Kijk zelf gewoon in deze reeks en post het op sport als je het interessant genoeg vind zou ik zeggen.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:45 schreef franklop het volgende:
Zoals jullie misschien wel hadden gezien heeft Peterselieman zijn rol als Eindredacteur neergelegd bij FOK!sport en is ook gestopt als redacteur. Dit laat een gat bij ons achter, vooral bij de Formule 1-nieuwsvoorziening. Nu zijn we dus op zoek naar vervangers die regelmatig Formule 1 of ander (auto)sport nieuws willen plaatsen. En waar doen we dat beter dan op het forum
Mocht je geinteresseerd zijn; stuur een PM/DM/mail (sport@fok.nl) of laat het hier weten!
De Ferrari ook? Die vind ik juist het mooist.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:25 schreef Wombcat het volgende:
Yuck, De Ferrari en Red Bull zijn écht lelijk op deze foto's.
Even zakelijk, schuuft het wat? En wat zijn de werkzaamheden?quote:Op maandag 4 februari 2013 20:45 schreef franklop het volgende:
Zoals jullie misschien wel hadden gezien heeft Peterselieman zijn rol als Eindredacteur neergelegd bij FOK!sport en is ook gestopt als redacteur. Dit laat een gat bij ons achter, vooral bij de Formule 1-nieuwsvoorziening. Nu zijn we dus op zoek naar vervangers die regelmatig Formule 1 of ander (auto)sport nieuws willen plaatsen. En waar doen we dat beter dan op het forum
Mocht je geinteresseerd zijn; stuur een PM/DM/mail (sport@fok.nl) of laat het hier weten!
alleen als JJDJ ook terug komtquote:Op maandag 4 februari 2013 20:45 schreef franklop het volgende:
Zoals jullie misschien wel hadden gezien heeft Peterselieman zijn rol als Eindredacteur neergelegd bij FOK!sport en is ook gestopt als redacteur. Dit laat een gat bij ons achter, vooral bij de Formule 1-nieuwsvoorziening. Nu zijn we dus op zoek naar vervangers die regelmatig Formule 1 of ander (auto)sport nieuws willen plaatsen. En waar doen we dat beter dan op het forum
Mocht je geinteresseerd zijn; stuur een PM/DM/mail (sport@fok.nl) of laat het hier weten!
Ik ben niet wegquote:
DIe is nog steeds crewlidquote:
het is compleet op vrijwillige basis (ja ook het eindredacteursschap) en de werkzaamheden; het plaatsen van een x aantal berichten per dag/week over de Formule 1 en andere autosporten c.q. maken van raceverslagen.quote:Op maandag 4 februari 2013 21:22 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Even zakelijk, schuuft het wat? En wat zijn de werkzaamheden?
Nee een zwart kleurtje hoeft niet te zeggen dat ik de crew uit benquote:
oh!quote:Op maandag 4 februari 2013 21:30 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Nee een zwart kleurtje hoeft niet te zeggen dat ik de crew uit ben
lees;quote:
quote:Op maandag 4 februari 2013 21:28 schreef franklop het volgende:
[..]
de werkzaamheden; het plaatsen van een x aantal berichten per dag/week over de Formule 1 en andere autosporten c.q. maken van raceverslagen.
raceverslagen zijn mij te veel werkquote:
De neus vind ik echt superlelijk. Zo hoog en ziet er lomp uit.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De Ferrari ook? Die vind ik juist het mooist.
Raceverslagen moeilijk ? valt wel meequote:Op maandag 4 februari 2013 21:34 schreef Toekito het volgende:
[..]
raceverslagen zijn mij te veel werkHerschrijven kan wel, deels.
twitter:adamcooperf1 twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 09:56:40#F1 A look at @NicoHulkenberg in the Sauber C32 with its skinny sidepods http://t.co/8vbGwYMV reageer retweet
het lijkt net alsof die auto een stuk langer is dan de restquote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik vind de Marussia mooi van de zijkant.. Serieus en profil 1 van de mooiste cleanste F1 wagens van de laatste 10-20 jaar..
[ afbeelding ]
Ik heb misschien wel interesse, moet er ff over nadenken.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:45 schreef franklop het volgende:
Zoals jullie misschien wel hadden gezien heeft Peterselieman zijn rol als Eindredacteur neergelegd bij FOK!sport en is ook gestopt als redacteur. Dit laat een gat bij ons achter, vooral bij de Formule 1-nieuwsvoorziening. Nu zijn we dus op zoek naar vervangers die regelmatig Formule 1 of ander (auto)sport nieuws willen plaatsen. En waar doen we dat beter dan op het forum
Mocht je geinteresseerd zijn; stuur een PM/DM/mail (sport@fok.nl) of laat het hier weten!
twitter:andrewbensonf1 twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 11:10:52Nice shot of the flaming Mercedes of Nico Rosberg in here now http://t.co/q4ECX7s9. Reports that it was an electrical fire reageer retweet
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:35 schreef King_Merc het volgende:
Inmiddels ook de eerste foto van de nieuwe Marussia verschenen
[ afbeelding ]
Het ding ziet er zelfs traag uit inderdaad...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:39 schreef nils7 het volgende:
Ik dacht dat ze niet met een GP2 wagen mochten rijden....
Aon komt er in ieder geval bij (geldschieter van Chilton, wiens vader in de raad van bestuur zit).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:17 schreef ElmarO het volgende:
Marussia heeft alleen wel erg weinig sponsoren op die wagen staan. Mag hopen voor ze dat dat er nog wat meer gaan worden.
Dat scheelt dan in ieder geval wat. Maar zo zie je wel heel duidelijk waarom Glock niet kon blijven.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aon komt er in ieder geval bij (geldschieter van Chilton, wiens vader in de raad van bestuur zit).
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:55 schreef MK84 het volgende:
Button de hele ochtend al in de garage. Geen goed begin voor McLaren.
twitter:SkySportsF1 twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 11:26:49McLaren confirm that Jenson Button's car has suffered a fuel pump failure and will be out of action for "some time" #skyf1 reageer retweet
twitter:autorace_f1 twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 13:45:47Toro Rosso to switch from Ferrari to Renault engines in 2014. Now on http://t.co/ADEHyRrD #gp #motorsport #auto #racing reageer retweet
twitter:alanbaldwinf1 twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 14:57:49Mercedes have ended testing for the day after a problem with the wiring loom on Rosberg's car. reageer retweet
Ze zijn de draad kwijt daar bij Mercedes?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:00 schreef Tarado het volgende:
twitter:alanbaldwinf1 twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 14:57:49Mercedes have ended testing for the day after a problem with the wiring loom on Rosberg's car. reageer retweet
Uiterlijk misschien niet, maar ze hebben onder andere de uitlaatconfiguratie aangepast naar het Coanda systeem.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik heb het gevoel dat de Lotus het minste geüpgraded is tov vorig jaar
[ afbeelding ]
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 12:36:16Lewia Hamilton over het niet rijden van Kovalainen: ....I think whoever gave them the seats are crazy to think they are better than Heikki reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 16:25:36F1 test Jerez VD Garde nu al 0,5 sneller dan Kovalainen was in 2012 1e test met Caterham reageer retweet
och, de tijden van de tests geven een indicatie, maar zeggen voor de rest geen drolquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:37 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 12:36:16Lewia Hamilton over het niet rijden van Kovalainen: ....I think whoever gave them the seats are crazy to think they are better than Heikki reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 16:25:36F1 test Jerez VD Garde nu al 0,5 sneller dan Kovalainen was in 2012 1e test met Caterham reageer retweet
Wat een onzin weer van Olavquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
och, de tijden van de tests geven een indicatie, maar zeggen voor de rest geen drol
Hier nog 1. Vandaag de eerste RTL GP magazine van dit jaar.quote:
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 17:20:16Pic receives a carrot canal treatment according to VD Garde reageer retweet
root canal treatmentquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:23 schreef vosss het volgende:
Ik zou bij god niet weten wat daar de Engelse benaming voor is en ik spreek redelijk goed Engels
rootcanalquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:23 schreef vosss het volgende:
Ik zou bij god niet weten wat daar de Engelse benaming voor is en ik spreek redelijk goed Engels
Want tijden van vandaag en die van een jaar geleden in een andere auto en met een andere coureur zijn niet te vergelijken.quote:
Hij zegt ook niet dat het te vergelijken is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Want tijden van vandaag en die van een jaar geleden in een andere auto en met een andere coureur zijn niet te vergelijken.
Sterker nog, tijden die de ene coureur vandaag rijdt en de andere coureur morgen met dezelfde auto zijn vaak niet te vergelijken wegens hele andere programma's die afgewerkt worden
Nee, sterker nog; hij maakt de vergelijking :/quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:34 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet dat het te vergelijken is.
Dit zegt hij niet echt....... wel? (dan is het nog erger met hem gesteld dan ik dacht).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 17:20:16Pic receives a carrot canal treatment according to VD Garde reageer retweet
Ja oké, maar hij verbindt er geen conclusies aan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, sterker nog; hij maakt de vergelijking :/
Die hele tweet is nep.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wacht even, is het nou Olav of van der Garde die die achterlijke taalfout maakt?
twitter:GvanderGarde twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 11:19:56I have done 12 laps until now #JerezF1 #testing #f1 http://t.co/2FGwvpDN reageer retweet
Ik weet niet wat 'ie will, maar goed.twitter:GvanderGarde twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 17:54:40After debrief I will on the #3FM #CSSHOW cool!! reageer retweet
RTLGP Magazinequote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier nog 1. Vandaag de eerste RTL GP magazine van dit jaar.
Jaarabonnement gekregen van Brennie voor mn verjaardag![]()
Zo maar eens doorlezen
Hij zal wel in de Coen en Sandershow op 3fm komenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:55 schreef Gramulanion het volgende:
Ik weet niet wat 'ie will, maar goed.twitter:GvanderGarde twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 17:54:40After debrief I will on the #3FM #CSSHOW cool!! reageer retweet
Dit is niet sarcastisch?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:13 schreef Fiorano het volgende:
Man daar staat zoveel in, en niet alleen F1 gewoon alles. Heel veel verhalen die je niet op internet kunt vinden, gewoon echt goed research etc. etc.
Nope, 100% gemeend. Enigste automotive blad waar je waar voor je geld krijgtquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Dit is niet sarcastisch?
Blad nog nooit gelezen namelijk
//makethathecatwisetwitter:GvanderGarde twitterde op dinsdag 05-02-2013 om 11:19:56Thanks to my cleanfather I have a seat! reageer retweet
Ik zal er eens over gaan denken.quote:Op maandag 4 februari 2013 20:45 schreef franklop het volgende:
Zoals jullie misschien wel hadden gezien heeft Peterselieman zijn rol als Eindredacteur neergelegd bij FOK!sport en is ook gestopt als redacteur. Dit laat een gat bij ons achter, vooral bij de Formule 1-nieuwsvoorziening. Nu zijn we dus op zoek naar vervangers die regelmatig Formule 1 of ander (auto)sport nieuws willen plaatsen. En waar doen we dat beter dan op het forum
Mocht je geinteresseerd zijn; stuur een PM/DM/mail (sport@fok.nl) of laat het hier weten!
quote:
Top! Ik hoor het wel of zal jullie binnenkort even benaderenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:43 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ik heb misschien wel interesse, moet er ff over nadenken.
Persoonlijk vind ik het zeer de moeite waardquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Dit is niet sarcastisch?
Blad nog nooit gelezen namelijk
Ok, dan koop ik er binnenkort eentje!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het zeer de moeite waard
Waarom niet?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:36 schreef Meike26 het volgende:
Nadeel van RTLGP vind ik dat de auto/F1 historie die er in staat, gelijk ook minimaal 20/25 jaar teruggaat in de tijd.
Soms blader ik het blad nog wel eens door in de winkel, maar een special over een rijder/team/ander onderwerp uit de 90's is sporadisch te vinden. Onderwerpen uit de jaren 80 vind ik soms nog wel interessant, maar jaren 20 tot eind 70 kan mij niet boeien.
Waarschijnlijk omdat je zelf toen opgroeide denk ik.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:33 schreef Meike26 het volgende:
Geschiedenis vind ik sowieso niet boeiend, auto's van voor 1980 kunnen ook zeker wel mooi zijn, maar mijn interesse ligt wat auto's en autosport echt in de jaren 80/90. Geen idee hoe en waarom, het is eenmaal zo
Daar heb je zeker een punt Vosss, maar wil niet zeggen dat ik bijv. de Alfa Romeo van Fangio niet interessant vind, of de Tyrell P34, oftewel, de enige F1 wagen ooit met 6 wielen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je zelf toen opgroeide denk ik.
Ik vind auto;s van die jaren over het algemeen ook mooier dan auto's uit 1960 ofzo.
Denk dat dat er wel mee te maken heeft. Dat je zegmaar vroeger als kind een bepaalde auto zag rijden en dan dacht die wil ik later als ik groot ben ook. Dat idee zegmaar.
Leyton House in de Franse Grand Prix van 1990. Wat een race...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:06 schreef Meike26 het volgende:
En dan al die achterhoede teams die het geprobeerd hebben![]()
Nouja dat soort dingen staan toch ook wel in RTL GP magazine hoor.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt Vosss, maar wil niet zeggen dat ik bijv. de Alfa Romeo van Fangio niet interessant vind, of de Tyrell P34, oftewel, de enige F1 wagen ooit met 6 wielen.
Maar terug komend op je beredenering klopt het denk ik wel, ik ben van 1980 en de jaren 80 associeer ik met hoekige en scherp gelijnde mobielen. Bertone heeft daar een handje van, maar ook Pininfarina. Wat betreft de Formule 1 zijn de auto's van Ferrari en Renault in mijn ogen echt de hoofdrol spelers, maar McLaren en Williams weer in de jaren 90.
En dan al die achterhoede teams die het geprobeerd hebbenJuist doordat je ze zo weinig in beeld zag, was het leuk om thuis daar op te wedden. Zoals ook al toegegeven, ik schaamde mij kapot dat ik de Simtek van Jos Verstappen niet wist te herinneren als een paarse racewagen. Mooi jaar was dat ('95) ! Niet voor Jos, wel voor de F1.
![]()
- MSCH zijn eerste titel binnen
- Jos in de Simtek
- Jean Alesi zijn eerste en enige overwinning in Canada
- Mijn ontdekking van Barrichello hoe leuke en goede coureur dat was + de Jordan van dat jaar was zo apart in mijn ogen, dat ik door deze auto ook op vormen ben gaan letten ipv alleen op livery's![]()
De jaren 90 zijn het dus wel voor mij
Ter info voor iedereen;quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:09 schreef MK84 het volgende:
Marussia met 2 rookies volgend jaar... Het is toch jammer dat jongens als Glock en Kovalainen weg moeten. Met die jongens hd ik toch nog een beetje de hoop dat in het loop van het seizoen Marussia en Caterham nog een beetje de aansluiting met de rest kunnen vinden. Nu rijden er 4 B-coureurs rond die ik zo'n auto echt niet beter zie maken.
psssst schumi haalde zn eerste titel in '94quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt Vosss, maar wil niet zeggen dat ik bijv. de Alfa Romeo van Fangio niet interessant vind, of de Tyrell P34, oftewel, de enige F1 wagen ooit met 6 wielen.
Maar terug komend op je beredenering klopt het denk ik wel, ik ben van 1980 en de jaren 80 associeer ik met hoekige en scherp gelijnde mobielen. Bertone heeft daar een handje van, maar ook Pininfarina. Wat betreft de Formule 1 zijn de auto's van Ferrari en Renault in mijn ogen echt de hoofdrol spelers, maar McLaren en Williams weer in de jaren 90.
En dan al die achterhoede teams die het geprobeerd hebbenJuist doordat je ze zo weinig in beeld zag, was het leuk om thuis daar op te wedden. Zoals ook al toegegeven, ik schaamde mij kapot dat ik de Simtek van Jos Verstappen niet wist te herinneren als een paarse racewagen. Mooi jaar was dat ('95) ! Niet voor Jos, wel voor de F1.
![]()
- MSCH zijn eerste titel binnen
- Jos in de Simtek
- Jean Alesi zijn eerste en enige overwinning in Canada
- Mijn ontdekking van Barrichello hoe leuke en goede coureur dat was + de Jordan van dat jaar was zo apart in mijn ogen, dat ik door deze auto ook op vormen ben gaan letten ipv alleen op livery's![]()
De jaren 90 zijn het dus wel voor mij
Of je nu 2 seconden of 3 seconden van de top zit vind ik niet veel uitmaken eerlijk gezegd, het is slecht of nog slechterquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:09 schreef MK84 het volgende:
Marussia met 2 rookies volgend jaar... Het is toch jammer dat jongens als Glock en Kovalainen weg moeten. Met die jongens hd ik toch nog een beetje de hoop dat in het loop van het seizoen Marussia en Caterham nog een beetje de aansluiting met de rest kunnen vinden. Nu rijden er 4 B-coureurs rond die ik zo'n auto echt niet beter zie maken.
Met een ervaren coureur heb je in ieder geval de feedback om de auto beter te maken. Met twee onervaren coureurs zal de vooruitgang nog langzamer gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of je nu 2 seconden of 3 seconden van de top zit vind ik niet veel uitmaken eerlijk gezegd, het is slecht of nog slechter
Dat klopt wel maar als die ervaren coureurs zich niet terug betalen omdat de auto ondanks hun input toch te langzaam blijft en er dus niet genoeg geld mee verdiend wordt begrijp ik wel dat ze voor de economische voordelen van een pay driver gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:08 schreef MK84 het volgende:
[..]
Met een ervaren coureur heb je in ieder geval de feedback om de auto beter te maken. Met twee onervaren coureurs zal de vooruitgang nog langzamer gaan.
twitter:skysportspete twitterde op woensdag 06-02-2013 om 10:22:47Lewis Hamilton settles into his new office... http://t.co/k6JCjkVL http://t.co/vqY3ylX5 reageer retweet
Ah, heb er trouwens al wat meer informatie over gevonden: Caterham F1 exhaust legality row brewing at Jerezquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:28 schreef LWD-Godius het volgende:
Caterham gebruikt nu eindelijk verfijnde semi-coanda-effect bij zijn uitlaten maar op een foto was te zien dat er een extra vleugel was geplaatst in de straalvormige inham, revolutionair of gewoon alleen voor de tests? Ik heb het nog niet bij andere teams gezien.
[ afbeelding ]
Het is dus de vraag of die update er nog op zal zitten in Melbourne.quote:The feature in question is what appears to be a flow conditioner in the exhaust channel of the Caterham CT03. Lotus has near identical image to the one seen here as the Lotus pit lane photographer was stood next to Racecar’s when they were taken! The conditioner appears to guide the exhaust gasses toward the crucial area at the rear of the car floor which would give the blown diffuser effect. The element is coated in a ceramic thermal barrier coating and is likely to be made of metal not carbon fibre.
twitter:NobleF1 twitterde op woensdag 06-02-2013 om 10:48:16Lewis Hamilton has gone off at Dry Sack. Straight on into the barriers - but is out of the car and okay. reageer retweet
Ik denk dat ze bedoelde dat in het jaar 95 Schumacher zn eerste titel al op zak had. Gedurende jaar 95 dus zegmaar. Dus in 94 behaald en in 95 op zak.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
psssst schumi haalde zn eerste titel in '94
Ik kijk meestal niet naar de helmen, maar naar geel of rood op de T bar. Veel makkelijker en sneller, gezien de helmen nog al eens veranderenquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:32 schreef Fiorano het volgende:
Nico en Lewis zijn aan de hand van de helmen ook lekker makkelijk uit elkaar te houden...
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wel vreemd dat Hamilton #10 krijgt en Rosberg #9quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik kijk meestal niet naar de helmen, maar naar geel of rood op de T bar. Veel makkelijker en sneller, gezien de helmen nog al eens veranderen
Wat is daar vreemd aan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel vreemd dat Hamilton #10 krijgt en Rosberg #9
Rosberg was 9de en Schumacher 13de dacht ik en Mercedes 5de.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel vreemd dat Hamilton #10 krijgt en Rosberg #9
Rijdt Perez met nummer 7 en Button met 8?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton eindigde hoger dan Rosberg afgelopen seizoen
Dat dus.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind juist elke 'era' van de F1 wel iets hebben. Zelfs vooroorlogs vind ik mooi.
Voor die race klopte de windtunnel berekeningen niet, waardoor ze in Frankrijk met een B-spec auto aantraden, die onder andere al gebruik maakte van een geblazen diffuser. Ander probleem met die auto was dat door het productieproces de auto niet zo stijf was als die zou moeten zijn en dus alleen goed uit de verf kwam op een circuit zonder veel hobbels zoals Paul Ricard. Verder was de motor (en alles wat daarbij hoort) niet echt betrouwbaar, waardoor ze ook veel uitvielen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Leyton House in de Franse Grand Prix van 1990. Wat een race...
Een team dat daarvoor en daarna nooit iets klaar zou spelen en in die race reden ze op 1 en 2.
wegvallen van de remdruk bij de achterremmen volgens Mercedesquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:52 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.f1fanatic.co.u(...)2-pictures/_mg_5656/
Dat begrijp ik maar het verbaast me een beetje dat Hamilton dat niet afgedwongen heeft, verder is het maar een nummerquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:10 schreef JohnB52 het volgende:
Dat bepaalt t team toch?
Anniewaaj:
http://live.autosport.com/commentary.php/id/550
Hamilton zal nu wel even niet rijden...
twitter:f1writers twitterde op woensdag 06-02-2013 om 11:29:58Ferrari rear view http://t.co/Msx9Z9yX reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | P Driver Team Time Laps 1 Grosjean Lotus 1m18.828s 45 2 di Resta Force India 1m19.003s +0.175 59 3 Ricciardo Toro Rosso 1m19.134s +0.306 41 4 Webber Red Bull 1m19.338s +0.510 46 5 Hulkenberg Sauber 1m19.502s +0.674 40 6 Hamilton Mercedes 1m19.519s +0.691 15 7 Perez McLaren 1m19.572s +0.744 38 8 Massa Ferrari 1m19.914s +1.086 33 9 vd Garde Caterham 1m21.916s +3.088 33 10 Razia Marussia 1m23.537s +4.709 31 11 Maldonado Williams 1m27.124s +8.296 7 |
Hopelijk worden alle races in de toekomst in 3d uitgezondenquote:Op woensdag 6 februari 2013 13:19 schreef Trystar het volgende:
Sky have announced they will show the final pre-season test of 2013 live and in 3D.
Footage from the four-day test at the Circuit de Catalunya from February 28th to March 3rd will be broadcast from 2pm on the Sky 3D and Sky Sports F1 channels. Coverage on the final day will start at 1pm.
The coverage will be presented by Simon Lazenby with commentary from David Croft.
Sky’s director of 3D John Cassy said: “It’s proved a huge success with other sports, and now for the first time ever, 3D will bring TV viewers a new perspective on Formula 1.
Sky F1 commentator Martin Brundle said: “3D will show us the real challenges of the race track with added depth and perspective. It will be a new, immersive experience for viewers and I can’t wait to see what F1 action in 3D will reveal.”
Bron: F1fanatic
Great, dan kan je naar racende modelautotjes gaan zitten kijken met je bril op je kop. Want daar gaat het op lijken als je Formule 1 in 3D probeert weer te geven. Je ogen zitten veel te dicht bij elkaar om diepte te zien op de afstanden waarvan F1-wagens gefilmd worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Hopelijk worden alle races in de toekomst in 3d uitgezonden
Hamilton is echter nieuw bij het team.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hamilton eindigde hoger dan Rosberg afgelopen seizoen
Wat een onzin. Indycar is ook geweldig in 3d. Zeker de onboardbeeldenquote:Op woensdag 6 februari 2013 13:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Great, dan kan je naar racende modelautotjes gaan zitten kijken met je bril op je kop. Want daar gaat het op lijken als je Formule 1 in 3D probeert weer te geven. Je ogen zitten veel te dicht bij elkaar om diepte te zien op de afstanden waarvan F1-wagens gefilmd worden.
quote:13:01 Mercedes will sit out the rest of the second day. Jon Noble has confirmed the team needs to halt for repairs to the hydraulics and the rest of the car.
In 1988 deed die bak het alleraardigst.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 23:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Leyton House in de Franse Grand Prix van 1990. Wat een race...
Een team dat daarvoor en daarna nooit iets klaar zou spelen en in die race reden ze op 1 en 2.
Wet van Murphy lijkt het, begon al met de launchquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:13 schreef sasquatsch het volgende:
Net zoals gisteren moet Mercedes voortijdig de testdag afbreken. De wagen van Hamilton moet eerst gerepareerd worden.
[..]
quote:
Toen was het (formeel) geen Leyton House. Dat team bestond alleen in 1990 en 1991.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In 1988 deed die bak het alleraardigst.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 1 Grosjean Lotus 1m18.218s 95 2 di Resta Force India 1m19.003s +0.785 95 3 Ricciardo Toro Rosso 1m19.134s +0.916 83 4 Webber Red Bull 1m19.338s +1.120 101 5 Hulkenberg Sauber 1m19.502s +1.284 99 6 Hamilton Mercedes 1m19.519s +1.301 15 7 Perez McLaren 1m19.572s +1.354 81 8 Massa Ferrari 1m19.914s +1.696 78 9 Maldonado Williams 1m20.693s +2.475 71 10 Rossiter Force India 1m21.273s +3.055 19 11 vd Garde Caterham 1m21.311s +3.093 88 12 Razia Marussia 1m23.537s +5.319 31 |
Het zijn tests hé, je weet dat tijden niets zeggen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Mercedes gewoon verder dus waar ze vorig jaar zijn geblevenmaar jeh, beter nu alle mankementen eruit halen dan bij de eerste 3 races
29 ronde's na 2 dagen is nou niet bepaald veel te noemen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:12 schreef Beach het volgende:
[..]
Het zijn tests hé, je weet dat tijden niets zeggen.
quote:Robin Frijns krijgt bij zijn zoektocht naar een racestoeltje voor 2013 steun van het Sauber Formule 1-team, waar hij dit jaar test- en reservecoureur is. "Het is ook in ons belang dat Robin dit jaar racet", aldus teameigenaar Peter Sauber.
"Iedereen weet dat de GP2 nu de meest logische stap voor mij zou zijn", vertelde Frijns, die vorig jaar de titel veroverde in de World Series by Renault, vorige maand nog aan GPUpdate.net. "Maar het probleem is dat ik geen geld heb. Ik kon vorig jaar ook alleen maar in de World Series rijden dankzij het geld dat ik het jaar ervoor gewonnen had door kampioen te worden in de Formule Renault 2.0."
Als test- en reservecoureur bij Sauber lijkt Frijns echter ook niet al te veel meters te kunnen maken. "Het was voor ons van meet af aan duidelijk dat hij niet voor ons in actie zal komen op de vrijdagen", zegt Sauber tegen het Duitse SpeedWeek. "Maar tegelijkertijd is het absoluut in ons belang dat hij in 2013 ergens kan racen, zodat hij zichzelf scherp kan houden. Daar wordt nu aan gewerkt." Sauber blijkt een groot fan van de 21-jarige Nederlander. "Wat mij zo aan Robin bevalt, is dat hij er altijd vol voor gaat. In elke klasse waarin hij tot dusver gereden heeft, heeft hij gewonnen. Robin is een groot talent en ik ben erg blij dat wij hem in ons team hebben."
Denk het wel?quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:15 schreef Tarado het volgende:
Als ik het goed bekeken heb zijn dit het aantal rondjes tot nu toe per auto
Force India, 184 laps
Sauber,178 laps
Red Bull, 174 laps
Williams, 155 laps *
Caterham, 152 laps
Lotus,149 laps
Toro Rosso,143 laps
Ferrari,142 laps
McLaren, 118 laps
Marussia, 60 laps
Mercedes, 29 laps
ah zo had ik het nog niet opgevat, my badquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:14 schreef Nober het volgende:
[..]
29 ronde's na 2 dagen is nou niet bepaald veel te noemen.
Formeel niet nee, maar was wel gewoon dezelfde auto.quote:Op woensdag 6 februari 2013 16:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Toen was het (formeel) geen Leyton House. Dat team bestond alleen in 1990 en 1991.
heb het ook niet over tijden, maar dat die bak nu al 2x op 2 dagen naar de klote is gegaanquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:12 schreef Beach het volgende:
[..]
Het zijn tests hé, je weet dat tijden niets zeggen.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:32 schreef Beach het volgende:
http://www.breakdowncover.org/blog/30-greatest-f1-battles
En misschien leuk om terug te kijken tot het weer begint in maart.
Klopt toen was het marchquote:Op woensdag 6 februari 2013 16:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Toen was het (formeel) geen Leyton House. Dat team bestond alleen in 1990 en 1991.
De titel bij #8 is wel een failquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:32 schreef Beach het volgende:
http://www.breakdowncover.org/blog/30-greatest-f1-battles
En misschien leuk om terug te kijken tot het weer begint in maart.
Vooroorlogs, in de zin van voor de Golfoorlog? F1 rijdt namelijk pas officieel sinds 1950 ofzo dus na WO IIquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:49 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind juist elke 'era' van de F1 wel iets hebben. Zelfs vooroorlogs vind ik mooi.
Ik keek in 1990 naar Telekids.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:36 schreef k_man het volgende:
Ik ben toch geen quiz begonnen of zo?
Ik noemde gewoon een prachtige race, waarin een achterhoedeteam voor een complete verrassing zorgde door opeens op 1 en 2 te rijden. Waarom voelen allerlei mensen zich nu geroepen om niet terzake doende feitjes aan te dragen en antwoord te geven op niet gestelde vragen?
Omdat Fok! traditioneel vol zit met betweters die geen kans onbenut laten om elkaars vliegen af te vangen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:36 schreef k_man het volgende:
Ik ben toch geen quiz begonnen of zo?
Ik noemde gewoon een prachtige race, waarin een achterhoedeteam voor een complete verrassing zorgde door opeens op 1 en 2 te rijden. Waarom voelen allerlei mensen zich nu geroepen om niet terzake doende feitjes aan te dragen en antwoord te geven op niet gestelde vragen?
hij mocht toen in de tweede kwalificatie mooi als laatste rijdenquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik keek in 1990 naar Telekids.
[ afbeelding ]
Eerste kwalificatie...
http://www.formula1.com/results/season/2003/27/211/
Van alle 20 in die lijst nu nog slechts 4. Button, Kimi, Webber en Alfonso.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:58 schreef JohnB52 het volgende:
Van die top 10 doet er welgeteld nog eentje mee :-)
met welke manager?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:35 schreef vosss het volgende:
http://www.wskarting.it/results_MS_2013_Round1.asp
Max Verstappen ging weer als de bliksem. Alles dik gewonnen
Die gaat het echt wel tot de F1 schuppen achter een paar jaar
Ik hoop dat tegen die tijd ene zekere Kostengatter niet meer in de picture is in elk gevalquote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat tegen die tijd ene zekere Kostengatter niet meer in de picture is in elk geval
Zekerquote:
Ach het was F1 in alles behalve naam.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:08 schreef singha het volgende:
Vooroorlogs, in de zin van voor de Golfoorlog? F1 rijdt namelijk pas officieel sinds 1950 ofzo dus na WO II
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook, Schumacher had zijn eerste titel binnen en verdedigde deze in 95 had het ongeveer moeten zijn. Hill was er duidelijk mee bezig dat dat geen 2e keer mocht gebeuren ná drama Adelaide, Schumacher wilde juist die Dubbel WK halen. Iets wat sowieso wel voor de hand ligt, maar als je seizoen van 95 terug gaat kijken, zie je dat er ook wel aan af.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
psssst schumi haalde zn eerste titel in '94
zn papa , bokst hem wel de F1 in johquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat tegen die tijd ene zekere Kostengatter niet meer in de picture is in elk geval
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag heeft Caterham de speakers er weer op zitten. Zag net een foto ervan voorbijkomen
twitter:skysportspete twitterde op donderdag 07-02-2013 om 09:49:29Morning in Jerez and Kimi Raikkonen ventures out for the first time in 2013... http://t.co/hbEgjGyS http://t.co/5bizN55x reageer retweet
Het waren wel Grand Prix. En toen deden er ook legendarische rijders aan mee, zoals Tazio Nuvolari, William Williams, Bernd Rosemeyer, Achille Varzi, etc.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:08 schreef singha het volgende:
[..]
Vooroorlogs, in de zin van voor de Golfoorlog? F1 rijdt namelijk pas officieel sinds 1950 ofzo dus na WO II
quote:09:46 Minor drama in the Force India pit: Rossiter ran into one of his mechanics this morning. No injuries - more to come shortly.
Dat moet tamelijk hard gegaan zijn; neus beschadigd. Weet niet of ze de neus van die monteur of van de auto bedoeldequote:
Schijnt mee te vallen, wat blauwe plekken meer nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat moet tamelijk hard gegaan zijn; neus beschadigd. Weet niet of ze de neus van die monteur of van de auto bedoelde![]()
twitter:autosportlive twitterde op donderdag 07-02-2013 om 11:41:26Wow - our first sub 1m18s lap of the week comes from Felipe Massa in the Ferrari. He's fastest on 1m17.879s. #F1 reageer retweet
Ik zou het die gast serieus enorm gunnen, want het is wel een beetje het "lulletje" van de topteams natuurlijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef vosss het volgende:
Ik lag me kapot als Massa de revelatie van het seizoen wordt en de titel pakt![]()
de titel zal hij niet pakken, maar ik denk dat het einde van afgelopen seizoen wel zijn zelfvertrouwen een flinke boost heeft gegeven. Hij zal absoluut veel meer punten gaan pakken dan afgelopen jaarquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:45 schreef vosss het volgende:
Ik lag me kapot als Massa de revelatie van het seizoen wordt en de titel pakt![]()
Webber die door zijn eigen baas een lulletje wordt genoemd vind ik nog een graadje erger, dat doen ze bij Ferrari tenminste nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 11:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik zou het die gast serieus enorm gunnen, want het is wel een beetje het "lulletje" van de topteams natuurlijk.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Omdat Fok! traditioneel vol zit met betweters die geen kans onbenut laten om elkaars vliegen af te vangen.
Webber is ook gewoon een paardenschwanz.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Webber die door zijn eigen baas een lulletje wordt genoemd vind ik nog een graadje erger, dat doen ze bij Ferrari tenminste niet
Nog geen uitsluitsel dus over wie het commentaar gaat doen bij de uitzendingen. Ik had ook gevraagd of ze dingen op locatie gaan doen, maar daar wordt in het antwoord over gezwegen.quote:Vanaf maart is de Formule 1 live te zien op Sport1. We hebben met het Formula One Management een overeenkomst voor de komende drie seizoenen. Naast de race zijn ook alle vrije- en kwalificatietrainingen live en in HD te volgen.
Daarnaast maakt Sport1 op de meeste racedagen meerdere feeds beschikbaar op de diverse Sport1 kanalen, zodat de kijker zelf kan bepalen vanuit welk gezichtspunt hij of zij wil kijken.
Uiteraard is de Formule 1 ook via Sport1.nl te bekijken en worden de kwalificaties en races pay-per-view beschikbaar gemaakt via de platformen van UPC, Ziggo, KPN en internet televisie streams. Over de verdere invulling, de commentatoren en de verschillende online-abonnementen maken we in de loop van de maand op een speciale info-pagina meer bekend.
Niet beroerd genoeg in de aanloop naar de F1quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Geen Yuji Ide? Die was ook beroerd
quote:10:06 @eddstrawf1: "Yuji Ide troubles me. He had his Super Licence pulled after four outings for Super Aguri in 2006, but was the second driver in a very hastily thrown-together team built up for Takuma Sato. Ide was also good enough to win races and finish second in Formula Nippon against some very serious drivers. Can’t consider him a shortlist contender as he was in the ultimate no-win situation."
Delatraz reed toch ooit weg in een hogere versnelling bij de start, de 2e of de 3e? Staat me iets van bij dat de pittreporter dacht dat er iets mis was met een motor bij de start, bleek Delatraz gewoon uit domheid niet in de 1 te zijn weggeredenquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
tweede was Jean-Denis Delatraz
voor Alex Yoong
Gaston Mazzacane
en Giovanni Lavaggi
Williams is het enige team dat deze test met de oude auto test en pas bij de tweede test met de nieuwe wagen komt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:27 schreef rubbereend het volgende:
zijn alle teams nu aan het testen? Ik kan me nog de tijd herinneren dat er bij de eerste GP nog ff twee teams hun auto moesten presenteren en de eerste kilometers gingen laten maken
volgens mij hadden teams als Forti corse en Pacific halverwege de jaren '90 hun wagen net op tijd voor die eerste GP's afquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Williams is het enige team dat deze test met de oude auto test en pas bij de tweede test met de nieuwe wagen komt.
De afgelopen jaren was het vooral HRT dat de testen misten en dus pas bij de eerste Grand Prix met de nieuwe wagen kwam al kan ik me ook een Minardi voorbeeld herinneren in 2005.
Inderdaad, en ze wonnen vaak ook nog eens de eerste races met de nieuwe auto.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Een jaar of 10 geleden vond Ferrari het niet nodig met de nieuwe auto naar Australië te gaan. Rond diezelfde tijd heeft McLaren nog een heel seizoen met een update van de vorige auto gereden, omdat de MP4-18 maar niet door de tests heen kwam.
De MP4-18 kwam wel door de tests maar bleek te instabiel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Een jaar of 10 geleden vond Ferrari het niet nodig met de nieuwe auto naar Australië te gaan. Rond diezelfde tijd heeft McLaren nog een heel seizoen met een update van de vorige auto gereden, omdat de MP4-18 maar niet door de tests heen kwam.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105476quote:Formula 1 teams may need to consider an alternative venue to Jerez for pre-season tyre testing next year unless the Spanish venue undergoes a track resurface, according to Pirelli motorsport director Paul Hembery.
Hembery claims that this week's first action at Jerez has been compromised by the surface being too rough to allow proper evaluation of tyres.
"The track is rather abrasive - and is substantially worse than last year," said Hembery, when asked by AUTOSPORT for his feelings on what had been learned this week.
"We have seen quite a lot of shredding of tyres, and there seems to be a lack of bitumen in the track, so we are looking at a very open surface.
"It has meant that what was historically an interesting track from our point of view for doing tyre compound work has proven to be probably dominated by that effect, so we have not seen the differences between the compounds that we would have liked.
"We have still seen peak performances of half a second between different levels, and the hard tyre has been working quite well considering those conditions to get through their work, but there has been this stripping action across the top of the tyres."
When asked if the track was now too rough for useful tyre work, he said: "Certainly for tyre evaluations, yes. It is a shame because the weather conditions are not too bad.
"You struggle to get anywhere above 20 degrees in Europe in February, so it is slightly disappointing from that point of view.
"But it is quite a big evolution from last year; it is so far away from anything else you are going to see in terms of macro."
Force India's Paul di Resta said earlier this week that his outfit has been taken aback by the track data report it had been given ahead of the test.
"Jerez is quite difficult, and demanding on tyres," he said. "When we saw the Pirelli report this morning we were quite surprised to see how much the track has roughed up over the last year."
Andrea de Cesaris had er ook bij gemogen. Die had vaak de meest idiote ongelukken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
en toch had hij niet misstaan in het rijtje
Mazzacanequote:Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
tweede was Jean-Denis Delatraz
voor Alex Yoong
Gaston Mazzacane
en Giovanni Lavaggi
twitter:RacecarEngineer twitterde op donderdag 07-02-2013 om 16:37:25Ferrari F138 update: New cooling gills & an even closer look at the diffuser http://t.co/F63WXIQu reageer retweet
Zat ruim achter Webber en werd gedurende het seizoen aan de kant gezet om Anthony Davidson een kans te geven. Yoong zat voornamelijk bij Minardi omdat hij Magnum meebracht. In de A1GP heeft hij nog wel wat gewonnenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:35 schreef Funzel het volgende:
[..]
Mazzacane![]()
Die reed echt altijd achteraan ja
Yoong was toch niet zo slecht? Al kan ik me weinig van hem herinneren.
Hartelijk dank voor het nogmaal onder de aandacht brengen van dit heikele punt.quote:
Ja ik herinner hem ook vooral van Ai ja en daar deed hij het best aardig. Vandaar de verwarring denk ik.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zat ruim achter Webber en werd gedurende het seizoen aan de kant gezet om Anthony Davidson een kans te geven. Yoong zat voornamelijk bij Minardi omdat hij Magnum meebracht. In de A1GP heeft hij nog wel wat gewonnen
wel 5 podiumplaatsenquote:
Maar toen hij in z'n McLaren als 13e kwalificeerde op zandvoort 81 lieten ze hem niet rijden omdat ze bang waren dat hij weer wat slooptequote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Today's times: Pos Driver Team Time Laps 1. Felipe Massa Ferrari 1m17.879s 85 2. Nico Rosberg Mercedes 1m18.766s +0.887 148 3. Sebastian Vettel Red Bull 1m19.052s +1.173 102 4. Kimi Raikkonen Lotus 1m19.200s +1.321 40 5. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m19.247s +1.368 85 6. James Rossiter Force India 1m19.303s +1.424 42 7. Jenson Button McLaren 1m19.603s +1.724 83 8. Esteban Gutierrez Sauber 1m19.934s +2.055 110 9. Max Chilton Marussia 1m21.269s +3.390 78 10. Valtteri Bottas Williams 1m21.575s +3.696 86 11. Charles Pic Caterham 1m22.352s +4.473 57 12. Paul di Resta Force India 1m23.729s +5.850 7 All Timing Unofficial |
Vandaar zijn bijnaam: Andrea de Crasherisquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Andrea de Cesaris had er ook bij gemogen. Die had vaak de meest idiote ongelukken.
Die had last van wegtrekkertjes tijdens het rijden, bleek later.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vandaar zijn bijnaam: Andrea de Crasheris
Ik vind Pic dan ook niet echt een top talent. Is mij afgelopen jaar ook totaal niet opgevallen en is volgens mij ook behoorlijk door het ijs gezakt ten opzichte van Timo Glock. Hopelijk zegt dit ook iets over komend jaar dat Van der Garde hem verslaat in de kwalificaties. Denk dat Giedo zelfs wel interessant F1-manager-materiaal is voor de start van het seizoenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:07 schreef nils7 het volgende:
Van der Garde is toch 4tienden sneller dan Pic.
Van beide hun "eerste" testdag gepakt.
en Slecht was de Cecaris helemaal niet, best snel wel, vooral z,n jaren bij Alfa en Jordan waren goed Spa 91 had ie kunnen winnen , was sneller dan Senna, tot z,n motor ermee ophield...quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die had last van wegtrekkertjes tijdens het rijden, bleek later.
au dan baal je (gelijk eerste run eraf , nou ja niet zijn schuld)quote:
In de GP2 was Giedo ook sneller dan Pic en had in 2011 ook boven hem in de stand moeten staan, ware het niet dat Bianchi een paar keer in de weg reed.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind Pic dan ook niet echt een top talent. Is mij afgelopen jaar ook totaal niet opgevallen en is volgens mij ook behoorlijk door het ijs gezakt ten opzichte van Timo Glock. Hopelijk zegt dit ook iets over komend jaar dat Van der Garde hem verslaat in de kwalificaties. Denk dat Giedo zelfs wel interessant F1-manager-materiaal is voor de start van het seizoen
Dan is er wel kans dat ze nog wat rondjes gaan doen na de lunchquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
was trouwens een versnellingsbakprobleem bij Ferrari
Dat is zn huis:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:44 schreef sasquatsch het volgende:
Nog even een roddel: Kimi gaat scheiden van zijn vrouw
is volgens mij de bedoeling welquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan is er wel kans dat ze nog wat rondjes gaan doen na de lunch
Ik heb een kennis die een appartement heeft in Phuket in een complex waar Kimi het mooiste penthouse heeft, hij is er al 1 keer geweest de afgelopen 4 jaarquote:Op vrijdag 8 februari 2013 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is zn huis:
[ afbeelding ]
Weet niet hoe hij getrouwd is, maar volgens dat bericht wordt zn vermogen op 120 miljoen geschat incluis diverse huisen.
Als je zoveel geld hebt dan denk ik dat je de realiteit al snel uit het oog verliest.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb een kennis die een appartement heeft in Phuket in een complex waar Kimi het mooiste penthouse heeft, hij is er al 1 keer geweest de afgelopen 4 jaar
Ik zou het toch wel willen wetenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:09 schreef vosss het volgende:
Van gekkigheid niet meer weten wat je met je geld moet doen noem ik dat soort taferelen.
Persoonlijk zou ik het waarschijnlijk ook niet meer weten als ik zoveel knaken had
Uiteraard allemaal paydriversquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:04 schreef Peterselieman het volgende:
tweede was Jean-Denis Delatraz
voor Alex Yoong
Gaston Mazzacane
en Giovanni Lavaggi
Dat zegt niet veel. Er ligt meer rubber op de baan.quote:
Dat zegt weinig op dit moment. Je weet niet met wat voor programma beide coureurs rijden en nu ligt er natuurlijk ook meer rubber op de baan.quote:
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op vrijdag 08-02-2013 om 17:32:25#f1 Jerez test ends (30min delayed due to kerb repair) Kimi quickest today on 1m 18.148, but Massa's 1m 17.879 from Day 3 is fastest overall reageer retweet
Rosberg reed er meer op een dagquote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:43 schreef franklop het volgende:
Dat aantal rondes van Hamilton en Gurierrez
dan zet ik die er in mn edit nog even bijquote:
Auto's worden tijdens het seizoen ook sneller zonder regel verandering, Force India lijkt me niet echt een contender vanwege de financiele problemen waar ze in zitten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:47 schreef Nober het volgende:
Denk dat we rekening moeten houden met Force India aangezien er weinig regels zijn veranderd en Hülkenberg misschien wel had kunnen winnen in Brazilië.
[ afbeelding ]
Trends kun je wel zien.quote:
Zit wel wat in maar dat had je ook op kunnen schrijven zonder die tests, ik denk trouwens dat het verschil tussen RBR en de andere topteams minder is dan wat jij stelt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:33 schreef Fokkingvet het volgende:
[..]
Trends kun je wel zien.
RBR staat op pole staat in Melbourne. Meest constant, weinig bandenslijtage, betrouwbaar en alle snelle tijden gereden op de harde band. Auto als een dijk op de weg. Duidelijk de beste auto en kan makkelijk 1.5 seconden sneller.
McLaren is redelijk, niet supersnel maar wel goede en consistente pace. Lotus zit er ook goed bij sneller als de McLaren op het eerste gezicht maar wat nerveuzer en minder consistent.
Ferrari heeft een snelle tijd gereden door een soort van quali simulatie op de zachte band, pace op hard is nog niet echt indrukwekkend. Auto is, zeker vergeleken met de RBR, minder stabiel.
Mercedes zit er redelijk bij, nog wel problemen met hitte e.d. maar betrouwbaarheid is redelijk in orde. Zal naar alle waarschijnlijkheid qua pace net achter de RBR, McLaren, Lotus en Ferrari zitten.
Force India en Toro Rosso lijken er goed bij te zitten, was vorig jaar ook zo dus niets bijzonders. Blijven gewoon middenmoters, verwacht geen grote stappen. Sauber eigenlijk ook niet ben ik bang. Williams weet ik niet, is moeilijk te zeggen.
Caterham en Marussia duidelijk te langzaam, 4-5 seconden op zn minst. Ben zelfs bang dat de Marussia nog wel eens sneller zou kunnen zijn/worden als de Caterham.
Williams heeft dan ook nog niet met de nieuwe wagen gereden.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:33 schreef Fokkingvet het volgende:
[..]
Williams weet ik niet, is moeilijk te zeggen.
Inderdaad auto kan nog zoveel potentie hebben maar zonder ontwikkelingsgeld krijg je het er niet uitquote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Auto's worden tijdens het seizoen ook sneller zonder regel verandering, Force India lijkt me niet echt een contender vanwege de financiele problemen waar ze in zitten.
twitter:ScarbsF1 twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 17:07:21This appears to be taking advantage of the the driver cooling slot, Red Bull have had a here slot for over two years. https://t.co/YAmnbkm1 reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 17:08:32Ferrari: Having a slot here cleans up the boundary layer airflow under the nose and keeps the nose a few cm shallower https://t.co/YAmnbkm1 reageer retweet
Ik vind het een aardige verbetering tov vorig jaarquote:Op zondag 10 februari 2013 13:10 schreef Llotyhy het volgende:
Ik vind die neus van die Ferrari echt de lelijkste voorkant van een F1-auto in jaren... wat een gedrocht.
Hulkenberg reed in Brazilië met veel 2013-updates hoorde ik de tekenaar van VJM06 zeggen in een interview met scarbs. Misschien de hadden andere voormannen van de andere middenklasse teams ook wel 2013 updates op de wagens, kan zijn.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:47 schreef Nober het volgende:
Denk dat we rekening moeten houden met Force India aangezien er weinig regels zijn veranderd en Hülkenberg misschien wel had kunnen winnen in Brazilië.
[ afbeelding ]
Ook vernomen gisteren, 35 jaar en wonende in Crossmichael.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:28 schreef kepler het volgende:
Eigenlijk niks met de F1 te maken, maar toch wel het vermelden waard hier denk ik:
http://news.sky.com/story(...)ds-sister-found-dead
McLaren's tijd op de eerste dag (harde band en gladde baan) is (volgens veel analytici) vergelijkbaar is met de tijd van Massa op de derde dag (meer rubber en zachte band), dus de McLaren is wel degelijk snel. Of ze net zo snel zijn als Red Bull is afwachten, maar ze zitten in de buurt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:33 schreef Fokkingvet het volgende:
[..]
Trends kun je wel zien.
RBR staat op pole staat in Melbourne. Meest constant, weinig bandenslijtage, betrouwbaar en alle snelle tijden gereden op de harde band. Auto als een dijk op de weg. Duidelijk de beste auto en kan makkelijk 1.5 seconden sneller.
McLaren is redelijk, niet supersnel maar wel goede en consistente pace. Lotus zit er ook goed bij sneller als de McLaren op het eerste gezicht maar wat nerveuzer en minder consistent.
Ferrari heeft een snelle tijd gereden door een soort van quali simulatie op de zachte band, pace op hard is nog niet echt indrukwekkend. Auto is, zeker vergeleken met de RBR, minder stabiel.
Mercedes zit er redelijk bij, nog wel problemen met hitte e.d. maar betrouwbaarheid is redelijk in orde. Zal naar alle waarschijnlijkheid qua pace net achter de RBR, McLaren, Lotus en Ferrari zitten.
Force India en Toro Rosso lijken er goed bij te zitten, was vorig jaar ook zo dus niets bijzonders. Blijven gewoon middenmoters, verwacht geen grote stappen. Sauber eigenlijk ook niet ben ik bang. Williams weet ik niet, is moeilijk te zeggen.
Caterham en Marussia duidelijk te langzaam, 4-5 seconden op zn minst. Ben zelfs bang dat de Marussia nog wel eens sneller zou kunnen zijn/worden als de Caterham.
Dit inderdaad... Sterker nog, ik heb al berichten gelezen dat Massa een kwali run deed en Button niet out of sink was. Zeker omdat Button de tijd op de eerste dag met de nieuwe auto + op harde banden reed maakt de tijd best wel goed.quote:Op maandag 11 februari 2013 10:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
McLaren's tijd op de eerste dag (harde band en gladde baan) is (volgens veel analytici) vergelijkbaar is met de tijd van Massa op de derde dag (meer rubber en zachte band), dus de McLaren is wel degelijk snel. Of ze net zo snel zijn als Red Bull is afwachten, maar ze zitten in de buurt.
Mercedes heeft duidelijk nog problemen met de banden tijdens de long runs, daar waar de long runs van Sauber betere tijden en slijtage lieten zien.
linkfixquote:Op maandag 11 februari 2013 15:45 schreef JohnB52 het volgende:
Kiest Force India dan toch voor t geld?
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/02_februari/130211_narain_karthikeyan_maakt_kans_op_zitje_force_india.xml
Zat Button in de gootsteen??quote:Op maandag 11 februari 2013 14:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit inderdaad... Sterker nog, ik heb al berichten gelezen dat Massa een kwali run deed en Button niet out of sink was.
de laatste keer dat ik hem zag iig nietquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zat Button in de gootsteen??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de laatste keer dat ik hem zag iig niethttp://nl.wikipedia.org/wiki/Out_of_SyncSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:54 schreef vosss het volgende:
* vosss mompelt iets over die reclame van hello tis is ze coastguard. Help we are sinking we are sinking. What are you sinking about.
ik dacht er al aan ja. Het enige dat dit met Formule 1 te maken heeft is Monaco 1955 toen Ascari zijn bolide het water in reedquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:54 schreef vosss het volgende:
* vosss mompelt iets over die reclame van hello tis is ze coastguard. Help we are sinking we are sinking. What are you sinking about.
Laatste dag carnaval zeker vosssemans?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:54 schreef vosss het volgende:
* vosss mompelt iets over die reclame van hello tis is ze coastguard. Help we are sinking we are sinking. What are you sinking about.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:54 schreef vosss het volgende:
* vosss mompelt iets over die reclame van hello tis is ze coastguard. Help we are sinking we are sinking. What are you sinking about.
Jep.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:50 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Laatste dag carnaval zeker vosssemans?
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de laatste keer dat ik hem zag iig nietsync?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
quote:F1 could soon have a Chinese formula one team.
Recently, Hong Kong-based KC Motorgroup (KCMG) became the first Chinese entry to be confirmed for the fabled Le Mans 24 hour race.
Headed by Paul Ip, the outfit this week took delivery of its Morgan chassis for the LMP2 class, which will be driven by Shanghai-based Swiss driver Alexandre Imperatori.
"I started KC Motorgroup with one ambitious goal in mind -- be the first formula one team in China," said Ip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |