quote:Op zondag 10 februari 2013 15:27 schreef RingBewoner het volgende:
Balen, gisteravond een Rochefort 10 in de vriezer gelegd om even snel te koelen. Was hem helaas vergeten.
Dat je dat publiekelijk durft te bekennen.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:27 schreef RingBewoner het volgende:
Balen, gisteravond een Rochefort 10 in de vriezer gelegd om even snel te koelen. Was hem helaas vergeten.
Best wel degelijk pilsquote:
En wat houdt dat in?quote:Op maandag 11 februari 2013 10:05 schreef avw1982 het volgende:
Van het weekend een Westmalle half-om-half op. Dat is nog verrassend lekker.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:45 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ook nog nog nooit van gehoord, misschien de dubbel en trippel half om half?
Allebei deze opties verdienen een schup in de notenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Is dat niet de variant trappist met limonade?
Hey ik heb het niet bedacht en nog nooit gedronken, ik weet alleen dat het gedaan wordt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:46 schreef Saind het volgende:
[..]
[..]
Allebei deze opties verdienen een schup in de noten
Inderdaad. Ik las dat ze dat in Malle vaak doen en was nieuwsgierig geworden en smaakt inderdaad goed.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:45 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ook nog nog nooit van gehoord, misschien de dubbel en trippel half om half?
Een soort Belgische variant van de Black & Tan dus... maar dan met trappisten.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:57 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik las dat ze dat in Malle vaak doen en was nieuwsgierig geworden en smaakt inderdaad goed.
Auw...quote:Op maandag 11 februari 2013 12:38 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat je dat publiekelijk durft te bekennen.
De Roquefort bieren zijn relatief goedkoop en breed verkrijgbaar en vormen, samen met de Chimay bieren (Karmijn en Blauw) een nogal hoog niveau als basis. Ik heb zelf (nog) geen WestVleteren op, maar het moet echt iets heel bijzonders zijn om het verschil met de genoemde bieren waar te maken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:35 schreef IPA35 het volgende:
Ik vind de acht vers niet echt heel bijzonder vergeleken met de veel goedkopere concurrenten.
Rochefortquote:Op zondag 24 februari 2013 21:57 schreef drexciya het volgende:
[..]
De Roquefort bieren zijn relatief goedkoop en breed verkrijgbaar en vormen, samen met de Chimay bieren (Karmijn en Blauw) een nogal hoog niveau als basis. Ik heb zelf (nog) geen WestVleteren op, maar het moet echt iets heel bijzonders zijn om het verschil met de genoemde bieren waar te maken.
Ik heb wel beide op. Westvleteren is zeker lekker bier, maar wat mij betreft het niet waard om vijf keer zoveel voor te betalen als een Rochefort. Maar neem het gerust een keer wanneer je het voor een acceptabele prijs bij een bierwinkel kunt krijgen, of haal een krat als je toch al naar Belgiė gaat.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:57 schreef drexciya het volgende:
[..]
De Roquefort bieren zijn relatief goedkoop en breed verkrijgbaar en vormen, samen met de Chimay bieren (Karmijn en Blauw) een nogal hoog niveau als basis. Ik heb zelf (nog) geen WestVleteren op, maar het moet echt iets heel bijzonders zijn om het verschil met de genoemde bieren waar te maken.
Dit.quote:Op maandag 25 februari 2013 01:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb wel beide op. Westvleteren is zeker lekker bier, maar wat mij betreft het niet waard om vijf keer zoveel voor te betalen als een Rochefort. Maar neem het gerust een keer wanneer je het voor een acceptabele prijs bij een bierwinkel kunt krijgen, of haal een krat als je toch al naar Belgiė gaat.
Och die 5 euro, das ook niet de wereld.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:53 schreef Nikos1986 het volgende:
[..]
Dit.
Afgelopen weekend weer eens een St. Bernardus Abt. 12 op. Minstens zo lekker als Westvleteren 12! Bij Westvleteren 12 betaal je vooral voor de mythe en exclusiviteit. Daar in tegen moet je het wel minimaal een keer geproefd hebben ;-)
Erg goed bier! Maar zeker geen 5 euro per fles waard.
De Barrel aged bieren van De Molen gaan voor 6+ euro per fles, dus het is net hoe ver je wilt gaan. De Bernardus Abt 12 heb ik ook wel eens op en die is ook erg goed. Ik begreep dat die heel dicht tegen de Westvleteren aanzit (zelfde gist en dergelijke).quote:Op maandag 25 februari 2013 14:53 schreef Nikos1986 het volgende:
[..]
Dit.
Afgelopen weekend weer eens een St. Bernardus Abt. 12 op. Minstens zo lekker als Westvleteren 12! Bij Westvleteren 12 betaal je vooral voor de mythe en exclusiviteit. Daar in tegen moet je het wel minimaal een keer geproefd hebben ;-)
Erg goed bier! Maar zeker geen 5 euro per fles waard.
Welk "het bierfestival"?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:18 schreef RingBewoner het volgende:
Goed, het gaat een beetje dood hier. Zijn er nog wel mensen die in April het bierfestival gaan bezoeken?
Ik ben vorig weekend in Belgiė geweest en raakte daar in gesprek met een man uit Gent die in Brugge was geboren (het grapje van de Brugse Zot kende hij al). Die vertelde mij dat de brouwerij van Westvleteren een tijd in puin heeft gelegen (als ik mij niet vergis tijdens de oorlog). Toen hebben ze het brouwen uitbesteed aan de brouwers van wat nu St Bernardus heet. Toen noemden ze het nog wel Westvleteren. Toen de brouwerij in Westvleteren weer openging bleven ze bij St Bernardus dus lekker doorbrouwen maar dan wel onder eigen etiket.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:14 schreef drexciya het volgende:
[..]
De Barrel aged bieren van De Molen gaan voor 6+ euro per fles, dus het is net hoe ver je wilt gaan. De Bernardus Abt 12 heb ik ook wel eens op en die is ook erg goed. Ik begreep dat die heel dicht tegen de Westvleteren aanzit (zelfde gist en dergelijke).
Er ligt bij St Bernardus zelf een mooi gedrukt pamflet waar het verhaal op staat.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 22:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ben vorig weekend in Belgiė geweest en raakte daar in gesprek met een man uit Gent die in Brugge was geboren (het grapje van de Brugse Zot kende hij al). Die vertelde mij dat de brouwerij van Westvleteren een tijd in puin heeft gelegen (als ik mij niet vergis tijdens de oorlog). Toen hebben ze het brouwen uitbesteed aan de brouwers van wat nu St Bernardus heet. Toen noemden ze het nog wel Westvleteren. Toen de brouwerij in Westvleteren weer openging bleven ze bij St Bernardus dus lekker doorbrouwen maar dan wel onder eigen etiket.
En nog een hele waslijstquote:
En Birrasanaquote:
Ik ben de week er na in Barcelona, anders was ik wel geweestquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:18 schreef Curchulain het volgende:
[..]
En Birrasana
Maar dat zal voor de meesten van jullie wat te ver weg zijn.
Ach, dan heb je altijd nog de sympathieke mensen van 2D2Dspuma (sympathiek hier tussen aanhalingstekentjes), La Cervecita, Rosses i Torrades, La Cerveteca, Ale & Hop, Jazz waar je even langs kan gaan... en vast nog wel een paar andere die ik nog niet kenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik ben de week er na in Barcelona, anders was ik wel geweest
Ik moet de 30 en 40 nog proberen. 12, 16 en 18 al gehad. Lekker spul.quote:Op woensdag 13 maart 2013 10:26 schreef Fogel het volgende:
Gisteravond de Ola Dubh Special Reserve 12 van Harviestoun Brewery Ltd gedronken. Een aanrader voor mensen die van zowel bier als whisky houden. Het bier is namelijk gerijpt op de vaten van (in dit geval 12 jaar oude) Highland Park en dat is goed te proeven.
Aanbieding geldt hele week?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:00 schreef borisz het volgende:
Alle Belgische bieren bij AH 25% korting.
Tot de schappen leeg zijn, neem ik aan? En met de distristaking kan dat nog wel eens snel zijn.quote:
Oooooeeee, dat is wel even een aanrader.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:00 schreef borisz het volgende:
Bert's Bierwinkel zit ook zonder? Dat had ik niet verwachtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:32 schreef Gesloten het volgende:
Hier in Utrecht is amper Amerikaans / Brits bier meer te verkrijgen. Problemen bij de importeur. Is dit alleen hier het geval, of in heel het land? En weet iemand er meer over te vertellen?
Klinkt een beetje als de Infra Red van Hardknott...quote:Op woensdag 20 maart 2013 04:13 schreef GoCanucksGo het volgende:
Afgelopen weekend toch maar eens een sixpack Red Chair NWPA gehaald. Verkozen tot beste bier ter wereld 2012. Da's wel een beetje overdreven vind ik, maar het is verrekte lekker. Heel mooi in balans tussen hop en mout, diepe smaak en vooral een nasmaak die heel lang prettig blijft. Als dit het enige bier was wat ik de rest van mijn leven zou mogen drinken zou ik daar vrede mee hebben zeg maar
Ken ik niet, maar als ik de beschrijving en reviews zo lees kan dat best eens aardig overeenkomen inderdaad.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:31 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de Infra Red van Hardknott...
Heb er flink van genoten. Overigens ook nog vergelijkbare ervaringen gehad met de Dark Horse Double Crooked Tree IPA en de Kissmeyer Uusikaupunki Syndrom, hoewel dat DIPA's zijn. Heerlijke bieren, en verdomd gevaarlijk makkelijk wegdrinkend.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:14 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar als ik de beschrijving en reviews zo lees kan dat best eens aardig overeenkomen inderdaad.
Maar dan alleen met zo'n kaart zeker?quote:Op maandag 18 maart 2013 11:00 schreef borisz het volgende:
Jupquote:Op woensdag 20 maart 2013 23:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar dan alleen met zo'n kaart zeker?
Een bonuskaart niet? Die vraag je gelijk aan ze. Kunnen ze hem gelijk scannenquote:
Bij de sigarettenbalie vragen om een anonieme bonuskaart. Hoef je niets in te vullen, je krijgt gewoon direct zo'n dingquote:
Tegenwoordig doet er nog maar een enkeling moeilijk idd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je zegt dat je hem niet bij je hebt/ bent vergeten kunnen ze je de korting geven via de kassa, hebben ze een algemeen bonusnummer voor
Hier lag vandaag nog genoeg in de schappen..quote:Op maandag 18 maart 2013 11:29 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Tot de schappen leeg zijn, neem ik aan? En met de distristaking kan dat nog wel eens snel zijn.
De staking is dan ook al weer enige dagen voorbij.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hier lag vandaag nog genoeg in de schappen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |