abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122165131
Zo.

Anders duurt het weer zo lang :P. En ook newbies mogen een nieuw deel openen hoor ;).
pi_122165171
Ah! Jammer, verdorie, kans gemist ;) Wat is de afspraak bij dit soort reeksen? Kan ik mijn vraag hier even kopieren of is iedereen scherp genoeg om erop te reageren ondanks dat hij in een vorig deel staat?
pi_122165202
Afspraak is degene die 'm sluit, opent een nieuwe. Maar omdat je zo stellig was en ik 'm toevallig op slot zag gaan dacht ik, dat doe ik wel ff.

En wil je een nieuwe speler of een gebruikte? Wat is je budget?
pi_122165283
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Luigi het volgende:
Afspraak is degene die 'm sluit, opent een nieuwe. Maar omdat je zo stellig was en ik 'm toevallig op slot zag gaan dacht ik, dat doe ik wel ff.

En wil je een nieuwe speler of een gebruikte? Wat is je budget?
Haha sorry, het was niet de bedoeling stellig over te komen, ik wist gewoon niet of ik iemand voor het hoofd zou stoten bij het openen van een nieuw reeksdeel ;)

Maareh, tja, ik heb redelijke newbie argumenten. Budget zou ik zeggen maximaal 100 euro om en nabij, ik vind een modern/strak uiterlijk wel prettig. Nieuw of gebruikt is beide prima, alhoewel ik eerder neig naar nieuw. Als ik het zo een beetje bekijk is een stofkap (of iets vergelijkbaars) wel handig. Verder heb ik er dus echt 0,0 verstand van en ben net een beetje begonnen met orienteren.

Edit: Die Project Debut tafels lijken me wel mooi, maar die zijn best prijzig en ik heb geen idee hoe goed die zijn.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:44:36 #6
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_122165324
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef swoopie het volgende:
Pfoe, ik dacht laat ik eens op Fok! een beetje kijken, ik hoopte op makkelijk scoren omtrent advies voor een leuke budgetvriendelijke platenspeler, maar er is hier een berg aan enthousiastelingen en informatie te vinden! Leuk!

Even een stap terug, ik ben Erik, loop hier al een tijdje semi-actief mee op Fok! en had onlangs een bevlieging om eens naar LP's te kijken onder het mom van 'goh, leuk!'. Eigenlijk getriggerd door het uitkomen van deze:
http://www.bol.com/nl/p/blue-lines/1000004013043855/

Ik heb dus nog niets, geen speler en geen vinyl, maar wil er eens voorzichtig mee beginnen.

Welke websites raden jullie aan om eens door te neuzen mbt de keuze voor een draaitafel? Of hebben jullie een duidelijk advies? Ik zou er graag muziek mee willen luisteren in eerste instantie via de PC, later wellicht ook aansluiten op een stereo-installatie. Conversie naar MP3 is geen must, die download ik wel ;)

Edit: Verdorie, nu ben ik nog de hekkensluiter van deel 19 ook? Laat ik als newbie maar niet deel 20 openen, dat is voor de oudgedienden hier ;)
Het ligt er aan wat voor budget je hebt, maar aangezien je begint zal het niet meteen de hoofdprijs zijn denk ik :P

Je kan geweldige platenspelers scoren voor een paar tientjes, maar geen van die spelers zijn nieuw. Vermijd de plastic-fantastic (usb) spelers die je overal ziet. brrrrrr Kijk op marktplaats, of als je in de buurt een rommelmarkt of tweedehands/ kringloop winkel hebt.
🐙
pi_122165419
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:44 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Het ligt er aan wat voor budget je hebt, maar aangezien je begint zal het niet meteen de hoofdprijs zijn denk ik :P

Je kan geweldige platenspelers scoren voor een paar tientjes, maar geen van die spelers zijn nieuw. Vermijd de plastic-fantastic (usb) spelers die je overal ziet. brrrrrr Kijk op marktplaats, of als je in de buurt een rommelmarkt of tweedehands/ kringloop winkel hebt.
Die van het merk 'ION' zie je overal, ik had al wel het idee dat die meer gimmick dan kwaliteit zijn (kort door de bocht). Wat me wel handig lijkt is om er eentje met een 'voorversterker' te kopen, zodat je niet zit te hannessen met speciale ingangen op je stereo-set en/of computer.

Edit: En inderdaad, niet de hoofdprijs, maar ik wil best een 'beetje' meer uitgeven als ik een iets mooiere ergens wordt aangeraden of ik er eentje tegenkom.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:47:28 #8
266257 crew  DeZwabber
pi_122165452
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:43 schreef swoopie het volgende:

[..]

Haha sorry, het was niet de bedoeling stellig over te komen, ik wist gewoon niet of ik iemand voor het hoofd zou stoten bij het openen van een nieuw reeksdeel ;)

Maareh, tja, ik heb redelijke newbie argumenten. Budget zou ik zeggen maximaal 100 euro om en nabij, ik vind een modern/strak uiterlijk wel prettig. Nieuw of gebruikt is beide prima, alhoewel ik eerder neig naar nieuw. Als ik het zo een beetje bekijk is een stofkap (of iets vergelijkbaars) wel handig. Verder heb ik er dus echt 0,0 verstand van en ben net een beetje begonnen met orienteren.

Edit: Die Project Debut tafels lijken me wel mooi, maar die zijn best prijzig en ik heb geen idee hoe goed die zijn.
Project maakt best leuk spul, maar besef wel dat als je geen versterker hebt met een phono-ingang je er ook nog een voorversterkertje tussen moet hangen, dus hou er rekening mee in je budget.
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:49:04 #9
266257 crew  DeZwabber
pi_122165529
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:46 schreef swoopie het volgende:

[..]

Die van het merk 'ION' zie je overal, ik had al wel het idee dat die meer gimmick dan kwaliteit zijn (kort door de bocht). Wat me wel handig lijkt is om er eentje met een 'voorversterker' te kopen, zodat je niet zit te hannessen met speciale ingangen op je stereo-set en/of computer.

Edit: En inderdaad, niet de hoofdprijs, maar ik wil best een 'beetje' meer uitgeven als ik een iets mooiere ergens wordt aangeraden of ik er eentje tegenkom.
Met voorversterker er in weet ik zo niet, maar je kan ze wel los kopen. Een oude Technics, of Thorens zal je je geen buil aan vallen, en zo zijn er nog een paar merken. Ik heb een paar jaar geleden een oude Thorens gehaald voor 60 euro, klinkt fantastisch.
🐙
pi_122165651
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:49 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Met voorversterker er in weet ik zo niet, maar je kan ze wel los kopen. Een oude Technics, of Thorens zal je je geen buil aan vallen, en zo zijn er nog een paar merken. Ik heb een paar jaar geleden een oude Thorens gehaald voor 60 euro, klinkt fantastisch.
Ah ja, ik zie dat ze bij Conrad (bijvoorbeeld) voorversterkers kopen voor een paar tientjes. Is best wat ivm een platenspeler van een paar tientjes, maar zeker geen wereldbedrag. Ik zal eens kijken naar de twee merken die je noemt! Het oog wil ook wat ;) Marktplaats ook eens afstruinen. Ik ben wel benieuwd! Geen idee waarom ik er zo enthousiast over ben momenteel en ook geen idee of het een bevlieging is. We zullen zien! Ik ga gewoon de komende week eens wat info verzamelen.
pi_122165664
Thorens zijn leuk, heb ik ook, maar bedenk wel dat die dingen ondertussen 40 jaar oud zijn en wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Nieuwe snaar (10 euro) en nieuw elementje (50 - 100 euro) ben je altijd wel kwijt vrees ik.
pi_122165748
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef Luigi het volgende:
Thorens zijn leuk, heb ik ook, maar bedenk wel dat die dingen ondertussen 40 jaar oud zijn en wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Nieuwe snaar (10 euro) en nieuw elementje (50 - 100 euro) ben je altijd wel kwijt vrees ik.
Hm, ja, onderhoud, dan komt mijn luie aard weer naar boven en daarom neig ik ook misschien wel meer naar nieuwe spelers. Nieuwe snaar, nieuwe naald, daar word ik al bang van ;)

Bedoelen jullie zoiets trouwens:

Ik niet :+
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:54:13 #13
266257 crew  DeZwabber
pi_122165782
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef Luigi het volgende:
Je moet ook een beetje zoeken, ik had de mijne met nieuwe snaar en element :P
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:54:46 #14
266257 crew  DeZwabber
pi_122165803
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:53 schreef swoopie het volgende:

[..]

Hm, ja, onderhoud, dan komt mijn luie aard weer naar boven en daarom neig ik ook misschien wel meer naar nieuwe spelers. Nieuwe snaar, nieuwe naald, daar word ik al bang van ;)

Bedoelen jullie zoiets trouwens:
[ afbeelding ]

Ik niet :+
neuh

🐙
pi_122165863
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Je moet ook een beetje zoeken, ik had de mijne met nieuwe snaar en element :P
Voor 60 euro? Da's echt de mazzel van de eeuw dan. Tegenwoordig gaan Thorens makkelijk voor 100 euro (ook al beginnen ze lager op MP) en dan mag je meestal nog lappen voor de snaar en element ook ;). Die van mij was 75 euro en dat vond ik al een redelijke deal.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 15:57:25 #16
266257 crew  DeZwabber
pi_122165936
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

Voor 60 euro? Da's echt de mazzel van de eeuw dan. Tegenwoordig gaan Thorens makkelijk voor 100 euro (ook al beginnen ze lager op MP) en dan mag je meestal nog lappen voor de snaar en element ook ;). Die van mij was 75 euro en dat vond ik al een redelijke deal.
Ik heb de mazzel van een lokaal tweedehandswinkeltje dat spelletjes, consoles, platenspelers, platen en oude buizenradio's etc verkoopt met enige regelmaat. Voor redelijke prijzen to say the least B-)
🐙
pi_122165959
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:54 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

neuh

[ afbeelding ]
Ah ja, dat is een stuk beter. Niet hypermodern, maar toch een leuk uiterlijk. Op MP staan ze aardig wat:
http://link.marktplaats.nl/639114043
Maar eens neuzen dus!
pi_122165966
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ik heb de mazzel van een lokaal tweedehandswinkeltje dat spelletjes, consoles, platenspelers, platen en oude buizenradio's etc verkoopt met enige regelmaat. Voor redelijke prijzen to say the least B-)
Ok maar de meeste van ons zijn wel veroordeeld tot Marktplaats ;). Alhoewel de lokale kringloop altijd een leuk idee is voor dit soort dingen.
pi_122166011
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah ja, dat is een stuk beter. Niet hypermodern, maar toch een leuk uiterlijk. Op MP staan ze aardig wat:
Maar eens neuzen dus!
Dual kun je ook naar kijken overigens. Alhoewel de meeste puristen geen fan zijn van de automatische afslag, al die elektronica zut die er extra in zit zorgt meestal voor extra geruis en gedoe.
pi_122166070
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:58 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dual kun je ook naar kijken overigens. Alhoewel de meeste puristen geen fan zijn van de automatische afslag, al die elektronica zut die er extra in zit zorgt meestal voor extra geruis en gedoe.
Ah, kijk, automatische afslag, dat is nieuw voor me, is dat wat wordt verstaan onder een 'automatische' platenspeler? En wat betekent het precies? Dat hij automatisch stopt met draaien als de plaat 'op' is? En dat je dat dus niet zelf in de gaten hoeft te houden?
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:01:08 #21
266257 crew  DeZwabber
pi_122166131
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef swoopie het volgende:

[..]

Maar eens neuzen dus!
Maar veel bekende merken hebben ook degelijke spelers gemaakt, zoals Akai, Denon, Dual, Philips. Als je een speler op bijvoorbeeld marktplaats vind post 'em dan hier als je wilt weten of het wat is en zoek op internet even wat over het type over eventuele valkuilen. Oude Bang en Olufsen spelers klinken bijvoorbeeld best geinig, haal je er eentje voor 50 euro, kom je er achter dat er een bizarre naald in zit die niet mee gemaakt wordt en nu 250 euro kost.
🐙
pi_122166176
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah, kijk, automatische afslag, dat is nieuw voor me, is dat wat wordt verstaan onder een 'automatische' platenspeler? En wat betekent het precies? Dat hij automatisch stopt met draaien als de plaat 'op' is? En dat je dat dus niet zelf in de gaten hoeft te houden?
Ja, dan gaat de arm terug naar de beginpositie. Of varianten daar op. Mijn Thorens (166) moet je gewoon zelf op de plaat zetten en zelf weer liften als je klaar bent, pure armoede natuurlijk ;).

Ik vraag me trouwens echt af of zo'n plastic fantastic spelertje met ingebouwde USB aansluiting en dergelijke echt zo'n slechte aanschaf is voor die paar tientjes. Je hebt dan wel gelijk alles en voor dat geld echt compleet gelijk. Mocht het blijven hangen kun je altijd nog op zoek naar een 'betere'.
pi_122166226
Bedankt voor jullie tips zover mannen! Ik heb er al een aantal aanknopingspunten bij zo!
quote:
7s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dan gaat de arm terug naar de beginpositie. Of varianten daar op. Mijn Thorens (166) moet je gewoon zelf op de plaat zetten en zelf weer liften als je klaar bent, pure armoede natuurlijk ;).

Ik vraag me trouwens echt af of zo'n plastic fantastic spelertje met ingebouwde USB aansluiting en dergelijke echt zo'n slechte aanschaf is voor die paar tientjes. Je hebt dan wel gelijk alles en voor dat geld echt compleet gelijk. Mocht het blijven hangen kun je altijd nog op zoek naar een 'betere'.
Dat is natuurlijk ook zo, voor een beginner als ik is een nieuw 'alles in één' apparaatje natuurlijk niet verkeerd. Gewoon plug & play en eens kijken wat ik er van vind.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:03:42 #24
266257 crew  DeZwabber
pi_122166236
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef swoopie het volgende:

[..]

Je hebt platenspelers die volledig handmatig zijn, je moet met de hand de naald in de groef plaatsen, en als de plaat klaar is blijft hij eeuwig ronddraaien in de laatste groef. Met automatische afslag stopt hij als hij detecteert dat de plaat klaar is. Bij een volautomaat druk je op een knopje en beweegt de naald vanzelf naar de plaat toe. Van alle soorten zijn er goede spelers te vinden, maar hoe meer franje hoe meer er kapot gaat. Handmatig of automatische afslag zijn het populairste.
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:05:11 #25
266257 crew  DeZwabber
pi_122166320
Alhoewel ik ook een hele tijd een prima volautomatische Philips heb gehad. :Y
🐙
pi_122166412
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen, er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.

Hoe simpel zo'n apparaat ook is, na 40 jaar kan er best een hoop mee aan de hand zijn.
pi_122166629
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:06 schreef Luigi het volgende:
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen,er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.

Hoe simpel zo'n apparaat ook is, na 40 jaar kan er best een hoop mee aan de hand zijn.
Woah, dat is ook niet een beetje onderhoud, lijkt wel een complete renovatie.

Maar, je zegt RCA connectoren inbouwen. Wat voor uitgang zit er standaard op dan?
pi_122166699
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:11 schreef swoopie het volgende:

[..]

Maar, je zegt RCA connectoren inbouwen. Wat voor uitgang zit er standaard op dan?
Er komen (kwamen) nu gewoon 2 tulp connectoren uit. Waarvan de isolatie bijna vergaan is op sommige plekken en draadbreuken voorkwamen door de scherpe bocht die de bedrading moet maken voordat -ie de kast uit komt. Bedrading wordt ook compleet vervangen op dat vlak.
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 16:15:11 #29
266257 crew  DeZwabber
pi_122166845
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:11 schreef swoopie het volgende:

[..]

Het zijn meer tweaks dan echt onderhoud, als je een beetje handig bent kan je het ook zelf doen.
Tenzij de kabels vergaan zijn is dat niet nodig, maar het krikt de kwaliteit van een goede speler wel meteen goed verder omhoog. :Y
🐙
pi_122166876
Maar goed dat is misschien allemaal optioneel en voor jou niet aan de orde. Ik ben iemand die graag ergens het maximale uithaalt en het zo mooi en goed mogelijk wil hebben (ben verder zeker geen audiofiel, hoewel je wel steeds meer gaat horen merk ik). Maar ik zeg het om aan te geven hoe hellend het vlak kan zijn. Voor je het weet ben je voorversterkertjes aan het bestellen, bekabeling aan het upgraden... ;).
pi_122166943
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
Maar goed dat is misschien allemaal optioneel en voor jou niet aan de orde.
Voorlopig niet in ieder geval ;)
quote:
Ik ben iemand die graag ergens het maximale uithaalt en het zo mooi en goed mogelijk wil hebben (ben verder zeker geen audiofiel, hoewel je wel steeds meer gaat horen merk ik). Maar ik zeg het om aan te geven hoe hellend het vlak kan zijn. Voor je het weet ben je voorversterkertjes aan het bestellen, bekabeling aan het upgraden... ;).
Kan me voorstellen dat als je er echt mee aan de slag gaat dat wel steeds leuker wordt ja.
  maandag 28 januari 2013 @ 16:19:04 #32
14505 OProg
A Life in Music
pi_122167027
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:06 schreef Luigi het volgende:
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen, er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.

Gewoon nieuwsgierig, maar wat kost zoiets eigenlijk.

Ik heb nog een oude TD160, alleen de lift is wat gaar. Ga er niks meer mee doen maar vraag me af wat een opknapbeurt zou hebben gekost. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122167038
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:17 schreef swoopie het volgende:

[..]

Voorlopig niet in ieder geval ;)

[..]

Kan me voorstellen dat als je er echt mee aan de slag gaat dat wel steeds leuker wordt ja.
Ik was zaterdag dus bij Dr. Thorens om mijn speler weg te brengen, hij heeft zelf een zwaar gereviseerde Thorens 165 staan (aangesloten op prachtig mooi spul qua versterking en speakers natuurlijk) en ik heb zelden mooier klinkende muziek gehoord. Nou heb ik daar allemaal geen geld voor (en de ruimte... ;) ) maar het is prachtig om te horen wat er allemaal mogelijk is met vinyl. Als je dat eenmaal gaat merken is het vaak al te laat :P.
pi_122167087
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Gewoon nieuwsgierig, maar wat kost zoiets eigenlijk.

Ik heb nog een oude TD160, alleen de lift is wat gaar. Ga er niks meer mee doen maar vraag me af wat een opknapbeurt zou hebben gekost. :)
Aangezien hij een goedwillende amateur is hou ik er niet zo van dat zomaar op het web te knallen. Als je me even PM't kan ik je in contact brengen met hem, hij doet niet moeilijk over vrijblijvende prijsinformatie en reageert vrij vlot op de mail. Kan wel zeggen dat de prijzen mij érg meevielen.
pi_122169839
Eindelijk ook een platenspeler gekocht! Het is de Pro-ject Debut Carbon geworden :s)
Wat een geluid zeg, heerlijk!

Klein vraagje, heeft er iemand ervaring met een systeem waarmee je de platenspeler aan de muur kan monteren, iets als dit, maar dan goedkoper:P

Nu staat de platenspeler namelijk op mijn bureau, en dat is nogal trillings gevoelig, zie ook plaatje :) :
  maandag 28 januari 2013 @ 17:25:21 #36
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_122170424
Koop gewoon een mooi stukje hout en 2 beugels bij de bouwmarkt, dan ben je er ook. Kun je zelf precies kiezen hoe het er uit komt te zien ook. En hoe duur je het maakt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_122176382
Dan maar geen purist, het gaat bij mijn volautomaat tot nu toe altijd goed met mn dronken kop :P
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 19:31:55 #38
266257 crew  DeZwabber
pi_122179636
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:58 schreef Altijdgriep het volgende:
Dan maar geen purist, het gaat bij mijn volautomaat tot nu toe altijd goed met mn dronken kop :P
Het betekent niet dat volautomaten meteen slecht zijn, maar met een handmatige kan het altijd beter :P
🐙
pi_122180992
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Het betekent niet dat volautomaten meteen slecht zijn, maar met een handmatige kan het altijd beter :P
Niet automatisch een plaat opzetten :7
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 20:55:02 #40
266257 crew  DeZwabber
pi_122185949
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Altijdgriep het volgende:

[..]

Niet automatisch een plaat opzetten :7
Ik mis het af en toe nog wel, lekker lui een plaatje opslingeren. Maar fuck dat, daar hebben we FLACjes voor. Met een LP ga ik er lekker voor zitten :Y

Alhoewel een Technics SL10 op m'n verlanglijstje staat.

Zo'n godsgruwelijk mooi apparaat, volautomaat, lineaire tracking, en hij werkt zelfs ondersteboven of verticaal aan de muur :D Met een optische sensor detecteert hij of je een singletje / 10"of Lp er op gooit en laat hij de naald automatisch zakken bij het begin van de plaat :Y

De SL15 had zelfs nummerselectie, maar dat is dan weer een beetje overkill, en de 10 is mooier.

🐙
pi_122186349
Haha, grappig. Alhoewel een plaat opzetten voor mij meestal wel van begin tot eind luisteren betekent en met nummerselectie zou ik daar weer te makkelijk in worden denk ik. Voor ff snel luisteren heb ik idd spul op harde schijf staan ;). Maar mooie staaltjes techniek zijn het wel!
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 21:04:15 #42
266257 crew  DeZwabber
pi_122186554
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Haha, grappig. Alhoewel een plaat opzetten voor mij meestal wel van begin tot eind luisteren betekent en met nummerselectie zou ik daar weer te makkelijk in worden denk ik. Voor ff snel luisteren heb ik idd spul op harde schijf staan ;). Maar mooie staaltjes techniek zijn het wel!
Uhuh, gezien hij uitkwam in 1981, niet groter is dan een platenhoes, volledig van aluminium,en in het Museum Of Modern Art in New York staat :Y
🐙
pi_122186736
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:04 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Uhuh, gezien hij uitkwam in 1981, niet groter is dan een platenhoes, volledig van aluminium,en in het Museum Of Modern Art in New York staat :Y
Die staat vast niet voor een paar tientjes op Marktplaats dan denk ik ;).
pi_122187377
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:17 schreef ttgek het volgende:
Pro-ject Debut Carbon
Nice! Het is dat ik dit nog iets te prijzig vind voor mij als beginner, maar ik vind dat ook een heel strak ding. Als ik het goed begrijp, moet je hier dus een voorversterker bij kopen om hem aan je computer (of aan stereo zonder Phono) aan te sluiten?
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 21:20:09 #45
266257 crew  DeZwabber
pi_122187571
quote:
12s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:06 schreef Luigi het volgende:

[..]

Die staat vast niet voor een paar tientjes op Marktplaats dan denk ik ;).
Euro of 200 :P

Als je mazzel hebt dan, want je ziet em niet veel meer.

De SL-5 is een minder luxe model, en valt vaak binnen je budget. :P

Alhoewel ik over de kwaliteit van die speler niets weet.

[ Bericht 12% gewijzigd door DeZwabber op 28-01-2013 21:28:04 ]
🐙
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 21:24:26 #46
266257 crew  DeZwabber
pi_122187840
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Bij de 10 kan je wel zappen tussen nummers, volgende en vorige. De 15 gooit de nummers onder de voorkeuzeknoppen. Gebeurt beide door met dezelfde sensor die het begin van de plaat zoekt, de groef af te speuren naar stille plekken :Y
🐙
pi_122190107
Wat vinden jullie van de Kenwood P-110 dan? Klinkt als een redelijke platenspeler voor een mooi prijsje: http://kenwood.nl/product(...)en/draaitafels/P-110(S)/
Voor zo'n 80 euro. Inclusief voorversterker.

Het is (helaas?) een volautomatische.

Of deze 'klinkt' ook nog wel ok:
http://www.akai.nl/nl-nl/(...)direct-encoding.aspx
Zo'n 55 euro en heeft naast audio-uitgang ook USB en eveneens een voorversterker, hij is halfautomatisch.

[ Bericht 16% gewijzigd door swoopie op 28-01-2013 22:18:17 ]
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 22:28:24 #48
266257 crew  DeZwabber
pi_122191869
Beiden zullen niet echt fantastisch geluid geven. Misschien veiliger dan de tweedehandsmarkt in duiken met kans op een miskoop of onverwacht onderhoud, maar ben er geen fan van. Het is in feite plastic opgeleukt met features zoals usb of een voorversterker. Allemaal van niet zulke goede kwaliteit om de prijs laag te houden en het toch maar op de specslijst te kunnen zetten.

En ik ben zelf geen fan van plateau's en spelers die kleiner zijn dan de platen die je er op legt. Aan wat voor installatie ga je het hangen?
🐙
pi_122193794
quote:
10s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:28 schreef DeZwabber het volgende:
Beiden zullen niet echt fantastisch geluid geven. Misschien veiliger dan de tweedehandsmarkt in duiken met kans op een miskoop of onverwacht onderhoud, maar ben er geen fan van. Het is in feite plastic opgeleukt met features zoals usb of een voorversterker. Allemaal van niet zulke goede kwaliteit om de prijs laag te houden en het toch maar op de specslijst te kunnen zetten.

En ik ben zelf geen fan van plateau's en spelers die kleiner zijn dan de platen die je er op legt. Aan wat voor installatie ga je het hangen?
Hm, zit nu een beetje op Marktplaats te neuzen tussen de Duals, Technics en Thorens. Nou ja, de grap is, ik wil hem eigenlijk eerst aan mijn PC hangen, daar ben ik het meest te vinden. Dus dan zal het met voorversterkertje moeten en vervolgens een audio in van mijn geluidskaart. Heb nog niet echt gekeken wat de beste ingang daarvoor is.
pi_122194697
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:17 schreef swoopie het volgende:
Nice! Het is dat ik dit nog iets te prijzig vind voor mij als beginner, maar ik vind dat ook een heel strak ding. Als ik het goed begrijp, moet je hier dus een voorversterker bij kopen om hem aan je computer (of aan stereo zonder Phono) aan te sluiten?
Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt best :')

Zelf heb ik wel een weekje zonder phono gedaan, en alhoewel het wel prima te beluisteren valt klinkt het wel echt stukken mooier met voorversterker ;)
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 23:15:39 #51
266257 crew  DeZwabber
pi_122194848
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:13 schreef ttgek het volgende:

[..]

Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt best :')

Zelf heb ik wel een weekje zonder phono gedaan, en alhoewel het wel prima te beluisteren valt klinkt het wel echt stukken mooier met voorversterker ;)
Plus dat het even schrikken is als je overschakelt op cd zonder je volume terug te draaien _O-
🐙
pi_122195688
Oja, van het weekend ook nog een soort "greatest hits" album van The Beach Boys gescored voor 1 euro! Volgens mij nog nooit afgespeeld, aangezien er geen krasjes opzitten, en ik de plaat moeilijk op mn platenspeler kreeg :)

Toch knap voor een plaat uit 1979 lijkt mij!
pi_122196387
Echt jongens, ik ben all over the place op Marktplaats. Ik merk aan mezelf dat ik best wel af ga op omschrijving en plaatjes. Er staat er inderdaad genoeg van de eerder genoemde 3 merken op, voor een tientje of 3, 4, 5. Maar of het dan goede zijn? Of staar ik me blind op de kwaliteit terwijl ik er hoogstwaarschijnlijk toch niets van hoor?

Deze ziet er bijv. ook weer interessant uit:
http://link.marktplaats.nl/628321207
  Designer maandag 28 januari 2013 @ 23:50:05 #54
266257 crew  DeZwabber
pi_122196550
Ziet er uit als een leuke speler inderdaad, waarschijnlijk kan je em ter plekke ook wel beluisteren als je em op wilt halen. Als het voor je oren goed klinkt maakt het niet heel veel uit. Direct drive, dus snaar vervangen hoeft sowieso niet dan. Wel nog een voorversterkertje scoren dan, die zijn an sich ook wel te krijgen met usb uitgang als je dat wilt, vraag me alleen niet waar.
🐙
  dinsdag 29 januari 2013 @ 00:08:16 #55
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122197269
Had nog een cadeau bon voor mijn plaatselijke platenboer liggen (gekregen met kerst van m`n schoonmoeder ^O^ ) en heb daar afgelopen week deze mee aangeschaft:

Riverside - Shrine of New Generation Slaves

Judy Dyble - Talking With Strangers
pi_122199882
Ook maar even melden in dit topic :)

binnen 2 weken ga ik op kamers en dan neem ik dit apparaatje in gebruik :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas ontbreekt het vitaalste onderdeel, de platenspeler, nog(de huidige blijft van mijn pa ;) ). Binnenkort dus even MP enzo afstruinen. maar, welke merken kan ik het beste mijden?
Let me occupy your mind
As you do mine
pi_122202829
Als instap model is een oude Dual, Marantz of Technics prima. Die vind je geregeld in prima staat bij de kringloop voor 1 of 2 tientje. Wel even uitproberen met een LP waarvan het niet erg is dat die beschadigd of na laten kijken.

Daarnaast heb ik wel goede ervaring met een nieuwe Gemini platenspeler, klonk prima voor mijn punk plaatjes. Ze worden wel de "poor man Technics" genoemd.

Ik heb een Marantz TT4000 gevonden bij de kringloop, hij komt uit de jaren 70 en draait prima en klinkt geweldig. Ik heb wel een nieuwe voorversterker van Pro-Ject Audio en dat is echt heel erg goed.

Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
pi_122202892
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:

Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
Ben vorig jaar overgestapt en geniet er nog bijna dagelijks van :)
Heerlijke speler.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_122202946
Hm, ik heb nu het volgende rijtje van Marktplaats in mijn favorieten staan, gezocht op een straal van 25 km rondom Utrecht en Barneveld (want ik wil hem zien/horen), van 25 tot 150 euro. Er zitten naar mijn gevoel wel een paar goede bij:
http://link.marktplaats.nl/639361666
http://link.marktplaats.nl/628321207
http://link.marktplaats.nl/639349703
http://link.marktplaats.nl/639132129
http://link.marktplaats.nl/614095321

Misschien is dit wel heel erg de 'gemakkelijk weg' kiezen door dit rijtje hier neer te plempen, maar als jullie dit rijtje zien, wat is jullie gevoel dan?
pi_122203203
De Sony zou ik alvast overslaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:17:53 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_122203447
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_122204639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:08 schreef Ceased2Be het volgende:
De Sony zou ik alvast overslaan.
Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
pi_122204668
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:17 schreef OProg het volgende:
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel. :)
Thorens hoor ik vaak voorbij komen, voor zover ik er verstand van heb klinkt die ook als een goeie optie, maar komt qua prijs in de buurt van de prijsklasse van die JVC en ik vraag me af of ik als newbie niet moet beginnen met 30 a 40 euro ipv rond de 100 euro.
pi_122204788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef swoopie het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.

Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
pi_122209982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.

Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
Daar zit wat in inderdaad. Het geld heb ik er wel voor over als het nodig is, ik vraag me alleen af of ik voor een potentiele bevlieging niet teveel geld uitgeef als ik rond de 100 euro ga zitten. Maar dat is iets waar ik zelf uit moet komen ;)

Ik heb in ieder geval de aanbieders van de Technics (uit Amersfoort), de Realistic, de Thorens en de JVC gemaild, eens kijken wat voor reactie ze geven. En ik ga eens verder neuzen. De Sony laat ik schieten en ook de andere Technics (zonder foto), geen idee waarom, gevoelsmatig op basis van wat ik zo even snel op Internet las. Die Realistic twijfel ik nog over, ook gemengde berichten over.
pi_122210347
Ik zou gewoon lekker je gevoel volgen, doe ik ook altijd op MP. PLus een beetje geduld, uiteindelijk heb ik mijn Thorens bij ons in het dorp weten te vinden, was letterlijk drie straten verderop.
pi_122210413
En loop eens een kringloopwinkel in ofzo.
Ik weet dat de LP-zaak bij mij in de stad ook 2e hands platenspelers verkoopt, dat zou ook nog een optie zijn.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:57:34 #68
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_122213150
Nieuwste aanwinst O+

Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_122213984
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.

Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
pi_122217971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:16 schreef Altijdgriep het volgende:
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.

Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
Daar zit wellicht ook weer wat in, dan maar wat meer geld, maar als je hem kunt verkopen met weinig verlies, maakt het nog niets uit en heb je in de tussentijd wel genoten van iets goeds. Als ik het op die manier bekijken zitten de Realistic, de Thorens en de JVC nog in de race.
pi_122269147

Vandaag aangeschaft.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 23:12:53 ]
pi_122276868
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag aangeschaft.
Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
pi_122277031
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag aangeschaft.
Heb je nog naar die teksten gekeken? :@
pi_122280459
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef swoopie het volgende:

[..]

Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
Zo beter?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:17 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Heb je nog naar die teksten gekeken? :@
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
pi_122280572
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Amoeba het volgende:
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
Ok
pi_122280709
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:15 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ok
Als je maar weet dat The Smiths.
pi_122280751
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Als je maar weet dat The Smiths.
Wat is daarmee?
pi_122280777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:19 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat is daarmee?
Dit. 14.gif
pi_122280850
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:19 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dit. [ afbeelding ]
Ja, dat weet ik. Wat nu? :P
pi_122280918
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:20 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Wat nu? :P
Ga The Smiths luisteren?
pi_122280984
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ga The Smiths luisteren?
Andere keer misschien. Bijna bedtijd nu. ;)
pi_122281256
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Zo beter?

[..]
Yes ;)
pi_122291590
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:22 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ga The Smiths luisteren?
The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths album :)
pi_122293876
Pfoe, ik vind het wel leuk, maar wat een oerwoud aan keuzes zeg. Thorens, Dual, JVC, Realistic Lab, direct-drive, halfauto, volauto, elementen, naalden, armen :)

Die JVC AL-40 vind ik qua uiterlijk nog steeds heel mooi. Verder een aantal Duals aan het bekijken, paar mensen gemaild over een Thorens TD-115, TD-160 en TD-166 MKII. De Duals ga ik hier maar niet noemen, daar heb ik er teveel van bij m'n favorieten staan (allemaal op Marktplaats).

Hoe gaat dat bij jullie? Ook zoveel vergelijken dat je er gek van wordt? :)
pi_122294723
Ja :').

En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen... :').
pi_122294908
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:

En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen... :').
Platenspeler was ik vrij snel over uit eigenlijk, de speakers ben ik een middag voor gaan zitten in de audiozaak hier in de stad om eens op m'n gemak te luisteren
pi_122296708
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:

Hmja, luidsprekers vergelijken, daar blijf ik nog even weg van. Wil hem eerst aan de line-in van m'n computer hangen. Later als hij naar beneden verhuist hebben we daar wellicht een nieuwe set staan. Nu nog een relatief eenvoudig Sony 5.1 setje. Aan mijn PC overigens een Cambridge Soundworks 5.1 set, oud, maar doet het nog steeds leuk. Alhoewel het geen top-kwaliteit zal zijn.
pi_122297151
Nou, de voorversterker lijkt wat eenvoudiger:
http://www.bax-shop.nl/ri(...)product-details.html

Of natuurlijk zo'n dingetje:
http://www.vego.nl/audio-video/kn-ttusb100/kn-ttusb100.htm
pi_122297597
Ok, nu een wat gerichter vraag, ik heb nette reacties teruggekregen op een TD-115 en een TD-166. Welke zou jullie voorkeur hebben?

Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier heeft het merk 'Thorens' zich in mijn hoofd genesteld ;)
pi_122299993
Meningen over de 115: http://forum.audiofreaks.(...)p28qec4&topic=6250.0

De 166 heb ik zelf ook en dat is kwalitatief gezien denk ik wel de betere keuze.
pi_122321392
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths album :)
Ik prefereer Hatful of Hollow.
pi_122347892
Hm, wellicht ben ik morgen eigenaar van een Project Debut III met een NAD Digital Phono/USB Preamp PP3. Ze zijn beide gereserveerd, ik ga morgen een kijkje nemen. Ik ben benieuwd!
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 17:00:27 #93
266257 crew  DeZwabber
pi_122347925
Dat is meteen een heel ander beestje :D
🐙
pi_122347945
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef DeZwabber het volgende:
Dat is meteen een heel ander beestje :D
In welk opzicht? :) Positief of negatief?
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 17:07:07 #95
266257 crew  DeZwabber
pi_122348179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef swoopie het volgende:

[..]

In welk opzicht? :) Positief of negatief?
Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorens :D
🐙
pi_122348442
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:07 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorens :D
Nou ja, weet je wat het is, ik wist gewoon totaal niet wat ik wilde. Ik had al wel gelijk gezien dat ik Pro-ject net ff wat strakker en mooier vind dan de strakkere oudere platenspelers, maar ik vond ze veel te duur. Nou is deze tweedehands ook niet al te goedkoop en heb ik er ook niet een al te goedkope versterker bij, maar goed. Laten we hopen dat ik een goede investering ga doen!
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 17:23:02 #97
266257 crew  DeZwabber
pi_122348779
Als je dit durft te investeren in je platenspeler neem ik ook aan dat je niet twee crappy logitech boxjes en een mp3speler als installatie hebt. Als je een beetje goed geluid in huis hebt ga je het zeker wel leuk vinden, de tijd nemen voor een plaat, met de hand de naald in de groef plaatsen, en genieten O+
🐙
pi_122349764
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:23 schreef DeZwabber het volgende:
Als je dit durft te investeren in je platenspeler neem ik ook aan dat je niet twee crappy logitech boxjes en een mp3speler als installatie hebt. Als je een beetje goed geluid in huis hebt ga je het zeker wel leuk vinden, de tijd nemen voor een plaat, met de hand de naald in de groef plaatsen, en genieten O+
Op dit moment heb ik wel alleen 'computerboxjes', maar wel een soort van goede set, vind ikzelf. Maar wellicht is dit een opstapje naar mooie nieuwe luidsprekers. Stap voor stap, missschien in de verkeerde volgorde, maar ach. Impulsief he... uiteindelijk wel...
pi_122355330
Haha, ja, welkom op het upgrade feestje dat 'hifi audio' heet :'). Prima keuze hoor trouwens, die Project. Heb ik ook naar gekeken maar ik vond het ff te kostbaar in 1x. Ondertussen kost mijn Thorens meer dan een nieuwe Project maar okay :').

Gisteren zijn mijn Dynavox voor- en eindversterker binnengekomen. Ter vervanging van mijn jaren '80 Technics. Niet dat daar wat mis mee was op zich maar ik was benieuwd naar de TPR-2 van Dynavox die een buisje gebruikt ipv transistors (eigenlijk een mix maar ok). En om het feest compleet te maken de ET100 van Dynavox als eindversterker erbij genomen. Ok, het is in principe Chinese meuk maar wel goede Chinese meuk ;). Aardig wat goede reviews over te vinden. Als je een ander, beter buisje in de TPR-2 stopt kom je er een heel eind mee. Gelijk wat nieuwe (Klotz) bekabeling in gebruik genomen en ik kan ff vooruit (nouja... die koptelefoonversterker van Dynavox past er natuurlijk wel érg geinig bij... :P ).

Anyhow, spul staat nu en ik ben er erg blij mee. De Technics klonk nogal rommelig, de Dynavoxen zijn retestrak. Kraakhelder en amper ruis (een buizenpre ruist natuurlijk altijd iets meer) te horen maar dat is bij de volumeknop vol tot aan de aanslag ;). Plus dat de voorversterker MM/MC omschakelbaar is dus dat is handig voor de toekomst wellicht. Jammer dat ik de MM/MC ingang even niet goed kan uitproberen want de leentafel van Dr. Thorens kraakt en bromt behoorlijk. Hij had het al vastgesteld toen ik bij 'm was, heeft het geprobeerd direct te verhelpen en dat leek ff gelukt maar helaas is het weer mis. Moet ff wachten op m'n eigen tafeltje dus... Maar wat ik via de line ingang hoor via de PC is al erg veelbelovend!
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 21:21:24 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122358184
Vinyl verhuizen is wel weer iets zwaarder dan vinyl :P

Ik hoop zo dat alles heel blijft!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:28:16 #101
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_122358534
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:59 schreef swoopie het volgende:
Hm, wellicht ben ik morgen eigenaar van een Project Debut III met een NAD Digital Phono/USB Preamp PP3. Ze zijn beide gereserveerd, ik ga morgen een kijkje nemen. Ik ben benieuwd!
Ik heb die zonder USB, fijne speler wel.
pi_122359968
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Luigi het volgende:
Haha, ja, welkom op het upgrade feestje dat 'hifi audio' heet :'). Prima keuze hoor trouwens, die Project. Heb ik ook naar gekeken maar ik vond het ff te kostbaar in 1x. Ondertussen kost mijn Thorens meer dan een nieuwe Project maar okay :').
Dank! Laten we hopen morgen dat hij er goed uitziet en ook goed speelt. Ik keek eigenlijk al niet meer naar de Pro-jects omdat ze idd vrij prijzig zijn, maar ik vond deze advertentie (alhoewel boven initiele budget) er als een buitenkansje uit zien. En ik heb me natuurlijk enigszins door jullie laten beïnvloeden, qua beter iets meer uitgeven en er langer veel plezier van hebben :+
quote:
Gisteren zijn mijn Dynavox voor- en eindversterker binnengekomen. Ter vervanging van mijn jaren '80 Technics. Niet dat daar wat mis mee was op zich maar ik was benieuwd naar de TPR-2 van Dynavox die een buisje gebruikt ipv transistors (eigenlijk een mix maar ok). En om het feest compleet te maken de ET100 van Dynavox als eindversterker erbij genomen. Ok, het is in principe Chinese meuk maar wel goede Chinese meuk ;). Aardig wat goede reviews over te vinden. Als je een ander, beter buisje in de TPR-2 stopt kom je er een heel eind mee. Gelijk wat nieuwe (Klotz) bekabeling in gebruik genomen en ik kan ff vooruit (nouja... die koptelefoonversterker van Dynavox past er natuurlijk wel érg geinig bij... :P ).

Anyhow, spul staat nu en ik ben er erg blij mee. De Technics klonk nogal rommelig, de Dynavoxen zijn retestrak. Kraakhelder en amper ruis (een buizenpre ruist natuurlijk altijd iets meer) te horen maar dat is bij de volumeknop vol tot aan de aanslag ;). Plus dat de voorversterker MM/MC omschakelbaar is dus dat is handig voor de toekomst wellicht. Jammer dat ik de MM/MC ingang even niet goed kan uitproberen want de leentafel van Dr. Thorens kraakt en bromt behoorlijk. Hij had het al vastgesteld toen ik bij 'm was, heeft het geprobeerd direct te verhelpen en dat leek ff gelukt maar helaas is het weer mis. Moet ff wachten op m'n eigen tafeltje dus... Maar wat ik via de line ingang hoor via de PC is al erg veelbelovend!
Tja, wat kan ik hier nou op zeggen. Ik denk dat ik ooit wel kan meepraten over al deze zaken. Voor nu zal ik het moeten houden op je heel veel plezier met je nieuwe aankopen wensen! ;)
pi_122360039
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:28 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik heb die zonder USB, fijne speler wel.
De speler is zonder USB, de versterker die hij ook aanbiedt is met USB. Maar top! Ben benieuwd of ik spijt van mijn keuze ga krijgen ;)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:01:04 #104
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_122360177
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef swoopie het volgende:

[..]

De speler is zonder USB, de versterker die hij ook aanbiedt is met USB. Maar top! Ben benieuwd of ik spijt van mijn keuze ga krijgen ;)
O hehe, ik moet leren de tijd te nemen met lezen, staarde me blind op debut III en USB dus dacht dat je die variant ging kopen.
Laat maar weten hoe die bevalt
pi_122360210
Bij mijn verhuizende oma een setje KEF speakers een een Optonica versterker weggemoffeld, wat een geluid :o Ik had eerst de grootste troep denkbaar staan bij mijn platenspeler dus nam ze mee met de gedachte 'slechter kan niet', maar ik ben echt zeer tevreden :D Hoog blijft helder, het geluid klinkt erg gebalanceerd en ze doorstaan zelfs mijn bass-test (Limit to Your Love op hoog volume :') :D)

Platen spelen is zo fijn, zeker als het goed klinkt :9
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 22:06:46 #106
266257 crew  DeZwabber
pi_122360504
welke KEF's?
🐙
  vrijdag 1 februari 2013 @ 22:10:15 #107
37295 Luigi
mario pls
pi_122360677
Puike oma dan!
pi_122360804
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:06 schreef DeZwabber het volgende:
welke KEF's?
Ik heb geen flauw idee. Ze zijn al minstens 40 jaar oud, waar moet ik dat vinden? :')

quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:10 schreef Luigi het volgende:
Puike oma dan!
Ze weet het niet :') Dement enzo. Dus niet zo leuk eigenlijk, maar dat was mijn punt niet :D
  Designer vrijdag 1 februari 2013 @ 22:15:32 #109
266257 crew  DeZwabber
pi_122360956
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee. Ze zijn al minstens 40 jaar oud, waar moet ik dat vinden? :')

[..]

Ze weet het niet :') Dement enzo. Dus niet zo leuk eigenlijk, maar dat was mijn punt niet :D
Het stickertje op de achterkant? _O- Zitten die er niet meer op? :D
🐙
pi_122361010
KEF CHORALE
TYPE: SP 1016
8 ohms
No. 49239

Dat staat er op de achterkant, kun je daar iets mee? :D
pi_122363513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Tchock het volgende:
KEF CHORALE
8 ohms
No. 49239

Als we dan toch bezig zijn:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
pi_122363528
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:01 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

O hehe, ik moet leren de tijd te nemen met lezen, staarde me blind op debut III en USB dus dacht dat je die variant ging kopen.
Laat maar weten hoe die bevalt
Ik meld me hier zeker terug!
pi_122363556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:07 schreef swoopie het volgende:

[..]

Als we dan toch bezig zijn:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Wat is je punt? :P
pi_122366068
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 23:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is je punt? :P
Na de eerste twee slokken whisky leek het me een goede ingeving ;) Laten we zeggen, ter visualisatie.
  Designer zaterdag 2 februari 2013 @ 01:30:44 #115
266257 crew  DeZwabber
pi_122367606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Tchock het volgende:
KEF CHORALE
8 ohms
No. 49239

Ja, dan kan ik googlen en zien wat het is B-)
Leuke boekenplank speakertjes :Y
🐙
pi_122376703
Vandaag even de wondere wereld der voorversterkerbuizen ingedoken. Erg interessant allemaal. Het standaard buisje in de TPR2 is van generieke chinese makelijk, niet slecht, maar ook niets bijzonders. Een nieuwe betere buis is 1 van de standaard upgrades voor deze voorversterker. En aangezien ik upgrade geil ben ;) ben ik d'r maar eens voor gegaan. Voor een paar tientjes op eBay een origineel Lorenz buisje gescoord, eentje van vroeger zeg maar. Wederom erg benieuwd hoe dat gaat klinken.

En ik mis m'n platenspeler dus :(.
pi_122378439
Ohja, wat meer ontopic... laatste aanschaf op discogs was wat Headswim spul. EP's vooral, uit Engeland. Eerste keer dat is wat uit het buitenland laat komen via discogs, ben benieuwd of dat een beetje gaat. Was alles bij elkaar iets van 10 euro, viel dus erg mee.
  zondag 3 februari 2013 @ 13:04:59 #118
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_122413857
Gisteren binnengekomen O+ 10 picdisc set van Bowie uit 1982 O+

pi_122414954
Nou, ik heb hem binnen hoor! Mooi apparaat, ziet er netjes uit, zowel qua uiterlijk als qua 'gebruik', ben er blij mee! Staat nu naast me 'Suzanne Vega' te draaien. De versterker is misschien qua prijs overkill, maar hij doet het hartstikke goed. Kortom, welkom Swoopie in de wondere wereld van de platenspelers ;) Overigens gelijk (ik was er toch) even in Arnhem de Waaghals in gedoken en 7 platen gescoord. Kan er voorlopig even tegenaan!
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 14:12 schreef Luigi het volgende:
En ik mis m'n platenspeler dus :(.
Misschien heb ik niet goed opgelet hoor, maar wat is er met je platenspeler?
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:04 schreef RonB79 het volgende:

[ afbeelding ]
Ah, een picdisc noem je dat dus! Mooie set! De verkoper waar ik gisteren mijn speler gekocht heb demonstreerde hem met een zo'n disc van Nirvana. Ziet er toch erg cool uit.
  zondag 3 februari 2013 @ 14:12:00 #120
14505 OProg
A Life in Music
pi_122416585
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:31 schreef swoopie het volgende:

Overigens gelijk (ik was er toch) even in Arnhem de Waaghals in gedoken en 7 platen gescoord. Kan er voorlopig even tegenaan!
Namen en rugnummers willen we horen! :P
  zondag 3 februari 2013 @ 15:15:10 #121
37295 Luigi
mario pls
pi_122419185
quote:

Misschien heb ik niet goed opgelet hoor, maar wat is er met je platenspeler?
Die is dus ter revisie bij Dr. Thorens ;). Duurt een week of 2. Had wel een leentafel meegekregen maar toen hij die testte kwam hij erachter dat hij bromde en er een kanaal af en toe wegviel. We hebben het nog geprobeerd te fixen daar maar helaas... dus daarop luisteren is ook niet echt tof nu. Hopelijk volgende week m'n eigen tafel weer terug in super staat!
  zondag 3 februari 2013 @ 16:04:11 #122
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_122421286
quote:

[ afbeelding ]
O+
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_122421885
quote:

[ afbeelding ]
Wauw! Vet man :D
pi_122421948
Trouwens, kan iemand me hier advies geven? Mijn pickupnaald is al in geen eeuwigheid vervangen en hoewel ik geen idee heb hoe lang die dingen mee gaan lijkt het me een goed plan een keer een nieuwe te kopen. Er zit een VL-37G kop in met een ND-137G naald. Waar kan ik het beste een nieuwe naald kopen? En moet ik alleen een naald hebben zoals ik soms zie of een hele nieuwe kop kopen? :9
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 16:54:50 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122423379
quote:

[ afbeelding ]
_O_
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 16:57:56 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122423532
quote:
11s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:20 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, kan iemand me hier advies geven? Mijn pickupnaald is al in geen eeuwigheid vervangen en hoewel ik geen idee heb hoe lang die dingen mee gaan lijkt het me een goed plan een keer een nieuwe te kopen. Er zit een VL-37G kop in met een ND-137G naald. Waar kan ik het beste een nieuwe naald kopen? En moet ik alleen een naald hebben zoals ik soms zie of een hele nieuwe kop kopen? :9
Zo'n kop heet een cartridge... (dat is makkelijker zoeken) en het ligt er een beetje aan soms is een naald voldoende (als hij makkelijk te vervangen is, en het element (ander woord voor cartridge) nog goed is. Een naald vervangen is wel makkelijker als een hele cartridge want die moet je dan opnieuw uitlijnen enzo.
pi_122423604
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo'n kop heet een cartridge... (dat is makkelijker zoeken) en het ligt er een beetje aan soms is een naald voldoende (als hij makkelijk te vervangen is, en het element (ander woord voor cartridge) nog goed is. Een naald vervangen is wel makkelijker als een hele cartridge want die moet je dan opnieuw uitlijnen enzo.
Hoe bedoel je uitlijnen? :o Ik kan de cartridge zo van de arm (weer verkeerde term waarschijnlijk ;() afhalen, ook de naald (inclusief dat gele plastic blokje :')) uit de cartridge halen is geen probleem.
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 17:04:44 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122423889
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe bedoel je uitlijnen? :o Ik kan de cartridge zo van de arm (weer verkeerde term waarschijnlijk ;() afhalen, ook de naald (inclusief dat gele plastic blokje :')) uit de cartridge halen is geen probleem.
Er zitten kleine verschillen in hoe een naald in een cartridge staat, en die cartridge schoef je dus op de kop van de arm (verschilt ook per model). Als je alleen de naald (stylus) in de huidige cartridge vervangt dan is dat niet nodig...

(kort gezegd je cartridge hoeft niet altijd exact haaks op de arm te staan je kunt hem stellen)
pi_122423948
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zitten kleine verschillen in hoe een naald in een cartridge staat, en die cartridge schoef je dus op de kop van de arm (verschilt ook per model). Als je alleen de naald (stylus) in de huidige cartridge vervangt dan is dat niet nodig...

(kort gezegd je cartridge hoeft niet altijd exact haaks op de arm te staan je kunt hem stellen)
Maar heb ik dat dan compleet verneukt net door de cartridge van de arm af te halen? :') En weet je misschien waar ik het beste een stylus kan kopen? :)
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 17:09:31 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122424172
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar heb ik dat dan compleet verneukt net door de cartridge van de arm af te halen? :') En weet je misschien waar ik het beste een stylus kan kopen? :)
Nee hoor vaak kun je de cartridge met kop en al er af schroeven en dan kun je hem gewoon weer terug plaatsen en dan is er niets aan de hand.

sylussen kun je overal wel kopen heb zo geen ervaring wat het beste is...

trouwens calibreren van een cartridge/stylus doe je met zo'n plaat

daar staat een roostertje en wat punten op en dan moet je hem zo zetten dat hij goed haaks op de groef loopt.

Ik denk trouwens dat als ik ooit mijn naald vervang dat ik dat gewoon laat doen bij een hi-fi winkeltje.

(wordt wel eens tijd denk ik :D )
pi_122431478
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Namen en rugnummers willen we horen! :P
Ah, ja, excuus, hier komen ze:

• Suzanne Vega - Solitude Standing
• Spinvis - Spinvis
• Spinvis - Dagen van gras, dagen van stro
• Kill Bill Vol. 1 OST
• Tracy Chapman - Tracy Chapman
• Grease ;)
• Massive Attack - Protection

Als iemand nog goede suggesties heeft voor must-haves? Voed mij op! ;)
pi_122431518
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Die is dus ter revisie bij Dr. Thorens ;). Duurt een week of 2. Had wel een leentafel meegekregen maar toen hij die testte kwam hij erachter dat hij bromde en er een kanaal af en toe wegviel. We hebben het nog geprobeerd te fixen daar maar helaas... dus daarop luisteren is ook niet echt tof nu. Hopelijk volgende week m'n eigen tafel weer terug in super staat!
Ah, oeps, ik dacht dat de operatie al geslaagd was... te druk met mijn eigen avontuurtje denk ik :@
  zondag 3 februari 2013 @ 20:31:28 #133
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_122434178
quote:
Ah, een picdisc noem je dat dus! Mooie set! De verkoper waar ik gisteren mijn speler gekocht heb demonstreerde hem met een zo'n disc van Nirvana. Ziet er toch erg cool uit.
Ja, voluit geschreven is het een 'picture disc'. Ik had ff geen zin om de twee hele woorden te typen :)
Let er wel op dat vele picdiscs minder zijn qua geluidskwaliteit. Het ziet er leuk uit, maar er gaat niks boven een 180/200gr plaatje :)
pi_122441887
Nieuw vinylkastje gemaakt:

Morgen gaan de lp-tjes erin.
Nog even nadenken over een prettige sortering.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 22:17:59 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 22:18:40 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_122442030
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:16 schreef Elvander het volgende:

[ afbeelding ]

Netjes. ^O^ :)
pi_122444490
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:46 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah, ja, excuus, hier komen ze:

• Suzanne Vega - Solitude Standing
• Spinvis - Spinvis
• Spinvis - Dagen van gras, dagen van stro
• Kill Bill Vol. 1 OST
• Tracy Chapman - Tracy Chapman
• Grease ;)
• Massive Attack - Protection

Als iemand nog goede suggesties heeft voor must-haves? Voed mij op! ;)
In The Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel, om maar even een naam te laten vallen.
pi_122446046
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:16 schreef Elvander het volgende:

[ afbeelding ]

Ziet er goed uit!! Ik moet binnenkort ook zoiets gaan maken, maar dan wat kleiner (ong. 2 van die vakken). Nu staan m'n platen nog tegen de muur haha
  maandag 4 februari 2013 @ 10:14:39 #138
37295 Luigi
mario pls
pi_122456304
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:47 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah, oeps, ik dacht dat de operatie al geslaagd was... te druk met mijn eigen avontuurtje denk ik :@
Haha, geeft niets. Hopelijk heb ik 'm a.s. weekend weer in huis. Of anders het weekend er op. Geduld is een schone zaak ook al heb ik het niet. In de tussentijd vermaak ik me met aanverwante zaken: nieuw buisje voor m'n voorversterker, moet nog een goed stekkerblok monteren en ik ben nog van plan om de draaitafel aan de muur te bevestigen. Maar dat laatste wordt nog wel wat, ik heb zo'n beetje alleen houten tussenmuren in de buurt en ik vraag me af hoe zinvol dat dan wordt. Of ik moet een stukje plank opofferen ergens. Ga ik nog over nadenken van de week. Heb al wel gezien dat de wall mounts van bijv. ProJect kennelijk goed passen bij een Thorens qua formaat. Maar die zijn wel prijzig.
pi_122473941
Luigi = Servor?
  maandag 4 februari 2013 @ 19:07:26 #140
37295 Luigi
mario pls
pi_122474483
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:56 schreef Altijdgriep het volgende:
Luigi = Servor?
Check ;).
pi_122476459

Gister gekocht. Fijne plaat!
pi_122481662
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:31 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ja, voluit geschreven is het een 'picture disc'. Ik had ff geen zin om de twee hele woorden te typen :)
Let er wel op dat vele picdiscs minder zijn qua geluidskwaliteit. Het ziet er leuk uit, maar er gaat niks boven een 180/200gr plaatje :)
Had al zo'n vermoeden ;) Toch jammer dat de kwaliteit minder is. Blijkbaar gaat het bij zulke platen dus meer om het gimmick-gehalte dan de kwaliteit.
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

In The Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel, om maar even een naam te laten vallen.
Hm, zit hem nu even via Jijbuis te luisteren, maar is toch niet helemaal mijn ding, maar dank voor de suggestie!

Ben momenteel op zoek naar Vinyl van Morphine (Like Swimming) en Enigma (MCMXC). Enigma is wel te vinden, maar alleen vanuit het buitenland te bestellen. Morphine heb ik alleen Cure for Pain nog gevonden.
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Haha, geeft niets. Hopelijk heb ik 'm a.s. weekend weer in huis. Of anders het weekend er op. Geduld is een schone zaak ook al heb ik het niet. In de tussentijd vermaak ik me met aanverwante zaken: nieuw buisje voor m'n voorversterker, moet nog een goed stekkerblok monteren en ik ben nog van plan om de draaitafel aan de muur te bevestigen. Maar dat laatste wordt nog wel wat, ik heb zo'n beetje alleen houten tussenmuren in de buurt en ik vraag me af hoe zinvol dat dan wordt. Of ik moet een stukje plank opofferen ergens. Ga ik nog over nadenken van de week. Heb al wel gezien dat de wall mounts van bijv. ProJect kennelijk goed passen bij een Thorens qua formaat. Maar die zijn wel prijzig.
Volgens mij is alles van Pro-ject prijzig... ;) Ik help je hopen dat je je speler snel terug hebt! Ondertussen genoeg om je bezig te houden als ik het zo lees ja... wat een project :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:19:46 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_122497497
Nou, ik ben er al uit. Gisteren even aan het meten geweest en dankzij het duraline rails systeem wat er al hangt kan de draaitafel redelijk simpel aan de wand, gelukkig. Kwestie van wat diepere beugels halen en even wat nieuwe planken halen. Levert me gelijk weer wat buro ruimte op. En op dat buro staat ie echt te gammel, bij het minste of geringste slaat -ie over. Het zal niet ultiem zijn qua trillingen maar op zich hangen de planken die er nu hangen vrij solide dus dat komt denk ik wel goed. En als de speler terug komt van Dr. Thorens is -ie voorzien van een mooie trespa plaat in de bodem, dat zal ook wel wat doen denk ik ;).
pi_122504602
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:19 schreef Luigi het volgende:
Nou, ik ben er al uit. Gisteren even aan het meten geweest en dankzij het duraline rails systeem wat er al hangt kan de draaitafel redelijk simpel aan de wand, gelukkig. Kwestie van wat diepere beugels halen en even wat nieuwe planken halen. Levert me gelijk weer wat buro ruimte op. En op dat buro staat ie echt te gammel, bij het minste of geringste slaat -ie over. Het zal niet ultiem zijn qua trillingen maar op zich hangen de planken die er nu hangen vrij solide dus dat komt denk ik wel goed. En als de speler terug komt van Dr. Thorens is -ie voorzien van een mooie trespa plaat in de bodem, dat zal ook wel wat doen denk ik ;).
Hm, ik dacht eerst dat je je platenspeler verticaal ging hangen en dat wierp weer allerlei vragen bij me op, maar je gaat gewoon een plankje aan de muur hangen begrijp ik? Of alleen beugels waar hij op komt te rusten? Ik heb hem nu op een redelijk solide kastje van de Ikea staan (Galant serie geloof ik). Solide genoeg.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:23:20 #145
37295 Luigi
mario pls
pi_122504881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:16 schreef swoopie het volgende:

[..]

Hm, ik dacht eerst dat je je platenspeler verticaal ging hangen en dat wierp weer allerlei vragen bij me op, maar je gaat gewoon een plankje aan de muur hangen begrijp ik? Of alleen beugels waar hij op komt te rusten? Ik heb hem nu op een redelijk solide kastje van de Ikea staan (Galant serie geloof ik). Solide genoeg.
Nee nee vertical is geen succes. :D. Zijn er maar een paar van die dat kunnen geloof ik. Hij staat nu op een (IKEA ;) ) buro maar dat is echt heel simpel een werkblad met vier poten... staat alle kanten op te wiebelen. Plus dat ik er naast zit wanneer ik achter de PC zit en er nog al eens tegen aan gestoten kan worden...

Plankdragertjes zijn binnen, vanavond even hout op maat laten zagen, die stukken krijg ik niet mee op de fiets ;).
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:00:30 #146
37295 Luigi
mario pls
pi_122526077
Zo, dat ging soepel. De plank hangt en de spullen passen er perfect op:

(ja onduidelijk maar donkere zolder + telefoon pic... het gaat om het idee ;) )

vlnr: voeding voor de pre-amp, de Dynavox ET100 eindversterker, de Dynavox TPR2 pre-amp en daarnaast de leen Thorens van Dr. Thorens. Het blijft een beetje tobben met de ruimte op zo'n zoldertje en dit is verre van een ideale setup maar al wel vele malen beter dan de setup op het wankele burootje. In de plank, de dragers en de speler zelf zit amper beweging nu. Morgen maar ff op m'n gemakje bekabelen :).
pi_122533593
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Zo, dat ging soepel. De plank hangt en de spullen passen er perfect op:

[ afbeelding ]

(ja onduidelijk maar donkere zolder + telefoon pic... het gaat om het idee ;) )

vlnr: voeding voor de pre-amp, de Dynavox ET100 eindversterker, de Dynavox TPR2 pre-amp en daarnaast de leen Thorens van Dr. Thorens. Het blijft een beetje tobben met de ruimte op zo'n zoldertje en dit is verre van een ideale setup maar al wel vele malen beter dan de setup op het wankele burootje. In de plank, de dragers en de speler zelf zit amper beweging nu. Morgen maar ff op m'n gemakje bekabelen :).
Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagje ;) Waarom een eindversterker en een pre-amp? Wat is het doel van de eindversterker?

En, nu we het toch over versterkers hebben. Ik heb mijn setup momenteel aan de line-in van mijn PC hangen, maar ik moet in Windhoos (7) het niveau van de line-in op 10% zetten anders is de output van de versterker blijkbaar veel te hoog en vervormt alles enorm. Enig idee of dit normaal is?
  Designer woensdag 6 februari 2013 @ 02:49:04 #148
266257 crew  DeZwabber
pi_122539930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:54 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagje ;) Waarom een eindversterker en een pre-amp? Wat is het doel van de eindversterker?

En, nu we het toch over versterkers hebben. Ik heb mijn setup momenteel aan de line-in van mijn PC hangen, maar ik moet in Windhoos (7) het niveau van de line-in op 10% zetten anders is de output van de versterker blijkbaar veel te hoog en vervormt alles enorm. Enig idee of dit normaal is?
Een pre-amp kan geen speakers aandrijven. Een pre-amp maakt het signaal van je audio apparatuur geschikt voor de versterker die je speakers aandrijft. Ook zit bij de pre-amp de volumeregeling.

Ook in "normale" hifiversterkers zit dit, alleen dan samen in één doosje. Bij sommige duurdere versterkers zitten ze gewoon soms los verpakt. :P
🐙
  woensdag 6 februari 2013 @ 07:37:43 #149
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122540574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:54 schreef swoopie het volgende:

[..]

Je kunt de line in op een of andere manier niet perongelijk op phono zetten?
nerovetsrethca
pi_122541193
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Een pre-amp kan geen speakers aandrijven. Een pre-amp maakt het signaal van je audio apparatuur geschikt voor de versterker die je speakers aandrijft. Ook zit bij de pre-amp de volumeregeling.

Ook in "normale" hifiversterkers zit dit, alleen dan samen in één doosje. Bij sommige duurdere versterkers zitten ze gewoon soms los verpakt. :P
Ah, zo, tuurlijk. Ik ging er vanuit (geen idee waarom) dat Luigi buiten de foto ook nog audio-apparatuur had staan. Maar idd, ik snap het nu! Dank.
pi_122541212
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:37 schreef slangpie het volgende:

[..]

Je kunt de line in op een of andere manier niet perongelijk op phono zetten?
Nee, tenminste niet in de standaard opties van Windows, de enige optie qua geluidssterkte is het 'niveau' dat ik op 10% heb gezet. Op zich geen probleem hoor, op 10% klinkt het allemaal prima. Vond het alleen wat vreemd. Enige wat wel lastig is, is dat na een reboot hij nog wel op 10% staat, maar dat ik hem even moet aanklikken om dat te 'activeren'. Zal wel weer een Windows bugje zijn.

Ik zal eens Googlen of er tooltjes / drivers te vinden zijn speciaal voor platenspelers.
pi_122542851
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:43 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah, zo, tuurlijk. Ik ging er vanuit (geen idee waarom) dat Luigi buiten de foto ook nog audio-apparatuur had staan. Maar idd, ik snap het nu! Dank.
Nah, mijn vinyl setje staat dus op zolder. Beneden iets te weinig plek voor plus ik trek me graag terug met een plaatje en een glaasje ;). Beneden hebben we een veel te simpel maar ohzo functioneel Philips all-in-1 microsetje staan :P.
pi_122546414
Blech, bekabelen blijft toch niet mijn hobby zeg. Althans, nétjes bekabelen... gedoe altijd.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:03:56 #154
14505 OProg
A Life in Music
pi_122546465
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:03 schreef Luigi het volgende:

[..]

Beneden hebben we een veel te simpel maar ohzo functioneel Philips all-in-1 microsetje staan :P.
Want van moeder de vrouw mag al die rotzooi niet in de woonkamer? O-) })
pi_122546517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef OProg het volgende:

[..]

Want van moeder de vrouw mag al die rotzooi niet in de woonkamer? O-) })
Ik heb er gewoon zowat geen plek voor hier :'). We wonen niet zo heel groot. Het zou wel kunnen hoor, maar wat ik zeg, ik zit liever een beetje op zolder plaatjes te draaien. Ben een beetje een zolderkamer autist wat dat betreft :P.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:26:03 #156
14505 OProg
A Life in Music
pi_122547090
Mijn woonkamer zit ergens tussen een pakhuis en een museum. :')
pi_122547263
Haha ik zou best een platenspeler in de woonkamer willen hoor maar dan ga ik denk ik nóg hogere eisen aan van alles stellen vrees ik... Dit is ook een beetje mijn manier op me nog een beetje in de hand te houden.
pi_122547428
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef OProg het volgende:
Mijn woonkamer zit ergens tussen een pakhuis en een museum. :')
Wij hebben alleen een woonkamer, dus dat is woon- werk- hobbykamer ineen. :)
pi_122547787
Sorry dat ik dit topic een beetje misbruik voor allerlei randzaken hoor maar ik zit nou al tijden lang te dubben over hoe je een koptelefoonversterker als deze nou aansluit in de keten. Komt -ie voor of achter je pre-amp? Ik kan voor beide wel wat vinden eigenlijk :@. Maar er staat 'met pre uitgang' dus het zal wel ervoor zijn?

En, wat doet het met je signaal als hij er tussen staat? Heeft het invloed op de geluidskwaliteit?
pi_122548685
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef Luigi het volgende:
Sorry dat ik dit topic een beetje misbruik voor allerlei randzaken hoor maar ik zit nou al tijden lang te dubben over hoe je een koptelefoonversterker als deze nou aansluit in de keten. Komt -ie voor of achter je pre-amp? Ik kan voor beide wel wat vinden eigenlijk :@. Maar er staat 'met pre uitgang' dus het zal wel ervoor zijn?

En, wat doet het met je signaal als hij er tussen staat? Heeft het invloed op de geluidskwaliteit?
Je zet hem achter je pre-amp. Ik denk dat wat er bij IN in gaat en er bij OUT uit gaat precies hetzelfde is.
pi_122561529
En hier staat 'ie op z'n plaats naast het aquariumkastje in dezelfde stijl:

De eerste batch lps staat erin en onderin is plaats voor grote boeken.
Ben er hartstikke blij mee :)
pi_122564451
Wie kent deze leuke band, hier in de show van een nog leukere (wijlen :'() bazenmijnheer? *O* _O_

Iemand op vinyl?
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 21:10:55 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122569738
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:52 schreef Little_Dolls het volgende:
Wie kent deze leuke band, hier in de show van een nog leukere (wijlen :'() bazenmijnheer? *O* _O_

Iemand op vinyl?
Niet op vinyl maar wie kent ze niet zou ik zeggen :D
pi_122570190
Bonobo brengt in april een nieuw album uit (ook op vinyl), heb hem alvast gepreorderd :)

Veel van zijn nieuwe nummers zijn al te luisteren in zijn boiler room set heb ik 't idee

[ Bericht 0% gewijzigd door zolderkamer-autist op 06-02-2013 21:25:07 ]
pi_122570546
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet op vinyl maar wie kent ze niet zou ik zeggen :D
Zijn die mannen dan zo bekend (in NL)? :o
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 21:23:37 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122570643
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:22 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Zijn die mannen dan zo bekend (in NL)? :o
Hier op fok wel :)
pi_122570666
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier op fok wel :)
Ah, iets wat ik nog niet wist.
pi_122570842
Ik draai die Great Single Tracks van hen echt helemaal grijs al een hele tijd... (So what dat het een verzamelaar is :P)
pi_122580371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:17 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Bonobo brengt in april een nieuw album uit (ook op vinyl), heb hem alvast gepreorderd :)

Veel van zijn nieuwe nummers zijn al te luisteren in zijn boiler room set heb ik 't idee

Dat is fijn om te horen! Ga ik ook even pre orderen!
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:29:16 #170
14505 OProg
A Life in Music
pi_122583734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Elvander het volgende:
En hier staat 'ie op z'n plaats naast het aquariumkastje in dezelfde stijl:

[ afbeelding ]

De eerste batch lps staat erin en onderin is plaats voor grote boeken.
Ben er hartstikke blij mee :)
Netjes gemaakt hoor. :)

En nu kastje vullen en ik wil niks horen van boeken onderin. o|O
pi_122585572
hehe, heb juist ruitme gemaakt voor die extra grote boeken.

Platen met een ellipsvorm heb ik gelukkig niet in m'n collectie dus er zullen echt boeken in moeten anders blijft er zo'n extra groot gat boven de lp's over en dat ziet er niet uit natuurlijk!

Bedankt voor het compliment verder :)
pi_122586466
Mooie kast hoor. :). Staat netjes!

Gisteren zijn m'n 4 Headswim items binnengekomen (via Discogs, eerste keer dat ik iets uit het buitenland (UK) liet komen) en het was weer geen teleurstelling. Prima staat, nog niet aan luisteren toegekomen maar ga ik binnenkort eens doen. En nu maar ff de rem er op tot de Platenbeurs in april, kan ik dan weer ff los gaan ;). En heb nog genoeg liggen wat ik 'moet' (kan) luisteren...
pi_122587224
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:38 schreef Luigi het volgende:
Mooie kast hoor. :). Staat netjes!

Gisteren zijn m'n 4 Headswim items binnengekomen (via Discogs, eerste keer dat ik iets uit het buitenland (UK) liet komen) en het was weer geen teleurstelling. Prima staat, nog niet aan luisteren toegekomen maar ga ik binnenkort eens doen. En nu maar ff de rem er op tot de Platenbeurs in april, kan ik dan weer ff los gaan ;). En heb nog genoeg liggen wat ik 'moet' (kan) luisteren...
Discogs kom ik ook veel tegen tijdens het zoeken naar platen. Begrijp ik het nu goed dat dat meer een tussenplatform is voor allerlei (particuliere) verkopers, een beetje zoals Marktplaats en Ebay, maar dan gespecialiseerd? Ik ben op zoek naar een LP van Enigma (MCMXC a.d.) en die kom ik daar regelmatig tegen. Kwam hem ook tegen via cdexpress.com, dat lijkt mij een vergelijkbaar platform.

Zit ik goed of zit ik ernaast?
pi_122587277
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:08 schreef swoopie het volgende:

[..]

Discogs kom ik ook veel tegen tijdens het zoeken naar platen. Begrijp ik het nu goed dat dat meer een tussenplatform is voor allerlei (particuliere) verkopers, een beetje zoals Marktplaats en Ebay, maar dan gespecialiseerd? Ik ben op zoek naar een LP van Enigma (MCMXC a.d.) en die kom ik daar regelmatig tegen. Kwam hem ook tegen via cdexpress.com, dat lijkt mij een vergelijkbaar platform.

Zit ik goed of zit ik ernaast?
Je zit goed. Tenminste, vwb Discogs dan. cdexpress.com ken ik verder niet. Discogs kan ik je wel aanbevelen, al een paar keer wat besteld.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:13:13 #175
14505 OProg
A Life in Music
pi_122587333
Ja. Discogs is in feite een handelsplatform. De verkopers betalen per transactie aan discogs. En het is een hele verslavende bezigheid. Mooi is wel dat je goed de waarde van albums er mee in kan schatten, omdat het daar nog wel meevalt vaak met dingen maar krankzinnig duur maken. Als je bijvoorbeeld op Gemm kijkt om te achterhalen of iets bijzonder is kom je vaak pas echt krankzinnige bedragen tegen.
pi_122587380
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je zit goed. Tenminste, vwb Discogs dan. cdexpress.com ken ik verder niet. Discogs kan ik je wel aanbevelen, al een paar keer wat besteld.
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:13 schreef OProg het volgende:
Ja. Discogs is in feite een handelsplatform. De verkopers betalen per transactie aan discogs. En het is een hele verslavende bezigheid. Mooi is wel dat je goed de waarde van albums er mee in kan schatten, omdat het daar nog wel meevalt vaak met dingen maar krankzinnig duur maken. Als je bijvoorbeeld op Gemm kijkt om te achterhalen of iets bijzonder is kom je vaak pas echt krankzinnige bedragen tegen.
Dank je wel beide, ga ik daar ook eens mee aan de slag. De verslaving op dit moment zit hem vooral in het kopen van LP's van de goede albums die ik al heb als MP3 of CD en dat is bij sommige nog verrassend lastig, terwijl het geen onbekende platen zijn.

Enigma dus bijvoorbeeld, maar Mezzanine van Massive Attack is ook lastig te vinden, voor een in mijn ogen acceptabele prijs tenminste.
pi_122587634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:15 schreef swoopie het volgende:

[..]

[..]

Dank je wel beide, ga ik daar ook eens mee aan de slag. De verslaving op dit moment zit hem vooral in het kopen van LP's van de goede albums die ik al heb als MP3 of CD
Zo doe ik dat ook nu. Ben voornamelijk spul aan het verzamelen van artiesten of bands die ik écht heel goed vind, of cd's die ik écht heel goed vind. Vrij selectief dus. Met af en toe een klein experimentje als ik er tegen aan loop (jazz bijvoorbeeld).
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:04:11 #178
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122609021
was vandaag vrij, dus beetje rond loeren op internet, foto van 2 doosjes singels en een paar lps. ach, laten we maar gaan kijken, was dichtbij.

kom ik daar, 3 bananendozen met LP's, en ongeveer 400 singels :')

had de auto mooi vol :P
nerovetsrethca
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:24:34 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_122610295
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:04 schreef slangpie het volgende:

had de auto mooi vol :P
Hopelijk niet met uitsluitend James Last en Alle Dertien Goed. :P
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:42:59 #180
84048 NvM
Nevermind
pi_122611375
Iemand toevallig fan van de Local natives en een gesealde deluxe vinyl-editie van Hummingbird voor de prijs die ik er voor betaald heb, wil overkopen? Deze vinylversie is inmiddels uitverkocht op hun eigen website. PM maar als je interesse hebt.
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:53:28 #181
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122619607
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef OProg het volgende:

[..]

Hopelijk niet met uitsluitend James Last en Alle Dertien Goed. :P
straks even snel door het eerste doosje singels gebladerd:

nerovetsrethca
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:54:20 #182
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122619656
muziek die wel bij mij past zegmaar :)
nerovetsrethca
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:15:07 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122620979
Deze week binnen gekomen (via discogs)

7"

*) :s)
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 23:29:09 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122621789

Unknown Mortal Orchestra - II

Net aangeschaft na afloop van het concert en laten signeren O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 7 februari 2013 @ 23:32:50 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122622003
Eindelijk weer een platenspeler gekocht!

Het was een beetje een impulsaankoop en heb er eigenlijk niet eens onderzoek naar gedaan.. Het merk ken ik wel en heb ik wel een goede ervaring mee maar waar kan ik info vinden over GARRARD SP25 MK 5? Heeft iemand hier er ervaring mee?

Jaren geleden woonde ik met 2 DJs die elk 2 moderne Technics met mixer etc hadden die ik gebruikte voor mijn platen. Niet om te mixen, maar luisteren. Daarvoor had ik ook nog een goedkope Sony die het begeven heeft.

Kan niet wachten tot ik mijn Jazz, blues, reggae, ska, pop platen weer kan luisteren. :)
reset
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:33:31 #186
37295 Luigi
mario pls
pi_122627982
Toch nog maar even toegeslagen op discogs. :@. Kwam de eerste LP van Dire Straits in de 180g versie tegen, die 4 jaar geleden is uitgebracht en die staat zo hoog op m'n wishlist... punt is dat -ie echt heel duur is, de goedkoopste op discogs is nu 80 pond maar op amazon en andere sites gaat -ie regelmatig over de 100 dollar heen. Dat vond ik een beetje te gek. Heb 'm nu voor 5 tientjes, nog veel geld, maar in vergelijking een koopje. En hij is nog mint, in seal dus. Lekkah. :9.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:36:42 #187
13973 ranja
image means nothing
pi_122628015
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:33 schreef Luigi het volgende:
Toch nog maar even toegeslagen op discogs. :@. Kwam de eerste LP van Dire Straits in de 180g versie tegen, die 4 jaar geleden is uitgebracht en die staat zo hoog op m'n wishlist... punt is dat -ie echt heel duur is, de goedkoopste op discogs is nu 80 pond maar op amazon en andere sites gaat -ie regelmatig over de 100 dollar heen. Dat vond ik een beetje te gek. Heb 'm nu voor 5 tientjes, nog veel geld, maar in vergelijking een koopje. En hij is nog mint, in seal dus. Lekkah. :9.
Waarom wil je daar een heruitgave van... en niet de orginele 1978 (of wat is het) uitgave... wat maakt een heruitgave duurder dan het orgineel?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 08:47:01 #188
37295 Luigi
mario pls
pi_122628156
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:36 schreef ranja het volgende:

[..]

Waarom wil je daar een heruitgave van... en niet de orginele 1978 (of wat is het) uitgave... wat maakt een heruitgave duurder dan het orgineel?
De 180g versie schijnt echt héél goed geremastered te zijn ivm het origineel (die ook al niet verkeerd klinkt, die heb ik ook). Ben erg gewoon benieuwd naar. En ook uit verzamelwoede ;).
pi_122629337
En waarom zou je überhaupt een plaat willen van Dire Straits!

Flauwe opmerking, sorry :P.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:50:54 #190
37295 Luigi
mario pls
pi_122629388
Laten we maar niet de inhoudelijke discussie hier voeren over wat wel en niet goede muziek zou zijn maar blij zijn dat we allemaal vinyl vrienden onder elkaar met allemaal verschillende smaken zijn ;).

Anders moet ik straks ook nog gaan zeggen wat ik van al die vage shit hier vind enzo :P.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:54:08 #191
13973 ranja
image means nothing
pi_122629472
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 08:47 schreef Luigi het volgende:

De 180g versie schijnt echt héél goed geremastered te zijn ivm het origineel (die ook al niet verkeerd klinkt, die heb ik ook). Ben erg gewoon benieuwd naar. En ook uit verzamelwoede ;).
Ok, ik hou sowieso niet van remasters. Ook niet op cd.
Ik kijk bij lp's van bv Beatles en Kinks ook altijd of het in de buurt van de orginele release zit, dus geen Revolver uit 1975 ofzo. Ik heb 1 remaster LP, van White Light White Heat van Velvet Underground, vind ik nog steeds jammer dat ik die zomaar gekocht heb zonder beter te kijken.
En als je dat geluid dan vergelijkt met de banenelp, weliswaar met 'knisperend haardvuurtje' maar toch veel authentieker.

[ Bericht 5% gewijzigd door ranja op 08-02-2013 10:03:28 ]
  vrijdag 8 februari 2013 @ 09:57:22 #192
37295 Luigi
mario pls
pi_122629560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:54 schreef ranja het volgende:

[..]

Ok, ik hou sowieso niet van remasters. Ook niet op cd.
Ik kijk bij lp's van bv Beatles en Kinks ook altijd of het in de buurt van de orginele release zit, dus geen Revolver uit 1975 ofzo. Ik heb 1 remaster LP, van White Light White Heat van Velvet Underground, vind ik nog steeds jammer dat ik die zomaar gekocht heb zonder beter te kijken.
Er zijn wel uitzonderingen hoor, qua remasters. Alhoewel origineel ook wel wat heeft ja. Vind het wel lastig. Ben ook liefhebber van The Doors, ga je dan op jacht naar een originele LA Woman (voor veel geld in fatsoenlijke staat), neem je genoegen met een tussenuitgave in redelijke staat of ga je voor een 180g versie waarbij je dus vers vinyl in handen hebt. Er is voor alles wat te zeggen, elk met een andere invalshoek.
pi_122629919
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 09:50 schreef Luigi het volgende:
Laten we maar niet de inhoudelijke discussie hier voeren over wat wel en niet goede muziek zou zijn maar blij zijn dat we allemaal vinyl vrienden onder elkaar met allemaal verschillende smaken zijn ;).

Anders moet ik straks ook nog gaan zeggen wat ik van al die vage shit hier vind enzo :P.
;).

Laten we het er op houden dat plaatjes draaien leuk is om te doen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:09:56 #194
13973 ranja
image means nothing
pi_122629924
Klopt, maar LA Woman moet toch best voor een tientje te krijgen zijn.
Overigens vind ik de kwaliteit van de hoes en binnenhoes minder van belang dus als een plaat er goed uitziet maar de hoes wat plakband of watervlekken heeft vind ik dat nog wel prima.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:13:36 #195
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122630010
Wie hebben er hier LP's als artwork aan de muur, welke albums en hoe?

De genomineerden:

En nog 1 meer denk ik, in simpele zwarte frames.
reset
pi_122630168
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:09 schreef ranja het volgende:
Klopt, maar LA Woman moet toch best voor een tientje te krijgen zijn.
Overigens vind ik de kwaliteit van de hoes en binnenhoes minder van belang dus als een plaat er goed uitziet maar de hoes wat plakband of watervlekken heeft vind ik dat nog wel prima.
De originele met doorzichtig doorkijk ruitje niet hoor, bovendien heeft deze een gele binnenhoes dus lastig te vervangen.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 10:24:49 #197
13973 ranja
image means nothing
pi_122630319
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 10:19 schreef Altijdgriep het volgende:

De originele met doorzichtig doorkijk ruitje niet hoor, bovendien heeft deze een gele binnenhoes dus lastig te vervangen.
Ok dat is natuurlijk wel een bijzonder geval, net als de stones-lp-met-rits of de banane-lp-met-pelbare-banaan :) Hoewel die met die rits nog wel meevalt.
pi_122632892
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:54 schreef slangpie het volgende:
muziek die wel bij mij past zegmaar :)
Haha, briljant.

(wat een ellende die plaatjes ;))
pi_122640206
Zag op internet iemand die een paar LP's aanbood die ik wel wilde

The Stooges - Fun House
The Clash - London Calling
The Smiths - Hatful of Hollow
The Who - Live at Leeds

Hij moest er, inclusief porto, 50 euro voor hebben. :')

De groeten. :W
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:31:22 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122640740
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:20 schreef Amoeba het volgende:
Zag op internet iemand die een paar LP's aanbood die ik wel wilde

The Stooges - Fun House
The Who - Live at Leeds

Hij moest er, inclusief porto, 50 euro voor hebben. :')

De groeten. :W
Da's een dure op internet idd.

Charity shops, carboot sales, etc.. en in NL de kringloop.. toch?
reset
pi_122640823
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:31 schreef Individual het volgende:

[..]

Da's een dure op internet idd.

Charity shops, carboot sales, etc.. en in NL de kringloop.. toch?
Nieuw is hij verkrijgbaar bij de Bijenkorf voor 20 euro oid.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:09:29 #202
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122642435
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:52 schreef Elvander het volgende:

[..]

Haha, briljant.

(wat een ellende die plaatjes ;))
ach, ieder zijn eigen smaak zeg ik dan maar he :)
nerovetsrethca
  vrijdag 8 februari 2013 @ 16:09:55 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122642454
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:33 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Nieuw is hij verkrijgbaar bij de Bijenkorf voor 20 euro oid.
En de CD kost £1.26+ £1.26 met verzendkosten (ong ¤3 totaal). :P

Heb em op CD en vinyl. (..en zie ondertitel)
reset
  vrijdag 8 februari 2013 @ 23:32:41 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122662047
Vandaag binnen gekomen:

Clock Opera - Ways To Forget
pi_122664317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 23:32 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag binnen gekomen:

Clock Opera - Ways To Forget
[ afbeelding ]
Grappig, ken ik niet, klinkt lekker!
  zaterdag 9 februari 2013 @ 00:33:22 #206
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122664599
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 00:25 schreef swoopie het volgende:

[..]

Grappig, ken ik niet, klinkt lekker!
Absoluut
Op 3FM is Lesson no.7 vaker gedraaid, in Belgie is Move to the Mountains een grote hit!
ga ze eind maart live zien in Brussel *O* *O*
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:43:30 #207
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122677733
Mensen, heb een probleem met de platenspeler.

Ik heb vandaag de LP van Alt-J gekocht.Toen ik thuis ging `m natuurlijk afspelen. Kant A speelde gewoon. Toen die was afgelopen draaide ik `m, zette m aan maar het geluid wat er toen uit kwam leek wel alsof de speler op 45 toeren stand ingesteld ipv 33! Terwijl ie toch echt op 33 toeren stond.
Heb de plaat toen weer omgedraaid en de andere kant had nu hetzelfde, terwijl een paar minuten hij nog normaal speelde...
Wilde toen een andere plaat proberen maar toen ik de arm naar de plaat bewoog draaide de draaitafel helemaal niet meer :'( :'(
Ik herinner me dat de man van wie ik `m kocht destijds (vorig jaar :P) zei dat je af en toe een "band" die onder de draaitafel zit moet bijstellen. Hij heeft me dat toen ook laten zien maar nu krijg ik het ijzeren gedeelte (waar de plaat op ligt) er niet vanaf.

Wie weet waar het aan kan liggen dat ik eerst zo`n high pitched geluid kreeg en daarna niet meer draaide? en is het op te lossen?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:47:29 #208
13973 ranja
image means nothing
pi_122677846
Dat is inderdaad een band of motorisch probleem.
Ik heb dat met mijn vorige platenspeler ook gehad, ging op variable snelheden spelen. Ik heb 'm 1x laten repareren maar toen het een paar jaar later weer gebeurde heb ik een andere gekocht.

Dat ijzeren deel zou je er gewoon af moeten kunnen krijgen. Misschien dat je even wat weerstand voelt maar moet niet te moeilijk zijn. Maar hoe je die band zelf bijstelt, geen idee.

Overigens kan het feit dat-ie helemaal niet meer draait ook betekenen dat de band er gewoon naast ligt of te wijd is geworden.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:52:13 #209
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122677987
Ok dank je voor de reactie ^O^
Dus ondanks die weerstand zou ik dat ijzeren gewoon (niet te ruig uiteraard :P) er af moeten krijgen?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:52:49 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122678004
Aanwinsten van vandaag trouwens:

Alt-J - An Awesome Wave

Jakszyk/Collins/Fripp (A King Crimson Project) - A Scarcity of Miracles

*O* *O* *O*
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:57:57 #211
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122678137
Ok, nu heb ik ijzeren gedeelte eraf gekregen maar daar onder zie ik alleen de wieltjes zitten, nergens een band?? :X
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:10:31 #212
13973 ranja
image means nothing
pi_122678523
Hm is de band geknapt zodat-ie ergens tussen ligt? :P Zou wel verklaren waarom het plateau niet meer draait. Die snaar zou je toch goed moeten kunnen zien.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:12:14 #213
230788 n8n
Pragmatisch
pi_122678587
na een half jaar eindelijk het verloopje gevonden waarmee ik mijn antieke speler aan kan sluiten (din > tulp) _O_
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:12:22 #214
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122678594
Is het een direct drive systeem misschien? Het kan zijn dat de switch niet goed werkt en/of los contactje. Heb je een 45rpm plaat waarmee je de snelheid kan controleren? Als de zekering naar de knoppen gaat kan het wel eens rare snelheden opleveren buiten 45, 33 of zelfs 78rpm.
reset
  Designer zaterdag 9 februari 2013 @ 16:15:00 #215
266257 crew  DeZwabber
pi_122678678
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:12 schreef Individual het volgende:
Is het een direct drive systeem misschien? Het kan zijn dat de switch niet goed werkt en/of los contactje. Heb je een 45rpm plaat waarmee je de snelheid kan controleren? Als de zekering naar de knoppen gaat kan het wel eens rare snelheden opleveren buiten 45, 33 of zelfs 78rpm.
Dan vraag ik me af wat voor band de vorige eigenaar aan het verstellen was
🐙
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:20:34 #216
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122678807
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:15 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af wat voor band de vorige eigenaar aan het verstellen was
:@ Goed punt..
reset
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:28:45 #217
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122679076
haha nee blijkt (had me vergist) dat toen ik bij hem was het een andere platenspeler was die hij was aan verstellen die hij me ook liet zien. Heb t plateau er af gekregen en dit is wat ik zie onder het draai plateau

Nou zeg t maar :P kom maar door met die tips :Y
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:29:37 #218
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122679106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 16:12 schreef Individual het volgende:
Is het een direct drive systeem misschien? Het kan zijn dat de switch niet goed werkt en/of los contactje. Heb je een 45rpm plaat waarmee je de snelheid kan controleren?
Ja die heb ik wel maar `t punt is dat de platenspeler opzich niet meer draait, dus ik kan `t ook niet controleren ;)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:50:46 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122679836
reset
  zaterdag 9 februari 2013 @ 16:56:16 #220
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122680017
quote:
:P ;)
  Designer zaterdag 9 februari 2013 @ 17:03:07 #221
266257 crew  DeZwabber
pi_122680229
Dat armpje links lijkt een beetje op zo'n toerental selector, als je van 45 naar 33 wisselt tilt die de snaar van een dikker stuk naar aan dunner stuk op die as waarschijnlijk. (beweegt het armpje op en neer als je tussen 45 en 33 wisselt?) Waar de snaar is gebleven geen idee, waar hij omheen moet, geen idee.

Hoe heet je platenspelert?
🐙
pi_122684494
Ik ben net tot de conclusie gekomen dat er héél zelden een dag dat ik deze niet draai... :') *O*

pi_122684551
Hey iedereen!

Aangezien de vinyl community nog steeds groeit, ben ik van plan een website te starten die geheel in het teken zal staan van vinyl e.d.

Ik zelf vind het supervet om als rubliekje de 1'2 inch van de dag' op de site te zetten..deze plaat zal dan extra aandacht krijgen. Voor nieuw materiaal zoek in dan ook reviewers. Reviews m.b.t. tot de muziek en vooral de plaat (hoe is de packaging, wat krijg je extra etc).

Wie lijkt het leuk om hieraan mee te werken? Ideeen zijn uiteraard altijd welkom!
De enige echte.
pi_122686404
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:03 schreef DeZwabber het volgende:
Ik ben geneigd om op basis van je foto's te denken dat het een direct-drive is, ik zou niet weten waar een eventuele snaar omheen zou moeten. Maar wat Zwabbert hierboven zegt, wat is het merk en type van je platenspeler? Dan weten we zeker wat voor soort aandrijving het is ;)
pi_122686490
Overigens, vandaag maar eens naar de kringloop gegaan hier in het durp. Tegenwoordig heet dat de 'Restore', zelfs de kringloop is hip. 4 plaatjes gekocht, 2 van Spandau Ballet, eentje van Flairck en een verzamelaar 'Visions' met allemaal tunes zoals 'Chariots of fire', 'Star wars' en 'For your eyes only', instrumentaal. Voor 1,50 per stuk, toch grappig.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 21:43:49 #226
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122690516
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:03 schreef DeZwabber het volgende:
Dat armpje links lijkt een beetje op zo'n toerental selector, als je van 45 naar 33 wisselt tilt die de snaar van een dikker stuk naar aan dunner stuk op die as waarschijnlijk. (beweegt het armpje op en neer als je tussen 45 en 33 wisselt?) Waar de snaar is gebleven geen idee, waar hij omheen moet, geen idee.

Ja dat armpje links op de foto beweegt idd. op en neer als tussen 45 en 33 toeren wisselt.
Het is een CEC BD-3200
pi_122691144
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 21:43 schreef Timo20 het volgende:
CEC BD-3200
Het lijkt er toch wel op dat dit een snaar-aangedreven tafel is ja, maar ik vind duidelijke specs nog verrassend moeilijk te vinden, maar ze verkopen bij radiobbb.com bijvoorbeeld een vervangende snaar, dus tja. Maar waar die snaar in jouw geval dan nu heen is :?

Maar goed, ik ben zo groen als gras, dus wellicht zie ik iets heel simpels over het hoofd nu ;) Zit die snaar wellicht onder het zichtbare deel? Alhoewel er volgens mij op die sticker staat dat je twee zwarte schroeven NIET los moet draaien ofzo?

Zou 'BD' dan ook voor Belt Driven staan?
  zaterdag 9 februari 2013 @ 22:29:20 #228
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122692792
Ja dat kan kloppen dat je moeilijk de specs vindt, die man die `m me verkocht zei dat ie al meer dan 30 jaar oud is :P
Hij heeft me een berichtje gestuurd met hoe en wat (als `t tenminste klopt wat ie heeft geschreven :P) dus morgen of overmorgen eens proberen te doen wat hij heeft geschreven.
Ben benieuwd...
pi_122693188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 22:29 schreef Timo20 het volgende:
Ja dat kan kloppen dat je moeilijk de specs vindt, die man die `m me verkocht zei dat ie al meer dan 30 jaar oud is :P
Hij heeft me een berichtje gestuurd met hoe en wat (als `t tenminste klopt wat ie heeft geschreven :P) dus morgen of overmorgen eens proberen te doen wat hij heeft geschreven.
Ben benieuwd...
Ik ook :? Geef eens een samenvatting als je wil? :)
  zondag 10 februari 2013 @ 13:53:17 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122710091
van wat hij heeft geschreven bedoel je?
  zondag 10 februari 2013 @ 16:40:51 #231
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_122717822
Hallo daar,

Ik keek laatst "24 uur met" en daarin kwam dit platenspelertje voor:

:*

Weet iemand welk merk dit is? Het ziet er namelijk zeer modern uit en ik denk dus dat ze gewoon nog gemaakt worden. Natuurlijk kan ik het mis hebben, daarom vraag ik het.

Alvast bedankt!
  zondag 10 februari 2013 @ 16:46:52 #232
14505 OProg
A Life in Music
pi_122718128
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:40 schreef blaffende_visjes het volgende:
Hallo daar,

Ik keek laatst "24 uur met" en daarin kwam dit platenspelertje voor:

[ afbeelding ] :*

Weet iemand welk merk dit is? Het ziet er namelijk zeer modern uit en ik denk dus dat ze gewoon nog gemaakt worden. Natuurlijk kan ik het mis hebben, daarom vraag ik het.

Alvast bedankt!
Dat is een Pro-Ject. Om precies te zijn een Pro-Ject RPM 1.3 Genie. :)

http://www.project-audio.(...)t=turntables&lang=en
  zondag 10 februari 2013 @ 16:59:12 #233
14505 OProg
A Life in Music
pi_122718615

Dit is mijn eigen Pro-Ject. :)
pi_122719649
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:59 schreef OProg het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, die is erg tof, maar die vond ik net wat te prijzig... ik ben dus voor het modelletje 1 prijsklasse terug gegaan :)
  zondag 10 februari 2013 @ 17:31:06 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122719770
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:46 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is een Pro-Ject. Om precies te zijn een Pro-Ject RPM 1.3 Genie. :)

http://www.project-audio.(...)t=turntables&lang=en
Hi-fi porno! :9~ :9~ :9~
reset
pi_122724423
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:53 schreef Timo20 het volgende:
van wat hij heeft geschreven bedoel je?
Ja, precies, wat denkt hij dat er mis is en wat je eraan kunt doen? Ben nieuwsgierig van aard :)
pi_122724492
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:59 schreef OProg het volgende:
[ afbeelding ]

Doe maar ruig :) Gaaf ding!

Pro-Ject heeft een paar erg mooie spelers inderdaad, tot aan belachelijk hoge prijzen ook! Ik heb het ook maar bij een bescheiden Debut III gehouden ;)
  zondag 10 februari 2013 @ 22:21:43 #238
37295 Luigi
mario pls
pi_122733515
w00t, vandaag is mijn lieve vrouw even tekeer gegaan in ons berghok op zolder en is daar een stapeltje vinyl tegengekomen waarvan ik wel dacht dat ik het had, maar eigenlijk ook al een beetje vergeten was. Oa zo'n beetje de hele Blonde Redhead verzameling op vinyl, wat Doors spul en wat oude singletjes. Helemaal blij mee!

En zoals het er nu naar uitziet komt dit weekend m'n Thorens thuis O+.
pi_122742016
Hm, zat zelfs een picture disc van Waiting For The Sun tussen die kennelijk rond de 40 dollar doet op discogs. Da's leuk.
  maandag 11 februari 2013 @ 10:23:45 #240
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_122743084
Oh man, als ik al die Pro-Jects weer zie hier dan gaat het weer kriebelen en wil ik m'n Technics SL-1700 vervangen door zoiets. Tis dat die van mij het nog prima doet, maar als ik ooit een nieuwe moet kopen, dan wordt het een Pro-Ject.
  maandag 11 februari 2013 @ 14:15:28 #241
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_122749812
mooi spul!! alleen zo poepduur. Ik houd het toch maar bij m'n Technics SL3.
  maandag 11 februari 2013 @ 21:04:05 #242
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122767096
ben nu beetje met de LP's aan het doorzoeken, en kwam een LP tegen van april wine. nog nooit van gehoord, maar best goede muziek _O_
nerovetsrethca
  maandag 11 februari 2013 @ 23:57:32 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122775837
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 19:38 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ja, precies, wat denkt hij dat er mis is en wat je eraan kunt doen? Ben nieuwsgierig van aard :)
Hij schreef,om te kort te zijn, dat hij dacht dat de snaar die om de motorpulley (die zwarte band) was los geschoten.
Hij had een gedetailleerde beschrijving gegeven over hoe we het konden oplossen en de snaar weer terug konden plaatsen. Met hulp van m`n ma, die net wat technischer is en dunnere vingers heeft dan ik, is het gelukt. Precies zoals hij had beschreven hebben we het gedaan en dat werkte dus.
Hij doet `t nu gelukkig weer zoals `t hoort *O* *O* *O* *O*
Wat ben ik daar blij mee _O_ _O_

Dacht dat ik er zo wat in bleef toen ie het niet meer deed :')
pi_122782223
Hoi, ik zal in mijn tweede post (geloof ik) even wat aanwinsten van dit weekend laten zien.
Zoals ik al eerder schreef gaat mijn interesse uit naar van alles.

Alle vier in zeer goede staat, dus me happy.

Ja ik weet het, het is deze keer veel ouwe ****-en muziek, maar wel mooi.
Overigens zal ik geen nieuw vinyl kopen, op 180gr of zo. Daarvoor denk ik het verschil niet te horen, en is mijn huidige speler niet goed genoeg. Pro-ject staat wel op de wishlist.
GRAAG VERWIJDEREN
  dinsdag 12 februari 2013 @ 11:15:26 #245
13973 ranja
image means nothing
pi_122782324
die single van Clout heb ik ook, in iets mindere staat (de hoes dan)
pi_122785645
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:15 schreef ranja het volgende:
die single van Clout heb ik ook, in iets mindere staat (de hoes dan)
Dit is het hele album! Echt in super conditie. Erg blij ermee.
GRAAG VERWIJDEREN
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:14:18 #247
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_122785995
Die Porgy and Bess heb ik een jaar terug ook eens gekregen van een oom, top op heden nog steeds niet geluisterd :@
Robert Moog died for our synths
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:22:03 #248
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_122786233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:11 schreef div-er het volgende:
Bernstein
Niet mijn favoriete werk van hem, maar held. :)
reset
pi_122907535
Blijft toch één van m'n topalbums (niet gedacht) _O_

vrijdag 15 februari 2013 @ 16:09:04 #250
22343 Ruudboy
Teruggekeerde fokkerd.
pi_122917806
Ik heb eindelijk de muziek-kast die ik al jaren nodig had :)
Alleen is hij meteen al weer vol... tijd voor wat opruimwerk...

Onderste rij: LP's & 12"
Rij 2 t/m 4 : 7" singles

Rest is cd's en cd-singles.
"Five out of four people have a problem with math."
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:55:34 #251
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_122943222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:09 schreef Ruudboy het volgende:

[ afbeelding ]

Boh ja! _O_
Alleen inderdaad jammer dat je meteen geen ruimte hebt. Ik ben nu al lichtelijk in paniek alhoewel ik nog 2,5 Expedit vak leeg heb voor LP's en minstens een halve Billy voor CD's :D
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:46:26 #252
14505 OProg
A Life in Music
pi_122957524
quote:

[ afbeelding ]

Mooi. :)

Ik zal ook eens een foto maken. Alles zit gewoon in Benno's en aangepaste Billy's hier.

En weer met een hele stapel thuisgekomen gister en vandaag. Maar goed, zo'n stapel draai je ook snel door.
pi_122966788
Nogmaals _O_ en nog tig maal meer voor

Tevens het tweede album (2004) die na het meer dan grijsgedraaide debuut uiteindelijk ook een kans kreeg _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123053677
Heb een financiele meevallert :o oprotpremie gekregen van mijn stage.

Zat te denken om ff wat goede platen te kopen ! Alleen iedere keer wanneer ik op zo'n moment als dit kom, weet ik niet meer zeker wat ik wil halen :P Ik zat te denken aan 1 van de volgende artiesten:

King Tubby
Daft Punk
Saint Germain (boulevard)
Bonobo (specifiek animal magic)
Sweet smoke
The doors
Aphex Twin / AFX / Richard D James
Sungrazer
Moby

Iedere keer als ik een platenzaak binnenloop, of ik heb geld om platen te kopen, lijkt het wel alsof ik kats niet meer weet welke muziek ik allemaal luister :')
pi_123054011
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:56 schreef zolderkamer-autist het volgende:

Zat te denken om ff wat goede platen te kopen ! Alleen iedere keer wanneer ik op zo'n moment als dit kom, weet ik niet meer zeker wat ik wil halen :P Ik zat te denken aan 1 van de volgende artiesten:

King Tubby
Daft Punk
Sweet smoke
The doors
Sungrazer
Moby

Iedere keer als ik een platenzaak binnenloop, of ik heb geld om platen te kopen, lijkt het wel alsof ik kats niet meer weet welke muziek ik allemaal luister :')
Leuke username :P
pi_123060230
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:56 schreef zolderkamer-autist het volgende:

King Tubby
Daft Punk
Sweet smoke
The doors
Sungrazer
Moby

The Doors. Zonder twijfel.
pi_123060562
quote:

King Tubby
Daft Punk
Sweet smoke
The doors
Sungrazer
Moby

Aphex Twin :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 07:50:10 #258
159761 Arn0
Abbey Road
pi_123060704
Aphex Twin. Sowieso.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:16:25 #259
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_123060979
quote:

King Tubby
Daft Punk
Sweet smoke
The doors
Sungrazer
Moby

Herkenbaar :') Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten om te kijken welke platen ik nu eigenlijk wel heel graag zou willen hebben maar ik weet nu al dat ik dat lijstje toch niet gebruik als ik een platenzaak binnen loop. Dan maar als leidraad voor verlanglijstjes gebruiken.
pi_123060994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:16 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Herkenbaar :') Ik moet er nog eens goed voor gaan zitten om te kijken welke platen ik nu eigenlijk wel heel graag zou willen hebben maar ik weet nu al dat ik dat lijstje toch niet gebruik als ik een platenzaak binnen loop. Dan maar als leidraad voor verlanglijstjes gebruiken.
Same here... en op platenbeurzen pin ik het bedrag wat ik max uit mag geven zodat ik keuzes maak anders sleep ik alles mee wat ik vind.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:21:24 #261
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_123061025
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Same here... en op platenbeurzen pin ik het bedrag wat ik max uit mag geven zodat ik keuzes maak anders sleep ik alles mee wat ik vind.
Ook zo frustrerend als je dan met vrienden op die beurs bent die zich wel goed kunnen inhouden en nog de hele dag door platen kunnen kopen, terwijl ik er dan al de halve dag chagrijnig bij sta omdat ik mijn budget al binnen een uur of 2 er door heb gejaagd :')
pi_123061118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:21 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ook zo frustrerend als je dan met vrienden op die beurs bent die zich wel goed kunnen inhouden en nog de hele dag door platen kunnen kopen, terwijl ik er dan al de halve dag chagrijnig bij sta omdat ik mijn budget al binnen een uur of 2 er door heb gejaagd :')
Voorheen was ik dat op beurzen, maar heb me de laatste keer toch maar een limiet gesteld. :D
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:33:21 #263
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_123061168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Voorheen was ik dat op beurzen, maar heb me de laatste keer toch maar een limiet gesteld. :D
Dat is bij mij op dat moment nou altijd net het probleem, die limiet. Aan de andere kant is het naderhand wel fijn dat ik de rest van de maand ook nog kan doen wat ik wil zonder te stressen over de bankrekening.
pi_123061698
Leuk een vinyl topic :) Heb sinds een klein jaartje een Pro-Ject Debut Carbon Esprit.

SPOILER
pi_123073012
Jake Bugg binnen. Een plaat die er om schreeuwt om op vinyl gedraaid te worden natuurlijk. Prachtig! Knalt je zo 50, 60 jaar terug in de tijd.
pi_123075298
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:
Jake Bugg binnen. Een plaat die er om schreeuwt om op vinyl gedraaid te worden natuurlijk. Prachtig! Knalt je zo 50, 60 jaar terug in de tijd.

:P.
pi_123111492
En wat zijn nu eigenlijk de beste/goedkoopste webshops voor nieuw vinyl?
pi_123114811
Tsja, ligt er maar net aan. Soms wil ik iets snel & makkelijk hebben, dan ga ik wel eens naar bol.com (als het op voorraad is tenminste...). Niet de goedkoopste, als het op voorraad is wel de snelste (en betalen met acceptgiro).

Soms wil ik iets aparts en maakt levertijd me wat minder uit dan ga ik naar discogs. En vorige week nog iets besteld bij North End. Nooit van gehoord maar was een tip via een ander forum (GoT). Ook prima. Al die prijzen maken elkaar toch niet zoveel?
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:31:34 #269
14505 OProg
A Life in Music
pi_123114826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:04 schreef Ceased2Be het volgende:
En wat zijn nu eigenlijk de beste/goedkoopste webshops voor nieuw vinyl?
Hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk. :) Zijn er specifieke dingen die je wil hebben?
pi_123114966
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:31 schreef Luigi het volgende:
Tsja, ligt er maar net aan. Soms wil ik iets snel & makkelijk hebben, dan ga ik wel eens naar bol.com (als het op voorraad is tenminste...). Niet de goedkoopste, als het op voorraad is wel de snelste (en betalen met acceptgiro).

Soms wil ik iets aparts en maakt levertijd me wat minder uit dan ga ik naar discogs. En vorige week nog iets besteld bij North End. Nooit van gehoord maar was een tip via een ander forum (GoT). Ook prima. Al die prijzen maken elkaar toch niet zoveel?
Prijzen maken mekaar ook niet zo gek veel (wat ik zo gevonden heb) alleen het aanbod varieert nogal waardoor ik meestal gewoon via discogs zoek of uiteindelijk alsnog bij bol.com beland.

Aan de andere kant kom ik ook leuke dingen tegen als ik door het aanbod vinyl kan bladeren op een site, (zoals www.vinylvinyl.nl bijv). En dat soort sites zocht ik dus een beetje.

qua bol.com had ik vanochtend wat grappigs; Tri Repetae van Autechre kon Bol.com leveren via een partner voor 32 euro. Partner was sounds in Delft.
Ga ik op de site van Sounds zelf kijken is de LP daar 11 euro goedkoper :')

En wat zoek ik? Qua nieuwe releases wat experimentele electronica / Nu-Wave / Rock / Metal.
Oude dingen zoek ik op discogs.
pi_123115000
Bij bol klik ik ook altijd even door naar de partner ja. Scheelt soms aardig.
pi_123115262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk. :) Zijn er specifieke dingen die je wil hebben?
Mijn discogs wantlist:
http://www.discogs.com/wantlist?user=Ceased2be

Kinderen voor Kinderen en Nana Mouskouri zijn voor mijn vrouw ;)
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:55:39 #273
14505 OProg
A Life in Music
pi_123115676
Bagger. Verkeerde topic. ;(

Maar ik wilde hier zeggen dat je wel wat onbekender en specifiek materiaal zoekt. Ik blijf naar dat soort spul meestal over zoeken (van marktplaats tot ebay tot discogs tot webwinkels tot pariculieren) tot het ineens ergens voor een mooi bedrag op te zoeken is. :)
pi_123116192
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:55 schreef OProg het volgende:
Bagger. Verkeerde topic. ;(

Maar ik wilde hier zeggen dat je wel wat onbekender en specifiek materiaal zoekt. Ik blijf naar dat soort spul meestal over zoeken (van marktplaats tot ebay tot discogs tot webwinkels tot pariculieren) tot het ineens ergens voor een mooi bedrag op te zoeken is. :)
Dingen zoals Coil's "Musick to play in the Dark" zijn gewoon zeldzaam voor een lage prijs. Daar moet je mazzel mee hebben. Ik struin ook graag 2e hands zaakjes af, die willen ook nog wel eens geen idee hebben wat ze verkopen. :)
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:12:45 #275
14505 OProg
A Life in Music
pi_123116376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dingen zoals Coil's "Musick to play in the Dark" zijn gewoon zeldzaam voor een lage prijs. Daar moet je mazzel mee hebben. Ik struin ook graag 2e hands zaakjes af, die willen ook nog wel eens geen idee hebben wat ze verkopen. :)
Klopt. Helaas is dat steeds minder. ;(

De zaken die overblijven weten het meestal maar al te goed.
pi_123116435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Klopt. Helaas is dat steeds minder. ;(

De zaken die overblijven weten het meestal maar al te goed.
Tja, met 'ze interwebz' binnen handbereik is het natuurlijk snel checken wat je lp'tjes moeten kosten.

Gebruik zelf de discogs app met een barcodescanner, ideaal voor als je ergens aan het browsen bent :)
pi_123116976
Pffft. Even mijn antieke versie van Wish You Were Here op luid volume op de Thorens geslingerd... en ik zit me hier toch een partij te genieten zeg. Ongelooflijk.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:49:11 #278
13973 ranja
image means nothing
pi_123118158
quote:
waar haal je zo'n kast vandaan?
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:15:47 #279
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_123141979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Mijn discogs wantlist:
http://www.discogs.com/wantlist?user=Ceased2be

Kinderen voor Kinderen en Nana Mouskouri zijn voor mijn vrouw ;)
Wantslist? Ik kan thuis even kijken, die voor je vrouw heb ik volgen mij beide liggen, die weg mogen.
nerovetsrethca
pi_123149330
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:15 schreef slangpie het volgende:

[..]

Wantslist? Ik kan thuis even kijken, die voor je vrouw heb ik volgen mij beide liggen, die weg mogen.
O dat zou helemaal geweldig zijn :D
pi_123246836
Ik zag de onderstaande lijst bij Flying Tiger voor slechts 4 Euro. IKEA heeft ook een goedkope lijst. Die 35 Euro besteed ik liever aan vinyl dan aan de lijst.

----------

Wissellijst voor LP's

Zwarte metalen lijst
Sommige platen zijn als familieleden en verdienen een plaatsje achter glas.
Een vierkante wissellijst van 31,5 bij 31,5 cm, waarin precies een LP hoes past.
Zwart metalen frame met glazen inzet.

1 voor ¤ 4,-

http://www.flying-tiger.n(...)or_lps_20092173.html

-----------

GLADSAX
Wissellijst, zwart
¤ 5.99 / st.

Artikelnummer:
801.770.66
Versier je muren met je favoriete platen. De lijst heeft de maat van een LP-hoes.

Afmeting gemonteerd product
Breedte: 33 cm
Hoogte: 33 cm
Breedte van de afbeelding: 32 cm
Hoogte van de afbeelding: 32 cm

Productomschrijving
Lijst: aluminium
Beschermfolie: glas

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80177066/

-----------

12'' zwart
¤ 34, 95

Koop 3 voor ¤ 32, 95 per stuk

12'' wit
¤ 34, 95

Koop 3 voor ¤ 32, 95 per stuk

Album Art Frame

Producteigenschappen

Geschikt voor 12" platen (albums)
De LP-hoes is heel eenvoudig aan de bovenkant in te schuiven
De lijst is van massief hout en het venster is gemaakt van acryl
Verpakt in een stevige kartonnen doos
Verkrijgbaar in zwart en wit

Afmetingen en gewicht

Lijst 12": 38 x 38 x 3 cm
Glazen venster 12": 32 x 32 cm

http://www.ditverzinjeniet.nl/album-art-frame/
pi_123315301
Die van vinyl-art (die laatste dus) zijn wel veel mooier en praktischer vind ik, maar idd behoorlijk aan de prijs. Ik ga zelf ook eerst maar eens die van IKEA proberen denk ik :). Er passen er 3 boven mijn buro, staat wel mooi denk ik. Eerstvolgende keer dat we er zijn maar eens meenemen.

Gisteren was er nog een vlooienmarkt bij ons in de buurt, daar heb ik een paar maanden geleden wel leuke platen kunnen scoren maar deze keer was het helemaal niks. Er stond 1 kraam met leuke 60's platen maar dat was overduidelijk een échte handelaar die iets te goed wist wat hij bij zich had. Te duur, dus. Centjes maar even in de zak gehouden want voor je het weet is het weer april (Platen & CD beurs Utrecht).
pi_123318651
Zo... dankzij discogs nu alle releases van Kowalski compleet :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Ceased2Be op 25-02-2013 17:46:19 ]
pi_123329253
Je plaatje doet dom. Of is dat geel alles?
pi_123332295
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:32 schreef Amoeba het volgende:
Je plaatje doet dom. Of is dat geel alles?
gecorrigeerd :)

pi_123342415
manmanman

Ik wil ook nog 'n serie albums hebben.

Pink Floyd - A Saucerful of Secrets (originele hoes)
Modest Mouse - the moon & antartica
Arcade Fire - Funeral
The Velvet Underground - Live 1969

En nog 'n shitload meer.
pi_123342466
Innerspeaker van Tame Impala natuurlijk
  vrijdag 1 maart 2013 @ 18:19:26 #288
188728 Lyzio
why do we fall
pi_123508954
Oh yeah.

live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zaterdag 2 maart 2013 @ 16:02:24 #289
13973 ranja
image means nothing
pi_123538234
Gaaf hoor... Primitives hebben een nieuwe 7", te bestellen via de site van het label. Dan ga je daar kijken, ook of er nog meer interessant tussen staat. Dat blijkt wel het geval dus uiteindelijk bestel je 4 7" in plaats van 1. Dan komen ze via de post en dan blijken ze allemaal gekleurd :)
Dus mijn collectie uitgebreid met
- 1 kleurloos doorzichtig (ja ok niet gekleurd dus maar dus ook niet zwart)
- 1 citroengeel
- 1 framboospaars
- 1 oranje
:7
  zaterdag 2 maart 2013 @ 16:13:56 #290
37295 Luigi
mario pls
pi_123538673
Zit hier ook al lekker de hele middag plaatjes te draaien. Heb er nu Jake Bugg opliggen en net wat Pink Floyd. Heb pas mijn Tannoy M1 speakers vervangen voor de Revolution R1's van dezelfde leverancier en dat is toch wel weer een leuke upgrade. Zelfde formaat, beter geluid. Kan nu wel weer even vooruit en het klinkt allemaal prachtig op mijn muziekzoldertje :). Vermaak me hier wel even mee denk ik!
  zondag 3 maart 2013 @ 14:58:22 #291
188728 Lyzio
why do we fall
pi_123573464
Oh, wat kan die Cash toch goed emoties in woorden leggen. Al hoor ik 'Give My Love To Rose' vandaag voor misschien wel de 20e keer, het blijft je pakken.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  zondag 3 maart 2013 @ 17:05:18 #292
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_123578664
Gisteren binnengekregen, de nieuwe Autechre:

zondag 3 maart 2013 @ 21:56:08 #293
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_123593690
Vorige week en gisteren gekocht:

Jacco Gardner - Cabinet of Curiosities (LP + cd)

Jimi Hendrix - People, hell and angels (2LP)

Die Jimi Hendrix kostte me maar ¤ 8,40! (met dank aan een volle spaarkaart van de lokale platenboer :P)
pi_123635657
Afgelopen weekend de Limited Edition opgehaald van AMOK - Atoms for Peace, heel vet album en lekkere zware platen!!
  maandag 4 maart 2013 @ 21:31:02 #295
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123636204
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:22 schreef ttgek het volgende:
Afgelopen weekend de Limited Edition opgehaald van AMOK - Atoms for Peace, heel vet album en lekkere zware platen!!
[ afbeelding ]
Khad hem ook vorige week ontvangen.. en zit nog altijd in de seal en staat al zelfs in de kast :D Ik geloof dat dit een gevalletje "investering voor later" wordt... Heb ook al de limited cd dus de muziek heb ik hoe dan ook.
  maandag 4 maart 2013 @ 21:33:22 #296
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_123636376
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Gisteren binnengekregen, de nieuwe Autechre:

[ afbeelding ]
_O_
Robert Moog died for our synths
pi_123636742
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:31 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Khad hem ook vorige week ontvangen.. en zit nog altijd in de seal en staat al zelfs in de kast :D Ik geloof dat dit een gevalletje "investering voor later" wordt... Heb ook al de limited cd dus de muziek heb ik hoe dan ook.
Met een 6,9 op Pitchfork ja?
pi_123637731
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:31 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Dat gaat voor mij al niet meer lukken, aangezien ik de cd die erbij zat al heb weggegeven aan een vriend :')
  maandag 4 maart 2013 @ 21:54:39 #299
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123638010
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:38 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Met een 6,9 op Pitchfork ja?
Geen idee, ik lees geen reviews :) Ik vind het album erg goed, zit een goede sfeer in en heerlijke momenten.
pi_123638015
Waar is hij te bestellen trouwens?
  maandag 4 maart 2013 @ 21:54:59 #301
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_123638030
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:51 schreef ttgek het volgende:

[..]

Dat gaat voor mij al niet meer lukken, aangezien ik de cd die erbij zat al heb weggegeven aan een vriend :')
Ja maar ja maar ja maar..!!!! Zoiets doe je niet :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')