abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 februari 2013 @ 16:46:03 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_122718099

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 10 februari 2013 @ 16:59:36 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_122718632
The Hobbit

Zat er al jaren naar uit te kijken en de film voldoet in alles aan het boek en dus de verwachtingen.
Nu weer een tijd wachten op deel 2 en 3 helaas, maar toch er weer graag voor over.

Wat mij vooral bij gebleven is zijn de gezichtsuitdrukkingen van Gollem tijdens de conversatie tussen hem en Bilbo.

Gewoon een dikke 10.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mike op 10-02-2013 23:16:26 ]
  zondag 10 februari 2013 @ 23:13:32 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_122736261
Sex and the City 2 (2010) - IMDb

Interessante stijloefening in oppervlakkigheid. Of nouja, het zou interessant geweest zijn als er een boodschap achter zat, maar de oppervlakkigheid is honderd procent precies dat. Onze vier heldinnen zeiken dat hun perfecte leven maar saai is, gaan naar Abu Dhabi en gaan dan weer terug, in de tussentijd gebeurt er niks van betekenis en worden we na twee en een half uur eindelijk uit ons lijden verlost door de aftiteling. Vooral de hoofdrolspeelster, Sarah Jessica Paard als Carrie, is nog hatelijker dan ze normaal is. Haar hubbie Big betaalt een 15 miljoen dollar appartement voor het, haar inloopkast is groter dan de gemiddelde villa, hij laat zich meeslepen naar kutfeestjes en zij begint klagend te hinniken als hij in bed tv zit te kijken, waarna zij wel weg moet gaan om met haar ex te zoenen. Big vergeeft haar en geeft 'r een grote diamant. En dat is SATC2 in een notedop. Dat en een hoeveelheid product placement die je nog niet eens in een normaal reclameblok kwijt kunt. Het is allemaal niet heel vervelend in beeld gebracht, maar er gebeurt gewoon veel te weinig in om interessant te blijven, als een enkele aflevering maar dan uitgesmeerd over twee en een half uur. Pluspunten wel voor de heerlijke tieten van de nanny die je redelijk prominent in beeld te zien krijgt. Jammer genoeg is dat alleen aan het begin van de film, en moet je daarna nog zeker twee uur van net-niet grappige slapstick en kromme tenen innuendos doorstaan.

Sex and the City 2/10
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_122736744
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:13 schreef speknek het volgende:

Interessante stijloefening in oppervlakkigheid. Of nouja, het zou interessant geweest zijn als er een boodschap achter zat, maar de oppervlakkigheid is honderd procent precies dat. Onze vier heldinnen zeiken dat hun perfecte leven maar saai is, gaan naar Abu Dhabi en gaan dan weer terug, in de tussentijd gebeurt er niks van betekenis en worden we na twee en een half uur eindelijk uit ons lijden verlost door de aftiteling. Vooral de hoofdrolspeelster, Sarah Jessica Paard als Carrie, is nog hatelijker dan ze normaal is. Haar hubbie Big betaalt een 15 miljoen dollar appartement voor het, haar inloopkast is groter dan de gemiddelde villa, hij laat zich meeslepen naar kutfeestjes en zij begint klagend te hinniken als hij in bed tv zit te kijken, waarna zij wel weg moet gaan om met haar ex te zoenen. Big vergeeft haar en geeft 'r een grote diamant. En dat is SATC2 in een notedop. Dat en een hoeveelheid product placement die je nog niet eens in een normaal reclameblok kwijt kunt. Het is allemaal niet heel vervelend in beeld gebracht, maar er gebeurt gewoon veel te weinig in om interessant te blijven, als een enkele aflevering maar dan uitgesmeerd over twee en een half uur. Pluspunten wel voor de heerlijke tieten van de nanny die je redelijk prominent in beeld te zien krijgt. Jammer genoeg is dat alleen aan het begin van de film, en moet je daarna nog zeker twee uur van net-niet grappige slapstick en kromme tenen innuendos doorstaan.

Sex and the City 2/10
milagro vond dit mooi. :D .
I´m back.
  zondag 10 februari 2013 @ 23:29:42 #5
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_122736930

A Haunted House (2013) - IMDb

Ben gisteren naar A Haunted House geweest.
Film met Marlon Wayans is natuurlijk altijd al leuk, maar deze komt toch wel in me top 5 van hem.
Affion Crockett's bijrolletje was ook weer geniaal.
Het mag dan wel weer een parodie zijn op Paranormal Activity, ik heb lang niet meer zo gelachen om een parodie als deze.

Ik zeg ga er heen!
"Do the monkey with me"
pi_122737004
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:13 schreef speknek het volgende:

Sex and the City 2/10
waarom kijk je zoiets?
Wie dit leest is hek.
  zondag 10 februari 2013 @ 23:38:50 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_122737216
Door net te langzaam te zijn in de race naar de afstandsbediening.

(maar ik vond stiekem een enkele aflevering van de serie nog wel aardig als achtergrondmateriaal; ook omdat Samantha toen nog wel cool was en niet een complete hoer zoals in deze film)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_122737331
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:38 schreef speknek het volgende:
Door net te langzaam te zijn in de race naar de afstandsbediening.

(maar ik vond stiekem een enkele aflevering van de serie nog wel aardig als achtergrondmateriaal; ook omdat Samantha toen nog wel cool was en niet een complete hoer zoals in deze film)
Het staat wel dicht bij de belevingswereld van je vriendin?
I´m back.
  maandag 11 februari 2013 @ 00:03:45 #9
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_122738143
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Guard_%282011_film%29

Toch wel een 8,5 of 9. Goeie zwarte humor. Slimme grappen. Verveelt geen moment.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 11 februari 2013 @ 01:00:28 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_122739443
This Is 40 (2012) - IMDb

Debbie en Pete hebben relatieproblemen en financiële problemen en proberen deze tijdens de film op te lossen. Leslie Mann is weer irritant aanwezig met haar rotstem. Het zou een comedy moeten zijn maar is eigenlijk nergens echt grappig, wel zijn er een aantal situaties waar men heel geforceerd grappig probeert over te komen.

Imdb 6,4 Ik 4

Die Fälscher (2007) - IMDb

Verhaal over een valsmuntoperatie gebruikmakende van Joden door de Nazi's in de aanloop en tijdens de tweede wereldoorlog. De weergave van een concentratiekamp vanuit een heel ander perspectief vond ik erg interessant en het acteerwerk is uitstekend.

Imdb 7,6 Ik 8,5
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_122747157
Savages

Ik heb betere films gezien van Oliver Stone, maar ik vond Savages ook zeker wel aardig.
Blake Lively viel een beetje uit de toon, verder een onderhoudend verhaal waarin vooral Hayek en Del Toro weer erg goed waren.

7/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 11 februari 2013 @ 19:36:27 #12
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_122761894
Nausicaä of the Valley of the Wind

Mja, wel een fantasievolle film van Miyazaki weer, maar zoals eigenlijk wel meer van zijn films mist het wat mij betreft net iets teveel volwassenheid, of het is allemaal net wat te schattig, hoe je het ook wilt noemen. Dat is natuurlijk inherent aan het genre en het type films wat hij nou eenmaal maakt, maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Het komt uit een goed hart en het kijkt makkelijk weg, dat maakt het zeker vermakelijk, maar het zal in ieder geval wel weer even duren voordat ik weer een Ghibli op ga zetten. Ook allemaal leuk en aardig, die gemuteerde insecten, maar is al die milieubewuste onsteltenis iets typisch van die tijd? (Seabert, Captain Planet..)

Ik heb trouwens een Engelse dub gezien, dat kijkt toch best wel chill eigenlijk.
  maandag 11 februari 2013 @ 20:23:14 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122764630
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef laurenzo85 het volgende:

Mja, wel een fantasievolle film van Miyazaki weer, maar zoals eigenlijk wel meer van zijn films mist het wat mij betreft net iets teveel volwassenheid, of het is allemaal net wat te schattig, hoe je het ook wilt noemen. Dat is natuurlijk inherent aan het genre en het type films wat hij nou eenmaal maakt, maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Het komt uit een goed hart en het kijkt makkelijk weg, dat maakt het zeker vermakelijk, maar het zal in ieder geval wel weer even duren voordat ik weer een Ghibli op ga zetten. Ook allemaal leuk en aardig, die gemuteerde insecten, maar is al die milieubewuste onsteltenis iets typisch van die tijd? (Seabert, Captain Planet..)

Ik heb trouwens een Engelse dub gezien, dat kijkt toch best wel chill eigenlijk.
Recessie, zure regen, negativiteit, typisch jaren '80 ja. Maar ook nu weer, dus het sluipt weer in veel films. Soms goed, soms niet.

Engelse dub is misschien wel chill, maar ook niet erg volwassen! Het maakt het allemaal net wat te schattig, hoe je het ook wilt noemen, zeg maar ;)
  maandag 11 februari 2013 @ 23:03:53 #14
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_122773534
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef laurenzo85 het volgende:

Nausiica niet volwassen genoeg? Vergeleken met zijn huidige films ie is behoorlijk volwassen. Ook gezien er behoorlijk wat mensen dood gaan.

Nu heb ik hem niet gedubbed gezien (dat weiger ik).

BTW er is meer aan Ghibli dan Miyazaki.
Kijk eens iets van Isao Takahata.
The Light Is Leaving Us All
pi_122776577
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Verder ook nog gezien:
Searching for Sugar Man (2012) - IMDb
Documentaire over de zoektocht naar muzikant Rodriguez die ondanks zijn talenten in de VS nooit doorbrak, maar zonder het zelf te weten een superster in Zuid-Afrika was.
Het verhaal is soms zo ongelofelijk dat ik op momenten dacht dat de documentairemakers een grap aan een uithalen waren met de kijker en de docu eigenlijk over de scheidslijn tussen feit en fictie bleek te gaan. Maar het verhaal was echt waar.
Het is een hartverwarmende documentaire geworden.
En de muziek is ook gewoon erg goed.
cijfer: 8
Wat een fantastische documentaire. Moeilijk te omschrijven, nog moeilijk om te geloven. Hoe minder je weet hoe beter het verhaal.

Cijfer: 10
pi_122776628

BLACK DEATH

Ik ben best een fan van deze regiseur, vond zijn films creep, triangle en severance erg cool... maar vind deze beduidend minder dan die 3 films...
De film begint vlot en leuk.. maar zakt daarna erg in... en het eind voelt een beetje ''goedkoperig'' aan...
De acteer prestaties zijn matig, vind ook carice in deze film minder spelen....
Ondanks deze negatieve punten heb ik me er toch wel een beetje mee vermaakt, tis een beetje een film die je een x doordeweeks op tv zou zien ofzo... dan je er even mee vermaakt en daarna weer vergeet
6-
  dinsdag 12 februari 2013 @ 02:14:18 #17
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_122777849
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:03 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Nausiica niet volwassen genoeg? Vergeleken met zijn huidige films ie is behoorlijk volwassen. Ook gezien er behoorlijk wat mensen dood gaan.

Nu heb ik hem niet gedubbed gezien (dat weiger ik).

BTW er is meer aan Ghibli dan Miyazaki.
Kijk eens iets van Isao Takahata.
Ik bedoel niet de thematiek, maar vooral de perspectieven zijn altijd toegespitst op kinderen. Laputa heb ik bijvoorbeeld nog niet gezien, maar zie al wel weer een klein meisje op de cover staan.. Heel lieflijk allemaal en ik weet ook wel dat er vaak uitzonderlijk veel gevergd wordt van deze kinderen (Grave of the Fireflies bij uitstek natuurlijk), maar ik heb het inmiddels gewoon allemaal al een keer gezien. Daarbij ben ik sowieso niet per se een fantasyliefhebber, dus schepsels als Totoro doen mij niet bijzonder veel, behalve een glimlach bij de eerste keer.

Wat mij betreft maakt een dub bij zulke animatie ook weer niet zoveel verschil, hoewel ik ook wel liever origineel Japans zie hoor..

GotF vond ik overigens erg goed hoor!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:09:50 #18
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122794781
Argo

Vanmiddag gekeken. Wat een onwaarschijnlijke goede film als ik het zo kan samenvatten.
Het verhaal is zo bizar dat het niet echt gebeurt kan zijn, maar integendeel dus.

Acteerwerk is fenomenaal en niet in de minste plaats van Ben Affleck zelf.
Hij is vaak verguisd om zijn acteren maar dat kan niet gezegd worden in deze film.
Als regisseur hoop ik meer van hem te zien want hij heeft tot nu toe alleen maar uitstekende films gemaakt.

Soundtrack in deze film is ook geweldig, 2 van mijn favoriete platen in zo`n film, topper.
Jammer dat het eigenlijke plot waar het om draait, te kort uitgebeeld is.

IMDB 8/10, ik dikke 9
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:20:06 #19
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_122795136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 00:20 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

BLACK DEATH

Ik ben best een fan van deze regiseur, vond zijn films creep, triangle en severance erg cool... maar vind deze beduidend minder dan die 3 films...
De film begint vlot en leuk.. maar zakt daarna erg in... en het eind voelt een beetje ''goedkoperig'' aan...
De acteer prestaties zijn matig, vind ook carice in deze film minder spelen....
Ondanks deze negatieve punten heb ik me er toch wel een beetje mee vermaakt, tis een beetje een film die je een x doordeweeks op tv zou zien ofzo... dan je er even mee vermaakt en daarna weer vergeet
6-
Ah... Sean Bean speelt er in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal super.
pi_122795383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:20 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Ah... Sean Bean speelt er in.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha ja hoezo
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:29:15 #21
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_122795434
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:27 schreef casper019 het volgende:

[..]

haha ja hoezo
SPOILER
  Redactie Frontpage dinsdag 12 februari 2013 @ 20:48:53 #22
145738 superworm
is erbij
pi_122803984
Fantastic Voyage

VS, 1966. Met (de reden dat ik de film ging kijken) o.a. Raquel Welch.

De film is naar mijn weten de eerste sci-fi die zich in het menselijk lijf zelf afspeelt. De Amerikanen stellen een team samen om het leven te redden van een belangrijke wetenschapper. Hiervoor worden ze in een soort onderzeeër tot microscopisch niveau verkleind, om in de man geïnjecteerd te worden en zo de bloedprop in zijn hersenen te vernietigen.

Zonder teveel te spoileren kan ik zeggen dat het voor de sixties, heel leuk bedachte special effects zijn. Men is bijzonder innovatief te werk gegaan en zelfs nu komt het niet over als ridicuul - hooguit wat achterhaald, zoals je bij Blade Runner en The Matrix inmiddels de gedateerdheid van de effects ook wat opmerkt. Ook de credits aan het begin van de film zijn heel origineel uitgevoerd, zo goed dat ze nu nog 'modern' overkomen.

Het acteerwerk en het verhaal zijn beide vrij matig en zeker nu zijn verschillende 'intelligent design'-discussies nogal achterhaald en wat paternalistisch. Soms een slecht script, dus, maar vaak ook géén script. Op veel punten in de film zijn de hoofdpersonen wat aan het doen, maar blijven ze daarbij doodstil - alsof men wel wist welke scenes er in de film moesten om het plot rond te krijgen, maar niet wat de acteurs in die scenes in vredesnaam tegen elkaar zouden moeten zeggen.

Verwacht geen Raquel zoals in andere, monstersexy rollen. Ze heeft weliswaar een naarstrak pakje aan en de mannelijke acteurs krijgen minstens één kans om haar onzedelijk te betasten, maar veel meer dan een (weinig enthousiast gespeelde) bijrol heeft ze niet.

Mooie quote: "Listen. The heart. Over a million beats in a year. And every beat separates a man from eternity."

Oordeel: Script een droevige onvoldoende, acteerwerk een 5,5 - 6, cinematografie echter prima in orde, en zeker gezien hoe oud de film is, een 7,5 of hoger voor de special effects. Al met al kom ik uit op een magere 6. IMDb geeft een 6,8. Het had beter uitgewerkt gekund maar blijft een leuke sci-fi-classic om toch eens te kijken (als je echt niks beters te doen hebt en veel betere tijd- en genregenoten als Logan's Run, THX 1138 en Soylent Green al hebt gezien).

[ Bericht 1% gewijzigd door superworm op 12-02-2013 21:07:42 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:27:00 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_122809398
Beasts of the Southern Wild (2012) - IMDb

Leuke sprookjesvertelling over een vader en dochter die met een groepje outcasts aan de verkeerde kant van de dijk wonen in zuidelijk Louisiana. Als na een orkaan alles onder water komt te staan moet ze leren een sterk beest te worden om te overleven. Warme bewegende beelden zorgen voor een goede zuidelijke sfeer, alhoewel sommige van de leitmotieven er wat erg dik bovenop liggen (maar ook wel weer leuk dat ze erin zitten). Goede doordeweekseavondfilm. In enigszins vergelijkbare stijl had ik Moonrise Kingdom wel liever genomineerd gezien.

7.

[ Bericht 1% gewijzigd door speknek op 12-02-2013 23:41:34 ]
pi_122810222
Argo

Als een film geen sequel, remake, biografie of niet gebaseerd op een bestseller is, kun je een idee maar beter pitchen als based on a true story. Dat is wat Hollywood ons te bieden heeft, en dat is waarom we straks allemaal kijken naar een origin-verhaal van Yoda. Zelfs van de beste films volgens de Academy (Lincoln, Zero Dark Thirty, Life of Pi, Les Misérables en Argo), was het volkomen logisch (als in $$$) dat ze gemaakt zouden worden, ongeacht hoe goed ze zijn geworden. Nu zou je kunnen zeggen dat dat niet uitmaakt, maar dan zeg je ook dat het prima is dat filmstudio's en niet filmmakers bepalen welke films gemaakt worden. Je weet niet welke scripts op de plank zijn blijven liggen ten koste van dingen als Die Hard 5 en The Amazing Spider-Man.

Maar goed, we hadden het over based on a true story. Maarten van Rossem zei, toen Cornald Maas hem bij Opium vroeg wat hij dacht van The Iron Lady, dat hij het maar een absurde vertoning vond. Er staat niemand qua karakter verder af van Margaret Thatcher dan Meryl Streep, een prothetisch masker en een pruik veranderen daar niets aan. Er wordt een loopje genomen met de feiten; de scriptschrijvers hebben een gevoelige kant voor Thatcher geschreven die gewoon op de tekentafel is verzonnen; de hele film geeft een volkomen verkeerd beeld van Margaret Thatcher en de Engelse politiek in de jaren tachtig. Meryl Streep krijgt de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol.

De Telegraaf zei het volgende over Argo: "Daarnaast plaatst Argo de op feiten gebaseerde gebeurtenissen in een genuanceerd historisch kader. Klassiek aandoende klasse." Als je de wikipediapagina erbij pakt, zie je dat er enorm veel controverse is over het historische beeld dat de film schetst. Wat is er van dat based on a true story nog over? Nu is het gewoon een leuke thriller (ze noemen het een drama maar het is een thriller, een ander voorbeeld van framing). Niets mis mee hoor, maar al die poespas over een redelijk eenvoudige, weliswaar onderhoudende, plotgedreven semi-prisonbreakfilm had van mij niet gehoeven.
Graag op anoniem
pi_122813398
Caligula

Een Italiaans-Amerikaanse film uit 1979 over het leven van de Romeinse keizer Gaius Caesar Augustus Germanicus a.k.a. Caligula (zijn moeder maakte in zijn kindertijd laarsjes voor haar zoontje en zo gaven soldaten hem de bijnaam 'Caligula' wat kleine laarsjes betekent, in de film wordt ook vaak naar hem verwijzen als zijne 'Little Boots').

Eigenlijk kun je zeggen dat deze film de enige pornofilm is met een verhaal, en daarvoor kun je Penthouse magazine bedanken want die co-financieerde de hele film.

Om te zeggen dat het een vrij controversiele film is met veel expliciete sex is nogal zwak uitgedrukt, de film loopt over van piemels, vagina's, sperma en alle schunnigheden die je maar kunt bedenken.

Maar echt, ik vind het een geweldige film :D

Peter O'Toole zet een fantastische Tiberius neer die al dicht tegen de waanzin aan zit (let op de piemelafbind scene en de soldaat die dan van de wijn moet blijven drinken !!), Malcolm McDowell komt heel geloofwaardig over als een op sex beluste gestoorde Romeinse keizer die erg achterdochtig is en wel erg veel van zijn zusje houdt, en zelfs een rol in deze film van Helen Mirren die de echtgenote (Caesonia) van Caligula speelt.

Omdat de film blijkbaar nog steeds erg controversieel is is het in veel landen nog steeds verboden (!) en er bestaan er ook versies waarin het nodige knipwerk is verricht.

Voor de goede orde, ik heb de volledige unrated versie gezien van 156 minuten.

imdb cijfer : 5
mijn cijfer : say whut ? een 5 ??? ik maak er een 7,5 van _O_ _O_ let the FAP games begin _O_ _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Frontpage dinsdag 12 februari 2013 @ 23:39:26 #26
145738 superworm
is erbij
pi_122813572
Silent Running

VS, 1972
. Een sci-fi-klassieker, onder andere wegens het historisch lage budget van 1 miljoen dollar (in een sci-fitoekomst vol product placements van Coca-Cola, American Airlines en Dow).

Ergens in de toekomst is alle flora van aarde verdwenen. In een dozijn koepels die om Saturnus heen zoeven, bevinden zich de allerlaatste bomen, planten, bloemen en groenvoer - in leven gehouden tot de aarde weer gezond genoeg is om plantleven te herintroduceren. De koepels doen het goed, tot men het bevel krijgt om ze de ruimte in te schieten en te vernietigen...

De film heeft een interessante premisse en zegt achteraf veel meer over het hippietijdperk waarin-ie is gemaakt, dan over de toekomst van de aarde. Er zijn hele goede dingen te noemen, waaronder een aantal sci-fi-elementen die George Lucas moeten hebben geïnspireerd (zoals de rondwandelende robotjes).

Maar de nadruk op 'mensen zijn slecht en geven geen reet om leven', ligt er nogal dik op. Destijds zal het de tijdsgeest zijn geweest - nu leidt het af van de film zelf. En ik ben echt niet vies van natuurbescherming (of sixties for that matter). De überpacifistische liedjes van Joan Baez passen totaal niet bij de sfeer van de film passen.

Er zijn meer forse minpunten: plotholes waar een vliegtuig doorheen kan vliegen, soms belabberd acteerwerk en bijzonder tweedimensionale karakters. Op die punten, het hoge boomknuffelgehalte en de liedjes van Baez na, echter, is het een aardig onderhoudende film die niet veel onderdoet voor genregenoten uit dezelfde pre-Star Wars-tijd.

Mooie quote: "On Earth, everywhere you go, the temperature is 75 degrees. Everything is the same; all the people are exactly the same. Now what kind of life is that?"

Oordeel: Idee goed, uitwerking zeer matig. Anders dan veel sci-fi, is deze film heel snel gedateerd geraakt. IMDb geeft een 6,7; ik hang eerder naar 6 dan 7, dus een 6 it is.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122834520
Africa (2013- heden)

Ook al is het een miniserie, schijt, post 't toch hier.
Een nieuwe natuurserie van de BBC _O_
Echt weer geniaal verfilmd, zodanig dat ik af en toe niet eens weet HOE. Echt fantastische beelden en ook nog eens leerzaam. De films gaan niet geheel onverwachts over het leven van de dieren in Afrika.
Gister toevallig een deel gezien op ned. 1, de rest ga ik nog wel deze week kijken (maar dan verteld door david attenborough ( _O_ ) ipv NL mogool)

IMDB: 9.4/10
Ik: 9.7/10

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 16:42:11 ]
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:43:13 #28
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_122834800

hans en grietje in een horror jasje zo als bij zoveel sprookjes tegenwoordig. Leuke foute popcorn film niet geweldig maar beter dan die andere griezelsprookjes films dat waren stuk voor stuk echt draken. Verstand op nul bij deze film en gewoon op je af laten komen

cijfer 6
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_122834958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
hans en grietje in een horror jasje zo als bij zoveel sprookjes tegenwoordig. Leuke foute popcorn film niet geweldig maar beter dan die andere griezelsprookjes films dat waren stuk voor stuk echt draken. Verstand op nul bij deze film en gewoon op je af laten komen

cijfer 6
Bios of heb je cam gekeken?
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:50:15 #30
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122835064
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:36 schreef andreas612 het volgende:
Africa (2013- heden)

[ afbeelding ]

Echt weer geniaal verfilmd, zodanig dat ik af en toe niet eens weet HOE. Echt fantastische beelden en ook nog eens leerzaam. De films gaan niet geheel onverwachts over het leven van de dieren in Afrika.
Gister toevallig een deel gezien op ned. 1, de rest ga ik nog wel deze week kijken (maar dan verteld door david attenborough ( _O_ ) ipv NL mogool)

Helemaal mee eens. Topserie.
Blijkt maar weer hoe zuinig we op onze planeet moeten zijn.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:55:15 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_122835264
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:39 schreef Mainport het volgende:
Argo

Als een film geen sequel, remake, biografie of niet gebaseerd op een bestseller is, kun je een idee maar beter pitchen als based on a true story. Dat is wat Hollywood ons te bieden heeft, en dat is waarom we straks allemaal kijken naar een origin-verhaal van Yoda. Zelfs van de beste films volgens de Academy (Lincoln, Zero Dark Thirty, Life of Pi, Les Misérables en Argo), was het volkomen logisch (als in $$$) dat ze gemaakt zouden worden, ongeacht hoe goed ze zijn geworden. Nu zou je kunnen zeggen dat dat niet uitmaakt, maar dan zeg je ook dat het prima is dat filmstudio's en niet filmmakers bepalen welke films gemaakt worden. Je weet niet welke scripts op de plank zijn blijven liggen ten koste van dingen als Die Hard 5 en The Amazing Spider-Man.

Maar goed, we hadden het over based on a true story. Maarten van Rossem zei, toen Cornald Maas hem bij Opium vroeg wat hij dacht van The Iron Lady, dat hij het maar een absurde vertoning vond. Er staat niemand qua karakter verder af van Margaret Thatcher dan Meryl Streep, een prothetisch masker en een pruik veranderen daar niets aan. Er wordt een loopje genomen met de feiten; de scriptschrijvers hebben een gevoelige kant voor Thatcher geschreven die gewoon op de tekentafel is verzonnen; de hele film geeft een volkomen verkeerd beeld van Margaret Thatcher en de Engelse politiek in de jaren tachtig. Meryl Streep krijgt de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol.

De Telegraaf zei het volgende over Argo: "Daarnaast plaatst Argo de op feiten gebaseerde gebeurtenissen in een genuanceerd historisch kader. Klassiek aandoende klasse." Als je de wikipediapagina erbij pakt, zie je dat er enorm veel controverse is over het historische beeld dat de film schetst. Wat is er van dat based on a true story nog over? Nu is het gewoon een leuke thriller (ze noemen het een drama maar het is een thriller, een ander voorbeeld van framing). Niets mis mee hoor, maar al die poespas over een redelijk eenvoudige, weliswaar onderhoudende, plotgedreven semi-prisonbreakfilm had van mij niet gehoeven.
Die 2,5 alinea poespas van jou over jouw issues met 'Based on a true story' had van mij ook niet gehoeven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 13 februari 2013 @ 17:01:03 #32
268260 Dr.Mikey
pi_122835527
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:47 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Bios of heb je cam gekeken?
Bios 3D was trouwens echt irritant in deze.
Heel de tijd ongepast dingen die op je afvlogen ik kreeg er zere ogen van. Bij anderde 3D films heb ik dit niet maar bij deze vloog er net iets te vaak een kogel de zaal in.
R.I.P DTS.
pi_122835670
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:01 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Bios 3D was trouwens echt irritant in deze.
Heel de tijd ongepast dingen die op je afvlogen ik kreeg er zere ogen van. Bij anderde 3D films heb ik dit niet maar bij deze vloog er net iets te vaak een kogel de zaal in.
ja, da's altijd kakka
pi_122835815
Sws 3d :') slechtste uitvinding sinds het wiel
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_122842031
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]

cijfer 6
Titel ???
  woensdag 13 februari 2013 @ 19:54:21 #36
296917 Abby79
Being myself!
pi_122842280
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:36:53 #37
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122844630
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:50 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Topserie.
Blijkt maar weer hoe zuinig we op onze planeet moeten zijn.
Briljant commentaar, zo net na die review van Silent Running ;)
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:40:08 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122844792
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:36 schreef andreas612 het volgende:
Africa (2013- heden)

[ afbeelding ]

Ik vond het stukje dat ik gezien heb ook mooi, maar is het nu echt nodig de Nederlandse commentator te vergelijken met een mongool?
pi_122845103
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik vond het stukje dat ik gezien heb ook mooi, maar is het nu echt nodig de Nederlandse commentator te vergelijken met een mongool?
jij bent die NL presentator zeker? :')
pi_122845383
See No Evil, Hear No Evil (1989)

Wanneer een man wordt vermoord zijn er twee getuigen. Het probleem is echter dat de één doof is, en de ander blind. De politie denkt niet dat het geloofwaardige getuigen zijn, maar de moordenaars nemen het zekere voor het onzeker en willen de twee uit de weg ruimen. De twee moeten nu samenwerken om zichzelf te redden en de moordenaars te ontmaskeren.

Maar eens een oude uit de doos gepakt. Zo worden ze haast niet meer gemaakt. Kijkt lekker weg zonder teveel na te hoeven denken. Mijn cijfer een 7

woensdag 13 februari 2013 @ 21:22:52 #41
383398 Kyubey
pi_122847375
17 Again (2009)
Verhaal:
Een dertiger heeft spijt dat hij zijn laatste potje basketbal niet heeft afgemaakt toen hij hoorde dat zijn vriendin zwanger was. Nu doet hij een wens tegen de concierge van de oude school: dat hij weer zeventien is. Nu komt hij in een Audi R8 naar school en gaat basketballen.

Beoordeling:
Nouja... Zac Efron die stoer gaat doen. Vind je Zak Efron knap? Dit is de film voor jou. Kun je hem niet uitstaan? Sla gerust over.

Cijfer: 5/10
Helemaal super.
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:32:50 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122847976
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:45 schreef andreas612 het volgende:

[..]

jij bent die NL presentator zeker? :')
Nee, die mongool :D
Het maakt de rest van je verhaal gewoon direct een stuk minder leeswaardig terwijl ik het er zo mee eens was...
pi_122848155
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, die mongool :D
Het maakt de rest van je verhaal gewoon direct een stuk minder leeswaardig terwijl ik het er zo mee eens was...
Oh naja, vind Nederlandse vertellers altijd zo nep en kneuterig overkomen, David Attenborough zorgt daarintegen er ook echt voor dat je het echt beleefd.
pi_122851176
The Eagle

In de 2e eeuw na Christus moet een jonge leger commandant op zijn eerste klus omgaan met het harde leven in Brittannië. Daarbij probeert hij zijn vaders eer te redden die mijn zijn legioen zoek is geraakt in de binnenlanden van Brittannië.

De film is een verzameling van hack en slash knokpartijen en veel beelden van overwegend natte en desolate Britse landschappen. Dit alles tegen een dun verhaaltje over eergevoel, je kan zo uittekenen wat er gaat gebeuren en hoe het af gaat lopen. Channing Tatum doet heel erg zijn best om stoer te kijken maar ondanks zijn enorme nek lijkt hij vooral melancholiek te kijken. Verder wordt er behoorlijk wat afgestaard, het lijkt Twillight wel. Het gebrek aan afleidend vrouwelijk schoon deed de film wel goed. Hierdoor blijft het beperkt tot knokken, eergevoel en een beetje bromance.

Wat ik heel raar vond en een beetje storend (los van de debiele uitdossing van sommige inboorlingen) is dat alle verschillene stammen dezelfde taal spreken, dat kan toch helemaal niet. Ok nergens wordt gezegd hoeveel afstand er wordt afgelegd maar het lijkt heel veel.
IMDB 6.2
Ik 5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_122854019
The Elephant Man

Ontroerende film uit 1980, volledig in zwart-wit.

Deze film speelt zich af in Victoriaans Engeland, en om precies te zijn in Londen.

De chirurg Frederick Treves (Anothy Hopkins) redt een zwaar verminkte man uit een freakshow, tentoongesteld vanwege zijn uiterlijk en door zeer slechte leefomstandigheden en mishandeling was het leven van John Merrick (John Hurt) alles behalve een pretje. Zijn uiterlijk bracht hem de naam "The Elephant Man".

John Merrick mag in het ziekenhuis de mens worden die hij daadwerkelijk is, en zo leer je hem kennen als een heel fascinerende en verfijnde man, maar helaas blijven er nog steeds figuren die een zakcentje willen verdienen aan diens uiterlijk..

Zoals ik al gezegd heb, deze film ontroerd en je voelt echt de band tussen John en Frederick groeien.
Ook de verpleegsters die eerst echt angstig voor hem zijn laten de angst op den duur varen en de band groeit.

En dat deze film volledig in zwart-wit is maakt hem helemaal compleet, dat The Elephant Man genomineerd werd voor 8 Oscars verbaast me totaal niet.

Een van de beste films ooit.

imdb cijfer : 8,3
mijn cijfer : 9

Die scene op de wc van het station

I am not an elephant! I am not an animal! I am a human being! I am a man!

godver :'(
pi_122857720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:11 schreef TLC het volgende:
The Elephant Man

[ afbeelding ]

Deze film speelt zich af in Victoriaans Engeland, en om precies te zijn in Londen.

De chirurg Frederick Treves (Anothy Hopkins) redt een zwaar verminkte man uit een freakshow, tentoongesteld vanwege zijn uiterlijk en door zeer slechte leefomstandigheden en mishandeling was het leven van John Merrick (John Hurt) alles behalve een pretje. Zijn uiterlijk bracht hem de naam "The Elephant Man".

John Merrick mag in het ziekenhuis de mens worden die hij daadwerkelijk is, en zo leer je hem kennen als een heel fascinerende en verfijnde man, maar helaas blijven er nog steeds figuren die een zakcentje willen verdienen aan diens uiterlijk..

Zoals ik al gezegd heb, deze film ontroerd en je voelt echt de band tussen John en Frederick groeien.
Ook de verpleegsters die eerst echt angstig voor hem zijn laten de angst op den duur varen en de band groeit.

En dat deze film volledig in zwart-wit is maakt hem helemaal compleet, dat The Elephant Man genomineerd werd voor 8 Oscars verbaast me totaal niet.

Het klinkt ook als een emotionele film.
pi_122858104
quote:
9s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het klinkt ook als een emotionele film.
Is het ook, je voelt echt met John mee, vooral als hij weer massaal belachelijk gemaakt wordt
pi_122858286
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:57 schreef TLC het volgende:

[..]

Is het ook, je voelt echt met John mee, vooral als hij weer massaal belachelijk gemaakt wordt
Ik denk dat ik de film een dezer dagen ook ga bekijken. Klinkt als een mooie film. :)
pi_122858582
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:11 schreef TLC het volgende:
The Elephant Man

[ afbeelding ]

Vooral als je bedenkt dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, dat van Joseph Merrick.
  donderdag 14 februari 2013 @ 01:49:12 #50
268260 Dr.Mikey
pi_122858601
Dat is wel algemeen bekend toch het verhaal van de elephant man?
Stukje cultuur geschiedenis. Ik ga die film ook maar eens zien toffe review.
R.I.P DTS.
  donderdag 14 februari 2013 @ 03:00:43 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122858824
Hotaru no haka (1988) - IMDb
(Grave of the Fireflies)

Zwaarmoedige en indrukwekkende animatiefilm over twee kinderen die de verschrikkingen van de laatste dagen van de tweede wereldoorlog in Japan meemaken. Wat moet ik hier verder over zeggen? Ik vond de film niet zo 'zielig' als dat ik had verwacht, na alles wat ik er al over had gehoord, maar het liet me zeker niet onberoerd. De animatie is bovendien van hoge kwaliteit.
Deze film is gewoon verplicht kijkvoer!
IMDb: 8,4
Ik: 9

Saving Private Ryan (1998) - IMDb

Nog zo'n zwaarmoedige film over de tweede wereldoorlog... Deze tapt echter uit een heel ander vaatje: waar Grave of the Fireflies zich richt op het lijden van onschuldige burgers en heel subtiel blijft, gaat het in Saving Private Ryan over soldaten in het heetst van de strijd en wordt het geweld in alle glorie getoond. Toch is ook dit een erg persoonlijk verhaal en krijgen we maar een klein stukje van de oorlog te zien. Een groepje soldaten landt tijden D-day op het strand van Normandië en krijgt al snel een heel specifieke missie: het redden van Private Ryan.
Goede film, die ik al veel eerder had moeten kijken.
IMDb: 8,6
  donderdag 14 februari 2013 @ 03:17:54 #52
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122858864
The Rum Diary (2011) - IMDb

Film over de omzwervingen van een Amerikaanse freelance journalist in Puerto Rico. Gebaseerd op het boek van Hunter S. Thopsom, bekend van Fear and Loathing in Las Vegas. Beide films hebben Johnny Depp in de hoofdrol, beide films zijn onsamenhangend en barsten van het drugsgebruik. Echter, waar Fear and Loathing bijna alleen maar rust op scènes met hallucinaties, probeert The Rum Diary er ook nog een verhaaltje omheen te breien. Dit is helaas wat minder goed geslaagd, wat jammer is, want er had best potentie in gezeten. Wanneer de film een half uurtje langer had geduurd, zouden de rollen van bijrolacteurs Aaron Eckhart en Amber Heard beter tot hun recht zijn gekomen, en was het verhaal misschien wel boeiend geweest.
IMDb: 6,2
Ik: 6
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 13:24:08 #53
145738 superworm
is erbij
pi_122868398
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 03:00 schreef Lemans24 het volgende:
Hotaru no haka (1988) - IMDb
(Grave of the Fireflies)
[ afbeelding ]

Zwaarmoedige en indrukwekkende animatiefilm over twee kinderen die de verschrikkingen van de laatste dagen van de tweede wereldoorlog in Japan meemaken. Wat moet ik hier verder over zeggen? Ik vond de film niet zo 'zielig' als dat ik had verwacht, na alles wat ik er al over had gehoord, maar het liet me zeker niet onberoerd. De animatie is bovendien van hoge kwaliteit.
Deze film is gewoon verplicht kijkvoer!
IMDb: 8,4
Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 13:26:11 #54
145738 superworm
is erbij
pi_122868475
The Andromeda Strain

VS, 1971. De eerste 'outbreak' film, dat in de decennia sinds '71 een heel genre op zich is geworden. Er is ook een remake uit 2008 maar die is als alle remakes, flink verneukt t.o.v. het origineel.

Besprak ik afgelopen week twee sci-fi-films die aan het lage eind van acceptabele sixties-en-seventies-films zitten, dit keer is dat anders. The Andromeda Strain is de codenaam voor een mysterieuze ziekte die uitbreekt, waarvoor een groep hoofdpersoon-wetenschappers zo snel mogelijk een oplossing moeten bieden.

Zoals veel films in no-time verouderd raken, zo is deze film na veertig jaar nog zo blits als destijds. De decors zijn nog steeds futuristisch, de sfeer nog steeds beklemmend, het verhaal nog steeds geloofwaardig. Goed acteerwerk van minder bekende, maar zeer begaafde acteurs, een feilloos script, heerlijk futuristische technobabble door de hele film heen.

Ik las ooit dat goede sci-fi is wat de naam zegt: fictie gebaseerd op wetenschap. Deze film is dat zeker. In plaats van de bekende moderne hack-n-slash-spacebattle-sprookjes waarin special effects onze hersenfunctie compleet uitblocken, is deze film een nadenkfilm, die je, net als een handvol andere fantastische sci-fi's, nog dagen laat nadenken achteraf.

Zoals gezegd: de hier al 40 jaar actieve regisseur Robert Wise (bekend van o.a. Sound of Music, West Side Story, Star Trek: The Motion Picture en The Day the Earth Stood Still) overtreft zichzelf in dit gekunstelde meesterwerkje – van de eerste flyovers boven het ziekgeraakte 'all American' stadje, tot de allerlaatste fadeout.

Mooie quote: “Dad, something very peculiar has just happened a few minutes ago...” [telefoonverbinding wordt verbroken] “This communication is being monitored. The connection has been broken for reasons of national security. You will be briefed at the appropriate time. Thank you for your cooperation, Mrs. Stone.”

Oordeel: IMDb doet de film af met een 7,2 – mijns inziens toch echt te laag. Ja, er zitten imperfecties in, maar het feit dat je twee uur op het puntje van je stoel blijft zitten bij een film van 42 jaar oud, zegt genoeg over de voortdurende kwaliteit ervan. Al met al een dikke 8 en een aanrader voor alle liefhebbers van sci-fi.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122869062
Warm Bodies (2013)

Zombies houden van mensen, en dan met name van hun hersenen. Maar R (Nicholas Hoult) is anders. In tegenstelling tot de anderen is hij van binnen echter wel levend. De zombies zijn allen slachtoffer geworden van een recente plaag die de overlevenden in een zwaar bewaakte stad hebben gedreven. De zombies lopen rond op een vliegveld, op zoek naar mensenvlees. Ondertussen leven ze ook in angst voor de kwaadaardige Boneys, een nieuwe reeks van geïncarneerde vampieren.

Leuke film maar je moet je niet te veel van in je hoofd halen. Gewoon een film als je niks te doen hebt met een bak chips. Mijn cijfer een 6.

donderdag 14 februari 2013 @ 14:20:47 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122870574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 14:31:26 #57
145738 superworm
is erbij
pi_122871047
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.
Zo heette-ie inderdaad.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122873261
Moon (2009)

'Moon' gaat over astronaut Sam Bell (Sam Rockwell) die al bijna drie jaar in zijn eentje op een maanstation leeft, in dienst van zijn werkgever Lunar Industries. Zijn taak is het beheren van de ontginning van een bepaalde grondstof waaruit energie gehaald kan worden en het versturen van capsules van die grondstof naar aarde.

Aangezien hij helemaal alleen is, leeft hij een zeer eenzaam bestaan. Het enige contact dat hij kan hebben met zijn vrouw en dochtertje is middels videoberichten. Er zou een live feed mogelijk moeten zijn die hij iedere dag probeert, maar die werkt niet.

Zijn enige gezelschap is daarmee Gerty (stem door Kevin Spacey), een A.I./robot die deel uitmaakt van het maanstation. Op een dag krijgt hij tijdens een ruimterit naar de oogstmachine die een reparatie nodig heeft een ongeluk door een moment van onoplettendheid cq. accute gezondheidsproblemen die zowel fysiek als geestelijk zijn. Wanneer hij wakker wordt is hij opeens terug in het maanstation. Als hij weer naar buiten wil gaan om de reparatie af te maken, laat Gerty dat echter niet zomaar toe, en wordt Sam argwanend over wat daar de reden achter is.

Beoordeling
Het is wat lastig om over deze film een oordeel te vellen. Het plot an sich laat zich (door mij iig) namelijk al vrij snel raden. De film verrast daarmee totaal niet. Wat echter volgt, de wisselwerking tussen de alle elementen, characters inclusief Gerty, is toch anders dan wat ik eerder heb gezien en maakt dit m.i. toch een speciale film. Daarmee is het behalve een vermakelijke, ook een interessante film. Sam Rockwell is in deze film feitelijk de enige on-screen acteur en moet dus de film dragen, en dat doet hij met verve.

iMDB: 8.0
Ik: 7,7
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:17:04 #59
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122875138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.
In Grave of the Fireflies wordt niet over atoombommen gesproken.
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 18:07:58 #60
145738 superworm
is erbij
pi_122879743
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.
In Grave of the Fireflies wordt niet over atoombommen gesproken.
Idd Barefoot Gen. Ontzettend intens.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122880266
Killing Them Softly (2012) - IMDb

Deze film krijgt niet de credits die die verdient. Onwijs toffe film.
Twee dope heads die een overval plegen, ja misschien voorspelbaar maar
ik heb me prima vermaakt ermee.
Een beetje zwarte humor is niet misplaatst. En James Gandolfini (Tony Soprano) is een lust voor
het film oog 8-)
Een 7,5 mag het wel hebben
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_122884762

CASANEGRA
Aparte drama/komedie!
De film vertelt het verhaal van 2 vrienden die leven in een plaats waar armoede heerst en proberen daar uit te komen, en de tegenslagen die ze dan meemaken en hoe ze daarmee omgaan...
Heb me prima vermaakt met de film en tis geen film misschien die me nog tijden bij gaat staan maar toch zeker leuk om geizente hebben
7
pi_122897315

Over een jonge prinses die een bepaald gevoel voor natuur en insecten heeft en een vallei (dorp/faction) behoedt voor de ondergang. Insecten worden boos door andere facties die de wereld wereld overnemen en proberen de mensheid te vernietigen.

Heb nu al een behoorlijk aantal anime's gezien, met als hoogtepunten Spirited Away en princess Mononoke maar deze viel me behoorlijk tegen. Het verhaal rammelt eigenlijk aan alle kanten, en vooral: er had zoveel meer in gezeten. De verschillende facties worden nauwelijks uitgediept, characters zijn niet zo heel interessant en daarnaast erg stereotype.. Animatie is wel oke, maar niets spectaculairs (maar wel gewoon mooi zoals we gewend zijn van ghibili) dus uiteindelijk was ik best wel teleurgesteld. 6/10

[ Bericht 17% gewijzigd door Eenskijken op 14-02-2013 23:34:33 ]
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:33:58 #64
383398 Kyubey
pi_122897804
Wreck-It-Ralph
Echt een leuke PixarDisneyfilm weer, een beetje Toy Story maar dan in een arcade. Ook is het een feest van herkenning met alle gamereferenties (Sonic, Konami, Street Fighter etc). Hoewel het zeker een goede film is miste ik toch iets wat bij Toy Story aanwezig was. Ik weet niet wat, misschien de groeiende vriendschap tussen Woody en Buzz, die hier niet zo goed als in Toy Story werd afgewerkt met Ralph en Vanelope. Leukste personage was dan wel die vrouw met het geweer, al was het alleen maar om haar Kill Bill-achtige achtergrondverhaal.

Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Kyubey op 14-02-2013 23:47:16 ]
Helemaal super.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 februari 2013 @ 23:46:17 #65
862 Arcee
Look closer
pi_122898350
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:33 schreef Kyubey het volgende:
Wreck-It-Ralph
Echt een leuke Pixarfilm weer
Is niet van Pixar. ;)

Wel van Disney, niet van Pixar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:46:44 #66
383398 Kyubey
pi_122898371
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Is niet van Pixar. ;)

Wel van Disney, niet van Pixar.
Wa wa wat? :o
Helemaal super.
pi_122900690
Had vanavond best wel zin in een hersenloze film, heb daarom Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) uitgekozen.

Moet zeggen, was niet teleurgesteld :) Gewoon mooie special effects, lekker domme actie, slecht verhaal, niet al te diep allemaal.. leuke revenge erin. Ook wel leuk dat het die oorlogssetting is. Al met al leuke film om tijdens een brainfart te kijken.

IMDB: 6.0/10
Ik: 6.0/10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2013 00:45:40 ]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:58:03 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122901106
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:45 schreef andreas612 het volgende:
Had vanavond best wel zin in een hersenloze film, heb daarom Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) uitgekozen.

Moet zeggen, was niet teleurgesteld :) Gewoon mooie special effects, lekker domme actie, slecht verhaal, niet al te diep allemaal.. leuke revenge erin. Ook wel leuk dat het die oorlogssetting is. Al met al leuke film om tijdens een brainfart te kijken.

IMDB: 6.0/10
Ik: 6.0/10
Zo positief, waarom dan toch maar een 6?
Een goede B-film kan ook een hoog cijfer krijgen, toch?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:59:25 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122901155
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:46 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wa wa wat? :o
Ja, toch klopt het. Het is geen Pixar :)
pi_122901194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zo positief, waarom dan toch maar een 6?
Een goede B-film kan ook een hoog cijfer krijgen, toch?
Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...
6 is toch goed, 't is voldoende.. ben er op school ook altijd blij mee
  vrijdag 15 februari 2013 @ 01:08:14 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122901434
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 01:00 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...
6 is toch goed, 't is voldoende.. ben er op school ook altijd blij mee
Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8 :) Bring it on, Deep Blue Sea bijvoorbeeld.
pi_122901700
oke, ik niet :)
pi_122904701
Upside Down (2012) - IMDb

Het plot is vrij voorspelbaar en flinterdun. Typisch verhaal van een onmogelijke liefde en de strijd van de jongen om toch bij elkaar te komen. De setting (2 aparte werelden met elk hun eigen zwaartekracht die in dezelfde baan rond een zon draaien) is wel leuk bedacht en visueel ziet het er goed uit

Ik: 6.5/10
IMDb: 6,4/10
Get it and Bet it
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:35:36 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122904738
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 01:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8 :) Bring it on, Deep Blue Sea bijvoorbeeld.
Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:25:39 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122913595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.
Klopt. Die B-films die ik een 8 geef, zie ik dan ook als popcornfilms die goed on elkaar zitten, maar met een beperking zoals matig acteerwerk of een vergezocht verhaaltje. Het komt ook niet vaak voor dat ik zo'n film zie. Gisteren bijvoorbeeld Open Water 2 absoluut *niet*.
pi_122914079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als ik van een film geniet dan is het voor mij een goede film. Anders geniet ik er niet van. Het lijkt mij dat dit voor de meeste mensen geldt. Hoe kan je genieten van een slechte/matige film?
pi_122914722
Cul-de-sac (1966)

Blofeld (Donald Pleasence dus, rechts :P) doet een beetje te hard zijn best voor de rol maar dat mag de pret niet drukken. De zwart-wit cinematografie is schitterend in deze film. Het plot is erg onwaarschijnlijk op momenten maar toch wordt het leuk gebracht. Het doet een beetje denken aan de eerste film van Polanski: Knife in the Water, maar in plaats van dat het stel een man vrijwillig betrekt in hun leven, worden ze nu min of meer gegijzeld in hun eigen (zeer grote) huis.

Het hoogtepunt van de film is een 6 of 7 minuten durende scène op het strand die in één keer werd geschoten. Een indrukwekkende scène als je bedenkt dat het vliegtuig dat overvliegt perfect getimed moest worden.

Polanski heeft mooiere films gemaakt, maar deze mag er ook zeker wezen.

7,5/10
pi_122917243
Silver Linings Playbook (2012)

Leuke film. Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht, maar het heeft me in positieve zin verrast. Het is een romantische drama (met een beetje komedie) over Pat, een man met een bipolaire stoornis, die na het plegen van zwaar geweld de kwaliteit van zijn leven probeert te verbeteren. Hierbij ontmoet hij een chick genaamd Tiffany, die een grote impact op zijn leven heeft en zijn proces om zijn leven te verbeteren.

Jennifer Lawrence en Bradley Cooper acteerden heerlijk, ze pasten ook goed samen. Ook Robert de Niro deed het goed als de typische vader. Mede door de goede acting krijgt deze film een 8.5/10 van mij.

Samenvatting: goede film met goede acteerwerk, genomineerd voor Best Picture (Oscars), krijgt een 8.5 van mij.
"Nibnub. A name to remember."
pi_122917573
The Perks of Being a Wallflower (2012)

Redelijke film over het leven van een introverte ecto met no friends. Voor hem is het een ramp om naar school te gaan. Gelukkig ontmoet hij twee mensen, gespeeld door Ezra Miller en Emma Watson ( :9~ ), die met hem bevriend raken en zijn leven beter maken.

Het acteerwerk was prima, vooral Ezra Miller was stijl. Emma Watson was ook goed, ookal komt dit vooral door haar uiterlijk.

De film zelf was niet echt bijzonder en ook niet echt emotioneel, zoals het hoort te zijn. Het einde was ongelofelijk slecht en was eigenlijk niet echt een einde.

Samenvatting: goede acteerwerk, matige film, overhyped, probeert een diepe film te zijn die veel emotie opwekt maar is het niet, krijgt een 6.4 /10 van mij.
"Nibnub. A name to remember."
pi_122919275
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

Een nieuwe Die Hard betekent een nieuwe locatie. Dit keer speelt het spectakel zich af in Rusland en krijgen we ook een beetje Tsjernobyl te zien. Nadat we de moeizame relatie tussen John en zijn dochter in deel 4 hebben mogen aanschouwen, blijkt in deel 5 dat het nog erger kan. Niet alleen heeft Jack McClane een hekel aan zijn vader, hij geeft hem ook overal de schuld van en dreigt hem zelfs dood te schieten in een van de eerste confrontaties. Een vruchtbare basis voor samenwerking, lijkt mij zo.

Met zijn 97 minuten geen lange zit, al had de film zeker baat gehad bij een extra 30 minuten. Enige diepgang heeft nu plaatsgemaakt voor een aaneenschakelijk aan explosies. Het verhaal blijft vrij oppervlakkig; een slechte Rus heeft bewijs tegen een andere slechte Rus en Jack wil dat bewijs als derde partij ook hebben. Verder leren we in deze film dat Rusland geen politie heeft, want gedurende de hele film raakt het verkeer compleet ontregeld en gebeurt er vanalles, maar meer dan een enkele politiewagen heb ik niet kunnen ontdekken. Ook het einde blijkt uiteindelijk weinig verrassend en de twist(s) zie je van ver aankomen.

Wel is het leuk om Bruce Willis weer te zien in deze rol en ook de 'yippee ki yay' mag natuurlijk niet ontbreken. Er is, zoals verwacht mag worden van een Die Hard film, best wat humor verwerkt in de film, maar flauwe grappen als 'I am on vacation' worden helaas tot in den treure herhaald terwijl John niet eens op vakantie was. En je kan wel raden wat er gebeurt met de relatie tussen McClane en zijn zoon (die het vertikt om hem 'dad' te noemen). Cliche ten top.

Stunts en explosies genoeg, waarna de McClanes natuurlijk gewoon weer kunnen lopen, maar een groot gebrek aan een goed verhaal en script maken dit tot de slechtste Die Hard. Hadden ze toch niet beter Jack Bauer kunnen casten? Of eigenlijk waren 4 films ook wel genoeg.

Een 6,4 voor Bruce Willis.
pi_122919896
Wreck-It Ralph (2012) - IMDb

Wreck-It Ralph (stem: John C. Reilly) is een arcade game-personage met als grootste taak het slopen van dingen. Dit maakt hem niet bepaald geliefd bij de rest van de personages, in tegenstelling tot Fix-It Felix, de goedzak in het spel die alles repareert wat Ralph sloopt en daarvoor medaille na medaille ontvangt. Omdat Ralph het zat is als paria te worden behandeld, besluit hij zijn eigen medaille te winnen in een ander spel, om zo te laten zien dat hij ook een good guy kan zijn.

In Wreck-It Ralph lopen diverse spellen door elkaar heen. Ralph probeert een medaille te krijgen in een First Person Shooter, waarna hij te maken krijgt met de intimiderende Sergeant Calhoun (stem: Jane Lynch, waar het personage qua uiterlijk ook op lijkt) en hordes aan ‘virussen’. Door omstandigheden belandt hij vervolgens in een spel genaamd Sugar Rush, wat het best te omschrijven valt als een racespel waar de omgeving gemaakt is van snoep. Daar vinden we Vanellope, een schattig meisje maar tevens een glitch in het spel, die Ralph het bloed onder de nagels vandaan haalt. (En met haar stem ook een enkele bioscoopbezoeker). Wat Ralph niet weet is dat een van de virussen met hem mee is gekomen en zich in alle rust aan het voortplanten is...

Een feest van herkenning natuurlijk voor de liefhebbers van arcadespellen. Het concept is creatief uitgewerkt door te verklaren hoe de personages van spel tot spel kunnen komen en daarbij alleen hun best doen om het spel optimaal te laten functioneren. Immers, wanneer dit niet gebeurt kan het zo maar zijn dat het spel afgesloten wordt! Wie achterblijft in het spel zal met spel en al verdwijnen, de rest van de personages hangen spel-loos rond, als zwervers. Visueel is het prachtig, zoals verwacht mag worden. De subtiele verschillen tussen het uiterlijk van de verschillende personages – oudere en modernere spellen – is op leuke wijze vormgegeven. Uit alles blijkt de liefde voor games en de personages.

Echter blijft de film een hele tijd hangen in het super schattige en kleurrijke Sugar Rush, en krijgen we (behalve de FPS en Wreck-It Ralph) niet meer werelden te zien. Wat op zich prima is, als de volwassen kijker op een andere manier wordt uitgedaagd. Maar de humor overstijgt het kinderlijke niveau van Sugar Rush helaas veelal niet, waardoor het geen film is die iedereen zal bekoren. Denk hierbij aan flauwe woordgrappen (de meerdere betekenissen van het woord ‘duty’), napraten en het uitschelden van Wreck-It Ralph voor vanalles en nogwat. En hoe erg zijn adem stinkt, dat ook.

Echter door de visuele pracht en praal, een goed uitgewerkt en origineel verhaal, toch een van de betere animatiefilms van het jaar. Ook het noemen waard is Paperman, de korte film vooraf aan de hoofdfilm. Werkelijk een pareltje en bijna geheel in zwart/wit!

7,5
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:08:20 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_122920310
Love and Other Drugs (2010) - IMDb

Romantische komedie met Jake Gyllenhaal en Anne Hathaway (gelukkig nog met lang haar), waarbij de zij in het verhaal een ernstige degeneratieve ziekte (Parkinson) heeft. De film heeft op zich een aantal leuke grappen en de chemie tussen de goede acteurs Gyllenhaal en Hathaway spat van het scherm af, zoals we eerder ook al een beetje zagen in Brokeback Mountain, daarnaast zit er enorm veel naakt in, wat met Hathaway extreem prettig is om naar te kijken. Toch werkt de film totaal niet en dat komt eigenlijk door de thematiek, die veel te zwaar is voor een luchtige romcom, en te speciaal voor de extreem voorspelbare romcom dramatische structuur. In een uitstekende scene vertelt een man wiens vrouw in het laatste stadium van Parkinson zit wat Gyllenhaal te wachten staat, waar je als kijker over na begint te denken. Meteen na die scene komt Gyllenhaals karakter met zijn broer als een soort misplaatste buddymovie in een aantal hilarische situaties terecht, maar daar zit je op dat moment helemaal niet op te wachten en daarom slaan alle lolligheden dood. En dat geldt eigenlijk voor meer aspecten van de film. Leuk om naar te kijken, goede acteurs, maar uiteindelijk best een beetje stom.

6.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:27:35 #83
383398 Kyubey
pi_122922778
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:37 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Als ik van een film geniet dan is het voor mij een goede film. Anders geniet ik er niet van. Het lijkt mij dat dit voor de meeste mensen geldt. Hoe kan je genieten van een slechte/matige film?
Ik geniet altijd volop van Schwarzeneggerfilms hoor, terwijl ik kan zien dat ze niet geweldig zijn.
Helemaal super.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:45:39 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_122923354
Slecht voorbeeld. Commando is de beste film van de jaren tachtig. Maar ja, er is wel bepaalde pulp waar je dan wel van kan genieten ookal krijg je wat kromme tenen en plaatsvervangende schaamte hier en daar.
pi_122923676
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:45 schreef speknek het volgende:
Slecht voorbeeld. Commando is de beste film van de jaren tachtig. Maar ja, er is wel bepaalde pulp waar je dan wel van kan genieten ookal krijg je wat kromme tenen en plaatsvervangende schaamte hier en daar.
Tien films te noemen die beter zijn.
Dit, dus.
pi_122923784
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:45 schreef speknek het volgende:
Commando is de beste slechte film van de jaren tachtig.
Wie dit leest is hek.
pi_122923844
The Empire Strikes Back, natuurlijk.
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 19:01:24 #88
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_122923919
Zeg, dit is duidelijk niet de bedoeling van dit topic. Open anders evt. een topic over de jaren 80. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 19:06:09 #89
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122924098

Open Water 2: Adrift (2006) - IMDb

Ik wilde een B-film zien en ik kreeg een C-film voorgeschoteld. De eerste Open Water film was best te pruimen, ook doordat het in die film over twee duikers gaat die in moederziel alleen op open zee moeten zien te overleven. Dit is iets wat met duiken een reële angst is. In Open Water 2: Adrift gaat het echter over een grote groep mensen die niet in staat is een jacht op te klimmen. Dit is eigenlijk zo onwaarschijnlijk, dat ik me al snel begon te ergeren aan de stommiteit van de hoofdpersonen, terwijl er zoveel echte kansen om op die boot te komen, onbenut worden gelaten. Puur de aanwezigheid van die boot maakt dit deel een stuk minder interessant. En bovendien:
SPOILER
Al met al is het wel een kantje boord vermakelijke film voor anderhalf uur dom vermaak, maar verwacht er niet te veel van. Het is een beetje een film in de trend van Mega Shark en consorten,
SPOILER
IMDb: 5,0
Ik: 5
  Boks-Chick vrijdag 15 februari 2013 @ 20:39:49 #90
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122928664
Hot Fuzz (2007) - IMDb

Hot Fuzz vandaag weer eens aangezet, en wat blijft het toch een heerlijke film! En ik ben een steeds grotere fan aan het worden van Simon Pegg O+.
Het verhaal: een overachiever bij het Londonse politiecorps Nicholas Angel (Pegg) doet het zo enorm goed dat de rest van het corps voor lul staat. Gevolg: hij krijgt promotie naar sergeant en wordt daarmee weggepromoveerd naar het saaiste plattelandsdorpje ter wereld, Sandford.

Met hevige tegenzin gaat hij die saaie kant op. Aldaar wordt hij gekoppeld aan de sullige zoon van de chief, en als snel blijkt, het op eerste oog idyllisch dorpje dat al tig jaar verkozen wordt tot veiligste en fijnste gemeente van Engeland is toch niet zo idyllisch. Moord, intriges, verdwijningen etc zjin schering en inslag maar worden weggewoven als ongelukken. Want - je begrijpt zelf - binnenkort komt de keuringscommissie weer langs om het dorp te beoordelen dus er mag niets mis zijn. Maar helaas voor het dorp, Angel laat het daar niet zomaar bij.

Het hele verhaal bevat veel humor, actie en toch wel onverwachte wendingen die vooral gewoon leuk zijn. De kwinkslagen naar oa. Bad Boys II zijn goed gekozen en komen goed uit de verf en op de een of andere manier hoort het gewoon in deze film. Alsof er nooit een Bad Boys II is geweest _O-

Zeer vermakelijk, gewoon goede actie-humor film.
IMDB: 7,9
lolwut
pi_122936622

GRAN TORINO

Hoewel het een vrij sterke drama film was vind ik hem wel IETS overdreven in sommige recensies, ik zou deze film namelijk nooit een 8.5 - 9 geven.
Het is op zich een vrij sterke drama film, goed acteerwerk en vermaakt van het begin tot het eind zonder saaie stukjes... En ook het einde is erg sterk...
ALleen tja je blijft wel vragen hebben zoals, waarom die ''chagarijnige man'' dan niet eerder iemand anders hielp.. waarom toen ''plots'' wel ......
Maja op dat na wel interesante drama film, en zker een aanrader om te zien.. tis zekr een beter dan gemiddelde drama film maar ook weer geen TOP TOP TOP film om t zo te zeggen
7.5
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:24:14 #92
383398 Kyubey
pi_122936915
Scott Pilgrim versus the World

Dit was een... nouja, vreemde film. Zeer vreemd. Heel erg vreemd. Maar daarom toch weer geweldig, al was het af en toe wat rommelig.
Cijfer: 8
Helemaal super.
pi_122954371

Van Helsing dus (maar ik ga ervan dat het plaatje nu werkt :P )

Ga er niet te veel woorden aan vuil maken. Matigheid ten top. Na de eerste 20 minuten kon ik je al precies vertellen welke scenes er ongeveer zouden komen en hoe de film zou eindigen. matige special effects, belabberd verhaal en zeer matige acteurs. Verspilde tijd.

4.5/10
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:14:41 #94
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122954563
Chronicle (2012) - IMDb
Deze film laat realistisch hoe het is als drie jongens superkrachten krijgen. Eerst hebben ze vooral wat lol met hun krachten. Maar één van de jongens draait door.
De film is goed in de realiteit gegrond. Dit is zeer waarschijnlijk hoe het echt zou gaan als jongens superkrachten zouden krijgen. De manier waarop de jongens in het begin omgaan met hun superkrachten is erg goed gedaan.
Maar het verhaal van de gepeste mishandelde jongen die door het lint gaat, is te voorspelbaar. Waardoor ik gewoon zat te wachten tot het moment dat het eindelijk eens zou gaan gebeuren. Het eindgevecht is echt episch.
De film is een soort van found-footage. Aangezien het grotendeels van de film is opgenomen door de jongens zelf. (De rest is van andere camera's). Maar hier is een klein probleem mee. Omdat het niet geloofwaardig meer is dat iemand die zijn superkrachten voor illegale doeleinden gebruikt dat zou opnemen.
cijfer: 7.2
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:58:51 #95
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122956123

Scream 4 (2011) - IMDb

Nineties flashback! Heb je de eerdere delen niet gezien dan is dit een 'gewone' slasherfilm met een dikke knipoog naar het horrorgenre. Maar wanneer je bekend bent met de Scream films, dan is het een feest van herkenning. Alle clichees uit de Scream films worden tevoorschijn gehaald om vervolgens weer te worden afgebroken, in deze 'remake'.
Dat de film niet wat succesvoller is geweest, is eigenlijk best vreemd, want hij is het kijken meer dan waard.
IMDb: 6,2
Ik: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 16-02-2013 18:14:19 ]
pi_122956265
Afgelopen week een paar dagen grieperig thuis geweest. Op internet kwam ik een filmpje tegen waarin de kwaliteit van Aliens 3 werd verdedigd. Omdat het al een tijd geleden is geweest dat ik de films heb gezien, en toch thuis was Alien, Aliens en Alien 3 nog eens bekeken (Aliens 4 laat ik even buiten beschouwing voor nu..)

Alien
Daar waar het allemaal is begonnen met de Alien franchise, enkele jaren voordat ik geboren werd ;) Natuurlijk zie je de leeftijd van de film terug aan de visie op de technologie die in de toekomst gebruikt zou worden. Maar maakt dit de film direct oudbollig? Nee, absoluut niet. Wat overeind is gebleven is een goed opgebouwde, beklemmende en sfeervolle film die de volledige looptijd spannend is. Daarbij blijf ik het design van de Alien en veel andere setpieces door H.R. Giger echt geweldig vinden.

Verhaal in het kort; De bemanning van een ruimte-sleepboot komt een ogenschijnlijk noodsignaal tegen. Volgens de regels van “The Company” zijn ze verplicht dit te onderzoeken. Eenmaal geland verliest John Hurt een tongzoenwedstrijd met een Facehugger en wordt aan boord van het schip gebracht. Dom natuurlijk, want Hurt geeft tijdens de lunch geboorte aan een Alien.
Wat volgt is een spannend kat en -muisspel in het ruimteschip waarbij Ripley en de rest van de bemanning proberen te ontsnappen aan de Alien.

Aliens
Dus, Ripley en de kat overleven de Alien, maar komen thuis in een zee van bureaucratie. Gestript van haar rang wordt ze gevraagd om mee te gaan naar de planeet waar ze de eerste Alien hebben opgepikt. Haar verhaal wordt namelijk niet geloofd, maar toeval wil dat het contact met de kolonisten van de betreffende planeet verloren is gegaan. Ripley is een stoere meid dus gaat mee.

Deel 2 van de reeks pakt het in eerste instantie nogal anders aan; weg is de eenzame bemanning die niet weet wat er te gebeuren staat, en in zijn de mariniers die weten dat er Aliens zijn en wel even hun “ass zullen kicken”. Natuurlijk loopt dat allemaal voor geen meter en voor je het weet zitten we in een vergelijkbare situatie als in deel 1; Kleine groep mensen die zich moeten verdedigen tegen een meedogenloze moordmachine.

Het grote verschil is dat de Alien in dit deel veel explicieter en in grotere getalen in beeld gebracht wordt. Daarnaast ligt de focus in dit deel niet alleen meer op een beklemmende sfeer, maar ook deels op de actie. Gelukkig gaat Cameron niet overboard met de actie waardoor het geen standaard 80’s actiefilm wordt.

Aliens 3
Pfoeh, Ripley wins again, maar stort toch neer op een planeet. Een planeet met zwaar gelovige gevangenen welteverstaan. De Aliens blijken nooit ver weg, en een voor een beginnen gevangenen te verdwijnen (oh, en een hond..).

Dit deel krijgt op IMDB een aanzienlijk lagere score dan de vorige delen, iets dat ik niet helemaal begrijp. Alle drie de delen geven hun eigen draai aan het verhaal van Ripley, waarbij ik het verhaal van 3 een mooi vervolg en einde van de trilogie vind. Er worden wat eindjes aan elkaar geknoopt, de aard van Weyland-Yutani wordt nog eens duidelijk gemaakt, en enkele interessante figuren uit de gevangenis worden goed neergezet.

Daarnaast is het meest belangrijke; de spanning van een Alien in de buurt duidelijk voelbaar gedurende de film. Het enige echte minpunt aan deze film vond ik de waardeloze CGI die op sommige momenten in deze film is gebruikt om de Alien te tonen. Dat zag er niet meer uit, en staat in schril contrast tot de fantastische Alien “poppen” die verder werden gebruikt en er nog steeds goed uit zagen.

Ik heb de drie films binnen 2 dagen gezien en daardoor veel Ripley in een korte tijd gezien. Dat maakte dat ik het einde (ondanks dat het er al even zat aan te komen) best intens vond. Ik vraag mij af hoe dit ervaren werd door mensen die de film voor het eerst tijdens de release in de bios zagen.
Anyway, 3 heerlijke spannende Alien films gezien. Nummer 4 laat ik even liggen omdat ik mij van de laatste keer kan herinneren dat ik hem niet zo boeiend vond (plus, dat is de enige die ik als 14 jarige in de bios zag, en weken lang nachtmerries van heb gehad :P )

Vanavond Prometheus bekijken!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_122962057
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:54 schreef Nibnub het volgende:
Silver Linings Playbook (2012)

[ afbeelding ]

Leuke film. Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht, maar het heeft me in positieve zin verrast. Het is een romantische drama (met een beetje komedie) over Pat, een man met een bipolaire stoornis, die na het plegen van zwaar geweld de kwaliteit van zijn leven probeert te verbeteren. Hierbij ontmoet hij een chick genaamd Tiffany, die een grote impact op zijn leven heeft en zijn proces om zijn leven te verbeteren.

Jennifer Lawrence en Bradley Cooper acteerden heerlijk, ze pasten ook goed samen. Ook Robert de Niro deed het goed als de typische vader. Mede door de goede acting krijgt deze film een 8.5/10 van mij.

Samenvatting: goede film met goede acteerwerk, genomineerd voor Best Picture (Oscars), krijgt een 8.5 van mij.
Ik kon het niet meer aanzien, ik werd er hyper en zelf agressief van. Afgezet }:|
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_122962174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:03 schreef Cheiron het volgende:
Afgelopen week een paar dagen grieperig thuis geweest. Op internet kwam ik een filmpje tegen waarin de kwaliteit van Aliens 3 werd verdedigd. Omdat het al een tijd geleden is geweest dat ik de films heb gezien, en toch thuis was Alien, Aliens en Alien 3 nog eens bekeken (Aliens 4 laat ik even buiten beschouwing voor nu..)
[ afbeelding ]

Alien
Daar waar het allemaal is begonnen met de Alien franchise, enkele jaren voordat ik geboren werd ;) Natuurlijk zie je de leeftijd van de film terug aan de visie op de technologie die in de toekomst gebruikt zou worden. Maar maakt dit de film direct oudbollig? Nee, absoluut niet. Wat overeind is gebleven is een goed opgebouwde, beklemmende en sfeervolle film die de volledige looptijd spannend is. Daarbij blijf ik het design van de Alien en veel andere setpieces door H.R. Giger echt geweldig vinden.

Verhaal in het kort; De bemanning van een ruimte-sleepboot komt een ogenschijnlijk noodsignaal tegen. Volgens de regels van “The Company” zijn ze verplicht dit te onderzoeken. Eenmaal geland verliest John Hurt een tongzoenwedstrijd met een Facehugger en wordt aan boord van het schip gebracht. Dom natuurlijk, want Hurt geeft tijdens de lunch geboorte aan een Alien.
Wat volgt is een spannend kat en -muisspel in het ruimteschip waarbij Ripley en de rest van de bemanning proberen te ontsnappen aan de Alien.

Aliens
Dus, Ripley en de kat overleven de Alien, maar komen thuis in een zee van bureaucratie. Gestript van haar rang wordt ze gevraagd om mee te gaan naar de planeet waar ze de eerste Alien hebben opgepikt. Haar verhaal wordt namelijk niet geloofd, maar toeval wil dat het contact met de kolonisten van de betreffende planeet verloren is gegaan. Ripley is een stoere meid dus gaat mee.

Deel 2 van de reeks pakt het in eerste instantie nogal anders aan; weg is de eenzame bemanning die niet weet wat er te gebeuren staat, en in zijn de mariniers die weten dat er Aliens zijn en wel even hun “ass zullen kicken”. Natuurlijk loopt dat allemaal voor geen meter en voor je het weet zitten we in een vergelijkbare situatie als in deel 1; Kleine groep mensen die zich moeten verdedigen tegen een meedogenloze moordmachine.

Het grote verschil is dat de Alien in dit deel veel explicieter en in grotere getalen in beeld gebracht wordt. Daarnaast ligt de focus in dit deel niet alleen meer op een beklemmende sfeer, maar ook deels op de actie. Gelukkig gaat Cameron niet overboard met de actie waardoor het geen standaard 80’s actiefilm wordt.

Aliens 3
Pfoeh, Ripley wins again, maar stort toch neer op een planeet. Een planeet met zwaar gelovige gevangenen welteverstaan. De Aliens blijken nooit ver weg, en een voor een beginnen gevangenen te verdwijnen (oh, en een hond..).

Dit deel krijgt op IMDB een aanzienlijk lagere score dan de vorige delen, iets dat ik niet helemaal begrijp. Alle drie de delen geven hun eigen draai aan het verhaal van Ripley, waarbij ik het verhaal van 3 een mooi vervolg en einde van de trilogie vind. Er worden wat eindjes aan elkaar geknoopt, de aard van Weyland-Yutani wordt nog eens duidelijk gemaakt, en enkele interessante figuren uit de gevangenis worden goed neergezet.

Daarnaast is het meest belangrijke; de spanning van een Alien in de buurt duidelijk voelbaar gedurende de film. Het enige echte minpunt aan deze film vond ik de waardeloze CGI die op sommige momenten in deze film is gebruikt om de Alien te tonen. Dat zag er niet meer uit, en staat in schril contrast tot de fantastische Alien “poppen” die verder werden gebruikt en er nog steeds goed uit zagen.

Ik heb de drie films binnen 2 dagen gezien en daardoor veel Ripley in een korte tijd gezien. Dat maakte dat ik het einde (ondanks dat het er al even zat aan te komen) best intens vond. Ik vraag mij af hoe dit ervaren werd door mensen die de film voor het eerst tijdens de release in de bios zagen.
Anyway, 3 heerlijke spannende Alien films gezien. Nummer 4 laat ik even liggen omdat ik mij van de laatste keer kan herinneren dat ik hem niet zo boeiend vond (plus, dat is de enige die ik als 14 jarige in de bios zag, en weken lang nachtmerries van heb gehad :P )

Vanavond Prometheus bekijken!
hulde, welkom bij de aliens club _O_ ik moet ook prometheus nog kijken trouwens, heb 'm klaar staan 8-)
pi_122963107
Oliver Sherman (2010)

Eenzaam en verlaten, zonder familie, vertrekt oorlogsveteraan Oliver Sherman naar het platteland op zoek naar de soldaat die zijn leven gered heeft in de oorlog. Die man, Franklin Page, is verder gegaan met zijn leven. Hij heeft een vrouw, twee kinderen en een betrouwbare baan in een veilig landelijk stadje. Bij aankomst lijkt Sherman in eerste instantie onschuldig en ingetogen. Maar als hij zichzelf dieper in het leven van Page begeeft ontpopt hij zich tot een boos onstabiel individu die gevoelig is voor jaloezie. De stabiliteit waar Franklin zo hard voor gewerkt heeft wordt al snel bedreigd. Het geweld waarvan hij dacht het achter zich gelaten te hebben in de oorlog begint opnieuw te verschijnen, zowel in zijn huishouden als in de stad zelf.

Beetje sombere tragische film waar een kern van waarheid denk wel inzit voor mensen die als soldaat hebben gevochten. Mijn cijfer een 6.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 23:40:24 #100
383398 Kyubey
pi_122971905
Die Hard (1988)
Eigenlijk wilden we Cop Out kijken (B-films _O_ ) maar omdat hij verkeerd was opgenomen gingen we maar Die Hard kijken. En ik heb er geen spijt van: Bruce Willis is ook met haar geweldig, maar Alan Rickman (als Duitser :') ) steelt de show. Enig minpunt zijn de cliché Duitse slechteriken: op een of andere manier zijn de meesten blond, heten ze allemaal Hans, Fritz, Karl of Heinrich enzovoort. Maar toch, goede film. Yippee kay yee motherfucker!

Helemaal super.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2013 @ 23:42:03 #101
862 Arcee
Look closer
pi_122971968
"Sprechen Sie talk?" _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_122972027
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:40 schreef Kyubey het volgende:
Die Hard (1988)
Eigenlijk wilden we Cop Out kijken (B-films _O_ ) maar omdat hij verkeerd was opgenomen gingen we maar Die Hard kijken. En ik heb er geen spijt van: Bruce Willis is ook met haar geweldig, maar Alan Rickman (als Duitser :') ) steelt de show. Enig minpunt zijn de cliché Duitse slechteriken: op een of andere manier zijn de meesten blond, heten ze allemaal Hans, Fritz, Karl of Heinrich enzovoort. Maar toch, goede film. Yippee kay yee motherfucker!

zaterdag 16 februari 2013 @ 23:47:31 #103
383398 Kyubey
pi_122972168
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:43 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Spoilers :N
Helemaal super.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 23:50:32 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122972620
Nou, omdat hij toch op de lijst stond en Cheiron de eerste drie voor zijn rekening nam:

Alien 4; Resurrection

Ripley is terug als cloon en de Aliens met haar. Blijkbaar wordt je van sterven en terugkomen nóg stoerder en de sfeer zit er goed in. De standaard elementen van vluchten en lange gangen zijn weer van de partij. Verder nog een paar leuke one-liners of één tweetjes zoals:
I thought you were dead.
- Yeah, I get that a lot

en
I'm not the mechanic here, Ironsides! I mostly just hurt people!

Met een rol van één van mijn favoriete acteurs, Brad Dourif.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122973427
Net Killing them softly gezien. Trage film maar goede conversaties en acteurs. Je moet er wel ff aan wennen, ik dacht even een grotendeels ongecompliceerde actiefilm te gaan zien :). Zonder de bekende acteurs was het geen voldoende geweest.

IMDB: 6.5
Danos: 6.5
Even a broken clock is right twice a day.
pi_122974993
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:47 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Spoilers :N
[ afbeelding ]
Moet je zien wat je gewoon op internet kan kopen:
pi_122981202

gisteravond en vrijdagavond een die hard marathon gehouden

Die hard 1 + Die hard 2

tja, geweldige films... kan er niks anders over zeggen spannend en lekkere actie...
blijven toppers die nooit gaan vervelen
dikke 8.5

die hard 3
heel gaaf, maar net wat minder dan deel 1+2
daaroom een 7.5

Die hard 4
leuke actie film, maar haalt het niet bij deel 1,2,3 maar toch zeker leuk om te zien
een 7
  zondag 17 februari 2013 @ 12:39:10 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122981733
Zero Dark Thirty
Na alle lovende kritieken en dingen die ik er over had gehoord waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Die werden helaas maar gedeeltelijk ingelost. Het geheel viel me ietwat tegen.
Dat komt vooral door het eerste deel van de film (het eerst uur/1,5 uur), dat ik erg fragmentarisch vond overkomen. Het hing een beetje als los zand aan elkaar en het ging te snel. Er wordt met namen gegooid dat het een lieve lust is waardoor je toch goed de aandacht erbij moet houden. Dat lukt niet altijd even goed, soms raak je de draad kwijt als het gaat om de verdachte terroristen. Boal en Bigelow verwachten dan ook van hun publiek dat die redelijk in de materie zijn ingewijd.

Het is een opluchting wanneer in het laatste uur het tempo omlaag gaat en de operatie Geronimo begint. Dat is het beste deel van de film. Door de manier waarop het gefilmd is lijkt het net alsof je als kijker ook onderdeel uitmaakt van het team. Dit is dan ook erg spannend.

Grootste pluspunt is natuurlijk (opnieuw)Jessica Chastain. Ze laat hier andermaal zien een geweldig actrice te zijn. Het niveau van haar acteren ontstijgt dat van het script. De ontwikkeling van haar personage van onzekere tot vastberaden, harde agente zonder mededogen zet ze heel sterk neer. Een geniale rol die een beter script en betere film had verdiend.

Bigelow brengt de jacht op Bin Laden in een ruim 2,5 uur durende film op het scherm. Toch krijg je het gevoel dat er stukken zijn uitgelaten of langer hadden kunnen/moeten zijn om de film als geheel te dienen.
Er was heel veel te doen rondom de release van Bigelow`s nieuwe film maar uiteindelijk viel het wat tegen en had ik er meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zondag 17 februari 2013 @ 12:51:36 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_122982100
Blackmail (1929)
Vroeg filmpje van Hitchcock. Het heeft een redelijk standaard maar wel okee plotje: de heldin van het verhaal vermoordt haar belaagster en wordt gechanteerd. Af en toe vond ik het wel wat onnodig traag in het verloop van scenes. Dat moet dan voor spanning zorgen, maar vond het eigenlijk irritant. Dat soort dingen ben ik niet gewend van Hitchcock, hij hanteert meestal een razend tempo in zijn films. Cijfer: 6,5

The Last Emperor (1987)
Erg lange biopic over de laatste keizer van China. Ondanks de lengte van 3,5 uur (ik keek de Director's Cut) vond ik het een heel onderhoudend stukje geschiedenis over Pu Yi. De film schakelt telkens heen en weer tussen de tijd: een gedeelte wat zich net na WOII afspeelt en een gedeelte dat zijn levensloop volgt. Zo word je benieuwd waarom hij met de Japanners samenwerkte in WOII. Hierdoor wordt ie namelijk gevangen gehouden. Op 3-jarige leeftijd werd ie al gekroond tot keizer en wordt in de Verboden Stad gehouden en moet daar de dienst uitmaken. Echt veel te zeggen heeft ie uiteindelijk niet, want de wereld buiten de Verboden Stad verandert in een razend tempo.

Later wordt getoond hoe het zover heeft kunnen komen dat Pu Yi uiteindelijk in de gevangenis terecht komt. Het is niet helemaal fraai hoe dat loopt, maar de sympathie, het begrip van de kijker (of in ieder geval van mij) kreeg ie vreemd genoeg wel. Film ziet er verder best mooi uit en biedt ook nog een aardige rol voor Peter O'Toole. Wel jammer dat het acteerwerk van sommige anderen nogal houterig overkomt. Cijfer: 7

The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
Het is niet te missen, de hand van Alfred Hitchcock is in deze vroege stomme film al op te merken. The Lodger is een heel behoorlijke thriller geworden met heel behoorlijk acteerwerk. Ivor Novello, de beste van de cast, speelt een vreemdeling die onderdak zoekt bij een gezin. Hij komt een beetje zonderling en verdacht over. De dochter van het gezin voelt zich desalniettemin wel aangetrokken tot hem. Ondertussen wordt The Lodger gezien als verdachte van een reeks moorden. Gedurende de film wordt het alsmaar spannender en benauwder voor de hoofdpersoon. Het slot mag er uiteindelijk wel zijn en kan ook wel Hitchcockiaans genoemd worden. Hiermee verklap hopelijk ik niet teveel. Het is nog niet overal perfect, maar vond dit wel een prima film van de Master of Suspense. Cijfer: 7,5

Gigi (1958)
De dames en heren van de Academy zijn soms echt niet goed wijs geweest. Maar liefst 9 oscars (waaronder die van beste film) scoorde deze film. Wat een bullshit! Deze kostuumdrama-musical is nogal wanstaltig en vooral vervelend. Het plot betreedt, zoals zo vaak bij dit genre, de al gebaande paden. Daarvan verwachtte ik dan ook niks, maar muzikaal stelt dit ook al zo weinig voor. Ik vind de nummers vooral erg lelijk gezongen en weinig memorabel. Echt een stinkfilm is dit :r. Cijfer: 4

Dredd (2012)
Echt jammer hoor. Mega City One en dat enorme flatgebouw zagen er vet uit, alleen het verhaal erom heen is zo belabberd en straightforward. De helden van het verhaal waren ook absoluut niet likeable. Cijfer: 6,5
  zondag 17 februari 2013 @ 17:32:31 #111
300718 Kenju
Say It!!??
pi_122995820
Iets te veel mensen vergeten het iMDB-cijfer plus link en (niet standaard) screenshot :N
En te veel reviews geven alleen een mening aan zonder ook maar enigszins iets te zeggen over de film.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 17 februari 2013 @ 17:48:31 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122996609
quote:
13s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:32 schreef Kenju het volgende:
Iets te veel mensen vergeten het iMDB-cijfer plus link en (niet standaard) screenshot :N
En te veel reviews geven alleen een mening aan zonder ook maar enigszins iets te zeggen over de film.
Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:51:53 #113
300718 Kenju
Say It!!??
pi_122996789
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.
Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.

En in de OP staat dat op zijn minst het imdb-linkje erbij moet staan. Alles copy-pasten is irritant. En het cijfer erbij is natuurlijk interessant, zeker wanneer het veel verschilt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 17 februari 2013 @ 17:57:21 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122997056
Misschien die OP nog eens goed lezen. Net name de laatste regel:

quote:
Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.
Maw: laat mensen lekker zelf beslissen hoe ze willen delen welke film ze net gezien hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 februari 2013 @ 18:00:45 #115
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122997236
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef Kenju het volgende:

[..]

Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.

En in de OP staat dat op zijn minst het imdb-linkje erbij moet staan. Alles copy-pasten is irritant. En het cijfer erbij is natuurlijk interessant, zeker wanneer het veel verschilt.
Zolang het niet alleen maar één woord of een cijfertje, is vind ik het best wat mensen willen doen. Plot is niet altijd nodig, zeker bij overbekende films.
pi_122997494
The Rocker (2008)

The Rocker vertelt het verhaal over een mislukte drummer. Robert "Fish" Fisherman is een gepassioneerde drummer die in de jaren tachtig in de band "Vesuvius" heeft gespeeld en kort daarna eruit is getrapt. Twintig jaar later nadat zijn rock-fantasieën zijn verwoest, komt zijn neef hem vertellen dat zijn schoolband A.D.D. een nieuwe drummer zoekt. Hij stemt in en wordt de nieuwste bandlid, maar probeert zijn beste beentje voor te zetten zodat hij niet weer met zijn neus in de boter valt.

Toch wel leuk film, had een slap verhaaltje verwacht maar toch wat aardige lach situaties. Mijn cijfer een 7.

[ Bericht 9% gewijzigd door davo1979 op 17-02-2013 20:41:15 ]
  zondag 17 februari 2013 @ 19:39:21 #117
383398 Kyubey
pi_123001385
The Perks Of Being A Wallflower (2012)

Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.

Cijfer: 9,5
Helemaal super.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:01:53 #118
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_123002579
A Woman Under the Influence (1974, John Cassavetes)

Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat dit pas mijn eerste John Cassavates is. Veelal gelauwerd als zijn beste werk, doet dit naar meer smaken. A Woman Under the Influence is een film die vele emoties kent en deze feilloos weer weet te geven. Toch wordt dit overheerst door een gevoel van lieflijkheid, een soort melancholische en bovenal meelevende vorm van liefde voor de zieke Mabel Longhetti. Een fantastische rol van Gena Rowlands, doorgaans benoemd als één van de beste vrouwelijke rollen ooit. Geheel terecht, want ze tilt de film met haar innemende vertolking naar een hoger niveau. Peter Falk doet in zijn rol als haar man Nick weinig voor haar onder, maar toch kan er maar één de absolute ster zijn. En dat is Rowlands.

De regie van Cassavetes is al net zo sterk. De film speelt zich bijna volledig af in het huis van de familie Longhetti en de scènes hebben een lange speelduur. Door de camera bovenop de familie te richten en met de instabiele cameravoering zit je als kijker middenin een huwelijkscrisis en voelen de tweeënhalve uur totaal niet aan als tweeënhalf uur. Je wordt vrijwel letterlijk in de film gezogen en moet afwisselend met afschuwen en sympathie aanschouwen hoe de relatie tussen Mabel en Nick zich ontwikkelt. For better or worse. En dat is het knappe van de film: het voelt de hele tijd herkenbaar, van begin tot eind, en je compassie voor Nick en vooral Mabel kun je niet uitschakelen. Sterke film, die stevig inspeelt op je gevoelens en die je na afloop nog een tijdje vasthoudt.
pi_123013980

DE MARATHON

Opzichgeen slechte film, en heb me er opzich prima mee vermaakt maar ik ben toch enigzins teleurgesteld.. ik ging hem namelijk met redelijk hoge verwachtingen kijken had veel positieve reviews gelezen als beste en leukste NL film van het jaar maar dat vond ik hem helaas niet...
Opzich vermaakt de film van het begin tot het eind en verveelt nergens, maar het word ook nergens SUPERgrappig ofzo... heb hooguit een paar keer kunnen glimlachen en niet meer....
Dus ik vind het een 'gemiddelde'' film, leuk om te zienvoor een avondje maar meer niet
kleine 7
pi_123016749
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.

Helemaal mee eens! Geweldige film!
pi_123017155
quote:
[ afbeelding ]

He he, eindelijk weer een lovende reactie over deze topfilm. O+
  maandag 18 februari 2013 @ 01:22:01 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_123018458
Caos calmo (2008) - IMDb
Afgelopen vrijdagnacht uitgezonden op Nederlandse TV.

Kalme chaos is wat Pietro Paladini in zijn hart voelt sinds de plotselinge dood van zijn vrouw. Eens was hij een succesvolle directeur, gelukkig getrouwd en vader van een 10-jarige dochter Claudia. Op een dag, nadat hij samen met zijn broer twee vrouwen van verdrinking heeft gered, komt hij thuis en vindt zijn eigen vrouw dood. Vanaf dat moment verandert zijn leven rigoureus. Pietro besluit dag op dag bij de school van zijn dochtertje te wachten en begint in zijn eigen wereldje te leven. Zijn baas, collega's, vrienden en familie komen allemaal langs om hem te steunen, maar geen van allen lijkt zijn kalmte te begrijpen. Ze beginnen hun eigen pijn en moeilijkheden aan hem te vertellen. Langzaam ziet Pietro de wereld met een nieuwe blik, maar het is de liefde voor zijn dochter waardoor hij uiteindelijk ook weer van het leven gaat houden.

Hele mooie rol van Nanni Moretti.

IMBd: 6,8
Ik: 7,8
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 februari 2013 @ 01:42:18 #123
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_123018902
Wreck-It Ralph (2012) - IMDb

Zat al een tijd uit te kijken naar deze film, voornamelijk na de trailer.

Het verhaal gaat over Wreck-it-Ralph, een 'bad guy' in een oude game in een video arcade die er genoeg van heeft om altijd maar de bad guy te zijn.
Na sluitingstijd van de arcade kunnen de video characters onderling met andere games characters omgaan.

Verder zal ik niets vertellen want spoilers.

Met deze settings hebben de makers enorme mogelijkheden, en dat kun je ook wel zien al denk ik dat er meer in had kunnen gezeten.
De characters zijn goed en leuk, vooral het kleine meisje heeft een geweldig karakter.

Over het algemeen een prima feelgood familiefilm, en ik hoop dat er een sequel komt want met deze setting kunnen ze nog veel meer mee.

Ik sluit me aan bij IMDB, ik geef het ook een 8.0
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 18 februari 2013 @ 10:47:21 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_123023202
En kongelig affære (2012) - IMDb (A Royal Affair)
Dit Deense kostuumdrama kan met gemak de concurrentie met die uit grotere landen. De productiewaarden (decors, kostuums e.d.) zijn allemaal dik in orde. De film speelt zich af eind 18e eeuw, als de koningin een geheime affaire heeft met de lijfarts van de koning. Maar dat is niet alles, want samen gebruiken ze de imbeciele koning om hun progressieve agenda door te voeren. Daarmee heeft het plot zowel liefdesperikelen als politieke intriges; alles wat een goede kostuumdrama nodig heeft.
De film is zeer goed geregisseerd en bevat vele mooie shots.
Het acteerwerk is voortreffelijk, natuurlijk van Mads Mikkelsen als lijfarts, maar ook van Alicia Vikander als de koningin en vooral van Mikkel Boe Følsgaard, die de koning heel goed laat afwisselen tussen razende slechterik en onbeholpen slachtoffer.
De film duurt met meer dan 2 uur alleen iets te lang en zakt in het midden wat in.
cijfer: 8
  † In Memoriam † maandag 18 februari 2013 @ 18:00:57 #125
88815 The_Emotion
98.3
pi_123038278
Hachi: A dog's Tale

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal over hoe sterk de band tussen mens en hond kan zijn.
Parker vindt op een avond een puppy bij het station en neemt hem mee naar huis.
Zijn vrouw is er en in eerste instantie niet blij mee.
Parker en Hachi krijgen een stevige band met elkaar en de film laat zien hoe trouw Hachi aan zijn baasje blijft.

Wat vond ik ervan?
Een schitterende en meeslepende film, vertederend om te zien hoe innig de band tussen baasje en hond kan zijn.
Fernando werd er emotioneel van, maar dat zal ook vast komen omdat mijn eigen trouwe viervoeter onlangs is overleden.

IMDB - 8.1
Ik - 9
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_123038454
the bourne legacy

wat kan ik me soms ongelooflijk storen aan de user reviews op imdb. een stel schapen die elkaar achterna huppelen. :{

ik vond deze film een goed vervolg, hoewel het even wennen was aan "de nieuwe bourne", aaron. hij loopt synchroon met the bourne supremacy, daarom begrijp ik de negatieve reacties op deze film niet.
pi_123039032
Paranormal Activity 1-4

goeie films, soms scary maar dat deerde me niet

4 sterren
Werewolf
  maandag 18 februari 2013 @ 19:38:02 #128
383398 Kyubey
pi_123042118
Chronicle (2012) - IMDb

Verhaal: 3 vrienden krijgen na afdaling in een grot opeens telekinetische krachten. Ze maken er wel lol mee en hebben de tijd van hun leven, maar dan worden ze gek omdat de krachten veel te groot voor hen zijn en verliezen ze controle. Ohja: alles is gefilmd met camera's van henzelf/camera van vriendin/bewakingscamera's, dus verwacht trillend beeld.

Beoordeling: In het begin was alles nog goed enzo, maar met een persoon die steeds gemept wordt door zijn vader kun je verwachten dat het misloopt. Je ziet dat het zeer geleidelijk gaat, maar het is een beetje ongeloofwaardig dat er zoveel mensen alles filmen en voor de lol met een camera in de club gaan staan? En dan ook nog al het beeldmateriaal van hun superkrachten niet veilig bewaren. Op het eind wordt alles wtf, dat vond ik wel jammer. Al met al heb ik me prima vermaakt, maar er had denk ik meer ingezeten.

Cijfer: 7,5
Helemaal super.
pi_123042215

Banlieue 13 - Ultimatum
Opzich vermakelijke en hele lekkere vlotte actie film,
alleen miste ik toch wel een beetje diepgang...
Vooral bij het begin had ik erg van, huh wat gebeurd er...
Pas halferwege de film begon ik verhaal te snappen... en dan word de film gelijk een stuk vetter en ga je ook op inde actie!
Verder prima acteer werk, en heeeeerlijke actie.. maar vanwege de gemiste diepgang en het begin een 6+
pi_123046162
Heat (1995)

10/10

Zo worden ze niet meer gemaakt helaas, nuff said.
  maandag 18 februari 2013 @ 23:04:18 #131
383398 Kyubey
pi_123054130
Prelude to a Kiss (1992)

Nou, mijn avond is verspild :') wat een kutfilm. Een pasgetrouwde vrouw zoent een oude man op haar bruiloft en ze wisselen van lichaam ofzo? En die echtgenoot weet niet waarom zijn vrouw zo raar doet, dus dan gaat hij helemaal doordraaien. Oh en een platonische relatie starten met de 60+er die nu zijn vrouw is.
Het ergste is nog dat dit niet eens bedoeld is als komedie, maar als drama, daarin faalt het keihard. En dan gaan ze ook nog eens in het Nederlands zeggen ''Je hebt erg witte tanden'' met een kutaccent :')
Kennelijk is het gebaseerd op een theaterstuk, dan wil ik die al helemaal niet zien.

Cijfer: 4/10
Helemaal super.
pi_123054411
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)

10/10

Eens!
Eskimo Joe
pi_123054654
quote:
Heat (1995)

10/10

Een 10? Jij bent gek.
pi_123054764
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:14 schreef kilozout het volgende:

[..]

Een 10? Jij bent gek.
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.

maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
pi_123055776
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
Beste shootout in een film ooit.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:54:19 #136
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123059915
quote:
Heat (1995)

10/10

Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.
pi_123060009
quote:
19s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef dawg het volgende:
the bourne legacy

wat kan ik me soms ongelooflijk storen aan de user reviews op imdb. een stel schapen die elkaar achterna huppelen. :{

ik vond deze film een goed vervolg, hoewel het even wennen was aan "de nieuwe bourne", aaron. hij loopt synchroon met the bourne supremacy, daarom begrijp ik de negatieve reacties op deze film niet.
Kutfilm was het. Sowieso die Bourne-serie. Maar deze was echt dramatisch slecht.

Ik snap juist die hoge reviews niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_123060035
quote:
Heat (1995)

10/10

Beste actiefilm ooit _O_

En idd zo worden ze niet meer gemaakt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123060037
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.
Ben je een vrouw of toevallig homo?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123060039
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
Banlieue 13 - Ultimatum
Opzich vermakelijke en hele lekkere vlotte actie film,
alleen miste ik toch wel een beetje diepgang...
Vooral bij het begin had ik erg van, huh wat gebeurd er...
Pas halferwege de film begon ik verhaal te snappen... en dan word de film gelijk een stuk vetter en ga je ook op inde actie!
Verder prima acteer werk, en heeeeerlijke actie.. maar vanwege de gemiste diepgang en het begin een 6+
Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 19 februari 2013 @ 07:40:41 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_123060620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 04:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?
Volgens mij miste hij dat ook.

- Verder begrijp ik niet waarom iedereen Zero Dark Thirty zulke hoge cijfers geeft. Het acteerwerk is niet bepaald om over naar huis te schrijven, het verhaal is dodelijk saai en de scene waar je op zit te wachten stelt zwaar teleur. Ik viel dan ook telkens bijna in slaap in de bioscoop. Waardeloze en overgewaardeerde rommel.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:18:16 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123060995
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 04:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ben je een vrouw of toevallig homo?
Wacht nu maar op die review.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:59:34 #143
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_123062727

Dredd (2012) - IMDb
6.0/10
IMDB: 7.1/10
Aardig, hersenloos tussendoor vermaak. Maar blinkt nergens echt in uit. Bleef na afloop zitten met het gevoel dat de film niet 'groots' genoeg aanvoelde.
In de openingsscène wordt een hele wereld geïntroduceerd aan de kijker, maar het enige wat te zien krijgen is een appartementengebouw, met gangen en nog meer gangen.
Karl Urban was goed als Dredd (in zoverre er echt acteertalent nodig is voor die rol), Lena Headey was een minder gelukkige keuze als 'badguy'.

Cloud Atlas (2012) - IMDb
7.0/10
IMDB: 7.8/10
Durfde er eigenlijk maar weinig van te verwachten, zeker na het lezen van enkele reviews. Maar Cloud Atlas viel absoluut niet tegen, de film duurt 3 uur, maar de tijd vliegt om.
Het plot weet te fascineren, je blijft als kijker bezig om de puzzelstukjes bij elkaar te zoeken.
Helaas zijn niet alle (indivduele) verhaallijnen in Cloud Atlas van een zelfde kwaliteit. Dat geeft al gauw het idee dat de film balanceert op het randje tussen episch en belachelijk (bejaarden verhaallijn).
Het zal een film zijn die niet aan iedereen is besteed en daar door een moeilijke film om te verkopen aan het grote publiek.

The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb
8.0/10
IMDB: 8.2/10
Het coming of age verhaal van Charlie, een oprechte, grappige, eerlijke en ontwapenende film.
Gaat dieper dan veel andere typische coming-of-age drama's.
Petje af voor de cast; Logan Lerman, Emma Watson en Ezra Miller.

Taken 2 (2012) - IMDb
5.0/10
IMDB: 6.2/10
Liam Neeson op auto-pilot, nergens is de bevlogenheid of de sfeer terug te vinden uit het origineel.
Gemiste kans.

Ted (2012) - IMDb
6.5/10
IMDB: 7.2/10
Onder de hele hype en hilarisch grove teddybeer zit eigenlijk maar een vrij standaard plot, met weinig chemie tussen Whalberg en Kunis.
Leuk, maar had er meer van verwacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-02-2013 10:28:47 ]
pi_123063069
quote:
[ afbeelding ]

:|W
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_123063408
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film, deze film is verre van perfect.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 februari 2013 @ 10:38:23 #146
862 Arcee
Look closer
pi_123063624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:29 schreef kilozout het volgende:
Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film
Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.

quote:
deze film is verre van perfect.
Vind jij.

Welke film vind jij perfect? En moet iedereen daar dan een 10 aan geven, volgens jou?
pi_123063626
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:14 schreef Apotheose het volgende:

[..]

:|W
The Perks

Ook gezien, vind de laatste tijd dat ze wel makkelijk doen hoor, ja wat drama, wat emo shit, wat child abuse en depressies en het moet maar een goede film zijn?

En ja, WTF bezielt vrouwen om hun haar kort te knippen :P

Gewone 7.
pi_123063951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.

[..]

Vind jij.

Welke film vind jij perfect? En moet iedereen daar dan een 10 aan geven, volgens jou?
Lees je wel?

Ik ben van mening dat geen enkele film perfect kan zijn.
pi_123063985
Django Unchained

Omschrijving niet erg nodig toch?

Ja is het briljant of niet? Met vlagen zeker heel erg goed en de muziek is weer heerlijk passend O+
Fijn een filmmaker die daar deze aandacht aangeeft.

Het verhaal en de duur ervan maken het voor mij toch geen briljante film helaas. Ik zakte op een gegeven moment een beetje weg. ;(

Toch een heerlijke Tarantino die de verwachting goed waarmaakt met heerlijke dialogen, scenes en actie. Inglourious Basterds kreeg van mij wel die 9 en dit blijft steken op een 8.5.
pi_123065354
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb niks tegen chick flicks, maar ik vond de film ronduit saai. En zo zielig is die "wallflower" ook weer niet.

6.5
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')