ik kende die jongen niet en zijn familie ook niet. Dus ik kan niet oordelen. Maar heb wel medelijden met hem voorzover ik dat met een onbekende kan hebbenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dan kan je het dan erover hebben. Nu is het puur gespeculeer, over de rug van de jongen.
Maar ach, wat kan jou die jongen schelen?
Nee, daar ga ik idd niet over. Maar als iedereen op zo'n hersenloze blijft reageren, heeft hij iets terug te zeggen, he?quote:
Geweldig hoe jij van de dood van een jongen een maatschappelijk probleem kan maken.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:11 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
ik kende die jongen niet en zijn familie ook niet. Dus ik kan niet oordelen. Maar heb wel medelijden met hem voorzover ik dat met een onbekende kan hebben
Verder komt zijn familie hier niet reageren dus wij mogen hier de zaken - nee, moeten eigenlijk - onbeschroomd en ongebreideld bespreken - want dit is een maatschappelijk probleem.
Welk maatschappelijk probleem in dit geval?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:11 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
ik kende die jongen niet en zijn familie ook niet. Dus ik kan niet oordelen. Maar heb wel medelijden met hem voorzover ik dat met een onbekende kan hebben
Verder komt zijn familie hier niet reageren dus wij mogen hier de zaken - nee, moeten eigenlijk - onbeschroomd en ongebreideld bespreken - want dit is een maatschappelijk probleem.
Ik was al klaar met hem, dacht dat je bedoelde dat ik stil moest zijn in het algemeen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik idd niet over. Maar als iedereen op zo'n hersenloze blijft reageren, heeft hij iets terug te zeggen, he?
Jij doet er dus ook aan mee.
Oh nee, hoorquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik was al klaar met hem, dacht dat je bedoelde dat ik stil moest zijn in het algemeen.
Ook geen slecht idee.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:12 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik was al klaar met hem, dacht dat je bedoelde dat ik stil moest zijn in het algemeen.
is dat niet al duidelijk ?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welk maatschappelijk probleem in dit geval?
Dit ja. Gaat nergens meer over nu, sowieso is het nog niet eens bekend wat er gebeurd is en mensen beginnen zich serieus al op te winden om het feit dat hij moslim en waarschijnlijk homo isquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:12 schreef Flow3r het volgende:
Godsamme zeg, een kind is gestorven en waarschijnlijk door de hand van een ander.
Maakt het dan werkelijk uit of het door een moslim, christen, jood of atheist is gedaan?
Nou, Nederlanders kunnen er wat van hoorquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dus snel iemand uitschelden omdat die van mening verschilt? Wat geef je je te kennen. Gebeurt ook vaak genoeg in je geboorteland zeker.
Dat zijn 4 mogelijke maatschappelijke problemen, alsmede 4 mogelijke scenario's omtrent het overlijden van dit kind.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:17 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
is dat niet al duidelijk ?
moord, ontvoering, eerwraak mogelijk seksueel misbruik.
Maar goed ik ga nu stoppen denk ik want dit is praten tegen een muur. Of misschien nog erger want de muur luistert toch beter.
Speculeren doen we allemaal hier. Sowieso. Anders zouden we dit topic best niet eens hoeven openen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn 4 mogelijke maatschappelijke problemen, alsmede 4 mogelijke scenario's omtrent het overlijden van dit kind.
Welk maatschappelijk probleem je van deze 4 precies bedoelt is me niet duidelijk, maar indien je informatie over de feitelijke doodsoorzaak hebt dan zou het in het topic passen om die feiten te delen.
Zonder enige feiten speculeren dat het wel eerwraak zal zijn geweest is dom en behoorlijk schofferend jegens de nabestaanden.
quote:'Anass zou die avond pak slaag krijgen'
Gisterochtend werd de plotseling verdwenen Anass Aouragh (13) uit Wassenaar dood gevonden in een bos. De politie sluit een misdrijf niet uit en onderzoekt nog of hij is vermoord, of dat hij zijn eigen leven nam na pesterijen. Hoe dan ook blijft iedereen verbijsterd achter: de kleurrijkste brugpieper van de school is er niet meer.
Anass was sinds woensdag vermist. Hij kwam niet thuis na het rondbrengen van folders. De politie verstuurde woensdagavond een Amber Alert. In de buurt van de Katwijkseweg in Wassenaar werd de fiets van de jongen gevonden. Donderdagochtend trok de politie het alarm in, kort na de vondst van het lichaam. Dat het echt om Anass ging, was toen echter nog niet helemaal zeker. De bevestiging kwam aan het begin van de avond. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) verricht vandaag sectie op zijn lichaam.
Wat de doodsoorzaak ook is, de familie van Anass is in verdriet gedompeld. Net als de klasgenoten, de vrienden en buurjongens van de jongen. Het besef kan zich maar moeilijk nestelen. 'Dinsdag stond ik nog naast hem, nu is hij er niet meer,' zegt een klasgenootje vandaag in het AD.
Mietje, homo en flikker
Anass, van Marokkaanse komaf, was sowieso geen grijze muis, vertellen ze. Hij was ronduit opvallend. Zelfs als brugklasser op het Adelbert College is hij niet bang om zichzelf te zijn. Waar jaargenootjes zich schikken naar de mode en omgangsvormen van de massa, steekt Anass boven het maaiveld uit. Hij draagt nu eens een vlinderdas, dan weer een spetterend gekleurd shirt. Gaat gekleed in strakke kleren en sjaaltjes. 'Fashionboy', klinkt het plagerig. Maar later wordt hij doelwit van pesterijen. Mietje, homo en flikker, zijn de scheldnamen. Op school, maar ook in zijn wijk.
Buitengesloten
Bovenal wordt Anass buitengesloten. Geschokte schoolgenoten biechten het op, vlak bij het schoolplein waar de gebeurtenissen het gesprek van de dag bepalen. 'Het ging dag in, dag uit door.'
Als een tijdje geleden op school een 'paarse dag' wordt gehouden, om aandacht te vestigen op vooroordelen tegen homo's en lesbiennes, wordt Anass het mikpunt. 'Toen werd er in de klas gezegd dat we hem geen homo mochten noemen. Maar we deden het toch,' zegt een klasgenoot. 'Ik heb het ook wel eens gezegd. Nu voel ik me er heel erg slecht over.'
Pak slaag
In de buurt wordt gezegd dat een aantal pesters hem de avond van zijn verdwijning zou opwachten om hem een pak slaag te geven. De moeder van een van Anass' klasgenootjes vertelt dat hij onlangs 'uit de kast was gekomen'. Ze kunnen nu slechts gissen of het drama het gevolg is geweest van de pesterijen.
Leerlingen van het Adelbert College zijn vandaag naar school gekomen. Of ze les krijgen, is niet bekend. In de klassen zou vooral worden gepraat over de plotselinge dood van Anass. Er zou ook een lokaal zijn ingericht om hem te herdenken en een condoleance achter te laten. Verder zou er begeleiding zijn voor de leerlingen en docenten. De school zelf wil geen commentaar geven
het issuequote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:59 schreef De_Guidance het volgende:
De Bijbel is veel explicieter dan de Koran in deze:
Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
— Leviticus 20:13[4]
Bij de tekst van de Koran kun je nog zeggen dat het vooral over het volk van Lot lijkt te gaan.
Daar lijkt de issue vooral ontucht en verkrachting en niet homoseksualiteit sec.
quote:Bos Wassenaar weer afgezet
Van onze Haagse redactie
WASSENAAR - Het bos waar donderdagmiddag het ontzielde lichaam van de 13-jarige Anass Aouragh werd gevonden, is vrijdagmiddag omstreeks 13.00 uur weer afgezet door de politie. Rechercheurs gaan er opnieuw onderzoek doen.
Eerder had de politie de plek vrijgegeven.
LATER MEER.
iemand heeft hem vermoordquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ok. Geeft me toch steeds meer het vermoeden dat dit geen zelfmoord is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |