SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Attentie turkjes
De volgende meet wordt gehouden in DOK99, in Rotterdam, Hillegersberg.
We gaan een uur bowlen, en daarna +- 2 uur steengrill. Dit wordt halal en er kan ook vis/vegetarisch worden gekozen. Tijdens het bowlen hebben we bittergarnituur( halalheid daarvan is voor mij vrij onbekend) en drinken.
U krijgt geserveerd:
Een selectie vleessoorten van de beste kwaliteit, bestaande uit tournedos, varkenshaas, varkensfiletlapjes, runderhamburgers en kipshaslick. Daarbij serveren wij huisgemaakte aardappelsalade, kerrie-koolsalade, champignons met paprika en ui, rauwkost, zoetzure komkommersalade, diverse sausjes, frites en smakelijke broodjes met smeersels Inclusief spetterend ijsdessert, gepresenteerd met rook en vuurwerk!
We trekken hier de vrijdagavond voor uit,vanwege de studentenov, zelf dacht ik aan half 7 tot half 10? Ivm het vervoer en ver reizen. Overigens is er gratis parkeren. Sylvester zal zsm een datumprikker sturen waarop iedereen zijn voorkeur kan uitspreken. Voor meer vragen, DM naar Sylvesterrr
EN OHJA, tis vanaf 29.50
Als het goed is, hebben de vaste users een DM ontvangen met een link naar een datumprikker.
Spreek je voorkeur dan uit.![]()
Uit de bron van die pagina:quote:
quote:<!-- =======>>>>>> İşte o sorunun <<<<<<<<=========-->
<!-- =======>>>>>> CEVABI: <<<<<<<<=========-->
<!-- =======>>>>>> http://bit.ly/WwWYiz <<<<<<<<=========-->
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 07:56 schreef fb12fb12 het volgende:
Vandaag een leestoets en een bronnentoets wens me geluk
quote:Intimiderend gedrag
Bot bleek toen overigens wel enigszins bedremmeld door het assertieve en soms zelf ronduit intimiderende gedrag van de Turkse premier. Wel gedraagt hij zich - dat is er sindsdien niet minder op geworden - bijna als een sultan, overal waar hij komt. Is het nieuwe Ottomaanse Rijk in aanbouw?
Lolquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:14 schreef zarGon het volgende:
[..].
http://www.volkskrant.nl/(...)ijk-in-aanbouw.dhtml.
Eckte players spelen fifa 2001tm nuquote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:05 schreef Arcadia het volgende:
Ik wist niet dat jij blops 2 speelde Xmin?
Ik niet, neefjes wel. Wat dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:05 schreef Arcadia het volgende:
Ik wist niet dat jij blops 2 speelde Xmin?
*Hem is tatoeëerder.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:25 schreef Bilge het volgende:
Mark R., een Nederlandse toerist, wil in Bodrum een tatoeage van de Turkse vlag laten zetten. In plaats daarvan plaatst een Koerdische tattooeerder een PKK-vlag. Rechter veroordeelt hem tot een gevangenisstraf van 1 jaar.
bron
Echt hè...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:45 schreef Ayca het volgende:
Je laat ook echt een tattoo zetten bij de kapper
quote:Op woensdag 30 januari 2013 06:08 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Turkse kranten..
Omdat de vrouwen op de schoot van hun man gingen zitten; dat wordt dan "erotiek" genoemd.. (Foto linkt naar http://www.milliyet.com.t(...)kulkedisi--oyununda/).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GENIUSquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:30 schreef sylvesterrr het volgende:
FOK!kers zelf in tandenborstelgrap getrapt
Zelf ingetrapt? Het was toch hele tijd serieus dat van Bert tot hij er achter kwamquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:30 schreef sylvesterrr het volgende:
FOK!kers zelf in tandenborstelgrap getrapt
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:47 schreef Bilge het volgende:
Kusje aan alle naieve, lieve, onschuldige, mierzoete en onbevangen meisjes.
Ja ja, de ene keer is het de Illuminati, de andere keer is je waterleiding stuk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]oooooo illuminati!!! Snel iedereen schuilen in de kelder voor the new world order
quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:31 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ja ja, de ene keer is het de Illuminati, de andere keer is je waterleiding stuk.Ik wil gewoon niet in jouw kelder. Punt uit.
Uiterlijk 26 februari wil ik van iedereen een bevestiging dat hij/zij komt.quote:In verband met de inkoop en organisatie kunt u alle gereserveerde aantallen tot 2 dagen van tevoren kosteloos wijzigen. Na dit tijdstip zijn wij genoodzaakt 50% van de kosten door te berekenen. Prijswijzigingen voorbehouden.
Ja de afsluiting van de vorige meet vond ik wel heel abrupt idd..quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:43 schreef zarGon het volgende:
22:00 uur?
Lijkt me niet haalbaar voor de mensen die van veraf komen. Waarom niet bowlen en dan eten? En kan het geheel niet een uurtje vooruit?
17 - 18: Bowlen
18 - 20: Eten
(Eventueel 18-19 / 19-21.)
Puur omdat Rotterdam niet centraal ligt. Eventueel kunnen we na afloop door de straten slenteren (maakt het einde minder abrupt).
Altijd eens met jou.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:43 schreef zarGon het volgende:
22:00 uur?
Lijkt me niet haalbaar voor de mensen die van veraf komen. Waarom niet bowlen en dan eten? En kan het geheel niet een uurtje vooruit?
17 - 18: Bowlen
18 - 20: Eten
(Eventueel 18-19 / 19-21.)
Puur omdat Rotterdam niet centraal ligt. Eventueel kunnen we na afloop door de straten slenteren (maakt het einde minder abrupt).
Ik heb een pasje waarmee je het 2e uur gratis kan bowlen.. Misschien gebruiken als er mensen langer door willen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:07 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb een offerte ontvangen voor de reservering. Er staat duidelijk dat we eerst gaan steengrillen en daarna bowlen.
De mensen die van mij eerder een DM hebben ontvangen hebben zonet een PM ontvangen met een nieuwe datumprikker.
Hoe werkt dat precies? Gaat dat wel samen met zo een arrangement?quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:51 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb een pasje waarmee je het 2e uur gratis kan bowlen.. Misschien gebruiken als er mensen langer door willen?
Zal ik morgen wel ff uitvogelenquote:Op donderdag 31 januari 2013 02:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies? Gaat dat wel samen met zo een arrangement?
Oeh, klinkt goed!quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:51 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Ik heb een pasje waarmee je het 2e uur gratis kan bowlen.. Misschien gebruiken als er mensen langer door willen?
Dat dus.quote:Op donderdag 31 januari 2013 02:37 schreef xminator het volgende:
Als dat wel samengaat lijkt het mij beter dan als er eerst 2 uur bowlen wordt gedaan (1e uur beetje als inloop?) en dan eten..
But we will see
Die bleke kipreepjes vind ik ook zo armoedig.quote:Op donderdag 31 januari 2013 06:45 schreef Ayca het volgende:
Ugh, waarom moet ah weer perse appel door de salade doen.
Omdat het maar ¤1.50 was vergeef ik het ze...
Ik lust echt geen kant en klare saladesquote:Op donderdag 31 januari 2013 06:45 schreef Ayca het volgende:
Ugh, waarom moet ah weer perse appel door de salade doen.
Omdat het maar ¤1.50 was vergeef ik het ze...
We leven helaas niet in Turkije, met groente- en fruitkraampjes langs de weg. De kleur, geur en sappigheid van pas geplukte fruit en groente onder een stralende zon.quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik lust echt geen kant en klare salades
Nee ik ook niet, is zo droog en ik weet niet wie het heeft aangeraaktquote:Op donderdag 31 januari 2013 14:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik lust echt geen kant en klare salades
quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:14 schreef Ayca het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1321346
Wat een baas.
Ik vind wijken met veel culturen razend interessant, alles eigenlijk wel, aan hun gewoontes, supermarkten en hun levenstijl. Als je in een buurt woont met alleen Nederlandse mensen zou ik dat toch erg jammer vinden omdat ik mijn inspiratie haal van anderen culturen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo is het erg om je te verdiepen in buitenlandse culturen? Als iedereen dat een beetje deed zou er een hoop minder gezeik zijn!
Schoolopdracht of gewoon eigen interesse?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:30 schreef sidney111111111 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de voorkant van de woningen, er zitten nog geen deuren in de woningen die moeten nog komen, als ik de nieuwbouw wijk af heb dan maak ik nog wel meer foto's voor jullie, flats ontwerpen met balkonnetjes met schotels is wat moeilijker maar dat word mijn volgende uitdaging
Veel buitenlandse vrienden/kennissen?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:33 schreef sidney111111111 het volgende:
[..]
Ik vind wijken met veel culturen razend interessant, alles eigenlijk wel, aan hun gewoontes, supermarkten en hun levenstijl. Als je in een buurt woont met alleen Nederlandse mensen zou ik dat toch erg jammer vinden omdat ik mijn inspiratie haal van anderen culturen.
Ja zeker, best wel veel.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Schoolopdracht of gewoon eigen interesse?
[..]
Veel buitenlandse vrienden/kennissen?
Weet jij waar die schotels voor dienen dan?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:40 schreef sidney111111111 het volgende:
[..]
Ja zeker, best wel veel.
Ik vind turken hele leuke en vriendelijke mensen, antillianen vind ik wat moeilijker mee om te gaan omdat ze vaak best wel macho zijn en ik helemaal niet, maar voor de rest vind ik hun levenstijl ook heel leuk om te onderzoeken.
Voor contact met buitenaardse wezens.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:48 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Weet jij waar die schotels voor dienen dan?
Vroeg ik het aan jou?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Voor contact met buitenaardse wezens.
Om nog in contact te zijn met je oude land, ik snap heel goed dat zoiets erg fijn is, als Europa straks steeds slechter gaat worden met de economie en we moeten allemaal als gastarbeider in ik noem maar wat Turkije aan de slag, zou ik graag ook nog wel is Nederlandse tv willen zien want het is toch echt een stukje van je eigen identiteit.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:48 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Weet jij waar die schotels voor dienen dan?
Precies maar nederlandse tv is soms best wel leukquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:10 schreef sidney111111111 het volgende:
[..]
Om nog in contact te zijn met je oude land, ik snap heel goed dat zoiets erg fijn is, als Europa straks steeds slechter gaat worden met de economie en we moeten allemaal als gastarbeider in ik noem maar wat Turkije aan de slag, zou ik graag ook nog wel is Nederlandse tv willen zien want het is toch echt een stukje van je eigen identiteit.
Ik zou als turk zijnde denk ik niet veel naar de Nederlandse tv kijken, Ik hou van holland, goede tijden slechte tijden, gerard joling, flauwe grapjes die vaak worden gemaakt en de pro israelische gedachte lijken me dan toch wel een drempel om er niet naar te gaan kijken.
Erg aardig van je.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:02 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Watwaarom stop je die
niet lekker in je mond/kont
Vind jij dat ik dat moet zeggen? Zoniet, je doet aardig je best...quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:34 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat ik een kut turk ben ofzo tering zeg.
Fa2 a mattie jwzquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vind jij dat ik dat moet zeggen? Zoniet, je doet aardig je best...
''Het was een grapje a maatje''.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Sorry, ik versta geen Puberlands.
Privacy is een groot goed, heeft veel te maken met geloof, waaruit cultuur voortkwam, meestal is het een privacy en veiligheidskwestie geworden wat begonnen als eerbiediging van de vrouwen hen vroomheid. In de huis mogen de vrouwen hun hoofddoekjes immers afzetten, als een gluiperd naar binnen kan kijken, moet de vrouw haar hoofddoek ophouden, dus liever potdicht en kunnen relaxen. Velen doen dit omdat ze het gewend zijn, maar er zit vele praktische voordelen bij.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:18 schreef sidney111111111 het volgende:
Het valt mij op dat turkse mensen in mijn straat allemaal of in een mercedes rijden, dit zijn vaak de oude generatie turkse mensen, en de jongeren zie ik vaak in een zwarte bmw rijden.
Maar hoe komt het dat alle turken in Nederland dit soort wagens rijden, terwijl je in Turkije zelf allemaal verschillende merken ziet.
Ook hebben turken altijd een vitrage voor het raam, ze hebben nooit als Nederlandse mensen gewoon zo dat je naar binnen kan kijken, hoezo kan je bij jullie nooit naar binnen kijken, en waarom hebben Somalische mensen allemaal zelfs de gordijnen pot dicht, zo komt er toch geen licht je huis binnen?
Ik loop al heel lang rond met deze vragen.
In buurten met veel allochtonen zie je altijd dat alle gordijnen dicht zitten, en buurten met alleen Nederlanders zie je alle gordijnen vaak open zitten en kan je naar binnen kijken.
MIjn god, wat een irritante man. Hij is vast heel briljant en heeft waardevolle en nuttige uitvindingen, maar c'mon, wat een afschuwelijke houding heeft die vent.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:14 schreef Ayca het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1321346
Wat een baas.
Ik ben familieman dit dat, zie je z'n dochter ongemakkelijk kijken wanneer hij haar wil omhelzen. Ze omhelst niet eens terugquote:
Sorry, moet je leren man is leuke taalquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Sorry, ik versta geen Puberlands.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom nietquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:11 schreef WammesWaggel het volgende:
TURKEN IN DE MEDIA, voor de laatste keer
Ozcan Akyol was op visite bij 24 Uur Met op Ned 3.
Eckt, dit was de laatste editie van deze bondige courant.
#uitgedigiturkt
Bedankt voor je uitgebreide bericht, leuk!quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:49 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Privacy is een groot goed, heeft veel te maken met geloof, waaruit cultuur voortkwam, meestal is het een privacy en veiligheidskwestie geworden wat begonnen als eerbiediging van de vrouwen hen vroomheid. In de huis mogen de vrouwen hun hoofddoekjes immers afzetten, als een gluiperd naar binnen kan kijken, moet de vrouw haar hoofddoek ophouden, dus liever potdicht en kunnen relaxen. Velen doen dit omdat ze het gewend zijn, maar er zit vele praktische voordelen bij.
Beschouw vrouwen als snoepjes 1tje met papier eromheen en 1tje zonder ze liggen allebei op de grond, welke zou je als eerst pakken? Eentje waar iedereen aan heeft kunnen zitten of eentje die niemand heeft aangeraaktquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:36 schreef sidney111111111 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide bericht, leuk!![]()
Ik snap het helemaal, ik woon zelf midden in de stad, maar kijk uit op een gracht waar allemaal boten varen en daar achter een park, dus ik vind het altijd zonde om dan er wat voor te hangen, maar als ik in een straat zou wonen waar mensen zo naar binnen kijken als ze over de stoep wandelen zou ik het ook wel erg prettig vinden dat niet iedereen elke beweging van je ziet in huis.
Ik vind het trouwens wel mooi hoe jullie met jullie vrouwen omgaan, erg zorgzaam.
Daar mogen Nederlanders in sommige gevallen nog wel van leren, als ik zie dat sommige meisjes van 14 al blowend op straat hangen, en met elke jongen het bed induiken.. zonde.
Zonder papiertje, maagden kunnen niet neuken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 01:17 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Beschouw vrouwen als snoepjes 1tje met papier eromheen en 1tje zonder ze liggen allebei op de grond, welke zou je als eerst pakken? Eentje waar iedereen aan heeft kunnen zitten of eentje die niemand heeft aangeraakt
Zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 01:17 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Beschouw vrouwen als snoepjes 1tje met papier eromheen en 1tje zonder ze liggen allebei op de grond, welke zou je als eerst pakken? Eentje waar iedereen aan heeft kunnen zitten of eentje die niemand heeft aangeraakt
Het leven bestaat uit meer dan alleen neucken!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 07:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zonder papiertje, maagden kunnen niet neuken.
Tja dat weet ik ook niet en jij?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:13 schreef Mercan het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken.
Hoe zit
het met ons mannen dan?
Maar kijk, jij waggelt als een pinquin en pakt liever snoepjes op die bijv iemand heeft uitgespuugtquote:Op zaterdag 2 februari 2013 07:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zonder papiertje, maagden kunnen niet neuken.
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 01:17 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Maar wat nou als je weet dat de ene snoep overheerlijk is (zonder papier) en dat de andere goor is inclusief een nare nasmaak (met papier)?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 01:17 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
That's called luck matequote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar wat nou als je weet dat de ene snoep overheerlijk is (zonder papier) en dat de andere goor is inclusief een nare nasmaak (met papier)?
Helaas zijn gevoelens niet rationeel. En mannen die geil zijn al helemaal niet.quote:
Of vrouwen die geil zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 11:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Helaas zijn gevoelens niet rationeel. En mannen die geil zijn al helemaal niet.
Zie het als een bak met aardbeien soms zit er eentje tussen die aan het rotten is of al helemaal beschimmeld is.quote:
Dus een vrouw die seks heeft gehad met meer dan één man is aan het rotten en/of is helemaal beschimmeld?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:05 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Zie het als een bak met aardbeien soms zit er eentje tussen die aan het rotten is of al helemaal beschimmeld is.
Nee die bedekte snoepje met die vieze smaak en nasmaak is een rottende aardbeiquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus een vrouw die seks heeft gehad met meer dan één man is aan het rotten en/of is helemaal beschimmeld?
Hoe kan een maagd (snoep bedekt met papier) vies, beschimmeld en rot zijn?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:08 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Nee die bedekte snoepje met die vieze smaak en nasmaak is een rottende aardbei
Godverdomme het kan toch dat er soms rotte appels tussen zittenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:16 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe kan een maagd (snoep bedekt met papier) vies, beschimmeld en rot zijn?
Ja, jij als maagd bevestigt dat.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:27 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Godverdomme het kan toch dat er soms rotte appels tussen zitten
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 12:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, jij als maagd bevestigt dat..
en?quote:Op donderdag 31 januari 2013 02:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Zal ik morgen wel ff uitvogelen
Bezoek een willekeurig dorpje, vraag naar het café, bestel daar een kopje thee en vraag of je mag meedoen met backgammon/ rummikub/ kaarten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:58 schreef sidney111111111 het volgende:
Ik heb een hotel gevonden, erg leuk alleen het ligt in Bodrum, nu wil ik als ik is in Turkije ben wel echt Turkije zien, en niet een paar hotels aan de zee vol met dronken russen.
Ook heb ik geen zin in allemaal meiden die daar misschien half naakt lopen te zonnen, dat is nou precies niet hoe het echte Turkije is maar de toeriste massa uit europa.
Weet iemand een leuke stad, wat echt typisch turks is, waar de normen en waarde typisch turks / de gastvrijheid, en heeft Bodrum ook stukken wat echt typisch Turkije is, of is het echt puur en alleen voor toeristen deze gemeente. Want dan vind ik er niks aan, kom voor de cultuur wat ik bijzonder vind, en niet om dronken polen te spotten.
Ik druk een willekeurige foto aan op google maps in Bodrum en ik krijg dit te zien
[ afbeelding ]
![]()
Terwijl jij je graag vergrijpt aan een extreem nerveus trillende deerne die als maagd maar ongemakkelijk als een walvisje op de bank van de E klasse van je oom ligt en je met niemand kan vergelijken en je dus nooit minder dan een ander kan vinden in dat opzicht?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 10:58 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Maar kijk, jij waggelt als een pinquin en pakt liever snoepjes op die bijv iemand heeft uitgespuugt
Gevonden, dood en negen mensen opgepakt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Turkse politie zoekt Nederlander, weer een Nederlander die een Amerikaanse ombrengt? het zal toch niet![]()
http://www.dailymail.co.u(...)nished-Istanbul.html
YEPquote:Op zondag 3 februari 2013 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Terwijl jij je graag vergrijpt aan een extreem nerveus trillende deerne die als maagd maar ongemakkelijk als een walvisje op de bank van de E klasse van je oom ligt en je met niemand kan vergelijken en je dus nooit minder dan een ander kan vinden in dat opzicht?![]()
Ja, dat is een vraag want... vraagteken
TTK / Is het nuttig om Turks te leren?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Aangezien ik graag talen leren en we hier TRT Türk kunnen ontvangen besloot ik om Turks te leren, het is sowieso taalkundig gezien nuttig omdat je inzicht krijgt in Altaïsche, Turkse en agglutinerende talen, maar is het verder nuttig om Turks te leren?
Ja, dank je voor de link hier te zetten, hoop dat hier Turken zijn die het nut kunnen aanwijzen, zij zullen bv. beter weten in welke landen en bij welke mensen je het kunt gebruiken.quote:Op zondag 3 februari 2013 01:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Misschien kunnen ze je hier helpen, TS?
[..]
TTK / Is het nuttig om Turks te leren?
Hoiquote:Op zondag 3 februari 2013 16:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, dank je voor de link hier te zetten, hoop dat hier Turken zijn die het nut kunnen aanwijzen, zij zullen bv. beter weten in welke landen en bij welke mensen je het kunt gebruiken.
Ben jij een Turk?quote:
Zo is het ook een islamitische gewoonte om gewoon te kloppen voordat je ergens binnengaat uit respect voor privacy - zelfs als je de deur naar de gang toe neemt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:36 schreef sidney111111111 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide bericht, leuk!![]()
Ik snap het helemaal, ik woon zelf midden in de stad, maar kijk uit op een gracht waar allemaal boten varen en daar achter een park, dus ik vind het altijd zonde om dan er wat voor te hangen, maar als ik in een straat zou wonen waar mensen zo naar binnen kijken als ze over de stoep wandelen zou ik het ook wel erg prettig vinden dat niet iedereen elke beweging van je ziet in huis.
Ik vind het trouwens wel mooi hoe jullie met jullie vrouwen omgaan, erg zorgzaam.
Daar mogen Nederlanders in sommige gevallen nog wel van leren, als ik zie dat sommige meisjes van 14 al blowend op straat hangen, en met elke jongen het bed induiken.. zonde.
Klopt niets van wat je zegt.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:31 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zo is het ook een islamitische gewoonte om gewoon te kloppen voordat je ergens binnengaat uit respect voor privacy - zelfs als je de deur naar de gang toe neemt.
Wat betreft de Nederlanders, zij hebben misschien wel vaak een lak aan privacy, maar zij hebben wel islamitische eigenschappen die moslims hedendaags vrij weinig vertonen. Zo zijn Nederlanders heel erg barmhartig, aardig en lachen veel, ook studeren veel Nederlanders en de meeste West-Europeanen - in tegenstelling tot de turkse jeugd - heel erg goed. De moslims hier hebben bar weinig ruggengraat, maar degenen die wel opgevoed worden volgens de normen van kleins af aan excelleren dan wel weer op alle vlakken.
Dat van dat Nederlanders barmhartig zijn, aardig zijn en veel lachen betwijfel ik ten zeerste.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:31 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zo is het ook een islamitische gewoonte om gewoon te kloppen voordat je ergens binnengaat uit respect voor privacy - zelfs als je de deur naar de gang toe neemt.
Wat betreft de Nederlanders, zij hebben misschien wel vaak een lak aan privacy, maar zij hebben wel islamitische eigenschappen die moslims hedendaags vrij weinig vertonen. Zo zijn Nederlanders heel erg barmhartig, aardig en lachen veel, ook studeren veel Nederlanders en de meeste West-Europeanen - in tegenstelling tot de turkse jeugd - heel erg goed. De moslims hier hebben bar weinig ruggengraat, maar degenen die wel opgevoed worden volgens de normen van kleins af aan excelleren dan wel weer op alle vlakken.
Je hoeft het niet met me eens te zijn en okay.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:39 schreef xminator het volgende:
[..]
Klopt niets van wat je zegt.
Bovendien Turkse schrijf je met een hoofdletter.
Serieus? Nederlanders ken ik juist als zeer barmhartig, niet zo hartelijk maar wel gastvrij.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat van dat Nederlanders barmhartig zijn, aardig zijn en veel lachen betwijfel ik ten zeerste.
Turken zijn vrij vaak wel barmhartiger dan de algemene moslim, maar toen ik sprak over de eigenschappen van de moslims in Nederland, includeerde ik dus ook Egyptenaars, Somaliërs, Pakistanen, Marokkanen, etc. Als er een goed doel wordt opgericht voor wat dan ook (Palestina, Syrië, kinderen in nood, etc), dan zal er misschien 10k worden opgericht tussen alle moslims in Nederland, wat ik best bedroevend vindquote:Op zondag 3 februari 2013 17:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Serieus? Nederlanders ken ik juist als zeer barmhartig, niet zo hartelijk maar wel gastvrij.
Qua lachen... Op straat kijken Nederlanders vaak niet zo bozig als Turken, in een ontspannen samenzijn doen ze qua lachen niet voor elkaar onder.
Turkse mannen lachen op straat niet zoveel ivm stoerheid/waardigheid (?) en de vrouwen... Zal wel iets met nederigheid/bescheidenheid van doen hebben en roddels willen voorkomen.
Merhaba!quote:
Merhaba, ben iyim sen nasilsin?quote:Op zondag 3 februari 2013 19:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Merhaba!
Nasılsın?
In hoeverre heeft het zin om Turks te leren?
Ik las het vanochtend in de krant. Vond 't het echt een vaag verhaal.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Van school geschorst in Nederland omdat je niet met de denkbeelden van de beweging van Gulen meegaat en een aanhanger bent van Ataturk? Of omdat je Turks sprak op het schoolplein?
Vreemd verhaal, zijn er hier Fokkers die meer weten?
m.at5.nl/artikelen/95728/scholier-geschorst-vanwege-ideologie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord refoweb:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het advies nogal mild, eigenlijk hoort die bespieder zijn oog eruit te rukken. Pak je het probleem bij de wortel aan.
Dat artikel.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik las het vanochtend in de krant. Vond 't het echt een vaag verhaal.
Hier staat meer: http://www.metronieuws.nl(...)SrZmbd!3QnzLrmt4ZwA/.
Het is me niet duidelijk wie hier nou achter zit, wat is het idee van dit filmpje?quote:
Anti islam is het ideequote:Op maandag 4 februari 2013 17:15 schreef Mercan het volgende:
[..]
Het is me niet duidelijk wie hier nou achter zit, wat is het idee van dit filmpje?
Hoe weet je dat?quote:
Nouja een beetje de realiteit hoe erover de islam gedacht wordtquote:
Noppes kwam voorbij op tvquote:Op maandag 4 februari 2013 17:38 schreef Mercan het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Kan ook cynisch bedoeld zijn.
Weet jij wie dit filmpje gemaakt heeft? want dat zou een hoop duidelijk maken.
Als dat gebeurde was je gewoon zwaar de lulquote:
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:54 schreef Ayca het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=088_1360072034
![]()
![]()
![]()
Mensen
Ja wie de meeste schade aan die auto kon geven. Tof spelleke, maarja, we zijn te verzadigd om nog deftig te kunnen kiezen en alles duurt te langquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:40 schreef xminator het volgende:
Je had ook zo een mini-game waar je een rode autotje kapot moest slaan.
In het verleden konden wij uren zo een game spelen, tegenwoordig vervelen games na 10 minuten al. Vroegah was alles beter.
Dit soort dingen kun je niks mee. Haalt alleen bloed onder je nagels vandaan en dan? Daar zit je dan met die haat en kun je er niks meequote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:54 schreef Ayca het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=088_1360072034
![]()
![]()
![]()
Mensen
Ik steun hem want knap.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:24 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
"havo-leerling D."
Wel een foto, geen naam.![]()
Die verwijderde leerling heet Denizhan Murat Üresin. Zoals zijn naam doet vermoeden is hij een Turanist. Hij neemt deel aan anti-PKK-betogingen en staat daarbij de media te woord. Hij is tevens invloedrijk binnen Kemalistische jongerenbewegingen (Atatürkçü Gençler Birliği Genel Başkanı ve Türk Gençlik Kuruluşları Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı).
Volgens zijn oude school wilde Denizhan ook tijdens de les Turks praten, verspreidde hij Turkstalige flyers, kwam hij wel eens te laat en spijbelde hij. Zelf beweert Denizhan dat hij is verwijderd omdat hij in de pauzes Turks wilde praten, zijn advocaat beweert weer dat zijn Kemalistische opvatting de oorzaak was en dat tijdens de media-oorlog tussen Kemalisten en Gülenisten persoonlijke gegevens zijn vrijgegeven.
Er bestaan argumenten voor en tegen Turks buiten de les. Het schoolbestuur heeft het recht om dat naar eigen inzicht in te vullen, leerlingen wie die keuze niet bevalt kunnen een andere school kiezen. Het is onduidelijk of Turks alleen in de klas was verboden of ook tijdens de pauze, maar gezien de Turkse taalolympiades van de Gulen-beweging zou dat laatste behoorlijk hypocriet zijn.
Hoewel ik Gülen voor geen centimeter vertrouw (hoe komt hij aan het geld voor al zijn onderwijsinstellinge, media, bedrijven en olympiades?) vind ik het onverstandig om de rivaliteit ook buiten Turkije voort te zetten. Als je ergens een minderheid bent kun je beter samenwerken, ookal ben je het niet op alle punten met elkaar eens.
Buah, niet echt, lijkt me gewoon vreemde wereld als je iemand steunt vanwege zijn/haar looks, al heb ik niet het idee dat je het echt meent, al moet ik eerlijk bekennen dat ik best goedgelovig ben.quote:
Jij bent toch ook mooiboy (nohomo)quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:34 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Buah, niet echt, lijkt me gewoon vreemde wereld als je iemand steunt vanwege zijn/haar looks, al heb ik niet het idee dat je het echt meent, al moet ik eerlijk bekennen dat ik best goedgelovig ben.
Dus als ik knap ben (ben ik ook) en in 2e kamer wou komen zou je op me stemmen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:36 schreef Bortecinem het volgende:
Natuurlijk steun ik hem vanwege zijn looks. Ideeën en opinies zijn overrated.
Nee, ik kleed me altijd neutraal, onopvallend maar wel netjes en ik gebruik al 3 jaar ofzo geen gel meer in mijn haar, ik ga er om de paar weken over met een tondeuse en klaar.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:40 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Jij bent toch ook mooiboy (nohomo)
Niet wanneer ik ook meedoe aan die tweede kamer verkiezingen!quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:42 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Dus als ik knap ben (ben ik ook) en in 2e kamer wou komen zou je op me stemmen?
Dus je bent mooiboy?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nee, ik kleed me altijd neutraal, onopvallend maar wel netjes en ik gebruik al 3 jaar ofzo geen gel meer in mijn haar, ik ga er om de paar weken over met een tondeuse en klaar.
Meeste chicks krijgen insta orgasm als ze mij zien!quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet wanneer ik ook meedoe aan die tweede kamer verkiezingen!
Terbiyeli olquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:04 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Meeste chicks krijgen insta orgasm als ze mij zien!
Daarom!quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kan hij toch niets aan doen dat al die meisjes zo vies bezig zijn...
quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:14 schreef zarGon het volgende:
Samsunspor heeft tweemaal achter elkander gewonnen!. Uit het risicogebied (momenteel 14de),
.
Ben wel benieuwd wat ze deze zondag klaar gaan spelen....
Iyiyim. Tessekür ederim.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:14 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Merhaba, ben iyim sen nasilsin?
Niet zo heel veel in europa maar als je in turkije bent is het wel heel handig en kan je veel meer genieten van de dingen daar zonder een gids die je geld afpakt
Bij de laatste zijn hoefde je ''var'' er niet bij te zetten anders was het een goede zin!quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Iyiyim. Tessekür ederim.
Türkce kolay degil, türkce dil cok zor var.
Oh ok. Ik heb verschillende leerboeken voor Turks maar in geen enkele staat de zinsbouw goed uitgelegd, maar dat doe ik meestal op mijn gevoel. Wat ik bv. wel merk is dat altijd bij het woord 'icin', hetgene waarop het betrekking heeft ervóór staat. Bijvoorbeeld, voor de man = erkek icin.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:07 schreef fb12fb12 het volgende:
[..]
Bij de laatste zijn hoefde je ''var'' er niet bij te zetten anders was het een goede zin!
Wolla ik ook doen mattie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nee, ik kleed me altijd neutraal, onopvallend maar wel netjes en ik gebruik al 3 jaar ofzo geen gel meer in mijn haar, ik ga er om de paar weken over met een tondeuse en klaar.
Precies het beste is gewoon een paar Turkse vrienden maken en die kunnen het ook goed uitleggen of ons raadplegen!quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:17 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Oh ok. Ik heb verschillende leerboeken voor Turks maar in geen enkele staat de zinsbouw goed uitgelegd, maar dat doe ik meestal op mijn gevoel. Wat ik bv. wel merk is dat altijd bij het woord 'icin', hetgene waarop het betrekking heeft ervóór staat. Bijvoorbeeld, voor de man = erkek icin.
Voor Erdogan = Erdogan icin.
HEAU GAAAAAAUYquote:Op woensdag 6 februari 2013 22:37 schreef Bilge het volgende:
Liefde is ...
... je vriend(in) na een geslachtswissel nog steeds je vriend(in) noemen.
Vanaf de eerste paar woorden wist ik het al waar je het over hadquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:01 schreef Bilge het volgende:
You all a bunch of fuckin' assholes. You know why? You don't have the guts to be what you wanna be. You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie. So say good night to the bad guy!
hasiktir..quote:
Deal. Plaats en tijd.?quote:
Beter tochhhh swa nu hebben we die gangstertalk jwzquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:39 schreef Bilge het volgende:
[..]
Deal. Plaats en tijd.?
Sinds Weissman en Levolution hier niet posten worden er nauwelijks homo-erotische opmerkingen gemaakt..![]()
@ Ayca, ik iig niet. Jij wel?
Tja je moet wel je koppie gebruiken... use it or lose itquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef Bilge het volgende:
Turkse onthoofd bij het karten
Een Turkse studente is woensdag onthoofd nadat ze uit de bocht was gevlogen tijdens het karten. Het ongeluk gebeurde in een dorpje 100 kilometer ten oosten van Istanbul.
De vrouw had naar verluidt de riem van de kart om haar nek gebonden, in plaats van om haar middel. Toen ze de controle over haar stuur verloor crashte ze tegen de vangrail.
Door de kracht van de botsing sneed de riem haar nek af.
Meh, ik vind het idee maar niets. Ik vind het dan een beter plan om het Turks dat ze gebruiken tijdens het vrijdagmiddaggebed te versimpelen, zodat de jongeren het beter begrijpen (en zo ook hun Turks een beetje verbeteren, hopelijk).quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:22 schreef Bilge het volgende:
Moskeebezoekers spreken slecht Turks
Steeds meer moskeebezoekers spreken geen of slecht Turks. Dat zegt Bahaeddin Budak, voorzitter van de Aya Sofya moskee in Arnhem.
Het vrijdagmiddaggebed wordt zelfs vaak niet begrepen door de jongere generaties, omdat zij het Turks niet goed genoeg beheersen. Hierbij komen niet alleen Turken, maar ook Somaliërs, Surinamers en Marokkanen meer op Turkse moskeeën af.
"Er is intussen een grote groep jongeren - van de derde generatie zullen we maar zeggen - die het Nederlands beter begrijpen dan het Turks of Arabisch", zegt Budak tegen De Gelderlander.
Budak wil daarom behalve Turks, het vrijdagmiddaggebed ook in het Nederlands aanbieden. Ook heeft hij speciale Koranlessen bedacht voor niet-Turkstaligen.
Ik verwachtte al dat Milliyet een foto van het meisje had geplaatst. Brr.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:01 schreef Bilge het volgende:
Turkse onthoofd bij het karten
Een Turkse studente is woensdag onthoofd nadat ze uit de bocht was gevlogen tijdens het karten. Het ongeluk gebeurde in een dorpje 100 kilometer ten oosten van Istanbul.
De vrouw had naar verluidt de riem van de kart om haar nek gebonden, in plaats van om haar middel. Toen ze de controle over haar stuur verloor crashte ze tegen de vangrail.
Door de kracht van de botsing sneed de riem haar nek af.
Wat wil je nu zeggen dan homotje?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Echte maffiosi spreken met hun vuisten. De homo-act is wat geloofwaardiger.
Is toch al gedaan?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:13 schreef xminator het volgende:
Wilt iedereen beschikbaarheid qua tijd invullen @ datumprikker voor de komende meet?
Dat dus.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:13 schreef xminator het volgende:
Wilt iedereen beschikbaarheid qua tijd invullen @ datumprikker voor de komende meet?
Ja, om de dag te bepalen. Later heb ik nog een PM met een nieuwe datumprikker rondgestuurd om het ideale tijdstip te bepalen.quote:
Waz met jou Gquote:Op zaterdag 9 februari 2013 00:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Ulannen, Gisteren (dus vrijdag) was de dag dat Cem Karaca ons 8 jaar geleden heeft verlaten..
Dus Merhaba Gencler ve Hep Genc kalanlar!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaar hierbij mijn bijdrage aan deze BIR persoon, een ode aan een paar van (al zijn) pracht nummers:
Shout out to Xmin & Bilge, ons nummer tijdens de TurkenMeet:
En aan de dame die vond dat mijn ogen toen glinsterde..![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nog een paar live optredens die ik super vind om zijn lage diepe stem:
[ afbeelding ]
Een optreden en documentaire:
[ afbeelding ]
Covers:
[ afbeelding ]
En als laatst denk ik een hele mooie afsluiter:
Ruhun sad olsun, Cem Baba..
[ afbeelding ]
tunaydin ustaquote:
Ik kan 1 maart toch niet. Tussentijdse toets in Enschede. Maar goed, veel plezier voor de mensen die wel gaan natuurlijkquote:
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 00:48 schreef Turquaz52 het volgende:
Shout out to Xmin & Bilge, ons nummer tijdens de TurkenMeet:
Daarom geniet ik zo van Christopher Dorner. Ik heb zijn manifest helemaal gelezen. Het enige wat ik jammer vind is dat hij ook de familieleden van slechte politieagenten vermoord, als hij alleen de agenten zelf zou pakken was hij een held.quote:Op zondag 10 februari 2013 04:05 schreef xminator het volgende:
Klote politie, hield ons alleen aan omdat wij allochtonen zijn.
Ik zit met een soortgelijk probleem en zeg bij deze ook af.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:40 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik kan 1 maart toch niet. Tussentijdse toets in Enschede. Maar goed, veel plezier voor de mensen die wel gaan natuurlijk.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:17 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]
Peter Turkson, de vermoedelijke opvolger van de paus.
Men zegt dat sint Malachias (1094-1148) allerlei uitgekomen voorspellingen heeft gedaan over bijvoorbeeld de namen van de toekomstige pausen. Volgens hem zou de laatste paus Peter heten, onder wiens termijn 'de stad met zeven bergen' verwoest zou raken. Istanbul heeft als bijnaam 'de stad van zeven bergen', maar er zijn ook andere steden die aan die beschrijving voldoen. Spannend.
Ik zou weer toeterend door de straten van Haarlem rijden, net zoals toen Galatasaray de UEFA-beker wonquote:
Mediaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:19 schreef Bilge het volgende:
Een ultra-nationalistische grijzenwolven Turk die de paus neerschiet. Ik ben benieuwd wat jij daarvan vindt, Che.
Blijkbaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:50 schreef Julis het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan? ben je dom :s ??
Dit!quote:
De grootste financiers van de PKK zijn niet de Russen maar het westen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:11 schreef WammesWaggel het volgende:
Het idee dat Grijze Wolven met de Russen in zee zouden gaan... Als er 1 partij was die achter de linkse Turkse elementen en PKK stond dan was het Rusland wel... Ik heb dus mijn twijfels.
Wij hebben het even over een andere tijd dan de tegenwoordige.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:25 schreef Mercan het volgende:
[..]
De grootste financiers van de PKK zijn niet de Russen maar het westen.
Dom.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:19 schreef Bilge het volgende:
Een ultra-nationalistische grijzenwolven Turk die de paus neerschiet. Ik ben benieuwd wat jij daarvan vindt, Che.
ga weg nationalistquote:
Rode rozen uitdelen, slechts aan bijzonder onaantrekkelijke mensen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:21 schreef PlayingWithFire het volgende:
Tevens wil ik morgen vreedzaam protest voeren tegen Valentijnsdag, iemand een idee hoe?
Zodat jij ook eindelijk eens iets krijgt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Rode rozen uitdelen, slechts aan bijzonder onaantrekkelijke mensen.
Jij snapt hetquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Zodat jij ook eindelijk eens iets krijgt.
Sneaky
mothafucking bosskurt juwait:quote:
quote:Zeeslak met 'wegwerppenis' ontdekt
AMSTERDAM - Japanse wetenschappers hebben een zeeslaksoort ontdekt die zijn penis kan afwerpen en opnieuw kan laten aangroeien.
Zeeslakken van de soort Chromodoris reticulata ontdoen zich van hun penis na de copulatie, waarna er binnen 24 uur een nieuw mannelijk geslachtsorgaan aan hun lichaam groeit.
De zeeslak is voor zo ver bekend het enige dier dat paart met een ‘wegwerppenis’. Dat schrijven Japanse onderzoekers van Osaka City University in het vaktijdschrift Biology Letters.
Aquarium
De wetenschappers observeerden in hun laboratorium het paringsgedrag van zeeslakken die ze hadden gevangen in verschillende koraalriffen in Japan.
Ze waren getuige van 31 paringen tussen de dieren. De copulatie duurde steeds enkele seconden tot enkele minuten, waarna de zeeslakken hun penissen afwierpen zodat de organen naar de bodem van het auquarium zonken.
Tot verrassing van de wetenschappers bleek er 24 uur later echter alweer een nieuwe penis aan het lichaam van dieren gegroeid.
Opgerold
Nader onderzoek wees uit dat een groot deel van de penis van een zeeslak opgerold in in het lichaam zit. Het dier werpt alleen het uiteinde van het geslachtsorgaan af, waarna er een nieuw deel naar buiten komt.
Het seksleven van zeeslakken is überhaupt erg ingewikkeld. Alle dieren hebben namelijk zowel een mannelijk als een vrouwelijk geslachtsorgaan. Beide organen bevinden zich aan de rechterzijde van het lichaam.
Sperma
"Als twee zeeslakken paren, liggen ze dus alleen met de rechterkant van hun lichamen tegen elkaar aan", legt bioloog Bernard Picton uit op BBC News.
"De penis van de ene zeeslak gaat in de vrouwelijke opening van de ander, maar de penis van dat laatste dier verdwijnt ook in de opening van de eerste zeeslak. Ze doneren beiden sperma aan de ander."
Bron: [url=http://www.nu.nl/wetenschap/3198522/zeeslak-met-wegwerppenis--ontdekt.html]NU.nl[/ur].
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:40 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik kan 1 maart toch niet. Tussentijdse toets in Enschede. Maar goed, veel plezier voor de mensen die wel gaan natuurlijk.
Oh, twee afmeldingen... Jammer. Geven jullie dit dan ook even door via datumprikker?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:47 schreef Bilge het volgende:
Ik zit met een soortgelijk probleem en zeg bij deze ook af.
School voor Fok! plaatsen[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:04 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Oh, twee afmeldingen... Jammer.
Rondlopen in hartjesboxer.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:21 schreef PlayingWithFire het volgende:
Tevens wil ik morgen vreedzaam protest voeren tegen Valentijnsdag, iemand een idee hoe?
Not a bad idea actuallyquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Rondlopen in hartjesboxer.
Alleen maar genante dingen johquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:42 schreef Arcadia het volgende:
Wel behoorlijk dood hier sinds die eerste meet, is er iets genants gebeurd waar jullie allemaal samen over hebben besloten om niet over te spreken?
Jullie kunnen elkaar zeker niet meer aankijken met een serieus gezicht?quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:44 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Alleen maar genante dingen joh
Haha neejoh. Alles was oke! En jij had erbij moeten zijn johquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jullie kunnen elkaar zeker niet meer aankijken met een serieus gezicht?
Ik kan daar slecht tegen, ik krijg altijd plaatsvervangende schaamte als ik een vriend iets fout zie doen.
In de zomervakantie misschien tegen het einde toe of ergens in september, kan tijdens mijn studie moeilijk 5 uur heen en 5 uur terug gaan... Begin zomervakantie ga ik voor de eerste keer in shaa Allah naar Mekka voor mijn ümrequote:Op woensdag 13 februari 2013 23:48 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Haha neejoh. Alles was oke! En jij had erbij moeten zijn joh
+ organisatie van een 2e meet, dat duidt ook niet op beschamende ervaringen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:31 schreef xminator het volgende:
Ik weet niet of het je is opgevallen maar bijna alleen de mensen die aanwezig waren tijdens de meet zijn nog actief hier, de rest niet meer..
Over WAquote:Op donderdag 14 februari 2013 17:40 schreef Bilge het volgende:
Iemand nog rozen ontvangen/ uitgedeeld?
Ik heb 2010, maar vond 2003 beter en overzichtelijker. 2013 wordt nu gedownload, wat zijn de voordelen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:49 schreef xminator het volgende:
hmhh office 2013 is best wel nice.
Instellingen zijn per account (win 8 = e-mail = ftw!) gekoppeld, bestanden kunnen meteen via skydrive online geplaatst worden (had zelf liever dropbox gezien) en de lees modus is beter.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:08 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik heb 2010, maar vond 2003 beter en overzichtelijker. 2013 wordt nu gedownload, wat zijn de voordelen?
Die bestanden waren niet geopend. En het was niet 1x het was ELKE KEER als ik een mail met bestand verstuurde. Bedankt voor je tip, maar ik ben niet achterlijk ofzoquote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:24 schreef Bilge het volgende:
Als je een bestand als bijlage van een mail wil sturen mag dat bestand niet op dat moment geopend zijn. Wanneer je de indeling naar .docx verandert wordt dat een apart bestand dat niet geopend is, waardoor je mail het als bijlage accepteert.
Welke extensie hadden je bestanden? En kreeg je een (fout)melding, zo ja, welke?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:34 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Die bestanden waren niet geopend. En het was niet 1x het was ELKE KEER als ik een mail met bestand verstuurde. Bedankt voor je tip, maar ik ben niet achterlijk ofzo
Weet niet precies. Maar ik kreeg geen foutnmelding. De bestanden werden gewoon in de email geladen, ik kon de mail gewoon verzenden en ik kreeg ook geen 'delivery failed' mailtje terug. Dus je dacht dat het gewoon was verzonden en aangekomen, maar niets is minder waar. Pas toen ik de bestander veranderde naar (dacht ik dus) .docx werden ze wel door de ontvanger binnengehaaldquote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Welke extensie hadden je bestanden? En kreeg je een (fout)melding, zo ja, welke?
Van welke mailprovider naar welke mailprovider?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:37 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Weet niet precies. Maar ik kreeg geen foutnmelding. De bestanden werden gewoon in de email geladen, ik kon de mail gewoon verzenden en ik kreeg ook geen 'delivery failed' mailtje terug. Dus je dacht dat het gewoon was verzonden en aangekomen, maar niets is minder waar. Pas toen ik de bestander veranderde naar (dacht ik dus) .docx werden ze wel door de ontvanger binnengehaald
MS gaat nu wel een beetje in de juiste richting imo. bovendien als je een gmail account juist koppelt kun je daarmee ook bijna alles wat je met een hotmail account ook kan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:33 schreef zarGon het volgende:
Microsoft met z'n Live-account.. Gelukkig heb ik ooit mijn Google-account gekoppeld aan Microsoft Passport, zodat ik ook met mijn Gmail-account kan inloggen op Microsoft-producten.
Windows 8, prima. Microsot Office, prima. Maar het lukt me maar niet om een account bij Microsoft nuttig te vinden. Ik erger me aan Hotmail (Outlook.com is wel beter though), ik erger me aan het feit dat ik meerdere hoofdaccounten zou moeten hebben (Microsoft naast Google)... Neh.
Ik vind dat Google zijn producten net wat beter afwerkt. En Gmail is onovertroffen.
Ja, ze zijn op zich goed bezig, maar voor mij is het te laat. Als in: ik doe alles met Google. En... ik zie het nut van switchen naar een Microsoft-account niet in (vooral als de producten van Google mijns inziens beter zijn).quote:Op vrijdag 15 februari 2013 00:40 schreef xminator het volgende:
[..]
MS gaat nu wel een beetje in de juiste richting imo. bovendien als je een gmail account juist koppelt kun je daarmee ook bijna alles wat je met een hotmail account ook kan.
Zo een MS-account gaat steeds meer centraal staan in het hele computergebruik, alle instellingen, alle softwareproducten dus echt alles wordt aan je account gekoppeld dus je bent overal up-to-date.
Ze zijn dus op de juiste richting imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |