quote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:40 schreef Kyubey het volgende:
Die Hard (1988)
Eigenlijk wilden we Cop Out kijken (B-films) maar omdat hij verkeerd was opgenomen gingen we maar Die Hard kijken. En ik heb er geen spijt van: Bruce Willis is ook met haar geweldig, maar Alan Rickman (als Duitser
) steelt de show. Enig minpunt zijn de cliché Duitse slechteriken: op een of andere manier zijn de meesten blond, heten ze allemaal Hans, Fritz, Karl of Heinrich enzovoort. Maar toch, goede film. Yippee kay yee motherfucker!
Cijfer: 8,5/10
Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:32 schreef Kenju het volgende:
Iets te veel mensen vergeten het iMDB-cijfer plus link en (niet standaard) screenshot
En te veel reviews geven alleen een mening aan zonder ook maar enigszins iets te zeggen over de film.
Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.
Maw: laat mensen lekker zelf beslissen hoe ze willen delen welke film ze net gezien hebben.quote:Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.
Zolang het niet alleen maar één woord of een cijfertje, is vind ik het best wat mensen willen doen. Plot is niet altijd nodig, zeker bij overbekende films.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef Kenju het volgende:
[..]
Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.
En in de OP staat dat op zijn minst het imdb-linkje erbij moet staan. Alles copy-pasten is irritant. En het cijfer erbij is natuurlijk interessant, zeker wanneer het veel verschilt.
Helemaal mee eens! Geweldige film!quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
The Perks Of Being A Wallflower (2012)
[ afbeelding ]
Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.
Cijfer: 9,5
He he, eindelijk weer een lovende reactie over deze topfilm.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.
Eens!quote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
Zo worden ze niet meer gemaakt helaas, nuff said.
Een 10? Jij bent gek.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.quote:
Beste shootout in een film ooit.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.
maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
Kutfilm was het. Sowieso die Bourne-serie. Maar deze was echt dramatisch slecht.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef dawg het volgende:
the bourne legacy
wat kan ik me soms ongelooflijk storen aan de user reviews op imdb. een stel schapen die elkaar achterna huppelen.
ik vond deze film een goed vervolg, hoewel het even wennen was aan "de nieuwe bourne", aaron. hij loopt synchroon met the bourne supremacy, daarom begrijp ik de negatieve reacties op deze film niet.
Beste actiefilm ooitquote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
Ben je een vrouw of toevallig homo?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 02:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.
Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
Banlieue 13 - Ultimatum
Opzich vermakelijke en hele lekkere vlotte actie film,
alleen miste ik toch wel een beetje diepgang...
Vooral bij het begin had ik erg van, huh wat gebeurd er...
Pas halferwege de film begon ik verhaal te snappen... en dan word de film gelijk een stuk vetter en ga je ook op inde actie!
Verder prima acteer werk, en heeeeerlijke actie.. maar vanwege de gemiste diepgang en het begin een 6+
Volgens mij miste hij dat ook.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:13 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?
Wacht nu maar op die review.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 04:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ben je een vrouw of toevallig homo?
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film, deze film is verre van perfect.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.
maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:29 schreef kilozout het volgende:
Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film
Vind jij.quote:deze film is verre van perfect.
The Perksquote:
Lees je wel?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.
[..]
Vind jij.
Welke film vind jij perfect? En moet iedereen daar dan een 10 aan geven, volgens jou?
Ik heb niks tegen chick flicks, maar ik vond de film ronduit saai. En zo zielig is die "wallflower" ook weer niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, mee eens... Snap ook niet waarom mensen hem zo goed vonden. Misschien omdat ze zichzelf terugzien ofzo?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:24 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen chick flicks, maar ik vond de film ronduit saai. En zo zielig is die "wallflower" ook weer niet.
6.5
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:24 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen chick flicks, maar ik vond de film ronduit saai. En zo zielig is die "wallflower" ook weer niet.
6.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt omdat er emoties in voorkomen dan is het voor sommigen hier al meteen een film voor het vrouwelijk geslacht. Net als dat er liefde in een serie voorkomt, het meteen een soap is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:05 schreef Mike het volgende:
Sowieso is het geen chick flick maar een coming of age film, da's heel wat anders. (Een chick flick is een film verteld vanuit een vrouwelijk perspectief. Sowieso is een film niet meteen een vrouwenfilm als er niet geschoten wordt.) Ik snap niet goed hoe je de film saai kon vinden, maar het zal eraan liggen of je je een beetje in de karakters kunt inleven, dus dat verschilt per persoon.
Als je op IMDB kijkt dan zie je dat de ruim 31.000 mannen die op de film hebben gestemd 'm ook een 8.0 geven, dus het is zeker niet per se een vrouwenfilm.
Omdat, zoals Mike al zegt, die mensen zich kunnen inleven in de karakters. Daar hoef je niet meteen jezelf voor in terug te herkennen. Dat is een denkfout die ik vaker in dit topic zie.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:46 schreef resque het volgende:
[..]
Klopt, mee eens... Snap ook niet waarom mensen hem zo goed vonden. Misschien omdat ze zichzelf terugzien ofzo?
Mannen zijn koud, analytisch en zelfredzaamquote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Komt omdat er emoties in voorkomen dan is het voor sommigen hier al meteen een film voor het vrouwelijk geslacht. Net als dat er liefde in een serie voorkomt, het meteen een soap is.
Is niet persee een denkfout, meer een optie wat het zou kunnen zijn lijkt mequote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Omdat, zoals Mike al zegt, die mensen zich kunnen inleven in de karakters. Daar hoef je niet meteen jezelf voor in terug te herkennen. Dat is een denkfout die ik vaker in dit topic zie.
Top! Ik was em alweer vergeten dat ie uitkwam. Alleen al vanwege de cast wil ik deze film nog zien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:07 schreef planethugo het volgende:
Seven Psychopats
[ afbeelding ]
Vermakelijke komische misdaadfilm over een inspiratieloze schrijver die in een situatie terecht komt door zijn vriend die de hond van maffiabaas gestolen heeft. Van de maker van In Bruges en in die stijl kan je de film ook zien. Weinig op aan te merken, heerlijke cast (Walken is zelfs als hij niet in topvorm is een geweldige acteur) vlot verhaal en nergens saai. Toch had er op de een of andere manier iets meer met de 'psychopats' gedaan kunnen worden maar daarom is het ook niet dé film van het jaar maar gewoon een prima filmpje.
8.1
The Town?quote:Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)
10/10
Ook gezien, ik vond 'm minder tof. Niet slecht ofzo, maar het verhaal was wel erg rommelig naar mijn smaak.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:07 schreef planethugo het volgende:
Seven Psychopats
[ afbeelding ]
Vermakelijke komische misdaadfilm over een inspiratieloze schrijver die in een situatie terecht komt door zijn vriend die de hond van maffiabaas gestolen heeft. Van de maker van In Bruges en in die stijl kan je de film ook zien. Weinig op aan te merken, heerlijke cast (Walken is zelfs als hij niet in topvorm is een geweldige acteur) vlot verhaal en nergens saai. Toch had er op de een of andere manier iets meer met de 'psychopats' gedaan kunnen worden maar daarom is het ook niet dé film van het jaar maar gewoon een prima filmpje.
8.1
The Town haalt het echt niet bij Heatquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:35 schreef speknek het volgende:
[..]
The Town?
Vond ik zelf eerlijk gezegd een betere film dan Heat; alhoewel het wel tien jaar geleden is dat ik die film voor het laatst gezien heb, herinner ik me in ieder geval dat hij veel te lang voortkabbelde.
Niet eens in de buurt idd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
The Town haalt het echt niet bij Heat
Wat vond je precies rommelig aan 't verhaal dan?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:36 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ook gezien, ik vond 'm minder tof. Niet slecht ofzo, maar het verhaal was wel erg rommelig naar mijn smaak.
Jammer, had gehoopt op weer een oldskool die hard movie (quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:36 schreef Jovatov het volgende:
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb
In dit vijfde deel van Die Hard gaat John McClane naar Rusland voor z'n zoon die blijkbaar in problemen zit. Daar aangekomen blijkt z'n zoon bij de CIA te zitten en John gaat z'n zoon maar helpen om alles op orde te stellen.
Ik wilde deze film erg graag leuk vinden, net als dat ik deel vier gewoon nog erg leuk vond. Maar het mocht echt niet zijn. Het eerste kwartier van de film is tenenkrommend. Nietszeggende scènes met nietszeggende dialogen. En als de actie eenmaal begint, maakt dat ook weinig goed. Er zit duidelijk wat geld in, maar het gaat verder nergens over. John McClane's oneliners falen ook (bijna) allemaal.
De relatie tussen McClane en z'n zoon is bar mager uitgewerkt, met als tenenkrommende hoogtepunt een soapy scène waar zoonlief net om de hoek kan horen wat vader over z'n opgroeien zegt.
Helaas, ik had het graag gewild, maar deze inspiratie- en inhoudsloze film had van mij echt niet gehoeven.
IMDb: 5.9
Ik: 5.5
ik vond het wel een leuke film. Eerst niks aan het handje en later komt alles een beetje aan het licht. Tis niet dat ie me geraakt heeft - de film. Vond m gewoon leuk wegkijken. Leuk thema enzo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:38 schreef JDx het volgende:
[..]
The Perks
Ook gezien, vind de laatste tijd dat ze wel makkelijk doen hoor, ja wat drama, wat emo shit, wat child abuse en depressies en het moet maar een goede film zijn?
En ja, WTF bezielt vrouwen om hun haar kort te knippen
Gewone 7.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vond het wel een leuke film. Eerst niks aan het handje en later komt alles een beetje aan het licht. Tis niet dat ie me geraakt heeft - de film. Vond m gewoon leuk wegkijken. Leuk thema enzo.
En dat van dat kort haar bij vrouwen - het zit de meeste fokkers wel erg diep dat er vrouwen zijn die geen lang haar hebben. Elke dag wordt er wel geklaagd in alle hoeken en gaten van dit forum
Kun je het die jongetjes kwalijk nemen dat ze zo wereldvreemd zijn?quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik vond het wel een leuke film. Eerst niks aan het handje en later komt alles een beetje aan het licht. Tis niet dat ie me geraakt heeft - de film. Vond m gewoon leuk wegkijken. Leuk thema enzo.
En dat van dat kort haar bij vrouwen - het zit de meeste fokkers wel erg diep dat er vrouwen zijn die geen lang haar hebben. Elke dag wordt er wel geklaagd in alle hoeken en gaten van dit forum
Ik ben een man en vind het goed staan bij Emma Watson. Er is een groot verschil tussen de Mia Farrows van deze wereld en de "ik ben prettig gestoord"- huishoudbeursvrouwenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Het leuke is dat vrouwen onderling zeggen: ahhh staat je goeddd... en mannen altijd denken, WTF je bent toch geen kerel?
Ook gezien en ik wilde samen met mijn vriendin na the Perks of Being a Wallflower even gewoon een luchtige film kijken (gezocht op romantische film en die met het hoogste cijfer gepakt).quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:09 schreef Roces18 het volgende:
Silver Linings Playbook
[ afbeelding ]
Bradley Cooper is Patt die net uit het gesticht komt omdat hij de man bijna dood sloeg die met zijn vrouw vreemd ging. Eenmaal thuisgekomen komt hij Jennifer Lawrence tegen die ook aan de medicijnen zat dankzij het overlijden van haar man. Dankzij de kwaliteiten van de acteurs balanceert de film goed tussen drama, komedie en agressie. Maar toch blijft het een hollywood film met de daarbij behorende regeltjes die ik niet ga verklappen. Een 8.1 op imdb is overdreven net zoals de vele potentiële oscars die het in de wacht wist te slepen maar ik zou het meer houden op een 7.6~.
Top acteurs die zeker nog veel te bieden hebben voor de toekomst. Maar voor een betere film over 2 instabiele mensen raad ik je aan om 500 days of summer te bekijken.
The Town is een meer dan prima film, maar Heat is toch wel een paar stappen hoger hoor. Eigenlijk in ieder opzicht. Veel beter uitgedacht verhaal, veel betere acteurs, spectaculairder, origineler. En dat voor een film die toch 15 jaar ouder is.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:35 schreef speknek het volgende:
[..]
The Town?
Vond ik zelf eerlijk gezegd een betere film dan Heat; alhoewel het wel tien jaar geleden is dat ik die film voor het laatst gezien heb, herinner ik me in ieder geval dat hij veel te lang voortkabbelde.
Die shootout scene.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:13 schreef planethugo het volgende:
Door deze discussie krijg ik zin om Heat weer eens op te zetten. Heerlijke film. Weet wel (van vrienden) dat vooral liefhebbers van actiefilms hem wat tegen vinden vallen omdat er niet zoveel actie in voorkomt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. kopieerden, kon ik ze niet meer serieus nemen.
Conclusie: Ik heb me vermaakt, maar meer dan dat werd het niet.
Cijfer: 6,5
IMDB: 7,8
[ Bericht 6% gewijzigd door Kyubey op 23-02-2013 02:07:45 ]Helemaal super.
Je plaatje doet het niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is. Het is echt waar, kijk maar in je omgeving. Als je net zoals ik een grote mond met een klein hartje hebt, is dit wel een film waardoor je geraakt wordt. Erg mooi.Graag op anoniem
Leuk manquote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:06 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga nu Seven psychopaths kijken! Ben benieuwd, want In Bruges is een van mijn favoriete films en het verhaal klinkt weer lekker maf.
in bruges was veel leukerquote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:06 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga nu Seven psychopaths kijken! Ben benieuwd, want In Bruges is een van mijn favoriete films en het verhaal klinkt weer lekker maf.
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:19 schreef Mainport het volgende:
The perks of being a wallflower
[ afbeelding ]
In het begin was ik zwaar sceptisch: weer een introvert jongetje dat niet in staat is zelf vriendjes te maken. Want daar kan de wereld zich zo lekker mee identificeren, zo is het wel. Gelukkig ontstijgt de film dat niveau al heel snel, en weet het geleidelijk de juiste snaren te raken. En zo blijkt maar weer dat de beste chickmagnet eenMooi gesproken, en met zo weinig woorden nog wel. Niets dan lof voor je post.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is. Het is echt waar, kijk maar in je omgeving. Als je net zoals ik een grote mond met een klein hartje hebt, is dit wel een film waardoor je geraakt wordt. Erg mooi.
Deze Hitchcock heb ik meteen op m'n watchlist gezet. Maar je hebt Dial M for Murder dus nog niet gezien? Die kan ik je echt aanraden als je graag zijn films ziet.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 03:05 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
The Lady Vanishes (1938) - IMDb
Een jonge vrouw reist per trein van Centraal Europa naar Londen. Al snel verdwijnt een oude vrouw, die ze kort daarvoor heeft leren kennen, en barst een zoektocht los.
Deze films was zijn tijd ver vooruit en combineert actie, spanning en komedie op een briljante manier. Dat de komedie niet flauw was, verbaasde me enigszins, aangezien ik bij komedie uit de jaren '30 al snel aan de slapstick van Chaplin moet denken. En dat soort humor zou niet bij Hitchcock passen.
De film is gewoon erg vermakelijk, ondanks, of eigenlijk dankzij, dat je anderhalf uur in een trein zit met al die personages. De beste Hitchcock die ik tot nu gezien heb (de andere die ik gezien heb zijn Psycho, Rope en Rebecca).
IMDb: 8,0
Ik: 9
[ afbeelding ]
El secreto de sus ojos (2009) - IMDb
Deze Argentijnse film was vrijdagavond op tv. Hij stond al jaren op m'n to-see lijstje en ik verwachtte er nogal wat van. Hij is me zeker niet tegengevallen: ik werd van begin tot eind geboeid door het verhaal van de gepensioneerde gerechtelijk onderzoeker Benjamin Espósito. De personages zijn goed uitgewerkt, interessant en passen prima binnen het verhaal. Omdat dat verhaal een mengeling van het heden en van een (opgeschreven) verleden is, vertoont het af en toe magisch-realistische trekjes, wat het uitermate boeiend maakt. Jammer was wel dat het Argentijns-Spaans zo moeilijk te verstaan is voor mij, waardoor ik toch meestal de ondertiteling nodig had, maar dat heeft natuurlijk niets met de film te maken.
IMDb: 8,2
Ik: 9
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |