En met dat stukje mail klapte mijn droom en houvast in één keer in elkaar. Het plan was om over een paar maanden te gaan samenwonen, maar via Vestia kan ik het nu wel laten varen. Ik sta ingeschreven bij Vestia stadswonen met bijna een jaar wachttijd en dat is niet genoeg. Dikke vette pech voor mij.quote:De wachttijd voor een appartement is minimaal 2 jaar, als er al een vrijkomt. Het heeft geen zin om eerder te gaan reageren, aangezien de appartementen door ons worden aangeboden, en wij kijken alleen naar wachttijd.
Op basis waarvan zou je urgentie krijgen?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:09 schreef arachide. het volgende:
[..]
En met dat stukje mail klapte mijn droom en houvast in één keer in elkaar. Het plan was om over een paar maanden te gaan samenwonen, maar via Vestia kan ik het nu wel laten varen. Ik sta ingeschreven bij Vestia stadswonen met bijna een jaar wachttijd en er werd gezegd dat ik recht had op urgentie, nou, ik heb dikke vette pech. Ga terug naar start, u ontvangt geen 200 euro. Zo voelt het.
Maar wat nu? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn goede sites voor het huren van een woning in Rotterdam. Ik weet niet waar ik moet beginnen en wat betrouwbaar is.
Dus wie helpt mij, want over minder dan een half jaar moet ik in Rotterdam zitten, samen met mijn vriend. En niet anders.
Via je werkgever bedoel je? Vraag de voorwaarden op van die voorrangsregeling, het komt er vaak op neer dat wanneer je buiten de gemeente woont je recht hebt op die urgentie. Maar dit kan weer per werkplek verschillen.quote:
Nou nou, waarom niet anders? Er is nog zoveel meer dan alleen Rotterdam.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:09 schreef arachide. het volgende:
Dus wie helpt mij, want over minder dan een half jaar moet ik in Rotterdam zitten, samen met mijn vriend. En niet anders.
Nee, via vestia, ik zou meer dan 1.5 uur reistijd hebben en dat alleen al met de trein. Dit gaat over studentenwoningen he..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Via je werkgever bedoel je? Vraag de voorwaarden op van die voorrangsregeling, het komt er vaak op neer dat wanneer je buiten de gemeente woont je recht hebt op die urgentie. Maar dit kan weer per werkplek verschillen.
Omdat ik sowieso geen zin heb om mijn hele situatie bloot te leggen als dat niet nodig is en omdat ik in rotterdam ga studeren. Ik kan best een half jaar of wat dan ook in Den Haag wonen of een andere grote stad, maar ik wil geen lange reistijd hebben en ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen. Ja, er is meer dan Rotterdam, bovendien zei ik dat ook omdat ik geen behoefte heb aan een woning in Drenthe ofzo.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou nou, waarom niet anders? Er is nog zoveel meer dan alleen Rotterdam.
En waarom zou je urgentie verdienen? Ik lees niks waaraan je enige vorm van urgentie zou kunnen ontlenen.
Dit inderdaad, zelfs een 'gewone' scheiding is tegenwoordig geen urgentie meer, laat staan reistijd.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:17 schreef RetepV het volgende:
Welkom in de Nederlandse huizenmarkt. De overheid heeft het laten gebeuren dat projectontwikkelaars de laatste 10 jaar overal in Nederland alleen maar bedrijfsgebouwen hebben neergezet.
Wil je urgentie, dan moet je getrouwd zijn, een uitkering hebben en zwanger zijn. Of beter, alleenstaand en zwanger.
En ik sta hier niet cynisch te zijn ofzo, zo IS het.
En pas op: de concurrentie in de markt voor alleenstaande, zwangere vrouwen met een uitkering is groot.
Dus je zou graag in Rotterdam willen wonen. Prima, maar als je zo aan je eisen vast blijft houden wens ik je veel succesquote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Omdat ik sowieso geen zin heb om mijn hele situatie bloot te leggen als dat niet nodig is en omdat ik in rotterdam ga studeren. Ik kan best een half jaar of wat dan ook in Den Haag wonen of een andere grote stad, maar ik wil geen lange reistijd hebben en ik wil gewoon student kunnen zijn, kunnen uitgaan, zonder gezeik met laatste treinen. Ja, er is meer dan Rotterdam, bovendien zei ik dat ook omdat ik geen behoefte heb aan een woning in Drenthe ofzo.
Ik heb er wel recht op, maar het geldt niet voor appartementen, dat werd me net per mail verteld. (Dat mogen ze wel wat beter aangeven op hun site, trouwens.)quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef rene90 het volgende:
Ga gewoon eens kijken op kamernet ofzo zoals elke andere student? Als je geen recht hebt op urgentie zal dat echt wel kloppen.
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Iedereen denkt altijd maar heel speciaal te zijn en recht te hebben op urgentie
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus je zou graag in Rotterdam willen wonen. Prima, maar als je zo aan je eisen vast blijft houden wens ik je veel succes![]()
Daarbij heb je nog steeds geen urgentie, dus pak maar een stoel want het gaat nog wel eventjes duren voordat je een woning hebt.
Dat betekend nog niet dat je recht hebt op urgentie of een woning in Rotterdam. Dat dak kan ook in Friesland staan.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.
Wat is jullie budget?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?
Ik vind jullie heel tof dat jullie me allemaal zo fijn op de feiten drukken, maar nu weet ik nog steeds niet waar ik verder kan kijken.
Daar is niks moeilijks aan, maar je zou eens kunnen overwegen om verder te kijken dan Rotterdam. Maar ja, dat moet je zelf weten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:21 schreef arachide. het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk als ik maar 1 eis heb?
Ik vind jullie heel tof dat jullie me allemaal zo fijn op de feiten drukken, maar nu weet ik nog steeds niet waar ik verder kan kijken.
En dat dak heeft TS nu al gewoon. Maar ze wil samenwonen en uit kunnen gaan. Dergelijke eisen zijn pure persoonlijke luxe.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op een dak boven zijn hoofd. Het is een misdaad tegen de menselijkheid als een overheid daarin faalt.
Zelfs in Afghanistan heeft iedereen nog een eigen dak boven zijn hoofd, al moet 'ie het zelf bouwen. Maar in Nederland mag je nog niet eens een tentje opzetten zonder dat je er een vergunning voor nodig hebt.
Dit is de afzichtelijke kant van Nederland.
Hmm. Vanaf dat je 21 bent, ben je geacht zelfstandig te zijn. En een zelfstandige heeft recht op een eigen dak boven zijn hoofd.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:24 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat dak heeft TS nu al gewoon. Maar ze wil samenwonen en uit kunnen gaan. Dergelijke eisen zijn pure persoonlijke luxe.
Dus 800 in totaal, heb je een vaste baan of iets? Anders wordt vrije sector sowieso al niks, dus wordt het toch kamernet etc. Daar worden ook wel appartementen aangeboden / studio's.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef arachide. het volgende:
[..]
Niet boven de 400 p.p, denk ik zo.
Kan TS aan die inkomenseis voldoen? Vrij sector is minimaal 662 euro of iets in die richting, met g/w/l en internet / tv kom je sowieso al boven de 800 dan.quote:
Gaat geen appartement worden dan nee. Gewoon een kamer 20m2 verder alles gedeeld, meer moet je niet verwachten.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan TS aan die inkomenseis voldoen? Vrij sector is minimaal 662 euro of iets in die richting, met g/w/l en internet / tv kom je sowieso al boven de 800 dan.
Ja, lekker met z'n tweeën in een postzegel wonen, als het moet moet het, maar tot die tijd mag ik eisen hebben.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef Pollewoppie het volgende:
directwonen.nl
maar serieus jank niet zo! twee jaar is niks... en je bent student dus je mag best genoegen nemen met een kamertje hoor! sociale apartementen zijn imo voor mensen due gewoon werken of willen werken!
en mensen die huilen dat het beter is in afghanistan hebben een goed beeld vd wereld zeg!! iedereen in nederland kan een dak boven zn hoofd hebben hoor!
dit.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
Gelukkig stel je je flexibel op
Sociale huur gaat 'm dus niet worden, zoals je ziet.
Je opties: particuliere huur, via de reguliere makelaars of voor mijn part iets als Kamernet (hebben soms ook appartementen)
Antikraak?
Toch maar eens gaan kijken in de randgemeenten? Barendrecht is ook niet het einde van de wereld.
Dan maar geen TV en dat soort onzin, ik wil een dak boven mijn hoofd en ruimte om rond te lopen en normaal te studeren, dat is alles.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:27 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kan TS aan die inkomenseis voldoen? Vrij sector is minimaal 662 euro of iets in die richting, met g/w/l en internet / tv kom je sowieso al boven de 800 dan.
Meld je aan voor Kamernet en ga een paar dagen extreem intensief reageren. Dan heb je echt binnen no-time iets. Als je eenmaal weg bent van de kutplek waar je nu bent heb je ademruimte om verder te kijkenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, lekker met z'n tweeën in een postzegel wonen, als het moet moet het, maar tot die tijd mag ik eisen hebben.
Niemand dwingt haar werkelijk tot verhuizen. Het is puur een persoonlijke wens. Als de nood echt zo hoog was, zou ze elke mogelijke woning aangrijpen. Dat zou dus waarschijnlijk neerkomen op een onzelfstandige woonruimte met gedeelde faciliteiten. Prima voor iemand in werkelijke nood met echte urgentie. Maar nee, het moet een echt appartement zijn en ook nog eens in Rotterdam zelf. Onnodige luxe wensen bij werkelijke nood.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. Vanaf dat je 21 bent, ben je geacht zelfstandig te zijn. En een zelfstandige heeft recht op een eigen dak boven zijn hoofd.
Denk je dat dat lukt?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meld je aan voor Kamernet en ga een paar dagen extreem intensief reageren. Dan heb je echt binnen no-time iets. Als je eenmaal weg bent van de kutplek waar je nu bent heb je ademruimte om verder te kijken
Heb je al gezocht?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, lekker met z'n tweeën in een postzegel wonen, als het moet moet het, maar tot die tijd mag ik eisen hebben.
Ja. Zeker in Rotterdam moet dat te doen zijn. Verwacht niet dat je een halve villa krijgt maar je wil toch koste wat het kost weg?quote:
Jij kent mijn situatie niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niemand dwingt haar werkelijk tot verhuizen. Het is puur een persoonlijke wens. Als de nood echt zo hoog was, zou ze elke mogelijke woning aangrijpen. Dat zou dus waarschijnlijk neerkomen op een onzelfstandige woonruimte met gedeelde faciliteiten. Prima voor iemand in werkelijke nood met echte urgentie. Maar nee, het moet een echt appartement zijn en ook nog eens in Rotterdam zelf. Onnodige luxe wensen bij werkelijke nood.
Ja, dan dat maar, weetje, je kan toch moeilijk gaan verwachten dat ik in een kamer a la harry potter ga zitten?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Zeker in Rotterdam moet dat te doen zijn. Verwacht niet dat je een halve villa krijgt maar je wil toch koste wat het kost weg?
edit: En terecht dat je weg wil overigens, maar dat heb ik je al vaak zat gezegd.
Je hebt toch 400 p.p.? Desnoods regel je twee kamers. Dan maar een tijdje niet samen wonen toch?quote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, dan dat maar, weetje, je kan toch moeilijk gaan verwachten dat ik in een kamer a la harry potter ga zitten?dan lopen de irritaties ook nog eens lekker hoog op en dan heb ik straks ook geen relatie meer
Daarom zeg ik er verder ook niets overquote:Ja, maar jij weet de situatie, ik heb alleen geen zin om daar verder over te gaan vertellen. Alweer
Duh.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:19 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik heb er wel recht op, maar het geldt niet voor appartementen
Ja, maar dan ga ik reageren op de grootste kamers van vestia, je mag er dan wel niet met twee personen wonen, maar daar heb ik schijt aan. Als het moet, dan moet het. Voor 800 euro kan je vast wel een kamer vindenquote:Op maandag 4 februari 2013 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt toch 400 p.p.? Desnoods regel je twee kamers. Dan maar een tijdje niet samen wonen toch?
[..]
Daarom zeg ik er verder ook niets over
Met 800 euro per maand te besteden kom je heus niet in een gangkast terecht, hoor! Niet in Rotterdam!quote:Op maandag 4 februari 2013 19:36 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ja, dan dat maar, weetje, je kan toch moeilijk gaan verwachten dat ik in een kamer a la harry potter ga zitten?dan lopen de irritaties ook nog eens lekker hoog op en dan heb ik straks ook geen relatie meer
Ja, maar jij weet de situatie, ik heb alleen geen zin om daar verder over te gaan vertellen. Alweer
Dit is waar in elk geval. Je hebt wel risico dat je er niet samen mag wonen en dus inlevert op je stufi, maar dat is wel te overleven.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met 800 euro per maand te besteden kom je heus niet in een gangkast terecht, hoor! Niet in Rotterdam!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |