abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:20:33 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_122390076
Aangezien ik graag talen leren en we hier TRT Türk kunnen ontvangen besloot ik om Turks te leren, het is sowieso taalkundig gezien nuttig omdat je inzicht krijgt in Altaïsche, Turkse en agglutinerende talen, maar is het verder nuttig om Turks te leren?
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 20:21:13 #2
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_122390107
Als je in Turkije gaat wonen wel ja... Het ligt puur aan je situatie of het nuttig is of niet
pi_122390150
quote:
Is het nuttig om Turks te leren?
Nee want turken verstaan je prima als je een kapsalon besteld.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122390307
Je kan beter marokkaans leren, dan weet je precies wat ze van plan zijn. Zeg maar alvast vluchten voordat ze je moeten hebben.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:12:52 #5
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_122392457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Als je in Turkije gaat wonen wel ja... Het ligt puur aan je situatie of het nuttig is of niet
Nou, de kans dat ik naar Turkije ga is niet erg groot, maar ik leer graag andere talen als hobby en vind het wel leuk als ik wat woorden op TRT Türk versta. Ik kan al wat zeer algemene woorden verstaan, dus het is meer ook qua hobby. Maar ik vraag me gewoon af wat je er verder nog mee kan. Wat ik tot nu toe gemerkt heb qua nut is dat ik sommige FOK! reacties van Turken kan lezen :'), en dat ik soms dus bv. posters in zo'n winkel in het Turks (ja, die kom je tegen in mijn stad) kan lezen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_122393259
Volgens mij hou je wel van talen leren, goede keus. Ik leer nu ook zo veel mogelijk talen om een inzicht te krijgen in vele taalfamilies.

Tevens kan je Turks in bijna alle Turkse landen spreken, maar dat verschilt. Je kan je in het Turks prima verstaanbaar in Azerbeidjan, terwijl dat misschien moeilijker kan gaan in Oeigoerië.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:33:34 #7
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_122393417
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:30 schreef o.us het volgende:
Volgens mij hou je wel van talen leren, goede keus. Ik leer nu ook zo veel mogelijk talen om een inzicht te krijgen in vele taalfamilies.

Tevens kan je Turks in bijna alle Turkse landen spreken, maar dat verschilt. Je kan je in het Turks prima verstaanbaar in Azerbeidjan, terwijl dat misschien moeilijker kan gaan in Oeigoerië.
Nu heb ik wel gelezen dat een Turkse Turk dus een Turk in het oosten niet kan verstaan, terwijl een Turk nog wel iemand in Azerbeidzjan of een ander deel van de Kaukasus schijnt te kunnen verstaan. Een Turkoloog legde een keer uit dat al die talen schijnbaar vroeger dialecten waren en dat ze elkaar verstonden van Turkije tot west-China, maar dat door Stalin bepaalde talen helemaal veranderd zijn.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 21:33:46 #8
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_122393425
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 21:30 schreef o.us het volgende:

Welke talen kan je dan nu?
  zondag 3 februari 2013 @ 12:33:33 #9
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_122412678
Als je een van de wereldtalen beheerst, hoef je je niet echt te bekommeren om het nut van een andere vreemde taal. Daarbij, Turks is bepaald niet obscuur.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_122645794
Ik ben van plan een van die kunstmatige talen te leren, Esperanto, Interlingua of Ido.
Het idee van een niet-etnische taal spreekt me wel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')