Plus dat het even schrikken is als je overschakelt op cd zonder je volume terug te draaienquote:Op maandag 28 januari 2013 23:13 schreef ttgek het volgende:
[..]
Jep, klopt, ik heb hem zelf aan een Cambridge Audio 551p voorversterker hangen. Let er wel op dat wanneer je de platenspeler aan een versterker zonder phono aansluit, het volume heel zacht is en de kwaliteit ook niet echt best![]()
Zelf heb ik wel een weekje zonder phono gedaan, en alhoewel het wel prima te beluisteren valt klinkt het wel echt stukken mooier met voorversterker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas ontbreekt het vitaalste onderdeel, de platenspeler, nog(de huidige blijft van mijn pa). Binnenkort dus even MP enzo afstruinen. maar, welke merken kan ik het beste mijden?
Let me occupy your mind
As you do mine
Ben vorig jaar overgestapt en geniet er nog bijna dagelijks vanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik wil in de toekomst misschien nog wel een Pro-Ject draaitafel halen, vind de kwaliteit t.o.v. de prijs erg goed.
Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?quote:
Thorens hoor ik vaak voorbij komen, voor zover ik er verstand van heb klinkt die ook als een goeie optie, maar komt qua prijs in de buurt van de prijsklasse van die JVC en ik vraag me af of ik als newbie niet moet beginnen met 30 a 40 euro ipv rond de 100 euro.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 10:17 schreef OProg het volgende:
Die Thorens TD160 is een mooie speler met mogeijkheden voor de toekomst eventueel.
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:00 schreef swoopie het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Is de kwaliteit dermate beroerd dat zelfs voor een complete newbie als ik, één van andere opties beter is, zelfs gezien de lage (vraag)prijs van 25 euro?
Daar zit wat in inderdaad. Het geld heb ik er wel voor over als het nodig is, ik vraag me alleen af of ik voor een potentiele bevlieging niet teveel geld uitgeef als ik rond de 100 euro ga zitten. Maar dat is iets waar ik zelf uit moet komenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je echt niet meer geld hebt en je MOET er een hebben dan zou ik hem pakken. Maar (geluids)kwaliteit van de Sony platenspelers die ik gehad heb was niet denderend.
Besteed liever iets meer geld voor iets wat langer meegaat, ben bang dat de Sony te snel gaat irriteren en dan is 25 euro gewoon nog steeds teveel geld.
Daar zit wellicht ook weer wat in, dan maar wat meer geld, maar als je hem kunt verkopen met weinig verlies, maakt het nog niets uit en heb je in de tussentijd wel genoten van iets goeds. Als ik het op die manier bekijken zitten de Realistic, de Thorens en de JVC nog in de race.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:16 schreef Altijdgriep het volgende:
Je kan beter voor een iets duurdere speler gaan, mocht je het toch niets vinden zijn de populaire modellen ook weer makkelijk te verkopen en heeft het je niets tot weinig gekost, als je het wel wat vindt heb je meteen wat knaps.
Die speler van ¤25 is imho sowieso weggegooid geld.
Het gaat niet zo goed met je plaatjes...quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag aangeschaft.
Heb je nog naar die teksten gekeken?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Amoeba het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag aangeschaft.
Zo beter?quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:14 schreef swoopie het volgende:
[..]
Het gaat niet zo goed met je plaatjes...
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:17 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Heb je nog naar die teksten gekeken?
Okquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:14 schreef Amoeba het volgende:
PM me die post even. Ik kijk er even naar in het weekend. Iets met vertyft druk enzo.
The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths albumquote:
Platenspeler was ik vrij snel over uit eigenlijk, de speakers ben ik een middag voor gaan zitten in de audiozaak hier in de stad om eens op m'n gemak te luisterenquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:
Ja.
En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen....
Hmja, luidsprekers vergelijken, daar blijf ik nog even weg van. Wil hem eerst aan de line-in van m'n computer hangen. Later als hij naar beneden verhuist hebben we daar wellicht een nieuwe set staan. Nu nog een relatief eenvoudig Sony 5.1 setje. Aan mijn PC overigens een Cambridge Soundworks 5.1 set, oud, maar doet het nog steeds leuk. Alhoewel het geen top-kwaliteit zal zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:28 schreef Luigi het volgende:
Ja.
En dan heb je dat gehad en probeer dan maar eens luidsprekers te gaan kiezen....
Ik prefereer Hatful of Hollow.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:41 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
The Queen is Dead is toch wel mijn favo Smiths album
In welk opzicht?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef DeZwabber het volgende:
Dat is meteen een heel ander beestje
Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorensquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:00 schreef swoopie het volgende:
[..]
In welk opzicht?Positief of negatief?
Nou ja, weet je wat het is, ik wist gewoon totaal niet wat ik wilde. Ik had al wel gelijk gezien dat ik Pro-ject net ff wat strakker en mooier vind dan de strakkere oudere platenspelers, maar ik vond ze veel te duur. Nou is deze tweedehands ook niet al te goedkoop en heb ik er ook niet een al te goedkope versterker bij, maar goed. Laten we hopen dat ik een goede investering ga doen!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:07 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zeker niet negatief, maar een bijna nieuwe Pro-ject is heel wat anders dan een 30 jaar oude Thorens
Op dit moment heb ik wel alleen 'computerboxjes', maar wel een soort van goede set, vind ikzelf. Maar wellicht is dit een opstapje naar mooie nieuwe luidsprekers. Stap voor stap, missschien in de verkeerde volgorde, maar ach. Impulsief he... uiteindelijk wel...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:23 schreef DeZwabber het volgende:
Als je dit durft te investeren in je platenspeler neem ik ook aan dat je niet twee crappy logitech boxjes en een mp3speler als installatie hebt. Als je een beetje goed geluid in huis hebt ga je het zeker wel leuk vinden, de tijd nemen voor een plaat, met de hand de naald in de groef plaatsen, en genieten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |