milagro vond dit mooi.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:13 schreef speknek het volgende:
Sex and the City 2 (2010) - IMDb
Interessante stijloefening in oppervlakkigheid. Of nouja, het zou interessant geweest zijn als er een boodschap achter zat, maar de oppervlakkigheid is honderd procent precies dat. Onze vier heldinnen zeiken dat hun perfecte leven maar saai is, gaan naar Abu Dhabi en gaan dan weer terug, in de tussentijd gebeurt er niks van betekenis en worden we na twee en een half uur eindelijk uit ons lijden verlost door de aftiteling. Vooral de hoofdrolspeelster, Sarah Jessica Paard als Carrie, is nog hatelijker dan ze normaal is. Haar hubbie Big betaalt een 15 miljoen dollar appartement voor het, haar inloopkast is groter dan de gemiddelde villa, hij laat zich meeslepen naar kutfeestjes en zij begint klagend te hinniken als hij in bed tv zit te kijken, waarna zij wel weg moet gaan om met haar ex te zoenen. Big vergeeft haar en geeft 'r een grote diamant. En dat is SATC2 in een notedop. Dat en een hoeveelheid product placement die je nog niet eens in een normaal reclameblok kwijt kunt. Het is allemaal niet heel vervelend in beeld gebracht, maar er gebeurt gewoon veel te weinig in om interessant te blijven, als een enkele aflevering maar dan uitgesmeerd over twee en een half uur. Pluspunten wel voor de heerlijke tieten van de nanny die je redelijk prominent in beeld te zien krijgt. Jammer genoeg is dat alleen aan het begin van de film, en moet je daarna nog zeker twee uur van net-niet grappige slapstick en kromme tenen innuendos doorstaan.
Sex and the City 2/10
waarom kijk je zoiets?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:13 schreef speknek het volgende:
Sex and the City 2 (2010) - IMDb
Interessante stijloefening in oppervlakkigheid. Of nouja, het zou interessant geweest zijn als er een boodschap achter zat, maar de oppervlakkigheid is honderd procent precies dat. Onze vier heldinnen zeiken dat hun perfecte leven maar saai is, gaan naar Abu Dhabi en gaan dan weer terug, in de tussentijd gebeurt er niks van betekenis en worden we na twee en een half uur eindelijk uit ons lijden verlost door de aftiteling. Vooral de hoofdrolspeelster, Sarah Jessica Paard als Carrie, is nog hatelijker dan ze normaal is. Haar hubbie Big betaalt een 15 miljoen dollar appartement voor het, haar inloopkast is groter dan de gemiddelde villa, hij laat zich meeslepen naar kutfeestjes en zij begint klagend te hinniken als hij in bed tv zit te kijken, waarna zij wel weg moet gaan om met haar ex te zoenen. Big vergeeft haar en geeft 'r een grote diamant. En dat is SATC2 in een notedop. Dat en een hoeveelheid product placement die je nog niet eens in een normaal reclameblok kwijt kunt. Het is allemaal niet heel vervelend in beeld gebracht, maar er gebeurt gewoon veel te weinig in om interessant te blijven, als een enkele aflevering maar dan uitgesmeerd over twee en een half uur. Pluspunten wel voor de heerlijke tieten van de nanny die je redelijk prominent in beeld te zien krijgt. Jammer genoeg is dat alleen aan het begin van de film, en moet je daarna nog zeker twee uur van net-niet grappige slapstick en kromme tenen innuendos doorstaan.
Sex and the City 2/10
Het staat wel dicht bij de belevingswereld van je vriendin?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:38 schreef speknek het volgende:
Door net te langzaam te zijn in de race naar de afstandsbediening.
(maar ik vond stiekem een enkele aflevering van de serie nog wel aardig als achtergrondmateriaal; ook omdat Samantha toen nog wel cool was en niet een complete hoer zoals in deze film)
Recessie, zure regen, negativiteit, typisch jaren '80 ja. Maar ook nu weer, dus het sluipt weer in veel films. Soms goed, soms niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef laurenzo85 het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind
Mja, wel een fantasievolle film van Miyazaki weer, maar zoals eigenlijk wel meer van zijn films mist het wat mij betreft net iets teveel volwassenheid, of het is allemaal net wat te schattig, hoe je het ook wilt noemen. Dat is natuurlijk inherent aan het genre en het type films wat hij nou eenmaal maakt, maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Het komt uit een goed hart en het kijkt makkelijk weg, dat maakt het zeker vermakelijk, maar het zal in ieder geval wel weer even duren voordat ik weer een Ghibli op ga zetten. Ook allemaal leuk en aardig, die gemuteerde insecten, maar is al die milieubewuste onsteltenis iets typisch van die tijd? (Seabert, Captain Planet..)
Ik heb trouwens een Engelse dub gezien, dat kijkt toch best wel chill eigenlijk.
Nausiica niet volwassen genoeg? Vergeleken met zijn huidige films ie is behoorlijk volwassen. Ook gezien er behoorlijk wat mensen dood gaan.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:36 schreef laurenzo85 het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind
Mja, wel een fantasievolle film van Miyazaki weer, maar zoals eigenlijk wel meer van zijn films mist het wat mij betreft net iets teveel volwassenheid, of het is allemaal net wat te schattig, hoe je het ook wilt noemen. Dat is natuurlijk inherent aan het genre en het type films wat hij nou eenmaal maakt, maar dat heb ik inmiddels wel gezien. Het komt uit een goed hart en het kijkt makkelijk weg, dat maakt het zeker vermakelijk, maar het zal in ieder geval wel weer even duren voordat ik weer een Ghibli op ga zetten. Ook allemaal leuk en aardig, die gemuteerde insecten, maar is al die milieubewuste onsteltenis iets typisch van die tijd? (Seabert, Captain Planet..)
Ik heb trouwens een Engelse dub gezien, dat kijkt toch best wel chill eigenlijk.
Wat een fantastische documentaire. Moeilijk te omschrijven, nog moeilijk om te geloven. Hoe minder je weet hoe beter het verhaal.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Verder ook nog gezien:
Searching for Sugar Man (2012) - IMDb
Documentaire over de zoektocht naar muzikant Rodriguez die ondanks zijn talenten in de VS nooit doorbrak, maar zonder het zelf te weten een superster in Zuid-Afrika was.
Het verhaal is soms zo ongelofelijk dat ik op momenten dacht dat de documentairemakers een grap aan een uithalen waren met de kijker en de docu eigenlijk over de scheidslijn tussen feit en fictie bleek te gaan. Maar het verhaal was echt waar.
Het is een hartverwarmende documentaire geworden.
En de muziek is ook gewoon erg goed.
cijfer: 8
Ik bedoel niet de thematiek, maar vooral de perspectieven zijn altijd toegespitst op kinderen. Laputa heb ik bijvoorbeeld nog niet gezien, maar zie al wel weer een klein meisje op de cover staan.. Heel lieflijk allemaal en ik weet ook wel dat er vaak uitzonderlijk veel gevergd wordt van deze kinderen (Grave of the Fireflies bij uitstek natuurlijk), maar ik heb het inmiddels gewoon allemaal al een keer gezien. Daarbij ben ik sowieso niet per se een fantasyliefhebber, dus schepsels als Totoro doen mij niet bijzonder veel, behalve een glimlach bij de eerste keer.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:03 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Nausiica niet volwassen genoeg? Vergeleken met zijn huidige films ie is behoorlijk volwassen. Ook gezien er behoorlijk wat mensen dood gaan.
Nu heb ik hem niet gedubbed gezien (dat weiger ik).
BTW er is meer aan Ghibli dan Miyazaki.
Kijk eens iets van Isao Takahata.
Ah... Sean Bean speelt er in.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:20 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
BLACK DEATH
Ik ben best een fan van deze regiseur, vond zijn films creep, triangle en severance erg cool... maar vind deze beduidend minder dan die 3 films...
De film begint vlot en leuk.. maar zakt daarna erg in... en het eind voelt een beetje ''goedkoperig'' aan...
De acteer prestaties zijn matig, vind ook carice in deze film minder spelen....
Ondanks deze negatieve punten heb ik me er toch wel een beetje mee vermaakt, tis een beetje een film die je een x doordeweeks op tv zou zien ofzo... dan je er even mee vermaakt en daarna weer vergeet
6-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal super.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:20 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Ah... Sean Bean speelt er in.haha ja hoezoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bios of heb je cam gekeken?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
hans en grietje in een horror jasje zo als bij zoveel sprookjes tegenwoordig. Leuke foute popcorn film niet geweldig maar beter dan die andere griezelsprookjes films dat waren stuk voor stuk echt draken. Verstand op nul bij deze film en gewoon op je af laten komen
cijfer 6
Helemaal mee eens. Topserie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:36 schreef andreas612 het volgende:
Africa (2013- heden)
[ afbeelding ]
Ook al is het een miniserie, schijt, post 't toch hier.
Een nieuwe natuurserie van de BBC
Echt weer geniaal verfilmd, zodanig dat ik af en toe niet eens weet HOE. Echt fantastische beelden en ook nog eens leerzaam. De films gaan niet geheel onverwachts over het leven van de dieren in Afrika.
Gister toevallig een deel gezien op ned. 1, de rest ga ik nog wel deze week kijken (maar dan verteld door david attenborough () ipv NL mogool)
IMDB: 9.4/10
Ik: 9.7/10
Die 2,5 alinea poespas van jou over jouw issues met 'Based on a true story' had van mij ook niet gehoeven.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:39 schreef Mainport het volgende:
Argo
Als een film geen sequel, remake, biografie of niet gebaseerd op een bestseller is, kun je een idee maar beter pitchen als based on a true story. Dat is wat Hollywood ons te bieden heeft, en dat is waarom we straks allemaal kijken naar een origin-verhaal van Yoda. Zelfs van de beste films volgens de Academy (Lincoln, Zero Dark Thirty, Life of Pi, Les Misérables en Argo), was het volkomen logisch (als in $$$) dat ze gemaakt zouden worden, ongeacht hoe goed ze zijn geworden. Nu zou je kunnen zeggen dat dat niet uitmaakt, maar dan zeg je ook dat het prima is dat filmstudio's en niet filmmakers bepalen welke films gemaakt worden. Je weet niet welke scripts op de plank zijn blijven liggen ten koste van dingen als Die Hard 5 en The Amazing Spider-Man.
Maar goed, we hadden het over based on a true story. Maarten van Rossem zei, toen Cornald Maas hem bij Opium vroeg wat hij dacht van The Iron Lady, dat hij het maar een absurde vertoning vond. Er staat niemand qua karakter verder af van Margaret Thatcher dan Meryl Streep, een prothetisch masker en een pruik veranderen daar niets aan. Er wordt een loopje genomen met de feiten; de scriptschrijvers hebben een gevoelige kant voor Thatcher geschreven die gewoon op de tekentafel is verzonnen; de hele film geeft een volkomen verkeerd beeld van Margaret Thatcher en de Engelse politiek in de jaren tachtig. Meryl Streep krijgt de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol.
De Telegraaf zei het volgende over Argo: "Daarnaast plaatst Argo de op feiten gebaseerde gebeurtenissen in een genuanceerd historisch kader. Klassiek aandoende klasse." Als je de wikipediapagina erbij pakt, zie je dat er enorm veel controverse is over het historische beeld dat de film schetst. Wat is er van dat based on a true story nog over? Nu is het gewoon een leuke thriller (ze noemen het een drama maar het is een thriller, een ander voorbeeld van framing). Niets mis mee hoor, maar al die poespas over een redelijk eenvoudige, weliswaar onderhoudende, plotgedreven semi-prisonbreakfilm had van mij niet gehoeven.
Bios 3D was trouwens echt irritant in deze.quote:
ja, da's altijd kakkaquote:Op woensdag 13 februari 2013 17:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Bios 3D was trouwens echt irritant in deze.
Heel de tijd ongepast dingen die op je afvlogen ik kreeg er zere ogen van. Bij anderde 3D films heb ik dit niet maar bij deze vloog er net iets te vaak een kogel de zaal in.
Titel ???quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:43 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
hans en grietje in een horror jasje zo als bij zoveel sprookjes tegenwoordig. Leuke foute popcorn film niet geweldig maar beter dan die andere griezelsprookjes films dat waren stuk voor stuk echt draken. Verstand op nul bij deze film en gewoon op je af laten komen
cijfer 6
Briljant commentaar, zo net na die review van Silent Runningquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:50 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Topserie.
Blijkt maar weer hoe zuinig we op onze planeet moeten zijn.
Ik vond het stukje dat ik gezien heb ook mooi, maar is het nu echt nodig de Nederlandse commentator te vergelijken met een mongool?quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:36 schreef andreas612 het volgende:
Africa (2013- heden)
[ afbeelding ]
Ook al is het een miniserie, schijt, post 't toch hier.
Een nieuwe natuurserie van de BBC
Echt weer geniaal verfilmd, zodanig dat ik af en toe niet eens weet HOE. Echt fantastische beelden en ook nog eens leerzaam. De films gaan niet geheel onverwachts over het leven van de dieren in Afrika.
Gister toevallig een deel gezien op ned. 1, de rest ga ik nog wel deze week kijken (maar dan verteld door david attenborough () ipv NL mogool)
IMDB: 9.4/10
Ik: 9.7/10
jij bent die NL presentator zeker?quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik vond het stukje dat ik gezien heb ook mooi, maar is het nu echt nodig de Nederlandse commentator te vergelijken met een mongool?
Nee, die mongoolquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
jij bent die NL presentator zeker?
Oh naja, vind Nederlandse vertellers altijd zo nep en kneuterig overkomen, David Attenborough zorgt daarintegen er ook echt voor dat je het echt beleefd.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, die mongool
Het maakt de rest van je verhaal gewoon direct een stuk minder leeswaardig terwijl ik het er zo mee eens was...
Het klinkt ook als een emotionele film.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:11 schreef TLC het volgende:
The Elephant Man
[ afbeelding ]
Ontroerende film uit 1980, volledig in zwart-wit.
Deze film speelt zich af in Victoriaans Engeland, en om precies te zijn in Londen.
De chirurg Frederick Treves (Anothy Hopkins) redt een zwaar verminkte man uit een freakshow, tentoongesteld vanwege zijn uiterlijk en door zeer slechte leefomstandigheden en mishandeling was het leven van John Merrick (John Hurt) alles behalve een pretje. Zijn uiterlijk bracht hem de naam "The Elephant Man".
John Merrick mag in het ziekenhuis de mens worden die hij daadwerkelijk is, en zo leer je hem kennen als een heel fascinerende en verfijnde man, maar helaas blijven er nog steeds figuren die een zakcentje willen verdienen aan diens uiterlijk..
Zoals ik al gezegd heb, deze film ontroerd en je voelt echt de band tussen John en Frederick groeien.
Ook de verpleegsters die eerst echt angstig voor hem zijn laten de angst op den duur varen en de band groeit.
En dat deze film volledig in zwart-wit is maakt hem helemaal compleet, dat The Elephant Man genomineerd werd voor 8 Oscars verbaast me totaal niet.
Een van de beste films ooit.
imdb cijfer : 8,3
mijn cijfer : 9
Die scene op de wc van het station
I am not an elephant! I am not an animal! I am a human being! I am a man!
godver
Is het ook, je voelt echt met John mee, vooral als hij weer massaal belachelijk gemaakt wordtquote:Op donderdag 14 februari 2013 00:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het klinkt ook als een emotionele film.
Ik denk dat ik de film een dezer dagen ook ga bekijken. Klinkt als een mooie film.quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:57 schreef TLC het volgende:
[..]
Is het ook, je voelt echt met John mee, vooral als hij weer massaal belachelijk gemaakt wordt
Vooral als je bedenkt dat de film gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, dat van Joseph Merrick.quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:11 schreef TLC het volgende:
The Elephant Man
[ afbeelding ]
Ontroerende film uit 1980, volledig in zwart-wit.
Deze film speelt zich af in Victoriaans Engeland, en om precies te zijn in Londen.
De chirurg Frederick Treves (Anothy Hopkins) redt een zwaar verminkte man uit een freakshow, tentoongesteld vanwege zijn uiterlijk en door zeer slechte leefomstandigheden en mishandeling was het leven van John Merrick (John Hurt) alles behalve een pretje. Zijn uiterlijk bracht hem de naam "The Elephant Man".
John Merrick mag in het ziekenhuis de mens worden die hij daadwerkelijk is, en zo leer je hem kennen als een heel fascinerende en verfijnde man, maar helaas blijven er nog steeds figuren die een zakcentje willen verdienen aan diens uiterlijk..
Zoals ik al gezegd heb, deze film ontroerd en je voelt echt de band tussen John en Frederick groeien.
Ook de verpleegsters die eerst echt angstig voor hem zijn laten de angst op den duur varen en de band groeit.
En dat deze film volledig in zwart-wit is maakt hem helemaal compleet, dat The Elephant Man genomineerd werd voor 8 Oscars verbaast me totaal niet.
Een van de beste films ooit.
imdb cijfer : 8,3
mijn cijfer : 9
Die scene op de wc van het station
I am not an elephant! I am not an animal! I am a human being! I am a man!
godver
Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 03:00 schreef Lemans24 het volgende:
Hotaru no haka (1988) - IMDb
(Grave of the Fireflies)
[ afbeelding ]
Zwaarmoedige en indrukwekkende animatiefilm over twee kinderen die de verschrikkingen van de laatste dagen van de tweede wereldoorlog in Japan meemaken. Wat moet ik hier verder over zeggen? Ik vond de film niet zo 'zielig' als dat ik had verwacht, na alles wat ik er al over had gehoord, maar het liet me zeker niet onberoerd. De animatie is bovendien van hoge kwaliteit.
Deze film is gewoon verplicht kijkvoer!
IMDb: 8,4
Ik: 9
Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
Zo heette-ie inderdaad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.
Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
Idd Barefoot Gen. Ontzettend intens.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.
In Grave of the Fireflies wordt niet over atoombommen gesproken.
Is niet van Pixar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:33 schreef Kyubey het volgende:
Wreck-It-Ralph
Echt een leuke Pixarfilm weer
Wa wa wat?quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is niet van Pixar.
Wel van Disney, niet van Pixar.
Zo positief, waarom dan toch maar een 6?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:45 schreef andreas612 het volgende:
Had vanavond best wel zin in een hersenloze film, heb daarom Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) uitgekozen.
Moet zeggen, was niet teleurgesteldGewoon mooie special effects, lekker domme actie, slecht verhaal, niet al te diep allemaal.. leuke revenge erin. Ook wel leuk dat het die oorlogssetting is. Al met al leuke film om tijdens een brainfart te kijken.
IMDB: 6.0/10
Ik: 6.0/10
Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zo positief, waarom dan toch maar een 6?
Een goede B-film kan ook een hoog cijfer krijgen, toch?
Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:00 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...
6 is toch goed, 't is voldoende.. ben er op school ook altijd blij mee
Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8Bring it on, Deep Blue Sea bijvoorbeeld.
Klopt. Die B-films die ik een 8 geef, zie ik dan ook als popcornfilms die goed on elkaar zitten, maar met een beperking zoals matig acteerwerk of een vergezocht verhaaltje. Het komt ook niet vaak voor dat ik zo'n film zie. Gisteren bijvoorbeeld Open Water 2 absoluut *niet*.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.
Als ik van een film geniet dan is het voor mij een goede film. Anders geniet ik er niet van. Het lijkt mij dat dit voor de meeste mensen geldt. Hoe kan je genieten van een slechte/matige film?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.
Ik geniet altijd volop van Schwarzeneggerfilms hoor, terwijl ik kan zien dat ze niet geweldig zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:37 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Als ik van een film geniet dan is het voor mij een goede film. Anders geniet ik er niet van. Het lijkt mij dat dit voor de meeste mensen geldt. Hoe kan je genieten van een slechte/matige film?
Tien films te noemen die beter zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:45 schreef speknek het volgende:
Slecht voorbeeld. Commando is de beste film van de jaren tachtig. Maar ja, er is wel bepaalde pulp waar je dan wel van kan genieten ookal krijg je wat kromme tenen en plaatsvervangende schaamte hier en daar.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:45 schreef speknek het volgende:
Commando is de beste slechte film van de jaren tachtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al is het wel een kantje boord vermakelijke film voor anderhalf uur dom vermaak, maar verwacht er niet te veel van. Het is een beetje een film in de trend van Mega Shark en consorten,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb: 5,0
Ik: 5
Ik kon het niet meer aanzien, ik werd er hyper en zelf agressief van. Afgezetquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:54 schreef Nibnub het volgende:
Silver Linings Playbook (2012)
[ afbeelding ]
Leuke film. Ik had er eigenlijk niet zoveel van verwacht, maar het heeft me in positieve zin verrast. Het is een romantische drama (met een beetje komedie) over Pat, een man met een bipolaire stoornis, die na het plegen van zwaar geweld de kwaliteit van zijn leven probeert te verbeteren. Hierbij ontmoet hij een chick genaamd Tiffany, die een grote impact op zijn leven heeft en zijn proces om zijn leven te verbeteren.
Jennifer Lawrence en Bradley Cooper acteerden heerlijk, ze pasten ook goed samen. Ook Robert de Niro deed het goed als de typische vader. Mede door de goede acting krijgt deze film een 8.5/10 van mij.
Samenvatting: goede film met goede acteerwerk, genomineerd voor Best Picture (Oscars), krijgt een 8.5 van mij.
hulde, welkom bij de aliens clubquote:Op zaterdag 16 februari 2013 18:03 schreef Cheiron het volgende:
Afgelopen week een paar dagen grieperig thuis geweest. Op internet kwam ik een filmpje tegen waarin de kwaliteit van Aliens 3 werd verdedigd. Omdat het al een tijd geleden is geweest dat ik de films heb gezien, en toch thuis was Alien, Aliens en Alien 3 nog eens bekeken (Aliens 4 laat ik even buiten beschouwing voor nu..)
[ afbeelding ]
Alien
Daar waar het allemaal is begonnen met de Alien franchise, enkele jaren voordat ik geboren werdNatuurlijk zie je de leeftijd van de film terug aan de visie op de technologie die in de toekomst gebruikt zou worden. Maar maakt dit de film direct oudbollig? Nee, absoluut niet. Wat overeind is gebleven is een goed opgebouwde, beklemmende en sfeervolle film die de volledige looptijd spannend is. Daarbij blijf ik het design van de Alien en veel andere setpieces door H.R. Giger echt geweldig vinden.
Verhaal in het kort; De bemanning van een ruimte-sleepboot komt een ogenschijnlijk noodsignaal tegen. Volgens de regels van “The Company” zijn ze verplicht dit te onderzoeken. Eenmaal geland verliest John Hurt een tongzoenwedstrijd met een Facehugger en wordt aan boord van het schip gebracht. Dom natuurlijk, want Hurt geeft tijdens de lunch geboorte aan een Alien.
Wat volgt is een spannend kat en -muisspel in het ruimteschip waarbij Ripley en de rest van de bemanning proberen te ontsnappen aan de Alien.
Aliens
Dus, Ripley en de kat overleven de Alien, maar komen thuis in een zee van bureaucratie. Gestript van haar rang wordt ze gevraagd om mee te gaan naar de planeet waar ze de eerste Alien hebben opgepikt. Haar verhaal wordt namelijk niet geloofd, maar toeval wil dat het contact met de kolonisten van de betreffende planeet verloren is gegaan. Ripley is een stoere meid dus gaat mee.
Deel 2 van de reeks pakt het in eerste instantie nogal anders aan; weg is de eenzame bemanning die niet weet wat er te gebeuren staat, en in zijn de mariniers die weten dat er Aliens zijn en wel even hun “ass zullen kicken”. Natuurlijk loopt dat allemaal voor geen meter en voor je het weet zitten we in een vergelijkbare situatie als in deel 1; Kleine groep mensen die zich moeten verdedigen tegen een meedogenloze moordmachine.
Het grote verschil is dat de Alien in dit deel veel explicieter en in grotere getalen in beeld gebracht wordt. Daarnaast ligt de focus in dit deel niet alleen meer op een beklemmende sfeer, maar ook deels op de actie. Gelukkig gaat Cameron niet overboard met de actie waardoor het geen standaard 80’s actiefilm wordt.
Aliens 3
Pfoeh, Ripley wins again, maar stort toch neer op een planeet. Een planeet met zwaar gelovige gevangenen welteverstaan. De Aliens blijken nooit ver weg, en een voor een beginnen gevangenen te verdwijnen (oh, en een hond..).
Dit deel krijgt op IMDB een aanzienlijk lagere score dan de vorige delen, iets dat ik niet helemaal begrijp. Alle drie de delen geven hun eigen draai aan het verhaal van Ripley, waarbij ik het verhaal van 3 een mooi vervolg en einde van de trilogie vind. Er worden wat eindjes aan elkaar geknoopt, de aard van Weyland-Yutani wordt nog eens duidelijk gemaakt, en enkele interessante figuren uit de gevangenis worden goed neergezet.
Daarnaast is het meest belangrijke; de spanning van een Alien in de buurt duidelijk voelbaar gedurende de film. Het enige echte minpunt aan deze film vond ik de waardeloze CGI die op sommige momenten in deze film is gebruikt om de Alien te tonen. Dat zag er niet meer uit, en staat in schril contrast tot de fantastische Alien “poppen” die verder werden gebruikt en er nog steeds goed uit zagen.
Ik heb de drie films binnen 2 dagen gezien en daardoor veel Ripley in een korte tijd gezien. Dat maakte dat ik het einde (ondanks dat het er al even zat aan te komen) best intens vond. Ik vraag mij af hoe dit ervaren werd door mensen die de film voor het eerst tijdens de release in de bios zagen.
Anyway, 3 heerlijke spannende Alien films gezien. Nummer 4 laat ik even liggen omdat ik mij van de laatste keer kan herinneren dat ik hem niet zo boeiend vond (plus, dat is de enige die ik als 14 jarige in de bios zag, en weken lang nachtmerries van heb gehad)
Vanavond Prometheus bekijken!
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:40 schreef Kyubey het volgende:
Die Hard (1988)
Eigenlijk wilden we Cop Out kijken (B-films) maar omdat hij verkeerd was opgenomen gingen we maar Die Hard kijken. En ik heb er geen spijt van: Bruce Willis is ook met haar geweldig, maar Alan Rickman (als Duitser
) steelt de show. Enig minpunt zijn de cliché Duitse slechteriken: op een of andere manier zijn de meesten blond, heten ze allemaal Hans, Fritz, Karl of Heinrich enzovoort. Maar toch, goede film. Yippee kay yee motherfucker!
Cijfer: 8,5/10
Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:32 schreef Kenju het volgende:
Iets te veel mensen vergeten het iMDB-cijfer plus link en (niet standaard) screenshot
En te veel reviews geven alleen een mening aan zonder ook maar enigszins iets te zeggen over de film.
Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.
Maw: laat mensen lekker zelf beslissen hoe ze willen delen welke film ze net gezien hebben.quote:Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.
Zolang het niet alleen maar één woord of een cijfertje, is vind ik het best wat mensen willen doen. Plot is niet altijd nodig, zeker bij overbekende films.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef Kenju het volgende:
[..]
Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.
En in de OP staat dat op zijn minst het imdb-linkje erbij moet staan. Alles copy-pasten is irritant. En het cijfer erbij is natuurlijk interessant, zeker wanneer het veel verschilt.
Helemaal mee eens! Geweldige film!quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
The Perks Of Being A Wallflower (2012)
[ afbeelding ]
Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.
Cijfer: 9,5
He he, eindelijk weer een lovende reactie over deze topfilm.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.
Eens!quote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
Zo worden ze niet meer gemaakt helaas, nuff said.
Een 10? Jij bent gek.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.quote:
Beste shootout in een film ooit.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.
maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
Kutfilm was het. Sowieso die Bourne-serie. Maar deze was echt dramatisch slecht.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef dawg het volgende:
the bourne legacy
wat kan ik me soms ongelooflijk storen aan de user reviews op imdb. een stel schapen die elkaar achterna huppelen.
ik vond deze film een goed vervolg, hoewel het even wennen was aan "de nieuwe bourne", aaron. hij loopt synchroon met the bourne supremacy, daarom begrijp ik de negatieve reacties op deze film niet.
Beste actiefilm ooitquote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
Ben je een vrouw of toevallig homo?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 02:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.
Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
Banlieue 13 - Ultimatum
Opzich vermakelijke en hele lekkere vlotte actie film,
alleen miste ik toch wel een beetje diepgang...
Vooral bij het begin had ik erg van, huh wat gebeurd er...
Pas halferwege de film begon ik verhaal te snappen... en dan word de film gelijk een stuk vetter en ga je ook op inde actie!
Verder prima acteer werk, en heeeeerlijke actie.. maar vanwege de gemiste diepgang en het begin een 6+
Volgens mij miste hij dat ook.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:13 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?
Wacht nu maar op die review.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ben je een vrouw of toevallig homo?
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film, deze film is verre van perfect.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.
maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:29 schreef kilozout het volgende:
Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film
Vind jij.quote:deze film is verre van perfect.
The Perksquote:
Lees je wel?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.
[..]
Vind jij.
Welke film vind jij perfect? En moet iedereen daar dan een 10 aan geven, volgens jou?
Ik heb niks tegen chick flicks, maar ik vond de film ronduit saai. En zo zielig is die "wallflower" ook weer niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |