoiets.
Je hebt dus geen idee wat kinderopvang kost en hoe het geregeld is.
Prima, maar dan moet je er ook niet over oordelen.
pi_122782040
quote:

[..]

Als de HBO klassen wat kleiner waren de de begeleiding wat beter, hadden we nu ook niet zo'n gat tussen vraag en aanbod gehad in de arbeidsmarkt ;)
pi_122782177
quote:

[..]

Drie dagen kinderopvang kost 900 euro per maand. Ik betaal daar het meeste zelf van. Ouders op minimumloon kunnen dat echter niet. Moeten die maar stoppen met werken dan?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:09:27 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122782179
Het hele principe van de kinderopvangtoeslag is te absurd voor woorden, niet zozeer het feit dat de overheid meebetaalt, wel de manier waarop het geregeld is, het werkt aan alle kanten fraude in de hand.

Graag gewoon weer zo als 20 jaar geleden: Kinderdagverblijven die van de gemeente zijn, zodat ze geen private onderneming zijn die baat hebben bij hoge prijzen, en de ouderbijdrage inkomensafhankelijk.
Dan kost het weer stukken minder, en is het een stuk minder bewerkelijk en fraudegevoelig.

De kwaliteit van de kinderdagverblijven was toen ook een stuk beter dan nu, dus wat nou precies de vermeende winst van de privatisering en het geldschuifcircus van de toeslagen is, is me niet duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:12:46 #72
238326 Worteltjestaart
pi_122782266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:
De kwaliteit van de kinderdagverblijven was toen ook een stuk beter dan nu
Is dat echt zo?
Dat lijkt me hetzelfde als beweren dat auto's vroeger ook zónder ABS, airbags en autogordels konden rondrijden.

Goed pedagogisch geschoold personeel en een opvangruimte die is ingericht voor veilige opvang lijkt me niet iets om op te willen bezuinigen.
pi_122782296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:09 schreef Leandra het volgende:
Het hele principe van de kinderopvangtoeslag is te absurd voor woorden, niet zozeer het feit dat de overheid meebetaalt, wel de manier waarop het geregeld is, het werkt aan alle kanten fraude in de hand.

Graag gewoon weer zo als 20 jaar geleden: Kinderdagverblijven die van de gemeente zijn, zodat ze geen private onderneming zijn die baat hebben bij hoge prijzen, en de ouderbijdrage inkomensafhankelijk.
Dan kost het weer stukken minder, en is het een stuk minder bewerkelijk en fraudegevoelig.

De kwaliteit van de kinderdagverblijven was toen ook een stuk beter dan nu, dus wat nou precies de vermeende winst van de privatisering en het geldschuifcircus van de toeslagen is, is me niet duidelijk.
Over de kwaliteit kan ik niet veel zeggen (moet eerlijk zeggen dat ik daar nu wel gewoon erg tevreden over ben en dat ik niet zozeer inzie hoe het significant beter kan, maar okee).

De kinderopvangtoeslag is gewoon een nivelleringsmaatregel natuurlijk. Meer niet. Dat is op zich prima, ware het niet dat de minimumuur-toeslag de prijzen van het kinderdagverblijf enorm opdrijft. Kinderopvangorganisaties zullen hun prijs nooit onder de minimumvergoeding stellen (ze zouden wel gek zijn!). Voor ouders met een laag salaris boeit dit niet want die krijgen toch bijna alles vergoed. Ouders met een hoog inkomen zijn hier de dupe van omdat ze bijna alles zelf betalen.

Als iemand die bijna alle opvang zelf moet betalen zou het voor mijn beurs ook beter zijn als die hele toeslag (nivelleringsmaatregel) afgeschaft zal worden. De vraag naar opvang zal zo enorm dalen dat de prijs al snel onder het nettobedrag zal liggen dat ik nu betaal. Ouders in laagbetaalde banen stoppen met werken en maken zo de weg vrij voor werkloze MBO'ers, wat ook weer een hoop bijstand en WW scheelt. Al met al alleen maar voordelen. Echter, met de PvdA in het kabinet zal de nivellering alleen maar groter worden zonder dat het iets oplevert. Ja, voor de mensen die zogenaamd arm zijn is het fijn; die krijgen er geld bij.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 11:17:09 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:16:35 #74
238326 Worteltjestaart
pi_122782354
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:14 schreef Nielsch het volgende:
Kinderopvangorganisaties zullen hun prijs nooit onder de minimumvergoeding stellen (ze zouden wel gek zijn!).
*Meldt*

Onze kinderopvang kost bij een hele dag, per uur, mínder dan de max. vergoede drempel van de BD.
OK, het scheelt maar een paar cent, en als je ook halve dagen afneemt ga je er overheen (want een uur bij een halve dag afname is duurder dan bij een hele dag afname), maar er zijn dus wel organisaties die niet op de max zitten :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:16:47 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122782358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Is dat echt zo?
Dat lijkt me hetzelfde als beweren dat auto's vroeger ook zónder ABS, airbags en autogordels konden rondrijden.

Goed pedagogisch geschoold personeel en een opvangruimte die is ingericht voor veilige opvang lijkt me niet iets om op te willen bezuinigen.
Mijn oudste zat 18 jaar geleden op het kinderdagverblijf, maar toen was het allemaal geschoold personeel, geen stagiaires die een groep alleen moesten draaien enz.

Als ik lees wat er tegenwoordig bij een KDV werkt cq stage loopt, en hoe groot groepen soms zijn, dan was het destijds echt wel beter geregeld.

Staat wel tegenover dat het aantal beschikbare plekken zeer beperkt was, en dat het een drama was om een plek op een KDV te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122782451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn oudste zat 18 jaar geleden op het kinderdagverblijf, maar toen was het allemaal geschoold personeel, geen stagiaires die een groep alleen moesten draaien enz.
Onzin, in die tijd zullen ze ongetwijfeld ook stagiaires hebben gehad. Zo niet, dan vind ik het juist goed dat die er nu wel zijn. Die plekken dienen namelijk een sociaal-maatschappelijk en educatief nut. Bovendien zie ik echt nooit een stagiair alleen op de groep staan. Als dat wel zo zou zijn bij ons zou ik er bovendien ook wat van zeggen, bijvoorbeeld via de oudercommissie.

quote:
Als ik lees wat er tegenwoordig bij een KDV werkt cq stage loopt, en hoe groot groepen soms zijn, dan was het destijds echt wel beter geregeld.
Ah, je leest vooral. Lijkt me inderdaad een goede basis op je mening op te baseren. Ik heb niet het idee dat de groepen heel groot zijn en alle kinderen krijgen volgens mij genoeg persoonlijke aandacht, tenminste op het KDV van mijn dochter.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 11:21:04 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:22:21 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122782536
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin, in die tijd zullen ze ongetwijfeld ook stagiaires hebben gehad. Zo niet, dan vind ik het juist goed dat die er nu wel zijn. Bovendien zie ik echt nooit een stagiair alleen op de groep staan.

Je vergeet even dat het schoolsysteem toen wat anders in elkaar zat dan tegenwoordig, en dat een MBO-opleiding destijds niet voor meer dan de helft uit stage bestond, waar je tegenwoordig vrijwel het hele 3de en 4de jaar van de opleiding stage loopt, was de opleiding destijds grotendeels opleiding op school en ging je daarna werken... als je een diploma had.
quote:
Ah, je leest vooral. Lijkt me inderdaad een goede basis op je mening op te baseren. Ik heb niet het idee dat de groepen heel groot zijn en alle kinderen krijgen volgens mij genoeg persoonlijke aandacht, tenminste op het KDV van mijn dochter.
Ja, godzijdank hoeft mijn jongste niet naar een KDV.... maar gaat hij alleen 2 ochtenden naar de PSZ, waar ook alleen vaste, professionele, begeleidsters zijn, en niet de helft van de taak wordt uitbesteed door ouders een verplichte meeloopochtend te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:22:36 #78
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122782545
quote:
Dat dus, maar de overheid doet dat zo graag, afpakken en dan rondstrooien
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:23:19 #79
238326 Worteltjestaart
pi_122782568
quote:
Bovendien zie ik echt nooit een stagiair alleen op de groep staan. Als dat wel zo zou zijn bij ons zou ik er bovendien ook wat van zeggen, bijvoorbeeld via de oudercommissie.
Inderdaad, de wet Kinderopvang bepaalt dat er altijd geschoold personeel op de groep moet staan, en bepaalt ook hoeveel kinderen maximaal toegestaan zijn bij een bepaalde hoeveelheid professionele krachten.
Daar niet aan voldoen is een flinke doodzonde, en kan ze hun landelijke registratie kosten.
pi_122782928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:54 schreef Nielsch het volgende:
Tsja, waarom moet ik betalen voor andermans AOW?
Omdat je die zelf ook gaat krijgen
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans bijstand?
Beschaving en bestrijding van armoede/criminaliteit.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans studie?
Heb je zelf ook gehad.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans hypotheekrenteaftrek?
Ben ik het niet mee eens inderdaad.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans ziektekosten?
Kun je zelf ook op rekenen als je ziek wordt.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans huurtoeslag?
Omdat woningen te duur zijn. Mensen moeten ergens wonen.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andersmans pensioen?
Hoef je niet, die mensen hebben dat zelf opgebouwd.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans wegen die ik als fietser nooit gebruik?
Vreemd inderdaad maar de wegenbelasting is behoorlijk dekkend naar mijn weten.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans door de gemeente gesubsieerde buurtfeesten waar ik nooit kom?
Vreemd inderdaad.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans salaris?
Ambtenaren heb je nou eenmaal nodig. Het mag wel wat minder.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andersmans OV-kaart?
Beter zou zijn, betaalbare woonruimte voor studenten nabij school.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans werkloosheid?
WW is een soort van verzekeringskwestie. Vroeger was er zelfs een aparte premie.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans speciale behoeften in verband met een handicap?
Beschaving.
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans ouders?
Vreemd inderdaad
quote:
Waarom moet ik betalen voor andermans luiheid?
Ja, waarom eigenlijk?
quote:
Staat het je niet aan, dan rot je toch op?
Ik ben al weg maar mag nog steeds betalen.
quote:
Wil jij als kinderloze dan zo graag weg tijdens het hoogseizoen zodat je op vakantie het volle pand mag betalen?
Hangt er van af waar heen. Die rijen op Schiphol zijn trouwens wel irritant tijdens het hoogseizoen.
quote:
Word ZZP'er!
Kon dat maar in mijn branche.
pi_122783146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:22 schreef Leandra het volgende:

waar je tegenwoordig vrijwel het hele 3de en 4de jaar van de opleiding stage loopt, was de opleiding destijds grotendeels opleiding op school en ging je daarna werken... als je een diploma had.
Nou lekker dan, vroeger kreeg je dus mensen als zelfstandig begeleider op de groep die nooit echt stage hadden gelopen. Nee, dat zal goed zijn voor de kwaliteit inderdaad.

quote:
Ja, godzijdank hoeft mijn jongste niet naar een KDV.... maar gaat hij alleen 2 ochtenden naar de PSZ, waar ook alleen vaste, professionele, begeleidsters zijn, en niet de helft van de taak wordt uitbesteed door ouders een verplichte meeloopochtend te geven.
Mens, waar heb je het over?

Juist uit mijn eigen tijd op de PSZ kan ik me nog herinneren dat er vooral vaak ouders op de groepen waren die dingen moesten doen (zoals mijn moeder).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 11:40:44 ]
pi_122783234
Net nog even een foto van het oude KDV van mijn vrouw bekeken, toen ze daar 31 jaar geleden op zat. Daar tel ik toch echt meer kindjes op de foto dan er nu op de groep van mijn dochter zitten.
pi_122783324
Toch wel triest dat Leandra hier altijd een beetje overkomt als 'oma vertelt...' maar ondertussen heeft ze nog wel een jong kind op de PSZ.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:47:08 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122783389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:45 schreef Nielsch het volgende:
Toch wel triest dat Leandra hier altijd een beetje overkomt als 'oma vertelt...' maar ondertussen heeft ze nog wel een jong kind op de PSZ.
Tsja, ik heb er 2; een van 21 en een van 2, dus dan kun je behoorlijk vergelijken hoe het was in de jaren 90 en nu.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122783427
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, ik heb er 2; een van 21 en een van 2, dus dan kun je behoorlijk vergelijken hoe het was in de jaren 90 en nu.
Ja oma, vertel nog eens over vroeger, toen alles beter was... ah toe!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:49:57 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122783491
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou lekker dan, vroeger kreeg je dus mensen als zelfstandig begeleider op de groep die nooit echt stage hadden gelopen. Nee, dat zal goed zijn voor de kwaliteit inderdaad.
Er stonden iig geen meisjes van 19 op de groep, alle medewerkers waren 21+
quote:
[..]

Mens, waar heb je het over?

Juist uit mijn eigen tijd op de PSZ kan ik me nog herinneren dat er vooral vaak ouders op de groepen waren die dingen moesten doen (zoals mijn moeder).
Er is een verschil tussen ouders die als extra meelopen, en ouders die meelopen in plaats van een professionele kracht, je snapt toch zelf ook wel dat het een een andere lading heeft dan het ander?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:50:36 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122783512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja oma, vertel nog eens over vroeger, toen alles beter was... ah toe!
Blaat..... weet je zelf ook wel :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122784183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:

Er stonden iig geen meisjes van 19 op de groep, alle medewerkers waren 21+
Alsof dat iets zegt. Ik ken capabelen van 18 en incapabelen van 25.

quote:
Er is een verschil tussen ouders die als extra meelopen, en ouders die meelopen in plaats van een professionele kracht, je snapt toch zelf ook wel dat het een een andere lading heeft dan het ander?
Ik heb op het KDV echt nog nooit ouders gezien die meelopen in wat voor rol dan ook (in plaats van of extra). Ja, alleen op feestdagen als er pannenkoeken gebakken moeten worden enzo. Maar dat is nooit verplicht. Ik weet dus ook niet waar je dat vandaan haalt.
pi_122784196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Blaat..... weet je zelf ook wel :W
Nou, ik zie je ook wel eens in andere topics opduiken en dan lijk je net op Robijn48. Is dat je zus ofzo?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:30:26 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122784621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:14 schreef Nielsch het volgende:

Ik heb op het KDV echt nog nooit ouders gezien die meelopen in wat voor rol dan ook (in plaats van of extra). Ja, alleen op feestdagen als er pannenkoeken gebakken moeten worden enzo. Maar dat is nooit verplicht. Ik weet dus ook niet waar je dat vandaan haalt.
Dat ging dan ook niet over het KDV maar over de PSZ....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122784672
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ging dan ook niet over het KDV maar over de PSZ....
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:22 schreef Leandra het volgende:

Hiermee impliceerde je toch echt dat het juist op het KDV een normale gang van zaken is, terwijl ik die echt nog nooit tegen ben gekomen op de drie KDV's waar ik te maken mee heb gehad.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:32:16 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122784679
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou, ik zie je ook wel eens in andere topics opduiken en dan lijk je net op Robijn48. Is dat je zus ofzo?
Ja gut, ik post forumbreed, dan kom ik wel eens ergens, en over sommige dingen heb ik niet alleen een mening, maar ook nog ervaring, het kan verkeren, en in dit geval kan ik behoorlijk vergelijken, als moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122784702
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja gut, ik post forumbreed, dan kom ik wel eens ergens, en over sommige dingen heb ik niet alleen een mening, maar ook nog ervaring, het kan verkeren, en in dit geval kan ik behoorlijk vergelijken, als moeder.
Ja, ervaring uit een boekje zoals jezelf net ook al aangaf. Zo heb ik ook ervaring met ruimtereizen, hartchirurgie en AIDS.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:34:01 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122784728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[..]

Hiermee impliceerde je toch echt dat het juist op het KDV een normale gang van zaken is, terwijl ik die echt nog nooit tegen ben gekomen op de drie KDV's waar ik te maken mee heb gehad.
Nee, dat ging specifiek over de PSZ waar mijn jongste heengaat, dat daar niet de helft van de taken wordt uitbesteed aan ouders, wat op een hoop peuterspeelzalen wel gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122784755
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat ging specifiek over de PSZ waar mijn jongste heengaat, dat daar niet de helft van de taken wordt uitbesteed aan ouders, wat op een hoop peuterspeelzalen wel gebeurt.
okee wat jij wil joh
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:36:03 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122784796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, ervaring uit een boekje zoals jezelf net ook al aangaf. Zo heb ik ook ervaring met ruimtereizen, hartchirurgie en AIDS.
Uit een boekje? Dus alles wat op FOK! over het onderwerp gepost wordt is nonsens, alles wat ik van andere ouders hoor is onwaar?
Het is alleen maar waar als je het zelf als ouder hebt kunnen beoordelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122784816
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit een boekje? Dus alles wat op FOK! over het onderwerp gepost wordt is nonsens, alles wat ik van andere ouders hoor is onwaar?
Het is alleen maar waar als je het zelf als ouder hebt kunnen beoordelen?
FOK! en andere zeuroma's zou ik inderdaad geen goede bronnen willen noemen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:38:24 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122784866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

FOK! en andere zeuroma's zou ik inderdaad geen goede bronnen willen noemen.
Alleen eigen ervaring als ouder dus?
Dan hebben we bij deze vastgesteld dat jij geen flauw idee van de kwaliteit van de kinderdagverblijven begin jaren 90 hebt, en daar ook niet over kunt oordelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_122785012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:14 schreef Nielsch het volgende:

Over de kwaliteit (van toen...) kan ik niet veel zeggen
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen eigen ervaring als ouder dus?
Dan hebben we bij deze vastgesteld dat jij geen flauw idee van de kwaliteit van de kinderdagverblijven begin jaren 90 hebt, en daar ook niet over kunt oordelen.
Dat heb ik ruim een uur geleden al aangeven, dus die moeite van het vaststellen had je je kunnen besparen. Ik claim ook nergens dat het destijds beter of slechter was, zoals jij wel doet.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:45:05 #100
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_122785080
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:47 schreef Good_Luck het volgende:
die kon oplopen tot meer dan 100.000 euro per gezin
Het meest schokkende uit dit hele bericht voor mij...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_122787560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is prima, zoals je ook kan lezen in mijn post.
Er zijn nogal wat Nederlanders die het omdraaien. Ik heb minder dan hij, dus ik moet meer krijgen en hij moet dat betalen.

Totdat ze zelf eens meer hebben, dan zijn ze niet thuis.
Daar gaat het hier toch niet om?
Wanneer iemand niet genoeg inkomen heeft en de regering de vrouwen aan het werk willen hebben, heb ik er geen problemen mee dat ze korting krijgen om ze aan het werk te kunnen houden
quote:
Hoewel zij geen kinderen op de opvang hadden, ontvingen zij daarvoor wel de overheidsbijdrage,
Dit is gewoon fraude
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')