Ik zie het helemaal gebeurenquote:Op maandag 11 februari 2013 12:18 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mooi.
Nu dat hele circus opheffen.
Atheïsme FTW!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ok stelletje hokboeren
Arie Boomsmaquote:Op maandag 11 februari 2013 12:28 schreef Hexagon het volgende:
Zijn er eigenlijk al favorieten bij de kardinalen waar zijn opvolger bij zit?
Bram van der Vlugtquote:Op maandag 11 februari 2013 12:28 schreef Hexagon het volgende:
Verre van, daarnaast is het een sterk merk met een logo dat iedereen kent.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:29 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Prima. Een paus welke kindmisbruikers de hand boven het hoofd houdt en deze als straf slechts een andere functie toewijst schiet zijn doel een beetje voorbij. Is het Vaticaan overigens niet bijna failliet?
Iedereen kent het Vaticaan maar het logo met de sleuteltjes denk ik wat minder hoor.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verre van, daarnaast is het een sterk merk met een logo dat iedereen kent.
Swastika, toch?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verre van, daarnaast is het een sterk merk met een logo dat iedereen kent.
Ik denk dat het Vaticaan echt geld tot aan zijn knieën heeftquote:Op maandag 11 februari 2013 12:29 schreef Muscle.N3rd het volgende:
Prima. Een paus welke kindmisbruikers de hand boven het hoofd houdt en deze als straf slechts een andere functie toewijst schiet zijn doel een beetje voorbij. Is het Vaticaan overigens niet bijna failliet?
quote:Hierbij een al eerder geplaatste link over de profetie van St. Malachy aangaande de laatste paus.
De laatste van zijn profetieën heeft betrekking op het einde van de maatschappij zoals wij die nu kennen, en is als volgt:
“De 112de paus zal Petrus de Romein zijn, in een tijd van vele verdrukkingen. Daarna zal Rome vernietigd worden en de ontzagwekkende Rechter zal de mensen oordelen. Het Einde (de Oordeelsdag).”
Kwestie van de Vaticaanwatchers in de gaten houden. Rik Torfs zal in ieder geval wel snel in de mediaz opduiken.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:28 schreef Hexagon het volgende:
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:35 schreef ender_xenocide het volgende:
ohoh, dit gaan de doemdenkers leuk vinden, nu krijg de 112de paus....
[..]
Jajaj laat maar komenquote:Op maandag 11 februari 2013 12:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De volgende paus is de laatste paus. Hij wilt er bij zijn bij de einde der tijden en niet wachten tot z'n dood voor de volgende paus.
Ja, ik zal hem ook echt gaan missen, als kiespijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:37 schreef Jian het volgende:
Wat jammer, ik vond het wel een geschikte paus, sympathieke kerel ook lijkt me. Maar goed er is een tijd van komen een tijd van gaan, we zullen hem missen als het zover is!
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:37 schreef Jian het volgende:
Wat jammer, ik vond het wel een geschikte paus, sympathieke kerel ook lijkt me. Maar goed er is een tijd van komen een tijd van gaan, we zullen hem missen als het zover is!
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:38 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, ik zal hem ook echt gaan missen, als kiespijn.
Eindelijk het einde van het vaticaan?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:35 schreef ender_xenocide het volgende:
ohoh, dit gaan de doemdenkers leuk vinden, nu krijg de 112de paus....
[..]
'als Beatrix het kan flikken, kunnen wij het ook'quote:Op maandag 11 februari 2013 12:39 schreef freako het volgende:
Wel praktisch om het nu te doen. Kan de nieuwe paus mooi zijn debuut maken met de komende Paasdagen.
Welnee de grootste doofpotten ter wereld staan in Vaticaanstad.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:09 schreef Libris het volgende:
[..]
Of Vatileaks? Komt er iets schokkends naar buiten?
Dit is een grap, toch?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:37 schreef Jian het volgende:
Ik zou het nieuwe talent voorzichtig brengen, eerst maar eens een kwartiertje invallen.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:39 schreef freako het volgende:
Wel praktisch om het nu te doen. Kan de nieuwe paus mooi zijn debuut maken met de komende Paasdagen.
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:41 schreef Infection het volgende:
Zojuist is de officiele reden van aftreden bekend gemaakt:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:39 schreef CherryLips het volgende:
Hopelijk is die volgende niet zo lelijk. Staat wat charmanter op de souvenirs.
bij je lokale vereniging van kindermis... uhhhh nietquote:
'She stole my thunder!'quote:Op maandag 11 februari 2013 12:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
'als Beatrix het kan flikken, kunnen wij het ook'
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:37 schreef Jian het volgende:
Ik was ook fan. Maar ik vind dan ook dat een paus een conservatie ouwe zak moet zijn en het idee dat hij 'met zijn tijd mee moet gaan' nogal belachelijk.quote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:41 schreef Infection het volgende:
Zojuist is de officiele reden van aftreden bekend gemaakt:
[ afbeelding ]
Nou, dit dus!quote:Op maandag 11 februari 2013 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik was ook fan. Maar ik vind dan ook dat een paus een conservatie ouwe zak moet zijn en het idee dat hij 'met zijn tijd mee moet gaan' nogal belachelijk.
twitter:TheTweetOfGod twitterde op maandag 11-02-2013 om 12:43:05His Holiness Pope Benedict XVI, you are a pussy. reageer retweet
quote:
Hoezo mag een paus niet met de tijd meegaan? De hele wereld om de kerk heen doet het wel.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik was ook fan. Maar ik vind dan ook dat een paus een conservatie ouwe zak moet zijn en het idee dat hij 'met zijn tijd mee moet gaan' nogal belachelijk.
Ok, duidelijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De geestelijk leider van de grootste religie (denk ik) ter wereld treed vrijwillig terug, iets wat al een jaar of 600 niet meer gebeurd is, waardoor er dus een vervanging moet komen voor de hoogste positie binnen de katholieke kerk vind jij niet nieuwswaardig? Wat vind jij dan precies wél nieuwswaardig?quote:
Omdat ze dus een boek aanhangen en niet zomaar zelf mogen aanpassen?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Hoezo mag een paus niet met de tijd meegaan? De hele wereld om de kerk heen doet het wel.
De mening van Sterretje na Sterren Dansen op het IJs?quote:Op maandag 11 februari 2013 12:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De geestelijk leider van de grootste religie (denk ik) ter wereld treed vrijwillig terug, iets wat al een jaar of 600 niet meer gebeurd is, waardoor er dus een vervanging komen voor de hoogste positie binnen de katholieke kerk vind jij niet nieuwswaardig? Wat vind jij dan precies wél nieuwswaardig?
Benedictus IX en Gregorius VI ook (1045, 1046)quote:Op maandag 11 februari 2013 12:02 schreef Libris het volgende:
Kan 2 keer vinden dat een paus is afgetreden:
Celestinus - Pietro del Murrone in 1294
Gregorius XII - Angelo Correr in 1415
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pausen
Als dat waar was waren alle Katholieken Joods.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:55 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omdat ze dus een boek aanhangen en niet zomaar zelf mogen aanpassen?
En toch staat er nog steeds in het bericht dat de laatste paus is afgetreden op 1294.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:02 schreef Libris het volgende:
Kan 2 keer vinden dat een paus is afgetreden:
Celestinus - Pietro del Murrone in 1294
Gregorius XII - Angelo Correr in 1415
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_pausen
Nope, bericht op FP heb ik aangepastquote:Op maandag 11 februari 2013 13:01 schreef baaart het volgende:
[..]
En toch staat er nog steeds in het bericht dat de laatste paus is afgetreden op 1294.
Die van 1415 schijnt niet helemaal vrijwillig te zijn geweest.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:01 schreef baaart het volgende:
[..]
En toch staat er nog steeds in het bericht dat de laatste paus is afgetreden op 1294.
Die zijn niet afgetreden, die zijn afgezet.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Benedictus IX en Gregorius VI ook (1045, 1046)
Zie ook:
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130211_00465347
Vrijwillig afgetreden. Gregorius XII had niet echt een keuze.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:01 schreef baaart het volgende:
[..]
Godverdomme, dat ze die aandachtshoer van een Britt Dekker nog aandacht geven. Lijkt wel alsof je haar mening bij elke grote gebeurtenis hoort de laatste tijd.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:02 schreef OProg het volgende:
Het levert wel weer een journalistiek toppertje op:
http://www.telegraaf.nl/p(...)aftreden_paus__.html
En toch weer foutquote:Op maandag 11 februari 2013 13:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nope, bericht op FP heb ik aangepast
Sowieso slaat dat hele 'artikel' nergens op.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Godverdomme, dat ze die aandachtshoer van een Britt Dekker nog aandacht geven. Lijkt wel alsof je haar mening hoort bij elke grote gebeurtenis de laatste tijd.....
Oh myquote:Op maandag 11 februari 2013 13:02 schreef OProg het volgende:
Er zit daar gewoon een journalist op de redactie die bij dit soort gebeurtenissen op de twitter van figuren als Brit gaat kijken of er een tweet is gemaakt zodat hij dit in een artikeltje kan verwerken.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Godverdomme, dat ze die aandachtshoer van een Britt Dekker nog aandacht geven. Lijkt wel alsof je haar mening hoort bij elke grote gebeurtenis de laatste tijd.....
Een vertaling van deze verklaring, door de VRT:quote:Op maandag 11 februari 2013 12:16 schreef DeParo het volgende:
Religie wanneer goed uitgevoerd en geloof blijven mooi.
Het bericht van de Paus vervolgens:
[i]Dear Brothers,
I have convoked you to this Consistory, not only for the three canonisations, but also to communicate to you a decision of great importance for the life of the Church. After having repeatedly examined my conscience before God, I have come to the certainty that my strengths, due to an advanced age, are no longer suited to an adequate exercise of the Petrine ministry.
I am well aware that this ministry, due to its essential spiritual nature, must be carried out not only with words and deeds, but no less with prayer and suffering. However, in today’s world, subject to so many rapid changes and shaken by questions of deep relevance for the life of faith, in order to govern the bark of Saint Peter and proclaim the Gospel, both strength of mind and body are necessary, strength which in the last few months, has deteriorated in me to the extent that I have had to recognise my incapacity to adequately fulfil the ministry entrusted to me.
http://www.guardian.co.uk(...)esigns-live-reaction
quote:Op maandag 11 februari 2013 13:04 schreef venomsnake het volgende:
Is er al een livecam van de schoorsteen?
[ afbeelding ]
Zal mij inderdaad niks verbazen, de gemiddelde Telegraaflezer (Henk en Ingrid) vinden dit soort 'sterren' helemaal geweldig natuurlijk...quote:Op maandag 11 februari 2013 13:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zit daar gewoon een journalist op de redactie die bij dit soort gebeurtenissen op de twitter van figuren als Brit gaat kijken of er een tweet is gemaakt zodat hij dit in een artikeltje kan verwerken.
Ze hebben zo vaak een andere interpretatie gegeven aan de Bijbel in de loop der tijd dus een beetje modernere vorm zou wel handig zijn.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:55 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omdat ze dus een boek aanhangen en niet zomaar zelf mogen aanpassen?
Hoewel ik uitdrukkingen als 'met de tijd meegaan' en 'niet meer van deze tijd' meestal vind getuigen van gebrek aan overdenking en een voorkeur voor inhoudsloos achter wat oppervlakkige trends aanhobbelen, neemt de kerk sowieso een aparte positie in omdat die eeuwigheidswaarde pretendeert. Als het geloof met zijn tijd mee zou moeten gaan, is het vanzelf helemaal niks meer.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Hoezo mag een paus niet met de tijd meegaan? De hele wereld om de kerk heen doet het wel.
Je kan niet zeggen dat hij zich er makkelijk van afmaakte. Ik heb bij zijn debuut een 3 uur durend interview gezien en dan is het iemand die zeer welbespraakt tamelijke ingewikkelde levensvraagstukken met beheersing behandelt. Daar kan ik wel val genieten ook al erken ik de grondslag niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ok, duidelijk.
Al is het voor mij persooonlijk een beetje lastig om in te denken dat ik fan van de Paus zou zijn.
en:twitter:DeSpeld twitterde op maandag 11-02-2013 om 12:36:39Paus wil meer tijd doorbrengen met kinderen, zo bevestigen bronnen binnen het Vaticaan reageer retweet
twitter:Koningin_NL twitterde op maandag 11-02-2013 om 13:01:35Ons katholiek Landsdeel is wel erg uitbundig aan het feesten geslagen, nadat heer Ratzinger zijn #abdicatie bekend maakte. #paus #carnaval reageer retweet
Benedictus trad vrijwillig af na te zijn omgekochtquote:Op maandag 11 februari 2013 13:02 schreef padlarf het volgende:
[..]
Die zijn niet afgetreden, die zijn afgezet.
Niet alleen de niet-religieuzen waren hem zat dus.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:08 schreef Luigi het volgende:
en:twitter:DeSpeld twitterde op maandag 11-02-2013 om 12:36:39Paus wil meer tijd doorbrengen met kinderen, zo bevestigen bronnen binnen het Vaticaan reageer retweet
twitter:Koningin_NL twitterde op maandag 11-02-2013 om 13:01:35Ons katholiek Landsdeel is wel erg uitbundig aan het feesten geslagen, nadat heer Ratzinger zijn #abdicatie bekend maakte. #paus #carnaval reageer retweet
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De geestelijk leider van de grootste religie (denk ik) ter wereld treed vrijwillig terug, iets wat al een jaar of 600 niet meer gebeurd is, waardoor er dus een vervanging moet komen voor de hoogste positie binnen de katholieke kerk vind jij niet nieuwswaardig? Wat vind jij dan precies wél nieuwswaardig?
Ik heb even wat nieuwswaardig nieuws van vandaag gepakt: http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-groningen.htmlquote:
is ie stiekem ook homo? Dat zou het plaatje compleet makenquote:Op maandag 11 februari 2013 12:59 schreef Hexagon het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)de-vrije-markt.dhtml
[ afbeelding ]
Het schijnt dat deze Ghanees een serieuze kans heeft om de eerste zwarte te worden die paus wordt
Een 'aardbeving' van 2.0 op de schaal van richter vindt jij nieuwswaardig? Als er hier een tractor voorbij rijdt trillen mijn ramen al net zo hard als een aardbeving van 2.0 op de schaal van richter.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik heb even wat nieuwswaardig nieuws van vandaag gepakt: http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-groningen.html
Dat waren gewoon bikkels.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:10 schreef MilaNL het volgende:
Toch een vage reden. Alsof er sinds 1294 geen zieke pausen meer zijn geweest...
En kreeg daar spijt van, werd weer paus, en werd toen alsnog afgezet. Maar goed, we kunnen hier gaan mierenneuken, maar formeel heb je inderdaad gelijkquote:Op maandag 11 februari 2013 13:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Benedictus trad vrijwillig af na te zijn omgekocht
De pausen uit die tijd wilden liever hun vijanden nog even verneuken en hadden waarschijnlijk ook geen andere keuze omdat de nieuwe paus of hun vele vijanden ze graag dood zouden willen hebben.quote:
Hoezo is dat nieuwswaardiger dan?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik heb even wat nieuwswaardig nieuws van vandaag gepakt: http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-groningen.html
quote:Op maandag 11 februari 2013 13:09 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
quote:GRONINGEN - In het noordoosten van Groningen heeft zich maandagochtend opnieuw een aardbeving voorgedaan met een kracht van 2.0 op de schaal van Richter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Richterquote:2 tot 2,9 Zeer licht Meetbaar; wordt slechts door weinig mensen waargenomen onder gunstige omstandigheden; hoogstens enkele (zeer) lichte objecten kunnen bewegen; vrijwel nooit enige vorm van schade.
hahahahahaaquote:Op maandag 11 februari 2013 13:02 schreef OProg het volgende:
De wedkantoren komen met de volgende lijst:quote:Op maandag 11 februari 2013 12:59 schreef Hexagon het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)de-vrije-markt.dhtml
[ afbeelding ]
Het schijnt dat deze Ghanees een serieuze kans heeft om de eerste zwarte te worden die paus wordt
Ik woon in Groningen en ik heb nog niet een aardbeving gevoeld. Van de zomer was er het eerste angstbericht over een hevige aardbeving die avond. Ik zat op de keien van de vismarkt toen die plaatsvond en ik had nog niks gevoeld.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Richter
Ja maar er was een boer met een scheur in zijn schuur!1!quote:Op maandag 11 februari 2013 13:23 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik woon in Groningen en ik heb nog niet een aardbeving gevoeld. Van de zomer was er het eerste angstbericht over een hevige aardbeving die avond. Ik zat op de keien van de vismarkt toen die plaatsvond en ik had nog niks gevoeld.
Ik was haast even vergeten dat je hier uiteraard ook weer geld op in kan zetten.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:23 schreef freako het volgende:
[..]
De wedkantoren komen met de volgende lijst:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |