Nee want turken verstaan je prima als je een kapsalon besteld.quote:Is het nuttig om Turks te leren?
Nou, de kans dat ik naar Turkije ga is niet erg groot, maar ik leer graag andere talen als hobby en vind het wel leuk als ik wat woorden op TRT Türk versta. Ik kan al wat zeer algemene woorden verstaan, dus het is meer ook qua hobby. Maar ik vraag me gewoon af wat je er verder nog mee kan. Wat ik tot nu toe gemerkt heb qua nut is dat ik sommige FOK! reacties van Turken kan lezenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:21 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Als je in Turkije gaat wonen wel ja... Het ligt puur aan je situatie of het nuttig is of niet
Nu heb ik wel gelezen dat een Turkse Turk dus een Turk in het oosten niet kan verstaan, terwijl een Turk nog wel iemand in Azerbeidzjan of een ander deel van de Kaukasus schijnt te kunnen verstaan. Een Turkoloog legde een keer uit dat al die talen schijnbaar vroeger dialecten waren en dat ze elkaar verstonden van Turkije tot west-China, maar dat door Stalin bepaalde talen helemaal veranderd zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 21:30 schreef o.us het volgende:
Volgens mij hou je wel van talen leren, goede keus. Ik leer nu ook zo veel mogelijk talen om een inzicht te krijgen in vele taalfamilies.
Tevens kan je Turks in bijna alle Turkse landen spreken, maar dat verschilt. Je kan je in het Turks prima verstaanbaar in Azerbeidjan, terwijl dat misschien moeilijker kan gaan in Oeigoerië.
Welke talen kan je dan nu?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 21:30 schreef o.us het volgende:
Volgens mij hou je wel van talen leren, goede keus. Ik leer nu ook zo veel mogelijk talen om een inzicht te krijgen in vele taalfamilies.
Tevens kan je Turks in bijna alle Turkse landen spreken, maar dat verschilt. Je kan je in het Turks prima verstaanbaar in Azerbeidjan, terwijl dat misschien moeilijker kan gaan in Oeigoerië.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |