abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122344426
Zwangerschap & geboorte

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor***
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
17 augustus: Hilzillah
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull
23 augustus: covie

05 september: Musique
16 september: Kleurdoos
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
04 oktober: Babbel1
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 12% gewijzigd door Suikertante op 02-02-2013 19:16:43 ]
pi_122344443
Bonus: de wisseldagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wijzigingen? Laat je horen!

Babbel durf je al in de lijst?

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de wisseldagen van iedereen, dus die heb ik even voor deze keer in de OP gezet, kan er volgende keer natuurlijk weer uit!
Maar het is wel opvallend ongelijk verdeeld :o

L0t, over een week of misschien twee ben jij de enige geplande dinsdagbevaller in de hele lijst!

[ Bericht 39% gewijzigd door Suikertante op 03-02-2013 14:49:26 ]
pi_122345082
Fijn hoor, bel je even met je internist om je medicijnen te checken. Zegt ie dat ik mijn vitamine a gewoon mag innemen?? Ik lees overal dat dit zeker nu gevaarlijk is...

Zo lastig dit bleg volgende week mijn oude arts maar eens bellen.
pi_122345183
Hahah wat cool Suiker :D Ik vind het wel handig! Als As bevalt ben ik wel heel exclusief met mn dinsdag :P
pi_122345263
Zoya van een internist mag je toch wel verwachten dat hij op de hoogte is inderdaad!
Ik vind het ook zo gek dat ze in veel restaurants niet weten wat je als zwangere wel en niet wordt geadviseerd te eten. Je zou toch zeggen dat er best veel mensen zwanger zijn :D
pi_122345269
Ooh wat leuk Suiker :D

Zoya, wat raar? Je zou denken dat een internist dat wel zou moeten weten? Misschien je apotheker even bellen?
pi_122345871
De apotheek zei van niet. Ik heb de verloskundige gebeld. Die heeft alle opgeschreven en ik ga het overleg in met de gyn op dinsdag. Waarschijnlijk moet ik dan toch naar de gyn op controles. Maar ik hoor dus dinsdag meer.
pi_122346336
En nu ben ik sip :')... terwijl ik dit van te voren wist. Hormonen :')
pi_122346362
Ah, de chocola mag uit de kast hoor! Lekker sippen O+
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:30:14 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122346701
Haha suiker, ik vind je toevoeging echt leuk!

Zoya ik zou uitgaan van de apotheek.

As, al aan de beurt geweest?

Peuter is uit logeren :o . Ben nog nooit zonder hem snachts thuis geweest, best spannend. Zeker omdat ie op de valreep natuurlijk even uit zn kast moest vallen, bloedbende onder zn neus :') . Oma maakt et vanavond in bad goed schoon. Hij had er in ieder geval zin in! Beeb ook trouwens, zit me de hele dag af te vragen wanneer er weer een teken van leven komt, peuter is weg en ik zit op de bank en het geeft me even een flinke trap! :D .
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:41:46 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122347224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:10 schreef Zoya83 het volgende:
De apotheek zei van niet. Ik heb de verloskundige gebeld. Die heeft alle opgeschreven en ik ga het overleg in met de gyn op dinsdag. Waarschijnlijk moet ik dan toch naar de gyn op controles. Maar ik hoor dus dinsdag meer.
Vit A werd tegen mij verteld dat het idd niet zo goed is.
Foliumzuur en Vit D zijn wel goed om te slikken.
pi_122347253
Hoeveel mg vit. A slik je Zoya?
pi_122347604
Vitamine A was toch de reden waarom je niet teveel leverproducten mocht eten als zwangere? Paté en zo...
Maar als je al apart Vit. A slikt, zal dat wel al een reden hebben, en kan het juist bij jou misschien geen kwaad... dat je met het slikken ervan precies op hetzelfde level zit als bijv. ik zonder. Zou het inderdaad maar eens goed navragen...
pi_122347765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:42 schreef L0t.. het volgende:
Hoeveel mg vit. A slik je Zoya?
12.500 eenheden en je mag er 8.000? hebben. Nu neem ik niet alles op, maar hoeveel weet je ook niet.

Ik wacht dinsdag wel af :+ en tot die tijd neem ik op de zwangerschaps vitamines na niks meer in.
pi_122347809
ik ben niet helemaal bij gelezen aangezien ik op het werk ben. maar vanmorgen mn 12 weken echo gehad en ben precies 12 weken vandaag. mn uitgerekende datum is dus iets naar voren geschoven. zou iemand me in de op op 16 aug kunnen zetten

paar mooie plaatjea meegekregen ook dus ik ben helemaal happy *O* tevens dus mn mijlpaal vandaag *O*
pi_122347842
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:57 schreef hilliebillie het volgende:
ik ben niet helemaal bij gelezen aangezien ik op het werk ben. maar vanmorgen mn 12 weken echo gehad en ben precies 12 weken vandaag. mn uitgerekende datum is dus iets naar voren geschoven. zou iemand me in de op op 16 aug kunnen zetten

paar mooie plaatjea meegekregen ook dus ik ben helemaal happy *O* tevens dus mn mijlpaal vandaag *O*
Gefeliciteerd *O* *O*
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:58:35 #17
259886 pessie
pi_122347852
Hillie gefeliciteerd *O*
pi_122347883
Hillie, wat goed! En meteen een hele mooie mijlpaal *O* Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:56 schreef Zoya83 het volgende:

[..]

12.500 eenheden en je mag er 8.000? hebben. Nu neem ik niet alles op, maar hoeveel weet je ook niet.
Hm, eenheden zeggen me niet zoveel, dacht meer in microgrammen ;) Maar ik zou het niet nemen voor je uitsluitsel hebt van de gyn denk ik.

Edit: Oh, dat heb je net zelf ook al ge-edit ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:03:42 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122348048
Hillie, wat fijn!!! *O*
pi_122348225
De grammen staan er helaas niet op. Ben in ieder geval blij dat ik de vlos gebeld heb. En zij was er ook blij mee.
pi_122350036
Hillie gefeliciteerd, OP is aangepast hoor!
pi_122350118
Wat doe je nu Suikert, mn wisseldag is op vrijdag! Vandaag 27 weken *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_122350159
Of ben ik nou gek?
Sarcasme. Herken het.
pi_122350867
4 mei valt op een zaterdag :?
(Heb het zelfs nog op de kalender opgezocht, terwijl je 2 dagen na mij bent uitgerekend :') Je weet nooit hoe zwangerschapsdement je bent!)
pi_122351152
:@ loop ik nou mn hele zwangerschap scheef te denken al? Achja. Boeiend ook :P Vandaag dag 7, morgen dag 1... Misschien heb je ook wel gelijk dan idd :D
Sarcasme. Herken het.
pi_122351212
Behalve dat morgen dag zeven is, want op 4 mei is het ook dag 7 van week 40.
Maar eh, ik zeg niks :X :D
Gefeliciteerd met je 27 weken! *O*
pi_122351300
Hillie gefeliciteerd. Kindjes van 16 aug zijn O+

Grappig dat de dinsdag zo exclusief is.

Pessie heerlijk genieten nu!!!!

Hier stond ik na 5 min weer buiten. Soms vraag ik me af waarom ik ga :D
Volgende week zat het spreekuur al helemaal vol. Dus nu op maandag de 11de terug voor controle.
Verder laat hij me voor de 12de wel inplannen voor een inleiding. Heeft er duidelijk bij gezegd dat als ik niet wil het niet hoeft. Maar de afspraak afzeggen is makkelijker dan hem er de dag ervoor nog te moeten inplannen. Daar kon ik me wel in vinden.

En hij gaf aan dat hij dit weekend dienst heeft dus misschien tot dan :D we zullen zien.
pi_122351345
Oh ja 16x de maand al geborduurd vandaag nog maar 49 te gaan.
pi_122351379
Goh eigenlijk vind ik het wel netjes As! Nu kun je tot het laatste moment zelf kiezen ^O^

En je bent echt niet normaal hoor, ik denk dat jij de komende jaren niet meer gaat borduren :o
pi_122351472
Ha ha ha. Valt mee. Heb voor het secret santa ook geborduurd. Vond de afwisseling wel fijn.

En ik vind het ook netjes hoor zoals het nu is. Vond het eigenlijk raar dat er geen ruimte was op het spreekuur volgende week. Maar ben er toch steeds zo klaar. Bij bijzonderheden weet ik ze te bellen.
pi_122351507
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:39 schreef Suikertante het volgende:
Behalve dat morgen dag zeven is, want op 4 mei is het ook dag 7 van week 40.
Maar eh, ik zeg niks :X :D
Gefeliciteerd met je 27 weken! *O*
Maar maar maar ik heb een app die zegt dat morgen week 28 begint. Ik ben ook te gaat om er nu verder over na te denken :')
Sarcasme. Herken het.
pi_122351543
*O* Goede echo voor hilliebillie!

*O* 27 weken voor Spirit, vandaag of morgen ;)

En Suiker, wat tof die wisseldagenlijst! Ik vind het een leuke toevoeging!

De grote babywinkel was eigenlijk helemaal niet zo boeiend, maar we hebben wat dingetjes van het lijstje meegenomen, zoals een luieremmer, hydrofiel washandjes en kruiken+kruikzakken. Daarna nog langs de Prenatal gereden en daar nog een aankleedkussen+hoes gescoord en een mooi wiegenlakentje met opengewerkt op de omslag. Bij de Prenatal nog goed advies gekregen over het verschil tussen de Maxicosi Pebbles en Cabriofix, want we kwamen daar zelf niet helemaal uit.

Nu nog kiezen, waarschijnlijk wordt het de Cabriofix, die is 1 kilo lichter. Weet iemand hier toevallig of er nog een onderstel bestaat voor de Maxicosi, zoals de Maxitaxi vroeger? Of bestaat dat nog? Ik weet dat je tegenwoordig op die kinderwagen onderstellen vrijwel altijd de mogelijkheid hebt om een Maxicosi op te klikken, maar wij hebben een ouderwetse kinderwagen. Het lijkt me best handig om een onderstel (of buggy?) te hebben waar de Maxicosi op kan, om te vervoeren van de auto naar het huis bijv. Dat is bij ons toch een klein eindje wandelen. Ik kan alleen niet goed vinden of er zo'n onderstel is of op welke buggys die mogelijkheid zit? Behalve de quinny zapp. Iemand daar toevallig nog een tip voor?
pi_122352081
Ik weet alleen dat Maxicosi nu de Mura heeft, maar dat is wel een serieuze kinderwagen, niet eentje om er even bij te kopen denk ik.
pi_122352531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:36 schreef Suikertante het volgende:
Wijzigingen? Laat je horen!

Babbel durf je al in de lijst?

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de wisseldagen van iedereen, dus die heb ik even voor deze keer in de OP gezet, kan er volgende keer natuurlijk weer uit!
Maar het is wel opvallend ongelijk verdeeld :o

L0t, over een week of misschien twee ben jij de enige geplande dinsdagbevaller in de hele lijst!
Adem in, adem uit... Zet me er maar in O+ Voor zover ik nu weet is mijn uitgerekende datum 4 oktober (Blokje :W )..
pi_122352583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:23 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Adem in, adem uit... Zet me er maar in O+ Voor zover ik nu weet is mijn uitgerekende datum 4 oktober (Blokje :W )..
Wat een eer om de datum met jou te mogen delen O+!

Hillie, gefeliciteerd met je goede echo en je mijlpaal! *O*
pi_122352781
En vandaag dus meteen een petit mijlpaal Babbel! *O* Een lustrum van 5 weken...? Terugtellen is niet mijn sterkste kant :')
pi_122352947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:29 schreef Suikertante het volgende:
En vandaag dus meteen een petit mijlpaal Babbel! *O* Een lustrum van 5 weken...? Terugtellen is niet mijn sterkste kant :')
O+ O+ O+ Klopt!
pi_122353173
op onze maxi taxi speedi kon dat en op u=onze mutsears style ook maar dan met adapters net als met bijna alle wagens.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122353294
Goed geregeld toch As? En leuk hoor, borduren. O+ Ik zou ook gaan borduren en haken in mn verlof (gewoon voor de lol, niet zo'n groot project als jij) maar kan niks met die vochtklauwen van mij...

FIjn Hilliebillie *O* foto's? O-)

Bellelena wat lief van je vent O+ ik kan nooit genieten als ik met mijn man winkel, voel ik me opgejaagd en bezwaard }:| Waar ben je geweest, babydump of babypark?
Ik heb zelf de cabriofix, maar meer omdat die gratis bij de joolz zat. mn vriendin heeft de pebbles, die vind ik wel mooier.
als je nog ns met n zwangere wil shoppen :W wel op waggeltempo :')
pi_122353386
Bellelena ik zit nu te denken, misschien kun je via marktplaats wel het onderstel van een kinderwagen vinden, gewoon een normale (bugaboo, quinny, mutsy of wat dan ook) waar je hem met adapters op kan zetten. Meestal bij de grote winkels kun je ze niet los kopen en moet je meteen een buggy erbij nemen oid.
pi_122353630
Lekke geshopt dus belle.

Hier een maxi cosi die op het onderstel van onze mutsi past. Kregen hem toen bij onze bestelling.

Zo mijn moeder heeft nu ook een dag gegokt. Die denkt dat de baby zondag komt. Mijn broer denkt zaterdag en mijn vader dinsdag.
Nog meer mensen die een gokje willen wagen :P
  vrijdag 1 februari 2013 @ 19:47:34 #42
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122353663
@Bellelena, ik heb de Maxi-Cosi Mila, die kan je eerst als taxi voor je autostoel gebruiken, later als normale buggy, deze lag en ligt altijd in mijn auto.
De kinderwagen ligt altijd in ML zijn auto, of staat in huis.

Maar, ik zou er niet telkens zin in hebben om zoiets te gebruiken. Wij lieten de MC toch bijna altijd in de auto, en ik pakte haar dan op de arm of stopte haar in de ringsling, sneller gedaan en minder moeite.
Ik pakte het de buggy wel voor even twee/drie winkels even door de supermarkt, van die hele korte stukjes.
pi_122355351
Suiker, leuk met die wisseldagen!
pi_122355706
We zijn bij de schoonfamilie in Limburg nu. De familiewieg is van zolder gehaald en er ligt nieuw beddegoed in en al. Ik zit al een uur boven dromerig naar de wieg te staren, hij is zo tof O+
pi_122356163
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:39 schreef Fieder het volgende:
ik kan nooit genieten als ik met mijn man winkel, voel ik me opgejaagd en bezwaard }:|
Ohh herkenbaar! Heb ook bij elke winkel die ik wil bekijken het gevoel dat ik me moet verontschuldigen ofzo "sorry, alleen nog heeeel even hier kijken" en dan jaag ik die winkel door om uiteindelijk te denken "laat maar, ik ga hier volgende week wel alleen/ met een vriendin kijken" :').
pi_122356280
Ahh kijk, wat een goede reacties!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:36 schreef Sam1993 het volgende:
op onze maxi taxi speedi kon dat en op onze mutsears style ook maar dan met adapters net als met bijna alle wagens.
Een adapter vind ik niet erg! Maar een hele kinderwagen heb ik niet nodig. Een buggy alleen, met adapter dat zou prima zijn :) Ik ga eens checken!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:39 schreef Fieder het volgende:
Goed geregeld toch As? En leuk hoor, borduren. O+ Ik zou ook gaan borduren en haken in mn verlof (gewoon voor de lol, niet zo'n groot project als jij) maar kan niks met die vochtklauwen van mij...

FIjn Hilliebillie *O* foto's? O-)

Bellelena wat lief van je vent O+ ik kan nooit genieten als ik met mijn man winkel, voel ik me opgejaagd en bezwaard }:| Waar ben je geweest, babydump of babypark?
Ik heb zelf de cabriofix, maar meer omdat die gratis bij de joolz zat. mn vriendin heeft de pebbles, die vind ik wel mooier.
als je nog ns met n zwangere wil shoppen :W wel op waggeltempo :')
O+ Fieder, wat een lieve reactie! We zijn bij de baby-dump geweest. Babypark, dat ga ik eens opzoeken! En waggeltempo doe ik zelf ook :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:41 schreef Suikertante het volgende:
Bellelena ik zit nu te denken, misschien kun je via marktplaats wel het onderstel van een kinderwagen vinden, gewoon een normale (bugaboo, quinny, mutsy of wat dan ook) waar je hem met adapters op kan zetten. Meestal bij de grote winkels kun je ze niet los kopen en moet je meteen een buggy erbij nemen oid.
Een heel onderstel van een wagen is denk ik best groot in verhouding tot een buggy onderstel? Maar op zich ook nog wel een optie om even open te houden!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:47 schreef Juud79 het volgende:
@Bellelena, ik heb de Maxi-Cosi Mila, die kan je eerst als taxi voor je autostoel gebruiken, later als normale buggy, deze lag en ligt altijd in mijn auto.
De kinderwagen ligt altijd in ML zijn auto, of staat in huis.

[ afbeelding ]

Maar, ik zou er niet telkens zin in hebben om zoiets te gebruiken. Wij lieten de MC toch bijna altijd in de auto, en ik pakte haar dan op de arm of stopte haar in de ringsling, sneller gedaan en minder moeite.
Ik pakte het de buggy wel voor even twee/drie winkels even door de supermarkt, van die hele korte stukjes.
Ah kijk, dat klinkt als iets dat ik zoek! Maar je hebt ook gelijk dat we er ook nog even goed over na kunnen denken! Ik had me ook bedacht dat het gewoon handig kon zijn om die mogelijkheid te hebben, en omdat we over een klein poosje toch ook eens een buggy nodig hebben, waarom dan niet meteen eentje met zo'n functie zodat we hem meteen voor nog wat meer kunnen gebruiken. Aan de andere kant, zo vaak ben ik niet met de auto weg, dus is het inderdaad werkelijk nodig?!

Iedereen so far, dankjullie voor de handige reacties!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:47:01 #47
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122356434
DIe wisseldagen zijn leuk Suiker!

We zijn net terug van een controle bij de vk. Mini doet het heel goed!
Vk kon nu heel mooi voelen wat waar lag van hoofdje, billen, rug en een been.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122356471
Oh wow ik zie de website van babypark, dat ziet er tof uit! Die in Gouda is ook super groot! En ze hebben ook Koeka e.d. Dus daar gaan we volgende week eens kijken!
pi_122356595
belle, ik twijfel ook. Wij hebben een bugaboo en een maxicosi, maar geen adapters. En ik kan maar niet bedenken of we ooit de mc op het onderstel zouden zetten en wanneer en waarom dan?
pi_122356653
As: geen inleiding, fijn. Ben benieuwd wanneer die baby eruit denkt te komen!
pi_122356747
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:50 schreef L-E het volgende:
belle, ik twijfel ook. Wij hebben een bugaboo en een maxicosi, maar geen adapters. En ik kan maar niet bedenken of we ooit de mc op het onderstel zouden zetten en wanneer en waarom dan?
Hier zou het zijn van en naar de auto vooral en eventueel als we vanuit de auto ergens een klein stukje moeten lopen. Maar aan de andere kant is zo'n buggy, of adapters in jouw geval, natuurlijk ook snel aangeschaft. Als je echt merkt dat je het mist.
pi_122356953
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:48 schreef As1981 het volgende:
Ha ha ha. Valt mee. Heb voor het secret santa ook geborduurd. Vond de afwisseling wel fijn.

En ik vind het ook netjes hoor zoals het nu is. Vond het eigenlijk raar dat er geen ruimte was op het spreekuur volgende week. Maar ben er toch steeds zo klaar. Bij bijzonderheden weet ik ze te bellen.
En je lootje is er nog steeds blij mee :) Lars wijst ze nog wel eens aan: "Dootjes!" en heel soms "graafmasjien" en "trein!"

Wij hebben een Quinny (Buzz geloof ik), Maxicosi is er met adapters op te zetten, en dat hebben we eigenlijk voornamelijk gebruikt voor korte stukjes, bij een beetje winkelen enzo. Als we verder gingen nam ik de hele bak mee. Babietjes liggen toch lekkerder daarin dan in een maxicosi.
Doet me eraan denken dat die dingen nog allemaal bij mijn ouders op zolder liggen... hadden er hier geen plek voor. Over een paar weken toch maar eens ophalen...
pi_122357492
Ik heb in ieder geval ook al uitgezocht in welke kleur ik de Maxicosi wil ;) Sparkling grape gaat het worden. En nu dus nog even bedenken of we voor een Cabriofix of Pebbles gaan. De Pebbles is 600 gram zwaarder, maar heeft wel een handig(er) systeem met het los- en vastmaken.

Welke hebben jullie (degene met een Maxicosi)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:16:48 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122357969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:08 schreef bellelena het volgende:
Ik heb in ieder geval ook al uitgezocht in welke kleur ik de Maxicosi wil ;) Sparkling grape gaat het worden. En nu dus nog even bedenken of we voor een Cabriofix of Pebbles gaan. De Pebbles is 600 gram zwaarder, maar heeft wel een handig(er) systeem met het los- en vastmaken.

SPOILER
Welk systeem van los en vastmaken? De gordels van de maxi cosi zelf?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122358026
De gordels in de Maxicosi zelf ja, bij de Cabriofix moet je daarvoor nog een apart knopje indrukken, bij die andere beweeg je dat dingetje naar voor en achter :)
pi_122358139
Ja hoor, ik word emotioneel bij I am Legend. :')
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:20:53 #57
244125 laziness
pi_122358157
Ah ze hebben beiden wel de rode knop om in te drukken zo te zien.
De pebble is duurder maar is bij het hoofdje net wat comfortabler had ik altijd het idee als ik hem zag.
Maar wij kregen de cabriofix gratis en die voldeed dus hebben we het daar bij gehouden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:22:24 #58
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122358229
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:20 schreef vencodark het volgende:
Ja hoor, ik word emotioneel bij I am Legend. :')
Toen de helikopter zo net opsteeg zeker? :*
pi_122358787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:17 schreef bellelena het volgende:
De gordels in de Maxicosi zelf ja, bij de Cabriofix moet je daarvoor nog een apart knopje indrukken, bij die andere beweeg je dat dingetje naar voor en achter :)
Wij hebben de Pebble, die paste namelijk op de variant van de isofix/familyfix die wij hebben gekocht :) Verder heeft die maxi-cosi een uitneembaar hoofdkussendingetje. Maar dat heb ik er nog niet uit hoeven halen :+
pi_122358890
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:08 schreef bellelena het volgende:

SPOILER
Bell, even snel googelen levert me een Maxi-Cosi Pebble voor slechts ¤129,99 op :) In de kleur die jullie willen :Y
pi_122358929
*zucht, quote ipv edit*
pi_122359020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Bell, even snel googelen levert me een Maxi-Cosi Pebble voor slechts ¤129,99 op :) In de kleur die jullie willen :Y
Hee, dat is een leuke aanbieding! Die kan ik zo nog even aan vriendlief voorleggen!

Kan het hoofdkussentje bij de Cabriofix niet los?

Laziness: Er is nog een extra knopje, voor het verstellen van de lengte van de gordels. Bij de Pebbles kan dat door het dingetje naar voor en achter te bewegen, bij de Cabriofix met een indrukknopje. Op zich niet veel verschil, maar dat van de Pebbles zag er net iets handiger uit. Meer als extra reden om te kunnen kiezen, want heel veel verschil is er niet tussen beide :) En dat gewicht dus, met het oog op het dragen van en naar de auto.
pi_122359133
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:38 schreef bellelena het volgende:
Kan het hoofdkussentje bij de Cabriofix niet los?
Ik dacht dat die er wel uit kan, maar niet zonder ook het 'zitje' eruit te tillen. Dat is bij de cabriofix volgens mij één geheel. Althans, dat zei een vriendin van mij destijds. En haar leek het heel handig dat ze er bij de Pebble los van elkaar uit kunnen.
daar heb ik nog geen ervaring mee
pi_122359145
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:22 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Toen de helikopter zo net opsteeg zeker? :*
Ja en bijna met die hond. Ik wist dat dat kwam dus heb even paar seconden gezapt. ;(
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:50:59 #65
244125 laziness
pi_122359611
De cabriofix past ook gewoon op de familyfix.

En de zitverkleiner zoals het heet bij de cabriofix kan er ook gewoon uit. Het is niet meer moeite dan bij de pebble want bij beide even de gordels er doorheen halen. Bij de cabriofix loopt het iets meer door naar onder maar ook daar komt gewoon weer bekleding onder vandaan bij het verwijderen.
Je kan eventueel eerst het schuim onderin er uit halen, dan kan het hoofdsteun gedeelte nog iets langer mee. Wat wel fijn is voor wiebelige hoofdjes.
pi_122360668
Wij hebben deze:

Oud ding eigenlijk, overgenomen van mijn broertje, ik zou dat oranje zelf niet uitgezocht hebben, maar het werkt prima. En om nu alleen om de kleur een hele nieuwe te kopen... zoveel verdienen we dan ook weer niet ;)

Poeh... toen hadden we zelfs die lelijke oude bank nog...
pi_122361413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:50 schreef laziness het volgende:

En de zitverkleiner zoals het heet bij de cabriofix kan er ook gewoon uit. Het is niet meer moeite dan bij de pebble want bij beide even de gordels er doorheen halen. Bij de cabriofix loopt het iets meer door naar onder maar ook daar komt gewoon weer bekleding onder vandaan bij het verwijderen.
Je kan eventueel eerst het schuim onderin er uit halen, dan kan het hoofdsteun gedeelte nog iets langer mee. Wat wel fijn is voor wiebelige hoofdjes.
Oh? Ik dacht dat er twee soorten waren, en dat de Pebble slechts op een van die soorten past. Kan ook zijn dat wij dat ene systeem gekocht hebben omdat juist de Pebble erop paste, ipv omgekeerd (ik had een Pebble online gevonden voor ¤105, dus die heb ik toen gekocht).

Dit zitverkleiner, bestaat die bij de cabriofix niet uit twee delen? Bij de Pebble is dat in ieder geval een geheel.
pi_122361431
wij hebben de cabriofix, nooit moeite mee gehad met los of vast maken gaat allemaal heel soepel hoor. en persoonlijk vind ik de cabriofix mooier, maar das eigen smaak.

ik zal zo op de laptop ff kijken of ik een fototje van de echo kan plaatsen..
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:28:05 #69
244125 laziness
pi_122361534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh? Ik dacht dat er twee soorten waren, en dat de Pebble slechts op een van die soorten past. Kan ook zijn dat wij dat ene systeem gekocht hebben omdat juist de Pebble erop paste, ipv omgekeerd (ik had een Pebble online gevonden voor ¤105, dus die heb ik toen gekocht).

Dit zitverkleiner, bestaat die bij de cabriofix niet uit twee delen? Bij de Pebble is dat in ieder geval een geheel.
Je hebt ook de easybase voor auto's zonder isofix. Weet niet of de pebble daar op past eigenlijk.
Wel is het zo dat er maar één groep 1 stoel op de familyfix past en dat is de Pearle. Dat is wat jammer.

De zitverkleiner is één geheel :Y
pi_122361695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:25 schreef hilliebillie het volgende:
ik zal zo op de laptop ff kijken of ik een fototje van de echo kan plaatsen..
*O*
pi_122361878
kiektan O+ lekker lui met de armpjes achter z'n hoofd

pi_122362107
Zooo die ligt er wel heel relaxed bij! O+
pi_122362137
Haha, chillbuik! :D
pi_122362443
De pebble schijnt wat groter te zijn toch? Dat ze er wat langer in zouden kunnen?
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:58:04 #75
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122363098
Wat een mooie echo Hillibillie!!!

Wij zijn vorig jaar september heel vlot voor de mutsy gevallen en die gekocht en net geleverd gekregen, inclusief maxicosi, dus van bovenstaande discussie heb ik helemaal geen verstand :{
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_122363148
Hahahaha lekker chillen!

Staan die wisseldagen nog in de OP? Ik zie ze niet :? Of klopt dat op de tablet, moe tik op de pc kijken?
pi_122363391
Ze staan in de spoiler onderaan!
pi_122363487
So pfffff, goedemorgen!! 8)7
pi_122363784
Hilli! :D straks komtie eruit met zo'n Jamaicaans accent!
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:17:09 #80
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122363926
Met die wisseldagen kun je mooi in de gaten houden, wie op welke dag een week kan bijschrijven of haar zwangerschapskalender. Van mij mag die blijven.

Je baby heeft het prima naar zijn zin in je buik Hillie!
pi_122365002
ben benieuwd of deze echo ook het beeld voor de rest vam de zwangerschap is. ik weet namelijk dat de eerste echt heel druk was bij de 12 weken echo en daarna in mn buik tot het laatst toe druk gebleven. (en ook buiten de buik nog) dus bem benieuwd of dit een heel rustig kindje (in de buik) wordt.
maar het is natuurlijk ook gewoon een moment opname. maar dat was het eerste wat me op viel vanmorgen, had weer een stuiterbaby verwacht :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:47:40 #82
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_122365241
wisseldagen in de op? Serieus? Daar bestaan toch gewoon tickers voor?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_122365404
Gezellige binnenkomer :D
De OP staat niet vast he, zoals ik al zei een eenmalige bonusfeature.
Ik noem het Jompelgemak. :7
  vrijdag 1 februari 2013 @ 23:52:44 #84
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_122365466
Ik noem het OPvervuiling.
Er is een reden dat er niet hele lijsten meer in de op staan met vorige delen, handige linkjes en meer van dat soort geneuzel.
Wil je dat iedereen weet hoe ver je bent, dan plemp je een ticker neer.
Of je opent een facebookpagina waar je elke dag mag jompelen voor elkaar omdat er weer een dag voorbij is.
pi_122365698
Ja hier heb ik geen zin in hoor -O- Was goed bedoeld.
Ben niet van de forumregels en geen idee wat die reden dan is, maar haal het er wel uit.
pi_122365750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er is een reden dat er niet hele lijsten meer in de op staan met vorige delen, handige linkjes en meer van dat soort geneuzel.
Of je opent een facebookpagina waar je elke dag mag jompelen voor elkaar omdat er weer een dag voorbij is.
:')
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:01:04 #87
259886 pessie
pi_122365752
Hillie lekkere chillbabbie!

Wij hebben een cabriofix. De verkleiner is 1 geheel maar je kunt het kontkussentje zo uit de verkleiner halen zodat je de hoofdsteun nog wel hebt. Geen isofix oid hier, gewoon met gordels en dat ging altijd prima. En ik dacht dat cabriofix groter was dan pebble. Aan de andere kant wacht je met 9 maanden wsmet smart totdat je kind 9 kilo is en in een volgende stoel mag :P

Hier uit eten en naar de film geweest :+
pi_122365796
Voor de mensen die het wel handig vinden hier nog een keer voor in een kladblokje op je bureaublad (ofzo):
Bonus: de wisseldagen
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 03-02-2013 14:50:32 ]
pi_122366149
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ongesteld? :')
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:21:33 #90
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_122366304
*opgenoteerd!

Wisseldagen...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_122366418
:O en slaapzacht
pi_122366445
:* trusten :)
pi_122367910
Ik vandaag ook een mijlpaal bedenk ik me ineens... Ook 12 weken :D
pi_122367944
Ik vond het een leuke actie, Suiker, misschien niet voor in de OP voor altijd, maar wel heel leuk om eens te zien. (Eerlijk gezegd valt het reultaat me wat tegen, had altijd het gevoel dat er veel meer meiden op vrijdag mijlpalendag hadden, meer dan de andere dagen iig)

Hier weer bal trouwens... elke hoestbui van de kleine vent kan resulteren in een fikse huilbui... heb nog amper een oog dichtgedaan en ik ben kapot... manlief ligt nog steeds plat met koorts dus hulp is er ook niet. -O-
pi_122369175
Shandaly had gehoopt dat minstens een van de twee sneller op zou knappen dan verwacht! Hoop dat je intussen toch wat hebt kunnen slapen..

En Hill: nog hoera!!
pi_122369180
Gatver Shandaly. Toch nog wat kunnen slapen? Hopelijk knappen de mannen snel op zodat jij even kan bijtanken.
pi_122369182
*O* voor de 12 weken van Hill
pi_122369235
Ik ben vandaag 12 weken *O*

En Cwen en Hillzillah ook *O*

Die hebben we binnen dames!
pi_122369269
Ook dan even *O* voor cwen en laiv
pi_122369288
Ja hoor, vergeet ik de andere mijlpalos! *O*
pi_122369346
Is het hip ofzo dat er in dit topic mensen komen zeiken die hier verder nooit komen? Ik snap dat echt niet, maar goed.

Ik vond het een superleuk idee, sla ze zelf wel op.

Jeej voor de 12 weken dames! *O*
pi_122369468
ik vond het ook een leuk idee suikertante! gewoon voor de fun!

hilzilla, cwen en laiv gefeliciteerd met jullie mijlpaal! *O*
pi_122369584
Leuk idee suiker! Hoewel ik al wekenn dacht dat mijn wisseldag op dinsdag was zie ik nu dat het maandag is :-)

Sjonge omdat ik overtuigd was dat logi snel zou bevallen voelt het nu net alsof de laatste geboorte eeuwen geleden is :-p alle kids zullen nog wel lekker bij mama zitten dan :-)

Gisteren mn laatste werkdagje gehad! Ik stop wat eerder want die twee zijn toch best vermoeiend! Als zij zich aan het plan houden werk ik 20 weken (!) niet. Best een gek idee! Ga ook proberen meer te posten hier!
pi_122369674
Hill, Cwen & Laiv *O* voor jullie mijlpalen *O*

En voor de andere mijlpalen *O*

Shan gadver zeg, hopelijk knappen ze snel op. Sterkte!! :*

Danan ik ga gewoon voor de 42wk :7
Maar 1 koliek aanval gehad in de laatste 3dgn als dat zo doorgaat hoeft inleiden voor mij niet perse O+ voelt heerlijk!

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 09:53:51 ]
pi_122369764
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:50 schreef laziness het volgende:

Merci! De meneer van de Prenatal had ons ook wel laten zien hoe of wat, maar het was dus toch best nog wat info om goed te onthouden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Je hebt ook de easybase voor auto's zonder isofix. Weet niet of de pebble daar op past eigenlijk.
Wel is het zo dat er maar één groep 1 stoel op de familyfix past en dat is de Pearle. Dat is wat jammer.

De zitverkleiner is één geheel :Y
Ze passen allebei op de Easybase II. En die gaan wij in onze auto zetten. We hebben geen achterdeuren en ook geen isofix. We hebben geprobeerd hoe het gaat als we het elke keer met de gordel zouden doen, maar dan moet je echt helemaal de auto inkruipen en het stoeltje gaat alle kanten op (waar dan natuurlijk ook nog eens een kind inzit). Dus de Easybase lijkt ons dan wel handig :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:34 schreef hilliebillie het volgende:
kiektan O+ lekker lui met de armpjes achter z'n hoofd

[ afbeelding ]
O+ Wat een lieve foto!

*O* 12 weken voor Hilzillah!

*O* 12 weken voor laiveneertiekje!

*O* 12 weken voor Cwen!

En vandaag dus ook mijlpaal voor:
*O* Knetterkrankjorum

*O* Spirit82

*O* Sparkling

Ik vond het ook een super cool/handig dingetje, jammer dat sommige er een probleem mee hebben :)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:44:58 #106
378192 -mandy-
I am who I am
pi_122369830
*O* *O* *O* voor alle mijlpalen van vandaag!!!!

Danana je laatste werkdag alweer, een grote mijlpaal.

Shandaly hopelijk knappen je man en zoon snel op.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:49:52 #107
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_122369890
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:15 schreef Logician het volgende:

[..]

Ongesteld? :')
Tuurlijk. Want een mens kan zich nooit iets afvragen zonder ongesteld te zijn.

pi_122369945
Hillie, wat een gave echo! Fijn zeg!

Cwen, hilzilah en laiv, 12 weken mijlpaal. Jaaaaa *O*

En dus ook spirit en knetterkrankjorum mijlpalen. En mijn eigen *O*

Logi, wat goed dat je de afgelopen dagen maar 1 aanval hebt gehad. Hopelijk blijft dat zo tot de bevalling.

Wij gaan denk ik voor de cabriofix. We hebben ze laatst beide bekeken in de Babypark en ik vond het verschil in gewicht zo veel :o de cabriofix voelt veel lichter aan maar weet niet wat het echte verschil is. We krijgen hem cadeau van mijn vader O+
E.
pi_122369947
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:49 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Tuurlijk. Want een mens kan zich nooit iets afvragen zonder ongesteld te zijn.

Ik vond de opmerking of je zand in je vagina had net iets te grof, vandaar deze :*

Een fijne dag in je eigen topic verder :W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 09:56:47 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 09:57:32 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122369962
Ik deed gisteren ook een :? maar omdat aangegeven werd dat het eenmalig was in de OP heb ik er niks over gezegd.

We proberen zo min mogelijk lijstjes etc te hebben. Mocht je meer willen kun je je uitleven in een wiki en dat linkje dan in je sig zetten ofzo. :)
pi_122369988
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik deed gisteren ook een :? maar omdat aangegeven werd dat het eenmalig was in de OP heb ik er niks over gezegd.

We proberen zo min mogelijk lijstjes etc te hebben. Mocht je meer willen kun je je uitleven in een wiki en dat linkje dan in je sig zetten ofzo. :)
Ze had dat er idd heel duidelijk bij gezet vandaar dat het gedoe ook nergens op slaat imho :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 09:59:42 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:00:56 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122370004
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:56 schreef Logician het volgende:

[..]

Ik vond de opmerking of je zand in je vagina had net iets te grof, vandaar deze :*

Een fijne dag in je eigen topic verder :W
Pardon? Vlgs mij zou ik nu dezelfde vraag aan jou kunnen stellen! :{w

Een topic op FOK is niet van iemand of van een groep. Het is openbaar en Z&G is niet alleen van en voor zwangeren! :N
pi_122370025
Dames, vraagje:ik heb regelmatig steken 'down under'. Nou dacht ik dat dat de kleine was die dan naar beneden schopt/bokst, maar dit voel ik nu al 2 weken. Iedere dag wel een paar keer. Voelt echt als een messteek. Is dit echt de kleine of zou het wat anders zijn?
De infectie is inmiddels bestreden, dus daar steek ik het niet op.

Iklees straks verder, want vriend en kind zijn klaar voor het zwembad.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:02:54 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122370032
Wat een gezeik zeg. Ik vond het een leuk initiatief, maar blijkbaar is het niet de bedoeling om iets creatiefs / aanvullends te doen. En blijkbaar wordt de OP-polizei vertegenwoordigd door niet-mods/mensen die niet eens regelmatig meeposten, waarvoor een welgemeende :').

De TT is altijd al hetzelfde, de OP is ook vrij sober. Ik begrijp dat een wirwar aan lijstjes e.d. niet wenselijk is, maar om nou elk initiatief zo af te fakkelen is nou ook weer niet nodig imho.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122370033
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Pardon? Vlgs mij zou ik nu dezelfde vraag aan jou kunnen stellen! :{w

Een topic op FOK is niet van iemand of van een groep. Het is openbaar en Z&G is niet alleen van en voor zwangeren! :N
Iedereen is welkom, maar het is toch typisch dat bepaalde mensen alleen binnenkomen om te zeuren. ;)

(en dan ook nog zonder eerst even goed te lezen).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 10:04:41 ]
pi_122370138
Dames dames, tame your hormones! Ik vond het een leuk initiatief en zag/zie het probleem niet, vind dit overzichtelijker dan al die tickers, maar hee, wanneer de Modjes het niet willen, soit.
pi_122370151
Meld :D

Hilliebillie wat een supercoole baby heb jij 8-)

Shan beterschap!

Logi wat fijn dat het zo goed met je gaat! :* en doe jij eens even braaf melden :+
pi_122370167
Meld :D
pi_122370183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:57 schreef hilliebillie het volgende:

Ik zit niet achter de pc, maar voor mij geldt sinds woensdag exact hetzelfde!! Mag ik ook naar 16 augustus en vrijdag wisseldag?

nu weer bijlezen ;)
Home is where the O+ is...
pi_122370246
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een gezeik zeg. Ik vond het een leuk initiatief, maar blijkbaar is het niet de bedoeling om iets creatiefs / aanvullends te doen. En blijkbaar wordt de OP-polizei vertegenwoordigd door niet-mods/mensen die niet eens regelmatig meeposten, waarvoor een welgemeende :').

De TT is altijd al hetzelfde, de OP is ook vrij sober. Ik begrijp dat een wirwar aan lijstjes e.d. niet wenselijk is, maar om nou elk initiatief zo af te fakkelen is nou ook weer niet nodig imho.
Hear hear!
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:02 schreef danic het volgende:
Dames, vraagje:ik heb regelmatig steken 'down under'. Nou dacht ik dat dat de kleine was die dan naar beneden schopt/bokst, maar dit voel ik nu al 2 weken. Iedere dag wel een paar keer. Voelt echt als een messteek. Is dit echt de kleine of zou het wat anders zijn?

Dit vraag ik me ook af! Gisteren voor het eerst gehad, voelde idd als een flinke trap in m'n kruis, maar dan scherp ofzo :? Geniet van het zwemmen, goed voor je heupen!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:19:13 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122370253
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

Dat is dus de reden dat de mods er verder niks van zeiden. :s)

De reden dat de OP en de TT zo sober zijn heeft niks te maken met OP-polizei maar met het feit dat er in het verleden scheve gezichten (en ruzies) kwamen omdat Marietje wel genoemd werd in een speciale TT en Jetje niet. Ja echt... Dat verzin ik niet.

OUD is een forum vol vrouwen, waarvan een deel zwanger of net-niet-meer zwanger is en de tenen zijn zeeeeeeer lang. Daarom gewoon de simpele regel dat we geen frivoliteiten in TT's of OP's hebben. Zelfs de SC heeft om die reden jarenlang een standaard-naam gehad...
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:25:48 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_122370390
Maar als het blijkbaar wel gewenst is voor de mensen die hier daadwerkelijk posten, is het dan niet een idee om het (maar wellicht in veel kortere versie) wel op te nemen in de OP?

Je kan toch rustig achter de (meisje) en (jongetje) een (madiwodovrzazo) zetten?
Eerlijk: ik vind het niet nodig, maar als het door anderen als prettig word ervaren, wie ben ik dan? Het is niet zo dat het aangepast moet worden tussentijds ofzo, waar dat volgens mij de grootste reden was dat de lijstjes verdwenen, omdat de modjes telkens dingen moesten aanpassen? Dit topic loopt daar te snel voor, plus, die dagen veranderen natuurlijk niet :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:30:19 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122370469
En volgende week vind iemand het handig dat er bij komt staan hoeveel weken, en de afspraken hij de vk etcetc.
Als je een zwangerschapsticker maakt, zetten we die erbij en kan iedereen met 1 klik zien hoever iemand is. Dat was vroegah standaard, waarom is dat eig in ongebruik geraakt? Tico had er bijv wel een toch?

Ik ga nu even offline btw, wrsch v de rest v d dag. :@
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:32:03 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_122370499
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:30 schreef Brighteyes het volgende:
En volgende week vind iemand het handig dat er bij komt staan hoeveel weken, en de afspraken hij de vk etcetc.
Als je een zwangerschapsticker maakt, zetten we die erbij en kan iedereen met 1 klik zien hoever iemand is. Dat was vroegah standaard, waarom is dat eig in ongebruik geraakt? Tico had er bijv wel een toch?

Is ook zo :) Iedereen aan de ticker!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122370566
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:55 schreef .Sparkling. het volgende:
Hillie, wat een gave echo! Fijn zeg!

Cwen, hilzilah en laiv, 12 weken mijlpaal. Jaaaaa *O*

En dus ook spirit en knetterkrankjorum mijlpalen. En mijn eigen *O*

Logi, wat goed dat je de afgelopen dagen maar 1 aanval hebt gehad. Hopelijk blijft dat zo tot de bevalling.

Wij gaan denk ik voor de cabriofix. We hebben ze laatst beide bekeken in de Babypark en ik vond het verschil in gewicht zo veel :o de cabriofix voelt veel lichter aan maar weet niet wat het echte verschil is. We krijgen hem cadeau van mijn vader O+
Volgens de man in de Prenatal is het gewichtverschil ca. 1 kilo en volgens internet is het ca. 600 gram!
pi_122371192
Een kat van de buren heeft gewoon in onze hal staan sproeien, alle schoen stinken, vloer net gedweild maar lucht blijft hangen. GRRRRRR :( :( :(
Beest was van de zomer ook al 2x naar binnen geglipt, lag die op het bed van een van de jongens te slapen :X

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 11:06:23 ]
pi_122371515
jakkes Logi, vrijwel onmogelijk om die geur uit kleding te krijgen. Dus of je je schoenen nog kan redden...
pi_122372293
Hele mat was ook doorweekt dus kan in de ton, bah moet me echt inhouden om niet op hoge poten de kosten te gaan verhalen... maar lijkt me niet handig in mijn huidige hormoonstaat :')

Geur is redelijk uit de vloer nu na 2 grote beurten...
pi_122372648
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 11:51 schreef Logician het volgende:
Hele mat was ook doorweekt dus kan in de ton, bah moet me echt inhouden om niet op hoge poten de kosten te gaan verhalen... maar lijkt me niet handig in mijn huidige hormoonstaat :')

Geur is redelijk uit de vloer nu na 2 grote beurten...
Bah, wat smerig! Nog erger als het niet eens je eigen kat is.
Mocht de geur toch niet helemaal weg zijn kun je 'ecodor' kopen. Werkt heel goed tegen kattenpislucht.
pi_122372904
Dank je voor de tip!
Meteen maar even meenemen als we zo een nieuwe mat gaan halen ^O^
pi_122372951
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:16 schreef Logician het volgende:
Dank je voor de tip!
Meteen maar even meenemen als we zo een nieuwe mat gaan halen ^O^
Als ze dat niet hebben, groene biotex werkt ook goed :)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:18:45 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122372963
Gatverdegatver Logi, daar zou ik dus wel iets van gaan zeggen.
Wij hebben zelf ook katten en ik zou het echt heel vervelend vinden als ze het bij een ander zouden doen.

Biotex en schoonmaakazijn helpt ook, ook als het in textiel zit, maar ook om mee te poetsen.
Onze katten doen zelden zoiets gelukkig, het zou voor mij echt een reden zijn om ze weg te doen, blegh...
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:18:59 #133
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122372976
:D
pi_122373163
Oh, gatver Logi, dat is zo'n doordringende geur. Helaas doet/n onze kater(s) het ook sinds er een rivaliserende buurkater twee huizen verderop is komen wonen :X

Wij hebben woensdag de SEO gehad en alles is goed :) We krijgen er weer een jongetje bij O+

Voetje, met duidelijk middenvoetsbeentjes en teentjes

Armpje naast het hoofdje

Handje en hoofdje

Poging tot profiel, het kindje lag steeds met zijn gezicht in de achterwand van de baarmoeder gedrukt.

Ik heb ook meegedaan aan de cervixmeting ten behoeve van het Triple P onderzoek en mijn cervix is helaas wat te kort. Dit geeft risico op vroeggeboorte. Ik ga nu meedoen aan het onderzoek, waarbij ik tot 34 weken iedere dag een capsule met of progesteron of een placebo in moet brengen (blind, ik weet dus niet wat ik krijg). Dit om te onderzoeken of toediening van progesteron de zwangerschap verlengt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_122373197
Gadver Logi!

Ik zou er wel wat van zeggen hoor. Ik heb zelf geen kat maar zou ook niet blij zijn als mijn hond iets verpest in huis van een ander.
E.
pi_122373252
Ohh twinkly O+ mooi!
Wat naar dat je cervix tekort is. Wel een interessant onderzoek, ben benieuwd naar het resultaat.
E.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:27:03 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_122373272
Twinkly, een jongetje O+

En spannend hoor, meewerken aan zo'n onderzoek!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122373621
Net een mail gestuurd naar Babydump voor de laagste prijs garantie. We hebben precies hetzelfde kamertje gevonden voor 879 euro met gratis box ter waarde van 119 euro. Wij hebben hem besteld voor 1300nogwat inclusief box ter waarde van 139 en een cadeaubon van 225 euro. Het prijsverschil is dan nog steeds zo aanzienlijk dat we er maar een mailtje aan zijn gaan wagen. Zou leuk zijn :D
Ook direct gekeken of we het badje kunnen ruilen. We hadden de Luma badset maar willen de Hoppop, die ziet er veel fijner uit.

En nu ga ik zo naar de 6e verjaardag van mijn petekindje O+
E.
pi_122374579
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 10:02 schreef danic het volgende:

Ik gooi mijn vraag even in de herhaling, ook omdat L0t met dezelfde vraag zit. Denk dat er door dat gedoe over de OP en dat kattengezeik :P overheen gelezen is en ik zit er best mee.
pi_122374646
Ik had dat bij Niels op het einde toen hij ging indalen, Danic. Zou het dat kunnen zijn?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_122374890
Daar zat ik ook aan te denken, maar zou dat niet wat vroeg zijn? Morgen 30 weken en tweede kindjes dalen toch vaak later in? Nou doet deze niks volgens het boekje, maar toch.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:23:23 #142
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122374932
Danic, ik heb dat ook wel gehad bij Lientje wat later in de zwangerschap. Steken onderin, pijn aan mijn buikspieren onderaan mijn buik, zo'n zeurderig ongesteldheid buikpijn... scheurtjes in mijn huid. :X

Dat vertellen ze allemaal niet van te voren....

Maar ik zou het de VK zeker even vragen en als je je ongerust maakt sowieso maandag even bellen wat het psies is. :*
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:23:59 #143
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122374952
WTF, 30 weken al.......dan zou ik idd gokken op al wat aan het zakken.... :)
pi_122375138

Danic ja komt mij wel bekend voor, was hier het hoofdje of boxhandjes :)
pi_122375155
quote:

Klopt. En dan van je naam een link maken. Vroegah was dat hip.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122375280
Wat je omschrijft in je eerste berichtje is het niet Juud, het zijn echt messcherpe steken recht onderin. Weet alleen niet of het dan met mijn urinebuis te maken heeft, of met 'de uitgang'.
Ik denk dat ik maadag voor de zekerheid even naar het telefonisch spreekuur vande vk bel, kijken wat zij zeggen. De week erop staan er 2 echo's gepland, dus dan hoop ik ook meer te weten.
Ik hoop dat je gelijk hebt Logi, dat het haar hoofdje is (en niet dr billen :X)

En ja, alweer 30 weken morgen! Een 3!! En ik moet nog zoveel doen!!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:34:27 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_122375293
quote:

Dat was op zw.pagina ja. Kwamen er hele lijsten voorbij met 10miljoen afspraken, gezinssamenstelling, hoeveelste kind, of je fv/bv ging geven, waar je ging bevallen Etc
Op gegeven moment is daar volgens mij een apart linkje voor gekomen naar een google doc ofzo.
En inderdaad gewoon een ticker in je onderschrift of in de openingspost.

maar ik heb hier eigenlijk helemaal niks te zoeken :+
pi_122375295
Twinkly! O+ foto's & een jongetje *O*
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:38:15 #149
259886 pessie
pi_122375396
quote:
1s.gif Op [ura=http://forum.fok.nl/topic/1928688/6/25#122375155]zaterdag 2 februari 2013 13:30[/url] schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt. En dan van je naam een link maken. Vroegah was dat hip.
Nou, op mijn tablet krijg ik geen onderschrift te zien en dus ook geen klikbare tickers. Aangezien steeds meer mensen mobiel meelezen en typen kan ik me voorstellen dat veel mensen daar niet op komen. En ikzelf als digibeet weet niet hoe ik een ticker moet maken, maar das mn eigen afwijking.

Had ik me trouwens al gemeld?
pi_122375400
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:25 schreef .Sparkling. het volgende:
Gadver Logi!

Ik zou er wel wat van zeggen hoor. Ik heb zelf geen kat maar zou ook niet blij zijn als mijn hond iets verpest in huis van een ander.
Zijn al eerder eens wezen klagen en dat hielp weinig, en geen zin in gedoe met die lui.
Hebben nu gewoon een rubberen mat gehaald :7 En heb de groene biotex ^O^
pi_122375448
Danic het is echt een soort gevoel alsof er gewoon een voetje naar buiten komt en ouch? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 13:40:39 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:46:12 #152
259886 pessie
pi_122375667
Oh, ja twink, superleuk! *O*

Danic, het kunnen heel goed indalingskrampen zijn. Of idd handjes.

Logi, das echt ranzig. Ik hou ook niet zo van mn buurtkatten :@
pi_122376119
Pessie ben serieus opgelucht dat de nieuwe joolz die in de gang stond is overgeslagen anders was ik wel geflipt denk ik :')
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:03:36 #154
259886 pessie
pi_122376366
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:57 schreef Logician het volgende:
Pessie ben serieus opgelucht dat de nieuwe joolz die in de gang stond is overgeslagen anders was ik wel geflipt denk ik :')
:o . Dan hadden je buren denk ik wel je hormonen kunnen voelen.
Ik vind de brandgang bij ons ook echt ranzig, smerige katers die overal sproeien ed. Wordt het beter als ze gecastreerd zijn?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:04:11 #155
381212 Gulara
From the future
pi_122376385
Sorry, ga morgen even uitgebreid bijlezen, zijn druk bezig met de babykamer.
Maar even brutaal een vraag tussendoor:

Ik ga morgen m'n babykleertjes/ -spullen voor de eerste keer wassen:
-speciaal 'neutral' wasmiddel
-geen wasverzachter
-kleuren zoveel mogelijk gescheiden
-30 graden

Vergeet ik iets essentieels?
pi_122376581
Gulara, ik weet niet of iedereen het zo doet maar hier hebben we de gekleurde kleertjes eerst in emmertje water met (schoonmaak) azijn gewassen en daarna pas in de machine ivm verkleuring.

Pessie ja dan had ik waarschijnlijk in de krant gestaan :+ en geen flauw idee ..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 14:10:49 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:15:05 #157
259886 pessie
pi_122376782
Gulara hydrofielen oid wel even op 60 graden. En jij kunt het lekker buiten laten drogen O+
pi_122377006
Twinkly een jommetje O+
en interessant, dat onderzoek!

Sparkling zou fijn zijn als je je geld terugkrijgt! Scheelt onwijs veel.

Omg Logi :X dat is echt vreselijk! Gelukkig is de Joolz gered. Zou er meteen een lap plastic overgooien voor een eventuele volgende keer.
Als ie t nog een keer doet heb je iig een mooi bontdekentje :7

Danic ik herken die scherpe steken wel. Ben er nooit achter gekomen wat het is, waarschijnlijk toch bandenpijn van binnen? De 'normale' steken zijn hier voetjes of handjes geweest die naar buiten trapten.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:21:26 #159
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122377010
Als het goed is sproeien katers niet meer als ze gecastreerd zijn. Wildplassen daarentegen.... :{

Jullie weten dat je sproeiplekken niet moet schoonmaken met bleekmiddel?? Daar zijn katten dol op en daar zullen ze dan juist weer willen plassen.
pi_122377016
Gulara ik ben ook bezig met mn eerste wasjes maar heb spijt van de Neutral. Had achteraf liever Sensitive wasmiddel gehad met lekker geurtje. Anders geurhangertjes in de kast? Gister adviseerde iemand die van Zwitsal, die zijn O+
(ik werd er zelfs een beetje verdrietig van, al die lieve kleertjes en dekentjes zonder lekker geurtje :') )
En ik heb net colorcatcher doekjes gekocht voor de zekerheid, maar nog geen ervaring mee.
Dat met azijn heb ik niet geprobeerd, ik kan niet tegen die geur.

Verder kan er bijna niks in de droger volgens de waslabels! :o Zwaar irritant.
En mn hydrofielen van de prenatal zijn helemaal bobbelig en ik wil niet strijken.
pi_122377693
Fieder, Hier gingen bijna alle kleertjes in de droger hoor ook die officieel niet mochten. alleen als er een uidelijke prent opzat die zou kunnen smelten deed ik het niet. Sommige dingen krompen een beetje maargoed dat is een gok die je neemt :p Wij hebben verder ook geen speciaal wasmiddel gehaald had me eigen voorgenomen dat wanneer ze reageerde ik het dan overnieuw zou wassen samen met de kraam. alleen geen wasverzachter gebruikt. hydrofielen worden lekker zacht in de droger :)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:44:13 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122377846
Hier gaan rompers, sokjes, broekjes, hydrofieldoeken, omslagdoeken, beddengoed allemaal in de droger.

Alleen met shirtjes let ik op, dingen die duur zijn hang ik ook op en alle jumpsuits en crawlers gaan ook niet in de was. Dat heeft toch allemaal snel de neiging om wat te krimpen.

Ow en Hema krimpt altijd. :')
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:57:32 #163
259886 pessie
pi_122378363
Fieder, vrees toch dat je moet strijken voor mooie rechte hydrofielen en lakentjes. Rotwerk maar het ziet er zooo mooi uit na afloop. Ok, dat zijn dus mijn hormonen :') .

Hier lekker aan het opruimen en schoonmaken. Nesteldrang gaat beter als peuter uit logeren is :D
pi_122378611
hier gaat ook alles in de droger, wat krimpt dat krimpt (en dat kan ie dus eerder aan.. en het krimpt maar een keer..) hier bij de eerste ooknalles gewassen met het wasmiddel wat we gewoob gebruiken aangezien niemand in de familie gevoelig is voor wasmiddel o.i.d. tja en als beeb 2 dat wel is, dan is zo alles nog een keer gewassen. ik ben ook van het principe: me niet druk maken om dingen die er (nog) nie zijn..

oh en hydrofielen ook niet gestreken, dan absorberen ze minder. gewoon tijdens.het vouwen een paar keer glad strijken met de hand.. en ze komen toch in een la te liggen die meest vam de tijd gewoon dicht is. dus kan me er niet zo aan storen.. maar da ben ik..
pi_122378642
*O* Een hele mooie echo voor Twinkly! Fijn dat alles goed is, een jommetjes O+ en ook al hele mooie plaatjes!

Ahhhh bah Logi, wij hebben 2 meisjes poezen maar toen er een keer een hondje hier op bezoek was geweest hebben ze daarna ook zo'n geur achter gelaten op een bepaalde plek in huis. We hebben er toen een speciaal middeltje voor gehaald, want de geur was met geen mogelijkheid echt helemaal weg te krijgen toen. Met dat middeltje gelukkig wel, want als er maar iets blijft hangen, blijven ze een geur verspreiden op die plek. Nou ja, ik hoop dus maar dat het helemaal weg gaat bij je, zodat de buurtkater niet nog een keer erover heen gaat geuren...

Danic, ik herken die steken niet denk ik. Ik heb wel 2 of 3 keer gehad dat ik te snel opstond waardoor, ik denk, m'n banden in 1 keer net te ver werden gerekt. Dat gaf dan zo'n steek dat ik echt dubbel klapte, maar na een paar seconde ging dat dan weer over. Die steek was dan dus net wat hoger, niet in m'n vagina maar er net boven zeg maar.

Fieder, ik kwam erachter dat ik strijken ook super loos vind, maar ik heb de lakentjes en hydrofielen en andere doeken toch wel gestreken. De kleertjes verder niet. De nieuwe kleertjes heb ik trouwens ook niet in de droger gedaan, de 'oude' kleertjes van vroeger wel maar die waren er allang een keer in geweest bij m'n ouders thuis. Ik heb niet heel veel gekleurde nieuwe kleding, maar ik heb het niet in de azijn gehad. Wel op kleur gesorteerd, voornamelijk grijs hier, zodat het niet overloopt op elkaar. (Doe ik met de normale was eigenlijk ook altijd, een rode was en een blauw/groene was (en wit en zwart natuurlijk).) Er is van de babykleertjes niets verkleurd hier, ik heb op een lage temperatuur gedraaid en met een ecologisch wasmiddel. Er zijn nu alleen nog 2 dingetjes die met de hand moeten, die moet ik nog even doen.

Lekker Pessie, hier ook weer aan het wassen en doen. Gisteren een aankleedkussen gehaald, dus die alvast (nog in het plastic) voor de sier neergelegd. Kijken hoe het staat enzo O+
pi_122378836
Ok niet te krampachtig aan die wasvoorschriften houden dus. :)
Heb veel kleertjes tweedehands gekregen dus daar kan niet veel mis mee gaan.
Nieuwe kleertjes komen vooral van hema, zeeman en wibra. Dus geen dure merken. Veel wit en grijs ook hier.

Pessie de lakentjes moeten nog gewassen maar die ga ik wel strijken ja. Of mss alleen het omslagrandje :+

Ah Belle ik vond het aankleedkussen zo leuk om neer te leggen! Maakte het van een kast echt een commode O+
pi_122379029
Ja leuk is dat, wordt steeds echter zo!
Fieder, dat strijken vind ik dus ook loos, maar met veel pauze/in kleine stukjes vind ik het nog wel uit te houden. Muziekje erbij aan of je strijkplank voor de tv kan ook helpen :)

En m'n schoonmoeder bracht net een zelfgebreid truitje, keischattig!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 15:22:31 #168
259886 pessie
pi_122379232
Ik vondvhet ook zo tof: verschoonkussen en dan een mooi gekleurde hoes eromheen O+ .

Belle dat is lief! Mijn moder is ook weer van alles an het maken, vind ze leuk. :P
pi_122380778
Ik vind het wel een leuk idee op zich maar dan voelt het meer dat ik eelke dag weer "moet" jompelen voor degenen die wisselslag hebben. Ik jompel meestal als iemand een mijlpaal heeft. Anders blijf je bezig toch?

12, 20, 24, 34-36(verlof), 37 en 40 weken.

En diegene geeft het meestal wel aan.

Ik snap je lijst heel goed en echt een leuk idee hoor! maar ben idd bang dat het het begin van het einde is.
pi_122380926
Met wassen alleen geen wasverzachter gebruiken verder gewoon hoe je het altijd doet.
Ik heb alleen alles maat 50/56 gestreken daarna ook niet meer. (Ik strijk altijd bizar weinig)

Maar ik heb ook een chronische hekel aan de was. :+
pi_122381408
Kleertjes wassen O+ morgen aan het schilderen op de babykamer en dan de meubeltjes er naar toe verkassen. Dan in alle rust de kleertjes wassen....
pi_122381716
Twinkly, wat fijn dat de SEO helemaal goed was! En nog een jongetje *O* Gefeliciteerd!

Kleertjes e.d. wassen doe ik pas in m'n verlof denk ik. Anders kan ik het straks weer opnieuw doen.. Heb wel een geurbuiltje van Zwitsal in de kast gelegd, het is een open kast dus het hele kamertje ruikt ernaar, echt een succes moet ik zeggen O+
pi_122382111
Kleertjes wassen, kan niet wachten! Hier stond inderdaad in het boekje van de kraamzorg dat alles gestreken moest worden. Waarschijnlijk zal ik me er strikt aan houden omdat het moet :')

Wat lief Belle!

Wij kregen net op de verjaardag een tekening en een cadeau van de kindjes van mijn zus d'r vriend. Een roze speen O+ ik moest bijna huilen, zo lief! We zien ze helemaal niet zo vaak en officieel zijn wij niets van ze.

Er staat hier roti te pruttelen voor vanavond. Het ruikt zo goddelijk!
E.
pi_122382414
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:33 schreef danic het volgende:
Wat je omschrijft in je eerste berichtje is het niet Juud, het zijn echt messcherpe steken recht onderin. Weet alleen niet of het dan met mijn urinebuis te maken heeft, of met 'de uitgang'.
Ik denk dat ik maadag voor de zekerheid even naar het telefonisch spreekuur vande vk bel, kijken wat zij zeggen. De week erop staan er 2 echo's gepland, dus dan hoop ik ook meer te weten.
Ik hoop dat je gelijk hebt Logi, dat het haar hoofdje is (en niet dr billen :X)

En ja, alweer 30 weken morgen! Een 3!! En ik moet nog zoveel doen!!
Ik heb dat ook wel in niet zwangere toestand wanneer ik een vaginale schimmelinfectie heb. Begrijp ik goed dat je net blaasontsteking hebt gehad? Ik zou het even overleggen, ik gok een schimmel.
pi_122382588
Hier stodn ook in het boekje dat het moest. maar heb de kraamzorg gewoon de was laten vouwen rechtstreeks van uit de droger :p Ik heb echt een bloedhekel aan de was doen en meestal doe tmijn vriend dat ook nu word het een beetje vergeten dus morgen word het wel weer tijd anders denk ik dat het overmorgen erg rustig op straat is :') Ook de babywasjes had ik een bloedhekel aan misschien nog wel meer xd
pi_122382701
Yay voor de mijlpalen vandaag!

Ik zit ook altijd mobiel, dus ook voor mij geen tickers of onderschriften.

Mooie echo Twinkly!

Wassen hoef ik nog niet ;), ik heb nog niets durven kopen!

En ik heb keelpijn, ben bang dat ik het beruchte rondgaande virus heb opgepikt :(. Ik weet dat Strepsils niet mogen, wat mag er wel?
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:07:43 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122382789
Mijn bestelling lag nog niet klaar bij de Hema -O-

Dus nu gaan we morgen wel een ledikantje ophalen maar dan kan ik het nog niet opmaken ;( :')
pi_122388040
Ik heb alles bijgelezen maar ik geloof dat de twee belangrijkste dingen waren:

Twinkly een goede 20 weken!! *O*

Logi bijna geen kolieken meer!! *O*

Hard gewerkt vandaag, moe maar voldaan! Stonden rozen bij thuiskomst en vriend kookt O+

En kattenpis is ranzig. (Heb 4 katten, wildplassen alleen als ik de bak niet op tijd schoonmaak, gelukkig!)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:46:03 #179
259886 pessie
pi_122391191
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:05 schreef Cwen het volgende:
Yay voor de mijlpalen vandaag!

Ik zit ook altijd mobiel, dus ook voor mij geen tickers of onderschriften.

Mooie echo Twinkly!

Wassen hoef ik nog niet ;), ik heb nog niets durven kopen!

En ik heb keelpijn, ben bang dat ik het beruchte rondgaande virus heb opgepikt :(. Ik weet dat Strepsils niet mogen, wat mag er wel?
Vrij weinig, gewone zuurtjes zuigen zoals bv ricola. Rot dat je dat virus hebt :*

Danic, ik weet het verder helaas ook niet. Goed idd om maandag even te bellen. Je weet dat als je je zorgen maakt je altijd mag bellen?

Ik ga zo nog even beddegoed strijken O+
pi_122393117
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:40 schreef Logician het volgende:
Danic het is echt een soort gevoel alsof er gewoon een voetje naar buiten komt en ouch? :')
Sorry, was in slaap gevallen :@ maar ja, zoiets. En dan vlijmscherp.
pi_122393241
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:27 schreef danic het volgende:

[..]

Sorry, was in slaap gevallen :@ maar ja, zoiets. En dan vlijmscherp.
Dat was volgens mijn gyn de baby.
Kan verdamd naar voelen idd :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 21:30:07 ]
pi_122393545
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:55 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel in niet zwangere toestand wanneer ik een vaginale schimmelinfectie heb. Begrijp ik goed dat je net blaasontsteking hebt gehad? Ik zou het even overleggen, ik gok een schimmel.
Nee, heb net een schimmelinfectie gehad en die is over. Is ook gecheckt op blaasontsteking, maar dat heb ik dus niet.
pi_122393644
Maar in week dertig is dus niet gek? Want ik begin het wat benauwd te krijgen. Dus indalen zou niet heel onwelkom zijn eigenlijk.. :@
pi_122393802
Was geen indalen volgens de gyn, maar de baby die dan even lekker tegen de uitgang aanduwt of slaat of schopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 21:42:57 ]
pi_122393810
Cwen, de keelpastilles van de kruidvat mogen soms. De rozenbottelsmaak mag, die heb ik altijd. Er zijn ook andere smaken die niet allemaal mogen, even in de winkel de verpakking lezen.
Ik vind ze zelfs lekkerder dan strepsils.

Pessie, ik weet dat ik altijd mag bellen. Maar we zijn nu niet in nederland dus dan is mijn drempel toch iets hoger. Maandag zijn we weer thuis, dus dat zing ik wel uit. Mijn vk heeft telefonisch spreekuur van 17.00 tot 17.30, dan bel ik even.

Suiker, eva begon ook met indalen rond een week of 30. Was wat vroeg, maar niet omogelijk. Dat benauwde is heel herkenbaar, wordt hier nu wel iets minder. Dus denk dat ze wel iets aan het zakken is, dus wellicht duurt dat bij jou ook niet lang meer.
pi_122393852
Ik vreet mij helemaal kapot aan de anta flu keelsnoepjes, die zijn best fijn :)
pi_122394066
Ik aan de m&m's, maar ik kan niet garanderen dat die helpen :P
pi_122394125
Oké ik opteer voor week 31, vlak na mijn vakantie.
In de vakantie lig ik toch onderuit met een boek :7

Porren klinkt wel naar trouwens. Hopelijk wordt er gauw een andere kant op gepord! En hoop dat je een leuke reden hebt om t buitenland te zijn :)
pi_122394126
Indalen klinkt nog ontzettend ver van mijn bed. Waarschijnlijk is het zo al zo ver ;)

Anta flu is lekker ja! Iets anders weet ik niet. Thee met honing misschien?

De baby in mijn buik is nog steeds hartstikke lui. Ik voel af en toe een schopje. Zo gauw ik luister met de doppler hoor ik wel allemaal beweging en ook plopjes omdat ze er tegenaan schopt of iets, maar dat voel ik niet. Stomme placenta :(
E.
pi_122394298
Ja hoor suiker, lekker er even tussenuit. Helemaal heerlijk!
Enneh....heb je een laptop/tablet? Zet die es op je buik tijdens gebruik, voor zusje is dat standaard de reden om te gaan schoppen.
pi_122394340
Ik heb het idee dat ik al wat voel.,nu weet ik dat dat bij een tweede meestal vroeger is, maar dit lijkt mij wel erg vroeg
pi_122394384
Of tegen een tafelrand of aanrecht leunen, of op je buik liggen..
pi_122394636
Bij mij werkt dat allemaal niet, stom kind :(
E.
pi_122394666
Tja, zo moeder.. ;)
pi_122394682
Suiker!! :'(
E.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:06:05 #196
259886 pessie
pi_122394850
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb het idee dat ik al wat voel.,nu weet ik dat dat bij een tweede meestal vroeger is, maar dit lijkt mij wel erg vroeg
Tsja, ik weet nog dat gerb haar eerste ook al voelde met 13 weken. En dit is u e 2de. Als je de placenta achter hebt dus niet volkomen onmogelijk.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:15:43 #197
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122395467
Spark, nog steeds hier idem hoor!! Gister voelde ik 2x een plopje, vandaag heb ik niets gevoeld. Ja, mn darmen. En ja ik weet zeker dat het mn darmen zijn, aangezien ik lekker aan het farten ben :7 :'). Hier alleen geen doppler, dus ik moet tot maandagochtend afwachten om te horen of mup het nog wel doet.

En nog even *O* voor de mooie SEO van Twinkly, de mijlpalen van vandaag en de koliekarme Logi!

Bedtijd :W Morgen verder met het kamertje.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122396033
Hier gaat het ook prima ,word steeds spannender nu nog een kleine 3en halve week voor ze uitgerekend is.'
Ik heb met het oog op de bevalling ook mezelf maar neer gegeven door 3dagen binnen te blijven door dat virus.
Normaal ga ik door ,maar ik wou niet mocht zo zijn met zware griep in het ziekenhuis staan.
Terwijl ik moe ,keelpijn had hoeste en heel erg zweette en warm was nog uit verveling met spoed een muur geverfd en wat kozijnen.in de kinderkamer gedaan.
Nu gaat het weer alleen nog verkouden.
De dame in kwestie krijgt het steeds zwaarder nu het einde in zicht komt.
Pijn in de bovenrug onderbenen en onderug.
Af en toe is ze beroerd en misselijk van de ferme harde trappen en porren .
Kan al niet meer wachten zo gespannen ben ik van alles
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2013 @ 22:41:28 #199
37843 lady-wrb
kortaf
pi_122397178

ik heb nu 4 pagina's en een stuk vorig topic doorgespit, maar wtf zijn wisseldagen :?
pi_122397730
_O- de dagen waarop je een week verder bent, dus waarop je mijlpalen vallen ;)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 22:54:30 #201
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122397976
Gelukkig gaat het niet over ondergoed :').
pi_122398331
:') ik moest nog even nadenken ook..
pi_122400519
quote:
hier ook dat idee.. twee keer dat ik bijna zeker weet dat ik de baby voelde :? maa het is echt het zelfde gevoel als bij de eerste zwangerschap en ook niet mn darmen want het gevoel ken ik niet vam buiten de zwangerschap. maar toch vind ik het apart al bij 12 weken..
pi_122400621
Ze zeggen dat het kan, en jij zal je lichaam het beste kennen :)

Asfalt sterkte daar.
pi_122401737
Asfalt het is ook leuk spannend toch? Sterkte met de laatste loodjes!
  zondag 3 februari 2013 @ 00:31:17 #206
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122402578
quote:
Ik heb het ook geregeld, al een week ofzo, suf hè?
Ik ontken het nog maar even, want ik kan het me bijna niet voorstellen. Maar voel soms een kriebel/ blobje of er lijkt iets te bewegen.

Na een KS schijnt je BM gevoeliger te zijn, ik zal het de VK eens vragen hoe of wat, daar moet ik de 13e naartoe.
  zondag 3 februari 2013 @ 00:32:43 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122402627
Oh, ik lees nu pas het bericht van hillie, bizar joh, alle drie hetzelfde.... :)
pi_122402819
Ik vind het hartikke mooi je trekt er nog 2 a 3 jaar ervoor uit en ineens blijkt ze onverwacht zwanger .
Of het toeval ws of niet ,maar het was precies in de maand dat we bezig wren om te samenwonen.
We zijn benieuwd wie van oins 2en gelijk krijgt ik zeg omdat er zoveel toevalligheden zijn dat het een meisje zal worden en rond de 14e,dus het zal mij benieuwen of het een meisje word ach een jongen is ook goed ,maakt niet zoveel uit.
Als het maar super gezond is.
Maandag eerst wat bier kratten regelen als er geen bedklossen zijn
pi_122408673
Het kan hoor zo vroeg voelen.
Ik voelde hem nu ook voor het eerst rond 14 weken en vanaf 18 weken dagelijks.

Oh en meldt. Straks nog maar even naar de rommelmarkt.

Mijn broer heeft geen gelijk gekregen. Mijn moeder had ingezet op vandaag. Al mijn kaartjes zijn weer klaar voor zover het kan, dus ik heb weer rust :-)
pi_122408705
Rust kán natuurlijk een goed begin zijn O-)
pi_122408718
Ook hier nog steeds met baby in de buik :)

As rommelmarkt! ik wil mee! :D
Vind dat altijd zo leuk, lekker snuffelen O+
pi_122408766
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 08:43:52 ]
pi_122408828
Ja wie weet suiker.

Ik ook logi zelfs mijn kleine man vind het leuk. Op jacht naar autotjes :D
pi_122408854
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:32 schreef Juud79 het volgende:
Oh, ik lees nu pas het bericht van hillie, bizar joh, alle drie hetzelfde.... :)
Ja, dat vond ik ook al.

Ik voel echt net boven mijn schaambeen soms wat langsschuiven, soms plopjes. Het rare is dat mijn O+ het ook al voelt. Morgen echo voor de nekplooimeting, dan zullen we eens kijken of het echt zo'n drukteschopper is..

En even teruggezocht, Bartje voelden wij allebei bij 15/16 weken zoiets, dus het zou kunnen..
pi_122408865
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 08:48 schreef As1981 het volgende:
Ja wie weet suiker.

Ik ook logi zelfs mijn kleine man vind het leuk. Op jacht naar autotjes :D
Ja hier net zo mijn jongste 2 gaan altijd mee, dan krijgen ze 5e + een tasje en dan mogen/gaan ze helemaal los :D
(wel met telnr op de arm natuurlijk).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 08:55:02 ]
pi_122408873
Ik voelde Niels bij 16 weken. Bij dit kindje twijfelde ik bij 11 weken, ik vroeg het aan de verloskundige bij 13 weken, die was sceptisch, en met 13 weken en 2 dagen wist ik het zeker :D Vanaf 16 weken voelde ik beweging aan de buitenkant.
  zondag 3 februari 2013 @ 09:20:38 #217
259886 pessie
pi_122409015
Meld.
Nog geen beeb voor As dus :D

Wb voelen, beide kids placenta voor en beide bij 17 weken. Had wel verwacht deze eerder te voelen ivm 2de kind.
pi_122409098
*O* Logi, wat super fijn dat de aanvallen minder zijn! Zo houd je het nog wel even vol O+

O+ Sparkling, wat schattig en lief van die tekening! En het strijken van de kleertjes, ik zal dat ook eens nachecken!

*O* Wisseldag en ledikantje voor Ladyblack! Jammer dat je nog niet kunt opmaken :*

De andere mijlpalen van vandaag ;) :
*O* Danic
*O* Vencodark
*O* Elmo76
*O* Juud
pi_122409125
Ik wil ook baby voelen ;). Maar het is mijn eerste en volgens de echodame van de week gaat mijn placenta naar voren, dus het zal nog wel even duren... Er gebeurt vanalles maar gezien de pijn zijn het m'n darmen ;).

En idd ziekig nu. Hoofdpijn, keelpijn, schor... Lekker rustig aan vandaag. Bah :(.
  zondag 3 februari 2013 @ 09:39:10 #220
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_122409161
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:31 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik heb het ook geregeld, al een week ofzo, suf hè?
Ik ontken het nog maar even, want ik kan het me bijna niet voorstellen. Maar voel soms een kriebel/ blobje of er lijkt iets te bewegen.

Na een KS schijnt je BM gevoeliger te zijn, ik zal het de VK eens vragen hoe of wat, daar moet ik de 13e naartoe.
Na een zwangerschap sowieso gevoeliger ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 3 februari 2013 @ 09:50:02 #221
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122409280
20 weken vandaag!! Ik ben gewoon op de helft! :o

Gisteren een gezellige dag gehad en toch minstens 5 km gewandeld/gewaggeld door donkere gangen en hobbelige grond. Au! Dus vandaag maar even rustig aan.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_122409304
20 weken, nu is het aftellen hoor!! ;) *O*
Maar serieus, ik vond het na 20 weken ineens heel snel gaan qua buik, kwaaltjes, bewegen O+
pi_122409370
20 weken is een mooie mijlpaal Elmo! Lekker uitrusten vandaag!\

Sinds een paar dagen voel ik ons babytje echt vlak onder m'n ribben :o Inderdaad ook wat benauwder, als ik zit bijvoorbeeld. Voelt wel heel gek, zo hoog! En tegelijk voel ik het soms ook helemaal onderin :D Volgens mij zit de baby helemaal uitgestrekt van boven naar beneden zo ongeveer. M'n buik had gisteren ook weer een groeispurtje, voelde helemaal opgerekt aan! Waar gaat dat heen...
  zondag 3 februari 2013 @ 09:59:59 #224
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122409386
Nou, als het qua buik nu pas snel gaat, dan wil ik niet weten waar dat eindigt!!
Ik krijg nog steeds erg verbaasde blikken als ik zeg dat ik pas ... Weken ben. De meesten denken echt dat ik elk moment mort gaan bevallen ofzo.
pi_122409440
Oja, dat was jij! :D Ik ben ook benieuwd, houd ons maar goed op de hoogte in het fototopic ;)
  zondag 3 februari 2013 @ 10:18:55 #226
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122409656
Ik ga straks weer foto's maken. Vind ik wel een mooie dag, dat moet vastgelegd worden!
Dan zal er wel een foto in het topic verschijnen!
pi_122409815
Voor alle mijlpalen *O*

En idd Belle, als het zo doorgaat ga ik de inleid afspraak afzeggen :7
pi_122409891
:W

Mehh steken onderin en kramp in mn bovenbenen }:| Dat worden straks prachtige beenweeën, let maar op

Logi wat fijn *O*
pi_122409975
Ouch Fieder, laten we hopen van niet. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 10:38:58 ]
pi_122410015
Logi, wat fijn!

Oei Fieder, ik hoop het niet voor je!

Herkennen jullie dat je bandenpijn hebt aan 1 kant van je buik omdat het kindje constant alleen maar daar ligt? Gisteren had ik zelfs bandenpijn terwijl ik zat omdat hij zich zo naar rechts drukte. Al sinds ik het kindje van buiten kan voelen, voel ik dat hij rechts in mijn buik ligt, soms drukt hij zich ook helemaal tegen de buikwand aan en voel ik daar een hele harde bobbel.
pi_122410679
Als ik ongesteld ben heb ik ook altijd kramp in mn bovenbenen, dus zal wel weer :') just my luck

Twinkly ik kreeg daar geen pijn van maar werd wel iedere ochtend wakker met een bobbel rechts van mn navel. Als ik opstond was dat weg. Ligt je placenta daar toevallig? Die van mij lag daar graag op als kussentje O+ Wel vervelend dat je er zo'n last van hebt :*

Ik ga straks babysnuffelen met manlief, ben benieuwd hoe hij reageert :D
pi_122410769
*O* voor alle mijlpalen!
Hier gewoon 30! Weken. Een 3! En misschien komt er wel helemaal geen 4. Krijg ineens haast om dingen af te maken. Nou ja, morgen eerst maar eens naar huis en dan nog 2 weken vrij om vanalles te regelen.
  zondag 3 februari 2013 @ 11:59:00 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122411579
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:40 schreef Twinkly het volgende:
Logi, wat fijn!

Oei Fieder, ik hoop het niet voor je!

Herkennen jullie dat je bandenpijn hebt aan 1 kant van je buik omdat het kindje constant alleen maar daar ligt? Gisteren had ik zelfs bandenpijn terwijl ik zat omdat hij zich zo naar rechts drukte. Al sinds ik het kindje van buiten kan voelen, voel ik dat hij rechts in mijn buik ligt, soms drukt hij zich ook helemaal tegen de buikwand aan en voel ik daar een hele harde bobbel.
Die bobbels voel ik hier ook ja! :D

En wat leuk dat Niels een broertje krijgt!!
pi_122412132
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:59 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Die bobbels voel ik hier ook ja! :D

En wat leuk dat Niels een broertje krijgt!!
Jaa, wij vinden het ook heel leuk O+ Niels snapt het nog niet helemaal.

Zo'n last is ook overdreven hoor, Fieder ;) Maar het viel me gisteren wel erg op.
Veel plezier met babysnuffelen O+

Danic, 30 weken! *O* Dat voelt wel heel erg zwanger, he!
  zondag 3 februari 2013 @ 12:25:03 #235
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122412393
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 11:21 schreef danic het volgende:
*O* voor alle mijlpalen!
Hier gewoon 30! Weken. Een 3! En misschien komt er wel helemaal geen 4. Krijg ineens haast om dingen af te maken. Nou ja, morgen eerst maar eens naar huis en dan nog 2 weken vrij om vanalles te regelen.
*O* jij hopst de 3 in en ik de 2! Neem ik daar het stokje van je over! ;)
Het gaat snel he!
pi_122412566
Gisteren waren we op een drukke verjaardag, waar we veel mensen niet kenden. En ik werd echt behandeld als (hoog)zwangere. Toen we weggingen wensten ze me zelfs met de bevalling. Zomg, zo zwanger ben ik toch nog niet :D Ok, ik geloof dat ik wel een dikke buik heb voor de termijn ;)
Het voelt heel gek omdat het pas sinds kort echt begint door te dringen dat we echt een tweede kindje krijgen. Vooral R heeft zich heel erg afgesloten en leefde helemaal niet mee, uit zelfbescherming. Heel erg jammer vind ik dat. Maar ik merk wel dat hij het nu, na de goede 20 weken echo, ook wel begint te geloven.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:43:45 #237
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122413077
Wat een mooie mijlpalen weer vandaag *O*.

Gisteravond dacht babbie ineens, wat nou niks voelen?! En nu is het ineens bij tijd en wijle superdruk in m'n buik :D O+.
M'n vriend legde z'n hand op m'n buik en die kreeg een schop! We voelden het tegelijk! Denk toch echt niet dat dit m'n darmen nog zijn.

En ik kreeg gister m'n eerste 'weet je zeker dat het er geen twee zijn?'-opmerking :').
pi_122413084
quote:
17s.gif Op zondag 3 februari 2013 10:29 schreef Logician het volgende:
Voor alle mijlpalen *O*

En idd Belle, als het zo doorgaat ga ik de inleid afspraak afzeggen :7
Ik dacht dat jij allang aan de beurt was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:49:37 #239
259886 pessie
pi_122413289
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:

Gisteravond dacht babbie ineens, wat nou niks voelen?! En nu is het ineens bij tijd en wijle superdruk in m'n buik :D O+.
M'n vriend legde z'n hand op m'n buik en die kreeg een schop! We voelden het tegelijk! Denk toch echt niet dat dit m'n darmen nog zijn.

En ik kreeg gister m'n eerste 'weet je zeker dat het er geen twee zijn?'-opmerking :').
*O* je hebt even moeten wachten, maar dan krig je ookwat!

Elmo de 2 in en danic de 3! *O*

Fieder, beenweeen schijnen inderdaad rot te zijn. Hoop het niet voor je.
pi_122413319
quote:

O+. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122413372
quote:

:D! Heel O+ dat jullie het allebei tegelijk voelden!
pi_122413398
Tico :*

De 30e idd alleen toen had ik maar 1cm en had afgesproken met de gyn dat ik geen geforceer wou (alleen vliezen breken, niet nog meer gedoe of meds aan mijn lijf) dus is het verzet naar ergens komende wk :)

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 12:52:47 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 12:53:12 #243
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122413428
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 00:37 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik vind het hartikke mooi je trekt er nog 2 a 3 jaar ervoor uit en ineens blijkt ze onverwacht zwanger .
Of het toeval ws of niet ,maar het was precies in de maand dat we bezig wren om te samenwonen.
We zijn benieuwd wie van oins 2en gelijk krijgt ik zeg omdat er zoveel toevalligheden zijn dat het een meisje zal worden en rond de 14e,dus het zal mij benieuwen of het een meisje word ach een jongen is ook goed ,maakt niet zoveel uit.
Als het maar super gezond is.
Maandag eerst wat bier kratten regelen als er geen bedklossen zijn
En als het kindje niet gezond is breng je het naar de kringloop?
Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik vind het er altijd zo raar staan. :@
Succes met de laatste loodjes!

Juud; ik voelde E. met 24 weken en Hendrikje met 14/15. Deze keer lag de placenta achter; ik heb geen idee of de keizersnede bij de eeste ook invloed had! Ben wel benieuwd wat de gyn daar over zegt!
A grand adventure has begun.
  zondag 3 februari 2013 @ 12:55:09 #244
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122413489
quote:

Jeuj!!! O+
pi_122413490
Jaaaaa XM wat heerlijk *O* O+
En je darmen schoppen niet he? :+
pi_122413706
Yay XM, wat fijn!!

Fieder, werkt dat zo? Als je tijdens je ongesteldheid beenkrampen hebt, krijg je ze dan ook met je bevalling? In dat geval staat mij ook iets leuks te wachten :S.
pi_122413847
Ik dacht hetzelfde fieder, schoppende darmen :D
Super leuk voor je XcuzMe!!! O+ Beweegbeebies!!
pi_122413859
Cwen ik weet niet of dat echt zo is hoor! Ik hoop t niet iig.
Viel me iig op dat ik ze vanmorgen wel had en dat zal toch wel soort voorwerk zijn...
  zondag 3 februari 2013 @ 13:08:32 #249
259886 pessie
pi_122413975
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:05 schreef Fieder het volgende:
Cwen ik weet niet of dat echt zo is hoor! Ik hoop t niet iig.
Viel me iig op dat ik ze vanmorgen wel had en dat zal toch wel soort voorwerk zijn...
Voorwerk hoeft niets te zeggen. Bij Nathan tijdens het voorwerk buikweeen en toen echt echt begon was er geen buikwee te bekennen en had ik alleen rugweeen.
pi_122414028
Ow die zijn ook leuk zeker? :X Nou ja het zal sowieso geen feestje worden dus we zien het wel :)
  zondag 3 februari 2013 @ 13:17:01 #251
259886 pessie
pi_122414333
Mwoa, het is een bevalling en het gaat zoals het gaat. Ik kon op zich de rugweeen redelijk opvangen onder de douche met een straal heet water op mn rug. Wat wel vervelend was was dat ze vlijmscherp waren, ze hadden geen begin en geen einde. Nietzon mooie golf dus volgens de boekjes maar gewoon een wee pats boem.
pi_122414357
Geen feestje nope, maar wel heel speciaal :)
pi_122414467
O+ Dat geloof ik meteen
  zondag 3 februari 2013 @ 13:21:13 #254
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122414515
Ik voelde Lientje met 16 weken, met placenta aan de voorkant, ik heb nu niet het idee dat ie aan de voorkant zit, maar ik ben nu 14 weken, dus voelen kan op zich wel bedacht ik me vanochtend.

Ik denk af en toe, goh wat is mijn buik dikkkig, om vervolgens te denken, ow ja ik ben zwanger.... _O- :@

Gek hoor, er zoveel minder mee bezig zijn als bij de eerste, vooral omdat ik de zorg voor Lientje al heb. Al denk ik wel dat het zal veranderen als we weten wat het gaat worden over twee weken, het is dan toch meer ons meisje of jongetje ipv een baby.
  zondag 3 februari 2013 @ 13:29:23 #255
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122414863
Ow en mijn mijlpaaldag staat op zondag, maar dat moet maandag zijn, vandaag ben ik 13 weken en 6 dagen, morgen ben ik 14 weken. Dan is morgen toch mijn mijlpaal en niet vandaag? :?
pi_122417036
Volgens mij ook Juud.

En Elmo, het gaat zeker hard! En het is zo makkelijk bijhoude hoe ver jij bent, scheelt precies 10 weken.
Ondanks dat ik vaak vergeet voor iedereen apart te juigen, moet ik zeker aan jou wel veel denken hoor.
Gisteren ook, goh morgen 30 weken! En Elmo ook al 20, dat gaat ook hard :D
pi_122417466
*O* voor de mijlpalen

Zo nu in de auto terug naar huis. Rommelmarkt was geslaagd en daarna nog gelunched en gewinkeld.
Baby is nu lekker druk en merk dat hij inderdaad weer een stukje lager zit.

En bevallen geen feestje, vond het eindresultaat toch echt een super cadeau O+

Oh en hier nog steeds geen nesteldrang. Er moet nog van alles schoon maar niemand heeft zin :D
pi_122418170
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:29 schreef Juud79 het volgende:
Ow en mijn mijlpaaldag staat op zondag, maar dat moet maandag zijn, vandaag ben ik 13 weken en 6 dagen, morgen ben ik 14 weken. Dan is morgen toch mijn mijlpaal en niet vandaag? :?
Ja klopt, foutje! Aangepast.
Ik sta nu in de rij bij de mcDrive voor een milkshake :')
pi_122419269
XM, wat fijn die drukte in je buik! O+

*O* Voor de mijlpalen!

Dit weekend hebben we het verteld aan alle (schoon)ouders, broers, zwagers en schoonzus. Leuke reacties allemaal O+

Verder lig ik al de hele dag in bed. Gewoon, omdat het kan! Morgen komt de mevrouw van MvM. Wilde eerst niet meedoen, maar bedacht me dat het enige wat ik hoef te doen is in een maatbeker/pot te plassen. Met een wasknijper op m'n neus. :P
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2013 @ 15:16:55 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_122419285
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 09:50 schreef Elmo76 het volgende:
20 weken vandaag!! Ik ben gewoon op de helft! :o

een echte, ouderwetse mijlpaal!! O+ *O*
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_122419494
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:16 schreef moussy het volgende:

[..]

een echte, ouderwetse mijlpaal!! O+ *O*
Inderdaad! Een echte mijlpaal! Wat ga je hard lieve Elmo O+
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2013 @ 15:23:43 #262
7074 moussy
kuttekop
pi_122419572
Die "wisseldagen" , hoe vieren jullie dat? Met een schone onderbroek? Nieuw merk inlegkruisjes? Ik snap ze niet..
pi_122419843
Ik heb morgn mijn wisseldag moussy, dan moeten we om 10.00 ons huisje uit zijn *)
pi_122419881
Wow alweer 20 weken elmo! Voor m'n gevoel was het nog maar gisteren dat je uit de kloon kast kwam
*O* 20 weken *O*
  zondag 3 februari 2013 @ 15:32:30 #265
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122419890
Dankje Moussy, Spewey en Mrien!! :*
Ja 20 weken, het gaat retesnel. Pfff, gewoon de helft! Of misschien wel al over de helft! Hellup!

en spewey wat leuk om jou weer eens te zien hier op fok! O+
pi_122419932
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:31 schreef danic het volgende:
Ik heb morgn mijn wisseldag moussy, dan moeten we om 10.00 ons huisje uit zijn *)
Dan jompel ik nu alvast voor je *O*
pi_122419982
Ow en ik las iets over de tickers in de OP, kunnen die misschien gewoon weer gemaakt worden, heel handig inderdaad en je kunt gelijk zien hoever iemand ook alweer was. Hoeven die vage wisseldagen ook niet ^O^
  zondag 3 februari 2013 @ 15:37:11 #268
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122420078
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:31 schreef danic het volgende:
Dus je hebt gewoon 2 dagen achter elkaar feest! Vandaag je 30 weken en morgen wisseldag!
Woehoew!! *O*

heb dat wisseldagen iets een beetje gemist volgens mij :@ is het nu de bedoeling dat we gaan jompelen voor iedereen op een bepaalde dag van de week of wa?!
pi_122420213
Volgens mij wel elmo
Ik dacht altijd dat de mijlpalen 12, 20, 24, 37 en 40 weken waren..maar dat is dan in een paar jaar tijd veranderd ;)
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2013 @ 15:43:58 #270
7074 moussy
kuttekop
pi_122420348
ik wissel iedere dag wel iets, wat een feest!! *O*
  zondag 3 februari 2013 @ 15:45:09 #271
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122420405
Waarom is 24 een mijlpaal? Ik dacht 26, want een half jaar ofzo.
  zondag 3 februari 2013 @ 15:45:41 #272
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122420431
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:43 schreef moussy het volgende:
ik wissel iedere dag wel iets, wat een feest!! *O*
Maar moussy, dan krijg je wel lamme armen van dat gejompel toch?!

:P
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2013 @ 15:46:14 #273
7074 moussy
kuttekop
pi_122420458
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Maar moussy, dan krijg je wel lamme armen van dat gejompel toch?!

:P
ja das ook wel weer zo, ik ga het wel vieren met taartjes!
  zondag 3 februari 2013 @ 15:47:28 #274
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122420533
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom is 24 een mijlpaal? Ik dacht 26, want een half jaar ofzo.
24 weken, grens van levensvatbaarheid toch?!
pi_122421039
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:34 schreef mrien het volgende:
Ow en ik las iets over de tickers in de OP, kunnen die misschien gewoon weer gemaakt worden, heel handig inderdaad en je kunt gelijk zien hoever iemand ook alweer was. Hoeven die vage wisseldagen ook niet ^O^
Goed idee! Ik maak er zo even eentje.
Ik ga ook mijn best doen om nu weer vaker te posten.

Elmo, 20 weken, wat voelt dat dan echt hè! *O* Donderdag heb je de SEO toch?
  zondag 3 februari 2013 @ 16:01:40 #276
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122421163
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:59 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Goed idee! Ik maak er zo even eentje.
Ik ga ook mijn best doen om nu weer vaker te posten.

Elmo, 20 weken, wat voelt dat dan echt hè! *O* Donderdag heb je de SEO toch?
Ja, best wel, maar soms voelt het ook nog wel onwerkelijk.
Idd donderdag SEO, daar probeer ik nog maar ff niet mee bezig te zijn. :+
pi_122421197
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:21 schreef Spewey het volgende:

[..]

Inderdaad! Een echte mijlpaal! Wat ga je hard lieve Elmo O+
Dat dus O+

Oh en een *O* voor de wisseldag van Danic.
Mag ze zelf kiezen voor welke wissel :+
pi_122421330
Weer eens een hele echte mijlpaal... Elmo, alweer 20 weken. Op de helft!! *O* *O*
*poef* nu is het weg
pi_122421368
Herkenbaar Elmo, ik duim dat alles gewoon helemaal goed is en je daarna lekker kunt gaan genieten! :*
Oef, wat lag ik daar te trillen op de onderzoekstafel. Bij het eerste beeld toen ze de echokop erop zette flitste er "zie je wel, de darmen liggen buiten de buikholte" door mijn hoofd. Brr.

Direct de daad bij het woord gevoegd!
http://lbdf.lilypie.com/StEhp1.png
pi_122421414
Whehehe Son, kies ik toch voor die van vandaag. Die van morgen houdt in dat we weer 5 uur in de auto mogen zitten.
  † In Memoriam † zondag 3 februari 2013 @ 16:10:30 #281
7074 moussy
kuttekop
pi_122421551
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:06 schreef danic het volgende:
Whehehe Son, kies ik toch voor die van vandaag. Die van morgen houdt in dat we weer 5 uur in de auto mogen zitten.
maar als je dan weer uit de auto stapt heb je weer een wissel! Feestje!! *O*
pi_122421595
Eek Twinkly! Wat een rotgedachte :o
  zondag 3 februari 2013 @ 16:17:58 #283
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122421864
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:06 schreef Twinkly het volgende:
Herkenbaar Elmo, ik duim dat alles gewoon helemaal goed is en je daarna lekker kunt gaan genieten! :*
Oef, wat lag ik daar te trillen op de onderzoekstafel. Bij het eerste beeld toen ze de echokop erop zette flitste er "zie je wel, de darmen liggen buiten de buikholte" door mijn hoofd. Brr.

Argh Twinkly, wat een nare gedachte. Was het wel snel weg toen je verdere beelden te zien kreeg?!
:*
Ik probeer daarom dus ook nog maar niet aan die echo te denken, dan lig ik 4 nachten wakker, geen zin in. Gelukkig heb ik de echo al om 8.30 uur, dat scheelt.

Hoe krijg je zo'n ticker geplaatst?! Het maken lukt (meestal) nog wel, maar ik heb geen idee hoe ik dat dan geplaatst krijg.
pi_122421893
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:10 schreef moussy het volgende:

[..]

maar als je dan weer uit de auto stapt heb je weer een wissel! Feestje!! *O*
:o das waar! Jeej *O*
pi_122421944
De wisseldagen zijn gewoon de dagen waarop er een week voorbij is. Dus inderdaad, als je 17 weken zwanger bent is dat ook een wisseldag. Dat heeft verder geen ruk met jompelen te maken, behalve dat je als je attent wilt zijn, je even kunt kijken wie een wisseldag heeft en dan is het een stuk minder werk om uit te zoeken bij wie het om een mijlpaal gaat.
Maar goed, nu ik weet van het bestaan van tickers en het woord wisseldag in één dag voldoende heb gelezen voor een hele zwangerschap, hou ik erover op ;)
pi_122421951
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:17 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Argh Twinkly, wat een nare gedachte. Was het wel snel weg toen je verdere beelden te zien kreeg?!
:*
Ik probeer daarom dus ook nog maar niet aan die echo te denken, dan lig ik 4 nachten wakker, geen zin in. Gelukkig heb ik de echo al om 8.30 uur, dat scheelt.

Hoe krijg je zo'n ticker geplaatst?! Het maken lukt (meestal) nog wel, maar ik heb geen idee hoe ik dat dan geplaatst krijg.
Oeh, kun je die uitleg gewoon hier plempen? Ik ben er ook zo'n ei in!
pi_122422030
Ik ben naar http://pregnancy.baby-gaga.com/ gegaan, daar vul je je uitgerekende datum in en klikt op Get my own ticker!(oid), dan kom je op een pagina waar je de code kan kopieren, daar heb ik alleen de URL van het plaatje gekopieerd.
Dan tik je als signature bijv:

[URL = "www.urlvanhetbetreffendeplaatje"] blabla! [/ URL]
(en dan zonder de spaties)
  zondag 3 februari 2013 @ 16:22:28 #288
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122422060
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:19 schreef Suikertante het volgende:
De wisseldagen zijn gewoon de dagen waarop er een week voorbij is. Dus inderdaad, als je 17 weken zwanger bent is dat ook een wisseldag. Dat heeft verder geen ruk met jompelen te maken, behalve dat je als je attent wilt zijn, je even kunt kijken wie een wisseldag heeft en dan is het een stuk minder werk om uit te zoeken bij wie het om een mijlpaal gaat.
Maar goed, nu ik weet van het bestaan van tickers en het woord wisseldag in één dag voldoende heb gelezen voor een hele zwangerschap, hou ik erover op ;)
Waarom reageer je, naar mijn idee, nu geirriteerd!? Ik vroeg me serieus af wat een wisseldag inhield, aangezien ik dat niet gelezen heb.
pi_122422107
Oh dat was helemaal niet zo bedoeld!

Pff. Ik wil gewoon lekker beppen hier, maar ik geloof dat ik woelige woeste hormonen typ :')
  zondag 3 februari 2013 @ 16:24:44 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122422138
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:32 schreef Elmo76 het volgende:
Dankje Moussy, Spewey en Mrien!! :*
Ja 20 weken, het gaat retesnel. Pfff, gewoon de helft! Of misschien wel al over de helft! Hellup!

en spewey wat leuk om jou weer eens te zien hier op fok! O+
ben je alweer op de helft :o jemig!

En Danic, je stelde gister een vraag over die steken. Ik vond mijn tweede (en derde nog weer meer) zwangerschap veel gevoeliger. Ik voelde mijn tweede al met 9 weken :o en ook al heel vroeg aan de buitenkant. Maar die messteken aan den onderkant die had ik idd ook veel meer. En van die voorweeën die je weg moest puffen. Pijnlijker dan gewone weeen.

Niet dat ik iemand bang wil maken :@ maar ja, steken, krampen en bándenpijn :X

Maar meisjes, zullen we het hier voornamelijk hebben over zwangerschap en wat daarbij komt en alle andere gezellige dingen naar de SC verhuizen? Het is daar zo akelig rustig dat ik daar wel wat vertier kan gebruiken *O*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_122422163
Spannend morgen trouwens, Klumsy! Hoop dat de draaipoging lukt bij je eigenwijsje :Y
pi_122422182
Ik bleef denken dat ze het bewust nog niet zei omdat ze nog goed moest kijken, het werkte ook niet mee dat zijn buikzijde sowieso niet goed te zien was. Neuroot :')
  zondag 3 februari 2013 @ 16:26:43 #293
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122422209
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:23 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat was helemaal niet zo bedoeld!

Pff. Ik wil gewoon lekker beppen hier, maar ik geloof dat ik woelige woeste hormonen typ :')
Oke dan ist duidelijk! Hormonen, wie heeft daar nu last van! :P
zegt zij, wiens 2de naam Hormonia is! :+
  zondag 3 februari 2013 @ 16:26:45 #294
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122422213
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:06 schreef Twinkly het volgende:

Wat een zorg ineens zeg! Maar misschien had je het bij de eerste ook wel maar was het niet opgemerkt? Wel fijn dat je het nu weet dan kan ernaar gehandeld worden. Maar het is een enorme schrik. Zo'n ringetje ofzo ( hoe heet dat cerclage ofzo :?) helpt niet?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_122422606
XM, eindelijk! Ik heb vandaag wel 1 hele schop gehad van haar ;(

Elmo al op de helft!
E.
pi_122422961
Spark, jij krijgt vast het allerliefste zachtaardigste meisje ever O+
En Elmo, ik had je toch al gefeliciteerd he? Zo niet, dan bij deze! :)

Ik kwam er trouwens vannacht achter, toen ik voor de vijfde keer wakker werd om te plassen, dat het pas half drie was. Ik was dus in twee uur vijf keer wakker geworden en naar de wc gegaan. Daarna heb ik doorgeslapen tot 8:00.
Nu vraag ik me af of dat al weken zo gaat }:|
Zou het kunnen helpen als ik 's avonds niet zoveel meer drink, of maakt dat niet uit voor die eerste uren van de nacht? Ik ga het in elk geval proberen vanavond!
pi_122423003
Dank buuf, fijne reactie, stelt wel gerust. Hoop alleen natuurlijk niet op die voorweeen :X
pi_122423078
Ja, dat kan best Buuf. Ik maak me ook niet echt zorgen, want misschien hoort het wel gewoon bij mijn lichaam. Donderdag heb ik weer een meting en daarna niet meer.
Ik vind het wel onethisch dat ze eigenlijk op zoek zijn naar vrouwen met een cervixlengte van <1,5 cm en dan dus 50% daarvan de placebo geven. Die moeten ze gewoon doorsturen naar een gynaecoloog en idd zo'n bandje aanbrengen of sowieso progesteron geven imho. En dan voor het onderzoek alleen de vrouwen met een cervixlengte tussen de 1,5 en 3 vm gebruiken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 3 februari 2013 @ 16:54:09 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122423354
Ze zullen toch wel het dusdanig in de gaten houden dat als het niet werkt ze alsnog ingrijpen? :o anders is het wel een heel groot risico om te nemen.
  zondag 3 februari 2013 @ 16:58:19 #300
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_122423562
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:45 schreef danic het volgende:
Dank buuf, fijne reactie, stelt wel gerust. Hoop alleen natuurlijk niet op die voorweeen :X
Nee, kan me voorstellen. :D kan me vooral nog die steken en bandenpijn voor de geest halen.
Wel altijd in de gaten houden en je eigen gevoel volgen. Voelt het 'niet goed' of anders gewoon aan de bel trekken. Liever een keer te vaak dan te weinig
pi_122424311
En dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')