SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
Haaksels uit het vorige topic:
DonnaRush
Serinde:
Mijn eigen Heather
Hook on![]()
quote:Op maandag 4 februari 2013 17:30 schreef B.ertha het volgende:
Bijzondere vermelding voor Trui de beestjeshaakmaniak, wiens foto zo breed is dat de OP vernaggeld wordt
[ afbeelding ]
Trui!!quote:Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
niet heel scherp, maar hier is dan de groepsfoto:
[ afbeelding ]
Ik zal je eerlijk bekennen dat ik het niet door had en daarnaast zou ik niet eens weten wanneer het precies stopt en hoe ik alles zo opnieuw neerzetquote:Op maandag 4 februari 2013 17:28 schreef B.ertha het volgende:
Volgens mij had CREADO niet door dat ze het topic sloot
Hier verder
Kunnen we bestellen trui voor onze koters hahah...quote:Op maandag 4 februari 2013 17:30 schreef B.ertha het volgende:
Bijzondere vermelding voor Trui de beestjeshaakmaniak, wiens foto zo breed is dat de OP vernaggeld wordt
[ afbeelding ]
Je moet de stokjes niet in de steken haken, maar om de lossen die tussen de stokjes van de vorige toer zitten, die moeten goed te zien zijn. Zeker met naald vier.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:41 schreef dapmar het volgende:
Deze wil ik gaan maken. Heb catania katoen max 3 1/2 gedaan op 4 maar vind lastig om te zien al bij toer 2 waar die stokjes precies in moeten zou ik met ander wol of katoen moeten haken zodat het groffer is en beter te zien?
Het topic sluit met post 301.quote:Op maandag 4 februari 2013 19:16 schreef CREADO het volgende:
[..]
Ik zal je eerlijk bekennen dat ik het niet door had en daarnaast zou ik niet eens weten wanneer het precies stopt en hoe ik alles zo opnieuw neerzethahhaha
Sorry dames, maar des te meer respect voor de manier jullie het aankleden met de mooie creaties...Binnenkort kom ik misschien weer eens in de OP of weet ik ooit eens hoe het moet hahahah....![]()
![]()
![]()
ze is pas bij toer 2, dus ik neem aan dat ze nog in de ketting van lossen aan het werken is, klopt dat dapmar? dat is ook het lastigste stukje. je kunt dat op verschillende manieren doen. een relatief makkelijke manier is deze: in de achterste lus van de lossenketting haken. je draait de ketting om, aan de achterkant zie je telkens 1 lusje, terwijl er aan de voorkant een dubbel lusje per steek te zien is. dat achterste enkele lusje is dus waar hier op gedoeld wordt. in 'De Happy Hooker' wordt dat de 'bil' van de steek genoemd.quote:Op maandag 4 februari 2013 22:46 schreef Serinde het volgende:
[..]
Je moet de stokjes niet in de steken haken, maar om de lossen die tussen de stokjes van de vorige toer zitten, die moeten goed te zien zijn. Zeker met naald vier.
Heb je evt. een foto van je haakwerk?
quote:Op maandag 4 februari 2013 23:11 schreef Toverheks het volgende:
Top OPen TRUI
heb de foto opgeslagen bij die andere van je, gewoon te schattig
Het is een omslagdoek met halve-granny-patroon dus geen ketting van lossen maar een begin met een magic circle/rondje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:25 schreef trui het volgende:
ah, dus je hebt al een rij stokjes gehad, na de ketting van lossen? dan gaat het verhaal van Serinde wel op. vanaf nu moet je alleen nog haken in de tussenruimtes tussen de 'clusters' van stokjes uit de vorige rij. Dus je hoeft je naald niet in de v'tjes van de steken te steken, maar onder de tussenlossen van de vorige toer door. (of zitten er geen tussenlossen in dat patroon? ik heb 't zo niet paraat. maar in dat geval tussen de twee clusters van stokjes in steken, en daar dus je nieuwe groepje van 3 stokjes in maken.
Er zitten wel tussenlossenn in maar de eerste stokjes in de tweede ronden gaan niet in stokjes...... Daarna een lossen en dan wel in de lossen...quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:25 schreef trui het volgende:
ah, dus je hebt al een rij stokjes gehad, na de ketting van lossen? dan gaat het verhaal van Serinde wel op. vanaf nu moet je alleen nog haken in de tussenruimtes tussen de 'clusters' van stokjes uit de vorige rij. Dus je hoeft je naald niet in de v'tjes van de steken te steken, maar onder de tussenlossen van de vorige toer door. (of zitten er geen tussenlossen in dat patroon? ik heb 't zo niet paraat. maar in dat geval tussen de twee clusters van stokjes in steken, en daar dus je nieuwe groepje van 3 stokjes in maken.
Ja heb inderdaad dat rondje en dan stokjes lossen en stokjes. En dan die volgende ronden moet je weer lossen maken en nog 2 stokjes maar die 2 stokjes moeten in dt laatste stokjes van de vorige rondn die vind ik lastig!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het is een omslagdoek met halve-granny-patroon dus geen ketting van lossen maar een begin met een magic circle/rondje.
Ik vind dat je het bij catania juist goed ziet, omdat het een gladde draad is die niet splijt of wollig is. Ik heb 1x een omslagdoek van catania gehaakt en toen ook naald 4,0 gebruikt:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 08:59 schreef dapmar het volgende:
Ja klopt maar zou het lastig te zien zijn dat stokje waar je in moet door de Catania? Patroon op zich niet moeilijk maar wel lastig te zien tijdens haken...
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:36 schreef MizzEnroe het volgende:
Het heeft even geduurd (meer dan 2 mnd), maar dan heb ik ook iets:
[ afbeelding ]
Wow, die is mooi! Ik ben het trouwens met je eens, bij Catania zie je het juist goed.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:42 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik vind dat je het bij catania juist goed ziet, omdat het een gladde draad is die niet splijt of wollig is. Ik heb 1x een omslagdoek van catania gehaakt en toen ook naald 4,0 gebruikt:
[ afbeelding ]
Het is de "Tranquility" van Drops, beetje Elise-achtigquote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:18 schreef Dottey het volgende:
een mooie zeg! en heb je daar ook een patroon van
oh wat een schatje, en de haaksels vind ik ook leuk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:36 schreef MizzEnroe het volgende:
[ afbeelding ]
wat een leuk hangertje aan het einde?? waar haal je die vandaanquote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:42 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik vind dat je het bij catania juist goed ziet, omdat het een gladde draad is die niet splijt of wollig is. Ik heb 1x een omslagdoek van catania gehaakt en toen ook naald 4,0 gebruikt:
[ afbeelding ]
Ja, ik ben gek, dat wist ik al.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, weer veel om op te reageren! Sjaak, wat een lieve mutsen. Ik moet ook eens een muts gaan haken, dat is er nog steeds niet van gekomen.
Trui.Het leukst vind ik de leeuw!
MissEnroe, je bent gek!![]()
Wauw!
Mooi, Serinde. Ik sla het patroon ook even op. Misschien een leuk cadeau ooit!
quote:Op maandag 4 februari 2013 22:28 schreef sjaakspark het volgende:
Gehaakt voor mijn eerste kleinkind.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu kom je die nog jaren tegen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:36 schreef MizzEnroe het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er dan mis meequote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben bezig met Snuggles. Ik wou er eigenlijk twee maken, maar het aannaaien van het witte buikje is een rotklus en het resultaat is niet helemaal naar mijn smaak. In de fototutorial staat dat probleem ook vermeld. Is het altijd lastig om een ovaal op een ronde basis te naaien?
[ afbeelding ]
Het zou wel een deel van de oplossing kunnen zijn, er in ieder geval voor zorgen dat er iets minder steken overblijven aan de zijkanten. Ik denk eigenlijk dat ik een nieuwe patroon voor de ovaal zou moeten maken. Deze is bedoeld om op te vullen, en het werkt gewoon niet lekker.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:39 schreef B.ertha het volgende:
Kun je niet één rij eraf halen en dan het ovaal oprekken zodat het toch even groot is, maar dan met de juiste ronding erin? Dus dat je niet overal even hard aan trekt?
Dank je zie daar meerdere gaten jammer genoeg kan ik geen pijltje zetten.... Oh wat erg dit hihi.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Je moet nu 3 losse maken, zodat je omhoog gaat...Je begint nu als het goed is aan ronde 2. Na die 3 losse haak je nog 2 stokjes in het laatste stokje wat je gemaakt het (op de foto dus, waar je lusje uit komt...) (op je laatste foto zie je in je laatste stokje een "gat" daar moet je dadelijk je stokjes in maken)
Is het een beetje duidelijk zo???
De kreeg ik in een swap van iemand, had ze zelf gemaakt! Maar zo'n ienieminie bloemetje maken kan ik ook nietquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:53 schreef Toverheks het volgende:
[..]
wat een leuk hangertje aan het einde?? waar haal je die vandaan
ok super dank je wel!!! dus als je in stokjes moet haken ga je altijd in dat gat super!!!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
In gat 1 moet je haaknaald komensucces
Nee ik haak dit http://crealientje.blogsp(...)roon-omslagdoek.htmlquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:13 schreef Mirjam het volgende:
je haakt toch een granny square? zou je dan niet eerst deze toer afmaken voordat je aan de neiwue begint..?
Ja ben zoekende granny kan ik wel haken;) maar wil meer en dat lijkt me niet te lukken................quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een stokje haken in de laatste losse, vind ik ook altijd lastig. Je moet even goed kijken, maar als het goed is moet je je rij losse wel kunnen zien, dan moet je daar eigenlijk de laatste van pakken en in principe maakt het dan niet echt uit waar je hem dan insteekt...als het maar redelijk boven aan is.
Mirjam, volgens mij heeft ze zich alweer bedacht en is ze aan een sjaal bezig....patroon op pagina 1 vindbaar
dit is eigenlijk hetzelfde principe hequote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:16 schreef dapmar het volgende:
[..]
Ja ben zoekende granny kan ik wel haken;) maar wil meer en dat lijkt me niet te lukken................
Haha. Tja, ik ben een muggenzifter. Eigenlijk had ik het weer helemaal eraf willen knippen, maar dat leek me toch wat al te gek.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:51 schreef kirsten. het volgende:
Claudia, ik moest 3x kijken voordat ik doorhad wat je bedoelde met het rimpelen! (het valt dus niet echt op hoor, hij ziet er juist turboschattig uit)
maar bij een granny haak je er tussen en zo staat het nu niet aangegeven toch op dat plaatje getekend. Tekst wel....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:57 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
dit is eigenlijk hetzelfde principe hewaar haak jij je clusters in een grannysquare? dat is dezelfde plek als je nu ook moet haken (op het begin en eind na natuurlijk, maar dat had je al) dus tussen 2 clusters van stokjes in.
ben het wel met TG eens dat het handig is om ook lekker te oefenen met haken in een ketting en lapjes van vasten en stokjes etc te haken.
klopt dat dat zo lijkt, maar volgens mij mag je er gewoon omheen haken hoorquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:17 schreef dapmar het volgende:
[..]
maar bij een granny haak je er tussen en zo staat het nu niet aangegeven toch op dat plaatje getekend. Tekst wel....
Misschien inderdaad eerst eens wat grannys oefenen die lukken wel.... Maar wil zo graag hihi.
jeee waar je aan begint :-)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:39 schreef trovey het volgende:
Ik heb net een boekenlegger zitten te haken met muzieknoten....heb het bij de onderste muzieknoot opgegeven...wat een grafbeschrijving.![]()
Het is nu dit.![]()
[ afbeelding ]
Aan de onderkant zou ook een muzieknoot moeten zitten maar toen was ik de weg allang kwijt, had de foto als nodig om uberhaupt de eerste te kunnen maken.
De noot en de uh...dinges ben ik nu wat stijver aan het maken met stijfselspray van de Action, eens kijken of dat wat is als het droog is.
is het niet eventueel mogelijk om met een magic loop te haken? ik weet niet wat je patroon precies vraagt verder maar daarbij weet je zeker dat je er 13 in krijgtquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje!
Ik probeer het altijd te vermijden omdat ik niet precies weet hoe het moet, maar hoe ga je nou precies verder als je een ring hebt gemaakt van lossen?
Eerst volg ik onderstaand filmpje, maar hoe verder? Ik moet nu bijvoorbeeld 13 lossen opzetten, met een slipsteek een ring maken en dan 13 vasten erin haken (niet in de ring, maar in de lossen). Op een of andere manier kom ik steevast op 12 uit.
Gewoon doorgaan...tot je het gaat opgeven en denkt...barst maar met je patroon.quote:
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon doorgaan...tot je het gaat opgeven en denkt...barst maar met je patroon.Ik was niet de enige die het patroon blijkbaar niet snapte als ik kijk wie het allemaal nog gemaakt hadden.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:57 schreef dapmar het volgende:
Hier de foto met getallen 1 of 2 welke is het, ga ook zeker even het linkje opslaan maar dan weet ik het hier ook zeker, ben een controlfreakje hihihi.
[ afbeelding ]
ik vind het heel schattig zo aan het uiteindequote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:55 schreef Serinde het volgende:
[..]
De kreeg ik in een swap van iemand, had ze zelf gemaakt! Maar zo'n ienieminie bloemetje maken kan ik ook niet
oh wat lief en wat een leuke vrolijke kleuren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben bezig met Snuggles. Ik wou er eigenlijk twee maken, maar het aannaaien van het witte buikje is een rotklus en het resultaat is niet helemaal naar mijn smaak. In de fototutorial staat dat probleem ook vermeld. Is het altijd lastig om een ovaal op een ronde basis te naaien?
[ afbeelding ]
Wat leuk dat de pinguin zo positief ontvangen wordt!quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:37 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke dingen weer! Trovey, ik vind je muzieknoot wel geinig hoor
Oh, die pinguin is leuk CLaudia! (had al meteen wat collega's achter me staan gisteren die hem zo leuk vonden dat ze hadden bedacht dat dat mijn volgende project ging worden...
Ongelooflijk, hoor!quote:Mijn updateje:
[ afbeelding ]
Nog precies 200 vlakjes aan te haken, waarvan er al 30 klaar liggen. Ik hoef nog maar 8 roze vlakjes te maken en dan helemaal geen roze meer. En nog maar een paar zwarte... oh en nog bijna 100 witte![]()
En op een bepaald moment moet je ook weer haken in de losse waar de halve vast aan vast zit. Misschien dat dat het wat onduidelijk maakt. Ik ga er denk ik, net als Soempie, maar eens markeerringen in gooien om duidelijk te zien wat ik aan het doen ben.quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:12 schreef trui het volgende:
oooh sorry, ik zie nu jouw vorige post. het is inderdaad altijd tricky om door de halve vaste waar je mee verbindt niet per ongeluk steken te meerderen/minderen. blijven controleren is mijn enige truc...
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:29 schreef Serinde het volgende:
En anders maak je een extra losse zodat je met 13 vasten eindigt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |