Dit is wel tamelijk ernstig.quote:
die is volgens mij nog nooit haar dorpje uitgekomenquote:Op zondag 10 februari 2013 18:01 schreef Micson het volgende:
[..]
Dit is wel tamelijk ernstig.
Maar dit zijn gewoon mensen die bijna alleen maar Limburgs praten, en voor hun is het onnatuurlijk om Nederlands te praten. Als jij Frans praat, klinkt dat waarschijnlijk voor hen ook behoorlijk achterlijk.
Komt in orde..quote:Op zondag 10 februari 2013 18:00 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
film het meteen even voor ons, wil je
Hbibaaaa, niet bang zijn..quote:
Dit is gewoon geil.quote:
ze heeft wel iets raakbaars ja. misschien is het de beugelquote:
Nou, morgen ga ik mijn benen trainen, dus als je zin hebt kun je me dm'en!quote:Op zondag 10 februari 2013 18:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Komt in orde..
[..]
Hbibaaaa, niet bang zijn..
Je woont helemaal in Limburg...quote:Op zondag 10 februari 2013 18:09 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Nou, morgen ga ik mijn benen trainen, dus als je zin hebt kun je me dm'en!
Het accent ook denk ik. Dat straalt iets uit van "ik heb nog niks van de wereld gezien, verlicht mij met je piemel".quote:Op zondag 10 februari 2013 18:06 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
ze heeft wel iets raakbaars ja. misschien is het de beugel
quote:Op zondag 10 februari 2013 18:12 schreef Piye het volgende:
[..]
Het accent ook denk ik. Dat straalt iets uit van "ik heb nog niks van de wereld gezien, verlicht mij met je piemel".
he leuk filmpje van meloewaquote:
Je snapt het gewoon niet, boven jouw niveau.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Geen touw aan vast te knopen dit.
Jij zeikt om het zeiken.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:52 schreef Micson het volgende:
[..]
Je snapt het gewoon niet, boven jouw niveau.
Jij hebt nog nooit posts van mij gelezen?quote:Op zondag 10 februari 2013 17:25 schreef Micson het volgende:
Hebben jullie ooit iemand gezien die een gebied of cultuur verdedigd waartoe ze zelf niet behoren? Ik denk het niet.
Brabanders en Surinamers hebben beiden ongeveer dezelfde uitspraak van de letter 'w'. Engelsen hanteren overigens ongeveer dezelfde soort uitspraak als Brabanders en Surinamers.quote:Op zondag 10 februari 2013 17:53 schreef Piye het volgende:
[..]
Niet-westerse allochtonen met een zachte g vind ik gewoon grappig.Nu vind ik mensen met een zachte g sowieso grappig, dus dat speelt ook een rol.
quote:De bilabiale "w" uit het Engels is ook kenmerkend voor de Surinaamse en de Vlaamse uitspraak van het Nederlands; de "w" wordt dan niet met de tanden op de lip uitgesproken; wanneer hij met beide lippen vooruit gestoken wordt gearticuleerd, klinkt hij sommigen als een "oew" in de oren. Dit is met name ook de Franse uitspraak.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bilabiaal
http://wp.digischool.nl/e(...)lanken/the-letter-w/
Typische kastpedo reactie dit.quote:
O dat is me eigenlijk nooit opgevallen.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Brabanders en Surinamers hebben beiden ongeveer dezelfde uitspraak van de letter 'w'. Engelsen hanteren overigens ongeveer dezelfde soort uitspraak als Brabanders en Surinamers.
Viel me vroeger altijd op, maar toen bleek het ook nog eens 'echt' zo te zijn
[..]
quote:Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef RickoKun het volgende:
Hier spui ik mijn mening over carnavalisten, in mijn optiek ook ietwat minderwaardige mensen
quote:Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef RickoKun het volgende:
Hier spui ik mijn mening over carnavalisten, in mijn optiek ook ietwat minderwaardige mensen
Marokkaans accent bij meisjes kan wel hoor.quote:
Nee, omdat Limburgquote:Op zondag 10 februari 2013 17:39 schreef G.R.S. het volgende:
Ik ben een vrouw, allochtoon en Limburger. Volgens mij behoor ik ergens onderaan de ladder
Ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op zondag 10 februari 2013 17:51 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Mannen smelten als ze mijn accent horen. Zachte G enzo.
Ze klinken zo mannelijkquote:Op maandag 11 februari 2013 10:34 schreef Piye het volgende:
[..]
Marokkaans accent bij meisjes kan wel hoor.
Thanks!quote:Op maandag 11 februari 2013 10:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, omdat Limburg
Welkom bij de elite
Het was maar een grapjequote:Op maandag 11 februari 2013 10:42 schreef leeroy het volgende:
[..]
Ik kan me er niks bij voorstellen.
vertel dat Willem maarquote:Op zondag 10 februari 2013 17:25 schreef Micson het volgende:
Als je denkt status te kunnen ontlenen aan de plek waar je bent opgegroeid
Dat dacht ik al, versta er nooit geen zak van van wat ze daar allemaal brabbelenquote:Op maandag 11 februari 2013 11:27 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ze klinken zo mannelijk
[..]
Thanks!
[..]
Het was maar een grapje
Ik praat gewoon abn met een zachte G. Ik spreek zelf geen dialect maar versta het welquote:Op maandag 11 februari 2013 16:42 schreef leeroy het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, versta er nooit geen zak van van wat ze daar allemaal brabbelen
Ik heb hetzelfde probleem met Belgen, die versta ik ook nietquote:Op maandag 11 februari 2013 16:43 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik praat gewoon abn met een zachte G. Ik spreek zelf geen dialect maar versta het wel
quote:Op zondag 10 februari 2013 17:39 schreef G.R.S. het volgende:
Ik ben een vrouw, allochtoon en Limburger. Volgens mij behoor ik ergens onderaan de ladder
Geil.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:43 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
Ik praat gewoon abn met een zachte G. Ik spreek zelf geen dialect maar versta het wel
Jawel, maar niet vloeiend. Ik vind het belachelijk klinken bij mezelfquote:Op maandag 11 februari 2013 16:46 schreef leeroy het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde probleem met Belgen, die versta ik ook nietHet lijkt ook allemaal op elkaar.. Kun je wel dialect praten?
Ach, maakt me niets uit.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |