Als wij van PSV winnen dan worden we kampioenquote:Op maandag 11 februari 2013 00:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Afgaande op ons speelschema; als wij over 6 speelronden / 6 speelronden voor het einde nog steeds op slechts 3 punten van de koploper staan, dan gaan we 'm pakken.
Zeg dat nou niet. Ik krijg Dries Mertens flashbacks.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:33 schreef vandermar het volgende:
[..]
Als wij van PSV winnen dan worden we kampioen
Ok, ik ga de boel niet jinxenquote:Op maandag 11 februari 2013 00:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zeg dat nou niet. Ik krijg Dries Mertens flashbacks.
Er kan altijd een blessure voorkomen.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:33 schreef vandermar het volgende:
[..]
Als wij van PSV winnen dan worden we kampioen
Dat hoeft niet eens.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:35 schreef Caland het volgende:
Als wij alle resterende wedstrijden winnen dan worden we kampioen.
PSV heeft het doelsaldo verschil dan nog op ons voor, er vanuitgaande dat zij behalve de nederlaag in De Kuip dan alles winnen.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:35 schreef Caland het volgende:
Als wij alle resterende wedstrijden winnen dan worden we kampioen.
Niet als wij alles dikker winnenquote:Op maandag 11 februari 2013 00:37 schreef Grifte het volgende:
[..]
PSV heeft het doelsaldo verschil dan nog op ons voor, er vanuitgaande dat zij behalve de nederlaag in De Kuip dan alles winnen.
Ja wat denk je zelf, we blinken nou niet bepaald uit in scorend vermogen, zie alleen vandaag alquote:Op maandag 11 februari 2013 00:38 schreef vandermar het volgende:
[..]
Niet als wij alles dikker winnen
mwah, PSV mag wel eens afgestraft worden voor dat gokken met miljoenen.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:41 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb liever dat Psv kampioen wordt dan die joden. Dan komen al die sucess/teletekstsupporters weer boven (meer dan de helft van alle Ajax supporters dus)
Daar heeft iedere club met succes last van. Bij PSV en Twente is het misschien wel net zo erg.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:41 schreef StraatSoldaat het volgende:
Heb liever dat Psv kampioen wordt dan die joden. Dan komen al die sucess/teletekstsupporters weer boven (meer dan de helft van alle Ajax supporters dus)
En, wij hebben de jeugdquote:Op maandag 11 februari 2013 00:43 schreef Grifte het volgende:
De concurrenten mogen dan meer kwaliteit hebben, wij hebben een team, veel meer passie en beleving. En bovenal, De Kuip. Europees Voetbal is een topprestatie, maar er zit misschien nog wel wat moois in.
mits immersquote:Op maandag 11 februari 2013 01:12 schreef SjaakBauer het volgende:
Zolang we top-4 eindigen boeit het me niet. Ik kan van dit team genieten zonder de resultaten. Stuk voor stuk hebben we leuke spelers, waar ik al het gehele seizoen van geniet.
Haha ja zag het net ook, die stond bijna binnen de lijnen.quote:Op maandag 11 februari 2013 01:16 schreef SjaakBauer het volgende:
Afgezien die twee dan.
Lamprou reageerde als een baas na de tweede goal trouwens, wat een held
Ook gezien ja wat een baas.quote:Op maandag 11 februari 2013 01:16 schreef SjaakBauer het volgende:
Afgezien die twee dan.
Lamprou reageerde als een baas na de tweede goal trouwens, wat een held
quote:Op maandag 11 februari 2013 00:16 schreef Caland het volgende:
Sowieso hilarisch dat forum..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In principe, uitgaande van het eigen spel en de kwaliteiten in de selectie (zeker de breedte; lees, wat als Pel uitvalt...).quote:Op maandag 11 februari 2013 00:39 schreef Caland het volgende:
Mijn post was niet echt serieus, Feyenoord is absoluut geen kampioenskandidaat.
verkoekoekquote:Op maandag 11 februari 2013 01:12 schreef SjaakBauer het volgende:
Zolang we top-4 eindigen boeit het me niet. Ik kan van dit team genieten zonder de resultaten. Stuk voor stuk hebben we leuke spelers, waar ik al het gehele seizoen van geniet.
TBS Fernandez.quote:Op maandag 11 februari 2013 01:38 schreef De_Pel het volgende:
Ah damn!
Deze man huppelt ook nog eens bij ons rond:
[ afbeelding ]
Gelukkig vergeet je dat ondertussen bijna
Mwa. Verdediging staat nog niet helemaal super natuurlijk, wat eigenlijk onbegrijpelijk is met de spelers die we hebben. Middenveld komt in de toppers nog te vaak tekort, is gewoon niet genoeg in balans. Zouden El Ah terug moeten halen, dan hebben we gelijk weer het beste middenveld van Nederland (hyena naar voren schuiven). Rechtsbuiten is gewoon ruk.quote:Op maandag 11 februari 2013 01:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
We hebben trouwens qua bassis elf op de rechtsbuiten positie niks tw klagen wat betreft kwaliteit en talent ik zie niet in waarom onze selectie minder is dan die van Ajax Psv of Twente.
Het woord schaap gebruiken kan natuurlijk niet! Kamervragen!quote:Adam Maher weer bespot
Van onze Telesportredactie
Na het wangedrag van het publiek van FC Den Bosch in de richting van de in Marokko geboren Nederlander Adam Maher tijdens de bekerontmoeting met AZ, liet een deel van de Feyenoord-aanhang zich gisteren ook van de slechtste zijde zien. Halverwege de tweede helft werd gezongen ’Er staat een schaap op het veld’ en volgden bijbehorende geluiden.
Er werd door niemand (scheidsrechter en stadionspeaker) in De Kuip aandacht geschonken aan het onwenselijke liedje. Een nalatigheid. Juist nu international Adam Maher zijn neus meer en meer tegen het venster drukt als een grote speler in de Nederlandse competitie, mag je actie verwachten van betrokken partijen om dit supportersgedrag een halt toe te roepen.
Dat soort dingen betekenen ook niet bijster veel...Het is meer om de tegenstander te bespotten dan hem om zijn kleur te discrimineren.quote:Op maandag 11 februari 2013 07:29 schreef Dekatria het volgende:
Dan vond ik de oerwoudgeluiden die sommigen maakten bij Altidore een heel stuk mongoler. Het merendeel van ons eigen elftal is getint.
quote:Op maandag 11 februari 2013 07:15 schreef SlamD het volgende:
Schande!
[..]
Het woord schaap gebruiken kan natuurlijk niet! Kamervragen!
En hij speelde ook niet super. Gewoon weer afgetroefd door de clasies, tonnies en jp'tjes van deze wereld.quote:Op maandag 11 februari 2013 07:20 schreef WHATSHESAID het volgende:
Er staat een schaap op het veld, ja ja een schaap op het veld, het is Maheheheheheheheher
Inderdaad. Clasie naar PSV. Die kleuter heeft bij ons helemaal niets te zoeken. Nog niet misschien goed genoeg. Mongoloïde broertje van Sneijder is het.quote:
Wat lief.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Inderdaad. Clasie naar PSV. Die kleuter heeft bij ons helemaal niets te zoeken. Nog niet misschien goed genoeg. Mongoloïde broertje van Sneijder is het.
Ik vind het vooral lief dat jullie hem een beschermde omgeving bieden waar hij een beetje onder de mensen komt.quote:
Ik vind je een leuke user maar dit is gewoon pure aids, dat gebrrijp je zelf toch ook wel?quote:Op maandag 11 februari 2013 08:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lief dat jullie hem een beschermde omgeving bieden waar hij een beetje onder de mensen komt.
quote:Op maandag 11 februari 2013 08:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Inderdaad. Clasie naar PSV. Die kleuter heeft bij ons helemaal niets te zoeken. Nog niet misschien goed genoeg. Mongoloïde broertje van Sneijder is het.
Ach. Op sommige plaatsen stoppen ze dit soort jongens ver weg in de bossen. Diep respect voor Feyenoord hoor.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:13 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik vind je een leuke user maar dit is gewoon pure aids, dat gebrrijp je zelf toch ook wel?
Hoop dat je er zelf om kunt lachen.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach. Op sommige plaatsen stoppen ze dit soort jongens ver weg in de bossen. Diep respect voor Feyenoord hoor.
Echt top!
Liever een lelijke voetballer die kan voetballen, dan die debiele stuiterdwerg van een Clasie.quote:
Zo zin in, Strootman de de hele middenveld van Feyenoord sloopt en dan Toivonen die alles erin knaltquote:
Iets relevanter dan lullen over de kutkop van Strootman. Zou zonde zijn, maar wel begrijpelijk van die gozer. Even nog cashen.quote:Feyenoord moet serieus vrezen dat hoofd opleidingen Stanley Brard aan het einde van het seizoen vertrekt bij de club. Afgevaardigden van de voetbalbond van Azerbeidzjan hebben zich in de Kuip gemeld om het hoofd van de florerende jeugdopleiding op Varkenoord vast te leggen. Brard voerde al een gesprek met de delegatie uit Azerbeidzjan.
De Hagenaar wilde gisteren vanuit Portugal, waar hij samen met collega Maup Martens aanwezig is bij interlands van de Nederlandse jeugdelftallen, niet reageren op de interesse vanuit het land aan de Kaspische Zee. Ook technisch directeur Martin van Geel voelde die behoefte gisteravond niet. 'Op dit moment wil ik er helemaal niets over zeggen', zei de technisch directeur.
Fuckin Azerbeidzjan. Dan zou ik toch in Rotterdam blijven. Dan maar wat minder centjes.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:20 schreef Typisch het volgende:
[..]
Iets relevanter dan lullen over de kutkop van Strootman. Zou zonde zijn, maar wel begrijpelijk van die gozer. Even nog cashen.
Boukhari heeft tenminste krullen.quote:Op maandag 11 februari 2013 08:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat wordt toch al jarenlang tegen Boukhari gezongen en daar heb ik nog nooit ook maar 1 woord over gelezen.
Had ik al eerder gepost. Hij zou ook niet bepaald staan te springen, maar het zou om zo;n gigantsche salarisverhoging gaan dat hi j het toch overweegt...quote:Op maandag 11 februari 2013 08:25 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Fuckin Azerbeidzjan. Dan zou ik toch in Rotterdam blijven. Dan maar wat minder centjes.
quote:Op zondag 10 februari 2013 18:49 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Wedstrijd niet gezien zeker? Speelde prima en was (weer) heel belangrijk op het middenveld.
Dat dus. Voegt niets toe. Vilhena moet gewoon op 10. Komt ie veel beter uit de verf dan op de rechterkant.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:54 schreef PIETR het volgende:
[..]
Heb weer de hele wedstrijd op Immers zitten letten. 1 goed schot, en één bal veroverd, verder deed ie niets goed en lag ie weer veel te vaak op het gras. Waar-de-lo-ze speler.
ach kijk eens aan, hij kan ook nog uithuilen bij de persquote:Feyenoord-aanhang beledigt Maher: 'Er staat een schaap op het veld'
Maandag, 11 februari 2013 om 08:00
De sfeer in De Kuip was zondagmiddag weer geweldig, maar een deel van de Feyenoord-fans liet zich in de thuiswedstrijd tegen AZ van zijn minste kant zien. Na het wangedrag van enkele supporters van FC Den Bosch moest Adam Maher het ook uit bij Feyenoord ontgelden. Halverwege de tweede helft werd 'Er staat een schaap op het veld' gezongen, zo meldt De Telegraaf.
Bij het liedje volgden volgens het ochtendblad 'bijbehorende geluiden', maar er werd niet ingegrepen. Scheidsrechter Bas Nijhuis zag geen reden om het spel stil te leggen, terwijl de stadionspeaker ook geen moeite deed om het gezang te stoppen. Het is niet bekend of de KNVB een vooronderzoek zal starten naar het gedrag van een deel van de fans.
De negentienjarige Maher werd geboren in Amsterdam, maar heeft Marokkaans bloed door zijn lijf stromen. De middenvelder was afgelopen woensdag nog een van de uitblinkers bij het Nederlands elftal, in de oefeninterland tegen Italië. Maher hoopt bezig te zijn aan zijn laatste seizoen bij AZ en wil vervolgens naar PSV of Ajax.
Dit gaat echt helemaal nergens over.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ach kijk eens aan, hij kan ook nog uithuilen bij de pers
Nog zoeen. In het interview met EL zeiden Boëtius en Vilhena dat ze basisspelers zijn en niet meer 'broekies' zoals die EL presentator zei. Wat doet het AD?quote:Op maandag 11 februari 2013 10:06 schreef OProg het volgende:
Straks noemen de fans van 1 van de tegenstanders Pelle ergens de komende weken nog spagettivreter.
Telesport gaf ook een 6,5 aan Boëtius, niet serieus te nemen die luiquote:Op maandag 11 februari 2013 09:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Really?quote:Op maandag 11 februari 2013 10:14 schreef Grifte het volgende:
[..]
Telesport gaf ook een 6,5 aan Boëtius, niet serieus te nemen die lui
quote:Op maandag 11 februari 2013 10:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
TelegraafWat is het toch een trieste krant
Die zogenaamde voetbal Jaap de Groot is helemaal te kansloos voor woorden.
In hun elftal v/d week staat Boetius niet
En heel stuk Vitesse - PSV gezien en daar viel Lens me niet eens echt op. En die staat er dan wel in.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Die zogenaamde voetbalkenner Jaap de Groot is helemaal te kansloos voor woorden.
De Telegraaf kent dezelfde objectiviteit als bijvoorbeeld Radio Rijnmond of het Eindhovens Dagblad. Helaas is De Telegraaf een landelijke krant en zouden ze hun objectiviteit moeten kunnen behouden.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Die zogenaamde voetbalkenner Jaap de Groot is helemaal te kansloos voor woorden.
Weet niet welk deel jij hebt gezien, maar Lens speelde gewoon goed.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:20 schreef OProg het volgende:
[..]
En heel stuk Vitesse - PSV gezien en daar viel Lens me niet eens echt op. En die staat er dan wel in.
Dat is het dus. Net als het niet boeiend is wat ze op AT5 doen.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:24 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
De Telegraaf kent dezelfde objectiviteit als bijvoorbeeld Radio Rijnmond of het Eindhovens Dagblad. Helaas is De Telegraaf een landelijke krant en zouden ze hun objectiviteit moeten kunnen behouden.
Waar ontken ik dat dan?quote:Op maandag 11 februari 2013 10:25 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Weet niet welk deel jij hebt gezien, maar Lens speelde gewoon goed.
Toch komt zo'n rapporteur meestal uit de regio van de wedstrijdquote:Op maandag 11 februari 2013 10:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is het dus. Net als het niet boeiend is wat ze op AT5 doen.
Maar nu heb je het over een krant die zichzelf in Nederland 'De Nummer 1 in Nieuws' noemt.
Is inderdaad een lachertje. Amsterdammers zeggen hetzelfde over het AD, maar dat valt gewoon in het niet bij de Telegraaf.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is het dus. Net als het niet boeiend is wat ze op AT5 doen.
Maar nu heb je het over een krant die zichzelf in Nederland 'De Nummer 1 in Nieuws' noemt.
Al was de rapporteur in De Kuip geboren, als je Boëtius een 6.5 geeft na een wedstrijd als gister heb je stront in je ogen.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch komt zo'n rapporteur meestal uit de regio van de wedstrijd
Jij zegt dat hij je niet is opgevallen. Je valt op als je goed bent. Toch?quote:
Amsterdammers lezen het Paroolquote:Op maandag 11 februari 2013 10:29 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Is inderdaad een lachertje. Amsterdammers zeggen hetzelfde over het AD, maar dat valt gewoon in het niet bij de Telegraaf.
Ik heb het niet gezien, alleen de goals, gebaseerd daarop heb je al gelijk denk ikquote:Op maandag 11 februari 2013 10:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Al was de rapporteur in De Kuip geboren, als je Boëtius een 6.5 geeft na een wedstrijd als gister heb je stront in je ogen.
Nu trek je zelf een conclusie.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:31 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Jij zegt dat hij je niet is opgevallen. Je valt op als je goed bent. Toch?
Daarom is zijn uitverkiezing terecht.
Prachtig, leuke spelerquote:Op maandag 11 februari 2013 10:54 schreef Caland het volgende:
http://eredivisielive.nl/(...)sse-van-boetius.html
Toch wel wonderbaarlijk hoe Immers twee van dat soort ballen op maat eet te verneuken.
Huh dit is nep want hij staat er 2 keer opquote:Op maandag 11 februari 2013 10:59 schreef StofferEnBlik het volgende:
Ben geen fan van Immers, zal het nooit worden ook.. En dit maakt het er niet beter op:
[ afbeelding ]
Kijk waar hij geraakt wordt + waar hij "pijn" heeft
Een 6,5 voor Boëtius? Die jongen verdient minstens een 9! Hoop echt dat die meer van zulke wedstrijden kan laten zien. Genieten gewoonquote:Op maandag 11 februari 2013 10:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Al was de rapporteur in De Kuip geboren, als je Boëtius een 6.5 geeft na een wedstrijd als gister heb je stront in je ogen.
Kan toch dat hij verkeerd landde? Daar komen veel klote blessures uit voort. Verder werd hij echt wel hard geraakt, weinig intentie achter bij Viergever, maar met gestrekt been in de lucht inkomen en de bal finaal missen, tja is gewoon rood.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:59 schreef StofferEnBlik het volgende:
Ben geen fan van Immers, zal het nooit worden ook.. En dit maakt het er niet beter op:
[ afbeelding ]
Lens stond 10x buitenspel en was bij geen 1 doelpunt van PSV betrokken. Ik vind Lens een geweldige speler en zou hem graag bij Feyenoord zien maar hij was niet goed tegen Vitesse.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:25 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Weet niet welk deel jij hebt gezien, maar Lens speelde gewoon goed.
Ja en dan ook nog eens de knjb meehebben en het is oneerlijk dat wij in de kuip spelen en dat wij altijd een rode kaart en penalty meekrijgen.quote:Op maandag 11 februari 2013 06:25 schreef tammepiet het volgende:
Feyenoord speelt in een heel seizoen 34,5 wedstrijd. Okay dat was vorige seizoenen ook maar zie dat als belangrijke factor.
Lamprou staat niet op goalquote:Op maandag 11 februari 2013 08:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zo zin in, Strootman de de hele middenveld van Feyenoord sloopt en dan Toivonen die alles erin knalt
DIe indiaan serieus nemenquote:Op maandag 11 februari 2013 10:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nou en, het was nog wel rood, wat maakt het uit waar hij zijn been vastpakt en welk been. Viergever raakt de bal niet maar Immers wel en ook nog op een gevaarlijke manier.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:59 schreef StofferEnBlik het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Toch vond Marcellis niet dat hij was weg gespeeld door de Feyenoorder. „Wat het zo moeilijk maakt om tegen hem te voetballen? Hoezo? Hij maakte een mooi doelpunt, maar verder is hij niet erg dreigend geweest. Soms nam Boëtius de bal verkeerd aan en ging hij liggen. Als een aanvaller valt en schreeuwt, krijgt hij tegenwoordig al snel een vrije trap mee. Dat was ook nu het geval. Natuurlijk is dat slim van hem, maar ik vind dat de scheidsrechters vaker mogen door laten voetballen. Dat zou fijn zijn.”
quote:Op maandag 11 februari 2013 10:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nog meer middelmaat uit Den Haag? No thanks.quote:Op maandag 11 februari 2013 11:16 schreef satecl het volgende:
Die Chery is eind dit seizoen toch transfervrij? Ik zou dat een goeie versterking vinden voor aan de rechterkant. Dan mogen ze in Den Haag weer genieten van Verhoek.
Sowieso als die mensen volgens het boekje de wedstrijd erbij hadden genomen, hadden Altidore en Gorter er ook afgemoeten, maar daar hoor je niemand over. Prima ook, we spelen ook veel wedstrijden met rode kaarten / penalties, maar ze vallen zowel tegen- als voor ons, dat heft elkaar wel op.quote:Op maandag 11 februari 2013 11:10 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ja en dan ook nog eens de knjb meehebben en het is oneerlijk dat wij in de kuip spelen en dat wij altijd een rode kaart en penalty meekrijgen.
Boehoehoe.
Nog meer excuses?
Ruilen met Immersquote:Op maandag 11 februari 2013 11:20 schreef Sejt het volgende:
[..]
Nog meer middelmaat uit Den Haag? No thanks.
Mathijsenquote:
Slaande beweging, ik zou hem ook niet geven, maar als je strikt het boekje erbij paktquote:Op maandag 11 februari 2013 11:23 schreef Caland het volgende:
Ik vond dat van Altidore echt geen rood.
Met een sportbijlage zo klein dat je je reet er nog niet af kan vegen!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Een slaande beweging maken is rood. Lees het arbitersboekje er maar op naquote:Op maandag 11 februari 2013 11:23 schreef Caland het volgende:
Ik vond dat van Altidore echt geen rood.
die camera nog nooit gezien in nederland... my assquote:
Niet iedereen heeft er kijk op, ik wist niet eens dat er verschillende warenquote:Op maandag 11 februari 2013 11:51 schreef Jimbo het volgende:
[..]
die camera nog nooit gezien in nederland... my assding is al maanden in de verhuur man
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:04 schreef vandermar het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft er kijk op, ik wist niet eens dat er verschillende waren
is al jaren zo joh. Cuenca wordt helemaal opgehemeld door de telegraaf. (hij had 1 leuke actie in de eerste minuten, daarna was tamata hem in persoonlijke duels gewoon de baas).quote:
En hij gaf de assist. Verder is het wel zo, Cuenca is een eindbaas.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:11 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
is al jaren zo joh. Cuenca wordt helemaal opgehemeld door de telegraaf. (hij had 1 leuke actie in de eerste minuten, daarna was tamata hem in persoonlijke duels gewoon de baas).
Daarom staat Tamata in het ad WEL in het elftal van de week.
Dat was echt super duidelijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:04 schreef vandermar het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft er kijk op, ik wist niet eens dat er verschillende waren
Wat kan deze camera dan wat anderen niet kunnen? Zie er niets speciaals aan, qua shots. Wel mooie beelden natuurlijk.quote:
je ziet wel een verschil toch ?quote:Op maandag 11 februari 2013 13:01 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Wat kan deze camera dan wat anderen niet kunnen? Zie er niets speciaals aan, qua shots. Wel mooie beelden natuurlijk.
Tering zegquote:Op maandag 11 februari 2013 09:57 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Toch lijkt het me niet fijn een kleine 10.000 man die je aanroepen met ' JE MOEDER IS EEN HOER 'quote:Op maandag 11 februari 2013 13:42 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Tering zeg
Minste kant
Wedstrijd stilleggen
Vooronderzoek
Rot op joh
Straks gaan ze het hand in hand nog uitbannen omdat het al dan niet eventueel kan worden gelezen als een beladen uitspraak richting homoseksuelen![]()
Feyenoord Feyenoord, wat gaan we doen vandaag? Wij gaan winnen alleen met hoeveel is de vraag! Is uiteraard niet erg respectvol naar de tegenstander, laat staan als je begint over ze laten beven en iets laten beleven, want dan wordt het allemaal wel heel intimiderend
Dat is wat anders dan "er staat een schaap in de wei. het is mahèhèhèhèhèhèhèr", alhoewel ik dat van jou ook nou niet echt onder de erge spreekkoren schaarquote:Op maandag 11 februari 2013 13:52 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Toch lijkt het me niet fijn een kleine 10.000 man die je aanroepen met ' JE MOEDER IS EEN HOER '
Niets dan waarhedenquote:Op maandag 11 februari 2013 13:52 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Toch lijkt het me niet fijn een kleine 10.000 man die je aanroepen met ' JE MOEDER IS EEN HOER '
ach ik doe ook vrolijk mee hoorquote:Op maandag 11 februari 2013 13:57 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan "er staat een schaap in de wei. het is mahèhèhèhèhèhèhèr", alhoewel ik dat van jou ook nou niet echt onder de erge spreekkoren schaar
en daar is t legioen ook voorquote:Op maandag 11 februari 2013 14:05 schreef Sejt het volgende:
Toch heerlijk dit. Elke tegenstander is geïntimideerd door De Kuip en het Legioen
Qua sfeer vond ik het maar een beetje tegenvallen gisterenquote:Op maandag 11 februari 2013 14:05 schreef Sejt het volgende:
Toch heerlijk dit. Elke tegenstander is geïntimideerd door De Kuip en het Legioen
Neuh oke, daar heb je wel een punt.. Ach, wat dat betreft had Lulring (volgens mij) nog de beste respons, iets in de trant van "ze heeft veel tevreden klanten"quote:Op maandag 11 februari 2013 14:02 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ach ik doe ook vrolijk mee hoor
maar als t tegen me gebruik zou worden zou ik t ook niet relaxed vinden
Tsja, zo moeilijk kan het toch niet zijn, om dat niet persoonlijk op te vatten. Nee, lekker huilen tegen de pers en de pers geniet ervan.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:09 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Neuh oke, daar heb je wel een punt.. Ach, wat dat betreft had Lulring (volgens mij) nog de beste respons, iets in de trant van "ze heeft veel tevreden klanten"
Ik betwijfel of Maher zelf er wat van gezegd heeft trouwens, denk eerder dat de Telegraf gewoon een reden zoekt om Feyenoord zwart te maken (what's new). Vind het alleen vreemd dat ze dit dan oppakken, heb toch ook een aantal keer wat ge-oeoeoe gehoord bij Altidore..quote:Op maandag 11 februari 2013 14:20 schreef Sejt het volgende:
[..]
Tsja, zo moeilijk kan het toch niet zijn, om dat niet persoonlijk op te vatten. Nee, lekker huilen tegen de pers en de pers geniet ervan.
10.000 volwassen mensen die een andere volwassen man bekritiseren door te melden dat zijn moeder een hoer is op een vrolijk deuntje.quote:Op maandag 11 februari 2013 13:52 schreef Jimbo het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 februari 2013 14:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
10.000 volwassen mensen die een andere volwassen man bekritiseren door te melden dat zijn moeder een hoer is op een vrolijk deuntje.
Voetbalpubliek is en blijft het domste van het domste binnen de samenleving. En dat zeg ik als iemand die gewoon heel het seizoen door wedstrijden bezoekt.
Ik zie Maher er wel voor aan, maar heb ook niet letterlijk gezien/gehoord. Kan dus goed, dat de pers (lees: Telegraaf) het lekker opklopt.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:22 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Maher zelf er wat van gezegd heeft trouwens, denk eerder dat de Telegraf gewoon een reden zoekt om Feyenoord zwart te maken (what's new). Vind het alleen vreemd dat ze dit dan oppakken, heb toch ook een aantal keer wat ge-oeoeoe gehoord bij Altidore..
Zoveel waarheid.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijk doen over spreekkoren. Spreekkoren zijn lachen. Liever tien spreekkoren in de lucht dan een aansteker richting 't veld.
Ja, stel je voor dat je moet gaan nadenken over het gedrag wat je vertoontquote:
Doen we daarom dan ook maar nietquote:Op maandag 11 februari 2013 14:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je moet gaan nadenken over het gedrag wat je vertoont![]()
Eng, hoor.
Dus dit.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Moeilijk doen over spreekkoren. Spreekkoren zijn lachen. Liever tien spreekkoren in de lucht dan een aansteker richting 't veld.
Daar ga je toch geen geld aan uitgeven!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:47 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dus dit.
Overigens wel weer iets geniaals - een goeie collega van me is Ajacied, en hij is de enige van de voetbalminnende collega's die geen mok heeft met het logo van z'n eigen club. Ik zei dus een maand of wat terug "Het wordt maar eens tijd dat je een Ajax-mok heb. Wanneer ben je jarig?"
Donderdag is die gozer dus jarig, ik dus op zoek naar zo'n ding. In Rotterdam. Ik denk, dat kan toch wel? Nou, ik heb de hele stad gezien (leuk man, in een tjokvol Rotterdams souvenirwinkeltje vragen naar een Ajax-mok), en uiteindelijk kwam ik N.B. in Zuidplein uit bij die Lektuurshop die overal waar je kijkt behangen is met Feyenoord-artikelen. Weer die vraag. "Oh, ja, die hebben we wel... maar die staan achter"
Volgende keer bestel ik zoiets wel via internet
Sowieso, De Telegraaf die het opneemt voor een "Marokkaanse Nederlander". Want ja heus, die krant staat er bekend om dat ze daar zo genuanceerd over berichten.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:22 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Maher zelf er wat van gezegd heeft trouwens, denk eerder dat de Telegraf gewoon een reden zoekt om Feyenoord zwart te maken (what's new). Vind het alleen vreemd dat ze dit dan oppakken, heb toch ook een aantal keer wat ge-oeoeoe gehoord bij Altidore..
Gewoon sensatiezoekerij, niks nieuws onder de zon.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Sowieso, De Telegraaf die het opneemt voor een "Marokkaanse Nederlander". Want ja heus, die krant staat er bekend om dat ze daar zo genuanceerd over berichten.
Maar wel erg vergezocht. En daarom des te schijnheiliger. Maar ja, als je daarnaast Boëtius een 6,5 geeft dan afficheer je jezelf ook wel als neuzenvod en niet als serieus te nemen krant.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gewoon sensatiezoekerij, niks nieuws onder de zon.
quote:Alleen FC Porto en Real tippen aan thuisreeks Feyenoord
Met de 3-1 overwinning op AZ bevestigde Feyenoord zondag andermaal de soevereiniteit in de eigen Kuip. Onder trainer Ronald Koeman zijn de Rotterdammers al 22 competitiewedstrijden ongeslagen op eigen veld. In Europa's topcompetities hebben alleen FC Porto en Real Madrid een nog langer lopende reeks.
Sinds zijn aanstelling in 2011 verloor Koeman met Feyenoord alleen de thuisduels met ADO Den Haag (0-3) en NEC (0-1). Sinds die 1-0 nederlaag tegen de op 5 november 2011 won de Stadionclub zeventien van de 22 thuiswedstrijden in de Eredivisie. De andere vijf eindigden allen gelijk.
Hoewel Feyenoord het clubrecord uit de jaren zestig en zeventig van liefst 65 ongeslagen duels nog lang niet in zicht heeft, zijn er in de Europese topcompetitities slechts twee clubs die aan de reeks van de in ere herstelde Rotterdamse topclub kunnen tippen.
Van alle clubs uit de twaalf beste landencompetities van Europa (gebaseerd op de UEFA-coëfficiëntenlijst) zijn er met Anderlecht, FC Anzhi, Atlético Madrid, Barcelona, Benfica, Dnjepr Dnjepropetrovsk, FC Porto, Real Madrid en Shakhtar Donetsk slechts negen andere clubs die dit seizoen nog geen thuiswedstrijd hebben verloren in competitieverband.
Veelzeggend over de reeks van Feyenoord is dat van dat achttal clubs alleen FC Porto en Real Madrid een langer overeind bleven in eigen stadio. Real doet het met 23 duels zonder nederlaag in Santiago Bernabéu nipt beter dan Feyenoord, maar FC Porto is met 67 duels ongenaakbaar. De regerend Portugees kampioen verloor in Estadio Dragão voor het laatst een competitieduel op 25 oktober 2008 (Leixões, 2-3).
Het zal dus nog even duren voor De Kuip dezelfde status als het onderkomen van Porto krijgt, maar feit is dat Feyenoord bezig is aan de beste thuisreeks van de 21ste eeuw. Onder Erwin Koeman en Bert van Marwijk kwam het nooit verder dan vijftien duels op eigen veld zonder nederlaag. Over twee weken staat tegen PSV daarom meer dan alleen de titelstrijd op het spel. (Tim Vos)
Oh jee dit soort statistieken word ik van de zenuwen van. Als we nou ooit Porto inhalen zou wel briljant zijn zeg.quote:
Dat wel, wel een beetje infantiel gedrag.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gewoon sensatiezoekerij, niks nieuws onder de zon.
En dan de wetenschap dat die 0-1 van NEC nog eens 2 meter buitenspel was...quote:Op maandag 11 februari 2013 15:48 schreef jakees het volgende:
[..]
Oh jee dit soort statistieken word ik van de zenuwen van. Als we nou ooit Porto inhalen zou wel briljant zijn zeg.
Nice.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:07 schreef Jimbo het volgende:
Even in mn glazen bol gekeken, en als we van pisvee winnen, dan halen we gewoon de 1e plek dit jaar
Winnen is niet eens noodzaak imo. Gelijkspel lijkt mij al voldoende om in ieder geval kans te houden.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:07 schreef Jimbo het volgende:
Even in mn glazen bol gekeken, en als we van pisvee winnen, dan halen we gewoon de 1e plek dit jaar
Volgens mij is er in heel Regio Rijnmond nog niemand die er in durft te geloven, op HMF en in mindere mate Happel naquote:Op maandag 11 februari 2013 16:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Winnen is niet eens noodzaak imo. Gelijkspel lijkt mij al voldoende om in ieder geval kans te houden.
Maar er komen nog genoeg lastige wedstrijden. Sowieso wint Feyenoord geen enkele wedstrijd eenvoudig.
Pas als Feyenoord 6 wedstrijden voor het einde nog binnen een marge van een punt of 3 achter de koploper staat durf ik er pas echt op te hopen.
En Willem.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Volgens mij is er in heel Regio Rijnmond nog niemand die er in durft te geloven, op HMF en in mindere mate Happel na
Calland ook, hij wil het alleen niet toegeven.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Volgens mij is er in heel Regio Rijnmond nog niemand die er in durft te geloven, op HMF en in mindere mate Happel na
Als we van PSV winnen zou het toch zomaar kunnen.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Achja Happel is geen Regio Rijnmond (atm), dus staat HMF er zoals wel vaker alleen voor.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
ik geloof er in. Wij gaan winnen, alleen ,met hoeveel is de vraagquote:Op maandag 11 februari 2013 17:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 februari 2013 18:35 schreef vandermar het volgende:
http://www.fr12.nl/nieuws(...)oek-te-forceren.html
Die dikke Indiaan van een Jaap zit natuurlijk weer te stoken, wat een misselijkmakende haakneus.
Bouaouzanachtige tackle.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat mij betreft komt hij nog goed weg. Op het eerste gezicht leek het misschien een normale tackle, maar hij speelt totaal niet de bal maar gaat met gestrekt been vol in op het scheenbeen van Imm
Dit.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Eigenlijk ook best schofterig dat Viergever de schorsing van 3 wedstrijden, waarvan 1 voorwaardelijk, niet accepteert maar in beroep gaat.
Wat mij betreft komt hij nog goed weg. Op het eerste gezicht leek het misschien een normale tackle, maar hij speelt totaal niet de bal maar gaat met gestrekt been vol in op het scheenbeen van Immers.
Ik snap dan ook al die ophef ook niet dat het een onterechte rode kaart zou zijn geweest en dat er te flauw wordt gefloten.
Hij had toch nog geen geel?quote:Op maandag 11 februari 2013 18:52 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Dit.
Plus het feit dat de mensen die vinden dat het geen rood was het geel vinden. Wat betekent dat Viergever zijn 2e gele dus rode kaart had gekregen.
Excuses, my bad. Maar zoals gezegd doet mijn stompzinnige opmerking er niet eens toe want het was rood.quote:
Het ging allemaal niet zo hard joh, die jongen komt ongelukkig in. Viergever hoef je van mij niet zo lang te schorsen, is ook totaal geen gemene speler. Die jongen wou gewoon zijn foutje corrigeren.quote:Op maandag 11 februari 2013 18:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Eigenlijk ook best schofterig dat Viergever de schorsing van 3 wedstrijden, waarvan 1 voorwaardelijk, niet accepteert maar in beroep gaat.
Wat mij betreft komt hij nog goed weg. Op het eerste gezicht leek het misschien een normale tackle, maar hij speelt totaal niet de bal maar gaat met gestrekt been vol in op het scheenbeen van Immers.
Ik snap dan ook al die ophef ook niet dat het een onterechte rode kaart zou zijn geweest en dat er te flauw wordt gefloten.
Denk ook dat het vooral wat ongelukkig was, maar je mag er inderdaad gerust rood voor geven, niets mis mee. Beetje calimero dat gezeur over penalties/kaarten die wij meekrijgen, want er valt vrijwel nooit iets op aan te merken.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:23 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Het ging allemaal niet zo hard joh, die jongen komt ongelukkig in. Viergever hoef je van mij niet zo lang te schorsen, is ook totaal geen gemene speler. Die jongen wou gewoon zijn foutje corrigeren.
Rood was wel terecht, want hij kan iemand lomp blesseren. Maar geef hem lekker 1 wedstrijd schorsing, en geen 3.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:44 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Denk ook dat het vooral wat ongelukkig was, maar je mag er inderdaad gerust rood voor geven, niets mis mee. Beetje calimero dat gezeur over penalties/kaarten die wij meekrijgen, want er valt vrijwel nooit iets op aan te merken.
Laat maar lekker seponeren. Wij hebben AZ al 2x gehad en staan 20 punten op ze voorquote:Op maandag 11 februari 2013 19:46 schreef SjaakBauer het volgende:
[..]
Rood was wel terecht, want hij kan iemand lomp blesseren. Maar geef hem lekker 1 wedstrijd schorsing, en geen 3.
Wat nou als je wel van de Kuip houdt, zoals ik, en het dus een sympathieke actie vindt, maar desondanks vóór een nieuw stadion bent?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:08 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Er wordt een actie voorbereid voor PSV-thuis
via viagogo zeker?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:19 schreef XSbig het volgende:
Trouwens kaartjes binnen voor Feyenoord-PSV
Vak O ergens op rij 5 ofzo.
Nee gewoon via de Feyenoord ticketservice zelf. EN gele zijde had ik ook wel gewild was helaas helemaal uitverkocht( via feyenoord dan).quote:Op maandag 11 februari 2013 20:29 schreef Jimbo het volgende:
[..]
via viagogo zeker?
ik had dr 2 voor D geregeld daar, relaxte website. (Jammer dat mn collega niet op O wou zitten, of iig gele zijde)
Alles wat ertoe doetquote:Op maandag 11 februari 2013 20:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat nou als je wel van de Kuip houdt, zoals ik,
Ik voel een cabralletje aankomenquote:De spelers van FC Twente hebben vanmiddag een hartig woordje met elkaar gepraat. De slechte prestaties van de voorbije weken en de mentaliteit van het team waren het onderwerp van gesprek waarbij niemand van de technisch staf aanwezig was. Ook trainer Steve McClaren dus niet.
'De wedstrijd tegen PEC Zwolle was heel zwak, vooral de tweede helft', zegt Brama die inhoudelijk weinig over het groepsgesprek wilde zeggen. 'Het was een goed gesprek waarin we elkaar hebben verteld dat het anders moet. We hebben ook gesproken over de mentaliteit van de spelers.'
FC Twente wist in 2013 nog niet te winnen. In de vier wedstrijden die na de winterstop werden gespeeld, werd drie keer gelijkgespeeld en één keer verloren.
Een groep van 150 supporters wachtte gisteravond bij het trainingscomplex in Hengelo de spelersbus van FC Twente op. De boze en teleurgestelde fans eisten in een gesprek met trainer Steve McClaren en enkele spelers opheldering over het matige spel en de slechte resultaten van de laatste weken.
Ja dat snap ik, als je meteen in het Red de Kuip kamp geschaard wordt zodra je aan deze actie meedoet, omdat je De Kuip een geweldig stadion vindt. Wat dus niet meteen wilt zeggen dat je dan ook tegen de komst van een nieuw stadion bent.quote:
Ga wel even heen denk ik, toch vrij, en Kwiedettitwitter:fr12live twitterde op maandag 11-02-2013 om 19:42:20Guidetti moet zich woensdag in Rotterdam melden voor een medische controle. Hij bezoekt waarschijnlijk de training dan! #driedetti reageer retweet
In other news, Brardtwitter:fnetwerk twitterde op maandag 11-02-2013 om 18:21:22De aantrekkingskracht van Feyenoord is groot. PEC Zwolle - Feyenoord van komende zondag is uitverkocht, 11.000 man #pecfey reageer retweet
twitter:stanbrard twitterde op maandag 11-02-2013 om 20:09:54Leuk al die aandacht! Maar focus blijft nog steeds op spelers beter maken bij de #Feyenoord Academy. reageer retweet
Je kan ook elk goed initiatief doodredeneren zo hoorquote:Op maandag 11 februari 2013 20:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja dat snap ik, als je meteen in het Red de Kuip kamp geschaard wordt zodra je aan deze actie meedoet, omdat je De Kuip een geweldig stadion vindt. Wat dus niet meteen wilt zeggen dat je dan ook tegen de komst van een nieuw stadion bent.
Enige nuance is het Red de Kuip-kamp namelijk vreemd.
quote:Dichter Boëtius
Zijn naam kon van een dichter zijn. Hij ziet eruit als een Braziliaanse straatjongen, maar zijn tongval is zo Rotterdams als de pest. Jean-Paul Boëtius is nog een jongen en nu al geliefd bij het Feyenoordpubliek in de Kuip.
Boëtius is in het veld zo kalm als wat. Hij veert op zijn voeten als hij rent en speelt met een rechte rug. Het verraadt zelfvertrouwen. Gistermiddag maakte Boëtius het eerste doelpunt tegen AZ. Hij kreeg de bal van spits Graziano Pellè, bedacht zich niet en krulde de bal zuiver in de hoek.
Na het schot – de bal zeilde nog langs verdedigers – maakte het slungelachtige lijf al de beweging van triomf. Het was zo van tevoren bedacht. Zo schieten, in die hoek, met die snelheid. Boëtius wist al dat het een doelpunt werd en vierde het alvast in zijn eentje.
Na de wedstrijd vertelde Boëtius het geheim. De afgelopen week had hij op dergelijke ballen getraind met de collega-aanvallers. Ze vlogen voorheen te vaak de tribune in. Fijn dat iedereen hem goed vindt, zelf weet hij dat hij beter kan.
Ik weet waar Boëtius heeft leren voetballen. Honderden keren ben ik langs het veldje gereden, aan de Henegouwerlaan in het centrum van Rotterdam. Er wordt daar altijd gespeeld. Vooral in de late avond is de sfeer mooi, met het felle kunstlicht erop. Zelfs vanuit een rijdende auto krijg ik nog veel mee van het fanatisme. Ja, inderdaad, het cliché: pleintjesvoetbal. Het bijzondere is dat het voetbal van Feyenoord daar vroeger niet erg mee werd geassocieerd. Eerder met uit de kluiten gewassen slagerszonen die voetbal als hard werken zagen en je op het veld het liefst een doodschop verkochten.
Boëtius is van een nieuwe lichting. Hij houdt van flair, van het passeren op snelheid. Hij lijkt een dromer, maar schijn bedriegt. Hij deelt hier en daar al een tik uit. Gisteren zag ik van Boëtius in één duel een perfect uitgevoerde volley, een dropkick, een lange pass, een assist en dat vloeiende doelpunt.
Technische beperkingen zijn er niet. De aanvaller moet het lijf heel houden en zonder opdracht het veld in. Boëtius: „Voetbal is je hobby. En je hobby is leuk. Ook met 50.000 man eromheen.”
Geen spoortje angst.
Jammer dat hij de tondeuse over zijn hoofd had laten gaan. Boëtius leek voorheen net uit bed gestapt met dat pluizige kroeshaar en die hangende onderlip.
Ronald Koeman wordt steeds vaker de vader van zijn jonge team genoemd. Van de resultaattrainer van vroeger is niets meer over. Koeman is eerst en vooral liefhebber. Al vergeet hij niet een reprimande uit te delen, ook als zijn jongens goed speelden. Koeman: „Daar worden ze groot van.”
Ja, dan ben je een vader.
Iedereen doet heel opgewonden over de leeftijd van Feyenoords jongste spelers. Boëtius is achttien jaar. Zijn ploegmaat en vriend Tonny Vilhena is net zo oud. Ze kennen elkaar al zestien jaar. Het weerwoord van Boëtius na de wedstrijd was even nuchter als vorstelijk: „Leeftijd is maar een getal.”
Boëtius lachte met open mond.
Een beugel glinsterde in het zicht van de camera’s.
Godverdomme gaat hij mijn verzonnen bijnaam 'De Poëet' jatten. Haha, jokes aside, wat een relevatie die man, echt genieten.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:54 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Wilfried de Jong vandaag in NRC:
[..]
quote:Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef OProg het volgende:
Ff stukje VI kijken, waar Derksen aangeeft dat ze bij Fenerbahçe het wel hebben gehad met Kuyt. Ze noemen hem daar 'blind paard' en stellen hem niet meer in de spits op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
Wat nou jou verzonnenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:58 schreef Grifte het volgende:
[..]
Godverdomme gaat hij mijn verzonnen bijnaam 'De Poëet' jatten. Haha, jokes aside, wat een relevatie die man, echt genieten.
Feyenoord heeft hem voorlopig niet nodig. Jammer Dirk, dat wordt Red Bull Salzberg of Sampdoria o.i.d.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef OProg het volgende:
Ff stukje VI kijken, waar Derksen aangeeft dat ze bij Fenerbahçe het wel hebben gehad met Kuyt. Ze noemen hem daar 'blind paard' en stellen hem niet meer in de spits op.
Levski Sofiaquote:Op maandag 11 februari 2013 21:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Feyenoord heeft hem voorlopig niet nodig. Jammer Dirk, dat wordt Red Bull Salzberg of Sampdoria o.i.d.
In de spits niet, maar hij heeft genoeg ervaring op rechts, en dat is nou net 1 van onze slechtste posities. Van mij hoeft hij ook echt niet terug hoor, maar ik denk dat hij daar nog best veel toe zou voegen, gezien wat er nu staat. Veel te duur voor wat hij nog brengen kan echter.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Feyenoord heeft hem voorlopig niet nodig. Jammer Dirk, dat wordt Red Bull Salzberg of Sampdoria o.i.d.
O is een leuk vakquote:Op maandag 11 februari 2013 20:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Nee gewoon via de Feyenoord ticketservice zelf. EN gele zijde had ik ook wel gewild was helaas helemaal uitverkocht( via feyenoord dan).
Weet iemand trouwens of Vak O qua sfeer een beetje tof is?
Ditquote:Op maandag 11 februari 2013 19:52 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Laat maar lekker seponeren. Wij hebben AZ al 2x gehad en staan 20 punten op ze voor
Mooi stukkiequote:Op maandag 11 februari 2013 20:54 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Wilfried de Jong vandaag in NRC:
[..]
Ik hoop dat Ajax de finale gaat halen, gaan ze lekker veel punten verspelen in de competitie en dan hopen dat ze keihard afgaan in de finalequote:Op maandag 11 februari 2013 20:45 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik voel een cabralletje aankomen
Steve
Zowel bij Twente, PSV en Vitesse onrust in de tent, terwijl ajax nog europees moet. Kan best eens in ons voordeel werken
Nee bedankt.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:11 schreef Toekito het volgende:
Kuijt mag best komen als die eerst excuses maakt en puur op rechts blijft.
Nee, dan worden ze nog arroganter. Laat ze nog maar lekker 1 ronde overleven en de bijbehorende 4 eredivisiewedstrijden genoeg punten laten liggen om onder ons te eindigenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:12 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik hoop dat Ajax de finale gaat halen, gaan ze lekker veel punten verspelen in de competitie en dan hopen dat ze keihard afgaan in de finale
Kuyt mag best opkankerenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:11 schreef Toekito het volgende:
Kuijt mag best komen als die eerst excuses maakt en puur op rechts blijft.
Nou laat "het blinde paard" maar lekker weg blijven.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als hij zijn salaris van het afgelopen halfjaar schenkt aan Feyenoord mag die terug anders niet.
Die kaalandquote:Op maandag 11 februari 2013 22:13 schreef Jimbo het volgende:
caland, ben jij een klein.kaal mannetje die gister buiten bij varkenoord stond? ik hoorde iemand constant 40-45grappen maken en moest gelijk aan je denken.
i see what u did there.quote:
nee, ik kom al een tijdje meer op varkenoord. En al helemaal niet met dit soort weer.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:13 schreef Jimbo het volgende:
caland, ben jij een klein.kaal mannetje die gister buiten bij varkenoord stond? ik hoorde iemand constant 40-45grappen maken en moest gelijk aan je denken.
Iedereen maakt die grappen.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:13 schreef Jimbo het volgende:
ah okquote:Op maandag 11 februari 2013 22:15 schreef Caland het volgende:
[..]
nee, ik kom al een tijdje meer op varkenoord. En al helemaal niet met dit soort weer.
En ik, ben trouwens ook niet kaal. Of klein.
quote:
quote:Op maandag 11 februari 2013 23:29 schreef Grifte het volgende:
http://www.feijenoordcasu(...)meer-kwijt/#comments
Vind het altijd zo jammer hoeveel debielen het legioen heeft. Zelfde soort idioten die ook in de rust in de legioenzaal op de vuist gaanquote:Als gudde ze open maak kanker ik wel een beeje antrax in die enveloppe
ja man elke thuiswedstrijd is het knokken in de legioenzaal. Komt allemaal door die takkeherrie natuurlijk, dat moet verboden worden want ze worden allemaal agressief door die beats. Net zoals hiphop waarin veel wordt gescholden en slechte invloed heeft op jonge kinderen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:46 schreef StraatSoldaat het volgende:
[..]
[..]
Vind het altijd zo jammer hoeveel debielen het legioen heeft. Zelfde soort idioten die ook in de rust in de legioenzaal op de vuist gaan
Nee. Af en toe beetje zingen, opa's en vaders, je kan wel lekker vrij kankeren maar verwacht geen hektiekquote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:56 schreef Rattaplan.y het volgende:
5 kaarten Vak K kunnen regelen, iemand ervaringen daar, beetje fanatiek vak?
Waar heb jij het over? Zelfde groepering? Weet je wel waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Die T-shirt actie en die valentijnskaart actie als liefdesbetuiging voor De Kuip lijkt heel sympathiek, maar aangezien het van dezelfde groepering als de Red de Kuip gasten afkomt zal het worden aangegrepen als steunbetuiging aan dat groepje kanslozen.
Wat een huiliequote:Maher over spreekkoren: 'Niet verwacht in Kuip'
Adam Maher had niet verwacht dat juist supporters van Feyenoord zich schuldig zouden maken aan spreekkoren over zijn Marokkaanse afkomst.
Hij was er zondag in de Kuip slachtoffer van, net als twee weken geleden tijdens de bekerwedstrijd tegen FC Den Bosch.
De spreekkoren, de supporters zongen 'er staat een schaap op het veld', bleven niet onbesproken tijdens de wedstrijd op het veld. Maher: 'De scheidsrechter (Bas Nijhuis, red.) kwam naar me toe en zei tegen me: 'Laat het maar even, ik spreek je er na de wedstrijd over'. Daar was ik het mee eens. Ik wilde sowieso wel gewoon doorspelen. Overigens kwam hij er na de wedstrijd niet meer op terug.'
Maher zegt dat hij de spreekkoren niet zo erg vindt. 'Het zegt vooral wat over die mensen, ik voelde me echt totaal niet aangesproken.'
De 19-jarige international kan zich goed vinden in de woorden die ploeggenoot Jozy Altidore sprak na de bekerwedstrijd tegen FC Den Bosch. De Amerikaan was in die wedstrijd slachtoffer van oerwoudgeluiden.
'Wat Jozy zei na die wedstrijd, daar sta ik achter. Ik bid voor die supporters, ik ben beter opgevoed dan zij. Ik sta er ook boven. Zonder respect geen voetbal, wat mij betreft.'
Maher had de spreekkoren niet verwacht van supporters van een club als Feyenoord. 'Want dat is een topclub met topsupporters. Van zo'n club verwacht je zoiets niet. Ik kan hier weinig respect voor opbrengen.'
Het spel van Maher wordt intussen, zeker na de afgelopen week waarin hij een prima interland voor Oranje speelde tegen Italië, bekeken met een vergrootglas. Dat beseft hij: 'Je kunt het wel zo zien, dat ze zoiets alleen maar doen bij spelers die wat meer in de belangstelling staan.'
Ik vind het eerlijk gezegd wel een goede reactie.quote:
Wat is er racistisch aan: 'Er staat een schaap op het veld' ? Wat heeft het met Marokko te maken?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:43 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel een goede reactie.![]()
Vind het een beetje treurig om 'Er staat een schaap op het veld te zingen'.
Ben je een beetje wereldvreemd?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wat is er racistisch aan: 'Er staat een schaap op het veld' ? Wat heeft het met Marokko te maken?
Ja, ik heb het over Red de Kuip. Een initiatief dat van harte wordt ondersteund door oa Lunaticnews en Fr12. Deze ludieke acties worden voorzien van begeleidende teksten die overeenkomen met het repertoire van Red de Kuip, inclusief kansloze aantijgingen richting het bestuur.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Zelfde groepering? Weet je wel waar je het over hebt?
Het begint zo langzamerhand wel een trieste bedoeling te worden hoor.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:29 schreef Grifte het volgende:
http://www.feijenoordcasu(...)meer-kwijt/#comments
Met een pittig kapsel?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kleine valentijn ollie's voor als je gek bent op lekker mollig.
Als die kut dingen al te koop waren had ik er één gekocht voor mijn vriendin.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of op een slurf.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:14 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als die kut dingen al te koop waren had ik er één gekocht voor mijn vriendin.Die had ik zelfs een gekocht. Mijn dochter is gek op die reclame.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk
Geef eens antwoord op mijn vraagquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:52 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ben je een beetje wereldvreemd?
Welke vraag?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn vraag
Wat er racistisch aan is.quote:
De racisme kaart wordt snel getrokken, beledigend was het wel maar dat is toch de bedoeling.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Wat er racistisch aan is.
Mja, racistisch weet ik niet. Denk ongeveer even racistisch als een Nederlander voor varken uitmaken. Echt netjes is het niet he?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Niets. Maar volgens mij zeg ik dat ook nergens.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
iets met schapenneukersquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
Leg het mij ook maar uit dan. Behalve dat ze vaak schaap eten zie ik de link ook niet.
maher = Marokkaan = een schapenneuker.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, racistisch weet ik niet. Denk ongeveer even racistisch als een Nederlander voor varken uitmaken. Echt netjes is het niet he?
Het zijn geitenneukers, schapen eten ze alleen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:45 schreef Jimbo het volgende:
[..]
maher = Marokkaan = een schapenneuker.
ik neem aan dat ie die vergezochte link erin zoekten ja dat is rasisme boehoe
90%van de nederlanders zal je t verschil tussen een geit en een schaap niet kunnen vertellenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Het zijn geitenneukers, schapen eten ze alleen.
Vandaar dat ik dit hele verhaal nogal vergezocht vind.
Ik was werkelijk waar in de veronderstelling dat het ' geitenneukers' is. Misschien omdat ik in een ander gedeelte van het land woon ofzo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:49 schreef Jimbo het volgende:
[..]
90%van de nederlanders zal je t verschil tussen een geit en een schaap niet kunnen vertellen![]()
(tevens hoor ik hier alleen altijd schapenneukersmaar ok, geit kan ook.)
Het was voor zowel de scheids als Maher zelf geen aanleiding om van het veld te lopen of zelfs de stadionspeaker maar in te schakelen. De Telegraaf is er met een bijzonder raar stukje mee aan de haal gegaan. Ze hebben het bewust opgeblazen en uit de ludieke hoek getrokken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:43 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Niets. Maar volgens mij zeg ik dat ook nergens.
Ik plaats een reactie op de in zijn ogen kwetsende spreekkoren. Blijkbaar heeft de scheidsrechter dat ook geconstateerd anders had hij er niet iets van gezegd tegen Maher. Ook een journalist heeft het geconstateerd en stelt er een vraag over die keurig wordt beantwoord. Ik zie daar niets verkeerd aan.
Gewoon negeren die kutkrant. De spreekkoren zijn niet aantoonbaar racistisch dus een onderzoek heeft geen zin.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Het was voor zowel scheids en Maher zelf geen aanleiding om van het veld te lopen of zelfs de stadionspeaker maar in te schakelen. De Telegraaf is er met een bijzonder raar stukje mee aan de haal gegaan. Ze hebben het bewust opgeblazen en uit de ludieke hoek getrokken.
En hun aktie is geslaagd, want het "nieuws" is nu ook in andere kranten te vinden, Maher wordt om een reactie gevraagd etc.
Paranoïde? Denk het niet. Kijk ook naar de absolute uitblinker Boëtius. Door iedereen bejubeld, gisteravond nog voetballer van de week bij VI. Maar De Telegraaf stelde hem niet op in het weekelftal en gaf 'm een 6.5
Dan ben je dus bewust bezig om te proberen te zagen aan een mooie middag in De Kuip.
Ik heb hier toevallig gisteren of eergisteren nog iets geroepen over de telegraaf. Is nogal een gekleurde krant inderdaad. Alles in het voordeel van Ajax. Al zijn de Ajacieden het daar zelf niet mee eens en vinden zij dat de Telegraaf hen vaak te kritisch benaderd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Het was voor zowel de scheids als Maher zelf geen aanleiding om van het veld te lopen of zelfs de stadionspeaker maar in te schakelen. De Telegraaf is er met een bijzonder raar stukje mee aan de haal gegaan. Ze hebben het bewust opgeblazen en uit de ludieke hoek getrokken.
En hun aktie is geslaagd, want het "nieuws" is nu ook in andere kranten te vinden, Maher wordt om een reactie gevraagd etc.
Paranoïde? Denk het niet. Kijk ook naar de absolute uitblinker Boëtius. Door iedereen bejubeld, gisteravond nog voetballer van de week bij VI. Maar De Telegraaf stelde hem niet op in het weekelftal en gaf 'm een 6.5
Dan ben je dus bewust bezig om te proberen te zagen aan een mooie middag in De Kuip.
En dan te bedenken dat dit gebeurt door een krant die verder elke kans aangrijpt om het "Marokkanenprobleem" aan te kaarten. Opportunistische huichelaars.
Red de Kuip bestaat niet uit mensen die aan de ander genoemde groepen zijn gelieerd. En dat is waar je op doelde in je eerdere bericht. Dat je er verder moeite mee hebt is kut voor je, maar dat is niet waarom ik op je reageerde.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Ja, ik heb het over Red de Kuip. Een initiatief dat van harte wordt ondersteund door oa Lunaticnews en Fr12. Deze ludieke acties worden voorzien van begeleidende teksten die overeenkomen met het repertoire van Red de Kuip, inclusief kansloze aantijgingen richting het bestuur.
Daarom dat ik verwacht dat deze ludieke acties zullen worden aangegrepen als steunbetuiging voor hun plannen en hun kruistocht tegen het bestuur, en ik zit daar niet op te wachten. Naar mijn mening frustreren die gasten van Red de Kuip de besluitvorming, en dus de toekomst van de club.
Al klinkt dat ongenuanceerder dan ik bedoel, maar ik moet wel zeggen dat ik onderhand genoeg heb van supporters die menen het beleid te moeten bepalen bij Feyenoord.
Ik hoop wel dat je de enige bent die zo kansloos is maar betwijfel dat.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef Jimbo het volgende:
ben ik de enige die de spreek koren beter vind hoe kwetsender dat ze worden
Maher begon fantastisch vond ik. Daarna onzichtbaar. Hand in hand langzaam is zo mooi!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:18 schreef Typisch het volgende:
Heb die maher de hele tweede helft niet gezien, evenals Altidore die geen bal meer heeft geraakt nadat hij constant werd uitgefloten. Al hoor ik ook liever gewoon het Hand in Hand.
Eens.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:17 schreef jakees het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je de enige bent die zo kansloos is maar betwijfel dat.
Zing gewoon voor je eigen club ipv beledigen anderen. Hand in Hand 100x mooier dan die kinderachtige liedjes over schapen e.d.
Een beetje provoceren hoor erbij vind ik. Maar uiteraard zijn er grenzen. Ik voel me ook niet op me pik getrap als er ' homo's lopen hand in hand' gezongen word. Of bommen op Rotterdam, ondanks dat ook mijn familie daarin geleden heeft. Het zou bovendien hypocriet zijn want die ' jodenliedjes' zing ik ook wel eens mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:17 schreef jakees het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je de enige bent die zo kansloos is maar betwijfel dat.
Zing gewoon voor je eigen club ipv beledigen anderen. Hand in Hand 100x mooier dan die kinderachtige liedjes over schapen e.d.
Vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Er zijn er nog wel meer die bij kleinere clubs spelen bijvoorbeeld. Mo Allach - nu technisch directeur bij de KNVB geloof ik? - vind ik bijvoorbeeld ook wel een sympathieke kerel.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
Al die Marocs zijn gek of arrogant man. El-amadi is de enige niet arrogante die ik zo kan bedenken.
Maar in verhouding Elhamlap, Sinouh, Affelay labyat allemaal klootzakjes. Ramziquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Er zijn er nog wel meer die bij kleinere clubs spelen bijvoorbeeld. Mo Allach - nu technisch directeur bij de KNVB geloof ik? - vind ik bijvoorbeeld ook wel een sympathieke kerel.
Afellay springt er wel echt uit in negatieve zin naar mijn mening.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar in verhouding Elhamlap, Sinouh, Affelay labyat allemaal klootzakjes. Ramzi
Waz mis met Ramzi?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Maar in verhouding Elhamlap, Sinouh, Affelay labyat allemaal klootzakjes. Ramzi
Het beste werkt als er 40.000 man opveren bij een overtreding en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gillen. Dan nijgt de scheidsrechter sneller naar een penalty / rode kaart blijkt wel uit de laatste thuiswedstrijden. Dat vind ik prima provocatie. Verder beledigen achterwege laten m.i.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:23 schreef DorperTed. het volgende:
[..]
Een beetje provoceren hoor erbij vind ik. Maar uiteraard zijn er grenzen. Ik voel me ook niet op me pik getrap als er ' homo's lopen hand in hand' gezongen word. Of bommen op Rotterdam, ondanks dat ook mijn familie daarin geleden heeft. Het zou bovendien hypocriet zijn want die ' jodenliedjes' zing ik ook wel eens mee.
quote:'Feyenoord is titelkandidaat, daar kan je niet omheen'
Feyenoord kroonde zichzelf tot grote winnaar van het afgelopen weekend. De ploeg van Ronald Koeman klopte AZ (3-1) en pakte daarmee als de enige ploeg uit de top vijf de drie punten. Feyenoord steeg na de overwinning naar de derde plaats van de ranglijst en heeft nog maar drie punten minder dan koploper PSV, dat over een kleine twee weken op bezoek komt in De Kuip.
Volgens Rob Jacobs, oud-speler en trainer van Feyenoord, is het landskampioenschap zeker haalbaar. "Als je gedeeld tweede staat, na de drie punten tegen AZ, dan ben je titelkandidaat. Daar kan je niet meer omheen", zei Jacobs tegen Feyenoord TV. "Je staat drie punten achter op PSV en die ploeg komt over veertien dagen op bezoek. Als je die wedstrijd wint, dan doe je gewoon mee om de bovenste plek en dus voor het kampioenschap."
Koeman sprak na de overwinning op AZ nog zijn verbazing uit over de stand op de ranglijst, omdat er in zijn ogen betere ploegen zijn dan Feyenoord. Daar was Willem van Hanegem het echter niet mee eens en ook de Kromme liet maandag weten dat hij denkt dat de landstitel voor Feyenoord haalbaar moet zijn. In Rotterdam kon in 1999 voor het laatst een kampioenschap gevierd worden.
Inderdaadquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:50 schreef Caland het volgende:
En als je zondag een niet uit te sluiten zeperd oploopt kan je weer maximaal vijfde worden zeker.
Dat en de post boven jou, kloppen allebeiquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:50 schreef Caland het volgende:
En als je zondag een niet uit te sluiten zeperd oploopt kan je weer maximaal vijfde worden zeker.
Denk je dat echt? Ik zie daar hoogstens een gelijkspelletje uitkomen voor PSV.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:04 schreef Cara het volgende:
PSV thuis pakken, ik heb er helaas bijzonder weinig vertrouwen in.
Totaal geen goed gevoel bij. Maar goed, dat heb ik ook niet bij Zwolle dus misschien moet ik niet zo zeiken. Ik ben zo ontzettend bang om aan die eerste plek te denken. Cl voetbal inkomsten, je talenten op het hoogste podium.. kijk, daar ga ik weer.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:07 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Denk je dat echt? Ik zie daar hoogstens een gelijkspelletje uitkomen voor PSV.
PSV heeft wel het slechtste uitresultaat en voor m'n gevoel ook wel de eerste van de topploegen die zich laat afbluffen door een vijandige/goede sfeer in de kuip.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:01 schreef Caland het volgende:
Er is een kansje, maar van de traditionele top 3 wel de kleinste imo.
Heeft PSV überhaupt al een moeilijke uitwedstrijd gewonnen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
PSV heeft wel het slechtste uitresultaat en voor m'n gevoel ook wel de eerste van de topploegen die zich laat afbluffen door een vijandige/goede sfeer in de kuip.
Ik zou ze niet willen uitruilen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:11 schreef Grifte het volgende:
Pellè en Janmaat aan onze kant op scherp, Van Bommel / Strootman bij PSV (dacht ik).
quote:Geef ons nog twee jaar de tijd om een titel te grijpen, vroeg trainer Ronald Koeman afgelopen week om geduld voor een geslaagde gooi naar de eerste landstitel sinds 1999.
Maar na het droomweekeinde is Feyenoord koploper PSV tot op drie punten genaderd. Kom bij de zelf opgeleide jeugd niet aan met troostprijzen. Op Varkenoord stapelden ze de titels op elkaar. Ook nu telt alleen het hoogste.
Jeugdtrainer Cor Adriaanse weet het nog goed. In 2008 trad hij met Feyenoord B1 in Leidschendam aan voor de Super Cup tegen het favoriete Ajax. Het jeugdelftal van de Amsterdammers, met de internationals Roly Bonevacia, Lorenzo Burnet, Geoffrey Castillion, Lorenzo Ebecilio, Florian Jozefzoon, Ricardo van Rhijn en Rodney Sneijder, werd beschouwd als een schitterende lichting met toptalenten. Ajax was de kampioen, Feyenoord veroverde de beker. 'Maar die Super Cup was voor ons', diept Adriaanse op uit zijn geheugen. 'En hoe, het werd 5-0. We speelden geweldig.'
Die middag voelde Adriaanse voor de zoveelste keer dat zijn spelers alleen genoegen wensten te nemen met het allerhoogste. Al wordt de tegenstander nog zo hoog ingeschaald. Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie en hun ploeggenoten veegden de aartsrivaal van de mat. 'Ja, veel spelers die inmiddels zijn doorgestroomd van Varkenoord naar de Kuip weten wel wat winnen is', zegt Adriaanse.
Het is een extraatje dat in de zenuwslopende laatste twaalf duels van de competitie van waarde kan zijn. Hoewel de Rotterdammers nog altijd lekker in de slipstream van de topfavorieten Ajax en PSV zitten, deinzen ze in de Kuip niet langer terug voor een rol als koploper. 'Ik ben in de C2 bij Feyenoord gekomen en vanaf die tijd ben ik zes keer kampioen geworden', zo geeft international Bruno Martins Indi aan dat winnen bijna in de genen zit.
Ook spelmaker Jordy Clasie ontving kampioensboeket na kampioensboeket. De laatste vier jaar als jeugdvoetballer werd hij met overmacht landskampioen.
Schouderklop
De boodschap dat een derde of vierde plek straks aan het einde van de rit ook een ferme schouderklop waard is, is aan de grote talenten dan ook nauwelijks besteed. Plek nummer twee is in de ogen van veel jonge spelers van Feyenoord niet meer dan de stek van de eerste verliezer.
Tonny Vilhena bijvoorbeeld is net achttien jaar, maar hij stak met Oranje onder 17 jaar al twee Europese titels in zijn achterzak. Verliezen deed hij in zijn prille loopbaan nog zelden.
Stress vormt ook al geen bedreiging. Karim El Ahmadi viel het altijd op toen hij nog in de Kuip speelde. Hoe groot de belangen ook waren, de zelf opgeleide spelers van Feyenoord stapten bijna fluitend de Kuip binnen om een thuiswedstrijd af te werken. 'Nee, die jonge gasten hadden helemaal geen last van een volle Kuip', zegt hij. 'Ze voelden zich er altijd vrij. Het gaf die gasten juist kracht.'
Met nog zes thuiswedstrijden op het menu is het een extra wapen. Ook Cor Adriaanse weet dat de jonkies genieten van een duel in de Kuip. 'Ze weten dat ze worden gedragen door het fanatieke publiek', zegt de jeugdtrainer, die eenmaal per week de defensie van de hoofdmacht onder handen neemt.
De titelrace dit seizoen zal volgens kenners worden gewonnen door de ploeg die mentaal het sterkst is. Spelers die opgroeiden met Jordy Clasie en Bruno Martins Indi zeggen dat de internationals het in zich hebben om iemand figuurlijk de nek om te draaien als dat nodig is om te kunnen winnen.
Martins Indi groeide op in armoede, leerde de wetten van de straat kennen. Clasie zag als klein jongetje zijn moeder het gezin verlaten en moest het met zijn vader en broer rooien. En zeker niet in luxe. Mentaal zijn ze niet te breken.
Die pure wil om straks de allerbeste te worden, is nodig om echt mee te doen om de titel. Waar Koeman rept van twee extra seizoenen, is de kans groot dat de allergrootste talenten dan al lang en breed bij grote clubs in het buitenland spelen. En dus ruiken ze in de Kuip een unieke kans. 'Maar', waarschuwt Adriaanse. 'Het moet niet bij woorden blijven. In aanloop naar het duel met Ajax hadden veel spelers in de media een grote mond. Op het veld bleef daar weinig van over.'
Volgens mij niet. Ajax verloren, Vitesse gelijk en de rest moeten ze nog geloof ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:12 schreef Grifte het volgende:
[..]
Heeft PSV überhaupt al een moeilijke uitwedstrijd gewonnen?
Ik denk dat het dat met name een beetje is. Als je er maar niet op hoopt kan het nooit tegenvallen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:10 schreef Cara het volgende:
[..]
Totaal geen goed gevoel bij. Maar goed, dat heb ik ook niet bij Zwolle dus misschien moet ik niet zo zeiken. Ik ben zo ontzettend bang om aan die eerste plek te denken. Cl voetbal inkomsten, je talenten op het hoogste podium.. kijk, daar ga ik weer.
Yup, ze komen nog naar ons en eindigen tegen Twente uit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ajax verloren, Vitesse gelijk en de rest moeten ze nog geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |