SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 12-02-2013 11:03:42 ]F means you're fucked![]()
Puicke tijden Miezziej en Frsh! En de rest die ik mis..![]()
![]()
Een van de grootste helden is de TS
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat is inderdaad echt vet en leuk voor de trainingen. Het is dat ik al een Garmin heb, maar met zoiets zou ik me ook wel een tijd kunnen bezig houden. Als ze dit nou op meerdere plekken in NL gaan invoeren zou dat echt mooi zijn! Mijn ChampionChip zit toch bijna altijd op mijn schoenen.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Wel grappig en interessant voor sylvester. In het park waar hij loopt ligt een pad waar je dus blijkbaar tijdwaarneming hebt doormiddel van een championchip. Misschien binnenkort eens gaan kijken hoe dat werkt.
http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=328760
Kan je ook een beetje competitie doen met de mensen die er nog meer overheen lopen, dat is ook het leuke van Strava!![]()
Zo, vandaag 10 km. Schoorl gelopen in een mooie tijd (51:23)
http://www.endomondo.com/workouts/158119588/3842315
Was heerlijk, en heb me gelijk ingeschreven voor de Alkmaar City Run by Night.The remedy is the experience.![]()
Mooi tijd en mooie snelle kilometers aan het eindquote:Op zondag 10 februari 2013 20:36 schreef Klonterpot het volgende:
Was heerlijk, en heb me gelijk ingeschreven voor de Alkmaar City Run by Night.
F means you're fucked![]()
Dankje, erg blij mee! Ging voor 55 dus ik ben tevreden. Laatste stukje ging lekker inderdaad.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Mooi tijd en mooie snelle kilometers aan het eind
Ik heb het hardlopen eind vorig jaar een beetje verwaardloosd, en was blij dat ik deze loop nog in mijn agenda had staan. Ik ben nu weer een paar weken hard aan het trainen, en wil dit eigenlijk weer volhouden.The remedy is the experience.![]()
Ja, weet ik. Ze wil het toch liever zo zelf doen. Aard van het beestjequote:Op zondag 10 februari 2013 20:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
StR heb ik vorig jaar gedaan, en dat waren allemaal echt beginners hoorhoeft ze niet bang voor te zijn
Hoop in ieder geval wel dat ze het leuk gaat vinden en doorzet.![]()
Geweldig om hier alle wedstrijdverslagen te lezen van Schoorl. Knappe prestaties ook Miezziej, Frsh en Klonterpot!![]()
Krijg echt zin in de CPC Den Haag, dat ik zelf ook eens de wedstrijdsfeer kan proeven.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Die ga ik ook lopen, weet alleen niet of ik voor de 5 of 10 ga. En de website doet het bij mij niet?quote:Op zondag 10 februari 2013 20:36 schreef Klonterpot het volgende:
Was heerlijk, en heb me gelijk ingeschreven voor de Alkmaar City Run by Night.
Zelfde geldt trouwens voor de Brijderloop. Ligt er een beetje aan of een vriendin van me een beetje snel weer begint met trainen, anders is het helemaal niet bevredigend om haar in te maken op de 5.![]()
Doet het hier welquote:Op zondag 10 februari 2013 21:18 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Die ga ik ook lopen, weet alleen niet of ik voor de 5 of 10 ga. En de website doet het bij mij niet?
Zelfde geldt trouwens voor de Brijderloop. Ligt er een beetje aan of een vriendin van me een beetje snel weer begint met trainen, anders is het helemaal niet bevredigend om haar in te maken op de 5.
The remedy is the experience.![]()
Hm, bij mij alleen de inschrijfsite, maar www.alkmaarcityrun.nl wordt niet gevonden door chrome en internet explorer (en op m'n telefoon werkt het blijkbaar wel? gek). Maar de nu 12 euro exclusief shirt in plaats van de 6 euro ofzo voor de Vestloop inclusief shirt vind ik wel weer een jammer verschil.quote:![]()
Dat je nog geen fok-account voor d'r hebt aangemaakt!quote:Op zondag 10 februari 2013 20:53 schreef Arquero het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Ze wil het toch liever zo zelf doen. Aard van het beestje
Hoop in ieder geval wel dat ze het leuk gaat vinden en doorzet.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Mooie tijden hoor! Leuk om de verslagjes te lezen.
Heb het zelf erg druk met werk in de weekenden, mijn 1e evenement is de CPC.
Wel lekker aan het doortrainen voor de hele marathon, maar is soms lastig om tijd te vinden voor de lange duurloop, vandaag 28 k![]()
Iedereen met een PR vandaag gefeliciteerd en iedereen zonder een PR, toch een mooie prestatie.
Feyenoord!!! * Barça![]()
jij ook nog steeds een goed gevoel over je voorbereidingen??quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
whehequote:Op zondag 10 februari 2013 21:48 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat je nog geen fok-account voor d'r hebt aangemaakt!![]()
![]()
benauwd en nerveus wel ja! het komt nu zo dichtbij.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
jij ook nog steeds een goed gevoel over je voorbereidingen??
maar het vertrouwen komt wel een klein beetje.
het is ook zo ver van mijn bed afstand.
ik heb wel 10 jaar geleden de 100 km delft gerolskied. en 44 km langlauf marathon gelopen.
maar dit is wel het hoogtepunt .home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Zo, na heel vaak meelezen toch maar even voorstellen. 2 Jaar terug met Evy trouw om de dag gelopen en zo gekomen tot regelmatig een 10km. Niet snel maar dat maakt me niet zoveel uit.
Vorige jaar heb ik dit niet vol kunnen houden door verbouwing, verhuizing en een baby![]()
2 Januari toch maar weer van bijna 0 begonnen en inmiddels lukt het me aardig om 40 minuten te lopen. Dit wil ik weer uitbreiden naar 1x per week een 10km en 1 à 2 keer per week wat anders. Dam tot dam loop is waarschijnlijk een leuke uitdaging.
Met Evy (de muziek dan) ben ik wel klaar dus inmiddels zet ik m'n schema in runkeeper. Ben nog even aan het zoeken wat voor mij het beste werkt maar de komende weken ga ik i.i.g. elke week 5 minuten erbij naar de 70 minuten. De andere trainingen vind ik moeilijk om te bedenken..... Tips?![]()
![]()
om de glorie en de eer van dit forum op de internationale wedstrijdkalender hoog te houden in een "leeg weekend" mijzelf toch maar ingeschreven voor de Moonshine Trail komende zaterdag.
Korte maar stevige trail, 15km lekker door mijn "eigen" trailgebied, Dolamore Parkquote:The run begins with a short gravel section along Dolamore Park Road (approximately 3km) before turning left and beginning the challenge of Ships Cone. This is a very steep 2km climb following a series of switchbacks on rough farm tracks to the top. There is one short downhill break but otherwise it's all steep climbing! So be prepared to walk some of it. It's worth it as at the top is a fantastic view out over Southland (if you stop to look!) followed by a fast 4km descent where you will cross Dolamore Park Road, cut through the car park and link up with the Whiskey Creek Track, an undulating and challenging bush track around the outskirts of Dolamore Park before descending to the finish line at Dolamore Park.
[ Bericht 33% gewijzigd door rechtsedirecte op 11-02-2013 01:31:39 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik was het topic kwijt!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Welkom Ikkejaquote:Op zondag 10 februari 2013 23:48 schreef Ikkeja het volgende:
Zo, na heel vaak meelezen toch maar even voorstellen. 2 Jaar terug met Evy trouw om de dag gelopen en zo gekomen tot regelmatig een 10km. Niet snel maar dat maakt me niet zoveel uit.
Vorige jaar heb ik dit niet vol kunnen houden door verbouwing, verhuizing en een baby![]()
2 Januari toch maar weer van bijna 0 begonnen en inmiddels lukt het me aardig om 40 minuten te lopen. Dit wil ik weer uitbreiden naar 1x per week een 10km en 1 à 2 keer per week wat anders. Dam tot dam loop is waarschijnlijk een leuke uitdaging.
Met Evy (de muziek dan) ben ik wel klaar dus inmiddels zet ik m'n schema in runkeeper. Ben nog even aan het zoeken wat voor mij het beste werkt maar de komende weken ga ik i.i.g. elke week 5 minuten erbij naar de 70 minuten. De andere trainingen vind ik moeilijk om te bedenken..... Tips?
als andere training kan je bijv. een keer per week fartlek of interval gaan doen, een bepaalde afstand (bijv.tot het eind van een straat) in een hoger tempo, om zo niet alleen op uithoudingsvermogen te trainen maar ook op snelheid.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat een harde koude wind buiten!! Echt even moed verzamelen voor m'n (kleine) rondje.I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Voor de liefhebbers: De inschrijving voor de Golden Ten in Delft is open
http://www.goldentenloop.nl/F means you're fucked![]()
Ah ff inschrijven straks
Belabberde nacht weer, die maag... Vrees dat ik de pubquiz voor alpes d'huzes vanavond maar moet opgeven...![]()
brr wat is het koud, voelt kouder dan dat het eigenlijk is vlgs mij, poolwind ofzo.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
De wind was echt onwijs koud, dus m'n rondje aangepast om niet nog een keer die koude wind vol tegen te hebben.. Daardoor kwam ik niet zo lekker uit met m'n rondje, maar 4,5k is nog altijd 4,5k meer dan de bank
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
godver, die trail in bij La Roche!
Laat ik me daar maar niet voor inschrijven
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
vanavond maar een herstelrondje..
woensdag misschien toch nog even de deur uit... bijna barca tijd
Ecosia
Bleh, sinds donderdag niet meer kunnen lopen en m'n voet lijkt nog meer pijn te doen. Voor de zekerheid morgen maar langs de fysio. Normaal ren ik niet zo snel richting arts oid, maar ik ben er toch voor verzekerd en baat 't niet dan schaadt 't niet. Ofzo.![]()
![]()
klinkt niet best hats... rustig aan maarquote:Op maandag 11 februari 2013 10:42 schreef hatsaflats het volgende:
Bleh, sinds donderdag niet meer kunnen lopen en m'n voet lijkt nog meer pijn te doen. Voor de zekerheid morgen maar langs de fysio. Normaal ren ik niet zo snel richting arts oid, maar ik ben er toch voor verzekerd en baat 't niet dan schaadt 't niet. Ofzo.
Ecosia
beterschapquote:Op maandag 11 februari 2013 10:42 schreef hatsaflats het volgende:
Bleh, sinds donderdag niet meer kunnen lopen en m'n voet lijkt nog meer pijn te doen. Voor de zekerheid morgen maar langs de fysio. Normaal ren ik niet zo snel richting arts oid, maar ik ben er toch voor verzekerd en baat 't niet dan schaadt 't niet. Ofzo.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Marathonspecial RW UK
Maar hij blijft bij mij hangen op "connecting to sender"?F means you're fucked![]()
Da's mooi klote flats... sterkte!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:42 schreef hatsaflats het volgende:
Bleh, sinds donderdag niet meer kunnen lopen en m'n voet lijkt nog meer pijn te doen. Voor de zekerheid morgen maar langs de fysio. Normaal ren ik niet zo snel richting arts oid, maar ik ben er toch voor verzekerd en baat 't niet dan schaadt 't niet. Ofzo.F means you're fucked![]()
Klinkt akelig, Flats!I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Poging 2:quote:Op maandag 11 februari 2013 11:46 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar hij blijft bij mij hangen op "connecting to sender"?
http://www.2shared.com/file/26QxEfix/RWMarathon.htmlJa doei.![]()
Heb m! Top bedanktquote:Op maandag 11 februari 2013 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Poging 2:
http://www.2shared.com/file/26QxEfix/RWMarathon.html
Ja, ik baal ook flink. Ik denk dat er donderdag met loopscholing iets ongemerkt niet helemaal goed is gegaan en dat de intervalletjes daarna het er niet beter op hebben gemaakt. Ik hoop dat het meevalt en ik snel weer mag/kan lopen. De fysio werkt ook samen met de atletiekvereniging, dus hij zal er vast wel iets zinnigs over kunnen zeggen.![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:36 schreef hatsaflats het volgende:
Ja, ik baal ook flink. Ik denk dat er donderdag met loopscholing iets ongemerkt niet helemaal goed is gegaan en dat de intervalletjes daarna het er niet beter op hebben gemaakt. Ik hoop dat het meevalt en ik snel weer mag/kan lopen. De fysio werkt ook samen met de atletiekvereniging, dus hij zal er vast wel iets zinnigs over kunnen zeggen.Pff hopelijk valt het mee
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dat is vooral ook te hopen voor m'n omgeving. Over het algemeen word ik na een dag of 5 niet lopen echt heel erg chagrijnig (en krijg ik het gevoel dat m'n kuitspieren degenereren en andere afkickverschijnselen).![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 12:42 schreef hatsaflats het volgende:
Dat is vooral ook te hopen voor m'n omgeving. Over het algemeen word ik na een dag of 5 niet lopen echt heel erg chagrijnig (en krijg ik het gevoel dat m'n kuitspieren degenereren en andere afkickverschijnselen).
Zo, flink bijgelezen! Een hoop mooie tijden gezien van de wedstrijd afgelopen weekend! Fijn dat het beter dan verwachting gaat, altijd leuk om te merken dat er meer in het vat zit!
Ik ga vanmiddag naar de huisarts, ben benieuwd wat de beste man te vertellen heeft. Als de problemen over zijn wil ik naar het VSO-Netwerk op het Sport Medisch Centrum op Papendal voor een voet- en loopanalyse. En kijken wat daar uit komt, inlays of andere schoenen.
Wel vervelend om niet te kunnen lopen, gelukkig heb ik wel weer zin om te zwemmen en te fietsen want niet sporten is toch wel heel erg vervelend.Anyway you want it, that's the way you need it.![]()
Het is echt waterkoud hier buiten. Vanavond staan wat series van 200-meters op het programma...eens kijken of ik daar warm van kan worden. En wakker, want dat is me vandaag ook nog niet gelukt.F means you're fucked![]()
Zo, voor het eerst in 2.5 week weer eens gelopen en dat ging wel prima.
Het is wel vervelend weer met die gure wind zeg, bleh...Jack does it in real time...![]()
Net onder de douche uit na drie kwartier de koude wind en jaagsneeuw trotseren. Voordeel was wel dat de bospaden opgevroren waren, dat waren van de week nog ontoegankelijke modderpoelen.
Had eigenlijk wel langer door willen gaan, maar ik was gewoon op. Dat gure weer vreet ook energie. Ik ben nu nog steeds moe, en dat is niet gebruikelijk.Farts are jazz to assholes![]()
Thank you very muchquote:Op maandag 11 februari 2013 11:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Poging 2:
http://www.2shared.com/file/26QxEfix/RWMarathon.htmlFeyenoord!!! * Barça![]()
Graag toevoegen:
http://www.av-haaksbergen.nl/t/mijlenloop/info++inschrijven.html
24 maart 2013
Haaksbergse Engelse Mijlen Loop
Ik loop de 5 mijl (8 km)Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Lever het even in het juiste formaat aan, met een [code ][/code] tag. Zie ook OP. Dat is makkelijker voor de persoon die het er in moet zetten.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Graag toevoegen:
24 maart 2013
Ik loop de 5 mijl (8 km)
Dus:
1
2[b]<datum> - [url=linknaarsitevanloopje.nl]<naamloop>[/url] [/b]
[*] <naam> - <afstand>Ja doei.![]()
Gelukkig vanmorgen nogmaals les 19 van Evy gelopen, toen sneed de wind de tranen al uit je ogen, en had ik dijk-op zelfs last van de harde tegenwind. Nus is er nog fijne (dus koude) sneeuw bijgekomen. En ik zit lekker met een kopje warme thee blij te zijn met het feit dat ik vanmorgen m'n loopje maar niet heb uitgesteld. (Die runners-high en die verslaving... wanneer kan je die ongeveer verwachten? Ik geef mezelf toch nog in de helft van de gevallen
![]()
, en moet hier heel wat aflezen om de moed weer bijeen te rapen... mijn geluk dat jullie allemaal zo blijmoedig zijn, en zo positief).
![]()
Ja, ja, die runners-high. Volgens mij maken velen ons ook wijs dat ze daar zo'n "last" van hebben, van die verslaving. Zijn er trouwens ook endorfine-versnellers te koop.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
Gelukkig vanmorgen nogmaals les 19 van Evy gelopen, toen sneed de wind de tranen al uit je ogen, en had ik dijk-op zelfs last van de harde tegenwind. Nus is er nog fijne (dus koude) sneeuw bijgekomen. En ik zit lekker met een kopje warme thee blij te zijn met het feit dat ik vanmorgen m'n loopje maar niet heb uitgesteld. (Die runners-high en die verslaving... wanneer kan je die ongeveer verwachten? Ik geef mezelf toch nog in de helft van de gevallen
![]()
, en moet hier heel wat aflezen om de moed weer bijeen te rapen... mijn geluk dat jullie allemaal zo blijmoedig zijn, en zo positief).
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Laat maar zitten dan, ik weet niet hoe dat moet....quote:Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lever het even in het juiste formaat aan, met een [code ][/code] tag. Zie ook OP. Dat is makkelijker voor de persoon die het er in moet zetten.
Dus:
[ code verwijderd ]Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Niet iedereen is zo technischquote:Op maandag 11 februari 2013 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb je in die post helemaal voorgedaan hoe het moet.
Isn't it ironic, don't you think
Tuurlijk. 40 euro de gramquote:Op maandag 11 februari 2013 14:55 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, ja, die runners-high. Volgens mij maken velen ons ook wijs dat ze daar zo'n "last" van hebben, van die verslaving. Zijn er trouwens ook endorfine-versnellers te koop.
Ik moest bij de inschrijving voor de 20vanAlphen opgeven welk merk schoenen ik loop.
Why?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Hoi! Wat leuk dat je je ook hier meldt! Vertel, hoe lang loop je al, hoe vaak loop je al, wat is je doel? Stel je even voor!quote:Op maandag 11 februari 2013 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Graag toevoegen:
24 maart 2013
Ik loop de 5 mijl (8 km)
Leuk zeg, een nieuwe
Ja natuurlijk wil ik je in de OP toevoegen. Voor deze ene keer mag het zonder opmaak, goed!
Oh joy oh joy, een nieuwe![]()
![]()
Je staat er inquote:Op maandag 11 februari 2013 16:00 schreef Ach3r0n het volgende:
Voor de wedstrijdkalender:
24 maart 2013 - Lenteloop Eerbeek
• Acheron - 6 km
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Hoi! Wat leuk dat je je ook hier meldt! Vertel, hoe lang loop je al, hoe vaak loop je al, wat is je doel? Stel je even voor!
Leuk zeg, een nieuwe
Ja natuurlijk wil ik je in de OP toevoegen. Voor deze ene keer mag het zonder opmaak, goed!
![]()
Ja doei.![]()
YUR, nu je zo lekker bezig bent, zou je mij ook nog willen toevoegen?![]()
26 mei 2013 - Leiden Marathon
• Bonobo11 - M
• De_Kluizenaar - 5km
• GlenHighland - 10km
Thanx
(Heb me weer laten strikken voor het bedrijfsteam...)![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:17 schreef GlenHighland het volgende:
YUR, nu je zo lekker bezig bent, zou je mij ook nog willen toevoegen?![]()
26 mei 2013 - Leiden Marathon
• Bonobo11 - M
• De_Kluizenaar - 5km
• GlenHighland - 10km
Thanx
(Heb me weer laten strikken voor het bedrijfsteam...)
Je staat er bij!F means you're fucked![]()
Over het algemeen drink ik geen alcohol voordat ik loopquote:Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef D. het volgende:
Vanmorgen voor het eerst mijn rondje nuchter gedaan.
Meer mensen die weleens nuchter lopen?
Op een nuchtere maag bedoelde ik, uiteraardquote:Op maandag 11 februari 2013 16:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Over het algemeen drink ik geen alcohol voordat ik loop![]()
![]()
Ik heb dat 1 keer geprobeerd, maar dat is me slecht bevallen. Hoewel de eendjes in het Zuiderpark daardoor wel een extra romig ontbijtje kregen voorgeschoteld van een bruggetjequote:Op maandag 11 februari 2013 16:36 schreef D. het volgende:
[..]
Op een nuchtere maag bedoelde ik, uiteraard
Heb het ook wel een paar keer gedaan, maar merk dat ik dan een verhoogde hartslag heb en m'n tempo veel lager ligt dan normaal het geval is bij dezelfde inspanning...
Misschien kan dit wel verbeteren of zo, maar ik vind het niet echt een fijne manier van trainen en vet verbranding is ook niet echt een doel van mij met hardlopen of zo.
Jack does it in real time...![]()
Ik loop altijd smorgens voor het ontbijt, heerlijk!quote:Op maandag 11 februari 2013 16:36 schreef D. het volgende:
[..]
Op een nuchtere maag bedoelde ik, uiteraard![]()
Maar wel bewijs dat je je best doetquote:![]()
![]()
![]()
![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Bij mij valt er nog wat te verbranden, dus zolang ik me niet te 'slap' voel vooraf blijf ik het proberenquote:Op maandag 11 februari 2013 16:51 schreef DeeBee het volgende:
Heb het ook wel een paar keer gedaan, maar merk dat ik dan een verhoogde hartslag heb en m'n tempo veel lager ligt dan normaal het geval is bij dezelfde inspanning...
Misschien kan dit wel verbeteren of zo, maar ik vind het niet echt een fijne manier van trainen en vet verbranding is ook niet echt een doel van mij met hardlopen of zo.![]()
![]()
Ik eet eigenlijk ook altijd voordat ik loop, ik heb al zo weinig vet, dan ben ik binnen 10 minuten helemaal leeg. Merk op mijn werk al als ik 1 pauze niet eet dat ik dan meteen slapper word. Ik probeer dus eigenlijk eerst minimaal 2 broodjes (vaak met pindakaas) binnen te krijgen en eet ook bijna altijd een banaan ofzo voor het lopen. Dat wordt nog een probleem als ik voor de marathon ga trainen, halve rugzak met eten mee
![]()
.
Van 't weekend helaas geen Rusthoeveloop voor mij, moet zaterdag dus wel werken. Dan maar weer even voor mezelf een lekker duurloopje inplannen.
Morgen wel lekker vrij, dus dan mag ik ook weer even, waarschijnlijk morgen maar weer eens een intervaltraining doen, naast het inlopen op de Vibrams eigenlijk veel te weinig gedaan de laatste tijd. Dus dat wordt waarschijnlijk 6x1000m met 400m rust, kijken of ik het nog kan.
Oh en YUR, kan je mij misschien ook toevoegen? :
09 maart 2013 - Halve Marathon Harderwijk (Harderwijk)
• Jero_nimo - 21.1km
01 juni 2013 - StuwwalTrail (Oosterbeek)
• Jero_nimo - 18.5km
08 september 2013 - Fishermansfriend Strongmanrun (Hellendoorn)
• Daywalk3r - 20km
• Jero_nimo - 20km
[ Bericht 9% gewijzigd door Jero_nimo op 11-02-2013 19:22:16 ]![]()
Gaaf filmpje! http://www.rijnmond.nl/ni(...)donkere-bergsche-bos
Jammer dat het 19km is en dus te ver voor mij (nee, ook geen enkele ambitie om ook maar in die richting te gaan).. Anders had het me wel eens heel leuk geleken om in een donker bos te lopen
Nuchter lopen is me een aantal x goed bevallen en een aantal keer niet. Soms alleen banaantje en dat gaat soms ook goed en soms niet. Savonds loop ik fijner.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
shit, de hele marathon van leiden gaat door mn geboortedorp, de halve niet
Ecosia
Dat wordt toch een beetje extra trainen danquote:Op maandag 11 februari 2013 19:51 schreef Jumparound het volgende:
shit, de hele marathon van leiden gaat door mn geboortedorp, de halve niet, succes!
![]()
![]()
Paar weekjes toch?quote:Op maandag 11 februari 2013 19:53 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat wordt toch een beetje extra trainen dan, succes!
er is ook de optie van 25km voor de mindere godenquote:Op maandag 11 februari 2013 10:20 schreef Jumparound het volgende:
godver, die trail in bij La Roche!
Laat ik me daar maar niet voor inschrijven
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
![]()
Hadden jullie deze al gezien? Vond deel 1 erg de moeite, kreeg spontaan zin om voor een marathon te gaan trainen. ( Zegt hij die net een maandje hardloopt en vorige week nog blij was met zijn 5k).
The sun in your Eyes
quote:Op maandag 11 februari 2013 20:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
er is ook de optie van 25km voor de mindere godenhttp://www.sport-events.be/new/trail-des-fantomesquote:Naast onze twee prachtige parcours ( 25km of 50km ) komt er op aanvraag ook een kortere promo trail van 13km en 600 hoogtemeters.
En als je zo weinig god bent is er ook 13![]()
![]()
prachtig filmpje... had er al behoorlijk wat over gelezen op FB, mooi evenementquote:Op maandag 11 februari 2013 19:11 schreef E.T. het volgende:
Gaaf filmpje! http://www.rijnmond.nl/ni(...)donkere-bergsche-bos
Jammer dat het 19km is en dus te ver voor mij (nee, ook geen enkele ambitie om ook maar in die richting te gaan).. Anders had het me wel eens heel leuk geleken om in een donker bos te lopen
en ook nog een HAAG jasje gespot!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Zo, ik heb alle trainingen tot aan de CPC in m'n Garmin geprutst. Kan ik het ook niet meer vergetensteeds als ik wil gaan rennen, bedenk ik me dat de training er nog niet in staat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
kwam in de waiver voor de trail van komende zaterdag nog het volgende tegen:iemand dit in Nederland wel eens meegemaakt dat je geen muziek mee mocht tijdens een evenement?quote:11. Can I wear an i-pod or other music player?
No, these are not permitted in the Event for safety and out of consideration to fellow competitors and the hazard they present in hearing traffic and marshal instructions.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nee, nooit gezien. Maar dat waren gewoon wegwedstrijden, en geen trails. Ik kan me voorstellen dat het op trails niet heel veilig is.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, tijdens de Urbanathlon was het niet toegestaan om muziek en dergelijke mee te nemen, zelfs horloges en dergelijke waren eigenlijk verboden, maar er werd volgens mij niet heel best op gecontroleerd.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
kwam in de waiver voor de trail van komende zaterdag nog het volgende tegen:
[..]
iemand dit in Nederland wel eens meegemaakt dat je geen muziek mee mocht tijdens een evenement?![]()
Hm, kunnen jullie ook niet meer inloggen op Garmin Connect?
Oh, down for maintenancelaat maar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Hier doet 'ie het anders gewoon? Ben wel standaard ingelogd hier, misschien dat dat scheelt? Kan ook gewoon mijn trainingen bekijken in ieder geval.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Hm, kunnen jullie ook niet meer inloggen op Garmin Connect?
Oh, down for maintenancelaat maar
Hier nog een mooi filmpje van de Trail des Fantomes, vooral voor RD natuurlijk:
Wil ik ook, zo gaaf!!!![]()
![]()
Ik nu ook weer. Paniek om niksquote:Op maandag 11 februari 2013 20:47 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hier doet 'ie het anders gewoon? Ben wel standaard ingelogd hier, misschien dat dat scheelt? Kan ook gewoon mijn trainingen bekijken in ieder geval.
Pfoe, dit was zo'n training waardoor je trainingen die wel soepeltjes verlopen leert waarderen.
Maar on the bright side: Ik ben de 300 kilometer gepasseerd
Ik heb je toegevoegdquote:Op maandag 11 februari 2013 19:08 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik eet eigenlijk ook altijd voordat ik loop, ik heb al zo weinig vet, dan ben ik binnen 10 minuten helemaal leeg. Merk op mijn werk al als ik 1 pauze niet eet dat ik dan meteen slapper word. Ik probeer dus eigenlijk eerst minimaal 2 broodjes (vaak met pindakaas) binnen te krijgen en eet ook bijna altijd een banaan ofzo voor het lopen. Dat wordt nog een probleem als ik voor de marathon ga trainen, halve rugzak met eten mee
![]()
.
Van 't weekend helaas geen Rusthoeveloop voor mij, moet zaterdag dus wel werken. Dan maar weer even voor mezelf een lekker duurloopje inplannen.
Morgen wel lekker vrij, dus dan mag ik ook weer even, waarschijnlijk morgen maar weer eens een intervaltraining doen, naast het inlopen op de Vibrams eigenlijk veel te weinig gedaan de laatste tijd. Dus dat wordt waarschijnlijk 6x1000m met 400m rust, kijken of ik het nog kan.
Oh en YUR, kan je mij misschien ook toevoegen? :
09 maart 2013 - Halve Marathon Harderwijk (Harderwijk)
• Jero_nimo - 21.1km
01 juni 2013 - StuwwalTrail (Oosterbeek)
• Jero_nimo - 18.5km
08 september 2013 - Fishermansfriend Strongmanrun (Hellendoorn)
• Daywalk3r - 20km
• Jero_nimo - 20km
volgens mij zijn er nog enkele plaatsen beschikbaarquote:Op maandag 11 februari 2013 20:47 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Wil ik ook, zo gaaf!!!
ja fuck, daar had ik het overquote:Op maandag 11 februari 2013 20:14 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
er is ook de optie van 25km voor de mindere goden
Ecosia
nope, no way jose. Ik ga niet trainen voor een marathonquote:Op maandag 11 februari 2013 19:53 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat wordt toch een beetje extra trainen dan, succes!
nee echt, ik doe het niet
echt nietInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
En heeft dat nog iets te maken met een trainer die zei: "niet eens in de buurt van je PR lopen" ?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:56 schreef YUR het volgende:
Pfoe, dit was zo'n training waardoor je trainingen die wel soepeltjes verlopen leert waarderen.
Maar on the bright side: Ik ben de 300 kilometer gepasseerd
Hier dag 2 ziek, hoop morgen beter. Voel me al wel beter, dus morgen weer het oude leven oppakken
Maar wat is wijsheid? Ik zou morgen eigenlijk verder moeten met les 13 van Evy, maar 2-3-5-5-5 lijkt me iets te veel gevraagd na 2 dagen ziek. Heb hier ooit iets gelezen over een week terug in je schema? Of kan ik dit rustig proberen uit te lopen met een rustiger tempo?![]()
ik zou zeggen, neem beide lessen in gedachten en kijk gewoon hoe het gaat, als je na de eerste 2 minuten door hebt dat het moeizaam gaat dan gewoon een paar lessen terug in de tijd..absoluut geen schande,je loopt tenslotte voor jezelf en niet voor ons!quote:Op maandag 11 februari 2013 21:14 schreef Nirak het volgende:
[..]
En heeft dat nog iets te maken met een trainer die zei: "niet eens in de buurt van je PR lopen" ?
Hier dag 2 ziek, hoop morgen beter. Voel me al wel beter, dus morgen weer het oude leven oppakken
Maar wat is wijsheid? Ik zou morgen eigenlijk verder moeten met les 13 van Evy, maar 2-3-5-5-5 lijkt me iets te veel gevraagd na 2 dagen ziek. Heb hier ooit iets gelezen over een week terug in je schema? Of kan ik dit rustig proberen uit te lopen met een rustiger tempo?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Wat is ziek? Koorts/griep of gewoon misselijk of hoofdpijn. Bij echt ziek moet je per dag ziek 2 dagen rust houden. Bij misselijkheid en wat hoofdpijn zou ik er gewoon op gokken.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:14 schreef Nirak het volgende:
[..]
En heeft dat nog iets te maken met een trainer die zei: "niet eens in de buurt van je PR lopen" ?
Maar wat is wijsheid? Ik zou morgen eigenlijk verder moeten met les 13 van Evy, maar 2-3-5-5-5 lijkt me iets te veel gevraagd na 2 dagen ziek. Heb hier ooit iets gelezen over een week terug in je schema? Of kan ik dit rustig proberen uit te lopen met een rustiger tempo?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Lijkt mij ook super om een dergelijk trail te lopenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:47 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Hier doet 'ie het anders gewoon? Ben wel standaard ingelogd hier, misschien dat dat scheelt? Kan ook gewoon mijn trainingen bekijken in ieder geval.
Wil ik ook, zo gaaf!!!![]()
![]()
Misselijk en beetje koorts. Net te vervelend om mee te gaan werken en net genoeg om jezelf in de weg te zittenDaarom twijfel ik een beetje.
Ik zit in zo'n lekkere flow nu en dat wil ik niet overboord gooien. En ik weet natuurlijk dat ik het voor mezelf doe en niet voor jullie![]()
![]()
Ja lastig. Bij de een gaat het goed en de ander wordt er zieker van. Je kent je lichaam zelf het beste dus ik zou morgen even aanzien hoe het voelt.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:25 schreef Nirak het volgende:
Misselijk en beetje koorts. Net te vervelend om mee te gaan werken en net genoeg om jezelf in de weg te zittenDaarom twijfel ik een beetje.
Ik zit in zo'n lekkere flow nu en dat wil ik niet overboord gooien. En ik weet natuurlijk dat ik het voor mezelf doe en niet voor jullieJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik was van plan om laatst bij de Safarirun m'n snelheid te testen op de 5km. Helaas lieten de omstandigheden het niet toe om snel te lopen, ik was al blij dat ik maar één keer onderuit gegaan ben... (24m57s gelopen)
Vanavond maar eens goed gas gegeven, nieuw PR op de 5km: 21m11s![]()
Stond wel veel wind, nog even goed trainen de komende tijd dan moet een tijd onder de 20 er ook wel inzitten.![]()
Thanks YUR, voor het toevoegen!
Ik was het echt even serieus aan het overwegen, maar ik denk dat mijn vriendin het voor dit jaar niet heel geslaagd vind. Volgend jaar vind ze het wel goed zei ze, hou ik haar aan!quote:Op maandag 11 februari 2013 21:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar![]()
Hoe doe jij dat trouwens met verblijf? Zit je in dat hotel wat bij de start staat? En hoeveel nachten ga je daar zitten? Het is natuurlijk wel meteen een leuk weekendje weg, maar je bent al snel 300+ euro kwijt ofzo?![]()
Ah toe dan, dat kan best.. doe het voor je geboortedorp!quote:Op maandag 11 februari 2013 21:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
nope, no way jose. Ik ga niet trainen voor een marathon
nee echt, ik doe het niet
echt niet![]()
![]()
Netjes hoor, dat is zeker een leuke tijd! Die -20er komt er zeker wel aan! Hoe loop je je snelheidstrainingen nu dan? Op je Huaraches?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:28 schreef Tarahumara het volgende:
Ik was van plan om laatst bij de Safarirun m'n snelheid te testen op de 5km. Helaas lieten de omstandigheden het niet toe om snel te lopen, ik was al blij dat ik maar één keer onderuit gegaan ben... (24m57s gelopen)
Vanavond maar eens goed gas gegeven, nieuw PR op de 5km: 21m11s![]()
Stond wel veel wind, nog even goed trainen de komende tijd dan moet een tijd onder de 20 er ook wel inzitten.![]()
![]()
ik verblijf in een dorpje 8 kilometer van de start.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:29 schreef Jero_nimo het volgende:
Thanks YUR, voor het toevoegen!
[..]
Ik was het echt even serieus aan het overwegen, maar ik denk dat mijn vriendin het voor dit jaar niet heel geslaagd vind. Volgend jaar vind ze het wel goed zei ze, hou ik haar aan!![]()
Hoe doe jij dat trouwens met verblijf? Zit je in dat hotel wat bij de start staat? En hoeveel nachten ga je daar zitten? Het is natuurlijk wel meteen een leuk weekendje weg, maar je bent al snel 300+ euro kwijt ofzo?
De zus van mijn baas heeft daar een hotel en daar kan ik dus verblijven voor "mates rates"...ik ga donderdag heen (vrijdag dagje site seeing) en zondag weer terug.
Maar je hebt gelijk, het blijft een kostbaar weekendje weg alles met elkaar, maar je, ik heb dan tenslotte ook vakantie en mijn verdere verblijf in Nederland logeer ik bij familie dus dat zijn de kosten niet, en voor Mrs.RD een mooie gelegenheid om ook eens in de Ardennen te kijken.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ga het proberen, gewoon rustigaanquote:Op maandag 11 februari 2013 21:28 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja lastig. Bij de een gaat het goed en de ander wordt er zieker van. Je kent je lichaam zelf het beste dus ik zou morgen even aanzien hoe het voelt.
Thnx voor de tips!![]()
Waar komt Mrs RD eigenlijk vandaan?? NZ??
Schoppen jullie me morgen de deur uit? Ik móet echt rennen vind ik. zeker omdat ik anders echt de hele dag alleen maar zit te typen..![]()
![]()
Ah, in mn durpie en ik had er helemaal niets over gehoordquote:Op maandag 11 februari 2013 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
prachtig filmpje... had er al behoorlijk wat over gelezen op FB, mooi evenement
en ook nog een HAAG jasje gespot!Niet dat ik dat kan lopen, maar had wel even gaan kijken dan
![]()
Je schopt jezelf maar de deur uitquote:Op maandag 11 februari 2013 21:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Waar komt Mrs RD eigenlijk vandaan?? NZ??
Schoppen jullie me morgen de deur uit? Ik móet echt rennen vind ik. zeker omdat ik anders echt de hele dag alleen maar zit te typen..Tegen de RSI!
Ja maar.. ik moet nog 3000 woordenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:44 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Je schopt jezelf maar de deur uitTegen de RSI!
![]()
![]()
Pff. Ik ben gelukkig net een beetje van m'n rsi klachten af. Pols, onderarm en schouder konden daags flink irriteren.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja maar.. ik moet nog 3000 woordenJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Lijkt me heel vervelend. Gelukkig geen last van.. nog..quote:Op maandag 11 februari 2013 21:48 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Pff. Ik ben gelukkig net een beetje van m'n rsi klachten af. Pols, onderarm en schouder konden daags flink irriteren.![]()
![]()
Ik train sinds een maandje volgens de soeplessemethode, bevalt goed! En ik loop nu bijna een jaar op fivefingers, nog niet op Huarachesquote:Op maandag 11 februari 2013 21:33 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Netjes hoor, dat is zeker een leuke tijd! Die -20er komt er zeker wel aan! Hoe loop je je snelheidstrainingen nu dan? Op je Huaraches?![]()
![]()
Dat boek heb ik hier ook liggen, van Klaas Lok, moet ik maar weer eens doornemen. Probeerde er ook een beetje mee te trainen, maar weet van mezelf dat ik de kleine intervallen vooral, veel te snel doe.quote:Op maandag 11 februari 2013 21:50 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ik train sinds een maandje volgens de soeplessemethode, bevalt goed! En ik loop nu bijna een jaar op fivefingers, nog niet op Huaraches
Hoe bevallen de FiveFingers je nu dan na een jaar? Nog steeds blij dat je bent overgestapt en wat is nu de langste afstand die je er op gelopen hebt? Nog blessures gehad in de opbouwtijd ervan?
Vragen, vragen.
Maar mij bevallen ze nu in ieder geval nog erg goed, nog geen lange afstanden, langste iets van 5km met lopen erbij tussendoor. Maar merk dat ik veel meer zin en lol heb in het lopen met de 5Fingers, ook is het tempo veel minder belangrijk voor me hiermee. Misschien komt dat wel weer als ik ze ook met langere afstanden aankan, maar tot nu toe perfect!Oh dat is wel lekker ja! Ik ga dan denk ik ook maar eens een goedkoper hotelletje ofzo opzoeken die redelijk in de buurt ligt. Hotel bij de start is al snel 120 per nacht met z'n tweeën. Maar goed uitgekozen in ieder geval! Ik ben benieuwd naar je verslag na de trail! Maar dat duurt nog wel evenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik verblijf in een dorpje 8 kilometer van de start.
De zus van mijn baas heeft daar een hotel en daar kan ik dus verblijven voor "mates rates"...ik ga donderdag heen (vrijdag dagje site seeing) en zondag weer terug.
Maar je hebt gelijk, het blijft een kostbaar weekendje weg alles met elkaar, maar je, ik heb dan tenslotte ook vakantie en mijn verdere verblijf in Nederland logeer ik bij familie dus dat zijn de kosten niet, en voor Mrs.RD een mooie gelegenheid om ook eens in de Ardennen te kijken.![]()
![]()
Wat betreft de soeplessemethode, ik loop de intervallen ook veel te snel... Ik ga er nu écht eens goed op lettenquote:Op maandag 11 februari 2013 21:59 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Dat boek heb ik hier ook liggen, van Klaas Lok, moet ik maar weer eens doornemen. Probeerde er ook een beetje mee te trainen, maar weet van mezelf dat ik de kleine intervallen vooral, veel te snel doe.
Hoe bevallen de FiveFingers je nu dan na een jaar? Nog steeds blij dat je bent overgestapt en wat is nu de langste afstand die je er op gelopen hebt? Nog blessures gehad in de opbouwtijd ervan?
Vragen, vragen.
Maar mij bevallen ze nu in ieder geval nog erg goed, nog geen lange afstanden, langste iets van 5km met lopen erbij tussendoor. Maar merk dat ik veel meer zin en lol heb in het lopen met de 5Fingers, ook is het tempo veel minder belangrijk voor me hiermee. Misschien komt dat wel weer als ik ze ook met langere afstanden aankan, maar tot nu toe perfect!![]()
M'n vibram FF ervaringen zijn wisselend tot nu toe. Ze lopen zo lekker dat ik steeds te hard van stapel loop... Ik heb een hele lijst aan pijntjes gehad, vooral m'n voeten hebben het zwaar te voortduren gehad. Ook m'n kuiten hebben me wel eens aan de kant gehouden, ze zijn ook een stuk dikker nu![]()
Maar al met al ben ik erg blij met m'n overstap naar barefoot(Style)running. Ik had erg veel last ban m'n knieën op reguliere hardloopschoenen, daar heb ik nu totaal geen last meer van.
Ik heb er al een keer een halve marathon op gelopen. Dat was geen goed plan, na 17km helemaal naar de kloten gegaanDat was in oktober, binnenkort (Harderwijk of lenteloop in eerbeek) maar weer eens proberen.
![]()
Voetupdate: het lopen gaat steeds vlotter. Zak niet meer gelijk door m'n hoeven direct na het wakker worden. Het herstel verloopt (inmiddels) vlot
Doe veel body weight squats, heeeeeel klein beetje krachttraining. Veel fietsen en ben voor het bovenlijf ook aan het roeien geslagen (UITPUTTEND!). Voor dat laatste ga ik een schema zoeken, al vermoed ik dat het een educated guess schema gaat worden.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 21:42 schreef Sunnythesun het volgende:
Waar komt Mrs RD eigenlijk vandaan?? NZ??a true blue Kiwi
Bah, koud en glad vandaag, ik hoop echt dat de sneeuw Woensdag definitief weg is.. da's de derde keer al deze winter! Drie keer teveel. Ik heb wel gelopen maar echt leuk is anders.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zaterdag was wel heel leuk!Heerlijk zo'n binnen-evenement, lekker gelopen in m'n mouwloos shirtje :-) Ik ben hier te zien tussen 2:02 en 2:11 (die kleine met witte cap):
en hier is 't finish-filmpje:
http://www.racetimer.eu/u(...)3Brace_id%25253D1117
Die was voor herhaling vatbaar, leuke sfeer en bijzonder parcours.![]()
Ook dik tevreden over de tijd, 28:05 -ik weet wel dat er een hoop hier veel sneller lopen, maar als ik over de 10km/hr loop ben ik dik tevreden.![]()
![]()
Goed nieuws man! En roeien is idd een flinke inspanning.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:20 schreef slacker_nl het volgende:
Voetupdate: het lopen gaat steeds vlotter. Zak niet meer gelijk door m'n hoeven direct na het wakker worden. Het herstel verloopt (inmiddels) vlot
Doe veel body weight squats, heeeeeel klein beetje krachttraining. Veel fietsen en ben voor het bovenlijf ook aan het roeien geslagen (UITPUTTEND!). Voor dat laatste ga ik een schema zoeken, al vermoed ik dat het een educated guess schema gaat worden.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Moest ik ook een keertje, bij de Zandvoort circuit run geloof ik? Zal wel iets zijn wat de sponsors willen weten ofzo.. en 'geen' stond er niet eens bij.quote:Op maandag 11 februari 2013 15:37 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik moest bij de inschrijving voor de 20vanAlphen opgeven welk merk schoenen ik loop.
Why?![]()
![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:30 schreef Sheriam het volgende:
Bah, koud en glad vandaag, ik hoop echt dat de sneeuw Woensdag definitief weg is.. da's de derde keer al deze winter! Drie keer teveel. Ik heb wel gelopen maar echt leuk is anders.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zaterdag was wel heel leuk!Heerlijk zo'n binnen-evenement, lekker gelopen in m'n mouwloos shirtje :-) Ik ben hier te zien tussen 2:02 en 2:11 (die kleine met witte cap):
en hier is 't finish-filmpje:
http://www.racetimer.eu/u(...)3Brace_id%25253D1117
Die was voor herhaling vatbaar, leuke sfeer en bijzonder parcours.![]()
Ook dik tevreden over de tijd, 28:05 -ik weet wel dat er een hoop hier veel sneller lopen, maar als ik over de 10km/hr loop ben ik dik tevreden.![]()
leuk!!
![]()
Het valt me echt vies tegen hoe zwaar het is. Maar kwam er vandaag achter dat zo'n ding ook weerstanden kent *hihi*quote:Op maandag 11 februari 2013 22:31 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Goed nieuws man! En roeien is idd een flinke inspanning.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Heerlijk vind ik hetquote:Op maandag 11 februari 2013 22:36 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Het valt me echt vies tegen hoe zwaar het is. Maar kwam er vandaag achter dat zo'n ding ook weerstanden kent *hihi*![]()
Lekker zwaar en dan flink beulen!
Succes er mee![]()
![]()
Bij ons hebben ze van die dingen met water erin. En die kun je van 1 tot 20 draaien qua weerstand.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:36 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Het valt me echt vies tegen hoe zwaar het is. Maar kwam er vandaag achter dat zo'n ding ook weerstanden kent *hihi*Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:20 schreef slacker_nl het volgende:
Doe veel body weight squats, heeeeeel klein beetje krachttraining. Veel fietsen en ben voor het bovenlijf ook aan het roeien geslagen (UITPUTTEND!). Voor dat laatste ga ik een schema zoeken, al vermoed ik dat het een educated guess schema gaat worden.
Ecosia
Eindelijk weer eens 4 km aan een stuk gelopen sinds ik 2 weken terug een lang weekend ziek ben geweest. In de tussentijd een paar pogingen gewaagd, maar telkens na ongeveer anderhalve kilometer kreeg ik het erg benauwd en hoestaanvallen. Nu alleen na afloop een hoestbui. Gaat de goede kant op.![]()
En ik lag zo mooi voor op mijn challenge...gelukkig is het jaar nog lang
elk oordeel heeft z'n nadeel![]()
Wauw buikvlinders!!!! ipv "steen in de maag" bij de reactie van de Modder-eter!quote:Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef YUR het volgende:
[..]
Hoi! Wat leuk dat je je ook hier meldt! Vertel, hoe lang loop je al, hoe vaak loop je al, wat is je doel? Stel je even voor!
Leuk zeg, een nieuwe
![]()
Ik heb geen zin in moeilijk "code"-gedoe. Lekker eenvoudig communiceren en hardlopen en geen zuur gedoe.
Welnu: De 5 mijl is mijn doel (8 km). Paar jaar geleden ook gedaan, hielspoor opgelopen. Steunzolen gescoord! Nu weer opnieuw proberen. Door de week oefenen, 's avonds. Prachtig laatst met die sneeuw en dan volle maan. Dan is het leven perfect. Via Google Maps een leuke route van 'n slordige
7 a 8 km. Waarschijnlijk een jaar later 16 km. Maar we zien wel! Gaaf! Deze positieve reactie!![]()
![]()
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
er is ook zoiets als beleefdheid....quote:Op maandag 11 februari 2013 23:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wauw buikvlinders!!!! ipv "steen in de maag" bij de reactie van de Modder-eter!
Ik heb geen zin in moeilijk "code"-gedoe. Lekker eenvoudig communiceren en hardlopen en geen zuur gedoe.
maar verder, welkom en een hoop loopplezier toe gewenst'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Sorry, is niet onbeleefd bedoeld. Ik ben alleen niet zo bedreven met alle tags. Excuses aan motorbloempje en haar inzet.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
er is ook zoiets als beleefdheid....
maar verder, welkom en een hoop loopplezier toe gewenst
no worries, en leuk om te zien dat we een ouwe knar er bij hebben!!quote:Op maandag 11 februari 2013 23:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Sorry, is niet onbeleefd bedoeld. Ik ben alleen niet zo bedreven met alle tags. Excuses aan motorbloempje en haar inzet.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
nope, echt neitquote:Op maandag 11 februari 2013 21:31 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ah toe dan, dat kan best.. doe het voor je geboortedorp!
Ecosia
Ecosia
Mooi da'j d'r bie bunt. Hoopn da'j een mooin zet blieft.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wauw buikvlinders!!!! ipv "steen in de maag" bij de reactie van de Modder-eter!
Welnu: De 5 mijl is mijn doel (8 km). Paar jaar geleden ook gedaan, hielspoor opgelopen. Steunzolen gescoord! Nu weer opnieuw proberen. Door de week oefenen, 's avonds. Prachtig laatst met die sneeuw en dan volle maan. Dan is het leven perfect. Via Google Maps een leuke route van 'n slordige
7 a 8 km. Waarschijnlijk een jaar later 16 km. Maar we zien wel! Gaaf! Deze positieve reactie!![]()
welkom, veel plezier en zulks. Doe niet te wild en luister naar je lichaamquote:Op maandag 11 februari 2013 23:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Sorry, is niet onbeleefd bedoeld. Ik ben alleen niet zo bedreven met alle tags. Excuses aan motorbloempje en haar inzet.
Ecosia
Koudquote:Op dinsdag 12 februari 2013 05:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, ik was stoer vanmorgen![]()
http://www.endomondo.com/workouts/158511109/2734897brrrrrr
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Ja, dat wel. Was kouder dan ik verwacht had. Ben nog steeds niet helemaal warmmaar wel wakker!
5 uur 's morgens! Held!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 05:54 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/158511109/2734897
Was lekkeren ik hoefde toch niet zo lang, en anders zou ik pas donderdag weer kunnen. En nu ben ik toch maar mooi geweest!
Ik heb het alleen nog steeds koud
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:20 schreef slacker_nl het volgende:
Doe veel body weight squats, heeeeeel klein beetje krachttraining. Veel fietsen en ben voor het bovenlijf ook aan het roeien geslagen (UITPUTTEND!). Voor dat laatste ga ik een schema zoeken, al vermoed ik dat het een educated guess schema gaat worden.Goed nieuws!
Zo vroeg! En zo koud!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 05:54 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/158511109/2734897![]()
![]()
Je bent m'n persoonlijke held gewordenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 05:54 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/158511109/2734897Als ik later groot ben, wordt ik jou!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Niet dat ik het zie maar wat alle jezus vroeg heequote:Op dinsdag 12 februari 2013 05:54 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/158511109/2734897
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/158516445/2924303
Gisteren ook weer gelopen, het training geven ging niet door, dus deze keer maar 1 loopje in endomondoMaar wel voor het eerst sinds november weer de 10 km aangetikt
(wel ruim 10 minuten langzamer dan toen, maar toch
) Lekker vlak gelopen op hartslag, had me precies goed aangekleed, had geen last van de kou, maar had het ook niet te warm
![]()
En top guppy!![]()
En YUR, je training ziet er qua grafiekje grappig uit, die eerste set met 200 meters waren op de baan zeker? En hoe zag de beschrijving van deze training eruit?<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Mooi laag tempo MDquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:07 schreef MaleDuck het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/158516445/2924303
Gisteren ook weer gelopen, het training geven ging niet door, dus deze keer maar 1 loopje in endomondoMaar wel voor het eerst sinds november weer de 10 km aangetikt
(wel ruim 10 minuten langzamer dan toen, maar toch
) Lekker vlak gelopen op hartslag, had me precies goed aangekleed, had geen last van de kou, maar had het ook niet te warm
![]()
En top guppy!![]()
En YUR, je training ziet er qua grafiekje grappig uit, die eerste set met 200 meters waren op de baan zeker? En hoe zag de beschrijving van deze training eruit?
Het was niet op de baan, die was nog spekglad....dus dit was gewoon op de openbare weg
2 series van 5x200 meter was het officieel. Hebben er 2 series van 5x1 minuut van gemaaktF means you're fucked![]()
Nawww jongens!!
Dank je, loop nu meer en meer op hartslag en het gaat me makkelijker af dan op tempo, ook omdat je meer je lijf kan volgen. Alleen merk altijd na een interval training dat de volgende LDL echt moeite kost om niet sneller te gaan. En het is een heerlijk gevoel dat ik ruim boven de 10 km in training zit als ik de CPC ga lopenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Mooi laag tempo MD
Het was niet op de baan, die was nog spekglad....dus dit was gewoon op de openbare weg
2 series van 5x200 meter was het officieel. Hebben er 2 series van 5x1 minuut van gemaakt
Dat zijn dan series van 1 minuut versnellen, 1 minuut rustig, 1 minuut versnellen, etc. of niet? En doe je dat dan met de hele groep en is dat versnellen echt op max? Want je HR bleef er vrij laag bij...<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Die series kloppen wel ja. Voor mij was het gisteren bij lange na niet max versnellen...had er zaterdag al 16km LDL op zitten en zondag een 10km wedstrijdje, dus de benen weigerden wat. Heb gisteren gebruikt als lichte hersteltraining.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:21 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Dank je, loop nu meer en meer op hartslag en het gaat me makkelijker af dan op tempo, ook omdat je meer je lijf kan volgen. Alleen merk altijd na een interval training dat de volgende LDL echt moeite kost om niet sneller te gaan. En het is een heerlijk gevoel dat ik ruim boven de 10 km in training zit als ik de CPC ga lopen
Dat zijn dan series van 1 minuut versnellen, 1 minuut rustig, 1 minuut versnellen, etc. of niet? En doe je dat dan met de hele groep en is dat versnellen echt op max? Want je HR bleef er vrij laag bij...
Maar de versnellingen zijn met de hele groep ja
wat als je al groter ben dan Gup?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 07:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Je bent m'n persoonlijke held gewordenAls ik later groot ben, wordt ik jou!
net even een heel kort rondje met de hont.... een beetje snelheidswerk er in gestopt want in al mijn enthusiasme heb ik de harriers coach toegezegd om begin maart, na de drukte, om eens langs te komen bij de track training die hij geeft bij de Gore Athletics Club.
Volgens hem "hard yakka, especially trying to keep up with these young buggers"
[ Bericht 22% gewijzigd door rechtsedirecte op 12-02-2013 08:58:17 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gup, vroeg!![]()
Vanavond weer lekker loopgroep. Voel me weer lekker fit. Mijn weekje bedenktijd voor bestuursfunctie bij hardloopclub verloopt daarmee ook....![]()
![]()
Weet je al of je het gaat doen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:36 schreef Quoi het volgende:
Gup, vroeg!![]()
Vanavond weer lekker loopgroep. Voel me weer lekker fit. Mijn weekje bedenktijd voor bestuursfunctie bij hardloopclub verloopt daarmee ook....![]()
Altijd grappig als er over 5:13 min/km als "laag tempo" wordt gesproken, terwijl dit voor mij wedstrijdtempo zou zijn.quote:
@MaleDuck
Hoe krijg je het ook voor elkaar zo'n lage hartslag te hebben, hoe veel jaar training heeft dat gekost? Ik kan nu eindelijk ongeveer 10 km lopen in een uur maar zit dan wel op gemiddeld 174 bpm.![]()
![]()
Duck heeft gewoon stiekem straalaandrijving in z'n schoenen verstopt
Vanavond weer naar fysio, eens kijken of ik nog wat meer info kan krijgen over rekoefeningen. Tot nu toe heb ik nog niets gehad.![]()
Voor mij is het bijkans een sprintquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Altijd grappig als er over 5:13 min/km als "laag tempo" wordt gesproken, terwijl dit voor mij wedstrijdtempo zou zijn.![]()
Vanmiddag maar weer eens kijken of ik 5km kan doen. Laatste tijd weinig langere loopjes gedaan en veel interval.![]()
Nopes. Voors en tegens gaan zoals vaak een beetje gelijk op.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:44 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Weet je al of je het gaat doen?
Tegens: tijd (heb net een nieuwe, drukke baan), hardloopvereniging past soms niet helemaal bij mijn hardloopdoelstellingen qua professionaliteit (ik overweeg ook een overstap naar atletiekvereniging op den duur)
Voors: het is leuk, de mogelijkheid om iets aan het gebrek aan professionaliteit te doen (workshops, meer profi trainingen)
![]()
![]()
wedstrijd n00b vraagje;
Muziek, geen muziek? Runkeeper aan die verteld wat gemiddeld tempo is ieder km of beter van niet?
Ik begin een beetje zenuwachtig te worden geloof ik.Ik hoop maar dat ik mijzelf niet stuk ga lopen in de eerste paar km's, men heeft het over 'wedstrijdtempo', geen idee ik probeer altijd een tempo aan te houden waarmee ik mijn training (net aan) uit kan lopen.
Andere dingen waar ik op moet letten, ik las ergens dat je een aantal dagen voor een wedstrijd niet
meer moet gaan lopen?Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Als ik zo lang over iets twijfel is het meestal een nee. Maargoed ik wil je niet van je keuzes afhelpen. Als je zelf ook al meer neigt naar een atletiekvereniging dan wist ik het wel...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nopes. Voors en tegens gaan zoals vaak een beetje gelijk op.
Tegens: tijd (heb net een nieuwe, drukke baan), hardloopvereniging past soms niet helemaal bij mijn hardloopdoelstellingen qua professionaliteit (ik overweeg ook een overstap naar atletiekvereniging op den duur)
Voors: het is leuk, de mogelijkheid om iets aan het gebrek aan professionaliteit te doen (workshops, meer profi trainingen)
The sun in your Eyes
En YUR of Motorbloempje zouden jullie mij willen toevoegen aan de Venloop?
23 en 24 maart 2013 - Venlo venloop (Venlo)
• Onama - 5 km
Maat van me loopt dan halve marathon en had afgesproken om hem aan te gaan moedigen. Toen ik zag dat de 5k een paar uur eerder was maar besloten gewoon die mee te lopen. Kijken of ik dan al de tijd van CPC Den Haag kan verbeteren.The sun in your Eyes
Klinkt logisch. De tegens lijken me nog wat zwaarder te wegen dan de voors eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nopes. Voors en tegens gaan zoals vaak een beetje gelijk op.
![]()
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:30 schreef Onama het volgende:
[..]
Als ik zo lang over iets twijfel is het meestal een nee. Maargoed ik wil je niet van je keuzes afhelpen. Als je zelf ook al meer neigt naar een atletiekvereniging dan wist ik het wel...You're absolutely right.
Ik blijf er alleen zeker nog wel een jaar lopen. En als ik dan wat kan bijdragen aan een wat professionelere hardloopomgeving.....![]()
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij die betreffende vereniging gaat, maar je kunt volgens mij prima dingen organiseren zonder lid te zijn van het bestuur. Dus stel dat jij trainingen wilt verzorgen voor beginnelingen die focussen op dit en dat, dan stap je toch naar het bestuur en zeg je, hey ik wil dit doen, krijg ik daar toestemming voor? Zo deed ik het in ieder geval bij de laatste sportvereniging waar ik lid was. Geen verplichtingen vanuit het bestuur, maar wel de vrijheden om dingen te organiseren.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:36 schreef Quoi het volgende:
[..]You're absolutely right.
Ik blijf er alleen zeker nog wel een jaar lopen. En als ik dan wat kan bijdragen aan een wat professionelere hardloopomgeving.....
Moet het bestuur er natuurlijk wel achter staan.The sun in your Eyes
Muziek is natuurlijk je eigen keus, er lopen in ieder geval meestal zat mensen mee die muziek ophebben. Ikzelf loop eigenlijk altijd zonder muziek, wil graag mijn stappen horen, of ik niet ga sloffen of te lomp ga lopen en geniet altijd van de natuur, vogeltjes enzo. Ook op de weg vind ik het wat veiliger, maar dat gaat in een wedstrijd natuurlijk niet op. Wel hoor je zonder muziek de aanmoedigingen beterquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
wedstrijd n00b vraagje;
Muziek, geen muziek? Runkeeper aan die verteld wat gemiddeld tempo is ieder km of beter van niet?
Ik begin een beetje zenuwachtig te worden geloof ik.Ik hoop maar dat ik mijzelf niet stuk ga lopen in de eerste paar km's, men heeft het over 'wedstrijdtempo', geen idee ik probeer altijd een tempo aan te houden waarmee ik mijn training (net aan) uit kan lopen.
Andere dingen waar ik op moet letten, ik las ergens dat je een aantal dagen voor een wedstrijd niet
meer moet gaan lopen?.
Dit is je eerste wedstrijd neem ik aan? Dan is het inderdaad wel lastig om een tempo uit te kiezen, probeer gewoon iets sneller dan je trainingen te starten. Of op je trainingstempo zelf, zodat je later als je over de helft bent misschien nog wat kan versnellen. Ik merk altijd dat ik tijdens een wedstrijd wel een stuk makkelijk snel loop dan tijdens de training, door adrenaline, medelopers en aanmoedigingen.
Als je geen horloge hebt zou ik inderdaad wel je telefoon je kilometertijden laten doorgeven zodat je in ieder geval weet dat je niet té snel start, wat ook vaak gebeurt en misschien als je een doel voor ogen hebt om te kijken of je iets sneller of rustiger kan gaan lopen.
De wedstrijd wordt de 5km van Alphen? Dan hoef je opzich niet te 'taperen', ofwel rustig aan de weken voor een wedstrijd. Wel kan je bijvoorbeeld de dag voor de wedstrijd nog even rustig een rondje loslopen, gewoon even lekker rustig een klein stukje met wat versnellingen erin.
De dag van de wedstrijd zou ik ongeveer 2.5 a 3 uur voor de wedstrijd wat makkelijks verteerbaar eten, krentenbollen, broodjes met pindakaas waar ook wel wat koolhydraten inzitten. Dan kan je een half uurtje voor de start nog even een banaantje eten, natuurlijk wel iets drinken van tevoren, maar niet zoveel dat je onderweg 'moet'..Tijdens de wedstrijd zelf heb je opzich niets nodig, vooral als je op de top van je kunnen zit kan het pakken van een bekertje water (als dat al geregeld is op de 5km) best een vervelende klus worden, dus gewoon lekker blijven lopen!
In ieder geval alvast heel veel succes ermee! En bovenal, geniet ervan!!!
Ohja, en als je net zo'n mafkees bent als mij en niet kunt slapen de nacht voor de wedstrijd is dat helemaal niet zo erg. Zolang je de nacht dáárvoor maar goed geslapen hebt.![]()
![]()
Ik ben ook niet de grootste expert, maar:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
wedstrijd n00b vraagje;
meer moet gaan lopen?
- Muziek moet je zelf weten. Ik gebruik het zelf nooit. Volgens mij wordt het tijdens wedstrijden niet altijd gewaardeerd. Het is voor iedereen veiliger als je de lopers om je heen kunt horen aankomen.
- Als je ongeveer weet welk tempo je wil gaan lopen kan iets als runkeeper wel handig zijn. Anders is het prima om het gewoon op gevoel te doen. Hou er wel rekening mee dat je tijdens wedstrijden meestal iets meer kunt dan tijdens trainingen (of in ieder dat gevoel hebt), dus het is lastig om het op basis van de training precies in te schatten. Liever iets voorzichtiger beginnen en het tweede deel versnellen.
- Rust vooraf is wel belangrijk. Dat noemen ze ook wel tapering. Het betekent niet dat je helemaal niks mag doen. Sommigen doen ook juist een rustig, kort loopje een dag vantevoren, maar probeer jezelf in ieder geval te sparen.![]()
Thanks voor de reacties! Goeie tips. Krentebollen kopen, niet teveel drinken. Water is aan het einde vlgs mij wel verkrijgbaar maar tot nu toe heb ik geen belachelijke dorst gehad in de training.
1 dopje in het oor alleen om de runkeeper updates te horen.
Ik kon gisteravond al moeilijk in slaap komen omdat ik al over de wedstrijd lag na te denken
Zelfs al heeft het bestuur er geen trek in, het staat je vrij om als lid zaken te regelen en te doen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:38 schreef Onama het volgende:
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij die betreffende vereniging gaat, maar je kunt volgens mij prima dingen organiseren zonder lid te zijn van het bestuur. Dus stel dat jij trainingen wilt verzorgen voor beginnelingen die focussen op dit en dat, dan stap je toch naar het bestuur en zeg je, hey ik wil dit doen, krijg ik daar toestemming voor? Zo deed ik het in ieder geval bij de laatste sportvereniging waar ik lid was. Geen verplichtingen vanuit het bestuur, maar wel de vrijheden om dingen te organiseren.
Moet het bestuur er natuurlijk wel achter staan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Brrrrr het was koud en ik moest tranen van de wind. Gelukkig maar kort lesje (4x5) en nu weer blij dat ie er weer op zit .
http://www.endomondo.com/workouts/158552752/5395511![]()
Ja het is hier schitterend zonnig maar schijn bedriegt, wat een kou zeg. Morgen komt de wind geloof ik weer even uit het zuidwesten dus ik denk dat ik dan maar ga. Ik haat die oostenwind, koude droge fijnstoflucht
know'm sayin?
word? word.![]()
lunchtijd, ik ga maar even een rondje!Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Goed gedaan hoor!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:12 schreef Shravani het volgende:
Brrrrr het was koud en ik moest tranen van de wind. Gelukkig maar kort lesje (4x5) en nu weer blij dat ie er weer op zit .
http://www.endomondo.com/workouts/158552752/5395511Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Vanavond de "bult" weer 2x op en af. En als ik over heb nog wat versnellinkjes aan het eind.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vandeweek maar eens al dat bier er af lopen, maar vandaag eerst nog even een dagje carnavallen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het was inderdaad toch iets kouder dan ik had verwacht aan het weer te zien, gelukkig genoeg kleren aan. In het begin had ik ook best last van mijn handen, terwijl ik nog wel handschoentjes aan had. Maar dat ging gelukkig ook snel genoeg over, op de helft van de training gingen zelfs mijn mouwen omhoog en het kraagje naar beneden.
Het was in ieder geval een lekkere training, hier tussen de huizen was het bijna windstil en het zonnetje scheen er ook wel lekker bij. Het lopen zelf ging erg goed, het was een intervaltraining met 6x1000 meter op tempo en dan 400 meter rust, de tijden heb ik aangehouden van de souplesse-methode en dat is redelijk gelukt. Alleen de 1e en de 4e 1000 gingen iets te snel. In totaal 8.4 kilometer gelopen excl. in- en uitlopen in een tijd van 37.25. Nu lekker even douchen en vanmiddag lekker rustig aan.
Linkje naar de training.![]()
Daarom verschillen personen, jouw lage tempo is van iemand anders ook het wedstrijdtempo. Daarom vermeld ik het ook niet zelf in mijn stukjequote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:08 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Altijd grappig als er over 5:13 min/km als "laag tempo" wordt gesproken, terwijl dit voor mij wedstrijdtempo zou zijn.
@MaleDuck
Hoe krijg je het ook voor elkaar zo'n lage hartslag te hebben, hoe veel jaar training heeft dat gekost? Ik kan nu eindelijk ongeveer 10 km lopen in een uur maar zit dan wel op gemiddeld 174 bpm.voegt niks toe
Maar ik heb een lage hartslag van nature. Mijn rusthartslag is lager dan 50 en de max die ik ooit gemeten heb is 176, dus berekend in de hartslagzones zat ik mooi in de zone voor de LDL. Als ik dus boven de 150 train, train ik te hard. En ik loop pas sinds ruim een jaar. Alleen heb altijd veel gesport, dus misschien kan het ook daaraan liggen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Als jij trainingen net aan uit kan lopen, loop je je trainingendan niet eigenlijk op wedstrijdtempo? Of eigenlijk loop je in je trainingen dus te hard en zou het een averechts effect kunnen hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
wedstrijd n00b vraagje;
meer moet gaan lopen?
[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 12-02-2013 13:20:40 ]![]()
Grappig grafiekje van je elevation, het lijkt net een hartslagpatroon.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:23 schreef Jero_nimo het volgende:
Het was inderdaad toch iets kouder dan ik had verwacht aan het weer te zien, gelukkig genoeg kleren aan. In het begin had ik ook best last van mijn handen, terwijl ik nog wel handschoentjes aan had. Maar dat ging gelukkig ook snel genoeg over, op de helft van de training gingen zelfs mijn mouwen omhoog en het kraagje naar beneden.
Het was in ieder geval een lekkere training, hier tussen de huizen was het bijna windstil en het zonnetje scheen er ook wel lekker bij. Het lopen zelf ging erg goed, het was een intervaltraining met 6x1000 meter op tempo en dan 400 meter rust, de tijden heb ik aangehouden van de souplesse-methode en dat is redelijk gelukt. Alleen de 1e en de 4e 1000 gingen iets te snel. In totaal 8.4 kilometer gelopen excl. in- en uitlopen in een tijd van 37.25. Nu lekker even douchen en vanmiddag lekker rustig aan.
Linkje naar de training.![]()
![]()
![]()
Waarschijnlijk repost, maar herkenbaar dus leuk.
Hé, nu je het zegt. Had ik nog niet eens gezien, wel beetje onregelmatige hartslag dan, maar tochquote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Grappig grafiekje van je elevation, het lijkt net een hartslagpatroon.. Krijg je als je stomme rondjes moet lopen omdat het op de hei allemaal glad is door platgetrapte sneeuw enzo
, niet zo fijn voor als je snelle interval doet.
[ Bericht 29% gewijzigd door Jero_nimo op 12-02-2013 13:00:48 ]![]()
zo, dat was een rondje op hartslag
weet niet wat ik er van moet denken...
ik liep max 160 (ging ik er overheen was het wandelen geblazen)
snelheid; 7:24!
pasfrequentie +/- 160, niet ideaal, maar hoger was hogere hs
met een eindsprintje om het af te maken
Ecosia
Misschien loop ik in training te hard voor een training, geen idee. Ik probeer 3 stappen inademen, 3 stappen uitademen wanneer ik dat goed kan volhouden loop ik voor mijn gevoel goed. Wanneer ik dan te kortademig of onregelmatig ga ademen, dan moet ik iets rustiger lopen en dan trekt dat weer bij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Als jij trainingen net aan uit kan lopen, loop je je trainingendan niet eigenlijk op wedstrijdtempo? Of eigenlijk loop je in je trainingen dus te hard en zou het een averechts effect kunnen hebben.
Eigenlijk heb ik dus maar 1 snelheid, of lekker lopen, of wandelen.
dat is een vrij hoog tempo. ik zou zeggen, probeer eens 4 om 4. kijken of je dan wat rustiger loopt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Misschien loop ik in training te hard voor een training, geen idee. Ik probeer 3 stappen inademen, 3 stappen uitademen wanneer ik dat goed kan volhouden loop ik voor mijn gevoel goed. Wanneer ik dan te kortademig of onregelmatig ga ademen, dan moet ik iets rustiger lopen en dan trekt dat weer bij.
Eigenlijk heb ik dus maar 1 snelheid, of lekker lopen, of wandelen.
of anders een proef mee lopen met een groep, kan krijg je wel nuttige adviezen en zit je nergesn aan vast...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Zo, heb de challenge ook weer eens bijgewerkt... wat staan er veel mensen in de min zeg
Ik sta wel weer in de plus, maar heb nog net de 100 km niet aangetikt
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, wil graag in een redelijk tempo lopen maar zit dan al snel in een hoge hartslagzone waardoor ik dus eigenlijk constant op "wedstrijdtempo" loop. Ik ga daarom nu proberen m'n tempo omlaag te brengen. Dit vond ik op een ander forum, uit een blogpost van een trainer:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:02 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Misschien loop ik in training te hard voor een training, geen idee. Ik probeer 3 stappen inademen, 3 stappen uitademen wanneer ik dat goed kan volhouden loop ik voor mijn gevoel goed. Wanneer ik dan te kortademig of onregelmatig ga ademen, dan moet ik iets rustiger lopen en dan trekt dat weer bij.
Eigenlijk heb ik dus maar 1 snelheid, of lekker lopen, of wandelen.Overigens is dit volgens mij alleen van belang als je eenmaal 30-45 min. non-stop kunt lopen. Tot die tijd kun je gewoon lopen waar je je prettig bij voelt.quote:De meeste lopers waar ik mee te maken krijg, trainen té hard. En vaak denken ze ook nog eens dat het nóg niet hard genoeg is. En hopen een trainer gevonden te hebben die ze daarin aanspoort en opjut, zodat ze ook die allerlaatste druppel uit de trainingsspons kunnen knijpen. Het geeft de nodige verbazing als ze merken dat ik meteen de hakken in het zand zet en de snelheid in de trainingen flink naar beneden haal. Want voor lange afstandlopers is het helemaal niet slim om harder te trainen. Om tijdens intervaltraining in-het-rood te gaan lopen, waardoor het melkzuur zich ophoopt en de motor van de kilometervreter als het ware aanvreet.
En dan de lange duurloop. De intensiteit die ik daarvoor aangeef zorgt voor veel verwarring en soms zelfs ongeloof. De reacties zijn zonder uitzondering: dát is veel te langzaam! Zó langzaam kán ik niet eens lopen! Dat ziet er niet uit!
Nee, zeg ik dan. Het is inderdaad zo dat je met een hartslag van 50-60 slagen onder je maximum nauwelijks vooruit komt. Als een slak met tegenwind. Het is ook iets wat je moet leren. En als je het nooit doet, zul je het ook nooit leren! Zeker lopers die de halve en hele marathon hoog op hun wedstrijdmenu hebben staan, doen er goed aan langzaam te leren lopen. Je wilt tenslotte niet slechts op de eerste 30km sneller worden. Je moet de trainingen zeker ook afstemmen op verbetering van die laatste 12km. Bij lopen met een té hoge snelheid worden vooral de koolhydraten aangesproken als brandstof. Het belang van de vetverbranding wordt uit het oog verloren. Een goeie marathon staat of valt echter met een goed getraind vetverbrandingssysteem. En hoe train je dat systeem optimaal? Inderdaad: door de lange duurlopen af te leggen met een hartslag welke 65-70% van de maximale waarde bedraagt.
Dat is érg langzaam. Maar hou het eens een week of zes consequent vol. Je zult ervaren dat je na enige tijd met dergelijke lage hartslagen heel behoorlijke snelheden kunt ontwikkelen. En niet onbelangrijk: ook de snelheid bij de hogere hartslagzones neemt toe!![]()
dat isook niet gek gezien het weerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:20 schreef MaleDuck het volgende:
Zo, heb de challenge ook weer eens bijgewerkt... wat staan er veel mensen in de min zeg
Ik sta wel weer in de plus, maar heb nog net de 100 km niet aangetikt
veel mensen zijn toch (terecht) huiverig om door / over / op de sneeuw te lopen. En nu wordt het allemaal mooi ijs (heb ik net aan den lijve ondervonden. De hei was onbegaanbaar)
Ecosia
Ben ik zelf, nu ik mp3's van Renate gebruik ook mee bezig. In ieder geval een tempo te krijgen die niet mijn normale tempo is maar er onder (dribbelen) wat weer iets sneller is dan wandelen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, wil graag in een redelijk tempo lopen maar zit dan al snel in een hoge hartslagzone waardoor ik dus eigenlijk constant op "wedstrijdtempo" loop. Ik ga daarom nu proberen m'n tempo omlaag te brengen.
In de praktijk valt dat voor mij nog wel tegen om dat constant te houden. En omdat je anders loopt is het weer anders belastend, gek pijntje in mijn knie na de oefening.
Maar na de oefening geen voldaan gevoel van gehad nog, komt vast nog wel want ik zit in het begin van dat schema
De fysio had geen magisch iets om m'n voet geen pijn meer te laten doen. Er is "iets" mis met de spier onder m'n voet en ik moet zeker de komende week, maar waarschijnlijk 2 weken rust houden, koelen en eventueel een pijnstiller nemen. Hij ging kijken of ik op redelijk korte termijn bij de podoloog terecht kan om te zien of er iets mis is met met m'n voeten wat er nu uit komt. Doordat m'n hypermobiliteit kan het dat ik ook wat teveel door de buitenkant van m'n voet zak waar ik dan nu last van krijg.
Zolang het pijn doet moet ik maar gaan roeien/zwemmen/fietsen om m'n conditie op pijl te houden. Ik wil helemaal niet roeien/zwemmen/fietsen, ik wil lopen![]()
![]()
pijn aan de knieen moet je mee oppassen, sowieso pijntjes aan je benen (schenen, heup, knieeen) te hard is niet goed, maar te langzaam ook niet.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Slacker, goed nieuws!
Ik ben vrijdag jarig en ik ga van mijn mevrouw iets krijgen wat met hardlopen te maken heeftBen benieuwd
Duurt nog lang voordat het vrijdag is...
![]()
ah lief!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:45 schreef Nirak het volgende:
Slacker, goed nieuws!
Ik ben vrijdag jarig en ik ga van mijn mevrouw iets krijgen wat met hardlopen te maken heeftBen benieuwd
Duurt nog lang voordat het vrijdag is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
maar nu lopen kan betekenen dat je maanden niet kan lopen.. Dus roeien / zwemmen / fietsen met je kadaver!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:19 schreef hatsaflats het volgende:
De fysio had geen magisch iets om m'n voet geen pijn meer te laten doen. Er is "iets" mis met de spier onder m'n voet en ik moet zeker de komende week, maar waarschijnlijk 2 weken rust houden, koelen en eventueel een pijnstiller nemen. Hij ging kijken of ik op redelijk korte termijn bij de podoloog terecht kan om te zien of er iets mis is met met m'n voeten wat er nu uit komt. Doordat m'n hypermobiliteit kan het dat ik ook wat teveel door de buitenkant van m'n voet zak waar ik dan nu last van krijg.
Zolang het pijn doet moet ik maar gaan roeien/zwemmen/fietsen om m'n conditie op pijl te houden. Ik wil helemaal niet roeien/zwemmen/fietsen, ik wil lopen
Of aquajoggen! Schijnen verschillende mensen hier ervaring mee te hebben...
Maarfietsen
is ook lekker
Ecosia
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:49 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ah lief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat past niet in het doosje wat ik heb gezien
![]()
![]()
je vriendin is geniaal chemicus en heeft het soortelijk gewicht met een aantal factoren weten te verhogenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:58 schreef Nirak het volgende:
[..]dat past niet in het doosje wat ik heb gezien
of je bent gulliver in liliputlanddan zou het wel moeten kunnen
[ Bericht 9% gewijzigd door Jumparound op 12-02-2013 16:05:44 ]Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Ik vind de wereld nu even stom en wil overal tegenaan schoppen als een peuter die z'n zin niet krijgt. Maar straks eet ik biefstuk van de goede slager en is alles wel weer goed en wil ik ook gerust wel een rondje fietsen. 's Zomers fiets ik graag, dus in de winter is het vast ook niet heel erg.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
maar nu lopen kan betekenen dat je maanden niet kan lopen.. Dus roeien / zwemmen / fietsen met je kadaver!
Of aquajoggen! Schijnen verschillende mensen hier ervaring mee te hebben...
Maarfietsen
is ook lekker
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:57 schreef Nirak het volgende:
Lees nu Hatsaflats zijn haar bericht pas... Balen man vrouw![]()
![]()
ikzelf zat te janken bij de fysio omdat ik niet kon lopen, dus begrijp heel goed hoe je je voeltquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik vind de wereld nu even stom en wil overal tegenaan schoppen als een peuter die z'n zin niet krijgt. Maar straks eet ik biefstuk van de goede slager en is alles wel weer goed en wil ik ook gerust wel een rondje fietsen. 's Zomers fiets ik graag, dus in de winter is het vast ook niet heel erg.
[..]
Ecosia
De fysio zei ook: voetballers vinden het helemaal niet zo erg als ze gebleesseerd zijn, maar hardlopers willen altijd zo snel mogelijk weer lopen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ikzelf zat te janken bij de fysio omdat ik niet kon lopen, dus begrijp heel goed hoe je je voelt![]()
nou, dat is ook niet waar hoorquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:10 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
De fysio zei ook: voetballers vinden het helemaal niet zo erg als ze gebleesseerd zijn, maar hardlopers willen altijd zo snel mogelijk weer lopen.
Alleen heb je met voetbal elke week een wedstrijd en met hardlopen leef je er toch meer naar toe.
Ook ben je er sneller uit dan met voetbal en ik vind de beleving ook veel intenser.
Voetbal deel je met je teamgenoten, hardlopen doe je helemaal alleenHet is echt jij tegen de elementen (zo voel ik dat tenminste)
maar toen ik 6 weken langs de kant stond met een hamstringblessure (en alleen mocht hardlopen) was dat ook wel zuur (of 4 weken met een schouder die uit de kom was geweest, of 4 weken na geklooi met mn enkel)Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Het was ook wel deels een grapje hoor. 6 weken niet kunnen voetballen gaat ook wel vervelen, en dan wil je ook gewoon meedoen. Hardlopen is, naast er beter in worden en gezond bezig zijn, voor mij ook een belangrijke uitlaatklep. Als ik even niet zo lekker in m'n vel zit/m'n concentratievermogen me tegenwerkt/etc helpt een rondje hardlopen altijd wel en ook gewoon om de dag te verwerken. Dat is toch anders met voetballen en andere teamsporten, daar moet je veel meer opletten. Nouja, zo lang is 2 weken nu ook weer niet. Ofzo.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:14 schreef Jumparound het volgende:
[..]
nou, dat is ook niet waar hoor
Alleen heb je met voetbal elke week een wedstrijd en met hardlopen leef je er toch meer naar toe.
Ook ben je er sneller uit dan met voetbal en ik vind de beleving ook veel intenser.
Voetbal deel je met je teamgenoten, hardlopen doe je helemaal alleenHet is echt jij tegen de elementen (zo voel ik dat tenminste)
maar toen ik 6 weken langs de kant stond met een hamstringblessure (en alleen mocht hardlopen) was dat ook wel zuur (of 4 weken met een schouder die uit de kom was geweest, of 4 weken na geklooi met mn enkel)![]()
Vandaag extra vroeg naar huis gegaan vanuit werk, want om half 7 gaan we met een klein groepje marathonners een uurtje lopen. Gewoon lekker rustig tempo, en da's maar goed ook. Ik merk dat de afgelopen paar dagen me niet in de koude kleren gaat zitten...
Wel weer mooi voor mn challenge
Nu eerst nog ff snel een hapje eten
Loop zequote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:02 schreef YUR het volgende:
Vandaag extra vroeg naar huis gegaan vanuit werk, want om half 7 gaan we met een klein groepje marathonners een uurtje lopen. Gewoon lekker rustig tempo, en da's maar goed ook. Ik merk dat de afgelopen paar dagen me niet in de koude kleren gaat zitten...
Nu eerst nog ff snel een hapje eten
Isn't it ironic, don't you think
Om er maar even wat opbeurends in te gooien, twee weken is echt goed te doen en gaat verder niet of nauwelijks ten koste van je conditie. Sterkte verder, ik weet dat het niet leuk is, heb er zelf net 3 en vlak daarna 4 weken rust op zitten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:35 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Het was ook wel deels een grapje hoor. 6 weken niet kunnen voetballen gaat ook wel vervelen, en dan wil je ook gewoon meedoen. Hardlopen is, naast er beter in worden en gezond bezig zijn, voor mij ook een belangrijke uitlaatklep. Als ik even niet zo lekker in m'n vel zit/m'n concentratievermogen me tegenwerkt/etc helpt een rondje hardlopen altijd wel en ook gewoon om de dag te verwerken. Dat is toch anders met voetballen en andere teamsporten, daar moet je veel meer opletten. Nouja, zo lang is 2 weken nu ook weer niet. Ofzo.know'm sayin?
word? word.![]()
Ook gewoon eerder van werk weg hequote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:02 schreef YUR het volgende:
Nu eerst nog ff snel een hapje etenDedication!
Mwa, dit valt in het niet vergeleken met Guppy vanmorgenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ook gewoon eerder van werk weg heDedication!
Gups is ook bazin hoorquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:33 schreef YUR het volgende:
[..]
Mwa, dit valt in het niet vergeleken met Guppy vanmorgen
![]()
ik ben de flow kwijt
36 minuten gedaan over 5km omdat ik een paar keer moest wandelen.. Hopen dat het aan mijn nieuwe zooltjes ligt en ik er gewoon aan moet wennen.. of aan de kou en dat het beter gaat als het minder fris wordt.. Want dit is niet leuk
![]()
![]()
Is gewoon je dag niet Sun, komt goed!
Ik ga morgenmiddag weer lopen, vandaag komt 't er niet meer van en een dag extra rust na m'n LDL kan geen kwaad vind ik!
Wel zin in morgen, 8k rondje denk ik op rustig tempo en dan vrijdag een sneller rondje van 7 ofzo!Ja doei.![]()
Is al in geen weken beter gegaanquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:48 schreef motorbloempje het volgende:
Is gewoon je dagmaand niet Sun, komt goed!![]()
![]()
Jij hebt ook dedicationquote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:33 schreef YUR het volgende:
[..]
Mwa, dit valt in het niet vergeleken met Guppy vanmorgenik bedoel, ik hoef helemaal niks meer te doen vanavond
eigenlijk ook wel lekker
@Sun, gaat goedkomen hoor
Probeer eens in de ochtend anders? Helpt mij goed.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Is al in geen weken beter gegaanIk ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
als alles draait op het werk en ik doe mijn eerste koppie koffie om acht uur maar even kijkenquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Maakt momenteel niet veel uit lijkt het.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:08 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Probeer eens in de ochtend anders? Helpt mij goed.
En mijn schenen doen ook weer pijn![]()
![]()
Het is ook koud.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maakt momenteel niet veel uit lijkt het.
En mijn schenen doen ook weer pijnKomt goed, ineens ga je weer als een speer denk ik.
Ik hoop het.. dank iigquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:21 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Het is ook koud.Komt goed, ineens ga je weer als een speer denk ik.
![]()
Ohja, had nog een foto beloofd van een geknipte hond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
wat een leukerd! Vast een lieve hont.
Knuffelkond'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Heeft ie t nou niet koud dan
ik wil nu meer en vaker gaan trainen en gezonder gaan eten.
Hebben jullie nog gezonde recepten, maakt niet uit of het recepten zijn voor het ontbijt, lunch, avondeten of tussendoortjes.
Alvast bedankt!![]()
Oepsquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:07 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik vind de wereld nu even stom en wil overal tegenaan schoppen als een peuter die z'n zin niet krijgt. Maar straks eet ik biefstuk van de goede slager en is alles wel weer goed en wil ik ook gerust wel een rondje fietsen. 's Zomers fiets ik graag, dus in de winter is het vast ook niet heel erg.
[..]Sorry! Al die verschillende gebruikersnamen ook
![]()
Mijn mevrouw had mijn verjaardagscadeautje al ingepakt op tafel liggen. En natuurlijk mocht ik al uitpakkenBij ons blijven cadeautjes nooit dicht tot de verjaardag
![]()
Een Wahoo hartslagmeterMet blauwe tand: erg handig
Dus zit nu even op de bank te testen en schrik me de teringtyfus.. Mijn rusthartslag ligt rond de 55, wat laag voor een dikbil als ik.. Is dat wel gezond zo'n lage rusthartslag?
Die zal straks wel wat minder rustig zijn trouwens![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hoop het.. dank iig![]()
Ohja, had nog een foto beloofd van een geknipte hond
Agossie, voelt het beessie zich niet naakt nu? Met haar is hij (is het wel een hij? 1 blunder per dag is genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) leuker inderdaad!
![]()
Daar maken wij steeds grapjes over jaquote:maar heeft hij geen last van hoor. Hij heeft nog steeds een erg dikke vacht
![]()
![]()
Hijquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:10 schreef Nirak het volgende:
[..]
Agossie, voelt het beessie zich niet naakt nu? Met haar is hij (is het wel een hij? 1 blunder per dag is genoeg) leuker inderdaad!
Het is dat het zo in de klit gaat zitten en totaal niet bij te houden is.. het moet er gewoon regelmatig helemaal af..
![]()
Gelukkig maar. Van het weekend ga ik de cavia weer knippen. Zal daar ook eens voor en na foto's van makenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daar maken wij steeds grapjes over jamaar heeft hij geen last van hoor. Hij heeft nog steeds een erg dikke vacht
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Van het weekend ga ik de cavia weer knippen. Zal daar ook eens voor en na foto's van makenben benieuwd!
![]()
Ik laat mijn katten maar met rust denk ikquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Van het weekend ga ik de cavia weer knippen. Zal daar ook eens voor en na foto's van maken![]()
![]()
Durf het bijna niet te posten, met al dat blessureleed hier. Iedereen sterkte en neem je rust , hoe moeilijk dat ook is. Ik weet wat het is, heb er 2 maanden uit gelegen van half augustus tot half oktober, en daardoor m'n 1e marathon gemist.quote:
Please neem je rust!
maar goed bekertjestijd, in het uur 12,38k.
Prikkelen in HMtempo (het kan zelfs nog harder denk ik)
Ik begin goed in vorm te raken voor de CPC.
http://www.endomondo.com/workouts/158665740/7904237Feyenoord!!! * Barça![]()
Veel beterschap hier iedereenmet de blessures
Deze morgen om half 8 de loopschoenen aangetrokken en 6 km in 46 minuten (met wandel intervalletjes natuurlijk) en het ging echt goed.
Ik had dezelfde oefening zondag na het werk gedaan en toen leek echt alles tegen te vallen.koud pijn, moe, adem echt eenrun. Begon bijna de moed te verliezen.
Ochtendlopen gaat me echt een pak beter af dan na het werk lopen. Ik heb dan wel een zittend beroep maar ik heb om 5 uur niet echt veel fut meer. Niet dat dat me tegenhoudt van te gaan lopen, ik moet er gewoon rekening mee houden dat mijn resultaten lager gaan liggen.
volgende keer allemaal intervallen van 5 minuten lopen 3 stappen (deze keer had ik in het begin nog 2 reeksjes van 3 minuten lopen 3 stappen) en ik zie het wel zittenIk heb na het lopen altijd wel zin in granen en zuivel. muesli met magere yoghurt en fruit, volkoren boterham met pindakaas, light soyachocolademelk,..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:03 schreef boom85 het volgende:
ik wil nu meer en vaker gaan trainen en gezonder gaan eten.
Hebben jullie nog gezonde recepten, maakt niet uit of het recepten zijn voor het ontbijt, lunch, avondeten of tussendoortjes.
Alvast bedankt!I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel![]()
Ok, begonnen met week 2 van het 10km<55m schema met als omschrijving:Vandaag stond op het programma 4,8 km duurloop met aan het eind 3x 20 seconden versnellen met 2 minuten tussenpozen. Bij de duurloop heb ik expres langzamer dan normaal gelopen en warempel, waar mijn hartslag normaal al snel boven de 170 zat, heb ik 'm nu tijdens de rustige stukken rond de 150 kunnen houden! Tevens voldoe ik nu aan de snelheid die aangeraden wordt (between 6:19 - 6:43 pace or slower). Ben dus tevreden!quote:This training plan is designed to help you dip below 55 minutes for the 10k. To start, this program assumes you can currently run 3,2 - 4,8 kilometers without stopping and will slowly progress you to an average of 9,7 - 12,9 kilometers over the course of 16 weeks. This plan includes
1) strides and short fartlek runs at the start of the training, to slowly introduces you to faster paced runs that will help you build the speed and endurance necessary to run at your goal pace
2) race specific workouts in the final few weeks to hone your pacing skills
3) Tempo runs and aerobic threshold intervals to specifically develop the strength you'll need on race day (the tempo runs help lower your lactate threshold, the pace at which you begin to accumulate more lactic acid, the burning feeling in your muscles at the end of a race, than your body can process)
4) fast finish long runs that teach your body how to run fast when tired. All slow runs should be at a conversational pace, between 6:19 - 6:43 pace or slower.![]()
![]()
Wow, ging me dat ff verrassend soepel af. Ik ben blij man!
Morgen de vijfde dag op rij, daarna 2 rustdagen
Kanonne, wat train jij hardquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:30 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Durf het bijna niet te posten, met al dat blessureleed hier. Iedereen sterkte en neem je rust , hoe moeilijk dat ook is. Ik weet wat het is, heb er 2 maanden uit gelegen van half augustus tot half oktober, en daardoor m'n 1e marathon gemist.
Please neem je rust!
maar goed bekertjestijd, in het uur 12,38k.
Prikkelen in HMtempo (het kan zelfs nog harder denk ik)
Ik begin goed in vorm te raken voor de CPC.
http://www.endomondo.com/workouts/158665740/7904237
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Van het weekend ga ik de cavia weer knippen. Zal daar ook eens voor en na foto's van maken
ik kijk er nu al naar uit
Ecosia
lekker bezig geweest dusquote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Ok, begonnen met week 2 van het 10km<55m schema met als omschrijving:
[..]
Vandaag stond op het programma 4,8 km duurloop met aan het eind 3x 20 seconden versnellen met 2 minuten tussenpozen. Bij de duurloop heb ik expres langzamer dan normaal gelopen en warempel, waar mijn hartslag normaal al snel boven de 170 zat, heb ik 'm nu tijdens de rustige stukken rond de 150 kunnen houden! Tevens voldoe ik nu aan de snelheid die aangeraden wordt (between 6:19 - 6:43 pace or slower). Ben dus tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Fijn
Ecosia
Dat noem ik nou gericht trainen. Ziet er goed uit zeg!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:44 schreef Tourniquet het volgende:
Ok, begonnen met week 2 van het 10km<55m schema met als omschrijving:
[..]
Vandaag stond op het programma 4,8 km duurloop met aan het eind 3x 20 seconden versnellen met 2 minuten tussenpozen. Bij de duurloop heb ik expres langzamer dan normaal gelopen en warempel, waar mijn hartslag normaal al snel boven de 170 zat, heb ik 'm nu tijdens de rustige stukken rond de 150 kunnen houden! Tevens voldoe ik nu aan de snelheid die aangeraden wordt (between 6:19 - 6:43 pace or slower). Ben dus tevreden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]F means you're fucked![]()
uit dit topic?quote:
zaterdagmiddag vliegen we. zondag om half 10 ofzo lopen
Ecosia
Ik las net dat de start om 9 uur 's morgens isquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef Jumparound het volgende:
[..]
uit dit topic?
zaterdagmiddag vliegen we. zondag om half 10 ofzo lopen
ohja, klopt...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik las net dat de start om 9 uur 's morgens is
Boehoe
maar wel lekker heel de middag om cava en sangria te drinken
Hydrateren noemen ze dat
Ecosia
Het kan erger, in Edinburgh moet ik om 8 uur 's morgens al startenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:19 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ohja, klopt...
Boehoe
maar wel lekker heel de middag om cava en sangria te drinken
Hydrateren noemen ze dat
Hydrateren is op die manier nog leuker dan lopen
tussendoor wat tapas vreten, komt wel goed denkquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:19 schreef YUR het volgende:
[..]
Het kan erger, in Edinburgh moet ik om 8 uur 's morgens al starten
Hydrateren is op die manier nog leuker dan lopen
Ecosia
tapas, cava en sangria... Barcaquote:
Ecosia
Jaja, die steen waar ik onder leef zie ik elke dag ook zelf welquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
tapas, cava en sangria... Barca
Maar waarom staat dat niet in 't WWW-lijstje?![]()
Halve marathon he? Wat gaaf is dat!Mijn eerste echte marathon zou ik ook graag in een grote stad willen doen, Berlijn of Parijs ofzo, niet al te ver weg
. Maar waarschijnlijk wordt het een kleinere loop, en als ik geluk heb misschien Rotterdam of Amsterdam.
Maar zal wel érg druk zijn daar denk ik, hoeveel mensen lopen er mee in de HM in Barca?![]()
niet opgegevenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:23 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Jaja, die steen waar ik onder leef zie ik elke dag ook zelf wel
Maar waarom staat dat niet in 't WWW-lijstje?
het is ook een tijd onzeker geweest of ik wel KAN lopen. Zaterdag bleek gelukkig van welREGISTERED RUNNERS: 14357quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:24 schreef Jero_nimo het volgende:
Halve marathon he? Wat gaaf is dat!Mijn eerste echte marathon zou ik ook graag in een grote stad willen doen, Berlijn of Parijs ofzo, niet al te ver weg
. Maar waarschijnlijk wordt het een kleinere loop, en als ik geluk heb misschien Rotterdam of Amsterdam.
Maar zal wel érg druk zijn daar denk ik, hoeveel mensen lopen er mee in de HM in Barca?
het is ook wel toevallig dat ik hier heen ga, de reclamefolder zat bij de halve marathon papieren van amsterdam
Ecosia
Flauw.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:28 schreef Jumparound het volgende:
[..]
niet opgegeven
het is ook een tijd onzeker geweest of ik wel KAN lopen. Zaterdag bleek gelukkig van wel
en HOERA! Veel plezier in ieder geval![]()
![]()
lieve YUR, kan je mij toevoegen?[/b]
1
2[b]17-2-2013 - [url=http://www.mitjabarcelona.com]Mitja1/2 Marató Barcalona[/url]
• Jumparound - 21 kmInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Haha vet! En dan zo maar even besluiten om het ipv in Amsterdam maar in Barca te doen. Het scheelt dat je roots daar al liggen natuurlijk (toch?). Of was dit niet de marathon die door je geboortedorp liep?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:28 schreef Jumparound het volgende:
REGISTERED RUNNERS: 14357
het is ook wel toevallig dat ik hier heen ga, de reclamefolder zat bij de halve marathon papieren van amsterdam![]()
![]()
Nee, ik heb amsterdam gelopen. Ben vlak daarna geblesseerd geraakt (terwijl ik me al had opgegeven voor barca) en ben sinds begin januari weer vol aan de bak aan het trainen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:33 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Haha vet! En dan zo maar even besluiten om het ipv in Amsterdam maar in Barca te doen. Het scheelt dat je roots daar al liggen natuurlijk (toch?). Of was dit niet de marathon die door je geboortedorp liep?
Mijn roots liggen in Roelofarendsveen, het dorp waar de Marathon van Leiden doorheen gaat
Ecosia
Whehe, dat is toch even wat anders ja.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:36 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Nee, ik heb amsterdam gelopen. Ben vlak daarna geblesseerd geraakt (terwijl ik me al had opgegeven voor barca) en ben sinds begin januari weer vol aan de bak aan het trainen.
Mijn roots liggen in Roelofarendsveen, het dorp waar de Marathon van Leiden doorheen gaat![]()
Goed dat het nu helemaal weer goed gaat dan, zou erg zonde zijn om Barca te missen natuurlijk! Nu zorgen dat je heel blijft na deze HM dan he!
![]()
ik zal het proberen jaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:40 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Whehe, dat is toch even wat anders ja.![]()
Goed dat het nu helemaal weer goed gaat dan, zou erg zonde zijn om Barca te missen natuurlijk! Nu zorgen dat je heel blijft na deze HM dan he!
Ecosia
Yep, nu nog volhouden, want ik moet zeggen dat ik 16 weken 4 keer per week wel een hele opgave vind.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:13 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat noem ik nou gericht trainen. Ziet er goed uit zeg!Programma voor de rest van de maand:
Donderdag 6,4 km duurloop volgens het schema, nu maar hopen dat het weer donderdagavond geen roet in het eten gaat gooien met de voorspelde sneeuw/hagel/ijzel ellende.![]()
Was da? Welke app/site? RK zeker..?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Yep, nu nog volhouden, want ik moet zeggen dat ik 16 weken 4 keer per week wel een hele opgave vind.Programma voor de rest van de maand:
[ afbeelding ]
Donderdag 6,4 km duurloop volgens het schema, nu maar hopen dat het weer donderdagavond geen roet in het eten gaat gooien met de voorspelde sneeuw/hagel/ijzel ellende.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Training plan van Runkeeper:quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Was da? Welke app/site? RK zeker..?
http://runkeeper.com/search/fitness-classes/running/10k
Voordeel is dat je de workout voor die dag direct in de app kunt selecteren en je dus automatisch ook de juiste audiocues krijgt.![]()
En dan hoor je dmv een geluidje wanner je iets anders moet doen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Training plan van Runkeeper:
http://runkeeper.com/search/fitness-classes/running/10k
Voordeel is dat je de workout voor die dag direct in de app kunt selecteren en je dus automatisch ook de juiste audiocues krijgt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja, een plingeltje en dan een stem met "next interval: 20 seconds fast" bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:53 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
En dan hoor je dmv een geluidje wanner je iets anders moet doen?![]()
Ah handig. Had t van de week al geïnstalleerd maar wist verder nog niet hoe of wat. Zo'n schema ga ik dan ook hanteren voor 10km. Runkeeper en endomondo werken vast wel naast elkaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, een plingeltje en dan een stem met "next interval: 20 seconds fast" bijvoorbeeld.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
4 keer per week is ook niet mis....dat doe ik pas sinds ik voor de marathon trainquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Yep, nu nog volhouden, want ik moet zeggen dat ik 16 weken 4 keer per week wel een hele opgave vind.Programma voor de rest van de maand:
[ afbeelding ]
Donderdag 6,4 km duurloop volgens het schema, nu maar hopen dat het weer donderdagavond geen roet in het eten gaat gooien met de voorspelde sneeuw/hagel/ijzel ellende.
Even egoposten en dan ga ik bijlezen.
Net voor het eerst met hr-meter gelopen, les 13 van Evy 2-3-5-5-5. En ondanks 2 dagen ziekjes ging het verbazingwekkend goed![]()
Iedere keer als ik denk dat ik het zwaar ga krijgen, dan lijkt het mee te vallen
Maar kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn hartslag en waar ik nou op moet letten nu en in de toekomst?
In rust was hij dus rond de 55, maar zodra ik de deur uitliep schoot hij al omhoog naar boven de 100. Van de gedachte te gaan lopen tikt hij dus al sneller![]()
![]()
Het zal best wel gaan voorkomen dat ik of en toe een training moet skippen, maar dat lijkt me niet echt een probleem. Als het bijvoorbeeld donderdag echt niet lukt vanwege het weer doe ik 'm vrijdag en sla ik die 3,2 km van de zaterdag gewoon over. Lijkt me prima toch?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:58 schreef YUR het volgende:
[..]
4 keer per week is ook niet mis....dat doe ik pas sinds ik voor de marathon train![]()
Ik zou dan niet skippen maar schuiven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het zal best wel gaan voorkomen dat ik of en toe een training moet skippen, maar dat lijkt me niet echt een probleem. Als het bijvoorbeeld donderdag echt niet lukt vanwege het weer doe ik 'm vrijdag en sla ik die 3,2 km van de zaterdag gewoon over. Lijkt me prima toch?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
3 of 4 keer per week, met na elke training een rustdag en soms wel 2. Zit nu net in een zware periode, elke 3e week is wat rustiger.quote:Feyenoord!!! * Barça![]()
Dat is herkenbaar. Maar ik loop jouw trainingstijden niet in de trainingquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:04 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
3 of 4 keer per week, met na elke training een rustdag en soms wel 2. Zit nu net in een zware periode, elke 3e week is wat rustiger.
Les 22 Evy ging niet..... Hoe kan het dat als ik een uur voor het lopen een banaan eet en wat koffie drink ik het zo zwaar heb en als ik niets eet ik nergens last van heb?![]()
Maar heb mezelf afgestraft met 5 minuten extra lopen. Immers, no pain, no gain.![]()
nope, skippen NIET schuivenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:03 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik zou dan niet skippen maar schuiven.
Ecosia
Dat is gelijk een nadeel van dit schema, schuiven kan niet! Ja, voor jezelf natuurlijk wel maar alle trainingsdagen tot het eind van de trainingsperiode liggen vast en je kunt dan dus niet meer op de site zien wat je voortgang is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:03 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik zou dan niet skippen maar schuiven.![]()
Misschien loop ik met iets te hoge hartslag, kan van nature nogal goed afzien.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:05 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat is herkenbaar. Maar ik loop jouw trainingstijden niet in de training
Toch heb ik een duidelijke langeduurloopHR, kortere DuurloopHR en intervalHR.
Alleen in de intervallen laat ik hem echt hoog oplopen (185 bpm)
Ook is m'n conditie erg vooruit gegaan, rustHR is 47 bpm, dus kan meer hebben.
Genoeg met de beentjes omhoog, helpt ook.Feyenoord!!! * Barça![]()
55 in rust? Wauw! Ik had net maar liefst 78 met rust. En 177 tijdens het rennen (maar toen ging ik bijna dood).quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:00 schreef Nirak het volgende:
Even egoposten en dan ga ik bijlezen.
Net voor het eerst met hr-meter gelopen, les 13 van Evy 2-3-5-5-5. En ondanks 2 dagen ziekjes ging het verbazingwekkend goed![]()
Iedere keer als ik denk dat ik het zwaar ga krijgen, dan lijkt het mee te vallen
Maar kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn hartslag en waar ik nou op moet letten nu en in de toekomst?
In rust was hij dus rond de 55, maar zodra ik de deur uitliep schoot hij al omhoog naar boven de 100. Van de gedachte te gaan lopen tikt hij dus al sneller![]()
Je kan (normale forum) meestal aan het icoontje voor de username zien of het een man of vrouw is en op (mobiele forum) aan het kleurtje naast de post rechts.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:08 schreef Nirak het volgende:
[..]
OepsSorry! Al die verschillende gebruikersnamen ook
![]()
Mijn mevrouw had mijn verjaardagscadeautje al ingepakt op tafel liggen. En natuurlijk mocht ik al uitpakkenBij ons blijven cadeautjes nooit dicht tot de verjaardag
![]()
Dus zit nu even op de bank te testen en schrik me de teringtyfus.. Mijn rusthartslag ligt rond de 55, wat laag voor een dikbil als ik.. Is dat wel gezond zo'n lage rusthartslag?
Die zal straks wel wat minder rustig zijn trouwensJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
ik ga even hr meten
niet denken aan geknipte cavia's, niet denken aan geknipte cavia'sInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:12 schreef Jumparound het volgende:
ik ga even hr meten
niet denken aan geknipte cavia's, niet denken aan geknipte cavia's![]()
![]()
Hey. Wist ik ook niet, bij jou kleurt ie idd blauw... Handig.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:11 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Je kan (normale forum) meestal aan het icoontje voor de username zien of het een man of vrouw is en op (mobiele forum) aan het kleurtje naast de post rechts.![]()
Ontplofte cavia's danquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:12 schreef Jumparound het volgende:
ik ga even hr meten
niet denken aan geknipte cavia's, niet denken aan geknipte cavia's![]()
Jaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hey. Wist ik ook niet, bij jou kleurt ie idd blauw... Handig.dat heb ik van een van de dames hier geleerd.
Kennis delen verenigd
Ik kan dat ook, maar mijn hart is duidelijk sterker dan mijn benenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:09 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Misschien loop ik met iets te hoge hartslag, kan van nature nogal goed afzien.
Toch heb ik een duidelijke langeduurloopHR, kortere DuurloopHR en intervalHR.
Alleen in de intervallen laat ik hem echt hoog oplopen (185 bpm)
Ook is m'n conditie erg vooruit gegaan, rustHR is 47 bpm, dus kan meer hebben.
Genoeg met de beentjes omhoog, helpt ook.
Maar ik ben erg benieuwd naar je tijd als je een 10K of HM full-pull loopt
De Wahoo BlueHR toevallig? Heb ik ook en erg blij mee, werkt perfect samen met Runkeeper op m'n iPhone 4S.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:08 schreef Nirak het volgende:
[..]
OepsSorry! Al die verschillende gebruikersnamen ook
![]()
![]()
Die zal straks wel wat minder rustig zijn trouwens![]()
Potdomme nu ben ik ook benieuwd naar mijn hartslagen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:14 schreef YUR het volgende:
[..]
Maar ik ben erg benieuwd naar je tijd als je een 10K of HM full-pull loopt,
en nu ga ik naar bed, want morgen kwart voor 5 gaat de wekkker.Feyenoord!!! * Barça![]()
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:16 schreef Daywalk3r het volgende:
Potdomme nu ben ik ook benieuwd naar mijn hartslagen.![]()
Ik vergeet helemaal te zeggen, wat was het héérlijk weer om te lopen! Rond het vriespunt en praktisch windstil is super!![]()
Ja, daar ben ik het mee eens. Was superlekker loopweerquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:32 schreef Tourniquet het volgende:
Ik vergeet helemaal te zeggen, wat was het héérlijk weer om te lopen! Rond het vriespunt en praktisch windstil is super!
Ja, toevallig die jaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De Wahoo BlueHR toevallig? Heb ik ook en erg blij mee, werkt perfect samen met Runkeeper op m'n iPhone 4S.Hartstikke tof ding!
Ik vroeg me altijd al af waar het voor was, die kleurtjes rechts op de mobiele sitequote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:11 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Je kan (normale forum) meestal aan het icoontje voor de username zien of het een man of vrouw is en op (mobiele forum) aan het kleurtje naast de post rechts.![]()
Goede tip dus!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: