abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122470585

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight

Haaksels uit het vorige topic:

DonnaRush

Serinde:

Mijn eigen Heather

Hook on *O*
pi_122470607
Volgens mij had CREADO niet door dat ze het topic sloot :)
Hier verder
  maandag 4 februari 2013 @ 17:29:47 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122470642
Die mutsjes blijf ik schattig vinden met die hartjes erop O+
pi_122470658
Bijzondere vermelding voor Trui de beestjeshaakmaniak, wiens foto zo breed is dat de OP vernaggeld wordt _O_
  maandag 4 februari 2013 @ 17:32:42 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_122470768
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:30 schreef B.ertha het volgende:
Bijzondere vermelding voor Trui de beestjeshaakmaniak, wiens foto zo breed is dat de OP vernaggeld wordt _O_
[ afbeelding ]
_O- ^O^
pi_122472108
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
niet heel scherp, maar hier is dan de groepsfoto:
[ afbeelding ]
Trui!! :D Wauw!! O+ O+ O+ _O_
pi_122472543
Ze zijn echt supergaaf geworden Trui! Jammer dat je kindje niet bij mij in de klas zit ;)
pi_122474815
Trui, je beestjes zijn echt leuk geworden! _O_
pi_122474949
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:28 schreef B.ertha het volgende:
Volgens mij had CREADO niet door dat ze het topic sloot :)
Hier verder
Ik zal je eerlijk bekennen dat ik het niet door had en daarnaast zou ik niet eens weten wanneer het precies stopt en hoe ik alles zo opnieuw neerzet :) hahhaha
Sorry dames, maar des te meer respect voor de manier jullie het aankleden met de mooie creaties...Binnenkort kom ik misschien weer eens in de OP of weet ik ooit eens hoe het moet hahahah.... _O- :W :s) :@
By DMB
pi_122475031
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:30 schreef B.ertha het volgende:
[ afbeelding ]
Kunnen we bestellen trui voor onze koters hahah...
By DMB
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 19:37:13 #11
382129 crew  Donna
pi_122476319
Trui haar eierbeestjes zijn echt geweldig!
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 20:47:19 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_122481469
Eierbeestjes O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 februari 2013 @ 21:20:09 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122483625
haha dank jullie wel hoor! O+
in de haak.
pi_122488652
Gehaakt voor mijn eerste kleinkind.

maandag 4 februari 2013 @ 22:35:42 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122489193
leuk sjaak!!
in de haak.
pi_122489502
Deze wil ik gaan maken. Heb catania katoen max 3 1/2 gedaan op 4 maar vind lastig om te zien al bij toer 2 waar die stokjes precies in moeten zou ik met ander wol of katoen moeten haken zodat het groffer is en beter te zien?
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_122489516
pi_122489732
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:41 schreef dapmar het volgende:
Deze wil ik gaan maken. Heb catania katoen max 3 1/2 gedaan op 4 maar vind lastig om te zien al bij toer 2 waar die stokjes precies in moeten zou ik met ander wol of katoen moeten haken zodat het groffer is en beter te zien?
Je moet de stokjes niet in de steken haken, maar om de lossen die tussen de stokjes van de vorige toer zitten, die moeten goed te zien zijn. Zeker met naald vier.
Heb je evt. een foto van je haakwerk?
pi_122489835
Zal morgen foto maken. Misschien te dun garen?
pi_122490811
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:16 schreef CREADO het volgende:

[..]

Ik zal je eerlijk bekennen dat ik het niet door had en daarnaast zou ik niet eens weten wanneer het precies stopt en hoe ik alles zo opnieuw neerzet :) hahhaha
Sorry dames, maar des te meer respect voor de manier jullie het aankleden met de mooie creaties...Binnenkort kom ik misschien weer eens in de OP of weet ik ooit eens hoe het moet hahahah.... _O- :W :s) :@
Het topic sluit met post 301.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122490875
Top OP ^O^ en TRUI O+ heb de foto opgeslagen bij die andere van je, gewoon te schattig O+

muts van Sjaak is lief
  maandag 4 februari 2013 @ 23:28:27 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122491796
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:46 schreef Serinde het volgende:

[..]

Je moet de stokjes niet in de steken haken, maar om de lossen die tussen de stokjes van de vorige toer zitten, die moeten goed te zien zijn. Zeker met naald vier.
Heb je evt. een foto van je haakwerk?
ze is pas bij toer 2, dus ik neem aan dat ze nog in de ketting van lossen aan het werken is, klopt dat dapmar? dat is ook het lastigste stukje. je kunt dat op verschillende manieren doen. een relatief makkelijke manier is deze: in de achterste lus van de lossenketting haken. je draait de ketting om, aan de achterkant zie je telkens 1 lusje, terwijl er aan de voorkant een dubbel lusje per steek te zien is. dat achterste enkele lusje is dus waar hier op gedoeld wordt. in 'De Happy Hooker' wordt dat de 'bil' van de steek genoemd.
in de haak.
pi_122492171
Dit is sowiezo een fijne tip, tx!!!!

Ik ben hier: Ronde 2: Keer het werk en haak 3 lossen ( dit is het eerste stokje) haak nog twee stokjes in de laatste stokje van de vorige ronde.

Maar dat is mogelijk makkelijker als je op die manier de ketting van lossen vast maakt?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:25:51 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122494026
ah, dus je hebt al een rij stokjes gehad, na de ketting van lossen? dan gaat het verhaal van Serinde wel op. vanaf nu moet je alleen nog haken in de tussenruimtes tussen de 'clusters' van stokjes uit de vorige rij. Dus je hoeft je naald niet in de v'tjes van de steken te steken, maar onder de tussenlossen van de vorige toer door. (of zitten er geen tussenlossen in dat patroon? ik heb 't zo niet paraat. maar in dat geval tussen de twee clusters van stokjes in steken, en daar dus je nieuwe groepje van 3 stokjes in maken.
in de haak.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:26:30 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122494044
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:11 schreef Toverheks het volgende:
Top OP ^O^ en TRUI O+ heb de foto opgeslagen bij die andere van je, gewoon te schattig O+
:D grapjas! *;
in de haak.
pi_122496515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:25 schreef trui het volgende:
ah, dus je hebt al een rij stokjes gehad, na de ketting van lossen? dan gaat het verhaal van Serinde wel op. vanaf nu moet je alleen nog haken in de tussenruimtes tussen de 'clusters' van stokjes uit de vorige rij. Dus je hoeft je naald niet in de v'tjes van de steken te steken, maar onder de tussenlossen van de vorige toer door. (of zitten er geen tussenlossen in dat patroon? ik heb 't zo niet paraat. maar in dat geval tussen de twee clusters van stokjes in steken, en daar dus je nieuwe groepje van 3 stokjes in maken.
Het is een omslagdoek met halve-granny-patroon dus geen ketting van lossen maar een begin met een magic circle/rondje.
pi_122496523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:25 schreef trui het volgende:
Er zitten wel tussenlossenn in maar de eerste stokjes in de tweede ronden gaan niet in stokjes...... Daarna een lossen en dan wel in de lossen...
pi_122496617
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:12 schreef Serinde het volgende:

[..]

Het is een omslagdoek met halve-granny-patroon dus geen ketting van lossen maar een begin met een magic circle/rondje.
Ja heb inderdaad dat rondje en dan stokjes lossen en stokjes. En dan die volgende ronden moet je weer lossen maken en nog 2 stokjes maar die 2 stokjes moeten in dt laatste stokjes van de vorige rondn die vind ik lastig!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:50:58 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122496989
ja, dat zal met het meerderen te maken hebben. succes!
in de haak.
pi_122497118
Ja klopt maar zou het lastig te zien zijn dat stokje waar je in moet door de Catania? Patroon op zich niet moeilijk maar wel lastig te zien tijdens haken...
pi_122497892
Het heeft even geduurd (meer dan 2 mnd), maar dan heb ik ook iets:

.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122498024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:59 schreef dapmar het volgende:
Ja klopt maar zou het lastig te zien zijn dat stokje waar je in moet door de Catania? Patroon op zich niet moeilijk maar wel lastig te zien tijdens haken...
Ik vind dat je het bij catania juist goed ziet, omdat het een gladde draad is die niet splijt of wollig is. Ik heb 1x een omslagdoek van catania gehaakt en toen ook naald 4,0 gebruikt:
pi_122498029
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:36 schreef MizzEnroe het volgende:

[ afbeelding ]
_O_
Wat een lieve foto! O+
pi_122498100
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:42 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik vind dat je het bij catania juist goed ziet, omdat het een gladde draad is die niet splijt of wollig is. Ik heb 1x een omslagdoek van catania gehaakt en toen ook naald 4,0 gebruikt:
[ afbeelding ]
Wow, die is mooi! Ik ben het trouwens met je eens, bij Catania zie je het juist goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door MizzEnroe op 05-02-2013 09:52:34 ]
pi_122498961
een mooie zeg! en heb je daar ook een patroon van :@
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122499350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:18 schreef Dottey het volgende:
een mooie zeg! en heb je daar ook een patroon van :@
Het is de "Tranquility" van Drops, beetje Elise-achtig :)
pi_122500204
super :* even opgelagen! erg mooi!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122500882
quote:

[ afbeelding ]
oh wat een schatje, en de haaksels vind ik ook leuk.

en die sjaal nee ik mag geen sjaals meer maken hoor _O- ben nu ook bezig de A sjaal van Cantania petrolkleur en dan schei ik uit met sjalen.

en TRUI, had je poef foto en de 1e foto waar nog niet zoveel eierbeestjes opstonden al opgeslagen deze staat er nu ook bij
pi_122501495
Oh, weer veel om op te reageren! Sjaak, wat een lieve mutsen. Ik moet ook eens een muts gaan haken, dat is er nog steeds niet van gekomen.

Trui. _O_ Het leukst vind ik de leeuw!

MissEnroe, je bent gek! :D _O_ Wauw!

Mooi, Serinde. Ik sla het patroon ook even op. Misschien een leuk cadeau ooit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122501739
Catania fijn en splijt niet waarschijnlijk nog te weinig gehaakt om goed steken te herkennen.... Het zal en moet me lukken hihi. Gave sjaal ook die. En wowww wat mooi en 2 maanden tijd dit allemaal wowwww.
pi_122501881
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:42 schreef Serinde het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wat een leuk hangertje aan het einde?? waar haal je die vandaan :@
pi_122502428
Wow Trui, wat zijn ze leuk geworden _O_

MizzEnroe, dat wordt ook een enorme verzameling! Lieve foto :)

En wat gaan jullie hard zeg, zowel met haken als met kletsen hier ;)
Nog bedankt voor de antwoorden trouwens, dan heb ik ook een beetje een idee in welke richting ik een bedrag kan vragen.
pi_122502621
Ik ben weer verder gegaan met mijn deken. Maar wil de squares die ik af heb al zo ver aan elkaar gaan maken. Iemand heeft ooit de matress stitch geopperd toen ik daar al iets over had gevraagd dus ik denk dat ik het daarmee aan elkaar ga maken.
Maar moet ik dan de squares eerst één voor één blocken?
pi_122503341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, weer veel om op te reageren! Sjaak, wat een lieve mutsen. Ik moet ook eens een muts gaan haken, dat is er nog steeds niet van gekomen.

Trui. _O_ Het leukst vind ik de leeuw!

MissEnroe, je bent gek! :D _O_ Wauw!

Mooi, Serinde. Ik sla het patroon ook even op. Misschien een leuk cadeau ooit!
Ja, ik ben gek, dat wist ik al. :P

Hmm, nu bedenken wat ik vanaf nu ga maken. Misschien eerst eens mijn Lucy tas afmaken.
pi_122503641
Ik ben bezig met Snuggles. Ik wou er eigenlijk twee maken, maar het aannaaien van het witte buikje is een rotklus en het resultaat is niet helemaal naar mijn smaak. In de fototutorial staat dat probleem ook vermeld. Is het altijd lastig om een ovaal op een ronde basis te naaien?

Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 13:00:26 #46
382129 crew  Donna
pi_122504015
Ik weet het niet, maar ik vind 'm wel enorm schattig!
pi_122504577
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:28 schreef sjaakspark het volgende:
Gehaakt voor mijn eerste kleinkind.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+
quote:

[ afbeelding ]
Nu kom je die nog jaren tegen. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben bezig met Snuggles. Ik wou er eigenlijk twee maken, maar het aannaaien van het witte buikje is een rotklus en het resultaat is niet helemaal naar mijn smaak. In de fototutorial staat dat probleem ook vermeld. Is het altijd lastig om een ovaal op een ronde basis te naaien?

[ afbeelding ]
Wat is er dan mis mee :? Ziet er leuk uit en dat zegt iemand die helemaal niets met beestjes haken heeft. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122504863
Ik had beter een andere foto kunnen laten zien. Uit de fototutorial:

Mijn exemplaar nu (ik moet nog een sjaal maken):

De stof bobbelt aan de randen. Er blijft gewoon net iets te veel over om het mooi strak te krijgen.
pi_122505255
't Is wel een emo-pinguin zo. :')
pi_122505489
Kun je niet één rij eraf halen en dan het ovaal oprekken zodat het toch even groot is, maar dan met de juiste ronding erin? Dus dat je niet overal even hard aan trekt?
pi_122505699
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:39 schreef B.ertha het volgende:
Kun je niet één rij eraf halen en dan het ovaal oprekken zodat het toch even groot is, maar dan met de juiste ronding erin? Dus dat je niet overal even hard aan trekt?
Het zou wel een deel van de oplossing kunnen zijn, er in ieder geval voor zorgen dat er iets minder steken overblijven aan de zijkanten. Ik denk eigenlijk dat ik een nieuwe patroon voor de ovaal zou moeten maken. Deze is bedoeld om op te vullen, en het werkt gewoon niet lekker.

Maarja, ik heb er geen zin meer in. :+ En deze laat ik maar zo. Er komt toch nog een sjaal overheen. Ik let de volgende keer wel op voor ik weer iets met een genaaide ovaal erop kies.
pi_122506022
Hier dus mijn foto's nu moet ik dus 3 lossen en moet nog 2 stokjes maken in dat laatste stokje van de vorige toer. Kijk in de lossen dat lukt prima maar nu in het stokje van eronder?

En hier dat stukje van dichterbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door dapmar op 05-02-2013 14:08:38 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:34:12 #53
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122507596
Je moet nu 3 losse maken, zodat je omhoog gaat...Je begint nu als het goed is aan ronde 2. Na die 3 losse haak je nog 2 stokjes in het laatste stokje wat je gemaakt het (op de foto dus, waar je lusje uit komt...) (op je laatste foto zie je in je laatste stokje een "gat" daar moet je dadelijk je stokjes in maken)

Is het een beetje duidelijk zo???
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:36:10 #54
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_122507667
Bedankt iedereen voor de complimenten!

Trui, je eierbeestjes zijn geweldig! En B.ertha, Heather ziet er ook schitterend uit :)
Vind die pinguin trouwens ook superschattig, Claudia_X!
pi_122507677
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Je moet nu 3 losse maken, zodat je omhoog gaat...Je begint nu als het goed is aan ronde 2. Na die 3 losse haak je nog 2 stokjes in het laatste stokje wat je gemaakt het (op de foto dus, waar je lusje uit komt...) (op je laatste foto zie je in je laatste stokje een "gat" daar moet je dadelijk je stokjes in maken)

Is het een beetje duidelijk zo???
Dank je zie daar meerdere gaten jammer genoeg kan ik geen pijltje zetten.... Oh wat erg dit hihi.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:39:53 #56
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122507819
Ik kan ook geen pijltjes zetten helaas....Je moet het bovenste gat hebben...je steekt door 2 lussen eigenlijk.
Als je aan de bovenkant van je stokjes kijkt (wel naar kijken zoals ze op de foto staan) dan heb je 2 draadjes achter elkaar, het 'v'tje waar je door moet steken, en dan een schuine draad. Tussen die 2 lussen en de schuine draad moet je je haaknaald insteken....
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:43:45 #57
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122507957
Kijk anders hier eens naar
http://haken.hitbitz.com/stokjes.htm

of eventjes google....er staan een aantal duidelijke plaatjes, maar het linkje werkt niet. Google op stokjes haken....staan ook filmpjes op daar zal vast ook wel uitgelegd worden hoe je een volgende toer moet beginnen
pi_122508296
Claudia, ik moest 3x kijken voordat ik doorhad wat je bedoelde met het rimpelen! (het valt dus niet echt op hoor, hij ziet er juist turboschattig uit ;) )
pi_122508588
En voor de mensen die graag kleding haken;

http://pinterest.com/pin/182395853630674087/
pi_122509257
Dapmar: Zoals TG zegt, moet je eerst 3 lossen haken, zodat je de hoogte in gaat. Zoals je ook bent begonnen in je begin rondje.
Als je van bovenaf op je werk kijkt, zie je allemaal 'v-tjes'. Je moet nu het 'gat' onder het v-tje hebben, dat nu het dichtst bij je naald zit (op de foto). Ik herken het altijd aan het feit, dat die steek (nadat je de 3 losse gehaakt hebt) iets schuin omhoog loopt.
Op onderste foto zie je nu een beetje een 3 hoekig gat, recht onder de lus, die op je naald zit. Dat is de steek waar je de 2 stokjes in moet haken. Dan doe je 1 losse, 3 stokjes in de ruimte onder de lossen in het midden, 2 lossen en weer 3 stokjes in diezelfde ruimte. Dan doe je 1 losse en maak je 3 stokjes in de 3e losse van de vorige ronde. Dat is even een gepriegel.

Ik kan mij voorstellen, dat de steken moeilijker te herkennen zijn, als je bijvoorbeeld gewend bent om beestjes te haken, of als je nog nooit wat groffer (grover?) hebt gehaakt.
Persoonlijk vind ik de steken juist duidelijker te zien met katoen, dus ik denk niet dat het aan het garen of de naald ligt. Ik denk dat het meer is, dat je het gewoon even door moet hebben.
Je foto is ook duidelijk.

Succes! :)
pi_122510404
Leuke pinquins, mutjes, sjaals etc leukleukleuk...

en daphmar suc6

oh en MizzEnroe wat een schatjes met al die schatjes er om heen :)
By DMB
pi_122511134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:53 schreef Toverheks het volgende:

[..]

wat een leuk hangertje aan het einde?? waar haal je die vandaan :@
De kreeg ik in een swap van iemand, had ze zelf gemaakt! Maar zo'n ienieminie bloemetje maken kan ik ook niet :@
pi_122511240
Hier de foto met getallen 1 of 2 welke is het, ga ook zeker even het linkje opslaan maar dan weet ik het hier ook zeker, ben een controlfreakje hihihi.

dinsdag 5 februari 2013 @ 15:59:17 #64
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122511289
In gat 1 moet je haaknaald komen 8-) succes ;)
pi_122511333
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
In gat 1 moet je haaknaald komen 8-) succes ;)
ok super dank je wel!!! dus als je in stokjes moet haken ga je altijd in dat gat super!!!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:04:48 #66
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122511533
ja idd....en als je vaste haakt moet je ook dat gat hebben (ziet een vaste er wel iets anders uit...maar gewoon het eerste gat wat je tegenkomt eigenlijk )
pi_122511902
Oh ik baal echt zo... waarom het me nou niet "spontaan" lukt. heb nu die stokjes in dat gat gedaan dan 1 lossen en dan moet je in lossen haken 3 stokjes daar kom ik al weer niet uit... en aan het einde van deze toer moet je in de lossen haken in de laatste lossen van de vorige toer..... Vind het duidelijk lastig om dan steken goed terug te herkennen en om dan op de juiste manier de steken te plaatsen. En het gaat zo wijken zodra je bv zo een stokje maakt in zo een stokje moet je goed op letten dat je weer goed gaat. Herkennen jullie dit, of is haken gewoon mijn ding niet en zieik het niet???
pi_122511954
je haakt toch een granny square? zou je dan niet eerst deze toer afmaken voordat je aan de neiwue begint..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:15:12 #69
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122512021
Een stokje haken in de laatste losse, vind ik ook altijd lastig. Je moet even goed kijken, maar als het goed is moet je je rij losse wel kunnen zien, dan moet je daar eigenlijk de laatste van pakken en in principe maakt het dan niet echt uit waar je hem dan insteekt...als het maar redelijk boven aan is.

Mirjam, volgens mij heeft ze zich alweer bedacht en is ze aan een sjaal bezig....patroon op pagina 1 vindbaar ;)
pi_122512031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:13 schreef Mirjam het volgende:
je haakt toch een granny square? zou je dan niet eerst deze toer afmaken voordat je aan de neiwue begint..?
Nee ik haak dit http://crealientje.blogsp(...)roon-omslagdoek.html
pi_122512094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
Een stokje haken in de laatste losse, vind ik ook altijd lastig. Je moet even goed kijken, maar als het goed is moet je je rij losse wel kunnen zien, dan moet je daar eigenlijk de laatste van pakken en in principe maakt het dan niet echt uit waar je hem dan insteekt...als het maar redelijk boven aan is.

Mirjam, volgens mij heeft ze zich alweer bedacht en is ze aan een sjaal bezig....patroon op pagina 1 vindbaar ;)
Ja ben zoekende granny kan ik wel haken;) maar wil meer en dat lijkt me niet te lukken................
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:18:46 #72
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122512212
maar waarom oefen je dat niet eventjes met de granny squares zodat je die echt helemaal onder de knie hebt....en even oefenen met losse lapjes, stokjes, vasten haken en dan zo ontdekken waar je je naar moet insteken en ook oefenen met die losse....

Dat lijkt me beter te doen dan ergens aan willen beginnen en er steeds niet uitkomen. En anders kijk nog eens goed naar filmpjes op youtube...daar wordt vaak ook goed uitgelegd waar je je haaknaald in moet steken....
pi_122514094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:16 schreef dapmar het volgende:

[..]

Ja ben zoekende granny kan ik wel haken;) maar wil meer en dat lijkt me niet te lukken................
dit is eigenlijk hetzelfde principe he :) waar haak jij je clusters in een grannysquare? dat is dezelfde plek als je nu ook moet haken (op het begin en eind na natuurlijk, maar dat had je al) dus tussen 2 clusters van stokjes in.
ben het wel met TG eens dat het handig is om ook lekker te oefenen met haken in een ketting en lapjes van vasten en stokjes etc te haken.
pi_122514150
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:51 schreef kirsten. het volgende:
Claudia, ik moest 3x kijken voordat ik doorhad wat je bedoelde met het rimpelen! (het valt dus niet echt op hoor, hij ziet er juist turboschattig uit ;) )
Haha. Tja, ik ben een muggenzifter. Eigenlijk had ik het weer helemaal eraf willen knippen, maar dat leek me toch wat al te gek.

Nou ja, m'n dochtertje Lena is dolblij met d'r pinguïn, en ik ga gauw maar een ander projectje zoeken.
pi_122515047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:57 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

dit is eigenlijk hetzelfde principe he :) waar haak jij je clusters in een grannysquare? dat is dezelfde plek als je nu ook moet haken (op het begin en eind na natuurlijk, maar dat had je al) dus tussen 2 clusters van stokjes in.
ben het wel met TG eens dat het handig is om ook lekker te oefenen met haken in een ketting en lapjes van vasten en stokjes etc te haken.
maar bij een granny haak je er tussen en zo staat het nu niet aangegeven toch op dat plaatje getekend. Tekst wel....

Misschien inderdaad eerst eens wat grannys oefenen die lukken wel.... Maar wil zo graag hihi.
pi_122515199
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:17 schreef dapmar het volgende:

[..]

maar bij een granny haak je er tussen en zo staat het nu niet aangegeven toch op dat plaatje getekend. Tekst wel....

Misschien inderdaad eerst eens wat grannys oefenen die lukken wel.... Maar wil zo graag hihi.
klopt dat dat zo lijkt, maar volgens mij mag je er gewoon omheen haken hoor :)
in de geschreven tekst staat ook dat je in het gat mag haken! Dus gewoon doen!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:27:01 #77
147091 janeway
live long and prosper
pi_122515517
Ik ben nog niet zo heel lang aan het haken maar ik zou deze wel kunnen. In het eerste gat gewoon 3 stokjes haken.. En daarna weer een losse en dan naar het gat van de losse van de vorige toer.
pi_122516027
Ik heb net een boekenlegger zitten te haken met muzieknoten....heb het bij de onderste muzieknoot opgegeven...wat een grafbeschrijving. }:|

Het is nu dit. :P

Aan de onderkant zou ook een muzieknoot moeten zitten maar toen was ik de weg allang kwijt, had de foto als nodig om uberhaupt de eerste te kunnen maken.

De noot en de uh...dinges ben ik nu wat stijver aan het maken met stijfselspray van de Action, eens kijken of dat wat is als het droog is. :P
Optimist tot in de kist
pi_122516717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:39 schreef trovey het volgende:
Ik heb net een boekenlegger zitten te haken met muzieknoten....heb het bij de onderste muzieknoot opgegeven...wat een grafbeschrijving. }:|

Het is nu dit. :P

[ afbeelding ]

Aan de onderkant zou ook een muzieknoot moeten zitten maar toen was ik de weg allang kwijt, had de foto als nodig om uberhaupt de eerste te kunnen maken.

De noot en de uh...dinges ben ik nu wat stijver aan het maken met stijfselspray van de Action, eens kijken of dat wat is als het droog is. :P
jeee waar je aan begint :-)
By DMB
pi_122522453
Vraagje!

Ik probeer het altijd te vermijden omdat ik niet precies weet hoe het moet, maar hoe ga je nou precies verder als je een ring hebt gemaakt van lossen?

Eerst volg ik onderstaand filmpje, maar hoe verder? Ik moet nu bijvoorbeeld 13 lossen opzetten, met een slipsteek een ring maken en dan 13 vasten erin haken (niet in de ring, maar in de lossen). Op een of andere manier kom ik steevast op 12 uit.

pi_122524454
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje!

Ik probeer het altijd te vermijden omdat ik niet precies weet hoe het moet, maar hoe ga je nou precies verder als je een ring hebt gemaakt van lossen?

Eerst volg ik onderstaand filmpje, maar hoe verder? Ik moet nu bijvoorbeeld 13 lossen opzetten, met een slipsteek een ring maken en dan 13 vasten erin haken (niet in de ring, maar in de lossen). Op een of andere manier kom ik steevast op 12 uit.

is het niet eventueel mogelijk om met een magic loop te haken? ik weet niet wat je patroon precies vraagt verder maar daarbij weet je zeker dat je er 13 in krijgt ;) ik zal ff filmpje zoeken
pi_122524628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:59 schreef CREADO het volgende:

[..]

jeee waar je aan begint :-)
Gewoon doorgaan...tot je het gaat opgeven en denkt...barst maar met je patroon. }:| Ik was niet de enige die het patroon blijkbaar niet snapte als ik kijk wie het allemaal nog gemaakt hadden. :')
Optimist tot in de kist
pi_122525290
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Gewoon doorgaan...tot je het gaat opgeven en denkt...barst maar met je patroon. }:| Ik was niet de enige die het patroon blijkbaar niet snapte als ik kijk wie het allemaal nog gemaakt hadden. :')
_O-
By DMB
pi_122536961
Claudia, gaat de halve vaste (slipsteek?) wel goed? Met die steek win of verlies je geen steken, dus dan zou je toch op 13 uit moeten komen?

Dapmar, toen ik de lossen niet goed kon herkennen heb ik gebruik gemaakt van een markeerdingetje (paperclip werkt ook). Bij bijvoorbeeld een granny stak ik dat dingetje direct tussen de derde losse, zodat ik aan het eind goed kon herkennen dat ik daar weer in moest haken. Ik heb jouw patroon niet bekeken, maar misschien werkt het daarbij ook.

Ik ben weer begonnen met haken. *O* Eigenlijk moet ik naar bed, maar het is verslavend. In een enthousiaste, impulsieve bui heeft een vriendin een tijd geleden katoen en wol gekocht, maar ze kon er niks mee. Ik kreeg het een paar maanden terug cadeau en nu heb ik besloten een granny square dekentje voor haar (kindje) te haken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122541032
Met een magic circle kom ik er in dit geval niet uit, wild-R0se.

Soempie, in theorie zou ik inderdaad geen steek moeten verliezen. Ik doe de halve vaste volgens het filmpje. Dat filmpje is ookal enorm fijn, want het is best lastig om zo in de eerste steek in te steken dat je verder kunt haken. Het is alleen jammer dat het filmpje niet doorgaat, want ik weet niet goed hoe/aan welke kant ik precies verder moet gaan, en ook de 13e steek vind ik lastig. Nou ja, het is een rommeltje! Zou fijn zijn als ik er een filmpje van kon vinden.

Wat leuk dat je weer begonnen bent, Soempie! ^O^
pi_122541083
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:57 schreef dapmar het volgende:
Hier de foto met getallen 1 of 2 welke is het, ga ook zeker even het linkje opslaan maar dan weet ik het hier ook zeker, ben een controlfreakje hihihi.

[ afbeelding ]

je gaat nu aan toer twee beginnen toch?

misschien dat dit hept.. in combinatie met het plaatje...
3 losse haken (die staan voor het eerste stokje, dan haak je nog twee stokjes in/door hetzelfde gat, 1 losse haken, dan voel je even met je vingers waar het gat zat van de vorige toer met de twee losse tussen de 3xstokje.. daar maak je 3 stokjes 2 losse en weer 3 stokjes, gevolgd door 1 losse en dan moet je even weer voelen/kijken waar het laatste gat zit van de vorige ronde van tussen je 3losse (je allereeste stokjeslosse) en het stokje wat ernaast zat.

Toer drie: start met 3 losse, 2 stokjes in hetzelfde gat naast die drie losse, 1 losse, dan voel je weer waar het gat zit waar de losse zat van de vorige toer daar haak je drie stokjes, 1 losse, voelen waar de twee losse zaten van de vorige toer daar haak je 3 stokjes 2 losseen 3 stokjes in, 1 losse, 3 stokjes in het volgende gaatje, 1 losse, 3 stokjes in het laaste gaatje tssen de 3losse en het stokjes wat ernaast zit van de vorige ronde... en zo verder.

maar voor je start.. zou ik wel een kijken naar je magic ring, want die is niet correct als ik het zo zie.
pi_122541099
Leuke dingen weer! Trovey, ik vind je muzieknoot wel geinig hoor :D
Oh, die pinguin is leuk CLaudia! (had al meteen wat collega's achter me staan gisteren die hem zo leuk vonden dat ze hadden bedacht dat dat mijn volgende project ging worden...

Mijn updateje:

Nog precies 200 vlakjes aan te haken, waarvan er al 30 klaar liggen. Ik hoef nog maar 8 roze vlakjes te maken en dan helemaal geen roze meer. En nog maar een paar zwarte... oh en nog bijna 100 witte *O*

Ondertussen ook steeds zebra-onderdelen aan het maken en mijn huge-ass-giraf (eerst aan de toekomstige ontvanger van de week effe checken of er meer bolletjes gehaald kunnen worden, want ben nu bij de hals en nu al zitten er bijna 4 bollen van die catania in..
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:39:12 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122541128
Zo dat schiet mooi op, Lijnloos! ^O^
pi_122541261
Claudia, ik maak zo even foto's voor je.

Maar wat wild-rose ook zegt: een magic loop is makkelijker en mooier. Mooier, omdat je dan geen gat krijgt waar bijvoorbeeld vulling door kan steken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:54:23 #91
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122541352
Claudia, wat ik altijd doe bij een magic ring...is een extra losse haken aan het begin, zo zie ik duidelijker of ik wel genoeg vasten gehaakt heb.
En kan het niet komen dat je een steek kwijt bent, doordat je in de eerste losse een halve vaste moet maken om te verbinden? daarmee kom ik ook altijd in de war. Als ik het goed heb, moet je dan ook nog een vaste haken in de losse waarin je net de halve vaste hebt gehaakt...
Beetje duidelijk? Succes alvast.

Ik vond je pinguin trouwens super schattig.....staat nu ook op mijn to-do lijstje :D
pi_122541623
Maar het gaat niet om een magic ring, hè?

Ik moet juist een cirkel hebben waar een gat in zit. Ik ben een soort broekspijp aan het haken, zeg maar.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:10:30 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122541648
claudia, ken je ook de filmpjes van deze site? (zie ook deel 2 & 3). ik kan ze vanaf hier niet bekijken maar ik heb er in den beginne veel aan gehad. ik vrees alleen dat daar in 'n spiraal gehaakt wordt, de toer wordt daar dus niet gesloten met een halve vaste, zoals jij blijkbaar wel nodig hebt in jouw patroon(?)

ik weet wel dat bij de magic circle de eerste 'opzetsteek' niet meetelt als steek. dus misschien dat daar die verdwijnende steek mee te maken heeft?

ik vind de pinguin trouwens erg leuk hoor, het bobbelen valt mij niet zo op.
in de haak.
pi_122541662
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:55 schreef Serinde het volgende:

[..]

De kreeg ik in een swap van iemand, had ze zelf gemaakt! Maar zo'n ienieminie bloemetje maken kan ik ook niet :@
ik vind het heel schattig zo aan het uiteinde
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:12:35 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122541697
oooh sorry, ik zie nu jouw vorige post. het is inderdaad altijd tricky om door de halve vaste waar je mee verbindt niet per ongeluk steken te meerderen/minderen. blijven controleren is mijn enige truc...
in de haak.
pi_122541760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
oh wat lief en wat een leuke vrolijke kleuren.

Lijnloos gaat ook lekker nog ff meid en dan is hij af ^O^

en Dap, kijk naar het getekende van Dottey, ik kom beter uit een getekent patroon dan beschreven patroon, het gaat je lukken.
pi_122541778
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:37 schreef Lijnloos het volgende:
Leuke dingen weer! Trovey, ik vind je muzieknoot wel geinig hoor :D
Oh, die pinguin is leuk CLaudia! (had al meteen wat collega's achter me staan gisteren die hem zo leuk vonden dat ze hadden bedacht dat dat mijn volgende project ging worden...
Wat leuk dat de pinguin zo positief ontvangen wordt! :D Van mijn lief moet ik er voetjes onder maken, maar ik ben nog niet ervaren genoeg om dat uit het hoofd te doen. Misschien even een soortgelijk patroon zoeken.

quote:
Mijn updateje:
[ afbeelding ]
Nog precies 200 vlakjes aan te haken, waarvan er al 30 klaar liggen. Ik hoef nog maar 8 roze vlakjes te maken en dan helemaal geen roze meer. En nog maar een paar zwarte... oh en nog bijna 100 witte *O*
Ongelooflijk, hoor! :o _O_ Wat is de bestemming ervan eigenlijk?
pi_122541848
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:12 schreef trui het volgende:
oooh sorry, ik zie nu jouw vorige post. het is inderdaad altijd tricky om door de halve vaste waar je mee verbindt niet per ongeluk steken te meerderen/minderen. blijven controleren is mijn enige truc...
En op een bepaald moment moet je ook weer haken in de losse waar de halve vast aan vast zit. Misschien dat dat het wat onduidelijk maakt. Ik ga er denk ik, net als Soempie, maar eens markeerringen in gooien om duidelijk te zien wat ik aan het doen ben.

De magic ring heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad. Er staan best veel duidelijke filmpjes op YouTube! Het was wel even een gedoe toen ik het eerste patroon met slipsteken tegen kwam. Ik wist toen nog niet dat het een methode was om, in plaats van in een spiraal, te werken in rondes die parallel liggen aan elkaar. Markeren heeft me toen ook enorm geholpen.
pi_122542048
En anders maak je een extra losse zodat je met 13 vasten eindigt ;)
pi_122542095
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:29 schreef Serinde het volgende:
En anders maak je een extra losse zodat je met 13 vasten eindigt ;)
:D ^O^

Zul je zien dat ik dan ineens op 14 uitkom. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')