abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2013 @ 03:00:43 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122858824
Hotaru no haka (1988) - IMDb
(Grave of the Fireflies)

Zwaarmoedige en indrukwekkende animatiefilm over twee kinderen die de verschrikkingen van de laatste dagen van de tweede wereldoorlog in Japan meemaken. Wat moet ik hier verder over zeggen? Ik vond de film niet zo 'zielig' als dat ik had verwacht, na alles wat ik er al over had gehoord, maar het liet me zeker niet onberoerd. De animatie is bovendien van hoge kwaliteit.
Deze film is gewoon verplicht kijkvoer!
IMDb: 8,4
Ik: 9

Saving Private Ryan (1998) - IMDb

Nog zo'n zwaarmoedige film over de tweede wereldoorlog... Deze tapt echter uit een heel ander vaatje: waar Grave of the Fireflies zich richt op het lijden van onschuldige burgers en heel subtiel blijft, gaat het in Saving Private Ryan over soldaten in het heetst van de strijd en wordt het geweld in alle glorie getoond. Toch is ook dit een erg persoonlijk verhaal en krijgen we maar een klein stukje van de oorlog te zien. Een groepje soldaten landt tijden D-day op het strand van Normandië en krijgt al snel een heel specifieke missie: het redden van Private Ryan.
Goede film, die ik al veel eerder had moeten kijken.
IMDb: 8,6
  donderdag 14 februari 2013 @ 03:17:54 #52
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122858864
The Rum Diary (2011) - IMDb

Film over de omzwervingen van een Amerikaanse freelance journalist in Puerto Rico. Gebaseerd op het boek van Hunter S. Thopsom, bekend van Fear and Loathing in Las Vegas. Beide films hebben Johnny Depp in de hoofdrol, beide films zijn onsamenhangend en barsten van het drugsgebruik. Echter, waar Fear and Loathing bijna alleen maar rust op scènes met hallucinaties, probeert The Rum Diary er ook nog een verhaaltje omheen te breien. Dit is helaas wat minder goed geslaagd, wat jammer is, want er had best potentie in gezeten. Wanneer de film een half uurtje langer had geduurd, zouden de rollen van bijrolacteurs Aaron Eckhart en Amber Heard beter tot hun recht zijn gekomen, en was het verhaal misschien wel boeiend geweest.
IMDb: 6,2
Ik: 6
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 13:24:08 #53
145738 superworm
is erbij
pi_122868398
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 03:00 schreef Lemans24 het volgende:
Hotaru no haka (1988) - IMDb
(Grave of the Fireflies)
[ afbeelding ]

Zwaarmoedige en indrukwekkende animatiefilm over twee kinderen die de verschrikkingen van de laatste dagen van de tweede wereldoorlog in Japan meemaken. Wat moet ik hier verder over zeggen? Ik vond de film niet zo 'zielig' als dat ik had verwacht, na alles wat ik er al over had gehoord, maar het liet me zeker niet onberoerd. De animatie is bovendien van hoge kwaliteit.
Deze film is gewoon verplicht kijkvoer!
IMDb: 8,4
Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 13:26:11 #54
145738 superworm
is erbij
pi_122868475
The Andromeda Strain

VS, 1971. De eerste 'outbreak' film, dat in de decennia sinds '71 een heel genre op zich is geworden. Er is ook een remake uit 2008 maar die is als alle remakes, flink verneukt t.o.v. het origineel.

Besprak ik afgelopen week twee sci-fi-films die aan het lage eind van acceptabele sixties-en-seventies-films zitten, dit keer is dat anders. The Andromeda Strain is de codenaam voor een mysterieuze ziekte die uitbreekt, waarvoor een groep hoofdpersoon-wetenschappers zo snel mogelijk een oplossing moeten bieden.

Zoals veel films in no-time verouderd raken, zo is deze film na veertig jaar nog zo blits als destijds. De decors zijn nog steeds futuristisch, de sfeer nog steeds beklemmend, het verhaal nog steeds geloofwaardig. Goed acteerwerk van minder bekende, maar zeer begaafde acteurs, een feilloos script, heerlijk futuristische technobabble door de hele film heen.

Ik las ooit dat goede sci-fi is wat de naam zegt: fictie gebaseerd op wetenschap. Deze film is dat zeker. In plaats van de bekende moderne hack-n-slash-spacebattle-sprookjes waarin special effects onze hersenfunctie compleet uitblocken, is deze film een nadenkfilm, die je, net als een handvol andere fantastische sci-fi's, nog dagen laat nadenken achteraf.

Zoals gezegd: de hier al 40 jaar actieve regisseur Robert Wise (bekend van o.a. Sound of Music, West Side Story, Star Trek: The Motion Picture en The Day the Earth Stood Still) overtreft zichzelf in dit gekunstelde meesterwerkje – van de eerste flyovers boven het ziekgeraakte 'all American' stadje, tot de allerlaatste fadeout.

Mooie quote: “Dad, something very peculiar has just happened a few minutes ago...” [telefoonverbinding wordt verbroken] “This communication is being monitored. The connection has been broken for reasons of national security. You will be briefed at the appropriate time. Thank you for your cooperation, Mrs. Stone.”

Oordeel: IMDb doet de film af met een 7,2 – mijns inziens toch echt te laag. Ja, er zitten imperfecties in, maar het feit dat je twee uur op het puntje van je stoel blijft zitten bij een film van 42 jaar oud, zegt genoeg over de voortdurende kwaliteit ervan. Al met al een dikke 8 en een aanrader voor alle liefhebbers van sci-fi.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122869062
Warm Bodies (2013)

Zombies houden van mensen, en dan met name van hun hersenen. Maar R (Nicholas Hoult) is anders. In tegenstelling tot de anderen is hij van binnen echter wel levend. De zombies zijn allen slachtoffer geworden van een recente plaag die de overlevenden in een zwaar bewaakte stad hebben gedreven. De zombies lopen rond op een vliegveld, op zoek naar mensenvlees. Ondertussen leven ze ook in angst voor de kwaadaardige Boneys, een nieuwe reeks van geïncarneerde vampieren.

Leuke film maar je moet je niet te veel van in je hoofd halen. Gewoon een film als je niks te doen hebt met een bak chips. Mijn cijfer een 6.

donderdag 14 februari 2013 @ 14:20:47 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122870574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Is dit die tekenfilm waarin ook de bommen van Hiroshima en Nagasaki zitten? Die film greep me echt bij de keel.
Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 14:31:26 #57
145738 superworm
is erbij
pi_122871047
quote:
3s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Denk dat je Hadashi no Gen bedoelt.
Zo heette-ie inderdaad.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122873261
Moon (2009)

'Moon' gaat over astronaut Sam Bell (Sam Rockwell) die al bijna drie jaar in zijn eentje op een maanstation leeft, in dienst van zijn werkgever Lunar Industries. Zijn taak is het beheren van de ontginning van een bepaalde grondstof waaruit energie gehaald kan worden en het versturen van capsules van die grondstof naar aarde.

Aangezien hij helemaal alleen is, leeft hij een zeer eenzaam bestaan. Het enige contact dat hij kan hebben met zijn vrouw en dochtertje is middels videoberichten. Er zou een live feed mogelijk moeten zijn die hij iedere dag probeert, maar die werkt niet.

Zijn enige gezelschap is daarmee Gerty (stem door Kevin Spacey), een A.I./robot die deel uitmaakt van het maanstation. Op een dag krijgt hij tijdens een ruimterit naar de oogstmachine die een reparatie nodig heeft een ongeluk door een moment van onoplettendheid cq. accute gezondheidsproblemen die zowel fysiek als geestelijk zijn. Wanneer hij wakker wordt is hij opeens terug in het maanstation. Als hij weer naar buiten wil gaan om de reparatie af te maken, laat Gerty dat echter niet zomaar toe, en wordt Sam argwanend over wat daar de reden achter is.

Beoordeling
Het is wat lastig om over deze film een oordeel te vellen. Het plot an sich laat zich (door mij iig) namelijk al vrij snel raden. De film verrast daarmee totaal niet. Wat echter volgt, de wisselwerking tussen de alle elementen, characters inclusief Gerty, is toch anders dan wat ik eerder heb gezien en maakt dit m.i. toch een speciale film. Daarmee is het behalve een vermakelijke, ook een interessante film. Sam Rockwell is in deze film feitelijk de enige on-screen acteur en moet dus de film dragen, en dat doet hij met verve.

iMDB: 8.0
Ik: 7,7
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:17:04 #59
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122875138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.
In Grave of the Fireflies wordt niet over atoombommen gesproken.
  Redactie Frontpage donderdag 14 februari 2013 @ 18:07:58 #60
145738 superworm
is erbij
pi_122879743
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat moet Barefoot Gen zijn geweest.
In Grave of the Fireflies wordt niet over atoombommen gesproken.
Idd Barefoot Gen. Ontzettend intens.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_122880266
Killing Them Softly (2012) - IMDb

Deze film krijgt niet de credits die die verdient. Onwijs toffe film.
Twee dope heads die een overval plegen, ja misschien voorspelbaar maar
ik heb me prima vermaakt ermee.
Een beetje zwarte humor is niet misplaatst. En James Gandolfini (Tony Soprano) is een lust voor
het film oog 8-)
Een 7,5 mag het wel hebben
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_122884762

CASANEGRA
Aparte drama/komedie!
De film vertelt het verhaal van 2 vrienden die leven in een plaats waar armoede heerst en proberen daar uit te komen, en de tegenslagen die ze dan meemaken en hoe ze daarmee omgaan...
Heb me prima vermaakt met de film en tis geen film misschien die me nog tijden bij gaat staan maar toch zeker leuk om geizente hebben
7
pi_122897315
Nausicaä of the Valley of the Wind

Over een jonge prinses die een bepaald gevoel voor natuur en insecten heeft en een vallei (dorp/faction) behoedt voor de ondergang. Insecten worden boos door andere facties die de wereld wereld overnemen en proberen de mensheid te vernietigen.

Heb nu al een behoorlijk aantal anime's gezien, met als hoogtepunten Spirited Away en princess Mononoke maar deze viel me behoorlijk tegen. Het verhaal rammelt eigenlijk aan alle kanten, en vooral: er had zoveel meer in gezeten. De verschillende facties worden nauwelijks uitgediept, characters zijn niet zo heel interessant en daarnaast erg stereotype.. Animatie is wel oke, maar niets spectaculairs (maar wel gewoon mooi zoals we gewend zijn van ghibili) dus uiteindelijk was ik best wel teleurgesteld. 6/10

[ Bericht 17% gewijzigd door Eenskijken op 14-02-2013 23:34:33 ]
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:33:58 #64
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_122897804
Wreck-It-Ralph
Echt een leuke PixarDisneyfilm weer, een beetje Toy Story maar dan in een arcade. Ook is het een feest van herkenning met alle gamereferenties (Sonic, Konami, Street Fighter etc). Hoewel het zeker een goede film is miste ik toch iets wat bij Toy Story aanwezig was. Ik weet niet wat, misschien de groeiende vriendschap tussen Woody en Buzz, die hier niet zo goed als in Toy Story werd afgewerkt met Ralph en Vanelope. Leukste personage was dan wel die vrouw met het geweer, al was het alleen maar om haar Kill Bill-achtige achtergrondverhaal.

Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Kyubey op 14-02-2013 23:47:16 ]
Helemaal super.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 februari 2013 @ 23:46:17 #65
862 Arcee
Look closer
pi_122898350
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:33 schreef Kyubey het volgende:
Wreck-It-Ralph
Echt een leuke Pixarfilm weer
Is niet van Pixar. ;)

Wel van Disney, niet van Pixar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:46:44 #66
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_122898371
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Is niet van Pixar. ;)

Wel van Disney, niet van Pixar.
Wa wa wat? :o
Helemaal super.
pi_122900690
Had vanavond best wel zin in een hersenloze film, heb daarom Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) uitgekozen.

Moet zeggen, was niet teleurgesteld :) Gewoon mooie special effects, lekker domme actie, slecht verhaal, niet al te diep allemaal.. leuke revenge erin. Ook wel leuk dat het die oorlogssetting is. Al met al leuke film om tijdens een brainfart te kijken.

IMDB: 6.0/10
Ik: 6.0/10

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2013 00:45:40 ]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:58:03 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122901106
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:45 schreef andreas612 het volgende:
Had vanavond best wel zin in een hersenloze film, heb daarom Abraham Lincoln: Vampire Hunter (2012) uitgekozen.

Moet zeggen, was niet teleurgesteld :) Gewoon mooie special effects, lekker domme actie, slecht verhaal, niet al te diep allemaal.. leuke revenge erin. Ook wel leuk dat het die oorlogssetting is. Al met al leuke film om tijdens een brainfart te kijken.

IMDB: 6.0/10
Ik: 6.0/10
Zo positief, waarom dan toch maar een 6?
Een goede B-film kan ook een hoog cijfer krijgen, toch?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:59:25 #69
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122901155
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:46 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wa wa wat? :o
Ja, toch klopt het. Het is geen Pixar :)
pi_122901194
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:58 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zo positief, waarom dan toch maar een 6?
Een goede B-film kan ook een hoog cijfer krijgen, toch?
Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...
6 is toch goed, 't is voldoende.. ben er op school ook altijd blij mee
  vrijdag 15 februari 2013 @ 01:08:14 #71
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122901434
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 01:00 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Als hersenloze film is het een goede film inderdaad, alleen als film is het niet echt een topper zullen we maar zeggen, maar omdat m'n verstand even een dipje had had ik hier gewoon zin in dus hij beviel wel, maar objectief...
6 is toch goed, 't is voldoende.. ben er op school ook altijd blij mee
Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8 :) Bring it on, Deep Blue Sea bijvoorbeeld.
pi_122901700
oke, ik niet :)
pi_122904701
Upside Down (2012) - IMDb

Het plot is vrij voorspelbaar en flinterdun. Typisch verhaal van een onmogelijke liefde en de strijd van de jongen om toch bij elkaar te komen. De setting (2 aparte werelden met elk hun eigen zwaartekracht die in dezelfde baan rond een zon draaien) is wel leuk bedacht en visueel ziet het er goed uit

Ik: 6.5/10
IMDb: 6,4/10
Get it and Bet it
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:35:36 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122904738
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 01:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik geef aan een B-film waar ik erg van heb genoten, maar waarvan ik weet dat hij filmtechnisch niet zo goed is, vaak gewoon een 8 :) Bring it on, Deep Blue Sea bijvoorbeeld.
Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:25:39 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122913595
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:35 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bij mij is 'ik heb ervan genoten' niet genoeg; dat is van toepassing op de gemiddelde Pathé-film. Maakt de films nog niet tot goede films. Merk in m'n omgeving dat veel mensen 'heb ervan genoten' gelijkstellen aan 'goeie film'. Dat is wel verwarrend voor mensen die met een kritischer blik naar films kijken.
Klopt. Die B-films die ik een 8 geef, zie ik dan ook als popcornfilms die goed on elkaar zitten, maar met een beperking zoals matig acteerwerk of een vergezocht verhaaltje. Het komt ook niet vaak voor dat ik zo'n film zie. Gisteren bijvoorbeeld Open Water 2 absoluut *niet*.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')