Nee, in groningen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:03 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Jij woont zeker lekker in het westen?
Nee.. We hebben hier regelmatig aardbevingen, al jarenlang. Dat is geen nieuws.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:05 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Dan bedoel je het vast sarcastisch
Ik wil een flatscreen, voor weinigquote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:05 schreef Panzermaus het volgende:
mensen ik sta hier live in doodstil noord groningen de paniek is groot ouderen kunnen hun huizen niet uitkomen grote schade aan bebouwink en infrastructur mensen moeten hun bezittingen achterlaten plunderingen en babyhandel zijn aan de orde van het moment live vanuit doodstil noord groningen meer informatie volgt
Als ik het zo hoor staat er geen steen meer op de andere, in heel Groningen niet.quote:00:06 Uit Kantens komt er bericht dat er scheuren in de muur zijn ontstaan. Dit huis was al eerder beschadigd. De bewoner was erg geschrokken.
Dan zullen de live beelden zo wel op CNN komen!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:13 schreef Mark_Boelen het volgende:
Tsunami in het Winschoterdiep hoor ik net
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:13 schreef Mark_Boelen het volgende:
Tsunami in het Winschoterdiep hoor ik net
Dat er nog mensen in staat zijn om onder het puin te tweeten en zo.. helden zijn het!quote:00:13 Op de redactie komen vooral veel reacties uit de omgeving Uithuizen. Het lijkt erop dat het epicentrum in deze omgeving ligt.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ok-in-groningen.htmlquote:De kracht zou wel eens kunnen uitkomen op op 4 tot 5 op de schaal van Richter, zo bleek.
Zal je wel verwachten hequote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Dan zullen de live beelden zo wel op CNN komen!
Schijnt dat de laatste nu net, zelfs in Groningen stad is gevoeld.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:26 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Zal je wel verwachten he![]()
Nee even serieus, de derde beving in korte tijd. Deze beving zelf niet vernomen, twee bevingen voor deze wel zeker vernomen.
En ik kan nou niet echt zeggen dat ik de het gebouw waarin ik woon met bouwjaar 1963 er g veel vertrouwen heb als de schaal echt zo hard omhoog gaat als voorspelt
Straks is je hele omgeving een paar meter de grond in gezakt en kan je de zandzakken maar vast gaan vullen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:26 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Zal je wel verwachten he![]()
Nee even serieus, de derde beving in korte tijd. Deze beving zelf niet vernomen, twee bevingen voor deze wel zeker vernomen.
En ik kan nou niet echt zeggen dat ik de het gebouw waarin ik woon met bouwjaar 1963 er g veel vertrouwen heb als de schaal echt zo hard omhoog gaat als voorspelt
Zoals jij zegt! Naschok deed lampen woonkamer weer zwenkenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Schijnt dat de laatste nu net, zelfs in Groningen stad is gevoeld.
Die van een paar maanden geleden voelde als een knal. Deze van een kwartier geleden voelde ik meer golven. En het dak kraakte.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:30 schreef detulp050 het volgende:
Die van net was goed te voelen in Stad, nog nooit meegemaakt!
Zo iets als een rupskraan die voorbij rijdt?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die van een paar maanden geleden voelde als een knal. Deze van een kwartier geleden voelde ik meer golven. En het dak kraakte.
Ik kan me nog een storm herinneren dat het dak ook kraakte.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die van een paar maanden geleden voelde als een knal. Deze van een kwartier geleden voelde ik meer golven. En het dak kraakte.
Nee, die maakt herrie.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zo iets als een rupskraan die voorbij rijdt?
Je bent gewoon jaloers op de aardschok.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik kan me nog een storm herinneren dat het dak ook kraakte.
mooi gat. Alle ruimte om te groeien voor Frieslandquote:
Die aardplaten moeten nog een paar keer over elkaar schuiven, dan hebben we hier zo een paar bergen en ons eigen wintersportgebied. Ook goed voor de toerisme, alleen maar goed voor de provincie.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wees blij, Schiermonnikoog mogen jullie er bij hebben schijnbaarquote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:35 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mooi gat. Alle ruimte om te groeien voor Friesland
De herrie buiten beschouwing gelaten uiteraard. Heb eens meegemaakt dat zo'n groot bakbeest langs het huis moest en alles stond te schommelen.quote:
Gezien de reden voor deze bevingen krijg je eerder een enorm dal, dan bergen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:36 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Die aardplaten moeten nog een paar keer over elkaar schuiven, dan hebben we hier zo een paar bergen en ons eigen wintersportgebied. Ook goed voor de toerisme, alleen maar goed voor de provincie.
Welnee man. Dat was een beste beving. Zwaarste ooit in Nederland voor zover ik weet en Groningen komt niet eens in de buurt daarvan.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Is ie al sterker dan de zwaarste in Limburg?
Het trilt erger als iemand voor de deur zijn dieselmotor laat ronken.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De herrie buiten beschouwing gelaten uiteraard. Heb eens meegemaakt dat zo'n groot bakbeest langs het huis moest en alles stond te schommelen.
Ligt eraan hoe het beweegt, voor hetzelfde heb je wel een berg die compleet hol is van binnenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Gezien de reden voor deze bevingen krijg je eerder een enorm dal, dan bergen.
Ze zijn ook niet veel gewend daar in het noorden. als ik ff dub ga draaien is de beving al heftiger.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Welnee man. Dat was een beste beving. Zwaarste ooit in Nederland voor zover ik weet en Groningen komt niet eens in de buurt daarvan.
Beving was vlakbij hier. Weet het nog goed. Best heftig.
Ow shit. Ik wou die videokaart misschien nog overkopen van je.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze zijn ook niet veel gewend daar in het noorden. als ik ff dub ga draaien is de beving al heftiger.
Ja die hele PC is al weg, maar 2 kaarten in crossfire is toch ruk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow shit. Ik wou die videokaart misschien nog overkopen van je.
Helemaal vergeten
Al verkocht?
Hmz, jammer dat ik het vergeten was. Ik weet nog dat ik moest eten of afwassen of koken of zoiets toen we het erover hadden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja die hele PC is al weg, maar 2 kaarten in crossfire is toch ruk.
1 Videokaart is veul beter, gewoon dat ouwe ding upgraden wanneer nodig.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Hmz, jammer dat ik het vergeten was. Ik weet nog dat ik moest eten of afwassen of koken of zoiets toen we het erover hadden.
Volgende keer beter en eigenlijk ben ik ook meer van 1 videokaart dan van 2
Bron?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:52 schreef Compoantje het volgende:
elke keer als ik een boer laat komt het op het nieuws. waarom is dat?
quote:NORES 7.83 17.9 a Sn 2013/02/07 23:22:27.7 0.1 209.8 24.2 T A S 5.6 0.29 ML 4.0
NEWS
NAO
?
[X]
Reporting Network (EMSC code)
Associated IRSS Code: NAO
Norwegian Seismic Array Kjeller, Norway
Deze bevingen komen door gasboringen. Er beweegt dus niks, er storten alleen ruimtes in omdat bepaalde lagen zwakker worden. Zal dus nooit omhoog komen in dit gevalquote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:41 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe het beweegt, voor hetzelfde heb je wel een berg die compleet hol is van binnen
Maar ja een dal mag ook, zolang er maar genoeg hoogte verschil is
Dan beginnen er toch wat tuinhekjes om te vallen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:57 schreef NaturalScience het volgende:
Hij staat momenteel op 4,0 op de schaal van Richter!
[..]
Ik hoor het alweer, deze kan weer van stal worden gehaald:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan beginnen er toch wat tuinhekjes om te vallen.
quote:00:50 Verslaggever Jan Been zag iemand in Startenhuizen in paniek en in pyama op straat lopen.
Mijn apje is vrij nauwkeurig haha.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
4.0![]()
Die 3,6 site is niet gevalideerd.
Staat dat ding ter plekke te meten?quote:
Deze is ook prachtig, van NOS.nlquote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]Een glimlach kon ik niet onderdrukken... die liveblog!
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=117833
Heel veel stereotypischer kan het niet, ik stel me ook voor dat Dick dat met een zwaar Gronings accent zeiquote:Dick Stoppels, die in Uithuizen woont, vertelde in het NOS Journaal over de eerste beving. "Alles trilde en rommelde," zei hij. Er is nog niets bekend over eventuele schade.
En 't ben grunningers, daar wordt heel creatief geclaimd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
De 1e schademeldingen stromen binnen, vooral veel keukenkastjes en schuurtjes hebben schade opgelopen.
Ow zijn dat die flikkers waardoor ik zoveel premie betaal?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:14 schreef Strani het volgende:
[..]
En 't ben grunningers, daar wordt heel creatief geclaimd.
Ja, en zoveel belasting ook!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow zijn dat die flikkers waardoor ik zoveel premie betaal?![]()
![]()
!!!!
twitter:CrisisNed20 twitterde op vrijdag 08-02-2013 om 01:16:00Seismoloog KNMI heeft nog geen cijfers, maar hij noemde de 1e beving ,,zwaar'' en de 2e mogelijk nog sterker. #aardbeving #Groningen reageer retweet
KLB / verzekering oplichtenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:14 schreef Strani het volgende:
[..]
En 't ben grunningers, daar wordt heel creatief geclaimd.
En dan de herindeling, dus misschien net 3 provincies.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 02:09 schreef Nober het volgende:
Het kabinet wil nou eenmaal geld en dat is belangrijker dan het behouden van een provincie aangezien ze er daar liever wat minder van hebben. Over een paar jaar dus nog maar 8 provincies wat natuurlijk ook wat makkelijker is voor de kinderen op school.
Op zich wel goed te onthouden, het zuiden, het oosten en het westen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 02:27 schreef Strani het volgende:
[..]
En dan de herindeling, dus misschien net 3 provincies.
Ja? Dat vind jij niet erg? Schade aan je schoorsteen en scheuren in je monumentale huis?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:17 schreef raptorix het volgende:
En zelfs al zou er een keer een 5 komen:
"Door vrijwel iedereen gevoelde trillingen als van zwaar voorbijrijdend verkeer; vrije slinger beweegt duidelijk; deuren, glazen en borden rammelen, raamluiken klapperen; geparkeerde auto's schommelen; lichte schade mogelijk aan bijvoorbeeld schoorstenen; eventueel ontstaan kleine scheuren in wegdek of oude en zwakke gebouwen."
Dat word gewoon vergoed, men doet nu net of er een enorme ramp aanstaande is.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:44 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Ja? Dat vind jij niet erg? Schade aan je schoorsteen en scheuren in je monumentale huis?
Nou, gewoon vergoed.. Je huis wordt knap waardeloos op deze manier.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat word gewoon vergoed, men doet nu net of er een enorme ramp aanstaande is.
Mogelijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 01:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Staat dat ding ter plekke te meten?
berg af of dal in, maakt niet uit. Zolang de skiërs maar kunnen afdalen, en slalommen en de bobsleeërs naar beneden gaan tijdens de Olympische Winterspelen van 2018 / 2022 / 2026 in Groningenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Gezien de reden voor deze bevingen krijg je eerder een enorm dal, dan bergen.
Een financiele meevaller zie ik. Denken jullie er wel om de verwarming uit te zetten en minder te koken, want de prijs gaat fors omhoog.quote:
quote:Dit jaar al 17 aardbevingen in Groningen
Na twee aardbevingen gisterenavond in Groningen, staat de teller dit jaar al op 17 in die Nederlandse provincie of het gebied daar direct omheen. Het ging om twee schokken van 2,7 en 3,2 op de schaal van Richter. Dat blijkt uit cijfers van het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI).
Als het aantal aardbevingen gelijk blijft, zal het totaal in 2013 uitkomen op 159. Dat zou veel meer zijn dan in de voorgaande jaren, toen het gemiddelde net onder de honderd trillingen uitkwam. De bevingen worden veroorzaakt door gaswinning in het gebied. Gevreesd wordt dat de bevingen, behalve frequenter, ook zwaarder worden.
Vanaf 2011 loopt het aantal aardbevingen in het gebied fors op met gemiddeld zo'n 7 tot 8 per maand. Dat was ook het gemiddelde in 2009, maar dat kwam toen vooral doordat er op een paar dagen in de zomer heel veel kleine schokjes waren bij een dorp in de provincie Drenthe, vlakbij de grens met Groningen.
In 2012 werd de zwaarste beving ooit gemeten, bleek uit nader onderzoek van het KNMI. Een trilling in augustus bij een Groningse gemeente haalde 3,6 op de schaal van Richter. De partij GroenLinks heeft intussen aangekondigd dat het de minister van Economische Zaken gaat interpelleren over de nieuwe aardbevingen in Groningen.
En het begrotingstekort stijgt naar 6,8%, kom maar op met die bezuinigingenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een financiele meevaller zie ik. Denken jullie er wel om de verwarming uit te zetten en minder te koken, want de prijs gaat fors omhoog.
Niet mijn begrotingstekort. Nee, die kraan moet echt een heel stuk dicht want over 20 jaar is dat gas nog veel meer waard. De tomaten laten wel wel invliegen uit Italie, die kassen mogen ze zelf warm proberen te houden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:16 schreef Masyl het volgende:
[..]
En het begrotingstekort stijgt naar 6,8%, kom maar op met die bezuinigingen
Ik snap ook niet waarom je je druk zou maken zolang het maar vergoed word moet alles kunnen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat word gewoon vergoed, men doet nu net of er een enorme ramp aanstaande is.
Gasprijs gaat dalen, zogauw schaliegas wordt gewonnen, gas is in de VS al goedkoper dan kolenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet mijn begrotingstekort. Nee, die kraan moet echt een heel stuk dicht want over 20 jaar is dat gas nog veel meer waard. De tomaten laten wel wel invliegen uit Italie, die kassen mogen ze zelf warm proberen te houden.
Dan gooien we de prijs omhoog, gewoon omdat de rest van het land toch niet kan omschakelen, en onder voorwaarde dat de achterstallige rekening over de afgelopen 60 jaar ook betaald wordt.quote:Gasprijs gaat dalen, zogauw schaliegas wordt gewonnen, gas is in de VS al goedkoper dan kolen
inderdaad. als ik daar zou wonen zou ik sterk overwegen juridische stappen te ondernemen. schade herstellen ok, maar je huis wordt gewoon onverkoopbaar en dat had ik nooit gepikt. en aangezien kamp nooit naar iemand luistert had ik het anders aangepakt dan slechts toekijkend.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:20 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nou, gewoon vergoed.. Je huis wordt knap waardeloos op deze manier.
Dan wordt er meer kolen gestookt, een zegen voor het milieuquote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan gooien we de prijs omhoog, gewoon omdat de rest van het land toch niet kan omschakelen, en onder voorwaarde dat de achterstallige rekening over de afgelopen 60 jaar ook betaald wordt.
http://www.speld.nl/2013/(...)aardschok-groningen/quote:Internationale hulp na aardschok Groningen
'Mensen zijn er wakker van geworden’
DOOR ALEXANDER BRANDENBURG • VRIJDAG 8 FEBRUARI 2013, 12:16
In een groot aantal landen zijn inzamelingsacties begonnen voor de slachtoffers van de aardschokken in Groningen afgelopen nacht. In totaal zou al een bedrag van 500 miljoen euro opgehaald zijn.
Inwoners van Pakistan reageerden geschokt toen ze hoorden over de overlast die de aardschokken veroorzaakten. “We zijn intens verdrietig door de tragedie die zich in Groningen heeft afgespeeld. De schokken zijn tot in Zandeweer en Garsthuizen waargenomen. Mensen zijn er wakker van geworden. Dat is nauwelijks te bevatten”, prevelt de nog emotionele Qasim Ahmad, terwijl hij koortsachtig tassen met kleding verzamelt.
Ook aan de andere kant van de wereld is de verbijstering groot. In het Chileense dorp Putavil doneren mensen hun complete maandloon aan het getroffen gebied. Jesús Fernando Torres: “Dat is natuurlijk niet veel, maar hopelijk helpt het om de scheuren in de kerk van Kantens te herstellen.”
In Groningen zelf wordt dankbaar, maar nuchter gereageerd op de internationale hulp. “Sympathiek”, beaamt de Uithuizense dominee Peter Wellen. “Maar we hebben al veel goedbedoelde hulp terug moeten sturen. Vanuit Pakistan ontvingen we bijvoorbeeld geiten en rijst in plaats van aardappelen en groenten. Daar help je geen enkele Uithuizenaar mee.”
quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)k-bij-loppersum.htmlquote:Zaterdagochtend is opnieuw een aardbeving in Groningen geweest.
Stelt niets voorquote:
Kan een scheurtje in je huis opleveren.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stelt niets voor
Meeste mensen nemen dat niet eens waar.
Een voorbijrijdende vrachtwagen ookquote:Op maandag 11 februari 2013 14:22 schreef Kerol het volgende:
[..]
Kan een scheurtje in je huis opleveren.
Een in je huis rijdende vrachtwagen ook.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een voorbijrijdende vrachtwagen ook
De meeste aardbevingen die zijn beter te voelen in de dorpen maar in Groningen Groningen heb ik nog helemaal niemand gehoord over de aardbevingen.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef DS4 het volgende:
Maar goed... overal in Nederland staan huizen met scheuren en bij de "nuchtere" Groningers breekt ineens paniek uit vanwege het hebben van scheuren.
Of is het gewoon de pers die op basis van drie malloten net doet alsof Groningen in rep en roer is?
De provincie...quote:Op maandag 11 februari 2013 17:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
De meeste aardbevingen die zijn beter te voelen in de dorpen maar in Groningen Groningen heb ik nog helemaal niemand gehoord over de aardbevingen.
Zegt veel over de pers.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef DS4 het volgende:
Maar goed... overal in Nederland staan huizen met scheuren en bij de "nuchtere" Groningers breekt ineens paniek uit vanwege het hebben van scheuren.
Of is het gewoon de pers die op basis van drie malloten net doet alsof Groningen in rep en roer is?
Je raadt nooit waar de stad Groningen in ligt en waar die mensen uit de provincie naartoe gaan als ze iets nodig hebben.quote:
Maar wat is je punt?quote:Op maandag 11 februari 2013 17:50 schreef Brum_brum het volgende:
Je raadt nooit waar de stad Groningen in ligt en waar die mensen uit de provincie naartoe gaan als ze iets nodig hebben.
quote:Opnieuw lichte aardschok in Groningen
Opnieuw heeft zich in onze provincie een kleine aardbeving voorgedaan. Het was de achttiende beving in korte tijd.
Om 01.06 uur zondagnacht was er een aardbeving met een kracht van 1.9 op de Schaal van Richter. Het epicentrum lag bij Nieuwolda.
Er zijn dit jaar in onze provincie volgens het KNMI 27 aardbevingen en trillingen geweest. Ze variëren in sterkte van 0.6 t/m 3.2 op de Schaal van Richter.
quote:0 tot 1,9 Minuscuul Alleen waargenomen door seismografen; wordt zelden door iemand gevoeld en zal nooit ook maar enige schade veroorzaken. (...) frequentie: Zo'n 8000 per dag
Ja natuurramp vergelijken met schade door gaswinning, logisch. Groningers moeten natuurlijk uberhaupt al gewoon niet zeuren, ze krijgen wel al 1% van de opbrengsten van de NAM, de rest gaat naar de Randstad. Terecht natuurlijk, want ja een Zuiderzeelijn kan zogenaamd niet uit, maar een Betuwelijn, Noord-Zuidlijn en andere fancy projectjes daar moeten natuurlijk wel kunnen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef Red_85 het volgende:
http://www.geonet.org.nz/
And not a shit was given that day.
Maar in Groningen wil men miljarden voor die onzin... Hoezo nuchter.
Gewoon kutvolk dus.
quote:Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef Red_85 het volgende:
Gewoon kutvolk dus.
Die Groningers willen gewoon een verbouwing op kosten van de NAM, natuurlijk maken die een oop herrie.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef DS4 het volgende:
Om nog maar te zwijgen over het feit dat de gasbaten vooral zijn gebruikt om uitkeringen en pauperwijk projectjes in de randstad te financieren.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:26 schreef alors het volgende:
[..]
Ja natuurramp vergelijken met schade door gaswinning, logisch. Groningers moeten natuurlijk uberhaupt al gewoon niet zeuren, ze krijgen wel al 1% van de opbrengsten van de NAM, de rest gaat naar de Randstad. Terecht natuurlijk, want ja een Zuiderzeelijn kan zogenaamd niet uit, maar een Betuwelijn, Noord-Zuidlijn en andere fancy projectjes daar moeten natuurlijk wel kunnen.
Inderdaad, De Hoge Heren in Holland denken alleen maar aan eigen gewin!quote:Op maandag 18 februari 2013 15:26 schreef alors het volgende:
[..]
Ja natuurramp vergelijken met schade door gaswinning, logisch. Groningers moeten natuurlijk uberhaupt al gewoon niet zeuren, ze krijgen wel al 1% van de opbrengsten van de NAM, de rest gaat naar de Randstad. Terecht natuurlijk, want ja een Zuiderzeelijn kan zogenaamd niet uit, maar een Betuwelijn, Noord-Zuidlijn en andere fancy projectjes daar moeten natuurlijk wel kunnen.
Natuurramp? Die mensen ut grunn daar zijn toch zo goed in nuchter relatieveren? Iedere dag zijn daar vergelijkbare tot net iets zwaardere bevingen en niemand maalt erom. Niemand zal daarover de krant of pers bellen. Of laat staan om geld bedelen. Behalve als het een keer boven de 6 komt, begrijpelijk, maar dat zal echt niet gebeuren in fucking groningen.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:26 schreef alors het volgende:
[..]
quote:'Rechter kan overheid dwingen gaswinning te stoppen'
Inwoners van Groningen kunnen de overheid voor de rechter slepen om af te dwingen dat de gaswinning in het gebied tijdelijk wordt stilgelegd. Dat zegt Jan Brouwer, hoogleraar Rechtswetenschap aan de Rijksuniversiteit Groningen, dinsdag in het Dagblad van het Noorden.
Volgens Brouwer zou een rechter op basis van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens een tijdelijk verbod op de winning van aardgas kunnen instellen. 'Er is onvoldoende zorg voor veiligheid en woongenot. Zeker als burgers levensgevaar lopen, is de kans op een succesvolle afloop van zo'n rechtszaak groot', licht Brouwer toe.
Ook lokale overheden zijn volgens de Gemeentewet verplicht om voor de veiligheid te zorgen, zegt de hoogleraar. Als er bij toekomstige bevingen slachtoffers zouden vallen, kunnen lokale bestuurders volgens Brouwer zelfs strafrechtelijk worden vervolgd.
Idioot. Als je er niets van snapt reageer dan niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:07 schreef Red_85 het volgende:
Gewoon kutvolk dus.
Lees even verder mafketel!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:18 schreef Kerol het volgende:
[..]
Idioot. Als je er niets van snapt reageer dan niet.
Er zit een behoorlijk verschil tussen natuurramp en aardbevingen door gaswinning. Dankzij de NAM ontstaan deze kleine aardbevingen dat schade aanricht aan huizen. Hoe zou jij piepen als je huis opeens uit elkaar valt (wel overdreven) van de schade en je je huis niet kan verkopen? Of voor veel minder. Het gaat niet om het voelen van een aardbeving maar om de schade die het aanricht, zelfs zulke kleine aardbevingen richten al veel schade aan aan huizen en dat kost mensen handen vol geld, behalve de NAM. Die krijgt het alleen maar en Groningen ziet daar niets van terug.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natuurramp? Die mensen ut grunn daar zijn toch zo goed in nuchter relatieveren? Iedere dag zijn daar vergelijkbare tot net iets zwaardere bevingen en niemand maalt erom. Niemand zal daarover de krant of pers bellen. Of laat staan om geld bedelen. Behalve als het een keer boven de 6 komt, begrijpelijk, maar dat zal echt niet gebeuren in fucking groningen.
Voor de rest zit er een best groot 'zij zijn groot en wij zijn klein, het is niet eerlijk' gehalte in de rest van je post.
Volg je het nieuws niet, huizen in Groningen waren al bijna niet te berkopen, dit maakt ze hoogstens interessanter.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Kerol het volgende:
[..]
Er zit een behoorlijk verschil tussen natuurramp en aardbevingen door gaswinning. Dankzij de NAM ontstaan deze kleine aardbevingen dat schade aanricht aan huizen. Hoe zou jij piepen als je huis opeens uit elkaar valt (wel overdreven) van de schade en je je huis niet kan verkopen? Of voor veel minder. Het gaat niet om het voelen van een aardbeving maar om de schade die het aanricht, zelfs zulke kleine aardbevingen richten al veel schade aan aan huizen en dat kost mensen handen vol geld, behalve de NAM. Die krijgt het alleen maar en Groningen ziet daar niets van terug.
Onzin, die schade wordt gewoon gedekt door de NAM.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Kerol het volgende:
[..] dat kost mensen handen vol geld, behalve de NAM. Die krijgt het alleen maar en Groningen ziet daar niets van terug.
Slechts voor een klein deel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 17:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Onzin, die schade wordt gewoon gedekt door de NAM.
En je denkt dat Groningen wel bakken vol met geld had gekregen als de NAM daar niet boorde?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Kerol het volgende:
[..]
Er zit een behoorlijk verschil tussen natuurramp en aardbevingen door gaswinning. Dankzij de NAM ontstaan deze kleine aardbevingen dat schade aanricht aan huizen. Hoe zou jij piepen als je huis opeens uit elkaar valt (wel overdreven) van de schade en je je huis niet kan verkopen? Of voor veel minder. Het gaat niet om het voelen van een aardbeving maar om de schade die het aanricht, zelfs zulke kleine aardbevingen richten al veel schade aan aan huizen en dat kost mensen handen vol geld, behalve de NAM. Die krijgt het alleen maar en Groningen ziet daar niets van terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |