Nou en.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:11 schreef Joosie200 het volgende:
Wou ik net wat IE-recht introduceren in de TT
Wut? Hoe oud ben je? Ik ben negentien en ik weet nog precies hoe ik al mijn spaarguldens omwisselde met mijn ouders voor euro's aan de eetkamertafel. Vet leuk was dat, want ik had dertig gulden gespaard en toen we klaar waren met alles natellen en sorteren en wisselen had ik bijna 35 euro.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:09 schreef Paxcon het volgende:
Die kekke guldens heb ik nooit bewust meegemaakt
Nou ik ben 18, dus was toen 7.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wut? Hoe oud ben je? Ik ben negentien en ik weet nog precies hoe ik al mijn spaarguldens omwisselde met mijn ouders voor euro's aan de eetkamertafel. Vet leuk was dat, want ik had dertig gulden gespaard en toen we klaar waren met alles natellen en sorteren en wisselen had ik bijna 35 euro.Wat voor mij toen echt een fortuin was.
Vreemde wisselkoersen hanteren jullie trouwensquote:Op maandag 4 februari 2013 20:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wut? Hoe oud ben je? Ik ben negentien en ik weet nog precies hoe ik al mijn spaarguldens omwisselde met mijn ouders voor euro's aan de eetkamertafel. Vet leuk was dat, want ik had dertig gulden gespaard en toen we klaar waren met alles natellen en sorteren en wisselen had ik bijna 35 euro.Wat voor mij toen echt een fortuin was.
Nee. Rijksdaalders. Munten ter grootte van putdeksels die zo veel waard waren dat je er een auto mee kon kopen*quote:Op maandag 4 februari 2013 20:13 schreef Joosie200 het volgende:
Mijn favoriete guldens zijn toch wel: het vijfje, het geeltje en de grutto
Daarom was dat ook zo leuk. Duh. Ik kreeg alle losse guldens die overal vandaan kwamen bij het zoeken.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Vreemde wisselkoersen hanteren jullie trouwens
Knakenquote:Op maandag 4 februari 2013 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Rijksdaalders. Munten ter grootte van putdeksels die zo veel waard waren dat je er een auto mee kon kopen*
*ervaringen kunnen iets veranderd zijn door perceptie van een jong kind
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Rijksdaalders. Munten ter grootte van putdeksels die zo veel waard waren dat je er een auto mee kon kopen*
*ervaringen kunnen iets veranderd zijn door perceptie van een jong kind
Hoe oud ben jij eigenlijk?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:20 schreef NotGuilty het volgende:
Mijn favo was wel het vijfje, want die was van "goud"
[ [url=
http://elmovies.nl/plaatj(...)ukken.JPG]afbeelding[/url] ]
Heb verder ook nooit begrepen waarom de stuiver zo groot was en het vijfje zo kleinquote:Op maandag 4 februari 2013 20:20 schreef NotGuilty het volgende:
Mijn favo was wel het vijfje, want die was van "goud"
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:36 schreef ylSs het volgende:
Ik heb ooit skeelers gekocht met alleen maar stuivers,dubbeltjes en kwartjes. Was toen een jaar of 8. (prijs: 49,95)
Bestuursrecht wel oke, JVC geen zin in.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:36 schreef Valid het volgende:
Hoe vonden andere mensen hier hun eerste nieuwe vakken? Of zijn jullie nog niet zo ver.
Kan ik na morgen iets over zeggenquote:Op maandag 4 februari 2013 20:36 schreef Valid het volgende:
Hoe vonden andere mensen hier hun eerste nieuwe vakken? Of zijn jullie nog niet zo ver.
Heldquote:
Serieus? Nice!quote:Op maandag 4 februari 2013 20:39 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Held
14 juli naar Hamburg om deze baas in het echt te zien
Mr. Jans over de flatgebouwen bij het Euroborg stadion en de Waddenvereniging?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bestuursrecht wel oke, JVC geen zin in.
Wat ga je morgen volgen?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:38 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Kan ik na morgen iets over zeggen
Nope, over vaarverbod om te kunnen schaatsen en iets over de co2 uitstoot op het plattelandquote:Op maandag 4 februari 2013 20:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Mr. Jans over de flatgebouwen bij het Euroborg stadion en de Waddenvereniging?
Vind die eigenlijk wel meevallen...quote:Op maandag 4 februari 2013 20:45 schreef eriksd het volgende:
Deze versie was ook goed.
Maar die tekst (over de RAF) is natuurlijk goddelijk.
Ah, lekker helemaal in de privaatrechtelijke hoek allemaal.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:48 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Personen en Familierecht
Burgerlijk Procesrecht 1
Relatievermogensrecht
Yesquote:Op maandag 4 februari 2013 20:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah, lekker helemaal in de privaatrechtelijke hoek allemaal.Jij doet notarieel?
Speelt Europees recht toch ook een grote rol? Rechtspersonenrecht is ook al jaren een onderwerp met toenemende Europeesrechtelijke aspecten.quote:
Dat klopt. Met belasting ook, alleen vind het niet erg leuk (maar dat baseer ik alleen op EIP hoor)quote:Op maandag 4 februari 2013 20:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Speelt Europees recht toch ook een grote rol? Rechtspersonenrecht is ook al jaren een onderwerp met toenemende Europeesrechtelijke aspecten.
Minimum van gevangenisstraf is 1 dagquote:Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Kloptquote:Op maandag 4 februari 2013 21:22 schreef NotGuilty het volgende:
Art. 287 Sr
[..]
Minimum van gevangenisstraf is 1 dag
Minimum van geldboete is 3 euro
Omdat er in het artikel "ten hoogste"
staat, klopt het dan dat de rechter zelf mag bepalen hoe hoog de straf is, en dus theoretisch gezien een straf van 100 euro boete op zou kunnen leggen?
Slaharbal.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:22 schreef Maharbal het volgende:
Maar weer een salade naar binnen werken.
Vertelquote:Op maandag 4 februari 2013 21:22 schreef Yreal het volgende:
Ik mag een monster opdracht aannemen, als het mij lukt kan ik waarschijnlijk wel een vaste baan binnenslepen
Rendementsverhoging, helaas.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:27 schreef Yreal het volgende:
Om deel te mogen nemen aan het wg onderwijs van ondernemingsrecht moet je casusposities voorbereiden iedere week, en om het vak te halen moet je deelnemen aan mondelingenvaardigheid in de werkgroepen.
Goeie manier om te zorgen dat iedereen huiswerk maakt
Niks mis met sla. Kippetje of schnitzeltje erbij, frietjes. Genieten.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je thuiskomt en vraagt wat je te eten krijgt. "Sla". Dan vol uithalen.
Dan zou ik waarschijnlijk mezelf moeten slaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je thuiskomt en vraagt wat je te eten krijgt. "Sla". Dan vol uithalen.
Flinke klodder mayo. Helemaal super. Het liefst zonder sla, met een extra stukje vlees. Dat wel.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niks mis met sla. Kippetje of schnitzeltje erbij, frietjes. Genieten.
Klinkt een beetje als de EUR, maar niet helemaal gelukkig.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:27 schreef Yreal het volgende:
Om deel te mogen nemen aan het wg onderwijs van ondernemingsrecht moet je casusposities voorbereiden iedere week, en om het vak te halen moet je deelnemen aan mondelingenvaardigheid in de werkgroepen.
Goeie manier om te zorgen dat iedereen huiswerk maakt
We zijn het steeds vaker eens. En dat terwijl je normaliter zon hekel aan mij hebtquote:Op maandag 4 februari 2013 21:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Flinke klodder mayo. Helemaal super. Het liefst zonder sla, met een extra stukje vlees. Dat wel.
Aan jou? kan dat nou?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
We zijn het steeds vaker eens. En dat terwijl je normaliter zon hekel aan mij hebt
Dat gaat gemakkelijker dan je denkt.quote:
Ik snap wel dat je op een achterstand staat omdat je zo dik en lelijk bent, maar daar kan je ook niks aan. Het gaat om het innerlijkquote:Op maandag 4 februari 2013 21:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat gaat gemakkelijker dan je denkt.
Ik had nu zo gekeken als op mijn facebook-foto.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je op een achterstand staat omdat je zo dik en lelijk bent, maar daar kan je ook niks aan. Het gaat om het innerlijk
Ja ik heb je toch niet op fbquote:Op maandag 4 februari 2013 21:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had nu zo gekeken als op mijn facebook-foto.
Ik had hem gepost ooitquote:
Er is een begin van sympathie.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
We zijn het steeds vaker eens. En dat terwijl je normaliter zon hekel aan mij hebt
Jawel hoor, hij zei vanaf verzenden en jij zei toen dat je jezelf geld door de neus hebt geboordquote:Op maandag 4 februari 2013 21:39 schreef Yreal het volgende:
Ryon heeft nooit meer geantwoord op mijn vraagBestuursrechterlijke dwangsom bij niet tijdig beslissen, tel ik vanaf de ontvangst datum door het orgaan of vanaf mijn versturen?
Dat antwoord gaf Maharbal volgens mij.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:43 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jawel hoor, hij zei vanaf verzenden en jij zei toen dat je jezelf geld door de neus hebt geboord
ofzoiets
Haarbal zei toch " volgens mij verzenden want dat is binnen de awb" ?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:43 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jawel hoor, hij zei vanaf verzenden en jij zei toen dat je jezelf geld door de neus hebt geboord
ofzoiets
7 februari nabespreking toch? Dus deze weekquote:Op maandag 4 februari 2013 21:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de uitslag van rechtsgeschiedenis! Weet jij wanneer die bekend wordt?
Weet je ook hoe laat?quote:Op maandag 4 februari 2013 21:48 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
7 februari nabespreking toch? Dus deze week
Studerenquote:Op maandag 4 februari 2013 22:17 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ja, soms gaat de studie even voor.
Vervang strafrecht door bedrijfseconomiequote:Op maandag 4 februari 2013 22:21 schreef Maharbal het volgende:
Sla, strijken, schoenen poetsen en strafrecht lezen.
Als dat geen perfecte maandagavond alliteratie is, dan weet ik het ook niet meer.
Waarom zou ik dat doen? Ik ga zo toch echt strafrecht lezen.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vervang strafrecht door bedrijfseconomie
Ja maar, strafrechtquote:Op maandag 4 februari 2013 22:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Ik ga zo toch echt strafrecht lezen.
Staat er ook nog een letter bij?quote:Op maandag 4 februari 2013 22:23 schreef Aurelius. het volgende:
RuG'ers weten jullie waar 3219.0061 is ?
naast 3219.0060 en 3219.0062quote:Op maandag 4 februari 2013 22:23 schreef Aurelius. het volgende:
Medische faculteit (FMW), aan de Antonius Deusinglaan. Zeg maar UMCG.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:23 schreef Aurelius. het volgende:
Ik zat zo erg in de buurtquote:Op maandag 4 februari 2013 22:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Medische faculteit (FMW), aan de Antonius Deusinglaan. Zeg maar UMCG.
Als je zo doorgaat, word je zelf een kaasbolletje, dus doe maar popcorn.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:25 schreef eriksd het volgende:
Kaasbolletjes of popcorn, roept u maar?
Kaasbol natuurlijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:25 schreef eriksd het volgende:
Kaasbolletjes of popcorn, roept u maar?
Nee joh het is wel bij die bogen dacht ikquote:Op maandag 4 februari 2013 22:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Medische faculteit (FMW), aan de Antonius Deusinglaan. Zeg maar UMCG.
Jij weegt 10 kilo meer bolle.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je zo doorgaat, word je zelf een kaasbolletje, dus doe maar popcorn.
Het is duidelijk dat jij geen kaas hebt gegeten van lichaamsbouw.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, gewoon bol.quote:
Dat je even weet dat ik dat ook heb.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:29 schreef eriksd het volgende:
Al met al heb ik nog steeds broekmaat 32/33.
Ektoquote:Op maandag 4 februari 2013 22:29 schreef eriksd het volgende:
Al met al heb ik nog steeds broekmaat 32/33.
Verdomme.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat je even weet dat ik dat ook heb.
kaasbolletjes zijn 6x de callorieenquote:Op maandag 4 februari 2013 22:32 schreef eriksd het volgende:
Een zak popcorn eet ik niet op. Een doosje kaasbolletjes wel.
Hmmm.
quote:Op maandag 4 februari 2013 22:32 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb laatst een 36/32 gekocht![]()
maar komt door mijn squatbenen
33/34 hier!quote:Op maandag 4 februari 2013 22:32 schreef Aurelius. het volgende:
Ik heb laatst een 36/32 gekocht![]()
maar komt door mijn squatbenen
Wat? Je bedoelt van een pak?quote:Op maandag 4 februari 2013 22:35 schreef Yreal het volgende:
Ik heb vandaag , hoewel hij wel wat te groot is, een maat 56 broek gedragen
Ja. Ik weet toch mijn broekmaat niet, ik ben toch geen wijf? Alle door op het labeltje van de broek van vandaag te kijken..quote:
Gast, 56 is echt bizar. Ik heb 46/48.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja. Ik weet toch mijn broekmaat niet, ik ben toch geen wijf? Alle door op het labeltje van de broek van vandaag te kijken..
Wat kom je nou haten op mijn dikheidquote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gast, 56 is echt bizar. Ik heb 46/48.
56 is inderdaad groot.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gast, 56 is echt bizar. Ik heb 46/48.
Ah jah, jij was zo'n lange draak.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:41 schreef Yreal het volgende:
Oke oke, hij is ook wel echt aan de grote kant, maar ik ben te arm voor op maat gemaakt.
Maar ik ben vrij lang, dus ik moet iets. Ik moet wel een extra gaatje in mijn riem trouwens.
99kg tegen 2.01quote:Op maandag 4 februari 2013 22:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ah jah, jij was zo'n lange draak.
Dat is inderdaad vervelend. Ik ook.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:48 schreef Aurelius. het volgende:
Oh Valid je had wel gelijk is inderdaad FMW
Potverdorie kan ik gaan fietsen
Ook een van de weinige vakken die niet online wordt aangeboden, en volgens mij ook best een pittig vak.quote:
Volgens mij ook niet het meest aantrekkelijke vak.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:01 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ook een van de weinige vakken die niet online wordt aangeboden, en volgens mij ook best een pittig vak.
quote:Aan welke persoonlijke vaardigheden wordt gewerkt tijdens de stage (zie stagesyllabus)? Geef hierbij weer wat de aanleiding en motivatie zijn.
quote:
Waarom bachelor in vredesnaam tussen haakjes.quote:8. Waaruit blijkt het (bachelor) niveau van de stagewerkzaamheden en de stageopdracht? (zie stagesyllabus)
quote:Op maandag 4 februari 2013 23:54 schreef Joosie200 het volgende:
Ties, zeg dan meteen dat je burgerlijk procesrecht hebtDas idd bij UMCG, succes met de kerkbankjes!
13.14 is onder de bogen btw.
Jij had ook personen en familierecht morgen in de Geertsemazaal?quote:
Jaquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:03 schreef Giku het volgende:
[..]
Jij had ook personen en familierecht morgen in de Geertsemazaal?![]()
Dat vind ik wel eng.quote:
En hij ookquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:05 schreef Aurelius. het volgende:
Nou ik ga m'n boeken ophalenweet niet of ik wel naar dat college ga, komt toch online
Ja ik heb van 11 tot 5 college, gaat me iets te verquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:07 schreef Giku het volgende:
[..]
En hij ook, ik ga sowieso heen, van 11-15 college en daarna hub de bieb in. Online terugkijken faal ik altijd in.
Vrijdag ook Europees Recht toch?
http://nos.nl/artikel/470(...)hool-in-drenthe.html -> Mijn oude school is excellente school
Ik 6 keer 2 uur hoorcollege, 1 keer in de 2 weken uurtje werkcollege en af en toe studentenrechtbankquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Ook gewoon 8 hoorcolleges in de week, wat een gruwel.
Yezzurquote:
T13 is Turftorenstraat, daar zit wel een collegezaal(tje) in. Of het groot genoeg is voor 300+ man betwijfel ik.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:12 schreef Giku het volgende:
[..]
Yezzur
Moet daarna naar T13, dat is volgens mij wel heel klein lokaaltje? Kan me niet herinneren dat er in dat T gebouw een dikke collegezaal zat, moeten 310 inschrijvingen in.
I know, maar daar zit dus niets wat ook maar in de buurt komt van 300 man.. Gelukkig wordt het ook opgenomen dus als het te krap wordt ga ik wel weer naar de biebquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:14 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
T13 is Turftorenstraat, daar zit wel een collegezaal(tje) in. Of het groot genoeg is voor 300+ man betwijfel ik.
Dat gaat je punten kosten op het tentamen jongen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:19 schreef Giku het volgende:
OH WACHT IK KIJK VERKEEERRDDDD
Hoeven maar 63 man in
Heb ook al niets voorbereid, terwijl d'r aardig wat op het programma stond zie ik. Ach, volgende week inhalen dan maar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:19 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dat gaat je punten kosten op het tentamen jongen.
Studeersnel staan er veelquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:48 schreef NotGuilty het volgende:
Heeft iemand misschien schema's van strafrecht voor mij?
Ik kan enkel voor mezelf oordelen en aangezien ik net terug ben uit de stad is het een goede avondquote:
Link?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:42 schreef Aurelius. het volgende:
Even lachen om de failcompilatie van deze maand en dan proberen te slapen
Thanks, maar ben ze nu toch maar zelf aan het maken. Elke samenvatting, ook die van slimstuderen die ik net heb gekocht staat echt bomvol fouten en gedateerde informatie. Ik vertrouw nu even geen enkel online document of samenvatting.quote:
quote:
Waarom ga je niet in de bus zitten ?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:08 schreef Paxcon het volgende:
Ruit gesprongen in de busNu wachten op een nieuwe... 😓
Ja zaten we ook. Gelukkig zit ik nou in een andere; de helft kon echter niet mee want de lijn zat halfvol.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom ga je niet in de bus zitten ?
Motor kopen pax, heb je dit getrut niet meer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja zaten we ook. Gelukkig zit ik nou in een andere; de helft kon echter niet mee want de lijn zat halfvol.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:19 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dat gaat je punten kosten op het tentamen jongen.
Voor de mensen van de RuG: Rechtsgeschiedenis 2 staat op progress. Snel zeg, afgelopen donderdagavond tentamen en blijkbaar gister al de resultaten ingeleverd bij de administratie. In drie dagen nagekeken.quote:
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Motor kopen pax, heb je dit getrut niet meer.
En je bent een baas.. Blij dat ik trouwens vandaag niet met de moto ben, ziet er niet lekkker uit tbhquote:
Valt wel mee hoor.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:35 schreef Yreal het volgende:
Rotterdam is wel echt een kut stad trouwens.
Ach een voordeel: genoeg vrouwlijk schoon in de vermomming van verplegingspakjes in dat gebouwquote:
BPR is ook wel leuk, vooral de eerste colleges van (even spieken) professor Kransquote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:03 schreef Giku het volgende:
Burgerlijk Procesrecht is leuk!
De meneer van die zaal moet ik altijd om lachen, komt in de pauze naar beneden lopen om even te controleren of er niemand stiekem zit te eten of te drinken hoor!
OV is voor het plebs, jwz!quote:
Kolkman had ik net, was een leuk college.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ach een voordeel: genoeg vrouwlijk schoon in de vermomming van verplegingspakjes in dat gebouw
[..]
BPR is ook wel leuk, vooral de eerste colleges van (even spieken) professor KransNet zoals Kolkman eentje die met genoeg enthousiasme HC goed kan geven
En oh ja, beware het zaalmannetje
Kom op zeg: als ik gewoon netjes mijn afval in de prullebak deponeer moet ie nait soezen!
[..]
OV is voor het plebs, jwz!
Wat had je?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:18 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Voor de mensen van de RuG: Rechtsgeschiedenis 2 staat op progress. Snel zeg, afgelopen donderdagavond tentamen en blijkbaar gister al de resultaten ingeleverd bij de administratie. In drie dagen nagekeken.![]()
Gefeliciteerd! Ik heb 'n acht. De puntenteller op progress loopt in elk geval lekker.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:07 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Wat had je?
Ik heb hem wel gehaald maar opnieuw een zes
Ik herken 't, als ik Burgerlijk 3 heb gehaald heb ik 36 punten gehaald (waarvan 32 in december/januari), maar de cijfers zijn niet super (hopelijk die van B3 wel dus). Maar ik wil dit jaar de bachelor in de zak hebben, dus ik klaag maar niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef Aurelius. het volgende:
Ook gefeli
Ja punten komen hier ook goed binnen alleen cijfers vallen flink tegen
Ach, vakken binnen halen is uiteindelijk het belangrijkste. Al snap ik natuurlijk best dat je er wel van baalt, zeker als je op een hoger cijfer gemikt had.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef Aurelius. het volgende:
Ook gefeli
Ja punten komen hier ook goed binnen alleen cijfers vallen flink tegen
Hangt ook van het aantal zessen af. Op een gegeven moment wordt het dweilen met de kraan open. Dan kan je beter gewoon gaan voor de punten en je op een andere manier onderscheiden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:36 schreef eriksd het volgende:
Als je de tijd hebt zou je misschien wat 6-jes kunnen herkansen. Alles weegt echt mee tegenwoordig, er zijn veel te veel juristen (zeker notarieel) dus dit soort dingen zijn aardige dealbreakers.
Zal inderdaad wel kloppen, maar hij heeft ook al iets herkanst he (burgerlijk recht van zes naar zeven in elk geval). Ik denk dat je je beter kunt focussen op andere vakken en deze zes voor rechtsgeschiedenis gewoon laten staan. Studie-uren kun je maar één keer besteden en dan denk ik dat dit vak niet de moeite is om weer een week in te duiken, aangezien dat ten koste zal gaan van andere (nieuwe) vakken, waardoor je ook daarvoor weer met een zes eindigt (of erger). Mocht je toch ruimte hebben om voldoendes te herkansen, pik dan de meest relevante vakken eruit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:36 schreef eriksd het volgende:
Als je de tijd hebt zou je misschien wat 6-jes kunnen herkansen. Alles weegt echt mee tegenwoordig, er zijn veel te veel juristen (zeker notarieel) dus dit soort dingen zijn aardige dealbreakers.
Dit dus, ik wil in ieder geval de cijfers die relevant zijn voor later goed hebben (wil privaatrecht en evt. ondernemingsrecht in de master gaan doen). Alleen Handelsrecht A en B zijn dan vakken die nog op 6 staan, maar het vervolg-mastervak heb ik komende periode, ondernemingsrecht 1 en als ik die gewoon met een 7+ (liefst 8+) haal is dat ook niet erg. Of ik nou voor Staatsrecht/Strafrecht/Bestuurs voornamelijk zesjes heb interesseert me dan minder, de basiskennis heb ik dan in ieder geval wel binnen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hangt ook van het aantal zessen af. Op een gegeven moment wordt het dweilen met de kraan open. Dan kan je beter gewoon gaan voor de punten en je op een andere manier onderscheiden.
En als je van plan bent in de master hogere cijfers te halen, waarom is dat dan nu nog niet het geval?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:49 schreef Giku het volgende:
[..]
Dit dus, ik wil in ieder geval de cijfers die relevant zijn voor later goed hebben (wil privaatrecht en evt. ondernemingsrecht in de master gaan doen). Alleen Handelsrecht A en B zijn dan vakken die nog op 6 staan, maar het vervolg-mastervak heb ik komende periode, ondernemingsrecht 1 en als ik die gewoon met een 7+ (liefst 8+) haal is dat ook niet erg. Of ik nou voor Staatsrecht/Strafrecht/Bestuurs voornamelijk zesjes heb interesseert me dan minder, de basiskennis heb ik dan in ieder geval wel binnen.
Ik ben in ieder geval van plan om in de master wel iets hogere cijfers te halen, op het moment moet ik mijn bachelor maar een keer binnen hebben, en als ik herkans en een vak niet haal kost me dat wellicht een jaar collegegeld.
Met name de harde knip in combinatie met financiële plaatje zorgt er voor dat ik voldoendes eigenlijk niet kan herkansen op dit moment.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:59 schreef eriksd het volgende:
Nogmaals: onderschat gewoon niet hoe streng de selectie momenteel is op de arbeidsmarkt. Niemand zit op je te wachten, je moet jezelf echt verkopen.
Omdat ik in het eerste jaar te weinig gedaan heb loop ik constant achter de feiten aan, ik moet dit jaar 79 punten halen, dan kan ik me niet veroorloven om extra stappen te zetten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
En als je van plan bent in de master hogere cijfers te halen, waarom is dat dan nu nog niet het geval?
Ja precies maar ik ben het wel eens met Erik, daarom baal ik ook van de 6'jes.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:45 schreef Valid het volgende:
[..]
Zal inderdaad wel kloppen, maar hij heeft ook al iets herkanst he (burgerlijk recht van zes naar zeven in elk geval). Ik denk dat je je beter kunt focussen op andere vakken en deze zes voor rechtsgeschiedenis gewoon laten staan. Studie-uren kun je maar één keer besteden en dan denk ik dat dit vak niet de moeite is om weer een week in te duiken, aangezien dat ten koste zal gaan van andere (nieuwe) vakken, waardoor je ook daarvoor weer met een zes eindigt (of erger). Mocht je toch ruimte hebben om voldoendes te herkansen, pik dan de meest relevante vakken eruit.
Hoezo heb je die her verspeeld? Een 7 staat echt heel anders dan een 6 . Als je nog een voldoende wil herkansen zou ik absoluut belastingrecht 1 doen. Dat is een breed vak en als je die inleidende onderdelen goed in de vingers hebt, dan heb je daar je hele verdere studie zelf ook profijt van. Lijkt me relevanter dan rechtsgeschiedenis.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja precies maar ik ben het wel eens met Erik, daarom baal ik ook van de 6'jes.
Had voor Rechtsgeschiedenis meer tijd gehad als ik Belasting niet tussendoor had gehad.
Alleen heb nu al 1 zo'n her verspeeld voor burgerlijk, zit nu te twijfelen voor Rechtsgeschiedenis of Belasting (net geen 7) te herhalen. Probleem is alleen dat ze volgend jaar zo'n raar blokkensysteem in willen voeren dus weet niet of het wel handig is. Ook ivm met andere vakken die ik dan regulier volg.
Maar men kijkt dus niet naar wat je allemaal in 1 jaar hebt gehaald? Als het maar een hoog cijfer is?
Hoe zit het met dat blokkensysteem?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:03 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja precies maar ik ben het wel eens met Erik, daarom baal ik ook van de 6'jes.
Had voor Rechtsgeschiedenis meer tijd gehad als ik Belasting niet tussendoor had gehad.
Alleen heb nu al 1 zo'n her verspeeld voor burgerlijk, zit nu te twijfelen voor Rechtsgeschiedenis of Belasting (net geen 7) te herhalen. Probleem is alleen dat ze volgend jaar zo'n raar blokkensysteem in willen voeren dus weet niet of het wel handig is. Ook ivm met andere vakken die ik dan regulier volg.
Maar men kijkt dus niet naar wat je allemaal in 1 jaar hebt gehaald? Als het maar een hoog cijfer is?
Precies, ik wil dus de 'belangrijke' vakken goed doen, en dan volgend jaar in de master wat meer tijd nemen en via stage of andere extracurriculaire activiteiten mijn cv een beetje opleuken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:09 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk is het altijd beter om gewoon alle vakken met een negen gemiddeld af te ronden. Maar niet elke student zit in dat segment. Voor de mindere goden is het denk ik een handigere strategie om dan te pieken in de vakken waarin je wilt gaan specialiseren. Hiermee zul je ongetwijfeld een aantal mogelijkheden uitsluiten na je studie, maar realistisch zijn is ook belangrijk. Als je gaat trekken aan een dood paard verspil je energie of loop je onnodig veel risico.
Het hangt er ook vanaf hoeveel tijd je de eerste keer in een vak heb gestoken. Je houdt jezelf een beetje voor de gek als je telkens 6'jes gaat herkansen, terwijl je er de eerste keer wel hard voor hebt gewerkt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:09 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk is het altijd beter om gewoon alle vakken met een negen gemiddeld af te ronden. Maar niet elke student zit in dat segment. Voor de mindere goden is het denk ik een handigere strategie om dan te pieken in de vakken waarin je wilt gaan specialiseren. Hiermee zul je ongetwijfeld een aantal mogelijkheden uitsluiten na je studie, maar realistisch zijn is ook belangrijk. Als je gaat trekken aan een dood paard verspil je energie of loop je onnodig veel risico.
Ja heb je ook gelijk in. Dan zou ik volgens mij nu al bezwaar moeten maken denk ik? Staat nog geeneens op progress overigens, alleen via de mail.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:09 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoezo heb je die her verspeeld? Een 7 staat echt heel anders dan een 6 . Als je nog een voldoende wil herkansen zou ik absoluut belastingrecht 1 doen. Dat is een breed vak en als je die inleidende onderdelen goed in de vingers hebt, dan heb je daar je hele verdere studie zelf ook profijt van. Lijkt me relevanter dan rechtsgeschiedenis.
Ja ik weet het ook niet precies, ze willen een aantal weken een deel behandelen en dat dan afsluiten met een tentamen. En dan het volgende blok. Maar niet op de manier zoals het nu gaat iig.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef Giku het volgende:
[..]
Hoe zit het met dat blokkensysteem?
[..]
Dat lijkt een beetje de trend te worden. Dat doen ze nu op steeds meer universiteiten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:21 schreef Aurelius. het volgende:
Ja ik weet het ook niet precies, ze willen een aantal weken een deel behandelen en dat dan afsluiten met een tentamen. En dan het volgende blok. Maar niet op de manier zoals het nu gaat iig.
Wat Erik zegt over jezelf verkopen is helemaal waar. Iets bij je studie doen omdat het moet vanwege je c.v werkt niet aangezien er geen student is die dat niet heeft. Je moet iets vinden waar je echt je ei in kwijt kan en waarmee je jezelf kan profileren. In dat geval is het ook minder erg dat je een aantal zessen hebt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef Giku het volgende:
Precies, ik wil dus de 'belangrijke' vakken goed doen, en dan volgend jaar in de master wat meer tijd nemen en via stage of andere extracurriculaire activiteiten mijn cv een beetje opleuken.
Bovendien heb ik de behoefte niet om op Amsterdam Zuid een plek te bemachtigen.
Ik heb ook wel andere dingen (studentenvereniging/studievereniging met commissie's), maar nog niets in de lijn van rechten. Daar ben ik overigens wel mee bezig, maar het is altijd maar de vraag of daar iets uit komt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat Erik zegt over jezelf verkopen is helemaal waar. Iets bij je studie doen omdat het moet vanwege je c.v werkt niet aangezien er geen student is die dat niet heeft. Je moet iets vinden waar je echt je ei in kwijt kan en waarmee je jezelf kan profileren. In dat geval is het ook minder erg dat je een aantal zessen hebt.
Ik zou nu al beginnen (of eigenlijk had ik dat van dag 1 al gedaan toen ik begon met studeren) met iets te zoeken dat je naast je studie kan gaan doen. Als je fulltime bezig bent met studeren en je komt niet hoger dan de zeven gemiddeld heb je een boel uit te leggen.
Better call Saul!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:39 schreef SaulGoodman het volgende:
Doe zelf ook niets naast mijn studie en heb nog geen acht op mijn lijst staan. Ziet er dus erg ongunstig uit.
Ah, dat gaat al de goede kant op. Geen juridische studievereniging? Als je iets wil doen dat rechten gerelateerd is dan lijkt een stage mij de meest voor de hand liggende optie.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:38 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik heb ook wel andere dingen (studentenvereniging/studievereniging met commissie's), maar nog niets in de lijn van rechten. Daar ben ik overigens wel mee bezig, maar het is altijd maar de vraag of daar iets uit komt.
Stage is op dit moment iets te intensief (moet nog 43 punten halen komend halfjaar), dus dat schuif ik naar voren. Was vorige studievereniging met excursie commissie (bedrijven in het buitenland opbellen e.d.) en in studentenvereniging bij de muziek-commissie (dj'en eigenlijk).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah, dat gaat al de goede kant op. Geen juridische studievereniging? Als je iets wil doen dat rechten gerelateerd is dan lijkt een stage mij de meest voor de hand liggende optie.
Hm.. Een acquisitie commissie doen is een beetje verplichte kost, maar wel een hele goede om te vermelden. In hoeverre een muziek-commissie de moeite van het vermelden waard is weet ik niet. Ik heb op de lokale studententoko ook wel eens een klein plaatje gedraaid (was geen succes, de zaal liep leeg) maar dat is meer ontspanning dan een prestatie. Je kan er niet echt een verhaal over persoonlijke ontwikkeling en dergelijke bij verzinnen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:43 schreef Giku het volgende:
[..]
Stage is op dit moment iets te intensief (moet nog 43 punten halen komend halfjaar), dus dat schuif ik naar voren. Was vorige studievereniging met excursie commissie (bedrijven in het buitenland opbellen e.d.) en in studentenvereniging bij de muziek-commissie (dj'en eigenlijk).
Ik DM je even.
Laat wel zien dat je kan presteren voor een groep, houdt van de aandacht (teken van extravert zijn), en blijkbaar toch iets doet in je tijd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hm.. Een acquisitie commissie doen is een beetje verplichte kost, maar wel een hele goede om te vermelden. In hoeverre een muziek-commissie de moeite van het vermelden waard is weet ik niet. Ik heb op de lokale studententoko ook wel eens een klein plaatje gedraaid (was geen succes, de zaal liep leeg) maar dat is meer ontspanning dan een prestatie. Je kan er niet echt een verhaal over persoonlijke ontwikkeling en dergelijke bij verzinnen.
Tjah, het heeft toch een hoog hobby gehalte. Ik zou het er dan op gooien dat je actief lid bent geweest van een studentenvereniging (laat zien dat je inderdaad geen autist bent) en verder in het midden laten hoe actief dat dan was.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:54 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Laat wel zien dat je kan presteren voor een groep, houdt van de aandacht (teken van extravert zijn), en blijkbaar toch iets doet in je tijd.
Klopt, maar hangt er ook vanaf hoe je het vertelt. Passie is een aanstekelijk iets, en wordt vaak gewaardeerd door recruiters.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, het heeft toch een hoog hobby gehalte. Ik zou het er dan op gooien dat je actief lid bent geweest van een studentenvereniging (laat zien dat je inderdaad geen autist bent) en verder in het midden laten hoe actief dat dan was.
Dat blijkt zo te zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:02 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Klopt, maar hangt er ook vanaf hoe je het vertelt. Passie is een aanstekelijk iets, en wordt vaak gewaardeerd door recruiters.
Er zijn niet te veel notarielen, er is gewoon te weinig werk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:36 schreef eriksd het volgende:
79EC is natuurlijk maar 19 meer dan een gewoon jaar.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:02 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik in het eerste jaar te weinig gedaan heb loop ik constant achter de feiten aan, ik moet dit jaar 79 punten halen, dan kan ik me niet veroorloven om extra stappen te zetten.
Dan doe ik dat liever in de master (in wat meer tijd) en gecombineerd met een stage.
Een toename in werkdruk van ongeveer 33%!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
79EC is natuurlijk maar 19 meer dan een gewoon jaar.
Dat klinkt inderdaad iets indrukwekkender.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:47 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Een toename in werkdruk van ongeveer 33%!
Dat klinkt dan weer iets zwaarder![]()
Nog steeds erg goed om te doen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:47 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Een toename in werkdruk van ongeveer 33%!
Dat klinkt dan weer iets zwaarder![]()
Ach, de echte élité komt er toch wel, denk je niet?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:09 schreef SaulGoodman het volgende:
Voor een student die naast zijn studie alleen maar tegen een bal trapt en bier drinkt is dus geen toekomst. Ah ja, de tijd zal het leren.
Nee. Die sterft ook eenzaam en berooid. Zo gaat dat.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:55 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ach, de echte élité komt er toch wel, denk je niet?
Het geldt overal, en des te meer bij de grote/bekende werkplekken. Je moet niet onderschatten hoeveel juristen er elk jaar afstuderen. En dan is het ook nog eens afhankelijk van je vakgebied, uiteraard.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:57 schreef Paxcon het volgende:
Geldt wat jullie (Maharbal/Erik) zeggen overal tegenwoordig, of alleen van grote/bekende werkplekken?
I'll have you know dat al mijn schrijfblokken bij de Action vandaan komen. Ik neem aanstoot aan de kwalificatie 'troep'.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:12 schreef solo020 het volgende:
Gebruiken jullie ook vaak markeerstiften bij het bestuderen van stof? Zelf vind ik het altijd wel handig om de belangrijkste punten er uit te halen en te onthouden. Het probleem is alleen dat die dingen zo snel leeg gaan. Tot nu toe heb ik alleen maar stiften van mijn vaders werk leeg gemaakt die hij mee naar huis neemt. Hij heeft echter niet elke dag de mogelijkheid om aan die stiften te komen. Nu heb ik tijdens het studeren dus geen goede stiften meer in de buurt. Weten jullie misschien waar je goedkoop goede stiften kan halen? Bij de action zullen ze die dingen wel hebben denk ik, maar daar verkopen ze over het algemeen alleen maar troep.
En niet te vergeten dat studenten gemiddeld ook, tenminste zo ervaar ik het, steeds meer doen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het geldt overal, en des te meer bij de grote/bekende werkplekken. Je moet niet onderschatten hoeveel juristen er elk jaar afstuderen. En dan is het ook nog eens afhankelijk van je vakgebied, uiteraard.
Natuurlijk wijzen de statistieken erop dat je nog steeds binnen een aantal maanden een baan hebt, maar houd er gewoon rekening mee dat de concurrentie steeds meer toeneemt.
Ja, dat valt mij ook op. Via het onvolprezen linkedin heb je zicht op de c.v's van generatiegenoten en de liegen er over het algemeen niet om. Het zou interessant zijn om de huidige generatie studenten te vergelijken met die van pakembeet 10 jaar terug. Volgens mij zit daar een behoorlijk verschil in.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:21 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
En niet te vergeten dat studenten gemiddeld ook, tenminste zo ervaar ik het, steeds meer doen.
In de master Fiscaal Recht doet vrijwel iedereen in ieder geval een van de volgende dingen naast zijn studie:
- 2 masters
- stage
- bestuur
Dat was voor mij echt een schok omdat in de bachelor vrijwel niemand iets deed en je met een 7 gemiddeld al "bij de top" behoorde![]()
Reken je hbo'ers dan mee? En hoe veel juristen gaan er met pensioen per jaar? En hoe veel juristen willen helemaal geen puur juridische baan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:26 schreef Ryon het volgende:
Leuk en nutteloos feitje: per jaar studeren er rond de 4000 juristen af. Of de samenleving die allemaal nodig heeft is een tweede.
Uit mijn hoofd was dat alleen wo. Maar even de bron opzoeken. Tot die tijd:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Reken je hbo'ers dan mee? En hoe veel juristen gaan er met pensioen per jaar? En hoe veel juristen willen helemaal geen puur juridische baan?
bronquote:Media-rel tussen Houthoff en Abeln om toptalent
"Ga vooral eens kijken bij de concurrent." Met een alom geprezen wervingscampagne probeerde Houthoff afgelopen half jaar juridisch toptalent te strikken. Zo ook Chiraz Muradin. Die HiPo deed echter precies wat Houthoff wilde: kijken bij de concurrent. Abeln advocaten in dit geval.
Wat is er gebeurd? Chiraz Muradin, inmiddels rechtenstudent-af, is briljant, getuige zijn (cum laude) cijferlijst. Houthoff kreeg lucht van Muradin en plaatste een flinke advertentie boven de deur van een disco op het Rembrandtplein in Amsterdam met de tekst: "Chiraz Muradin, graag Hester Swane bellen." Hester Swane is de recruiter van Houthoff.
Abeln advocaten, waar Muradin nog werkzaam was als stagiair en paralegal, diende Houthoff ad rem van repliek met een guerrilla marketingtechniek. Op het grootste elektronische billboard van Europa, op hetzelfde Rembrandtplein, viel kort na Houthoff's oproep te lezen: "Sorry Hester, Chiraz werkt al bij ons". Afzender: Abeln Advocaten. Jort Kelders website 925.nl pikte de mediastunt van Abeln op. Gegniffel alom in het wereldje van rechtenstudenten en advocatuur. De kekke marketing van Houthoff was ge-backfired en ontploft in het eigen gezicht.
Houthoff reageerde getergd, aldus de partij met het grootste billboard. Volgens Abeln-advocaat Olle Postma dreigde de Zuidas-reus met "rechtsmaatregelen tegen Abeln en mogelijk Muradin". Postma, ooit zelf stagiair bij Houthoff: "Ons bereikten blaffende teksten op vrijdagochtend, en iets minder blaffende tekst in de middag. Ze zouden het wel even laten uitzoeken door hun IE-mensen. Die IE-ers zeiden waarschijnlijk: Geen schijn van kans. Als je geschoren wordt moet je stilzitten."
Wie het laatst lacht?
Jaap Bosman hoofd marketing en communicatie van Houthoff zat niet stil. Hij prikte vorige week via mediapartner Mr-online terug: "Abeln heeft een beetje gejokt… [ ] ….het goede nieuws is verder dat Chiraz inmiddels heeft aangekondigd bij ons te gaan solliciteren," aldus Bosman.
Olle Postma wilde weten hoe Bosman bij zijn beweringen kwam, en probeerde Mr-online te bellen. Niemand nam de telefoon op. Daarop stuurde hij Mr-online "geīrriteerd" een brief, die de website zaterdag publiceerde. In die brief stelde hij dat de "geciteerde berichtgeving van de heer Bosman niet geheel juist is". Muradin werkte in loondienst bij Abeln, volgens Postma, en was zich nog aan het oriënteren. Getekend had hij niet. Bovendien vond Postma het "opvallend" dat Jaap Bosman ook lid is van de raad van advies van Mr-online.
Stunt
Wat is er nu allemaal waar? We vragen Jaap Bosman van Houthoff om opheldering. Deze ontkent alles: "Blaffende teksten? Laat ze dat maar hard maken. Van onze kant is er nooit sprake geweest van enige juridische stappen of dreiging daarmee. Grote onzin. We moesten wel om hun stunt lachen, en vonden het slim gevonden van ze. Maar door Abeln is de zaak groter gemaakt dan hij is. Nu moet het stoppen," aldus Bosman.
En de man waar het allemaal om te doen is, Chiraz Muradin, waar gaat hij nou straks aan de bak? Jaap Bosman: "We hebben een concrete afspraak met Chiraz, hij komt bij ons langs." Muradin zelf is niet bereikbaar. Hij zit deze week in Peking met zijn familie. Nog even lekker uitrusten voor hij met zijn eisenpakket en ganzenveer bij Swane aanschuift.
Ik heb ooit gelezen dat 70% van de afgestudeerde juristen niet daadwerkelijk een juridische baan krijgt/neemt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Reken je hbo'ers dan mee? En hoe veel juristen gaan er met pensioen per jaar? En hoe veel juristen willen helemaal geen puur juridische baan?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd was dat alleen wo. Maar even de bron opzoeken. Tot die tijd:
[..]
bron
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:45 schreef Maharbal het volgende:
Had 'm toentertijd gelezen, moest wel gniffelen inderdaad. Bericht komt uit 2010 geloof ik.
quote:Datum bericht: 25 sep 2008 - Laatst bijgewerkt: 17 mrt 2010
In 2008 kon dat ongeveer nog. In deze tijden lachen ze je uit.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:44 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
Ik wou dat kantoren om mij vochten
Hoezo?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In 2008 kon dat ongeveer nog. In deze tijden lachen ze je uit.
Ik kon nog kiezen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In 2008 kon dat ongeveer nog. In deze tijden lachen ze je uit.
In 2008 (en ervoor) etc. was het nog heel erg een werknemersmarkt. Grote kantoren waren toch wel erg om de gunst van de HiPo aan het strijden. Tegenwoordig is het 200% een werkgeversmarkt, met alle gevolgen van dien.quote:
quote:
Nee. Maar bedenk gewoon dat er heel veel andere juristen zijn die dat misschien ook willen. That's it.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:54 schreef Paxcon het volgende:
Maar stel dat ik beleidsmedewerker wil worden bij de gemeente Zoetermeer (bij wijze van). Moet je daar ook al topcijfers en allerlei andere cv-opleukingen voor hebben?
Melk en suiker?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:53 schreef eriksd het volgende:
Je kan wel voor mij werken hoor Tchock.
quote:
Ja, het is een bekend oudje. Maar na alle verhalen over werkeloosheid wel even een opsteker.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:45 schreef Maharbal het volgende:
Had 'm toentertijd gelezen, moest wel gniffelen inderdaad. Bericht komt uit 2010 geloof ik.
Oh oke ja...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee. Maar bedenk gewoon dat er heel veel andere juristen zijn die dat misschien ook willen. That's it.
Had ik ook niet hoor het eerste jaar. Als je eenmaal ergens aan geroken hebt is dat toch wat anders.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:56 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh oke ja...
Nouja die ambitie die de meesten hier hebben mis ik toch totaal dus dat komt wel goed uit.
Wat deze man zegt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had ik ook niet hoor het eerste jaar. Als je eenmaal ergens aan geroken hebt is dat toch wat anders.
Soms heb ik gewoon van die geniale ingevingen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:58 schreef eriksd het volgende:
Ik moest nog aan het aapje met de bekkens denken vandaag. En de schoenen. Even hardop gelachen in de tram.
Ik hoop maar voor je dat ze niet allemaal op FOK! staanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Soms heb ik gewoon van die geniale ingevingen.
Vooralsnog gaan we relatief onherkenbaar door het leven (op fok!). Behalve dat die dikke kale hierboven mij kent.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop maar voor je dat ze niet allemaal op FOK! staan
Daar ontkom je niet aan, die stalker herkende mij zonder dat hij me ooit gezien hadquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vooralsnog gaan we relatief onherkenbaar door het leven (op fok!). Behalve dat die dikke kale hierboven mij kent.
Oke.. wie weetquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had ik ook niet hoor het eerste jaar. Als je eenmaal ergens aan geroken hebt is dat toch wat anders.
Allemaal waar natuurlijk. Maar interessanter is dat er toen ook vooruit gekeken werd naar de Ba/Ma structuur en de 'brede' juridische bachelors als recht & economie. Deze zouden de standaard worden.quote:Susan heeft een wetenschappelijke instelling: ze wil weten waarom iets is zoals het is; Robert heeft de instelling van een hbo-student: hij wil weten hoe je iets moet doen. Sinds het midden van de jaren '70 wordt de academische vorming in een universitaire rechtenstudie vanuit drie kanten bedreigd. In de eerste plaats is er sprake van een massale toestroom en bij gebrek aan selectie aan de poort meldt zich een disproportioneel aandeel van niet-academisch ingestelde Roberts (om de gedachten te bepalen: de Van Binsbergens van Jiskefet). In antwoord op deze toestroom hebben de rechtenfaculteiten er voor gekozen om naast hoorcolleges werkgroepen in te stellen. Maar zolang de toetsing nog uitsluitend bestaat uit een tentamen na afloop van de cursus degenereren werkgroepen tot huiswerkklassen. Tentamengericht studeren levert geen enkele bijdrage tot academische vorming, anders dan op het laagste niveau van memoriseren en reproduceren. Dat is de tweede bedreiging voor de academische vorming. Tevergeefs zoek je in het rapport van de Onderwijsvisitatie Rechtsgeleerdheid (1997) een even duidelijke kwaliteitsmaatstaf als in Biggs' figuur besloten ligt. De volgende visitatiecommissie zou de faculteiten moeten vragen naar de verhouding tussen het aantal studiepunten dat tijdens de cursussen en na afloop van de cursussen verdiend wordt.3 Cursussen die voor meer dan de helft van de studiepunten worden getoetst door middel van tentamens na afloop leveren geen substantiële bijdrage aan academische vorming. 'Good teaching is getting most students to use the higher cognitive level processes that the more academic students use spontaneously. Good teaching narrows the gap between Susan and Robert', aldus Biggs (1999:4). De huidige rechtenstudie laat 'academic Susan' in de steek en maakt van 'non-academic Robert' na verloop van tijd vanzelf een mr Van Bins bergen.
Omgekeerd geldt echter niet zonder meer dat cursussen waarvan meer dan de helft van de studiepunten tijdens de rit verdiend kan worden wčl academisch zijn. Dat hangt af van het niveau van de opdrachten, het werkzame bestanddeel van de academische vorming.4 We stuiten hier op de derde bedreiging voor de academische vorming in een rechtenstudie. Ik durf de stelling wel aan dat de meeste rechtsgeleerdheid geen wetenschap is omdat de eindtermen niet uitstijgen boven het hbo-niveau van toegepaste kennis ('applying'). Het gaat om het vertalen van problemen in juridisch jargon. Voor een aanstaande jurist vanzelfsprekend een essentiële vaardigheid, maar de academische vorming vindt vooral plaats als rechtenstudenten worden gedwongen om na te denken over het recht en veel minder wanneer ze antwoorden moeten geven op vragen hoe het recht op een bepaald punt luidt.
De meeste punten zijn ook helemaal waar. Maar een echt alternatief is er niet; het aantal studenten wordt steeds groter en alle maatregelen om dat in te perken hebben als neveneffect dat de budgetten van de universiteiten terug lopen zodat er nķg minder geld beschikbaar is om intensiever onderwijs aan te bieden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:11 schreef Ryon het volgende:
Ander interessant stukje tekst om een door te lezen:
http://www.njb.nl/website/data/artikel/art10028.html
In 2000 klaagde een rechtssocioloog over de 'ondraaglijke lichtheid van de rechtenstudie'. Deze zou te weinig verdieping bieden en een te hoge hbo mentaliteit kennen.
[..]
Allemaal waar natuurlijk. Maar interessanter is dat er toen ook vooruit gekeken werd naar de Ba/Ma structuur en de 'brede' juridische bachelors als recht & economie. Deze zouden de standaard worden.
Nu 13 jaar later is er natuurlijk het een en ander veranderd, maar ik merk dat de studie nog steeds met dezelfde problemen te kampen heeft.
Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:11 schreef Ryon het volgende:
Ander interessant stukje tekst om een door te lezen:
http://www.njb.nl/website/data/artikel/art10028.html
In 2000 klaagde een rechtssocioloog over de 'ondraaglijke lichtheid van de rechtenstudie'. Deze zou te weinig verdieping bieden en een te hoge hbo mentaliteit kennen.
[..]
Allemaal waar natuurlijk. Maar interessanter is dat er toen ook vooruit gekeken werd naar de Ba/Ma structuur en de 'brede' juridische bachelors als recht & economie. Deze zouden de standaard worden.
Nu 13 jaar later is er natuurlijk het een en ander veranderd, maar ik merk dat de studie nog steeds met dezelfde problemen te kampen heeft.
Dat staat er niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:22 schreef JohnSpek het volgende:
Haha "Chiraz Muradin, inmiddels rechtenstudent-af, is briljant, getuige zijn (cum laude) cijferlijst"
Cum laude = briljant!
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd was dat alleen wo. Maar even de bron opzoeken. Tot die tijd:
[..]
bron
Die discussie hebben wij inderdaad al eens gevoerd. En dat is juist hetgeen wat mij opviel. Het probleem was al bekend in 2000. In de jaren nul is er een heleboel hervormd op het gebied van onderwijs. Er zijn een aantal oplossingen geprobeerd. Maar ook in 2013 is er dus praktisch niets veranderd. Te zien aan dat niet alleen wij maar ook anderen deze discussie dus nog voeren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:18 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Die discussie wordt nog steeds gevoerd.
Bijvoorbeeld:
• Rechtenopleiding niet 'flinterdun'
• Het civiel effect biedt niet wat het pretendeert
• De rechtenopleiding opnieuw de maat genomen.
De rechtenstudies bevinden zich wat mij betreft ook in een lastige positie. Er moet worden voldaan aan enerzijds een brede academische vorming, anderzijds een verkapte vooropleiding voor de togaberoepen. Die discussie hebben we hier al eerder gevoerd. Wat mij betreft is de studie niet per se moeilijk of makkelijk (daar gaat het ook niet om), maar ontbreekt het in elk geval grotendeels aan academische vorming. Maargoed, misschien moeten we die discussie niet dunnetjes over gaan doen.![]()
In Zoetermeer reageert gewoon niemand op de telefoon, dus succes met contact zoeken !quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:54 schreef Paxcon het volgende:
Maar stel dat ik beleidsmedewerker wil worden bij de gemeente Zoetermeer (bij wijze van). Moet je daar ook al topcijfers en allerlei andere cv-opleukingen voor hebben?
De vraag is dan nog wel of er echt niets is veranderd, of dat het een terugkerende perceptie is. Naar analogie van het idee dat elke generatie het heeft over de 'losgeslagen' jeugd van 'tegenwoordig'.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die discussie hebben wij inderdaad al eens gevoerd. En dat is juist hetgeen wat mij opviel. Het probleem was al bekend in 2000. In de jaren nul is er een heleboel hervormd op het gebied van onderwijs. Er zijn een aantal oplossingen geprobeerd. Maar ook in 2013 is er dus praktisch niets veranderd. Te zien aan dat niet alleen wij maar ook anderen deze discussie dus nog voeren.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
In Zoetermeer reageert gewoon niemand op de telefoon, dus succes met contact zoeken !
Had dan gewoon gezegd dat het raar is dat je briljantie kunt afzien aan een wo-cijferlijst.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:26 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Oke oke dat klopt![]()
...maar zo komt het wel op me over!
Er is natuurlijk het een en ander veranderd en natuurlijk zal tot het eind der tijden het academisch niveau te laag blijven liggen en was vroeger alles beter. Maar qua structuur binnen het onderwijs is er eigenlijk niets veranderd. En dat is opmerkelijk. Ik heb namelijk het idee dat het eigenlijk niet eens geprobeerd is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:30 schreef Valid het volgende:
[..]
De vraag is dan nog wel of er echt niets is veranderd, of dat het een terugkerende perceptie is. Naar analogie van het idee dat elke generatie het heeft over de 'losgeslagen' jeugd van 'tegenwoordig'.
Overigens moet je het verschil niet onderschatten. Dat is namelijk écht groot. Het is daarom vind ik ook onzinnig om wo te vergelijk met hbo - veel nuttiger is het om het huidige wo te vergelijken met wat het zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hbo rechten wijkt momenteel slechts op een paar kleine gebieden af van de academische variant.
Misschien geldt dat voor jouw gebied, maar fiscale vakken op het hbo stellen echt geen hol voorquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er is natuurlijk het een en ander veranderd en natuurlijk zal tot het eind der tijden het academisch niveau te laag blijven liggen en was vroeger alles beter. Maar qua structuur binnen het onderwijs is er eigenlijk niets veranderd. En dat is opmerkelijk. Ik heb namelijk het idee dat het eigenlijk niet eens geprobeerd is.
Het zal de meeste juristen een worst wezen dat rechten algemeen beschouwd wordt als een veredelde hbo opleiding waar men enkel leert om rechtsregel toe te passen. Maar je merkt ook wel behoefte (zeker in deze tijden met X duizend afgestudeerden en nog 5x meer startende studenten) dat er meer verdieping aangeboden wordt op de universiteit. Hbo rechten wijkt momenteel slechts op een paar kleine gebieden af van de academische variant. Het zou helpen als de juridische faculteiten de komende jaren wel echt stappen gaan zetten om meer diepgang en inhoud aan de studie te verbinden.
Een volledig juiste nuance. Hier gaat het inderdaad om.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Overigens moet je het verschil niet onderschatten. Dat is namelijk écht groot. Het is daarom vind ik ook onzinnig om wo te vergelijk met hbo - veel nuttiger is het om het huidige wo te vergelijken met wat het zou moeten zijn.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
In Zoetermeer reageert gewoon niemand op de telefoon, dus succes met contact zoeken !
Dit voornamelijk omdat de hoeveelheid stof is aangepast. Hbo rechten is een light variant van de wo studie. Dit past natuurlijk ook wel bij ons systeem (havo is vanwege de theezak methode een vwo light). Maar het verschil in onderwijs zou meer moeten bevatten dan alleen het tempo en de hoeveelheid.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien geldt dat voor jouw gebied, maar fiscale vakken op het hbo stellen echt geen hol voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |