En met dat stukje mail klapte mijn droom en houvast in één keer in elkaar. Het plan was om over een paar maanden te gaan samenwonen, maar via Vestia kan ik het nu wel laten varen. Ik sta ingeschreven bij Vestia stadswonen met bijna een jaar wachttijd en dat is niet genoeg. Dikke vette pech voor mij.quote:De wachttijd voor een appartement is minimaal 2 jaar, als er al een vrijkomt. Het heeft geen zin om eerder te gaan reageren, aangezien de appartementen door ons worden aangeboden, en wij kijken alleen naar wachttijd.
Op basis waarvan zou je urgentie krijgen?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:09 schreef arachide. het volgende:
[..]
En met dat stukje mail klapte mijn droom en houvast in één keer in elkaar. Het plan was om over een paar maanden te gaan samenwonen, maar via Vestia kan ik het nu wel laten varen. Ik sta ingeschreven bij Vestia stadswonen met bijna een jaar wachttijd en er werd gezegd dat ik recht had op urgentie, nou, ik heb dikke vette pech. Ga terug naar start, u ontvangt geen 200 euro. Zo voelt het.
Maar wat nu? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn goede sites voor het huren van een woning in Rotterdam. Ik weet niet waar ik moet beginnen en wat betrouwbaar is.
Dus wie helpt mij, want over minder dan een half jaar moet ik in Rotterdam zitten, samen met mijn vriend. En niet anders.
Via je werkgever bedoel je? Vraag de voorwaarden op van die voorrangsregeling, het komt er vaak op neer dat wanneer je buiten de gemeente woont je recht hebt op die urgentie. Maar dit kan weer per werkplek verschillen.quote:
Nou nou, waarom niet anders? Er is nog zoveel meer dan alleen Rotterdam.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:09 schreef arachide. het volgende:
Dus wie helpt mij, want over minder dan een half jaar moet ik in Rotterdam zitten, samen met mijn vriend. En niet anders.
Nee, via vestia, ik zou meer dan 1.5 uur reistijd hebben en dat alleen al met de trein. Dit gaat over studentenwoningen he..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Via je werkgever bedoel je? Vraag de voorwaarden op van die voorrangsregeling, het komt er vaak op neer dat wanneer je buiten de gemeente woont je recht hebt op die urgentie. Maar dit kan weer per werkplek verschillen.
Omdat ik sowieso geen zin heb om mijn hele situatie bloot te leggen als dat niet nodig is en omdat ik in rotterdam ga studeren. Ik kan best een half jaar of wat dan ook in Den Haag wonen of een andere grote stad, maar ik wil geen lange reistijd hebben en ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen. Ja, er is meer dan Rotterdam, bovendien zei ik dat ook omdat ik geen behoefte heb aan een woning in Drenthe ofzo.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou nou, waarom niet anders? Er is nog zoveel meer dan alleen Rotterdam.
En waarom zou je urgentie verdienen? Ik lees niks waaraan je enige vorm van urgentie zou kunnen ontlenen.
Dit inderdaad, zelfs een 'gewone' scheiding is tegenwoordig geen urgentie meer, laat staan reistijd.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:17 schreef RetepV het volgende:
Welkom in de Nederlandse huizenmarkt. De overheid heeft het laten gebeuren dat projectontwikkelaars de laatste 10 jaar overal in Nederland alleen maar bedrijfsgebouwen hebben neergezet.
Wil je urgentie, dan moet je getrouwd zijn, een uitkering hebben en zwanger zijn. Of beter, alleenstaand en zwanger.
En ik sta hier niet cynisch te zijn ofzo, zo IS het.
En pas op: de concurrentie in de markt voor alleenstaande, zwangere vrouwen met een uitkering is groot.
Dus je zou graag in Rotterdam willen wonen. Prima, maar als je zo aan je eisen vast blijft houden wens ik je veel succesquote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Omdat ik sowieso geen zin heb om mijn hele situatie bloot te leggen als dat niet nodig is en omdat ik in rotterdam ga studeren. Ik kan best een half jaar of wat dan ook in Den Haag wonen of een andere grote stad, maar ik wil geen lange reistijd hebben en ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen. Ja, er is meer dan Rotterdam, bovendien zei ik dat ook omdat ik geen behoefte heb aan een woning in Drenthe ofzo.
Ik heb er wel recht op, maar het geldt niet voor appartementen, dat werd me net per mail verteld. (Dat mogen ze wel wat beter aangeven op hun site, trouwens.)quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef rene90 het volgende:
Ga gewoon eens kijken op kamernet ofzo zoals elke andere student? Als je geen recht hebt op urgentie zal dat echt wel kloppen.
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Iedereen denkt altijd maar heel speciaal te zijn en recht te hebben op urgentie
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus je zou graag in Rotterdam willen wonen. Prima, maar als je zo aan je eisen vast blijft houden wens ik je veel succes![]()
Daarbij heb je nog steeds geen urgentie, dus pak maar een stoel want het gaat nog wel eventjes duren voordat je een woning hebt.
Dat betekend nog niet dat je recht hebt op urgentie of een woning in Rotterdam. Dat dak kan ook in Friesland staan.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.
Wat is jullie budget?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?
Ik vind jullie heel tof dat jullie me allemaal zo fijn op de feiten drukken, maar nu weet ik nog steeds niet waar ik verder kan kijken.
Daar is niks moeilijks aan, maar je zou eens kunnen overwegen om verder te kijken dan Rotterdam. Maar ja, dat moet je zelf weten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?
Ik vind jullie heel tof dat jullie me allemaal zo fijn op de feiten drukken, maar nu weet ik nog steeds niet waar ik verder kan kijken.
En dat dak heeft TS nu al gewoon. Maar ze wil samenwonen en uit kunnen gaan. Dergelijke eisen zijn pure persoonlijke luxe.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.
Zelfs in Afghanistan heeft iedereen nog een eigen dak boven zijn hoofd, al moet 'ie het zelf bouwen. Maar in Nederland mag je nog niet eens een tentje opzetten zonder dat je er een vergunning voor nodig hebt.
Dit is de afzichtelijke kant van Nederland.
Hmm. Vanaf dat je 21 bent, ben je geacht zelfstandig te zijn. En een zelfstandige heeft recht op een eigen dak boven zijn hoofd.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat dak heeft TS nu al gewoon. Maar ze wil samenwonen en uit kunnen gaan. Dergelijke eisen zijn pure persoonlijke luxe.
Dus 800 in totaal, heb je een vaste baan of iets? Anders wordt vrije sector sowieso al niks, dus wordt het toch kamernet etc. Daar worden ook wel appartementen aangeboden / studio's.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef arachide. het volgende:
[..]
Niet boven de 400 p.p, denk ik zo.
Kan TS aan die inkomenseis voldoen? Vrij sector is minimaal 662 euro of iets in die richting, met g/w/l en internet / tv kom je sowieso al boven de 800 dan.quote:
Gaat geen appartement worden dan nee. Gewoon een kamer 20m2 verder alles gedeeld, meer moet je niet verwachten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan TS aan die inkomenseis voldoen? Vrij sector is minimaal 662 euro of iets in die richting, met g/w/l en internet / tv kom je sowieso al boven de 800 dan.
Ja, lekker met z'n tweeën in een postzegel wonen, als het moet moet het, maar tot die tijd mag ik eisen hebben.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef Pollewoppie het volgende:
directwonen.nl
maar serieus jank niet zo! twee jaar is niks... en je bent student dus je mag best genoegen nemen met een kamertje hoor! sociale apartementen zijn imo voor mensen due gewoon werken of willen werken!
en mensen die huilen dat het beter is in afghanistan hebben een goed beeld vd wereld zeg!! iedereen in nederland kan een dak boven zn hoofd hebben hoor!
dit.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
Gelukkig stel je je flexibel op
Sociale huur gaat 'm dus niet worden, zoals je ziet.
Je opties: particuliere huur, via de reguliere makelaars of voor mijn part iets als Kamernet (hebben soms ook appartementen)
Antikraak?
Toch maar eens gaan kijken in de randgemeenten? Barendrecht is ook niet het einde van de wereld.
Dan maar geen TV en dat soort onzin, ik wil een dak boven mijn hoofd en ruimte om rond te lopen en normaal te studeren, dat is alles.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan TS aan die inkomenseis voldoen? Vrij sector is minimaal 662 euro of iets in die richting, met g/w/l en internet / tv kom je sowieso al boven de 800 dan.
Meld je aan voor Kamernet en ga een paar dagen extreem intensief reageren. Dan heb je echt binnen no-time iets. Als je eenmaal weg bent van de kutplek waar je nu bent heb je ademruimte om verder te kijkenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, lekker met z'n tweeën in een postzegel wonen, als het moet moet het, maar tot die tijd mag ik eisen hebben.
Niemand dwingt haar werkelijk tot verhuizen. Het is puur een persoonlijke wens. Als de nood echt zo hoog was, zou ze elke mogelijke woning aangrijpen. Dat zou dus waarschijnlijk neerkomen op een onzelfstandige woonruimte met gedeelde faciliteiten. Prima voor iemand in werkelijke nood met echte urgentie. Maar nee, het moet een echt appartement zijn en ook nog eens in Rotterdam zelf. Onnodige luxe wensen bij werkelijke nood.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. Vanaf dat je 21 bent, ben je geacht zelfstandig te zijn. En een zelfstandige heeft recht op een eigen dak boven zijn hoofd.
Denk je dat dat lukt?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meld je aan voor Kamernet en ga een paar dagen extreem intensief reageren. Dan heb je echt binnen no-time iets. Als je eenmaal weg bent van de kutplek waar je nu bent heb je ademruimte om verder te kijken
Heb je al gezocht?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, lekker met z'n tweeën in een postzegel wonen, als het moet moet het, maar tot die tijd mag ik eisen hebben.
Ja. Zeker in Rotterdam moet dat te doen zijn. Verwacht niet dat je een halve villa krijgt maar je wil toch koste wat het kost weg?quote:
Jij kent mijn situatie niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niemand dwingt haar werkelijk tot verhuizen. Het is puur een persoonlijke wens. Als de nood echt zo hoog was, zou ze elke mogelijke woning aangrijpen. Dat zou dus waarschijnlijk neerkomen op een onzelfstandige woonruimte met gedeelde faciliteiten. Prima voor iemand in werkelijke nood met echte urgentie. Maar nee, het moet een echt appartement zijn en ook nog eens in Rotterdam zelf. Onnodige luxe wensen bij werkelijke nood.
Ja, dan dat maar, weetje, je kan toch moeilijk gaan verwachten dat ik in een kamer a la harry potter ga zitten?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Zeker in Rotterdam moet dat te doen zijn. Verwacht niet dat je een halve villa krijgt maar je wil toch koste wat het kost weg?
edit: En terecht dat je weg wil overigens, maar dat heb ik je al vaak zat gezegd.
Je hebt toch 400 p.p.? Desnoods regel je twee kamers. Dan maar een tijdje niet samen wonen toch?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, dan dat maar, weetje, je kan toch moeilijk gaan verwachten dat ik in een kamer a la harry potter ga zitten?dan lopen de irritaties ook nog eens lekker hoog op en dan heb ik straks ook geen relatie meer
Daarom zeg ik er verder ook niets overquote:Ja, maar jij weet de situatie, ik heb alleen geen zin om daar verder over te gaan vertellen. Alweer
Duh.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb er wel recht op, maar het geldt niet voor appartementen
Ja, maar dan ga ik reageren op de grootste kamers van vestia, je mag er dan wel niet met twee personen wonen, maar daar heb ik schijt aan. Als het moet, dan moet het. Voor 800 euro kan je vast wel een kamer vindenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt toch 400 p.p.? Desnoods regel je twee kamers. Dan maar een tijdje niet samen wonen toch?
[..]
Daarom zeg ik er verder ook niets over
Met 800 euro per maand te besteden kom je heus niet in een gangkast terecht, hoor! Niet in Rotterdam!quote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, dan dat maar, weetje, je kan toch moeilijk gaan verwachten dat ik in een kamer a la harry potter ga zitten?dan lopen de irritaties ook nog eens lekker hoog op en dan heb ik straks ook geen relatie meer
Ja, maar jij weet de situatie, ik heb alleen geen zin om daar verder over te gaan vertellen. Alweer
Dit is waar in elk geval. Je hebt wel risico dat je er niet samen mag wonen en dus inlevert op je stufi, maar dat is wel te overleven.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met 800 euro per maand te besteden kom je heus niet in een gangkast terecht, hoor! Niet in Rotterdam!
Kale huur of all-inclusive?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef arachide. het volgende:
[..]
Inclusief servicekosten en g/w/lquote:Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Kale huur of all-inclusive?
als je perse weg wilt kun je ook even alleen gaan wonen. als ik het me goed herinner kun je niet overweg oid met je ma en stiefpa, geen reden voor urgentie en als het snel moet heb je meer kans als je eerst alleen gaat zitten.quote:
Bereid je met dit soort beheerders wel voor op belachelijke bemiddelingskosten enzo. Dat ik dat even gezegd heb.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:47 schreef Lienekien het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Zoiets?
Twee keer maandhuur plus 150. Nou, dan maar. Ze heeft nog een half jaar om zo'n bedrag bij elkaar te sparen.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bereid je met dit soort beheerders wel voor op belachelijke bemiddelingskosten enzo. Dat ik dat even gezegd heb.
Oh, dat had ik niet gezien. Valt reuze meequote:Op maandag 4 februari 2013 19:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Twee keer maandhuur plus 150. Nou, dan maar. Ze heeft nog een half jaar om zo'n bedrag bij elkaar te sparen.
directwonen ook... 1aand huur toendertijd(2004) maar wel in een maand een 2kamer appartement voor 350 euro in rdamquote:Op maandag 4 februari 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bereid je met dit soort beheerders wel voor op belachelijke bemiddelingskosten enzo. Dat ik dat even gezegd heb.
Amsterdam is een ramp. Rotterdam is goed te doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, dat had ik niet gezien. Valt reuze mee
Ja, precies. Soms loopt het echt de spuigaten uit. Laatst nog eentje die mij een kamer probeerde te slijten met bemiddelingskosten van 120% van de maandhuurquote:Op maandag 4 februari 2013 19:50 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
directwonen ook... 1aand huur toendertijd(2004) maar wel in een maand een 2kamer appartement voor 350 euro in rdam
Dat blijktquote:Op maandag 4 februari 2013 19:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Amsterdam is een ramp. Rotterdam is goed te doen.
Je wil teveel! Als je dit een paar jaar eerder had bedacht, dan had je je toen ingeschreven. Voor nu: ga in een grote stad in de buurt wonen en blijf zoeken in Rotterdam, wellicht kan je via via ergens tussen komen. En 'gewoon student kunnen zijn' houdt ook in studeren en werken, lijkt me dat je dat gewoon kan doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Omdat ik sowieso geen zin heb om mijn hele situatie bloot te leggen als dat niet nodig is en omdat ik in rotterdam ga studeren. Ik kan best een half jaar of wat dan ook in Den Haag wonen of een andere grote stad, maar ik wil geen lange reistijd hebben en ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen. Ja, er is meer dan Rotterdam, bovendien zei ik dat ook omdat ik geen behoefte heb aan een woning in Drenthe ofzo.
ze kunnen je heel vaak meer garanderen dan een paar maanden hoor.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:52 schreef Tchock het volgende:
Overigens zou ik niet te happig zijn met anti-kraak. Voor 'normale' studenten is het prima, maar jij bent niet echt in de positie om na een paar maanden als je er uit moet weer thuis te gaan wonen TS.
Ik ken haar beter dan deze OP en dat geldt voor meer mensen. Jee, dat je mensen zo snel afrekent.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:57 schreef zwarteweduwe het volgende:
Jee, dat jullie zo meedenken met een dame met zulke noten op zang.
Wat de fuck manquote:Op maandag 4 februari 2013 19:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze kunnen je heel vaak meer garanderen dan een paar maanden hoor.
Mijn neef bv heeft de garantie dat hij minimaal twee jaar mag blijven waar hij nu zit, die twee jaar kan hij gebruiken om zijn 'reguliere' inschrijftijd omhoog te krikken.
Daar moet je wel op letten inderdaad, maar ik zou het echt niet te gauw afschrijven als je perse weg wil.
ts kan geen eisen stellen hoor. mits ze zsm weg wil.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:52 schreef Tchock het volgende:
Overigens zou ik niet te happig zijn met anti-kraak. Voor 'normale' studenten is het prima, maar jij bent niet echt in de positie om na een paar maanden als je er uit moet weer thuis te gaan wonen TS.
They pissed me off, just like you.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:57 schreef zwarteweduwe het volgende:
Jee, dat jullie zo meedenken met een dame met zulke noten op zang.
Als buitenstaander verbaas me eigenlijk over de toonzetting van ik WIL dit en ik WIL dat, want ik het RECHT op iets. TIjdgeest misschien.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken haar beter dan deze OP en dat geldt voor meer mensen. Jee, dat je mensen zo snel afrekent.
Ik weet dat ik niet in de positie zit om eisen te stellen, maar zolang er hier thuis alleen verbale klappen vallen, stel ik ze wel. Ik wil graag kunnen denken dat ik over een paar maanden een eigen plekje heb, een fijn plekje, mijn plekjequote:Op maandag 4 februari 2013 19:59 schreef dawg het volgende:
[..]
ts kan geen eisen stellen hoor. mits ze zsm weg wil.
Ze kan wel iedere wens formuleren als: ik zou het sterk op prijs stellen maar het is geen echte dealbreaker als... maar dat is zo veel gedoe toch?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:01 schreef zwarteweduwe het volgende:
[..]
Als buitenstaander verbaas me eigenlijk over de toonzetting van ik WIL dit en ik WIL dat, want ik het RECHT op iets. TIjdgeest misschien.
open dan geen topic en doe eerst wat aan je labiliteit. is niet de eerste keer dat je zo in je eigen topics post plus dat je vriendje neem ik aan ook geen zeiktut op de bank wil hebben zitten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:59 schreef arachide. het volgende:
[..]
They pissed me off, just like you.
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze kan wel iedere wens formuleren als: ik zou het sterk op prijs stellen maar het is geen echte dealbreaker als... maar dat is zo veel gedoe toch?
Ah ja, dan snap ik het wel. Fuck die mensen met huurproblemen, die in scheiding liggen of andere ernstige problemen hebben. Jij hebt zéker recht op urgentie. Ik bedoel, als dit al geen reden is weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen.
Weet ik niet. Toon en muziek, etc.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze kan wel iedere wens formuleren als: ik zou het sterk op prijs stellen maar het is geen echte dealbreaker als... maar dat is zo veel gedoe toch?
Wat weet je nou over TS' thuissituatie? Vervelend voor al die mensen met huur- en scheidingsproblemen, dat is hier niet van toepassing. Nog afgezien van het feit dat er urgentie is op basis van reisafstand, dus al dat gedonder doet er niet eens toe!quote:Op maandag 4 februari 2013 20:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah ja, dan snap ik het wel. Fuck die mensen met huurproblemen, die in scheiding liggen of andere ernstige problemen hebben. Jij hebt zéker recht op urgentie. Ik bedoel, als dit al geen reden is weet ik het ook niet meer.
Hé, je kunt ook ingaan op mensen die wel serieus met je meedenken.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:05 schreef arachide. het volgende:
Want jullie kennen allemaal mijn situatie verder, chapeau.
als het zo enorm erg en urgent was had je alle mogelijkheden wel allang benut ipv je gezeur icm je eisenlijst. grow up.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:05 schreef arachide. het volgende:
Urgentie moet er zijn voor mensen die geen dak boven hun hoofd hebben en op straat komen te staan of ernstig psychisch beschadigd raken wanneer ze niet snel 'op zichzelf' kunnen zitten. Niet voor mensen met luxeproblemen, wat dit gewoon is.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat weet je nou over TS' thuissituatie? Vervelend voor al die mensen met huur- en scheidingsproblemen, dat is hier niet van toepassing. Nog afgezien van het feit dat er urgentie is op basis van reisafstand, dus al dat gedonder doet er niet eens toe!
Ja! Klopt, sorryquote:Op maandag 4 februari 2013 20:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hé, je kunt ook ingaan op mensen die wel serieus met je meedenken.
Nee, dat niet. Maar wel dat je per se in Rotterdam wil, en niet in een wat mindere buurt, voor niet te veel geld. Het gouden ei willen we allemaal wel.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:08 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja! Klopt, sorryDie op marktplaats zag er wel goed uit ja. Ik durf mijn wensenlijstje hier alleen niet meer neer te gooien, want dan stel ik te veel eisen. Maar als ik ergens rond 35m² heb, gewoon woonkamer/keuken, slaapkamer, badkamer. Meer niet. Dat is toch niet heel raar?
Het is er ook wel. Misschien moet je met een aantal wensen wat schipperen, maar ik denk dat je een heel eind komt.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:08 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja! Klopt, sorryDie op marktplaats zag er wel goed uit ja. Ik durf mijn wensenlijstje hier alleen niet meer neer te gooien, want dan stel ik te veel eisen. Maar als ik ergens rond 35m² heb, gewoon woonkamer/keuken, slaapkamer, badkamer. Meer niet. Dat is toch niet heel raar?
Die urgentie was het grootste probleem toch ook helemaal niet? Verder ken je nog steeds mijn situatie niet en weet je nog steeds niet of ik misschien niet daadwerkelijk op straat word gezet, en dat blijft voor jou ook een grote vraag.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Urgentie moet er zijn voor mensen die geen dak boven hun hoofd hebben en op straat komen te staan of ernstig psychisch beschadigd raken wanneer ze niet snel 'op zichzelf' kunnen zitten. Niet voor mensen met luxeproblemen, wat dit gewoon is.
TS kan prima ergens in een hutje op de hei op een half uur reizen van Rotterdam gaan zitten. En ja, dat kunnen die andere mensen ook. Waar het me vooral om gaat is dat dat geen urgentie betreft, maar niet meer dan een wens.
Nou, dat klinkt toch wel heel anders. Sympathieker.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:08 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ben ook bereid consessies te doen, maar qua plek niet, ik schijn labiel te zijn, dus tussen de crimineeltjes zitten is voor mij niet echt wenselijk. Mijn vriend en ik roken allebei, maar als het moet, dan gaan we ergens zitten waar we niet mogen roken, prima, dan gaan we naar buiten, of wat dan ook. En als er geen buiten is in de vorm van een balkon (wat niet eens hoeft) dan gewoon op de stoep. We zijn voor mijn gevoel redelijk soepel.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is er ook wel. Misschien moet je met een aantal wensen wat schipperen, maar ik denk dat je een heel eind komt.
Dat zijn bijzonder luxe eisen. Veel studenten moeten het met de helft doen aan m3 en dan een gedeelde keuken, badkamer en wc.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:08 schreef arachide. het volgende:
[..]
Station-station reistijd meer dan anderhalf uur haal je in NL niet snel. Deur tot deur wel.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:11 schreef arachide. het volgende:
[..]
Die urgentie was het grootste probleem toch ook helemaal niet? Verder ken je nog steeds mijn situatie niet en weet je nog steeds niet of ik misschien niet daadwerkelijk op straat word gezet, en dat blijft voor jou ook een grote vraag.
Ik dacht dat ik er voor een studentenkamer/appartement recht op had, vanwege mijn reistijd, dat staat hier:
https://www.vestiarotterd(...)/urgentie-aanvragen/
Dat was alles, maar daar gaat het allang niet meer om voor mij.
Je moet alleen wel zelf moeite doen. Er is helaas niemand die gaat zeggen: weet je wat, ik vind dat je een leuke plek verdient, hier heb ik een appartement voor je.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik ben ook bereid consessies te doen, maar qua plek niet, ik schijn labiel te zijn, dus tussen de crimineeltjes zitten is voor mij niet echt wenselijk. Mijn vriend en ik roken allebei, maar als het moet, dan gaan we ergens zitten waar we niet mogen roken, prima, dan gaan we naar buiten, of wat dan ook. En als er geen buiten is in de vorm van een balkon (wat niet eens hoeft) dan gewoon op de stoep. We zijn voor mijn gevoel redelijk soepel.
Ja, maar die zitten alleen, wij zijn met zn tweeën. Wij mogen niet in een onzelfstandig ding zitten van vestia. Dat zijn dus kamers en studio's. En zelfs dat zou ik opzij kunnen zetten, als het moet en dat heb ik ook aangegeven, maar ik breek liever geen regels. Zeker niet van Vestia.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat zijn bijzonder luxe eisen. Veel studenten moeten het met de helft doen aan m3 en dan een gedeelde keuken, badkamer en wc.
Ik ga er sowieso nog achteraan, want er staan dingen in de mail die ik heb gekregen die tegenstrijdig zijn met wat er op de site staat, maar dat is meer een principekwestie.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:15 schreef zwarteweduwe het volgende:
Langsgaan bij Vestia nu?
Ik heb als student op een absolute A-locatie gewoond, nadat ik mij bij de woningbouwvereniging als het allernetste meisje had gepresenteerd. Ja, dat werkt soms.
Station-station heb ik het over, 1 uur en 43 minuten.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Station-station reistijd meer dan anderhalf uur haal je in NL niet snel. Deur tot deur wel.
Of je daadwerkelijk op straat wordt gezet is inderdaad voor mij niet duidelijk. En dan nog gaat het om de omstandigheden daarachter, want niet elke dreigende uithuiszetting is een reden voor urgentie. Anders roept voortaan elke ouder dat ie z'n kind uit huis zet
Op het moment dat het echter wél zo is, zal je wat moeten dimmen en je eisen moeten bijstellen naar wensen. Je blaast nogal hoog van de toren voor iemand die pretendeert afhankelijk te zijn van goodwill en sociale voorzieningen. En als je pech hebt, kom je wel in een achterstandswijk met Turkenburen die 's nachts nog een levend schaap villen op 10 cm van jouw bed. Dikke vette pech hebben, je hebt tenminste iets. Vanuit daar kun je weer verder kijken.
Snap ik, maar ik wist even niet waar te beginnen. Google is normaal mijn vriend, maar ik zat al snel op vage sociale huursites met woningen die ik niet zou willen hebben, want dat zijn woningen voor een gezinnen, daar hoort een gezin in, ik kan daar wel lekker ruim gaan zitten, maar waarom zou ik? Daar kunnen mensen in die het nodig hebben, ik heb geen 3 slaapkamers en een bergzolder nodig, laat staan een tuinquote:Op maandag 4 februari 2013 20:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet alleen wel zelf moeite doen. Er is helaas niemand die gaat zeggen: weet je wat, ik vind dat je een leuke plek verdient, hier heb ik een appartement voor je.
Ik doe water bij de wijn, echtwaar.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
Realiseer je dat op je strepen staan, over het algemeen niets helpt. Alleen achteruit eigenlijk.
En misschien moet je wel wat water bij de wijn doen. Je bent jong, je gaat de komende jaren heus wel groter wonen. Soms kun je het niet allemaal (meteen) hebben.
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:17 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
Als de situatie echt niet te doen is klop je toch op zoveel mogelijk deuren (huisarts/gemeente/ggz) afhankelijk vd situatie en dan krijg je echt wel urgentie en een plek...maar het is niet je droompaleis. Toch als het echt , echt niet te doen is pak je toch elke doos die binnen 30 min reizen is aan om vandaar uit Verder te zoeken. Ts snapt het begrip urgentie niet zo geloof ik.
https://www.vestiarotterd(...)/urgentie-aanvragen/quote:Op maandag 4 februari 2013 20:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik heb alles gelezen en ik zie ook geen reden voor urgentie. Snap best dat je graag wil maar je had dat eerlijk gezegd een jaar of 5 geleden moeten bedenken.
Iedereen denkt wel een uitzondering te zijn. Lijkt me niet dat je daar veel gaat bereiken.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Neem contact op met Vestia en zie of je een afspraak kan krijgen
Het stikt in Rotterdam van de appartementen. Ik snap dat je niet overal wil wonen. Maar, zoals ik zal zei, een vriendin van mij woont er inmiddels al jaren -op diverse adressen- en die heeft zich nooit onveilig gevoeld. Ken je Rotterdam al een beetje? Zelf gaan kijken is wel een aanbeveling.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:23 schreef arachide. het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik wist even niet waar te beginnen. Google is normaal mijn vriend, maar ik zat al snel op vage sociale huursites met woningen die ik niet zou willen hebben, want dat zijn woningen voor een gezinnen, daar hoort een gezin in, ik kan daar wel lekker ruim gaan zitten, maar waarom zou ik? Daar kunnen mensen in die het nodig hebben, ik heb geen 3 slaapkamers en een bergzolder nodig, laat staan een tuin
[..]
Het idee is om volgende week ergens een keer naar Rotterdam te gaan en daar te gaan kijken naar wijken die ons wel goed lijken.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het stikt in Rotterdam van de appartementen. Ik snap dat je niet overal wil wonen. Maar, zoals ik zal zei, een vriendin van mij woont er inmiddels al jaren -op diverse adressen- en die heeft zich nooit onveilig gevoeld. Ken je Rotterdam al een beetje? Zelf gaan kijken is wel een aanbeveling.
Vrije sector ga je nergens komen, dus veel van die sites heb je weinig aan omdat je een inkomenseis hebt. Dus je moet wel via marktplaats / kamernet kijken eigenlijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:41 schreef arachide. het volgende:
[..]
Het idee is om volgende week ergens een keer naar Rotterdam te gaan en daar te gaan kijken naar wijken die ons wel goed lijken.
Ik kreeg net van iemand de site pararius, volgens mij gaat dat me ook nog wel ergens krijgen.
Ook niet als mijn vriend wel een inkomen heeft? Hij werkt momenteel full time en hij wil volgend jaar deeltijd gaan studeren en daarnaast gewoon blijven werken. Ik ben wel van plan een bijbaantje te nemen en flink te lenen, maar ik weet niet of dit als inkomen telt?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:51 schreef rene90 het volgende:
[..]
Vrije sector ga je nergens komen, dus veel van die sites heb je weinig aan omdat je een inkomenseis hebt. Dus je moet wel via marktplaats / kamernet kijken eigenlijk.
Hoeveel m2 wil je minimaal?
Wat verdient je vriend op jaarbasis bruto? Vaak kom je met 1 inkomen niet aan die eis, en tevens heb je bij veel coorperaties weer de regels dat je als vriend/vriendin het salaris niet mag combineren, tenzij getrouwd / samenlevingscontract. Kortom, marktplaats / kamernet voor jullie.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:53 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ook niet als mijn vriend wel een inkomen heeft? Hij werkt momenteel full time en hij wil volgend jaar deeltijd gaan studeren en daarnaast gewoon blijven werken. Ik ben wel van plan een bijbaantje te nemen en flink te lenen, maar ik weet niet of dit als inkomen telt?
30m² zou zegmaar fijn zijn.
Weet ik niet precies, maar niet genoeg, denk ik zo. Ik had nog ergens een kamernet account, dus die heb ik nu maar uit de mottenballen gehaaldquote:Op maandag 4 februari 2013 20:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat verdient je vriend op jaarbasis bruto? Vaak kom je met 1 inkomen niet aan die eis, en tevens heb je bij veel coorperaties weer de regels dat je als vriend/vriendin het salaris niet mag combineren, tenzij getrouwd / samenlevingscontract. Kortom, marktplaats / kamernet voor jullie.
Jaaaaa, dat blijkt wel uit de opmerking in je posts white knight. Je wilt maar wat graag in d'r string of niet?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken haar beter dan deze OP en dat geldt voor meer mensen. Jee, dat je mensen zo snel afrekent.
Het is vast heel verleidelijk om in plaats van te helpen iemand af te zeiken.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:02 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jaaaaa, dat blijkt wel uit de opmerking in je posts white knight. Je wilt maar wat graag in d'r string of niet?
Hoe kut haar situatie ook moge zijn, ik vind dat ze zich opstelt als een prinsesje op de ewt.
Dat is natuurlijk gewoon gelul, ik reis elke week 1 uur en 45 minuten station-station, reis van stad naar stad met 1x overstappen (aansluiting is goed, 10 minuten overstaptijd) in de naastgelegen provincie van de provincie waar ik woon.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Station-station reistijd meer dan anderhalf uur haal je in NL niet snel. Deur tot deur wel.
-knip-
Ja en of ik graag in haar string wilquote:Op maandag 4 februari 2013 21:02 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jaaaaa, dat blijkt wel uit de opmerking in je posts white knight. Je wilt maar wat graag in d'r string of niet?
Hoe kut haar situatie ook moge zijn, ik vind dat ze zich opstelt als een prinsesje op de ewt.
Dat je het wilt, is niet raar. Maar als student is het 'over the top' en absoluut niet realistisch. En als jullie van de WBV willen huren met z'n tweeen, dan moet je geduld hebben. Dus ik denk dat je echt een beetje moet inbinden, je verwachtingen naar beneden toe moet bijstellen en dán naar Rotterdam gaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:08 schreef arachide. het volgende:
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:47 schreef Lienekien het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Zoiets?
Wat zeur je nou, knul?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:45 schreef Jordi23 het volgende:
[..]We have a furnished 2 rooms appartment for rent
Oh, echt belangrijk!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:24 schreef Jordi23 het volgende:
[..]
Gewoon het engels in de advertentie
Bij die onderste staat geen specifieke inkomenseis, alleen tijdens het inschrijven moet je wel je loonstroken opsturen en laten zien hoeveel je verdient.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
http://www.pararius.nl/Ap(...)ationssingel/835356/
Prima toch! (wel dikke inkomenseis)
Deze niet: http://www.pararius.nl/Ap(...)aanenstraat+/833664/
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:53 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ook niet als mijn vriend wel een inkomen heeft? Hij werkt momenteel full time en hij wil volgend jaar deeltijd gaan studeren en daarnaast gewoon blijven werken. Ik ben wel van plan een bijbaantje te nemen en flink te lenen, maar ik weet niet of dit als inkomen telt?
30m² zou zegmaar fijn zijn.
Ze wil de laatste trein/bus niet pakken als ze uitgegaan is! Snap dat toch.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:24 schreef zponz het volgende:
Moet het per se in Rotterdam zijn? Er zijn genoeg plaatsen aan de metrolijnen waardoor je binnen 15min in hartje Rotterdam bent. Ik noem een Capelle, Alexander, Schiedam, Rhoon, Poortugaal, Hoogvliet. Wat wonen betreft zou ik liever daar wonen
Jamaar dat kan ze niet samenwonen!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Plus dat als je er eenmaal in zit, je via-via ook veel makkelijker verder komtde meeste kamers/woonruimtes onder studenten gaan via-via verder, en lang niet altijd via kamernet.
Daarnaast is het werkelijk geen drama om iets met anderen te moeten delen. Het draagt ook bij aan het studentenleven wat je zo graag wilt! Uitgaan met huisgenoten hoort er ook gewoon bij!
Iemand helpen met de eisen van TS? Succes.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is vast heel verleidelijk om in plaats van te helpen iemand af te zeiken.
Of je leest eens een keer wat beter. Ach nee, het is Scorpie.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iemand helpen met de eisen van TS? Succes.
Ik snap echt je moraalriddergedoe niet in dit topic. Is het je nichtje ofzo? TS loopt hoog van de toren te blazen terwijl ze geen zak voorstelt, en als mensen dat even duidelijk maken sta jij gelijk op je achterste stalpoten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of je leest eens een keer wat beter. Ach nee, het is Scorpie.
Met een stel eisen waar je u tegen zegt, terwijl je niet in de positie bent om die eisen te stellenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:17 schreef arachide. het volgende:
Sommige van jullie doen wel echt alsof ik een penthouse in hartje centrum wil tegen sociale huurprijzen.
Ik zat gister gewoon in de stress omdat het echt even kansloos leek en ik wist waar ik moest beginnen.
Ik blaas niet hoog van de toren, ik zoek gewoon een thuis voor twee.
Holy fuck. Ga dan hier ook niet lopen posten, als je verwacht dat iedereen rekening houdt met je persoonlijke situatie terwijl de meeste hier er totaal geen weet van hebben. Men reageert op de info die jij geeft. En dat is in dit topic alleen maar 'ik wil'.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:05 schreef arachide. het volgende:
1700 een dikke inkomenseis noemen en dat terwijl driekwart van FOK minimum 3K netto binnenhaaltquote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
http://www.pararius.nl/Ap(...)ationssingel/835356/
Prima toch! (wel dikke inkomenseis)
Onderhuurders hè. Twee. Want vriend moet ook meequote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Holy fuck. Ga dan hier ook niet lopen posten, als je verwacht dat iedereen rekening houdt met je persoonlijke situatie terwijl de meeste hier er totaal geen weet van hebben. Men reageert op de info die jij geeft. En dat is in dit topic alleen maar 'ik wil'.
Ga dan lekker met Tchock DM-en.
OT: Een vriendin van me gaat binnenkort een jaar op reis en heeft nog een onderhuurster nodig voor dr appartement vlakbij station Blaak. Ik ga even voor je bellen of ze al iemand heeft.
Ik nietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:55 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
1700 een dikke inkomenseis noemen en dat terwijl driekwart van FOK minimum 3K netto binnenhaalt
uhhh, dat doe je wel. Maar ik hoop voro je dat je in ieder geval een deel ervan kan vinden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:17 schreef arachide. het volgende:
Sommige van jullie doen wel echt alsof ik een penthouse in hartje centrum wil tegen sociale huurprijzen.
Ik zat gister gewoon in de stress omdat het echt even kansloos leek en ik wist waar ik moest beginnen.
Ik blaas niet hoog van de toren, ik zoek gewoon een thuis voor twee.
Ik heb mijn excuses al aangeboden voor het ik-wil en het kribbige, het viel gister gewoon enorm rauw op mijn dak. Ik heb mijn hele situatie hier niet neergezet omdat het 1. al op fok staat, 1 keer is genoeg. 2. ik hier niet ben voor psychologische hulp of medelijden 3. Het niet relevant is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Holy fuck. Ga dan hier ook niet lopen posten, als je verwacht dat iedereen rekening houdt met je persoonlijke situatie terwijl de meeste hier er totaal geen weet van hebben. Men reageert op de info die jij geeft. En dat is in dit topic alleen maar 'ik wil'.
Ga dan lekker met Tchock DM-en.
OT: Een vriendin van me gaat binnenkort een jaar op reis en heeft nog een onderhuurster nodig voor dr appartement vlakbij station Blaak. Ik ga even voor je bellen of ze al iemand heeft.
Edit: krijg dr atm niet te pakken. Is wel een appartement waar je goed met zn 2en kan wonen want erg groot (en zij woont dr ook met dr vriend.. ze gaan naar australië backpacken.) Maargoed, ik blijf ff bellen en als ik iets weet zie je het wel in je PM box.
Ik vind van niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:35 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Met een stel eisen waar je u tegen zegt, terwijl je niet in de positie bent om die eisen te stellen
Het punt is dat je wilt samenwonen. Dat is lastig, denk ik, want dan kom je niet op een kamer maar op een appartement. Daar wordt vrijwel altijd een inkomenseis voor gesteld, d.w.z. je hebt een baan.quote:
Omdat we het reizen zat zijn, het tijd vinden voor samenwonen en omdat 2 kamers echt geldverspilling is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Het punt is dat je wilt samenwonen. Dat is lastig, denk ik, want dan kom je niet op een kamer maar op een appartement. Daar wordt vrijwel altijd een inkomenseis voor gesteld, d.w.z. je hebt een baan.
Waarom niet apart ieder een kamer? Die zijn er genoeg bij Vestia:
https://www.vestiarotterd(...)ellingType&view=list
Kun je makkelijk particuliere huur doen. Kijk gewoon even op makelaarsites. Houdt wel rekening met bijkomende kosten als afvalstofheffing, gwl enzo. Met z'n tweeen iets zoeken van 500-600 euro. Moet goed te doen zijn.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb me gister wat meer ingelezen en die 400 p.p was leuk als het via vestia was, maar als je aan een inkomenseis zit, komt het toch meer op (als ze alleen het inkomen van mijn vriend rekenen) zo'n 500 huur. Gelukkig heb ik al aardig wat leuke dingen gezien die zelfs onder de 400 euro zaten, dus ik heb goede hoop dat het gaat lukkenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:17 schreef ssebass het volgende:
[..]
Kun je makkelijk particuliere huur doen. Kijk gewoon even op makelaarsites. Houdt wel rekening met bijkomende kosten als afvalstofheffing, gwl enzo. Met z'n tweeen iets zoeken van 500-600 euro. Moet goed te doen zijn.
Dat lukt je ook best, mensen vallen over je verhaal van urgentie.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:17 schreef arachide. het volgende:
Wat ik niet snap aan alle reacties: Waarom kan ik het niet bij 2 of 3 concessies laten? Ik wil niet naief overkomen, maar is het zo raar om te denken dat het wel lukt om iets te gaan vinden van minimaal 30m², in rotterdam, voor 2 personen.
Dat snap ik ook niet, want het stond gewoon op die site. Wist ik veel verder, ik wist niet dat het zo'n hysterie zou opleverenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat lukt je ook best, mensen vallen over je verhaal van urgentie.
Het is de combinatie van de reden waarom je urgentie had (afstand tot studie, wat voor veel mensen geldt) en de manier waarop je er over sprak. Alsof het heel normaal is om urgentie te krijgen voor zoiets. Ik snap dat jij dat zo dacht vanwege die site, maar tegenwoordig krijg je vrijwel nergens urgentie voor. Zelfs niet als je met kleine kinderen op straat komt te staan. Dus dan komt het raar overquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:46 schreef arachide. het volgende:
Dat snap ik ook niet, want het stond gewoon op die site. Wist ik veel verder, ik wist niet dat het zo'n hysterie zou opleveren
Het punt is dat als je werkelijk meent onder urgentie te vallen, je absoluut geen enkel recht hebt om eisen te gaan stellen. Iemand in ware nood zou met grote dankbaarheid een kamertje van 15 m2 met gedeelde faciliteiten accepteren. Het is dan ook volkomen logisch dat je geen voorrang krijgt op appartementen. Want dat is pure luxe. Je wens om samen te wonen is dat eveneens.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:46 schreef arachide. het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, want het stond gewoon op die site. Wist ik veel verder, ik wist niet dat het zo'n hysterie zou opleveren
Ik denk dat dat iets teveel gevraagd is voor haar tere zieltje Tchock, weet daar aaaaalleees van!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Ga anders heel veel werken? 60 uur PW, en zorg ervoor dat je 2500,- netto naar binnen haalt.
Met zn 2tjes is dat prima te doen, en dan op de vrije sector op jacht.
Hoe kan je nu 60 uur PW werken naast schoolquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Ga anders heel veel werken? 60 uur PW, en zorg ervoor dat je 2500,- netto naar binnen haalt.
Hij zegt met zn tweetjes, dus ik denk dat ie twee banen van 30 uur in gedachten heeft.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:29 schreef Snuf. het volgende:
Hoe kan je nu 60 uur PW werken naast school
Dan nog haal je geen 2500 netto binnen. Maar goed, is voor dit topic verder niet relevant.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hij zegt met zn tweetjes, dus ik denk dat ie twee banen van 30 uur in gedachten heeft.
Mijn vriend heeft 2 jaar geleden een appartement via urgentie verkregen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het punt is dat als je werkelijk meent onder urgentie te vallen, je absoluut geen enkel recht hebt om eisen te gaan stellen. Iemand in ware nood zou met grote dankbaarheid een kamertje van 15 m2 met gedeelde faciliteiten accepteren. Het is dan ook volkomen logisch dat je geen voorrang krijgt op appartementen. Want dat is pure luxe. Je wens om samen te wonen is dat eveneens.
Tyf lekker op met je bijdehante opmerkingen. Krijg je te weinig aandacht thuis?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:19 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik denk dat dat iets teveel gevraagd is voor haar tere zieltje Tchock, weet daar aaaaalleees van!
Wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:36 schreef LovingGabbertje het volgende:
Zowiezo moest hij dat aannemen, ook als hij het te min vond, anders was hij zijn urgentie kwijt en kreeg dan ook geen nieuwe verklaring.
Gemiddeld is dat zeker niet zo nee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:33 schreef Snuf. het volgende:
Dan nog haal je geen 2500 netto binnen. Maar goed, is voor dit topic verder niet relevant.
Ik had al een andere site. Punt is dat het geld zelf niet echt het probleem is, tot 400 p.p kunnen we wel betalen, het is alleen de inkomenseis die zorgt dat we maar tot 400 totaal kunnen kijken, anders voldoen we niet aan die eis. Ik snap de eis, maar heel handig is het nu niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:29 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Hoe kan je nu 60 uur PW werken naast schoolDat is ook nog een flink uurloon trouwens voor een scholiere. Onrealistisch zelfs.
TS, misschien heb je hier wat aan? http://www.huurprofielen.nl/woonruimte/?stad=3&rent=700
Ik, en hij, snapten dat volledig.quote:
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:46 schreef LovingGabbertje het volgende:
Ik, en hij, snapten dat volledig.
Vonden het ook terecht, immers als de nood naar een woning hoog is en je urgentie aanvraagt mag je blij zijn met alles wat je toegewezen krijgt.
Oh godver hoe vaak moet ik het nog zeggenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:46 schreef LovingGabbertje het volgende:
[..]
Ik, en hij, snapten dat volledig.
Vonden het ook terecht, immers als de nood naar een woning hoog is en je urgentie aanvraagt mag je blij zijn met alles wat je toegewezen krijgt.
Ik vraag me alleen sterk af of TS dit ook zo ziet.
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef arachide. het volgende:
[..]
Nee, via vestia, ik zou meer dan 1.5 uur reistijd hebben en dat alleen al met de trein. Dit gaat over studentenwoningen he..
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef arachide. het volgende:
In mijn geval was het wel zo, want dit was speciaal voor studenten, zie het linkje dan
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:11 schreef arachide. het volgende:
[..]
Die urgentie was het grootste probleem toch ook helemaal niet? Verder ken je nog steeds mijn situatie niet en weet je nog steeds niet of ik misschien niet daadwerkelijk op straat word gezet, en dat blijft voor jou ook een grote vraag.
Ik dacht dat ik er voor een studentenkamer/appartement recht op had, vanwege mijn reistijd, dat staat hier:
Dat was alles, maar daar gaat het allang niet meer om voor mij.
quote:Op maandag 4 februari 2013 20:23 schreef arachide. het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik wist even niet waar te beginnen. Google is normaal mijn vriend, maar ik zat al snel op vage sociale huursites met woningen die ik niet zou willen hebben, want dat zijn woningen voor een gezinnen, daar hoort een gezin in, ik kan daar wel lekker ruim gaan zitten, maar waarom zou ik? Daar kunnen mensen in die het nodig hebben, ik heb geen 3 slaapkamers en een bergzolder nodig, laat staan een tuin
[..]
Ik doe water bij de wijn, echtwaar.
[..]
[..]
Situatie 1: lange reistijd
Je reistijd is langer dan anderhalf uur van het dichtstbijzijnde treinstation bij je huidige woonplaats tot het dichtstbijzijnde treinstation bij je onderwijsinstelling in Rotterdam. Vestia Rotterdam Stadswonen zal dit toetsen aan de hand van de website 9292.nl.
Als je in het buitenland woont, vragen we je ook aan te tonen dat je ouders niet in Nederland wonen.
Je hebt een inschrijving bij Vestia Rotterdam Stadswonen met een inschrijfduur van minimaal zes maanden.
Ik denk dat ik inderdaad niet overtuigend was.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:51 schreef arachide. het volgende:
[..]
Oh godver hoe vaak moet ik het nog zeggen![]()
Op de site stond dat ik er recht op had vanwege mijn reistijd en het is een vereniging speciaal voor studenten. En ik dacht dat dat ook voor appartementen gold, ik dacht ook meer dat het een soort van voorrang was, niet als in OMGDIKKENOODZAAKALLES, maargoed.
En ik weet nu allang dat dat totaaaaaaaal niet aan de orde is.
Give it a fucking rest.
BOB-bus, of de eerste reismogelijkheid weer naar huis. Vaak genoeg gedaan, geen problemenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:12 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ze wil de laatste trein/bus niet pakken als ze uitgegaan is! Snap dat toch.!
Blijkbaar niet he..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:59 schreef arachide. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik denk dat ik inderdaad niet overtuigend was.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:01 schreef LovingGabbertje het volgende:
[..]
Blijkbaar niet he..
En zowiezo urgentie aanvragen vanwege je reistijd.
Schaam je
Groetjes.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:07 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele situatie hier niet neergezet omdat het 1. al op fok staat, 1 keer is genoeg. 2. ik hier niet ben voor psychologische hulp of medelijden 3. Het niet relevant is.
Omdat dat verspreid in SC's staat en onder een kloon, mocht je oprechte interesse hebben, kan je die link in je dm krijgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:09 schreef LovingGabbertje het volgende:
Het zou in ieder geval een stuk meer sympathie en empathie opleveren denk je
niet?
En als je verhaal dan toch al op FOK! staat, had je best een linkje in de OP kunnen plaatsen.
Hadden mensen misschien een stuk relaxter gereageerd.
En wie zegt dat mensen medelijden hebben of uberhaupt therapeutische antwoorden gaan geven?
Of sterker je nog: doorverwijzen naar een psycholoog?
Joh zeik niet zo.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:01 schreef LovingGabbertje het volgende:
Blijkbaar niet he..
En zowiezo urgentie aanvragen vanwege je reistijd.
Schaam je
Ik kom uit een dorp waar dat standaard 12 uur snachts is, geen bussen, geen vrienden om mee te fietsen (ook te ver) en de eerste reismogelijkheid is 8 uur de volgende dag. Dat trek ik nietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:00 schreef zponz het volgende:
[..]
BOB-bus, of de eerste reismogelijkheid weer naar huis. Vaak genoeg gedaan, geen problemen
Als de wachttijd van appartmenten lang duurt, wat voor iedereen geldt, vind ik het wel van lef getuigen ja dat je dan urgentie aanvraagt vanwege de reistijd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:17 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Joh zeik niet zo.
Als je die site leest is het zo dat ze voorrang geven aan studenten die van ver komen. Dat is in mijn oude woonplaats ook zo. Voor mensen van verder dan anderhalf uur weg was er geen wachttijd, voor mensen van dichterbij geloof ik een half jaar. Er was daar gewoon niet zo'n woningnood. Als je dat leest op die site kan ik me prima voorstellen dat je denkt hee, dat is mooi, zij geven me zo'n kamer. TS heeft nergens geclaimd dat ze zielig is, urgentie is het woord wat op die site wordt gebruikt en als TS gewoon een kamer had gewild had ze die ook echt sneller gekregen vanwege haar reisafstand. Alleen blijkt het niet voor appartementen te gelden, dikke pech voor TS, maar daar hoeft ze niet om gefileerd te worden. Die regeling is zo ingesteld door die verhuurder, dus hoezo ben je dan een slecht mens als je er gebruik van wil maken
Dit gaat om studentenkamers, daar mag je met een kind helemaal niet inquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:28 schreef LovingGabbertje het volgende:
Als de wachttijd van appartmenten lang duurt, wat voor iedereen geldt, vind ik het wel van lef getuigen ja dat je dan urgentie aanvraagt vanwege de reistijd.
Er zijn moeders met kinderen die noodgedwongen bij hun bejaarde ouders moeten intrekken omdat ze maar niet aan
een woning kunnen komen.
Zelfs al wonen ze aan de andere kant van NL en zitten de kinderen daar dan op school.
En dan gaat zij urgentie aanvragen omdat ze een lange tijd, waarschijnlijk gratis met ov studentenkaart, moet reizen om op school te komen.
Maar TS wil niet in een studentenkamer. TS wil een appartement met ruimte om te lopenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dit gaat om studentenkamers, daar mag je met een kind helemaal niet indus zoveel lef is dat nou ook weer niet. Vind het bij specifieke studentenwoningen niet zo raar dat ze studenten die van ver komen voorrang geven.
Nee maar TS gaf aan geen studentenkamer te willen als ik het me goed herinner..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dit gaat om studentenkamers, daar mag je met een kind helemaal niet indus zoveel lef is dat nou ook weer niet. Vind het bij specifieke studentenwoningen niet zo raar dat ze studenten die van ver komen voorrang geven.
Die appartementen waar ik het over had zijn ook van die site en ook speciaal voor studenten. Je moet aantonen dat je in rotterdam studeert, wil je daar in kunnen komenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:35 schreef LovingGabbertje het volgende:
[..]
Nee maar TS gaf aan geen studentenkamer te willen als ik het me goed herinner..
En voorrang geven aan studenten die van ver komen is prima, maar niet voor 'normale' huizen/appartementen.
Maar dat is mijn mening
Die kunnen ook specifiek voor studenten zijn, bij die in mijn woonplaats had je onzelfstandige en zelfstandige units en in geen van beide mocht je met een kind gaan wonenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef ElisaB het volgende:
Maar TS wil niet in een studentenkamer. TS wil een appartement met ruimte om te lopen
Nee, ts zou gewoon een studentenkamer of studio willen voor 2 personen, maar dat mag niet van vestia, dus dan een appartement speciaal voor studenten hbo/wo in rotterdam.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar TS wil niet in een studentenkamer. TS wil een appartement met ruimte om te lopen
Mijn probleem is een beetje dat jij van alles en nog wat 'niet teveel gevraagd' vindt, maar de werkelijkheid, regels en eisen zitten een beetje anders in elkaar. En van dat gegeven ga je behoorlijk pedant posten. Zeg maarquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:40 schreef arachide. het volgende:
Nee, ts zou gewoon een studentenkamer of studio willen voor 2 personen, maar dat mag niet van vestia, dus dan een appartement speciaal voor studenten hbo/wo in rotterdam.
Ik vind een kamer prima, vestia vindt 2 mensen in een kamer niet zo prima.
Ons hele plan eerst was dat we een hele grote kamer zouden zoeken, maar dat mocht niet van vestia
En dat is nu eenmaal de realiteit waarnaar je je moet schikken. Je blijft hardnekkig vasthouden aan samenwonen. Prima, maar dat betekent dat er opties gewoon afvallen. Je bent geen spoedgeval waard als je luxe eisen gaat stellen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:40 schreef arachide. het volgende:
[..]
Nee, ts zou gewoon een studentenkamer of studio willen voor 2 personen, maar dat mag niet van vestia, dus dan een appartement speciaal voor studenten hbo/wo in rotterdam.
Ons hele plan eerst was dat we een hele grote kamer zouden zoeken, maar dat mocht niet van vestia
Na tig keer uitleggen dat ik echt niet over de rug van zielige mensen een woning wilde, was ik het wel zat met al die aannames.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Mijn probleem is een beetje dat jij van alles en nog wat 'niet teveel gevraagd' vindt, maar de werkelijkheid, regels en eisen zitten een beetje anders in elkaar. En van dat gegeven ga je behoorlijk pedant posten. Zeg maar
Verder doet het er allemaal niet zoveel toe. Als een vierkant blokje niet in een rond gaatje past, dan moet je op zoek naar een bolletje of naar een vierkant gat. Of je dat nou leuk vindt, of niet.
Zie je mij dat ergens beweren?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:49 schreef arachide. het volgende:
Na tig keer uitleggen dat ik echt niet over de rug van zielige mensen een woning wilde, was ik het wel zat met al die aannames.
Niet te vergeten: een beetje je kijk op de realiteit kwijtquote:Ik ben niet de persoon om lief te doen, zelfs niet als ik hulp vraag.
En als een bolletje niet door een vierkantje past, dan zoek ik een rond gat of druk ik een bolletje door een vierkant. Misschien had je het nog niet door, maar ik ben ontzettend koppig, eigenwijs en brutaal.
Het is gewoon complete bullshit dat ik dat aan de kant zou moeten zetten, alsof half nederland alleen woont omdat het niet anders kan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat is nu eenmaal de realiteit waarnaar je je moet schikken. Je blijft hardnekkig vasthouden aan samenwonen. Prima, maar dat betekent dat er opties gewoon afvallen. Je bent geen spoedgeval waard als je luxe eisen gaat stellen.
Nee, ik had het ook niet over jouquote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zie je mij dat ergens beweren?
[..]
Niet te vergeten: een beetje je kijk op de realiteit kwijt
Als je urgentie wilt verkrijgen, is het simpelweg een volkomen onrealistische eis. Je hoeft niet per se samen te wonen, in je eentje kan ook prima. Iets wat je zou aangrijpen als de nood echt hoog was. Zoals ik al eerder postte, heel veel studenten moeten het doen met de helft van de bijzonder ruime 35 m3 die jij wil en zij hebben dan ook nog eens gedeelde faciliteiten. Niet ideaal, maar simpelweg deel van het studentenleven. Maar dat is allemaal niet goed genoeg voor je. Je wilt wat beters. Prima, maar dat zoek je dan maar via andere kanalen. De urgentie-regeling is duidelijk niet voor jou bedoeld.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:51 schreef arachide. het volgende:
[..]
Het is gewoon complete bullshit dat ik dat aan de kant zou moeten zetten, alsof half nederland alleen woont omdat het niet anders kan.
Leg me nou eens helder uit waarom samenwonen een te grote eis is. En dan niet "want het kan gewoon niet"
En dat hebben mensen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed door, daarom wordt er ook op een bepaalde manier op jou posts gereageerd en dat vind je dan weer wat minder leuk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:49 schreef arachide. het volgende:
[..]
Na tig keer uitleggen dat ik echt niet over de rug van zielige mensen een woning wilde, was ik het wel zat met al die aannames.
Ik ben niet de persoon om lief te doen, zelfs niet als ik hulp vraag.
En als een bolletje niet door een vierkantje past, dan zoek ik een rond gat of druk ik een bolletje door een vierkant.Misschien had je het nog niet door, maar ik ben ontzettend koppig, eigenwijs en brutaal.
Precies, maar 1200 per persoon is zeker mogelijk hoor. Stop desnoods met je opleiding of ga BBL doen, het is maar net wat je ervoor over hebt. Maar teveel wensen school, geld, samenwonen, woning, uitgaan, niet te ver, tja dat kan niet je zult keuzes moeten maken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hij zegt met zn tweetjes, dus ik denk dat ie twee banen van 30 uur in gedachten heeft.
Waarom zou ik stoppen met school. Dat kan niet eens, want ik heb leerplicht. Ik wil volgend jaar aan de universiteit beginnen in rotterdam. Als de studie er niet was, dan zou ik uberhaupt niet naar rotterdam gaanquote:Op woensdag 6 februari 2013 01:21 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Precies, maar 1200 per persoon is zeker mogelijk hoor. Stop desnoods met je opleiding of ga BBL doen, het is maar net wat je ervoor over hebt. Maar teveel wensen school, geld, samenwonen, woning, uitgaan, niet te ver, tja dat kan niet je zult keuzes moeten maken.
Dan huur je toch nietbij vestia?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:40 schreef arachide. het volgende:
[..]
Jup, daar heb ik me al voor aangemeldquote:Op woensdag 6 februari 2013 06:54 schreef delano.888 het volgende:
Ts, heb je al op kamernet gezocht?
Nee ik vroeg of je hebt GEZOCHT.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:42 schreef arachide. het volgende:
[..]
Jup, daar heb ik me al voor aangemeld
Precies TS, doe eens iets. Zoek op kamernet, bel anti-kraak, bel makelaars. Doe iets!quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
Kijk toch voor de zekerheid even hoe antikraak wonen daar zit, wellicht kun je daar ook wel de garantie krijgen voor een paar jaar.
TS: heb ik geen zin in... het moet me aankomen waaien ja. Ik heb ook al geen urgentie gekregen. En gezien mijn verleden (ga ik niet nog een keer vertellen!) heb ik gewoon recht op alles, zonder dat ik me moet inzetten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee ik vroeg of je hebt GEZOCHT.
Ik vind je een beetje arrogant overkomen, wat heb je zelf voor moeite hier in gestoken? Alle linkjes in dit topic wijzend op kamers en huizen enz zijn van andere mensen. Wat doe je zelf?
[..]
Precies TS, doe eens iets. Zoek op kamernet, bel anti-kraak, bel makelaars. Doe iets!
Wanneer je op korte termijn makkelijk een kamer in je eentje kan huren, maar het veel en veel moeilijker is om in diezelfde periode iets te vinden voor 2 personen, dan is samenwonen een te grote eis.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:51 schreef arachide. het volgende:
Leg me nou eens helder uit waarom samenwonen een te grote eis is. En dan niet "want het kan gewoon niet"
Vandaar ook mijn eerdere post:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:17 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik kom uit een dorp waar dat standaard 12 uur snachts is, geen bussen, geen vrienden om mee te fietsen (ook te ver) en de eerste reismogelijkheid is 8 uur de volgende dag. Dat trek ik niet
quote:Op maandag 4 februari 2013 19:24 schreef zponz het volgende:
Moet het per se in Rotterdam zijn? Er zijn genoeg plaatsen aan de metrolijnen waardoor je binnen 15min in hartje Rotterdam bent. Ik noem een Capelle, Alexander, Schiedam, Rhoon, Poortugaal, Hoogvliet. Wat wonen betreft zou ik liever daar wonen
Nee, want die eventuele urgentie geldt niet voor de appartementen, alleen voor de studentenkamers en TS wil niet in een kamer wonen, dus ze hoeft die studentenurgentie bij Vestia niet aan te vragen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:10 schreef Leandra het volgende:
Okay, het is dus een hoop herrie terwijl het ook bij het perfecte appartement waar wel recht op zou zijn kansloos zou zijn omdat die urgentie niet eens aangevraagd is?
TS moet dus gewoon zelf even de handjes uit de mouwen gaan steken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, want die eventuele urgentie geldt niet voor de appartementen, alleen voor de studentenkamers en TS wil niet in een kamer wonen, dus ze hoeft die studentenurgentie bij Vestia niet aan te vragen.
Nou, dat dus....quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo dringend en dramatisch zal het dan allemaal wel niet zijn
Ik kijk al 2 maanden iedere dag, heb een mail gestuurd naar vestia, ik heb dit topic geopend toen ik niet wist waar te beginnen, ik heb alle links geklinkt, gekeken naar anti kraak, aangemeld en gezocht, overal, nu op drie sites per dag.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:47 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee ik vroeg of je hebt GEZOCHT.
Ik vind je een beetje arrogant overkomen, wat heb je zelf voor moeite hier in gestoken? Alle linkjes in dit topic wijzend op kamers en huizen enz zijn van andere mensen. Wat doe je zelf?
[..]
Precies TS, doe eens iets. Zoek op kamernet, bel anti-kraak, bel makelaars. Doe iets!
quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:44 schreef 82Sander het volgende:
[..]
TS: heb ik geen zin in... het moet me aankomen waaien ja. Ik heb ook al geen urgentie gekregen. En gezien mijn verleden (ga ik niet nog een keer vertellen!) heb ik gewoon recht op alles, zonder dat ik me moet inzetten.
welkom in de grote mensenwereld zullen we dan maar zeggenquote:Op woensdag 6 februari 2013 15:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ze wil volgend jaar gaan studeren, dus zal wel 17 zijn
Dat gaat voor mij gewoon moeilijk, als iemand onzin lult, dan zeg ik er wat van.quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Op een forum krijg je ook reacties die jij misschien niet prettig vindt, maar die niet per se over het randje zijn. Misschien moet je het topic maar gewoon negeren.
Maar dan kan ze niet samenwonen!!!!!!!!quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:44 schreef Leandra het volgende:
Sorry hoor, maar 18 zijn en verwachten dat je wel in een appartement kunt gaan wonen is een behoorlijk gebrek aan realiteitszin.
Dat kan op die leeftijd als je beiden werkt en behoorlijk goed (voor een 18-jarige) verdient, of als papa en mama krom lopen van de kwartjes en wat voor je kopen of huren, anders zul je net als de rest van het voetvolk gewoon op kamers moeten.
Echt he. En dan zijn er nog mensen zoals Lienekien en Tsjoknogwat die TS gaan lopen verdedigenquote:Op woensdag 6 februari 2013 15:44 schreef Leandra het volgende:
Sorry hoor, maar 18 zijn en verwachten dat je wel in een appartement kunt gaan wonen is een behoorlijk gebrek aan realiteitszin.
Dat kan op die leeftijd als je beiden werkt en behoorlijk goed (voor een 18-jarige) verdient, of als papa en mama krom lopen van de kwartjes en wat voor je kopen of huren, anders zul je net als de rest van het voetvolk gewoon op kamers moeten.
Maar Tsjok kent haar en haar situatie! Snap dat dahaaaan!quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt he. En dan zijn er nog mensen zoals Lienekien en Tsjoknogwat die TS gaan lopen verdedigen![]()
Tja. Dat doen anderen dus ookquote:Op woensdag 6 februari 2013 15:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Dat gaat voor mij gewoon moeilijk, als iemand onzin lult, dan zeg ik er wat van. Ik weet dat het internet is, maar dit is persoonlijk
Ja prachtig zou dat zijn, alleen gaat het hier echt totaal niet over sociale huurwoningenquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:41 schreef Leandra het volgende:
Dat is ook een punt.... Stel dat de verkering uitgaat, dan heeft de een geen woonruimte en de ander in haar uppie een heel appartement...
Zou mooi zijn als je op die manier in Rotterdam aan een sociale huurwoning zou kunnen komen.
Over particuliere huur gaat het ook niet, want daar komen TS en haar verkering qua inkomen niet voor in aanmerking, en kennelijk zijn er geen krom van de kwartjes ouders die voor TS (en verkering) gaan huren of kopen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:50 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja prachtig zou dat zijn, alleen gaat het hier echt totaal niet over sociale huurwoningen
De verkering gaat JUIST uit als ze op een studentenkamer gaan wonen!!!! Daarom moet het gelijk een 5 kamer appartement zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:41 schreef Leandra het volgende:
Dat is ook een punt.... Stel dat de verkering uitgaat, dan heeft de een geen woonruimte en de ander in haar uppie een heel appartement...
Zou mooi zijn als je op die manier in Rotterdam aan een sociale huurwoning zou kunnen komen.
Hoezo komen TS en haar verkering niet in aanmerking voor particuliere huisvesting?quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:53 schreef Leandra het volgende:
Over particuliere huur gaat het ook niet, want daar komen TS en haar verkering qua inkomen niet voor in aanmerking, en kennelijk zijn er geen krom van de kwartjes ouders die voor TS (en verkering) gaan huren of kopen.
Blijft over datgene waarvoor TS wel in aanmerking komt, en met urgentie: de studentenhuisvesting.
Ze kan altijd nog gaan lenen (dacht ze zelf). Ze vroeg zich af of een (flinke) lening zou helpen bij de inkomenseis...quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Over particuliere huur gaat het ook niet, want daar komen TS en haar verkering qua inkomen niet voor in aanmerking, en kennelijk zijn er geen krom van de kwartjes ouders die voor TS (en verkering) gaan huren of kopen.
Blijft over datgene waarvoor TS wel in aanmerking komt, en met urgentie: de studentenhuisvesting.
TS heeft amper inkomen, en vooralsnog iig niet in Rotterdam, en de verkering werkt nu wel maar gaat volgend jaar weer studeren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:54 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Hoezo komen TS en haar verkering niet in aanmerking voor particuliere huisvesting?
Dat zeker, eisen stellen, lening willen aangaan (ja, dát gaat lukkenquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:55 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ze kan altijd nog gaan lenen (dacht ze zelf). Ze vroeg zich af of een (flinke) lening zou helpen bij de inkomenseis...
Och, weet ik niet. Heb als student ook altijd zelfstandige woonruimte gehad. Als er ouders garant staan (en daarvoor hoeven ze echt niet enorm rijk te zijn) zou het best kunnen. TS zoekt naar een studiootje, zo idioot veel hoeft dat nu ook weer niet te kosten. Laten we wel wezen, een kamer is meestal ook particuliere huur en daar zouden ze ieder ook 400 voor kwijt zijn. Dus ik zie geen reden waarom ze niet een studio van 700 - 800 zouden kunnen huren met zn tweetjes. Niet iedere verhuurder zal het willen, maar om nou meteen te stellen dat het onmogelijk is vind ik ook erg overdreven.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:56 schreef Leandra het volgende:
TS heeft amper inkomen, en vooralsnog iig niet in Rotterdam, en de verkering werkt nu wel maar gaat volgend jaar weer studeren.
De kans is behoorlijk klein dat ze aan de inkomenseis van een particuliere verhuurder voldoen.
Waarom zou een student niet kunnen lenen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:59 schreef knoblaucha6 het volgende:
Dat zeker, eisen stellen, lening willen aangaan (ja, dát gaat lukken)
Dat wordt een gevalletje ellende bij voorbaat.
Daar gaat het niet om, om te beginnen is haar basisgedachte al fout ("dan leen ik wel" alsof dát meteen de situatie oplost?o) en daarbij, lekker, beginnen met leningen en over een jaar of wat dan in de knel komen puur omdat je meer eist dan je je kunt veroorloven.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:00 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Waarom zou een student niet kunnen lenen?
Kom nou, genoeg studenten lenen bij om rond te kunnen komen. Ze gaat ook werken, maar ik vind het niet vreemd dat zij bedenkt dat als dat niet genoeg is ze ook nog bij kan lenen. TS wil niet meer geld uitgeven dan ze zou doen als ze een kamer zou huren, ze willen gewoon in plaats van twee keer kamerhuur een keer studiohuur, wat op het zelfde neer komt. Kan best, is wat meer uitzoekwerk, maar ze heeft nog ruim de tijd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:04 schreef knoblaucha6 het volgende:
Daar gaat het niet om, om te beginnen is de basisgedachte al fout ("dan leen ik wel") en daarbij, lekker, beginnen met leningen en over een jaar of wat dan in de knel komen puur omdat je meer eist dan je je kunt veroorloven.
Ze dénkt gewoon verkeerd.
Omdat je voor haar rent en haar niet tegen spreekt of op bepaalde punten wijst. Logisch dat ze aardig is tegen je.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:10 schreef Dipkip het volgende:
TS is 18 en komt niet uit de randstad. Ik vind het niet zo vreemd dat ze niet exact weet hoe alles zit. Ze heeft iets gelezen op een site en dacht daardoor te weten hoe het zit. Dat klopte niet. Ik snap dat haar toon eerder in het topic jullie stoort maar ik heb met haar gePMt over antikraak en vind haar echt heel normaal overkomen hoor. Ze is best makkelijk, het hoeft geen grote woning te zijn, hoeft niet in het centrum, ze snapt best dat het lastig is iets te vinden. Ze wil graag gaan samenwonen, nou ja, waarom zou ze het niet proberenhet is niet duurder dan elk een kamer huren, dus ik snap die redenatie best. Ze is aan het uitzoeken hoe alles werkt en hoopte daar tips over te krijgen.
[..]
Kom nou, genoeg studenten lenen bij om rond te kunnen komen. Ze gaat ook werken, maar ik vind het niet vreemd dat zij bedenkt dat als dat niet genoeg is ze ook nog bij kan lenen. TS wil niet meer geld uitgeven dan ze zou doen als ze een kamer zou huren, ze willen gewoon in plaats van twee keer kamerhuur een keer studiohuur, wat op het zelfde neer komt. Kan best, is wat meer uitzoekwerk, maar ze heeft nog ruim de tijd.
Als ze dit op een andere toon gevraagd had was het topic heel anders gelopen, TS snapt nu wat ze verkeerd begrepen heeft, ik zie geen reden om zo door te gaan over wat voor verwerpelijk mens TS is want dat is ze niet.
Misschien ontwikkel jij met de jaren ook nog een beetje relativeringsvermogen. Of niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:26 schreef dawg het volgende:
[..]
met zo'n houding is 25 jaar nog niet genoeg.
dit topic gaat niet over mij. als je iets persoonlijks te melden hebt pm je maar. of nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien ontwikkel jij met de jaren ook nog een beetje relativeringsvermogen. Of niet.
Ik reageer gewoon op je. Of mag dat ook al niet meer?quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:42 schreef dawg het volgende:
[..]
dit topic gaat niet over mij. als je iets persoonlijks te melden hebt pm je maar. of niet
Het gaat niet om aardig, het gaat er om dat TS helemaal niet zulke vreemde verwachtingen heeft.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:29 schreef RubenSosa het volgende:
Omdat je voor haar rent en haar niet tegen spreekt of op bepaalde punten wijst. Logisch dat ze aardig is tegen je.
ben je nog boos omdat ik laatst kortaf tegen je was? het is namelijk volledig offtopic en uit het niets.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik reageer gewoon op je. Of mag dat ook al niet meer?
Moet ik het uitleggen? Jij beweert dat TS over 25 jaar nog net zo hoog van de toren zal blazen. Het kind is 18. Die leert heus wel relativeren. Net als jij misschien, want de aanname dat ze altijd zo naïef zal blijven is ook naïef.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:45 schreef dawg het volgende:
[..]
ben je nog boos omdat ik laatst kortaf tegen je was? het is namelijk volledig offtopic en uit het niets.
ik chargeer slechts. dat jij dat niet begrijpt kan ik niet helpen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet ik het uitleggen? Jij beweert dat TS over 25 jaar nog net zo hoog van de toren zal blazen. Het kind is 18. Die leert heus wel relativeren. Net als jij misschien, want de aanname dat ze altijd zo naïef zal blijven is ook naïef.
En wat wil je met dat chargeren? Beetje meezeilken met de andere zeikerds in dit topic? Ik houd je niet tegen. Maar ga niet lopen lullen dat ik maar een DM moet sturen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:49 schreef dawg het volgende:
[..]
ik chargeer slechts. dat jij dat niet begrijpt kan ik niet helpen natuurlijk.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat wil je met dat chargeren? Beetje meezeilken met de andere zeikerds in dit topic? Ik houd je niet tegen. Maar ga niet lopen lullen dat ik maar een DM moet sturen.
Serieusquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:44 schreef Dipkip het volgende:
Het gaat niet om aardig, het gaat er om dat TS helemaal niet zulke vreemde verwachtingen heeft.
Nee, ik zou het liefst een aparte slaapkamer hebben, maar als het niet kan. So be it. Als ik een keuken en badkamer moet delen, so be it. Als ik buiten op de stoep moet roken, so be it.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:53 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
De verkering gaat JUIST uit als ze op een studentenkamer gaan wonen!!!! Daarom moet het gelijk een 5 kamer appartement zijn.
en snel!
Dat zegt je vaker en even later is die tóón er weer.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:26 schreef arachide. het volgende:
[..]
Nee, ik zou het liefst een aparte slaapkamer hebben, maar als het niet kan. So be it. Als ik een keuken en badkamer moet delen, so be it. Als ik buiten op de stoep moet roken, so be it.
"Ik wil" was de verkeerde toon, dat geef ik toe.
Wat een bullshit! Als je al 2 maanden elke dag op kamernet kijkt! Dan had je allang wat gevonden! Toen ik er op zat heb ik allemaal mail alerts ingesteld zodat ik mails kreeg met wat ik interessant vond, en ik werd vervolgens overspoelt met mails! Zo had ik binnen een week een perfect appartement! Je liegt dat je barst, je kijkt echt niet al 2 maanden elke dag op kamernet. Anders had je echt niet zo gereageerd zoals je doet! En als het echt zo is dan ben je gewoon veeeeeeeeeeeel te veeleisend.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik kijk al 2 maanden iedere dag, heb een mail gestuurd naar vestia, ik heb dit topic geopend toen ik niet wist waar te beginnen, ik heb alle links geklinkt, gekeken naar anti kraak, aangemeld en gezocht, overal, nu op drie sites per dag.
En jij hebt het gore lef om te zeggen dat ik niks doe?
Ik kan alleen vrij weinig concreets doen, want ik moet nog steeds voldoen aan de leerplicht. Examens enzo.
Wat kan ik nog doen, ik doe alles wat in mijn macht ligt.
1. Ik kijk al 2 maanden op vestia en mail alerts van kamernet, ik lul niet. En ik lieg niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat een bullshit! Als je al 2 maanden elke dag op kamernet kijkt! Dan had je allang wat gevonden! Toen ik er op zat heb ik allemaal mail alerts ingesteld zodat ik mails kreeg met wat ik interessant vond, en ik werd vervolgens overspoelt met mails! Zo had ik binnen een week een perfect appartement! Je liegt dat je barst, je kijkt echt niet al 2 maanden elke dag op kamernet. Anders had je echt niet zo gereageerd zoals je doet! En als het echt zo is dan ben je gewoon veeeeeeeeeeeel te veeleisend.
En het gore lef? Ik? Heb je wel eens naar jezelf gekeken? Egoïst..
Jij kijkt dus op kamernet. Dus je hebt ook al dingen gevonden, alleen je woont er nog niet omdat het nog te vroeg is. Maar je weet dus wel waar en hoe je dat moet vinden. WAAROM OPEN JE DAN DIT TOPIC!?!??!??!quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:52 schreef arachide. het volgende:
[..]
1. Ik kijk al 2 maanden op vestia en mail alerts van kamernet, ik lul niet. En ik lieg niet.
Echter, heb jij lekker selectief lopen lezen. Want ik KAN nog niks, hoe moet ik nu ook maar de simpelste postzegel belostigen. Wat moet ik nu met een kamer 200 km verderop? Zeg dat me eens.
Nee, weet je wat, zeg maar niks
Ik heb iedereen die me advies gaf een dm gestuurd met bedankt en dat soort dingen, omdat het in dit topic meer een slagveld is. Iets wat ik helemaal niet wilde. Ik had het liever andersom gezien, maar ik vind schelden over de dm zo triestquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:40 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dat zegt je vaker en even later is die tóón er weer.
En steeds reageer je niet op de goede bijdragen en schiet je steeds weer in jouw wereldje. En hé, dat nare wereldje kennen meer mensen hoor dus wat dat betreft ben je bepaald niet uniek.
Jij schommelt nogal in je bol (ik herhaal, getuige je nogal warrige topics her en der alhier) wat ik triest vind maar gezien je reacties in het algemeen hier zou ik, al zou ik het kunnen, je niet bepaald ter wille zijn. Je hele houding en instelling is bepaald niet je dat.
Dat je het slecht hebt is triest maar ik zei al eerder: join the club van velen. Je bent geen uitzondering en al zeker niet bijzonder in dat opzicht.
Omdat ik meer opties wilde? Meer dingen zoals vestia, sites voor rotterdam specifiek? Wist ik veel, ik wist verder eigenlijk niet waar te beginnen, ik heb nog nooit van pararius gehoord en ik wist niet dat er ook kamers via marktplaats te krijgen waren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:55 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jij kijkt dus op kamernet. Dus je hebt ook al dingen gevonden, alleen je woont er nog niet omdat het nog te vroeg is. Maar je weet dus wel waar en hoe je dat moet vinden. WAAROM OPEN JE DAN DIT TOPIC!?!??!??!
Die hulp heb ik al, maar bedankt voor de tipquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:26 schreef knoblaucha6 het volgende:
c'est le tone qui fait la musique
Je insteek hier was bepaald niet beeldig, je reacties ook niet. Kun je met zoveel excuses komen, als jouw houding hier zo is als in het echt hoef je niet te rekenen op medewerking van welke verhuurder ook. Hoog van de toren blazen zonder je in te lezen op verhuursites, eisen stellen, en niet te zunig ook en een grote bek?
Kun je DM's sturen met bedankjes maar die zijn hier niet zichtbaar dus kunnen we ook niet glad reageren.
Jij hebt hulp nodig meid, en niet enkel om een huisje kamer te bemachtigen .
Kennelijk voel jij je geroepen de prinses op het witte paard te spelen voor TS? Nergens voor nodig, als je ergens issues mee hebt kan je jezelf melden in FB en gaan de moderators er naar kijken. Jouw offtopic posts zijn daar niet voor nodig.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:39 schreef Lienekien het volgende:
Kennelijk speelt er van alles rond TS en willen bepaalde mensen hier hun gram halen?
Whehe volgens mij is er een post van jou hier vandaag nog gestorneerdquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kennelijk voel jij je geroepen de prinses op het witte paard te spelen voor TS? Nergens voor nodig, als je ergens issues mee hebt kan je jezelf melden in FB en gaan de moderators er naar kijken. Jouw offtopic posts zijn daar niet voor nodig.
Correct, en ook daar hebben de moderators ingegrepen, zoals ze ook kunnen doen bij de issues die Lienekien blijkbaar heeft met dit topic. Moet ze zich maar even melden in FB vind je niet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Whehe volgens mij is er een post van jou hier vandaag nog gestorneerd![]()
Onzin. Ik heb mijn adviezen gegeven en ik snap niet waarom iedereen TS zo door elkaar wil rammelen. Die posts vind ik namelijk offtopic en nergens voor nodig.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kennelijk voel jij je geroepen de prinses op het witte paard te spelen voor TS? Nergens voor nodig, als je ergens issues mee hebt kan je jezelf melden in FB en gaan de moderators er naar kijken. Jouw offtopic posts zijn daar niet voor nodig.
Niet perse.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct, en ook daar hebben de moderators ingegrepen, zoals ze ook kunnen doen bij de issues die Lienekien blijkbaar heeft met dit topic. Moet ze zich maar even melden in FB vind je niet?
Nogmaals, als je er problemen mee hebt kan je in het feedbacktopic terecht, daar is het voor bedoeld. Als je alleen maar op wilt komen voor TS hoef je dat niet te doen, kan TS prima zelf.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb mijn adviezen gegeven en ik snap niet waarom iedereen TS zo door elkaar wil rammelen. Die posts vind ik namelijk offtopic en nergens voor nodig.
Dan ben ik benieuwd wanneer je wel naar FB zou moeten gaan.quote:
Ja, dank je wel!quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogmaals, als je er problemen mee bent kan je in het feedbacktopic terecht, daar is het voor bedoeld.
[..]
Dan ben ik benieuwd wanneer je wel naar FB zou moeten gaan.
Lienekien heeft imho geen issues, die reageerd denk ik puur reëel logisch en zakelijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct, en ook daar hebben de moderators ingegrepen, zoals ze ook kunnen doen bij de issues die Lienekien blijkbaar heeft met dit topic. Moet ze zich maar even melden in FB vind je niet?
Meid, ik zat hier al op Fok toen jij nog niet eens wist hoe je een toetsenbord moest bedienen. Mocht je verder nog informatie willen of een babbeltje wil maken, kom maar effkes in DM, alhoewel ik vermoed dat je dat niet durft.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:46 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Lienekien heeft imho geen issues, die reageerd denk ik puur zakelijk.
Maar jij mist duidelijk je gebande FHF-SC maatjes, je zit nl nu ineens overal .
Ik had al aan een mod gevraagd hem te sluiten, maar die vond het niet nodigquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:47 schreef delano.888 het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen goed is dat dit topic bijna vol en dus dicht zit.
Oh. Top mod, gelijk promoveren naar admin.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:48 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik had al aan een mod gevraagd hem te sluiten, maar die vond het niet nodig
Ik heb hoegenaamd geen behoefte aan jou. Ik durf zeker wel maar heb geen zin in jou, zoek je oude vriendjes maar op, waar ze ook zijn...quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meid, ik zat hier al op Fok toen jij nog niet eens wist hoe je een toetsenbord moest bedienen. Mocht je verder nog informatie willen of een babbeltje wil maken, kom maar effkes in DM, alhoewel ik vermoed dat je dat niet durft.
Reageer dan ook niet als je niet weet waar je over praat. Dat deed je in FHF en dat doe je nu weer. Klaar met je offtopic gedoe, of wil je nog een keertje het laatste woord? Zou me niks verbazen namelijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:50 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ik heb hoegenaamd geen behoefte aan jou.
Het "beleid" in WGR niet snappenquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh. Top mod, gelijk promoveren naar admin.
Ik weet alles van dat geweldige beleid hier in WGR, nee topics sluiten doen we niet aan hier.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het "beleid" in WGR niet snappen
Nah dat vind ik dan weer wél lullig..quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:48 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik had al aan een mod gevraagd hem te sluiten, maar die vond het niet nodig
Topics voortijdig sluiten kost geld.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:56 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik weet alles van dat geweldige beleid hier in WGR, nee topics sluiten doen we niet aan hier.
Dan nog, elke mod kan zien dat dit topic allang beter een slotje had kunnen hebben. Dat had een hoop discussies ed voorkomen.
Omdat het niet haar topic is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:57 schreef LovingGabbertje het volgende:
[..]
Nah dat vind ik dan weer wél lullig..
JIJ opent het topic, dus waarom zou je niet zelf mogen aanvragen om er een slotje op te gooien
Waarom mag TS niet met de realiteit geconfronteerd worden? Want dat is wat hier gebeurd, mensen vallen niet over die urgentie, mensen vallen over haar houding. Dit is wat ze over zichzelf schrijft:quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb mijn adviezen gegeven en ik snap niet waarom iedereen TS zo door elkaar wil rammelen. Die posts vind ik namelijk offtopic en nergens voor nodig.
Mag jij ook weer even op de compjoeter?quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Waarom mag TS niet met de realiteit geconfronteerd worden? Want dat is wat hier gebeurd, mensen vallen niet over die urgentie, mensen vallen over haar houding. Dit is wat ze over zichzelf schrijft:
"En als een bolletje niet door een vierkantje past, dan zoek ik een rond gat of druk ik een bolletje door een vierkant. Misschien had je het nog niet door, maar ik ben ontzettend koppig, eigenwijs en brutaal. "
Kennelijk is van de dag aangebroken dat mensen het niet pikken van haar, nu is het moment aangebroken dat ze er eens aan kan gaan wennen.
Nou tante Lien ik had beter van je verwacht.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mag jij ook weer even op de compjoeter?
Ach gut.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:03 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Nou tante Lien ik had beter van je verwacht.
Nee hoor, je voldoet prima aan de verwachting.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, je klinkt gefrustreerder dan normaal. Is er iets?
Ik koop wel een dagboek.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:05 schreef Domme_Gans het volgende:
TS, dit topic gaat zo dicht, ik wil graag een verzoekje doen. Al het hoger onderwijs is tegenwoordig voornamelijk in projectgroepjes werken. Hou ons alsjeblieft op de hoogte hoe dat gaat, lijkt me erg leuk samenwerken met jou!
Aan welke eisen moet die allemaal voldoen?quote:
Belangrijkste van een dagboek is: het slotjequote:Op woensdag 6 februari 2013 21:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Aan welke eisen moet die allemaal voldoen?
Dat.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Aan welke eisen moet die allemaal voldoen?
Gewoon lekker eigenwijs helemaal niet ter zake doende.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |