Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 03:00 schreef Lemans24 het volgende:
Hotaru no haka (1988) - IMDb
(Grave of the Fireflies)
[ afbeelding ]
Zwaarmoedige en indrukwekkende animatiefilm over twee kinderen die de verschrikkingen van de laatste dagen van de tweede wereldoorlog in Japan meemaken. Wat moet ik hier verder over zeggen? Ik vond de film niet zo 'zielig' als dat ik had verwacht, na alles wat ik er al over had gehoord, maar het liet me zeker niet onberoerd. De animatie is bovendien van hoge kwaliteit.
Deze film is gewoon verplicht kijkvoer!
IMDb: 8,4
Ik: 9
Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
Zo heette-ie inderdaad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.
Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
Idd Barefoot Gen. Ontzettend intens.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.
In Grave of the Fireflies wordt niet over atoombommen gesproken.
Is niet van Pixar.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:33 schreef Kyubey het volgende:
Wreck-It-Ralph
Echt een leuke Pixarfilm weer
Wa wa wat?quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is niet van Pixar.
Wel van Disney, niet van Pixar.
Zo positief, waarom dan toch maar een 6?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:45 schreef andreas612 het volgende:
Had vanavond best wel zin in een hersenloze film, heb daarom Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) uitgekozen.
Moet zeggen, was niet teleurgesteldGewoon mooie special effects, lekker domme actie, slecht verhaal, niet al te diep allemaal.. leuke revenge erin. Ook wel leuk dat het die oorlogssetting is. Al met al leuke film om tijdens een brainfart te kijken.
IMDB: 6.0/10
Ik: 6.0/10
Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zo positief, waarom dan toch maar een 6?
Een goede B-film kan ook een hoog cijfer krijgen, toch?
Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:00 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...
6 is toch goed, 't is voldoende.. ben er op school ook altijd blij mee
Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8Bring it on, Deep Blue Sea bijvoorbeeld.
Klopt. Die B-films die ik een 8 geef, zie ik dan ook als popcornfilms die goed on elkaar zitten, maar met een beperking zoals matig acteerwerk of een vergezocht verhaaltje. Het komt ook niet vaak voor dat ik zo'n film zie. Gisteren bijvoorbeeld Open Water 2 absoluut *niet*.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |