Een hele goede reden. Ga er maar van uit dat die 6 miljoen het topje van de ijsberg is. Overheidsregeling = faal.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
En weer een reden om het hele subsidie- en toeslagencircus maar eens af te schaffen.
Dichtdraaien dan maar die geldkraan. Geen enkele aanleiding om die moeders de komende jaren nog geld te geven, ze hebben al genoeg gestolen.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef JerryLee het volgende:
konden de fraudeurs in korte tijd vele tienduizenden euro's op hun bankrekening ontvangen
En nu ?Terugbetalen ,zal moeilijk gaan denkt minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem .
Jammer maar helaas .
quote:Op maandag 11 februari 2013 18:33 schreef JerryLee het volgende:
konden de fraudeurs in korte tijd vele tienduizenden euro's op hun bankrekening ontvangen
En nu ?Terugbetalen ,zal moeilijk gaan denkt minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem .
Jammer maar helaas .
Nee ,er is een mogelijkheid gegeven tot verdraaiing van de waarheid .quote:Op maandag 11 februari 2013 18:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dichtdraaien dan maar die geldkraan. Geen enkele aanleiding om die moeders de komende jaren nog geld te geven, ze hebben al genoeg gestolen.
En ze er verder zonder enige vorm van straf mee weg laten komen?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:48 schreef JerryLee het volgende:
[..]
[..]
Nee ,er is een mogelijkheid gegeven tot verdraaiing van de waarheid .
Misschien zou de controle iets beter mogen zijn ?
En Elatik dan ?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
En ze er verder zonder enige vorm van straf mee weg laten komen?
Het was dan ook niet Elatik, maar haar collega Princen die eigenmachtig de garantstelling voor muziekcentrum MuzyQ wijzigde van 9 miljoen euro in 26 miljoen.quote:Elatik draaide er 30 miljoen door wegens wanbeleid ,daar word de deur ook nog voor opengehouden
Dan heb ik de verkeerde bronnen geraadpleegd (Elsevier )quote:Op maandag 11 februari 2013 19:02 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Het was dan ook niet Elatik, maar haar collega Princen die eigenmachtig de garantstelling voor muziekcentrum MuzyQ wijzigde van 9 miljoen euro in 26 miljoen.
(en 26 min 9 is 17 en geen 30)
Geen kinderen in de opvang hebben maar daar toch een vergoeding voor in de zak steken? Als je dat slachtoffers wil noemen dan ben ik Mickey Mouse.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:05 schreef Ludd het volgende:
Zijn deze Antillianen, Dominicanen Surinamers en whatever. niet juist slachtoffer?
Hoe ik het begrijp hebben ze onterecht een voorschot gekregen, dan moeten ze dat toch gewoon terugbetalen?
Het zijn domme mensen natuurlijk, en ze hebben nergens in verdiept, dat kan je ze kwalijk nemen. Een deel zal bewust gefraudeerd hebben, maar veel zijn gewoon niet slimmer. Ze krijgen ook al vakantiegeld terwijl ze niet werken, dus als iemand ze aanspreekt dat ze nog meer geld van de belastingdienst kunnen krijgen geloven ze dat ook.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen kinderen in de opvang hebben maar daar toch een vergoeding voor in de zak steken? Als je dat slachtoffers wil noemen dan ben ik Mickey Mouse.
Dat zijn de spreekwoordelijke spinnen in het web, die moeten ze er proberen tussenuit te pikken, want die steken dus een behoorlijk percentage in eigen zak. Geloof maar gerust dat de fiscus daar wat mannetjes op gaat zetten.quote:
Dát zijn de fraudeurs. Die weten donders goed hoe het werkt en dat die mensen er geen recht op hebben. Zij krijgen 50%, en die vrouwen moeten 100% terugbetalen.quote:
Elsevier is inderdaad een verkeerde bron.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:07 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Dan heb ik de verkeerde bronnen geraadpleegd (Elsevier )
Feit blijft dat mevrouw herbenoemt is tot Voorzitter stadsdeel Oost
"Nederlanders hadden vroeger het geld gestolen en nu pakken wij het terug." Zullen ze waarschijnlijk denken.quote:
Suggesties ?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:55 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Elsevier is inderdaad een verkeerde bron.
Dat. Nouja en sommige zullen waarschijnlijk wel weten dat ze frauderen, maar hebben verder weinig notie van de gevolgen en wat voor kwaads ze aanrichten. Ze zullen het allang prettig vinden dat ze iets ruimer zitten om rond te komen. Vaak zijn die vrouwtjes/ tienermoeders ook niet echt rijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:14 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het zijn domme mensen natuurlijk, en ze hebben nergens in verdiept, dat kan je ze kwalijk nemen. Een deel zal bewust gefraudeerd hebben, maar veel zijn gewoon niet slimmer. Ze krijgen ook al vakantiegeld terwijl ze niet werken, dus als iemand ze aanspreekt dat ze nog meer geld van de belastingdienst kunnen krijgen geloven ze dat ook.
Voorbeeldje: iemand krijgt al jaren bijstand, maar geen televisie. Die hoort dan dat je dat ook nog gratis kunt krijgen uit een ander potje. Klinkt te mooi om waar te zijn, maar toch is het zo.
Als je in het openbaar door een wildvreemde aangesproken wordt door iemand die je elke maand geld belooft in ruil voor een gedeelte van die opbrengst, dan weet je dat je verkeerd bezig bent.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dát zijn de fraudeurs. Die weten donders goed hoe het werkt en dat die mensen er geen recht op hebben. Zij krijgen 50%, en die vrouwen moeten 100% terugbetalen.
Nou ja, van kale kippen valt weinig te plukken.
Daar zal een rechter heus wel rekening mee houden en ze gespreid terug laten betalen over een lange periode. Verder zullen hiervoor eerder taakstraffen uitgedeeld worden dan gevangenisstraffen.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:34 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Dat. Nouja en sommige zullen waarschijnlijk wel weten dat ze frauderen, maar hebben verder weinig notie van de gevolgen en wat voor kwaads ze aanrichten. Ze zullen het allang prettig vinden dat ze iets ruimer zitten om rond te komen. Vaak zijn die vrouwtjes/ tienermoeders ook niet echt rijk.
Of ze zijn gewoon gewend aan een enigzins crimineel wereldje, daar groeien ze misschien ook wel in op (hun omgeving enz).
Tis wel lullig als die vrouwen daarvoor nu keihard worden gestraft door ze torenhoge boetes te laten betalen of in de gevangenis te gooien. Denk dat zij en hun kinderen daar niet mee gebaat zijn en ze alleen maar weer meer vatbaar worden voor het criminele circuit, aangezien ze straks dus berooid op straat of in de gevangenis staan en geen baan meer kunnen krijgen want strafblad.
Mensen die weinig hebben om rond te komen en geen kansen hebben zijn vatbaarder voor criminaliteit. De vraag is dus of je er veel goed aan doet die vrouwen hard te straffen, kost je misschien in de toekomst juist weer meer geld...
Zou me vooral richten op de bemiddelaars en proberen daar terug te halen wat er terug te halen valt. Dat zijn i.m.o. de echte criminelen.
Maarja anderszijds maak ik me net als jullie boos om weer zoveel miljoen belastinggeld down the drain en heb ik ook geen zin voor de fouten van een ander op te draaien
Georganiseerde fraude...willens en wetens die toeslagen aanvragen zonder daadwerkelijk kinderen te hebben...het geld in hoog tempo opmaken aan vakanties en luxe goederen...quote:Op maandag 11 februari 2013 20:05 schreef Ludd het volgende:
Zijn deze Antillianen, Dominicanen Surinamers en whatever. niet juist slachtoffer?
Hoe ik het begrijp hebben ze onterecht een voorschot gekregen, dan moeten ze dat toch gewoon terugbetalen?
"Hangende het onderzoek" (zoals dat zo mooi heet) zijn Elatik en Princen beiden op non-aktief gesteld totdat duidelijk was wie wat precies al dan niet samen met wie had gedaan.quote:Dan heb ik de verkeerde bronnen geraadpleegd (Elsevier )
Feit blijft dat mevrouw herbenoemt is tot Voorzitter stadsdeel Oost
Mekiquote:Op maandag 11 februari 2013 22:57 schreef Meki het volgende:
Ondernemerschap is goed te vinden bij allochtonen..
Dit, duizendmaal dit!quote:Op maandag 11 februari 2013 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Als we nu gewoon eens stoppen met de omverdeelellende en subsidies, en gewoon de lasten flink verlagen..
Hosselen is geen onderneming.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:57 schreef Meki het volgende:
quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
En weer een reden om het hele subsidie- en toeslagencircus maar eens af te schaffen.
Frauderen is geen ondernemersschap, drol.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:57 schreef Meki het volgende:
Prima.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?quote:Op maandag 11 februari 2013 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Zoals ik gisteravond zei, maar dat is op haast miraculeuze wijze verdwenen: lezen blijkt moeilijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:13 schreef Ferdo het volgende:
Georganiseerde fraude...willens en wetens die toeslagen aanvragen zonder daadwerkelijk kinderen te hebben...het geld in hoog tempo opmaken aan vakanties en luxe goederen...
Ja, ik zou inderdaad maar snel Bureau Slachtofferhulp inschakelen voor die arme mensen.
Dat is inderdaad iets wat iedereen die roept om versobering van kinderopvang even vergeet...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?
Onze toeslag loopt al direct via de kinderopvang, wij krijgen enkel een gespecificeerde rekening met het netto te betalen bedrag.quote:Om dergelijke gevallen te voorkomen zou je de toeslag ook via de kdv's kunnen laten lopen in plaats van via de ouders.
Ze kiezen toch zelf voor kinderen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zonder toeslag is de kinderopvang onbetaalbaar voor 90% van de ouders, welke oplossing stel je dan voor?
Ah ja, daar gaan we weer.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:34 schreef niels0 het volgende:
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen?
Want die kinderen dienen verder geen enkel sociaal en economisch belang? Jij profiteert ook gewoon van het feit dat anderen kinderen hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:34 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ze kiezen toch zelf voor kinderen?
Waarom moet ik betalen voor andermans kinderen? Met vakantie plannen is het ook elk jaar weer hetzelfde; "jamaar ik heb kinderen dus ik kan alleen tijdens schoolvakanties weg".
Vorig jaar nog moest ik een week langer aan boord blijven omdat m'n collega's vrouw ging bevallen.
Ik heb daar een beetje genoeg van.
Als mensen huisdieren op 2 benen nemen moeten ze daar gewoon consequenties uit trekken vind ik.
Van een kale kip kun je niet plukken he.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:39 schreef DroogDok het volgende:
De straf zou toch minimaal het terugbetalen van het onterecht verkregen geld moeten zijn.
Het beleid dat is uitgestippeld op het ministerie is dat controle pas achteraf plaatsvindt en dat het tot die tijd allemaal automatisch moet gaan.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat ik wel opvallend vind; fraude tot 100.000 euro per geval!
Je krijgt toeslag voor een uurtarief tot ongeveer ¤6,50; bij de laagste onkomens krijg je bij het eerste kind 90.7% vergoed (¤5,90), en bij een volgend kind 93.3% (¤6,06).
Om aan ¤100.000 toeslag per jaar te komen moet je dus ¤1923 per week krijgen, en dat komt neer op ¤48 per uur kinderopvang (40 uur/week max). Dan moet je dus 8 kinderen, fulltime, opgeven.
En er is niemand geweest bij de toeslagendienst die dat controleerde...?
[..]
Prima.
Neem je dan ook de gevolgen voor de economie voor je rekening?
Er zijn genoeg mogelijkheden te verzinnen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Om dergelijke gevallen te voorkomen zou je de toeslag ook via de kdv's kunnen laten lopen in plaats van via de ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |