abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 februari 2013 @ 23:42:03 #101
862 Arcee
Look closer
pi_122971968
"Sprechen Sie talk?" _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_122972027
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:40 schreef Kyubey het volgende:
Die Hard (1988)
Eigenlijk wilden we Cop Out kijken (B-films _O_ ) maar omdat hij verkeerd was opgenomen gingen we maar Die Hard kijken. En ik heb er geen spijt van: Bruce Willis is ook met haar geweldig, maar Alan Rickman (als Duitser :') ) steelt de show. Enig minpunt zijn de cliché Duitse slechteriken: op een of andere manier zijn de meesten blond, heten ze allemaal Hans, Fritz, Karl of Heinrich enzovoort. Maar toch, goede film. Yippee kay yee motherfucker!

Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 16 februari 2013 @ 23:47:31 #103
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_122972168
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:43 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Spoilers :N
Helemaal super.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 23:50:32 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122972620
Nou, omdat hij toch op de lijst stond en Cheiron de eerste drie voor zijn rekening nam:

Alien 4; Resurrection

Ripley is terug als cloon en de Aliens met haar. Blijkbaar wordt je van sterven en terugkomen nóg stoerder en de sfeer zit er goed in. De standaard elementen van vluchten en lange gangen zijn weer van de partij. Verder nog een paar leuke one-liners of één tweetjes zoals:
I thought you were dead.
- Yeah, I get that a lot

en
I'm not the mechanic here, Ironsides! I mostly just hurt people!

Met een rol van één van mijn favoriete acteurs, Brad Dourif.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122973427
Net Killing them softly gezien. Trage film maar goede conversaties en acteurs. Je moet er wel ff aan wennen, ik dacht even een grotendeels ongecompliceerde actiefilm te gaan zien :). Zonder de bekende acteurs was het geen voldoende geweest.

IMDB: 6.5
Danos: 6.5
Even a broken clock is right twice a day.
pi_122974993
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 23:47 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Spoilers :N
[ afbeelding ]
Moet je zien wat je gewoon op internet kan kopen:
pi_122981202

gisteravond en vrijdagavond een die hard marathon gehouden

Die hard 1 + Die hard 2

tja, geweldige films... kan er niks anders over zeggen spannend en lekkere actie...
blijven toppers die nooit gaan vervelen
dikke 8.5

die hard 3
heel gaaf, maar net wat minder dan deel 1+2
daaroom een 7.5

Die hard 4
leuke actie film, maar haalt het niet bij deel 1,2,3 maar toch zeker leuk om te zien
een 7
  zondag 17 februari 2013 @ 12:39:10 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122981733
Zero Dark Thirty
Na alle lovende kritieken en dingen die ik er over had gehoord waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Die werden helaas maar gedeeltelijk ingelost. Het geheel viel me ietwat tegen.
Dat komt vooral door het eerste deel van de film (het eerst uur/1,5 uur), dat ik erg fragmentarisch vond overkomen. Het hing een beetje als los zand aan elkaar en het ging te snel. Er wordt met namen gegooid dat het een lieve lust is waardoor je toch goed de aandacht erbij moet houden. Dat lukt niet altijd even goed, soms raak je de draad kwijt als het gaat om de verdachte terroristen. Boal en Bigelow verwachten dan ook van hun publiek dat die redelijk in de materie zijn ingewijd.

Het is een opluchting wanneer in het laatste uur het tempo omlaag gaat en de operatie Geronimo begint. Dat is het beste deel van de film. Door de manier waarop het gefilmd is lijkt het net alsof je als kijker ook onderdeel uitmaakt van het team. Dit is dan ook erg spannend.

Grootste pluspunt is natuurlijk (opnieuw)Jessica Chastain. Ze laat hier andermaal zien een geweldig actrice te zijn. Het niveau van haar acteren ontstijgt dat van het script. De ontwikkeling van haar personage van onzekere tot vastberaden, harde agente zonder mededogen zet ze heel sterk neer. Een geniale rol die een beter script en betere film had verdiend.

Bigelow brengt de jacht op Bin Laden in een ruim 2,5 uur durende film op het scherm. Toch krijg je het gevoel dat er stukken zijn uitgelaten of langer hadden kunnen/moeten zijn om de film als geheel te dienen.
Er was heel veel te doen rondom de release van Bigelow`s nieuwe film maar uiteindelijk viel het wat tegen en had ik er meer van verwacht.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zondag 17 februari 2013 @ 12:51:36 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_122982100
Blackmail (1929)
Vroeg filmpje van Hitchcock. Het heeft een redelijk standaard maar wel okee plotje: de heldin van het verhaal vermoordt haar belaagster en wordt gechanteerd. Af en toe vond ik het wel wat onnodig traag in het verloop van scenes. Dat moet dan voor spanning zorgen, maar vond het eigenlijk irritant. Dat soort dingen ben ik niet gewend van Hitchcock, hij hanteert meestal een razend tempo in zijn films. Cijfer: 6,5

The Last Emperor (1987)
Erg lange biopic over de laatste keizer van China. Ondanks de lengte van 3,5 uur (ik keek de Director's Cut) vond ik het een heel onderhoudend stukje geschiedenis over Pu Yi. De film schakelt telkens heen en weer tussen de tijd: een gedeelte wat zich net na WOII afspeelt en een gedeelte dat zijn levensloop volgt. Zo word je benieuwd waarom hij met de Japanners samenwerkte in WOII. Hierdoor wordt ie namelijk gevangen gehouden. Op 3-jarige leeftijd werd ie al gekroond tot keizer en wordt in de Verboden Stad gehouden en moet daar de dienst uitmaken. Echt veel te zeggen heeft ie uiteindelijk niet, want de wereld buiten de Verboden Stad verandert in een razend tempo.

Later wordt getoond hoe het zover heeft kunnen komen dat Pu Yi uiteindelijk in de gevangenis terecht komt. Het is niet helemaal fraai hoe dat loopt, maar de sympathie, het begrip van de kijker (of in ieder geval van mij) kreeg ie vreemd genoeg wel. Film ziet er verder best mooi uit en biedt ook nog een aardige rol voor Peter O'Toole. Wel jammer dat het acteerwerk van sommige anderen nogal houterig overkomt. Cijfer: 7

The Lodger: A Story of the London Fog (1927)
Het is niet te missen, de hand van Alfred Hitchcock is in deze vroege stomme film al op te merken. The Lodger is een heel behoorlijke thriller geworden met heel behoorlijk acteerwerk. Ivor Novello, de beste van de cast, speelt een vreemdeling die onderdak zoekt bij een gezin. Hij komt een beetje zonderling en verdacht over. De dochter van het gezin voelt zich desalniettemin wel aangetrokken tot hem. Ondertussen wordt The Lodger gezien als verdachte van een reeks moorden. Gedurende de film wordt het alsmaar spannender en benauwder voor de hoofdpersoon. Het slot mag er uiteindelijk wel zijn en kan ook wel Hitchcockiaans genoemd worden. Hiermee verklap hopelijk ik niet teveel. Het is nog niet overal perfect, maar vond dit wel een prima film van de Master of Suspense. Cijfer: 7,5

Gigi (1958)
De dames en heren van de Academy zijn soms echt niet goed wijs geweest. Maar liefst 9 oscars (waaronder die van beste film) scoorde deze film. Wat een bullshit! Deze kostuumdrama-musical is nogal wanstaltig en vooral vervelend. Het plot betreedt, zoals zo vaak bij dit genre, de al gebaande paden. Daarvan verwachtte ik dan ook niks, maar muzikaal stelt dit ook al zo weinig voor. Ik vind de nummers vooral erg lelijk gezongen en weinig memorabel. Echt een stinkfilm is dit :r. Cijfer: 4

Dredd (2012)
Echt jammer hoor. Mega City One en dat enorme flatgebouw zagen er vet uit, alleen het verhaal erom heen is zo belabberd en straightforward. De helden van het verhaal waren ook absoluut niet likeable. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 februari 2013 @ 17:32:31 #111
300718 Kenju
Say It!!??
pi_122995820
Iets te veel mensen vergeten het iMDB-cijfer plus link en (niet standaard) screenshot :N
En te veel reviews geven alleen een mening aan zonder ook maar enigszins iets te zeggen over de film.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 17 februari 2013 @ 17:48:31 #112
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122996609
quote:
13s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:32 schreef Kenju het volgende:
Iets te veel mensen vergeten het iMDB-cijfer plus link en (niet standaard) screenshot :N
En te veel reviews geven alleen een mening aan zonder ook maar enigszins iets te zeggen over de film.
Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.
  zondag 17 februari 2013 @ 17:51:53 #113
300718 Kenju
Say It!!??
pi_122996789
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Niet iedereen hoeft volgens precies hetzelfde format te reviewen.
Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.

En in de OP staat dat op zijn minst het imdb-linkje erbij moet staan. Alles copy-pasten is irritant. En het cijfer erbij is natuurlijk interessant, zeker wanneer het veel verschilt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 17 februari 2013 @ 17:57:21 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122997056
Misschien die OP nog eens goed lezen. Net name de laatste regel:

quote:
Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.
Maw: laat mensen lekker zelf beslissen hoe ze willen delen welke film ze net gezien hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 februari 2013 @ 18:00:45 #115
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122997236
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:51 schreef Kenju het volgende:

[..]

Klopt, maar wel reviewen. Een zinnetje met je eigen mening is geen review, toch? Sowieso heb je weinig aan een mening wanneer er niet aangegeven wordt waarover die mening gaat. Dat kan best zonder het plot weg te geven.

En in de OP staat dat op zijn minst het imdb-linkje erbij moet staan. Alles copy-pasten is irritant. En het cijfer erbij is natuurlijk interessant, zeker wanneer het veel verschilt.
Zolang het niet alleen maar één woord of een cijfertje, is vind ik het best wat mensen willen doen. Plot is niet altijd nodig, zeker bij overbekende films.
pi_122997494
The Rocker (2008)

The Rocker vertelt het verhaal over een mislukte drummer. Robert "Fish" Fisherman is een gepassioneerde drummer die in de jaren tachtig in de band "Vesuvius" heeft gespeeld en kort daarna eruit is getrapt. Twintig jaar later nadat zijn rock-fantasieën zijn verwoest, komt zijn neef hem vertellen dat zijn schoolband A.D.D. een nieuwe drummer zoekt. Hij stemt in en wordt de nieuwste bandlid, maar probeert zijn beste beentje voor te zetten zodat hij niet weer met zijn neus in de boter valt.

Toch wel leuk film, had een slap verhaaltje verwacht maar toch wat aardige lach situaties. Mijn cijfer een 7.

[ Bericht 9% gewijzigd door davo1979 op 17-02-2013 20:41:15 ]
  zondag 17 februari 2013 @ 19:39:21 #117
383398 Kyubey
pi_123001385
The Perks Of Being A Wallflower (2012)

Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.

Cijfer: 9,5
Helemaal super.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:01:53 #118
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_123002579
A Woman Under the Influence (1974, John Cassavetes)

Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat dit pas mijn eerste John Cassavates is. Veelal gelauwerd als zijn beste werk, doet dit naar meer smaken. A Woman Under the Influence is een film die vele emoties kent en deze feilloos weer weet te geven. Toch wordt dit overheerst door een gevoel van lieflijkheid, een soort melancholische en bovenal meelevende vorm van liefde voor de zieke Mabel Longhetti. Een fantastische rol van Gena Rowlands, doorgaans benoemd als één van de beste vrouwelijke rollen ooit. Geheel terecht, want ze tilt de film met haar innemende vertolking naar een hoger niveau. Peter Falk doet in zijn rol als haar man Nick weinig voor haar onder, maar toch kan er maar één de absolute ster zijn. En dat is Rowlands.

De regie van Cassavetes is al net zo sterk. De film speelt zich bijna volledig af in het huis van de familie Longhetti en de scènes hebben een lange speelduur. Door de camera bovenop de familie te richten en met de instabiele cameravoering zit je als kijker middenin een huwelijkscrisis en voelen de tweeënhalve uur totaal niet aan als tweeënhalf uur. Je wordt vrijwel letterlijk in de film gezogen en moet afwisselend met afschuwen en sympathie aanschouwen hoe de relatie tussen Mabel en Nick zich ontwikkelt. For better or worse. En dat is het knappe van de film: het voelt de hele tijd herkenbaar, van begin tot eind, en je compassie voor Nick en vooral Mabel kun je niet uitschakelen. Sterke film, die stevig inspeelt op je gevoelens en die je na afloop nog een tijdje vasthoudt.
pi_123013980

DE MARATHON

Opzichgeen slechte film, en heb me er opzich prima mee vermaakt maar ik ben toch enigzins teleurgesteld.. ik ging hem namelijk met redelijk hoge verwachtingen kijken had veel positieve reviews gelezen als beste en leukste NL film van het jaar maar dat vond ik hem helaas niet...
Opzich vermaakt de film van het begin tot het eind en verveelt nergens, maar het word ook nergens SUPERgrappig ofzo... heb hooguit een paar keer kunnen glimlachen en niet meer....
Dus ik vind het een 'gemiddelde'' film, leuk om te zienvoor een avondje maar meer niet
kleine 7
pi_123016749
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:39 schreef Kyubey het volgende:
[ afbeelding ]
Hoewel het plot (highschoolverhaal, buitenbeentje, etc) niet zo heel bijzonder lijkt, is dit een van de beste films die ik de afgelopen tijd gezien heb. Normaal houd ik afstand van de acteurs, en moet ik lachen bij ''emotionele'' scenes. Maar niet bij deze film. Alle emoties, vriendschappen en scenes voelden echt aan. Ik voelde mee met de personages, werd betrokken bij het verhaal, en moest huilen. Geweldig, briljant en vooral mooie muziek. Enig minpuntje: Emma Watson, laat je haar groeien.

Helemaal mee eens! Geweldige film!
pi_123017155
quote:
[ afbeelding ]

He he, eindelijk weer een lovende reactie over deze topfilm. O+
  maandag 18 februari 2013 @ 01:22:01 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_123018458
Caos calmo (2008) - IMDb
Afgelopen vrijdagnacht uitgezonden op Nederlandse TV.

Kalme chaos is wat Pietro Paladini in zijn hart voelt sinds de plotselinge dood van zijn vrouw. Eens was hij een succesvolle directeur, gelukkig getrouwd en vader van een 10-jarige dochter Claudia. Op een dag, nadat hij samen met zijn broer twee vrouwen van verdrinking heeft gered, komt hij thuis en vindt zijn eigen vrouw dood. Vanaf dat moment verandert zijn leven rigoureus. Pietro besluit dag op dag bij de school van zijn dochtertje te wachten en begint in zijn eigen wereldje te leven. Zijn baas, collega's, vrienden en familie komen allemaal langs om hem te steunen, maar geen van allen lijkt zijn kalmte te begrijpen. Ze beginnen hun eigen pijn en moeilijkheden aan hem te vertellen. Langzaam ziet Pietro de wereld met een nieuwe blik, maar het is de liefde voor zijn dochter waardoor hij uiteindelijk ook weer van het leven gaat houden.

Hele mooie rol van Nanni Moretti.

IMBd: 6,8
Ik: 7,8
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 februari 2013 @ 01:42:18 #123
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_123018902
Wreck-It Ralph (2012) - IMDb

Zat al een tijd uit te kijken naar deze film, voornamelijk na de trailer.

Het verhaal gaat over Wreck-it-Ralph, een 'bad guy' in een oude game in een video arcade die er genoeg van heeft om altijd maar de bad guy te zijn.
Na sluitingstijd van de arcade kunnen de video characters onderling met andere games characters omgaan.

Verder zal ik niets vertellen want spoilers.

Met deze settings hebben de makers enorme mogelijkheden, en dat kun je ook wel zien al denk ik dat er meer in had kunnen gezeten.
De characters zijn goed en leuk, vooral het kleine meisje heeft een geweldig karakter.

Over het algemeen een prima feelgood familiefilm, en ik hoop dat er een sequel komt want met deze setting kunnen ze nog veel meer mee.

Ik sluit me aan bij IMDB, ik geef het ook een 8.0
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 18 februari 2013 @ 10:47:21 #124
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_123023202
En kongelig affære (2012) - IMDb (A Royal Affair)
Dit Deense kostuumdrama kan met gemak de concurrentie met die uit grotere landen. De productiewaarden (decors, kostuums e.d.) zijn allemaal dik in orde. De film speelt zich af eind 18e eeuw, als de koningin een geheime affaire heeft met de lijfarts van de koning. Maar dat is niet alles, want samen gebruiken ze de imbeciele koning om hun progressieve agenda door te voeren. Daarmee heeft het plot zowel liefdesperikelen als politieke intriges; alles wat een goede kostuumdrama nodig heeft.
De film is zeer goed geregisseerd en bevat vele mooie shots.
Het acteerwerk is voortreffelijk, natuurlijk van Mads Mikkelsen als lijfarts, maar ook van Alicia Vikander als de koningin en vooral van Mikkel Boe Følsgaard, die de koning heel goed laat afwisselen tussen razende slechterik en onbeholpen slachtoffer.
De film duurt met meer dan 2 uur alleen iets te lang en zakt in het midden wat in.
cijfer: 8
  † In Memoriam † maandag 18 februari 2013 @ 18:00:57 #125
88815 The_Emotion
98.3
pi_123038278
Hachi: A dog's Tale

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal over hoe sterk de band tussen mens en hond kan zijn.
Parker vindt op een avond een puppy bij het station en neemt hem mee naar huis.
Zijn vrouw is er en in eerste instantie niet blij mee.
Parker en Hachi krijgen een stevige band met elkaar en de film laat zien hoe trouw Hachi aan zijn baasje blijft.

Wat vond ik ervan?
Een schitterende en meeslepende film, vertederend om te zien hoe innig de band tussen baasje en hond kan zijn.
Fernando werd er emotioneel van, maar dat zal ook vast komen omdat mijn eigen trouwe viervoeter onlangs is overleden.

IMDB - 8.1
Ik - 9
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_123038454
the bourne legacy

wat kan ik me soms ongelooflijk storen aan de user reviews op imdb. een stel schapen die elkaar achterna huppelen. :{

ik vond deze film een goed vervolg, hoewel het even wennen was aan "de nieuwe bourne", aaron. hij loopt synchroon met the bourne supremacy, daarom begrijp ik de negatieve reacties op deze film niet.
pi_123039032
Paranormal Activity 1-4

goeie films, soms scary maar dat deerde me niet

4 sterren
Werewolf
  maandag 18 februari 2013 @ 19:38:02 #128
383398 Kyubey
pi_123042118
Chronicle (2012) - IMDb

Verhaal: 3 vrienden krijgen na afdaling in een grot opeens telekinetische krachten. Ze maken er wel lol mee en hebben de tijd van hun leven, maar dan worden ze gek omdat de krachten veel te groot voor hen zijn en verliezen ze controle. Ohja: alles is gefilmd met camera's van henzelf/camera van vriendin/bewakingscamera's, dus verwacht trillend beeld.

Beoordeling: In het begin was alles nog goed enzo, maar met een persoon die steeds gemept wordt door zijn vader kun je verwachten dat het misloopt. Je ziet dat het zeer geleidelijk gaat, maar het is een beetje ongeloofwaardig dat er zoveel mensen alles filmen en voor de lol met een camera in de club gaan staan? En dan ook nog al het beeldmateriaal van hun superkrachten niet veilig bewaren. Op het eind wordt alles wtf, dat vond ik wel jammer. Al met al heb ik me prima vermaakt, maar er had denk ik meer ingezeten.

Cijfer: 7,5
Helemaal super.
pi_123042215

Banlieue 13 - Ultimatum
Opzich vermakelijke en hele lekkere vlotte actie film,
alleen miste ik toch wel een beetje diepgang...
Vooral bij het begin had ik erg van, huh wat gebeurd er...
Pas halferwege de film begon ik verhaal te snappen... en dan word de film gelijk een stuk vetter en ga je ook op inde actie!
Verder prima acteer werk, en heeeeerlijke actie.. maar vanwege de gemiste diepgang en het begin een 6+
pi_123046162
Heat (1995)

10/10

Zo worden ze niet meer gemaakt helaas, nuff said.
There are only 151 Pokémon.
  maandag 18 februari 2013 @ 23:04:18 #131
383398 Kyubey
pi_123054130
Prelude to a Kiss (1992)

Nou, mijn avond is verspild :') wat een kutfilm. Een pasgetrouwde vrouw zoent een oude man op haar bruiloft en ze wisselen van lichaam ofzo? En die echtgenoot weet niet waarom zijn vrouw zo raar doet, dus dan gaat hij helemaal doordraaien. Oh en een platonische relatie starten met de 60+er die nu zijn vrouw is.
Het ergste is nog dat dit niet eens bedoeld is als komedie, maar als drama, daarin faalt het keihard. En dan gaan ze ook nog eens in het Nederlands zeggen ''Je hebt erg witte tanden'' met een kutaccent :')
Kennelijk is het gebaseerd op een theaterstuk, dan wil ik die al helemaal niet zien.

Cijfer: 4/10
Helemaal super.
pi_123054411
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:44 schreef Eenskijken het volgende:
Heat (1995)

10/10

Eens!
Eskimo Joe
pi_123054654
quote:
Heat (1995)

10/10

Een 10? Jij bent gek.
pi_123054764
quote:
1s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:14 schreef kilozout het volgende:

[..]

Een 10? Jij bent gek.
je hebt gelijk, ik zou het graag een 11 willen geven als ik kon.

maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
There are only 151 Pokémon.
pi_123055776
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

maar serieus? jij vind het geen goede film? Voor mij is het lang geleden dat ik echt weer eens een goed doordachte film heb gezien met goede actie en dialogen.
Beste shootout in een film ooit.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:54:19 #136
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123059915
quote:
Heat (1995)

10/10

Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.
pi_123060009
quote:
19s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:05 schreef dawg het volgende:
the bourne legacy

wat kan ik me soms ongelooflijk storen aan de user reviews op imdb. een stel schapen die elkaar achterna huppelen. :{

ik vond deze film een goed vervolg, hoewel het even wennen was aan "de nieuwe bourne", aaron. hij loopt synchroon met the bourne supremacy, daarom begrijp ik de negatieve reacties op deze film niet.
Kutfilm was het. Sowieso die Bourne-serie. Maar deze was echt dramatisch slecht.

Ik snap juist die hoge reviews niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_123060035
quote:
Heat (1995)

10/10

Beste actiefilm ooit _O_

En idd zo worden ze niet meer gemaakt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_123060037
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:54 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zaterdag gezien, zal morgen een review plaatsen. Vond hem lichtelijk tegenvallen eigenlijk.
Ben je een vrouw of toevallig homo?
pi_123060039
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:39 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
Banlieue 13 - Ultimatum
Opzich vermakelijke en hele lekkere vlotte actie film,
alleen miste ik toch wel een beetje diepgang...
Vooral bij het begin had ik erg van, huh wat gebeurd er...
Pas halferwege de film begon ik verhaal te snappen... en dan word de film gelijk een stuk vetter en ga je ook op inde actie!
Verder prima acteer werk, en heeeeerlijke actie.. maar vanwege de gemiste diepgang en het begin een 6+
Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 19 februari 2013 @ 07:40:41 #141
286575 Roces18
Chef de party
pi_123060620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 04:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat dit een vervolgfilm is?
Volgens mij miste hij dat ook.

- Verder begrijp ik niet waarom iedereen Zero Dark Thirty zulke hoge cijfers geeft. Het acteerwerk is niet bepaald om over naar huis te schrijven, het verhaal is dodelijk saai en de scene waar je op zit te wachten stelt zwaar teleur. Ik viel dan ook telkens bijna in slaap in de bioscoop. Waardeloze en overgewaardeerde rommel.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:18:16 #142
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123060995
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 04:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ben je een vrouw of toevallig homo?
Wacht nu maar op die review.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:59:34 #143
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_123062727

Dredd (2012) - IMDb
6.0/10
IMDB: 7.1/10
Aardig, hersenloos tussendoor vermaak. Maar blinkt nergens echt in uit. Bleef na afloop zitten met het gevoel dat de film niet 'groots' genoeg aanvoelde.
In de openingsscène wordt een hele wereld geïntroduceerd aan de kijker, maar het enige wat te zien krijgen is een appartementengebouw, met gangen en nog meer gangen.
Karl Urban was goed als Dredd (in zoverre er echt acteertalent nodig is voor die rol), Lena Headey was een minder gelukkige keuze als 'badguy'.

Cloud Atlas (2012) - IMDb
7.0/10
IMDB: 7.8/10
Durfde er eigenlijk maar weinig van te verwachten, zeker na het lezen van enkele reviews. Maar Cloud Atlas viel absoluut niet tegen, de film duurt 3 uur, maar de tijd vliegt om.
Het plot weet te fascineren, je blijft als kijker bezig om de puzzelstukjes bij elkaar te zoeken.
Helaas zijn niet alle (indivduele) verhaallijnen in Cloud Atlas van een zelfde kwaliteit. Dat geeft al gauw het idee dat de film balanceert op het randje tussen episch en belachelijk (bejaarden verhaallijn).
Het zal een film zijn die niet aan iedereen is besteed en daar door een moeilijke film om te verkopen aan het grote publiek.

The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb
8.0/10
IMDB: 8.2/10
Het coming of age verhaal van Charlie, een oprechte, grappige, eerlijke en ontwapenende film.
Gaat dieper dan veel andere typische coming-of-age drama's.
Petje af voor de cast; Logan Lerman, Emma Watson en Ezra Miller.

Taken 2 (2012) - IMDb
5.0/10
IMDB: 6.2/10
Liam Neeson op auto-pilot, nergens is de bevlogenheid of de sfeer terug te vinden uit het origineel.
Gemiste kans.

Ted (2012) - IMDb
6.5/10
IMDB: 7.2/10
Onder de hele hype en hilarisch grove teddybeer zit eigenlijk maar een vrij standaard plot, met weinig chemie tussen Whalberg en Kunis.
Leuk, maar had er meer van verwacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 19-02-2013 10:28:47 ]
pi_123063069
quote:
[ afbeelding ]

:|W
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_123063408
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:17 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film, deze film is verre van perfect.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 februari 2013 @ 10:38:23 #146
862 Arcee
Look closer
pi_123063624
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:29 schreef kilozout het volgende:
Misschien was mijn reactie wat overdreven, het is zeker een goede film. Maar een 10? Met een 10 hebben we het over de perfecte film
Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.

quote:
deze film is verre van perfect.
Vind jij.

Welke film vind jij perfect? En moet iedereen daar dan een 10 aan geven, volgens jou?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_123063626
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:14 schreef Apotheose het volgende:

[..]

:|W
The Perks

Ook gezien, vind de laatste tijd dat ze wel makkelijk doen hoor, ja wat drama, wat emo shit, wat child abuse en depressies en het moet maar een goede film zijn?

En ja, WTF bezielt vrouwen om hun haar kort te knippen :P

Gewone 7.
pi_123063951
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het kan in iemands beleving prima een perfecte film zijn.

[..]

Vind jij.

Welke film vind jij perfect? En moet iedereen daar dan een 10 aan geven, volgens jou?
Lees je wel?

Ik ben van mening dat geen enkele film perfect kan zijn.
pi_123063985
Django Unchained

Omschrijving niet erg nodig toch?

Ja is het briljant of niet? Met vlagen zeker heel erg goed en de muziek is weer heerlijk passend O+
Fijn een filmmaker die daar deze aandacht aangeeft.

Het verhaal en de duur ervan maken het voor mij toch geen briljante film helaas. Ik zakte op een gegeven moment een beetje weg. ;(

Toch een heerlijke Tarantino die de verwachting goed waarmaakt met heerlijke dialogen, scenes en actie. Inglourious Basterds kreeg van mij wel die 9 en dit blijft steken op een 8.5.
pi_123065354
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb niks tegen chick flicks, maar ik vond de film ronduit saai. En zo zielig is die "wallflower" ook weer niet.

6.5
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_123068116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:24 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen chick flicks, maar ik vond de film ronduit saai. En zo zielig is die "wallflower" ook weer niet.

6.5
Klopt, mee eens... Snap ook niet waarom mensen hem zo goed vonden. Misschien omdat ze zichzelf terugzien ofzo?
pi_123068535
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:24 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

6.5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 19 februari 2013 @ 13:05:36 #153
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_123068688
Sowieso is het geen chick flick maar een coming of age film, da's heel wat anders. (Een chick flick is een film verteld vanuit een vrouwelijk perspectief. Sowieso is een film niet meteen een vrouwenfilm als er niet geschoten wordt. :+) Ik snap niet goed hoe je de film saai kon vinden, maar het zal eraan liggen of je je een beetje in de karakters kunt inleven, dus dat verschilt per persoon.

Als je op IMDB kijkt dan zie je dat de ruim 31.000 mannen die op de film hebben gestemd 'm ook een 8.0 geven, dus het is zeker niet per se een vrouwenfilm.

[ Bericht 16% gewijzigd door Mike op 19-02-2013 13:15:51 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:17:36 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_123069044
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:05 schreef Mike het volgende:
Sowieso is het geen chick flick maar een coming of age film, da's heel wat anders. (Een chick flick is een film verteld vanuit een vrouwelijk perspectief. Sowieso is een film niet meteen een vrouwenfilm als er niet geschoten wordt. :+) Ik snap niet goed hoe je de film saai kon vinden, maar het zal eraan liggen of je je een beetje in de karakters kunt inleven, dus dat verschilt per persoon.

Als je op IMDB kijkt dan zie je dat de ruim 31.000 mannen die op de film hebben gestemd 'm ook een 8.0 geven, dus het is zeker niet per se een vrouwenfilm.
Komt omdat er emoties in voorkomen dan is het voor sommigen hier al meteen een film voor het vrouwelijk geslacht. Net als dat er liefde in een serie voorkomt, het meteen een soap is. ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:20:13 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_123069156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:46 schreef resque het volgende:

[..]

Klopt, mee eens... Snap ook niet waarom mensen hem zo goed vonden. Misschien omdat ze zichzelf terugzien ofzo?
Omdat, zoals Mike al zegt, die mensen zich kunnen inleven in de karakters. Daar hoef je niet meteen jezelf voor in terug te herkennen. Dat is een denkfout die ik vaker in dit topic zie.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:24:45 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123069314
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Komt omdat er emoties in voorkomen dan is het voor sommigen hier al meteen een film voor het vrouwelijk geslacht. Net als dat er liefde in een serie voorkomt, het meteen een soap is. ;)
Mannen zijn koud, analytisch en zelfredzaam ;)
Vandaar ook mijn teleurstelling in Heat: al die emotie...
pi_123072619
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Omdat, zoals Mike al zegt, die mensen zich kunnen inleven in de karakters. Daar hoef je niet meteen jezelf voor in terug te herkennen. Dat is een denkfout die ik vaker in dit topic zie.
Is niet persee een denkfout, meer een optie wat het zou kunnen zijn lijkt me ;) dat daar nog meer opties in zijn ben ik het mee eens :)
pi_123073707
Seven Psychopaths

Vermakelijke komische misdaadfilm over een inspiratieloze schrijver(Farrell) die in een situatie terecht komt door zijn vriend(Rockwell) die de hond van een maffiabaas(Harrelson) gestolen heeft. Van de maker van In Bruges en in die stijl kan je de film ook zien. Weinig op aan te merken, heerlijke cast (Walken is zelfs als hij niet in topvorm is een geweldige acteur) vlot verhaal en nergens saai. Toch had er op de een of andere manier iets meer met de 'psychopaths' gedaan kunnen worden maar daarom is het ook niet dé film van het jaar maar gewoon een prima filmpje.

8.1

[ Bericht 2% gewijzigd door planethugo op 19-02-2013 15:39:11 ]
  Redactie Games dinsdag 19 februari 2013 @ 15:33:40 #159
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_123075027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:07 schreef planethugo het volgende:
Seven Psychopats
[ afbeelding ]
Vermakelijke komische misdaadfilm over een inspiratieloze schrijver die in een situatie terecht komt door zijn vriend die de hond van maffiabaas gestolen heeft. Van de maker van In Bruges en in die stijl kan je de film ook zien. Weinig op aan te merken, heerlijke cast (Walken is zelfs als hij niet in topvorm is een geweldige acteur) vlot verhaal en nergens saai. Toch had er op de een of andere manier iets meer met de 'psychopats' gedaan kunnen worden maar daarom is het ook niet dé film van het jaar maar gewoon een prima filmpje.

8.1
Top! Ik was em alweer vergeten dat ie uitkwam. Alleen al vanwege de cast wil ik deze film nog zien.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:35:36 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_123075121
quote:
Heat (1995)

10/10

The Town?

Vond ik zelf eerlijk gezegd een betere film dan Heat; alhoewel het wel tien jaar geleden is dat ik die film voor het laatst gezien heb, herinner ik me in ieder geval dat hij veel te lang voortkabbelde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:36:14 #161
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_123075156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:07 schreef planethugo het volgende:
Seven Psychopats
[ afbeelding ]
Vermakelijke komische misdaadfilm over een inspiratieloze schrijver die in een situatie terecht komt door zijn vriend die de hond van maffiabaas gestolen heeft. Van de maker van In Bruges en in die stijl kan je de film ook zien. Weinig op aan te merken, heerlijke cast (Walken is zelfs als hij niet in topvorm is een geweldige acteur) vlot verhaal en nergens saai. Toch had er op de een of andere manier iets meer met de 'psychopats' gedaan kunnen worden maar daarom is het ook niet dé film van het jaar maar gewoon een prima filmpje.

8.1
Ook gezien, ik vond 'm minder tof. Niet slecht ofzo, maar het verhaal was wel erg rommelig naar mijn smaak.
  Redactie Games dinsdag 19 februari 2013 @ 17:10:11 #162
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_123079315
The Sessions (2012)

Regisseur: Ben Lewin
met John Hawkes, Helen Hunt en William H. Macy
Productie: Verenigde Staten
Genre: Komedie/Drama/Romantisch
Tijd: 95 minuten
IMDb-score: 7.3/10 (9.709 stemmen)

Synopsis
Een fysiek gehandicapte (kunstmatige long) man besluit op 36-jarige leeftijd dat hij niet langer maagd wil zijn en zoekt professioneel hulp d.m.v een sex therapeute en priester naar een geschikte persoon die hem zijn wens kan doen vervullen.

American Pie meets Life Goes On.. Nope absoluut niet..
Leuke Low budget indie-film met een vrij sympathiek gespeelde John Hawkes als fysiek gehandicapt persoon (Mark). De rol wordt erg overtuigend neergezet terwijl de acteur dat zelf niet is en bijtijds erg geestig qua uitspraken.

William H. Gracy. Speelt een priester zoals Ned Flanders (van The Simpsons) die af en toe van z'n geloof moet afwijken als het gaat om seksueel advies geven aan Mark. Het geeft wel hilarische dialogen tussen die twee... ietwat ongemakkelijk en sympathiek tegelijkertijd.

Helen Hunt speelt een goede bijrol in de vorm van "Seks Surrogaat". Ze claimt zelf geen prostituee te zijn ondanks dat ze geld krijgt voor haar bewezen diensten. Ik vind het beetje een hippiebenaming.

Ze probeert zich in ieder geval te onderscheiden door bepaalde vuistregels voor zichzelf te volgen en niet te breken. Ten eerste ze hoeft niet vooraf betaald te worden, haar clientèle zijn specifiek personen die fysiek/mentaal niet in staat zijn om "normaal" seks te hebben. Cliënten zijn eigenlijk een soort "patienten" en ze behandeld ze ook in maximaal 6 sessies. Verder vind er een altijd een reflectie plaats over de sessies tussen haar en de cliënt en leert ze cliënt omgaan met zijn/haar fysieke beperkingen.
Als je dit zo leest, klinkt het allemaal wat klinisch en niet echt romantisch gebracht. Dit is ook de bedoeling geweest, het levert wel vrij hilarische/beschamende situaties op af en toe met Mark. Ook één van de weinige films met de juiste toepassing van "functioneel naakt". Niks te klagen daarover, Helen Hunt ziet er in Eva-kostuum prima uit voor haar leeftijd en speelt de rol met verve zonder ordinair over te komen.

Jammer dat de romance aan het einde een beetje geforceerd erin geduwd werd. Maar dat mag de pret niet drukken van de film.

Zonder verwachting eigenlijk deze film bekeken, ietwat traag in het begin, bleek achteraf erg vermakelijk te zijn. Ook terecht dat deze een Sundance Festival prijs gewonnen heeft.

Mijn cijfer: 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 19-02-2013 17:39:09 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_123082035
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:35 schreef speknek het volgende:

[..]

The Town?

Vond ik zelf eerlijk gezegd een betere film dan Heat; alhoewel het wel tien jaar geleden is dat ik die film voor het laatst gezien heb, herinner ik me in ieder geval dat hij veel te lang voortkabbelde.
The Town haalt het echt niet bij Heat :{
pi_123097387
Unknown

Actie thriller met Liam Neeson en Diane Kruger. Neeson is Dr. Martin Harris die nadat hij wakker wordt uit een coma ontdekt dat iemand zijn identiteit heeft gestolen en niemand meer lijkt te weten wie hij is. Hoe krijgt hij zijn leven terug?

Een leuk genrewerkje voor een doordeweekse dag. Zit genoeg vaart in, een paar achtervolgingen, een twist en wat knokpartijen. Prima uitgewerkt ook. Ik vind Neeson in zijn rollen nog wel eens een zeur en ronduit vervelend in de laatste 2 pareltjes waar ik hem in heb gezien (Battleship en The A-team) maar hier viel het mee. Ondanks dat ik het idee had dat Kruger wel haar best deed miste ik toch wel de chemie tussen haar en Neeson. Leuke rol van Bruno Ganz als Herr Jurgen.
IMDB 6,9
Ik 7
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_123105805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

The Town haalt het echt niet bij Heat :{
Niet eens in de buurt idd. :D

quote:
99s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:36 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ook gezien, ik vond 'm minder tof. Niet slecht ofzo, maar het verhaal was wel erg rommelig naar mijn smaak.
Wat vond je precies rommelig aan 't verhaal dan? :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:36:17 #166
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_123106321
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

In dit vijfde deel van Die Hard gaat John McClane naar Rusland voor z'n zoon die blijkbaar in problemen zit. Daar aangekomen blijkt z'n zoon bij de CIA te zitten en John gaat z'n zoon maar helpen om alles op orde te stellen.

Ik wilde deze film erg graag leuk vinden, net als dat ik deel vier gewoon nog erg leuk vond. Maar het mocht echt niet zijn. Het eerste kwartier van de film is tenenkrommend. Nietszeggende scènes met nietszeggende dialogen. En als de actie eenmaal begint, maakt dat ook weinig goed. Er zit duidelijk wat geld in, maar het gaat verder nergens over. John McClane's oneliners falen ook (bijna) allemaal.
De relatie tussen McClane en z'n zoon is bar mager uitgewerkt, met als tenenkrommende hoogtepunt een soapy scène waar zoonlief net om de hoek kan horen wat vader over z'n opgroeien zegt.

Helaas, ik had het graag gewild, maar deze inspiratie- en inhoudsloze film had van mij echt niet gehoeven.

IMDb: 5.9
Ik: 5.5
pi_123106485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:36 schreef Jovatov het volgende:
A Good Day to Die Hard (2013) - IMDb

In dit vijfde deel van Die Hard gaat John McClane naar Rusland voor z'n zoon die blijkbaar in problemen zit. Daar aangekomen blijkt z'n zoon bij de CIA te zitten en John gaat z'n zoon maar helpen om alles op orde te stellen.

Ik wilde deze film erg graag leuk vinden, net als dat ik deel vier gewoon nog erg leuk vond. Maar het mocht echt niet zijn. Het eerste kwartier van de film is tenenkrommend. Nietszeggende scènes met nietszeggende dialogen. En als de actie eenmaal begint, maakt dat ook weinig goed. Er zit duidelijk wat geld in, maar het gaat verder nergens over. John McClane's oneliners falen ook (bijna) allemaal.
De relatie tussen McClane en z'n zoon is bar mager uitgewerkt, met als tenenkrommende hoogtepunt een soapy scène waar zoonlief net om de hoek kan horen wat vader over z'n opgroeien zegt.

Helaas, ik had het graag gewild, maar deze inspiratie- en inhoudsloze film had van mij echt niet gehoeven.

IMDb: 5.9
Ik: 5.5
Jammer, had gehoopt op weer een oldskool die hard movie ( _O_ ) binnenkort zelf maar even heen gaan.
pi_123108219
Cabin in the Woods

Ja...wat moet ik daar nou van vinden. Ik had veel ''Wtf?!'' momenten, dat wel.
En al met al redelijk vermakelijk, eens een keer niet zo'n standaard verhaal :')
pi_123109398
Seven Psychopaths _O_

IMDb: 7.3
Ik: 8.0

Ik hou het deze keer kort omdat ik het moeilijk vind om wat over deze film te vertellen zonder wat te verklappen en omdat het gewoon een raar verhaal is:

Een schrijver wilt een boek schrijven, seven psychopaths, maar is inspiratieloos. Hij haalt zijn inspiratie grotendeels uit zijn maat, die zelf ook niet helemaal 100% is en hij brengt hem ook in contact met andere personen die hem weer verhalen vertellen. Zo raakt hij steeds meer in het wereldje terecht en voordat hij het weet maakt hij zelf ook dingen mee die rechtstreeks zijn boek in kunnen.

En Sam Rockwell en Christopher Walken spelen erg goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bozepiemel op 20-02-2013 15:44:25 ]
pi_123109923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:38 schreef JDx het volgende:

[..]

The Perks

Ook gezien, vind de laatste tijd dat ze wel makkelijk doen hoor, ja wat drama, wat emo shit, wat child abuse en depressies en het moet maar een goede film zijn?

En ja, WTF bezielt vrouwen om hun haar kort te knippen :P

Gewone 7.
ik vond het wel een leuke film. Eerst niks aan het handje en later komt alles een beetje aan het licht. Tis niet dat ie me geraakt heeft - de film. Vond m gewoon leuk wegkijken. Leuk thema enzo.

En dat van dat kort haar bij vrouwen - het zit de meeste fokkers wel erg diep dat er vrouwen zijn die geen lang haar hebben. Elke dag wordt er wel geklaagd in alle hoeken en gaten van dit forum :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_123110525
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ik vond het wel een leuke film. Eerst niks aan het handje en later komt alles een beetje aan het licht. Tis niet dat ie me geraakt heeft - de film. Vond m gewoon leuk wegkijken. Leuk thema enzo.

En dat van dat kort haar bij vrouwen - het zit de meeste fokkers wel erg diep dat er vrouwen zijn die geen lang haar hebben. Elke dag wordt er wel geklaagd in alle hoeken en gaten van dit forum :')
:')

Het leuke is dat vrouwen onderling zeggen: ahhh staat je goeddd... en mannen altijd denken, WTF je bent toch geen kerel? :P
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:43:24 #172
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_123110583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Kun je het die jongetjes kwalijk nemen dat ze zo wereldvreemd zijn?
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:54:21 #173
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_123115634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:41 schreef JDx het volgende:

[..]

:')

Het leuke is dat vrouwen onderling zeggen: ahhh staat je goeddd... en mannen altijd denken, WTF je bent toch geen kerel? :P
Ik ben een man en vind het goed staan bij Emma Watson. Er is een groot verschil tussen de Mia Farrows van deze wereld en de "ik ben prettig gestoord"- huishoudbeursvrouwen
pi_123123905
De Terminator franchise gezien.
The Terminator (1984) - IMDb
Terminator 2: Judgment Day (1991) - IMDb
Terminator 3: Rise of the Machines (2003) - IMDb
Terminator Salvation (2009) - IMDb

Ik moet zeggen dat ik me wel aan kan sluiten bij de meeste opvattingen over die films. De eerste zet de goede trend, de tweede verdiend werkelijk die oscars, de derde is een slap aftreksel van de eerste twee en de vierde, tja, voor een terminatorfilm mis ik dan toch DE terminator en het hedendaagse perspectief.

Voor mensen die de terminatorfranchise niet kennen: A Space Odessey op aarde. Een stukje beveiligingssoftware, genaamd SkyNet, neemt de hardware over en via een nucleaire ramp wordt de mensheid weggevaagd. Er zijn echter enkele overlevenden en aangezien die overlevenden te veel macht op dat moment hebben, moet er een terminator naar het verleden toegestuurd worden om te zorgen dat die overlevende niet eens wordt geboren. Reshape the future. De familie die het meest te verduren krijgt: Connor, Sarah Connor en John Connor dan met name. In de eerste film mikken ze op Sarah en in de tweede op John. In de derde mikken ze op helpers van John, omdat John zelf in de anonimiteit verblijft. Drie keer is scheepsrecht.

De impact van handelingen wordt weergaloos weergeven en er wordt dus goed omgesprongen met de tijdreizen. Ook doet het weer nadenken over de macht van software/hardware over ons leven, kunstmatige intelligentie en dat soort dingen. De eerste film, gemaakt in '84, sluit natuurlijk ook perfect aan op de angst voor een nucleaire crisis door de wapenwedloop. Vanwege dat feit is het ook nog eens een prachtige kritiek op kernwapens en geeft het een goed tijdsbeeld.

De tweede film geeft ook nog eens de verbroken relatie tussen moeder en zoon weer en laat je nadenken over juiste profeten, die toch opgesloten worden. Stel je voor dat er nu inderdaad een terminator uit de toekomst kwam, irl zal er geen happy ending zijn ben ik bang. Wie gaat er waarschuwen? Gaan we die geloven of blijven we skeptisch?

De vierde film laat je ook nadenken in hoeverre de Blade Runner menselijk is (en dan hebben we het over de atleet, hoewel in de film blade runner die vraag ook gesteld wordt natuurlijk). In hoeverre is een mechanisch lijf met pompend hart mens en in hoeverre is een mechanisch hart met pompende ledematen mens. Kortom: veel stof om over na te denken.

Mijn overall cijfer: een 7,5
Specifieke cijfer T2: een 9.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_123144830

RISE OF GUARDIANS

Leuke en mooi gemaakte animaite film met een heel leuk bedacht verhaal, en er zit een lekkere vaart in de film.
Hoewel afentoe de film wel IETS rustiger aan had mogen doen.. want soms springt het iets te veel over wat actie waardoor het een klein beetje onoverzichtelijk/onduidelijk word...
Ook had er mischien iets meer humor ingemogen, dat zou de film naar een hoger niveau tillen.
Nu is het gewoon een leuke (maar toch zonder meer de moiete waard om te zien) animatie film.maar waar eigenlijk wel veel meer in had gzeten
dus een 7, had het opsommige puntenr ''bter'' gedaan had ik em wel een 9 kunnen geven
  donderdag 21 februari 2013 @ 11:09:08 #176
286575 Roces18
Chef de party
pi_123153309
Silver Linings Playbook

Bradley Cooper is Patt die net uit het gesticht komt omdat hij de man bijna dood sloeg die met zijn vrouw vreemd ging. Eenmaal thuisgekomen komt hij Jennifer Lawrence tegen die ook aan de medicijnen zat dankzij het overlijden van haar man. Dankzij de kwaliteiten van de acteurs balanceert de film goed tussen drama, komedie en agressie. Maar toch blijft het een hollywood film met de daarbij behorende regeltjes die ik niet ga verklappen. Een 8.1 op imdb is overdreven net zoals de vele potentiële oscars die het in de wacht wist te slepen maar ik zou het meer houden op een 7.6~.

Top acteurs die zeker nog veel te bieden hebben voor de toekomst. Maar voor een betere film over 2 instabiele mensen raad ik je aan om 500 days of summer te bekijken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_123154137
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:09 schreef Roces18 het volgende:
Silver Linings Playbook
[ afbeelding ]
Bradley Cooper is Patt die net uit het gesticht komt omdat hij de man bijna dood sloeg die met zijn vrouw vreemd ging. Eenmaal thuisgekomen komt hij Jennifer Lawrence tegen die ook aan de medicijnen zat dankzij het overlijden van haar man. Dankzij de kwaliteiten van de acteurs balanceert de film goed tussen drama, komedie en agressie. Maar toch blijft het een hollywood film met de daarbij behorende regeltjes die ik niet ga verklappen. Een 8.1 op imdb is overdreven net zoals de vele potentiële oscars die het in de wacht wist te slepen maar ik zou het meer houden op een 7.6~.

Top acteurs die zeker nog veel te bieden hebben voor de toekomst. Maar voor een betere film over 2 instabiele mensen raad ik je aan om 500 days of summer te bekijken.
Ook gezien en ik wilde samen met mijn vriendin na the Perks of Being a Wallflower even gewoon een luchtige film kijken (gezocht op romantische film en die met het hoogste cijfer gepakt).

Wederom wannabe dramatisch en depressieve shit. Ok ik herken mezelf er wel in, heb zelfs dezelfde pillen gebruikt die hij gebruikt en jaren lang gekampt met ernstige OCD (en nog steeds wel), maar waarom moet elke film die zogenaamd goed wordt gevonden over depri emo mensen gaan. Dat maakt een film niet automatisch goed.

6,5.

PS. eens over 500 Days of Summer.
pi_123155829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:35 schreef speknek het volgende:

[..]

The Town?

The Town is een meer dan prima film, maar Heat is toch wel een paar stappen hoger hoor. Eigenlijk in ieder opzicht. Veel beter uitgedacht verhaal, veel betere acteurs, spectaculairder, origineler. En dat voor een film die toch 15 jaar ouder is.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:09:27 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_123155915
Hmm het zal wel. Zoals gezegd al heel lang niet meer gezien. Ik weet nog toen ie uitkwam hij best wel tegenviel. Dit was de ontmoeting tussen Pacino en de Niro, maar er was alleen een korte restaurantscene met niet al te beste dialogen, veel nodeloze filler en het hoogtepunt zit in het midden. Ik weet ook nog dat veel serieuze pers die mening indertijd deelde. Ben wel verbaasd door de hoge score op imdb, dus misschien moet ik hem binnenkort weer eens zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_123160107
Door deze discussie krijg ik zin om Heat weer eens op te zetten. Heerlijke film. Weet wel (van vrienden) dat vooral liefhebbers van actiefilms hem wat tegen vinden vallen omdat er niet zoveel actie in voorkomt
pi_123160386
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:13 schreef planethugo het volgende:
Door deze discussie krijg ik zin om Heat weer eens op te zetten. Heerlijke film. Weet wel (van vrienden) dat vooral liefhebbers van actiefilms hem wat tegen vinden vallen omdat er niet zoveel actie in voorkomt
Die shootout scene. _O_ _O_
  donderdag 21 februari 2013 @ 14:52:37 #182
383398 Kyubey
pi_123161510
Black Swan

Ik raak voorlopig geen nagelvijl meer aan :{
Heftige en mooie film, jammer dat hij het moet hebben van de schrikeffecten (ze draait zich om en er staat een lijk achter haar bijvoorbeeld).
De hoofdpersoon is professioneel ballerina, doordat ze de hoofdrol krijgt in het Zwanenmeer bezwijkt ze steeds meer onder de stress en druk en krijgt ze waanbeelden. Ze wordt steeds meer als de zwarte zwaan, de kwaadaardige verleidster en een vijand in het stuk. Wel mooi weergegeven en goed acteerwerk.

Cijfer: 8
Helemaal super.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 22:03:07 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_123224447
Deze week gezien:

Les Misérables
Soms zijn er van die films die geen lange recensie nodig hebben. Van die films die je met een paar woorden kunt beschrijven, die aan een paar zinnetjes genoeg hebben. Les Misérables is zo`n film.
Van begin tot eind geniaal, dit. Er wordt (zo goed als) geen woord gesproken in de film,enkel gezongen. Het speciale is dat alles wat je ziet en hoort ook echt live gezongen is. Dat geeft wel iets extra`s.
De sets zijn prachtig, de liedjes zijn goed gezongen (op die rare zang stem van Russel Crowe na), het camera werk wonderschoon, het geheel meeslepend tot de laatste seconde.
Nu al één van de toppers van dit jaar.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

The Master
Eindelijk weer een nieuwe Paul Thomas Anderson film. En wat voor één. Opnieuw is het weer iets heel speciaals geworden, zoals we van `m verwachten.
Het is traag, heeft een ietwat vage vibe en wordt twee uur lang gedragen door het acteergeweld van de heren Phoenix en Seymour Hoffman. Wat zetten die twee een fantastische rollen neer!! Ze doen niet voor elkaar onder en tillen elkaar naar een hoger niveau. Weergaloos.
Amy Adams moet daarbij ook niet onvermeld blijven, ze speelt PSH`s vrouw en is eigenlijk de villain van het stuk.
In het Hollywood van deze tijd levert buitenbeentje Anderson weer een dijk van een film af, één die eigenlijk maar moeilijk met iets anders te vergelijken is. Eéntje die zeker zal profiteren van meerdere kijkbeurten.Ben benieuwd hoe die mij zullen bevallen...

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Silver Linings Playbook
Een redelijk solide drama film waarin pretty boy Bradley Cooper eindelijk laten zien ook écht te kunnen acteren. Het verhaal opzich stelt echter niet zoveel voor en is (zoals het hoort in dit soort films) nogal een opeenstapeling van cliche`s en voorspelbaarheid.
Het is dan ook een raadsel waarom dit bij de Oscars genomineerd is voor beste film...
Gelukkig heeft de film wel nog Jennifer Lawrence.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  vrijdag 22 februari 2013 @ 23:45:58 #184
383398 Kyubey
pi_123228748
Cloud Atlas (2012)
Als het woord anticlimax beschreven moest worden door middel van een film, dan zou Cloud Atlas de juiste keuze zijn.
Ik vermaakte mij prima, hoewel een verhaallijn doodsaai was (Halle Berry als journalist). De rest compenseerde dat. De film had zo zijn leuke momenten, en Hugo Weaving in verschillende uitdossingen spotten was ook wel grappig.
Maar het einde voelde zo verschrikkelijk leeg aan, het kwam niet echt tot een waardige conclusie. Hoewel elke verhaallijn een einde had, kwam er geen echte afsluiter waarmee alle verhaallijnen verbonden werden ofzo. De boodschap van de film is dat het leven zich herhaalt en dat je dezelfde dingen doet in levens daarna, maar tot een echt duidelijke sterke boodschap kwam het niet. En toen ze ook nog rechtstreeks
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kopieerden, kon ik ze niet meer serieus nemen.
Conclusie: Ik heb me vermaakt, maar meer dan dat werd het niet.

Cijfer: 6,5
IMDB: 7,8

[ Bericht 6% gewijzigd door Kyubey op 23-02-2013 02:07:45 ]
Helemaal super.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 01:25:16 #185
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123231601
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 23:45 schreef Kyubey het volgende:

[...]

Je plaatje doet het niet.

Ze vinden hotlinking niet leuk, blijkbaar:
The requested URL /pictures/no_hotlinking.jpg was not found on this server.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 02:47:20 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123232226

Heat (1995) - IMDb
Een groep criminelen wordt op de hielen gezeten door de politie. Het is Al Pacino tegen Robert de Niro.
In principe is Heat een politiefilm, maar dan anders. Eigenlijk is het een combinatie van politiethriller, film-noir, actiefilm en drama. En van dat alles komen de actiescènes en het film-noir gedeelte er het beste uit. Het thriller- en drama-deel zijn wat mij betreft regelmatig te saai, met lange shots, gewoon omdat het kan. Met dialogen die soms interessant zijn, maar vaak ook niet. En net als ik verlegen zat om extra informatie, kreeg ik die niet. Dit alles maakt dat deze potentieel fantastische film me ietwat teleurstelde.
IMDb: 8,3
Ik: 7

Rogue (2007) - IMDb
Het verhaal van deze Australische film is simpel: een groepje toeristen heeft een eco-trip met een bootje over een rivier in Noord-Australië geboekt. De toer verloopt in eerste instantie prima, maar dan komen ze een grote krokodil tegen.
Dit soort films zijn er natuurlijk veel, maar meestal zijn ze erg slecht. Rogue daarentegen is goed uitgevoerd, heeft duidelijk een ruim budget en goede special effects. Daarnaast zijn aan het begin van de film en tussen de actiescènes door regelmatig shots te zien van het prachtige landschap en het dierenleven: ik had het idee dat ik zelf op aanwezig was bij het toeristische tripje.
IMDb: 6,3
Ik 7

(Zie hier het verschil tussen een film die tegenviel en een 7 krijgt en een film die meeviel en ook een 7 krijgt. Natuurlijk is Heat filmtechnisch beter, maar ik heb me meer vermaakt bij Rogue.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 23-02-2013 03:05:46 ]
pi_123232233
net Life of Pi gezien, prachtige film.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 03:05:01 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123232293

The Lady Vanishes (1938) - IMDb
Een jonge vrouw reist per trein van Centraal Europa naar Londen. Al snel verdwijnt een oude vrouw, die ze kort daarvoor heeft leren kennen, en barst een zoektocht los.
Deze films was zijn tijd ver vooruit en combineert actie, spanning en komedie op een briljante manier. Dat de komedie niet flauw was, verbaasde me enigszins, aangezien ik bij komedie uit de jaren '30 al snel aan de slapstick van Chaplin moet denken. En dat soort humor zou niet bij Hitchcock passen.
De film is gewoon erg vermakelijk, ondanks, of eigenlijk dankzij, dat je anderhalf uur in een trein zit met al die personages. De beste Hitchcock die ik tot nu gezien heb (de andere die ik gezien heb zijn Psycho, Rope en Rebecca).
IMDb: 8,0
Ik: 9

El secreto de sus ojos (2009) - IMDb
Deze Argentijnse film was vrijdagavond op tv. Hij stond al jaren op m'n to-see lijstje en ik verwachtte er nogal wat van. Hij is me zeker niet tegengevallen: ik werd van begin tot eind geboeid door het verhaal van de gepensioneerde gerechtelijk onderzoeker Benjamin Espósito. De personages zijn goed uitgewerkt, interessant en passen prima binnen het verhaal. Omdat dat verhaal een mengeling van het heden en van een (opgeschreven) verleden is, vertoont het af en toe magisch-realistische trekjes, wat het uitermate boeiend maakt. Jammer was wel dat het Argentijns-Spaans zo moeilijk te verstaan is voor mij, waardoor ik toch meestal de ondertiteling nodig had, maar dat heeft natuurlijk niets met de film te maken.
IMDb: 8,2

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 23-02-2013 15:22:17 ]
pi_123232335
Rogue is idd erg tof :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_123234808

Wreck-It Ralph

Het officiële verhaal:

Fix-It Felix Jr. is een computerspelletje in een arcadehal. In dit spelletje,
dat doet denken aan het originele Donkey Kong, moet sloper Ralph dag in
dag uit een appartementencomplex slopen. Aan de held van het spel, Felix,
de taak om de schade die Ralph maakt tijdig te herstellen. Ralph is dus de
slechterik in dit spelletje. Maar Ralph wil graag een held worden. Om dat te
bereiken moet hij een medaille zien te bemachtigen. Hiervoor doet hij iets
wat eigenlijk niet mag: hij gaat op een queeste door andere computerspelletjes.
Tijdens zijn avontuur ontmoet hij tal van andere computerspelletjespersonages
en sluit hij vriendschap met een ander buitenbeentje, de van races uitgesloten
Vanellope uit de kartgame Sugar Rush. Ralph beseft echter niet dat hij door te
‘gamehoppen’ alle andere spelletjes in de arcadehal in gevaar heeft gebracht...

De film is leuk,onderhoudend en zelfs vermakelijk. Het zijn vooral de dialogen
die in de film maken zoals hij is. En als je een retro liefhebber bent van oude
arcade games van weleer dan zal een hoop je als herkenbaar aandoen.
Denk een beetje aan Toystory maar dan op Arcade niveau en je zal een
avondje kijkplezier hebben.

8 / 10
pi_123247870
A History Of Violence (2005)

Film over een gezin in een rustig stadje die ook een soort van cafe runnen. Hij en zij zijn erg gelukkig, hun zoon heeft wat probleempjes op school en het dochtertje is gewoon onschuldig en blij. Dit leven verandert op het moment dat er een paar maffialeden het dorp binnen komen en Tom Stall dwingen om met hen mee te gaan omdat hij volgens hen onderdeel van de maffia is.

Deze film is zwaar heavy, sterk geacteerd door Viggo Mortensen (Aragorn _O_) en z'n vrouw in die film is gewoon een lekker wijf. Ben ook fan van Ed Harris, vind 'm altijd een sterk karakter hebben, zo ook in deze film. Goed verhaal, goed geacteerd... een aanrader dus :)

IMDB: 7.6/10
Ik: 8.1/10
pi_123252192
The perks of being a wallflower

In het begin was ik zwaar sceptisch: weer een introvert jongetje dat niet in staat is zelf vriendjes te maken. Want daar kan de wereld zich zo lekker mee identificeren, zo is het wel. Gelukkig ontstijgt de film dat niveau al heel snel, en weet het geleidelijk de juiste snaren te raken. En zo blijkt maar weer dat de beste chickmagnet een
SPOILER
is. Het is echt waar, kijk maar in je omgeving. Als je net zoals ik een grote mond met een klein hartje hebt, is dit wel een film waardoor je geraakt wordt. Erg mooi.
Graag op anoniem
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:06:29 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123254366
Ik ga nu Seven psychopaths kijken! Ben benieuwd, want In Bruges is een van mijn favoriete films en het verhaal klinkt weer lekker maf :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_123254493
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:06 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga nu Seven psychopaths kijken! Ben benieuwd, want In Bruges is een van mijn favoriete films en het verhaal klinkt weer lekker maf :9.
Leuk man
Graag op anoniem
pi_123254582
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:06 schreef Viking84 het volgende:
in bruges was veel leuker
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:13:40 #196
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_123259560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:10 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

in bruges was veel leuker
the guard kijken dan.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:21:09 #197
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_123259865
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:19 schreef Mainport het volgende:
The perks of being a wallflower

[ afbeelding ]

In het begin was ik zwaar sceptisch: weer een introvert jongetje dat niet in staat is zelf vriendjes te maken. Want daar kan de wereld zich zo lekker mee identificeren, zo is het wel. Gelukkig ontstijgt de film dat niveau al heel snel, en weet het geleidelijk de juiste snaren te raken. En zo blijkt maar weer dat de beste chickmagnet een
SPOILER
is. Het is echt waar, kijk maar in je omgeving. Als je net zoals ik een grote mond met een klein hartje hebt, is dit wel een film waardoor je geraakt wordt. Erg mooi.
Mooi gesproken, en met zo weinig woorden nog wel. Niets dan lof voor je post.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 23:27:41 #198
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_123260089
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 03:05 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
The Lady Vanishes (1938) - IMDb
Een jonge vrouw reist per trein van Centraal Europa naar Londen. Al snel verdwijnt een oude vrouw, die ze kort daarvoor heeft leren kennen, en barst een zoektocht los.
Deze films was zijn tijd ver vooruit en combineert actie, spanning en komedie op een briljante manier. Dat de komedie niet flauw was, verbaasde me enigszins, aangezien ik bij komedie uit de jaren '30 al snel aan de slapstick van Chaplin moet denken. En dat soort humor zou niet bij Hitchcock passen.
De film is gewoon erg vermakelijk, ondanks, of eigenlijk dankzij, dat je anderhalf uur in een trein zit met al die personages. De beste Hitchcock die ik tot nu gezien heb (de andere die ik gezien heb zijn Psycho, Rope en Rebecca).
IMDb: 8,0

[ afbeelding ]
El secreto de sus ojos (2009) - IMDb
Deze Argentijnse film was vrijdagavond op tv. Hij stond al jaren op m'n to-see lijstje en ik verwachtte er nogal wat van. Hij is me zeker niet tegengevallen: ik werd van begin tot eind geboeid door het verhaal van de gepensioneerde gerechtelijk onderzoeker Benjamin Espósito. De personages zijn goed uitgewerkt, interessant en passen prima binnen het verhaal. Omdat dat verhaal een mengeling van het heden en van een (opgeschreven) verleden is, vertoont het af en toe magisch-realistische trekjes, wat het uitermate boeiend maakt. Jammer was wel dat het Argentijns-Spaans zo moeilijk te verstaan is voor mij, waardoor ik toch meestal de ondertiteling nodig had, maar dat heeft natuurlijk niets met de film te maken.
IMDb: 8,2
Deze Hitchcock heb ik meteen op m'n watchlist gezet. Maar je hebt Dial M for Murder dus nog niet gezien? Die kan ik je echt aanraden als je graag zijn films ziet.
  zondag 24 februari 2013 @ 12:29:30 #199
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_123270638
Amour (2012)
Zeer sterke film over het thema aftakeling: een oudere vrouw krijgt een beroerte, haar gezondheid gaat rap achteruit. Haar man probeert zo goed mogelijk voor haar te zorgen. Haneke brengt het lijden van een ouder echtpaar erg realistisch over. Het wordt daardoor een best schokkende film, omdat dit soort thema's ook dicht bij jezelf komen te staan. Het acteerwerk was overigens daarbij top. Hopelijk sleept deze film veel oscars in de wacht. Cijfer: 8,5

Cloud Atlas (2012)
Ambitieus project dit he, misschien wel iets te ambitieus. Ik weet niet zo heel goed wat ik er moet vinden. Visueel zag het er super uit, maar verhaaltechnisch voelt het (zeker in het begin) onbestemd aan. Wellicht dat een tweede kijkbeurt de film wat geslaagder voor mij maakt, maar met bijna 3 uur speelduur heb ik daar nu niet meteen behoefte aan :P.

The Perks of Being a Wallflower (2012)
Alom bejubeld deze Indie-film, maar ik ga dr niet helemaal mee in. Ik snap wel waarom deze film zoveel mensen aanspreekt. Verschillende aansprekende thema's worden aangeroerd en het acteerwerk is over de gehele linie erg sterk. Toch werd ik zelf niet geraakt. Ik weet niet waarom, maar dat hele High School-gebeuren staat te ver van mijn bed en ik vind het telkens ook zo cliché uitgevoerd in films. Waarschijnlijk gaat het er dan echt zo aan toe, maar ja dat sfeertje doet me gewoon helemaal niks. Daarbij kon ik ook geen grootse scene of moment vinden. Van dat soort dingen moet een drama als dit het wel hebben vind ik. Verder was er nog een minpuntje: natuurlijk het korte haar van Hermione maar dat geheel terzijde :s). Nu heb ik alleen veel negatieve punten opgenoemd, misschien iets teveel, want uiteindelijk vond ik het toch wel een aardig filmpje, alleen de topper zie ik er dus niet in :). Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_123272225

TALAASH

Het verbaast me dat deze film zo weinig aandacht krijgt, Ik ben niet altijd een fan van bollywood films.. al dat gezang en gedans is niets voor mij. Maar dat was deze film totaal niet!
K vind het een hele sterke misdaad/thriller/drama... Die tot het eind spannend blijft en pas op het eind vallen alle puzzelstukjes bij elkaar en snap je alles! vanwege de spanning die de hele film aanwezig is merk je ook niet dat de film aan de wat ''langere'' kant is. De acteerprestaties zijn ook erg sterk, er zit wel wat muziek/zang in de film (3 a 4 x) maar zonder dans en die ''liedjes'' versterken de film eigenlijk alleen maar...
Echt een aanrader en een top film -edit: dit doen we nooit in dit topic-
dikke8.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 24-02-2013 13:25:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')