abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122497892
Het heeft even geduurd (meer dan 2 mnd), maar dan heb ik ook iets:

.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_122498024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:59 schreef dapmar het volgende:
Ja klopt maar zou het lastig te zien zijn dat stokje waar je in moet door de Catania? Patroon op zich niet moeilijk maar wel lastig te zien tijdens haken...
Ik vind dat je het bij catania juist goed ziet, omdat het een gladde draad is die niet splijt of wollig is. Ik heb 1x een omslagdoek van catania gehaakt en toen ook naald 4,0 gebruikt:
pi_122498029
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:36 schreef MizzEnroe het volgende:

[ afbeelding ]
_O_
Wat een lieve foto! O+
pi_122498100
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:42 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ik vind dat je het bij catania juist goed ziet, omdat het een gladde draad is die niet splijt of wollig is. Ik heb 1x een omslagdoek van catania gehaakt en toen ook naald 4,0 gebruikt:
[ afbeelding ]
Wow, die is mooi! Ik ben het trouwens met je eens, bij Catania zie je het juist goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door MizzEnroe op 05-02-2013 09:52:34 ]
pi_122498961
een mooie zeg! en heb je daar ook een patroon van :@
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122499350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:18 schreef Dottey het volgende:
een mooie zeg! en heb je daar ook een patroon van :@
Het is de "Tranquility" van Drops, beetje Elise-achtig :)
pi_122500204
super :* even opgelagen! erg mooi!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122500882
quote:

[ afbeelding ]
oh wat een schatje, en de haaksels vind ik ook leuk.

en die sjaal nee ik mag geen sjaals meer maken hoor _O- ben nu ook bezig de A sjaal van Cantania petrolkleur en dan schei ik uit met sjalen.

en TRUI, had je poef foto en de 1e foto waar nog niet zoveel eierbeestjes opstonden al opgeslagen deze staat er nu ook bij
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122501495
Oh, weer veel om op te reageren! Sjaak, wat een lieve mutsen. Ik moet ook eens een muts gaan haken, dat is er nog steeds niet van gekomen.

Trui. _O_ Het leukst vind ik de leeuw!

MissEnroe, je bent gek! :D _O_ Wauw!

Mooi, Serinde. Ik sla het patroon ook even op. Misschien een leuk cadeau ooit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122501739
Catania fijn en splijt niet waarschijnlijk nog te weinig gehaakt om goed steken te herkennen.... Het zal en moet me lukken hihi. Gave sjaal ook die. En wowww wat mooi en 2 maanden tijd dit allemaal wowwww.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_122501881
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:42 schreef Serinde het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wat een leuk hangertje aan het einde?? waar haal je die vandaan :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122502428
Wow Trui, wat zijn ze leuk geworden _O_

MizzEnroe, dat wordt ook een enorme verzameling! Lieve foto :)

En wat gaan jullie hard zeg, zowel met haken als met kletsen hier ;)
Nog bedankt voor de antwoorden trouwens, dan heb ik ook een beetje een idee in welke richting ik een bedrag kan vragen.
pi_122502621
Ik ben weer verder gegaan met mijn deken. Maar wil de squares die ik af heb al zo ver aan elkaar gaan maken. Iemand heeft ooit de matress stitch geopperd toen ik daar al iets over had gevraagd dus ik denk dat ik het daarmee aan elkaar ga maken.
Maar moet ik dan de squares eerst één voor één blocken?
pi_122503341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, weer veel om op te reageren! Sjaak, wat een lieve mutsen. Ik moet ook eens een muts gaan haken, dat is er nog steeds niet van gekomen.

Trui. _O_ Het leukst vind ik de leeuw!

MissEnroe, je bent gek! :D _O_ Wauw!

Mooi, Serinde. Ik sla het patroon ook even op. Misschien een leuk cadeau ooit!
Ja, ik ben gek, dat wist ik al. :P

Hmm, nu bedenken wat ik vanaf nu ga maken. Misschien eerst eens mijn Lucy tas afmaken.
pi_122503641
Ik ben bezig met Snuggles. Ik wou er eigenlijk twee maken, maar het aannaaien van het witte buikje is een rotklus en het resultaat is niet helemaal naar mijn smaak. In de fototutorial staat dat probleem ook vermeld. Is het altijd lastig om een ovaal op een ronde basis te naaien?

Moderator / Colorchick dinsdag 5 februari 2013 @ 13:00:26 #46
382129 crew  Donna
pi_122504015
Ik weet het niet, maar ik vind 'm wel enorm schattig!
pi_122504577
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:28 schreef sjaakspark het volgende:
Gehaakt voor mijn eerste kleinkind.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+
quote:

[ afbeelding ]
Nu kom je die nog jaren tegen. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben bezig met Snuggles. Ik wou er eigenlijk twee maken, maar het aannaaien van het witte buikje is een rotklus en het resultaat is niet helemaal naar mijn smaak. In de fototutorial staat dat probleem ook vermeld. Is het altijd lastig om een ovaal op een ronde basis te naaien?

[ afbeelding ]
Wat is er dan mis mee :? Ziet er leuk uit en dat zegt iemand die helemaal niets met beestjes haken heeft. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_122504863
Ik had beter een andere foto kunnen laten zien. Uit de fototutorial:

Mijn exemplaar nu (ik moet nog een sjaal maken):

De stof bobbelt aan de randen. Er blijft gewoon net iets te veel over om het mooi strak te krijgen.
pi_122505255
't Is wel een emo-pinguin zo. :')
pi_122505489
Kun je niet één rij eraf halen en dan het ovaal oprekken zodat het toch even groot is, maar dan met de juiste ronding erin? Dus dat je niet overal even hard aan trekt?
pi_122505699
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:39 schreef B.ertha het volgende:
Kun je niet één rij eraf halen en dan het ovaal oprekken zodat het toch even groot is, maar dan met de juiste ronding erin? Dus dat je niet overal even hard aan trekt?
Het zou wel een deel van de oplossing kunnen zijn, er in ieder geval voor zorgen dat er iets minder steken overblijven aan de zijkanten. Ik denk eigenlijk dat ik een nieuwe patroon voor de ovaal zou moeten maken. Deze is bedoeld om op te vullen, en het werkt gewoon niet lekker.

Maarja, ik heb er geen zin meer in. :+ En deze laat ik maar zo. Er komt toch nog een sjaal overheen. Ik let de volgende keer wel op voor ik weer iets met een genaaide ovaal erop kies.
pi_122506022
Hier dus mijn foto's nu moet ik dus 3 lossen en moet nog 2 stokjes maken in dat laatste stokje van de vorige toer. Kijk in de lossen dat lukt prima maar nu in het stokje van eronder?

En hier dat stukje van dichterbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door dapmar op 05-02-2013 14:08:38 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:34:12 #53
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122507596
Je moet nu 3 losse maken, zodat je omhoog gaat...Je begint nu als het goed is aan ronde 2. Na die 3 losse haak je nog 2 stokjes in het laatste stokje wat je gemaakt het (op de foto dus, waar je lusje uit komt...) (op je laatste foto zie je in je laatste stokje een "gat" daar moet je dadelijk je stokjes in maken)

Is het een beetje duidelijk zo???
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:36:10 #54
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_122507667
Bedankt iedereen voor de complimenten!

Trui, je eierbeestjes zijn geweldig! En B.ertha, Heather ziet er ook schitterend uit :)
Vind die pinguin trouwens ook superschattig, Claudia_X!
pi_122507677
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Je moet nu 3 losse maken, zodat je omhoog gaat...Je begint nu als het goed is aan ronde 2. Na die 3 losse haak je nog 2 stokjes in het laatste stokje wat je gemaakt het (op de foto dus, waar je lusje uit komt...) (op je laatste foto zie je in je laatste stokje een "gat" daar moet je dadelijk je stokjes in maken)

Is het een beetje duidelijk zo???
Dank je zie daar meerdere gaten jammer genoeg kan ik geen pijltje zetten.... Oh wat erg dit hihi.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:39:53 #56
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122507819
Ik kan ook geen pijltjes zetten helaas....Je moet het bovenste gat hebben...je steekt door 2 lussen eigenlijk.
Als je aan de bovenkant van je stokjes kijkt (wel naar kijken zoals ze op de foto staan) dan heb je 2 draadjes achter elkaar, het 'v'tje waar je door moet steken, en dan een schuine draad. Tussen die 2 lussen en de schuine draad moet je je haaknaald insteken....
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:43:45 #57
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122507957
Kijk anders hier eens naar
http://haken.hitbitz.com/stokjes.htm

of eventjes google....er staan een aantal duidelijke plaatjes, maar het linkje werkt niet. Google op stokjes haken....staan ook filmpjes op daar zal vast ook wel uitgelegd worden hoe je een volgende toer moet beginnen
pi_122508296
Claudia, ik moest 3x kijken voordat ik doorhad wat je bedoelde met het rimpelen! (het valt dus niet echt op hoor, hij ziet er juist turboschattig uit ;) )
pi_122508588
En voor de mensen die graag kleding haken;

http://pinterest.com/pin/182395853630674087/
pi_122509257
Dapmar: Zoals TG zegt, moet je eerst 3 lossen haken, zodat je de hoogte in gaat. Zoals je ook bent begonnen in je begin rondje.
Als je van bovenaf op je werk kijkt, zie je allemaal 'v-tjes'. Je moet nu het 'gat' onder het v-tje hebben, dat nu het dichtst bij je naald zit (op de foto). Ik herken het altijd aan het feit, dat die steek (nadat je de 3 losse gehaakt hebt) iets schuin omhoog loopt.
Op onderste foto zie je nu een beetje een 3 hoekig gat, recht onder de lus, die op je naald zit. Dat is de steek waar je de 2 stokjes in moet haken. Dan doe je 1 losse, 3 stokjes in de ruimte onder de lossen in het midden, 2 lossen en weer 3 stokjes in diezelfde ruimte. Dan doe je 1 losse en maak je 3 stokjes in de 3e losse van de vorige ronde. Dat is even een gepriegel.

Ik kan mij voorstellen, dat de steken moeilijker te herkennen zijn, als je bijvoorbeeld gewend bent om beestjes te haken, of als je nog nooit wat groffer (grover?) hebt gehaakt.
Persoonlijk vind ik de steken juist duidelijker te zien met katoen, dus ik denk niet dat het aan het garen of de naald ligt. Ik denk dat het meer is, dat je het gewoon even door moet hebben.
Je foto is ook duidelijk.

Succes! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')