Haha sorry, het was niet de bedoeling stellig over te komen, ik wist gewoon niet of ik iemand voor het hoofd zou stoten bij het openen van een nieuw reeksdeelquote:Op maandag 28 januari 2013 15:41 schreef Luigi het volgende:
Afspraak is degene die 'm sluit, opent een nieuwe. Maar omdat je zo stellig was en ik 'm toevallig op slot zag gaan dacht ik, dat doe ik wel ff.
En wil je een nieuwe speler of een gebruikte? Wat is je budget?
Het ligt er aan wat voor budget je hebt, maar aangezien je begint zal het niet meteen de hoofdprijs zijn denk ikquote:Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef swoopie het volgende:
Pfoe, ik dacht laat ik eens op Fok! een beetje kijken, ik hoopte op makkelijk scoren omtrent advies voor een leuke budgetvriendelijke platenspeler, maar er is hier een berg aan enthousiastelingen en informatie te vinden! Leuk!
Even een stap terug, ik ben Erik, loop hier al een tijdje semi-actief mee op Fok! en had onlangs een bevlieging om eens naar LP's te kijken onder het mom van 'goh, leuk!'. Eigenlijk getriggerd door het uitkomen van deze:
http://www.bol.com/nl/p/blue-lines/1000004013043855/
Ik heb dus nog niets, geen speler en geen vinyl, maar wil er eens voorzichtig mee beginnen.
Welke websites raden jullie aan om eens door te neuzen mbt de keuze voor een draaitafel? Of hebben jullie een duidelijk advies? Ik zou er graag muziek mee willen luisteren in eerste instantie via de PC, later wellicht ook aansluiten op een stereo-installatie. Conversie naar MP3 is geen must, die download ik wel
Edit: Verdorie, nu ben ik nog de hekkensluiter van deel 19 ook? Laat ik als newbie maar niet deel 20 openen, dat is voor de oudgedienden hier
Die van het merk 'ION' zie je overal, ik had al wel het idee dat die meer gimmick dan kwaliteit zijn (kort door de bocht). Wat me wel handig lijkt is om er eentje met een 'voorversterker' te kopen, zodat je niet zit te hannessen met speciale ingangen op je stereo-set en/of computer.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:44 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het ligt er aan wat voor budget je hebt, maar aangezien je begint zal het niet meteen de hoofdprijs zijn denk ik
Je kan geweldige platenspelers scoren voor een paar tientjes, maar geen van die spelers zijn nieuw. Vermijd de plastic-fantastic (usb) spelers die je overal ziet. brrrrrr Kijk op marktplaats, of als je in de buurt een rommelmarkt of tweedehands/ kringloop winkel hebt.
Project maakt best leuk spul, maar besef wel dat als je geen versterker hebt met een phono-ingang je er ook nog een voorversterkertje tussen moet hangen, dus hou er rekening mee in je budget.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:43 schreef swoopie het volgende:
[..]
Haha sorry, het was niet de bedoeling stellig over te komen, ik wist gewoon niet of ik iemand voor het hoofd zou stoten bij het openen van een nieuw reeksdeel
Maareh, tja, ik heb redelijke newbie argumenten. Budget zou ik zeggen maximaal 100 euro om en nabij, ik vind een modern/strak uiterlijk wel prettig. Nieuw of gebruikt is beide prima, alhoewel ik eerder neig naar nieuw. Als ik het zo een beetje bekijk is een stofkap (of iets vergelijkbaars) wel handig. Verder heb ik er dus echt 0,0 verstand van en ben net een beetje begonnen met orienteren.
Edit: Die Project Debut tafels lijken me wel mooi, maar die zijn best prijzig en ik heb geen idee hoe goed die zijn.
Met voorversterker er in weet ik zo niet, maar je kan ze wel los kopen. Een oude Technics, of Thorens zal je je geen buil aan vallen, en zo zijn er nog een paar merken. Ik heb een paar jaar geleden een oude Thorens gehaald voor 60 euro, klinkt fantastisch.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:46 schreef swoopie het volgende:
[..]
Die van het merk 'ION' zie je overal, ik had al wel het idee dat die meer gimmick dan kwaliteit zijn (kort door de bocht). Wat me wel handig lijkt is om er eentje met een 'voorversterker' te kopen, zodat je niet zit te hannessen met speciale ingangen op je stereo-set en/of computer.
Edit: En inderdaad, niet de hoofdprijs, maar ik wil best een 'beetje' meer uitgeven als ik een iets mooiere ergens wordt aangeraden of ik er eentje tegenkom.
Ah ja, ik zie dat ze bij Conrad (bijvoorbeeld) voorversterkers kopen voor een paar tientjes. Is best wat ivm een platenspeler van een paar tientjes, maar zeker geen wereldbedrag. Ik zal eens kijken naar de twee merken die je noemt! Het oog wil ook watquote:Op maandag 28 januari 2013 15:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Met voorversterker er in weet ik zo niet, maar je kan ze wel los kopen. Een oude Technics, of Thorens zal je je geen buil aan vallen, en zo zijn er nog een paar merken. Ik heb een paar jaar geleden een oude Thorens gehaald voor 60 euro, klinkt fantastisch.
Hm, ja, onderhoud, dan komt mijn luie aard weer naar boven en daarom neig ik ook misschien wel meer naar nieuwe spelers. Nieuwe snaar, nieuwe naald, daar word ik al bang vanquote:Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef Luigi het volgende:
Thorens zijn leuk, heb ik ook, maar bedenk wel dat die dingen ondertussen 40 jaar oud zijn en wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Nieuwe snaar (10 euro) en nieuw elementje (50 - 100 euro) ben je altijd wel kwijt vrees ik.
Je moet ook een beetje zoeken, ik had de mijne met nieuwe snaar en elementquote:Op maandag 28 januari 2013 15:51 schreef Luigi het volgende:
Thorens zijn leuk, heb ik ook, maar bedenk wel dat die dingen ondertussen 40 jaar oud zijn en wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Nieuwe snaar (10 euro) en nieuw elementje (50 - 100 euro) ben je altijd wel kwijt vrees ik.
neuhquote:Op maandag 28 januari 2013 15:53 schreef swoopie het volgende:
[..]
Hm, ja, onderhoud, dan komt mijn luie aard weer naar boven en daarom neig ik ook misschien wel meer naar nieuwe spelers. Nieuwe snaar, nieuwe naald, daar word ik al bang van
Bedoelen jullie zoiets trouwens:
[ afbeelding ]
Ik niet
Voor 60 euro? Da's echt de mazzel van de eeuw dan. Tegenwoordig gaan Thorens makkelijk voor 100 euro (ook al beginnen ze lager op MP) en dan mag je meestal nog lappen voor de snaar en element ookquote:Op maandag 28 januari 2013 15:54 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Je moet ook een beetje zoeken, ik had de mijne met nieuwe snaar en element
Ik heb de mazzel van een lokaal tweedehandswinkeltje dat spelletjes, consoles, platenspelers, platen en oude buizenradio's etc verkoopt met enige regelmaat. Voor redelijke prijzen to say the leastquote:Op maandag 28 januari 2013 15:55 schreef Luigi het volgende:
[..]
Voor 60 euro? Da's echt de mazzel van de eeuw dan. Tegenwoordig gaan Thorens makkelijk voor 100 euro (ook al beginnen ze lager op MP) en dan mag je meestal nog lappen voor de snaar en element ook. Die van mij was 75 euro en dat vond ik al een redelijke deal.
Ah ja, dat is een stuk beter. Niet hypermodern, maar toch een leuk uiterlijk. Op MP staan ze aardig wat:quote:
Ok maar de meeste van ons zijn wel veroordeeld tot Marktplaatsquote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik heb de mazzel van een lokaal tweedehandswinkeltje dat spelletjes, consoles, platenspelers, platen en oude buizenradio's etc verkoopt met enige regelmaat. Voor redelijke prijzen to say the least
Dual kun je ook naar kijken overigens. Alhoewel de meeste puristen geen fan zijn van de automatische afslag, al die elektronica zut die er extra in zit zorgt meestal voor extra geruis en gedoe.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een stuk beter. Niet hypermodern, maar toch een leuk uiterlijk. Op MP staan ze aardig wat:
http://link.marktplaats.nl/639114043
Maar eens neuzen dus!
Ah, kijk, automatische afslag, dat is nieuw voor me, is dat wat wordt verstaan onder een 'automatische' platenspeler? En wat betekent het precies? Dat hij automatisch stopt met draaien als de plaat 'op' is? En dat je dat dus niet zelf in de gaten hoeft te houden?quote:Op maandag 28 januari 2013 15:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dual kun je ook naar kijken overigens. Alhoewel de meeste puristen geen fan zijn van de automatische afslag, al die elektronica zut die er extra in zit zorgt meestal voor extra geruis en gedoe.
Maar veel bekende merken hebben ook degelijke spelers gemaakt, zoals Akai, Denon, Dual, Philips. Als je een speler op bijvoorbeeld marktplaats vind post 'em dan hier als je wilt weten of het wat is en zoek op internet even wat over het type over eventuele valkuilen. Oude Bang en Olufsen spelers klinken bijvoorbeeld best geinig, haal je er eentje voor 50 euro, kom je er achter dat er een bizarre naald in zit die niet mee gemaakt wordt en nu 250 euro kost.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:57 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een stuk beter. Niet hypermodern, maar toch een leuk uiterlijk. Op MP staan ze aardig wat:
http://link.marktplaats.nl/639114043
Maar eens neuzen dus!
Ja, dan gaat de arm terug naar de beginpositie. Of varianten daar op. Mijn Thorens (166) moet je gewoon zelf op de plaat zetten en zelf weer liften als je klaar bent, pure armoede natuurlijkquote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ah, kijk, automatische afslag, dat is nieuw voor me, is dat wat wordt verstaan onder een 'automatische' platenspeler? En wat betekent het precies? Dat hij automatisch stopt met draaien als de plaat 'op' is? En dat je dat dus niet zelf in de gaten hoeft te houden?
Dat is natuurlijk ook zo, voor een beginner als ik is een nieuw 'alles in één' apparaatje natuurlijk niet verkeerd. Gewoon plug & play en eens kijken wat ik er van vind.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, dan gaat de arm terug naar de beginpositie. Of varianten daar op. Mijn Thorens (166) moet je gewoon zelf op de plaat zetten en zelf weer liften als je klaar bent, pure armoede natuurlijk.
Ik vraag me trouwens echt af of zo'n plastic fantastic spelertje met ingebouwde USB aansluiting en dergelijke echt zo'n slechte aanschaf is voor die paar tientjes. Je hebt dan wel gelijk alles en voor dat geld echt compleet gelijk. Mocht het blijven hangen kun je altijd nog op zoek naar een 'betere'.
Je hebt platenspelers die volledig handmatig zijn, je moet met de hand de naald in de groef plaatsen, en als de plaat klaar is blijft hij eeuwig ronddraaien in de laatste groef. Met automatische afslag stopt hij als hij detecteert dat de plaat klaar is. Bij een volautomaat druk je op een knopje en beweegt de naald vanzelf naar de plaat toe. Van alle soorten zijn er goede spelers te vinden, maar hoe meer franje hoe meer er kapot gaat. Handmatig of automatische afslag zijn het populairste.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ah, kijk, automatische afslag, dat is nieuw voor me, is dat wat wordt verstaan onder een 'automatische' platenspeler? En wat betekent het precies? Dat hij automatisch stopt met draaien als de plaat 'op' is? En dat je dat dus niet zelf in de gaten hoeft te houden?
Woah, dat is ook niet een beetje onderhoud, lijkt wel een complete renovatie.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:06 schreef Luigi het volgende:
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen,er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.
Hoe simpel zo'n apparaat ook is, na 40 jaar kan er best een hoop mee aan de hand zijn.
Er komen (kwamen) nu gewoon 2 tulp connectoren uit. Waarvan de isolatie bijna vergaan is op sommige plekken en draadbreuken voorkwamen door de scherpe bocht die de bedrading moet maken voordat -ie de kast uit komt. Bedrading wordt ook compleet vervangen op dat vlak.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:11 schreef swoopie het volgende:
[..]
Woah, dat is ook niet een beetje onderhoud, lijkt wel een complete renovatie.
Maar, je zegt RCA connectoren inbouwen. Wat voor uitgang zit er standaard op dan?
Het zijn meer tweaks dan echt onderhoud, als je een beetje handig bent kan je het ook zelf doen.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:11 schreef swoopie het volgende:
[..]
Woah, dat is ook niet een beetje onderhoud, lijkt wel een complete renovatie.
Maar, je zegt RCA connectoren inbouwen. Wat voor uitgang zit er standaard op dan?
Voorlopig niet in ieder gevalquote:Op maandag 28 januari 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
Maar goed dat is misschien allemaal optioneel en voor jou niet aan de orde.
Kan me voorstellen dat als je er echt mee aan de slag gaat dat wel steeds leuker wordt ja.quote:Ik ben iemand die graag ergens het maximale uithaalt en het zo mooi en goed mogelijk wil hebben (ben verder zeker geen audiofiel, hoewel je wel steeds meer gaat horen merk ik). Maar ik zeg het om aan te geven hoe hellend het vlak kan zijn. Voor je het weet ben je voorversterkertjes aan het bestellen, bekabeling aan het upgraden....
Gewoon nieuwsgierig, maar wat kost zoiets eigenlijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:06 schreef Luigi het volgende:
Mijn Thorens staat nu bij Dr. Thorens voor een grondige opknapbeurt. Veren worden vervangen, er worden RCA connectoren ingebouwd, 220V aansluiting met aparte massa aansluiting, er komt een MDF plaat in tbv de klankkleur, de head-shell connectoren en draden worden vervangen, etc, etc. Daarnaast het standaard afstel en schoonmaakwerk.
Hoe simpel zo'n apparaat ook is, na 40 jaar kan er best een hoop mee aan de hand zijn.
Ik was zaterdag dus bij Dr. Thorens om mijn speler weg te brengen, hij heeft zelf een zwaar gereviseerde Thorens 165 staan (aangesloten op prachtig mooi spul qua versterking en speakers natuurlijk) en ik heb zelden mooier klinkende muziek gehoord. Nou heb ik daar allemaal geen geld voor (en de ruimte...quote:Op maandag 28 januari 2013 16:17 schreef swoopie het volgende:
[..]
Voorlopig niet in ieder geval
[..]
Kan me voorstellen dat als je er echt mee aan de slag gaat dat wel steeds leuker wordt ja.
Aangezien hij een goedwillende amateur is hou ik er niet zo van dat zomaar op het web te knallen. Als je me even PM't kan ik je in contact brengen met hem, hij doet niet moeilijk over vrijblijvende prijsinformatie en reageert vrij vlot op de mail. Kan wel zeggen dat de prijzen mij érg meevielen.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig, maar wat kost zoiets eigenlijk.
Ik heb nog een oude TD160, alleen de lift is wat gaar. Ga er niks meer mee doen maar vraag me af wat een opknapbeurt zou hebben gekost.
Het betekent niet dat volautomaten meteen slecht zijn, maar met een handmatige kan het altijd beterquote:Op maandag 28 januari 2013 18:58 schreef Altijdgriep het volgende:
Dan maar geen purist, het gaat bij mijn volautomaat tot nu toe altijd goed met mn dronken kop
Niet automatisch een plaat opzettenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Het betekent niet dat volautomaten meteen slecht zijn, maar met een handmatige kan het altijd beter
Ik mis het af en toe nog wel, lekker lui een plaatje opslingeren. Maar fuck dat, daar hebben we FLACjes voor. Met een LP ga ik er lekker voor zittenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Altijdgriep het volgende:
[..]
Niet automatisch een plaat opzetten
Uhuh, gezien hij uitkwam in 1981, niet groter is dan een platenhoes, volledig van aluminium,en in het Museum Of Modern Art in New York staatquote:Op maandag 28 januari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Haha, grappig. Alhoewel een plaat opzetten voor mij meestal wel van begin tot eind luisteren betekent en met nummerselectie zou ik daar weer te makkelijk in worden denk ik. Voor ff snel luisteren heb ik idd spul op harde schijf staan. Maar mooie staaltjes techniek zijn het wel!
Die staat vast niet voor een paar tientjes op Marktplaats dan denk ikquote:Op maandag 28 januari 2013 21:04 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Uhuh, gezien hij uitkwam in 1981, niet groter is dan een platenhoes, volledig van aluminium,en in het Museum Of Modern Art in New York staat
Nice! Het is dat ik dit nog iets te prijzig vind voor mij als beginner, maar ik vind dat ook een heel strak ding. Als ik het goed begrijp, moet je hier dus een voorversterker bij kopen om hem aan je computer (of aan stereo zonder Phono) aan te sluiten?quote:
Euro of 200quote:Op maandag 28 januari 2013 21:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Die staat vast niet voor een paar tientjes op Marktplaats dan denk ik.
Bij de 10 kan je wel zappen tussen nummers, volgende en vorige. De 15 gooit de nummers onder de voorkeuzeknoppen. Gebeurt beide door met dezelfde sensor die het begin van de plaat zoekt, de groef af te speuren naar stille plekkenquote:Op maandag 28 januari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Haha, grappig. Alhoewel een plaat opzetten voor mij meestal wel van begin tot eind luisteren betekent en met nummerselectie zou ik daar weer te makkelijk in worden denk ik. Voor ff snel luisteren heb ik idd spul op harde schijf staan. Maar mooie staaltjes techniek zijn het wel!
Hm, zit nu een beetje op Marktplaats te neuzen tussen de Duals, Technics en Thorens. Nou ja, de grap is, ik wil hem eigenlijk eerst aan mijn PC hangen, daar ben ik het meest te vinden. Dus dan zal het met voorversterkertje moeten en vervolgens een audio in van mijn geluidskaart. Heb nog niet echt gekeken wat de beste ingang daarvoor is.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:28 schreef DeZwabber het volgende:
Beiden zullen niet echt fantastisch geluid geven. Misschien veiliger dan de tweedehandsmarkt in duiken met kans op een miskoop of onverwacht onderhoud, maar ben er geen fan van. Het is in feite plastic opgeleukt met features zoals usb of een voorversterker. Allemaal van niet zulke goede kwaliteit om de prijs laag te houden en het toch maar op de specslijst te kunnen zetten.
En ik ben zelf geen fan van plateau's en spelers die kleiner zijn dan de platen die je er op legt. Aan wat voor installatie ga je het hangen?
Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt bestquote:Op maandag 28 januari 2013 21:17 schreef swoopie het volgende:
Nice! Het is dat ik dit nog iets te prijzig vind voor mij als beginner, maar ik vind dat ook een heel strak ding. Als ik het goed begrijp, moet je hier dus een voorversterker bij kopen om hem aan je computer (of aan stereo zonder Phono) aan te sluiten?
Plus dat het even schrikken is als je overschakelt op cd zonder je volume terug te draaienquote:Op maandag 28 januari 2013 23:13 schreef ttgek het volgende:
[..]
Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt best![]()
Zelf heb ik wel een weekje zonder phono gedaan, en alhoewel het wel prima te beluisteren valt klinkt het wel echt stukken mooier met voorversterker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas ontbreekt het vitaalste onderdeel, de platenspeler, nog(de huidige blijft van mijn pa). Binnenkort dus even MP enzo afstruinen. maar, welke merken kan ik het beste mijden?
Let me occupy your mind
As you do mine
Ben vorig jaar overgestapt en geniet er nog bijna dagelijks vanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?quote:
Thorens hoor ik vaak voorbij komen, voor zover ik er verstand van heb klinkt die ook als een goeie optie, maar komt qua prijs in de buurt van de prijsklasse van die JVC en ik vraag me af of ik als newbie niet moet beginnen met 30 a 40 euro ipv rond de 100 euro.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:17 schreef OProg het volgende:
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel.
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef swoopie het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
Daar zit wat in inderdaad. Het geld heb ik er wel voor over als het nodig is, ik vraag me alleen af of ik voor een potentiele bevlieging niet teveel geld uitgeef als ik rond de 100 euro ga zitten. Maar dat is iets waar ik zelf uit moet komenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.
Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
Daar zit wellicht ook weer wat in, dan maar wat meer geld, maar als je hem kunt verkopen met weinig verlies, maakt het nog niets uit en heb je in de tussentijd wel genoten van iets goeds. Als ik het op die manier bekijken zitten de Realistic, de Thorens en de JVC nog in de race.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:16 schreef Altijdgriep het volgende:
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.
Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
Het gaat niet zo goed met je plaatjes...quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag aangeschaft.
Heb je nog naar die teksten gekeken?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag aangeschaft.
Zo beter?quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef swoopie het volgende:
[..]
Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Heb je nog naar die teksten gekeken?
Okquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Amoeba het volgende:
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths albumquote:
Platenspeler was ik vrij snel over uit eigenlijk, de speakers ben ik een middag voor gaan zitten in de audiozaak hier in de stad om eens op m'n gemak te luisterenquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:
Ja.
En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen....
Hmja, luidsprekers vergelijken, daar blijf ik nog even weg van. Wil hem eerst aan de line-in van m'n computer hangen. Later als hij naar beneden verhuist hebben we daar wellicht een nieuwe set staan. Nu nog een relatief eenvoudig Sony 5.1 setje. Aan mijn PC overigens een Cambridge Soundworks 5.1 set, oud, maar doet het nog steeds leuk. Alhoewel het geen top-kwaliteit zal zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:
Ja.
En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen....
Ik prefereer Hatful of Hollow.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths album
In welk opzicht?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef DeZwabber het volgende:
Dat is meteen een heel ander beestje
Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorensquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef swoopie het volgende:
[..]
In welk opzicht?Positief of negatief?
Nou ja, weet je wat het is, ik wist gewoon totaal niet wat ik wilde. Ik had al wel gelijk gezien dat ik Pro-ject net ff wat strakker en mooier vind dan de strakkere oudere platenspelers, maar ik vond ze veel te duur. Nou is deze tweedehands ook niet al te goedkoop en heb ik er ook niet een al te goedkope versterker bij, maar goed. Laten we hopen dat ik een goede investering ga doen!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:07 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorens
Op dit moment heb ik wel alleen 'computerboxjes', maar wel een soort van goede set, vind ikzelf. Maar wellicht is dit een opstapje naar mooie nieuwe luidsprekers. Stap voor stap, missschien in de verkeerde volgorde, maar ach. Impulsief he... uiteindelijk wel...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:23 schreef DeZwabber het volgende:
Als je dit durft te investeren in je platenspeler neem ik ook aan dat je niet twee crappy logitech boxjes en een mp3speler als installatie hebt. Als je een beetje goed geluid in huis hebt ga je het zeker wel leuk vinden, de tijd nemen voor een plaat, met de hand de naald in de groef plaatsen, en genieten
Ik heb die zonder USB, fijne speler wel.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:59 schreef swoopie het volgende:
Hm, wellicht ben ik morgen eigenaar van een Project Debut III met een NAD Digital Phono/USB Preamp PP3. Ze zijn beide gereserveerd, ik ga morgen een kijkje nemen. Ik ben benieuwd!
Dank! Laten we hopen morgen dat hij er goed uitziet en ook goed speelt. Ik keek eigenlijk al niet meer naar de Pro-jects omdat ze idd vrij prijzig zijn, maar ik vond deze advertentie (alhoewel boven initiele budget) er als een buitenkansje uit zien. En ik heb me natuurlijk enigszins door jullie laten beïnvloeden, qua beter iets meer uitgeven en er langer veel plezier van hebbenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:24 schreef Luigi het volgende:
Haha, ja, welkom op het upgrade feestje dat 'hifi audio' heet. Prima keuze hoor trouwens, die Project. Heb ik ook naar gekeken maar ik vond het ff te kostbaar in 1x. Ondertussen kost mijn Thorens meer dan een nieuwe Project maar okay
.
Tja, wat kan ik hier nou op zeggen. Ik denk dat ik ooit wel kan meepraten over al deze zaken. Voor nu zal ik het moeten houden op je heel veel plezier met je nieuwe aankopen wensen!quote:Gisteren zijn mijn Dynavox voor- en eindversterker binnengekomen. Ter vervanging van mijn jaren '80 Technics. Niet dat daar wat mis mee was op zich maar ik was benieuwd naar de TPR-2 van Dynavox die een buisje gebruikt ipv transistors (eigenlijk een mix maar ok). En om het feest compleet te maken de ET100 van Dynavox als eindversterker erbij genomen. Ok, het is in principe Chinese meuk maar wel goede Chinese meuk. Aardig wat goede reviews over te vinden. Als je een ander, beter buisje in de TPR-2 stopt kom je er een heel eind mee. Gelijk wat nieuwe (Klotz) bekabeling in gebruik genomen en ik kan ff vooruit (nouja... die koptelefoonversterker van Dynavox past er natuurlijk wel érg geinig bij...
).
Anyhow, spul staat nu en ik ben er erg blij mee. De Technics klonk nogal rommelig, de Dynavoxen zijn retestrak. Kraakhelder en amper ruis (een buizenpre ruist natuurlijk altijd iets meer) te horen maar dat is bij de volumeknop vol tot aan de aanslag. Plus dat de voorversterker MM/MC omschakelbaar is dus dat is handig voor de toekomst wellicht. Jammer dat ik de MM/MC ingang even niet goed kan uitproberen want de leentafel van Dr. Thorens kraakt en bromt behoorlijk. Hij had het al vastgesteld toen ik bij 'm was, heeft het geprobeerd direct te verhelpen en dat leek ff gelukt maar helaas is het weer mis. Moet ff wachten op m'n eigen tafeltje dus... Maar wat ik via de line ingang hoor via de PC is al erg veelbelovend!
De speler is zonder USB, de versterker die hij ook aanbiedt is met USB. Maar top! Ben benieuwd of ik spijt van mijn keuze ga krijgenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:28 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik heb die zonder USB, fijne speler wel.
O hehe, ik moet leren de tijd te nemen met lezen, staarde me blind op debut III en USB dus dacht dat je die variant ging kopen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef swoopie het volgende:
[..]
De speler is zonder USB, de versterker die hij ook aanbiedt is met USB. Maar top! Ben benieuwd of ik spijt van mijn keuze ga krijgen
Ik heb geen flauw idee. Ze zijn al minstens 40 jaar oud, waar moet ik dat vinden?quote:
Ze weet het nietquote:
Het stickertje op de achterkant?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Ze zijn al minstens 40 jaar oud, waar moet ik dat vinden?
[..]
Ze weet het nietDement enzo. Dus niet zo leuk eigenlijk, maar dat was mijn punt niet
Als we dan toch bezig zijn:quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Tchock het volgende:
KEF CHORALE
TYPE: SP 1016
8 ohms
No. 49239
Dat staat er op de achterkant, kun je daar iets mee?
Ik meld me hier zeker terug!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:01 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
O hehe, ik moet leren de tijd te nemen met lezen, staarde me blind op debut III en USB dus dacht dat je die variant ging kopen.
Laat maar weten hoe die bevalt
Wat is je punt?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:07 schreef swoopie het volgende:
[..]
Als we dan toch bezig zijn:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Na de eerste twee slokken whisky leek het me een goede ingevingquote:
Ja, dan kan ik googlen en zien wat het isquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:16 schreef Tchock het volgende:
KEF CHORALE
TYPE: SP 1016
8 ohms
No. 49239
Dat staat er op de achterkant, kun je daar iets mee?
Misschien heb ik niet goed opgelet hoor, maar wat is er met je platenspeler?quote:
Ah, een picdisc noem je dat dus! Mooie set! De verkoper waar ik gisteren mijn speler gekocht heb demonstreerde hem met een zo'n disc van Nirvana. Ziet er toch erg cool uit.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:04 schreef RonB79 het volgende:
Gisteren binnengekomen10 picdisc set van Bowie uit 1982
[ afbeelding ]
Namen en rugnummers willen we horen!quote:Op zondag 3 februari 2013 13:31 schreef swoopie het volgende:
Overigens gelijk (ik was er toch) even in Arnhem de Waaghals in gedoken en 7 platen gescoord. Kan er voorlopig even tegenaan!
Die is dus ter revisie bij Dr. Thorensquote:Op zondag 3 februari 2013 13:31 schreef swoopie het volgende:
Misschien heb ik niet goed opgelet hoor, maar wat is er met je platenspeler?
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:04 schreef RonB79 het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw! Vet manquote:Op zondag 3 februari 2013 13:04 schreef RonB79 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 februari 2013 13:04 schreef RonB79 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n kop heet een cartridge... (dat is makkelijker zoeken) en het ligt er een beetje aan soms is een naald voldoende (als hij makkelijk te vervangen is, en het element (ander woord voor cartridge) nog goed is. Een naald vervangen is wel makkelijker als een hele cartridge want die moet je dan opnieuw uitlijnen enzo.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:20 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, kan iemand me hier advies geven? Mijn pickupnaald is al in geen eeuwigheid vervangen en hoewel ik geen idee heb hoe lang die dingen mee gaan lijkt het me een goed plan een keer een nieuwe te kopen. Er zit een VL-37G kop in met een ND-137G naald. Waar kan ik het beste een nieuwe naald kopen? En moet ik alleen een naald hebben zoals ik soms zie of een hele nieuwe kop kopen?
Hoe bedoel je uitlijnen?quote:Op zondag 3 februari 2013 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo'n kop heet een cartridge... (dat is makkelijker zoeken) en het ligt er een beetje aan soms is een naald voldoende (als hij makkelijk te vervangen is, en het element (ander woord voor cartridge) nog goed is. Een naald vervangen is wel makkelijker als een hele cartridge want die moet je dan opnieuw uitlijnen enzo.
Er zitten kleine verschillen in hoe een naald in een cartridge staat, en die cartridge schoef je dus op de kop van de arm (verschilt ook per model). Als je alleen de naald (stylus) in de huidige cartridge vervangt dan is dat niet nodig...quote:Op zondag 3 februari 2013 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe bedoel je uitlijnen?Ik kan de cartridge zo van de arm (weer verkeerde term waarschijnlijk
) afhalen, ook de naald (inclusief dat gele plastic blokje
) uit de cartridge halen is geen probleem.
Maar heb ik dat dan compleet verneukt net door de cartridge van de arm af te halen?quote:Op zondag 3 februari 2013 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zitten kleine verschillen in hoe een naald in een cartridge staat, en die cartridge schoef je dus op de kop van de arm (verschilt ook per model). Als je alleen de naald (stylus) in de huidige cartridge vervangt dan is dat niet nodig...
(kort gezegd je cartridge hoeft niet altijd exact haaks op de arm te staan je kunt hem stellen)
Nee hoor vaak kun je de cartridge met kop en al er af schroeven en dan kun je hem gewoon weer terug plaatsen en dan is er niets aan de hand.quote:Op zondag 3 februari 2013 17:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar heb ik dat dan compleet verneukt net door de cartridge van de arm af te halen?En weet je misschien waar ik het beste een stylus kan kopen?
Ah, ja, excuus, hier komen ze:quote:
Ah, oeps, ik dacht dat de operatie al geslaagd was... te druk met mijn eigen avontuurtje denk ikquote:Op zondag 3 februari 2013 15:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Die is dus ter revisie bij Dr. Thorens. Duurt een week of 2. Had wel een leentafel meegekregen maar toen hij die testte kwam hij erachter dat hij bromde en er een kanaal af en toe wegviel. We hebben het nog geprobeerd te fixen daar maar helaas... dus daarop luisteren is ook niet echt tof nu. Hopelijk volgende week m'n eigen tafel weer terug in super staat!
Ja, voluit geschreven is het een 'picture disc'. Ik had ff geen zin om de twee hele woorden te typenquote:Op zondag 3 februari 2013 13:31 schreef swoopie het volgende:
Ah, een picdisc noem je dat dus! Mooie set! De verkoper waar ik gisteren mijn speler gekocht heb demonstreerde hem met een zo'n disc van Nirvana. Ziet er toch erg cool uit.
Netjes.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:16 schreef Elvander het volgende:
Nieuw vinylkastje gemaakt:
[ afbeelding ]
Morgen gaan de lp-tjes erin.
Nog even nadenken over een prettige sortering.
In The Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel, om maar even een naam te laten vallen.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:46 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ah, ja, excuus, hier komen ze:
• Suzanne Vega - Solitude Standing
• Spinvis - Spinvis
• Spinvis - Dagen van gras, dagen van stro
• Kill Bill Vol. 1 OST
• Tracy Chapman - Tracy Chapman
• Grease
• Massive Attack - Protection
Als iemand nog goede suggesties heeft voor must-haves? Voed mij op!
Ziet er goed uit!! Ik moet binnenkort ook zoiets gaan maken, maar dan wat kleiner (ong. 2 van die vakken). Nu staan m'n platen nog tegen de muur hahaquote:Op zondag 3 februari 2013 22:16 schreef Elvander het volgende:
Nieuw vinylkastje gemaakt:
[ afbeelding ]
Morgen gaan de lp-tjes erin.
Nog even nadenken over een prettige sortering.
Haha, geeft niets. Hopelijk heb ik 'm a.s. weekend weer in huis. Of anders het weekend er op. Geduld is een schone zaak ook al heb ik het niet. In de tussentijd vermaak ik me met aanverwante zaken: nieuw buisje voor m'n voorversterker, moet nog een goed stekkerblok monteren en ik ben nog van plan om de draaitafel aan de muur te bevestigen. Maar dat laatste wordt nog wel wat, ik heb zo'n beetje alleen houten tussenmuren in de buurt en ik vraag me af hoe zinvol dat dan wordt. Of ik moet een stukje plank opofferen ergens. Ga ik nog over nadenken van de week. Heb al wel gezien dat de wall mounts van bijv. ProJect kennelijk goed passen bij een Thorens qua formaat. Maar die zijn wel prijzig.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:47 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ah, oeps, ik dacht dat de operatie al geslaagd was... te druk met mijn eigen avontuurtje denk ik![]()
Had al zo'n vermoedenquote:Op zondag 3 februari 2013 20:31 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Ja, voluit geschreven is het een 'picture disc'. Ik had ff geen zin om de twee hele woorden te typen
Let er wel op dat vele picdiscs minder zijn qua geluidskwaliteit. Het ziet er leuk uit, maar er gaat niks boven een 180/200gr plaatje
Hm, zit hem nu even via Jijbuis te luisteren, maar is toch niet helemaal mijn ding, maar dank voor de suggestie!quote:Op zondag 3 februari 2013 22:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
In The Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel, om maar even een naam te laten vallen.
Volgens mij is alles van Pro-ject prijzig...quote:Op maandag 4 februari 2013 10:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Haha, geeft niets. Hopelijk heb ik 'm a.s. weekend weer in huis. Of anders het weekend er op. Geduld is een schone zaak ook al heb ik het niet. In de tussentijd vermaak ik me met aanverwante zaken: nieuw buisje voor m'n voorversterker, moet nog een goed stekkerblok monteren en ik ben nog van plan om de draaitafel aan de muur te bevestigen. Maar dat laatste wordt nog wel wat, ik heb zo'n beetje alleen houten tussenmuren in de buurt en ik vraag me af hoe zinvol dat dan wordt. Of ik moet een stukje plank opofferen ergens. Ga ik nog over nadenken van de week. Heb al wel gezien dat de wall mounts van bijv. ProJect kennelijk goed passen bij een Thorens qua formaat. Maar die zijn wel prijzig.
Hm, ik dacht eerst dat je je platenspeler verticaal ging hangen en dat wierp weer allerlei vragen bij me op, maar je gaat gewoon een plankje aan de muur hangen begrijp ik? Of alleen beugels waar hij op komt te rusten? Ik heb hem nu op een redelijk solide kastje van de Ikea staan (Galant serie geloof ik). Solide genoeg.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 09:19 schreef Luigi het volgende:
Nou, ik ben er al uit. Gisteren even aan het meten geweest en dankzij het duraline rails systeem wat er al hangt kan de draaitafel redelijk simpel aan de wand, gelukkig. Kwestie van wat diepere beugels halen en even wat nieuwe planken halen. Levert me gelijk weer wat buro ruimte op. En op dat buro staat ie echt te gammel, bij het minste of geringste slaat -ie over. Het zal niet ultiem zijn qua trillingen maar op zich hangen de planken die er nu hangen vrij solide dus dat komt denk ik wel goed. En als de speler terug komt van Dr. Thorens is -ie voorzien van een mooie trespa plaat in de bodem, dat zal ook wel wat doen denk ik.
Nee nee vertical is geen succes.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:16 schreef swoopie het volgende:
[..]
Hm, ik dacht eerst dat je je platenspeler verticaal ging hangen en dat wierp weer allerlei vragen bij me op, maar je gaat gewoon een plankje aan de muur hangen begrijp ik? Of alleen beugels waar hij op komt te rusten? Ik heb hem nu op een redelijk solide kastje van de Ikea staan (Galant serie geloof ik). Solide genoeg.
Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagjequote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Zo, dat ging soepel. De plank hangt en de spullen passen er perfect op:
[ afbeelding ]
(ja onduidelijk maar donkere zolder + telefoon pic... het gaat om het idee)
vlnr: voeding voor de pre-amp, de Dynavox ET100 eindversterker, de Dynavox TPR2 pre-amp en daarnaast de leen Thorens van Dr. Thorens. Het blijft een beetje tobben met de ruimte op zo'n zoldertje en dit is verre van een ideale setup maar al wel vele malen beter dan de setup op het wankele burootje. In de plank, de dragers en de speler zelf zit amper beweging nu. Morgen maar ff op m'n gemakje bekabelen.
Een pre-amp kan geen speakers aandrijven. Een pre-amp maakt het signaal van je audio apparatuur geschikt voor de versterker die je speakers aandrijft. Ook zit bij de pre-amp de volumeregeling.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:54 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagjeWaarom een eindversterker en een pre-amp? Wat is het doel van de eindversterker?
En, nu we het toch over versterkers hebben. Ik heb mijn setup momenteel aan de line-in van mijn PC hangen, maar ik moet in Windhoos (7) het niveau van de line-in op 10% zetten anders is de output van de versterker blijkbaar veel te hoog en vervormt alles enorm. Enig idee of dit normaal is?
Je kunt de line in op een of andere manier niet perongelijk op phono zetten?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:54 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagjeWaarom een eindversterker en een pre-amp? Wat is het doel van de eindversterker?
En, nu we het toch over versterkers hebben. Ik heb mijn setup momenteel aan de line-in van mijn PC hangen, maar ik moet in Windhoos (7) het niveau van de line-in op 10% zetten anders is de output van de versterker blijkbaar veel te hoog en vervormt alles enorm. Enig idee of dit normaal is?
Ah, zo, tuurlijk. Ik ging er vanuit (geen idee waarom) dat Luigi buiten de foto ook nog audio-apparatuur had staan. Maar idd, ik snap het nu! Dank.quote:Op woensdag 6 februari 2013 02:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Een pre-amp kan geen speakers aandrijven. Een pre-amp maakt het signaal van je audio apparatuur geschikt voor de versterker die je speakers aandrijft. Ook zit bij de pre-amp de volumeregeling.
Ook in "normale" hifiversterkers zit dit, alleen dan samen in één doosje. Bij sommige duurdere versterkers zitten ze gewoon soms los verpakt.
Nee, tenminste niet in de standaard opties van Windows, de enige optie qua geluidssterkte is het 'niveau' dat ik op 10% heb gezet. Op zich geen probleem hoor, op 10% klinkt het allemaal prima. Vond het alleen wat vreemd. Enige wat wel lastig is, is dat na een reboot hij nog wel op 10% staat, maar dat ik hem even moet aanklikken om dat te 'activeren'. Zal wel weer een Windows bugje zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:37 schreef slangpie het volgende:
[..]
Je kunt de line in op een of andere manier niet perongelijk op phono zetten?
Nah, mijn vinyl setje staat dus op zolder. Beneden iets te weinig plek voor plus ik trek me graag terug met een plaatje en een glaasjequote:Op woensdag 6 februari 2013 08:43 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ah, zo, tuurlijk. Ik ging er vanuit (geen idee waarom) dat Luigi buiten de foto ook nog audio-apparatuur had staan. Maar idd, ik snap het nu! Dank.
Want van moeder de vrouw mag al die rotzooi niet in de woonkamer?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:03 schreef Luigi het volgende:
[..]
Beneden hebben we een veel te simpel maar ohzo functioneel Philips all-in-1 microsetje staan.
Ik heb er gewoon zowat geen plek voor hierquote:Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef OProg het volgende:
[..]
Want van moeder de vrouw mag al die rotzooi niet in de woonkamer?![]()
Wij hebben alleen een woonkamer, dus dat is woon- werk- hobbykamer ineen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:26 schreef OProg het volgende:
Mijn woonkamer zit ergens tussen een pakhuis en een museum.
Je zet hem achter je pre-amp. Ik denk dat wat er bij IN in gaat en er bij OUT uit gaat precies hetzelfde is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:51 schreef Luigi het volgende:
Sorry dat ik dit topic een beetje misbruik voor allerlei randzaken hoor maar ik zit nou al tijden lang te dubben over hoe je een koptelefoonversterker als deze nou aansluit in de keten. Komt -ie voor of achter je pre-amp? Ik kan voor beide wel wat vinden eigenlijk. Maar er staat 'met pre uitgang' dus het zal wel ervoor zijn?
En, wat doet het met je signaal als hij er tussen staat? Heeft het invloed op de geluidskwaliteit?
Niet op vinyl maar wie kent ze niet zou ik zeggenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:52 schreef Little_Dolls het volgende:
Wie kent deze leuke band, hier in de show van een nog leukere (wijlen) bazenmijnheer?
![]()
Iemand op vinyl?
Zijn die mannen dan zo bekend (in NL)?quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet op vinyl maar wie kent ze niet zou ik zeggen
Hier op fok welquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Zijn die mannen dan zo bekend (in NL)?
Dat is fijn om te horen! Ga ik ook even pre orderen!quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:17 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Bonobo brengt in april een nieuw album uit (ook op vinyl), heb hem alvast gepreorderd
Veel van zijn nieuwe nummers zijn al te luisteren in zijn boiler room set heb ik 't idee
Netjes gemaakt hoor.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Elvander het volgende:
En hier staat 'ie op z'n plaats naast het aquariumkastje in dezelfde stijl:
[ afbeelding ]
De eerste batch lps staat erin en onderin is plaats voor grote boeken.
Ben er hartstikke blij mee
Discogs kom ik ook veel tegen tijdens het zoeken naar platen. Begrijp ik het nu goed dat dat meer een tussenplatform is voor allerlei (particuliere) verkopers, een beetje zoals Marktplaats en Ebay, maar dan gespecialiseerd? Ik ben op zoek naar een LP van Enigma (MCMXC a.d.) en die kom ik daar regelmatig tegen. Kwam hem ook tegen via cdexpress.com, dat lijkt mij een vergelijkbaar platform.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:38 schreef Luigi het volgende:
Mooie kast hoor.. Staat netjes!
Gisteren zijn m'n 4 Headswim items binnengekomen (via Discogs, eerste keer dat ik iets uit het buitenland (UK) liet komen) en het was weer geen teleurstelling. Prima staat, nog niet aan luisteren toegekomen maar ga ik binnenkort eens doen. En nu maar ff de rem er op tot de Platenbeurs in april, kan ik dan weer ff los gaan. En heb nog genoeg liggen wat ik 'moet' (kan) luisteren...
Je zit goed. Tenminste, vwb Discogs dan. cdexpress.com ken ik verder niet. Discogs kan ik je wel aanbevelen, al een paar keer wat besteld.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:08 schreef swoopie het volgende:
[..]
Discogs kom ik ook veel tegen tijdens het zoeken naar platen. Begrijp ik het nu goed dat dat meer een tussenplatform is voor allerlei (particuliere) verkopers, een beetje zoals Marktplaats en Ebay, maar dan gespecialiseerd? Ik ben op zoek naar een LP van Enigma (MCMXC a.d.) en die kom ik daar regelmatig tegen. Kwam hem ook tegen via cdexpress.com, dat lijkt mij een vergelijkbaar platform.
Zit ik goed of zit ik ernaast?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:10 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je zit goed. Tenminste, vwb Discogs dan. cdexpress.com ken ik verder niet. Discogs kan ik je wel aanbevelen, al een paar keer wat besteld.
Dank je wel beide, ga ik daar ook eens mee aan de slag. De verslaving op dit moment zit hem vooral in het kopen van LP's van de goede albums die ik al heb als MP3 of CD en dat is bij sommige nog verrassend lastig, terwijl het geen onbekende platen zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:13 schreef OProg het volgende:
Ja. Discogs is in feite een handelsplatform. De verkopers betalen per transactie aan discogs. En het is een hele verslavende bezigheid. Mooi is wel dat je goed de waarde van albums er mee in kan schatten, omdat het daar nog wel meevalt vaak met dingen maar krankzinnig duur maken. Als je bijvoorbeeld op Gemm kijkt om te achterhalen of iets bijzonder is kom je vaak pas echt krankzinnige bedragen tegen.
Zo doe ik dat ook nu. Ben voornamelijk spul aan het verzamelen van artiesten of bands die ik écht heel goed vind, of cd's die ik écht heel goed vind. Vrij selectief dus. Met af en toe een klein experimentje als ik er tegen aan loop (jazz bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:15 schreef swoopie het volgende:
[..]
[..]
Dank je wel beide, ga ik daar ook eens mee aan de slag. De verslaving op dit moment zit hem vooral in het kopen van LP's van de goede albums die ik al heb als MP3 of CD
Hopelijk niet met uitsluitend James Last en Alle Dertien Goed.quote:
straks even snel door het eerste doosje singels gebladerd:quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Hopelijk niet met uitsluitend James Last en Alle Dertien Goed.
Waarom wil je daar een heruitgave van... en niet de orginele 1978 (of wat is het) uitgave... wat maakt een heruitgave duurder dan het orgineel?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 08:33 schreef Luigi het volgende:
Toch nog maar even toegeslagen op discogs.. Kwam de eerste LP van Dire Straits in de 180g versie tegen, die 4 jaar geleden is uitgebracht en die staat zo hoog op m'n wishlist... punt is dat -ie echt heel duur is, de goedkoopste op discogs is nu 80 pond maar op amazon en andere sites gaat -ie regelmatig over de 100 dollar heen. Dat vond ik een beetje te gek. Heb 'm nu voor 5 tientjes, nog veel geld, maar in vergelijking een koopje. En hij is nog mint, in seal dus. Lekkah.
.
De 180g versie schijnt echt héél goed geremastered te zijn ivm het origineel (die ook al niet verkeerd klinkt, die heb ik ook). Ben erg gewoon benieuwd naar. En ook uit verzamelwoedequote:Op vrijdag 8 februari 2013 08:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Waarom wil je daar een heruitgave van... en niet de orginele 1978 (of wat is het) uitgave... wat maakt een heruitgave duurder dan het orgineel?
Ok, ik hou sowieso niet van remasters. Ook niet op cd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 08:47 schreef Luigi het volgende:
De 180g versie schijnt echt héél goed geremastered te zijn ivm het origineel (die ook al niet verkeerd klinkt, die heb ik ook). Ben erg gewoon benieuwd naar. En ook uit verzamelwoede.
Er zijn wel uitzonderingen hoor, qua remasters. Alhoewel origineel ook wel wat heeft ja. Vind het wel lastig. Ben ook liefhebber van The Doors, ga je dan op jacht naar een originele LA Woman (voor veel geld in fatsoenlijke staat), neem je genoegen met een tussenuitgave in redelijke staat of ga je voor een 180g versie waarbij je dus vers vinyl in handen hebt. Er is voor alles wat te zeggen, elk met een andere invalshoek.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, ik hou sowieso niet van remasters. Ook niet op cd.
Ik kijk bij lp's van bv Beatles en Kinks ook altijd of het in de buurt van de orginele release zit, dus geen Revolver uit 1975 ofzo. Ik heb 1 remaster LP, van White Light White Heat van Velvet Underground, vind ik nog steeds jammer dat ik die zomaar gekocht heb zonder beter te kijken.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:50 schreef Luigi het volgende:
Laten we maar niet de inhoudelijke discussie hier voeren over wat wel en niet goede muziek zou zijn maar blij zijn dat we allemaal vinyl vrienden onder elkaar met allemaal verschillende smaken zijn.
Anders moet ik straks ook nog gaan zeggen wat ik van al die vage shit hier vind enzo.
De originele met doorzichtig doorkijk ruitje niet hoor, bovendien heeft deze een gele binnenhoes dus lastig te vervangen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:09 schreef ranja het volgende:
Klopt, maar LA Woman moet toch best voor een tientje te krijgen zijn.
Overigens vind ik de kwaliteit van de hoes en binnenhoes minder van belang dus als een plaat er goed uitziet maar de hoes wat plakband of watervlekken heeft vind ik dat nog wel prima.
Ok dat is natuurlijk wel een bijzonder geval, net als de stones-lp-met-rits of de banane-lp-met-pelbare-banaanquote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:19 schreef Altijdgriep het volgende:
De originele met doorzichtig doorkijk ruitje niet hoor, bovendien heeft deze een gele binnenhoes dus lastig te vervangen.
Haha, briljant.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:54 schreef slangpie het volgende:
muziek die wel bij mij past zegmaar
Da's een dure op internet idd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:20 schreef Amoeba het volgende:
Zag op internet iemand die een paar LP's aanbood die ik wel wilde
The Stooges - Fun House
The Clash - London Calling
The Smiths - Hatful of Hollow
The Who - Live at Leeds
Hij moest er, inclusief porto, 50 euro voor hebben.
De groeten.
Nieuw is hij verkrijgbaar bij de Bijenkorf voor 20 euro oid.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Da's een dure op internet idd.
Charity shops, carboot sales, etc.. en in NL de kringloop.. toch?
ach, ieder zijn eigen smaak zeg ik dan maar hequote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:52 schreef Elvander het volgende:
[..]
Haha, briljant.
(wat een ellende die plaatjes)
En de CD kost £1.26+ £1.26 met verzendkosten (ong ¤3 totaal).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nieuw is hij verkrijgbaar bij de Bijenkorf voor 20 euro oid.
Grappig, ken ik niet, klinkt lekker!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 23:32 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag binnen gekomen:
Clock Opera - Ways To Forget
[ afbeelding ]
Absoluutquote:Op zaterdag 9 februari 2013 00:25 schreef swoopie het volgende:
[..]
Grappig, ken ik niet, klinkt lekker!
Dan vraag ik me af wat voor band de vorige eigenaar aan het verstellen wasquote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:12 schreef Individual het volgende:
Is het een direct drive systeem misschien? Het kan zijn dat de switch niet goed werkt en/of los contactje. Heb je een 45rpm plaat waarmee je de snelheid kan controleren? Als de zekering naar de knoppen gaat kan het wel eens rare snelheden opleveren buiten 45, 33 of zelfs 78rpm.
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:15 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat voor band de vorige eigenaar aan het verstellen was
Ja die heb ik wel maar `t punt is dat de platenspeler opzich niet meer draait, dus ik kan `t ook niet controlerenquote:Op zaterdag 9 februari 2013 16:12 schreef Individual het volgende:
Is het een direct drive systeem misschien? Het kan zijn dat de switch niet goed werkt en/of los contactje. Heb je een 45rpm plaat waarmee je de snelheid kan controleren?
Ik ben geneigd om op basis van je foto's te denken dat het een direct-drive is, ik zou niet weten waar een eventuele snaar omheen zou moeten. Maar wat Zwabbert hierboven zegt, wat is het merk en type van je platenspeler? Dan weten we zeker wat voor soort aandrijving het isquote:
Ja dat armpje links op de foto beweegt idd. op en neer als tussen 45 en 33 toeren wisselt.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 17:03 schreef DeZwabber het volgende:
Dat armpje links lijkt een beetje op zo'n toerental selector, als je van 45 naar 33 wisselt tilt die de snaar van een dikker stuk naar aan dunner stuk op die as waarschijnlijk. (beweegt het armpje op en neer als je tussen 45 en 33 wisselt?) Waar de snaar is gebleven geen idee, waar hij omheen moet, geen idee.
Hoe heet je platenspelert?
Het lijkt er toch wel op dat dit een snaar-aangedreven tafel is ja, maar ik vind duidelijke specs nog verrassend moeilijk te vinden, maar ze verkopen bij radiobbb.com bijvoorbeeld een vervangende snaar, dus tja. Maar waar die snaar in jouw geval dan nu heen isquote:
Ik ookquote:Op zaterdag 9 februari 2013 22:29 schreef Timo20 het volgende:
Ja dat kan kloppen dat je moeilijk de specs vindt, die man die `m me verkocht zei dat ie al meer dan 30 jaar oud is![]()
Hij heeft me een berichtje gestuurd met hoe en wat (als `t tenminste klopt wat ie heeft geschreven) dus morgen of overmorgen eens proberen te doen wat hij heeft geschreven.
Ben benieuwd...
Dat is een Pro-Ject. Om precies te zijn een Pro-Ject RPM 1.3 Genie.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:40 schreef blaffende_visjes het volgende:
Hallo daar,
Ik keek laatst "24 uur met" en daarin kwam dit platenspelertje voor:
[ afbeelding ]![]()
Weet iemand welk merk dit is? Het ziet er namelijk zeer modern uit en ik denk dus dat ze gewoon nog gemaakt worden. Natuurlijk kan ik het mis hebben, daarom vraag ik het.
Alvast bedankt!
Ja, die is erg tof, maar die vond ik net wat te prijzig... ik ben dus voor het modelletje 1 prijsklasse terug gegaanquote:Op zondag 10 februari 2013 16:59 schreef OProg het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijn eigen Pro-Ject.
Hi-fi porno!quote:Op zondag 10 februari 2013 16:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat is een Pro-Ject. Om precies te zijn een Pro-Ject RPM 1.3 Genie.
http://www.project-audio.(...)t=turntables&lang=en
Ja, precies, wat denkt hij dat er mis is en wat je eraan kunt doen? Ben nieuwsgierig van aardquote:Op zondag 10 februari 2013 13:53 schreef Timo20 het volgende:
van wat hij heeft geschreven bedoel je?
Doe maar ruigquote:Op zondag 10 februari 2013 16:59 schreef OProg het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is mijn eigen Pro-Ject.
Hij schreef,om te kort te zijn, dat hij dacht dat de snaar die om de motorpulley (die zwarte band) was los geschoten.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:38 schreef swoopie het volgende:
[..]
Ja, precies, wat denkt hij dat er mis is en wat je eraan kunt doen? Ben nieuwsgierig van aard
Dit is het hele album! Echt in super conditie. Erg blij ermee.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:15 schreef ranja het volgende:
die single van Clout heb ik ook, in iets mindere staat (de hoes dan)
Boh ja!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:09 schreef Ruudboy het volgende:
Ik heb eindelijk de muziek-kast die ik al jaren nodig had
Alleen is hij meteen al weer vol... tijd voor wat opruimwerk...
[ afbeelding ]
Onderste rij: LP's & 12"
Rij 2 t/m 4 : 7" singles
Rest is cd's en cd-singles.
Mooi.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:09 schreef Ruudboy het volgende:
[ afbeelding ]
Onderste rij: LP's & 12"
Rij 2 t/m 4 : 7" singles
Rest is cd's en cd-singles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuke usernamequote:Op maandag 18 februari 2013 22:56 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Heb een financiele meevallertoprotpremie gekregen van mijn stage.
Zat te denken om ff wat goede platen te kopen ! Alleen iedere keer wanneer ik op zo'n moment als dit kom, weet ik niet meer zeker wat ik wil halenIk zat te denken aan 1 van de volgende artiesten:
King Tubby
Daft Punk
Saint Germain (boulevard)
Bonobo (specifiek animal magic)
Sweet smoke
The doors
Aphex Twin / AFX / Richard D James
Sungrazer
Moby
Iedere keer als ik een platenzaak binnenloop, of ik heb geld om platen te kopen, lijkt het wel alsof ik kats niet meer weet welke muziek ik allemaal luister
The Doors. Zonder twijfel.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:56 schreef zolderkamer-autist het volgende:
Zat te denken om ff wat goede platen te kopen ! Alleen iedere keer wanneer ik op zo'n moment als dit kom, weet ik niet meer zeker wat ik wil halenIk zat te denken aan 1 van de volgende artiesten:
King Tubby
Daft Punk
Sweet smoke
The doors
Sungrazer
Moby
Iedere keer als ik een platenzaak binnenloop, of ik heb geld om platen te kopen, lijkt het wel alsof ik kats niet meer weet welke muziek ik allemaal luister
Aphex Twinquote:Op maandag 18 februari 2013 22:56 schreef zolderkamer-autist het volgende:
King Tubby
Daft Punk
Sweet smoke
The doors
Sungrazer
Moby
Herkenbaarquote:Op maandag 18 februari 2013 22:56 schreef zolderkamer-autist het volgende:
King Tubby
Daft Punk
Sweet smoke
The doors
Sungrazer
Moby
Same here... en op platenbeurzen pin ik het bedrag wat ik max uit mag geven zodat ik keuzes maak anders sleep ik alles mee wat ik vind.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:16 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
HerkenbaarIk moet er nog eens goed voor gaan zitten om te kijken welke platen ik nu eigenlijk wel heel graag zou willen hebben maar ik weet nu al dat ik dat lijstje toch niet gebruik als ik een platenzaak binnen loop. Dan maar als leidraad voor verlanglijstjes gebruiken.
Ook zo frustrerend als je dan met vrienden op die beurs bent die zich wel goed kunnen inhouden en nog de hele dag door platen kunnen kopen, terwijl ik er dan al de halve dag chagrijnig bij sta omdat ik mijn budget al binnen een uur of 2 er door heb gejaagdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Same here... en op platenbeurzen pin ik het bedrag wat ik max uit mag geven zodat ik keuzes maak anders sleep ik alles mee wat ik vind.
Voorheen was ik dat op beurzen, maar heb me de laatste keer toch maar een limiet gesteld.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:21 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ook zo frustrerend als je dan met vrienden op die beurs bent die zich wel goed kunnen inhouden en nog de hele dag door platen kunnen kopen, terwijl ik er dan al de halve dag chagrijnig bij sta omdat ik mijn budget al binnen een uur of 2 er door heb gejaagd
Dat is bij mij op dat moment nou altijd net het probleem, die limiet. Aan de andere kant is het naderhand wel fijn dat ik de rest van de maand ook nog kan doen wat ik wil zonder te stressen over de bankrekening.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:30 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Voorheen was ik dat op beurzen, maar heb me de laatste keer toch maar een limiet gesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:49 schreef Luigi het volgende:
Jake Bugg binnen. Een plaat die er om schreeuwt om op vinyl gedraaid te worden natuurlijk. Prachtig! Knalt je zo 50, 60 jaar terug in de tijd.
Hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:04 schreef Ceased2Be het volgende:
En wat zijn nu eigenlijk de beste/goedkoopste webshops voor nieuw vinyl?
Prijzen maken mekaar ook niet zo gek veel (wat ik zo gevonden heb) alleen het aanbod varieert nogal waardoor ik meestal gewoon via discogs zoek of uiteindelijk alsnog bij bol.com beland.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:31 schreef Luigi het volgende:
Tsja, ligt er maar net aan. Soms wil ik iets snel & makkelijk hebben, dan ga ik wel eens naar bol.com (als het op voorraad is tenminste...). Niet de goedkoopste, als het op voorraad is wel de snelste (en betalen met acceptgiro).
Soms wil ik iets aparts en maakt levertijd me wat minder uit dan ga ik naar discogs. En vorige week nog iets besteld bij North End. Nooit van gehoord maar was een tip via een ander forum (GoT). Ook prima. Al die prijzen maken elkaar toch niet zoveel?
Mijn discogs wantlist:quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk.Zijn er specifieke dingen die je wil hebben?
Dingen zoals Coil's "Musick to play in the Dark" zijn gewoon zeldzaam voor een lage prijs. Daar moet je mazzel mee hebben. Ik struin ook graag 2e hands zaakjes af, die willen ook nog wel eens geen idee hebben wat ze verkopen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:55 schreef OProg het volgende:
Bagger. Verkeerde topic.
Maar ik wilde hier zeggen dat je wel wat onbekender en specifiek materiaal zoekt. Ik blijf naar dat soort spul meestal over zoeken (van marktplaats tot ebay tot discogs tot webwinkels tot pariculieren) tot het ineens ergens voor een mooi bedrag op te zoeken is.
Klopt. Helaas is dat steeds minder.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dingen zoals Coil's "Musick to play in the Dark" zijn gewoon zeldzaam voor een lage prijs. Daar moet je mazzel mee hebben. Ik struin ook graag 2e hands zaakjes af, die willen ook nog wel eens geen idee hebben wat ze verkopen.
Tja, met 'ze interwebz' binnen handbereik is het natuurlijk snel checken wat je lp'tjes moeten kosten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:12 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt. Helaas is dat steeds minder.
De zaken die overblijven weten het meestal maar al te goed.
waar haal je zo'n kast vandaan?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:09 schreef Ruudboy het volgende:
Wantslist? Ik kan thuis even kijken, die voor je vrouw heb ik volgen mij beide liggen, die weg mogen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Mijn discogs wantlist:
http://www.discogs.com/wantlist?user=Ceased2be
Kinderen voor Kinderen en Nana Mouskouri zijn voor mijn vrouw
O dat zou helemaal geweldig zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:15 schreef slangpie het volgende:
[..]
Wantslist? Ik kan thuis even kijken, die voor je vrouw heb ik volgen mij beide liggen, die weg mogen.
gecorrigeerdquote:Op maandag 25 februari 2013 16:32 schreef Amoeba het volgende:
Je plaatje doet dom. Of is dat geel alles?
Khad hem ook vorige week ontvangen.. en zit nog altijd in de seal en staat al zelfs in de kastquote:Op maandag 4 maart 2013 21:22 schreef ttgek het volgende:
Afgelopen weekend de Limited Edition opgehaald van AMOK - Atoms for Peace, heel vet album en lekkere zware platen!!
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 maart 2013 17:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Gisteren binnengekregen, de nieuwe Autechre:
[ afbeelding ]
Met een 6,9 op Pitchfork ja?quote:Op maandag 4 maart 2013 21:31 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Khad hem ook vorige week ontvangen.. en zit nog altijd in de seal en staat al zelfs in de kastIk geloof dat dit een gevalletje "investering voor later" wordt... Heb ook al de limited cd dus de muziek heb ik hoe dan ook.
Dat gaat voor mij al niet meer lukken, aangezien ik de cd die erbij zat al heb weggegeven aan een vriendquote:Op maandag 4 maart 2013 21:31 schreef RonB79 het volgende:
[..]
Khad hem ook vorige week ontvangen.. en zit nog altijd in de seal en staat al zelfs in de kastIk geloof dat dit een gevalletje "investering voor later" wordt... Heb ook al de limited cd dus de muziek heb ik hoe dan ook.
Geen idee, ik lees geen reviewsquote:
Ja maar ja maar ja maar..!!!! Zoiets doe je nietquote:Op maandag 4 maart 2013 21:51 schreef ttgek het volgende:
[..]
Dat gaat voor mij al niet meer lukken, aangezien ik de cd die erbij zat al heb weggegeven aan een vriend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |