Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Op zondag 10 februari 2013 20:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Wel grappig en interessant voor sylvester. In het park waar hij loopt ligt een pad waar je dus blijkbaar tijdwaarneming hebt doormiddel van een championchip. Misschien binnenkort eens gaan kijken hoe dat werkt.
Dat is inderdaad echt vet en leuk voor de trainingen. Het is dat ik al een Garmin heb, maar met zoiets zou ik me ook wel een tijd kunnen bezig houden. Als ze dit nou op meerdere plekken in NL gaan invoeren zou dat echt mooi zijn! Mijn ChampionChip zit toch bijna altijd op mijn schoenen. Kan je ook een beetje competitie doen met de mensen die er nog meer overheen lopen, dat is ook het leuke van Strava!
Dankje, erg blij mee! Ging voor 55 dus ik ben tevreden. Laatste stukje ging lekker inderdaad.
Ik heb het hardlopen eind vorig jaar een beetje verwaardloosd, en was blij dat ik deze loop nog in mijn agenda had staan. Ik ben nu weer een paar weken hard aan het trainen, en wil dit eigenlijk weer volhouden.
Was heerlijk, en heb me gelijk ingeschreven voor de Alkmaar City Run by Night.
Die ga ik ook lopen, weet alleen niet of ik voor de 5 of 10 ga. En de website doet het bij mij niet? Zelfde geldt trouwens voor de Brijderloop. Ligt er een beetje aan of een vriendin van me een beetje snel weer begint met trainen, anders is het helemaal niet bevredigend om haar in te maken op de 5.
Die ga ik ook lopen, weet alleen niet of ik voor de 5 of 10 ga. En de website doet het bij mij niet? Zelfde geldt trouwens voor de Brijderloop. Ligt er een beetje aan of een vriendin van me een beetje snel weer begint met trainen, anders is het helemaal niet bevredigend om haar in te maken op de 5.
Hm, bij mij alleen de inschrijfsite, maar www.alkmaarcityrun.nl wordt niet gevonden door chrome en internet explorer (en op m'n telefoon werkt het blijkbaar wel? gek). Maar de nu 12 euro exclusief shirt in plaats van de 6 euro ofzo voor de Vestloop inclusief shirt vind ik wel weer een jammer verschil.
Mooie tijden hoor! Leuk om de verslagjes te lezen. Heb het zelf erg druk met werk in de weekenden, mijn 1e evenement is de CPC. Wel lekker aan het doortrainen voor de hele marathon, maar is soms lastig om tijd te vinden voor de lange duurloop, vandaag 28 k Iedereen met een PR vandaag gefeliciteerd en iedereen zonder een PR, toch een mooie prestatie.
jij ook nog steeds een goed gevoel over je voorbereidingen??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
jij ook nog steeds een goed gevoel over je voorbereidingen??
benauwd en nerveus wel ja! het komt nu zo dichtbij. maar het vertrouwen komt wel een klein beetje. het is ook zo ver van mijn bed afstand. ik heb wel 10 jaar geleden de 100 km delft gerolskied. en 44 km langlauf marathon gelopen. maar dit is wel het hoogtepunt .
home is where doghair sticks to anything but the dog!
Zo, na heel vaak meelezen toch maar even voorstellen. 2 Jaar terug met Evy trouw om de dag gelopen en zo gekomen tot regelmatig een 10km. Niet snel maar dat maakt me niet zoveel uit.
Vorige jaar heb ik dit niet vol kunnen houden door verbouwing, verhuizing en een baby
2 Januari toch maar weer van bijna 0 begonnen en inmiddels lukt het me aardig om 40 minuten te lopen. Dit wil ik weer uitbreiden naar 1x per week een 10km en 1 à 2 keer per week wat anders. Dam tot dam loop is waarschijnlijk een leuke uitdaging.
Met Evy (de muziek dan) ben ik wel klaar dus inmiddels zet ik m'n schema in runkeeper. Ben nog even aan het zoeken wat voor mij het beste werkt maar de komende weken ga ik i.i.g. elke week 5 minuten erbij naar de 70 minuten. De andere trainingen vind ik moeilijk om te bedenken..... Tips?
om de glorie en de eer van dit forum op de internationale wedstrijdkalender hoog te houden in een "leeg weekend" mijzelf toch maar ingeschreven voor de Moonshine Trail komende zaterdag. Korte maar stevige trail, 15km lekker door mijn "eigen" trailgebied, Dolamore Park
quote:
The run begins with a short gravel section along Dolamore Park Road (approximately 3km) before turning left and beginning the challenge of Ships Cone. This is a very steep 2km climb following a series of switchbacks on rough farm tracks to the top. There is one short downhill break but otherwise it's all steep climbing! So be prepared to walk some of it. It's worth it as at the top is a fantastic view out over Southland (if you stop to look!) followed by a fast 4km descent where you will cross Dolamore Park Road, cut through the car park and link up with the Whiskey Creek Track, an undulating and challenging bush track around the outskirts of Dolamore Park before descending to the finish line at Dolamore Park.
[ Bericht 33% gewijzigd door rechtsedirecte op 11-02-2013 01:31:39 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op zondag 10 februari 2013 23:48 schreef Ikkeja het volgende: Zo, na heel vaak meelezen toch maar even voorstellen. 2 Jaar terug met Evy trouw om de dag gelopen en zo gekomen tot regelmatig een 10km. Niet snel maar dat maakt me niet zoveel uit.
Vorige jaar heb ik dit niet vol kunnen houden door verbouwing, verhuizing en een baby
2 Januari toch maar weer van bijna 0 begonnen en inmiddels lukt het me aardig om 40 minuten te lopen. Dit wil ik weer uitbreiden naar 1x per week een 10km en 1 à 2 keer per week wat anders. Dam tot dam loop is waarschijnlijk een leuke uitdaging.
Met Evy (de muziek dan) ben ik wel klaar dus inmiddels zet ik m'n schema in runkeeper. Ben nog even aan het zoeken wat voor mij het beste werkt maar de komende weken ga ik i.i.g. elke week 5 minuten erbij naar de 70 minuten. De andere trainingen vind ik moeilijk om te bedenken..... Tips?
Welkom Ikkeja
als andere training kan je bijv. een keer per week fartlek of interval gaan doen, een bepaalde afstand (bijv.tot het eind van een straat) in een hoger tempo, om zo niet alleen op uithoudingsvermogen te trainen maar ook op snelheid.